Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Kwakkelend NAC Breda krijgt mogelijk ook nog eens puntenstraf

Laatste update:

NAC Breda heeft tegen Willem II, Excelsior en PSV mogelijk een niet-speelgerechtigde speler het veld in gestuurd. Milos Zukanovic kwam in de genoemde wedstrijden als invaller binnen de lijnen, maar heeft geen tewerkstellingsvergunning. De KNVB bekijkt nu of NAC de regels heeft overtreden en meldt via de officiële kanalen dat het een vooronderzoek is gestart.

Zukanovic werd in het begin van dit seizoen overgenomen van de Servische club Rode Ster Belgrado en speelde in de eerste seizoenshelft zijn wedstrijden in de A1. Na het vertrek van Stipe Perica werd de Serviër doorgeschoven naar het eerste elftal en Robert Maaskant liet hem dus al drie keer invallen. De vraag is nu of de negentienjarige Zukanovic wel in het betaalde voetbal actief mag zijn.

Voor het onderzoek worden ondermeer NAC en de desbetreffende tegenstanders gehoord. De huidige nummer zeventien van de Eredivisie wacht de uitslag van het vooronderzoek af en zal hierna met een verweerschrift komen, zo maakt het alvast bekend op de officiële website. NAC zal hangende het onderzoek geen verdere uitspraken doen.

Update 13.40 uur - Kwakkelend NAC Breda krijgt mogelijk ook nog eens puntenstraf
Het kwakkelende NAC Breda heeft dit seizoen drie keer een beroep gedaan op Milos Zukanovic, die mogelijk helemaal niet speelgerechtigd was. De KNVB heeft een onderzoek ingesteld naar drie wedstrijden waarin Zukanovic binnen de lijnen kwam als invaller. Een woordvoerder van de KNVB laat aan Voetbal International weten dat er diverse straffen mogelijk zijn: van berisping tot puntenstraf. Een reglementaire 3-0 nederlaag van de wedstrijden is zeer onwaarschijnlijk, het overspelen van de wedstrijden behoort wel tot de mogelijkheden, zo meldt het weekblad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nac heeft toch al gespeeld tegen Psv?

Ontopic; vervelend voor die jongen.

10 februari 2015 om 11:28

Ja dat is ook het probleem omdat deze Zukanovic heeft meegedaan.

10 februari 2015 om 11:29

Waar zie jij staan dat het niet zo is dan?

10 februari 2015 om 11:32

Waarschijnlijk omdat er achter psv 'mogelijk' staat

Als ze bij de Uefa al clubs diskwalificeren in de Champions League voor het opstellen van een geschorste speler zou je kunnen verwachten dat dit voor Nac in de Eredivisie 3 reglementaire nederlagen zijn... Kost 2 punten en dan mag Nac wat dat betreft van geluk spreken. Of ik het ermee eens ben is iets anders

10 februari 2015 om 11:36

ik ben bang dat het daar niet bij zal blijven . dat zal ook nog puntaftrek geven denk ik .

10 februari 2015 om 11:58

Zal wel twee punten mindering worden, maar dan ook nog is doelsaldo -8.

10 februari 2015 om 12:41

ik denk niet dat nac daarmee wegkomt , zeker gezien de straffen in Europa waar je in de el en cl gewoon er uit gehaald wordt . die 2 punten zijn zowieso weg en ik denk dat daar nog een straf bovenop komt .

10 februari 2015 om 13:33

dan zal het 2 punten per wedstrijd worden.
Als het waar is dan is het wel heel slordig van de club.
Maar ik snap alleen niet waarom de tegenstanders worden gehoord, die weten toch niet of de speler speelgerechtigd was.
En als hij dat niet was zat NAC fout ongeacht wat de tegenstander zegt.

10 februari 2015 om 15:01

In de EL en CL verlies je in dit geval gewoon de wedstrijd op n reglementaire wijze. Dat is nog nooit anders geweest.

10 februari 2015 om 16:41

dat is al eens gebeurt als het goed is in de cl .

10 februari 2015 om 17:49

het verschik is dat je in de el dan meteen bent uitgeschakeld.
in de competitie zou het in dat geval maar 2 punten kosten voor 3 wedstrijden in de fout gaan dus dat is nauwelijks een straf te noemen.

10 februari 2015 om 12:05

Zou erg zuur zijn als ze hierdoor op het eind onder de streep staan. Maar goed.. Ook gewoon heel erg dom

'voor het onderzoek worden ondermeer NAC en de desbetreffende tegenstanders gehoord.'
Zullen Willem ll en Excelsior waarschijnlijk dan niet protesteren? Die hadden namelijk beiden gelijkgespeeld tegen Nac..

10 februari 2015 om 13:34

Zij hoeven helemaal niet te protesteren.
Een niet speelgerechtigde speler opstellen levert volgens mij altijd een straf op ook als de tegenstander niet protesteert.

Ook dat nog... kan niet op dit he..

Heel benieuwd naar de uitspraak. Het feit dat er onderzoek is, en de Knvb dit zelf de media ingooit,zal betekenen dat hij inderdaad zonder de juiste formele papieren in het veld heeft gestaan.
Deze wedstrijden heeft NAC 2 punten opgeleverd.
Zal de sanctie vanuit de Knvb met medelijden doorspekt zijn (ofwel: voorwaardelijke puntenaftrek en een kleine boete) of extreem reeel zoals in buitenlanden regelmatig gebeurt (x punten aftrek en wedstrijden met terugwerkende kracht naar 0-3 verlies omzetten).
Hopelijk snel een definitieve uitspraak want elke 'sanctie' zal invloed hebben op de degradatiestrijd die begonnen is!

10 februari 2015 om 11:57

Je schrijft van een extreem reëele straf, maar vind die straffen in het algemeen juist extreem overdreven... Clubs zo hard benadelen voor een administratieve fout is echt niet nodig. Gewoon enkel de geraakte wedstrijden omzetten in verliespartijen zou voldoende zijn, niet daar bovenop nog extra punten aftrek

10 februari 2015 om 13:36

Een extra straf zou zeker terecht zijn.
Zeker omdat het niet 1 wedstrijd was maar ze zijn 3 keer de fout ingegaan.

10 februari 2015 om 20:50

NAC is als eens gestraft met puntenaftrek voor vuurwerk op de tribune. Ik zie her en der wedstrijden in de eredivisie met vuurwerk op het veld. Nooit gehoord van puntenaftrek ofzo. Maar de Knvb kennende zullen ze NAC wel weer als voorbeeld gaan nemen, lekker makkelijk.

Wat ik ook niet snap, hij speelt op amateurbasis bij Nac, dus wordt dan niet betaald, heb je dan een werkvergunning nodig voor het uitoefenen van een hobby?

Ik snap hem even niet. Hij mag dus wel reglementair voor de A1 voetballen en niet voor het eerste? Is de A1 dan hobby en het eerste werk, of hoe moet ik dat zien? Weet iemand dit

10 februari 2015 om 11:41

Volgens mij heb je als buitenlander in Nederlander gewoon een werkvergunning nodig. Dit is in Nederland niet zo erg lastig te krijgen volgens mij. Maar dien je wel aan te vragen. Nou dacht ik zelfs dat Servie niet bij de EU hoorde. A1 is inderdaad hobby, grootste deel heeft geen contract. En spelen dus ook nog geen betaald voetbal(eredivisie/jupiler league). Dus A1 valt inderdaad nog onder hobby. Al is er natuurlijk wel verschil tussen amateurs en bvo.

10 februari 2015 om 11:42

Verschil is in ieder geval dat je in de A1 niet per definitie betaaldvoetballer bent waar het in Nederland voor de eredivisie verplicht is om contractvoetballer te zijn. Vaak wordt er aangegeven dat jeugdspelers doorgeschoven worden naar het eerste, maar deze spelers hebben allemaal een profcontract.

10 februari 2015 om 14:04

Servie is geen lid van de EU. En als deze jongen geen contract heeft, wat best mogelijk is aangezien dat vrij lastig is om een werkvergunning te krijgen als non-EU player, dan is hij niet speelgeregtigd.

Hafc, het is niet zo lastig als in Engeland, maar nog steeds hoort Nederland wel bij de lastigere landen om een werkvergunning te krijgen. En er zijn een aantal uitzonderingen trouwens, mensen uit Monaco, Andorra, Liechtenstein, San Marino, Vaticaanstad, Zwitserland, Noorwegen en Ijsland krijgen ook gewoon een werkvergunning, die hoef je niet aan te vragen. Ok, ik kan me niet voorstellen dat er ooit een speler uit Vaticaanstad mee gaat doen, ik zie de Paus niet zo snel bij Nac spelen, maar toch.

Voor het onderzoek worden ondermeer NAC en de desbetreffende tegenstanders gehoord.

Vraag mij dan af wat ze dan aan de tegenstanders gaan vragen? Of de speler in kwestie inderdaad is ingevallen?

Het is geen lolletje om NAC supporter te zijn

10 februari 2015 om 11:48

Haha inderdaad, ik ben een NAC supporter maar door dit soort amateurisme word je toch echt voor lul gezet.

11 februari 2015 om 07:48

Geloof me als ADO supporter voel ik je pijn als je in de hoek zit waar de klappen vallen, wij kennen die hoek maar al te goed, sterkte (je zult het nodig hebben)

Dit zou NAC dus twee punten kunnen kosten? Op de huidige positie behoorlijk wat, dan nog slechts 1 punt verschil met Dordt en afhankelijk hoe zoiets wordt geregeld ook nog minder doelsaldo.
Waarom trouwens precies de tegenstanders worden gehoord vraag ik me af? Bij winst maakt het niet uit en anders levert het punten op. Lijkt me ook niet zo'n heel moeilijk onderzoek verder. Gewoon kijken in de papieren na een paar data en eventueel of er een dispensatie is aangevraagd.
Het is hard voor NAC en de knvb is er behoorlijk laat mee, maar het is NAC dat haar papieren op orde dient hebben. Zo niet dan moeten ze op de blaren zitten. Clubs zijn om vergelijkbare redenen ook uit de beker gehaald en de Knvb kan dit nu niet ongestraft laten gebeuren Als!!! blijkt dat het klopt.

Ik krijg een Marvin van der Pluijm/barendrecht flashback. De Knvb beboette de club in 2011 met tien punten in mindering en 950 euro boete. Voor het meedoen aan drie competitie wedstrijden en de beker.

10 februari 2015 om 11:48

recent Marceo Rigters onterecht in de 3e klasse amateurs:
wedstrijden overspelen en 3 punt in mindering

link (als dit mag?): https://www.tweenul.nl/nieuws/rest-van-nederland/z...

10 februari 2015 om 11:50

Wat was zijn aandeel in die wedstrijd en die jongen van NAC? Viel hij ook 3 keer in? Was hij beslissend in die 3 wedstrijden?

10 februari 2015 om 12:12

Zou er niks mee te maken moeten hebben ookal viel die 2 minuten in

10 februari 2015 om 13:38

volgens het artikel viel hij 3 keer in.
Volgens mij was hij niet beslissend maar dat maakt voor een eventuele straf ook niks uit.

10 februari 2015 om 17:30

Inderdaad. Dat zou het veel te subjectief maken.

10 februari 2015 om 11:58

@eagle75

Dat besluit zou inderdaad heel naar kunnen zijn. En ik vraag me af hoe Ado, Heracles, GAE en Dordt hierop zullen reageren. Twee gelijke spelen omzetten naar 0-3 en het doelsaldo zakt onder dat van Dordt en 2 punten aftrek maakt 1 punt verschil. Zouden daar nog rond de 10punten aftrek bijkomen dan hebben Gae, Heracles en Ado niks meer te vrezen NAC en zou zelfs Dordt de nacompetitie kunnen halen.
en barendrecht was slechts een amateur vereniging, ik kan me voorstellen dat de Knvb van een profclub meer verwacht.

10 februari 2015 om 12:13

Het is gewoon pruts werk. Sowieso al een chaos in Breda. Blijkt nu ook wel weer.
Denk niet dat de Knvb ineens een andere maatstaf gaat nemen omdat NAC toevallig onder de streep staat. Zo werkt het dus niet. Zou niet eerlijk zijn ten opzichte van andere clubs die in het verleden hier wel voor gestraft zijn. Het is ook niet zo dat deze regels niet van gisteren zijn.

Bestuurlijk is het gewoon een puinhoop. Benieuwd hoe de investeerders die hier na kijken die in de winterstop er geld in hebben gepompt. Zullen ze leuk vinden.

Ik hoop niet voor NAC dat ze degraderen. Maar door dit soort wanbeleid vraag je er ook wel om.

Voor werken zonder tewerkstellingsvergunning krijg je over het algemeen ook nog een boete van de betreffende overheidsinstantie. Die boetes zijn ook niet misselijk....

Het houdt niet op, niet vanzelf.

Ik hoop dat NAC punten in mindering krijgt als ze fout zijn geweest. Des te beter voor FC Dordt.

10 februari 2015 om 14:29

Of gewoon reglementaire nederlaag. Scheelt toch weer 2 punten .

10 februari 2015 om 17:51

Des te beter voor de Eredivisie als Dort rechtstreeks degradeert.
Dus hopen dat 2 punten in mindering ze niet de fataal worden.

Wat een amateuristisch gedoe weer. Dat dat nog mogelijk is bij professionele verenigingen. Ik krijg meteen een flashback naar Manuel Da Costa. Het opstellen van hem zorgde dat PSV uit de beker werd gegooid met 0-3, terwijl ze al gewonnen hadden.

Waarom wordt dit niet uitgezocht, zowel door NAC zelf als door de KNVB, op het moment dat deze jongen überhaupt in de selectie komt..?!

NAC heeft toch een wedstrijdformulier ingeleverd? Kon de Knvb dan dit niet signaleren dat er een speler op staat die niet speelgerechtigd is?

10 februari 2015 om 13:40

Ze hebben het uitgezocht vandaar de straf die waarschijnlijk zal volgen.

11 februari 2015 om 12:13

Ik bedoelde vooraf de wedstrijd.

Legia Warschau werd zelfs uit de voorronde CL geschopt na van Celtic gewonnen te hebben. Nu in de EL tegen Ajax.

Hoe dan ook, bij punten aftrek heeft Dordrecht weer een realistischere kans om in de Eredivisie te blijven.

Alhoewel ik NAC nog wel een paar punten meer zie pakken dan Dordrecht.

10 februari 2015 om 17:52

Laten we hopen dat NAC meer pakt dan Dordrecht, en daarna degradeert in na-competitie

Speelt dat ventje in de A1 mét of zónder contract? Indien zonder contractuele verbintenis, als hij dan voor het Eerste elftal uitkomt, doet 'ie dat op amateur basis. Geen probleem, lijkt mij.

10 februari 2015 om 12:25

Als het geen probleem zou zijn dan zou de Knvb geen onderzoek instellen.
Deze jongen had dus geen werkvergunning. Zoiets moet NAC dus zelf regelen. Dus is die jongen niet speelgerechtigd.

10 februari 2015 om 14:18

Nee, dat is dus niet waar, signorevecchio. Zonder werkvergunning mag je in Nederland zelfs geen onbetaald werk verrichten, hoe vreemd dat ook klinkt.

Volgens mij is dit dan ook geen KNVB-zaak (zoals het opstellen van een geschorste speler), maar een civiele zaak, waarbij de wet gebroken wordt. Op deze pagina wordt veel gerefereerd naar zaken waarbij een speler niet mocht speler vanwege KNVB-reglementen (zoals een schorsing of incorrecte inschrijving) maar dit is toch een ander geval in mijn ogen.

Kan mij nog herinneren dat PSV dit keer in de beker heeft gedaan, die zijn er toen uitgegaan als straf.
Toch vind ik dat de Knvb ok fout is als je hier pas na 3 wedstrijden achter komt.

10 februari 2015 om 14:07

Nee, de fout ligt bij Nac. En hoe snel je daarachter komt maakt niet uit. Als iemand 3 jaar de belasting oplicht kun je de schuld toch ook niet bij de belastingdienst leggen? Ja, dat is wat overdreven, maar voor het idee....

Mocht NAC verwijtbaar zijn geweest om Milos Zukanovic op te stellen zou dit een passende straf zijn:

NAC 0-3 Willem Ii
NAC 0-3 Psv
Excelsior 3-0 Nac
Jong Brabant United 3-0 Jong Nac

Geldboete.

10 februari 2015 om 16:06

@prachtgoal

Maar hoe zit dat dan? Het zal logisch zijn als Nac 2 punten in mindering krijgt omdat hun 2x gelijk hebben gespeeld tegen de clubs waar hun tegen moesten

Maar hoe zit het dan voor Excelsior en Willem 2?
Krijgen die automatisch de overwinning???

dat zou betekenen dat Willem 2 en excelsior 2 punten er bij op krijgen op de ranglijst?

Als ik hier zo de verhalen lees over amateur verenigingen zou je verwachten dat ze NAC ook zo hard straffen. Helaas meet de knvb vaak met twee maten. Zelf denk ik dat de desbetreffende wedstrijden zouden omgezet horen te worden in verlies partijen van 3-0 en een zware boete.

Mocht nac ook nog extra punten in mindering krijgen is er nog niets aan de hand want Maaskantje zei van het weekend dat ze na het Carnaval niet meer meer gingen verliezen. Hahaha. Degradatie lijkt een feit bij de zware straf

Wat een topbeleid hebben ze daar haha

Ongelooflijk, in Breda gaat nu ook alles fout wat er fout kan gaan. Dit gun ik ze niet ookal is het nac. Knvb moet nac twee punten in mindering doen en willem II en excelsior punt laten behouden. Ik vind het niet reeel om excelsior en mijn clubje de drie punten te geven voor administratieve fout. Geldboete, vind ik zwaar overtrokken. Verschil tussen dordrecht en nac wordt dan een punt.

Man wat lullig! Heb medelijden met de NAC fans!

Dat dit bij een amateurvereniging in A,dam gebeurd (rigters) is tot daar aan toe, maar bij een profclub als NAC is wel erg amateuristisch. Je moet er niet aan denken dat door deze stomme fout er punten worden afgetrokken. Dan wordt de strijd tegen degradatie zelfs door de eigen organisatie bemoeilijkt!

Is wel fijn dat het bestuur en technische leiding wel lekker constant zijn bij Nac, constante wanorde en amateurisme wel te verstaan.

Mooie club met een geweldig publiek, maar voor de rest is het gewoon rotzooi en wanbeleid, en het ziet er ook niet naar uit dat het snel beter wordt daar.

Het gaat om de werkomstandigheden en niet om het contract. Hetzelfde geldt voor een stagiair. Die krijgt (meestal) geen financiële tegenprestatie voor zijn werkzaamheden maar dient wel hetzelfde behandeld te worden door de werkgever als zijnde een normale werknemer. Dus met dezelfde rechten en plichten.

Als dit waar is dan verwacht ik minimaal 2 pnt aftrek (resultaat die ze behaald hebben). En ik verwacht dan ook dat de Knvb er een extra straf opgooit (kijk naar Pluim van Barendrecht) van 10 punten. Dat is 12 punten in mindering, dan komen ze op 3 pnt

Je moet als club de zaken op orde hebben. NAC is echt qua financiën en geordendheid een prutsclub.

Man man man, je zou maar NAC supporter zijn. Ik heb met ze te doen. Hoe verknal je een profclub in twee jaar. Eeuwig zonde. Ik hoop voor de Nacers op een Willem 2 scenario maar ik vrees voor het ergste als ik naar de financiën kijk. Sterkte mannen!

Ik ben van mening dat het het meest eerlijk zou zijn om elke gespeelde wedstrijd om te zetten naar een reglementaire nederlaag en 10 punten aftrek. Maar ik ben niet helemaal objectief

10 februari 2015 om 13:52

Ik ben wel objectief over NAC maar ik zou het ook geen onterecht straf vinden.
En zou natuurlijk vooral goed nieuws zijn voor Dordrecht en Excelsior en Willem2.

10 februari 2015 om 14:23

Een terechte straf is om die 3 wedstrijden om te zetten in een reglementaire 3-0 nederlaag met 3 punten extra aftrek.

Dat is volgens mij de gebruikelijke straf en ik ben benieuwd of die ook aan NAC wordt uitgedeeld. Als dat zo is dan verliezen ze namelijk 5 punten en staan ze ineens 2 punten achter op Dordt met een doelsaldo wat nog maar 1 doelpunt beter is.

10 februari 2015 om 17:52

3 punten extra aftrek per wedstrijd die ze in de fout zijn gegaan want dat ze 3 keer in de fout zijn gegaan maat het nog erger.
In dat geval zou het ze 11 punten kosten en zijn ze al zo goed als gedegradeerd vooral omdat dit mentaal ook nog wel kan doorwerken.

10 februari 2015 om 17:53

Alsjeblieft niet, gewoon 2 punten in mindering en dan doelsaldo aanpassen.
Niet die 3 extra.
Dordrecht hoort hier niet thuis, nac ook niet, maar Dordrecht mag rechtstreeks weg

Zowel overspelen als reglementaire nederlagen lijkt mij niets. Bij een reglementaire nederlaag hebben de clubs die die wedstrijden tegen Breda speelden veel te veel geluk mee, die krijgen dan immers gratis punten. Als er al een straf komt moet dat enkel puntenaftrek van NAC zijn in mijn optiek.

10 februari 2015 om 15:19

Wanneer Zukanovic niet had meegedaan hadden Excelsior en Willem II wellicht wel gewonnen van nac. Vandaar dat het niet meer dan logisch zou zijn wanneer deze wedstrijden in een reglmentaire 0-3 worden omgezet

Zo zijn De Graafschap en Heracles ooit beiden na een gewonnen eerste ronde in de beker uit ´t tournooi gehaald : reglementaire 3-0 nederlaag. Dit lag ietsje anders aangezien zowel Hellings ( Heracles ) en de Visscher ( Graafschap ) een gele kaart uit 't vorige seizoen hadden staan. Feit blijft dat je met die kaart , maar ook zonder werkvergunning , niet speelgerechtigd bent en dus niet opgesteld mag worden.

Kan me gezien genoemd voorbeeld en ook die van anderen in eerdere posts dus absoluut niet voorstellen dat dit met een berisping afgehandeld wordt. Uitermate zuur voor NAC , maar de spreekwoordelijke hoek wordt weer eens bevestigd.

Ik ben de nieuws berichten over mijn cluppie echt meer dan zat...allejezus wat een frustrerend jaar.
Wat een wanbeleid en stumpers! Niet te geloven...

Maar ja, volgende thuis wedstrijd ben er weer bij...zo is t dan ook wel weer.

#theonlythingwefearisrunningoutofbeer!

10 februari 2015 om 14:06

Hoelang heeft deze jongen deze wedstrijden dan gespeeld?

10 februari 2015 om 14:07

Hoeveel minuten bedoel ik dan hé

10 februari 2015 om 14:24

3 minuten in een 0-0 uitslag
7 minuten in een andere 0-0 uitslag en 18 minuten tegen de 0-2 verloren wedstrijd tegen Psv.

10 februari 2015 om 14:54

Meen je dat nou? Waarom hier nou een vooronderzoek naar starten? Kijk, als deze jongen nou in (een van) deze wedstrijden iets had betekent had ik het nog begrepen, maar kom op zeg, voor deze 25minuten? Schei toch uit man

10 februari 2015 om 15:03

Onzin, als je dit niet gaat bestraffen wordt het van kwaad tot erger. Je hoort als voetbalclub je zaakje op orde te hebben. En dan maakt het niet uit hoeveel deze jongen gespeeld heeft. Gewoon zelfde straf als Barendrecht.. - 10 pnt.

10 februari 2015 om 15:03

@ Salimajax

Regels zijn toch gewoon regels? Daar dien je je gewoon aan te houden. En waar ligt de grens van wanneer iemand iets betekend heeft? Want in principe als hij een bal veroverd en 1 minuut later ligt die in het netje, is hij ook al van betekenis geweest..

10 februari 2015 om 15:38

Hoe lang hij heeft meegespeeld doet er niet toe. Wat als hij had gescoord en hadden gewonnen? Puur de regels volgen. En de Knvb handelt daar gewoon naar.

10 februari 2015 om 17:54

inderdaad, al had hij maar 1 minuut gespeeld dan was heet nog fout geweest.

Hoe is een reglementaire 3-0 nederlaag van de wedstrijden is zeer onwaarschijnlijk en de wedstrijden overspelen wel een goede mogelijkheid? Dat overspelen is toch gewoon een straf voor de andere 3 clubs -.- Je verliest met 2-0 dus stel je maar een speler op die niet mag spelen. Dan kun je tenminste de wedstrijd opnieuw doen hahaha. Nee een geld boete of de wedstrijden met 3-0 laten verliezen is in mijn ogen toch echt de enige juiste oplossing.

Wat gek zijn ze in Nederland ook -.- 4 clubs straffen tot wedstrijden waar er maar 1 de regels overtreed.

10 februari 2015 om 14:09

Inderdaad slaat kant noch wal. Wat als NAC in die 3 wedstrijden meer punten gaat pakken dan ze eerder gedaan hebben? Dan is het toch geen straf?

Ik kan mij niet voorstellen dat dit gaat gebeuren. Knvb kennende loopt dit met een sisser af en krijgt NAC alleen een geldboete.

Mochten ze wel overgaan tot het overspelen van de wedstrijden dan vrees ik dat er een aantal supportersgroepen niet blij zullen zijn.

10 februari 2015 om 15:42

Dat gaat ook echt niet gebeuren, dat lijkt me absoluut onvoorstelbaar.

10 februari 2015 om 17:57

overspelen is inderdaad geen optie om deze reden.
En dat Excelsior en Willem2 hier geluk mee hebben dat is dan maar niet anders.
Voor PSV maakt het niet uit want die hadden toch al gewonnen.
Alleen als PSV bijvoorbeeld met 6-0 gewonnen zou hebben dan zou een reglementaire 3-0 voor hun ook zuur zijn want het doelsaldo kan soms ook belangrijk zijn al verwacht ik dat dit jaar niet.

Zal dan nog zwaarder worden voor nac. Ik ben toch bang dat ze volgend jaar in een andere competie spelen

"het overspelen van de wedstrijden behoort wel tot de mogelijkheden, zo meldt het weekblad.".

Zo worden clubs mogelijk belast met extra wedstrijden?

10 februari 2015 om 14:15

Precies, en zo wordt NAC ook nog eens beloond als het ware nu ze deze wedstrijden wel kunnen winnen in plaats van ze verloren te hebben. Daarnaast kunnen die drie clubs er niks aan doen dat NAC die speler inbrengt toch?

10 februari 2015 om 14:25

Denk ook niet dat de wedstrijden overgespeeld gaan worden. Clubs zullen zeker protest aantekenen. En terecht. Het is niet hun fout. Zou dan toch een vorm van competitie vervalsing zijn.

Ik denk zelf dat NAC alleen gestraft gaat worden door middel van punten aftrek en eventueel een geld boete.

Ongelooflijk wat een prutsers in Breda!!!!
Dit worden gewoon 10 punten in mindering, en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Hoezo een zinkend schip!!!!! Je zal maar een seizoenkaart genomen hebben van die wanboel, pfffffff

"Een reglementaire nederlaag is niet waarschijnlijk maar over spelen wel"

Waarom in godsnaam? Dan heeft NAC juist weer meer kans op punten... NAC pakte maar 2 punten uit die 3 wedstrijden...

Overspelen is geen echte straf. Daarnaast past dat niet in het wedstrijdschema... En PSV ook met de EL zal daar niet op zitten wachten en die andere 2 clubs ook niet

Deze jongen heeft in totaal 3 minuten mee gedaan tegen Excelsior (0-0), 7 tegen Willem II (0-0) en wel 18 minuten tegen PSV waarvan de 0-2 hadden verloren.

Moet je hier als Knvb zijnde nou echt overgaan tot overspelen wat een voordeel is voor NAC aangezien ze niet zijn ingelopen? Geef NAC gewoon een berisping of een geldboete want anders geef je ze eigenlijk nog een extra kans tot punten en dat kan toch niet de mogelijkheid zijn van een club dat een straf hoort te krijgen.

10 februari 2015 om 14:46

Als ik Excelsior of Willem II was, zou ik misschien nog wel in de verleiding komen om het nog eens te proberen tegen NAC. PSV zal er sowieso geen trek in hebben. Maar overspelen lijkt mij ook geen serieuze optie. Alleen voor Dordt zou puntaftrek van NAC wel lekker zijn. Berisping of boete en klaar.

10 februari 2015 om 17:59

puntenaftrek zou wel terecht zijn hoor.

Het zal ook weer eens niet. Mocht het kloppen, dan zegt dat helaas weer een hoop over ons management. Altijd gaat er wel iets fout, wat eenvoudig voorkomen had kunnen worden. Is het niet zo, dan ben ik uiteraard weer de tevreden supporter, die blij is dat het roer voor dit half jaar flink om is gegaan. En ja, dat ben ik echt.

Doe maar berisping en overspelen met publiek.

Ik vraag mij af wat de Knvb gaat doen, ik vind dat deze vaak met 2 maten meet en werkelijk geen duidelijke lijn volgt.

In 2002/2003 krijgt Utrecht een boete van 2000 euro voor het in laten vallen van een niet speelgerechtigde speler, indien NAC nu punten aftrek zou krijgen vind ik dat dubieus.

Maar daar is de Knvb wel goed in, omdat ik mijn club natuurlijk volg en de rest van het Limburgs voetbal ben ik op de hoogte van alle clubs, in 2005 krijgt Fortuna puntenaftrek omdat het een betalingsachterstand had bij de belastingsdienst, in de licentie eisen van de Knvb staat dat je geen betalingsachterstand mag hebben bij de belastingdienst, en indien hebt dit binnen een maand moet melden. Roda heeft vorige maand een boete gekregen omdat het al de 2e keer een betalingsachterstand had bij de Knvb en dit niet heeft gemeld.

Ik begrijp dat puntenaftrek voor Roda rampzalig kan zijn, geen promotie is immers failliet met de huidige situatie, maar waarom dit verschil. Waarom geen duidelijke visie, ik hoop dat NAC ervanaf komt met een boete, dezelfde boete die Utrecht toen kreeg, en ook redelijk wat amateurclubs wat ik zo lees.

10 februari 2015 om 15:09

Het gaat hier wel om 3 wedstrijden he, dat is wat anders dan 1 wedstrijd. Maar ben het verder met je eens!

10 februari 2015 om 21:04

PSV heeft een keer een geschorste speler laten invallen in een bekerwedstrijd tegen Jong Heerenveen. Die wedstrijd, die PSV had gewonnen, werd toen omgezet naar een 3-0 overwinning voor Jong Heerenveen.
Ik vraag me af waarom dat nu niet tot de mogelijkheden behoort. Alle drie de wedstrijden omzetten naar een 3-0 nederlaag voor Nac. Zo simpel zou dat dan toch moeten zijn?

In Afrika betekent elke wedstrijd met een onrechtmatige speler een reglementaire 3-0/0-3 nederlaag

Over spelen da wil excelsior wel ja voor willem II niet

10 februari 2015 om 21:12

Wij kunnen ook verliezen als we het overspelen. We staan nu 8 punten voor op de streep, laten we dat lekker zo houden als we de keuze hebben tussen overspelen of niet.

Doe maar lekker 3-0 verliezen. Scheelt weer 2 punten voor Excelsior. Dan sta je in 1 keer 10 punten boven de na-competitie streep en gelijk met Cambuur. Je zou zeggen dat het dan wel snor zit met erin blijven dit jaar en dan vol voor de halve finale gaan in april.

Geen reglementaire nederlaag maar een herhaling voor de drie wedstrijden? In andere woorden: NAC krijgt na een fout van het eigen bestuur en de eigen staf nogmaals de kans om tegen Excelsior en Willem II een beter resultaat te halen dan die 2 punten? Tegen PSV zal het verder waarschijnlijk vrij weinig uitmaken denk ik, maar dit zou toch wel heel erg krom zijn dat de wedstrijden dan overgespeeld moeten worden? Een financiële of sportieve straf lijkt mij het meest voor de hand liggend, geen kans op meer punten..

Mocht de Knvb besluiten tot overspelen, mag Zukanovic dan meedoen?

10 februari 2015 om 16:37

Dan zou niemand mee mogen doen die na de datum van de wedstrijd pas gehaald is. Bijvoorbeeld een de Zeeuw zou dan ook niet mee mogen doen.

10 februari 2015 om 18:25

Nou denk niet dat psv daarop zit te wachten met de EL erbij

Wat een dream team maaskant en rutjes!!!!

10 februari 2015 om 18:02

Hier kan Maaskant niks aan doen en of Rutjes er iets aan kan doen weet ik niet.
Volgens mij is het eerder de administratie die hier de fout in is gegaan.
Als het wel de schuld van Rutjes is zouden ze hem meteen moeten ontslaan.

11 februari 2015 om 01:44

Daarom is Rutjes ook vertrokken.

Eerlijkste straf lijkt mij 2 punten puntenaftrek.

Heeft de Knvb niks anders te doen ?? ze kunnen beter een onderzoek naar die drama Queens van scheidsrechters doen.

10 februari 2015 om 21:55

Ik vind het wel terecht dat ze hier onderzoek naar doen. Als hier geen fatsoenlijke straf voor komt kunnen alle clubs dat wel gaan doen.

Tsja daar kon je op rekenen,nac wist dit waarschijnlijk gewoon
Ik ben er alleen bang voor dat dit de sportieve en financiële crisis van NAC alleen maar vergroot.
Ze moeten vrezen voor puntaftrek en het overspelen van een wedstrijd is ook een optie.
De kans zit er waarschijnlijk ook in dat er een geldboete komt,en dat kunnen ze in Breda echt niet gebruiken

Puntenaftrek prima, maar die twee extra punten voor mijn club die mogen dan achterwege blijven. Wij willen alleen punten die we echt verdiend hebben. Dat betekent ook dat we niet willen overspelen, we hebben het punt immers eerlijk verdiend. Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een hoge boete

De informatie klopt niet helemaal van VZ. Hij heeft voor de winterstop alleen maar meegetraind met de A1 en heeft één oefenwedstrijd met Jong NAC meegedaan in het begin van het seizoen. Hij speelde niet omdat hij de boel persoonlijk nog niet had afgerond met Rode Ster Belgrado.

Toen dit laatste was afgehandeld heeft NAC hem met goedkeuring door de Knvb over laten schrijven. Het gevolg hiervan was dat hij een paar wedstrijden heeft ingevallen.

Wat NAC niet winst is dat een speler met de Kroatische nationaliteit een tewerkstellingsvergunning moet hebben. Dit staat los van de overschrijving. Enorme blunder natuurlijk.. wie hier verantwoordelijk voor is moet heel snel zijn spullen pakken. Mag het niet zegen maar doe het toch, Rutjes.

Ik weet niet hoe de Knvb hier naar kijkt.

- Zukanovic maakte alle wedstrijden de winnende goal
- Zukanovic viel in en bakte er weinig van en had geen invloed op het spel.

Dit laatste was het geval. Zou dit meegewogen worden?

Ik kijk hier door een geelzwarte bril dus hoop op een waarschuwing... maar vrees het ergste.

10 februari 2015 om 21:58

Zou raar zijn als het meegenomen word hoe hij de wedstrijd speelde. Stel hij maakt tegen Willem II de winnende maar tegen Excelsior laat die niks zien dan zou de knvb maar voor 1 wedstrijd moeten straffen. Dus ik vind dat je dat niet mee kan nemen in je beslissing.

10 februari 2015 om 22:41

Onzin dat ze niet wisten dat een Kroaat een vergunning moet hebben. Perica was ook een Kroaat. Neem aan dat alles voor hem wel geregeld was.
Misschien dat ze voor Zukanovic geen vergunning aangevraagd hebben omdat hij op amateurbasis speelt, geen idee. Is er een werkvergunning nodig voor iemand die als amateur voetbalt? Dat zal nu uitgezocht worden denk ik.

Zou triest zijn als ze puntaftrek zouden krijgen.

Misschien wel terecht maar dan moet je met alle clubs met 2 maten meten.
Wij kregen toen 8 punten in mindering en daarna hebben meerdere clubs dezelfde overtreding begaan en krijgen geen - punten......dus dat is niet echt met 2 maten meten.

En ik denk als zoiets bij zou ik zeggen ajax zou gebeuren daar zou nog niet eens het woord punten in mindering voorbij komen.

10 februari 2015 om 21:47

Pak ze maar aan! Noodlijdende club die even 7 nieuwe spelers haalt in de winterstop. 9 punten in mindering, dat zal ze leren. NAC is 1 grote luchtbel en bestaat volgend jaar niet meer. Jammer, mooie club, maar zo onverantwoord bezig

10 februari 2015 om 22:43

Wat hebben die nieuwe spelers hiermee te maken? Helemaal niks toch?
Misschien moet je de topics over die nieuwe spelers eens gaan lezen, dan weet je dat dit allemaal conform de regels van de Knvb is gedaan. En bovendien houdt NAC zich gewoon aan de ingediende begroting, niet zo zeuren om niks dus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren