Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV had dat jaar gewoon de Champions League moeten winnen’

Laatste update:

PSV hoopt zich donderdagavond te plaatsen voor de achtste finale van de Europa League. De Eindhovenaren dienen echter wel een 0-1 achterstand tegen Zenit Sint-Petersburg weg te poetsen. Oud-verdediger André Ooijer is als commercieel medewerker met de selectie meegereisd naar Rusland en blijft hoop houden op een goed resultaat.

/

“Want je weet nooit hoe het loopt. Maar de kloof is natuurlijk wel groter geworden. Veel landen zijn ons voorbijgestreefd qua budget en spelersmateriaal”, zegt Ooijer in De Telegraaf. Hij deed tien jaar geleden nog mee in de halve finale van de Champions League tegen AC Milan, maar door een goal van Massimo Ambrosini werden de Brabanders toch nog uitgeschakeld. Ooijer was voor die tweede wedstrijd overigens geschorst.

“Als ik terugkijk op toen, word ik gelijk weer doodziek. We hadden dat jaar gewoon de Champions League moeten winnen. Als PSV na 1988 ooit weer een Europese prijs had kunnen winnen, was het toen met dat team”, aldus Ooijer. Hij mist vooral de ervaring bij de huidige Nederlandse topploegen: “Ik had het er laatst over met Mark van Bommel. Toen wij negentien waren, zaten wij nog bij Fortuna Sittard en FC Volendam. Nu moeten negentienjarigen al dragende spelers bij onze topclubs zijn.”

Denk jij dat PSV binnen vijf jaar de halve finale van een Europees toernooi bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Winnen was mogelijk maar niet heel waarschijnlijk.. Het jaar waarin alles mee zat en dan kan een team zomaar verder komen. Vooral het laatste wat Ooijer zegt is pijnlijk waar... We zullen helaas nooit meer aansluiten bij de top

26 februari 2015 om 12:10

Winnen was heel realistisch, als we de horde Milan hadden kunnen nemen. Liverpool was de andere finalist en die hadden we best kunnen hebben, qua spel lagen Engelse tegenstanders dat PSV veel beter dan Italiaanse.

Ik was er echt ziek van toen, wat een PSV hadden we dat jaar zeg. Dat kun je echt alleen maar nog een keer bereiken als deze selectie bijelkaar blijft de komende twee jaar, spelers zich volgens verwachting ontwikkelen en we op 2 a 3 plaatsen echte versterkingen kunnen halen. Utopie dus.

26 februari 2015 om 12:38

buiten dat heeft hij ook gelijk dat de verschillen veel groter zijn geworden. Toen kon PSV met een uitschieter nog de halve finale halen en nipt verliezen. Nu is het over zodra ze een club als Chelsea, Barca, Bayern of Real Madrid loten, ook al houden ze deze selectie nog bij elkaar. Voor Nederlandse clubs is het overleven van de groepsfase op dit moment ongeveer het hoogst haalbare. Met veel geluk in de loting misschien een kwartfinale maar verder zie ik geen enkele Nederlandse club komen in de komende jaren, hoe goed ze de selectie ook bij elkaar kunnen houden.

26 februari 2015 om 12:42

en dan nog is het team niet sterk genoeg, verschil is veel te groot met barca en bayern enz. Was 9 of 10 toendertijd, maar weet het nog als de dag van gister. geweldig team, in de slotminuten maakte milan die uitgoal, wat balen. gomes alex van bommel jantje vennegoor park lee farfan echt super team,

26 februari 2015 om 13:09

Vergeet Cocu niet

Een beetje de motor op het middenveld zoals Guardado nu is!

26 februari 2015 om 13:12

Moeten we ook de credits aan Lyon geven. Was niet onverdiend geweest als Lyon psv had uitgeschakeld in de kwartfinale

26 februari 2015 om 13:40

Dat jaar in de zomer in zuid frankrijk op vakantie.veel lyon fans.kwamen savonds van een "hollandse nacht" af in ons psv shirt maar die hebben we onderwg uitgedaan toen de sfeer nogal grimmig werd. Had niks gescheeld of zij waren door inderdaad.

On: milan zal ik nooit vergeten. Heb toen in de stad gekeken met vrienden en eerlijk is eerlijk, ik heb een traantje weg moeten pinken.wat een rotgevoel.over 2 wedstrijden de betere en nog niks hebben

26 februari 2015 om 13:50

@hoppa!
Op basis waarvan lagen de engelse tegenstanders PSV veel beter?
In de groepsfase werd verloren en gelijk gespeeld tegen Arsenal, waar ze uit niet zo heel veel te vertellen hadden en thuis pas beter waren nadat er twee man was uitgestuurd bij Arsenal.
Het jaar daarvoor vlogen ze er in de Uefa cup uit tegen Newcastle United.
Neemt niet weg dat dat seizoen in de CL alles perfect bij elkaar kwam qua team.
Het was de eerste keer dat PSV overwinterde in de CL en gelijk de halve finale. Natuurlijk had je met Guus ook een geweldige coach die alles uit een team kan halen

26 februari 2015 om 14:44

Ik vond het verschrikkelijk jammer, zeker toen AZ er de volgende dag ook nog eens uit ging in de halve finale van de Uefa cup tegen Sporting Lissabon maar het heeft ons wel (voor zover ik ze gezien heb) de mooiste Champions League finale ooit opgeleverd.

26 februari 2015 om 17:55

Ik zie die blonde rotkop van Ambrosini nog steeds uit de rug van Van Bommel lopen. Wat een verschrikkelijk moment was dat! Ik ben niet eens PSV-fan maar toen vlogen er een aantal dingen door de kamer die ik de dag erna over nieuw kon kopen

26 februari 2015 om 12:39

Niet heel waarschijnlijk? PSV stond met 1 been in de finale. Als je bij de laatste vier zit heb je toch een prima kans om te winnen?

26 februari 2015 om 12:47

Ze stonden op het punt om te gaan verlengen. Dus 1 been in finale vind ik wat overdreven. Maar ik had goede hoop op een finale, tot aan de 2-1 van Ambrosini

26 februari 2015 om 12:54

Inderdaad, bijna verlening. Maar in de slotfase scoorde Cocu nog wel de 3-1 waardoor PSV gewoon op één uitdoelpunt er uit vloog. Dat is misschien niet met één been in de finale, want er is in dat tweeluik nooit een stand op het scorebord geweest waarbij PSV door zou gaan, maar het scheelde toch echt verrekte weinig.

Maar, met het wedstrijdbeeld er bij, snap ik wel de conclusie dat PSV met 1 been in de finale stond. Zeker in Eindhoven was PSV veel en veel sterker dan Milan. Één dekkingsfoutje van van Bommel was uiteindelijk het verschil, want ik ben er van overtuigd dat PSV anders had gewonnen.

26 februari 2015 om 12:56

1 been in de finale is inderdaad overdreven maar van de ploegen die bij de laatste 4 zaten toen speelde PSV het beste voetbal. Ik kan heel goed begrijpen dat Ooijer het gevoel heeft dat ze toen de CL hadden moeten winnen. Ze hebben het voornamelijk in Milan weggegeven door niet te scoren daar ondanks al die kansen.

In dat jaar had PSV idd de CL moeten winnen, volgens mij was de finale ac Milan tegen liverpool waar Milan in de 50m met 3-0 voor stond en in de 60m 3-3.

26 februari 2015 om 11:57

Ik had zelfs als Ajacied veel sympathie voor dat Psv. Prachtig seizoen, leuk voetbal om naar te kijken omdat het zo'n hecht team was: Hiddink op zijn best en Van Bommel die werkelijk grandioos was. Maar of PSV toen de CL had moeten winnen? In San Siro was Milan gewoon duidelijk de betere. In Eindhoven de mindere, maar wel het meest geslepen. En dan was bijvoorbeeld het Barcelona van Rijkaard al eerder uitgeschakeld, maar verdiende dat eigenlijk qua voetbal tóen al de CL te winnen. PSV heeft het toen gedaan met passie, teamspirit, maar ook heel wat geluk.

26 februari 2015 om 12:03

En een mooi vreemdelingenlegioen! Met die Gomez op goal, Alex in de verdediging en de Koreaanse linkerkant met Park en Lee. Leuk was dat ja.

26 februari 2015 om 12:11

Je zit er totaal naast. De koreanen en Gomes hadden meer binding met het publiek dan elke "Nederlandse" speler die nu in de eredevisie speelt. Dus vreemdelingenlegioen? Nee..

26 februari 2015 om 12:17

Je bedoeld het jaar waarin ook Van Bommel, Bouma, Ooijer, Vofh en Cocu in de basis stonden en Lucius en Affelay aan het droobreken waren?

Lee, Park, Gomes, Alex, Farfan, Robert tegenover:

Boilesen, Moisander, Schone/andersen, Serero, Milik/schone

Niet om ajax hierbij te betrekken, vind ik zelf ook altijd vervelend. Maar het verschil in basisspelers over een seizoen gezien is dus niet heel verschillend hoor. Daarbij komt dat Alex, Gomes en Farfan op jonge leeftijd gehaald (alex uit jeugd Chelsea) werden net zoals jongens als Eriksen.

Ik vind zelf een vreemdelingenlegioen niet erg, maar wil wel even duidelijk maken dat het dus gewoon 50/50 was gezien de basisopstelling

Gomes
Reiziger
Alex
Bouma
Lee
Van Bommel
Cocu
Park
Farfan
jan VofH
Robert/Affel
26 februari 2015 om 12:18

Milan was in het San Siro helemaal niet overduidelijk de betere. PSV was minimaal gelijkwaardig of zelfs beter. Het was heel pijnlijk dat ze daar met 2-0 onderuit gingen, genoeg kansen gehad om een uit-goal te maken!

26 februari 2015 om 12:23

Precies Mateja, de hele frustratie vanuit PSV-fans zat hem juist in het feit dat PSV over twee wedstrijden duidelijk de betere was, maar dat dat in San Siro niet tot uitdrukking was gekomen in de uitslag.

Dat maakt het niet meer of minder verdiend, of wat dan ook, want in voetbal gaat het om scoren. Maar het maakte het wel extra zuur, omdat PSV in Milan op basis van het spel gewoon een gelijk spel had verdiend.

26 februari 2015 om 13:10

Daar ben ik het niet met je eens. PSV had veel meer kansen in het San Siro, maar maakten deze niet af. Seedorf had in een interview nog zelfs toegegeven dat ze niet verdienden om door te gaan. Maar zo hard kan voetbal zijn.

26 februari 2015 om 13:11

Was dat niet de wedstrijd waar Aisatti zo geweldig speelde als 18 jarig ventje? Was toen verreweg de beste van het veld.

Of was dit een andere wedstrijd?

26 februari 2015 om 13:15

@ Begaaierd

Volgens mij was dat later pas, in een poule-wedstrijd als ik me niet vergis.

26 februari 2015 om 14:09

Jongens, ik bedoelde het positief. Ik vind de vier voetballers die ik noemde echte iconen en perfecte voorbeelden hoe buitenlandse voetballers een eredivisie team kunnen versterken. Ik moest vaak een beetje om ze lachen en ze speelden fantastisch.

26 februari 2015 om 17:30

@zinedine Je basisopstelling klopt niet helemaal, middenveld speelde Vogel ipv Park en Park stond op linksbuiten. Afellay ging pas basis spelen toen Park vertrok. Zoals je zegt een aardig vreemdenlingenlegioen.

Ik snap de poll niet echt hoezo over 5 jaar

26 februari 2015 om 12:05

Er staat binnen 5 jaar, niet over 5 jaar.

26 februari 2015 om 13:26

ohja sorry verkeert gelezen. maar ik denk het niet dat PSV binnen 5 jaar in een halve finale staat.

Dat PSV is het beste Nederlandse team in Europa geweest sinds Ajax jaren negentig, als niet PSV-supporter toen genoten van PSV in de Champions League. Hopelijk komen de Nederlandse clubs weer een stukje dichter bij de top in de toekomst.

26 februari 2015 om 12:00

Het Ajax die in een poule zat met Arsenal, Valencia en AS Roma was ook een sterk team die verloren nipt van AC Milan in de kwartfinale van de CL.

26 februari 2015 om 12:04

Mooie tijden waren dat
Toen waren er nog 2 poulefases, want eerder zat Ajax nog in een poule met Rosenborg, Lyon en nog een club die ik ff niet kan herinneren

26 februari 2015 om 12:09

Maccabi Tel Aviv?

26 februari 2015 om 12:16

Inter

26 februari 2015 om 12:25

Theartist dat Ajax had inderdaad een veel moeilijkere route naar de finale en was misschien wel beter dan dat van PSV ook als je beseft dat veel spelers uit dat team nog een hele grote carriere zouden krijgen elders.

26 februari 2015 om 15:08

Dat PSV destijds een aantal jaren de Eredivisie gedomineerd heeft zegt genoeg denk ik. Ajax had ook zeker veel talent, maar PSV was wel een completer team met bijvoorbeeld een ervaren speler met grote carrière achter de rug als Cocu.

26 februari 2015 om 15:30

Dat zegt niet altijd wat he, kijk naar het Ajax van nu.

26 februari 2015 om 12:11

Net daarvoor, in 2002, nog Feyenoord in de Uefa Cup. Als je alle wedstrijden terugkijkt ook allemaal terechte overwinningen. Geen geweldig elftal, zeker niet zo goed als de elftallen van Ajax en PSV die jij noemt, maar wel een absoluut formidabele prestatie.

26 februari 2015 om 15:16

Zeker een goede prestatie, met name van Hooijdonk schoot destijds de meest onmogelijke ballen er in.

Desondanks blijf ik er bij dat gekeken naar de combinatie van individuele kwaliteit, een complementair team, ervaring en speelstijl dat PSV sinds Ajax jaren 90 het beste Nederlandse team in Europees verband is geweest.

Het wordt zaak dat hier weer wat meer ervaring in de elftallen komt om de aansluiting weer meer te vinden.

Het is jammer dat het in Nederland vrijwel niet meer mogelijk is om goede spelers lang te behouden, want als je het huidige PSV-elftal vijf jaar helemaal intact zou kunnen houden, dan geloof ik dat je daarmee de halve finale van de Champions League zou kunnen halen.

Rekik is nu 20, Willems is 20, Arias is 23, Maher in 21, Wijnaldum is 24, Depay is 21, De Jong is 24... Stel je voor dat je al die spelers hebt als ze tussen de 25 en 29 zijn, dan heb je volgens mij echt een weergaloos elftal.

26 februari 2015 om 12:21

Dat zou inderdaad prachtig zijn! Narsingh 23, Zoet 23 en daarachter nog Hendrikx (20) als opvolger van Guardado (28), Hiljemark 22, Ritzmaier 21, Locadia 21. Ook nog aanstormende talenten als Koch 20, Bergwijn 17 en als je zo zou doorselecteren.

als je dan blijft doorselecteren en leidende figuren als Depay, Wijnaldum, Rekik en Willems behoud heb je dan over 5 jaar een champions league waardig elftal...

Dromen mag altijd cabinessence!!

26 februari 2015 om 12:48

Dat zal helaas nooit gebeuren. Ik had bij Ajax ook nog wel Vertonghen, Alderweilerd, Eriksen, VD Wiel, Anita, Blind, De Jong en Suarez in de selectie willen zien (zlatan, Sneijder, N. De Jong, en Maxwell vallen er net buiten qua leeftijd). Maar dat is een droom ben bang, iedere speler die eindelijk zijn belofte lijkt in te lossen wordt opgekocht.

26 februari 2015 om 12:54

Het zou geweldig zijn als Psv Champions League haalt en toch alles eraan doen om Depay toch te behouden, die jongen is nog zo jong.. 21 jaar is niks.. Als Wijnaldum vertrekt vind ik het niet eens zo erg, maar als ze CL halen moeten ze toch alles eraan proberen te doen om Depay, Willems en Guradado te houden, als ze dan nog investeren in een goede rechtsbuiten en een CV dan zouden ze best eens de knock-out fase kunnen halen. Ik vind dat er bij Psv echt zo veel kwaliteit rondloopt, als je bijvoorbeeld gisteren naar zo,n Monaco kijkt met zoveel jonge spelers met kwaliteiten waarom zou een Psv dat niet kunnen?

26 februari 2015 om 12:59

Ergens wel mee eens, maar om heel eerlijk te zijn ga ik steeds meer twijfelen aan de potentie van Depay. Vormdipje prima, maar ik zie toch echt weinig ontwikkeling bij hem sinds het WK. Grossiert in domme keuzes, weet totaal niet hoe hij om moet gaan met dubbele dekking.

Ik heb hem ook wel eens gekscherend de 'nieuwe Cristiano Ronaldo' genoemd, maar moet toch concluderen dat hij erg stokt in zijn ontwikkeling. Als PSV nu de kans krijgt om hem te verkopen voor veel geld, dan moeten ze dat doen. Gokken op een verdere ontwikkeling bij PSV lijkt me niet verstandig. Of hij is niet beter, of het lukt hem niet om zichzelf op dit niveau nog uit te dagen om nieuwe dingen te leren.

26 februari 2015 om 13:14

Ben het helemaal eens met je over de vorm van Depay. Hij speelt al tijden niet goed. Maar blijft belangrijk voor het team met belangrijke goals.

Het is ook niet niks, die belangstelling die er voor hem is na het WK. Flinke druk op zijn schouders. En dat voor een jong ventje.
Ik houd nog altijd de moed dat hij na deze dip er sterker uitkomt.

26 februari 2015 om 15:50

Ik vind Depay ook een enorm talent, maar ik verbaas me er soms wel over over hoe groot hij wordt gemaakt. Vergelijkingen met Robben en Ronaldo vind ik bijvoorbeeld echt wat extreem. Beide spelers heb ik toch altijd iets completere en eleganter gevonden. Ook wat gevaarlijk voor hem zelf om die vergelijkingen te trekken. Ik merk ook dat dat voor een behoorlijk deel gebeurt op basis van een paar goede invalbeurten op het WK met Oranje, maar daar lijkt voor het gemak even te worden vergeten dat hij dit heeft afgewisseld met bijvoorbeeld een basisplek tegen Costa Rica waar hij niet echt heel sterk speelde en na het WK ook nog geen hele sterke dingen bij Oranje heeft kunnen laten zien. Krijgt natuurlijk ook niet altijd een basisplaats en het is hem moeilijk te verwijten allemaal, maar wat meer rust rondom die jongen kan geen kwaad. Hij is nog behoorlijk jong. Laat hem maar eens kampioen worden met PSV nu en dan de stap maken naar een leuke subtopper in Engeland of zo.

26 februari 2015 om 16:38

Sommige talenten spelen bijna een heel seizoen beneden hun kunnen.

En ach, je ziet Depay ook dingen doen die net niet uitpakken: onverwachte schoten op doel die net over of naast gaan... slimme steekpassjes waar een simpele draver als Narsingh niks mee kan...

De scouts van Europese topclubs zien dat soort dingen, en weten dat een jongen als Depay nog veel effectiever kan zijn met meer kwaliteitsspelers om zich heen.

Vergeet ook niet dat hij meerdere verdedigers bezighoudt, zodat Willems steeds op kan blijven komen. Geen wonder dat Willems nu meer in de schijnwerpers staat.

Maar die twee komen er allebei wel, geloof me.

Ja ze hadden hem zeker kunnen winnen, net als AZ volgens mij in hetzelfde jaar de Uefa cup had moeten winnen. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar minder gegaan met het Nederlands voetbal. Maar als je daar nu op terug kijkt, had er veel meer ingezeten. Feyenoord won in 2002 de Uefa cup, Ajax bijna in de halve finale CL in 2003, in 2004 AZ bijna in finale Uefa en PSV bijna CL finale

26 februari 2015 om 12:18

Yep, zo dichtbij, 5-5-2005, AZ-Lissabon, 122e minuut

26 februari 2015 om 12:18

Absoluut waar. Vanaf dat jaar is het bergafwaarst gegaan met het Nederlandse voetbal in Europa. Met zo'n jong elftal de Champions League winnen is echt een utopie. Ja, Ajax had in de jaren '90 ook een jong elftal, maar dat was toch echt een ander verhaal.

Dat elftal van 1995 wordt namelijk overal 'jong genoemd' maar was gemiddeld toch echt 25 jaar oud. PSV 2005 trouwens ook, die waren gemiddeld ook 26. Dat is toch echt ruim ouder dan de elftallen die PSV (2 jaar) en Ajax (3 jaar) nu Europa in sturen. Dat maakt een wereld van verschil. Houd deze elftallen nog maar eens 2 jaar bijelkaar, dan heb je gewoon weer een zeer CL-waardig elftal, zeker als je in die periode nog een paar posities versterkt met nieuw talent of terugkerende oud-spelers.

Daarbij stonden die spelers in 1995 voornamelijk aan de vooravond van een grote transfer, en moet (met name Psv) het nu toch hebben van de routiniers die in de echte top van Europa te licht zijn bevonden (vooralsnog). Ook dat maakt een groot verschil in kwaliteit.

26 februari 2015 om 13:17

Het ajax van 2003 had de cl ook kunnen winnen, dat waren nog een gouden jareb van nl met feyenoord ajax az psv, nu zijn we al blij als er vanavond ook maar 1 doorgaat, zonde

26 februari 2015 om 16:01

Indirect hebben we van die wat vettere jaren later ook nog de vruchten kunnen plukken bij Oranje, toen de talenten uit het begin van dit millenium naar het buitenland waren gegaan en daardoor in 2008 en 2010 hun piek bereikten. 2014 zie ik dan vooral als een prachtig toernooi dat aan de hand van Robben, Van Gaal en helden als Kuyt op basis van Robben's topvorm en teamspirit een onverwacht succes werd en onder iedere andere coach een fiasco was geweest. Maar de periode 2002-2006 was er een waar behoorlijk wat leuke talenten klaar stonden en een aantal hele goede ervaren coaches terugkeerden naar de Eredivisie: Van Gaal, Adriaanse, Hiddink. Dat heeft ervoor gezorgd dat er wat spelers van AZ bijvoorbeeld, die in de generatie Stam/de Boer/davids etc. bijvoorbeeld nooit Oranje hadden gehaald, onder strakke begeleiding toch nog heel degelijk leerden voetballen en de échte talenten die bij de Nederlandse top vandaan kwamen- Nigel de Jong, Sneijder, Van der Vaart, Robben, Van Persie- toch nog behoorlijk ondersteund werden. Het lichtinkje wat daarna kwam was overigens ook erg veelbelovend, kijkend naar de jeugd Ek's die werden gewonnen onder Foppe de Haan, maar daar tekent zich gewoon een structureel mentaliteitsprobleem af met talenten als Donk, Drenthe, Affelay of Quicy die het gewoon niet hebben kunnen waarmaken of talenten die pech hadden met blessureleed op cruciale momenten in hun ontwikkelingen, zoals Schaars of Vlaar.

Ooo, ik kan me die wedstrijd nog herinneren als de dag van gisteren.
Als het ooit had gekund, dan was het dat jaar geweest. Zie het in de toekomst somber in wat betreft de prestaties in de CL.

Zat in het stadion. Zie Ambrossini nog steeds aan komen vliegen op de pass van Kaka.

26 februari 2015 om 12:20

En daarna nog die goal van Cocu om het helemaal af te maken. Eigenlijk maakte dat het alleen maar frustrerender.

26 februari 2015 om 12:21

Ik denk dat ik toen het dichtst bij een jankbui zat door een voetbalwedstrijd.

26 februari 2015 om 12:32

Dichtbij? Ik heb een traantje gelaten toen hoor. Die klote Ambrosini, we waren zo dichtbij!

26 februari 2015 om 12:49

Het deed me in ieder geval veel meer dan de finale van Oranje tegen Spanje in '10. Omdat ik minder heb met Oranje, maar vooral ook omdat ik me toen al realiseerde dat de kans dat Oranje nog eens in die positie komt, groter is dan de kans dat PSV ooit weer aan de finale van de Championsleague mag ruiken.

Het is echter geen pech of toeval geweest dat Milan toen in slotfase scoorde! Daar beslissen grote clubs vaak alsnog een wedstrijd en het overkomt vaak Nederlandse clubs.. psv- milan az-sp.lisabon (halve finale) en milan-ajax (1/4 cl) zomaar 3 vb

26 februari 2015 om 12:19

Het overkwam AC Milan in de finale..

26 februari 2015 om 12:57

Liverpool had de stand na een uur alweer gelijk getrokken hoor, niet pas in de slotfase.

Lekker bescheiden van de beste man. PSV had zeker wel een goed dat jaar maar een goed team hebben is niet goed genoeg in de CL

26 februari 2015 om 12:23

Het scheelde echt niet veel, dat gevoel leefde bij iedereen zelfs de niet psv'ers. Psv was zeker niet het beste team, maar bij de laatste 4 maak je echt een hele goede kans op de eindzege.

26 februari 2015 om 12:39

Ja ongeveer 25% -.-, desalniettemin geef de beste man groot gelijk. Dat jaar was PSV er echt dichtbij. Liverpool was dat jaar te pakken. Jammer dat Gomes niet volledig gestrekt ging, hij was niet kansloos op de 1-3.

Cocu was in die campagne in mijn ogen belangrijker dan van Bommel, die op een beslissend moment zijn man liet lopen. Cocu scoorde het belangrijke uitdoelpunt in Lyon van afstand toen psv vast zat en was thuis tegen Milan ijzersterk met o.a. twee hele knappe goals.

dat was echt een schitterende wedstrijd.

Ooijer geeft hier precies aan waarom Nederland de laatste jaren en voorlopig aankomende jaren niets meer voorstelt in Europa.
Het jeugdige van neerlands teams kan gewoon niet op tegen de volwassenheid en ervaring van buitenlandse elftallen.
Ben ook erg benieuwd naar wat er na vanavond nog over is van de NL teams in europa.
Persoonlijk denk ik geen enkele, Legia uit (ook zonder supporters) is gewoon lastig om nog maar te zwijgen van Zenit uit.
Roma thuis is misschien mogelijk, maar dat ga ik ook een wonder noemen.

Nee.....het is het allemaal niet meer, op enkele wedstrijden opzich uitgezonderd, maar het eindresultaat is en blijft altijd hetzelfde.....triest.

26 februari 2015 om 13:05

Exact. Zoals hierboven aangegeven, het 'jeugdige Ajax' dat in 1995 de CL won was gemiddeld gewoon 25 jaar. Bestond uit supertalenten die op het punt stonden om de wereld te veroveren en een paar geweldige routiniers, waaronder Rijkaard die natuurlijk tot kort daarvoor tot de wereldtop behoorde. Het PSV van 2005 had eigenlijk dezelfde soort opbouw.

het huidige PSV is weliswaar even oud, maar mist spelers met de ervaring in de top van Cocu en Rijkaard. Ja, Guardado is wat ouder, maar aanvoerder van Barca (cocu) of gefaald in de subtop van Spanje is natuurlijk een groot verschil. De oudere jongens van PSV hebben de top gewoon niet gehaald en zitten daarom (nog) bij Psv. Dat was in '95 natuurlijk anders, toen kwamen spelers van 25 naar Nederland omdat we meededen. Nu zitten ze er omdat ze hoger niet aan de bak komen of afgeserveerd zijn.

Ondanks dat we toen nog wat oudere spelers hadden was het behalen van de halve finale toen ook al een incident, want vergeet niet dat dit de eerste was sinds de naam verandering van het toernooi dat PSV de groepsfase overleefde. Dit soort positieve incidenten hopen we natuurlijk nog een paar keer mee te maken in de toekomst met onze topclubs of een subtopper zoals AZ in de Europa League, want oh dat was ook balen toen zijn erin de halve finale eruit vlogen.

26 februari 2015 om 12:59

Dat was ook enorm zonde ja. AZ was echt het troetelkindje van heel voetbalminnend Nederland dat jaar. Bovendien was dat Sporting ook zo'n typische Portugese groep engerds.

26 februari 2015 om 13:18

@ Stefandefree

Precies, alleen wat ik hoop wanneer een Nederlandse club erin slaagt om een keertje weer zover te komen dat we er niet uitvliegen door dat naïeve Nederlandse geklungel. Ajax in de kwart finale, PSV halve finale en AZ halve finale gingen in principe allemaal verloren omdat in de slotfase de concentratie verslapte. Iets wat samen met het naïef verdedigen het Nederlandse voetbal zoveel onnodige uitschakelingen heeft bezorgt.

PSV had een prima selectie toen. In Nederland zowat onklopbaar en konden ook vol op de aanval voetballen, zonder resultaat uit het oog te verliezen.

Het voetbal nu is een stuk zakelijker geworden en de jongens van Nederlandse clubs jonger.
Dat gaat over het algemeen niet samen

Ja als ik er aan terug denk, toch erg triest toen dat we niet verder gingen. Maar wat een sfeer in het stadion. Huilende spelers supporters staande ovatie, maar ja we hadden niks. krijg nu nog tranen in mijn ogen.

PSV - Milan... Ik weet het nog heel goed, was op de verjaardag van mijn pa. Volle bak in huis en de tv toch maar even aangezet. Heb verder niets met PSV maar vind het wel altijd mooi als Nederlandse ploegen het ver schoppen in Europa.

Milan werd he-le-maal weggespeeld door PSV toen, echt diep respect. Maar dan toch die ene goal van Milan die PSV de das om deed. Heel jammer en zuur natuurlijk.

Maar dat soort tijden gaan we voorlopig niet meer meemaken met al die clubs die veel te veel geld hebben of worden overgenomen door suikerooms en oliesjeiks. Gadverdamme wat heb ik daar een hekel aan.

Die wedstrijd blijft mij voor altijd bij helemaal omdat ik tussen 500 gekke italianen zat in het uitvak!. Het hele philips stadion stil.. wat een machtig geluid zeg!.
Later besef je pas dat dat voor een Nederlandse club het ultieme moment was om een europese prijs te pakken!

26 februari 2015 om 17:00

@Di Stefano: valt wel mee... er komen nog zat momenten natuurlijk... Als je alleen al die 4 jaar pakt, dan zaten (feyenoord (winst uefa cup), Ajax kwam ver, psv kwam ver en Az kwam ver) er 4 clubs bij die ver geraakten en een kans maakten of zelfs wonnen... Daarvoor was het Ajax dat de Uefa Cup en de CL pakte met kort daarvoor psv...
Nu is het een poos stil, maar dat is altijd zo: een periode van succes en dan weer een relatieve stilte.. zoals ook nu al een poos aan de gang is. Komt allemaal wel weer goed..

Eigenlijk haast ziek om te zeggen, maar beseffen we eigenlijk wel dat de Europese supercup van 2006 bijna PSV-AZ was. En dan te bedenken dat 3 jaar daarvoor Feyenoord de Uefa Cup had gewonnen. Moet bijna janken hoe zielig we nu anno 2015 zijn in de voetbalwereld

26 februari 2015 om 17:01

Nou AZ en PSV zqten bij de laatsten 8 overgebleven clubs.. zo Bijna was dat dus helemaal niet.

Als men nu eens in heel Europa de 8+ 3 regel zou invoeren , zouden we een veel eerlijkere kans hebben. En veel sneller weer zon seizoen als 2004 - 2005 kunnen draaien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren