Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV versterkt zich met Belgische jeugdinternational

Laatste update:
/

PSV heeft zich in ieder geval voor de komende zes maanden versterkt met de Belg François Marquet. De negentienjarige middenvelder wordt in eerste instantie voor een half jaar gehuurd van Standard Luik en zal deel gaan uitmaken van de selectie van Jong PSV. Mocht hij bevallen, dan heeft PSV in de zomer een optie tot koop.

PSV noemt Marquet op de officiële website een 'technisch vaardige speler' en meldt dat hij zondag meteen meegaat op trainingskamp naar Turkije. Volgens technisch manager Marcel Brands wilde de speler ook zelf graag de overstap maken naar het Nederlandse voetbal. "Wij en hijzelf denken dat hij daar goed in past. We wilden hem graag naar Eindhoven halen en zijn content dat hij aansluit bij Jong PSV."

De tiener debuteerde al in het seizoen 2012/13 in de hoofdmacht van Standard Luik, waarvoor hij toen één keer mocht opdraven. Dit seizoen kwam hij tot drie optredens in de Jupiler Pro League. Marquet maakt tevens onderdeel uit van het Belgisch elftal Onder-19, waarvoor hij al tien keer in actie kwam. Vrijdag werd bekend dat Roda JC Kerkrade ook interesse had: de eerstedivisionist wilde Marquet aantrekken met de financiële hulp van suikeroom Nol Hendriks. Dat plan gaat dus niet door.

Zie jij Francois Marquet doorgroeien naar de hoofdmacht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima speler voor Jong PSV denk ik. Daar kan PSV nog wel wat middenvelders gebruiken. Mocht hij niet bevallen sturen ze hem weer terug. Prima constructie.

3 januari 2015 om 15:50

Maar toch. Waarom huur je een speler voor Jong Psv. Dat is wel een beetje apart. Net als Schalk kopen vorig seizoen, terwijl je wist dat hij te kort kwam voor dat niveau voor het eerste elftal haha. Waarom laat je dan geen jeugdspeler uit de A1/2 doorstromen? Daarvoor zijn de Jong elftallen ook voor toch... Niet om een Belgische speler te huren en speelritme te laten opdoen zodat je misschien 3 plaatsen hoger staat op het einde? Dan kan beter een Ritzmaier toch spelen in Jong ipv van 90 minuten op de bank te zitten bij het eerste.

3 januari 2015 om 16:02

Als er een clausule inzit om hem te kopen is het toch een goed idee om hem te testen in de Jupiler League?

3 januari 2015 om 16:58

Misschien moet je eens wat beter lezen.. Ten eerste is Schalk nooit gekocht. Daarbij werd meteen al duidelijk gemaakt dat dit oa was om Vloet op zijn eigen positie te laten spelen. Ten tweede is bij deze Belg een optie tot koop in het contract opgenomen. Deze jongen is gewoon voor de toekomst.

3 januari 2015 om 17:06

jong psv is voor jeugd en niet voor selectie spelers. Daar vond jong pst voor gebruikt dit seizoen.

3 januari 2015 om 17:26

@flasher93: Zoals red_blue al schreef, Schalk is niet gekocht maar gehuurd en bovendien is PSV er vanaf dag 1 heel duidelijk over geweest dat Schalk absoluut niet in aanmerking kwam voor PSV 1, ook niet voor de toekomst. De enige reden waarom Schalk gehaald werd is vanwege Rai Vloet. Vloet werd gezien als één van de grootste talenten van de club, is een echte nummer 10, en voor zijn ontwikkeling was het belangrijk dat hij samen kon spelen met een (voor Jupiler League-begrippen) goede spits. Dat is alles.

3 januari 2015 om 17:51

Als je door deze speler 3 plaatsen hoger eindigd is hij dus beter als je eigen talent, dan ligt je dus de optie tot koop en dan heb je een groot talent gekocht. Hetzelfde wat elke topclub doet, talent kopen! Redeneren is niet jou sterkste kant wel. Of wil je verkondigen dat bijv. Ajax geen talent koopt? Daar is ook helemaal niks mis mee. De huurperiode is gewoon om te kijken of het daadwerkelijk zo'n groot talent is of dat er dus, wat jij zegt, net zo goed jeugd door kan stromen.

3 januari 2015 om 17:33

Prima zou psv kunnen helpen

Top, goed voor Jong Psv. Wie weet ontwikkelt hij zich sterk en kan hij ook bij het grote PSV spelen. Als hij dat niveau niet haalt kan hij natuurlijk ook nog altijd naar een andere eredivisie club als Nac, Heracles etc.

Welke van onze Belgjes kan ons wat meer vertellen over deze speler?

Huur / optie tot koop is altijd mooi meegenomen weinig risico voor de club.
Ik ben benieuwd!

3 januari 2015 om 15:18

Hij is zeker een versterking voor (jong) Psv. Zoals in het artikel wordt gezegd is hij technisch sterk en heeft hij ook tamelijk wat duelkracht , iets wat je op het eerste zicht misschien niet zou zeggen.

Zonde dat hij in Luik niet is doorgebroken , ik had hem graag zien willen ontwikkelen in België. Goede zet van PSV dus.

3 januari 2015 om 15:27

Goede zet van psv. Heeft absoluut de kwaliteiten om eventueel de overstap naar het eerste elftal te maken. Ik zie hem sowieso ergens in een eerste ploeg belanden, of dat nu bij psv is of ergens anders

Heerlijk dat bij de poll nu een optie zit geen idee ken hem niet verwacht dat het grootste gedeelte weinig van hem gezien heeft.

Net als het eerdere bericht dat Ajax Onana heeft gehaald juich ik het halen van dit soort talentvolle spelers alleen maar toe en hoop ik dat ze het goed gaan doen zodat er meerdere talenten zullen volgen.

Mooie risico vrij kijken of het wat is, slimme constructie. Ben benieuw jammer genoeg is Jong PSV wat minder te zien dan Jong Ajax.

Goede transfer ik had hem graag naar club brugge zien komen.

2-benige middenvelder die uitstekend kan opbouwen. mist alleen nog wat body en hij is waals spreekt dus alleen maar Frans. Het is geen speler die veel zal scoren maar kan wel uitstekende assists geven.

3 januari 2015 om 15:54

Okee, blijf het toch raar vinden. Standard Luik is toch een niveautje lager dan PSV en daar komt hij niet eens aan de bak begrijp ik. Hoezo zal hij dan hier in Nederland bij PSV wel aan de bak komen met zoveel andere middenvelders die het redelijk doen. Ze kunnen beter kijken voor verdedigers. Een Linksback die kan verdedigen. Ze kunnen veel beter Willems doorschuiven dan.

3 januari 2015 om 16:13

Omdat hij op zijn plek grotere talenten voor zich heeft zover ik begreep.

3 januari 2015 om 16:19

Standard Luik is jammer genoeg een vreemdelingen legioen geworden met een selectie waar de meeste trouwe supporter niet wijs van wordt.

3 januari 2015 om 23:30

@Belgie: In heel Belgie krijgen ze toch les in Nederlands? Of heb ik daar nu te veel verwachtingen van?

4 januari 2015 om 01:04

@v.oetbal

Dat klopt en in vlaanderen krijgt iedereen franse les. Alleen veegt men in Wallonië daar zijn voeten aan en geven ze vaak maar 1u nederlandse les per week.

de meeste walen vertikken het om nederlands te willen/kunnen spreken waardoor de vlaming 2-talig is en de meeste walen alleen maar frans spreken. Eden hazard spreekt bv geen woord nederlands.

6 januari 2015 om 19:45

Duidelijk. Bedankt voor de opheldering!

Goede zaak, een Belgisch jeugdinternational moet wel een beetje kunnen voetballen. Omdat ze hem eerst huren zit er natuurlijk weinig risico aan. Slim gehandeld van Psv.

Goeie zet voor Jong PSV. Nu nog een goede verdediger halen voor de hoofdploeg!

Goede zaak, eerst wat wedstrijdjes in Jong PSV afwerken en daarna misschien naar de selectie als er iemand vertrekt.

Ken deze speler niet zo goed. Maar daar komt de komende weken verandering in. Nu jong PSV en volgend seizoen als hij bevalt de vervanger van Wijnaldum. Mits hij bevalt natuurlijk.

Nog nooit van deze jongen gehoord. PSV gaat overigens naar Cran Canaria voor het trainingskamp.

3 januari 2015 om 15:00

Maar Jong-PSV naar turkije en daar gaat hij mee naartoe!

3 januari 2015 om 15:07

Alleen bergwijn en paal sluiten aan bij PSV 1 geloof ik.

Technisch verfijnd maar mist nog wat body, denk dat de Jupiler League een uitstekend platform is om zich te ontwikkelen. Zeker bij Jong Psv, kan hij met jongens spelen die even talentvol zijn als hem.

Ik wil meer Belgen zien bij Jong Ajax en Jong Psv.. waar is de tijd dat Ajax een zekere Toby, Jan en Thomas weghaalde uit België?

3 januari 2015 om 15:24

In de jeugdreeksen van PSV barst het van de belgen.

3 januari 2015 om 15:41

Ajax heeft jouw landgenoot Nathan Leyder in de jeugd zitten. Ik hoop hem, ondanks dat ik een Feyenoorder ben, ooit in het eerste elftal van Ajax te zien spelen.

Marquet is een voetballer met veel potentie. Ik heb hem in de eerste wedstrijd van dit seizoen tegen Charleroi zien spelen. Toegegeven, het Charleroi van toen speelde als brandhout, maar Marquet viel mij niet tegen. Mits hij inderdaad nog wat body krijgt kan hij in een aantal jaar van waarde zijn voor Psv. Alleen: PSV heeft al zat middenvelders..

3 januari 2015 om 15:44

Er hebben 2 Belgen vorig jaar een profcontract gekregen bij PSV dacht ik. Danneels en Verreth.

Vuil spelertje. Heeft onze Raman begin dit seizoen nog een doodschop verkocht. lol

Was ooit wel veelbelovend, maar is wat gestagneerd. Ik denk dat deze jongen zich wat gaat begraven bij Jong Psv. Kans lijkt me wel groot dat binnen enkele jaren hij je zal vragen "kan ik je helpen?' bij een Mcdonald's in uw buurt.

3 januari 2015 om 15:23

Raman is ook geen poeslief manneke hoor.

3 januari 2015 om 15:31

België,

Inderdaad. Maar die speelt bij ons en dan is het zo erg niet.

3 januari 2015 om 15:25

En u kent deze jongen persoonlijk? Waarop baseert u dit? Het lijkt namelijk dat u gewoon een afkeer jegens deze jongen heeft vanwege een doodschop tegen uw lieveling.

3 januari 2015 om 15:34

Ik ken die persoonlijk ja. Zoals u de talenten van Ajax persoonlijk kent.

Zoals hier:

voetbalzone.nl/doc.asp?uid=233517

3 januari 2015 om 15:53

Dit is een constatering, uit niets van die reactie spreekt dat ik die talenten persoonlijk kent. Ik constateer enkel dat er geen enkel groot talent sinds de revolutie is doorgebroken. U denkt dat deze jongen zich begraaft bij PSV en bij de Mac gaat werken, vervolgens is het gewoon nergens op gebaseerd.

3 januari 2015 om 16:09

Neen, Wilshere, u meet met 2 maten en gewichten. Ik moet spelers blijkbaar persoonlijk kennen alvorens ik er een mening over mag hebben, en u moet dat blijkbaar niet.

Je moet me niet geloven, maar de duizenden reaguurders op VZ met commentaar op Messi, Ronaldo of Louis, kennen die mensen ook niet persoonlijk.

En ja, ik vind wel dat ik mag denken dat Marquet zich gaat begraven bij Jong Psv.

Wat niet in het artikel staat, is dat Standard al een tijdje met die speler zit te leuren en die zelf heeft aangeboden. Dat doen clubs wel eens meer. Vooral om er vanaf te geraken.

3 januari 2015 om 16:14

Tuurlijk mag je een mening aan hebben, echter een mening moet je ergens op baseren zoals ik zojuist al zei. Als je nu meteen zei: aangezien die jongen in de clinch ligt met Standard en een lastige jongen is en slecht speelt zou ik het normaal vinden. Nu komt het anders over. Maar goed, wat maakt het ook uit.

3 januari 2015 om 16:23

Wilshere,

U kent Jong PSV beter dan ik, veronderstel ik. Zit daar niet al veel talent op het middenveld? Dacht het wel.

En bij de 1ste ploeg, daar geraakt ie helemaal al niet binnen.

Bij Standard heeft ie fantastische faciliteiten, beter zelfs dan bij Psv, en willen ze maar wat graag eigen jeugd doorschuiven. Maar dan moeten ze wel goed genoeg zijn.

U moet Standard ook een beetje kennen. Die voorzitter bezit een reeks clubs. Wie niet voldoet voor mama Standard, kan misschien wel terecht bij één van de kinderen. Je weet nooit, of ze daar wél het gewenste niveau halen.

Maar het feit dat ze dit niet eens overwegen en hem gewoon op de markt zetten, dat zegt genoeg.

3 januari 2015 om 16:30

De spoeling op het middenveld van Jong PSV is juist nogal dun. Veel talent loopt daar niet rond met de potentie voor PSV 1. Een versterking is altijd welkom.

Dat Standard hem zo wegdoet zegt inderdaad veel ja, maar het is geen grote gok voor Psv, als hij niet bevalt gaat hij weer terug. Het kan bovendien altijd goed zijn om uit je comfortzone te komen als talent, hij is slechts 19. Het is niet alsof je hem nu al kunt afschrijven. Hij zal toch wel wat talent hebben denk ik.

3 januari 2015 om 16:43

Wilshere,

Hij kan zeker iets. Werd een jaar of 2 geleden als zeer belovend omschreven. Maar waar zijn minder getalenteerde leeftijdsgenoten wél progressie hebben gemaakt, is hij wat blijven hangen.

Mocht Standard in Marquet geloven, ze zouden hem eventueel wel verhuren, maar dan zonder koop-optie.

Is echt gewoon een teken aan de wand.

3 januari 2015 om 17:10

" Hij kan zeker iets. Werd een jaar of 2 geleden als zeer belovend omschreven. Maar waar zijn minder getalenteerde leeftijdsgenoten wél progressie hebben gemaakt, is hij wat blijven hangen."

Niet echt een reden om te voorspellen dat hij over twee jaar in de bediening staat bij de Mcdonalds.

3 januari 2015 om 17:18

renevang,

Neen, dat alleen niet neen. Maar de rest telt ook mee:

* niet naar een satellietclub van Standard
* Verhuur met koop-optie

3 januari 2015 om 17:20

Wilshere,

" De spoeling op het middenveld van Jong PSV is juist nogal dun."

Lukovic, Paal, Leemans, Vloet, Noor, Rudovic, Rommens zijn gestorven of zo?

3 januari 2015 om 17:37

@iedereen komt: "u kent Jong PSV beter dan ik, veronderstel ik. Zit daar niet al veel talent op het middenveld? Dacht het wel."

Ik zie Jong PSV regelmatig spelen en helaas bulkt die ploeg bepaald niet van het talent. Rai Vloet leek een goede speler te worden, maar die speelt tot dusver een hopeloos seizoen. Aleksandar Boljevic en Mohamed Rayhi zijn wel attractieve voetballers, maar die zitten allebei nog ver beneden eerste elftal-niveau, terwijl ze toch al 20 en 19 zijn. Verder is het middelmatigheid troef. Ik denk eigenlijk dat er momenteel helemaal niemand in Jong PSV speelt die ooit een vaste waarde voor PSV 1 zal worden, helaas.

3 januari 2015 om 17:52

Paal is geen vaste Jong PSV speler, heeft misschien een keer meegedaan. De anderen die je opnoemt zijn pure middelmaat en niet goed genoeg gewoon. Wat Cabinessence al aangeeft.

3 januari 2015 om 17:53

cabinessence,

Ik vrees dat Marquet ook wat de hoop komt vergroten. Heeft geen stek kunnen afdwingen onder 4 verschillende trainers. Op zich moet dat niet, want jong.

Maar als ze erin geloven, dan zouden ze hem wel bij Sint-Truiden of zo zetten.

Als ie bij één van de satellietclubs van Roland Duchâtelet wel aan spelen toekomt dan kan ie...

a) groeien naar het niveau dat vereist is voor Standard
b) of financieel meer opbrengen dan de 1 miljoen of minder die PSV nu wil betalen

Terwijl ze nu een kind-van-de-stad eigenlijk definitief afschrijven. Dat doen ze niet zomaar eh...

Maar bon, weinig risico aan voor Psv. Valt het mee, des te beter. Valt het tegen, dan is het return to sender.

3 januari 2015 om 15:27

'was ooit wel veelbelovend, maar is wat gestagneerd' De beste jongen is 19 jaar, vormdipjes zijn dan de normaalste zaak van de wereld.

3 januari 2015 om 15:38

Denk dat er toch wel meer aan de hand is, dan een 'vormdipje'.

3 januari 2015 om 15:31

Onzin. Veel van je posts kan ik waarderen. Maar deze is heel flauw. Jammer.

3 januari 2015 om 15:37

Topgear,

De fans van Standard zijn niet massaal aan het janken omdat ie vertrokken is.
Ze vonden dat ie de laatste tijd nogal veel 'streken' had, zeker voor het weinige wat ie liet zien.

Bovendien klopt het wat ik zeg. Hij heeft die doodschop écht gegeven én hij is echt wat gestagneerd.

3 januari 2015 om 16:15

De standard fans die ik ken vinden dit ontzettend jammer omdat hij een echte jongen van de club is en geboren en getogen in luik. bovendien een jongen met veel potentieel.

3 januari 2015 om 16:28

België,

Denk dat dit dan ook de enige reden is waarom er een aantal dat jammer vinden.

Als ze bij Standard nog maar vermoeden 'die kan het wel halen', dan zetten ze hem toch gewoon even bij Sint-Truiden of de andere clubs onder controle van RD.

3 januari 2015 om 16:31

Iedereen komt,

Het ging me vooral om de volgende quote: "kans lijkt me wel groot dat binnen enkele jaren hij je zal vragen "kan ik je helpen?' bij een Mcdonald's in uw buurt".

Die jongen is 19 jaar oud en heeft nog een hele carrière voor de boeg (eventuele blessures niet meegerekend). Die opmerking is gewoon zeer goedkoop en kan je gebruiken bij alle jeugdspelers in heel de wereld.

Bijvoorbeeld een Raman. In mijn ogen een simpele aanvaller met wat talent. Kan zomaar naast Marquet de bestellingen gaan opnemen binnen x aantal jaar

3 januari 2015 om 16:37

Topgear,

Als ie niet wat meer begint te scoren dan zit het er wel in dat ie straks vraagt of er mayonaise of ketchup bij de frietjes mag.

3 januari 2015 om 16:16

Ow jee, als PSV dan maar geen nieuwe Bakkali heeft binnengehaald.

3 januari 2015 om 17:23

Vrees het niet. Denk dat Bakkali echt wel bakken meer talent heeft.

3 januari 2015 om 20:08

Wel? Want "was ooit wel veelbelovend, maar is wat gestagneerd. Ik denk dat deze jongen zich wat gaat begraven bij Jong Psv. Kans lijkt me wel groot dat binnen enkele jaren hij je zal vragen "kan ik je helpen?' bij een Mcdonald's in uw buurt." kan je ook zo loslaten over Bakkali. Want Bakkali was veelbelovend en staat nu ook al een tijd stil in zijn ontwikkeling.

3 januari 2015 om 23:21

Wat heb je eraan als je talent met een slecht motivatie combineert? Over stagneren gesproken.... Wat was die slecht zeg nar 2 keer leuk gespeeld te hebben. Maar goed in België denken zeg waarschijnlijk dat die nog de wereldtop gaat halen. Maar dat kunnen ze vergeten, die staat straks bij de Mac. Niet om patat te bakken maar lekker rondhangen met zijn vrienden...

Netjes en vlug gehandeld van Brands. Top! Hopelijk is hij van toegevoegde waarde.

Topzaak voor PSV. Technisch verfijnde speler en met echt wel wat talent, zoals zovelen uit de talentenfabriek van Standard.

Had beter naar Roda kunnen gaan. Mee spelen om de titel, vaste plek in de basis 11, en horend bij een team. En dat in dezelfde competitie als Jong PSV.

3 januari 2015 om 15:46

Dat wilde ik ook net zeggen, snap niet dat hij jong psv verkiest boven Roda. Half jaar verhuur aan Roda en dan kon hij daarna alsnog bij een goede indruk naar een andere club kunnen vertrekken.

De weg vrij voor Ritzmaier naar SC Cambuur!

3 januari 2015 om 17:42

Daar zou ik geen moeite mee hebben. Die heeft dit seizoen bij PSV werkelijk nog helemaal niets goed gedaan.

Was dit wel nodig geweest met zoveel middenvelders? Misschien kunnen ze beter concentreren op verdedigers.

3 januari 2015 om 16:11

roybh, Deze jongen is gehaald met het oog op de toekomst en gaat dit jaar ook niet bij PSV 1 aansluiten maar bij Jong Psv.
PSV verliest volgend jaar zoiezo Wijnaldum en waarschijnlijk is Guardado ook niet te behouden. Schaars wordt ook al te oud en gaat niet meer zoveel spelen. Hiljemark is gewoon tekort gekomen voor PSV en zit weinig rek in zijn voetballende kwaliteiten.
Ritzmaier op dit moment ook niet goed genoeg.
Blijft over voor volgend jaar: basis: Maher, Hendrix, xxx (ik hoop Guardado, anders Hiljemark of een aankoop)
Reserve bank, Schaars, Hiljemark, Ritzmaier.

Ik denk dat er voor volgend jaar (zeker als Guardado niet te behouden is) een middenvelder bij moet.

3 januari 2015 om 16:39

Wie zegt dat deze jongen wel goed genoeg is voor het 1e elftal? PSV moet gewoon ervaring kopen indien Wijnaldum weggaat. Ritzmaier heeft in mijn ogen geen eerlijke kans gekregen.

3 januari 2015 om 17:51

@leendert: Schaars wordt al te oud? Die is pas 30...

4 januari 2015 om 10:39

Dat is al oud... zeker in vergelijking met de vele jonkies die PSV heeft. PSV kan Schaars wel gebruiken als een ervaren speler, maar veel zal hij neem ik aan niet meer in de basis 11 voor komen.

Goeie speler maar geen toptalent.

Weer een jonge middenvelder. Snap niet echt wat PSV daar mee moet. Ik had liever een bericht gezien dat Guardado definitief was overgenomen, een kanjer van een centrale verdediger was gekocht of een talentvolle vleugelspeler erbij was gehaald.

3 januari 2015 om 19:47

Tuurlijk.
Maar er moet ook doorgeselecteerd worden bij Jong Psv. Noor en Rudovic gaan afvallen dus een talentvolle middenvelder is een zeer welkome versterking.

4 januari 2015 om 00:59

Rudovic wordt na een half jaar al weer naar de kant geschoven. En dan nog. Wat gebeurd er dan met Rommens, Leemans, Lukovic, Paal, Vloet.

Vreemd wat er met deze jongen gebeurd is, want 2-3 jaar geleden gold hij toch als één van de toptalenten bij Standard. Sowieso valt de jeugdpolitiek bij Standard mij de laatste jaren tegen. Talent hebben ze zat, maar een duidelijke doorstroming naar de eerste ploeg toe is er allesbehalve. In de paar wedstrijden die ik van Marquet gezien heb, gaf hij mij toch de indruk een technisch vaardige speler te zijn. Een type-Defour lijkt het me. Hopelijk komt hij bij PSV weer boven water

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren