Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Vloek van Béla Guttmann' duurt voort voor Benfica

Laatste update:

Benfica zucht nu al 52 jaar onder de vloek van Béla Guttmann. De legendarische oefenmeester bezorgde de Portugese voetbalgrootmacht in 1962 de Europa Cup I, kreeg vervolgens ruzie met het bestuur en zwoer dat Benfica ‘in geen honderd jaar een Europese beker meer zou winnen’. Na 1962 gingen liefst zeven Europese finales verloren, in 2013 tegen Chelsea voor het laatst. De vloek duurt voort: Benfica verloor woensdag de finale van de Europa League na strafschoppen van Sevilla.

/

De eerste helft van de eindstrijd in Turijn was niet goed en de wedstrijd kenmerkte zich voornamelijk door een aantal stevige overtredingen. Verdedigers Federico Fazio en Alberto Moreno van Sevilla hadden na tien minuten al een gele kaart gekregen voor pittige overtredingen. Bij de actie van de eerste was Miralem Sulejmani (ex-sc Heerenveen en ex-Ajax) het slachtoffer en de buitenspeler moest zich zichtbaar geëmotioneerd laten vervangen.

Pas in de blessuretijd van de eerste helft kwam het duel tot leven en de kansen waren voor Benfica. Vleugelspeler Maxi Pereira tikte de bal van dichtbij op keeper Beto, de sluitpost redde ook op een inzet van Rodrigo Moreno en scheidsrechter Felix Brych gaf geen penalty toen de doorgebroken Nicolás Gaitán tuimelde in het strafschopgebied. Het bleek een voorbode op een veel interessantere tweede helft: zo saai als het voor de pauze was, zo leuk was het in de eerste fase na rust.

/

Direct na de pauze regende het al kansen. Benfica-aanvallers en bijna-naamgenoten Rodrigo Moreno en Rodrigo Lima misten een drieluik aan kansen en aan de andere kant was José Antonio Reyes de gevaarlijkste man. Op aangeven van Coke poeierde de Spanjaard op de vuisten van keeper Jan Oblak. In de slotfase zette Benfica nog maar eens aan. Een knal van Lima werd uit de bovenhoek getikt door Beto, een kopbal van Ezequiel Garay zeilde maar net over het Spaanse doel.

Op basis van de tweede helft verdiende Benfica de overwinning, maar scoren deden de Portugezen niet en daardoor kwam het aan op verlenging. In de extra tijd kreeg Sevilla plots een van de grootste kansen van de wedstrijd. Spelmaker Ivan Rakitic stuurde ploeggenoot Carlos Bacca op fantastische wijze weg, maar de laatste knalde de bal wild de tribunes in. Verder was het geen bijzondere verlenging en zeker Sevilla leek blij met de strafschoppen. Dat was terecht. De eerste misser werd genoteerd door Óscar Cardozo, die twijfelde en de bal door Beto naast getikt zag worden. Rodrigo Moreno miste eveneens, waardoor Sevilla (dat vier onberispelijke strafschoppen nam) de beker kreeg.

Sevilla heeft terecht gewonnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spaanse voetbal domineert gewoon, na Champions League ook Europa league. Nu het WK nog! Respect voor Sevilla & Spain!

14 mei 2014 om 23:37

Spaanse voetbal heeft altijd gedomineerd de duitsers dachten dat ze op de zelfde hoogte zaten als de Spanjaarden maar zijn allemaal weggevaagd door real madrid dit jaar en ja Spanje zal de wk winnen

14 mei 2014 om 23:40

En het seizoen ervoor toen stonden twee duitse teams in de finale en werden real en barca weggevaagd...

14 mei 2014 om 23:52

de schuldenmijn domineert bedoel je!!!

14 mei 2014 om 23:55

Rustig maar hoor vorig jaar verloor Real twee keer kansloos van BVB en daarvoor was Bayern te sterk. Ook Barca kreeg vorig jaar kontje van Bayern. Europa League neemt sowieso geen enkele echte topploeg serieus.

14 mei 2014 om 23:57

Elphenomeno

Onzin, als je eenmaal zo ver komt wilt elke topclubs hem winnen. Juve spelers waren niet voor niets kapot ervan. Op basis van de laatste jaren kan je concluderen dat de Spaanse competitie de sterkste competitie van de wereld is.

15 mei 2014 om 00:00

vorig jaar who cares Duitsers zijn niks meer Spanje is alles

15 mei 2014 om 00:04

@ gucci10,,

Ik wil wel even een kleine kanttekening plaatsen. Vorig jaar overklaste Dortmund Real Madrid 4x in de CL en ook dit jaar was het B-team van Dortmund nauwelijks minder dan Real Madrid. Bayern is inderdaad met ruime cijfers door Real Madrid verslagen maar laten we ook niet doen alsof Real Madrid Bayern echt helemaal heeft zoek gespeeld

Vorig jaar slachtte Bayern ''het beste team ooit'' (barcelona) nog af met hele dikke cijfers.

De voorgaande 3 CL finale's kende geen enkel Spaans team (Inter-Bayern, Bayern-Chelsea en Bayern-Dortmund). Er oppertunistisch om nu te denken dat het Spaanse voetbal ver boven de rest staat.

Spanje heeft nu een goed jaar, maar mag het ook een keer. Als je als zo'n grote competitie al 3 jaar geen CL-finalist levert dan mag het ook wel weer een keertje. Daarbij zolang die Spaanse clubs spelers als Neymar en Bale kopen van onze belastingcenten moeten ze daar niet met de eer gaan strijken.

ON: de eerste helft vond ik echt slaapverwekkend, maar wat een tweede helft. Het ging echt op en neer en het was bijna een wonder dat het na 90 minuten nog 0-0 stond. Ook heel erg zuur voor Benfica, ik had ze deze prijs echt van harte gegund.

Voorgaande aan de halve finales was Sevilla wel de laatste ploeg waarvan ik had verwacht dat ze de Europa League zouden winnen. Op papier hebben ze vind ik toch het minste team. Dat ze hem dan winnen is heel erg knap. Echter heeft Sevilla vanavond de goeie naam van het Spaanse voetbal (mooi, verzorgd en technisch) geen eer aan gedaan.

Maar goed, als je een ploeg als Benfica op de nul kan houden en strafschoppen zo fantastisch inschiet onder die druk dan verdien je het misschien ook wel om te winnen. Gefeliciteerd Sevilla-fans onder ons.

15 mei 2014 om 00:06

Real verloor de eerste wedstrijd kansloos de tweede wedstrijd werd simpel gewonnen

15 mei 2014 om 00:06

Uh voorgaande 3 jaar? Inter vs Bayern was 3 geleden, daarna kwam nog Barca United

15 mei 2014 om 00:09

Ja incidenteel won Dortmund vorig jaar van Real, maar overklassen ga toch weg man, Real had thuis dik moeten winnen, maar miste Real te veel kansen. Dit keer overklaste Real Dortmund, alleen uit namen ze het te ligt op. Maar had Di Maria de penalty erin geschoten was het klaar met Dortmund. Real was ook erg laks in deze wedstrijd. Spaanse ploegen domineren jaren in Europa dat is wel effe wat anders.

Rugu

15 mei 2014 om 00:22

@ El Fideo,

Je hebt gelijk, die was ik even vergeten. Als nog 1 spaanse CL-finalist in 4 jaar is niet heel best voor het Spaanse clubvoetbal.

@ Blanco.
Kijk jij de wedstrijden nog maar eens terug, heb niks meer te zeggen. Dit jaar was Real Madrid thuis tegen Dortmund duidelijk beter dan Dortmund. De rest was echt gelijkwaardig.

Spaanse ploegen domineren al jaren? Daarom stond er de voorgaande 4 jaar slechts 1 Spaanse ploeg in de CL-finale, omdat ze zo domineren. Even een beetje relativeren vriend. Het Spaanse voetbal is erg goed, misschien wel de sterkste competitie van dit moment (dat verschilt waar je de eisen aan legt) ik snap ook als mensen overall de Premier League sterker vinden. In ieder geval is het niet zo dat het Spaanse clubvoetbal ver boven de rest staat.

15 mei 2014 om 00:29

Ja maar met ver komen wel vriend. Dat zijn de feiten eenmaal. Kijkend over de EL en C.L de laatste 5 jaar komen Spaanse ploegen ver. Premier League is wat overschatte competitie, meer ene hype en veel geld. Kwa voetbal is het niet soeps.

15 mei 2014 om 01:08

Al 4 jaar lang elk seizoen 2 ploegen in de halve finale van de CL. In die 4 jaar al 3 ploegen in de finale. Best wel dominant in Europa zeg ik dan op basis van de laatste 4 jaar.

15 mei 2014 om 01:15

De 2e wedstrijd in de halve finale vorig seizoen toen won real met 2-0

15 mei 2014 om 01:16

Rugu

Barcelona heeft in 2009 en 2011 de CL gewonnen dus hoezo in 8 jaar geen finalist?? En precies 8 jaar geleden won Barcelona 'm ook tegen Arsenal.geen onzin vertellen als je niet weet waar je over praat. In 9 jaar tijd zijn er 4 finales geweest met minimaal 1 spaanse team. Alleen Engeland heeft vaker finalisten geleverd echter maar 2 keer gewonnen tegenover 4 keer een spaanse team.....

15 mei 2014 om 01:22

@rugu
Laatste 8 jaar, 3x een CL finalist uit Spanje. Dit jaar meegerekend komen we uit op 5 CL-finalisten uit Spanje in 9 jaar.

15 mei 2014 om 01:36

Sorry, schrijffoutje. Ik bedoel dat laatste 4 jaar van de 8 finalisten was er slechts 1 uit Spanje.

15 mei 2014 om 01:48

Zo kan je de Spaanse prestatie in Europa wat over heel veel jaren gaat minimaliseren.

15 mei 2014 om 04:43

Ja sorry hoor maar nu ben je gewoon aan t zeiken... je telt Bayern wel als meerdere finalisten en Barca als 1x... kun je nog meer de feiten verdraaien?

15 mei 2014 om 06:30

Met jouw belastingcenten??? Gast in welke groep zit je???

15 mei 2014 om 08:22

De enige reden dat Bayern werd verslagen is door hun eigen Spaanse coach

15 mei 2014 om 08:33

@parasiet: Als je zo gaat redeneren dan is Duitsland nog beter want die hebben de laatste 3 seizoen al 3 teams in de finale gehad!
Vorig seizoen Dortmund - Bayern en het jaar ervoor Chelsea - Bayern.

Ontopic: Je zou er als fan van Benfica toch wel ziek van worden zoveel finales gespeeld en elke keer lopen ze de eindprijs mis. En het had er wel ingezeten voor ze.

15 mei 2014 om 14:31

@ rugu en de rest. Hier even wat statistieken die uitwijzen op de dominantie van Spanje de afgelopen 9/10 jaar. Je kunt ook zeggen dat is te lang, bekijk het dan over de laatste 5 jaar ofzo.

Afgelopen 9 jaar:
2006: Barcelona in de CL Finale winst
Villareal ook in de halve finale Cl
Sevilla in de Uefa Cup finale winst

2007: Sevilla Espanyol Osasuna in de Uefa Cup halve finales
Finale werd Sevilla – Espanyol ( winst Sevilla )

2008: Barcelona in halve finales

2009: Barcelona in de CL Finale winst

2010: Barcelona halve finale
Atletico en Valencia in halve finale Uefa cup ( Atletico won finale )

2011: Barcelona en Real Madrid in halve finales (winst Barcelona finale )
Villarreal halve finale Uefa Cup

2012: Barcelona en Real Madrid in halve finales Cl
Atletico, Valencia en Athletic Bilbao in halve finales Europa League
Finale werd Athletic Bilbao – Atletico Madrid ( winst Atletico )

2013: Barcelona en Real Madrid tot halve finales

2014: Atletico en Real Madrid in CL Finale ( spaanse club wint )
Valencia en Sevilla in halve finales ( Sevilla winst)

Conclusie: In de afgelopen 9 jaar is de CL of Europa League 9 keer gewonnen door een Spaanse club. ( 3 keer CL en 6 keer Europa League ). Alleen in 2008 en 2013 heeft een Spaanse club niets in Europa gewonnen. Er zat wel na 2007 altijd een Spaanse club minimaal tot de halve finale van een Europees toernooi. De Spaanse competitie domineert volledig.

Afgelopen 10 jaar
CL: 4 x gewonnen door Spaanse club
3 x gewonnen door Engelse club
2 x door Italiaanse club
1 x door Duitse club

EL : 5 x gewonnen door Spaanse club
2x Russische club
1x Oekraïense club
1 x Portugese club
1 x Engelse club

15 mei 2014 om 15:51

Onze belastingcenten staat er, wel lezen.

15 mei 2014 om 16:22

Barcelona werd inderdaad weg geveegd met een totaal van 7-0 over 2 wedstrijden en Real ter informatie wat het 4-3 op 2 wedstrijden.. dus check je feiten na.

14 mei 2014 om 23:38

Ze verdiende hem beide niet wat 1slechte finale was dit zeg baba.maar er kan er maar 1winnen he als het op de loterij aankomt en dat was bij deze sevilla .en voor de rest is dit 1 finale om snel te vergeten.

14 mei 2014 om 23:40

Slechte finale? Man wat heb jij zitten drinken of zo! Deze finale was heerlijk!

14 mei 2014 om 23:44

Op de tweede helft na was het echt bagger. Qua strijdlust een mooie pot maar tranentrekkend voetbal.

14 mei 2014 om 23:51

Lol, was een schitterende boeiende finale. Ik denk dat jij ene andere finale hebt gezien.

15 mei 2014 om 11:07

Slecht was de finale zeker, maar daarom niet minder interessant. Wat een tempo, wat een vuur zat erin. Het enige dat ontbrak, waren goals..

14 mei 2014 om 23:39

Tja, als je een andere spaanse ploeg moet verslaan en de onderliggende ploeg bent in de finale... is maar wat je overheersend noemt

15 mei 2014 om 00:24

Andere Spaanse ploeg? Benfica is Portugees hè of welke ploeg bedoel je?

14 mei 2014 om 23:39

Gefeliciteerd sevilla supporters! Engeltje op de schouders heeft geholpen en de vloek voor benfica leeft voort...

nou dat vind ik wel meevallen. Sevilla heeft veel geluk gehad. In de cl ben ik jet met je eens.

14 mei 2014 om 23:40

vorig jaar was volgens iedereen de duitse competitie de sterkste omdat we een duitse CL finale hadden. Paar jaar terug zei iedereen dat de engelse competitie veruit de beste was omdat 3 van de laatste 4 in CL uit de PL kwam.

Laten we niet te snel conclusies trekken, het kan ook gewoon deels toeval zijn dat bepaalde landen het beter doen in een bepaald jaar.

Durf te wedden dat iedereen volgend jaar weer wat anders denkt

14 mei 2014 om 23:43

Het spaanse voetbal domineert dat kan niemand ontkennen, Kijk alleen 9/10 grote europese clubs zij hebben allemaal 1/2 spanjaarden rondlopen in hun team, Maar ook spanje als nationaal team domineert gewoon al 6 jaar en het clubvoetbal blijft maar presteren.

14 mei 2014 om 23:53

Ja, maar Spaanse ploegen komen jaren heel erg ver in Europa, dat 2 Duitse ploegen vorig jaar in de finale zaten zegt natuurlijk niets.

14 mei 2014 om 23:58

als je naar nationale elftallen kijkt, het spaanse is inderdaad geweldig. Het duitse vind ik ook erg goed en als we het over aanvallers hebben zijn de argentijnen het beste.

Als we het over competities hebben, Real en Barca zijn natuurlijk geweldig, alleen het kan zomaar zijn dat we na dit jaar de komende 3 jaar geen spaanse ploeg in de CL finale hebben.

15 mei 2014 om 00:01

En het kan zommaar zijn van wel

15 mei 2014 om 00:02

uiteindelijk heeft het met geld te maken, Real en Barca zijn grote merken en hebben geld. Naast de traditionele clubs (denk aan bayern united milan...) hebben we nu al een paar jaar Chelsea; City komt er nu aan en PSG is flink aan het investeren. Denk dat als er geen grote investeerders in spanje komen dat die competitie achter zal raken op den duur.

De financial fair play regels heeft iedereen ook laks aan dus dat zal niet helpen...

14 mei 2014 om 23:40

Van dominatie op het veld was nauwelijks te zien. Van beiden partijen overigens. 2x op een rij verliezen, hoe zuur is dat zeg...

14 mei 2014 om 23:41

hahaha zieligerd! Benfica verdiende te winnen, hadden de beste kansen! speelden tenminste om een goal te maken.. Sevilla anti voetbal kan alleen maar schoppen zeer vieze ploeg!

14 mei 2014 om 23:46

Benfica verdiend het niet als ze niet effectief zijn. 100 kansen maar geen enkel schot erin.

14 mei 2014 om 23:49

valt ook wel mee waren gewoon geweldige tackles op cruciale momenten.
dat is ook een vak appart. verder had benfica wel meer kansen maar de 100 kansen waren toch echt gelijk.
sevilla stond er wanneer het moest staan en kwam er soms aardig goed uit.
bacca had er ook 2 erin moeten trappen en benfica ook.
maar ze zijn een erg fysieke ploeg dat geef ik toe maar ze kunnen wel degelijk mooi voetbal spelen. er waren toch echt een paar heerlijke combinaties. in het begin en ze tikten zelfs benfica eruit.
gewoon verdient gewonnen hoor.

14 mei 2014 om 23:49

El Chicharito

zielige reactie. Beiden ploegen hebben evenveel kansen gehad, en waren gelijkwaardig. Het is ene feit dat de Spaanse competitie eenmaal het sterkste competitie van de wereld is.

15 mei 2014 om 00:01

Heb jij wel zitten kijken want dat vraag ik me af want als er een ploeg was die alles schopte was los en vast zit en dan die walgelijke swalbes van ze om pingels te versieren met stip was het aanstellen van de keeper die niet aan zijn hoofd werd geraakt.

Spaanse competitie is gewoon de sterkste punt uit.

15 mei 2014 om 00:27

Vond Sevilla nou niet bepaald ''viezer'' spelen dan Benfica hoor. Allebei Zuid-Europese ploegen waarbij schwalbes en harde tackels in het spel zitten

14 mei 2014 om 23:43

Zo erg domineert het Spaanse voetbal niet. Deze pot was gewoon een flipperkast duel. Die alle kanten op kon gaan. En dat geld eigenlijk ook toen met Atletico tegen Chelsea. Beide keren ging het in het voordeel van Spanje. Des al niet te min erg knap wat de Spaanse clubs presteren.

Overigens zeuren wij met Nederland over finales verliezen. Maar Benfica kan er helemaal wat van zeg. Finale nummer 7 die niet gewonnen word. Er zit echt een vloek op die ploeg.

14 mei 2014 om 23:45

Ze doen het dit jaar goed inderdaad.
Maar het WK hoop ik als Nederlander gewoon dat Nederland die wint hoor ^^.

14 mei 2014 om 23:46

Spaanse voetbal domineert al jaren in Europa. Al jaren de sterkste competitie van de wereld.

15 mei 2014 om 01:13

Daarom heeft er de afgelopen 3 jaar geen Spaanse club in de CL finale gestaan zeker...

15 mei 2014 om 01:52

3 jaar is wel erg incidenteel, vind je niet. Dit moet je over maximaal 5 jaar spreken, dan zie je dat Spaanse ploegen het beter doen.

15 mei 2014 om 04:49

2011 FC Barcelona. Die won de beker toen zelfs. En dit jaar Real Madrid en Atletico Madrid. Ken je feiten..

14 mei 2014 om 23:48

Was eigenlijk geen eerlijke penalty serie. Die keeper van sevilla ging telkens voor de lijn en naar voren en dat mag niet

14 mei 2014 om 23:50

Onzin, hij pakte ze goed. De penalty,s waren slecht genomen van de Benfica spelers.

kasif

15 mei 2014 om 08:49

@kasif

Ik snap wat je bedoeld en je hebt wel een punt, maar laten we eerlijk zin, die 2 pingels werden ook extreem slecht genomen. Mijn moeder had ze nog tegen kunnen houden.

14 mei 2014 om 23:56

Heel knap van het Spaanse voetbal dat ze 5 miljard schuld hebben opgebouwd. Schandalig dat hier nog positief over kan worden. Diep respect man

15 mei 2014 om 00:00

1 miljard schuld hebben ze daar voor nodig gehad. Zou het nederlands voetbal ook niet domineren als ze 1 miljard schuld mogen maken.
Financial fair play noemen ze dit.

15 mei 2014 om 01:06

Nope. Spanje kan het WK niet winnen. In Zuid-Amerika wint er altijd een Zuid-Amerikaans land. Dus Brazilië of Argentinië wordt wereldkampioen.

15 mei 2014 om 13:28

Mss een idee om de nabestaande van Bela Guttman financieel tegemoet te komen door Benfica om die vloek ongedaan te maken???

Wat een wedstrijd. Vol spanning gekeken. Wel sneu dat het weer niet voor benfica is. Maar als je de penalty's zo slecht neemt dan verdien je niet te winnen. Vooral die van cardozo.

14 mei 2014 om 23:35

Slecht genomen inderdaad, maar je mag de doelman (die meters voor z'n lijn staat op het moment van trappen) ook terugfluiten bij de misser van Cardozo.

Over het geheel een teleurstellende pot. Slecht voetbal met nauwelijks hoogtepunten.

14 mei 2014 om 23:38

@92643. Dat viel ook wel mee. Cardozo had gewoon met overtuiging moeten inschieten en geen dronkemansloopje ervoor doen. Dan vraag je om problemen.

14 mei 2014 om 23:40

Volgens de regels had die inderdaad over genomen moeten worden.

15 mei 2014 om 00:06

Moest die Cadozo maar niet zo hooghartige aanloop nemen en zo treuzelen, karma noem ik het.

14 mei 2014 om 23:36

Precies. Toen die gast zo'n lange aanloop nam, wist je al dat de penalty mis zou zijn. Een dergelijke aanloop neem je niet eens bij een vrije trap.

14 mei 2014 om 23:43

Maar eerlijk? Sevilla nam die penalties echt onwijs goed gewoon. Hard, in de hoek of in he dak van het doel. Chapeau Sevilla

14 mei 2014 om 23:55

Frotterdam010 Zoals je de penalty,s moet nemen, echt een voorbeeld voor iedereen.

gefeilciteerd sevilla met de uefa cup 2014 , jullie waren sterker in de penalty reeks.

14 mei 2014 om 23:40

Mooi gezegd, maar daar houdt t ook op

Cardozo en Rodrigo mogen zichzelf echt schamen, dat zijn 2 van de slechtste penalties ooit.

Gefeliciteerd Sevilla !

14 mei 2014 om 23:35

Ik snap echt niet wat ze daar dachten.. als je geeb vertrouwen hebt zeg het dan gewoon. Na alle harde werk laten ze hun team in de steek.

14 mei 2014 om 23:37

Inderdaad, kies gewoon een hoek, er is altijd kans dat de keeper hem pakt en ook dat je hem scoort. Kies een hoek, schiet met overtuiging. Dan is er een grote kans dat je scoort, misschien is het wel makkelijk praten van mij.

14 mei 2014 om 23:38

Twijfel slaat toe als je het niet verwacht.. er kijken miljoenen mensen, dan sneuvel je gewoon onder die druk he. Niettemin waardeloze penalties. Van spitsen nota bene

14 mei 2014 om 23:39

Het is aan de ene kant makkelijk praten maar aan de andere kant heb je gewoon gelijk. Je gaat tog niet serieus zo zwak lopen en dan die bal zwakjes schieten.

14 mei 2014 om 23:42

Vergeet die van Ramos tegen Bayern niet, die bal zijn ze nog aan het zoeken.

14 mei 2014 om 23:59

Ja stravven die bal ligt nog steeds op mars.

15 mei 2014 om 00:01

Poeh stravven, die grap is nu letterlijk al ouder dan twee jaar. Misschien eens tijd om iets nieuws te verzinnen.

Gelukkig heeft Ramos al lang en breed wraak genomen op Bayern.

15 mei 2014 om 00:03

En op het EK 2 jaar geleden de panenka van hem. De wraak van Ramos geniet ik nog van...

15 mei 2014 om 01:01

Jason Puncheon.

15 mei 2014 om 03:00

@stravven

Ramos probeerde tenminste die bal erin te pompen. Hij schoot hem niet zo zwak net als Rodrigo en Cardozo dat deden.

15 mei 2014 om 06:28

Waarom wraak? Ramos heeft het zelf verpest.

15 mei 2014 om 07:36

Wraak tegen Bayern. de ploeg die Real eruit kegelde en de gemist penalty wilden Ramos allemaal rechtzetten .

Puyol_5

14 mei 2014 om 23:36

Bij die van Cardozo was Beto al veel te ver uitgekomen. Ik ben blij voor Sevilla en Bacca, maar in principe moet de scheids die laten hernemen. Als Beto op zijn lijn blijft staan, pakt hij die nooit.

Rodrigo inderdaad enorm zwak

14 mei 2014 om 23:41

Als Lima al die kansen niet had gemist dan was het gewoon Benfica die deze beker mee naar huis nam. Maar aan de andere kant geld het zelfde ook voor Sevilla met Becca die ernaast schoot

15 mei 2014 om 00:12

realzidane als als als Robben de bal erin schoot in de finale was Nederland wereldkampioen geworden, als als zo lust er nog een paar. als als telt niet. De feiten tellen.

15 mei 2014 om 03:13

Ni zo beginnen joh! robben kreeg 1 open kans. Lima had er wel een stuk of 4

15 mei 2014 om 07:39

Je snapt wel wat ik bedoel, dan moet je ze maar maken of het 1 of een paar kansen zijn, het gaat erom de bal achter de lijn in het netje beland. Anders kun je met alles een als van maken.

8 finales verloren.. ongelovelijk!

15 mei 2014 om 00:36

Dan zit het ergens mis, mentaal geestelijk, wie zal het zeggen.

Kun je zeggen dat de primera division gewoon de sterkste is. Ik denk het wel na vanavond. Cl en el word gewonnen door een spaanse club.

14 mei 2014 om 23:36

En vorig jaar stonden er 0 clubs in de finales. Als er na elk seizoen een andere league de beste is, kunnen we de 'beste league' niet echt een hoge waarde geven.

14 mei 2014 om 23:39

La Liga is al jaren de beste, ook wel door de hegemonie van Barcelona (rond 2009-2012). Vorig jaar had men het over de overname van de macht door de Buli, maar dat sloeg nergens op. Oke, Bayern en Dortmund stonden in de CL finale, maar de Spaanse ploegen deden het dit seizoen weer in Europa. En dat zal niet snel veranderen.

14 mei 2014 om 23:42

La Liga is al langer dan vandaag of vorig jaar gewoon de sterkste!

14 mei 2014 om 23:42

Maar vorig jaar stonden er anders wel 2 Spaanse clubs in de halve finale CL en 3 in de kwart finale.

De PL volgers onderschatten de Liga; het niveau in Engeland ligt dichterbij elkaar maar is niet hoger dan in Spanje, dat komt voornamelijk omdat er veel meer geld rond gaat in de Engeland bij zowel de top als bij de degradanten.

14 mei 2014 om 23:42

Dat zal niet snel veranderen? Hoezo zeg je dat? Het is duidelijk gebleken dat na een seizoen zulke dingen supersnel kunnen veranderen. Na de CL finale werd Bundesliga de sterkste genoemd (althans de top van de BL) en nu weer de Spaanse. Maar de sterkte van een league moet je ook niet alleen baseren op de top. Ik denk dat de middenmoot en de degradatiekandidaten van de PL het sterktst zijn bijvoorbeeld. Komt ook vooral doordat zij veel te besteden hebben.

14 mei 2014 om 23:45

Dat kan elk jaar veranderen. In de cl als je ook maar 1 avond je avond niet heb lig je eruit ( in de knock-out fase dan )

15 mei 2014 om 00:23

Mijn punt is net dat zoiets niet in een seizoen kan veranderen. De Duitse clubs zullen in Europa een jaar of 3 heel goed moeten presteren voor er sprake is van "overdracht van de macht". Niet 1 seizoen.

En je kan enkel competities vergelijken op basis van wat de topploegen Europees doen, je kan Elche niet met West Ham vergelijken, om een voorbeeld te geven. Al denk ik dat iedereen La Liga onderschat door de hegemonie van Real en Barca (en doordat Ronaldo en Messi er op los scoren). De degradatiekandidaten daar zijn ook sterk.

15 mei 2014 om 01:19

Ik vind deze discussie sowieso onzin. Omdat Mkhitaryan zijn avond niet had tegen Real is de Liga sterker dan de Bundesliga. Omdat Eto'o een idiote penalty weggeeft is de Liga sterker dan de PL. Omdat zowel City en Arsenal rode kaarten krijgen (in fases waarin ze Bayern en Barca nog de baas waren) stelt de hele PL niets meer voor.scorebordjournalistiek noem ik dit en het is allesbehalve objectief.

14 mei 2014 om 23:41

Dus er zijn 3 clubs in 1 competitie. Weer iets geleerd.

Btw: Engelse clubs spelen liever een niveau lager dan EL voetbal.

14 mei 2014 om 23:43

Sevilla staat 5de in de Spaanse League. De nummer ( van Spanje wint even de Europa League

14 mei 2014 om 23:46

Oke en nu. Omdat 3 teams het goed doen in Europa is hun competitie gelijk goed. Dan waren de competities van Italië, Portugal, Duitsland en Spanje beter Engeland.

15 mei 2014 om 00:14

Nee Spaanse ploegen komen structureel jaar in jaar uit ver in de Europa.

15 mei 2014 om 01:21

En 2 jaar geleden won de nummer 6 van Engeland de Champions League. Wat wil je nu zeggen Realzidane?

15 mei 2014 om 03:24

@john Terry

Heb je het budget verschil tussen Sevilla en Chelsea al eens goed bekeken? Of dacht je zover nog niet na? En hoe won Chelsea die CL dan? door een bus voor eigen goal te parkeren en dan 2 maanden later met 4-1 weggespeeld te worden door een Spaanse ploeg. En het ergste van al is dat die zelfde ploeg jullie dit seizoen opnieuw op de zelfde manier een veeg rond de oren gaf. Jouw clubie heeft in 2 jaar tijd zware meppen gekregen van dezelfde Spaanse ploeg. Ook Een ploeg dat 3 keer minder het budget heeft. Nee hoor, Chelsea dat de CL op miraculeuze wijze wint maakt de PL er niet ineens beter op! Het Spaans voetbal domineert en zal nog een tijd domineren. deal with it

15 mei 2014 om 07:42

Ja de nummer 6 won wel met alle geluk van de wereld de C.l. De laatste 6 jaar doen Spaanse ploegen in Europa het beter dan de Engelse ploegen, dat zijn eenmaal de harde feiten.

John Terry

14 mei 2014 om 23:51

en als spanje de wk niet wint, dan is het opeens nietmeer het sterkste land ?

15 mei 2014 om 01:22

Dat is het sowieso niet want dat is Brazillie. Maar wat je zegt, als op het wk iemand ze overklast zijn ze inderdaad niet de beste.

Wat deden Cardozo en Rodrigo?? Jammer dat Benfica hier niet wint want ze waren de betere vanavond.

Op een avond als deze ben ik blij dat ik geen Benfica supporter ben, de achtste verloren finale alweer! Sterkte!!!

Spannende finale, maar qua niveau... Pfff... het leek nergens op. Slordig van beide kanten en 0-0 was een terechte stand op het eind. Benfica geeft het wéér weg ook in die penaltyserie. Wat een flutpenalties van Cardozo en Rodrigo met die stokkende aanlopen en zwakke schotjes...

14 mei 2014 om 23:38

Sluit bijna niet uit dat AZ-Groningen morgen een hoger niveau heeft. zal wel finalespanning zijn.

Sneu voor Benfica.

15 mei 2014 om 00:01

Kwa niveau was het wel hoog hoor, alleen waren de teams gelijkwaardig.

Benfica wordt zo wel de kampioen van de verloren finales, we kunnen niet zeggen dat ze niet weten wat verliezen is, onvoorstelbaar dit zeg.
Wat ook onvoorstelbaar is om te zien, is hoe ongelooflijk goed die van Sevilla die strafschoppen inschieten. Daar kun je gewoon op trainen, die keeper was keer op keer volstrekt kansloos! Ik gun het Sevilla en de fans wel, toch een club die verder nooit echt iets wint in eigen land. Knap gedaan!

14 mei 2014 om 23:38

Laten we Bayern niet vergeten, maar goed 8 finales is wel heel erg veel. Zou de vloek echt zijn?

Cardoza en rodrigo als je zo een penalty neemt. Verdien je het niet. Keeper kwam wel te vroeg uit. Maar daar letten ze niet op tegenwoordig

Het zat er al vanaf minuut 1 aan te komen dat deze wedstrijd op penalties beslist zou worden. Veel vechtlust gezien, weinig voetbal.

Die penalties van Cardozo en Rodrigo waren te slecht voor woorden, dat had gewoon niks met een vloek te maken.

Een mooie prijs voor een mooie club uit een prachtige stad! Proficiat Sevilla!

Benfica had het natuurlijk in de reguliere speeltijd moeten winnen, ze waren gewoon beter. Maar wat waren die strafschoppen van Benfica slecht zeg. Vind het niet een heel verdiende winnaar, maar goed dat is voetbal. Hopen dat de CL-finale leuker is, want dit was finale onwaardig.

Sevilla wat een pentalty killers, dat syndroom speelde bij cardozo denk ik..

Ach, zeker die penalty van Rodrigo was enorm zwak. Bij die van Cardozo was Beto al veel te ver uitgekomen. Vreemd dat de scheids die niet liet hernemen.

Wat een strijd, weinig voetbal. Heel erg zuur voor benfica

Ze namen die penalties veels te onzeker, waardoor de keeper alvast naar de hoek kon duiken. Als hij dan de goede hoek heeft gekozen dan houdt hij hem makkelijk. Sevilla schoot die penals zonder twijfels gewoon keihard in, keeper had geen kans.

Vreselijk slechte wedstrijd, kon de spanning niet voelen en eigenlijk waren alleen de kansjes in de tweede helft noemenswaardig. Overigens heel slecht gefloten door Brych, die eigenlijk twee penalty's had moeten toekennen aan Benfica. Conclusie is toch denk ik dat dit niet is wat er gehoopt werd. Hoop dat de Champions League finale leuker wordt

Ben hier ECHT kapot van... meld me gelijk af voor 't werk morgen..


fijne avond iedereen

14 mei 2014 om 23:37

Werkweigering zoals de strafschopnemers van Benfica?

14 mei 2014 om 23:39

Zou ik niet doen; dan denk je er alleen maar meer aan.
Sterkte vriend

15 mei 2014 om 00:13

Sterke man, ik kan me dat best voorstellen als je 2 finales op rij verliest.

Cardozoooo wat een goeie speler alles ging goed !

15 mei 2014 om 00:00

Echt he! Ik hoop dat hij naar Chelsea komt! Wordt meteen het spitsen probleem opgelost, wat een goede spits

Vind Sevilla dit jaar wel een nietszeggende winnaar. Valencia bijvoorbeeld is toch veel leuker om naar te kijken. Onderhand wel erg sneu voor Benfica en ook Jorge jesus had ik het gegund.

14 mei 2014 om 23:39

Ja meen je dat? Die idioot van een Jorge Jesus gun ik juist helemaal niets. Heb echt niets met die man, vind het maar een gek die dom staat te acteren en te springen langs die lijn. Prima trainer, want hij zet het altijd wel goed neer daar kun je niks van zeggen. Maar wat een figuur zeg...

14 mei 2014 om 23:46

@kalou2005

Gelukkig is die Emery geen toneelspeler langs de zijlijn.....

Ik denk dat Emery zelfs nog erger is dan Jesus maar goed, het zijn beide walgelijke personen. Benfica vond ik beter voetballen daarom gunde ik het ze. Maar qua trainer gun ik beide teams niks.

15 mei 2014 om 00:21

Ja daar heb je gelijk in, dat is ook zo'n rare kwast. Alleen staat me dat hoofd van die Jesus gewoon niet aan. Dat gekke haar, die verbeten blik, heb er niets mee! Maar 8x op rij een Europese finale verliezen, dan krijg je gewoon met ze te doen en als je Iets niet wil als voetbalclub...

15 mei 2014 om 07:12

Hij is langs de lijn wel erg aanwezig. Dat klopt. Maar ik zie het meer als een groot toneelspel waar ik ook wel weer om moet lachen. De wedstrijd van gisteren was qua spel niet goed, maar jesus laat Benfica toch al jaren best mooi spelen. Daarnaast hebben ze regelmatig pech gehad en gaat jesus in de pers vaak hoffelijk om met nederlagen en tegenstanders. Hij zegt in de pers over het algemeen best en goede en sympathieke dingen vind ik. Als je zijn interviews vergelijkt met bijvoorbeeld Mourinho is dat een wereld van verschil.

14 mei 2014 om 23:42

Waarom nietszeggende winnaar? Ze hebben er enorm voor moeten knokken hoor. Het meest van iedereen denk ik wel. Emery heeft er een soort Atletico Madrid in het klein van gemaakt.

15 mei 2014 om 07:15

Dat verdient op zich ook alle lof. Alleen hun spelers en manier van spelen spreken me gewoon minder aan. Laten we het daar dan op houden.

Niks vloek. Als je zo je strafschoppen denkt te kunnen nemen dan vraag je er gewoon om.
Wat een verspilling van de avond. De minst voetballende ploeg dit toernooi zo'n beetje en dan zo de beker winnen. Ongelofelijk.

(ben trouwens neutraal... maar als voetbalsupporter was dit gewoon een drama)

Onvoorstelbaar slecht ingeschoten door de mannen van Benfica. Sevilla de terechte winnaar.

Zo mooi voetballen en dan zulke waardeloze penalties nemen.

Bij de tweede gemistte penalty stond de keeper al bijna 1 meter van de bal af, maar dat doet er tegenwoordig niet meer toe(?).

Dat is geen verkeerde vloek zeg
Op basis van de wedstrijd had Benfica de beker wel verdiend. Die gemiste penalty's waren wel heel slecht.

Wat een wedstrijd en wat een fantastische sfeer! Jammer voor Benfica, maar wat waren die penalties toch slecht. Vooral die van Cardozo. De spanning zeker, maar alsnog.

Sevilla natuurlijk terecht gewonnen als je kijkt naar de penalties, maar de ploegen waren in evenwicht.

Zou de vloek dan echt zijn?

Geweldige reddingen van Beto! En 2 penalties gepakt! Rakitic speelde ook heerlijk, die gaat naar een topclub.

@Benficalopez
Je kunt je ook aanstellen

Een type bayern trauma dit.. Haha! Naja over 2jaar spelen ze wel weer de finale en dit keer winnen ze 'm wel.
Gevalletje bayern 3x is scheepsrecht.
Na de 3e finale winnen ze 't wel. Mark my words..

Weer wordt Sevilla gematst. Bij de 2 penalty's van Cardozo & Rodrigo staat Beto al bijna op de 5 meter.
2e helft was het hoogtepunt van de wedstrijd waar Benfica toch 2-0 3-0 voor had moeten staan. Brych zeer matige arbitrage, floot de wedstrijd kapot om na elke 15 sec te fluiten voor elk contact. Sevilla de gelukkige winnaar, had in de halve finale niet door mogen komen na een buitenspelgoal. En nu is het weer zover met de penalty's.

Jammer voor Benfica dat ze opnieuw de EL finale verliezen. De 2 gemiste penalty's van Benfica waren overigens wel heel erg slecht ingeschoten zeg! Wel leuk voor Marin dat hij twee keer achterelkaar de EL wint met twee verschillende clubs, net zoals Falcao een paar seizoenen terug.

Hoe ver mag de keeper van sevilla naar voren komen voordat de bal geraakt is bij de pingel van cardozo ?! Zo maakt hij zijn doel een heel stuk kleiner....

Gefeliciteerd Sevilla met het behalen van de EL, Primera Division sterkste competitie van Europa.

15 mei 2014 om 00:06

Grappig dat er maar 3 clubs in een competitie zitten.

15 mei 2014 om 00:26

Weet je wat pas echt grappig is? mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

On
Sevilla terechte winnaar, kan je weer in de geschiedenis boeken noteren.

15 mei 2014 om 01:34

Leg mij eens uit. In Spanje walst de top 3 zonder veel moeite over het hele rechterrijtje heen. In Engeland worden kampioenskandidaten door degradatiekandidaten van de titel af gehouden.

Het is grappig hoe 'fanboys' als jij denken dat het niveau van een competitie bepaald wordt door alleen de topclubs die erin spelen. Ajax wint van Barcelona, is de Eredivisie dan gelijkwaardig aanlaliga? Denk het niet aangezien ADO alle hoeken van het veld te zien krijgt van een Celta de Vigo. Het algemene niveau van een competitie wordt bepaald door de zwakkeren, net als ze zeggen dat een team zo sterk is als de bank die het heeft. Mensen als jij die denken dat het niveau van de topclubs een hele competitie kunnen representeren kunen beter even de mond spoelen.

Degradatiekandidaten kunnen in Engeland op een goede dag van een topper winnen, dat zul je in Spanje nooit zien. Dus heeft Spanje de sterkste top? Momenteel wel ja. Maar de sterkste competitie? Absoluut niet.

15 mei 2014 om 02:07

Volgens mij heb jij niet echt op La Liga zitten te letten de laatste weken. Los van dat het sowieso moeilijker is om van de Spaanse top te winnen dan van de Engelse en de vergelijking dus niet echt opgaat.

15 mei 2014 om 04:01

Ach John Terry stop nou eens met onzin lullen want wat je zegt gaat nergens over. Je praat over fanboys maar komt met argunenten van een 5 jarige. Onderling ebben de Spaanse teams de Engelse teams gemarteld de laatste jaren. Atleti Chelsea, Barca Arsenal en United, Real United.

Je zegt dat een laagvlieger nooit van een topploeg kan winnen in Spanje. Duidelijk dat je nooit kijkt aangezien Atleti 2 wk terug verloor van Getafe ofzo en Real dit weekend tegen Celta. Barca pas nog tegen Valladolid. Dus wat voor troep praat jij? Grote mond en schreeuwen maar je praat alleen maar onzin jochie

15 mei 2014 om 00:16

Dat word weer bevestigd met de winst van Sevilla. Om trots op te zijn.

Hoe kunnen mensen serieus ja stemmen bij de pol? Benfica had letterlijk 5 goals moeten maken, en dan ben ik nog aardig voor ze.

14 mei 2014 om 23:42

Das juist het probleem, je moet ze ook maken he.
En uiteindelijk heeft Sevilla de pingels beter benut dan Benfica dat deed, dus terecht winnaar!

14 mei 2014 om 23:45

maar ze hebben niet gescoord.. als je dan de penalties niet benut verdien je het al helemaal niet

14 mei 2014 om 23:59

Echt 100% kansen heeft Benfica niet gehad, ze hebben een aantal grote kansen gehad waar Sevilla er nog goed tussenzit. Sevilla had er ook een paar kunnen maken en Bacca had toch wel de grootste kans van de wedstrijd. Het ging op en neer, Benfica had meer kansen maar vond ook Sevilla bij vlagen goed voetballen. Benfica ging dus als lichte favoriet de penalty-serie in omdat ze de meeste kansen hebben gehad maar als je dan zo die penalties neemt dan ligt het echt aan jezelf. Ik vond dat er in deze wedstrijd geen ploeg was die het echt verdiende om te winnen.

Bespottelijk om strafschoppen op zo'n manier te nemen. Dan verdien je ook niet te winnen als je niet eens over vijf spelers beschikt die op een normale manier een aanloop kunnen nemen en gewoon de bal hard in een vooraf gekozen hoek schieten.

Deed me sterk denken aan Nederland op het WK van 1998 toen Ronald de Boer en Philip Cocu op dezelfde belachelijke wijze meenden een strafschop te moeten nemen en dus misten met als gevolg uitschakeling.

Had Spartak die Emery maar nooit ontslagen. Hij had van hen ook net zo'n vechtmachine gemaakt als dat hij nu heeft gecreëerd met Sevilla. Knap gedaan, want hij kon niet meer beschikken over Jesus Navas en Alvaro Negredo.

Wow, cool verhaal van die vloek (tenzij je voor Benfica bent).
Je zou er bijna in gaan geloven.

14 mei 2014 om 23:45

Na vandaag en die gemiste kansen van Benfica (21!!! Kansen) ben ik er in gaan geloven.

Met zo een aanloop hoop ik altijd dat iemand mist, en dan gebeurd meestal ook. Totaal niet functioneel en je haalt alleen maar jezelf uit je concentratie om de goede hoek te kiezen. Dra-ma-tisch Cardozo!

Wat een zaad pot

15 mei 2014 om 00:10

eens! wat een slappe finale, eentje die niemand zich over twee jaar herinnert.... zegt genoeg over de EL dit.

15 mei 2014 om 00:36

inderdaad. valt me op dat dit seizoen meer "top-affiches" behoorlijk tegenvallen.

atletico-chesea was ook al niet om aan te gluren, real-bayern duurde welgeteld 20 minuten.

dit hele voetbaljaar was eigenlijk niet veel soeps. ook in de eredivisie was het allemaal zeer matig. heb alleen van de bpl echt kunnen genieten dit jaar. la liga was ook nog wel leuk maar dan heb je het ook wel gehad.

En de vloek duurt voort... Sjonge zeg ik gunde het Benfica echt. Ze speelden ook vanavond weer mooi aanvallend voetbal, de kansen waren er ook zeker maar de bal wilde er maar niet in. Desalniettemin, Sevilla is de terechte winnaar. Spanje heerst...

14 mei 2014 om 23:44

mooi voetbal ? het was meer vechtvoetbal met veel fouten over en weer.

15 mei 2014 om 00:00

Met mooi bedoel ik dat ze erg snel de aanval zoeken en op het scherpst van de snede speelden. Ik vind dat prachtig om te zien. Je hebt ook gelijk, het spel was absoluut niet verzorgd.

15 mei 2014 om 07:49

Natuurlijk knokken beiden ploegen ervoor, het gaat tenslotte om de finale, dan strijden 2 ploegen, gek he.

Heel erg zuur voor Benfica en al zijn Fans, 8ste op rij...

Wel dramatische penalties trouwens van Benfica. Waarom allemaal van de rare aanlopen? Dat gaat zo vaak fout. Sevilla daarentegen schoot ze fantastisch binnen natuurlijk

Béla Guttmann's vloek blijft heersen.

Aparte finale. Heel veel kansen voor beide teams maar beide wisten niet te scoren. Op zich een leuke finale, maar dat leuke werd deels verpest door alle overtredingen. Dit kon je geen voetbal meer noemen eigenlijk dus helaas. Rakitic en Mbia speelden heerlijk aan Andalusische kant. Garay en Louisao waren de sterkste van Benfica. Erg jammer voor Benfica dat ze wederom een finale verliezen. Maarja, zo'n lekkere aanhang laat je toch niet verliezen(van Sevilla)?

Gefeliciteerd Sevilla.

verdiende winst voor sevilla, wel zielig voor benfica maar als die strafschoppen zo slecht neemt vraag je om te verliezen.
spanje heeft wel een sterk jaar, maar om nu te gaan zeggen dat zij de beste zijn is wel overdreven want een arsenal of liverpool zal sevilla afmaken.

Maar de regel is toch dat de keeper op de lijn moet blijven tot dat de bal is aangeraakt of telt dat niet meer??

15 mei 2014 om 07:19

Jawel, en ik denk dat als Beto op de doellijn was blijven staan dat de bal vam cardozo er wil in zou zijn gegaan..

Zo zie je maar weer, zelfs de middenmoot van spanje is beter dan de andere subtop clubs. Spaanse voetbal nummer 1 !

heb echt een heerlijke game gezien.. veel strijd en passie. veel druk van beide kanten.. mooi hoor. zuur voor benfica, dat wel.

Jammer voor Benfica, maar gun het Sevilla wel moet ik zeggen. Leuk team, en wat kunnen zij goed verdedigen zeg.. Coke, pareja, fazio, moreno, knap hoor. Penalty's van cardozo en rodrigo waardeloos genomen zeg, en die van Sevilla zaten er héél goed in. Overigens zijn mensen die denken dat de pl nog steeds de beste is echt gek. Sowieso vind ik de primera division een stuk leuker om naar te kijken.

Gefeliciteerd Sevilla fans! En blijft die vloek toch in stand.. Heb toch gelijk gekregen met mijn voorspelling, penaltyreeks en een geweldig keepende beto..

Blunder van de scheids, de strafschop diende te worden overgenomen. Keeper mag niet van de doellijn totdat de bal geschoten is.

Weer wordt bewezen dat lijnrechters gewoon nutteloos zijn. Ze kijken alleen maar of het over de lijn gaat of niet. Hoe slecht Cardozo hem er ook in schoot, Beto stond wel bijzonder ver voor zijn doel. Die zou in principe gewoon opnieuw genomen moeten worden. Een klein stukje terug en misschien had hij die bal dan niet.

Maar goed, heb maar een klein deel van de wedstrijd gezien en heb maar één ding te zeggen. Wat kan die Rakitic toch prachtige ballen geven zeg, pff. Hij ziet soms dingen wat ik geen eens zie terwijl ik een veel beter beeld heb.

Vond Benfica de betere ploeg tijdens de reguliere speeltijd en verlenging. De strafschoppen waren echt dramatisch slecht genomen.

Kan iemand mij vertellen waarom de keeper van Sevilla ruim 'n meter naar voren komt al vóór de penalty is genomen.. Dat mag toch niet?
Buiten dat vind ik die vloek een grote onzin, hoe toevallig het ook is!

Ik verplicht mezelf altijd om Europa League en Champions League finales te kijken maar dit was wel weer een bar slechte wedstrijd zeg.

Zuur voor Benfica, ze zijn echt vervloekt maar wat wil je als de penalties op zo'n achterlijke manier worden genomen. Gewoon snoeihard inschieten en niet een aanloop nemen die een halfuur duurt.

15 mei 2014 om 07:51

Was een mooie finale met alles en erop aan hoor, strijd spanning, gelijkwaardigheid, daar doe ik het wel voor. Ik denk dat je een andere finale hebt zitten kijken. Vooral tweede helft was om van te smullen.

15 mei 2014 om 08:59

Ik ben het niet met je eens, er zat wel wat spanning in maar je had nooit het idee dat de ploegen er vol voor gingen.

Weet je wat pas mooie finales waren? De CL finales van 1999 en 2005. Helaas zijn de meeste finales draken van wedstrijden en dit was er ook weer zo een.

15 mei 2014 om 19:08

Laten we hopen dat de volgende week anders is, ik hoop niet dat onze Italiaan laf gaat spelen dan krijgen we de deksel op ons neus, vol voor gaan 3 goals maken.

Superslechte finale, heerlijke vloek.

Op basis van 90 minuten verdienden ze beide niet om te winnen, maar op basis van de penalty's wel. Bij Sevilla schoten ze de pingels wel heerlijk binnen zeg, vooral van die van Bacca kan ik genieten. Benfica was totaal niet zelfverzekerd tijdens de pingels, en die twee missers zag je dus ook aankomen.

Hartstikke leuk voor Sevilla, maar ook wel sneu voor Benfica. Je zag bij de penalty's gewoon dat Sevilla veel meer vertrouwen had, de onzekerheid straalde gewoon uit de ogen van rodrigo en cardozo. Rodrigo was trouwens de jongen die zo smerig natrapte bij Johansson, dus op de een of andere manier vind ik dit toch wel lekker voor hem. Wel zeker mijn felicitaties voor Sevilla, de penalty's waren echt van een geweldig hoog niveau. Neemt niet weg dat de gestopte penalty's van beto niet correct waren, hij kwam tot tweemaal toe namelijk een flink stuk van zijn lijn af. Opvallend dat niemand van de arbitrage dat heeft geconstateerd.

Gefeliciteerd Sevilla

Het zou mij niet verbazen als volgend seizoen gewoon weer een Spaanse ploeg de prijzen pakt in Europa. Nu zeker met Bilbao dat zich weer aanmeld in Europa. Heerlijke tijden voor het Spaans voetbal.

Lekkere match voor de neutrale supporters. Hart brekend voor Benfica supporters. Weer voor de zoveelste keer een finale verloren. Lima gaat slecht slapen deze nacht!

15 mei 2014 om 00:02

Bilbao kan ook zo maar ver komen als ze de groep bij elkaar kunnen houden.

15 mei 2014 om 00:08

Zij daar maar zeker van! Die gaan volgend seizoen ogen doen open trekken!

Beide gingen overduidelijk voor geen verlies.
Overduidelijk is de vloek er nog hahaha. Zou wat zijn dat ze pas weer een Europese prijs winnen als ze 101 jaren verder zijn.
Cardozo en Rodrigo kunnen toch echt niet penalty's nemen.

Rakitic beste man van vandaag wat een passjes kan hij geven !!

Als je zulke penals neemt verdien je het gewoon niet. Schiet die bal gewoon hard in een hoekje met een fatsoenlijke aanloop. Die gemiste penals zagen er heel knullig uit. Belachelijk rustige aanlopen gevolgd door een slap schot.

De strafschoppen die Sevilla nam waren inderdaad geweldig genomen, stuk voor stuk, maar wat nam Benfica ze bedroevend slecht zeg! Niet te geloven! Zelden zo weinig overtuiging gezien bij het nemen van strafschoppen. En dat zegt wat als een Hollander dat vind.

15 mei 2014 om 00:12

Naja die van R de Boer was net zo slap hoor in 1998.

Heerlijk zeg, die engnek van een Jesus alweer verslagen in een Europese finale! De man die zei dat Chelsea nooit de CL zou winnen heeft opnieuw verloren! Dikverdiend overigens, Benfica was slordig en veel te zenuwachtig. Vond de wedstrijd zelf niet eens zo slecht, ondanks dat er geen goals vielen.

Wat een dramatisch niveau was dit zeg. Het leek werkelijk nergens op. Die lijn werd mooi door Benfica doorgetrokken naar de penalties. Als je je zo nonchalant neemt verdien je het ook niet. Gefeliciteerd Sevilla!

Wat voor vloek, hij werd na 1962 in 1965 Weer trainer van Benfica. Je zou zeggen dat iemand op z'n moment een vloek zou terugdraaien. En trouwens ik las ergens dat hij dat had gedaan....

We leven niet in een sprookje.

Tsja als je de penalty's zo dramatisch neemt dan verdien je het ook niet om te winnen.

15 mei 2014 om 00:31

Ja die waren wel heel erg zwak, die van Sevilla overtuigend en goede aanloop erin geschoten.

Allesbehalve een mooie finale, het veldspel was van beide kanten zwak mag ik wel stellen. Aan strijdlust ontbrak het echter niet.
Vanaf het begin was ik eigenljk overtuigd dat Benfica dit jaar de Europa league zou winnen, en de grootste kansen waren dan ook voor Benfica. Toch hield Sevilla knap stand en had zelf ook nog een paar momenten.
De strafschoppenserie moet wel de meest vreemde strafschoppenserie zijn die ik ooit in een finale heb gezien. Wat dachten Rodrigo en vooral Cardozo?!
Ik ben tevens niet echt op de hoogte van Benfica, maar wat is er met Cardozo gebeurd? Een jaar geleden was hij nog de grote man, kan ik mij herinneren.

Ik hoop echt dat die grootouders van Rodrigo hun wortels ergens in Eritrea hebben, want die man is mij een partij slecht. Die zal 0 caps pakken voor Spanje/brazilie. Armoedig gewoon!

Dit heeft benfica grotendeels aan zichzelf te danken, gedurende 90 minuten paar goede kansen niet verzilveren dan loop je kans op zo een scenario, en daarnaast ook nog 1 van de slechtere wedstrijden gespeeld van hun kant. Wat een bagger finale heb ik zitten kijken..

15 mei 2014 om 07:47

Een paar kansen niet 100 procent kansen, die had Sevilla ook hoor, als Bacca op het einde de goal maakte, maar dat is weer als, was het klaar geweest.

15 mei 2014 om 10:00

Heb Sulemani weer even zien spelen, ben blij dat hij bij Ajax weg is.

Is wel een grote fout van Benfica geweest om hem gratis op te halen, hij heeft daar niet het dure kostenplaatje aan zijn nek hangen.

Maar hij speelt nog net zo waardeloos.

Kon niet echt bespeuren bij Benfica dat ze deze finale wilden winnen, wel bij Sevilla.

Gefeliciteerd sevilla! Ben blij dat het iritante benfica verloren heeft met hun lelijke voetbal!

Is het wel reglementair wat de keeper van Sevilla deed? 2 meter voor de lijn op moment penalty genomen. Slim trouwens! #sevben #uefa #vi

15 mei 2014 om 08:04

Niet echt, maar de trage aanloop dwong hij keeper om snel uit te komen, de aanloop was in dat geval wel arrogant te noemen.

Vloek of niet. Benfica had hier moeten winnen.

Het slaat echt nergens op wat die keeper van sevilla deed. Voordat de bal werd genomen stond hij al 2 meter voor de doellijn dat mag helemaal niet en dan staan er 3 clowns naast en die hebben het geen eens door, kan toch niet?

15 mei 2014 om 11:22

Moet die gozer die de penalty neemt maar een fatsoenlijk aanloop nemen, ipv zo popi-jopi stoppen iedere keer om hem vervolgens waardeloos in te schieten. Als ik trainer van Benfica was gooide ik Cardozo en Rodrigo gelijk de selectie uit. Als je op zo'n belangrijk moment, zo lichtzinnig over een penalty denk dan hoor je niet op dit topniveau thuis. Neem een voorbeeld aan de spelers van Sevilla, die schieten de bal zo dat die of het stadion uitvliegt of een goal is.

Sevilla heeft een heerlijk team om naar te kijken. Technisch heel sterk en ook een vechtmachine. Zo wil ik het voetbal graag zien. Jammer voor Benfica, had het ze enorm gegund. Maar ik kan leven met Sevilla als eindwinnaar. Wat een heerlijke voetballers lopen daar rond.

Trouwens een merkwaardige gebeurtenis na afloop. Ik weet niet of iemand het opgevallen is? Carriço en Rakitić gingen even los na de wedstrijd:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/05/15/article-...

15 mei 2014 om 14:20

Haha ja wtf was dat opeens. Lees er nu nergens meer iets over.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren