Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Prandelli houdt woord en neemt Balotelli op in voorselectie Italië

Laatste update:

Bondscoach Cesare Prandelli van Italië heeft dinsdag bekendgemaakt welke dertig namen hij heeft opgenomen in de voorselectie voor het WK 2014. Voor routinier Alberto Gilardino ruimt hij geen plaats in richting Brazilië. De jonge Matteo Darmian daarentegen mag wel hoop koesteren op een plek in de definitieve selectie: de verdediger van Torino wacht nog op zijn interlanddebuut, maar zit wél bij de voorselectie.

/

Routiniers en sterren als Gianluigi Buffon, Giorgio Chiellini, Andrea Pirlo, Daniele De Rossi en Andrea Barzagli ontbreken vanzelfsprekend niet in de voorselectie van Prandelli. Hij heeft ook plek ingeruimd voor enfant terrible Mario Balotelli. De nationale media vroegen zich enige tijd terug af of de spits van AC Milan wel mee moest naar de WK-eindronde, vanwege zijn matige prestaties in clubverband.

Bondscoach Prandelli meldde echter al vlot dat hij Super Mario sowieso mee zou nemen naar Brazilië en heeft woord gehouden. Voorin heeft hij ook plek ingeruimd voor Antonio Cassano, Alessio Cerci, Mattia Destro, Ciro Immobile, Lorenzo Insigne en Giuseppe Rossi. In totaal zullen er zeven man afvallen uit de voorselectie van Prandelli. De jonge sensatie Domenico Berardi, goed voor 16 doelpunten (waarvan 3 hattricks) in 28 wedstrijden bij Sassuolo, is niet uitgenodigd. Feyenoord-spits Graziano Pellè was nooit in beeld bij Prandelli. Op het WK is la Squadra Azzurra ingedeeld bij Uruguay, Costa Rica en Engeland.

De voorlopige selectie:

Doel: Gianluigi Buffon (Juventus), Mattia Perin (Genoa), Salvatore Sirigu (Paris Saint-Germain), Antonio Mirante* (Parma)

Verdediging: Ignazio Abate (AC Milan), Andrea Barzagli (Juventus), Leonardo Bonucci (Juventus), Giorgio Chiellini (Juventus), Matteo Darmian (Torino), Mattia De Sciglio (AC Milan), Cristian Maggio (Napoli), Gabriel Paletta (Parma), Manuel Pasqual (Fiorentina), Andrea Ranocchia (Internazionale)

Middenveld: Alberto Aquilani (Fiorentina), Antonio Candreva (Lazio), Daniele De Rossi (AS Roma), Claudio Marchisio (Juventus), Riccardo Montolivo (Milan), Thiago Motta (Paris Saint-Germain), Marco Parolo (Parma), Andrea Pirlo (Juventus), Romulo (Verona), Marco Verratti (Paris Saint-Germain)

Aanval: Mario Balotelli (AC Milan), Antonio Cassano (Parma), Alessio Cerci (Torino), Mattia Destro (Roma), Ciro Immobile (Torino), Lorenzo Insigne (Napoli) en Giuseppe Rossi (Fiorentina)

*Antonio Mirante is uit voorzorg opgenomen in de lijst, mocht een van de drie andere doelmannen onverhoopt iets overkomen.

Voorlopige selecties

Rusland
Bosnië-Herzegovina
Duitsland
Ghana
Algerije
Kameroen
Verenigde Staten
Costa Rica
Uruguay
Spanje
Ivoorkust
Chili
Portugal

Definitieve selecties

Brazilië
Engeland
Japan
Mexico
Honduras
Zuid-Korea
Zwitserland
België

Had Graziano Pellè in de voorselectie opgenomen moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind Italië eigenlijk ook ver van een topselectie hebben. Goeie keepers en met Barzagli en Chiellini hebben ze top verdedigers. De Sciglio en Abate zijn niet top en de enige topmiddenvelders zijn Pirlo, De Rossi, Marchisio op zijn goeie dag, Motta en Veratti. In de voorhoede zitten wel goeie spelers hoor Insigne, Immobile, Balo en Cerci maar die zijn geen wereldtop.

Edit? En waar is Berardi?

13 mei 2014 om 19:53

Abate is echt drama geworden. Maar de Sciglio en Maggio zijn toch wel aardige spelers.
Middenvelders als Pirlo en de Rossi brengen toch fantastische ervaring mee.

Ik vind het allemaal fantastisch ik mis alleen Franseco Totti

13 mei 2014 om 19:53

Wel 10x beter dan onze selectie, alleen aanvallend niet. Dat middenveld is om van te smullen en die verdediging is ook geweldig.

13 mei 2014 om 19:58

Hahaha over Nederland wil ik niet eens beginnen, vind van de verdediging niet iedereen geweldig. Echt Barzagli en Chiellini.

@jaydijk aardige spelers wel maar vind ze niet top.

13 mei 2014 om 19:58

Dat middenveld van Italie is juist overschat, Ze hebben fantastische lopers en werken keihard maar iedereen heeft tegen Spanje in de afgelopen EK finale kunnen zien wat er gebeurt als je Pirlo overloopt dan zakken ze helemaal weg, Maar en dat is een grote maar hoeveel landen kunnen Italie overlopen zoals Spanje deed? Vandaar dat ik Italie wel hoog inschat want ze hebben net als de portugezen een fantastische toernooi mentaliteit maar hebben ook gewoon topspelers.

De eerste wedstrijd Italie-Spanje was trouwens fantastisch van Italiaanse kant met De Rossi die een topwedstrijd speelde centraal achterin als opbouwer in een 352 systeem.

Ik hoop dat Italie start met Balo & De Rossi voorin.

13 mei 2014 om 20:01

@ Ajaxcunian

Nee oke, maar niet elk land heeft een Philip Lahm of Dani Alves als back.

13 mei 2014 om 22:53

@legendsonly

Omdat in de groepsfase italie - spanje speelde italie 3-5-2. Hun normale opstelling.

In de finale speelde italie 4-3-3.
Waarom? Geen idee!

Confederations cup speelde italie ook 3-5-2 tegen spanje en was het weer een gelijkwaardige wedstrijd!

Ben er heilig van overtuigd dag italie niet overschat maar onderschat word.

13 mei 2014 om 23:10

Cerci en immobile zijn toch een geweldig duo hoor. Als de coach dat aandurft kan dat wat geven.

13 mei 2014 om 19:58

Motta is gewoon een wereldspeler hij wordt erg onderschat.

13 mei 2014 om 20:15

Ik noemde Motta toch ook?

13 mei 2014 om 19:59

Berardi is nog lang niet consistent genoeg voor een groot toernooi. Moet zich echt nog bewijzen, hij is dan ook pas 19.

13 mei 2014 om 20:17

Ik dacht dat hij zeer concistent gespeeld had in de Serie A, veel goals en assists. Logisch dat een 19 jarige niet per se me hoeft maar Januzaj, Sterling, Oranje spelers, gaan ook gewoon mee bijvoorbeeld.

13 mei 2014 om 20:21

Alles behalve, zijn cijfers verdoezelen zijn inconsistentie een beetje. Als je rekening houd met het feit dat hij over 29 wedstrijden 19 goals en 6 assists haalde is dat erg knap, maar hij scoorde twee hattricks, tegen Samp en Fiorentina, en één keer een vierklapper tegen Milan. Dan houd je voor de overige 26 wedstrijden nog 9 goals over. Alsnog knap voor zo'n jonge jongen maar het zijn andere cijfers. Wel heeft hij enorm veel potentie, scoorde in de Serie B ook al 11 keer en trekt die lijn dus door op hoog niveau. Zijn uitschieters tegen Milan, Fiore en Samp tonen ook aan dat deze jongen wel eens "the next big Italian thing" kan worden.

13 mei 2014 om 20:23

Thanks dat wist ik niet, natuurlijk wel een goeie prestatie maar zo is het wel heel anders idd. Bedankt.

13 mei 2014 om 20:18

We zitten qua spelers enkel onder Spanje, Duitsland en Brazilië, de rest kunnen we gewoon hebben en Italië is een sterk blok, een echt toernooiland dat er wel zal staan. We hebben op elke positie een wereldtopper of topspeler (zit een verschil op) nergens hebben we middelmaat lopen dus het valt wel me hoor. Candreva is ook een toppertje (die vergeet je te noemen als topmiddenvelder), staat nog in de belangstelling van Utd zelfs.

Edit: Misschien heb ik mijn bril op, maar dit is mijn bescheiden mening, we zullen er wel staan als het erop aankomt.

13 mei 2014 om 20:22

Ja maar Martins Indi staat ook in de belangstelling van United dat zegt niet veel. Vind Duitsland, wellicht Argentinie (hebben nu prima verdediging en middenveld gekregen vooral doordat di Maria nu middenvelder is) ook niks onderdoet voor Italie. Ik zeg nergens dat ze niet ver komen want ik weet haast wel zeker dat Italië dat gaat doen. Net als altijd.

13 mei 2014 om 20:30

Zoek hem maar eens op, is echt een onderschatte voetballer Candreva. Super techniek, drive, snelheid en inzicht, dodelijk schot heeft hij ook btw en blijft werken tot ie er letterlijk bij neer valt.

Hèhè dat zeg ik ook, Duitsland, Spanje en Brazilië hebben meer namen, Argentinië blijft achteraan minder vind ik, zeker minder dan wij dat zijn achteraan. En onze kracht ligt altijd in de organisatie en de defensie.

13 mei 2014 om 20:46

We zullen het zien over een maand, heb wel meer positieve dingen van hem gehoord dus zou best kunnen.

Argentinie staat achteren met Zabaleta, Garay, Otamendi, Rojo, Mascherano eventueel wel lekker. Vooral Zabaleta, Garay en Otamendi zijn prima verdedigers, topverdedigers.

13 mei 2014 om 20:19

De Sciglio is een geweldige back hoor. Niet voor niets dat zowat alle grote clubs achter hem aanzitten.

13 mei 2014 om 20:20

Ja daar snap ik dus ook niks van. Waarom wordt Donati niet geselecteerd bijvoorbeeld? Heeft een prima seizoen gespeeld bij Leverkusen.

13 mei 2014 om 21:49

"de enige topmiddenvelders zijn Pirlo, De Rossi, Marchisio en op zijn goeie dag, Motta en Veratti" Wat verwacht je, 12 wereldmiddenvelders? :D Je hebt er maar drie nodig als je de juiste opstelling hanteert. Ik zou persoonlijk kiezen voor een 5-3-2. De sterkste posities zijn duidelijk de centrale verdedigers en de centrale middenvelders. Daarbuiten heb je geen top vleugelspitsen, maar eerder centrumspitsen. Daarbovenop komen er heel veel spelers uit Juventus en zij zijn dit systeem gewoon.

Buffon
Barzagli
Bonucci
Chiellini
Maggio
Pirlo
De Rossi
Pasqual
Marchisio
Balo
Rossi/Immo
14 mei 2014 om 01:50

Gewoon wereldkampioen hoor

romulo? insigne?

ik had liever el sharaawy dan insigne denk ik, beide zijn dit seizoen niet super. el92 door zijn blessure en insigne kwam helaas niet echt aan de bak.
verder zag ik ook liever ledesma / cigarini dan romulo maarja die zal toch wel niet in de basis 11 komen.

de grote held francesco totti is helaas niet aanwezig, maar dat mocht al duidelijk zijn.

wel een redelijke selectie en vergeet niet, italianen zijn echte cupfighters.

13 mei 2014 om 19:52

Candreva staat er gewoon bij.

13 mei 2014 om 19:58

Overheen gelezen.

13 mei 2014 om 19:53

Candreva is ook opgenomen hoor, verdient het ook om mee te gaan.

13 mei 2014 om 19:54

Candreva staat er gewoon tussen hoor.

13 mei 2014 om 22:33

El92?! Die is het hele seizoen zo'n beetje geblesseerd geweest; evenals Totti..
Vind het een prima selectie vind het alleen discutabel of Berardi niet mee had gemoeten.

13 mei 2014 om 22:33

Ledesma kijk je weleens lazio de laatste twee jaar? Want als je een genaturaliseerde argentijn op gaat roepen die te traag is en defensief zwak is en zelden een goal scoort een aanwinst voor Italie vindt lol. Maar goed je zegt ook wat over Totti.

Moet dit een verassing zijn? Balotelli is met afstand de beste speler bij Italie. Toch een goed jaar gekend bij Milan voor een spits zonder aanvoer. Balotelli moest letterlijk alles in zn eentje doen ( zie Cl). Zonder Balotelli was Milan gedegradeerd en zou Italie niets te zoeken hebben op het WK. Let op mijn woorden Balotelli gaat topscorer worden dit toernooi. Net als op het Ek!!

13 mei 2014 om 19:52

Pirlo, Chiellini, Barzagli zijn absolute wereldtop, Balotelli niet. Althans dat is mijn mening en van vele anderen denk ik.

13 mei 2014 om 20:07

Absolute wereldtop is maar een vaag begrip dat veel te relatief is om spelers dat label op te plakken. Waar het om gaat is dat e spelers kiest die jou eindproduct leveren en dat doet balotelli zowel bij Milan en zeker bij Italie. Als je je land hoogstpersoonlijk naar de finale van het EK schie, over het dode lijk van het Duitse elftalt, en vervolgens ook nog een goede confederations cup draait, dan moet de trainer je gewoon opstellen. Balotelli gaat geen fantastisch WK draaien en hetzelfde geldt voor vele andere Italianen.

13 mei 2014 om 20:01

Balotelli was de absolute held van het vorige EK met zijn uitbarsting richting Prandelli voor het starten op de bank (of telkens wisselen) toen hij scoorde met zijn gebaren richting de zijkant van wissel me nu dan & na die Goal tegen Duitsland kwam ik helemaal niet meer bij haha wat een held.

13 mei 2014 om 20:04

Hahahahahahah!!!!!

Balotelli de beste Italiaanse speler, ik lig hier op de grond van het lachen. Pirlo? Buffon? De Rossi? Barzagli is een zwaar onderschatte cv en Rossi vind ik een betere spits.

Balo komt ergens op plek 8, als ik erg genereus ben.

13 mei 2014 om 20:09

Aanvallers met diepe middenvelders, centrumverdedigers en doelmannen vergelijken.. Moet niet gekker worden! Balotelli is gewoon de beste aanvaller van Italie en dat beseft Prandelli zich maar al te goed ondanks het (deels door de media gecreeerde) imago van Balotelli dat hem elke persconferentie in het gezicht geduwd wordt.

13 mei 2014 om 20:19

Ben het niet met je eens, vind Rossi beter. Maar dat terzijde: mijn reactie was op iemand die zei dat Balotelli de beste speler van Italië was, met afstand nog wel. Dat is natuurlijk complete onzin.

Verder ga ik Barzagli niet vergelijken met Balo, maar ik vind hem zeker wel beter op zijn plek dan Balo op de zijne.

13 mei 2014 om 21:08

Balotelli met afstand de beste speler? Ga je schamen zeg. Ik haat schoenveter metaforen, maar bij Balotelli en Pirlo gaat ie naar mijn mening op.

Wat een fantastisch team, vraag mij af of hij weer met drie verdedigers gaat spelen net zoals het EK 2012.

Buffon
De Sciglio
Barzagli
Chiellini
..
de Rossi
T. Motta
Insigne
Montolivo
Destro
Balo/immobil
13 mei 2014 om 20:34

Pirlo? Verder zou ik Maggio rechtsback zetten en De Sciglio linksback.

Doe nou maar niet of het bijzonder is dat hij meegaat. Hoort gewoon eerste spits te zijn daar. Heeft een normaal seizoen gedraaid met 14 goals als je kijkt naar het verval waarin milan verkeert. Op 23-jarige leeftijd zo'n club dragen word door velen onderschat blijkbaar.

13 mei 2014 om 20:07

Inderdaad. Dat gezeik tegen hem gaat er echt wel over. Hij heeft een degelijk seizoen gedraaid en dat in een moeilijk seizoen voor Milan.

Op elke linie toppers als buffon,chiellini,pirlo en de Rossi. Een favoriet voor de eindronde. Talentvolle aanval met balo,cerci en immobile heerlijk!

Balotelli moet ook gewoon mee. Spits die ineens kan vlammen tijdens een wedstrijd terwijl die een matig seizoen heeft gedraaid. Feit is een WK een heel ander sfeer met zoch meebrengt. Kan Balotelli zich bewijzen.

Goede selectie. Enige ontbrekende speler is in mijn optiek Florenzi. Erg jammer voor die jongen, maar de concurrentie op het middenveld is moordend.

Geen Giaccherini, Gilardino of die hond van Juve, dus dat is allemaal mooi. Verdediging is wel opvallend: Ranocchia verdient het totaal niet, Astori of Ogbonna veel liever. Darmian is ook opvallend, maar niet onverwacht.

Leuk voor Romulo en Parolo dat ze een kans krijgen, maar ik zie ze het niet halen eerlijk gezegd.

13 mei 2014 om 19:54

Ja helemaal mee eens, ik had ook graag een Totti gezien. Maar helaas.

13 mei 2014 om 20:00

Prandelli is daar vrij duidelijk over geweest, maar het is jammer. Kwalitatief nog zeker goed genoeg, maar Prandelli focust op jeugd.

13 mei 2014 om 20:03

Ik had begrepen dat hij deze beslissing met Totti zelf in overleg had genomen. Aangezien Totti zich al officieel had afgemeld na het Wk 2006.

Prima dat hij op de jeugd focust, maar hij is natuurlijk wel een one-of-a-kind

13 mei 2014 om 20:06

Dat zeker. Had graag nog een keer de keizer zien schitteren op het WK, maar helaas. Prandelli heeft zijn redenen gegeven en daar moeten we het mee doen.

13 mei 2014 om 20:14

Ja inderdaad, ik ben overigens wel te spreken over Italie en met Pirlo en Buffon hebben we zeker nog een paar helden over.

Verwacht wel dat we doorgaan met deze selectie en Engeland terug naar huis sturen.

13 mei 2014 om 19:57

Ik dacht al dat ik meer spelers miste dan alleen Berardi. Florenzi en Totti zijn er ook niet, wat ik erg jammer vind, vooral dat Totti niet mee mag.

Een WK zonder Ibra, Ronaldinho en Totti. Krijg er steeds minder zin in.

13 mei 2014 om 20:02

Tja, steeds meer coaches kiezen voor functionaliteit boven kwaliteit. Erg jammer, ik mis toch wel wat magie in een aantal teams.

13 mei 2014 om 22:30

Totti gaat om zijn karakter niet om zijn speelstijl.

13 mei 2014 om 19:59

Ik volg de Russische competitie niet echt dus misschien dat het daardoor komt, maar ik had Criscito eigenlijk wel verwacht in de selectie?

13 mei 2014 om 20:01

Ik ook wel, maar ik denk dat Prandelli toch wel erg naar de Serie A kijkt. Daarnaast zie ik hem wellicht wel een plannetje smeden met de Torino flank: Darmian, Cerci en Immobile in de spits, kan een dodelijk tandem zijn.

13 mei 2014 om 20:43

Vind het eigenlijk jammer dat Giaccherini niet is meegenomen. Hij heeft natuurlijk niet de kwaliteiten van een wereldtopspeler, maar hij is wel ongelooflijk nuttig. Hij had een sleutelrol kunnen spelen voor Prandelli om een ruimere keuze te hebben in zijn te spelen opstellingen. Een 3-4-3 met Pirlo valt bijvoorbeeld nu al sowieso af (zoals op de Confed Cup tegen Spanje), waarin Giaccherini steeds tussen een centraal middenveld positie en een linksvoor positie wisselde. Misschien dat Florenzi zo'n rol ook had kunnen vervullen, maar dat gaat nu dus ook niet gebeuren.

Vind het sowieso vreemd dat er eigenlijk geen echte linksbuiten tussen zit. Cerci speelt doorgaans als schaduwspits of als rechts, Insigne trekt altijd naar binnen als hij op links wordt gezet en El Shaarawy zit er ook niet bij. Samen met het oproepen van Ranocchia de enige echt grote fout die Prandelli heeft gemaakt denk ik.

13 mei 2014 om 21:00

Florenzi vind ik beter dan Giaccherini, maar ik had hem idd opgeroepen voor zo'n rol. Nu heb je veel te veel centrale middenvelders, je kan er max 3 opstellen. Aquilani, Parolo en Romulo, één van die drie had geschrapt moeten worden voor Florenzi.

Wat betreft linksbuiten heb je gelijk, maar wie wil je meenemen? El Sharaawy kan je niet maken, die heeft niet gespeeld dit seizoen.

Vind het niet selecteren van Criscito ook een zeer vreemde keuze. Maar goed, ben blij dat Gilardino niet is opgeroepen, of die.... van jullie (als ik meer zeg krijg ik waarschijnlijk een ban).

13 mei 2014 om 21:25

Osvaldo, tjah, gelukkig heeft Prandelli zijn verstand niet verloren haha

En Criscito is op zijn zachts gezegd "not amused". Bij het EK mocht hij al niet mee voor een zeer twijfelachtige reden en nu alweer niet. "pissed off" is hij (volgens zijn Twitter dan). Giovinco zal denk ik ook niet blij zijn, al is er voor hem gewoon te veel concurrentie met al die talenten voorin en Rossi die weer van zijn blessure terug is.

En echte linksbuitens zijn er inderdaad niet naast El Shaarawy. Om daar nou Cerci of Insigne neer te zetten vind ik te veel van een gok, want die gaan toch meer naar binnen trekken. Misschien had Florenzi voor die rol (al ook niet echt een linkervleugelspeler) ook kunnen mee gaan.

13 mei 2014 om 21:08

Heeft Italiaanse roots, en heeft daarom voor Italie gekozen. Zal natuurlijk ook wel met de geringe kans op speeltijd bij Brazilie te maken hebben.

Jammer dat Berardi niet meegaat, toch wel een groot talent en heeft leuk dingen laten zien in de Serie A.

13 mei 2014 om 20:21

Zeker jammer, maar zijn tijd gaat zonder twijfel komen. Als hij zo blijft presteren, waarschijnlijk al over twee jaar op de EK.

13 mei 2014 om 20:26

Klopt, helemaal mee eens, maar vind het jammer dat de spelers van wie ik echt kan genieten niet mee gaan.

Uitstekende selectie. Denk dat de 23 zo goed als al in te vullen zijn.
Wat een voorhoede... Deze hebben zo veel doelpunten bij elkaar dit jaar erin geschopt, jammer dat zij n iet allen meekunnen.

Waarom geen Criscito? Is toch wel een aardige linkback.

Ook raar om die Cassano weer op te noemen, tijd voor verandering eigenlijk.

Haha, Genoa had nog getwitterd een uurtje geleden dat Gilardino het wel had gered, dat moeten ze dan rechtzetten. Verder geen verassingen, de normale namen zitten er tussen. Alleen misschien Cassano, want dat was nog niet helemaal zeker.. Gelukkig heeft hij de hoop op Osvaldo laten varen.

Jammer overigens dat Criscito niet meer in beeld is gekomen, al heeft hij niet een superseizoen gehad bij Zenit.

Balotelli dit Balotelli dat, die jongen is gewoon niet gamaakt voor topvoetbal. Is gewoon hopeloos, snap niet dat hij zoveel krediet krijgt! Liet het ook al niet zien bij City, waar hij alleen met topspelers speelde, dus om nu te zeggen dat hij alles alleen moet doen bij Milan gaat me ook te ver. Die jongen zal nooit in de buurt komen van spelers als Zlatan, Cantona, Cassano (heeft ook niet alles uit zijn carrière gehaald) waren/zijn allemaal niet goed in hun bovenkamer, maar ze presteren/presteerde tenminste wel op het veld. Balotelli is gewoon een verwend kind dat niet goed kan voetballen. Heeft geen acties, geen snelheid niets gewoon. Gewoon een statische spits.

13 mei 2014 om 20:12

Halve finale EK tegen Duitsland is geen topvoetbal dus?

13 mei 2014 om 20:18

Waarom steeds teruggaan naar die wedstrijd?? Balotelli is gewoon een momenten voetballer die het om de zoveel tijd laat zien. Bewijst ook je reactie, erg dat je 2 jaar terug in de tijd moet gaan om een actie van hem op te halen. Die jongen is gewoon niet goed genoeg. Geef mij liever Immobiel of Cerci in de spits dan dat verwend joch!

13 mei 2014 om 20:24

Jij hebt het in je originele reactie niet over consistensie maar over kwaliteit.

''balotelli is gewoon een verwend kind dat niet goed kan voetballen. Heeft geen acties, geen snelheid niets gewoon. Gewoon een statische spits.''

Ik heb nog nooit een jongen van 21 jaar die niet kan voetballen zijn land naar de finale van een EK zien schieten, jij wel? Daarnaast laat hij wel vaker mooie dingen zien, vooral voor Italie. Maar goed volgens mij heb jij hem sowieso niet zo vaak zien spelen als je claimt dat Mario een statische spits zonder acties en snelheid is. Als er één ding is waar Mario aan moet werken is het wel meer een statische spits worden.

Dit is een zeer sterke selectie met oude "rotten" en jonge talenten. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik die namen zo lees dat we toch een best wel sterke selectie hebben. Elke linie staan echt toppers. Voor het eerst in een lange tijd vind ik dat we ook een aantal goed aanvallers hebben staan. Destro en Immobile kunnen mooie dingen gaan laten zien als ze minuten gaan maken. Verder heb je met Rossi en Balotelli (in goede doen) ook zeer goede aanvallers. verdediging en middenveld zijn al jaren 1 van de beste ter wereld. Ben benieuwd hoe ver we gaan komen dit WK

Ranocchia???? Wat doet die uberhaupt in de selectie? Hij was waardeloos dit seizoen. Ogbonna en Astori zouden bij mij sowieso in de selctie zitten ipv Ranocchia en Darmian, al kan ik over die laatste niet oordelen want ik heb hem nog nooit zien spelen. Het doet ook pijn aan mijn ogen om te zien dat Aquilani en Montolivo nog steeds geselecteerd worden, met hun win je geen WK. Geen Criscito verbaasd me toch ook een beetje. ik ben gestopt met hem te volgen, heeft hij een blessure of iets dergelijks opgelopen want dat is toch een goeie vleugelverdediger. Ook spijtig voor jongens als Berardi en EL S, De concurrentie vooraan is moordend, maar zij zijn nog jong en barsten van het talent, die zullen volgend wk zeker knallen.

13 mei 2014 om 20:10

Jongen Ranocchia is de laaste maanden goed bezig bij inter. Hoort zeker bij de lichtpunten van In ter dit seizoen. Doe je Juve bril uit.

13 mei 2014 om 20:15

Helaas is mijn (onze) Juve-bril niet elektronisch. Ik kan hem niet "uit" doen, maar wel "af"
Hoewel Ranocchia de laatste wedstrijden goed speelt, heeft hij wel een zeer wisselvallig seizoen gehad. Het is een gok van Prandelli om erop te hopen dat hij deze vorm nog 2 maanden kan volhouden. Dan had ik ook liever Ogbonna gezien, die misschien hier en daar ook wat domme foutjes heeft gemaakt, maar wel over het gehele seizoen meer heeft laten zien (al was dat ook niet veel vanwege hoge concurrentie). Astori vind ik na de winterstop overigens een beetje tegenvallen, dus ik kan me voorstellen dat Prandelli Paletta boven hem heeft verkozen.

13 mei 2014 om 20:15

Het feit dat je Ranocchia nog durft te verdedigen zegt genoeg over jouw kennis van voetbal. Inter zou veel beter presteren als het spelers als Ranocchia zou dumpen want dat is echt een prutser geworden. Ge gaat zien volgend jaar met Vidic hoe goed Inter plots gaat presteren, want dat is wel een echte verdediger!

13 mei 2014 om 20:31

Lucas_moura
Wat heb je met brillen? Dit is al de zoveelste keer dat je iemand beschuldigd van 'een gekleurde bril'. Probeer eens argumenten te noemen, in plaats van andermans reacties te bestempelen als ongegrond.

13 mei 2014 om 20:35

En hier is hij weer ze. Haha ik vind brillen gewoon mooi om te zien. En mijn bril zegt dat Arsenaal na 9 jaar weer een prijs zal winnen!! Maar tjah Hull City is ook geen ploeg he!

Ik weet niet waatom, maar ik moet altijd aan penaltys denken als ik deze selectie zie.

Geen Pele nou ja zeg!

Balotelli is nooit een twijfel geval geweest.

Omg waarom neemt hij geen pelle mee.? Pelle moet gewoon mee maar goed Cesare Prandelli vind van niet. Ik vind het maar raar dat Pelle niet mee gaat.

13 mei 2014 om 20:38

Pelle is topscorer van een mickey mouse league. Alberto Gilardino zou er hier ook 40 inknallen per seizoen. Bij Feyenoord doet hij het leuk maar voor de top komt hij te kort.

13 mei 2014 om 21:07

Hoezo is dat raar? Kijk naar de spitsen die meegaan, allemaal beter dan Pelle. Zelfs spitsen als Di Natale en Berardi die ook beter zijn dan Pelle, gaan niet mee

Wat een poll ook.. Waarom zou je in godsnaam Pelle meenemen.. Allemachtig zeg.. Alle spitsen die hier tussen staan zijn al 10 klasses beter en er zijn er vast nog wel 20 die beter zijn..

Geen enkele linksback?!

13 mei 2014 om 20:15

Darmian / De Sciglio kunnen op linksback.

13 mei 2014 om 20:16

De Sciglio kan uitstekend linksback spelen.

13 mei 2014 om 20:18

Darmian, De Sciglio en Pasqual zijn allen linksback (of kunnen dat in ieder geval spelen)

13 mei 2014 om 20:33

Ze zullen waarschijnlijk met 3 verdedigers spelen, Barzagli, Chiellini en Bonucci.

13 mei 2014 om 20:38

Ja maar er moet toch iets op de flanken staan.

De Sciglio en Darmian zijn rechtsbacks.

Maggio en Abate ook.

Ze hebben toch Criscito en Balzaretti.

Of spelen ze 352 met aan de rechterkant een back en aan de linkerkant een aanvallender iemand zoals Candreva of Insigne?

13 mei 2014 om 21:13

Ik denk dat Insigne of Cassano op de linker flank gaan spelen in een 3-5-2 systeem en dan hebben ze voor recht Maggio, Candreva en Cerci. Ik denk dat er sowieso wel een aanvaller zal staan op een van de flanken, anders zouden ze niet zo veel aanvallers meenemen.
.

Zijn die reacties over Pelle serieus?

13 mei 2014 om 20:20

Laat maar... echt, laat gewoon maar. Ik wil het niet eens weten.

Mooie selectie van Italie. Ze kunnen toch wel een heerlijk elftal opstellen.

En dan een goede bank met spelers zoals Insigne, Candreva, Immobile, Veratti etc.

Edit: Chiellini als CV i.p.v. De Rossi.

Buffon
Maggio
De Rossi
Barzagli
De Sciglio
Marchisio
Pirlo
De Rossi
Cerci
G.Rossi
Balotelli
13 mei 2014 om 20:18

Ik veronderstel dat Chiellini centraal achterin naast Barzagli staat? voor de rest een goeie opstelling, al is Cerci meer een vleugelspeler, daar zou ik graag Insigne zien.

13 mei 2014 om 20:21

Cerci heeft geloof ik aardig wat wedstrijden achter de spits gespeeld bij Torino, maar het is inderdaad wel meer een vleugelspeler.

13 mei 2014 om 20:47

Candreva is ech een topper en gaat na dit seizosn waarschijnlijk naar een Europese topclub, hij hoort echt in de basis en zal op het WK ook basis spelen. Voor de rest is de opstelling op zijn sterkst. Met Destro en Immobile op de bank heb je een magnifieke bank wat betreft spitsen. Graziano wie???

13 mei 2014 om 22:17

Want wie heeft openlijk geflirt met Candreva of hoe kom je erbij? Bron?

Ik wacht eigenlijk op de Franse opstelling. Beetje off topic, maar die hebben minstens net zo'n allround team als de Italianen.

Hoop ook op een kwartfinale Frankrijk - Argentinie en een achtste finale Columbia - Italie. Haha hebben we er zin in of wat?!

Best een vrij goede selectie. Hier en daar heb ik wel mijn twijfels over sommige spelers die er nu bij zitten, bij o.a. Romulo en Ranocchia. In plaats van die twee had ik toch voor Florenzi en Ogbonna gekozen, maar ik ben niet Cesare Prandelli. Verder is het een selectie waarmee ik hoop dat we ver komen.

En waarom reageren sommige mensen hier nog verbaasd dat Pellè niet is geselecteerd? De huidige aanval van Italia is gewoon heel goed zo en stel iemand mocht wegvallen heb je alsnog betere kwaliteit dan hij

Ziet er heel leuk uit op papier. maar als je ze in een opstelling gaat zetten merk je dat het middenveld geen variatie heeft. Bijna allemaal defensieve of controlerende spelers. Ik verwacht dat Italie, zoals gewoonlijk, te weinig aansluiting kan vinden tussen middenveld en aanval. Te weinig creatieve spelers, beetje hetzelfde probleem als Engeland altijd had (zij nu iets creatiever dan voorgaande kampioenschappen).

Dit is de sterkste opstelling. Op de bank Motta, Sirigu, Bonucci, Abate, Ranocchia, Destro, Maggio, Cassano.

Edit: De Rossi ipv Verratti

Gigi
de Sciglio
Barzagli
Chiellini
Cerci/Candre
Pirlo
Verratti
Insigne
Monto/Marchi
Immobile/Bal
Rossi
13 mei 2014 om 20:46

Laat De Rossi maar thuis ja

13 mei 2014 om 20:52

So, dat is wel een ultra-aanvallende opstelling. Misschien iets als je 2-1 achter staat met nog 10 minuten te gaan ja. Maar als je zo aantreed tegen Brazilië wordt je volledig overlopen met die ruimtes achterin. Insigne op links in een 3-5-2 is trouwens ook geen goed idee, daar is hij veel te aanvallend voor ingesteld. Bovendien kan hij nauwelijks verdedigen. Zelfde geld voor Cerci op rechts min of meer. Daarnaast heb je twee a drie regista centraal staan (pirlo, Verratti en eventueel Montolivo), overbodig en het zorgt er ook nog voor dat je geen enkele loper op het middenveld hebt, waardoor je nog eens extra overlopen wordt.

Edit: Met De Rossi ipv Verratti, dan is het nog steeds te aanvallend naar mijn mening en geeft het nog steeds te veel ruimtes weg. Voornamelijk omdat De Sciglio achterin staat op die positie en de twee vleugelspelers die je kiest.

13 mei 2014 om 20:56

Het lijkt me sterk dat er zo aanvallend gespeeld gaat worden, nu speel je bijna 3-3-4. Het lijkt me logischer dat er een 3-5-2 gespeeld gaat worden, met wingsbacks op beide flanken. Candreva zou de rol van rm nog wel kunnen vervullen, maar insigne is te aanvallend ingesteld. Zonde trouwens dat mimmo er niet bij is, die had de rol als lm prima kunnen vervullen.

13 mei 2014 om 23:46

Alles behalve sterkste opstelling, dit is zo goed als zelfmoord plegen. Veel te aanvallend. 352 is een prima formatie maar dan wel met maggio en pasqual bijvoorbeeld als wingbacks, en geen cerci en insigne die veel minder kunnen en doen meeverdedigen.

Beter voor Italië. Pelle is goed voor de eredivisie. Maar niet voor het Italiaanse team

Wat een middenveld hebben ze
Wie moet er eerste doelman zijn?
Buffon Held maar begint wel wat op leeftijd te raken.
Of Siguru die toch aardig goed op weg is.

13 mei 2014 om 23:49

Buffon zal gewoon 1e keeper zijn, iemand van zijn statuur zet je natuurlijk niet op de bank op zo'n groot toernooi. Denk dat het ook meteen zijn laatste is want zoals je al zegt, wordt hij wel elk jaar wat minder, hoe jammer ook. Maar met sirigu en daarna perin staan er prima vervangers klaar.

Hahha ik wou het eigenlijk net veranderen. Natuurlijk de Rossi ipv Verratti.

Jammer dat El Shaarawy er niet bij zit. Maar wel een hele sterke selectie heeft Italië.

In pricipe een prima voorselectie, al heb ik toch een paar op- en aanmerkingen. Ten eerste vind ik het selecteren van romulo ronduit lachwekkend, die presteert net een jaartje goed bij Verona. Bij Fiorentina heeft hij er weinig van gebakken, waar het niveau en de druk toch wat hoger liggen. Had dan iemand als florenzi meegenomen. Daarbij is romulo gewoon een Braziliaan, al kun je dat natuurlijk ook van motta zeggen. Verder vind ik het selecteren van rannochia twijfelachtig, daar had ik liever ogbonna gezien. Verder had ik ook liever antonelli of mimmo criscito gezien in plaats van pasqual, al gun ik het een sympathiek persoon als hem natuurlijk van harte. Verder is het natuurlijk geweldig dat jongens als perin, immobile en insigne zijn geselecteerd. Echt jongens voor de toekomst, die dit jaar ook bewezen hebben er echt klaar voor te zijn.

Blijft wel een sterke selectie. Er wordt weinig over Verratti gezegd, maar dat is echt een heerlijke speler hoor. Hij heeft een heel goed seizoen gedraaid bij PSG en heeft zich makkelijk staande gehouden na een overstap van Pescara. Overigens ook wel leuk dat Parolo erbij zit, zie ik toch wat liever dan Montolivo. Ik denk dat ze zeker weer in staat zijn om een halve finale te halen.

en waar is Totti?

13 mei 2014 om 22:20

Totti heeft slechte reputatie buiten Roma om en gezag ondermijnende dus dat wil geen trainer. Bij As kan je niet om hem heen.

Ik hoop toch stiekem op het Juve-systeem met misschien De Rossi als CV.

Buffon
Barzagli
Paletta/DDR
Chiellini
Maggio
Pirlo
Motta
De Sciglio
Montolivo
Cassano
Balotelli

Met Rossi , Immobile en ook Cassano ben ik benieuwd of Balo vaste basisspeler wordt of dat het net als het afgelopen Ek wordt

Ik vind het erg opmerkelijk dat er van de dertig man maar 4 van Milan komen en maar een van Inter. Verder kan je hier een aardig team mee bouwen maar toch zie ik Italië niet als een van de kanshebbers of outsiders. Het team is te afhankelijk van Balotelli en komt verder kwaliteit tekort om te tippen aan Brazilië, Argentinië, Duitsland, Spanje en Portugal.

Breekijzer Toni had 100% ook meegenomen worden evt Pelle. Nu heb je geen enkel breekijzer.

Hierbij de opstelling wat prandelli zeker moet gebuiken

Marchisio niet achter de spits maar op middenveld en Pirlo iets naar achter en de rossi als enige mrevoetballende verdediger.

Buffon
De Rossi
Barzagli
Chielini
Maggio
Pirlo/Verrat
De Rossi
Pasqual
marchisio
Cerci
Immobile

Ook even een beschrijving waarom prandelli deze opstelling moet hanteren:

Buffon: Captain + nog steeds beste keeper van Italie
Bonucci: Jong, snel, sterk in de lucht en een goeie stofzuiger
de Rossi: Opbouwend tussen deze 2 mandekkers erg sterk, creatief, als het moet ook sterk als verdediger
Chiellini: Sterke mandekker, snel, sterk in de lucht, net als bonucci een drama opbouwer daarom de rossi als opbouwer.
de Sciglio: snel, loopvermogen, sterk in aanvallend opzich, maar ook verdedigend oke
Marchisio: loopvermogen, box to box, kut werk van Pirlo oplossen
Pirlo: Omdat het moet
Insigne: Aanvallend erg sterk, snel, creatief, zwak in het verdedigen, daarom chiellini linkercentrale verdediger.
Candreva creatief, loopvermogen, doet zijn verdedigende taak ook
Balotelli sterk, kan duel voor je beslissen, (1ste wedstrijd kut direct vervangen voor rossi, destro
Immobile topscoorder serie A

Buffon
Bonucci
de Rossi
Chiellini
De siglio
Marchisio
Pirlo
Insigne
Candreva
Immobile
Balotelli

Vind het jammer dat Montolivo en Mattia destro niet zijn opgeroepe.. ze zoude zeker waarde brenge. Wordt de selectie nog gewijzigd? Of vallen van deze groeo nog een paar mense af?

Ik had florenzi wel meegenomen maar ik ben dann ook niet onpartijdig. Verder zit het met de aanval wel goed ik hoop dat destro ook gaat spelen, hoewel ik die anderen beter vind. Jammer dat totti niet meegaat maar ik ben het met prandelli eens dat hij naar de jeugd kijkt.

Sorry montolivo en destro tog opgeroepen. over het hoofd gezien. gelukkig!

Toch apart dat er geen antonelli of criscito opgeroepen is. Er zitten natuurlijk wel rechtsbacks bij die daar kunnen spelen zoals de sciglio of darmian, maar buiten pasqual geen linksbenige lb. Had toch wel gerekend op een van de twee eerstgenoemden.

Verder prachtig dat er drie Fiorentina spelers tussen zitten, vooral pasqual en Rossi gun ik het enorm. Aquilani natuurlijk ook, maar pasqual verdient het al héél lang en Rossi spreekt voor zich. Selectie ziet er weer prima uit, op een aantal namen na redelijk hetzelfde als op het afgelopen ek. Zou persoonlijk met dit elftal spelen, 352 systeem vond ik namelijk erg goed werken op het afgelopen ek met de rossi als cv. Als lb kies ik pasqual, enigste linksbenige lb, middenveld met ook Candreva, geweldige creatieve middenvelder met een heerlijk schot. Voorin Rossi en Immobile, Rossi is een geweldenaar, beste spits bij Italië by far. Immobile topscorer van serie a, klasbak, spreekt voor zich. Zie hem liever dan balo, al kan balo de plek van grande Pepito overnemen wanneer prandelli hem toch niet laat starten.

Laat het wk maar beginnen, Forza italiaa!

Buffon
Barzagli
De Rossi
Chiellini
Abate
Pirlo
Motta
Pasqual
Candreva
Immobile
Rossi

Hoe kan je een 19-jarige bij een degradatieclub die er 16 in 28 wedstrijden heeft inliggen niet oproepen? Maar wel net-nieters als Cassano,cerci en Rossi..

Mooie selectie en de Italianen hebben in het verleden bewezen boven zichzelf uit te kunnen stijgen op mondiale eindrondes dus wie weet waar ze toe in staat zijn. Vrij logische selectie, al had ik zelf gehoopt dat er ruimte voor Luca Toni ingeruimd zou worden. Hij beschikt toch over andere kwaliteiten dan de huidige aanvallers en heeft dit seizoen echt top gepresteerd. Zoveel doelpunten maken bij een ploeg als Hellas Verona zouden weinig spelers voor elkaar krijgen. Als Feyenoorder had het leuk geweest om Graziano Pelle mee te zien gaan, maar dat is natuurlijk niet realistisch.

El Sharaawy niet fit genoeg?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren