Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax haalt getalenteerde spits op bij Deense nummer laatst

Laatste update:

Silkeborg IF, de nummer laatst van de Deense nationale competitie, raakt Kasper Dolberg kwijt aan Ajax. Zowel de Super Ligaen-club als Ajax zelf maakt maandag melding van de transfer van de zeventienjarige spits. Dolberg heeft in Amsterdam een contract getekend voor drie seizoenen, dat ingaat vanaf komende zomer. Volgens Silkeborg IF is met het vertrek van Dolberg een bedrag gemoeid van circa 270.000 euro.

/

Op de clubwebsite van Ajax doen Marc Overmars en Dolberg zelf nog geen mededelingen over de ins en outs van de transfer. Silkeborg IF geeft bij monde van sportief directeur Jesper Stüker al wel een reactie. Hij noemt de zeventienjarige Dolberg een uitzonderlijk talent binnen de opleiding van Silkeborg IF en in het Deense voetbal als geheel. “Wij feliciteren hem met deze overstap, ik laat Kasper met een gerust hart gaan.”

“Hij gaat aan de slag bij een club die een geweldige reputatie heeft op het gebied van jeugdvoetballers, in het bijzonder Deense talenten. Wat dat betreft behoren ze tot de wereldtop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Kasper het liefst hier had gehouden, om hem door te zien breken bij Silkeborg, voordat hij zou weggaan. Wij hadden hem ook nog goed kunnen begeleiden. Maar als het niet zo mag zijn, dan is dit absoluut de beste oplossing voor Kasper en voor Silkeborg”, zegt Stüker.

Dolberg is de tweede getalenteerde buitenlander, die vanaf het nieuwe seizoen aansluit in de opleiding van Ajax. De club maakte ook al bekend de achttienjarige doelman Andre Onana overkomt van Barcelona. Net als Dolberg gaat ook hij in Amsterdam aan de slag met een driejarig contract op zak. Barcelona reageerde verbolgen op het transfervrije vertrek van Onana naar de Eredivisie.

Ajax heeft nog behoefte aan een getalenteerde jonge spits

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ken hem niet, kan iemand mij wat vertellen over deze jongen?

5 januari 2015 om 15:07

Heb hem een keer zien meetrainen begin dit seizoen, maar was een uitlooptraining, dus echt veel heb ik niet kunnen ontdekken. Ik heb begrepen dat hij een speler voor de vleugels is, verder is hij vrij groot en sterk voor zijn leeftijd. John Steen Olsen kwam met hem aanzetten, dan kun je er van uit gaan dat het wel een goede speler is, die komt eigenlijk nooit met troep, al heb je altijd uitzonderingen..

5 januari 2015 om 15:21

Is hij niet verantwoordelijk voor die Finse verdediger, Karllson spits) of zo, Bay? Van deze gasten hoor ik weinig of heb ik weinig gehoord. Die Finse verdediger is trouwens alweer weg. Hoe dan ook, 50% goede talenten leveren is al knap en hij zit er volgens mij goed boven.

5 januari 2015 om 15:25

Toivomaki bedoel je. Sukkelde vooral met blessures , maar over het algemeen komt Steen Olsen niet met prutsers aanzetten.

5 januari 2015 om 15:35

Karlsson en Bay zijn pas A junior en (vooral Bay) aan de lopende band geblesseerd. Daar kan je weleens pech mee hebben.

5 januari 2015 om 15:38

Bay heeft last van blessures, daarom hoor je er weinig over, maar mits fit een prima speler, daarnaast staat hij altijd in de schaduw van vd Beek en Nouri. Karlsson is niet door Olsen binnengebracht, als Olsen hem had zien spelen had hij hem nóóit naar Ajax gebracht, veel te matig (en Olsen scout alleen in Scandinavië, niet in Ijsland). Of hij Toivomaki heeft aangeleverd weet ik niet.

5 januari 2015 om 16:02

Ja maar ook spelers als ibra, eriksen, fischer etc

5 januari 2015 om 18:46

IJsland hoort ook bij Scandinavie

5 januari 2015 om 15:11

17 jaar is die

5 januari 2015 om 15:25

Nee hoor, hij is van 6 oktober 1997.

5 januari 2015 om 16:46

Zelfs Ajax zelf zegt dat hij 17 is. Denk niet dat jij dan gelijk hebt.

5 januari 2015 om 17:27

Aah 6 oktober dan kan ie wel foebelen

Lekker bezig! Nu alleen hopen dat het wel echt een talentje is.

5 januari 2015 om 15:22

Dat het een talentje is lijkt me logisch, want niet iedere 16 jarige komt bij Ajax terecht. De vraag is welk niveau hij kan gaan halen.

5 januari 2015 om 15:28

Dit slaat echt nergens op hoezo altijd Denemarken? Denemarken staat niet echt bekent als een land die jaarlijks weredspelers voortbrengt ala Spanje. Ajax moet eens stoppen net deze Deense hype. Slaat nergens op. Wat is de kans nou dat Ajax 10 Deense spelers van wereldklasse binnen haalt want wereldklasse is toch waar je naar moet streven.

5 januari 2015 om 15:33

Eriksen laat momenteel toch echt zien over wereldklasse potentie te beschikken en Andersen en Fischer hebben ook genoeg goede dingen laten zien. Alleen bij Markus Bay komt het er nog niet helemaal uit, hoewel hij wel voor Nouri en vd Beek bij de A1 mocht meedoen, terwijl hij van dezelfde leeftijd is maar hij heeft vooralsnog veel pech met blessures.

5 januari 2015 om 15:35

Omdat Denen bijna hetzelfde zijn als Nederlanders.

Als je dan buitenlanders haalt, haal ze dan uit een omgeving die al lijkt op die in Nederland. Serieus, ga maar eens naar Denemarken. Mensen hebben dezelfde humor, kleden zich hetzelfde, vinden dezelfde issues (behalve zwarte piet) interessant en ga zo maar door. Het is dus een mentaliteitsissue.

Waarom haalt Wenger half Frankrijk naar Engeland?

5 januari 2015 om 15:44

Het klopt dat de jongens van wereldklasse niet uit Scandinavie komen, maar als ze van het niveau Eriksen worden, hoor je mij niet klagen. Je kan deze jongens als ze zich goed ontwikkelen stuk voor stuk met 10 miljoen winst verkopen. Het is ook vrij logisch dat Ajax zich op de Scandinavische talenten richt, want die zijn tenminste haalbaar. De talenten daar willen graag naar Ajax omdat de club een heel goede naam heeft daar. Denk jij dat de Mastours en El Haddadi's van deze wereld naar Ajax willen? Natuurlijk niet, Ajax maakt geen kans bij die jongens uit warme landen. Dat Ajax zich focust op de beste talenten uit Scandinavie is dus heel logisch en slim.

5 januari 2015 om 15:46

Csva

Omdat Wenger zelf Frans is..

5 januari 2015 om 16:28

Wil jij beweren dat Fransen op Engelsen lijken kwa mentaliteit etc?
Nee toch hoop ik.

5 januari 2015 om 17:18

@ El Blanquitoo

Wat wil je dan doen. De landen die jaarlijks wereldtoppers voortbrengen zijn Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk. Grote talenten spelen hier voor de grote clubs en zijn vrij zelden bereid zo'n club en competitie te verlaten voor de Eredivisie en Ajax.

Dan heb je nog Brazilië en Argentinië als talentenfabrieken waar elk talent dat een driedubbele schaar kan een prijskaartje van 30 miljoen krijgt en waar spelers relatief vaak mentaliteitsproblemen hebben en een aanpassingstijd nodig hebben. Portugeze clubs kunnen dat soort jongens veel beter opvatten.

Ajax zal daarom moeten vissen in dit soort B-landen. Landen als België en Scandinavië die cultureel redelijk gelijk zijn als Nederland en die veel goede ervaringen hebben met jongens die vanuit de Eredivisie een stap omhoog zetten. Komt dan nog bij dat Ajax echt geen wereldtoppers hoeft: als Ajax een speler haalt met als plafond een Valencia of Tottenham ben ik wel tevreden hoor.

5 januari 2015 om 18:46

En niet te vergeten dat je die talenten uit Brazilië en Argentinië pas na hun 18e verjaardag kan contracteren.

6 januari 2015 om 01:18

Nee, mijn punt is: Hij haalt graag Fransen naar Arsenal omdat hij daar graag mee wil werken. En het zal denk ik niet alleen maar gaan omdat ze Frans spreken, blijkbaar voegen ze ook echt wat toe.

6 januari 2015 om 20:44

Er waren ook spelers die niet van 't niveau zijn wat Arsenal na moet streven als ze naar de top willen. Diaby, Giroud, Flamini bijvoorbeeld.

Wenger haalt ze echt wel voornamelijk omdat ze Frans zijn en hij ook. Tuurlijk is het niet alleen maar omdat ze Frans spreken.. Hij is toch geen debiel. Kijk maar wat voor spelers hij steeds koopt of met wie hij de afgelopen jaren gelinkt is. De afgelopen maanden weer met Benzema, Cabaye, Sissoko. Ze mogen dan wel wat toevoegen wat logisch is.. Maar hij kijkt/keek toch eerst naar Franse spelers voordat hij naar andere kijkt/keek.

5 januari 2015 om 16:54

Ik vind dat Ajax echt doorslaat in haar beleid. Natuurlijk is het goed om talentvolle spelers goedkoop te contracteren, maar naar mijn idee vergeten ze de eerste selectie aan te vullen met wat ervaring en kwaliteit. Zeker als Schöne, Moisander en Sighthorsson straks ook nog weg gaan, moet er iets van buitenaf komen. Sowieso twee centrale verdedigers, want Veltman op die positie is ronduit waardeloos. Ook Boilesen komt zwaar tekort, net als Viergever, Van Der Hoorn en Serrero.

Cillessen
Van Rhijn
??
??
Boilesen
Klaassen
Veltman
Sinkgraven
El Ghazi
Milik
Kishna
5 januari 2015 om 17:33

Persoonlijk denk ik dat Ajax bezig is de gaten op te vullen in jong ajax die het komende seizoen gaan vallen wanneer de "megatalentjes" klaar zijn voor het grote werk.

Ik denk dat Ajax dit seizoen nog wil overbruggen met jongens die een aflopend contract hebben en vd zomer zullen vertrekken (schone, Moisander). Ik verwacht dat ze vol in gaan zetten op het volgende seizoen (2015-2016) met een talentvolle selectie en een paar goede aankopen zullen doen met een volle portemonnee. Er is al aangegeven dat ajax het vermogen niet gaat aanwenden om van de beurs af te gaan, ook niet om het stadion in eigen beheer te nemen. Het geld laten verpieteren op de bank schiet ook niet op. Dan blijft er nog een optie over en die staat wel in lijn met het huidige beleid.

5 januari 2015 om 17:52

Sorry hoor, Maar Serero speelt vrij sterk op de 6 positie.
Daarnaast kan je dom lullen over Veltman, die speelt gewoon prima, met uitzondering van de laatste 3 wedstrijden.
Altijd die nonsense, bekijk zijn stats gewoon,
Maarja blijkbaar wordt er van je verwacht dat je na 1,5 vol seizoen al meteen een topper bent de foutloos speelt.

Zelfs Vertonghen(je kent hem wel) had in zijn laatste seizoen, in de eerste seizoenshelft regelmatig foutjes, pas in de 2e seizoenshelft werd hij foutloos in zijn doen.

5 januari 2015 om 18:48

Joecartoon, er is ook al aangegeven dat er op de plek van de Toekomst flats gaan komen en Ajax dat geld dus gaat gebruiken om een nieuw hypermodern jeugdcomplex te bouwen.

5 januari 2015 om 19:00

Ga jij lekker naar de stats kijken, dan kijk ik wel naar wedstrijden...
Hij heeft totaal geen kracht en geen lengte, hoe kun je dan in godsnaam centrale verdediger bij Ajax zijn? Veltman kan aardig voetballen (niet uitzonderlijk), maar is gewoon niet goed genoeg voor een centrale verdediger bij een club die zegt te willen overwinteren in de Champions League.
En Serrero heeft het fysiek van een eerstejaars B junior... Maar goed,

5 januari 2015 om 19:12

Geen kracht en lengte klopt, had Frank de Boer dat dan wel? Nee! En toch een hele aardige verdediger.

5 januari 2015 om 19:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet met je eens ben, Feyeniels. Kracht en lengte zijn totaal geen vereisten voor een centrale verdediger. De meeste echte topverdedigers zijn namelijk niet langer dan 1.85. Een verdediger moet vooral goed kunnen timen, verdedigend inzicht hebben en geconcentreerd kunnen blijven. Als jij elke keer zo timed, dat jij eerder bij de bal bent dan de tegenstander, dan hoef je helemaal geen sterke beer te zijn. En Veltman is de beste centrale verdediger en maakt zelden fouten. Meestal is Veltman juist degene die de fouten van Moisander op moet lossen.

En ken je feiten trouwens. Ik geloof dat Veltman dit seizoen nog maar 1 kopduel heeft verloren. Als het echt zo was dat lengte belangrijk was, dan staan er een hele hoop verdedigers die nog geen enkel kopduel hebben verloren. Maar he, dat zijn er ook geen.

En dan Serero noemen, terwijl dat een van de spelers is met de meeste onderscheppingen. Maarja, ook dat kan met het fysiek van een B junior. Duels win je niet op fysiek. Die win je op timing en inzet.

Nou, dit zat er al een tijdje aan te komen. Hij was in September nog op stage bij Ajax en zou anders van de zomer transfervrij de deur uitlopen, zo is dit voor Silkeborg toch ook het beste. Ben benieuwd of het wat is, denk dat hij eerst bij de A1 zal gaan rondlopen.

Overmars is goed bezig. Weer voor een schijntje een toptalent binnengehaald.

5 januari 2015 om 15:23

Toptalent? Die definitie wordt wel erg vaak gebruikt.. Hij heeft talent, nu hopen dat hij stappen kan maken.

5 januari 2015 om 15:30

Jezus die Overmars is de weg kwijt! Becker en die jongen van de Graafschap laten gaan en dan een deens talentje ophalen. Ga dan door met echte Ajax jeugd spelers!

5 januari 2015 om 15:48

Ik heb er geen problemen mee, mits de nieuwe buitenlandse jongens beter zijn dan de Nederlandse jeugd. Bij Ajax moet je een zo hoog mogelijk niveau na willen streven, en als dat met buitenlandse jongens moet in plaats van met Nederlandse jongens, is dat prima. 'echte' Ajax jeugdspelers zul je altijd houden, dus ik moedig de scouting in Scandinavië juist aan.

5 januari 2015 om 15:54

Becker is verhuurt

5 januari 2015 om 18:51

Becker is al verder dan deze jongen, waardoor ze hem verhuurd hebben om de nodige Eredivisie ervaring op te doen. En verder hoop ik niet dat je Vermeij bedoelt, want die kwam gewoon veel te kort.

Laatst is geen nummer...

On: Heb niks over deze jongen kunnen vinden. Het wordt lastig voor hem om te concureren met zivkovic en ook nog el azouzi.

5 januari 2015 om 15:03

Zivkovic speelt bij Jong Ajax of bij de eerste selectie, dus die zal Dolberg voorlopig niet in de weg lopen. El Azouzi zal dan weer gaan schipperen tussen de A1 en Jong Ajax, voldoende kansen voor allen.

5 januari 2015 om 15:06

@ Csvajax

En zeker als je bedenkt dat er hele serieuze interesse voor Sigthorson is en die jongen aan het einde van het jaar gegarandeerd vertrokken is. Dan valt het allemaal wel mee.
Ajax 1: Milik + Zivkovic
Jong Ajax; Azouzi + Walian
A 1: Dolberg + Walian

5 januari 2015 om 15:14

Volgens mij staat El Idrissi momenteel wel boven Walian in de pikorde bij de A1. Hij speelt een beetje afwisselend met el Azouzi toch?

5 januari 2015 om 15:24

Jup, ik dacht ook dat El Idrissi hoger in de pikorde stond dan Walian..

5 januari 2015 om 15:27

@ Hernanes

Walian speelt namelijk 2 jaar te vroeg in de A1 en had het daar heel erg moeilijk mee. Zeker gezien zijn fysiek van slechts 1.77 meter heeft hij het moeilijk tegen 2 (meestal) stuk fysiek sterkere Cv's. El Idrissi gaat daar even handiger mee om dan Walian. Desondanks heb ik nog steeds een groot geloof in Walian.

El Idrissi geniet momenteel wel de voorkeur, dat heb je goed gezien.

5 januari 2015 om 15:35

Ja ben het met je eens. Ik vind Walian is echt een soort Inzaghi haha, scoort gewoon heel droog en vaak. En tegelijk denk ik dan, wat kan die nou eigenlijk echt goed? Maar toch lukt het hem altijd. Als hij fysiek het niveau aankan verwacht ik ook veel van hem, mocht hij ooit echt de kans krijgen in het eerste.

5 januari 2015 om 17:55

Wie heeft er nou interesse in Misserson?
Hopen dat het serieus wordt, kan Milik mooi officieel de 1e spits worden, Zivko meer kans op meer speelminuten in het 1e.

5 januari 2015 om 15:13

Naar ik heb begrepen is het een winger, dus die jongens zal hij niet in de weg lopen, wel jongens als Dekker, Cerny enzo al verwacht ik die (iig Cerny) volgend seizoen bij Jong. Dan krijgt hij vooral te maken met jongens als Nabi Hakimzadeh, Mees de Wit en wellicht Kluivert en Nunnely..

5 januari 2015 om 15:32

En dan vergeet je nog de Zlatan van de Ajax jeugd.

Donyel malen.

5 januari 2015 om 15:46

Dat is geen winger, maar wél een centrumspits.. En ik vind Donyell niet te vergelijken met Zlatan, maar ok..

Zelf opgeleid?
Of is dat erg bijdehand. Leuk maar die moet eerst nog een paar jaar wennen aan het Ajax systeem beetje vreemde aankoop weer zo'n topper alle Duarte?
Heb wel wat van hem gezien maar dit is meer een versterking voor de belofte dan voor Ajax 1.

5 januari 2015 om 15:02

Het lijkt alsof je een beetje te kritisch wilt zijn. Ik vraag me ook af of hij het gaat redden, maar het is toch zo dat laatst iemand hem 1 van de 3 groten talenten in Scandinavië noemde, hij zal vast wel iets kunnen dus.

5 januari 2015 om 15:25

Of de rest in Scabdinavie kan er niet zoveel van, kan ook

5 januari 2015 om 15:59

Nou ik weet niet of mensen hem hier kennen, maar ene Odegaard schijnt ook wel goed te zijn.

5 januari 2015 om 15:05

Bijdehand niet.. beetje nutteloos, overbodig .. dat wel..

Deze jongen is 17 jaar oud, is niet echt te vergelijken met Duarte lijkt me. En natuurlijk is dit geen directe versterking voor Ajax 1, is gewoon een jeugdspeler met toekomst.

5 januari 2015 om 15:05

Tegen de tijd dat hij doorbreekt zal hij toch deels opgeleid zijn bij Ajax. Ik snap dat jij liever kraamafdelingen bij voetbalclubs ziet, maar het is helaas niet anders.

Duarte was een aankoop voor de breedte, gewogen en te licht bevonden. Dit is een aankoop voor een aanzienlijk lager bedrag en met als doel verder opleiden tot een goede spits. Time will tell.

5 januari 2015 om 15:17

Duarte koste 3 miljoen, en deze jonge maar 2ton, talent of niet met winst verkopen zal je hem uiteindelijk toch wel, kunnen beter risico nemen met een 17 jarige dan met een 22 jarige

5 januari 2015 om 16:04

Voor een jaartje allicht. Duarte zal met een miljoentje winst verkocht worden gok ik, 4 miljoen moet lukken, dont worry

5 januari 2015 om 17:11

Als hij op zn 20e debuteert, dan is dat 3 jaar in de jeugd van Ajax. Dus dan mag je hem zeker een jeugdproduct van Ajax noemen.

Als je goedkoop een getalenteerde spits kunt vastleggen, dan zou je dat zeker moeten doen. Volgend seizoen Milik en Zivkovic rouleren en dan kan deze jonge spits in Jong Ajax zijn minuten maken. Ik zeg doen!

Ajax heeft toch prima eigen jeugd, ook deze spits uit de eigen jeugd is een talentje hoor.

Krijg je straks weer die reacties 'goh, en dan weer zeggen dat hij uit de eigen jeugd komt'. Nou, degene die dat zeggen zijn ook degene met zulke reacties. En buiten dit, volgens de richtlijnen van de Uefa kun je hem dacht ik als eigen jeugd beschouwen.

Zal mij benieuwen of hij weet door te breken, zijn de laatste jaren weinig spitsen doorgebroken bij Ajax. Is ook een lastige positie om door te breken, vaak verhuizen spelers op latere leeftijd naar de spitspositie (zoals Van Persie) of spelen ze eerst bij kleinere clubs (zoals een Falcao bijvoorbeeld).

5 januari 2015 om 15:27

Klopt. Als een speler tussen zijn zestiende en eenentwintigste bij een club heeft gespeeld kun je hem als 'eigen jeugd' beschouwen.

5 januari 2015 om 15:28

@ Tjeerd94

Met een kleine toevoeging natuurlijk dat hij er dan minimaal 3 jaar onder contract moet staan. Maar voor de rest feitelijk volledig correct.

5 januari 2015 om 15:32

Onder contract hoeft niet hoor.. Als hij er maar 3 jaar speelde..

5 januari 2015 om 16:14

Dus m.a.w is een Willems gewoon een jeugdspelers van Psv..

Goede aanwinst voor Ajax (hoop ik ). Hij staat bekend als een van de grotere talenten. Hopelijk is hij dat ook werkelijk.

5 januari 2015 om 17:17

Dat weet ik niet, Willems heeft wel gedebuteerd voor Sparta op het hoogste niveau. Ik kan zo die regels van de Uefa niet vinden, maar kan zijn dat er ook rekening mee wordt gehouden bij welke club hij zijn debuut heeft gemaakt.

5 januari 2015 om 17:48

Sorry voor 't off topic gaan hoor. Maar stel die Odegaard ofzo gaat naar een Ajax of Real. Wordt hij dan ook bestempeld als eigen jeugd aangezien hij al heeft gedebuteerd in de hoofdmacht van zijn huidige club?

Dan zou Andersen ook niet als eigen jeugd bestempeld mogen worden aangezien hij in 't 1e van Aalborg BK heeft gespeeld. Net als Dejan Meleg.

Niet om te haten, maar ik wil ff duidelijkheid. Als Willems geen eigen jeugd is zoals veel Ajacieden zeggen dan zijn deze spelers dat ook niet. Er wordt te vaak met 2 maten gemeten door leden op Vz..

6 januari 2015 om 15:56

@ Diemenaar

Ik weet niet of er rekening mee wordt gehouden met waar hij zijn debuut heeft gemaakt. Ik vind wel dat hij niet als jeugdspeler kan worden gezien als hij elders al zijn debuut heeft gemaakt in het betaalde voetbal, maar ik weet niet of dit ook zo is opgenomen in de regels van de Uefa.

6 januari 2015 om 20:47

Dankje voor de info. Het is een stuk duidelijker nu! Maar dat betekend dus dat Meleg en Andersen ook geen eigen jeugd voor Ajax zouden moeten zijn. Eveneens Odegaard als hij de overstap maakt naar een andere club. Gezien hun allemaal al in het eerste van hun (vorige) club hebben gespeeld.

8 januari 2015 om 19:59

@ Diemenaar

Ik weet niet of die regel er is. Het klinkt wel aannemelijk, anders heb je een speler die op zijn 16e debuteert en vervolgens 3 jaar speelt en dan bij een andere club als jeugdspeler wordt gezien. Ikzelf vind dat een jeugdspeler ook zijn debuut moet hebben gemaakt bij de club, maar kan zijn dat de Uefa daar anders over denkt/andere regels voor heeft gemaakt.

Met Zivkovic, Menig, Walian, el-Azzouzi, el-Idrissi en Walian hebben we behoorlijke veel zeer talentvolle spitsen rondlopen. Ik ken deze jongen niet maar als hij niet van buitenkwaliteit is vind ik dit een overbodige aankoop.

5 januari 2015 om 15:03

Zijn er twee Walian's?

5 januari 2015 om 15:04

Gebroeders Walian?

Ot: spelers als Milik en Zivkovic zullen over 2/3/4 jaar vertrekken, mits ze zich door blijven ontwikkelen. dan is deze jongen uiterlijk 21 dus snap wel waarom Ajax hem aantrekt.

5 januari 2015 om 16:07

Menig is meer een linksbuiten. Ajax 1: Milik, Zivkovic Jong Ajax: Hendriks, El-Azzouzi A jeugd: (twee elftallen) Karlsson, Dolberg, Walian, El Idrissi

5 januari 2015 om 16:19

Klopt maar van origine is Menig gewoon een spits en volgens mij wou de Boer hem daar ook gebruiken. Hendriks ben ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd. Verder zeg je dan vier spitsen voor de A1? Dat lijkt me wat veel. Ik betwijfel gewoon of deze Dolberg echt nodig is, het is wel weer bijna 300.000 euro wat je uitgeeft. Daarbij vind ik als je talenten uit het buitenland haalt dan moet het wel echt een toegevoegde waarde zijn, iets wat ik niet weet of Dolberg dat is.

@ Recoded,

Nee sorry, dubbel opgenoemd.

5 januari 2015 om 16:28

Hendriks doet het steeds beter, ja beetje concurrentie en uitgeven aan talent kun je niet vaak genoeg doen. Is al tig keer bewezen en als het niet lukt geen probleem.

5 januari 2015 om 17:01

Hij kan ook op de flanken spelen en er was veel interesse voor hem. Menig speelt al meer op de flanken. Veel spelers kunnen op meerdere posities spelen. Tegen de tijd dat hij bij het eerste zit, is hij ook al weer 19/20 jaar en dan zijn er vast weer een aantal spelers om diverse redenen weg gegaan.

5 januari 2015 om 18:47

En Malen ofzo, en Karlsson, maar die IJslander schijnt niet zo geweldig te zijn.

5 januari 2015 om 18:59

El idrissi, Walian en Menig zie ik niet zo snel doorbreken bij ajax aangezien we voor de komende jaren Milik hebben en daarachter Zivkovic. Tegen de tijd dat er door geschoven wordt denk ik dat Donyell Malen van de B1 klaar zal staan want in mijn ogen is dat veel meer een Ajax spits met enorm veel talent. En we zullen moeten zien hoe deze Kasper Dolberg het gaat doen. El Azzouzi en Menig zullen nog wel wat stappen moeten maken willen ze aanspraak maken op Ajax 1.

Maar zij hebben zeker wel potentie voor het eerste in tegenstelling tot El idrissi, Hendriks en Walian die denk ik de strijd gaan verliezen voor een basisplaats in het eerste.

5 januari 2015 om 15:04

Volgens veel mensen komt hij behendigheid en techniek te kort. Ze zeggen dat hij nu goed presteert door zijn sterke fysiek voor zijn leeftijd.

5 januari 2015 om 15:11

@ Supporter888

Sterke fysiek? Die jongen is 1.77 meter lang en juist vrij smal. Was in de B topscoorder van de gehele B lichting in Nederland. Vaste spits Nederland U17 en speelt 2 jaar te vroeg in Ajax 1.

5 januari 2015 om 15:27

Smal? Hij heeft het altijd vooral op fysiek gedaan, niet op techniek.. Hij was tot voor kort fysiek altijd minimaal 1 jaar verder dan zijn leeftijdsgenoten, zowel in lengte als in kracht. Nu wordt hij op dat vlak ingehaald en zakken zijn prestaties toch behoorlijk rap.

Is overigens te oud voor u17 en speelde daar ook helemaal niet vast in de basis, daar speelde Dani vd Moot (eerst AZ, nu Psv) vaak of Owobowale van Ado. Ezra ging ook niet mee naar het EK u17 in mei.. Laatste pot van hem in oranje u17 was volgens mij tegen San Marino (maakte er toen wel meteen 5 in 1 helft)..

Ff ter verduidelijking, Walian is van oktober 1997, de lichtingen bij oranje gaan per jaar (jan-dec). Walian is dus van de lichting 97 en hoort dus bij de lichting u18 qua leeftijd, net als vd Beek en Nouri.

5 januari 2015 om 15:32

@ Trodat4030

Ik praatte dan ook in de verleden tijd. Maar hij debuteerde op zijn 16e (november 2013) al in Ajax A1 en was toen erg klein vergeleken met zijn team genoten en tegen standers. Dat is ook één van de redenen waarom hij het in ieder geval tijdelijk niet meer bij kon benen. El Idrissi is van dezelfde leeftijd met een half jaar verschil ommenabij. Deze gaat er makeklijker mee om dan Walian om tegen 2 (meestal) fysiek sterkere Cv's te spelen.

5 januari 2015 om 15:57

Wel lastig dat je over het verleden praat in tegenwoordige tijd, haha!

Ik weet wanneer hij in de A1 debuteerde, ik was erbij
Toen had hij fysiek een kleine achterstand ja, maar juist omdat hij vooral het verschil maakte met z'n fysiek (itt Adham, die op téchniek speelt) heeft hij het moeilijker dan El Idrissi. Nu nog steeds.. Ik had echt goede hoop bij Walian, maar zijn ontwikkeling stagneert, juist om bovengenoemde redenen icm het feit dat hij fysiek ingehaald wordt.. Technische achterstand kan hij het niet meer inhalen en daardoor vrees ik dat hij het bij Ajax uiteindelijk niet gaat redden, hoe jammer ik het ook vind.

5 januari 2015 om 16:20

Even een stukje op het internet over hem:

"kasper kan spelen als rechtsbuiten of als een speler op de rechterkant.

Hij is een elegante speler en een goede dribbelaar, heeft grote technische vaardigheden.
Hij heeft perfect controle over de bal en is goed in de passing van de bal.

Hij wordt gebruikt in een 4-4-2 systeem op het middenveld aan de rechterkant.

Als het team overstapt naar een 4-3-3 systeem kan hij spelen als vleugelspeler aan de rechterkant.

Hij heeft een goed tempo en is goed in één op één situatie te wijten aan zijn tempo en dribbel vaardigheden.
Het is een hardwerkende speler, die heeft een goede mentaliteit in het strafschopgebied.".

Lijkt me een redelijke versterking die mogelijk goed kan zijn voor Ajax.

Dit is er eentje om de concurrentie binnen de selectie wat intensiever te maken. Ik denk dat dit vooral een aankoop is die je kan betitelen als 'buitenkansje'. Nog geen 3 ton voor een jeugdspeler is peanuts!

5 januari 2015 om 17:17

Is een normale opleidingsvergoeding!

Het verbaasd me wel. Het moet dan een echte topper zijn, aangezien we Zivko en Millk hebben en 2 talentvolle spitsen in de A1. Maar ik heb veel vertrouwen in het Ajax beleid.

Dit noemt met scouting, jammer dat (met name Psv/feyenoord) mensen dit weer gaan gooien op "eigen jeugd". Wat verwacht je dan? Dat Ajax ze op 6 jarige leeftijd allemaal moet strikken?

Voor 270.000 euro moet dit wel een spits worden met veel potentie om het eerste te halen. Anders is het wel veel geld als hij alleen voor jong ajax wordt gehaald.

5 januari 2015 om 16:08

Ajax investeert ook veel in dit soort spelers, maar minder in directe versterkingen.

Hm, ken hem niet echt, maar als hij echt veel talent heeft zit het wel goed. Voor de geinteresseerden: hij heeft zowel bij Denemarken O-16 als O-17 gespeeld: bij O-16 1 goal gemaakt in 7 interlands, bij O-17 legt hij betere cijfers af: 5 doelpunten uit 8 duels.

Allemaal wel leuk en aardig hoor, al die jonge talenten die gehaald worden.. Maar ik wil nu eindelijk wel een keer een speler zien die al in de twintig is. Gewoon een soort van routinier. Wat gaat er gebeuren als Moisander en (dat neem ik toch aan) Zimling weggaan, dan heb je geen een oudere speler meer in je selectie, op Boer na.

Dit klinkt meer als een soort opvullertje in de trant van niet geschoten is altijd mis. Ik weet niet waarom maar dit is volgens mij weer zo'n gok wat niet teveel hoefde te kosten.

Over talentvolle Deense aanvallers gesproken, gaat iemand die Helenius ooit nog eens ophalen? Was vorig jaar voluit in beeld bij oa Ajax en Feyenoord, maar zit nog steeds in Denemarken. Dit mannetje daarentegen had ik letterlijk nog nooit van gehoord.

5 januari 2015 om 15:29

Voor zover ik weet zit Helenius nu bij Aston Villa..

5 januari 2015 om 15:31

Al sinds 2013

5 januari 2015 om 17:05

en volgens mij draait ie daar ook niet zo goed.

5 januari 2015 om 15:30

Is vorig seizoen naar Aston Villa gegaan en heeft daar nauwelijks minuten gemaakt, inmiddels is hij daarom weer verhuurd aan zijn vorige club waar hij het vooralsnog niet geweldig doet.

5 januari 2015 om 15:31

Logisch, dit is een jeugdspeler.. Ajax heeft Helenius helemaal niet nodig en, volgens van Geel, Feyenoord ook niet.

5 januari 2015 om 17:31

We zitten al vol met spitsen

Toch mooi dat ajax nu bij veel talenten de voorkeur krijgt en ajax ze zo voor heel weinig geld kan binnenhalen

Ben benieuwd enkel vraag ik me af of Ajax ook kan scouten buiten Nederland en de Scandinavische landen? Al die jongetjes zijn zo smal en tenger.

Haal eens een fysiek sterke jongen uit Zuid-Amerika of Afrika. In België gaan kijken kan ook geen kwaad.

5 januari 2015 om 15:38

Als een speler niet uit de EU komt, dan moeten zij in Nederland meer verdienen dan het gemiddeld eredivisiesalaris.. Je kan je dus wel voorstellen dat je veel meer moet neerleggen voor Afrikanen en Zuid-Amerikanen op deze manier.

Overigens vind ik ook dat er meer gezocht moet worden naar fysiek sterke spelers, ook die heb je gewoon nodig in je team.

5 januari 2015 om 15:47

Zeker weten dat er fysiek nodig is. Alleen kan ik me wel voorstellen dat het lastig scouten is, voor een verdedigende mid of verdediger die én een Ajax-techniek/inzicht heeft én een beer van een vent is. Toch hoop dat er meer balans in komt, met meer fysiek in de ploeg.

5 januari 2015 om 16:01

Deze jongens leren de taal makkelijk, cultuur is te vergelijken, het weer ook. En ze kosten minder aan salaris.

5 januari 2015 om 16:11

@jaap

Ik ken de redenen enkel moet je ook wel wat verder kijken dan dat, neem eens wat (berekende) risico's. Ajax ontbreekt al jaren aan identiteit sinds dat De Boer er zit.

5 januari 2015 om 16:12

Belgie: Leyder
Tsjechie: Cerny (tsjechisch talent van het jaar)
Kroatie: Muric
Servie: Meleg
Duitsland: Honer

En er komen regelmatig zuid afrikanen op de proef. Ajax is ook nog bezig met een speler van Adelaide United uit Australie.

Het grootste deel van dit soort aankopen is tot nu toe redelijk succesvol geweest voor Ajax, alleen had ik liever gezien dat ze een verdedigend toptalent halen, want achterin loopt er wat mij betreft geen enkel toptalent rond.

5 januari 2015 om 16:00

Leyder is slechts geblesseerd, niet dood ofzo.. Daarnaast heeft Ajax met Owusu, Tete, Lartey en Savastano ook prima verdedigers op komst.

5 januari 2015 om 16:21

Leyder is inderdaad niet slecht maar ik vond TFM toch echt nog een paar klasses beter en wat mij betreft heeft Ajax geen enkel toptalent voor de CV positie, want de spelers die jij opnoemt zijn in mijn ogen allemaal backs (hoewel Tete het niet onverdienstelijk doet bij Ja).

5 januari 2015 om 16:35

Trodat4030,

Klopt helemaal, met Terry Lartey Sanniez hebben we een heel goede rechtsback in huis.

Ook Nathan Leyder als rechtsbenige centrale verdediger zit er aan te komen.

En ook aan Mauro Savastano( linksback)hebben we veel, heeft een krachtig linkerbeen met snelheid en de mentaliteit om negentig minuten alles te geven. Kopduels wint hij bijna altijd, aanvallend heeft hij een goede voorzet in huis.

We hebben genoeg talent voorradig, worden mooie tijden.

5 januari 2015 om 19:57

TFM is een groot verlies, helemaal waar! Ik denk dat Tete zich wel op CV moet richten want Owusu en Lartey zijn beter op de back. Ik denk dat Ligeon mag gaan en dat Lartey een contract krijgt en het uit mag vechten met Owusu. Savastano is ook een back idd, maar die is minder ver als bovengenoemden, maar ook een jaar jonger, dus wel logisch. Ik hoop dat ze Maxwell halen om te overbruggen..

Overigens is deze speler helemaal geen centrumspits. In een 442 systeem speelt hij als rechtshalf opkomend en in een 433 systeem speelt hij als rechtsbuiten.

5 januari 2015 om 16:04

Precies, zo is hij mij ook omschreven. Bij de training van Ajax speelde hij in het partijtje (2x 5 minuten, dus zegt niet zoveel) als linksbuiten en heb foto's van hem bij de nationale ploeg gezien waar hij idd nr 7 draagt.

Dolberg is gescout door steen olsen. De man die eriksen, fischer en andersen voor ajax scoutte. Ben benieuwd of dit ook een groot Deens talent is.

5 januari 2015 om 16:05

@thegamer01

Fischer en Andersen moeten het anders nog wel waarmaken bij Ajax, hebben leuk gespeeld, of spelen op dit moment leuk. Maar hebben nog echt niet het niveau van Eriksen gehaald hoor.

Wijze woorden van de sportief directeur. Vanuit Ajax gezien benieuwd wat Dolberg gaat brengen. Meestal zijn de Denen die Ajax haalt spelers met veel potentie, die Steen Olsen heeft er een neus voor.

Als ze goed zijn zijn ze goed en ze weten vanuit ervaring ook dat ondanks talent niet iedereen de uiteindelijke stap maakt en je dus zeker dubbele bezetting moet hebben in de jeugd. En dan als ze het goed doen houd Ajax ze meestal ook niet langer dan twee jaar in het eerste voordat ze doorverkocht worden. Tsja, het is vervelend in die positie te zitten en steeds te moeten verkopen en dus moeilijk echt iets op te kunnen bouwen maar je kan beter eerlijk tegenover jezelf zijn wat je bent dan je naief op te stellen en steeds tegen een muur aan te lopen. TH is goed bezig.

Mensen LET OP Dit had toch ook gekkinnen voor Ajax hadden we nog 60 miljoen op de bank graag reacties.super elftal en waarom heitinga gewoon ervaran verdediger met ajax verleden.... graag reacties.had Frank de Boer hier weleens mee willen zien werken voor 60 miljoen staat heel dit Elftal !!!!

Cilessen
Van Rhijn
Van Dijk
Heitinga
P van Aanhol
Vejonovic
Djurecic
Klaasen
Kampl Salzbu
Bony
Tadic
5 januari 2015 om 16:15

Reactie: Ajax failliet op lange termijn, alle toptalenten vertrekken omdat ze geen perspectief meer hebben, opleiding kun je wel opdoeken wat op lange termijn een sportief failliet betekend. Met dit team maak je het PSG ook lastig, maar je bent nog steeds de underdog.

5 januari 2015 om 19:10

Klopt, dat betekent een faillissement op korte termijn. Je maakt al je reserves op aan deze spelers, waar er een aantal tussen waarvan je niet weet of ze een toegevoegde waarde zouden zijn (o.a. Van Dijk, Heitinga, Van Aanholt, Vejinovic en Djuricic). Dat zou in veel gevallen een kat in de zak kunnen blijken en dan moet je gaan investeren om dat weer op te vangen. Verder is dat geld helemaal niet beschikbaar, dus ik weet niet waar mensen het vandaan halen.

5 januari 2015 om 16:17

Ajax wilt geen idiote bedragen meer betalen aan concurrerende clubs uit Nederland zoals destijds voor Sulejmani is betaald. Tadic hadden ze bij Groningen weg moeten plukken. Toen Twente hem kocht was hij daarna voor Ajax te duur. Zelfde geld voor Bony. Van Dijk was haalbaar geweest en die snap ik ook niet. Van Aanholt ja ach.

5 januari 2015 om 16:22

Een droomelftal maar onmogelijk met Marcje Netto. Die gaat echt niet 5+ mil uitgeven aan een speler. Laat staan een elftal bouwen voor 60+ mil.

Een spits levert al snel meer dan een miljoen op dus kun je met deze speler wel een gokje wagen. Zodra er een spits doorbreekt staat de rest van Europa klaar om die weg te halen. Zivkovic hoeft maar 2 stappen te maken om in 2016 weggekocht te worden. Hopelijk staat deze jongen dan klaar.

weer eentje voor de toekomst net zoals Zivkovic, moet zeker eerst het "ajax systeem" kennen, snap dit niet als je zivko in huis hebt. Miss niet tevreden over zivko?

5 januari 2015 om 16:53

Milik en Zivko zijn de spitsen van Ajax. Sigi gaat echt geen jaren meer blijven. Dan is het wel handig om de spitspositie van Jong Ajax goed bezet te houden, aangezien het een kwestie van tijd is voordat Zivko daar geen minuten meer voor maakt. Met 17 jaar kan Dolberg zeker een goed jaar werken met de Ajax jeugd, voordat hij aan het eerste mag ruiken.

5 januari 2015 om 17:02

Dan moet je dus een goede talent, op de bank zetten.
Ze zijn alle 3 hartstikke jong
Ze moeten allemaal aan spelen komen.
Sigi zou idd verkocht worden, maar dan moet er toch een speler staan die echt direct een meerwaarde is? Milik & Zivko is toch wel gedurfd.
Vooral omdat ik het gevoel heb dat Zivko daar gaat mislukken, heeft echt alles om een counterspits te zijn en ja balvast?? ik zie het niet zo zitten.
Maar we zullen zien ben zeker benieuwd.
Want wouden ze Rafael vd Vaart ook niet toevallig halen voor de spits? ook al is het geen spits maar voor het voetballende zegmaar. (dacht het ergens gelezen te hebben tijdje terug)

Ik heb nog 3 ajax talenten in de basis staan met mijn elftal kan je nog winst maken ook uiteindelijk en daarna met mindere maten en meer gerijpte jeugdspelers inpassen.

dit kan een goede aankoop worden ook al denk ik dat zivkovic meer potentie heeft. dit is een grote fysieke spits

Ajaksss haalt roteb binnen als extra sponsor en haalt alle rotzooi talenten van heel europa op..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren