Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Topscorer Newcastle door het stof: ‘Ik ben geen agressieve speler’

Laatste update:

Newcastle United-spits Papiss Cissé staat mogelijk toch een schorsing te wachten. In de eerste helft van de thuiswedstrijd tegen Everton deelde de Senegalees zondag een bewuste elleboogstoot uit aan tegenstander Seamus Coleman. Scheidsrechter Craig Pawson nam het incident niet waar, maar de Engelse bond (FA) onderzoekt de zaak nu alsnog.

/

Newcastle United laat maandag via de clubwebsite weten, dat Cissé gewelddadig spel ten laste is gelegd door de FA. Cissé heeft nu tot dinsdagavond de tijd om zijn kant van het verhaal te vertellen aan de tuchtcommissie, die in de loop van de week waarschijnlijk met een schorsing op de proppen zal komen. De media in Engeland verwachten een forse straf.

De heren analytici waren het er zondag over eens dat Cissé’s actie ‘donkerrood’ verdiende. Graeme Souness zei dat Coleman bofte, dat hij geen gebroken kaak overhield aan de actie van de Newcastle-spits. “De scheidsrechter moet het wel gezien hebben. Volgens mij deed hij expres alsof het hem was ontgaan. Het was echt lelijk wat Cissé deed. Hij probeerde echt Coleman te blesseren. Ik denk dat hij drie wedstrijden schorsing krijgt.”

Update 30 december 16.00 uur - Cissé moet drie duels toekijken na schandalige elleboogstoot
Papiss Cissé is met een schorsing van 'slechts' drie wedstrijden goed weggekomen. De aanvaller van Newcastle United besloot om de strafvervolging van de FA te accepteren, nadat hij een schandalige elleboogstoot had uitgedeeld aan tegenstander Seamus Coleman van Everton. De Engelse voetbalbond kwam hierna direct met een uitspraak en schorst Cissé voor drie duels. De spits mist hierdoor de wedstrijden tegen Burnley, Leicester City en Chelsea.

Update 31 december 13.25 uur - Topscorer Newcastle door het stof: ‘Ik ben geen agressieve speler’
Papiss Cissé heeft zijn excuses aangeboden voor de elleboogstoot die hij zondag in de wedstrijd tegen Everton uitdeelde. Hij kreeg een schoring van drie wedstrijden. “Ik ben zeker geen agressieve voetballer en in het voetbal kun je dit soort dingen ook niet doen. De bond heeft mij terecht een schorsing opgelegd”, baalt de aanvaller, dit seizoen al goed voor negen treffers in de Premier League. Daarmee staat hij achter Sergio Agüero, Diego Costa, Charlie Austin en Alexis Sánchez vijfde op de lijst der topschutters.

Denk je dat Papiss Cissé een stevige schorsing krijgt opgelegd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 december 2014 om 17:56

Ik dacht meer aan 5... Schandalige elleboog.

30 december 2014 om 06:52

Haha die man gaf 3 elleboogstoten ofzo en nog zag de scheids niks lol

29 december 2014 om 18:03

Een stevige schorsing en dan denken ze 3 wedstrijden, ik denk eerder aan 5 voor zoiets.

29 december 2014 om 18:09

2 maand bedoel je denk... Suarez zijn beet was zelfs nog minder schadelijk/agressief.

29 december 2014 om 18:20

De beet van Suarez hiermee vergelijken is me nogal wat. Ik kan me best voorstellen dat als je echt enorm geprovoceerd wordt dat je een arm laat zwaaien, betekent niet dat het een correcte manier van handelen is. Bijten is echter een totaal ander verhaal. Hoe erg ik me ook geprovoceerd zou voelen, ik kan me niet voorstellen dat bijten dan een reactie van mij is. Minder agressief zou ik het dus niet noemen, want ik neem aan dat Suarez zwart voor ogen zag van agressie toen ie deze totaal onmenselijke daad begin.

29 december 2014 om 18:32

Maar met je arm zwaaien of iemand bedoeld met je elleboog in het gezicht raken.. sorry, maar de kans op schade is bij de elleboog vele malen groter. Maar volgens mij moet iemand daadwerkelijk iets breken voordat de ernst van zoiets wordt ingezien.

29 december 2014 om 18:36

De kans op schade is wellicht groter, ik had het dan ook over het punt van agressie. Lijkt me dat je toch goed over de rode moet zijn voor je iemand bijt, een elleboogstoot lijkt me een reactie die meer mensen eerder, dan je tegenstander bijten. Dit kan natuurlijk per persoon verschillen.

29 december 2014 om 19:09

Shorty1991,

Die beet van Sua doet ie wellicht niet bewust. Waarschijnlijk heeft ie gewoon één of andere persoonlijkheidsstoornis. Vergelijk het met zware nagelbijters, die doen dat ook niet voor de lol en erg bewust.

Dat pleit hem niet vrij, maar het is wel een verzachtende omstandigheid.

Terwijl zo'n elleboog wel héél lucide wordt gegeven.

Enne, u mag me provoceren zoals u wil, ik zou u nooit een elleboog geven. Onmogelijk.

29 december 2014 om 19:23

@ Iedereen komt

Ik ben zelf een nagelbijter, ja ik weet het het is vies, maar moet er niet aan denken dat ik een ander persoon bijt. Het is natuurlijk netjes om geen elleboog te geven, maar wat zou u eerder doen: bijten of een elleboog geven? Ik hoop ook geen van beide ooit te doen. Stel dat de verdediger tegen Cisse iets zei van 'you f*cking black c*nt', dan snap ik het eerder dat Cissé een elleboog geeft dan dat ie zou bijten. Bijten komt op mij op één of andere manier gewoon onmenselijker over. Deze discussie kunnen we ook eigenlijk gewoon beter niet voeren, het is beide vuil en verkeerd en dient gewoon zwaar bestraft te worden.

29 december 2014 om 23:19

@ iedereen komt, helemaal mee eens. Pleit Suarez niet vrij maar zo'n elleboog is niet minder erg dan een beet. Beide zijn sociaal zeer ongewenst en verdienen beide hoge straffen.

29 december 2014 om 18:53

Dus als iemand u een elleboog geeft, dan neem je er ook genoegen mee dat de dader 2 dagen niet mag werken?

Is het dat wat u bedoeld?

29 december 2014 om 19:15

Oke dit gaat dus te ver. Als je voetbal met een normaal beroep gaat vergelijken, dan moet je ook de salarissen en heel veel andere dingen bij betrekken. Als iemand goed tegen een balletje kan trappen 5 miljoen euro per jaar verdient, dan moet ik als architect genoegen nemen met een loon van onder de 1 ton?

Er zijn heus argumenten te bedenken waarom dit een langere straf verdient, maar je moet voetbal gewoon niet met normale beroepen vergelijken.

29 december 2014 om 19:16

In zijn geval moet de dader dan 2 dagen werken. 16 uurtjes taakstraf.

29 december 2014 om 20:30

Yannickdiemen,

Mooi. Dus als je veel ligt te verdienen - als dader - dan moet de straf minder zijn?

Ik zie niet in waarom wij crimineel gedrag op het voetbalveld anders moeten bestraffen dan er buiten.

Allez extreem. Depay wordt neergehaald en hij haalt een Smith en Wesson Model Sw1911ta boven. Knal. Dood.

Volgens u moeten we dit bestraffen met pakweg, 10 schorsingsdagen, toch?

Je moet gewoon een onderscheid maken tussen ongelukken - die altijd spijtig genoeg kunnen gebeuren - en crimineel gedrag.

29 december 2014 om 20:47

hy gaat tog naar afrika.cup schorsing boeit hem vrij weinig

30 december 2014 om 13:21

"mooi. Dus als je veel ligt te verdienen - als dader - dan moet de straf minder zijn?"

Dat zegt hij helemaal niet. Lees zijn laatste zin maar terug. Hij is het alleen niets eens met uw argumentatie.

Je moet dit op dezelfde manier straffen als ware dit gewoon op straat was gebeurd. Openbare geweldpleging.

30 december 2014 om 16:25

ja en war.noem.jy kooivechten en boksen dan?

31 december 2014 om 13:36

Dat voelt onder de noemer sport. Dat hoort daar bij en doet men vrijwillig.

Domme opmerking. Volgens jouw mag een voetballer een andere speler dus neerslaan want "een kickbokser mag het ook".

31 december 2014 om 13:50

djenait3024,

Hopelijk speel jij straks geen voetbal wedstrijdje tegen de plaatselijke vogelpik club. Stel je voor wanneer die met pijltjes beginnen gooien?

30 december 2014 om 20:57

Schandalig inderdaad! Gewoon de straf die je voor 1 elleboogstoot krijgt verdrievoudigen, aangezien het er 3 waren. Ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien, maar is er een motief voor Cisse om dat te doen? Misschien werd hij uitgescholden of iets in die richting?

Bij MOTD zeiden ze 3, 6 of 9. 3 lijkt me te weinig, 9 teveel. Zal wel een gepaste middenweg worden.

30 december 2014 om 18:07

In het artikel staat dat hij drie wedstrijden schorsing heeft geaccepteerd, dus over welke middenweg heb jij het?

Rest van het seizoen schorsen. Bewust iemand op z'n bakkes slaan met je elleboog is hartstikke gevaarlijk en moet maar eens verbannen worden. Gedragen als een randdebiel? Lekker de rest v/h seizoen op de tribune zitten.

29 december 2014 om 18:34

nou nou, zo lang op de tribune? Kan me iets herinneren van Bakkal en Suarez en dat viel allemaal wel mee. Dan is dit een waarschuwing op zijn hoogst.

29 december 2014 om 19:10

Beide is iets waarvoor je een resterend seizoen op de tribune moet zitten.

29 december 2014 om 19:05

Mag van mij. Wel nog koppelen aan een voorwaardelijke gevangenisstraf en een taakstrafje.

Oh ja en de kosten mag de dader ook betalen.

Ik begrijp niet waarom we crimineel gedrag op straat meestal niet aanvaarden, maar op een voetbalveld het plots met de mantel der liefde moeten toedekken.

29 december 2014 om 19:11

Inderdaad, omdat het op het voetbalveld gebeurt schijnt het ineens niet zo erg te zijn lijkt het. Aanpakken dit tuig.

29 december 2014 om 23:29

Ik ben het met jullie eens dat crimineel gedrag op het voetbalveld af en toe best via justitie gestraft mag worden maar waar trek je dan de grens? In het heetst van de strijd maken we allemaal wel eens een harde overtreding en een opstootje is velen ook niet vreemd op het voetbalveld. Wanneer is zoiets nou onderdeel van het spel en wanneer is het crimineel gedrag?

31 december 2014 om 13:55

The Notorious,

Gewoon aan justitie overlaten. Die hebben hun tabellen daarvoor.

Een mes willen gooien naar iemand, maar het niet doen.
Een mes effectief gooien naar iemand, maar missen
Een mes effectief gooien naar iemand, en raak maar met geen of weinig letsel
Een mes effectief gooien naar iemand, en raak en zwaargewond
Een mes effectief gooien naar iemand, en raak en dood

Dat mes gooien, zomaar, om af te dreigen of uit verdediging.

Het zijn allemaal andere situaties. Justitie heeft er zijn tabellen voor en kan o.a. aan de hand hiervan keurig bepalen of iets strafbaar is en welke straf erbij hoort.

En zo is dat ook voor vuistslagen, kopstoten, ellebogen en kniestoten.

Kopen we wederom niks voor als Everton zijnde; boxing day donkerrood, counter 0-1, en nu gifzwarte rode kaart en die bloedhond maakt de 1-0

29 december 2014 om 20:24

Inderdaad. Ik ben fan van Twente, Hertha en Everton, maar Everton steekt er echt wel bovenuit qua pech m.b.t. de arbitrage.

30 december 2014 om 18:09

Volgens mij maakte Koné de 1-0 en Cissé de 1-1.

5 wedstrijden schorsing, 2 voorwaardelijk en als club nog 2 a 3 wedstrijden schorsen

Donkerrode elleboogstoten denk ik dat ze bedoelen, hij deelde er namelijk 3 uit. Niet allemaal even hard, maar als je 3 keer een slaande beweging maakt kan je het in ieder geval niet meer afdoen als een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Jermain Jenas (of was het de andere analist?) zei het gisteren bij de samenvattingen goed: een elleboogstoot levert 3 wedstrijden schorsing op, dit waren 3 elleboogstoten dus 3x3=9 wedstrijden schorsing. Dit werd natuurlijk een beetje op een grappende manier gebracht, maar als je zo opzichtig vuil spel gebruikt, dan verdien je zeker een fikse schorsing. Hoe hoog ie moet zijn mag de FA bepalen.

29 december 2014 om 19:00

Was Alan Shearer die dat zei volgens mij, had het niet eens zo begrepen (zie mijn reactie boven).

29 december 2014 om 19:25

Aah ja kon me even niet herinneren wie van de twee het zei, maar ik heb het in ieder geval opgevat als een rekensommetje van 3x3. Voor elke stoot 3 wedstrijden. Kan ook zijn dat ik het niet helemaal goed meegekregen heb, ik was ook niet helemaal helder meer

Hij zal toch wel naar de Afrika Cup gaan waardoor het vrijwel niks uit maakt hoeveel wedstrijden hij krijgt.

29 december 2014 om 18:28

Of de FA laat het onderzoek lang duren, zolang dat hij de schorsing precies krijgt als hij terug is van de Afirkacup.

gewoon aangifte doen bij de politie ivm mishandeling. zit die langer vast.

29 december 2014 om 18:46

Idd ben ik met jou eens maar dat zal geen speler doen waarom niet weet ik niet als ik iemand een eleboog uit deel dan gaat die persoon ook naar de politie om aangifite tedoen gewoon flink straffen deze jongen 10 wedstrijden en vette boete

gewoon verbannen ! Als voetbalbond gewoon beslissen dat zoiets nimmer nooit getolereerd word en dat zulke spelers niet meer worden toegelaten op de engelse velden. Jammer voor z'n club....die hebben dan een groot probleem,maar helaas ,dan is het maar zo.

Voor dit soort ellebogen moet je gewoon minstens 5 wedstrijden geven. En niet zo'n 'forse straf' van slechts 3 wedstrijdjes die ze in Engeland verwachten.

Smerig van deze geweldige spits dit was niet nodig..

Het is enorm onsportief en onnodig wat Cissé deed. 3 wedstrijden schorsen zou goed zijn. Het was smerig, maar hij deed het niet met volle kracht, anders lag Coleman daar nog.

Meer dan terecht, was inderdaad een schandalige en smerige elleboogstoot. Erg dom van hem, omdat hij nu een paar belangrijke wedstrijden mist. En al helemaal omdat er misschien een nieuwe manager komt, hierdoor krijgt hij in de eerste wedstrijden niet zijn kans om zich te bewijzen.

Nu Shelvey nog schorsen, en spijtig genoeg maar terecht ook Sterling

Ben blij dat ze zo snel er op gereageerd hebben, nu kunnen ze hem gewoon een schorsing geven voordat hij naar afrika cup gaat. Het aantal wedstrijden vind ik persoonlijk nog redelijk licht voor het vergrijp, maar meer wedstrijden had ook geen nut gehad, omdat hij er toch niet was geweest.

Hier heeft Everton natuurlijk geen ene hol aan. Zuur voor ze.

31 december 2014 om 09:27

Kloot, maar wat is dan een passende straf voor Cissè waar Everton iets aan heeft? Ik kan er zo geen opnoemen....

31 december 2014 om 09:27

*Klopt

31 december 2014 om 13:44

Dat had een rode kaart moeten zijn, denk dat Ramboetan daar op doelt. Man meer met nog een behoorlijke tijd te gaan, niet te vergeten dat Cisse nog scoorde ook wat het natuurlijk extra pijnlijk maakt. Zuur voor Everton, dat is zeker waar, maar daar valt door de FA niks meer aan te veranderen.

3 wedstrijden maar? Giroud krijgt dezelfde straf voor een iets minder schandalige overtreding. Hij speelt mee in de Afrika cup dus hij merkt er niet veel van een langere straf, maar een wedstrijdje of 6 was beter geweest.

En dan krijgt suarez 4 maanden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren