Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Real Madrid bereikt akkoord en betaalt maximaal zeven miljoen

Laatste update:

Martin Ödegaard is gevallen voor de avances van Real Madrid. De zestienjarige middenvelder van Strömsgodset IF heeft volgens de krant Drammens Tidende besloten om naar de huidige koploper van de Primera División over te stappen, al moeten de clubs nog wel een akkoord zien te bereiken.

/

Het is de bedoeling dat Ödegaard gaat meetrainen met het eerste elftal, maar zijn wedstrijden bij Real Madrid Castilla gaat afwerken. Zijn vader Hans Erik kan als jeugdtrainer aan de slag bij de regerend winnaar van de Champions League. Verwacht wordt dat de onderhandelingen tussen Real en Strömsgodset maandagavond en uiterlijk dinsdag van start gaan. De transfersom zal volgens het Noorse medium tussen de twee en drieënhalf miljoen euro gaan bedragen.

Twee weken geleden werden Ödegaard, zijn vader en zijn zaakwaarnemer met een privéjet door Real Madrid opgehaald en VG meldde toen al dat de keuze van het toptalent op Real zou vallen. Ödegaard heeft ook overwogen om naar Arsenal, Bayern München ofLiverpool te verkassen, maar Ajax zou dan ook nooit een serieuze optie voor de drievoudig international zijn geweest.

Update 19 januari 22.12 uur - Real Madrid bereikt akkoord en betaalt maximaal zeven miljoen
Real Madrid en Strömsgodset IF hebben maandagavond een akkoord bereikt over de transfer van Martin Ödegaard, zo meldt VG. De clubs zijn in Kopenhagen een transfersom van 3,4 miljoen euro overeengekomen en dat bedrag kan op basis van bepaalde sportieve prestaties nog oplopen tot maximaal 6,8 miljoen. Voor de drievoudig Noors international ligt een tenue met rugnummer 16 klaar in Santiago Bernabéu.

Een goede keuze van Martin Ödegaard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas. Zag het met de enorme interesse sowieso somber in. Uiteraard hoop dat je dat zo'n jongen kiest voor het pad wat Eriksen en Fiscer ook bewandelden, ondanks de interesse van al die Europese topploegen. Maar als je in Madrid word ingepakt met Prive jets en ontmoetingen met Ronaldo etc. kan je zo'n jongen niet kwalijk nemen dat hij zich daardoor laat verlijden.

19 januari 2015 om 15:31

En dan nog wie zegt dat je het via ajax uiteindelijk wel red?het is altijd een gok en voor sommige pakt hij beter uit als anderen.maar op je 18-19de financieel onafhankelijk zijn is toch wel een mooi voor nemen en als je echt goed bent red je het uiteindelijk toch wel.

19 januari 2015 om 15:33

Ik denk niet dat een speler van 16 zich in 3 jaar financieel onafhankelijk kan voetballen hoor. Dan leef je de rest van je leven nog niet eens op bijstandsniveau.

19 januari 2015 om 15:36

Bojan was bij Barcelona in de jeugd ook supergoed en redde het uiteindelijk toch niet in de absolute top van het voetbal. Hij begint nu pas weer een beetje op te leven bij Stoke City. Dat is al een bewijs dat veel talent hebben geen garantie is om het te redden, de instelling van de speler en de route die hij in zijn voetballeven doorloopt spelen wel degelijk een belangrijke rol.

19 januari 2015 om 15:36

Ik maal er niet om je zou meteen half Spanje Engeland Scandinavië en Duitsland op bezoek hebben. Das leuk maar of dat de sfeer ten goede komt...

Zoals je zegt als hij echt goed is komt hij er wel.

19 januari 2015 om 15:43

De reden die hier opgegeven worden waarom zo'n speler beter bij ajax zou kunnen spelen ivm meer kansen en blabla.

Die kan ik dan ook meteen naar ajax toe trekken mbt Zivokovic ( sorry voor de spelfout te lui om te goglen ;p ) en Sinkgraven. Die jongens kunnen dan ook beter bij hun eigen club blijven meer kans om door te breken want je speelt meer.

Jullie zeggen altijd dat dit soort talenten vervolgens nooit meer wat van hoort omdat er zoveel talenten gehaald worden en de concurrentie moordend is.

Dit is bij ajax net zo alleen op een wat lagere niveau..
Maar goed dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen want blabla...

zie hieronder de volgende smoesjes komen, iets met doorbraak van jeugd en blabla.
Komt allemaal door het niveau waar ajax op speelt en dat is niet negatief bedoeld.

19 januari 2015 om 15:44

Ik denk dat jij onderschat wat de echte top talenten verdienen bij een Real Madrid of City.

Deze gast gaat een contract voor 5 of 6 jaar krijgen en na die 5 of 6 jaar is hij financieel onafhankelijk.
Nee het zal niet genoeg zijn om een paar dikke huizen te hebben of om elk jaar een nieuwe Ferrari te kopen. Maar wel genoeg om de komende 60 jaar een leuk leven te hebben zonder ooit nog te moeten werken.

19 januari 2015 om 15:53

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat verdienen zulke jeugdspelers dan ongeveer?

19 januari 2015 om 15:54

Ik mag toch hopen dat spelers van 16 nog niet aan een miljoen bruto per jaar zitten...

19 januari 2015 om 16:02

Reken maar dat hij een dikke tekenpremie krijgt en zeker 5ton per jaar gaat verdienen dus in 3-4 tijd zeker 2miljoen bij elkaar sprokkelt..en komt hij niet aan de bak kan hij verhuurd worden ala carvajal met terug koop of nog terecht bij een sociadad of sevilla grotere clubs als ajax tegenwoordig.

19 januari 2015 om 16:15

@ Sprokkie,

Een normale Nederlander verdient zo'n € 36.000,- per jaar.
Nou reken maar uit. Als deze jongen per jaar € 360.000,- verdiend dan staat dat gelijk aan 10 jaar werken voor ons.

Als deze jongen een contract voor 5 jaar heeft en totaal mislukt dan heeft deze jongen 50x een Nederlandse jaarsalaris verdiend.

Deze jongen is nu 16 jaar.. Dat betekend dat hij technisch gezien dan binnen is tot zijn 66. Nou dan lekker aanvulled pensioen + alle binnenkomende rente...

Deze jongen.. Als hij als een normale Nederlander leeft is dus finaniëel klaar.

19 januari 2015 om 17:03

Grapjas, als die jongen nou een miljoen op jaarbasis gaat innen daaro ben je financieel afhankelijk in 3 jaar.

19 januari 2015 om 18:03

Afgelopen weekend zag ik Bojan bij MOTD een prima wedstrijd spelen. Hoe is het mogelijk. Bij ajax liet ie werkelijk niks zien. Raar is dat toch. Heeft PSV ooit eens gehad met Vampeta. Bij ons ruk en bij zijn volgende club de koning.

19 januari 2015 om 18:12

Het wordt hier gruwelijk overschat wat een jeugdspeler bij Real verdient. Ten eerste is hij pas 16 en mag hij dus een contract van maximaal 3 jaar tekenen. Daarbij heeft Real als regel dat een speler die geen deel uitmaakt of heeft gemaakt van het 1e team, maximaal €500k per jaar bruto mag verdienen. Dit is de reden dat bijvoorbeeld een speler als Jese Rodriguez pas vorig jaar een salarisverhoging heeft gekregen van €300k per jaar naar €1,7m per jaar.

Laten we voor het gemak even uitgaan van het maximale voor Odegaard, namelijk €500k bruto per jaar = €1,5m voor 3 jaar. Belasting eraf, dan blijft er 1 miljoen over. Daarnaast krijgt hij ongetwijfeld aan sponsorcontracten nog wel 1 miljoen binnen. Dit betekent dat hij bij Real ruim 2 miljoen netto zou overhouden aan zijn 3-jarig contract. Stel dat hij daarna nergens meer terecht kan (wat niet waarschijnlijk is), dan is hij verre van financieel onafhankelijk. Om in Noorwegen te kunnen rentenieren is namelijk ongeveer 5,25 miljoen euro nodig. In Nederland naar schatting 2,75 miljoen (gerekend vanaf 30 jarige leeftijd met de huidige lage marktrente).

Je moet er namelijk rekening mee houden dat je ongeveer €35.000,- per jaar uitgeeft als je er een hele modale levensstijl op na houdt (voor een voetballer). Vooral je vermogensbelasting hakt er stevig in. Daarnaast bouw je geen pensioen op, dus je moet het volledig doen van dat geld.

19 januari 2015 om 18:15

Als je alles op je spaarrekening zet wel ja, maar als je wat meer te besteden hebt ga je daar ook naar leven.

19 januari 2015 om 18:40

Hoeveel Madrid hem wil betalen weet ik niet.maar ploegen als Manchester City betalen zo een paar miljoen per jaar voor 16-jarige toptalenten.
En da kom je toch een heel eind hoor

19 januari 2015 om 18:42

Sam: Ik enk nog wel heel wat meer.
Die komt wel boven het miljoen per jaar.

19 januari 2015 om 18:50

Of een talent het red is bij iedere club natuurlijk de vraag. Maar door gelijk voor het allerhoogste te gaan leg je zo'n druk op jezelf en je omgeving. Real is geen club voor jonge talenten uit andere landen dan Spanje of Portugal. Dan had hij nog beter voor Valencia of Sevilla kunnen kiezen. De kans dat je als talent uit Denemarken doorbreekt bij een club die liever koopt voor 200 miljoen dan zelf opleid is wel heel klein....

19 januari 2015 om 19:12

Denk wel dat hij hard op weg is, gaat vat wel miljoen of twee per jaar verdienen anders was hij wel ergens anders heen gegaan. Dan heeft hij toch 6 miljoen op zak en zit hij komende 6 jaar op een ton per jaar. Zal daarna vast ook nog wel een paar leuke clubs krijgen zelfs als hij het niet red bij real.

19 januari 2015 om 19:36

Mink Peeters die van Ajax naar real ging verdiend €8000 per maand.. Ik denk niet dat deze jongen zoveel meer gaat krijgen..

19 januari 2015 om 22:18

Ik denk niet dat jij weet wat hun verdienen? Als hij 1 jaar bij madrid speelt krijgt hij sowieso meer dan een miljoen met andere woorden na 3 jaar onafhankelijk

19 januari 2015 om 22:21

Dit kereltje is zeker al binnen real heeft deze jongen en zijn vader al een bedrag met 6 nulletjes beloofd als tekengeld

19 januari 2015 om 22:28

Ja hij is echt zielig hoor. Maar als je het niet red kun je toch gewoon als ieder ander gewoon gaan werken ?

19 januari 2015 om 22:54

Ga maar uit van 5 tot 6 ton per jaar. En dat er een clausule in het contract zal zitten waardoor zijn salaris met een paar ton omhoog zal gaan wanneer hij x aantal wedstrijden in het eerste heeft gespeeld.

Afhankelijk van hoe het geregeld is zal Real ook de huur van zijn woning betalen (ik neem aan dat zijn ouders meegaan).
Daarnaast zal deze jongen gewoon een tekengeld van een miljoen ofzo krijgen.

Kan me daarnaast nog voorstellen dat Real hem een aantal eerste klas vliegtickets per jaar geeft zodat hij familie kan opzoeken (word vaak met buitenlandse spelers bij de topclubs gedaan, een Kaka kreeg dit zelf toen hij al ver in de twintig was en meer dan 9mln per jaar verdiende).

19 januari 2015 om 22:56

Hij zal een flink stuk meer dan een ton vangen.
De echt grote 17/18 jarige talenten bij Ajax en PSV zitten al in de buurt van de 100.000.

20 januari 2015 om 09:21

Waarom niet? Als hij in de komende 3 jaar een miljoen per jaar verdient is hij er al. En gek genoeg is dat helemaal niet zo gek tegenwoordig, voor een jongen waar zulke clubs en waarschijnlijk ook sponsoren achter aan rennen.

20 januari 2015 om 09:25

lol remcop rente op 5.25 miljoen is grofweg tussen de 250k en 400k per jaar. dat is fijn rentenieren maar dat betekent niet dat het met minder niet kan.

20 januari 2015 om 11:12

@denajax.
Real koopt inderdaad liever dan tijd te geven aan de jeugd.
Maat één ding is zeker, na Lyon en Barca is Real de 3de club ter wereld die de meeste jongeren aflevert. Ze komen niet allemaal in het eerste van Real, maar toch maken ze nog een heel mooi carrière via een omweg. Er zijn zo genoeg spelers die opgenoemd kunnen worden.
Waarom dat iedereen doet alsof dat Ajax veel te bieden heeft weet ik niet.

20 januari 2015 om 15:32

Ik las op een andere site dat hij 2.25 miljoen per jaar gaat verdienen. Daar werd ook vermeld dat Isco nu 2.5 miljoen verdient. Absolute waanzin

21 januari 2015 om 04:11

@davy klaassen
als dat waar is zou dat echt een waanzinnig bedrag zijn voor een 16 jarige maar zou me aan de andere kant ook niet meer verbazen na al de interessse.hij heeft ze waarschijnlijk slim tegen elkaar op laten bieden.wat een geld en financieel onafhankelijk op zon jonge leeftijd..wat een slechte keuze van hem om niet voor ajax te kiezen...

22 januari 2015 om 08:55

Dan wil ik graag weten welke bank jij hebt die tussen de 5 en 7 procent rente geeft. Maar iets realistischer bekeken ontvang je op dit moment (bij risicoloos wegzetten) maximaal 1,4% rente. Zet daar tegenover dat de vermogensbelasting nu in Noorwegen 2,7% is en vanaf 1 juli naar 3,75% gaat, dan kun je uitrekenen dat hij alleen al 150k per jaar uitgeeft aan belastingen. Dus nee, daar kun je zeker niet van rentenieren. Of je moet in een land gaan wonen met een gunstiger belastingklimaat, dan kan het wel makkelijk.

19 januari 2015 om 16:10

Ik woon sinds jaar en dag in Voss in Noorwegen en de roddels dat ie eventueel naar Ajax zou gaan komen echt uit NL en niet vanuit hier, Noorwegen. Dat Fischer en Eriksen naar Ajax gingen kwam omdat Real ze geen aanbieding heeft gedaan.
Kon ik kiezen tussen een Opel of een Ferrari, dan is het beste om eerst te leren rijden in de Opel alvorens in de Ferrari te stappen. En toch.... kozen de meeste van hier toch een Ferrari. Dus of het slim is van hem is de vraag, maar ik denk dat de meeste toch wel zijn keuze kunnen begrijpen.

19 januari 2015 om 16:37

Er zijn nooit roddels geweest dat hij voor Ajax zou kiezen, alleen wel dat hij mee zou trainen. Dit is bevestigt door Ajax zelf.

19 januari 2015 om 17:46

Vossing, omdat jij in Noorwegen woont. Weet jij dat Real, zowel Fischer als Eriksen geen aanbieding gedaan hebben. Hou toch op man!

19 januari 2015 om 18:23

Ik heb een Opel maar wens niet met dit Ajax geassocieerd te worde. Dit Ajax onder Frank de Boer is meer Lada. Degelijk en niet snel stuk, maar niet om aan te zien. Er werd al geklaagd over de betonne Arena. En nu spelen ze ook nog eebs betonvoetbal.

19 januari 2015 om 18:33

Fischer en eriksen hadden ook aanbiedingen van de complete europese top..

19 januari 2015 om 19:51

He Sulejmani, grote vriend. Doe niet zo chagrijnig. Ik citeer je even tijdens het WK, toen je zonodig mijn vriendje wilden worden hier op Vz:

"hahaha, ik heb intens genoten van deze reacties van je kerel! "

Nu is het genieten afgelopen, of wat? Zit niet zo snel op de kast kerel, alles komt weer goed met Ajax, geloof me..

19 januari 2015 om 23:37

Haha legende

19 januari 2015 om 18:51

Liverpool of ajax was beter geweest real madrid castilla staat al eerste dus het wordt moeilijk om daar een basis plaats te krijgen zonde@

19 januari 2015 om 22:29

deze jongen kiest niet voor het geld voor degene die dat denken. zijn papa heeft ook geld

19 januari 2015 om 23:52

Dus niets naar Ajax.

Misschien kan hij over een jaar of zes naar Ajax. Als hij dat niveau dan aan kan ten minste.
Kans dat hij doorbreekt bij Madrid lijkt me miniem namelijk.

19 januari 2015 om 15:50

Natuurlijk is die kans miniem, hoeveel spelers van Castilla zijn er de afgelopen 10 jaar nou rechtsstreek doorgebroken naar het eerste? En dan met doorgebroken naar het eerste bedoel dan niet zoals bijvoorbeeld Nacho dat hij 2x per jaar mag starten en 8x mag invallen. Terwijl er toch enorm grote talenten de afgelopen jaren in de eigen opleiding zaten. Ik denk alleen al even snel aan bijvoorbeeld Negredo, Rodrigo en Juan Mata. Als dat soort jongens, Spaanse jongens nota bene, al geen enkele kans krijgen hoezo dan deze Noor wel?

Real is gewoon geen club die zijn eigen jeugd kansen geeft, maakt overigens ook niks uit ieder zijn eigen identiteit maar dan zou ik er als jeugdspeler nooit naar toe gaan. Hoeveel grote talenten hebben we de afgelopen jaren niet naar Chelsea, Man City en meer koopclubs zien gaan en nooit meer iets van gehoord.

Als ik dan de keuzes had die hij heeft gehad en ik zou dan perse niet naar Ajax willen omdat dat blijkbaar te min is voor deze snotneus dan had ik toch altijd voor Arsenal of Bayern gekozen. Beide clubs waar de jeugd vol op kansen krijgt en ook een zeer hoog niveau heeft, Bayern hetzelfde niveau als Real en Arsenal ontloop dat niveau op een goeie dag ook niet veel.

Ik denk dat hij zijn carriere op zijn 16e al de nek heeft omgedraaid.

19 januari 2015 om 15:59

Maar die spelers zijn toch prima terecht gekomen? Jese lijkt zijn kansen wel te krijgen, Raul kreeg ze, Guti kreeg ze en laten we Iker niet vergeten. En die spelers die jij noemt, die hebben toch een aardige carriere?

19 januari 2015 om 16:04

Jese mag af en toe invallen, op de momenten dat het erop of eronder is dan zit hij gewoon op de bank hoor. Als Real thuis met 3-0 voor staat tegen Celta of Espanyol dan mag hij meedoen.

Raul, Guti en Casillas zijn al veel langer geleden allemaal. De spelers die ik opnoem hebben een aardige carriere gehad maar nooit een kans bij Real gekregen inderdaad, dat zegt toch genoeg? Als zij al geen kans krijgen, hoezo deze Odegaard dan wel? Hij zal toch naar Real zijn gegaan om Daar te slagen?

Daarbij zijn die paar spelers die ik opnoem uitzonderingen die gewoon geluk hebben gehad dat ze ergens anders nog de kans krijgen, van die 500 andere grote talenten die in Castilla hebben gespeeld de afgelopen jaren daar hebben we nooit meer wat van vernomen.

19 januari 2015 om 16:07

Ze kunnen er wel wat, het zit 'em in het feit dat ze gewoon nooit een kans krijgen in het eerste. En als ze een kans krijgen dan wordt er niks minder van ze verwacht dan dat ze er gelijk staan, onrealistisch. Real koopt gewoon standaard elke zomer 3 grote spelers. Tsja, wie ga je dan een kans geven, een eigen jongen of een Bale die 100 miljoen heeft gekost.

19 januari 2015 om 16:28

we praten wel over real Madrid dan is het toch logisch dat weinigen doorbreken daar. Niet alle ploegen zijn zoals barca of ajax. Maar of het de juiste keuze is van hem laat ik links ik heb hem nooit bezig gezien

19 januari 2015 om 16:28

Het is allemaal maar relatief. Ödegaard kan ook denken, ik ga genieten in Spanje. Mijn stinkende best doen en door dit hele gedoe juist wel een kans krijgen. Daarnaast staat dit niet slecht op zijn CV. Voormalig toptalenten kunnen over het algemeen aardig op hun status teren. Kijk maar naar Bojan, het meest recente voorbeeld. Begint er nu pas uit te komen.

19 januari 2015 om 16:35

Zijn allemaal gedebuteerd in een tijd dat Real nog neit emt geld smeet... en jezus... dat is alng geleden. Normaal doen hoor. Odegaard kan natuurlijk gewoon doorbreken. Als het echt niks word, komt hij vast wel ergens anders aan de bak.

19 januari 2015 om 17:10

@rugu

Als de grootste club aller tijden moet je elk jaar presteren en spelers elk jaar presteren. Als jij dat niveau niet aan kan kan je die niet aan, los van leeftijd. Messi had ook bij Real gewoon doorgebroken ondanks de concurrentie toentertijd van Ronaldo, Zidane, Figo, Beckham etc. Tijd om te ontwikkelen krijg je bij Real in de jeugd. Daarna moet je er voor je 23ste wel staan. Als de beste club moet je ook verwachten dat de jeugdspelers die doorstromen spelers zijn die de beste op hun plek kunnen worden.

Daarbij heeft Real nu een selectie waar Casillas, Jese, Carvajal, Arbeloa, Nacho in spelen, waar ze vorig jaar en het jaar ervoor 2 jeugdspelers verkochten(callejon en Morata)

Met vele aankomende talenten waarvan er enkele al vaak genoeg op de bank zitten en spaarzaam minuten maken, valt het echt heel erg mee. Als je ziet dat Isco en James als jonkies een basisplaats hebben vind ik Real juist heel goed bszig.

Oh en Jese had zijn basisplaats te pakken alleen hij raakte zwaargeblesseerd. Dat hij er nu niet zomaar tussenkomt is logisch maar Ancelotti geeft hem toch zijn minuten, omdat hij belang heeft bij Jese.

En laat me iets duidelijk maken. Als er een club is die niks geeft om de aankoopprijzen van spelers is het Real wel. Kaka werd ook zonder pardon op de bank geplaatst en vroeger spelers ook. Bij Real zijn alle namen groot dus behoor je te presteren.

Real kan je zo weer voor ongeveer hetzelfde bedrag verkopen. Real kan die bedragen neerleggen. Denk maar dat het ze dus interesseert of jij voor dat bedrag bent gehaald.

Dat kunnen ze wel nog een keer na jou verkoop.

19 januari 2015 om 17:49

Isco en die James zijn aangekocht, helaas krijgt de eigen jeugd geen echte kans. Zelfs een Jese amper, ook voor zijn blessure erg jammer. Altijd maar kopen, kopen en nog eens kopen.

19 januari 2015 om 18:54

Sulejmani

Ik heb ook niet gezegd dat Isco en James eigen jeugd waren.

En waarom vertel je onwaarheden? Nogmaals Jese had al bijna een basisplaats te pakken ware het niet dat hij zwaargeblesseerd raakte.

Daarbij koopt Real de laatste seizoenen gemiddeld 2-3 spelers per seizoen waarvan een grote aankoop. Vergelijk dat met andere topclubs.

Real valt alleen op omdat ze het meeste betalen(en verkopen wat maar al te graag niet wordt vermeld) maar veel kopen ze niet.

19 januari 2015 om 22:27

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet.

Hij geniet straks van het mooie weer in Spanje, is financieel onafhankelijk en of zijn talent er echt uitkomt is nog maar de vraag. Verder hebben spelers als Negredo en Mata nu ook uitstekende clubs al zijn ze niet doorgebroken bij Real Madrid, daar zou ik ook zeker voor tekenen!

Verder is het altijd makkelijk praten over een talenten die verpest zijn bij topclubs. Het merendeel van de spelers beland via een omweg alsnog wel bij een mooie club, daarnaast heet het niet voor niets een talent. Of het eruit komt weet je maar nooit. Dan kan je jezelf beter alvast financieel onafhankelijk voetballen op een buitenlands trainingsveld, dan er maar vanuit gaan dat het wel goed komt bij een kleinere club.

20 januari 2015 om 00:48

Mata, Negredo, Borja Valero, Casilla, Granero, Callejon enz. enz. Allemaal spelers die het niet redde bij Real Madrid, maar toch bij betere clubs dan Ajax terecht zijn gekomen. Odegaard heeft op dit moment meer laten zien dan al deze gasten toen zij bij Castilla kwamen. Bij Castilla gaat hij met talenten rond 19-23 jaar concurreren. Als hij het eerste elftal haalt is hij binnen bij Real. Zoniet, dan staan er meer dan genoeg clubs in de rij om hem alsnog een topcarriere te geven.

19 januari 2015 om 15:55

Doe normaal man met je Ajax over 6 jaar.
Over 6 jaar als hij het niveau niet aan kan hij veel betere clubs krijgen als Ajax.
Waar denk je dat Mata,Negredo,Soldado in de jeugd hebben gespeeld?
la Fabrica heeft de laatste jaren grotere spelers voortgebracht als de Toekomst.

19 januari 2015 om 15:56

Als hij echt zo goed is als iedereen zegt speelt ie binnen 2 jaar in het 1e. Dat deed Messi ook bij Barcelona! Real wil de nieuwe Messi hebben en dat is gelukt! We gaan het zien iig.

19 januari 2015 om 16:02

En wie moet ie dan uit de basis spelen? Denk je echt dat Real spelers die miljoenen hebben gekost op de bank gaan zetten voor deze jongen? En zelfs als ze iemand moeten vervangen zullen ze niet voor Odegaard kiezen. Gewoon 80 miljoen of meer uitgeven kopen wie je wilt.

19 januari 2015 om 17:26

Aldus een Chelsea fan.
Volgens mij moet je een andere club supporten.
Als je om de jeugd geeft.

erg zonde waarschijnlijk horen we helemaal niks meer van hem

19 januari 2015 om 15:30

Precies, die is nu al klaar

19 januari 2015 om 19:14

Want? Op ich niets mis met zijn keuze. Hijtraint met de a selectie en speelt bij Castilla. Als het echt zo'n talent is laat hij het daar wel zien. Mocht hij dan geen kans krijgen bij de a selectie zou hij wel naar een andere subtopper kunnen...

Domme keuze. Het is te hopen voor hem dat hij doorbreekt. Want Real koopt elk seizoen 3 overbodige spelers waardoor veel jeugdspelers, bijna alle jeugdspelers het niet halen.

19 januari 2015 om 15:47

Dit doen Nederlandse clubs ook. Kijk naar een Ajax, zoveel jeugd rondlopen en toch willen ze een Sinkegraven kopen. Of die spits van Groningen.. Die heeft ook veeeeeeel te veel concurrentie daar en speelt nu zijn wedstrijden in het 2e.. Ik durf te wedden dat hij verder in zijn ontwikkeling was geweest als ie nog bij Groningen had gespeeld dan had hij namelijk continu basis gestaan in een uitverkochte Euroborg. Daar leert hij 10x zo hard dan in het 2e beetje stoer lopen te doen bij ajax en de ene na de andere gedragsregels te overtreden..

19 januari 2015 om 15:54

Bij ajax staan er toch wel degelijk wat meer "echte" jeugdspelers in de basis dan bij real.
verder koopt ajax dan misschien wel spelers van 17 die niet echt eigen jeugd die toch wel degelijk hun kans krijgen. Bij real krijg je toch een stuk minder snel je kans

19 januari 2015 om 16:02

Wat jammer dat Zivkovic zelf daar totaal anders over denkt. Maar goed, jij zal het natuurlijk wel beter weten.

19 januari 2015 om 16:12

@ Keepertoob

Zware dag gehad? Je komt zo opgefokt over... Zivkovic wist waar hij aan begon, geeft aan dat hij leert en stappen maakt, krijgt de juiste begeleiding, trainer op een hoger niveau dan bij Groningen en dat hij tevreden was bleek uit zijn contractverlening niet zo lang geleden. Kortom, je maakt je druk om niks, want die jongen heeft het bar naar zijn zin en komt er vanzelf wel.

19 januari 2015 om 16:14

Hij traint toch bij Ajax op een hoger niveau leert de sfeer van cl en El duels ervaren en wordt langzaam klaar gestoomd om volgend jaar meer te spelen in het eerste. Die jongen is nog jog die kan je niet al meteen een seizoen lang eerste spits maken dat trekt hij niet.

19 januari 2015 om 17:52

De Toekomst, plus daarbij komt dat hij al gespeeld heeft in de CL ook in de 1e. Niks van aantrekken, Toob reageert wel vaker geagiteerd in Ajax topics.

19 januari 2015 om 22:50

Ja, inderdaad... Zivkovic zal het echt geweldig vinden om JL te moeten spelen... Veel beter dan Eredivisie met Groningen natuurlijk. Maar ja, nu is het tenminste wel eigen jeugd, net als Andersen, Fischer, Boilesen, Cillessen, El Ghazi en Bazoer.

On:
Hoe kan iemand nou serieus ooit hebben gedacht dat hij voor Ajax zou kiezen? De gehele Europese top zit achter hem aan en dan zou hij naar Nederland komen? Nee, bij Ajax lopen leuke spelertjes in de jeugd, maar de echte wereldtop talenten kiezen niet voor Nederland. Uitzonderingen daargelaten.
Weet je nog dat grote talent dat van PSG naar Ajax ging? Zou volgens velen van jullie echt een wereldtopper zijn. Waar is hij nu???

20 januari 2015 om 00:00

Ach al die excuses over Zivkovic... Word daar nu wel strontziek van. Alsof hij dat leuk vind in de Jupiler league. Die denkt ook van nou, ben ik nu hiervoor aangetrokken? Zogenaamd wennen aan de Ajax filosofie, laat me niet lachen. Die Milik, Suarez en El Hamdaoui stonden direct in de basis, die hoeven dat zeker niet? Nee dit is hoe ik er tegenaan kijk. Zivkovic is denk ik echt niet zo gemotiveerd hoor, Jupiler league is echt niet leuk voor zo'n jongen die bij Groningen uitstekend speelde.

Nouri tekent voor Ajax. Odegaard was nooit een optie

19 januari 2015 om 15:35

Jaja, ajax wilde hem maar wat graag hebben. maar ik snap wat je bedoelt, ajax heeft al goede talenten. Zijn keuze voor Real is wel ambitieus, een speler van 60 miljoen speel je er niet zomaar uit.

19 januari 2015 om 15:41

Daarom en een club als Real Madrid koopt zo'n beetje elk seizoen een aanvallende middenvelder/buitenspeler voor een groot bedrag; er komen steeds nieuwe, fantastische spelers... Het is voor die jongens al bijna niet te doen om langer dan een jaar echt een basisplaats te hebben bij Real Madrid (zie Isco, Kaka, Di Maria etc ze hebben het echt niet makkelijk).

Die Odegaard heeft tot nu toe een geweldige loopbaan gehad en al zoveel meegemaakt voor zijn leeftijd. Dat is natuurlijk geweldig voor die jongen. Trainen met de sterren van Liverpool, Real Madrid, Bayern Munchen, Barcelona.. Het is niet niks. Echter is dit gewoon dom.

19 januari 2015 om 15:47

Het is niet zo dat Odegaard alleen zijn trainingen volgt bij de jeugdteams.
In het Artikel staat dat hij met het eerste van Real mee traint. Als ik zou kunnen kiezen met mee trainen met Ajax/jong Ajax en speler in de Jupiler Leauge en mee trainen met het eerste van Real, waar je speelt met Ronaldo, Bale, Modric etc. en dan voor het B team spelen is de keuze voor mij ook snel gemaakt.

16 jaar, trainen met de beste van de wereld en als je het niet haalt bij Real wetende dat je rond je 21e bij de meeste (sub)top ploegen in de wereld kan spelen. Nee Odegaard is hartstikke dom.

19 januari 2015 om 16:09

Ja, dom. Ik zou altijd gaan voor het hoogst haalbare op sportief gebied en dan heb je een goede basis nodig. Ook Odegaard. Bij Ajax is het niveau lager, maar zijn alle dingen aanwezig om een uitstekende basis te leggen voor de rest van je loopbaan. Je kan dan stappen omhoog maken.

Hij kan nu naar Real Madrid gaan en ja, als dat niks wordt staan er waarschijnlijk nog leuke clubs klaar voor je, maar ik kan geen talent bedenken dat op zijn 16de naar een absolute topclub is gegaan, een flinke stap terug heeft gedaan en vervolgens weer de absolute top gehaald heeft...

Ik had voor de goede basis gegaan en niet voor snel naar de top 'want naar een mindere club kan altijd nog'.

19 januari 2015 om 16:33

Heeft hij Real Madrid alvast gehad, want hoe groot is de kans dat iemand van Ajax nu nog rechtstreeks naar Real Madrid kan? Als van der Vaart, Sneijder en Huntelaar het ook niet aankonden.

19 januari 2015 om 17:18

@De Toekomst

Misschien ken je wel een 16 jarige speler die naar een echte top club ging en gelijk met het eerste mocht mee trainen? Ik ken ze namelijk niet en een moet de eerste zijn.

Je hebt gelijk dat de jeugdopleiding van Ajax beter is. Daar kan niemand wat over zeggen want dat is gewoon een feit. Maar het eerste van Real is beter dan het eerste van Ajax en waar traint Odengaard mee? Juist met het eerste.
Ik kan me geen betere basis bedenken dan mee trainen met een van 's werelds beste selecties of je nu wel of niet minuten in het eerste maakt.

19 januari 2015 om 22:56

@elhamdaoui Dat trainen met sterren is natuurlijk ook wat waard, maar uiteindelijk leren spelers toch het meest door wedstrijden te spelen lijkt mij. Wekelijks onder grote druk spelen in volle stadions leer je toch alleen in een eerste elftal. Normaal gesproken is een stap naar Real daarom ook absurd, maar misschien is deze jongen wel een uitzondering.

Maar goed bij Ajax zou hij ook gewoon op maandagavond spelen de komende jaren, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit. Alleen als hij 18-19 is moet hij eigenlijk wel echt minuten gaan maken.

20 januari 2015 om 00:53

Hij gaat op zn zestiende spelen in een team vol spelers die allemaal rond de vijf jaar ouder zijn dan hem en ook allemaal als talenten worden gezien. Als hij zich daar kan onderscheiden komt het echt wel goed met hem. Trainen met Ronaldo en Bale en onder Zidane spelen. Je zou ook echt gek zijn om dat te laten lopen.

21 januari 2015 om 10:42

@petit

Niet aankonden? Real Madrid kocht weer nieuwe spelers, dus zij waren "overbodig". Zo werkt het bij Real.

Jammer maar ben wel benieuwd of die het goed gaat doen met zulke concurrentie

Wat denken jij? Real doet jaarlijks aankopen en ik acht de kans klein dat hij daar gaat doorbreken. Hij kon beter voor Ajax of Bayern kiezen..

19 januari 2015 om 15:45

Bayern doet ook jaarlijks aankopen voor zijn posities hoor.. Dat verschil is nihil. Het enige verschil met Real Madrid is dat Bayern Munchen meer naar talent kijkt en daar meer mee doet. De kans is daardoor net ietsje groter om door te breken, maar zo'n Hojberg of zo heeft daar ook verschrikkelijk veel moeite mee. Ook daar is het niet makkelijk.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Ajax sowieso altijd de allerbeste keuze is voor alle grote talenten, want dat is natuurlijk ook niet het geval, maar Ajax kon hem nu wel veel bieden; meer uitzicht op speeltijd, meer begeleiding van toptrainers die gewend zijn jonge spelers beter te maken. Ajax kan zo'n jongen een uitstekende basis geven voor de rest van zijn loopbaan, dat is wel gewoon zo. Als hij denkt die basis niet nodig te hebben, al te hebben of bij zo'n grote club ook die basis op te bouwen dan moet hij daar vooral voor gaan, maar ik ben van mening dat hij nu wel een groter risico neemt. Aan hem om te bewijzen dat hij het zo ook redt.

19 januari 2015 om 15:49

Want bij Madrid lopen geen ervaren trainers rond? Bij ajax loopt ook genoeg concurrentie rond.

Kijk naar jullie spits die jullie gekocht hebben.. Zeker als Milik ook nog eens een contract krijgt.. Die jongen had dus ook beter bij groningen kunnen blijven als je volgens jouw manier denkt.

Want meer speeltijd???

Hypocriet is het wat je zegt.

19 januari 2015 om 16:01

Volgens mij moet jij mijn reactie nog eens lezen.

Ik zeg nergens dat Real Madrid geen ervaren trainers heeft of dat er bij Ajax geen concurrentie is. Ook zeg ik nergens iets over meer speeltijd.

19 januari 2015 om 16:05

Toob stel je niet zo aan, je bent alleen op Ajax aan t afgeven.
En ja, talenten krijgen de kans en mogen fouten maken bij Ajax itt Real wat elk jaar grote namen moet kopen.
En die jongen denkt zelf heel anders over zijn hafl jaar jong Ajax dan jij, dus maak je niet zo druk

Een dik huis, een auto van de zaak, werk voor pappie, een paar ton salaris, trainen met wereldsterren... Daar kan Ajax natuurlijk niet tegenop.

19 januari 2015 om 15:33

Echt he.. Alles uit de kast halen zodat die er in ieder geval "warmpjes" bij zit op de bank.

19 januari 2015 om 22:03

En hopen natuurlijk dat je een keer een EK of WK gaat halen met je land, aangezien Real iedere twee jaar de sterren van die toernooien gaat halen.

Dit vind ik persoonlijk echt zonde. Deze jongen gaan we voorlopig niet zien voetballen in de hoogste competities.

Ik heb zelf een zwak voor Real maar als we eerlijk zijn is het geen goede plek om als jong talent door te groeien. Echter vind ik het wel meer een speler voor de spaanse competitie en minder voor de engelse wat ik zo kan beoordelen.

Dat zijn pa ook gaat werken bij Real zal absoluut niet doorslaggevend zijn geweest in de keuze om voor Madrid te kiezen denk ik

19 januari 2015 om 15:38

Net alsof hij bij Ajax wel in het eerste zou spelen ? Hij gaat bij het tweede elftal van Madrid spelen die volgend jaar in de 2e divisie zullen spelen. De keuze om in de Jupiler te gaan ballen of in de Liga Adelante lijkt mij echt geen moeilijke keuze. Helemaal niet als het om Real Madrid gaat en je ook nog eens veel meer gaat verdienen. Ik vind het absoluut geen rare keuze en helemaal niet als ik naar zijn talent kijk. Hij kan alleen maar beter worden daar en mocht hij het eerste nooit halen zullen er genoeg clubs zijn die hem graag willen hebben terwijl hij tegen die tijd ook nog maar net een twintiger is.

19 januari 2015 om 15:48

Odegaard zou bij Ajax geregeld minuutjes maken in het eerste ja. Natuurlijk geen basisspeler, maar zeker wel voor de bank en dan mag hij het helemaal zelf bewijzen. Dat is al veel meer dan hij bij Real Madrid krijgt de komende maanden en misschien wel de eerste jaren, als hij al zover gaat komen... Bij Real Madrid hebben jongens als Di Maria, Isco, Kaka, Ozil of eigen jeugd als Morata en Jese het al heel moeilijk.. Laat staan een zeer jonge Odegaard...

19 januari 2015 om 16:25

Denk je echt dat Ödegaard meer zal spelen dan een Nouri of van de Beek ? Tja zelfs wereldspelers hebben het er moeilijk maar om nou van een schande te spreken als je bij Juventus of United voetbalt (morata, Di Maria). Ik ben van mening dat hij beter zijn minuten kan maken in de 2e divisie van Spanje dan in de A1 of Jong Ajax. Dat betekent dat hij al de ervaring krijgt op een nog jongere leeftijd. Niemand weet of hij zal slagen bij Real Madrid maar niemand zou ook weten of hij via Ajax bij Real Madrid terecht zou komen. Ik bekijk het meer vanuit zijn oogpunt. Al met al vind ik de stap helemaal niet zo slecht. Uiteraard houd ik ook rekening met de financiële voorwaarden.

Je moet ook rekening houden dat zo'n jongen zwaar geblesseerd kan raken bij Ajax en dat de top later niet meer op hem zitten te wachten. Terwijl hij nu al kan cashen en ook nog zijn niveau kan verbeteren. Ik denk dat de meesten voor Real Madrid zouden kiezen tenzij je echt een Ajax hart hebt of fan van Ajax bent.

Wanneer ze tegen die jongen hadden gezegd ga maar in de A1 van Real spelen zou ik wel denken van nou dat getuigd niet van heel veel vertrouwen maar op je 16e bij Real Madrid Castilla klinkt erg goed.

19 januari 2015 om 17:21

@toekomst

Ik zag je al een paar keer dit riddeltje opschrijven en wilde reageren maar Toni heeft het al verwoord.

Wat jij opschrijft is puur in het belang van Ajax niet de voetballer. Als je vanuit de voetballer kijkt, is een voetballer niks meer dan handelswaar voor clubs. De beste keuze is dus de club die je het beste verzorgd en dat is op dit moment voor Ödegaard, Real.

Als jij een topcarriére prefereert en Madrid heeft interesse en dus vertrouwen in je, zal dat vast zo zijn omdat je erg goed bent. Er is altijd een kans van falen of slagen en die is nagenoeg altijd 50%. Soms schommelt het de ene kant op soms de andere.

Het ligt vooral aan jezelf en wat geluk erbij.

19 januari 2015 om 17:32

@ Larsoboy

Hoe lager het niveau, hoe groter de kans van slagen. Bij Real Madrid is het niveau de absolute top, dus de kans van slagen bij Real Madrid is kleiner dan bij Ajax waar het niveau aanzienlijk lager ligt.

Real Madrid wil Odegaard niet voor het eerste elftal. Die ziet in hem geen directe versterking, maar een zeer talentvolle jongen die veel potentie heeft. Dat is Odegaard naar mijn mening ook, maar zo'n groot talent moet stappen maken om aan te haken bij die absolute top.

Die stappen kan hij overal maken, als hij zo goed is als een Messi, maar voor de spelers die niet zo goed zijn als Messi op die leeftijd is het al niet te doen. Zo'n Bojan zat daar net onder en was een geweldig talent, maar die redde het ook niet. Alleen de absolute top redt het bij dergelijke clubs.

Het is nu de vraag of Odegaard zo ontzettend goed is dat hij, ondanks de miljoenenaankopen die er de komende jaren gedaan zullen worden voor zijn posities, het redt bij Real Madrid. Die kans is echt geen 50%, maar heel veel kleiner.

19 januari 2015 om 19:03

Onzin. Het verschil in niveau heeft niks te maken met de kans van slagen want de kans van slagen is amper aan te duiden. Het ligt puur persoonlijk. Sommige spelers moeten gepushed worden tot het hoogste en kunnen zich alleen daarvoor motiveren waar sommigen juist meer baat hebben bij een rustige ontwikkeling. Dat hij dus makkelijker zou slagen bij Ajax door het niveau verschil is nogmaals een argument die puur uit het belang van Ajax bekeken is en niet vanuit de speler.

Als je uit het belang van de speler denkt komen veel meer punten erbij kijken. De manier hoe de speler is opgevoed, de manier waarop hij getrained is, hoe zit hij mentaal in elkaar, hoe zit hij lichamelijk in elkaar, kan hij zich wel aarden in Spanje, kan hij zich wel aarden in Nederland, liever in een enorme stad als Madrid, liever in Amsterdam etc etc en dan heb ik het hier nog bijna niet over al de constant veranderende omstandigheden van voetbal.

Aangezien hijzelf koos voor Real weet hij vast het beste dat Real de club is die bij hem past. Er is dus wel een 50% kans van slagen: ja of nee.

Alles meer dan ja of nee is niet te berekenen en vooral een wilde gok gebaseerd op te veel en te weinig.

19 januari 2015 om 19:41

Speelminuten in het eerste van Ajax? Hij zal eerst het ajax spelletje moeten leren en zal het eerste jaar sowieso in de Jupilerleague moeten slijten. Dat trekt niet echt spelers aan.

Odegaard heeft zich laten inpakken door real dan. De kans dat hij daadwerkelijk bij real gaat doorbreken is zeer klein. Of hij moet van de absolute buitencategorie zijn.

19 januari 2015 om 15:34

Ja ze denken ook absoluut buitencategorie in huis te hebben maar dan moet je je als speler wel ontwikkelen en hoe kan je jezelf het beste ontwikkelen als je niet op het hoogste niveau gaat spelen maar een divisie lager? Natuurlijk.. hij is nog jong maar had hem dan als madrid zijnde gekocht en gelijk verhuurd ofzo?

Pijnlijk voor Ajax!

19 januari 2015 om 15:35

Ja enorm! Kun je ook uitleggen waarom? Geen schande dat we niet op kunnen tegen de miljoenen uit Madrid of wel?

19 januari 2015 om 15:48

Omdat hij de "zogenaamde" goede opleiding van Ajax links laat liggen voor de miljoenen van Real .

19 januari 2015 om 15:50

Da's pijnlijk voor Odegaard, als 'ie straks over 5 jaar nog steeds niet zijn debuut in het eerste van RM heeft gemaakt. Ajax zet zich er wel overheen.

19 januari 2015 om 15:52

Verklaar zogenaamde
Ajax heeft intussen wel bewezen om topspelers op te kunnen leiden.

19 januari 2015 om 16:12

Zogenaamde goede opleiding?

19 januari 2015 om 15:36

Denk niet dat Frank daar s'nachts van wakker ligt. Trouwens, we hebben ene Nouri in de jeugd rondlopen. Die is van hetzelfde kaliber.

19 januari 2015 om 19:46

Nouri is zelfs nog veel beter.

Ach ga je daar lekker heen joh tot 2020 in het 2e niveau van België ofzo

In principe is dit gewoon een slimme transfer van Ödegaard. Real Madrid Castilla speelt volgend seizoen waarschijnlijk in de 2e divisie van Spanje. Bij een transfer naar Ajax zou hij ook niet meteen bij het 1e spelen, dus of in de jeugd of bij Jong Ajax. Dan is de 2e divisie van Spanje natuurlijk een veel betere optie om jezelf te ontwikkelen. Bovendien met het talent dat Ödegaard heeft zou hij het grote Real Madrid ook wel eens kunnen halen. En dan nog als hij het niet haalt zijn er waarschijnlijk genoeg clubs die voor hem in rij zullen staan over 4 a 5 jaar en dan is hij nog pas 20,21 jaar oud. Hij zal ook veel meer gaan verdienen natuurlijk dus al met al begrijp ik zijn keuze wel. Helemaal omdat het niet zomaar een talent is maar echt van buitencategorie.

19 januari 2015 om 15:47

Bij Ajax zou hij wel eerder minute maken bij het eerste elftal van Ajax dan dat hij die nu zal krijgen bij Real Madrid en daar ben ik eerlijk in als Madridista.

Wij hebben de Messi van Mallorca al aangetrokken en die zal ook gaan voetballen vanaf volgend seizoen bij Castilla. Denk je dat Ancelotti met zo al een brede elftal deze spelers de kans gaat geven?

Als de geruchten kloppen heeft Reus ook al een voorcontract bij Real Madrid getekend..

19 januari 2015 om 15:49

"real Madrid Castilla speelt volgend seizoen waarschijnlijk in de 2e divisie van Spanje"

Erg voorbarig. Het is makkelijker om uit de Segunda División te vliegen dan om er weer in te komen. Play-offs halen ze waarschijnlijk wel, maar daar kan het nog best pittig worden.
Ach, sowieso geen beste keuze om naar Real Madrid te gaan. Had beter naar een Bayern kunnen gaan.

19 januari 2015 om 15:53

@officer,

Klopt man, Bayern was verstandiger geweest toch? Want die geven regelmatig hun jeugdspelers de kans. Daarom dat een van de grootste talenten op dit wereld bij Bayern speelt en dreigt met de club te verlaten omdat hij geen speeltijd krijgt.

19 januari 2015 om 16:14

Hoezo erg voorbarig. Ze doen gewoon mee om het kampioenschap en staan in puntenaantal gelijk met de nummer 1. Sowieso zou ik zelfs nog eerder voor de 3e divisie in Spanje kiezen dan de Jupiler in Nederland. Tel daarbij op dat je in het tweede van een van de grootste clubs ter wereld speelt. Over 7 jaar heeft hij pas de leeftijd van Isco en James die dan ook weer 30 zijn. Als jij zo overtuigd is van zichzelf wie zijn wij dan om te bepalen dat hij het nooit gaat redden. Hij hoeft het misschien niet eens bij Real Madrid te redden maar als je kijkt naar de carriere van Negredo hoef je je echt niet te schamen.

gelukkig dat we nu niets meer van hem te horen krijgen

ik vind het een goede keuze, eerst 5 jaar real madrid B elftal. daar maken ze een linksbuiten van hem, om zo de vervanger van ronaldo te worden.

Iedereen zegt altijd dat het een Oh zo'n domme keuze is maar zouden zelf precies hetzelfde hebben gedaan. Elke kans die je krijgt moet je aanpakken en dan ligt het aan jezelf of je het red of niet. Deze jongen kan over een jaar of 2 makkelijk mee bij elke topclub ter wereld, gigantisch talent!

Mata, Negredo, Soldado, Morata, Arbeloa en Diego Lopes. Hebben het allemaal niet gered bij Real maar hebben toch de top gehaald. Dus zijn carriere heeft zeker nog kans van slagen als hij bij Real tekent. Maar de kans is klein dat hij in de toekomst een basis speler wordt bij Madrid door de moordende concurrentie.

19 januari 2015 om 15:49

Je noemt hier natuurlijk een leuk rijtje op met zeker leuke spelers, maar hebben deze nu werkelijk de top gehaald? De top die Odegaard's potentie en hype speculatie representeert? Mata= ja, recordaankoop United en superster bij Chelsea.
De rest speelt zeker op een aardig niveau maar zeker niet de top waartoe je jezelf moet rekenen om bij Real Madrid te kunnen voetballen of jezelf topspeler mag noemen.

19 januari 2015 om 16:00

Is die vader zo'n goeie jeugd trainer dan als hij daar mag werken?

19 januari 2015 om 16:15

Volgens mij heeft die een aantal winkels, vandaar dat ik ook mijn vraagtekens bij het bericht heb.

20 januari 2015 om 00:45

Negredo verdient goed geld bij City en speelt nu bij Valencia. Soldado bij Tottenham. Morata bij Juventus. Arbeloa nog bij Real. Lopes bij AC Milan.

Het is niet allemaal top top zoals Real Madrid, maar de spelers die hij opnoemt zijn dus wel goed terecht gekomen qua salaris en qua clubs überhaupt. Je weet nooit hoe het loopt. Ödegaard kan nu een groot talent zijn, misschien ligt zijn top toch lager dan Madrid. Dat is niet per se erg. Als je bij Real tekent, kun je altijd nog terug naar een lager team in Spanje ofzo, of dus inderdaad naar de clubs waar de namen die blackjesus noemt heengaan. Als je bij Ajax tekent en het niet haalt, kom je bij Go Ahead Eagles of Cambuur.

Hij haalt het wel.
Hij is pas 16 jaar oud en hij gaat meetrainen met het eerste van Real Madrid.
Als hij straks 20/21 is beschikt hij al over meer ervaring dan de meeste spelers die nu 20/21 zijn.
Of hij bij Real gaat slagen durf ik niet te garanderen, maar ik weet zeker dat hij in de (sub)top actief blijft en daar zou hij ook terecht komen als hij via Ajax op zijn 23e naar het buitenland zou verkassen.

19 januari 2015 om 15:46

Ok denk uiteindelijk bij een aston villa inderdaad.

19 januari 2015 om 15:49

Dan nog speelt hij in een veel aantrekkelijkere competitie dan de Eredivisie. De meeste spelers zullen Aston Villa boven Ajax verkiezen (behalve de jeugdspelers uiteraard). En dan mag Ajax nog zo groot van naam zijn, ze hebben de competitie tegen.

Mooie slag voor Real.

En ik zie hem het nog waarmaken ook!
Maargoed zover is het nog niet.
Denk dat ik ook maar eens wat wedstrijden van Castilla ga meepakken kijken hoe het hem vergaat.
Althans mits dit bericht berust op waarheid.

Baantje voor papa lijkt me toch ook een doorslaggevend detail.... zonde als hiermee een groot talent verloren gaat.....

19 januari 2015 om 15:44

Vreemd eigenlijk, dacht dat papa een rijke man was en verschillende bedrijven heeft in eigen land.

19 januari 2015 om 15:50

Nou ja, dat lijkt me nou juist geen doorslaggevend detail. Ik denk niet dat Real Madrid de enige is die zo'n constructie bedenkt? Er lopen vast wel wat meer dik betaalde materiaalmannen rond op deze wereld...

19 januari 2015 om 22:18

Uhhmm dat het elders gebeurd wil niet zeggen dat het dan nooit meer de doorslag geeft..... algemeen bekend dat tieners vaak worden binnengehaald door de ouders te paaien met mooie baantjes en geld.

Denk dat hij niet aan die hoge verwachtingen zal voldoen. Iedereen hoort dat hij de nieuwe Zidane, Xavi, Modric etc. is. Het is heel moeilijk om je dan te ontwikkelen, als je onder een vergrootglas wordt gezet. Scandinavische jongens zijn dan wel, over het algemeen, erg goed ingestelde spelers. Passen zich vaak aan. Dus met zijn mentaliteit zal het wel goed zijn. Alleen denk ik dat zijn voetballende kwaliteiten erg worden overhypt, omdat hij op heel jonge leeftijd heeft gedebuteerd.

Hoop voor hem dat hij het red, maar heb er een hard hoofd in.

Zonde, weer een "talent" dat het niet gaat maken..

Off: is er ook ergens een instelling waarin ik kan aangeven dat ik die tievusfilmpjes met non informatie niet automatisch starten..het interesseert me niets en het wordt me zo wel erg opgedrongen. Buitengewoon vervelende actie van Voetbalzone. Zelfs Adblock werkt niet...

Snap dat het heel verleidelijk is om naar een grote club te gaan, maar slim is het niet. Dan bedoel ik eigenlijk dat Real geen goede keus is. Er zijn weinig topclubs die talenten echt een kans geven en bij Real is dat niet zo vaak. Daarbij is dit één van de grootste clubs ter wereld, dus de spelers zijn al van enorm hoog niveau. Je zult ook gewoon wereldklasse moeten worden, wil je hier doorbreken.
Ajax was de beste keuze geweest, 100% zeker.

Mja, misschien is het idd wel zo'n enorm groot talent dat die de wereldtop snel gaat halen en dan bewijst die ons allemaal ongelijk. Zou trouwens ook direct naar mijn favoriete club gaan als dit kon, denk dat er weinig zijn die dit niet zouden doen.

Dat lag al na de eerste berichtgrvingen rond deze jongen voor de hand dat hij nooit voor Ajax zou gaan.
Helaas moet je dan eerst nog 12 x een bericht lezen dat Ajax hem graag zou willen hebben en dat half Noorwegen hem adviseert om naar Ajax te gaan....
Het is nooit een optie geweest......dus waarom er zoveel items aan werden besteed is mij een raadsel.

Zonde van het talent dat zo iemand gelijk voor het grote geld gaat ajax had een veel betere tussen stap geweest

Leuk voor hem, zijn bankrekening, zijn ouders en voor Real! Hopen dat hij zijn belofte kan inlossen!

Uitstekend, dan zijn we ook weer van die eindeloze reeks geruchten af!

Toch wel interessant om te zien hoe een talentje uit de Noorse competitie zo ver omhoog geschreven kan worden.

19 januari 2015 om 15:54

Voor zijn leeftijd zal hij ook heus wel heel goed kunnen voetballen hoor. Hij zal niet voor niets opgeroepen worden voor het nationale elftal. Nou lopen daar geen Ronaldo's, Messi's en Robben's in het nationale elftal, maar daar lopen ook geen Verhoek's, Cabral's en Sana's. Kortom, het is geen wereldtop, maar ook niet slecht. Om daar als 16 jarige al bij te zitten is een zeer goede prestatie. Aangezien alle grote clubs wel een risico van 5 miljoen kunnen nemen, is zo'n jongen natuurlijk interessant.

19 januari 2015 om 17:13

Ik weet niet waarop je baseert dat dit waar is?

Jeetje, wat laten veel Ajacieden zich hierboven kennen zeg!
Wie kent de plannen van Real met deze jongen? Dat hij nog niet klaar is voor het eerste, dat is zeker. Maar wellicht dat Real hem eerst wil stallen bij aantrekkelijke clubs in een goede competitie (lees: niet Nederland). Is het niet zo dat Ajax zelf ook constant talenten koopt met het oog op de toekomst?

Liever verhuurd aan een mooie club in het zonnetje van Spanje, dan in de JL bij de beloften wegrotten a la Zivkovic.

19 januari 2015 om 15:58

Ajax haalt wel spelers met het oog op de toekomst, maar gaat daar zelf het liefst mee aan de slag. Als dat niks wordt of men is het vertrouwen in een speler kwijt, dan is een verhuur een optie. Ajax gaat geen jonge speler halen om hem vervolgens te verhuren, omdat ze van mening zijn dat jonge spelers het best begeleid worden bij Ajax.

En Zivkovic rot helemaal niet weg in de Jupiler League. Een jongen van 17, toen hij bij Ajax kwam, en nu 18 hoort niet thuis in de basis bij Ajax 1, tenzij hij een wereldtalent is. Zivkovic is goed, maar nog niet zo goed. Daarom zit hij in Jong Ajax, zodat hij daar aan de club en manier van spelen kan wennen.

19 januari 2015 om 16:15

Wat bedoel je met vele Ajacieden die zich laten kennen? Lees jij dan vele ongepaste opmerkingen en meningen van Ajacieden?

Maar laten we kijken naar statistieken. Hoeveel jong talent is ooit bij de jeugd en/of Castilla doorgebroken tot een volwaardig basisspeler?

Ik vind gewoon de keuze van Ödegaard gewoon niet slim. Deze jongen is net 16.

Dan maar de interesse verleggen naar sinkgraven voor ajax?

19 januari 2015 om 19:53

Of ze leiden zelf op in plaats van talent in te kopen.

Wel een rare constructie. Trainen met het eerste en spelen met Castilla. Zo is het veel moeilijker om een team te smeden als hij nooit meetraint. Juist looplijnen etc. worden er ingeslepen door eindeloze herhalingen. Of dit het beste is voor zijn persoonlijke ontwikkeling valt nog te bezien. BIj het eerste is hij trainingsopvulling en bij Castilla traint die niet mee wat van essentieel belang is om een click te krijgen met zijn medespelers. Bij het ontbreken van de click loopt hij het risico bankzitter te worden aangezien een ander de overige speler misschien beter aanvoelt.

Die jongen snap ik wel. Is ongeacht het resultaat financieel binnen en komt anders altijd nog wel bij een leuke club aan de bak. En de belangrijkste reden, papa een nieuwe zeer goed betaalde baan.

19 januari 2015 om 16:19

Ik verwacht ook dat dit frictie binnen een groep gaat opleveren. Een speler die overal in bevooroordeeld wordt. Hij moet zich zelf vanaf minuut één gaan bewijzen en laten zien dat hij deze voorkeursbehandeling verdient anders zullen andere spelers uit Castilla zich toch af vragen waarom zo'n jongen meer mag dan zij.

Hij heeft zich laten inpakken door het geld, maar ik gun het hem wel. Ajax kan zo wie zo niet tippen aan real kwa geld en het niveau wat in die ploeg zit.

Wat een onzin..

Leuk dat hij voor "ons" heeft gekozen. Ben ik blij mee, maar waarom gaat hij trainen met het eerste elftal en gaat hij wedstrijden spelen voor Castilla?

Dus hij gaat trainen met het eerste team van Real Madrid tussen sterren als Cristiano, Bale, Ramos, Kroos etc. Maar tijdens wedstrijden van Castilla sluit hij zich simpel aan bij Castilla? Wat is dat nou voor onzin? Hij gaat geen band hebben met de spelers van Castilla.. Noch met Zidane..

19 januari 2015 om 17:28

Het lijkt mij waarschijnlijker dat hij zijn tijd zal verdelen onder het eerste en Castilla.

19 januari 2015 om 23:48

Veel jonge spelers die op het punt staan om door te breken, trainen mee met het eerste.

Is hij überhaupt ooit bij Ajax wezen kijken? Volgens mij is deze jongen ongeveer in heel Europa geweest behalve in Nederland.

Ik snap best dat hij voor Real kiest. Als Real Madrid je afschrijft kun je best nog wel bij Ajax terechtkomen. Andersom ligt dat wat lastiger. Als hij in Madrid gewoon slaagt zal iedereen zeggen dat hij er "klaar" voor was...

Niettemin krijg ik toch een beetje het gevoel dat deze jongen wel heel erg gehypt wordt. Kennen we Freddy Adu nog? Dat is uiteindelijk ook zo'n wereldspeler geworden....

En nog steeds denk ik dat hij naar Ajax komt... ik blijf zo'n gevoel houden..

Ik geloof er niks van.

Dan heb je 17 winkels en dus veel verantwoordelijkheid over tientallen gezinnen en ga je hulptrainer worden bij de jeugd van Real.

Neen, dit geloof ik niet.

Ach het ventje ging ook al héél zeker naar Bayern. Het was rond, persconferentie ging belegd worden en .... niks.

In ieder geval zit ik wel met een Ödegaardiarree wegens een overdosis aan nieuws over dat kind.

19 januari 2015 om 15:51

Ah je gelooft er niks van. Leuk haha

Even je na doen :

Lierse eigenaar kocht het club puur voor het plezier, voor de fun. Want echt van het spelletje houd hij niet. Hij kocht het clubje puur om plezier aan te hebben omdat hij in eigen land nog bekender wilt worden.

Je kan dit ook vergelijken met dit jongentje zijn vader, misschien wilt hij puur voor de fun is trainer worden van een club..

19 januari 2015 om 15:58

Die Lierse voorzitter is amper aanwezig op de club. Die moet daar ook niet elke dag zijn.
Als trainer ligt dat wel even anders.

Maar goed, geloof jij maar dat een Noorse succesvolle ondernemer voor de lol even jeugdtrainer wil zijn en daarvoor helemaal naar Spanje trekt...

19 januari 2015 om 19:55

Is gewoon een papieren functie om gezeik te voorkomen.

Ben blij als het gezeik rond deze speler eindelijk eens afgelopen is. Dan weer naar zus dan weer naar zo dan weer gaat iets niet door dan weer training daar. Moe van te worden.

19 januari 2015 om 17:11

Het is helaas nog niet afgelopen totdat een transfer officieel is.

Ik kan hier echt boos om worden.. Want - en ja, ik ben daarin een harde realist en geen blije optimist - deze jongen moet minuten maken.. Maar Isco en James hebben meer rijpheid en dragen nu meer bij aan het resultaat beleid van Perez. Dus? Isco over twee jaar weg? James weg? Kan die Odegaard het dan wel aan? Maar als hij het niet alleen aankan, accepteert hij dan dat hij op de bank zit en James / Isco meer spelen?

Om duidelijk te blijven: zijn vader en team erom heen zijn echt naief. Komt het toch goed en speelt hij als leider voor Real over een paar jaar, dan ben ik de eerste die zegt dat ik het hier fout had. Maar het gaat ook om kansberekening en op die jonge leeftijd kan nog veel gebeuren.

Bad choice.

19 januari 2015 om 16:12

Wanneer Odegaard 22 jaar is, tikken Jämes en Isco de 30 al aan hoor.. Hij gaat zeker minuten maken, Real heeft niet zo brede selectie als iedereen denkt.

19 januari 2015 om 17:12

Maar binnen die tijd zal Real nog heel wat aankopen doen lijkt me zo :-)

20 januari 2015 om 11:09

Jij waant dus in de illusie dat hij zo veel jaar wil spelen in het tweede, de Copa en wat invalbeurten?

Jij denkt dus dat tussendoor geen rijpere speler ergens anders opstaat en niet gekocht wordt door Real?

Werd er nou echt gedacht dat deze jongen in jong Ajax wilde gaan spelen. Nu gaat hij trainen met de absolute wereldtop, is zijn coach bij het tweede van Madrid niemand minder dan Zidane. Bovendien zit hij ook nog in een prachtige stad met lekker weer. En als hij het niet haalt (wat je pas over een jaar of 4 kan zeggen) gaat hij naar Valencia of Sevilla en kan hij alsnog naar de top komen.

19 januari 2015 om 19:39

Werd er nou echt gedacht dat deze jongen in jong Ajax wilde spelen?
Qua voetbal niveau zit hij prima op zijn plek in de A1 van Ajax. Dat hij voor het geld kiest is zijn probleem.

Heel Nederland kraakt altijd de talenten van Ajax laatste tijd af, maar vaak weet Feyenoord er niet van te winnen, en de lichtingen die er nu aan komt vanuit de A1, is het maar de vraag of ze Odegaard boven de andere zouden verkiezen.

19 januari 2015 om 19:57

Dan is Odegaard of helemaal niet zo goed of de talenten van Ajax zijn pure wereldtop als Odegaard niet de voorkeur krijgt. We gaan het zien over 3 jaar....

Adu de tweede, snel vergeten die naam. Als je Cerny, Ficher, Andersen en Kishna hebt wat moet je dan met een kind van een Noorse subtopper. pfff

19 januari 2015 om 16:14

Pure frustratie zeg..die namen die je opnoemt komen niet in de buurt van Odegaard.

19 januari 2015 om 16:56

Nee Odegaard is echt een klasse apart...heb je em ooit zien spelen. Paar schaartjes, that's it.

Hahahahahaha ik heb het de hele tijd gezegd maar de meeste verklaarden mij voor gek! Natuurlijk is Ajax geen optie als je met het eerste van Real Madrid mag mee trainen! Ik vind dit mooi voor die jongen hopelijk breekt hij echt door bij Real! Zou leuk zijn voor die jongen.

19 januari 2015 om 17:09

En leuk voor de club natuurlijk

Wel geweldig natuurlijk voor een zestienjarige om een transfer te maken naar de beste club ter wereld. Hij zal spelen in een geweldige competitie en wonen in een prachtig land. Zal een vorstelijk salaris verdienen. Zal zich ontwikkelen tot een geweldige speler. Gaat met de beste spelers ter wereld trainen. Zijn vader krijgt een baan aangeboden. De meeste mensen zouden hiervoor tekenen. Die jongen gaat een prachtig leven krijgen.

Hij traint mee met het eerste maar gaat zijn wedstrijden spelen bij (jong) Real. Hoe kan Zidane hem dan beoordelen of gaat die elke dag naar de training van Real Madrid kijken?
En vind het raar dat een speler die niet meetraint met zijn ploeggenoten wel meespeelt met een team. Hoe kan je dan ingespeeld raken met de spelers? Vind het maar raar. Daarbij komt dat Real gewoon wilt dat zei deze strijd wonnen en het niet uitmaken of die wel of niet doorbreekt.

Was enigszins wel verrast hoe Ajax Werd genoemd als potentiële werkgever met real.. Begon het ook te geloven klein beetje maar men kan zich moeilijk meten met het grote Madrid. Zelfs United met moeite.

Jammer dat hij niet naar Ajax komt, Hoop alleen wel dat deze soap nu is afgerond

Top voetballer die Ödegaard. Wel jammer dat hij voor Real heeft gekozen. Hij is nog te jong en gaat geen speelminuten krijgen. Hij moest voor een wat lagere competitie kiezen dan de liga BBVA.

19 januari 2015 om 17:07

Hij gaat dan ook bij Castilla spelen indien hij komt. Die spelen nu in segunda B maar zullen naar alle waarschijnlijk weer promoveren waardoor hij dus in de Spaanse tweede competitie zal spelen.

Wij hebben in Nederland zelf zat talent van die leeftijd die ongetwijfeld net zo makkelijk in de Noorse competitie kan meekomen.

Real heeft ook gewoon een goede jeugdopleiding.. En als deze jongen echt zo goed is kan hij over een paar jaar vast mee doen met het 1e van real madrid! Misschien niet de wedstrijden tegen barca en altletico maar tegen de andere clubs zou het wel moeten lukken lijkt me

Daar horen we dus nooit meer wat van

19 januari 2015 om 23:57

een speler die niet naar Ajax gaat die gaat het natuurlijk nooit redden!

haha ajax nooit een serieuze keuze..... precies wat ik altijd hier geschreven heeft, maar vele naieve ajax-supporters dachten dat ze nog een topclub van aanzien waren. Hopelijk iedereen met beide beentjes op de grond. Welkom in de mickey mouse league!

19 januari 2015 om 17:12

Voor jonge talenten is het goed om eerst een tussen stop bij Ajax te maken. Tuurlijk is de Eredivisie niet de beste competitie. Maar bij Ajax krijg je wel disipline mee en positiespel. Het beste voorbeeld is natuurlijk Eriksen.
Bij Real ben ik bang dat hij nooit een eerlijke kans gaat krijgen

Yeah right.. op je zestiende meetrainen met het eerste van Real.. ongetwijfeld onzin.

Edit: wat een onzin titel weer.. er staat nergens in het artikel op de Noorse site een woord over ajax, alleen dat andere teams een optie waren, VZ trekt daaruit de conclusie dat Ajax nooit een optie was, maar zet dat wel tussen aanhalingstekens alsof dat een quote is of alsof het in het artikel staat.

Gelijk heeft ie lekker in spanje voetballen klimaat zit ook mee trainen met het a selectie zal hem ook nog sterker maken en als ie echt zo een groot talent is zoals iedereen beweert zal ie vast wel een kans krijgen zoniet

Zo dom je weet eigenlijk dat je geen speeltijd krijgt dom echt waar

Waarom gaat iedereen er hier meteen vanuit dat dit waar is?? Het wordt overgenomen door VZ uit een Noorse krant, is het dan meteen waar? Hij zou ook al bij Bayern getekend hebben en weet ik wat.. laten we maar even wachten op officiele bevestigingen van clubs e.d.

Groot talent, maar erg gehyped. Er zijn zoveel grote talenten, maar te vroeg voor een club kiezen zoals Real en je mist die broodnodige speelminuten vanaf je 18e tot je 20e in een eerste elftal......

19 januari 2015 om 17:32

Hij is pas 16 en gaat dus al met het eerste meetrainen. Als hij zich de komende 2 jaar zo door blijft ontwikkelen dan zal hij vanaf zijn 18 tot 20e echt wel een rol hebben zoals Isco die nu heeft.

20 januari 2015 om 14:06

Doe mij maar een subtopper waar je een rol kan spelen zoals bijvoorbeeld Ronaldo, Robben, Hazard dat deden op piepjonge leeftijd. Elke week spelen en dan naar een topclub verhuizen.

Bij een absolute topclub doorbreken is haast onmogelijk op die posities. En je hoort dan vaak en die spelers van Barca dan? Die zijn allemaal doorgebroken in mindere periodes waar ze daarvoor niet absolute top waren. Stadium van Liverpool of United momenteel

Trainen met het eerste is heel anders dan wedstrijden. Logisch lijkt me.

Het was gewoon te verwachten dat hij niet naar Ajax zou gaan als alle topclubs achter je aan zitten. Jammer maar helaas

Dom van hem maar Ajax zal er niet om rouwen, genoeg talentvolle middenvelders in de C daar dacht ik. En die jongen staat nu al onder zo veel druk om een wereldtopper te worden, moet je maar weer afwachten.

20 januari 2015 om 00:00

Als je niet naar Ajax gaat ben je echt dom!

wat een kneusje. kan er niet tegen wanneer jonge spelers zichzelf overschatten en gelijk naar een topclub gaan. nu kan die lekker in de tweede divisie in Spanje gaan voetballen. zou toch beter geweest zijn om naar een club als Ajax te gaan om je wedstrijdjes te spelen. eredivisie is ook geen hoog niveau maar altijd beter dan het tweede van Spanje. ben bang dat we over een aantal jaar niks meer van dit jochie horen. als hij wel doorbreekt bij real zie ik dat graag gebeuren maar dat lijkt me erg sterk. domme jongen.

20 januari 2015 om 00:01

Als je niet naar Ajax gaat ben je een kneusje!

Dit is nu het vierde bericht waarin beweerd wordt dat hij weer voor een andere club zou hebben gekozen. Los van het feit dat ik vind dat het onderwerp veel teveel aandacht krijgt (het jong is al geïdoliseerd voordat hij nog maar iets buiten Noorwegen heeft laten zien), is het misschien gewoon beter te wachten op de officiële berichtgeving, want als we alle bronnen apart geloven moeten is deze Noor nu al in drie verschillende landen ondergebracht....

Deze jongen is nu zo opgehemeld in de media dat het eigenlijk alleen maar op een mislukking kan uitlopen. Als hij een "gewone" basisspeler bij Real wordt, maar nooit een uitblinker, dan nog heeft hij straks in de ogen van de wereld gefaald.

20 januari 2015 om 00:03

Als je niet naar Ajax gaat ben je opgehemeld en een mislukking!

Die zien we nooit meer teruggggg!

over een paar jaar als hij in het eerste elftal zit zal het er zo uitzien. bale is waarschijnlijk dan verkocht.

de gea
marcelo
ramos
varane
carvajal
kroos
odegaar
modric
isco
ronaldo
bezema

Gefeliciteerd met het weggooien van je carriere als voetballer

20 januari 2015 om 00:05

Als je niet naar Ajax gaat dan gooi je je Carrière als voetballer weg!

Ik schaam me soms voor mijn club als ik dit soort berichten lees. Dan is de technische staf toch niet goed bezig om goeie spelers binnen te halen. Er is tot nu toe weinig fatsoenlijks binnen gehaald en de kwaliteit wordt alleen maar minder. Wanneer wordt Ajax eens wakker en haalt echt goeie spelers. Ze hebben schijnbaar niet goed hun best gedaan om Ödegaard binnen te halen.

AJAX HEEFT NIKS AAN ODEGAARD! Wat doet die gast blij binnenkort speelt die bij OSASUNA dramagast! Genoeg over odekneus

Het schijnt dat Marc Netto 'm heeft op laten oppikken door een bevriende trucker. En met 'm heeft gewandeld door de Apie en 'm daar getrakteerd op een gratis koffie. Vervolgens heeft ie handengeschud met de grootste Ajaxfan de pannenkoek-schreeuwer. Maar helaas heeft ie gekozen voor de glamour van Real.

Daar hoor je dus uiteindelijk nooit meer wat van... het zoveelste talent dat door het grote geld kapot zal gaan.

19 januari 2015 om 19:04

Mensen die doen alsof het beter voor spelers is om bij mindere clubs te spelen, die snappen het niet. Trainen met de beste , maakt je beter. Odegaard is international , hij zal genoeg kansen krijgen bij Real Madrid. Messi had zeker ook bij Newell old boys moeten blijven spelen? Narsingh , Assaidi etc kregen bij Ajax ook geen kans.

Ik wordt hier niet treurig van hoor. Ik zie liever echte Ajax talenten doorstromen zoals van beek en nouri! Absoluut niet minder dan die odegaard.

Erg zonde dat hij naar real gaat. Dit is helemaal geen goede stap voor zijn ontwikkeling. Hoe groot is de kans nou dat hij echt gaat doorbreken bij real? Hij had beter de stap naar ajax kunnen maken en vandaar zichzelf naar de top werken. Naja die jongen is al zo gehyped dat het alleen maar slecht kan gaan. Maar succes ødegaard!

VZ heeft zich journalistiek toch wel een beetje belachelijk gemaakt door aan dit kind 70 'artikelen' te besteden. Alleen omdat men hardnekkig zelfde wilde geloven dat deze knul naar Ajax zou gaan (wishfull thinking). Allemaal loze geruchten die nergens op gebaseerd waren zo blijkt nu. Misschien bij een volgend 'supertalent' wat beter het huiswerk doen.

Hoe ging dat liedje ook alweer...

Die zien we nooit meer...teee-rug

Tja, alsof Ajax 2,5 a 3 miljoen euro zou gaan betalen voor Odegaard.
Tja, alsof Odegaard überhaupt Ajax serieus heeft overwogen.
Als Real op de knieen gaat, dan moet je wel heel erg overtuigd zijn van Ajax, om voor Ajax te kiezen.
Voor Ajax spreekt: Scandinaviërs genoeg die via Ajax een hele mooie carriere hebben gehad, een opleiding die sinds kort ook door JC wordt beoordeeld als goed en een makkelijke competitie waar je kunt groeien.
Voor Real spreekt: zo ongeveer alles. Historie van Ajax in het kwadraat, stad in de derde macht kwadraat en geld tot in de 10e macht.
In het ergste geval kom je daar niet aan de bak, maar van Real is niemand slechter geworden.
En als je 16 bent, is nog maar de vraag of je überhaupt de echte top zult halen, er kan zoveel gebeuren in een mensenleven en in principe geldt voor iedereen, voor jou 10 anderen.
Ik snap dat voor de gehele wereld minus dat te verwaarlozen percentage Ajacieden de keuze ook niet moeilijk zou zijn: als de grootste en succesvolste club ter wereld bij je aanklopt, zijn er precies nul voetballers die nee zeggen.

.

Het zal me benieuwen of deze jongen ooit het eerste van Real zal halen. Ze zijn daar in Madrid nou niet echt gekend om iemand uit de eigen jeugdelftallen vol het vertrouwen te geven.

Het merk Real vraagt om de aankoop van vedetten, spelers die al iets bewezen hebben. Deze jongen zal echt heel, heel erg goed moeten zijn opdat men voor hem bij Real een uitzondering zal willen maken en hem kansen zal geven in het eerste.

Gelukkig maar, toedeloe en veel plezier met de rest van je carrière!

Echt een domme ezel. Eerste domme fout van 2015

Heeft Justin Bieber eindelijk z'n club uitgekozen. Lekker, kunnen wij weer verder met ons leventje!

Belachelijk bedrag zeg.. ben een liefhebber van hem en de club, daarbij: het is een groot talent, maar dit zijn zieke bedragen voor nota bene een kind van zestien.

Domme keuze. Als je je als speler wil ontwikkelen moet je veel spelen, dan was een kleinere club het beste geweest. Een Nederlandse ploeg is wat dat betreft ideaal voor talenten.

19 januari 2015 om 22:37

Hij zal heus wel veel gaan spelen bij Real Madrid Castilla, het tweede van Real Madrid. Hij zal daar voetballen onder leiding van Zidane.

19 januari 2015 om 23:01

Het is natuurlijk alom bekend dat er heel veel spelers van Real Madrid Castilla doorbreken in het eerste van Real.

19 januari 2015 om 23:29

Jese, Carvajal om maar een voorbeeld noemen.

19 januari 2015 om 23:35

Ok, 2 spelers. Daarmee bewijs je dus dat de kans dat een jeugdspeler van Real doorbreekt echt groot is? Hoeveel zijn er doorgebroken in de laatste 10 jaar?

19 januari 2015 om 23:46

Het is wel grappig Lors dat je er nog achter zet dat het maar voorbeelden zijn, terwijl hoe triest het ook is, dat de enige spelers zijn.

20 januari 2015 om 09:38

Granero, via een omweggetje. Soldado heb je ook nog. Ok, ze hebben het niet gered maar hebben wel wedstrijden in het eerste gespeeld.

Maar het is bar en bar weinig, maar wel logisch natuurlijk als je beleid het kopen van Galacticos is. De kans dat we nooit meer wat van Odegaard gaan horen is aanwezig, tenminste op niveau. Want hij kan natuurlijk over 10 jaar best terugkeren bij Stromsgodset na een tour langs vele clubs. Maar wie weet verrast hij, ik heb iig niet heel veel hoop.

19 januari 2015 om 23:25

Domme keuze omdat hij niet voor Ajax kiest? Volgens mij zal hij meer leren leren van Ronaldo,kroos, Benzema, Modric, Ramos, dan van een met alle respect van de Ajax niveau dat niet bijster hoog ligt. Bij Real Madrid zal hij een topper worden.

21 januari 2015 om 10:24

Volgens mij zeg ik nergens Ajax? PSV of Feyenoord had wat mij betreft ook goed geweest voor die jongen. Als je wil leren heb je een trainer nodig die je veel aandacht geeft en wedstrijden op een zo hoog mogelijk niveau. Dan kun je het beste in Nederland terecht. Hier krijgen veel spelers jong de kans om zich in het eerste te bewijzen en hoeven ze niet elke week met het tweede op een bijveldje te ballen tot ze in de twintig zijn zoals bij de Europese topclubs.

Eindelijk een einde aan die soap zeg. Mooie overstap voor hem, maar wellicht geen goede move voor zijn voetbalcarrière. We zullen het zien hoe ver die gaat komen.

Staat goed op zijn CV. Over 10 jaar, als die speelt in de Noorse derde divisie kan die hier aan terugdenken. En het is natuurlijk een mooi verhaal wat die kan vertellen aan zijn kleinkinderen.

Maar effe serieus, dit is natuurlijk een verkeerde keuze. Hij kon beter kiezen voor een Nederlandse club, Ajax zou perfect zijn. Hoeveel jeugdspelers breken er nou door bij Real? Zelfs Barca zou ik geen goede keuze vinden, omdat die ook ieder seizoen 78 jonge talenten uit het buitenland halen, maar uiteindelijk speelt Pedro.

Ben wel blij dat het eindelijk voorbij is. Maar deze jongen is zo'n hype, zou me niks verbazen als die uiteindelijk ook eindigt als Adu. Die heeft volgens mij als doel om de grootste voetbal nomaad uit de geschiedenis te worden.

19 januari 2015 om 23:40

Hoezo verkeerde keuze... Hij heeft een goed gevoel ze hebben voor hem een goed traject voor hem opgestart om beetje bij beetje over een paar jaar een ware topper te worden, hij leert van Ronaldo en nog veel meer topper leert hij veel meer, dan van de Ajax speler waar hij niks aan heeft en niets van leert.

19 januari 2015 om 23:46

Het tactische gedeelte wat hij in Nederland zou leren zal hij nergens anders leren, ook zal hij in Nederland sneller in het eerste elftal spelen en kan hij op een jonge leeftijd Europese wedstrijden spelen en ervaring opdoen.

20 januari 2015 om 19:58

Ok, wat hij van Zidane en Ronaldo leert, kan die dan lekker gaan toepassen in de Spaanse derde divisie, of waar Castilla ook speelt.

Nee, bij Ajax kan die niks leren inderdaad. Bergkamp, Stam, Jonk, De Boer. Wat zou je daar nou van kunnen leren? Helemaal niks natuurlijk.

20 januari 2015 om 10:03

Ik snap dat jij (en wellicht vele mede landgenoten) hem liever in ons kikkerlandje zagen spelen maar om zijn keuze verkeerd te noemen vind ik niet bepaald ergens op slaan.

1.hij gaat naar de beste club ter wereld! Met goed trainingsmateriaal, goede fysios etc.
2.hij zal leren van een Zidane, Ronaldo een Jese noem maar op.
3.krijgt vast een hoop centjes.
4.wist je dat Real madrid de meeste spelers heeft opgeleid die in het eerste van een (sub)topclub vaste basis worden?!
(wat ik bedoel is.. heel misschien maakt ie het idd net niet waar om in het 1e van Real door te denderen , komt dat dan perse door Real???!
En dan nog als hij het niet mocht redden in 't eerste...komt hij uiteindelijk vast toch wel terecht bij bijv een Liverpool of weet ik veel welke topclub dan ook..maar persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat hij het eerste van Real niet haalt. Het is een speler met prima inzicht, techniek.

Dus ik zie echt niet in waarom die keus oow zo verkeerd is hoor het kan hem alleen maar groter maken. terwijl jij het overlaat komen dat het feit dat hij voor Real kiest, hij hierna gedoemd is om terecht te komen bij 1 of andere fc knudde??
Geloof je het zelf?

Real heeft slim gehandeld in deze en het is imo gewoon absoluut een goede investering.

20 januari 2015 om 20:08

Ik hoef hem niet zo heel graag in de Eredivisie zien voetballen. Ik geef alleen aan dat het een verstandige keuze was geweest als hij voor Ajax had gekozen.

Je zegt ook dat hij zal leren van Zidane, Ronaldo. Jese??? Wat moet hij leren van Jese? Maar bij Ajax kan hij ook genoeg leren van gasten als Bergkamp, Jonk en De Boer. Daarnaast zal hij bij Ajax een prima opleiding krijgen en genoeg speelminuten krijgen. Ajax staat wereldwijd bekend om hun jeugdopleiding, Real niet. Leuk dat ze goede trainingsmateriaal, fysio's, etc. tot hun beschikking hebben. Die heeft Ajax ook.

Dat er heel weinig spelers doorbreken, komt inderdaad door Real. De grootste en meest bekende club ter wereld, Los Galacticos, De Koninklijke, noem maar op. Daar horen sterspelers bij, moordende concurrentie. Dus is het logisch dat er nauwelijks spelers doorbreken. Als er nu een aanvaller uit de jeugd doorbreekt, denk je dat die Ronaldo, Benzema of Bale uit de basis kan gooien? Die torenhoge verwachtingen kunnen heel weinig spelers aan, daarom zou het beter zijn als hij voor de geleidelijke weg had gekozen. Via een Ajax kan je alsnog bij een wereldclub belanden, maar dan ben je er tenminste wel klaar voor. Genoeg voorbeelden. Terwijl de enige speler die bij Real is doorgebroken en een wereldspeler is geworden in de laatste 15 jaar Casillas is.

20 januari 2015 om 20:31

@ Clutch
Ik bedoel ook niet te zeggen dat Ajax geen goede (verstandige) keus geweest zou zijn..sterker nog.. dat leek mij ook een prima keus voor deze jongeman.
Maar wat ik bedoelde zoals ik al zei in mijn comment.. dat hij nu voor Real heeft gekozen , is zeker niet zo verkeerd als hoe jij het in jou comment omschreef..

Daarnaast een gast met zulke kwaliteiten (ik heb hem vaker in actie gezien) die moet het wel heel erg bont maken wilt die het niet maken in de voetballerij (of t bij Real is laat ik ef achterwege).

Het kan aan Real liggen wat dat doorbreken betreft aan de andere kant kan het natuurlijk ook aan de speler liggen!toch?
Misschien is die speler gewoonweg niet goed genoeg voor Real..

Verder praat je over basis... ik weet niet of je het weet hoor maar bijna niemand bij Real staat in de basis ga de line ups van de afgelopen weken maanden jaren eens naast elkaar leggen..enkel Ronaldo,modric , pepe ramos kroos zijn zowat verzekerd van een plek.. verder worden hun ook ouder.
Dat Real deze speler aantrekt doen ze echt niet om hem valse hoop te geven ofzo.. het gebeurt met het oog op de toekomst.

En hey? Je kan gewoon weg niet Ajax vergelijken met Real madrid..met alle respect voor Ajax natuurlijk maar men eist natuurlijk ook eel meer bij Real.
Het is dan ook aardig logisch dat er niet zoveel doorstroom plaatst vind bij Real vergeleken met Ajax.

Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt en wilt te zeggen omtrent de keus naar Ajax maar t ging mij puur erom dat je al bij voorbaat denkt te weten dat we eindstand niks van hem meer gaan horen..
Ik zou zeggen..laat je verassen.

Ohjah vergeten: vergis je niet je hebt gelijk dat Ajax jeugdopleiding hoog staat aangeschreven maarre dat is bij Real evengoed zo
Ook die van Real behoort tot de beste ter wereld, enkel heb je wel een punt dat er minder doorbreken maar dat zegt natuurlijk niks over de faciliteiten etc.

Het is voor hem en heel Noorwegen te hopen dat dit de juiste keuze is. Hij zal een immense druk op ze schouders krijgen van Noorwegen. En pas over een jaar of 5 weet je echt of die het heeft gered. Een verhuur aan sevilla of sociedad over een jaar of 2 jaar zou m dan ook goed doen.

En zo is onze lieftallige dreumes toch terecht gekomen bij de Koninklijke. Ödegaard zet eigenlijk nu al zijn voetbalcarrière op het spel door te kiezen voor een club dat enkelt uit is op winst. Een lange termijnvisie heeft de club uit Madrid nooit gekend.
Zelden breekt er een talent door in de hoofdmacht en zelfs jonge, dure aankopen moeten het al na twee of drie seizoenen ontgelden (leon,callejon etc.).
Ik hoop daarom van harte dat het Noorse wonderkind hoge ogen gaat gooien. Maar ik ga van het ergste scenario uit. Ik zie Ödegaard straks op zijn 19de helaas niet een ontketende James, Isco of Reus uit de basis spelen. Bovendien denk ik dat het publiek niet zo snel warmloopt om Ödegaard aan het werk te zien. Maar goed, wat niet is kan nog komen.
Hoewel ik toch eerder voor hem een beginstap bij Ajax had overwogen. De Hollandse school matched goed met het profiel van Scandinavische talenten. Met wedstrijden bij afwisselend Ajax en jong Ajax had Ödegaard op een verantwoorde manier bagage mee kunnen pikken. In een competitie die zijn focus legt op talenten. Nu komt hij in een vreemd, temperamentvol land terecht dat niet besteed is aan koele Noren. Talent heeft Ödegaard zeker (getuige youtube) maar een wereldtopper wordt je in stapjes. Met vallen en opstaan. Niemand neemt jou serieus in de voetballerij als je nog niks bewezen hebt qua prijzen en prestaties. Daarom paste het traject: Eredivisie - Europese subtop - Europese top beter bij hem.
Maar goed op zijn leeftijd ben je snel verleid door het gepamper van 's werelds grootste club. Je vangt belachelijk veel geld en je mag trainen met supersterren als Ronaldo, Bale, James, Ramos en Benzema. Wat wil je als jonkie nog meer.

Ajax is gewoon dom bezig. Die gast hadden ze moeten halen in plaats van dat prut wat we nu hebben. Als Ajax wilt dan hadden we die echt binnen gehaald. Ze hadden gewoon meer moeten bieden. En Ajax hoort eigenlijk gewoon groter te zijn dan Real Madrid met status.

20 januari 2015 om 00:12

Ik denk niet dat Ajax een gok van 7 miljoen gaat nemen voor een 16 jarige

Hoe jammer het ook is Ajax verliest altijd van het grote geld

20 januari 2015 om 00:29

Al bood Ajax 7 miljoen voor Ödegaard, speler in kwestie heeft nooit overwogen om naar Ajax te gaan..

20 januari 2015 om 11:19

Ajax groter dan Real Madrid met status??? Geloof je dat echt? Er is geen enkel club die groter dan Real is qua status en ze bewijzen het elk jaar weer. Ze halen gewoon wie ze willen halen om maar niet te praten over hun prijzen kast en records.

Waarom zou je ook voor Ajax kiezen, als je met wereldtoppers zoals Ronaldo, James, Modric,kros Iker kan spelen daar leer je toch meer van... En van Zidane zal hij ook het nodig leren, die zal hem een en andere bijleggen. Ajax dacht deze speler al binnen te hebben, nu blijkt dat hij geen omkijken had gehad om Ajax..

Als je de kans krijgt moet je die nemen en dat heeft hij gedaan, waarom doen mensen hier zo raar over?
Hij gaat bij Real Castilla aan de slag en het zal hem heel goed gaan om mee te trainen met de A selectie.
Ik vind het geen domme keus, gewoon z'n kans gegrepen en klaar.

Jahoor veel succes op de tribune. Zo een zonde

Deze kerel wordt echt een grote flop hij wordt toch de hele tijd verhuurd aan mindere clubs

Al dat gejank over dattie naar ajakks moet gaan enz..wat een lulkoek
Als je kan kiezen tussen de halve wereldtop en 020..wtf is ajakss dan nog??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren