Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klaassen volgt Van Ginkel op als Talent van het Jaar

Laatste update:
/

De Johan Cruijff Prijs 2014 is voor Davy Klaassen. De 21-jarige middenvelder van Ajax is volgens het ANP winnaar geworden van de verkiezing van Talent van het Jaar in de Eredivisie. Hij krijgt later dit jaar de prijs uitgereikt tijdens het gala voor Voetballer van het Jaar. Klaassen treedt daarmee in de voetsporen van enkele grote namen en enkele ex-talenten op de Nederlandse velden. Vorig seizoen won Marco van Ginkel de award; hij verdiende in de daaropvolgende zomer een transfer naar Chelsea.

FOX Sports riep Klaassen reeds uit tot ‘Veronica Rookie of the Year en nu is de Ajacied ook in de prijzen gevallen in een andere verkiezing. De van oorsprong aanvaller beleefde zijn definitieve doorbraak in het shirt van de Amsterdammers. Hij debuteerde twee seizoenen geleden al, maar werd danig gehinderd door blessures. Pas deze jaargang bleef hij geruime tijd fit. Met 10 doelpunten in 26 wedstrijden was hij (samen met Kolbeinn Sigthórsson) Ajax’ meest productieve speler in het kampioensseizoen.

In 2003 was Arjen Robben de inaugurerende winnaar van de Johan Cruijff Prijs, die voor die tijd door het leven ging onder de titel Talent van het Jaar. Robben werd opgevolgd door Wesley Sneijder en in de jaren die volgden wonnen Salomon Kalou, Klaas-Jan Huntelaar, Ibrahim Afellay, Miralem Sulejmani, Eljero Elia, Gregory van der Wiel, Christian Eriksen, Adam Maher en tenslotte Van Ginkel de prijs. Klaassen krijgt een trofee en mag een locatie noemen, waarop een Cruyff Court wordt aangelegd.

De Ajax-middenvelder kreeg van de jury, bestaande uit Johan Cruijff zelf en verder Frank de Boer, Wim Jonk, Jan Wouters, Ron Jans, Ronald Koeman, Youri Mulder, Philip Cocu, Willy Dullens en Erwin Koeman, nipt de voorkeur boven Memphis Depay van PSV.

Davy Klaassen is de terechte winnaar van de Johan Cruijff Prijs

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt mij terecht. Heeft knap zijn definitieve doorbraak beleefd na al zijn blessures en is één van de dragers van dit Ajax geworden. Speelde voor de winterstop voortreffelijk en ging daarna beetje mee in het dipje van Ajax, maar zeker verdiend dit. Werkt hard voor het team, altijd.

Ja, uiteraard waren Ziyech, Depay en Boetius ook goed, maar waren die ook heel erg constant? Ziyech heeft het vooral de laatste weken laten zien, maar daarvoor kan ik me toch niet heel erg veel speciaals herinneren. Depay was één van de weinige bij PSV die constant z'n niveau haalde, maar toch was het denk ik niet een van de sterkhouders, ondanks dat die wel belangrijke goals waren. En Boetius.. Lastig, heeft bepaalde sterke wedstrijden gehad, maar Pellè sprong er meer bovenuit bij Feyenoord.

6 mei 2014 om 15:00

Alsof Klaassen de uitblinker was van Ajax?
Daarnaast is het nog altijd makkelijker meevoetballen in een kampioensteam dan in een team als bijv PSV wat voor geen meter draaide. Depay vind ik sowieso de speler met het meeste talent in de Eredivisie gevolgd door Boetius, Ziyech en Klaassen.

6 mei 2014 om 15:06

Klaassen blonk niet misschien altijd uit in goals, assists, maar zeker wel als aanjager. Wat ik net al zei, hij blijft altijd tot minuut 90 vechten en toont altijd goede moet. Ook heeft die toch echt hele goede wedstrijden gehad (nac), waarin die een hattrick maakte als middenvelder. Is toch echt een van de motors achter dit niet altijd even goed spelende Ajax. Toch vind ik Klaassen een voorbeeld voor dit Ajax.

6 mei 2014 om 15:10

Het is niet alsof Ajax heel lekker draaide.

6 mei 2014 om 15:11

Volgens mij begon ajax pas te draaien toen klaassen er in kwam.

6 mei 2014 om 15:11

Je moet nou ook niet denken dat ik vind dat Klaassen er niets van kan..
Het is een talent maar in mijn ogen is Depay en in mindere mate Boetius een paar stappen verder/beter dan Klaassen.

6 mei 2014 om 15:18

Ja hoor haha. Ajax is een goed team en daardoor hoeft Klaassen niets te doen? Hahahahahahaha De spelers maken het team. Het team niet de spelers. Als Depay het was geworden dan had ik dat niet raar gevonden maar de uitverkiezing van Klaassen is ook verre van raar.

Het probleem is alleen dat Ajax-haters onderhand niet meer normaal kunnen nadenken als er een prijs naar Ajax gaat. Dan komen alle gefrustreerde onderbuik gevoelens naar buiten.

6 mei 2014 om 15:23

@ansjo: niet alles is Ajax haat. Ajax is gewoon de terechte kampioen geweest en heeft Nederland in de CL goed vertegenwoordigd. Je kan alleen niet met droge ogen beweren dat Klaassen het grootste talent was. Maar kijk even naar die jury, Cruijff, Frank de Boer en Wim Jonk zaten daar al in. Tel Ajacied Wouters daar ook nog even bij op en je ziet dat het nergens op slaat. Lekker gekleurde jury dit. Had het alle 18 trainers van de eredivisie gevraagd en Klaassen had nooit gewonnen.

6 mei 2014 om 15:28

Nolimit.

Ik vind dat 'meedraaien in kampioensploeg' wel zo'n non-argument, hij is toch onderdeel van het team, dan zorgt hij er toch mede voor dat het team goed draait? In een slechte ploeg uitblinken is ook makkelijker, is net zo'n makkelijk argument

6 mei 2014 om 15:30

Ajax haters nog wel -_-'.
Zoals Azalkmaar2 zegt is Ajax gewoon terecht kampioen.
Wie zegt überhaupt dat Klaassen niets hoefde te doen omdat Ajax een goed team heeft? Ik zeg nota bene precies een regel erboven dat Klaassen een talent is.

Over haters gesproken, waar komt die frustratie vandaan zelfs nu je kampioen bent? Ga aub niet ook dingen vernielen.

Edit: @inkeajacied; Ik zeg alleen dat het makkelijker is om constant te presteren als je dit jaar bij Ajax zat dan bij Psv, of ben je het daar dus niet mee eens?

Ik weet niet hoor maar de meeste aanvallers laten in een betere ploeg meer zien dan een ploeg die minder is in een wedstrijd.

6 mei 2014 om 15:38

Jij vind talenten als Depay en Boetius verder dan bijvoorbeeld Klaassen maar waar vind jij ze verder in dan? Het lijkt mij lastig te beoordelen omdat ze op een totaal andere positie staan in het veld.

Wellicht vindt jij dat die twee mee opvallen in het veld. Nou dat kan want ze spelen dichter bij het doel en kunnen vaker voor hun eigen succes gaan dan een Klaassen die meer in dienst van het elftal speelt en moet zorgen dat andere juist uit kunnen blinken.

Als jij vindt dat Klaassen enkel maar meedraait in het Ajax team heb je of de wedstrijden niet bekeken of geen verstand van voetbal. Dit Ajax draaide eerder mee op het goede spel en vechtlust van Klaassen.

Desalniettemin begrijp ik je reactie niet helemaal.

6 mei 2014 om 15:44

Nou je gaat er nu al vanuit dat alle Ajacieden in de jury onobjectief partijdig zijn. Dat Klaassen het is geworden is niet raar. Het is 1 van de grootste revelaties dit seizoen. Net zoals Depay dat is maar die heeft ook wel wat negatieve kanten. Ik vind het verre van raar iig dat Klaassen het is geworden.

Als Depay het was geworden dan had niemand daar echt veel op tegen gehad denk ik maar ik snap uiteindelijk wel waarom Klaassen het toch is geworden.

Daarnaast hebben Jonk en Wouters ook een heel groot PSV verleden.

6 mei 2014 om 15:45

@nolimit

Nee daar ben ik het niet mee oneens, maar je bent als speler één van het geheel en Ajax begon toevallig beter te draaien toen onder andere Klaassen in de basis kwam, dus is hij dan niet één van de redenen dat het team juist beter draait?

Met dat laatste bedoel ik dat het als goede voetballer tussen mindere spelers makkelijker is om op te vallen. Aangezien je boven de rest uitsteekt qua kwaliteiten, is het contrast groter dan wanneer je tussen betere spelers staat. Bovendien: als je de ster van de ploeg bent zullen de spelers jou eerder aanspelen en heb je meer ruimte om je kwaliteiten tot uiting te brengen. Terwijl als je in een ploeg één van de velen bent ineens in dienst komt te staan van/of onderdeel bent van een ploeg.

6 mei 2014 om 16:17

@inkeajacied, eigenlijk reageer je al op jezelf.
Depay speelt goed terwijl PSV slecht speelt.
Klaassen speelt goed terwijl Ajax goed speelt.
Tuurlijk heeft Klaassen een aandeel in het goede spel van Ajax maar die heeft 10 spelers om zich heen die ook "goed" spelen.

Nja weet je wat, laten we het er gewoon op houden dat het allebei talenten zijn :P Ik vind het niet erg als mensen andere meningen hebben.

6 mei 2014 om 16:20

@nolimit: Dat constante moet je natuurlijk ook ontwikkelen als speler. En ik wil niet veel zeggen maar dit jaar was zowel Ajax als Psv niet super geweldig. En bij beide teams heb je de druk van het kampioen moeten worden. Maar waarin vindt jij Depay of Boetius dan verder in dan Klaassen?

Het is nu eenmaal moeilijk spelers te vergelijken want een Klaassen en Depay spelen gewoon op een andere positie. Depay en Boetius vergelijken is dan weer makkelijker. En daarin vindt ik Boetius meer een teamspeler en minder voor eigen succes gaan en Depay gaat meer voor eigen succes.

Maar Klaassen heeft wel degelijk een heleboel techniek die je ook kon zien in een aantal goals van hem dit seizoen.

Klaassen heeft gewoon een goed seizoen gedraaid en een geweldige eerste helft van het seizoen en dus wel terecht talent van het jaar. Het is een talent voor de toekomst en heeft alles wat een middenvelder tegenwoordig moet hebben. Kan veel meters maken heeft techniek om met de aanval mee te gaan en kan verdedigend ook meewerken en heeft het al ook in de CL laten zien mee te kunnen.

6 mei 2014 om 16:43

Ik vind Depay in ieder geval sneller, fysiek sterker is, een beter schot, jonger, meer techniek, meer dreiging heeft. Dit zijn in mijn ogen essentiële onderdelen, in ieder geval om iemand als talent te zien.
Het betekent dus niet dat ik vind dat Klaassen die punten totaal niet beheerst die ik net opnoem want dat is dus niet zo.

6 mei 2014 om 16:54

Dat mag je vinden.
Ik ben van mening dat klaassen verder is.
Hij is zoiezo belangrijker dan boetius en depay vind ik.

6 mei 2014 om 17:07

@nolimit

Haha zijn het ook beide! Ik was misschien ook wel voor Depay gegaan btw, vind het echt een groot talent dat heel goed is en nog veel beter kan worden. Klaassen kan ook een hele goede worden, maar ik had het gevoel dat hij dit seizoen als snel uitgeblust was, opzich ook niet zo gek als hij hiervoor haast 2 jaar geblesseerd is geweest.

Het ging mij meer even om het principe dat je automatisch beter draait als je in een kampioensploeg zit en dat je dat ook op een andere manier kan interpreteren. Maar goed, laten we tevreden zijn dat er nog genoeg talent in Nederland op staat.

6 mei 2014 om 17:08

Nolimit,
Ik weet niet of jij een van die personen was, maar zowat iedereen riep te schreeuwen dat Ajax belabbert speelt. En nu, om de mening van dit onderwerp te ondersteunen, speelt Ajax opeens goed? Ik ben jullie nu plotseling even kwijt.

Verschil naar mijn mening is dat Klaassen volwassener speelt. Klaassen weet wanneer hij voor een aktie moet/kan gaan en wanneer hij in dienst van het team moet spelen. Dat kan ook komen omdat hij een mindere vrije rol heeft als Depay of Boetius omdat Frank een bepaalde discipline van zijn spelers vereist, waardoor er misschien minder risico in het spel gelegd mag worden. Daar kun je een voorstander van zijn of niet, maar dat is weer een andere discussie. Feit is wel dat Klaassen zijn taken zeer volwassen vervult, waardoor hij gewoon een heel hoge ondergrens haalt voor een talent. Bij Depay en Boetius kun je weer genieten van het individuele talent. Maar het is (nog te)vaak met up en downs. Een wedstrijd schitteren ze en de andere stellen ze teleur. Alhoewel Depay het meeste talent heeft in vergelijking met Boetius, heeft die in mijn ogen meer potentie. Boetius speelt met meer overzicht dan Depay. Alleen wisselt hij goede wedstrijden nog te vaak af met tegenvallende.

6 mei 2014 om 17:34

Nolimit.
Qua spelinzicht is Klaassen vele malen verder dan depay. Ook gaat hij beter met zijn kansen om.
Persoonlijk kijk ik liever naar een depay want ik heb meer met vleugels die hun actie durven te maken, maar Klaassen is toch echt verder en slimmer. ( niet denigrerend bedoelt).
Ook snap ik niet hoe jij nu vindt dat Ajax goed speelt, niet eens zo lang geleden was het waardeloos wat Ajax liet zien. Nu opeens spelen ze goed. Je weet heus wel dat Ajax matig voetbalt. Maar ja, Klaassen heeft gewoon terecht gewonnen. Depay had het ook wel verdiend evenals ziyech.

6 mei 2014 om 17:55

Klaassen zou voordeel hebben gehad in een goeddraaiend Ajax te spelen. Volgens mij komen die woorden van teletekstsupporters, want Ajax ging pas draaien toen het middenveld ging bestaan uit Blind, Serero en .......... Klaassen! En sinds de winterstop draait Ajax sowieso niet, wellicht door de vele positiewisselingen door blessures, vnl van Boilesen. Klaassen is een hardwerkende, zeer intelligente speler met een fluwelen techniek(check die goal tegen NAC waar hjij de bal uit de lucht plukt op de fox website) en een groot loopvermogen.

Depay mocht willen dat hij half het inzicht en het scorend vermogen van Klaassen heeft. Ik wil jullie erop wijzen dat Depay tot de minst effectieve spelers van de Eredivisie behoort. Hij heeft van alle spelers in de Eredivisie het vaakst op (eigenlijk over) het doel geschoten en slechts 12 keer raak geschoten.

Ik vind Klaassen de terechte winnaar en zou Klaassen voor geen goud inruilen voor Depay( of Ziyech of Boetius).

6 mei 2014 om 18:03

Kongolo verdient het ook zeker, misschien wel de sensatie van het seizoen.

6 mei 2014 om 18:24

@azalkmaar2

Er zitten anders 4 Psv'ers in Met Jonk, Wouters, Koeman en Cocu.

6 mei 2014 om 14:59

op zich niks mis mee, ik had zelf Depay gekozen maar het is niet gek dat klaassen het gewonnen heeft

6 mei 2014 om 15:07

Ziyech juist de laatste weken??? Hij staat al 6 weken wissel...

6 mei 2014 om 15:30

Maar is dat terecht? Ik heb meer het gevoel dat v. Basten hem weer even op zijn plaats wilde zetten.

6 mei 2014 om 15:54

Dat is zeker terecht, loopt er een beetje de kantjes vanaf de laatste weken, voordat hij wissel stond. Loopt veel beter zonder hem en hij heeft sowieso geen toekomstperspectief voor Heerenveen omdat hij weggaat.

6 mei 2014 om 16:17

Misschien zit hij al met zijn hoofd in Amsterdam

6 mei 2014 om 16:27

Of Rotterdam of Enschede?

6 mei 2014 om 16:40

Laten we het hopen. Het team draait beter zonder hem en zijn vervanger is toch een groter talent

6 mei 2014 om 17:24

Dat Ziyech op de bank zit voor De Roon en die andere schopper is gewoon belachelijk. Ziyech die de kantjes er van af loopt, je maakt het allemaal wel erg bont hoor.

Volgens mij zei Ziyech dat hij hoopt volgend jaar weer een mooi seizoen te spelen. (iets in de trend, toen hij de beker voor beste speler van het afgelopen seizoen kreeg) dus wat als die volgend jaar wel blijft? Je moet toch gewoon altijd je beste spelers opstellen, of niet?

En Sinkgraven een beter en groter talent noemen... kom nou zeg. Ziyech is als nummer 10 verreweg de beste in de Eredivisie. In de minste minuten bij de meeste goals betrokken.

6 mei 2014 om 17:36

Het team speelt toch gewoon beter zonder hem? 6 wedstrijden achtereen ongeslagen zonder ziyech, dit noem jij toeval? Ziyech is soms briljant soms onzichtbaar en dan speelt hij ook heel slecht. Wat sinkgraven betreft, hij is naar mijn mening gewoon een groter talent, ik heb niet gezegd betere speler, mag ik dat niet vinden? 2-3 jaar jonger en je ziet gewoon heel veel potentie in hem.

6 mei 2014 om 17:43

Tuurlijk mag dat, maar ik vind dat je Ziyech (die nota bene uitgeroepen is tot speler van het jaar bij onze club) wel erg veel tekort doet.

6 mei 2014 om 19:34

Oh ja, want jij voelt van Basten wel aan!

6 mei 2014 om 15:17

Lachwekkend. Ziyech en Boetius waren al 100% beter dan hij. Maar goed, dit soort verkiezingen zijn altijd redelijk gekleurd. Net zoals dat Blind afgelopen weekend een 7 kreeg zodat hij eerste werd bij de Telegraaf. Blind speelde een goed seizoen maar afgelopen weekend echt dramatisch. Ging bij beide goals in de fout.

6 mei 2014 om 15:23

Hahaha inderdaad allemaal nep

6 mei 2014 om 18:15

In je debuut seizoen bij 13 goals betrokken zijn als CM en jij vind dat lachwekkend?
Daarnaast ijzersterk in de Cl.

Vind het best kunnen hoor.

6 mei 2014 om 20:01

Hou toch op met je 100%. Alsof jij even objectief bepaalt wie de beste is. Klaassen is kampioen geworden en was een van de belangrijkste spelers in het kampioensteam. Ziyech heeft misschien meer flair, maar speelde de laatste weken minder. Boetius en Depay zijn allebei goed, maar niet per se overduidelijk beter dan Klaassen.

6 mei 2014 om 15:18

@erwin10

Ziyech was de laatste weken erg goed op de bank! Roep aub niet zomaar wat.

6 mei 2014 om 15:35

Klaassen goals heeft alleen tegen Cambuur, Nac, Heracles, RKC gescoord...boetius tegen Psv, Ajax,twente. Hoe bedoel je niet in topwedstrijden..?

6 mei 2014 om 15:53

Ja hoor, Ziyech vooral laatste weken. Sinds wedstrijd tegen PSV niet meer gespeeld. Schijnbaar ook vergeten dat hij in speelronde vier (vijf?) tegen Ajax beslissend was met twee weergaloze passes, tegen RKC voor de winterstop een wereldgoal maakte en in de beker en in de competitiewedstrijd tegen AZ fantastisch speelde.

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat Ziyech constanter heeft gespeeld dan Klaassen, waar was hij sinds februari eigenlijk (zoals heel Ajax)?

6 mei 2014 om 17:37

Tegen PSV was hij ook wissel hoor

6 mei 2014 om 16:00

Boetieus was vrij constant en met 10 doelpunten en 9 assists erg belangrijk, plus de doelpunten die hij maakte waren de meeste erg belangrijk.

Dat klaasen hem wint vind ik overigens een prima keus hoor, kan er wel vrede mee hebben.

6 mei 2014 om 21:22

Jongens we kunnen een ding vastzetten en dat is dat de winnaar sinds 2007 alleen maar is afgedaald qua niveau. Affelay is een bankzitter bij Barcelona. Sulejmani is bij Ajax geflopt en bij benfica balt hij af en toe mee. Elia zit ergens op de bank in Duitsland en speelt dan soms nog wel maar is ook niet meer het talent wat hij eerst was. Van der wiel die komt eindelijk weer uit zijn dip. Eriksen heeft zijn hoogtepunten en is als enige nog redelijk constant. Maher tja dat kan je zelf invullen. Van ginkel had te maken met blessures maar maakt ook (nog) niet zijn minuten in chelsea 1. En dan nu davy klaassen waarvan we nog maar moeten zien of hij volgend seizoen ze vorm vasthoud.

7 mei 2014 om 13:33

Persoonlijk vind ik Depay een groter talent. Maar goed, Klaassen is ook een prima keuze.

Geweldig talent. Maar of het terecht is, mijn twijfels. Er lopen meerdere goudhaantjes rond die op z'n minst even veel talent hebben als Klaassen en die ook gelijkwaardig hebben gepresteerd. Het is dan natuurlijk lastig om tot een winnaar te komen, maar ik kan snappen dat hij het geworden is

6 mei 2014 om 14:49

Een zyjech ofzo van heerenveen heeft het tuurlijk ook fantastisch gedaan, alleen dat was wel bij heerenveen. Ajax of Feyenoord is dan toch andere koek. En aangezien hij gedeeld topscorer is in zijn eerste seizoen bij Ajax lijkt me dit meer dan terecht

6 mei 2014 om 14:54

Gedeeld topscorer met 10 goals zegt niet veel hoor...depay heeft in een dramatisch team er meer ingeramd.

6 mei 2014 om 14:56

maar als middenvelder in je eerste seizoen is 10 goals uitstekend. Alleen assists mag nog meer

6 mei 2014 om 15:01

Onbegrijpelijk deze uitslag!
Depay is het grootste talent wat er in nederland rondloopt.
Depay is vaste klant bij oranje itt klaassen.
Depay heeft zich onderscheiden in een slecht draaiend team.
Terwijl klaassen mee kon liften op de successen van ajax.
Bovendien vind ik na depay,kongolo een groter talent vind als klaassen
Normale uitslag zou zijn
1 depay
2kongolo
3 klaassen

6 mei 2014 om 15:10

Depay is inderdaad het grootste talent op de nederlandse velden, in een teleurstellend jaar van psv is hij de enige die nooit door de ondergrens is gezakt en zijn team op sleeptouw nam. Klaassen is gewoon een van het geheel ajax, hij springt er niet echt bovenuit ofzo

6 mei 2014 om 15:18

Hij scoorde in zijn eerste paar wedstrijden veel, waaronder een hattrick. Dat vertekend de cijfers een beetje. De tweede seizoenshelft stak hij er nauwelijks bovenuit. Derhalve een lachwekkende uitslag. Ziyech en Depay waren elke wedstrijd de beste van hun team.

6 mei 2014 om 15:20

Moet je even naar de jury kijken trouwens Wim Jonk, Cruijff, De Boer en Wouters.. Dat zijn al 4 stemmen. Wat een lachwekkende jury zeg.

6 mei 2014 om 15:25

@Tandpasta: Check de jury even: Cruijff, Frank de Boer, Wim Jonk en Jan Wouters. Daar is oorzaak.

6 mei 2014 om 15:27

Als je bij Heerenveen hetzelfde presteert ben je uiteraard een minder talent dan als je bij Ajax voetbalt met een beter team om je heen, want...?

6 mei 2014 om 15:32

haha hoe kan dat nou de cijfers vertekenen. 10 goals zijn 10 goals of wil jij anders beweren. Ziyech laatste weken wissel en niet goed dus alleen aan begin dus dat vertekend het een beetje. Evenals depay, lijkt al gauw goed in een slecht team dus dat vertekend het ook wel erg! haha

6 mei 2014 om 15:37

@**V***: lezen is niet zo moeilijk toch? Die 10 goals maakte hij voornamelijk in zijn eerste paar wedstrijden voor de winter. Na de winter heeft hij nauwelijks nog gescoord. Vandaar dat ik zeg dat het een wat vertekend beeld is. 10 goals lijkt heel wat, maar het valt reuze mee als je ziet wanneer hij ze scoorde. Praktisch allemaal in een korte periode, met meerdere goals in 1 wedstrijd.

6 mei 2014 om 15:40

Depay is ook aanvaller he, met 28000 doelpogingen.. Depay had in de 30 goals moeten zitten met zoveel schoten

6 mei 2014 om 15:46

Waarom lees je mijn antwoord niet goed dan?

Depay aanvaller 32 wedstrijden 12 goals 60 erediviewedstrijden totaal
Klaassen middenvelder 26 wedstrijden 10 goals 32 eredivisiewedstrijden totaal.

Lijken mij zeer duidelijk en niet vertekende cijfers aangezien dat belangerijk is voor jou. Dus een zeer terechte en verdiende prijs voor klaassen!

6 mei 2014 om 15:58

**V**: Of je loopt bewust te provoceren of hebt niet een al te hoog IQ, ik hoop het eerste voor je. Als je mijn uitleg na mijn tweede post nog niet begrijpt dan snap je er weinig van. Het gaat niet puur om de statistieken maar ook om hoe ze tot stand zijn gekomen. Ook is invloed van een speler op de wedstrijd belangrijk. Depay heeft zijn elftal op die leeftijd in een moeilijke fase bij de hand genomen. Klaassen scoorde na zijn rentree veel goals in zijn eerste paar wedstrijden maar scoorde na de winterstop nauwelijks meer. Volgens mij had hij er tijdens de winterstop al 8 in liggen. Terwijl voor de winter pas halverwege een beetje instroomde.

6 mei 2014 om 16:10

**v**

Kijkend naar de statistieken kan je ook zeggen dat Boetieus beter is met ook 10 goals en 9 assists in minder speelminuten.
(klaasen 2102 minuten en JP 2067 minuten)

Denk dat ze niet alleen naar statistieken kijken dus

6 mei 2014 om 16:22

Boetius: Links-voor (aanvaller)
Klaassen: Rechts-half (middenvelder)

6 mei 2014 om 16:34

@Yoink ik zeg niet dat zyjech een veel minder talent is, maar het slaat nou nergens op wat jij nu lijkt te beweren dat het voor Klaassen dus makkelijker voetballen is bij Ajax dan voor zyjech bij heerenveen. Bij Ajax wordt er elke wedstrijd veel meer van je verwacht en Klaassen was hier heel belangrijk bij in het positiespel. Daarbij verdedigen tegenstanders met meer mensen en zijn ze meer gefocusd tegen Ajax dan tegen heerenveen waardoor zyjech in principe vrijer kan voetballen. Dus ja het is moeilijker voor klaassen om bij Ajax te voetballen dan voor zyjech bij heerenveen en dan lijkt het me gerechtvaardigd dat Klaassen zo'n prijs krijgt.

6 mei 2014 om 16:41

@Kondogbia @TANDPASTA Depay is ook een aanvaller die 80x per wedstrijd op doel schiet. En op zich kun je nou niet zeggen dat Ajax heel lekker liep alleen in tegenstelling tot PSV werden zulke baggerwedstrijden net wel gewonnen. Dus die situatie is vergelijkbaar. Daarin heeft Klaassen dus echt niet 'op de successen van Ajax mee kunnen liften'. Alsof hij gewoon erbij stond en niks deed terwijl de anderen tegenstanders zoektikten. Klaassen was juist degene die, als Ajax dramatisch speelde, nog wel een voldoende kreeg. Maar omdat hij een lopende middenvelder is en geen dribbelaar zoals zyjech of Depay, kan hij moeilijker eigen kansen creëren en is ie afhankelijker van medespelers. Als het bij die medespelers niet loopt krijgt ie minder vaak die steekbal waardoor ie minder scoort. Terwijl Depay dan iemand zelf nog voorbij kan dribbelen. Die twee hebben wat mij betreft evenveel talent alleen zijn het hele andere spelers. En de een heeft Ajax aan een titel geholpen terwijl de ander het seizoen van PSV nog een klein beetje redt. Dan is deze uitslag toch niet heel gek? Ps. Lijkt me logisch dat Depay makkelijker in oranje komt dan Klaassen aangezien we op het middenveld meer goede spelers hebben waar we op linksbuiten maar een echte 'topper' hebben in de vorm van lens.

6 mei 2014 om 16:45

Tandpasta, ben het volledig met je eens

Klaassen is niet half het talent dat Depay is.

6 mei 2014 om 16:48

Kerzoep,

Depay is ook niet voor niets bijna eerste geworden, gewoon een goede voetballer, hierna nog even een stukje commentaar van hem zelf terugkijkend op afgelopen seizoen:

Memphis Depay kende dit seizoen zijn doorbraak bij Psv, maar de jeugdige voetballer is niet helemaal tevreden.

"ik heb veel gepiekt en gedaald.
Dat hoort ook bij mijn leeftijd.

Ik denk dat ik naar de top kan gaan.
Als je dan terugkijkt op het seizoen, dan kan ik er meer uithalen.

Ik heb het laten liggen in het benutten van kansen.
Ik had meer wedstrijden kunnen beslissen.

Als je ziet hoeveel kansen ik heb gehad, dan had ik er dertig kunnen maken dit seizoen. Eerlijk is eerlijkâ€, aldus Depay.

Het is maar een verkiezing van talenten, de volgorde maakt niet zoveel uit.
Wel belangrijk is dat je er bij staat en dat staan Boëtius, Depay en Klaassen.

6 mei 2014 om 17:10

Grappig al die 'argumenten'..
Je kunt ook zeggen dat Klaassen met die hattrick en die winnende goal tegen Cambuur de titel voor Ajax heeft gepakt.. Zo beslissend is geen enkel ander talent geweest dit jaar..

6 mei 2014 om 17:10

Ik begon ook al direct te lachen toen ik de jury zag. De helft zijn Ajacieden of ex Ajacieden, laat zo'n stemming gewoon doen door alle trainers binnen de eredivisie dan voorkom je iig al enige gekleurdheid. Klaassen heeft dit jaar aantal goede wedstrijden gespeeld maar vind Depay echt 3 klassen beter. Verder vind ik het ook raar dat ik niemand hoor over Promes. Vooral voor de winterstop elke wedstrijd bepalend, na de winterstop kleine terugval maar zeker top 3

6 mei 2014 om 18:27

@nijverdal04 en @azalkmaar2

Jonk, Wouters, Cocu en Erwin Koeman zijn toch echt Psv'ers hoor.

6 mei 2014 om 18:29

Kijkend naar stats is denk ik Riedewald de onbetwiste winnaar.

On:
Persoonlijk had ik eerder Depay of Boetius verwacht. Puur omdat ze meer opvallen. Dat hij het is geworden is waarschijnlijk puur te danken aan zijn vechtlust en zijn "bergkamp" goal.

6 mei 2014 om 20:31

@Tandpasta: praat geen poep jongen, kijk eens even naar het verschil in concurrentie die deze twee jongens hebben bij Oranje. Nederland heeft veel meer goede centrale middenvelders dan linksbuitens.

6 mei 2014 om 22:47

Het gaat om dit seizoen dus een beetje belachelijk dat je de wedstrijden van Depay er betrekt die hij vorig seizoen speelde... En als het om cijfers gaat dan wint Immers dus de goudenschoen! Toch 12 goals als middenvelder! Zwaar onterecht aangezien Boetius en Depay meer talent hadden er boven hun team uit staken. Depay was duidelijk de beste speler van PSV, maar Klassen was dat niet van Ajax!

6 mei 2014 om 22:53

Als hij zegt de helft dan denk ik biet dat hij iedereen ermee bedoelt! Kan aan mij liggen hoor, dat de helft niet iedereen betekent!

7 mei 2014 om 11:18

Zullen we het over IQ niet hebben? Lijkt me niet bevoordelijk voor je zelfbeeld Dat ik zeg dat ik het niet met je eens bent en dat cijfers feiten zijn waaruit je een conclusie kan trekken, betekent niet dat je 6 keer moet herhalen wat je zegt. Overigens heeft Klaassen Ajax op zijn leeftijd in een moeilijke fase bij de hand genomen. Wanneer je een voorkeur hebt voor een speler niet van ajax kun je dat gewoon zeggen en kom niet met cijfers en feiten die jou tegendeel bewijzen.

Mensen zullen wel zeggen ah is telegraaf, maar als je wilt gaan ontkennen dat klaassen een gigantische talent is dan is er echt iets mis met je..

6 mei 2014 om 14:49

gigantisch nog wel, het is een talent, maar er lopen grotere talenten rond in de Eredivisie. Wat mij betreft dan ook niet terecht. Oh wacht, het is de Telegraaf

6 mei 2014 om 15:18

Wat zeggen jullie allemaal, de Telegraaf heeft hier niets mee te maken. Staat toch duidelijk in de tekst dat het bepaald is door een jury van elf mensen.

Ik zelf zou in eerste instantie ook voor Depay kiezen omdat deze naar mijn idee het meest opviel dit seizoen. Er zijn echter 14 criteria waarop een speler beoordeeld wordt (Techniek, Tactiek, Overzicht, Aannemen, Passen, Trappen, Koppen, Creativiteit, Verantwoordelijkheid, Initiatief, Teamspeler, Coachen, Persoonlijkheid en Sociale betrokkenheid) en met dien verstande kan ik me de verkiezing van Klaassen wel voorstellen.

6 mei 2014 om 15:47

"de Ajax-middenvelder kreeg van de jury, bestaande uit Johan Cruijff zelf en verder Frank de Boer, Wim Jonk, Jan Wouters, Ron Jans, Ronald Koeman, Youri Mulder, Philip Cocu, Willy Dullens en Erwin Koeman, nipt de voorkeur boven Memphis Depay van Psv."
.
Gewoon een jury die bepaald, niet de Telegraaf

6 mei 2014 om 14:50

Depay, Boetius en Ziyech hebben meer laten zien dit seizoen. Klaasen is een goede speler maar is ook niet constant hoor.

6 mei 2014 om 14:58

ik dacht precies hetzelfde erover. echt 'talent' vind ik er niet van af spatten bij Klaassen.

6 mei 2014 om 15:12

Klaassen heeft zich in tegenstelling tot die andere namen ook op Europees niveau laten zien.

6 mei 2014 om 15:25

wat laten zien dan? hij was echt geen uitblinker, laat staan belangrijke speler.

6 mei 2014 om 15:30

Moeilijk voor Boetius als hij geen minuut heeft gespeeld in Europa en kom nou niet met ''feyenoord moest zich plaatsen'' Boetius was tegen Kuban geblesseerd.

Depay heeft ook mooie goals gemaakt tegen Zulte en een andere club in de Europa League.

Klaassen heeft geen 1 topwedstrijd beslist.

6 mei 2014 om 16:01

Depay heeft laten zien dat hij veel te egoïstisch nog is. Schoot eindeloos op doel, uit vrije trappen bijvoorbeeld; waarvan er dus 90% richting de Herdgang vlogen. Bovendien erg grillig nog.
Boëtius heeft een goed seizoen gedraaid, dus daar kan ik me nog wel in vinden. Heeft ook erg onopvallende wedstrijden gespeeld trouwens.
Ziyech heeft zich vooral geprofileerd met een geweldige traptechniek en ook een hoge basistechniek. Maar voor een middenvelder vind ik hem persoonlijk verdedigend nog erg zwak. Ook als aanvallende middenvelder zul je verdedigend ook het e.e.a. moeten kunnen.
Klaassen heeft daarentegen laten zien allround te zijn. Hij kan verdedigend vuil werk opknappen, kan meevoetballen en heeft diepgang richting het doel, getuige zijn dubbele cijfers qua doelpunten dit seizoen. Ook Klaassen heeft mindere wedstrijden gehad, maar is nooit de zwakste schakel geweest, het hele seizoen niet. Bovendien verdient hij veel lof omdat hij na zo'n zware blessure zo sterk doorbreekt.

6 mei 2014 om 16:18

Nee ik kom ook helemaal niet met "feyenoord moest zich plaatsen", maar feit is dat hij niets heeft laten zien in Europa. Buiten zijn schuld of niet. Moeten de juryleden er dan maar zelf vanuit gaan dat Boetius het ook wel goed zou doen in Europa? Dat is wel erg krom.

En ja Depay heeft goals gemaakt, maar hij is nou niet betaald efficiënt. Sterker nog: Klaassen is de meest efficiënte doelpuntenmaker van de Eredivisie en Depay staat laatste op die lijst. Verder vind ik Depay ook niet veel minder dan Klaassen maar uit de tekst blijkt ook dat Klaassen nipt van hem heeft gewonnen.

@nec Klaassen speelde in de Champions League enorm sterk tegen Barça

6 mei 2014 om 14:57

klaassen heeft wat talent. maar echt niet gigantisch. spelers als Depay, Boetius en Ziyech hebben veel meer talent en zullen het naar mijn verwachting verder gaan schoppen. Klaassen is lang niet constant genoeg en heeft een beetje geprofiteerd van de afwezigheid van Siem de Jong.

6 mei 2014 om 15:02

De reden dat je hen een groter talent vind is denk ik dat Klaassen minder bijzondere dingen doet. Althans, dat is een van de redenen. Wat mij betreft is dat kwartet echt ongeveer gelijk.

6 mei 2014 om 15:04

Ja, Depay, Boetius en Ziyech zijn ook talenten. Klaassen is net zo constant geweest als een Depay. Je zegt heel leuk geprofiteerd van de afwezigheid van de Jong, maar is het niet altijd het geval als er een jonge speler inkomt?

Klaassen heeft vind ik belangrijkere goals gemaakt dan Depay en bovendien ook belangrijke assists gegeven.
Depay is meer een luie voetballer(nogmaals vind ik) en komt vaak laconiek over.
Depay is zeer zeker belangrijk geweest voor psv maar is er niet zo uitgesprongen als Klaassen(vind ik).

6 mei 2014 om 15:04

Ach welnee, die drie worden dus overschat en Klaassen onderschat, zit helemaal niet zoveel verschil tussen die jongens qua potentie, Klaassen gaat het echter het verst schoppen omdat hij bij Ajax zit.. Wat kunnen hun zeggen over Europa? Die ervaring maakt het verschil in het wel/niet halen van de top tussen de Ajax spelers en de andere clubs, los van dat de standaard druk bij Ajax verreweg het hoogste is..

6 mei 2014 om 15:09

Klaassen het verst, ik kan je nu alvast vertellen dat Depay en Boetius het verder schoppen dan Klaassen. Klaassen is net constant geweest als Depay. Lekkere vergelijking zeg, PSV was zeker ook net zo constant als Ajax. Depay was vrijwel altijd de belangrijkste en beste man van Psv.

Klaassen was lekker vaak de uitblinker? Het is zeker een talent maar echt niet de grootste in mijn ogen, maargoed.

6 mei 2014 om 15:25

We spreken elkaar, zal ik je een lijstje geven van spelers die het allemaal verder zouden schoppen dan de Ajacieden? Klaassen is een groot talent, zoals depay dat ook is, en Boetius ook, kijk bij mij doen jullie al af als je het hebt over de grootste terwijl al deze talenten gewoon prima zijn en allen potentie hebben, waarom ik denk dat Klaassen het verder schopt leg ik nog uit, waarom kan jij mij nu alvast vertellen dat hun het verder gaan schoppen dan?

6 mei 2014 om 15:37

Ik kan nu al vertellen dat Depay verder komen dat Klaassen omdat hij simpel weg sneller is, fysiek sterker is, een beter schot heeft, jonger is, meer techniek heeft, meer dreiging heeft. Misschien kan ik er nog een aantal uit de hoge hoed toveren maar ik vind het zo wel even best.

6 mei 2014 om 15:38

@manonthemoon
Depay is gewoon het grootste talent van de Eredivisie. Klaassen was gewoon een onderdeel van het Ajaxteam, terwijl Depay er bij PSV echt bovenuit stak. Hij is verder dan Klaassen en ook nog eens jonger.

6 mei 2014 om 15:55

Och jongen ook over me nickname beginnen, zwakte!!! Per definitie? Nee, over het algemeen? Ja! En ga daar niet eens over discussieren je noemt 2 bankers voor ook zeg maar de enige 2 die het wel goed doen, goed punt gemaakt man! Ajax was niet groots dit dat, maar nu is Klaassen wel onderdeel van het team, nee Klaassen, Serrero en Blind zorgden daar zelf voor. En bij een subtopper, net als Heerenveen (ziyech) val je ook sneller op, want dat is gewoon het niveau waarop Psv gek genoeg speelde dit jaargang!

6 mei 2014 om 17:15

Als je zo gaat redeneren zou je ook kunnen zeggen dat Guus Hupperts had moeten winnen.. Iemand hierboven heeft uitgelegd dat ze op basis van 14 criteria op Davy Klaassen uitkwamen. O.a. in koppen en overzicht is Davy Klaassen al veel beter dan Memphis Depay (vind ik). Hij heeft bijv. ook een betere uitstraling dan Jean-Paul Boëtius. Het gaat om dat soort dingen, niet per se over statistieken, dan zou je de spelers ook niet goed kunnen vergelijken, stel dat (ik noem maar een random iemand) De Vrij ook een van de kandidaten was.

6 mei 2014 om 17:21

Lol. Atlético haalde alleen maar de finale van de cl en pakt vaak punten tegen Barça en Real.. Roma is natuurlijk veel beter...... Sulejmani... dat was een toeschouwer van Ajax en eigenlijk komt ie nu af en toe alsnog aan spelen toe. Kijk naar een Eriksen, een Vertonghen, een Suarez, een VD Wiel, en spelers die iets minder zijn zoals Anita komen ook gewoon mee bij een leuke club in de PL of een andere competitie. Mertens en Strootman waren onbetwiste basisspelers van PSV, vergelijk ze dan ook met die van Ajax en niet met een Sulejmani. Ik hoop dat je zelf ook inziet dat het nergens op sloeg.

6 mei 2014 om 17:23

Klaassen was onderdeel van het team... Dat meen je niet?! Depay is natuurlijk geen onderdeel van het team.. Wat een slecht argument, blijkbaar heb je niks beters?

6 mei 2014 om 20:03

@-World- En hoe had je dan op Hupperts uit kunnen komen?
Die is in geen 1 van deze gevallen het beste.

Ik vind het wel begrijpelijk, heeft ook Europees een paar goede potten gespeeld. Natuurlijk zijn er wel meer goede talenten in de Eredivisie, maar geen van hen presteerde echt constant goed en geen van heen heeft het structureel in "grote wedstrijden" laten zien.

6 mei 2014 om 20:26

Sorry maar dit is helemaal niet begrijpelijk. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, hij speelde erg goed tegen Barcelona en 2/3 wedstrijden daarna scoorde hij 5/6 keer ofzo. Toen dacht ik; dit kan wel eens een pareltje zijn. Helaas verviel hij daarna weer terug in de grauwe middelmaat. En kon je op zijn positie serero, schone en de jong gewoon neerzetten zonder dat iemand het zou opmerken.

Depay, boetius hell zelfs davy propper, atsu, zyech, promes kongolo zou ik nog beter snappen.
Maargoed de zeer objectieve jury trekt het niet wanneer 3 jaar achter elkaar geen ajacied wordt gekozen. Ik bedoel hoe kun je anders je jeugdbeleid succesvol blijven verdedigen.

uiteindelijk kan er maar 1 de winnaar zijn.
heb veel jonge spelers gezien die niet veel voor elkaar onder deden dit seizoen. (vilhena,ziyech,klaassen,depay etc)

Al 21? Ik dacht dat Klaassen een stuk jonger was. Hij was niet mijn keuze geweest, maar het is gerust geen verkeerde voetballer. Bovendien voor Ajax belangrijk geweest.

6 mei 2014 om 14:54

Hij is dan wel "al" 21, maar heeft heel veel blessures gehad, en had daarnaast ook de pech Eriksen voor zich te hebben, waardoor zijn doorbraak lang op zich heeft moeten laten wachten. Dit is.toch pas zijn eerste "echte" seizoen

Knap hoe deze jongen zich heeft hersteld dit seizoen. Begon dramatisch na zijn blessure bij Jong Ajax, en is na een paar maanden uitgegroeid tot een van de sterkhouders van ajax. En dat in zijn eerste echte seizoen bij het eerste. 10 doelpunten voor een middenvelder en terwijl je een deel van het seizoen niet hebt meegedaan is gewoon heel knap. Nu nog die paar wedstrijden die hij onzichtbaar was verbeteren en dan kan het zomaar een toppertje worden!

Het blijft maar doorgaan met die hype van de Ajax-spelers..Boetius,Depay en Ziyech hadden het meer verdiend maarja..

6 mei 2014 om 14:52

Dit zijn de verkiezingen van De Telegraaf hé, die moet je net als hun berichtgeving over bijvoorbeeld politiek met een korreltje zout nemen. Neemt niet weg dat Klaassen een prima speler is, maar het is gezien zijn werkgever niet verwonderlijk dat De Telegraaf juist met hem op de proppen komt.

6 mei 2014 om 15:09

Ja en vorig jaar vginkel.. Echt haha wat moet jullie leven zwaar zijn

6 mei 2014 om 15:51

Komt de Telegraaf met Klaassen op de proppen? Volgens mij stemt een jury gezamenlijk en komen met Klaassen op de proppen. Staat letterlijk in de tekst, toch moeilijk om te begrijpen voor sommige azijnzeikers.

6 mei 2014 om 16:44

Klopt, een jury waarin toevallig twee juryleden werkzaam zijn bij Ajax.

6 mei 2014 om 16:49

Er heeft inderdaad een jury gekozen. Maar die jury kun je moeilijk een faire afvaardiging van de gehele Eredivisie noemen. Het zijn vooral mensen met een Ajax- en PSV-verleden. Zet Van Hanegem en De Wolff in de jury en je zult een andere uitslag hebben.

Doet verder niks af aan het knappe seizoen van Klaassen. Die had ik eerlijk gezegd al afgeschreven bij Ajax, maar hij heeft het uitstekend gedaan.

6 mei 2014 om 18:39

En 3 psv'ers @baardgasmus

6 mei 2014 om 14:53

Leg eens uit waarom dan? Je schreeuwt dat het allemaal verkeerd is maar legt niet uit waarom.

6 mei 2014 om 15:02

wees eerlijk, bij die jongens spat het talent er echt vanaf. Klaassen heeft gewoon goed gepresteerd. Depay, Boetius, Ziyech en Vilhena bedoel ik dan met die jongens, die gaan het denk ik verder schoppen dan Klaassen.

6 mei 2014 om 15:06

Persoonlijk vind ik dat Depay hem had moeten winnen. Hij scoorde veel, speelde goed en constant in een team waar de druk hoog is en dat niet goed draaide. Bij Ajax is de druk natuurlijk ook hoog maar bij PSV was de druk dit jaar natuurlijk hoger. Ik vond Klaassen een goed seizoen draaien maar hij speelde lang niet altijd even constant en daarom vind ik dat Depay de prijs had moeten winnen.

6 mei 2014 om 15:12

Ziyech speelt leuk bij Heerenveen, Depay is in elke grote wedstrijd juist door de mand gevallen, Boetius is de enige waar het talent vanaf spat voor de blinden onder ons want Klaassen is een heel ander type minder spectaculair veel degelijker maar niet minder talentvol.. Vilhena nog noemen tja dan heb je gewoon niet naar Klaassen gekeken, jullie roepen maar wat!

6 mei 2014 om 15:38

nee hoor, jij bent namelijk ook niet objectief. jij bent namelijk Ajacied. als je alleen slechte dingen kunt opnoemen over die spelers kan ik dat ook. want komop zeg, heeft die Klaassen in de topwedstrijden dingen laten zien? nee. ik vind niet dat Klaassen net als Ziyech zijn team op sleeptouw nemen. Depay is beslissend geweest tegen Zulte, Twente en Vitesse. en heeft 100% zeker, het beste afstandschot van de eredivisie.

1. Depay
2. Boetius
3. Ziyech
4. Piazon
5. Vilhena

die gaan het denk ik verder schoppen dan Klaassen. ik zeg niet dat Klaassen geen talent is, maar ik vind het geen 'toptalent'.

6 mei 2014 om 16:05

Oh nee maar zeg ik dat ik objectief ben? Nee, maar dat neemt niet weg dat iedere m*** behalve hier op vz blijkbaar kan erkennen dat Klaassen een groot talent is en dat hij deze prijs dus wint helemaal niet gek. Depay zat de laatste wedstrijd in de broekzak van die Ajacied die hier ook maar al te graag afgekraakt word, vrhijn. Depay als uitblinker bij een matig Psv had hem ook kunnen winnen maar dat Klaassen hem wint is helemaal niet gek maar het is een Ajacied he.

Jouw rijtje haha slaat alles, is je mening maar dan houd het echt op!

Sommige voetballers zullen door sommige 'kenners' nooit de erkenning krijgen gewoonweg omdat ze niet spectaculair zijn als een Depay of Boetius gelukkig weten mensen die werken in de top beter!

6 mei 2014 om 16:09

@-NEC- los van het feit dat over meningen te twisten valt, heeft Depay '100% zeker niet' het beste afstandsschot. Hij heeft een goede traptechniek, maar raakt ontelbaar veel ballen dramatisch. Statistisch gezien is het in de eredivisie volgens mij Toornstra met het beste afstandsschot.

6 mei 2014 om 16:32

jij bekijkt het in procenten. maar volgens mij gaat het toch echt om de meeste goals buiten de 16. als je 2 van de 8 schoten buiten de zestien scoort heb je 25%, scoor je er 5 van de 50 scoor je 10%. het gaat toch echt om het hoeveelheid goals.

6 mei 2014 om 16:40

nee manonthemoon, dat is niet waar. omdat iemand minder spectaculaire dingen laat zien ben je niet perse een minder talent. spelers als Chalobah, Malanda, Shaw, zouma en ward-prowse zijn grote talenten maar laten ook niet de meest spectaculaire dingen zien. dat maakt je niet minder talent. jouw rijtje zou wel bestaan voor het grootste deel uit ajacieden, dat jij mijn rijtje belachelijk vind zegt meer over jou dan over mij. ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van Klaassen, en ik ben zeker niet de enige! maar dat maakt natuurlijk niet uit, ieder zijn eigen voorkeur.

6 mei 2014 om 16:44

laat maar Zstijn Depay en Toornstra staan gelijk kwa goals.

6 mei 2014 om 18:11

Dat zeg ik ook ieder zijn mening, daarom houd het ook op, jij ziet het niet in Klaassen dat kan. Niemand heeft het altijd correct gezien, neemt niet weg dat het nu even over NL ging en haha voor jou info zou Klaassen de enige Ajacied zijn, ik zeg het rijtje omdat jij spelers hebt die de ene wedstrijd een 8 halen de andere een 4 waar Klaassen strak een 7 is zeg maar.. De tijd zal het uitwijzen

6 mei 2014 om 15:02

Die hype gaaat maar door. Vorig jaar ook al de Ajacied Van Ginkel en het jaar daarvoor de Ajacied Maher. Moet echt eens ophouden dit..

6 mei 2014 om 15:17

Ik heb het niet over de onzin die je nu roept maar dat Blind 2 goals inleverde tegen NEC en een 7.5 krijgt? Immers scoorde tegen AZ en kreeg een 6. Er is maar 1 ding dat moet ophouden en dat is De Telegraaf, opdoeken die krant.

6 mei 2014 om 17:01

Blind kreeg een 7 en Immers een 6,5 waardoor Blind won, maar het klopt wat je voor de rest zegt

6 mei 2014 om 17:28

Ja en als Immers de winnaar was geworden had iedereen geroepen: lachwekkend, het niveau daalt steeds sneller, bla bla bla...

Blind heeft zich ook Europees staande gehouden en was belangrijker voor zijn club, dus is het terecht dat hij won, maar Immers is ook terecht 2e.

Ik vind eigenlijk dat Moisander de meest stabiele speler was van de Eredivisie.

6 mei 2014 om 18:40

Wat heeft de Telegraaf hiermee te maken dan ?
Het gaat toch over Talent ?

6 mei 2014 om 17:25

Goede onderbouwing hoor. Je verdient echt een groen randje..

Beter leggen ze zo een court eens in limburg aan. altijd de grote steden waar zo iets komt. wij moeten voetballen op een scheef veld met 2 goalen waar geen netten inzetten.

On:
overigens terechte winnaar, dit jaar erg genoten van zijn aannames en visie qua vrijlopen. heerlijke jongen om te zien en lekker nuchter!

Snap niet dat depay niet gewonnen hij heeft betere cijfers dan klaassen

6 mei 2014 om 16:05

In kansen missen misschien?

Laat de kritiek maar komen

Te oud ?
Onterecht ?
Partijdige jury ?

ON :

Geweldig voor Davy Klaassen, een mooie beloning voor een goed seizoen. Zelf zat ik meer te denken aan Boetius, die heeft het ook erg goed gedaan. Maar Klaassen heeft zichzelf van een beloftespeler opgewerkt tot basisspeler die in veel wedstrijden van Ajax cruciaal is geweest.

Prachtig, het blijft prijzen regenen in Amsterdam.

6 mei 2014 om 14:56

Ja, prijzen waar in het groot Telegraaf op staat.
Ik wil niet overkomen als een azijnzeikertje maar in mijn ogen horen Blind en Klaassen die prijzen niet te winnen. Te oud? dat doet er niet toe. Onterecht? Nouja, een talent, maar niet de grootste in de Eredivisie. Partijdige Jury? Dat is al ik weet niet hoeveel jaar zo.

6 mei 2014 om 15:04

Alleen de Gouden schoen van Daley Blind is afkomstig van De Telegraaf. De Fairplay prijs is afkomstig van de Ing, Jasper Cillessen heeft de prijs voor speler van het jaar van de VI gewonnen. Klaassen is zowel bij Foxsport tot talent van het jaar gekozen als door de vakjury.

En het landskampioenschap is door de Knvb georganiseerd. Maar ja, de Knvb, Fox, De Telegraaf, VI en de ING zijn natuurlijk allemaal marionetten die worden bestuurd vanuit de Arena.

6 mei 2014 om 15:09

Precies!
En zo is bijvoorbeeld het scheidsrechterskorps in de Grolschveste gevestigd..

6 mei 2014 om 15:45

En heeft datzelfde scheidsrechterskorps een gruwelijke hekel aan Roda JC ...

Als je alle complottheorieën leest zou je bijna denken dat we meerdere scheidsrechterskorpsen hebben in Nederland die allemaal een andere voorliefde hebben.

6 mei 2014 om 14:56

Wat is dat nou weer voor rare reactie? Ieder mag zijn mening hebben, alleen Ajacieden zoals jij zijn vaak zo overtuigd van zichzelf en doen altijd alsof zij alles altijd goed hebben op een arrogante manier.... Echt jongens zoals jij storen me altijd zo!

ON: Terecht dat hij deze prijs gewonnen heeft. Hij is een van de beste spelers geweest dit seizoen van Ajax en misschien ook wel een van de betere van de Eredivisie. Nu hopen dat hij zijn carriere meer vorm gaat geven dan de meeste uit het rijtje van de winnaars. Jammer dat een Kongolo niet een heel seizoen zo goed gespeeld heeft, anders had hij misschien ook nog wel kans gemaakt. Anders had ook Boëtius hem wel mogen winnen, maar goed je hoef niet deze prijze te winnen om een hele grote voetballer te worden natuurlijk

6 mei 2014 om 15:16

@keffie270

Rare reactie ? ik voorspel alleen maar dat er net zoals bij de verkiezing van Blind weer een hele discussie gaat losbarsten. Waar ik toen overigens geneigd was de vele critici gelijk te geven, want de laatste cijfers de laatste speelronde deden ook mijn wenkbrauwen fronsen.

Maar goed, veroordeel me vooral nog voordat je een discussie bent aangegaan. Dat staat je vrij, net zoals iedereen die zijn mening hier onderbouwd.

6 mei 2014 om 14:58

Wat een prijs zeg, een paar corrupte verkiezinkjes van de Ajax-krant...

OT: Zeker een talent, maar er lopen betere rond in NL, dan denk ik aan Vilhena, Depay, Boeitius en Zyech. Vooral Depay heeft het beter gedaan vind ik.

6 mei 2014 om 15:38

Depay de egotripper, kijk eens naar de criteria dan snap je waarom Depay niet heeft gewonnen

6 mei 2014 om 15:40

Klopt helemaal niks van wat je nu zegt, Waarom zou een Ajax krant corrupt moeten zijn om een Ajax talent te kiezen???

6 mei 2014 om 18:47

Word er beetje moe van.
Er is geen krant maar een vakjury!

Goede keuze vind ik! Als ajax supporter is dat makkelijk zeggen als dat over je eigen speler gaat maar ik vind dat hij het een tijd zeker goed heeft gedaan en je ziet dat hij kwaliteit heeft.

met 10 goals 1 van de top scoorders van ajax zegt niet zo heel veel aangezien er nooit een duidelijke topscoorder is bij ajax maar hij heeft zeker wat mooie goals gemaakt! Ik heb persoonlijk enorm van hem genoten tijdens de wedstrijd tegen Barcelona.

Wens hem veel succes nog en hoop dat hij bij ajax blijft.

Groot talent inderdaad, maar ik vind toch dat depay beter is en constanter heeft gespeeld, ook toen psv het moeilijk had speelde hij goed.

Hmm apart dat hij hem krijgt, vind Boeitius, Depay, Ziyech en Promes minstens gelijkwaardig aan hem.

6 mei 2014 om 14:56

Maakt het allemaal uit. Wie ligt er nu wakker van zo'n prijs. Uiteindelijk gaat het erom wie het snelst van predikaat talent af is en zich een topspeler mag noemen.

On. Qua leeftijd en prestatie vind ik dat zivkovic er recht op heeft. Zelfs 4 jaar jonger dan klaassen.

6 mei 2014 om 14:59

Er kan er maar 1 de winnaar zijn...
Ik denk dan ook dat het toch een lastige keuze is geweest, omdat er zoveel goed talent in de eredivisie rondloopt. Klaassen heeft het echter ook laten zien op een hoger (europees) niveau (al kreeg niet iedereen die mogelijkheid) en dat heeft wellicht de doorslag gegeven.

6 mei 2014 om 15:10

Het lijkt me sterk dat in een verkiezing van Eredivisie talent van het jaar Europese wedstrijden in beschouwing worden genomen.

6 mei 2014 om 15:14

Haha, klopt... my fault

6 mei 2014 om 18:47

Maar toch gebeurd dat onbewust.

6 mei 2014 om 15:14

Als supporter van Twente had ik het ook mooi gevonden als Promes was uitgeroepen tot talent van het jaar, cijfermatig heeft hij het beter gedaan dan Klaassen.

Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat van al de talenten die je opnoemt Klaassen de enige is die het ook op Europees niveau heeft laten zien, in dat opzicht vind ik zijn verkiezing wel terecht.

6 mei 2014 om 15:19

Promes was in de 2e helft van het seizoen echt minder..anders had hij hem gewonnen denk ik.

6 mei 2014 om 19:04

Het verschil is dat de rest een kleurtje heeft en Klaassen niet. Met zo'n instelling en visie op voetbal gaat Nederland nog verder achterlopen in Europa.

Dit laat maar weer eens zien dat de Telegraaf pro-Ajax is. Ik kan zo een handjevol voetballers opnoemen die het in mijn ogen meer verdiend hebben: ziyech, boetius en natuurlijk onze grote vriend Depay (die afgelopen seizoen op mij echt veel meer indruk heeft gemaakt dan Klaassen). Klaassen is wel een talent, maar niet het grootste talent van het jaar in de eredivisie

6 mei 2014 om 14:59

Goed lezen, een vakjury heeft dit besloten en niet De Telegraaf.

Blijft toch altijd zonde dat mensen zichzelf voor schut zetten zonder te reageren zonder het artikel te lezen waardoor ze domme dingen gaan roepen.

6 mei 2014 om 15:02

Voor schut zetten nog wel, haha. Alsof er mensen zijn die die "vakjury" serieus nemen als ze zowel Blind als Klaassen de prijs geven. Nou der is er in ieder geval 1 blijkbaar.

6 mei 2014 om 15:17

Dezelfde "vakjury" die Blind een 7 gaf tegen NEC waardoor hij daar de speler van het jaar is.

6 mei 2014 om 15:19

Ik neem de namen in de vakjury een stuk serieuzer als kranten zoals het AD en De Telegraaf met een standaard uitgangspunt over Ajax.

6 mei 2014 om 15:21

@finjaloff

Dat zijn de beoordelaars van De Telegraaf, niet deze vakjury.

6 mei 2014 om 15:21

Voor schut zetten, niet echt: de Telegraaf had hem sws ook hoog, zoniet de beste, in hun lijst staan, dus nee, voor schut zetten zou ik het niet willen noemen

6 mei 2014 om 15:35

@adzevedo: een vakjury bestaande uit onder andere Wim Jonk, Frank de Boer en Johan Cruijff. Als joker zat Jan Wouters er nog. Wat een lachwekkende jury is dat. Inderdaad apart dat er dan een Ajacied als winnaar uit de bus komt. De Telegraaf doet gelukkig niet heel erg zijn best om te laten blijken waar de voorkeur ligt haha

6 mei 2014 om 16:07

@azalkmaar2

Onder het motto : eens Ajacied, altijd Ajacied ? Wouters heeft toch ook voor PSV gespeeld ? waarom zou hij niet als joker op Depay gestemd hebben ?

We hebben geen flauw idee welke afwegingen de vakjury heeft gemaakt en wie voor welke speler heeft gestemd. Maar natuurlijk weten ze in Alkmaar, waar een deel van de aanhang achter iedere boom een kwaadwillende Ajacied ziet staan, het alweer zeker : doorgestoken kaart.

Nogmaals, ik had zelf op Boetius ingezet en niet op Klaassen. Als het Zivkovic, Depay of Ziyech had ik er ook vrede mee gehad. Maar dit is natuurlijk wel erg mooi voor Davy en natuurlijk prachtig dat een deel van Nederland op zijn extreem lange tenen is getrapt.

6 mei 2014 om 18:51

En voor wie speelde Wouters, Jonk en Erwin Koeman ?
En wie is de trainer van PSV ?

6 mei 2014 om 15:05

depay kan juist veel beter vind ik. Hij heeft een geweldig potentieel, maar schiet 150x in een seizoen op goal en scoort dan maar 12 goals?

Terechte keuze. Boëtius vond ik heel goed dit seizoen, maar niet beter dan Klaassen. Ziyech was niet constant genoeg. Depay heeft grandioos veel missers op zijn naam staan. Hij had er meer moeten scoren en assisteren op de positie waar hij speelt.

6 mei 2014 om 15:02

12 goals en 7 assists tegenover 10 goals en 3 assists van Klaassen. Als je het argument meer goals en meer assists gebruikt tegen Depay, dan snap ik niet waarom je Klaassen een terechte keuze vindt.

6 mei 2014 om 15:06

Depay schiet 150x in een seizoen op goal. En heeft dus een kakrendement.

6 mei 2014 om 15:17

Toch zit er wel een groot verschil in of je die als aanvaller maakt of als middenvelder. En dan niet eens als nummer tien maar als rechtshalf

7 mei 2014 om 00:35

@abe84
Hij maakt voor een 19-jarige genoeg goals, al kunnen het voor mij als PSV-supporter nooit genoeg zijn. Dat hij vaak op goal schiet moet hij inderdaad afleren, maar dat is wat anders dan meer goals en assists moeten geven.

zivkovich mag ook wel worden genoemd.....17 jaar en mi.i beter als veel spelers die hier worden opgesomd. Top 10 van ad is helemaal lachwekkend (net gepubliceerd...)......rekik........

6 mei 2014 om 14:58

Tsja, maar Zivkovic speelde niet zo veel wedstrijden in de basis. Klaassen, Boetius, Depay en Ziyech waren vaak erg belangrijk voor hun club. Neemt niet weg dat Zivkovic heel veel potentie heeft

6 mei 2014 om 15:02

Speelde pas sinds het definitieve akkoord met Ajax echt goed en op constant niveau

Sorry, maar Depay verdiende het meer in mijn optiek!

Ik dacht meer aan een Ziyech, Depay, Boetius of Zivkovich, verder heeft Klaassen wel een prima ontwikkeling doorgemaakt en is het een zeer talentvolle speler.

6 mei 2014 om 15:00

Ziyech, Depay en Boetius zijn terecht dat je die noemt, Zivkovic heeft zich goed ontwikkeld, maar speelt eigenlijk pas sinds zijn komst naar Ajax definitief is echt goed en constant. Persoonlijk denk ik dat er weinig verschil zit tussen Depay, Boetius en Klaassen dit jaar. Ziyech was nog niet constant genoeg

6 mei 2014 om 15:22

Depay heeft PSV een beetje op sleeptouw genomen en was 1 van de weinige lichtpuntjes in het hele psv-seizoen, als je dat als zo'n jonge speler voor elkaar krijgt verdien je een prijs als deze in mijn ogen.

6 mei 2014 om 16:05

Dat ben ik met je eens. Maar Boëtius was ook een verademing om naar te kijken . Maar inderdaad, Depay heeft een zwalkend PSV op sleeptouw genomen, was verdiend geweest als hij hem had gewonnen.

"het is de Telegraaf-argument" alsjeblieft nu niet meer gebruiken...aangezien iedereen die dat doet zichzelf gigantisch voor lul zet en bewijst artikelen niet te lezen voordat ze een oordeel geven. Hier de verantwoordelijken voor de uitverkiezing:

"de Ajax-middenvelder kreeg van de jury, bestaande uit Johan Cruijff zelf en verder Frank de Boer, Wim Jonk, Jan Wouters, Ron Jans, Ronald Koeman, Youri Mulder, Philip Cocu, Willy Dullens en Erwin Koeman, nipt de voorkeur boven Memphis Depay van Psv."

Verder is Klaassen belangrijk voor de kampioen en niet voor met alle respect de subtop als PSV en Heerenveen. Klaassen speelde daarbij behoorlijk in de Cl..die heeft zich gewoon meer bewezen.

Walgelijk, ajax meest sportieve, blind speler van de eredivisie. Allemaal een ajax bril. Afschuwelijk gewoon!! Dieptriest

6 mei 2014 om 15:06

Ajax de meest sportieve is gewoon een geval van statistieken. Alle andere talenten waren te vaak onzichtbaar en hebben geen zware tegenstanders gehad dit seizoen. Dus ja je kan het er niet mee eens zijn maar het is ook niet raar dat Klaassen het is geworden. Blind vind ik wel raar. In mijn ogen is dat gewoon Tadic. Voor de rest moet je niet zo de calimero uithangen.

Ik vind deze uitverkiezing echt een lachertje. Dit kan ik niet serieus nemen. Ik denk dat je bij de verkiezing van een talent vooral moet kijken, gaat deze speler uiteindelijk een speler in de (sub) top van europa worden? Dan denk ik niet dat Klaassen dat gaat redden. Hij heeft een half seizoen redelijk gepresteerd en wat mij betreft hadden spelers als Depay, Ziyech of Boeitius deze award veel meer verdiend. Zij hebben namelijk een jaar lang goed gepresteerd en misschien ook nog wel wat meer potentie. Vooral Depay komt uiteindelijk verder. Nee, dit neem ik niet serieus. Daarnaast, wat is dit voor een aparte jury? Wie heeft die samengesteld. Sowieso 3 echte ajacieden. Ook niet echt eerlijk!

6 mei 2014 om 15:17

Ja absoluut. Jij hebt er meer verstand van dan Cruijff. Klaassen gaat het wel redden. Niks voor Niks door Cruijff onder zijn hoede genomen tijdens zijn blessure. Cruijff melde toen al dat Klaassen echt een natuurtalent is. Ik was even vergeten dat jou voetbalintelligentie hoger is dan die van Cruijff. Sorry daarvoor.

6 mei 2014 om 15:30

@wim_d, sorry hoor... Je praat jezelf behoorlijk tegen nu. Een jongen die met alle druk bij Ajax een prima debuutseizoen maakt, aan heeft getoond over een fluwelen techniek te beschikken, terugkomt van een zware blessure, prima CL wedstrijden heeft gespeeld (vooral tegen Barcelona en Milan) en ook nog eens op de radar staat van diverse Engelse topclubs........

Dan ga jij zeggen dat je denkt dat Klaassen het niet gaat redden, maar een speler als Ziyech wel? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Ziyech een leuke speler, maar beter dan Klaassen...

Ziyech heeft nog niets bewezen man. Klaassen en Depay ook niet, maar die hebben internationaal tenminste ervaring opgedaan. Als Depay het had geworden had ik het ook prima gevonden. Nu is het Klaassen, ook prima.

Vergeten jullie aub Maher niet. Bij AZ was hij top, maar bij PSV heeft hij nog niets laten zien. Hou dus op met spelers die uitblinken bij subtoppers, maar kijk naar de spelers die het goed doen bij een topclub. Dan komt er heel wat meer bij kijken voor een speler.

volkomen terecht als je het mij vraagt. met johan cruijf als juryvoorzitter en fdb en wim jonk als juryleden is het niet gek dat ook deze prijs vaak naar amsterdam gaat.

6 mei 2014 om 18:57

Jonk, Wouters, Cocu en Erwin Koeman zijn Psv'ers!

Klaassen is denk ik wel de speler van alle talenten die het echt waar gaat maken. De rest was denk ik niet dragend of constant genoeg. Dus ja. Ach. Als Depay het was geworden dan had ik dat ook normaal gevonden hoor.

6 mei 2014 om 17:34

Waarom denk je dat Ziyech, Boetius en Depay het niet waar gaan maken dan?

ja mijn voorkeur gaat min of meer een beetje uit naar depay, klaassen is een prima speler, en ook vast wel een talent, alleen vind ik depay keer op keer opvallen

6 mei 2014 om 15:03

Opvallen met mislukte acties? Altijd naar binnen trekken en schieten, niet erg efficiënt. Ik vind Depay ook een talent hoor, maar als je ziet hoeveel effectiever Klaassen is, op een andere positie weliswaar, dan vind ik dat Klaassen terecht heeft gewonnen

6 mei 2014 om 15:09

Ja, hij is effectief omdat ie als een halve spits fungeert en zo ongeveer al zijn goals van 10 meter vrij kan inschieten. Het enige waarvoor je dan complimenten kan krijgen is positionering, dat soort ballen afmaken kan elke blinde met wat techniek

6 mei 2014 om 15:18

Loopfiets, Depay heeft van alle psv'ers het meest constant gepresteerd, heeft ondanks dat het pas zijn eerste seizoen in de basis was veel indruk gemaakt. Klaassen is een heel andere soort speler op andere positie, maar als je geen acties maakt kunnen ze niet mislukken. Tikkie breed of tikkie terug kan iedereen, een man passeren, op snelheid en dan geweldig uithalen kan niet iedereen. Depay heeft dus meer indruk op mij gemaakt!

Ken nog een speler die eigenlijk maar 1 trucje heeft, trekt altijd naar binnen en schiet dan de bal in het goal, heeft ook ooit bij PSV gespeeld.. Via Groningen, Psv, Chelsea, Real Madrid en nu Bayern is hij nu een van de sterkhouders bij Oranje...

Klaassen effectiever? Minder Goals, minder assists en dat in een beter draaiend team..

Gewoon terecht, Blind speler van het jaar, Klaassen talent van het jaar, Ajax kampioen,

Depay had ook een goede winnaar geweest, maar er kan er maar 1 winnen. Als Depay had gewonnen dan hadden mensen weer geroepen dat het Klaassen had moeten zijn of weer een andere.

Dit gaat nergens over!! Wat heeft hij nou laten zien. Alleen een beetje meehobbelen in een draaiend team. Spelers als boetius , ziyech en basacikoglu lieten geweldige dingen zien en hebben de potentie tenminste om een topper te worden, klaasen zal nooit hoger dan eredivisie kunnen spelen. Is het omdat hij blank is, bij ajax speelt?? Ik begrijp er niks van.

6 mei 2014 om 15:06

draaiend team? Als mensen gevraagd wordt vond je Ajax dit seizoen goed spelen zegt bijna iedereen nee, en als Klaassen dan zo'n prijs wint dan is Ajax opeens een draaiend team. Draaiend ja, maar niet goed draaiend. Is gewoon op deze leeftijd na zijn eerste volledige seizoen al de beste middenvelder op de Nederlandse velden.

6 mei 2014 om 15:14

En depay, piazon, eghan en promes zijn veeeeel beter.

Juist... Vind boetius, ziyech en depay toch echt wel betere talenten dan deze jongen

Tsja, Klaassen past in het rijtje met de leuke talentjes die er in Nederland rondlopen (ook Boëtius, Depay, Ziyech oa) en dan bestaat de kans inderdaad dat het komt door een Ajax-gekleurde jury, een Telegraaf cultuur, hoe je het ook wil noemen. Maar ondanks dat was hij gewoon een van de spelers die dit jaar erg sterk is doorgebroken, alhoewel ik me afvraag wanneer iemand nou nog echt een talent is. De echte topspelers kwamen naar mijn mening al een stuk eerder richting het eerste, dus wat dat betreft is Klaassen wel iets van een laatbloeier.

Bij zijn echte doorbraak gelijk gedeeld topscorder van de kampioen als middenvelder, bij iedere andere club had iedereen hem nu bejubeld maar omdat hij van Ajax is vinden sommige mensen het toch niet. Een dragende speler geworden dit seizoen en heeft cpt. De Jong van het middenveld geschopt. Onbegrijpelijk dat mensen het dan nog steeds onterecht vinden.

depay boetuis kongolo en ziyech zijn gewoon groter talenten dan klaasen . deze uitslag is hartstikke slecht maar ja het is dit jaar toch alleen maar ajax .

Ik vind Depay ook wel een groot talent, maar er is ook een keerzijde. Depay heeft een hard schot, maar doet er procentueel gezien weinig mee. Hij schiet heel veel op het doel, maar zijn rendement is erg laag in verhouding met Klaassen. Die veel minder op het doel schiet, maar een veel hoger rendement heeft. Bovendien veroorzaakt Depay altijd een aantal tegendoelpunten, doordat hij niet meeloopt met z'n man. Jan van Halst laat dat altijd zo mooi zien op zijn piero. Ik zeg niet dat Klaassen een groter talent is, maar wel dat Depay ook niet alles is.

6 mei 2014 om 15:31

ja klopt maar ik vind het gaat om talent en niet wie het meeste constante is etc want ik heb liever jongens die op jonge leeftijd de ene week een 9/10 spelen en iets specials hebben en een week later een 3 als spelers die elke week een 6/7 halen.

Dat constante komt wel met de jaren als jongens volwassen worden maar iets speciaals in spelers dat kan je niet ontwikkelen, daar word je mee geboren en tegenwoordig moet je iets speciaals hebben anders kom je er niet of totaal compleet zijn zowel fysiek als technisch.

Zeer terechte keuze. Hij was het talent dat altijd een 6 je scoorde hoe slecht ajax ook speelde. Boetiuis, Ziyech en Depay, gingen met het niveau van hun eigen teams mee in goede tijden en slechte tijden. Klaassen was dit jaar de meeste vast e speler en een zeer terechte keuze daarom.

Davy Klaassen?? Locadia, Depay of Ziyech verdienen dit veel meer. Dat zijn de mensen met een echt fluwele been

6 mei 2014 om 16:15

Locadia??? Are you serious? Er waren drie die deze prijs echt verdiende en dat waren Boëtius, Depay en Klaassen. Ziyech komt ook in de buurt. Maar Locadia? Nee, die jongen zal nooit een topper worden. Daar komt hij gewoon talent te kort voor. Leuke spits voor de Eredivisie, maar meer ook niet

Volgens mij staat de telegraaf hier buiten, dit is gekozen door een jury, met aardig wat eredivisie trainers... Stop eens met telegraaf dit en dat! Ook ik ben geen fan van de telegraaf, maar tegenwoordig als een ajacied een prijs wint, valt gelijk iedereen over de telegraaf heen. Ik zit toch ook niet continu te roepen dat het AD feyenoord is... Dus kap alsjeblieft met die discussies over kranten

En voor mensen die zeggen dat klaassen een laatbloeier is, ben ik het niet helemaal mee eens, hij maakte op 18 jarige leeftijd zijn debuut. Kreeg daarna de pech dat hij een jaar geblesseerd is geweest. Als dat niet was gebeurd was hij nou al verder geweest in zijn ontwikkeling. Hoe die man zich heeft terug gevochten mag je respect voor hebben. Hij heeft zelfs aan stoppen gedacht... Dus is dit de juiste beloning voor hem.. Tuurlijk zijn er nog meer grote talenten in de eredivisie. Maar ik word er misselijk van dat mensen roepen dat hij gewonnen heeft omdat het een ajacied is.

Leuk talent maar geen extreem talent want hij heeft niks speciaals, je kan er zo 5 opnoemen die meer talent hebben in de Eredivisie.

Depay, Boetuis, Kongolo, Ziyech en Zivkovic.... stuk voor stuk grotere talenten.

6 mei 2014 om 15:29

Een goede voetballer hoeft niet altijd iets speciaals te hebben...

6 mei 2014 om 15:44

Voor in de Eredivisie niet nee, maar dat is nou niet echt intressant.

Siem de Jong, goede voetballer maar zelfs in Nederland is er geen club die wakker ligt van het feit dat Siem de Jong mee doet en hetzelfde geld voor jongens als Blind, Clasie, Indi, de Vrij en noem ze allemaal maar op.

Leuk maar niks speciaals, zie ze nooit wat doen waar ik van denk 'nou, dat zijn er niet veel die dat kunnen' en bij Klaassen heb ik hetzelfde.

Voor de dudelijkheid, ik zeg niet dat het onterecht is hoor, ik kijk enkel anders ernaar en voor mij is hij niet het grootste talent

6 mei 2014 om 18:01

Volgens mij zijn er nog altijd wel een groot aantal Twente fans dat wel wakker ligt van siem Klaassen heeft misschien niet veel flair, maar wel super veel intelligentie. Iets wat ik veel liever zie dan de 'talentjes' ziyech en basasicoclu (geen idee hoe je het spelt Sorry) waarvan je ieder jaar er wel een paar hebt. Spelers met zoveel intelligentie daarintegen zijn zeldzaam. Bovendien heeft Klaassen zijn team uit de slop getrokken en begon Ajax dankzij hem te draaien, hij heeft Ajax kampioen gemaakt en dat kan je niet van bijvoorbeeld boetius of depay zeggen.

6 mei 2014 om 15:35

Zijn aanname is speciaal.

Eigenlijk moeten we niet verbaast zijn. Het clubblad van Ajax roept een ajacied uit als talent van het jaar. Wat een grap zeg! Begrijp mij niet verkeerd, Klaassen kan wel voetballen. Maar Depay lijkt mij toch een veel groter talent

6 mei 2014 om 16:17

Er was een jury bestaande uit: Johan Cruijff zelf en verder Frank de Boer, Wim Jonk, Jan Wouters, Ron Jans, Ronald Koeman, Youri Mulder, Philip Cocu, Willy Dullens en Erwin Koeman. En ook dit argument kan de kast in... Lezen is een kunst he? Zie laatste alinea

7 mei 2014 om 00:36

Van de 10 zitten er 3 bij Ajax, dat kan van geen enkele andere club ook gezegd worden. Als je van de 10 er 3 van fc den bosch tussen hebt, is de kans groot dat Bruno Appel het grootste talent is. Zegt natuurlijk niet alles, maar als de verschillen klein zijn is dit wel doorslaggevend.

7 mei 2014 om 11:03

Dat Johan Cruijff in de jury zit omdat het zijn eigen prijs is vind ik logisch, verder bestaat de jury uit hoofdtrainers dus Frank de Boer is ook logisch. Wim Jonk is inderdaad een opvallende keuze.

Depay heeft zo ongelofelijk veel kansen gemist dat hij gewoon niet uitverkozen had kunnen worden. 20 goals was normaal geweest, 30 niet eens vreemd. Maar 12 goals is gewoon zeer marginaal. Depay heeft geweldige potentie maar dit jaar is het er naar mijn mening niet echt uitgekomen. Depay heeft dit gister in de dagbladen zelf ook al aangegeven: "Ik had er 30 kunnen maken".

7 mei 2014 om 00:41

Het gaat hier om de titel talent van het jaar, niet om de beste speler van het jaar. Als je ziet hoeveel van die gemiste kansen hij zelf heeft gecreëerd dan is het belachelijk dat hij niet is uitverkozen. Natuurlijk heeft hij kansen genoeg gehad, als hij ze er in had geschoten was hij nu al verhuisd naar barca of een topclub. Als buitenspeler 12 goals maken in je debuutseizoen is gewoon erg goed. Snelheid, kracht, geweldig schot maken hem tot een uitzonderlijk talent, iets wat Klaassen niet heeft, die moet het meer hebben van een goed overzicht. Ook belangrijk, maar ik vind het talent van Depay groter dan dat van Klaassen.

Volkomen terecht dat deze jongen gewonnen heeft. Hij is een van de intelligentste voetballers van de eredivisie. Hij wordt alleen onderschat omdat hij niet zo zichtbaar is. Hij heeft veel techniek en kan het spel razendsnel verplaatsen. Helaas kon hij het conditioneel niet helemaal volhouden, waardoor hij in het eind van de competitie wat terugviel.
Depay is ook een groot talent, maar heel veel tegengoals bij PSV beginnen met het niet goed verdedigen van Depay. Boetius heeft een te kort seizoen gedraaid en was wat wisselvallig. Ziyech vind ik toch te beperkt voor deze prijs.

6 mei 2014 om 15:35

Boëtius een te kort seizoen?! Je weet dat hij dit seizoen in de eredivisie meer wedstrijd heeft gespeeld dan Klaassen?

Het feit dat iedereen zich afvraagt waarom Depay hem niet gewonnen heeft zegt genoeg... Ik vind het onterecht, maar dat zal wel aan mij (en alle niet-Ajacieden in nl) liggen.


6 mei 2014 om 15:38

Ach ik denk dat de meeste het ook wel ok hadden gevonden als Depay het was geworden. Het is alleen nu een beetje zo dat alle overige prijzen ook naar Ajax gaan dat het een beetje teveel is geworden.

Het lijkt wel of men eerst naar Ajax kijkt, als daar niets bij zit naar PSV en Feijenoord.
Alsof de rest van de eredivisie niets voorsteld terwijl het verschil tussen bijv. een club als FC Zwolle en koploper Ajax in niveau maar heel klein is.
Had een speler als Ziyech bij Ajax gespeeld dan was de modale Klaassen het nooit geworden.

6 mei 2014 om 15:41

Het feit dat Ziyech het niet is geworden lijkt mij vrij logisch. Het niveau verschil en de druk van een topclub komen der wel bij kijken natuurlijk. Genoeg spelers gezien die er boven uit staken bij de subtop maar het niet redde bij een topclub.

Pas sinds Siem van het middenveld ging, en Davy daar ging spelen begon het aardig te lopen bij Ajax. En dan vooral de pressie vooruit met Klaassen en Serrero heeft Ajax het spelletje laten spelen wat ze graag wilden. Later heeft ook Davy een dipje gehad maar dan nog, eerste jaar als basisspeler meteen 10 goals en een aantal assists als middenvelder is niet verkeerd.

En natuurlijk had ook Depay deze prijs kunnen winnen, maar zoals ik al eerder in de reacties heb gelezen liet hij het niet zien in de grote wedstrijden. Zo was Davy tegen Barcelona 1 van de beste bij Ajax.

Trots op deze Ajacied!

Hahahaha. Het begint met de dag grappiger te worden. Eerst Blind speler vh jaar, nu klaassen talent van het jaar. Straks horen we nog dat Bojan aanvaller vh jaar is?

Kom op zeg. Er zijn sowieso al 3 spelers die het beter hebben gedaan als Klaassen als groot talent. Ik hen het dan over Boetius, Ziyech en Zivkovic.

Maja die spelers spelen voor de verkeerde club.

6 mei 2014 om 20:25

Klopt. Want ze zijn geen kampioen geworden.

Klaassen is een goede speler hoor, maar dat zal nooit wereldtop worden. Dat zie je gelijk. In mijn ogen hebben alleen Depay en Kongolo die potentie in de Eredivisie.

6 mei 2014 om 17:16

Wat dat betreft denk ik dat Klaassen je nog wel eens kan verrassen. Door zijn extreem hoge handelingssnelheid en geweldige eerste aanname voor eredivisie begrippen, kan hij makkelijk bij een Europese subtopper mee. In de toekomst zie ik hem, mits hij zich zo blijft ontwikkelen, ook geruisloos meedoen bij een club als Barcelona. Bij Klaassen heb ik een beetje hetzelfde gevoel op een lager niveau als bij Xavi bij Barcelona. Geen oogstrelende speler qua dribbelen en dergelijke, maar iemand die minder opvallend misschien wel de spil van zo'n ploeg is.

Aan je rijtje kan je in mijn ogen ook nog best Boëtius, Zivkovic en Promes toevoegen. Fischer heeft extreem stilgestaan in zijn ontwikkeling dit seizoen, maar doet qua potentie ook absoluut niet onder voor Depay en Kongolo.

Volgens mij kunnen we Klaassen ook direct de prijs voor meest onderschatte talent van de eredivisie geven, wat een hoop onzin reacties zeg..

Hij staat misschien nog een beetje shuw af bij namen als robben en sneiijder, maar dat boetius hem had moeten hebben? Koeman heeft zijn redenen dat hij laatste weken invaller was!
Depay? inderdaad groot talent, maar als je ziet hoevaak hij schiet , twijfelachtig aantal goals dan, vaak uit kansloze posities dat je dus betere beslissingen kan nemen; heeft het echt in zich, maar moet verbeteren..
Ziyech? ook van basten heeft vast redenen om hem er naast te houden; en ook die had genoeg anonieme wedstrijden..

Klaassen vind ik wel verdient; legt mega veel meters af, opkomen in dit seizoen van ajax wat nou niet de beste was is ook niet makkelijk, 10 goals is erg veel voor een middenvelder, en doet verder nooit gekke dingen.. Tuurlijk hebben jullie genoeg argumenten tegen, maar die zijn er dus altijd wel

Deze jury heeft er heus wel kijk op (niet aankomen dat er veel ajacieden inzitten, ze zijn heus wel objectief), gun het deze knul en klaar

Volgens de top 10 die het AD vanmiddag heeft gepubliceerd, staat Depay op 1, Klaassen op 2 en Kongolo op 3. Dit lijkt me een betere weerspiegeling van het talent.

Ik denk dat als de coaches en aanvoerders van alle eredivisieclubs mochten stemmen (waar ik sterk voorstander voor ben), dat het er ook zo zou hebben uitgezien.

6 mei 2014 om 16:43

Dat rijtje in de AD slaat nergens op, als je Kishna, Promes, Ritzmaier in de top 10 hebt staan en geen Boetius en Vilhena ontbreken ben je behoorlijk de weg kwijt en kan ik het moeilijk serieus nemen.

6 mei 2014 om 17:05

Was alleen voor spelers die dit seizoen zijn doorgebroken volgens het AD. Vilhena en Boetius vorig jaar volgens het Ad..

6 mei 2014 om 19:07

Dan slaat het al helemaal nergens op. Is Kishna al doorgebroken dan? Of wat houd 'doorbreken' uberhaupt in?

Als je zegt dat Kishna is doorgebroken dit jaar kan je stellen dat Depay vorig jaar al doorbrak en dus ook er niet meer in hoort te staan etc etc.

Je moet gewoon kijken naar het talent en of en waneer een speler doorgebroken is, wat dat ook mag inhouden doet er totaal niet toe als je fatsoenlijke lijstjes wil maken wat nu krijg je discussies om iemand voldoet om in het lijstje te komen in plaats van waar het oom gaat.

Moet het een Nederlander xijn? (Piazon)

6 mei 2014 om 16:20

Half jaartje leuk gevoetbald en dat was het dan ook... Tweede seizoenshelft compleet onzichtbaar, net als de rest van Vitesse

6 mei 2014 om 22:03

Het antwoord staat gewoon in de tekst.

"en in de jaren die volgden wonnen Salomon Kalou, Klaas-Jan Huntelaar, Ibrahim Afellay, Miralem Sulejmani, Eljero Elia, Gregory van der Wiel, Christian Eriksen, Adam Maher...."

Ik tel al drie buitenlanders.

Ik vind Depay en Boetius meer talent hebben en die hebben volgens mij ook meer wedstrijden gespeeld, zijn jonger en hebben een hoger rendement. Maar ach, waarom maak ik me hier nog druk om..

Ik denk dat iedereen het deze jongen wel gunt, is volgens mij een hele nuchtere gozer.
Maar ik ben het met de meeste mensen eens dat er toch betere keuzes zijn.
Toch wel apart dat zon beetje alle mensen die niet voor Ajax zijn dezelfde mening hebben en dan worden uitgemaakt voor haters.

6 mei 2014 om 20:23

Het probleem is niet zozeer dat ajacieden niet willen begrijpen dat Depay of Boetius ook hadden kunnen winnen (mijn volgorde: Depay, Klaassen, Boetius). Het probleem is dat er meteen weer met woorden als: complot, walgelijk, ajax-show, onpartijdige jury, misselijkmakend, lachwekkend, en dergelijke wordt gesmeten. Mensen reageren meteen weer zo overdreven. De Ajax-haat zie ik daar duidelijk in terug. En van mensen die zo reageren verwacht ik ook niet dat ze objectief kunnen vaststellen of Depay of Boetius of Klaassen beter is.

Iedereen heeft zo zijn eigen smaak. Ik had liever Depay gezien als talent van het jaar, maar goed Psv had nou eenmaal een matig seizoen en los daarvan heb ik er totaal geen moeite mee dat Klaassen het is geworden. Heel constant gebleven over het hele jaar.

Fantastische speler, maar in mijn ogen (clubvoorkeur zal wel meespelen) verdient Depay hem meer, belangrijke goals, Europees beslissend geweest en was dé belangrijke man bij een dramatisch PSV die hij nog op sleeptouw kon nemen. Verder vind ik het raar dat niemand het over Promes heeft, vind ik ook een heel groot talent.

6 mei 2014 om 20:18

Depay had het zeker ook verdiend. Verder Boetius, Kongolo, Ziyech, Promes inderdaad, Veltman, Ruiter (hoe oud is die), Zivkovic. Allemaal wel aardige talenten, waarbij voor mij de volgorde Depay, Klaassen, Boetius zou zijn.

6 mei 2014 om 22:57

Ruiter is al 26 volgens mij haha, Veltman vond ik heel wisselvallig en Zivkovic en Ziyech vond ik persoonlijk stukken minder. Mijn volgorde zou hetzelfde zijn alleen in plaats van Boetius had ik voor Promes gekozen.

Ik vind het een onterechte winnaar! Klaassen speelde een goed seizoen, maar ondanks dat vind ik hem niet het talent van het jaar. Zelf vond ik Memphis Depay en Boëtius velen malen belangrijker en beter als Klaassen. Wat mij betreft had Depay deze prijs mogen/moeten winnen!

En Klich heeft ook een fantastisch seizoen gedraaid met als hoogtepunt de bekerfinale!
Wat een geweldige voetballer is hij. Die kan makkelijk aanhaken bij een topclub. Zie hem wel graag voor Feyenoord uitkomen

Lachwekkend. Davy Klaassen. Depay had het dit keer altijd moeten worden. Heeft alles om te slagen itt die midget. Fysiek de enige die de top wel kan halen, terwijl dunne dwerg Davy uitgelachen wordt in Engeland of Duitsland. 1 keer blazen en hij valt om. Fijn neutraal jury gezelschap ook. Jonk, de Boer en Cruijff. Wat een fop verkiezing. Oprotten met die domme ajax flauwe kul.

6 mei 2014 om 20:19

Sorry. Gaat het?

Misselijkmakend deze hele Ajax show. Het lijkt wel steeds erger te worden. Eerst Blind op een rare manier de Gouden schoen. Nu is Klaassen talent van het jaar. Ik ken 2 talenten bij Feyenoord en 1 bij PSV die toch even iets verder zijn. En in mijn ogen meer potentie. Walgelijk.

6 mei 2014 om 17:09

Die drie spelers zijn in mijn ogen ook grotere talenten dan Klaassen. Deze prijs gaat echter niet naar het grootste talent, maar het talent met de beste prestaties dit seizoen. Meer potentie hebben Depay en en mindere mate Vilhena en Boëtius zeker, Klaassen is echter wel verder in zijn ontwikkeling en heeft meer laten zien dit seizoen.

6 mei 2014 om 19:39

Waarom zijn die verder ?
Hebben die ook tegen Barca en Milan gespeeld en niet alleen gespeeld maar ook nog eens heel goed gespeeld ?

Verder zijn het 3 verschillende commisies.
Knvb rijkt de Schaal en Fairplay uit
Jury met o.a.3 Ajax 3 Psv 3 Fey mensen het Talent.
En Cillisen won bij VI Blind bij Telegraaf.

En jou ogen zijn 100% minder bekwaam op het talent herkennen dan deze groep mensen.

6 mei 2014 om 20:07

Misselijkmakend en walgelijk nog wel. Wauw. Gaat het allemaal een beetje? Maak je niet zo druk joh.

6 mei 2014 om 20:23

Dus een wedstrijd tegen Milan of Barca spelen staat gelijk aan verder zijn? Ik heb misschien mijn woorden verkeerd gekozen. Ik word echter een beetje moe dat die Ajax voorkeur steeds duidelijker naar voren komt. En dan heb ik het ook over sommige commentatoren en analisten. Helemaal niet raar om een voorkeur te hebben. Ook helemaal niet raar dat Ajax je voorkeur heeft, het is immers de grootste club van Nederland met de meeste successen. Maar doe dan op zijn minst de moeite objectief te lijken.
@ Leidse Hood

Ja ik word er een beetje misselijk van. Die laatste "walgelijk" is misschien wel een beetje frustratie inderdaad en overbodig. Voor de rest gaat het uitstekend. Bedankt voor je zorgen.

6 mei 2014 om 20:28

Gelukkig!

6 mei 2014 om 22:30

Als je in de CL speelt ben je in ieder geval niet minder ver.
Vooral als je zoals Klaasen deed ook nog eens erg goed speelde

Maar dit heeft niks met commentatoren of annalisten te maken.
Gewoon frustratie dan ?
In iedergeval goed dat je dat toegeeft.

Wees nou blij dat er weer mooie tijden zijn aangebroken in Rotterdam.
Mooie selectie, bijna geen schuld meer, veel aankomend talent, nieuw modern stadion en wederom voorronde CL!

7 mei 2014 om 18:18

Helemaal waar. Daar ben ik dan ook erg blij mee. Dat was vier jaar geleden wel anders. Ik vind Klaassen ook een leuke voetballer hoor. Daar gaat het niet om. Ik vind het alleen apart hoe het ging met die gouden schoen en dan nu dit weer. Inderdaad wat frustratie. Maar vooral veel verbazing. Normaliter maak ik mij hier niet zo druk om. Ik kan altijd wel genieten van die rivaliteit. Vaak vind ik de credits die Ajax krijgt meer dan terecht. Maar deze selectie is gevuld met matige spelers en een paar talentjes. De enige reden waarom Ajax kampioen is en deze spelers redelijk presteerden: Frank de Boer. Ik zou hem alle prijzen geven.

En als talent van het jaar om inzet draait, had Immers hem dan ook niet ooit moeten winnen? (Is een reactie op een andere reactie)

6 mei 2014 om 22:00

Talent en potentie is geen garantie om tot Talent van het jaar verkozen te worden. Het gaat immers om inzet.

Volledig terecht. Het gaat hier niet om wie het grootste talent heeft, maar welk talent dit jaar het meeste heeft gepresteerd. Depay vind ik een speler die het in zich heeft om verder te komen dan Klaassen, verder onder andere Vilhena, Boëtius en Zivkovic ook wel. Als je van Psv, Feyenoord en Ajax veel wedstrijden ziet, kom ik tot de conclusie dat Klaassen belangrijker is geweest voor Ajax dan de anderen voor hun clubs.

Ook leuk dat door velen het aantal goals van Depay wordt genoemd. Met 10 goals als middenvelder heb je toch een hoger rendement dan een buitenspeler die een paar honderd keer op goal heeft geschoten en 12 goals maakt.

Mijn voorkeur gaat meer uit naar Depay.
Maar voor het eerste seizoen dat Klaassen doorbreekt, 10x scoort in 26 wedstrijden als middenvelder, veel doet in verdedigend opzicht, vind ik dit niet onterecht.

Boëtius? Laat me niet lachen, die is bij lange na nog niet zo ver als Depay.
Zivkovic, groot talent, dat komt volgend jaar wel ,heeft dit seizoen nog te weinig gespeeld om deze prijs op te eisen.

Kongolo komt ook volgend seizoen wel, erg sterke verdediger

Ook word Leeuwin een beetje vergeten, erg sterk seizoen gedraait in een middenmoter/degradatie team.

Ook Blind, Vilhena, Atsu, promes en propper waren in mijn ogen wel kanshebbers, misschien niet constant genoeg.

Voor de rest best veel trieste reacties, omdat een Ajacied deze prijs wint is het geen onterechte uitslag. Er waren veel kanshebbers, niet zo raar dat een middenvelder met 10 doelpunten, redelijk wat assistjes in 26 wedstrijden en het kampioenschap er vandoor gaat met de prijs.

6 mei 2014 om 17:35

Ik vind ook dat Depay deze prijs verdient en niet klaassen en mijn mening wordt versterkt door de statistieken.
Memphis Depay 32 wedstrijden-12 doelpunten-7assist
Davy Klaassen 26 wedstrijden-10 doelpunten- 3 assist

Dit is niet raar , omdat Klaassen minder wedstrijden heeft gespeeld.
Maar ook als je kijkt naar het nederlands elftal Depay haakte snel aan bij het niveau en gaat waarschijnlijk mee naar Brazilië terwijl klaassen op vakantie kan.

6 mei 2014 om 19:42

Dat je vergelijking op stats maakt zegt genoeg.
Een Linksbuiten in een vrije rol of een lopende Rechtermiddenvelder.
De stats spreken juist in het voordeel van Klaasen.

Waarom kan Klaasen op vakantie ?

6 mei 2014 om 22:59

Omdat Depay de enige linksbuiten is die echt iets kan toevoegen aan Oranje en Klaassen moordend veel concurrentie heeft.

6 mei 2014 om 23:13

Nee dat Depay zeker meegaat geloof ik wel.
Maar ik denk dat Klaasen wel een goede kans maakt.

Maher gaat zeker niet mee en Strootman ook niet Fer speelt zelden bij Norwich.

Dan is er voor de "10" en de lopende middenvelder weer ruimte.
Sneijder/vdvaart op 10 verder dan De Jong, eventueel Wijnaldum ?

Klaasen is multifunctioneel dus altijd handig voor erbij dacht ik zo.

6 mei 2014 om 17:37

Leeuwin is al 26 jaar een beetje oud voor talent van het jaar

Zo, Klaassen voegt zich in een mooi rijtje met namen van winnaars van deze prijs zeg.

Los van de mening of Klaassen deze prijs wel of niet verdient, hoef je niet zo blij te zijn met deze prijs. Hij volgt Van Ginkel en Maher op. Twee jongens die niet veel meer laten zien.

6 mei 2014 om 18:45

Och.. Maher komt echt wel terug hoor. Daar zou ik niet over in zitten. Iedereen heeft kunnen zien dat die jongen kan voetballen.

En Van Ginkel moet gewoono even verstandig zijn en zich laten verhuren aan Vitesse of Swansea ofzo.

6 mei 2014 om 19:10

Ben ik de enige die het EK vorig jaar heb gezien waar van Ginkel als 1 van de weinige mee kon op het niveau van Spanje?

Snap niet waarom zoveel mensen aan die jongen twijfelen.

6 mei 2014 om 21:31

Van Ginkel is een maand of zeven geblesseerd geweest. Hoe wil je dan dat zo'n jongen zich laat zien. Moet hij op krukken gaan spelen?

Depay vond ik beter. Bij hem zag je namelijk nog steeds de kwaliteit als PSV minder draaide. Bij Ajax was Klaassen wel echt onzichtbaar als het team slecht speelde.

Maar goed.. Depay kan het volgend jaar nog worden. Zivkovic zal dan wel een stuk minder wedstrijden spelen. En Vilhena en Boëtius vind ik al minder. Maarja.. misschien staan er volgend jaar wel weer andere talenten op. Zoals Haye of Hoedt van AZ. Of die jonkies van Heerenveen.

6 mei 2014 om 19:37

Depay was ook beter! Naast zijn kwaliteiten, was hij veel meer beslissend en belangrijker voor het team dan Klaassen!

Goede speler, Belangrijk geweest voor ajax dit seizoen. De tandem Thulani Sererro, Davy Klaassen heeft een 1/3 seizoen op volle toeren gedraaid. grootste talent heb ik echter mijn vraagtekens bij. Het zal ook wel iets met zijn comeback na blessures te maken hebben.

Belachelijk , talent van 21 jaar Depay en Boetius beide 19 das pas talent ... Ach jury zegt genoeg iets teveel voorkeur

6 mei 2014 om 19:45

Vorig jaar Van Ginkel en Maher. Toen zei 't ook genoeg over de jury zeker? Je nekt uit je lul.

6 mei 2014 om 20:10

Natuurlijk jongen. Het ligt weer aan de jury. Het leven is oneerlijk. Hou toch eens op met excuses zoeken. Klaassen heeft gewoon een prima seizoen gedraaid.

Ik vraag me wel eens waarom je zou reageren als je het verhaal niet leest.
Zoveel mensen beginnen over de Telegraaf of Ajaxhuisblad.
Die heeft niks maar dan ook niks te maken met deze verkiezing.

Die is gekozen door een Jury, krijg je weer dat de Jury Ajax gekleurd is nou voor iedereen onder de 30 :
Cruijff / Ajax
F. De Boer/ Ajax
Jonk/ Ajax en Psv
Wouters / Ajax en Psv
Cocu / Psv
E. Koeman / Psv
R / Koeman/ Feyenoord, Psv en Ajax ( maar sprak vandeweek nog uit een echte Feyenoorder te zijn)
Dullens/ Fortuna
Mulder / Twente
Jans / Zwolle, Groningen en Heereveen.

Nou wat een gekleurde Jury.

Dan voor de mensen van de statistieken.
Een aanvaller vergelijken met een rechtermiddenvelder is iets erg doms.
De aanvaller komt namelijk veel vaker in scoringspositie.
Als de aanvaller ( Boeties of Depay) dan ook nog op flank speelt is het zeker niet vreemd dat die meer assists heeft dan de RCM ( Klaasen ).

Dat spelen in de Subtop iets anders is dan bij topclubs bewijst Maher wel dacht ik.
2 jaar geleden nog winnaar en nu bankzitter bij Psv.
Voor mij dus een reden dat een speler uit de Subtop iets mega speciaals moet laten zien om erbij te horen, simpelweg om dat er geen druk is.

Ik zelf had geen voorkeur maar vind dat Nederland met Depay, Klaasen, Boeties en Kongolo wel 4 fantastisch talenten heeft met allemaal een verschillend kwaliteit.

6 mei 2014 om 20:11

Leuk dat je alle namen erbij haalt, maar als je goed naar de namen kijkt is het toch meer ajax dan bijv psv of feyenoord gekleurd.

Je vergeet trouwens nog te vermelden dat Johan ook bij Feyenoord gespeeld heeft.

Maar Cruijff, de Boer en Jonk zijn "echte" ajax mensen.
Cocu is een echte PSV man
Feyenoord heeft geen enkele echte feyenoord man erbij zitten. Alle andere hebben bij meerdere clubs gespeeld. Zo zijn de koemannetjes natuurlijk Groningers.

6 mei 2014 om 22:25

Ik vergat Feyenoord niet bij Cruijff maar zette het bewust niet omdat hij overduidelijk Ajax is.
Feyenoord heeft dus Koeman want die noemt zichzelf een 100% Feyenoorder.
Maar als jij Koeman een Groninger noemt moet je Jonk een Volendammer noemen.
Erwin heeft 7 seizoen voor Psv en net zoveel voor Groningen gespeeld dus in dat opzicht.
Cocu is dan Vitessenaar.

Hoe je het ook wend of keert de Jury word vertegenwoordigd door de gehele Traditionele top 3 en aangevoerd door de beste voetballer die Nederland ooit heeft gehad tevens naamgever van de prijs.
Lijkt mij volledig eerlijk aangezien er bij die ander clubs veel minder druk is en dus makkelijker voetballen.

Het is hem gegund omdat hij vanuit een blessure goed terug gekomen is. Hij heeft ook echt wel goede wedstrijden gespeeld, maar als je echt kijkt naar het echte (doorgebroken) talent, dan zijn er toch echt een aantal spelers die meer aanspraak maken op de titel. Waarbij Depay natuurlijk de absolute winnaar had moeten zijn.
Zelfs binnen Ajax vind ik niet dat hij recht op deze titel had. Over het hele seizoen genomen heeft veldman het in mijn ogen beter gedaan.

6 mei 2014 om 20:14

Veltman? Die heeft minder gescoord dan Depay!

(ik pas mij even aan aan het niveau op VZ vandaag)

Daar snap ik echt niks van.
Depay was 100% talent van het jaar.

Maar meningen verschillen. Zegt niet zo veel.

Voor mij was Depay speler van het jaar.

Gelukkig hebben jullie er allemaal verstand van en de jury niet.

7 mei 2014 om 09:26

De overwegend ajax-jury bedoel je?

Blijkbaar moet de talent van het jaar per sé van de landskampioen zijn. Eerlijk gezegd vind ik dat Klaassen weliswaar een goed seizoen heeft gespeeld, maar het grote talent zie ik absoluut niet. Een leuke loper, maar geen wereldvoetballer. Een Depay is weliswaar wat wisselvallig, maar het talent druipt er van af. Als ik mijn geld moet zetten welke speler over vier jaar bij een Europese topclub speelt zet ik mijn geld eerder op Depay dan op Klaassen. Ik schat Arias en Hendrix ook trouwens in als groter talent evenals Boëtius.

6 mei 2014 om 22:35

Ja klopt talent moet PER SE van de landskampioen zijn.
Zo was vorig jaar Vitesse kampioen en daarvoor Az.

Jong talent heeft nog een mooi cariere voor de boeg !

Ik denk dat hij op oranjestage zijn enkel dubbel klapt en door bordje verwisselen in het ziekenhuis zijn been geamputeerd wordt..

6 mei 2014 om 22:06

Wijze uil, ik hoop dat je je naam geen eer aan doet bij deze...

Dit is wel een beetje lachwekkend hoor. Depay was veruit het beste van de talenten en daarna komt Ziyech of Boëtius. Klaassen is een groot talent maar hoort niet te winnen. Wanneer een ploeg kampioen wordt houdt dat niet in dat alle individuele prijzen naar spelers van die club moeten. Ajax was niet eens zo denderend en hebben niet eens de beste spelers, maar ja als je naar die jury kijkt weet je het wel. Er moet en zal een Ajacied winnen....

hij doet het redelijk maar echt goed vind ik hem echt niet. dan vind ik depay toch beter en leuker om naar toe te kijken. in de jury zal wel veel mensen van ajax zitten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren