Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Yaya Touré: ‘Wat boeit het ook? We zijn maar een Afrikaans team’

Laatste update:
/

Het zijn niet de maanden van Yaya Touré. De Ivoriaanse middenvelder was eerst heel boos op Manchester City, omdat de club zijn verjaardag vergat. Daarna kreeg hij geen vrijaf van zijn werkgever om zijn doodzieke broer, die later ook zou overlijden, te bezoeken. Tot slot is Touré nu van mening dat Ivoorkust een oor is aangenaaid tijdens de groepsfase van het WK 2014 in Brazilië.

Les Éléphants wisten niet door een groep met daarin ook Colombia, Griekenland en Japan te komen. Een 2-1 nederlaag tegen de Grieken in het laatste groepsduel beslechtte het pleit voor Ivoorkust. “Ik wilde zo graag dat de scheidsrechter zag dat Georgios Samaras zich liet vallen”, zegt Touré balend tegen France Football. “Maar het bleek eens te meer dat de scheidsrechter niet aan onze kant stond.”

“We hadden eerder al minstens twee strafschoppen moeten krijgen tegen Japan. Maar tegen Griekenland werd er weer een gegeven die niet gegeven had mogen worden. Maar goed, wat boeit het iemand ook? Het gaat per slot van rekening maar om een Afrikaans team. Wie geeft er nu iets om het onrecht dat een Afrikaans team wordt aangedaan? Triest is het wel, want we zijn tegengehouden op weg naar mooiere dingen. Het is een schandaal dat uiteindelijk niemand boeit”, denkt Touré.

Ik geef Yaya Touré gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 juli 2014 om 14:00

Zelfde verhaal was met Bosnie. Die werden tijdens dit WK ook opvallend hard benadeelt door de scheidsrechters.

Ik ben er heilig van overtuigd dat er meer dingen spelen rondom teams die doorgaan en worden uitgeschakeld zoals commercie van sponsors en landen.

2 juli 2014 om 14:27

Op dit moment heeft de commercie het meest te winnen in de VS. Toch laat de Fifa het toe dat een klein land als België de VS naar huis stuurt. De Fifa heeft vaak genoeg laten zien dat zij de bekende voetballanden voortrekt, echter niet op basis van de commercie. Sterker nog, denk dat de Fifa erg blij zou zijn als een Afrikaans land verder komt.

De praktijk leert echter dat de organisatie rondom Afrikaanse landen elke keer een drama is. Altijd is er gezeik omtrent betalingen, coaches etcetera. Het is toch niet de schuld van de Fifa dat Ivoorkust een probleem met de bond had en weigerde te vertrekken naar Brazilie? Met ruzie aankomt in Brazilie?

Dat ze bij Ghana met elkaar op de vuist gaan, de coach uitgescholden wordt door de spelers en uiteindelijk breekt en in huilen uitbarst? Dat een speler weggestuurd worden na de ruzies met de coach?

De Fifa zorgt er toch niet voor dat een speler van Kameroen besluit een tegenstander opzichtig op zijn rug te slaan, nota bene bij de middenlijn zonder dat er enig gevaar was?

Ik heb alle wedstrijden van het WK gezien en de Afrikaanse teams hebben het echt aan zichzelf te wijten. Als ze nou eens een voorbeeld aan Algerije namen, die komt met minder bekende spelers veel verder en dwong Duitsland, de favoriet voor de eindzege, zelfs tot een verlenging.

2 juli 2014 om 14:29

Inderdaad, waar ik misselijk van word is dan meneer het weer een Afrika issue van maakt.
Zwart tegen de rest van de wereld
Beetje zielig doen vind ik dat.

Alsof ze huidskleur/afkomst meerekenen in hun beslissing als scheidsrechter.

2 juli 2014 om 14:46

Ik ben zelf een afrikaan! Maar dit is gewoon onzin! Het was gewoon een penalty overduidelijk!

2 juli 2014 om 14:52

Haha dan weet je nog niks

2 juli 2014 om 15:15

@ndisdenaam

Ben het hier mee eens. Ben zelf enorm tegen racisme, maar de enige manier hoe we racisme compleet kunnen uitbannen is als iedereen er niet meer over begint. Zo plaats je je als slachtoffer ook meteen weer in een hokje.

Ivoorkust kan beter naar zichzelf kijken, want soms zal je scheids mee en soms tegen hebben. Het enige wat je er tegen kunt doen is een prestatie neerzetten waardoor de (kleine) invloed van de scheids wegvalt.

2 juli 2014 om 15:18

Serieus.... meen je dat? als jij denkt dat de refs dat doen dan ben je gek.

2 juli 2014 om 16:34

Mee eens no one beats an eye maar als het bij Duitsland, Argentinië bijv. Zou gebeuren iedereen zou erover klagen. In dit geval moeten de scheidsrechters ervan leren.. Zodat het niet nog een keer gebeurd Maar een ploeg is gewoon geroofd van een volgende speelronde. Yaya helemaal mee eens het is maar een Afrikaans (mindere) land...

2 juli 2014 om 20:17

Echt he!? Maar goed, Yaya heeft er sowieso een handje van om steeds maar weer verongelijkt te zijn over van alles en nog wat. Echt een zeikerd , deze vent.

Het ligt toch echt aan sommige Afrikaanse teams zelf dat ze uitgeschakeld zijn. Zeker Ivoorkust zou eens goed in de spiegel moeten kijken!

3 juli 2014 om 03:10

Haha racisme uitbannen door er niet meer over te beginnen? Dat heeft altijd heel goed gewerkt natuurlijk....

Als je tegen racisme bent of racisme ervaart dan moet je je er tegen uitspreken. Problemen lossen zichzelf niet op. Je vraagt toch ook niet aan een kind dat gepest word om het er niet over te hebben?

3 juli 2014 om 03:25

Maar waar in de tekst staat dat hij over huidskleur praat dan?

3 juli 2014 om 07:57

@ Magicmike Inderdaad.

@mobiku, het klopt wel, zie Balotelli, omdat men weet dat hij er op reageert doen ze dat.
Klinkt lullig, maar in bepaalde landen zal het nooit stoppen.
Maar hier is geen sprake van racisme, dat zit tussen zijn oren.
Maar weet je hoe irritant het is voor blanke mensen als zwarte mensen alles op racisme zetten? ik vind het calimero gedrag.
En je voorbeeld slaat nergens op, is Yaya hier gepest? was het nou Balotelli in Italie dan had ik me reactie kunnen voorstellen.
Maar de reactie van Yaya na de uitschakeling, en dan die vergelijking...dat slaat nergens op.

Als men dit al mee gaat rekenen als racisme of discriminatie(2 verschillende dingen) dan is alles racisme als het betreft een afrikaans land dat uitgeschakeld word.

@sparta dat staat er niet, maar je moet ook tussen de regeltjes door kunnen kijken. goed is het geen racisme dan doelt meneer hier wel op discriminatie omdat het maar een Afrikaans land is.
Het ligt toch echt aan hun zelf, alsof ze bewust de Afrikaanse landen er uit gefloten hebben.
Tevens staat er gewoon slash 'afkomst'... beter lezen.

2 juli 2014 om 14:11

Aan de ene kant heb ik te doen met Yaya, aan de andere kant moet hij zich niet zo aanstellen. Het zit hem even niet mee in zijn leven, het overlijden van broer is een kwalijke zaak. Maar met alle respect, hij is niet de enige in deze wereld bij wie zoiets ergs gebeurt. Ook is hij niet de eerste voetballer die wordt uitgeschakeld omdat ze die ene penalty niet kregen (een pingel is overigens nog geen garantie voor een goal, dus ook al hadden ze 3 pingels gekregen dan was het nog geen uitgemaakte zaak dat ze door waren).

Inmiddels heeft Yaya een groot deel van mijn respect verloren, waar hij zo lang over heen gedaan om op te bouwen. Als voetballer is hij sterk, een alles kunner en in het veld zeikt hij nooit. Nu blijkt dat zijn manier van voetballen niet lijkt op zijn persoonlijkheid. Zeiken over dat iemand je verjaardag vergeet. Nu weer vingertje wijzen naar de scheidsrechter en wat is er volgende week weer aan de hand wat onze lieve Yaya niet leuk vindt. Hij is gezegend met geweldige voetbalkwaliteiten, kan bij elke club van de wereld aan de slag, verdiend een miljoenensalaris, heeft een basisplaats auto kind huis ouders... Waarom altijd zeuren over de dingen die je niet hebt in plaats van blij zijn met de dingen die je wel hebt. Als je niet tegen onrecht kan ben je in de verkeerde wereld geboren.

2 juli 2014 om 14:24

wanneer jouw vader of moeder overlijdt, moet jij je ook niet aan gaan stellen. Er gaan immers vele vaders en moeders dood.

Je werkt zo hard voor je werkgever en bent belangrijk. Dan ga je op de kleine dingen letten. Het zijn de kleine dingen die belangrijk zijn. Wij zeggen dan wel, je krijgt miljoenen blabla. In zijn wereld van voetballers is dat normaal. Net zoals mensen uit arme landen opkijken tegen onze lonen. Die vinden dat wij ook niet moeten zeuren. En ook niet vrij krijgen om je broer te mogen bezoeken die op zijn sterfbed ligt? maar wel naar dubai moeten gaan om handjes te schudden?! Ik hoop dat hij naar Chelsea gaat, en city de grond in boort

Iin 3e wereldlanden weten ze wat onrecht is. Ze hebben het immers vaak meegemaakt, onrecht op basis van ras, huidskleur en religie. Als ze dat dan ook nog sportieve onrecht moeten meemaken op een Wk.. Hij heeft alle recht om zich uit te laten, want zij zijn op zeer belangrijke momenten benadeeld. Wanneer een Europees land tegen een 3e wereldland speelt, zijn het de Europeanen die bevoordeeld worden door de scheids. Altijd al zo geweest.

2 juli 2014 om 14:35

Ten eerste is het overlijden van een broer geen "kwalijke zaak". Die uitdrukking moet je nog maar eens opzoeken.
Ten tweede is hij inderdaad helaas niet de enige in de wereld van wie de broer doodziek is en op zijn sterfbed ligt maar degene die dat overkomt en op grote afstand is zal vragen of hij er heen mag. Een beetje werkgever zal daar niet eens over twijfelen.

Oh en ten derde zou het Touré zijn anus beroeren of hij jouw respect wel of niet krijgt. Maar een figuur die zegt dat iemand niet moet janken omdat hij niet bij de laatste zucht van zijn broer aanwezig mag zijn moet helemaal niet praten over "respect" en lekker gaan buitenspelen.

Buiten dit punt om worden Afrikaanse landen alleen benadeeld door hen zelf. De laatste edities van het WK is er altijd hommeles binnen deze teams. Of ze stappen het vliegtuig niet in als ze niet een x-bedrag incasseren of ze vechten elkaar het veld af.
Als je zo'n poule niet doorkomt moeten de scheidsen wel echt een pleurus hekel aan je hebben zeg

2 juli 2014 om 19:08

@aquilliano ben het absoluut niet met jou eens. Yaya zoekt met alles de media op . en iedere x herhalen dat afrikanen benadeeld worden. Dat is grote onzin. Na al die keren weten we het wel.
Of het Dubai verhaal helemaal klopt weet ik niet, ik begin steeds meer te twijfelen aan Yaya. Met name continu de media opzoeken.
Het is heel erg wat er met zijn broer is gebeurd, maar anderzijds kiest hij er dan ook zelf weer voor om het WK te spelen. Dus dat is dan ook weer dubbel.

Ook nog eens zeggen dat Europese landen bevoordeeld worden tegen 3e wereldlanden is lachwekkend. Kom maar met bewijs.
Kroatië is ook benadeeld tegen Brazilië.
Bosnië is ook benadeeld tegen Nigeria (afrikaans land).

Altijd dat gejammer als het tegen zit. Dit WK zit vol fouten voor zowel Europese als Afrikaanse continenten.

2 juli 2014 om 14:16

ja alleen is deze man altijd zo, dus dat is wel een erg lange menstruatie .. wat een verschrikkelijke jankerd is dit zeg!

2 juli 2014 om 14:18

Hij is in zijn menstruatie blijven hangen denk ik.. jankerd

2 juli 2014 om 14:29

Ik weet niet maar hij heeft wel volkomen gelijk en de winnaar was vanaf t begin bekent en dan is brasil zelf of argetinie voor messi

Je hebt gelijk. Ik weet nu dat zoveel aatdappels hier gaan haten omdat deze man rijk is.

2 juli 2014 om 14:00

serieus...wat een sneue reactie.
Ten eerste waarom iemand haten die je niet eens kent, hij heeft mn dochter niet verkacht. Op zn hoogst een hekel hebben aan....

En die dikke bankrekening heeft ie zelf verdiend met zn talent. Ik vind het een prachtvoetballer, maar als alle berichten de laatste maanden kloppen dan zeurt ie wel een beetje.
Maar dat boeit me niet als hij op het veld staat en weer mooie dingen laat zien.

2 juli 2014 om 14:10

Wat een calimero gedrag. Ik geloof er niet in dat Afrikaanse team stelselmatig worden benadeeld door scheidsrechters. Ivoorkust had het gewoon beter moeten doen (nederland heeft ook twee (of in ieder geval een) onterecte penalty tegen gekregen maar zijn eerste geworden) Dat moet je dan maar goed makenm zeker tegen teams als Japan en Griekenland.

Waar ik wel moe van wordt is mensen zoals jij Marti88 die, omdat ik toevallig blank ben, er van uitgaan dat ik discrimineer en dat ik jaloers ben op een donker persoon omdat hij rijker is dan ik...

2 juli 2014 om 16:59

Wat denk jij eenvoudig, bijna vertederend

het is een schandaal dat je met dit Ivoorkust niet eens in de achtste finale door kan komen

ach ja..weet je waarom het niemand boeit. Omdat jullie wederom een bedroevend niveau haalden dit wk, terwijl jullie een aantal hele goede voetballers in de selectie hebben.

Vervolgens sta je met zn elven op het veld en zit er geen idee achter, geen overleg en dus geen resultaat.
En dan moet je naar huis.
De strafschop was ongelukkig, ook al werd samaras geraakt, waardoor hij in de grond trapte. Was denk ik idd geen strafschop, maar kan me voorstellen dat de scheids op dat moment anders dacht.

Er zijn veel grotere blunders gemaakt met groter onrecht als gevolg.

2 juli 2014 om 14:09

Sluit ik me helemaal bij aan.

Het team van Ivoorkust moet eerst een naar zichzelf kijken voordat ze de scheids de schuld gaan geven van de uitschakeling. Er is gewoon goed spelersmateriaal maar het spel is gewoon slecht. Beetje hetzelfde wat Argentinië heeft. Die hebben echter het geluk dat bij hun de ster wel het verschil maakt.

Dat er vervolgens een penalty wordt gegeven is een beetje zwaar bestraft maar de scheids kan hem wel gewoon op de stip leggen voor de overtreding. Er zijn penalty's voor minder gegeven.

Klagende miljonairs boeien inderdaad niemand. Deze lachwekkende poule niet doorkomen zegt alles over de beperkte kwaliteiten van ivoorkust.

2 juli 2014 om 14:03

Japan is gewoon een ontzettend goed team dat dit WK om een of andere reden niet kon vlammen. Griekenland is een stug team dat het goed doet op toernooien en Colombia heeft gewoon kwaliteit dus het is helemaal niet een schande als je niet door de poule komt als Ivoorkust zijnde en al helemaal niet wanneer je meerdere malen door de scheidsrechters wordt benadeelt op belangrijke momenten.

En wat boeit het als ze miljonairs zijn? Moge ze dan niks meer zeggen wanneer ze onterecht worden benadeelt en moeten ze het maar nemen zoals het is want ja ze zijn ten slotte miljonairs?

2 juli 2014 om 14:21

Dat is het wel. Makkelijkere poules dan deze krijg je nooit meer. Japan was onthutsend slecht. Griekenland even slecht als altijd, was nooit doorgekomen in een poule met redelijke tegenstanders. Ivoorkust heeft zelf zo slecht gespeeld en het is daarom ook terecht dat ze eruit liggen.

2 juli 2014 om 15:39

Ze zijn niet benadeeld, ze hebben het zelf laten liggen tegen dramatische tegenstanders. In plaats van janken kun hij ook zelfkritisch zijn maar dat gebeurt natuurlijk niet, stel je voor. Dat hij miljonair is maakt het alleen maar erger, janken als een klein kind terwijl je alles hebt.

Dat eerder geklaag ging nergens over en was ik het ook zeker niet mee eens, maar nu heeft ie wel een punt. Maarja zo zijn er meer team genaaid. Kroatie had bijv door moeten gaan en niet Brazilie (die hadden de 1e wedstrijd nooit gewonnen met een rode kaart voor Neymar en zonder de belachelijke penalty)

Als je de val van Samaras bekijkt wordt hij een stap voordat hij valt wel behoorlijk tegen zijn been geraakt. hierdoor is het een panalty.

Wel jammer trouwens, want Griekenland is niet echt een voetbalploeg waar ik graag naar kijk.

2 juli 2014 om 14:02

twijfel geval...je kunt ook zeggen...vlak voordat hij in de grond trapt, trapt hij zelf tegen een ivoriaans been, waardoor hij de bal mist en in de grond trapt.
Maar ik kan me voorstellen dat de scheids het in 1 opslag verkeerd beoordeeld.

Wat een onzin, scheidsrechter heeft wel gewoon een fout gemaakt maar vind het zo goedkoop om het op afkomst te gooien, altijd gelijk met je vingertje wijzen naar discriminatie en racisme, zo zwak.

Ivoorkust heeft ook gewoon matig gespeeld, het ging pas draaien als ze een Drogba brachten tegen Japan, zegt ook wel genoeg over de kwaliteiten of het gebrek daar aan dat een spits die al ruim op de weg terug is nog steeds de gevaarlijkste man is. Misschien moet Toure ook is kritisch naar zichzelf kijken, was geen schim van de speler die dit seizoen bij City zo overtuigde, heeft het zelf ook enorm laten afweten.

Bony, Aurier dat zijn spelers voor de toekomst die Ivoorkust succes kunnen brengen maar dit team was gewoon niet goed genoeg, beste speler vond ik misschien nog wel Gervinho.

Erg goeie speler. Wat het extra knap maakt dat ie zo goed kan voetballen: hij is stekeblind, anders had ie allang gezien dat het een 100% penalty voor Griekenland was.

Gelijk heeft ie, moet je Nigeria zien, terechte goal afgekeurd en matuide breekt iemand z'n been en krijgt geen rood

als je zo'n Ghana en Algerije ziet voetballen tegen Duitsland verdienen ze gewoon meer dan dit

2 juli 2014 om 14:07

Ja Nigeria heb ik gezien, was dat niet dat team dat door ging naar de volgende ronde omdat Bosnië hard genaaid werd door de scheids?

Wel eerlijk en realistisch blijven he...

2 juli 2014 om 15:47

Dus moet een bosnier ook klagen

Maar probeer jij nu te zeggen dat het Frankrijk - Nigeria een eerlijke wedstrijd was?

2 juli 2014 om 19:38

Nee, maar misschien is het zo dat je soms de scheids tegen hebt en soms voor? Het is echt niet zo dat de Fifa de scheidsrechters beveelt om de tegenstanders van Afrikaanse landen voor te trekken.

3 juli 2014 om 10:12

Die goal van Emenike was gewoon 100% buitenspel hoor. Prima beslissing van de grensrechter.

2 juli 2014 om 14:32

Ja en als bij Ghana de spelers nou niet eens niet met elkaar gingen vechten, de coach niet uitscholden zodat ie moest huilen en niet dreigde te staken als ze niet snel geld kregen, kwamen ze misschien wel verder? Dat is niet de fout van de Fifa maar ligt aan hun zelf.

En Algerije heeft mooi gespeeld maar als je meer wil verdienen, moet je vaker scoren. Ze zijn niet door de arbitrage benadeeld in de wedstrijd tegen Duitsland.

Yaya is een fantastische voetballer maar is laatste tijd echt irritant. Die penalty was gewoon terecht Samaras wordt geraakt op het moment dat hij wou schieten. Ik snap sowieso niet wat die man wou dat andere landen het wk gingen staken of dat de fans niet meer naar de stadions zouden komen. Ga naar huis en tel lekker je geld man...

Ja, maar het had mij ook niet geboeid als het een Amerikaans team was geweest, het had mij ook niet geboeid als het een Europees team was geweest, we hebben het er 2 dagen over en dan gaan we weer verder, net zo als ik het er 2 dagen over had toen het Ivoorkust betrof.
Zo gaat het nu eenmaal, als iemand niet direct betrokken is, dan lijkt het minder erg.

Hij heeft gewoon gelijk. Het gaat niet per se om deze strafschop, maar afrikaanse teams worden vaak genaaid ja. Niet altijd maar wel vaak.

2 juli 2014 om 14:33

Ik heb het dit WK niet gezien en ik heb echt alle wedstrijden gevolgd. Welke Afrikaanse ploeg is dan door de scheidsrechter zo danig in haar wedstrijden benadeeld dat ze onterecht naar huis moesten?

3 juli 2014 om 08:01

En benadeeld omdat het een Afrikaans team is?
Misschien moeten we het continent er voor weg halen, het is een team dat heel misschien benadeeld is, net zoals zoveel teams wel eens benadeeld worden.
Nederland is de 1e 2 wedstrijden ook benadeeld.... omdat we een Europees land zijn denk ik.

Ben het met je eens natuurlijk he, maar waarom er overal zo'n discriminatie of racisme issue van gemaakt word door spelers vind ik spijtig.

Als Yaya Touré gewoon een beetje objectief naar de beelden kijkt dan ziet hij dat er een Ivoriaan tegen het been van Samaras aan loopt op het moment dat hij wil uithalen, waardoor Samaras z'n andere been raakt en valt. Gewoon een terechte strafschop. Ivoorkust mag zichzelf eerder afvragen waarom ze er niet in slagen om in zo'n zwakke poule de tweede ronde te halen... Ze hebben gewoon gefaald, zo simpel is het.

Misschien moeten die Afrikaanse landen eerst eens naar zich zelf kijken. Elke keer is er weer trammelant om geld. Spelers die willen staken. Spelers die onderling ruzie maken enz. Zolang dit elk toernooi gebeurt zal er nooit een Afrikaans team ver komen op een wk.

Ik vind het zielig voor hem en kolo dat ze er niet bij waren toen hun overleedt. Derest stelt hij zich wel aan, ivoorkust heeft zelf slecht gespeeld

Wat een zeurpiet zeg. Was gewoon een penalty die je kan geven. Komt een beetje over als een calimero met zijn suggestie over racisme omdat niemand het zogenaamd iets zou boeien omdat het een Afrikaans land is.

Vent, wat een calimerogedrag zeg. Ook nergens even de schuld bij jezelf of het team zoeken, en dan ook gaan zeggen dat het niemand wat boeit omdat het een afrikaans team is. Is ook gewoon onzin, Bosnië overkwam het ook. Het interesseert mensen misschien minder omdat Ivoorkust geen groot voetballand is, en omdat iedereen met het succes of juist het falen van hun eigen team bezig is en niet gaat lopen janken over een ander team dat een penalty onterecht tegen heeft gekregen. Daarnaast roep je ook antipathie over je team af als je dit soort dingen gaat roepen.

Dat verhaal over zijn verjaardag is trouwens volgens mij enorm overdreven, je denkt toch niet dat hij serieus heeft zitten huilen omdat ie geen bloemetje kreeg van Man City? Heeft er misschien een kleine opmerking over gemaakt en nou is het in de media geworden dat hij enorm boos is en daarom weg wilt, lijkt me onzin.

Hoezo wij voelen ons misplaatst omdat we zwart zijn. Ga ergens anders zo zielig doen Yaya. Slaat natuurlijk nergens op. Schuif het maar af op racisme, dan krijg je misschien wat meer aandacht en wat meer geld.

Dit is juist de reden waarom er zoveel racisme is volgens hun. Zij voelen zich minder , wat ze niet horen te doen.

2 juli 2014 om 14:36

helemaal met je eens, afrikaanse landen moeten moeten zelf werken aan hun ontwikkeling en niet atijd zeiken dat ze zijn benadeeld of dat er racisme in het spel is.

Als je nou gewoon wat harder had gelopen, in plaats van de verwende vedette uit te hangen dan waren jullie doorgegaan. Helaas hebben ze een te beperkt team. Die als kippen zonder kop over het veld rennen

Wat een gelul... Ze hadden bij die counter 30 seconde voor die penalty met maximaal 2 of 3 spelers zo hard naar voren moeten rennen... Maar wat deed ivoorkust... die gingen met zijn 4en als malle, en de rest van de ploeg... waaronder Yaya Toure als verlengstuk sloten niet aan, waardoor het veld enorm lang werd...

Griekenland kon in de tegenaanval met veel ruimte voetballen, en een van die figuren die onnodig mee ging in de counter legde op de terugweg samaras plat! Olie(fanten)dom!

Net als die pass van Tiote die een prima assist gaf op één van de Grieken. Misschien moet Toure eerst naar eigen fouten kijken en dan naar scheidsrechters!

Vind hem op dit moment de beste middenvelder ter wereld, maar wat een zeikerd is het zeg. Dat hij geen vrijaf kreeg om zijn zieke broer te bezoeken, daar kan die boos om worden, dat begrijp ik.

Maar eerst wordt die boos omdat ze zijn verjaardag niet hebben gevierd en nu zit die te zeuren dat ze een oor zijn aangenaaid, terwijl het duidelijk een strafschop is. Die Afrikaanse teams moeten stoppen met dat calimero gedrag dat niemand wil dat ze doorgaan, want het begint echt irritant te worden. Maar als een Afrikaans land wordt geholpen door de scheids, zoals Nigeria tegen Bosnië, heeft geen een Afrikaan het daarover. Stelletje hypocrieten.

Ik gun het die Afrikaanse landen dat ze ver komen op een WK, vooral nadat ik Algerije en Nigeria zag strijden voor wat ze waard zijn, maar ze moeten echt ophouden met huilen.

Hij heeft gelijk, boeit me niks.

2 juli 2014 om 21:37

Hij heeft geen gelijk, boeit me niks

Wow, harde emotionele woorden met kern van waarheid in.

2 juli 2014 om 21:43

Totaal geen kern van waarheid.

Als een ander land eruit vliegt boeit het me niks.
Of het nu Ivoorkust, Mexico of Engeland is.
Het boeit me niks.

Maar makkelijk als je donker bent..kun je altijd zeiken dat het racisme is en omdat je donker bent.
Pff..wees een vent. Soms zit het mee en soms tegen.
Nederland heeft ook 2 keer onterecht een penalty tegen gekregen, maar gelukkig waren ze mans genoeg om dit toch om te zetten naar een winstpartij.

Zij niet..deal with it. Gebeurt in elk competitie, elk jaar en wekelijks.

3 juli 2014 om 08:05

Ach Portugal kan het ook op racisme of discriminatie gooien omdat er getinte spelers inzitten.
Denk dat wij dat ook maar moeten doen(oranje), de Fifa mag onze getinte jongens niet.

Begint aandoenlijk te worden als mensen alles op die berg gooien.

Ik begon te lachen om dit artikel, het had enige inhoud, maar als je afsluit met 'omdat we afrikanen zijn, boeit het niet' , kan ik niet anders dan lachen. We gunden het Algerije heel erg, zijn toch ook Afrikanen?

Die Touré heeft teveel geld, maakt hem paranoïde.

Ivoorkust heeft gewoon niks laten zien en dan is het makkelijk om anderen de schuld te geven. Als hij zelf de herhaling gezien had, zou hij ook zien dat Samaras sowieso geen schwalbe maakte. Zn been werd geraakt, zodat hij in de grond trapte.

De wedstrijd tegen Japan heb ik niet gezien, maar Ivoorkust heeft in de wedstrijden die ik heb gezien totaal niet geimponeerd.

Op jezelf afgeroepen hadden ze t maar uit moeten spelen toen ze 4 tegen 2 kwamen, genoeg kansen gehad maar verprutst dan valt die aan de andere kant

Als die Afrikanen niet genaaid worden door de scheidsrechter, laten ze zich wel omkopen door de gokmaffia. Je hebt niks aan die Afrikaanse krachtpatsers.

Dit vind ik een domme reactie van Touré. Begint een beetje te dalen in mijn achting. Hij moet gewoon kijken dat zijn ploeg niet het gewenste niveau haalde op dit wk. En het was overduidelijk penalty. Dat issue over Afrikanen vind ik laf, en lijkt wel een reden om hierop in te gaan? Beetje aandacht zoeken vind ik dit terwijl er gewoon naar je eigen ploeg moet gekeken worden.

beetje sneu Toure, zo half de racisme kaart spelen...
er zijn veel teams dit WK onrecht aangedaan. Due penalty van Samaras was misschien een twijfelgeval, maar in mijn ogen zeker geen schwalbe. Valt me trouwens op dat hij vaak aan het zeiken is de laatste tijd...

Vervelend verwent kind, ze zijn m'n verjaardag vergeten.
Hij was zelf gewoon erg matig afgelopen weken net als de rest van het team en dan de scheidsrechter de schuld geven na 1 discutabele beslissing? Als hij zo goed is als hij denkt waarom heeft hij tegen Griekenland dan niet het verschil gemaakt?

Want het de sfeer binnen het team was wel goed Yaya?

Ik vind dat de Afrikaanse landen het prima hebben gedaan. En Ivoorkust dat nooit die penalty tegen mogen krijgen dat zeker weten een verkeerde beslissing van de scheids. Ivoorkust had tegen Costa-Rica moeten spelen en dan had je waarschijnlijk nu Nederland - Ivoorkust gehad. Ik vond Algerije en Nigeria de beste Afrikaanse landen op dit WK. Kameroen viel me zwaar tegen. Yaya is een grootheid en heeft veel tegenslagen te verwerken gekregen deze maanden. En dan was de zwaarste nog wel het overleiden van zijn 28 jarige broer. Waar hij niet naar toe mocht van Man City om afscheid te nemen van hem toen hij nog leefde. Dat vind echt schandalig van die club. Dus ik snap Yaya echt wel. Het zijn al die tegenslagen bij elkaar. En dit is zijn frustratie wat er nu uit komt. En dat over de scheidsrechter snap ik ook. Ik vind het niveau van de arbitrage erg laag. De enige scheidsrechters die goed fluiten zijn onze eigen Björn Kuipers, Brych, Çakir en Webb. En die Gassama die Nederland - Chili floot. Verder is het erg matig.

Volgens mij lijdt Yaya aan een minderwaardigheidscomplex. Alles en iedereen doet hem onrecht aan, het is ook wat. Als voetballer is hij fantastisch en heb ik hem hoog zitten, maar zoals hij zich voordoet in de media de laatste tijd komt zijn imago niet ten goede. Spijtig.

Heb je het verongelijkte gedrag weer hoor. Hij zegt nog net niet dat het pure racisme is maar dit calimero complex is echt heel erg sneu. Lekker miepen Yaya, volgende x gewoon wat beter voetballen net als Algerije, neem daar een voorbeeld aan.

Nou ik vond dat eigenlijk wel een penalty dus dat is onzin . Schandalen en scheidsrechters tegen is ook niet iets wat zogenaamd alleen bij Afrikaanse teams gebeurt . Ik kan zo 4 wk 's opnoemen waar Nederland zeer discutabel het toernooi moest verlaten .

Samaras werd geraakt waarmee hem een uitgelezen doelkans werd ontnomen. Gewoon een 100% penalty en zelfs in de verste verte geen twijfelgeval.

Touré moet niet zaniken, als een team met de kwaliteiten van Ivoorkust niet door deze poule komt is dat gewoon zwak en reden om in de spiegel te kijken, in plaats van te gaan lopen miepen in de media.

Wat een zielige gozer is die Touré.
Ze hebben die wedstrijd tegen Griekenland zelf om zeep gebracht. Als je ziet hoe ze in de slotfase met de kansen omgingen om de wedstrijd definitief op slot te gooien, dan verdien je het niet om verder te komen. Was echt schandalig slecht hoe ze af en toe 4 tegen 2 situaties uitspeelden.

Mjaa, het is natuurlijk allemaal racisme wat er gebeurd, 'want het is maar een Afrikaans team'

Ach, wat een trieste uitspraak van deze speler zeg. Even iedereen buiten Afrika om van discriminatie beschuldigen. Luis 4 maanden geschorst? Deze speler dan ook aub! Smerige uitspraak.

Maar het was gewoon een penalty?

Ach ja, het is Ajax maar, al een jaar of 5 achter elkaar in de Cl...

Ah gossie, hij zegt het nog net niet maar de r-kaart wordt weer getrokken hoor. Ook hadden we net zoveel respect (nog zo'n woord dat ik niet meer kan horen) moeten hebben voor de voetballer Toure die wel dezelfde exposure verdiende als Messi en Ronaldo. Sure.

Algerije heeft het prima gedaan, Nigeria was unlucky, jullie speelden als slappe dweilen tegen een land waar prima van te winnen viel, onverdiend was het niet, de Grieken troffen meermaals de paal en lat.

Overigens lieten ze het ook flink liggen op eigen continent, in Zuid Afrika, dat zegt eigenlijk alles.

Yaya gelijk heb je hoor. Hoe blind kan je als scheids zijn als je niet ziet dat iemand zijn eigen benen omver schopt.
Ma tja het is toch maar een Afrikaans team.

Anyway Big Up Africa

2 juli 2014 om 21:46

Zal Yaya meelezen denk je?

Scheidsrechters maken zo vaak fouten. Bij Europese team, bij Afrikaanse etc. etc.
Scheidsrechters maken veel fouten bij amateurs, en bij alle prof competities.

Wekelijks krijgen teams een beslissing mee of een beslissing tegen.
En nee, het boeit mij niet of ze er wel of niet uit liggen.
Net zo min als het hem zou boeien als Nederland eruit zou liggen.

De jankert.

En gelijk heeft deze man. Dit is echt het WK met duidelijke zo af en toe de helpende hand en als het niet Ivoorkust was maar juist een ander land waar veel van verwacht word op zo een eindtoernooi had de hele wereld erover geschreven/gesproken. Iedereen had een mening over Robben, maar niemand over Samaras, terwijl dat net zo erg een schwalbe was!!

Afrikaanse landen worden idd niet serieus genomen. Althans minder serieus dan andere landen. Dat is best triest. Wie daar verantwoordelijk voor is? Wellicht de aanklager.. Als die geen melding doet gebeurt er ook niks

Misschien bedoelt Yaya dat de Afrikaanse landen benadeelt worden omdat ze commercieel niet interessant zijn om ver door te dringen op een WK? Misschien gaat het alleen om geld bij de Fifa?
Al die enge reacties over racisme hierboven zeggen meer over degenen die ze plaatsen dan over Yaja Toure. De waard is zoals die zijn gasten vertrouwt.

Boehoehoe. Wat een huilebalk zeg. Als ze gewoon wat meer hun best hadden gedaan tegen de Grieken, waren ze er gewoon overheen gedenderd. De penalty was trouwens gewoon terecht en het argument over Afrika slaat ook kant nog wal, aangezien Nigeria tegen Bosnië een gratis doortocht naar de achtste finales kreeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren