Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Flinke kritiek op Heerenveen: ‘Belabberd en gewoon amateuristisch’

Laatste update:

SC Heerenveen deed tot de laatste speeldag mee om directe plaatsing voor de Europa League en eindigde uiteindelijk op een vijfde plaats. Woensdagavond ging het in de play-offs helemaal mis. AZ was in eigen huis met 3-0 te sterk voor de noorderlingen, die in het weerzien van komende zaterdag een krachttoer zullen moeten leveren om de finale van de play-offs te bereiken.

/

Marten de Roon is zeer teleurgesteld. “Dan kun je tien punten meer hebben dan AZ en een heel goed seizoen achter de rug hebben, maar dat zegt niets meer. AZ straalde uit dat het wilde winnen en wij liepen achter de feiten aan. Het was belabberd”, bromde de captain via de officiële kanalen van Heerenveen.

De Roon stoorde zich vooral aan de manier waarop AZ, in korte tijd, kon uitlopen van 1-0 naar 3-0. “Dat was gewoon amateuristisch.” Celso Ortiz zette de thuisploeg na 25 minuten op voorsprong en tien minuten later verzilverde Nemanja Gudelj een strafschop. Nog voor rust bepaalde Steven Berghuis al de einstand van de krachtmeting in het AFAS Stadion.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was zeer slecht van Heerenveen ,
Diep triest

8 mei 2014 om 10:20

Marco is vanbinnen hartstikke blij!

8 mei 2014 om 10:30

Haha ja marco heeft het wel goed gefikst. Ik weet niet in welk hotel ze gegeten hebben voor de wedstrijd, ik denk dat Marco de chef kok kende

8 mei 2014 om 12:06

AZ is er nog niet he, moeten nog een ploeg uitschakelen....
Maar AZ heeft uiteraard wel het meeste ervaring met wedstrijden over 2 duels En dat moeten ze nu gebruiken

8 mei 2014 om 11:37

Heel simpel. van Basten had geen Berghuis tot zijn beschikking. verder waren Finnbogason en nog enkele spelers zeer onder de maat bij Heerenveen. Het leek net of hun het volgende seizoen niet meer kan schelen. M.a.w. in de zomer zijn ze toch weg.

8 mei 2014 om 15:10

Viergever had er al lang af gemoeten met rood voor die elleboog op vd Berg en het was nooit een penalty dus tja we hebben de scheids vaak mee maar nu zat het ons dik en dik tegen

Dit mag wel op conto van Van Basten geschreven worden. Kritiek hebben op de onervarenheid van een andere (collega) trainer maar zelf zo'n zwakke prestatie neerzetten.

8 mei 2014 om 09:18

Dus van Basten mag nergens meer kritiek op leveren?
Elke trainer loopt wel eens tegen een nederlaag aan hoor.

8 mei 2014 om 09:27

Doel van de playoffs is het behalen van Europees voetbal, als je als trainer je elftal hier niet voor kan motiveren dan doe je iets niet goed.
Opstelling van Heerenveen was ook drama en volgens mij is de trainer daar ook verantwoordelijk voor.
Kritiek leveren mag maar kijk eerst of je het zelf beter kan , in dit geval dus niet !

8 mei 2014 om 09:34

Bander. Opstelling was toch hetzelfde als de vorige 4 wedstrijden die allemaal werden gewonnen? Dat was dus meer in het licht van 'never change a winning team'. Het wad gister wel heel slecht ja.

8 mei 2014 om 15:43

Heerenveen heeft een heel jong team en zeker de nieuwe "spelers " die nu een basisplek hebben gehad.

De speler van het seizoen zet hij Alweer op de bank, Zyech..

Deze jongen heeft nog maar 1 jaar contract dus wordt vermoedelijk verkocht deze zomer, waar hij 2 maand terug nog 6 miljoen waard was is hij nu de helft waard, waarom? Omdat Marco hem niet laat spelen....

Daarbij heeft Marco in 2jaar tijd nog steeds geen spelsysteem toegebracht. Het enige wat hij kan is ingraven en hopen op een counter.
Advocaat is niet dom die weet dat ook en past tactisch wat dingen toe en voila je ziet het verschil tussen een echte trainer en een amateur als van Basten.

Blij dat hij straks weggaat en voorspel nu al dat hij het seizoen bij az niet gaat afmaken.

8 mei 2014 om 09:51

Van Basten draait een prima seizoen. Nu zakken ze een keer door het ijs, az speelde ook gewoon goed, en opeens ligt alles aan van Basten?!

8 mei 2014 om 10:49

Nee hoor, de meeste Heerenveenfans zijn het hele seizoen al niet echt te spreken over van Basten en zijn speelwijze. Altijd dat achterover hangen, controlerend middenveld, en alleen in de voorhoede wat creativiteit. Daarnaast heeft de beste man geen tactisch vermogen. Zoals gister, wanneer AZ hun opstelling wat wijzigt waardoor wij er niet meer aan te pas komen, kan van Basten zijn team niet omgooien om weer in de wedstrijd te komen. Daarnaast wisselt hij te laat, Finnbogason kon al 10 minuten niet meer en ook van la Parra mocht hij wel wat eerder brengen dan 10 minuten voor tijd.

De laatste weken ging het aardig goed met de jonge talenten, maar zoals zo vaak zijn deze jongens wisselvallig. Zo hadden ze gister een slechte dag. Al zakten de ervaren mannen Kum, Kruiswijk en vd Berg ook flink door het ijs.
Gisteren lag dus niet alleen aan het tactisch onvermogen van van Basten, maar dat is wel iets waar de meeste supporters zich aan storen.

8 mei 2014 om 12:18

Je wordt gewoon bijna 4e dit seizoen met je provincieclub en dan ben je niet tevreden met je coach? pffff....

8 mei 2014 om 13:37

jij bent een van de (vele) Feyenoorders die puur en alleen voor de club naar het stadion gaan en daar 90 minuten de ogen dicht hebben en met de rug naar het veld staan of ben je ook een voetballiefhebber?
Ik houd wel van een mooie pot voetbal met verzorgd spel en dat is onder van Basten gewoon niet geweest. De resultaten verbloemen het dramatische veldspel. 2 jaar werken, en dan nog geen lijn in het spel. Ok, een lijn van angsthazenvoetbal.

8 mei 2014 om 09:51

Het is ook wel een beetje pech geweest. Tuurlijk speelde Heereveen onder de maat maar wanneer die in mijn ogen belachelijke penalty niet wordt gegeven (de bal was nooit bij de desbetreffende speler beland) blijft het 1-0. Die 3-0 viel daar zo kort op dat het misschien sowieso wel 2-0 was geworden maar misschien had Heereveen wel stand kunnen houden tot de rust en met 1-0 is er nog van alles mogelijk.
Nu was het bij rust al zo goed als gespeeld en dan wordt het spel er natuurlijk ook niet beter op.

Misschien toch een gebrek aan ervaring? Ik zag wat jongens in de basis staan die relatief onervaren zijn. Zo'n Marzo, Van Aken en Sinkgraven hebben weinig gespeeld. Wat logisch is gezien hun leeftijd natuurlijk. Waarom kwam die Slagveer er eigenlijk in ipv Van la Parra? Die Slagveer kan er echt weinig van. Het was ook zonde om te zien dat iedereen bij Heerenveen in de laatste 25 minuten voor hun eigen kansen gingen. Kansloze afstandsschoten en acties die gedoemd waren te mislukken. En dat heb ik het met name over Ziyech, Slagveer en Bascarcikoglu (of hoe je dat ook schrijft).

8 mei 2014 om 09:31

Klopt. Een van Aken en Sinkgraven zijn nog maar 19, op die leeftijd zijn ze gewoon nog wisselvallig. Als dan ook nog eens jongens met meer ervaring (kruiswijk, Kum, vd Berg) het laten afweten, is het voor die jonge jongens helemaal onmogelijk.
Dan heb je natuurlijk nog de jongens die jij noemt, Basacikoglu, Slagveer en Ziyech, die jongens komen dit seizoen ook pas echt voor het eerst kijken.
Neemt niet weg dat gister gewoon een wanprestatie van formaat was en dat de jongens niet om konden gaan met de tactiek van AZ. Wat natuurlijk ook een verdienste is van Az.
Van Basten wilde te controlerend spelen, maar er werden daarvoor te veel fouten gemaakt.
In voorgaande wedstrijden met AZ hebben we kunnen zien dat we juist met minder controle en meer creatieve jongens op het middenveld er een goed resultaat uit haalden. Blijkbaar was Marco dat vergeten.

8 mei 2014 om 10:04

Denk je dat er nog kansen zijn volgende week? Ik meen me te herinneren dat we in de beker ook kansloos verloren van AZ maar diezelfde week in de competitie ze van het kastje naar de muur stuurde. Ik probeer maar optimistisch te blijven haha

8 mei 2014 om 10:15

@Feantime: In de beker werd het 2-2 en wonnen we na penalty's. Verder verloren we met 4-2 in Heerenveen en met 1-5 in Alkmaar als ik me niet vergis. Maar ik denk inderdaad dat jullie kansloos zijn, zeker zonder Finnbogasson. Er gelden nu Europese regels en ik zie Heerenveen niet met 4-0 of 5-1 winnen. Daarvoor heeft AZ net iets teveel ervaring. Of er moet een vroege rode kaart vallen ofzo.

8 mei 2014 om 10:59

Klopt zo was het inderdaad. Dank voor het ophelderen. Het word zeker een heel moeilijk verhaal maar ik zeg nooit nooit. De ervaring van AZ tegen bevliegingen van heerenveen. Het rare van heerenveen dit seizoe is dat ze de ene wedstrijd een dot van een partij op mat kunnen leggen en de volgende wedstrijd weer door de ondergrens kunnen zakken of dus andersom. Hier hoop ik dus een beetje op met een vroeg doelpunt en het kan nog. Maar als je inderdaad zonder een bril kijkt is het zeer waarschijnlijk helaas einde verhaal. Had graag na jaren heerenveen weer eens in europa willen zien.

8 mei 2014 om 11:19

Kansen zijn er altijd. Maar ik zie het somber in.
Wellicht inderdaad met een vroege goal of vroege rode kaart aan de kant van AZ. Of AZ moet al heel gemakkelijk gaan spelen omdat ze denken dat ze er al zijn, dat we ze kunnen overdonderen.
Maar ik denk dat AZ daarvoor te gedreven is en te veel ervaring heeft in beker en EL.
Maar goed ook ik zeg nooit nooit, gezien de eerdere overwinningen dit seizoen van Heerenveen op AZ.

8 mei 2014 om 12:26

Haha, ik en weinigen met mij zagen AZ ook niet zomaar met 3-0 winnen hoor(op voorhand) en toch gebeurde het. Het is en blijft voetbal natuurlijk.

Ik snap je wel hoor en bedoel het ook niet lullig. Maar als Heerenveen een uitschieter heeft(en ze hebben toch bewezen er een aantal te kunnen maken tegen AZ) dan is niets onmogelijk.

Maar realistisch bekeken is ons verhaaltje uit, hoop ik dat AZ vervolgens Groningen weg tikt en met Van Basten opnieuw Europees gaat. Het is hem, en AZ gegund.

Dit was weer het ouderwetse Heerenveen. Onsamenhangend, slap en paniekerig voetbal. Had gehoopt gezien de laatste serie dat dat achter ons lag maar niet dus.

AZ niet één maar vele klassen beter. Heerenveen kan zoveel beter dan dit. Echt jammer dat ze het zo laten afweten, juist nu het om de knikkers gaat.

En nee, niks schuld van Van Basten!! Je kan verrast zijn door de tactiek van de tegenstander maar je mag toch verd*mme verwachten van profs dat ze hier zelf op kunnen anticiperen?

AZ, gefeliciteerd, dik en dik verdiend gewonnen. Had Heerenveen als een serieuze winnaar van de playoffs verwacht(zonder gekleurde bril) gezien de vorm van de laatste weken. Niets is minder waar helaas....

8 mei 2014 om 11:02

Dat mag je van prof wel verwachten ja. Maar als je kijkt naar de geringe ervaring van de jongens als Sinkgraven, van Aken, Basacikoglu, Ziyech, Marzo en Slagveer, mag je dat dan nog wel verwachten?
Een vd Berg, Kruiswijk, Kum hebben dat inzicht ook niet en vielen ook flink door de mand. Dan moet op zo'n moment de trainer toch aan de bel trekken? Daar staat hij voor lijkt me.
Finnbogason moest eraf, dat is meteen een kans om het tactisch om te gooien. Daarnaast had hij van Aken ook wel mogen wisselen, ging zo vaak in de fout en kwam een aantal keren heel goed weg dat hij geen tweede geel kreeg. Dan was je nog verder van huis geweest en was het zo 5/6-0 geworden.
Bijna alle spelers vielen gister hard door de mand, maar van Basten heeft hier net zoveel schuld aan.
Geen EL voor ons komend seizoen, nu maar hopen dat Lodeweges tactisch beter is en wat meer durft dan onze huidige trainer.

8 mei 2014 om 11:39

Je geeft zelf het antwoord. Waar waren Kruiswijk, Kum, Van den Berg en Nordfeld? Die hadden het heft in handen moeten nemen.

Van Basten valt alleen te verwijten dat hij niet ingreep bij Van Aken. Een beter alternatief had hij m.i niet voor Finnbogason dan dit. Of had jij een beter idee? Ik zag nl geen andere oplossing.

Begrijp me goed, ik ben geen fan van Van Basten. Integendeel, ik ben blij dat we ervan af zijn en hopelijk straks weer echt voetbal in de ploeg krijgen. Maar het is niet fair om dit allemaal bij hem in de schoenen te schuiven!

“dan kun je tien punten meer hebben dan AZ en een heel goed seizoen achter de rug hebben, maar dat zegt niets meer"

Juist hierom moet die Play-Offs gewoon verdwijnen, over een heel seizoen ben je gewoon 5e, normaal gezien overal een Europa league plek en dan sta je uiteindelijk met lege handen en gaat een mindere ploeg europa in...

8 mei 2014 om 09:38

Als je met 3-0 wint is het dan wel een mindere ploeg?

8 mei 2014 om 09:44

Dus NEC is net zo goed als Ajax omdat het 2-2 werd?

8 mei 2014 om 09:54

Resultaat-technisch hebben we beter gepresteerd gezien de eindstand. Denk dat de teams mekaar niet echt veel ontlopen. Dat geldt eigenlijk voor alle teams in de playoffs, alleen Groningen is over het jaar heen een niveau'tje minder geweest..

8 mei 2014 om 10:22

@abe84
........ Groningen heeft de eerste drie maanden van dit jaar een dramatische vorm gehad en was ook de slechtst presterende club. Daarna winnen ze 'gewoon' 7 wedstrijden op rij... waaronder uit in Eindhoven... Dat geeft wel iets aan over de selectie. De eerste seizoenshelft heeft Groningen technisch ook prima voetbal laten zien...
ondanks deze dramatische reeks/terugval staan ze maar 6 punten achter Heerenveen die volgens mij een uitstekend jaar heeft gehad.... De selectie van Groningen noem ik ook niet minder dan die van Heerenveen. Alleen Vitesse steekt er kwalitatief echt bovenuit.... maar ja, ook die verliest van Groningen. Ik denk zonder uitzondering dat er geen favoriet is omdat Vitesse uit vorm is

8 mei 2014 om 11:36

Ben wel blij met het resultaat eigenlijk. AZ komt altijd erg ver in Europa namelijk en zijn de laatste paar jaren erg belangrijk geweest voor de coefficientielijst! Misschien dat ze daarom ook lager zijn geeindigt? Ze hebben dit seizoen ook iets van 12 wedstrijden meer gespeeld door de Europa League

Heerenveen is onder Van Basten gewend om met veel spelers achter de bal te spelen en met snelle aanvallen te scoren. Dat trucje heeft die Bitterbal ook eindelijk in de gaten en voerde dat iets beter uit gisteren. Met name Berghuis en zijn bevliegingen. Het blijft vreemd om Ziyech niet te laten starten. De klasse druipt eraf. Wat zou AZ die goed kunnen gebruiken!

zo ga je als favoriet in grote vorm de playoffs in en zo druip je af na een oorwassing van jewelste. Op basis van het spel dit seizoen niet erg, veel voetbal heeft er gewoon nooit in gezeten. Gisteren ook weer ernstig vastgeklampt aan controle met Marco's beperkte oogappeltje van den Berg als centrale man, nee, prima zo. Volgend jaar maar weer eens aan wat opbouwvoetbal werken.

Wat zijn we allemaal weer aan het overdrijven over Heerenveen! Vreemd genoeg heeft niemand het meer over die onnozele grensrechter die zo maar zonder enige aanleiding vond dat AZ een strafschop moest krijgen.

Als Slagveer normaal had gedaan en zonder deze strafschop was het gewoon 2-1 ipv 3-0 geweest en dan had Heerenveen zaterdag nog alle kans gehad.

Onbegrijpelijk dat Van Basten Van La Parra niet gelijk aan het begin van de tweede helft inbracht ipv Slagveer. Hierdoor heeft hij, stom genoeg, de schijn tegen zich gekregen wat betreft zijn overgang naar AZ.

8 mei 2014 om 09:52

Klopt dat de penalty onterecht was, maar wij hadden al eerder een penalty moeten krijgen dus ik vind het wel goed zo.

8 mei 2014 om 10:31

Eens, feit blijft dat de spelers van Heereveen dramatisch speelde. De reserve spelers zagen dit als een kans zichzelf te bewijzen en dat hebben ze in mijn ogen ook gedaan. Hopen dat volgend seizoen de "bankspelers" ook kansen krijgen van pannenkoek.

8 mei 2014 om 11:08

Nou ik weet niet hoor, maar de eerste helft hadden we niks in te brengen. En de tweede helft leek AZ het wel best te vinden en mocht Heerenveen wat meer proberen. Maar dat zouden de meeste ploegen wel doen met een 3-0 voorsprong.
Die strafschop leek een goedmakertje op die daarvoor die niet werd gegeven, 3-0 was gezien de eerste helft gewoon terecht. De tweede helft hing op een gegeven moment de 3-1 wel in de lucht, maar die viel door wat pech niet.
We mogen blij zijn dat van Aken geen 2e geel kreeg en we met iets van 5-0 o.i.d. naar huis waren gestuurd. Al zijn onze kansen nu eigenlijk ook wel verkeken.

Ik vond Esteban qua trap al een drama... maar die Nordfeldt kan het nog slechter, alle ballen over de zijlijn en een paar korte balletje gewoon in de voeten van een Az'er.

Je zult maar Heerenveen supporter zijn met een trainer als Van Basten. Die brengt zijn club helemaal van het pad af en gaat waarschijnlijk zelf met zijn nieuwe club Europa in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren