Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Facebookrel rond Belgische arbiter in kiem gesmoord: ‘Storm in glas water’

Laatste update:

Er is in België veel te doen om scheidsrechter Frederik Geldhof. De arbiter floot de wedstrijd tussen KV Kortijk en Club Brugge (2-0) en de discutabele beslissingen werden telkens genomen in het voordeel van de thuisploeg. Zo kreeg Ivan Santini van KV Kortrijk geen rode kaart en in de slotfase kreeg de thuisploeg ook nog eens een onterechte penalty. Bij Club Brugge ontdekte men later dat Geldhof lid is van een Facebookpagina van een supportersclub van KV Kortrijk.

/

De scheidsrechter zelf speelt de vermoorde onschuld. “Je verbaast me met het nieuws dat ik lid zou zijn van één of andere supportersgroep van KV Kortrijk”, zei de leidsman na de wedstrijd tegen de Belgische media. “Daar heb ik helemaal geen weet van. Ik probeer gewoon in eer en geweten te fluiten. Ach, ik ga nu onmiddellijk van Facebook.”

Geldhof lijkt door een vriend te zijn toegevoegd en had mogelijk inderdaad geen weet van zijn lidmaatschap van de groep. Volgens woordvoerder Pierre Cornez van de Belgische bond KBVB is er niets aan de hand. “Er circuleert foute info in de media. Zo is de pagina Red Side Kortrijk niet eens een fanclub van de voetbalclub, maar een sociaal project van de stad Kortrijk. Geldhof is door een kennis aan deze openbare groep toegevoegd, en is dus nooit bewust 'lid' geworden. Het is dus duidelijk een storm in een glas water”, aldus de woordvoerder tegen Belga.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ehh hoe kun je een vriend toevoegen aan een facebook groep? Volgens mij moet je dat altijd zelf doen, of je moet anderen je inlog gegevens van facebook geven. Echt raar om te zeggen dat iemand anders je heeft toegevoegd aan een groep, zonder dat je daar zelf goedkeuring voor hebt gegeven. De privacy van facebook is wat onbetrouwbaar maar zo onbetrouwbaar nu ook weer niet volgens mij

9 februari 2015 om 14:45

Desalniettemin betreft het geen fanclub, maar een sociaal project. Tenminste, wat ik uit de tekst kan opmaken.
Ik kom zelf niet uit België en weet dus niet wat hier van waar is.
Maar mocht het écht een sociaal project zijn binnen Kortrijk, wat dus los staat van het voetballen, cq een fanpagina van een club, dan vind ik het ook zeker een wasseneus.

Misschien een Belg die hier meer opheldering kan geven? Klopt hetgeen de Kbvb zegt? Is het daadwerkelijk een storm in een glas water?

Het is op z'n zachtst gezegd wel 'toevallig'..

9 februari 2015 om 16:18

Neen, het is geen storm in een glas water. Als je de match gisteren bekeek kan je enkel concluderen dat hij ofwel inderdaad fan is ofwel incapabel/stekeblind is. Gestolen overwinning waardoor wij onze voorsprong op Anderlecht van 7 naar 4 punten zien slinken. Dit kan ons dus de titel kosten.

Ik weet ook wel dat je de wedstrijdbepalende scheidsrechterlijke beslissingen soms mee hebt en soms tegen, maar gisteren was het echt wel een beetje overdreven.

9 februari 2015 om 20:23

Haha, ze worden alweer nerveus in Brugge... Anders moeten jullie de goede oude complottheorie nog eens bovenhalen.

9 februari 2015 om 22:29

Dat is nou typisch Club Brugge, als het niet loopt dan is het telkens de schuld van een ander maar ze kijken nooit in eigen boezem.

9 februari 2015 om 23:17

Bernard
Neen. lol. Als je het niet volgt, zeg dan niets.

10 februari 2015 om 01:21

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Club heeft hier niet verloren door de scheidsrechter, het was helemaal geen rode kaart volgens mij trouwens, maar door het gebrek aan efficiëntie. Als je ziet wat een kansen De Sutter en Izquierdo missen, moet je echt wel daar de oorzaak gaan zoeken.

Zeggen dat dit je de titel kost is al helemaal lachwekkend, je verliest hier anderhalf punt. Je verliest hier liever in de reguliere competitie dan in de play-offs.

10 februari 2015 om 08:07

Belgunner,

FCB heeft de scheidsrechter ook al een paar keer mee gehad dit seizoen. Dat waren dan fans van Club?

Het gaat in ieder geval een waanzinnig spannende PO worden. Iedereen zit vlakbij elkaar. Iedereen kan kampioen worden. lol

10 februari 2015 om 09:22

Dat is het hem nou juist, ik volg het wel... Vorige week waren jullie anders verdacht stil toen Gedoz die slaande beweging maakte... Bovendien hebben jullie over de ref niet al teveel te klagen dit seizoen me dunkt, en dan heb je nog die enkelingen die de kinderen van Geldhof (13 en 10 jaar notabene) hebben zitten te bedreigen via Facebook, mooi van hen.

9 februari 2015 om 14:56

Wat ze bedoelen is een like-pagina. Iemand heeft waarschijnlijk een verzoek verstuurd om die pagina te liken.

9 februari 2015 om 15:19

Sommige besloten groepen op Facebook kun je alleen in komen door er door mensen die al lid zijn bijgevoegd te worden. Dan heb je ook niet de keuze, maar zit je er direct in. Dat heb je vooral veel met techno groepen over locaties etc.

9 februari 2015 om 15:23

dus je hebt zelf niet de keuze van welke groep je lid wordt? Als iemand mij aan een dergelijke groep toevoegt dan ben ik volgens jou dus direct lid, zonder dat ik daar eerst toestemming voor moet geven? Terwijl als iemand mij bijvoorbeeld tagt in een foto, ik daar wel een melding van krijg en dat ook dien goed te keuren. Ik blijf het zeer onwaarschijnlijk vinden dat je zonder zelf enige toestemming of tenminste kennisgeving lid zou zijn van een groep op facebook... in dat geval ben ik benieuwd van welke groepen ik allemaal lid ben

9 februari 2015 om 15:46

Ga er maar gewoon vanuit dat het zo is. Jouw Facebookvrienden kunnen je toevoegen aan een besloten groep zonder jouw toestemming.

9 februari 2015 om 16:12

Ja, dat klopt precies. En je verhaal van taggen klopt natuurlijk niet. Je vrienden kunnen je zonder jouw toestemming taggen waar ze willen, in elke gekke foto.

Dit komt dan links in je balk te staan bij besloten groepen etc. Het gebeurt echter niet vaak dat een van je Facebook vrienden je toevoegt bij een groep waar je niet bij wil, want het zijn ten slotte je vrienden (neem ik aan) en die voegen je niet toe bij de verkeerde dingen.

9 februari 2015 om 17:16

Dit kun je zelf instellen dat je goedkeuring moet geven als je getagt word of ergens toegevoegd.

de Club brugge fans maken van een mug een olifant
die man is gewoon lid van een Facebook pagina uit Kortrijk.
Gewoon een excuus omdat ze verloren hebben ook al is het misschien onterecht >? (heb de wedstrijd niet gezien)

wat een gedoe zeg pffff ....

9 februari 2015 om 14:57

heb de wedstrijd niet gezien, maar als het allemaal waar is wat ik in het artikel lees is het toch wel een beetje apart. die uitdrukking bestaat overigens wel.

Als hij in eer en geweten gefloten heeft, dan is hij gewoon onbekwaam. Het was of lachwekkend of om te janken wat deze man heeft laten zien.

Wat niet wegneemt dat Brugge de oorzaak van de nederlaag bij zichzelf moet zoeken : 6 glasheldere kansen gekregen en nul doelpunten. Dan heb je zelf ook wel wat fout gedaan.

9 februari 2015 om 15:37

Heb het net gegoogled en Red Side Kortrijk is dus wel degelijk een supportersclub, snap niet waarom Cornez daar over liegt. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, maar het zij zo. Gewoon dit seizoen geen matchen meer van Club laten fluiten.

Dat we niet hebben gescoord lag aan 2 factoren: onze falende afwerking (De Sutter -_-) maar ook aan het 'patattenveld' van Kvk, een schande dat zulke velden in 1e klasse gebruikt worden. Dit was natuurlijk in hun eigen voordeel, de ploeg die zelf een muur optrekt en er dan snel uitkomt.

En dan Geldhof... Santini moest er al na 20 sec af, stond dan ook nog eens op de voet van Vazquez, smeerde Vormer geel aan en gaf een assist... En dan nog een onterechte penalty. Als hij het zelf een penalty vond had hij ook rood moeten geven. Snap er werkelijk niets van, deze man is gewoon bevooroordeeld. Hij liet ook belachelijk veel toe aan de kant van Kortrijk. En Santini, da's een schande voor het Belgisch voetbal. Stuk crapuul.

9 februari 2015 om 15:45

In de eerste minuut mag alles, dan geeft een ref geen rood (omdat hij dan zogezegd de lat te laag legt) terwijl dit natuurlijk donkerrood was.

Het pattatenveld is natuurlijk voor beide clubs, daar moet Club maar mee om kunnen gaan (al heb je natuurlijk wel gelijk dat zo een knollenveld eerste klasse onwaardig is).

En wat de ref betreft : de grens ligt waar die man ze trekt en er was gisteren blijkbaar heel veel toegelaten.

Te veel voor mij maar ook daar moet Club beter mee om kunnen gaan.

Als je wilt kampioe nspelen, dan weet je dat je met dergelijk gevechtsvoetbal geconfronteerd gaat worden en dat er soms een ref is (zoals gisteren) die alles wel ok vindt.

Onterecht voor mij maar de ref beslist.

9 februari 2015 om 16:24

Je weet zelf ook wel dat zo'n patattenveld in het nadeel van de voetballende ploeg is, al is het inderdaad wel voor beide clubs.

Oke, maar de grens lag gisteren wel heel hoog. Hoger dan in de gemiddelde PL-match. Cercle en Mechelen spelen ook zo'n voetbal, daar heb ik geen enkel probleem mee. Ze trekken hun voetje niet altijd terug en bouwen een muur rond de 16 op.
Da's hun goed recht. Maar bij Kortrijk was het toch echt wel iets té potig.

9 februari 2015 om 19:36

hela niet zo kort door de bocht man , ik heb dit helemaal uitgezocht en er is idd een supportersclub met diezelfde naam maar de bewuste facebook pagina waar het over gaat heeft niets maar dan ook niets met voetbal te maken....., het is een sociaal project voor het algemeen welzijn en om bepaalde toestanden te verbeteren met doelgerichte acties...

het zijn net die mensen van club Brugge die liegen en de feiten anders voorstellen dan ze zijn uit ongenoegen voor hun verlieswedstrijd en om zo de aandacht af te wenden over de wandaden en vandalisme die het supporterslegioen van Brugge heeft aangericht

10 februari 2015 om 01:16

Donkerrood, laat me niet lachen. Die overtreding verdiende helemaal geen rode kaart. Een gele kaart was hier de enige juiste straf.

10 februari 2015 om 10:43

Een elleboogje geen rood ? Ok, dan verschillen we hier 100 pct van mening.

10 februari 2015 om 13:10

Als Club zo doorgaat met het wraken van scheidsrechters moeten ze onderhand al arbiters omporteren vanuit het buitenland. Komop zeg doe niet zo achterlijk, Red-Side is een sociaal project waarachter KVK zich zet om hen te steunen, iets wat de publiciteit van zo'n stedelijk project enkel maar ten goede komt. Zoek toch eens niet altijd overal wat achter.

En ja Santini had eraf gemoeten na 9 seconden maar Gedoz had tegen Cercle ook nooit mogen spelen en dus kunnen scoren. Al had Club dan nog steeds wel gewonnen want wat is dat Cercle erbarmelijk slecht zeg.

Ik zit zelf niet op Facebook, dus weet niet of hij überhaupt door iemand toegevoegd kan worden. Maar hij zal niet toegevoegd zijn op die pagina omdat hij tegen Kortrijk is, lijkt mij..
Blijft een rare kwestie.

Door deze wedstrijd mn bet niet gewonnen gister... toch nog kutter als je dan dit leest

9 februari 2015 om 16:06

Club Brugge thuis altijd op wedden en uit ook behalve in uitmatchen op het veld van Kortrijk, Anderlecht en best ook niet bij Gent en Zulte Waregem. Vooral bij die eerste 2 ploegen hebben we het traditioneel moeilijk.

9 februari 2015 om 20:03

Verder nog tips? Lierse verraste me dit weekend ook. Die hadden toch halve team ontslagen?

9 februari 2015 om 20:19

Inderdaad, snap er weinig van, maar het is vast eenmalig. Ze staan nog steeds hopeloos laatste. Lierse zou ik niet op wedden.

Als Anderlecht/brugge tegen een kleine ploeg spelen is het meestal wel veilig om op hen te wedden, zoals een Chelsea tegen Villa. Je bent het nooit zeker, maar de kans is groot.

Lokeren draait een minder seizoen dus best niet op wedden. Standard is een vreemde ploeg, maar nu lijken ze hun goeie vorm te vinden. Waarschijnlijk winnen ze de volgende thuismatchen wel.

Kortrijk is dé revelatie en wint heel wat uitmatchen, als ze uit spelen bij een kleinere club kan je op hen wedden.

Moeskroen-Peruwelz kan je de volgende matchen normaal wel wedden op een verlies, ze verloren nu al 7 matchen op een rij en verloren hun topschutter tijdens de winterstop.

wel, we hebben idd gevochten voor de overwinning en laat ons zeggen dat we de arbiter nogal redelijk aan onze kant hadden.
die elleboog van santini moest altijd rood zijn. dat brugge hier verliest ligt niet alleen aan de ref, moeten ze maar die opgelegde kansen in het net schieten ipv over de tribune te keilen.
dat ons veld er slecht bij ligt dat ziet zelfs een blinde, maar dat speelt uiteraard ook in ons nadeel mocht je het nog niet door hebben. mocht je wat meer wedstrijden volgen van Kortrijk dan zou je moeten weten dat wij ook wel een voetballende ploeg hebben, met uitzondering dan die match van gisteren, ze hadden precies allemaal een rode peper in hun gat.
maar goed, we staan toch maar lekker op plek 3, niet slecht vergeleken met wat de analisten (en inclusief mezelf) voorspelden voor de competitie begon.

9 februari 2015 om 23:20

Mja idd zeker ook onze eigen schuld dat we de kansen niet afwerken. Al mogen jullie wel een nieuw veld aanleggen voor PO1 begint. Hoeveel kost dat? 50.000 euro? Komaan he zeg

dit is weer eens een voorbeeld hoe perceptie mensen op het verkeerde been zet ! natuurlijk is dit opgezet spel door club Brugge supporters die op een marginale wijze hun ongenoegen uitten na een verlieswedstrijd.... 95 zitjes hebben ze stuk gemaakt in de zone van de Brugge supporters om hun ongenoegen te uitten ..... marginaal is het !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren