Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB promoveert gezond Feyenoord naar topcategorie

Laatste update:

Enkele seizoenen geleden balanceerde Feyenoord op financieel gebied nog aan de rand van de afgrond, maar tegenwoordig is de club weer gezond. De KNVB promoveert Feyenoord naar de gezonde categorie 3; de groep met de clubs die volgens de bond gezond zijn en een gezond beleid voeren. Drie jaar geleden bevond Feyenoord zich nog in de risicogroep, categorie 1.

/

Directeur Eric Gudde zegt tegen RTV Rijnmond dat hij tevreden is, maar dat de club er nog niet is. Hij wijst op het negatief eigen vermogen dat nog altijd aanwezig is. “Uiteraard zijn we tevreden met de enorme verbetering in een relatief kort tijdsbestek. Het is een bewijs dat ons beleid vruchten afwerpt, maar we hebben nog steeds een negatief eigen vermogen”, aldus Gudde.

Volgens Gudde is het geen zekerheid dat Feyenoord ook bij de komende meetmomenten in de financieel gezondste categorie wordt ingedeeld. “We zitten nu op de grens tussen categorie 2 en 3”, oordeelt hij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prachtig nieuws! Feyenoord verdient dit! En nu op naar de CL, Messi in de kuip zie het al helemaal voor me!

14 april 2014 om 13:49

Knappe prestatie van de beleidsmakers bij Feyenoord, die in turbulente tijden koersvast bleven.

Hoog tijd voor groei nu.

14 april 2014 om 13:52

Dat schreeuwde men een paar jaar geleden ook al, Pas op Messi, Feyenoord komt eraan. Het werd toen geloof ik Kiev en vervolgens Praag, en toen was het alweer klaar.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk geweldig is voor heel het Nederlandse voetbal. Ik hoop dat Feyenoord ervan geleerd heeft en heel Nederland heeft ingezien dat je met creativiteit, goede jeugd en een beetje geluk een heel eind kan komen. Feyenoord, voorbeeld momenteel voor bijna heel Nederland.

14 april 2014 om 14:17

'Messi, Messi! Clasie komt er aan!' was het haha.

14 april 2014 om 14:30

Ach ja, bij Twente riep men toentertijd Ronaldihno, Heubach komt eraan, niet te serieus nemen en met een glimlach naar luisteren.

14 april 2014 om 14:38

Haha dat was het ja! Prachtig toch voor de fans? laat ze lekker in de waan. Als je door voetbal de dag erna met een glimlach naar je werk gaat realiseer je hoeveel het je waard is.

14 april 2014 om 13:56

Goed werk!
Nu niet in verval raken zoals de vorige keer....
Ben wel benieuwd wat het vervolgbeleid zal zijn.
Zo doorgaan en hopen op een titel.
Of toch investeren en doorstoten dat men vaker kampioen kan worden. Dan 1x in de 15jr?
Je wil die trouwe aanhang ook eens belonen met een hoofdprijs ;-)

14 april 2014 om 14:00

Vind het erg knap inderdaad.

Mjaar op naar de Champions League zal helaas niet gebeuren vrees ik. Ik hoop dat men dit jaar weereens de groepsfase van de Europa League zou kunnen halen, dat zou al heel knap zijn voor feyenoord. Ik ga er wederom op hopen, Nederland kan de puntjes wel gebruiken.

Ontopic:
Vind het persoonlijk alleen wel raar dat je met een negatief eigen vermogen in de gezondste categorie zit?
Kan iemand dit uitleggen?

14 april 2014 om 14:07

Omdat je niet alleen op een negatief eigen vermogen wordt beoordeeld.
Het gaat om het totale plaatje en je kan op diverse onderdelen "punten" scoren.

Heb je meer dan X punten kom je in categorie 3.
In t geval van Feyenoord zullen ze net op de grens zitten en kunnen ze bij het volgende punt weer terug naar 2 (zoals Gudde aangeeft)

14 april 2014 om 14:18

Copr

Oke thanks, hoe dan ook toch knap!

14 april 2014 om 14:26

Waarom zou CL niet kunnen? Leg dat eens uit met feiten onderbouwd? En dan niet komen met 'de afgelopen tien jaar' maar kijken naar de huidige situatie en datgene dat er staat te gebeuren in Rotterdam (vernieuwd stadion, hogere begroting, gouden jeugdopleiding etc.).

14 april 2014 om 14:43

Als Ajax daar een paar clubs kan verslaan kan Feyenoord dat ook. Het valt of staat met hoe de selectie er voor staat op het moment dat je die kwalificatie moet spelen. In alle potjes die Feyenoord afgelopen jaren speelde kon het alle potten winnen. Ik zie Fer nog van een meter voor de doellijn overschieten tegen AA Gent. Om over die miraculeuze redding van de Kiev keeper op de inzet van Immers maar te zwijgen. Die gozer wist niet eens dat hij hem tegen had gehouden.

Je moet hoe dan ook een beetje geluk hebben qua loting en spelbeeld. Voor de punten zou het meer schelen als clubs als Utrecht gewoon van een Luxemburgs team wint en Vitesse van Petrolul. Die clubs moet je gewoon hebben als Nederlandse club.

14 april 2014 om 15:33

Probleem is dat Feyenoord een lage uefacoefficienten rating heeft en daardoor een zware loting krijgt. En dan ook nog eens 2x de zwaarste tegenstander uit de andere bak treft. Wat dat betreft zullen we nu eens een keer geluk moeten hebben zodat we vanzelf stijgen op de ranglijst.

14 april 2014 om 17:06

Omdat Feyenoord
a) simpelweg kwaliteit te kort komt.
b) Feyenoord staat zo laag europees dat je alleen meer goede teams kan treffen in de voorrondes, ze overleven de eerste al niet.
c) Feyenoord niet direct CL gaat halen omdat het op alle fronten (stadion, Begroting, Jeugdopleiding) achter loopt op Ajax.

Ik vind het nieuwe elan best vermakelijk, maar ik zie nog een falend Feyenoord, dat europees niet meer voorstelt dan NAC breda (ja, ze staan hoger...) en dat zelfs EL halen moeilijk wordt.

15 april 2014 om 10:07

Madbazzie, gefeliciteerd jongen. Je hebt wederom jezelf een egoboost gegeven. Zeker omdat je causale verbanden erg krom zijn. Maargoed, in jouw wereld zal het er allemaal wel zo uitzien. Gelukkig is de werkelijkheid anders.

15 april 2014 om 10:13

@livinglegend,

Hoezo geef je af op FC Utrecht in je reactie van gister?
Utrecht staat een stuk hoger dan Feyenoord op de Uefa Coefficient, Feyenoord zit niet eens bij de 130 beste clubs van Europa.

Utrecht en Heerenveen staan tegenwoordig al hoger aangeschreven, dus om Utrecht zo af te vallen vind ik niet netjes

15 april 2014 om 10:16

@classongrass

Leuk joh dat geprovoceer van je.... Groei lekker op man en wordt volwassen... kleutertje.

Als je zo begint kan ik ook zeggen: Kiev moet je kunnen verslaan in de voorronde Champions League, net zoals Ajax dat deed.

Wat heeft dat in hemelsnaam voor zin joh droeftoeter?
Als we werkelijk prestaties tegenover mekaar gaan zetten weet je toch wel dat je het aflegt, slaat totaal nergens op wat je doet....

15 april 2014 om 10:33

@livinglegend

Nee jouw cijfers klopten gister.
Dat je Madbazzie aanpakt snap ik enigszins, al denk ik dat hij gewoon gelijk heeft als hij zegt dat Feyenoord Europees niets voorstelt. Als je niet eens in de top 130 staat is dat ook wel een beetje zo.

Kwaliteit te kort is natuurlijk een mening, maar ik denk dat dat zeker zo is. Of denk jij dat feyenoord in de CL thuishoort? Absoluut niet.

Dat is niet lullig, maar Champions League (oftewel kampioenen competitie) hoor je niet bij als je veeeeeeeeeer buiten die top 100 valt. 8 groepen van 4 teams, maakt 32 ploegen.

Zeg dat plusminus de top40-50 thuis hoort in de Champions League. Feyenoord zit zelfs in de Europa League in een van de laagste potten.

Nee sorry gast, als je al zo'n 8 jaar geen Europees voetbal gespeeld hebt kan je moeilijk beweren dat je er thuis hoort. Een keer halen zou daarentegen wel weer leuk zijn.

Ik wil dat Nederland zo breed mogelijk vertegenwoordigd wordt, maar jij snapt denk ik toch niet dat ik Feyenoord wel wat zou gunnen

16 april 2014 om 23:00

Afca020 kijk een keer naar de tegenstanders die zij hebben gehad en die Feyenoord heeft gehad. Van een Luxemburgs team moet je winnen. Dat is het enige punt die ik probeer te maken, maar wederom snap jij niet wat ik eigenlijk neerzet. Ik weet inmiddels dat jij niet zo goed tegen discussiëren kan en het liefst middels cynische reacties af wil geven op Feyenoord. Zolang je via je eigen club maar 'de beste' bent. Het zal wel, prettig leven in je beperkte wereldje.

14 april 2014 om 14:44

F.noord heeft laten zien dat je met goed beleid weer een gezonde club kan worden door (uit nood gedwongen weliswaar) eigen jeugd meer kansen te geven daar kunnen heel veel clubs een voorbeeld aan nemen.

15 april 2014 om 02:39

Gedeeltelijk waar.
Maar bij psv of ajax moet jaarlijks de titel gewonnen worden.
Bij feyenoord is meedoen om de titel al een doelstelling.
Dat voetbalt een stuk prettiger als jeugdspeler .maw je wordt niet of nauwelijks afgerekend.

14 april 2014 om 16:05

CL zou mooi zijn maar is niet realistisch. Feyenoord wordt geloot tegen de allersterkste club die ook in de loting terecht komt. Dit is zo omdat ze de laatste jaren geen punten verdiend hebben in Europa. Europa league is ook beter voor Feyenoord, kunnen ze verder komen. NL ploegen hebben niks in de CL te zoeken op dit moment.

14 april 2014 om 16:13

Ligt misschien aan mij, maar als ze de Vrij en Janmaat verkopen (bij elkaar 10-15 miljoen).
Dan hebben ze toch meteen een positief eigen vermogen? Dus trek van het verdiende bedrag de 6 miljoen negatief vermogen af en investeer het overbleven gedeelte.

15 april 2014 om 00:52

Ik ben een Ajaxied, maar hoop zeker dat Feyenoord het goed gaat doen in de voorronde CL. Als grotendeels van de spelers blijven. Kan er iets moois uit bloeien. Hopelijk is dit een goed signaal voor alle clubs in de Eredivisie.

Goed nieuws, hulde voor de beleidsmakers bij Feyenoord die orde op zaken hebben gesteld.

En dan ook nog meedoen om de titel, en twee seizoenen de tweede plek veroveren. Feyenoord (en de rest van de Eredivisie) mag blij zijn met hoe het gaat in Rotterdam.

Ik hoop dan ook van harte dat ze nog verdere stappen weten te zetten (qua omzet, stadion en jeugdopleiding) en doorbouwen op het huidige beleid.

14 april 2014 om 18:55

Deca,

Als landelijk nu alle Feijenoord supporters eens allemaal 10 euro per jaar zouden storten op de rekening van Feijenoord, zou de club er nog een stuk gezonder voor staan.

Ook zou het voor Feijenoord geweldig zijn om de voorrondes CL te overleven, al de supporters moeten tijdens deze wedstrijden maar eens 90 minuten lang de longen uit hun lijf schreeuwen om ze naar de overwinning te begeleiden.

Zou voor het Nederlandse voetbal een grote overwinning zijn.

15 april 2014 om 10:05

Nee want tegen Kiev, Krasnodar en Praag was de sfeer slecht wilde je zeggen? Naar de overwinning begeleiden klinkt makkelijk, maar bleek in de praktijk toch niet zo te werken.

15 april 2014 om 17:03

Livinglegend,

Wilde niet zeggen dat Feijenoord supporters voor een slechte sfeer zorgen, gaf alleen aan dat alles uit de kast gehaald moet worden om de poulefase te halen.

Hopelijk dit keer het geluk aan jullie zijde.

Goed nieuws! Nu hopen op meer Europese inbreng de komende jaren (van Feyenoord en NL) en het gat met de top gaan verkleinen.

Hebben ze toch even mooi gedaan daar in feyenoord en met beperkte middelen de laatste drie jaar toch de top 3 gehaald.

14 april 2014 om 13:45

Bij feyenoord natuurlijk*

14 april 2014 om 13:47

Zo beperkt is het ook niet. Feyenoord heeft gewoon een goede selectie dat mag ook een keertje gezegd worden.

14 april 2014 om 13:53

Rick Psv bedoelt met beperkte middelen de financiële middelen denk ik.

14 april 2014 om 13:59

Dat is juist het knappe. Met beperkte middelen zo'n selectie samenstellen. Deze selectie heeft niet meer dan 3 miljoen gekost natuurlijk vooral door de geweldige jeugdopleiding!

14 april 2014 om 14:01

Een goede selectie met vrijwel alleen maar eigen jeugd en transfervrije spelers. Dat zijn toch beperkte middelen?

14 april 2014 om 14:33

Die selectie is wel gevormd door de jeugdopleiding waardoor je er geen geld tegenaan hoeft te gooien zoals Twente en Vitesse wel moeten omdat hun jeugd gewoon minder goed is.

14 april 2014 om 15:16

Ik doelde inderdaad niet op de selectie maar hoe de club het voor elkaar heeft gekregen om een selectie op de been te krijgen met de middelen die ze daarvoor hebben.

14 april 2014 om 17:12

Ik vindt het zeker ook een beperkte selectie. Feyenoord is in de breedte niet sterk. Feyenoords tweede plek is bovengemiddeld, Knvb beker normaal gepresteerd en europees gefaald. Dus een redelijk seizoen, genoeg stappen te nemen.

Nog steeds geen eigen vermogen, oftewel deze indeling zegt me niks. Ze hebben nog steeds nergens geld voor.

14 april 2014 om 14:07

Nee maar ze doen wel echt mee in de eredivisie en bestaan nog steeds. En ondanks dat ze geen belachelijke huur en koop bedragen kunnen trekken , zijn ze toch een topploeg in de eredivisie. Ondanks dat ik echt helemaal niets met feyenoord hebt, vind ik het wel goed dat deze club nog steeds bestaat en zo ver komt met eigen jeugd. Moet er niet aan denken nooit meer een Ajax - Feyenoord mee te maken. Dat zijn voor mij de enige wedstrijden waar ik zenuwachtig voor ben en echt naar uit kijk.

14 april 2014 om 14:09


@wouter_r
Staat er los van hoor.
Ik heb zelf ook een negatief eigen vermogen omdat mn hypotheek veel hoger is dan de werkelijke waarde van mijn huis.

Heb genoeg te besteden om goed van te leven en op zn tijd leuke dingen te doen en investeer ook gewoon in een nieuwe keuken

14 april 2014 om 14:52

Wouter, je hebt een goed punt. De schulden zijn nog steeds groter dan de bezittingen en er is nog steeds geen geld voor transfers e.d.. Aan de andere kant staan spelers uit eigen kweek niet op de balans, dus geld uit verkoop zou het EV waarschijnlijk positief maken.

@copr, andere situatie. Jouw inkomen is (blijkbaar)relatief hoger dan dat van Feyenoord. Feyenoord kan nog steeds geen leuke dingen, lees spelers kopen, doen.

On topic: gefeliciteerd, Feyenoord. Zodra er geld vrijkomt, zullen we zien hoe goed het zoontje van Koeman werkelijk is in scouten

Dit is ook heel goed voor het Nederlands voetbal. Alle topploegen in Nederland zijn financieel gezond.

Goed nieuws, gefeliciteerd!
Hopen op voorspoedige jaren en vele plekken 2 achter Ajax

Zeer goed nieuws dit,nu hopen dat ze deze lijn voortzetten. Wist trouwens niet dat als je schulden heb,dat je dan in cat 3 kan komen.

14 april 2014 om 13:51

Zolang je inkomsten meer zijn dan je schulden, kan je nog steeds gezond beleid voeren. Categorie 3 kom je ook als je een gezond beleid toont. Als blijkt dat jij structureel bezig ben je schulden weg te werken, en je inkomsten zijn meer dan je uitgaven, dan kan je ook bij schuld gezond zijn.

Verder ben ik heel nieuwsgierig wat er in de kuip gaat gebeuren aan transfers uitgaande. ik vrees voor ze dat er best wat bepalende krachten vertrekken.

14 april 2014 om 14:25

@shorty84. 'zolang je inkomsten meer zijn dan je schulden'. Je bedoelt uitgaven ipv schulden. Als immers je uitgaven groter zijn dan je inkomsten, stijgen je schulden

14 april 2014 om 14:39

Ja, het klopte niet helemaal, maar bedoelde als je inkomsten-uitgaven hoger is dan je schulden. Dan ben je ook gezond. Je hoeft je schulden niet in een keer af te lossen, maar de mogelijkheid moet er wel zijn.

14 april 2014 om 13:52

Lijkt mij nogal logisch, anders zou een club met een eigen stadion nooit in categorie 3 kunnen komen.

Ach ja.. Zegt niet zoveel. Als ze door de CL voorrondes komen zijn ze pas echt op het goede pad..

14 april 2014 om 13:57

Europees voetbal is genoeg al zou CL het mooiste zijn. Vergeet niet dat 1 of 2 transfers ook genoeg is om helemaal in de plus te staan en die gaan snel komen!

Dit is een hele goede prestatie wat Feyenoord heeft geleverd. Met een beperkte selectie bij elkaar geraapt met beperkte financiële middelen het maximale uit haar kunnen gehaald en de club van de afgrond geholpen. Ik had dit eerlijk gezegd na de 10-0 niet eens durven dromen. Gefeliciteerd.

Enorm trots op dit resultaat. Nog steeds een weg af te leggen, maar zijn nu tenminste de weg naar boven ingeslagen.

Ze zijn goed bezig. Ik herinner me nog dat toen de bezuinigingsplannen bekend gemaakt werden er veel weerstand was en de supporters het aftreden van Gudde eisten (ook in combinatie met de slechte resultaten van toen).

Inmiddels heeft Feyenoord de boel goed op de rit en is er bijna alleen maar positief nieuws uit de Kuip. Ik vind dat Eric Gudde alle credits verdient hiervoor!

Eindelijk. Symbolisch is dit mooi, maar zoals Gudde ook zegt, is Feyenoord er nog lang niet. Het gaat in ieder geval de goede kant op

Guess who's back!! Nog een paar transfers en Feyenoord is weer helemaal kern gezond! Stadion verbouwen, positief eigen vermogen opbouwen, begroting en salarishuis omhoog, doorselecteren en gerichte aankopen doen.

We komen hard jongens! We doen nu al mee voor de eerste 3 plekken en dat zonder geld! Trots op mijn club! Uit eigen kracht voortgebracht!

14 april 2014 om 14:09

Uit eigen kracht? Zonder de vrienden van Feyenoord was de club failliet en opgedoekt? Niks op kracht, gewoon een soort van sugardaddy, overigens prima maar niet vanwege beleid.

14 april 2014 om 14:25

Geen Russische Maffia
Geen Oliesjeiks
Geen euro gemeentegeld

Alles met onze eigen mensen! Ook de vermogende Feyenoordsupporters zijn onze eigen kracht.

Het beleid is zeker jaren slecht geweest maar de afgelopen 4 jaar is er geen beter beleid in Nederland dan die in Rotterdam. Kijken of ze het nu ook een mooi vervolg kunnen geven.

14 april 2014 om 14:36

Hoe zo niet vanwege beleid.. jij zegt als de VVF er niet waren was feyenoord waarschijnlijk failliet en opgedoekt, ik denk dat op het moment dat VVF instapte er voor Feyenoord niet vele andere mogelijkheden waren om die grote schuld weg te krijgen dan heb je als directie/clubs toch gewoon de goede zet gedaan om met die mensen in zee te gaan? Als je nu die jaren erna verder kijkt heeft het beleid er wel degelijk aan mee geholpen met eigen jeugd (natuurlijk vanwege financiele situatie) maar hier en daar toch een paar redelijk tot goede aankopen, geen rare contracten van spelers of trainers.

Dus ik vindt dat het dat het ook vanwege het beleid is dat Feyenoord weer de goede kant op gaat, natuurlijk niet alleen vanwege het beleid maar je kan niet roepen dat niet niet zo is.

14 april 2014 om 14:47

Hoezo geen beter beleid dan in rotterdam? omdat ze top 3 eindigen zonder externe financiering? Ajax doet dat toch ook zonder externe financieringen.

Het is heel knap en ik ben blij dat de stress daar straks weg is. Maar voordat je salarishuis plannen gaat maken, eerst gewoon alles stabiel krijgen. Naar mijn idee is dit een prima jaar om te cashen met de spelers die je kan verkopen, maar dan hoop ik dat ze accepteren dat er een minder jaar tussen zou kunnen zitten en niet te snel die stappen willen maken. De eigen jeugd is de toekomst, maar die moet je wel de tijd geven daarvoor.

14 april 2014 om 14:58

@pedro1908

Misschien was Abramovich ook al fan van Chelsea voordat hij de club kocht, dus Abramovich is dan ook een vriend van Chelsea en daardoor is Chelsea ook op eigen kracht zover gekomen? Feyenoord is gewoon geholpen door externe geldschieters en of die nu fan zijn van Feyenoord of van welke club dan ook maakt in principe niets uit.

14 april 2014 om 15:03

Maar Ajax heeft geen 50 miljoen schuld weg moeten werken en Feyenoord wel. We zijn met transfervrije spelers en jeugd 3 jaar in de top 3 geëindigd en de schulden zijn weggewerkt. Ajax heeft ook zeker goed beleid gevoerd maar die hebben met hele andere omstandigheden kunnen werken.

@tristan
Wat een vergelijking. Abramovich heeft nooit iets met Chelsea gehad maar wilde gewoon een speeltje om geld te verdienen en wit te wassen. Bij Feyenoord zijn het fanatieke supporters die al bij de club kwamen voordat ze miljoenenbedrijven hadden! Die zijn niet direct uit op winst maar willen de club er bovenop helpen.

Wij hebben niemand nodig.

Heel veel respect voor feyenoord!
Hoop wel dat ze hun beleid iets versoepelen maar zeer strikt in de gaten houden.
Goed en leuk voor de compitie

14 april 2014 om 14:18

kan ik je nu al vertellen dat ze dit niet gaan doen. Ze gaan verder zoals nu totdat ze alle schuld kwijt zijn en een potje hebben gespaard. verwachting is 1 a 2 jaar nog en dan gaat Feyenoord de transfermarkt weer op , want Feyenoord zal en blijft in mijn ogen altijd een koopclub. Feyenoord is altijd een koopclub geweest met een goede jeugdopleiding. Die mix is ook erg belangrijk.

Zo'n Immers bijvoorbeeld dat die gehaald is was een gouden vonst echt goed gescout

14 april 2014 om 14:25

Elke club is dan een koopclub. Als er geen talent klaar staat zal er gekocht worden.

Geweldig nieuws dit, in deze tijden van economische crisis jezelf zo terugvechten, buitengewoon knap dit! En ondertussen toch al drie jaar bovenin meedoen, zonder ook maar een cent te makken te hebben, ik neem hier heel diep mijn petje voor af. Daar sta je dan, drie jaar na een bijna faillissement ineens met een team vol (neo-)internationals, talenten en een spits die gewild is in Europa, financieel zijn ze weer bijna boven Jan, sportief zijn ze dat al helemaal.

Knap om in zo een kort tijdsbestek zo een vooruitgang te boeken. Nu nog het negatieve vermogen wegwerken en ze kunnen echt opbouwen.

Je begint met een dusdanige schuld dat de schuldeisers je niet failliet kunnen laten gaan. Dan zet je de schuld om in een aandelen pakket. De schuldeisers hebben geen keus en dus is de schuld weg.
Heeft de Knvb al een taart gestuurd naar Feyenoord?

14 april 2014 om 14:24

Er is 19 miljoen omgezet in aandelen. De rest is cash in de club gestoken terwijl het aandelenpakket niet is uitgebreid. Ken je feiten wat beter voordat je gaat luchtfietsen. Aandelen en leningen zijn fiscaal ook niet hetzelfde, dus ja, je schuld is dan weg inderdaad. Met het huidige beleid worden andere uitstaande leningen wel gewoon betaald en dat is dus ook gedaan de afgelopen seizoenen. Je doet net alsof de complete schuld is omgezet en dat is bullshit.

14 april 2014 om 14:45

Dat is maar goed ook. De vrienden hebben 40 miljoen tegoed. Nu zitten ze in verschillende gratis skyboxen en buisness seats te eten en te drinken (ook gratis) tot ze over 20 jaar of zo omvallen. En Feyenoord beheerd de catering niet dus die moeten lappen. Belevingsrecht heet dat in de Kuip.
Ze kunnen Feyenoord niet arm stelen maar wel arm eten . Een taart is zeer welkom.

14 april 2014 om 15:02

Ik mag toch hopen dat ze over 20 jaar allang en breed weer uitgekocht zijn.

14 april 2014 om 16:07

@vierdag,

Ga jij is even heel snel je eigen ergens in verdiepen voordat je je ergens over uitlaat.
En het is geen advies maar een opdracht.

15 april 2014 om 04:07

Weet jij hoeveel vrienden er zijn? Jij zit alleen naar Blokland te kijken als de verlosser terwijl hij gewoon een van de schuldeisers is. Als de vrienden vinden dat ze niet voldaan zijn voor 40 miljoen blijven ze gewoon bij het buffet aanschuiven. Het zijn zakenlieden met, een door hun zelf gegeven, lieve naam.

15 april 2014 om 10:01

Nou wat erg zeg. Voor 40 miljoen in wat skyboxen en en business seats zitten. Ik ken slechtere deals. Feyenoord kan altijd de aandelen terugkopen als het genoeg geld heeft. Dat laatst wordt hard aan gewerkt.

Zeer knap van Feyenoord. Dit had ik drie jaar geleden echt niet verwacht, maar zo zie je dat goed beleid gewoon loont. Nu hopen dat Feyenoord ook de groepsfase van de CL weet te behalen, dat zou mooi zijn voor het Nederlands voetbal.

Gefeliciteerd Feyenoorders, deze wereldprestatie door jullie beleidbepalers is jullie gegund. Petje af.

Ik snap er helemaal niets meer van.

Bijna elke club in het betaalde voetbal staat in categorie 2. Feyenoord kan zich financieel nog geen ballenjongen veroorloven, maar komt wel boven al deze andere Nederlandse clubs in categorie 3 terecht??


ps. goed van Feyenoord hoor, maar het systeem klopt van keen kant!

14 april 2014 om 14:15

de categorie indeling heeft niets te maken met het banksaldo, even als voorbeeld, stel ik verdien 2 duizend per maand, en ik sta nu nog 300 euro rood, dan gaat mijn bank niet moeilijk doen want dan weten ze dat ik dat zeker op den duur makkelijk moet kunnen afbetalen

Zelfde geld voor de Knvb, als Feyenoord zich gewoon aan de huidige !ingediende! plannen houd is het aan het eind van volgend seizoen volledig schuldvrij, daarmee geef je aan dat je binnen de 5 jaar termijn gewoon maximaal gepresteerd hebt en dat er dus weinig meer mis kan gaan.

je moet je namelijk wel realiseren dat je als club geen 2 x in categorie 1 mag komen want dan is het hoe dan ook einde verhaal.

14 april 2014 om 14:16

Je kunt toch gewoon financieel gezond beleid voeren en er qua inkomsten en uitgaven goed voor staan, maar (daardoor) niet veel geld over hebben om spelers en dergelijke te kopen. Een gezond beleid en geld hebben om spelers te kopen kunnen redelijk los van elkaar staan.

14 april 2014 om 14:20

Feyenoord lost jaarlijks schulden af, maakt operationele winst en er staat een hoop kapitaal op het veld. Dat je qua salarissen niet het duurste kan permitteren heeft niks te maken met je financiële huishouding of die gezond is. Juist omdat Feyenoord 3 jaar op rij miljoenen winst maakt en schulden aflost kan het naar categorie 3. Er is nog een negatief eigen vermogen van 6 miljoen en een kleine schuld van 5 miljoen die komende zomer heel waarschijnlijk weggepoetst gaat worden met transferinkomsten. Dan is Feyenoord eindelijk vrij van de tentakels van allerlei investeringsclubjes. De VvF kijken ook naar de lange termijn en hoeven hun geld pas terug als de club weer echt sterk is. Dat maakt dus niet uit in de beoordeling.

14 april 2014 om 14:48

Stel: Ik ben gok verslaafd en heb in totaal een schuld van 50.000 euro. Ik zit daardoor in de schuldsanering. Krijg elke maand netjes loon door arbeid, waardoor mijn vaste lasten en schuldeisers maandelijks kan betalen. Zelf houd ik enkele tientjes per week over om van te leven.

Zit ik dan in een financieel gezonde situatie? ja of nee?

14 april 2014 om 14:54

Nee, daarom is je situatie ook pas gezond als schuld op 6000 zit waardoor je weer een paar honderd euro te besteden hebt. Zeker als je met enige zekerheid kan zeggen dat je die 6000 met verkoop van wat bezittingen in een keer af kan lossen in de nabije toekomst.

Die 2 miljoen die voor Pelle is neergelegd is niet met schulden gefinancierd in elk geval.

14 april 2014 om 14:55

We hebben het hier wel over categorie 3. Beter kan dus niet!

Je kunt volgens de Knvb financieel niet gezonder zijn dan Feyenoord.

Beschamend gewoon.

14 april 2014 om 14:57

nogmaals: incidentele inkomsten door verkoop tellen Niet mee bij de categoriebepaling van de Knvb.

14 april 2014 om 15:01

Dat ben ik met je eens, die categorie indeling is ook merkwaardig. PSV zat dankzij die grondtransactie ook in categorie 3 vorig jaar. Zolang je op die meetmomenten goede cijfers kan overleggen kom je in de hoogste categorie volgens mij. Feyenoord lost ook gewoon vanuit de begroting schulden af als ik mij niet vergis. Die wordt ook zonder transfers dus afgebouwd.

14 april 2014 om 15:03

Dat was eigenlijk ook mijn enige punt. Nogmaals, vind het super van Feyenoord. Maar snap de Knvb niet. Categorie 2 was mijn inziens een stuk geloofwaardiger overgekomen.

14 april 2014 om 16:39

Feyenoord zal de komende jaren waarschijnlijk dan ook pendelen tussen 2 en 3. Dat heeft Gudde al aangegeven.

Mooi nieuws natuurlijk! Maar wel raar dat de Knvb dit doet terwijl Feyenoord de VvF Vrienden van Feyenoord nog zo'n 30 miljoen schuldig is. Het zal nog een hele tijd duren voor Feyenoord echt weer financieel helemaal gezond is.

14 april 2014 om 14:12

Aandelen zijn geen schuld.

14 april 2014 om 14:27

Destijds (2010) is de schuld bij de VVF omgezet in aandelen, die Feyenoord terug moet gaan kopen als er zwarte cijfers geschreven worden.

14 april 2014 om 14:38

Ja schuld bij de mensen van de Vvf. Dat is niet de hele schuld. Dat bedrag bij de vvf was 19 miljoen. Als je dingen gaat roepen, vertel dan wel het volledige verhaal. Daarnaast heeft Blokland al gezegd dat er alleen teruggekocht wordt als Feyenoord het zich kan permitteren.

14 april 2014 om 15:11

Oke excuses daarvoor. Maar Feyenoord is nog steeds alles behalve financieel gezond.

14 april 2014 om 14:14

Feyenoord is de VVF geen 30 miljoen schuldig net zoals Ajax hun aandeelhouders geen 9 eur per aandeel schuldig zijn

Lachwekkend natuurlijk. Feyenoord balanceert nog steeds aan de rand van de afgrond omdat het geen eigen vermogen heeft. Zoal Gudde al zegt, het zegt niet zoveel.

14 april 2014 om 14:13

Ga terug naar je les boekhouden. Met een positief operationeel resultaat en een hoge transferwaarde qua spelers heeft Feyenoord genoeg compensatie voor dat negatieve EV.

14 april 2014 om 14:19

Dat Feyenoord aan de rand van de afgrond staat, slaat dus nergens op. Het is natuurlijk wel zo dat Feyenoord door dat eigen vermogen komende jaren nog steeds weinig ruimte heeft om spelers te halen.

14 april 2014 om 14:21

Komende zomer kan 25% van inkomsten uit transfers gebruikt worden voor aankopen. Daarnaast staan er ook weer talenten klaar die zullen instromen dus heel veel heeft Feyenoord ook niet nodig. Zolang het maar niet teveel spelers verkoopt.

14 april 2014 om 14:52

Dit is al de tweede keer dat je transferwaarde aanhaalt, dit zijn incidentele inkomsten en tellen in de categoriebepaling helemaal niet mee!

14 april 2014 om 14:59

Feyenoord heeft ook nieuwe sponsors aangetrokken, schulden verder afgelost (lagere rente) en gewoon weer winst gemaakt. Ik weet niet op welke punten de doorslag voor de categorie indeling zit. Ik probeer alleen te ontkrachten dat de club aan de rand van de afgrond staat. Dat is gewoon niet zo.

14 april 2014 om 15:00

Een hoge transferwaarde qua spelers zou in principe hier niets mee te maken moeten hebben omdat dat een ongelooflijk subjectieve maatstaf is. Een positief operationeel resultaat is inderdaad een stuk belangrijker.

14 april 2014 om 15:18

Je hebt gelijk met al die punten die je noemt, maar juist die combinatie zorgt er voor dat Feyenoord in mijn ogen komende zomer niet echt stappen kan maken. Wanneer je bijvoorbeeld de Vrij en Janmaat verkoopt, kun je amper voor 25% van de transfersom amper wat terughalen. Beiden nog een contract tot 2015, dus leveren niet bijzonder veel op. Dan is van Beek voor beide posities een mogelijke opvolger, maar daar kun je lang niet zoveel van verwachten. Behalve Pelle, die door zijn leeftijd ook niet bijzonder veel meer opbrengt, staan er weinig spelers op de nominatie om te vertrekken.

In de jeugd lopen inderdaad wat grote talenten rond, maar ik vind Karsdorp de enige die op korte termijn definitief kan aanhaken bij Feyenoord 1. Feyenoord is zeker op de goede weg, al denk ik dat ze de laatste stap nog niet komend seizoen kunnen maken.

15 april 2014 om 12:48

Nee ik hoef niet terug naar de les boekhouden. Het werkt bij een voetbalclub namelijk heel anders dan in het bedrijfsleven. Feyenoord heeft geen euro in de zak en kan derhalve niet investeren. Ik begrijp best dat het om operationeel resultaat draait, boekhoudkundig gezien. Het verschil met een regulier bedrijf is echter dat het kapitaal op de werkvloer staat. Wanneer de ontwikkeling van de werkvloer tegenvalt vallen er inkomsten weg of vallen lager uit en betekent gewoon problemen voor Feyenoord. Men moet verkopen om uit de schulden te komen en weer wat te kunnen opbouwen. Dus vandaar dat ik zeg dat Feyenoord op het randje balanceert.

16 april 2014 om 12:09

Hoe kan de ontwikkeling van de werkvloer wegvallen waardoor de inkomsten tegenvallen? De inkomsten die Feyenoord genereert worden begroot op stadionexploitatie, sponsoring, tv-gelden en merchandise. Europees voetbal zit er niet in. Net als transfers dat niet zijn. Dus je maakt wederom een denkfout for sale.

16 april 2014 om 22:29

Hmm oké, misschien maak ik een denkfout. Werkvloer is een metafoor voor de selectie. De selectie is, om helemaal uit het rood te komen, het middel om er bove op te komen, uiteraard door middel van transfers. Zolang deze uitblijven, of beter gezegd zolang Feyenoord er niet substantieel aan verdient, lijk het mij onmogelijk om gezond te zijn met een aardig eigen vermogen. En zolang dit nog de situatie is, balanceert Feyenoord naar mijn mening aan de rand van de afgrond.

16 april 2014 om 22:56

Feyenoord heeft in de begroting aflossingen van de schuld staan, daarom is spelersbudget ook substantieel lager geweest de afgelopen jaren. Alle meevallers qua Europees voetbal, bekervoetbal en andere extra potjes zijn een meevaller. De winst die er na een boekjaar wordt gemaakt gaat ook in de schuldenpot. Zo is er de afgelopen jaren flink afgebouwd qua schulden. Feyenoord draait ook zonder transfers winst en lost ieder jaar schulden af. Bij transfers gaat de aflossing sneller, maar ook zonder transfers wordt er gebouwd aan een sterker Feyenoord.

Vergeet niet dat als het lukt om Europees een keer de groepsfase te halen heel dat Europees voetbal een meevaller is op de begroting en dus ook gebruikt zal worden om financieel gezond te worden.

14 april 2014 om 14:22

Haha, lees je economie boeken van je Vmbo periode anders nog even door. Geen dingen roepen waar je geen verstand van hebt.

15 april 2014 om 12:39

Blijft lastig om normaal te reageren voor je, of niet? Buiten het feit om dat ik geen Vmbo heb gedaan, wek jij hier de suggestie dat vmbo-ers geen verstand van zaken hebben. Erg kortzichtig, dom en toont dat je geen idee hebt van de waarde die deze mensen vertegenwoordigen. Sowieso koketteren met een opleiding, of in jou geval negatief doen over dat niveau is te simpel voor woorden. Het draait om skills, talent. Iets wat je hebt of niet, niet iets wat je hebt verdient.

Gefeliciteerd Feyenoord! Dit mag je gerust een top prestatie noemen.
Zeker gunstig voor heel het Nederlandse voetbal.

zo eindelijk nu verder omhoog kijken eindelijk

Dit is slechts het begin. De juist beslissing omtrent het stadion, verbouwing Varkenoord, verlengen contracten van de talenten en opwaardering van sterkhouders zijn nu prioriteit. Goede transfersommen incasseren voor de internationals zal ook heel erg belangrijk zijn om komende zomer echt goed te kunnen doorselecteren richting een sterker team in de breedte.

Gezien de situatie rond de 10-0 toen we een maand van een faillissement af waren en hoe de vlag er nu bij staat, gefeliciteerd aan alle kameraden. Feyenoord heeft weer perspectief alleen dat moet nu wel uitgebouwd worden. Feyenoord verzilverd nog niet eens 50% van haar hele potentie. Laten we hopen dat de slapende reus nu eens een keer echt wakker gemaakt kan worden. Komende zomer voor eerst in dik 30 jaar waarschijnlijk uit de schulden. Dan kan je weer echt aan een sterk en gezond Feyenoord gaan bouwen.

Mensen die verbaasd zijn dat Feyenoord met negatief eigen vermogen in cat 3 terecht komen moeten zich jaarlijks verbazen hoe clubs met miljoenen schulden de champions league mogen spelen.

14 april 2014 om 14:36

Het een heeft niet zoveel met het ander te maken, afgezien van het feit dat het om financiën gaat. Hert is hoe dan ook een beetje vreemd dat Feyenoord met een negatief eigen vermogen van 6 miljoen toch in de financieel gezonde categorie zit.

Topnieuws! Ik ben echt trots op Feyenoord, hoe daadkrachtig en rechtlijnig de club te werk is gegaan om in een paar jaar tijd het hele toekomstperspectief ten goede te veranderen. Geen woorden maar daden!

Ik hoop dat feyenoord nu de lijn doorzet en volgend jaar kan knallen in Europa.

Offtopic: ik had gehoord, dat als Feyenoord de CL groepsfase inkomt ze bij de 'grote' clubs terecht komen omdat feyenoord zo laag op de Europeese ranglijst staat.

Mooi dat het goed gaat met de Nederlandse clubs, als Feyenoord nou ook even die Champions League ingaat want wil Nederland nog verder zakken moet er nou toch echt eens wat gaan gebeuren in Europa.

Groot compliment voor Feyenoord en speciaal voor Gudde. En met de verkoop van een of meerdere spelers deze transferperiode is dat negatieve eigen vermogen ook weg,

En voor de fans van PSV en Vitesse nog het volgende. Zo kom je dus uit de problemen en niet op de manier waarop jullie club dat heeft gedaan. Daarom gunnen mensen Feyenoord veel meer dan jullie.

Knappe Prestatie +2de dit seizoen dat is toch ook wel een feestje waard ? Gelukkig komen ze er Weer boven op.

Mooi hoor. Jaren terug bijna dood deze club. Grote club met zijn eigen identiteit, door velen geliefd, door anderen wat minder. De sportieve prestaties zijn bijzonder genoeg ook nog eens goed te noemen, waardoor Feyenoord langzaamaan weer groeit naar een club waar Nederland trots op kan zijn. Europese prestaties zijn hiervoor vereist en met het huidige fundament verwacht ik het komend seizoen in ieder geval een stap in Europa van Feyenoord. Ook al is het het bereiken van de groepsfase EL maar.

Mooi!

Als spelers zoals Graafland, Janmaat, Bakkal, Armenteros, Schaken, Pelle, BMI en de Vrij en eventueel spelers die niet goed genoeg zijn voor Feyenoord zoals Verhoek, Vormer en Goossens verkopen/vertrekken stromen/besparen ze genoeg inkomsten om uit hun negatief eigen vermogen te komen en is er ruimte in de salaris huis om verantwoord nieuwe spelers aan te trekken.

Beste zou zijn om spelers uit de eigen jeugd door te laten stromen, focussen op spelers waarvan het contract (bijna) afloopt en eentueel spelers te huren.
Om transfers zoals Harmeet Singh te voorkomen is het misschien beter om spelers te huren met een optie tot koop.

Nu geld smijten betekend dat ze snel weer in financiele problemen terug kunnen vallen.

Toch vreemd dat een club met een negatief eigen vermogen in categorie 3 zit, terwijl een club met een positief eigen vermogen en 9 jaar op rij winst maakt (twente) in categorie 2 zit

14 april 2014 om 15:09

De Knvb vindt dat een club maar een x percentage van alle inkomsten mag spenderen aan bijvoorbeeld lonen. Geeft de club iets meer uit aan loon, dan vindt de Knvb je niet financieel gezond. Ongeacht of er andere kostenposten zijn die deze loonkosten compenseren zoals bijvoorbeeld lage stadionhuur.

Ze houden er in ieder geval een rare gedachtegang op na bij de Knvb.

Zeer goed van Feyenoord, hoop dat ze ook Champions League halen en hun vermogen en coëfficiënten lijst van Nederland eens opschroeven.

14 april 2014 om 15:11

Dan moeten ze wel iets beter hun best doen dan afgelopen jaar EL.

Vrienden van Feyenoord: nogmaals bedankt! Zonder jullie zou dit nooit zijn gelukt. Zet dit beleid voorlopig nog maar even voort, totdat we echt helemaal gezond zijn.

De prestatie van feyenoord om 2de , 3de ( maar evenveel punten als nummer 2 psv) en misschien weer 2de te eindigen is minstens net zo knap als de prestatie van ajax. Een twente onder je houden 3 jaar die een veel grotere begroting heeft psv idem. Daarnaast vitesse die veel meer mogelijkheden hebben.
Dit is gewoon een topprestatie. Ajax terecht de kampioen winnen 3x in 1 seizoen van feyenoord en dus sterker.

Goed nieuws! Ik vind dat we Gudde, vGeel, VVF en uiteraard Onze Koeman best wel eens in het zonnetje mogen zetten!! Zij hebben ons in 3jr tijd weer iets gegeven op trots op te zijn!!
Miss over 2weken, de laatste thuiswedstrijd voor Koeman?! Gigantische sfeeractie om het hele kader te bedanken!?

Mooi nieuws. Dat kunnen die figuren die volstrekt gespeend zijn van enige nuance zoals Derksen, Van Der Gijp en die kwal van een Guinee in hun zak steken. Met name Gudde en Van Geel worden altijd weggezet als halve garen en kantoorklerken zonder uitstraling.

De waarheid is dat m.n. deze mensen Feyenoord uit de financiële put hebben gehaald door de hand op de knip te houden, en zwaar in te zetten op de jeugdopleiding. Die inmiddels de beste van Nederland is.

Feyenoord is een voorbeeld van hoe een club geleid dient te worden.

Ik hoop dan ook van harte dat Feyenoord de CL mag halen. Dat zou ze een enorme financiële boost geven.
Nog beter zou het zijn als ze een geheel nieuw stadion zouden gaan bespelen i.p.v. renoveren.
Denk dat Feyenoord best wel voor 60.000 gem. zou kunnen gaan draaien.

Hopen dat feyenoord de lijn vasthoudt en niet weer in de schulden te recht komt , kom op feyenoord

Goed voor het Nederlandse voetbal! Nu iets meer geld voor tranfsers vrijmaken en Feyenoord kan weer de oude worden, dan zijn de klassiekers ook gelijk een stuk leuker

Hoe kun je gezond zijn met negatief eigen vermogen? Dacht dat vermogen positief moest zijn. Blijkbaar begrijp ik het niet helemaal

Top prestatie.

Maar dit is ook de teloorgang van het Nederlands voetbal.
Minder grote stekhouders worden gehaald en eigen jeugd krijgt veel meer de kans.
Hierdoor wordt de Nederlandse competitie een kweekvijver met allemaal gezonde clubs.

Heel goed werk voor deze clubs, maar we kunnen ons Europees heel moeilijk meten. Maar onze competitie blijft wel spannend!

14 april 2014 om 16:19

Maar hierdoor krijgen supporters wel meer binding met hun eigen club. iedereen is trots als eigen jeugdspelers het eerste halen. Beter dan al die tropische aankopen. Champions League niveau kunnen we toch nooit meer halen, dan gaan we het toch lekker met eigen jeugd in de Europa League proberen. Genoeg kwaliteit in onze jeugdopleidingen.

14 april 2014 om 16:25

Helemaal waar, maar dan is het plafond wel een beetje bereikt.
Het is nu eigenlijk hopen op een top lichting, waar alle puzzeltjes precies goed vallen. En naar mijn gevoel is zon lichting 1x in de 25 jaar?

14 april 2014 om 16:38

Ik denk dat het een overgangsfase is. Jarenlang werd gedacht dat externe spelers beter waren. Dat is gewoon heel anders gebleken. Het feit dat er nu ook een overgangsgeneratie is bij Oranje geeft wel aan hoe klein de vijver van 24-29 jarigen is waarin gevist kan worden. Dat zijn normaal de motoren van je elftal. De lichting eronder heeft zoveel talenten dat een aantal de top wel gaan halen en heel veel ook niet. Dat is het grote voordeel van deze situatie, het Nederlands elftal zal er over 5 jaar een stuk beter voor staan. Met gezonde balansen kunnen onze clubs dan ook die paar gerichte versterkingen doen. Of je ooit weer de situatie krijgt zoals in de jaren '80 en '90 is de vraag, veel zal afhangen van oud-spelers die nog een paar jaar voor hun jeugdliefde willen spelen als ze een toegevoegde waarde zijn.

Ik hoop dat dit een signaal is naar de andere clubs dat de spelers van feyenoord niet meer voor een schijntje uit Rotterdam zijn weg te halen. Waardoor ze meer geld voor spelers ontvangen en zodat de stijgende lijn doorgetrokken kan worden (zowel sportief als financieel!).

Uitstekende prestatie van Feyenoord, daarbij speelt Feyenoord ook nog eens leuk voetbal. Gefeliciteerd Rotterdam.

Wassen neus dit systeem. NAC heeft jarenlang in de gezonde categorieen gezeten, terwijl het later een zooitje bleek te zijn. Nu hebben ze echt geen schulden meer en zitten ze juist weer in de strengste categorie. Hetgeen alleen maar beter is, want dan doen ze wellicht niet meer van die domme uitgaven.

Belangrijkste reden dat Feyenoord nu in de goede categorie zit is natuurlijk ook gewoon het verkopen van een deel van de club. Aan transfers is de laatste jaren ook niet veel verdiend.

Jongens vergeet de investeerders niet he. Pim blokland had weliswaar feyenoord gered met rond de 17-18 miljoen, maar die zal dat ongetwijfeld terug willen.

Wat ik heel erg mooi vind is dat iedereen liep te zeuren over het aantrekken van Mathijsen. Ik ben zo blij dat men dat toch heeft gedaan. Je ziet dat hij met z'n aanwezigheid zoveel teweeg brengt bij de selectie. Hij en Pelle zijn onomstreden op dit vlak. Als voetballer wil je je altijd graag meten met betere spelers. Ik denk dat de jonkies hier dan ook erg blij mee zijn.

Nu een mooie slag slaan door verhoek, bakkal en Goossens weg te gooien. Haal van la parra, ziyech, en kostic maar op! Voor de rest niets aantrekken kwa spelers.

Op naar een gezonde toekomst!

Zaak is nu de aandelen langzaamaan weer in eigen handen te krijgen en dat lukt enkel met dit beleid en kan versneld worden met spelersverkoop en evt de Cl.

Er is al aangegeven dat er slechts 25% van transferinkomsten hergeinvesteerd kan worden, de rest is schuldsanering.

De CL zou dit proces zeer versnellen, maar dat gaat lastig worden als niet beschermde ploeg, de 1e wedstrijden doorkomen zou een wonder zijn, de groepsfase bereiken door ook de 2e wedstrijden te overleven, dat zou het 8e wereldwonder zijn, maar niets is onmogelijk, gewoon goed loten en een beetje mazzel hebben!k

geweldig nieuws! 24 oktober 2010 was een historisch dieptepunt in de geschiedenis van feyenoord! Nu komen we langzaam terug waar we moeten zijn! ga zo door!

Top beleid! Jeugd pakte goed uit!!! Petje af

Moet gelijk aan die idioten bij het Maasgebouw denken die vertrek Gudde eisten.

Gelukkig winnen hersens het steeds vaker van dom supportersgeweld.
Cambuur"fans" kunnen hier ook van leren.

On topic: als ze gewoon steeds 40-50 duizend mensen in de kuip krijgen dan moeten ze toch structureel ajax kunnen benaderen ook op financieel gebied.

15 april 2014 om 10:03

Heb je wel een stadion nodig die ook dusdanig te exploiteren is. Zoals die renovatie nu wordt voorgesteld gaat dat niet lukken. Bij goede nieuwbouw gaat Feyenoord op termijn zelfs over Ajax heen. In ieder geval, bij normaal beleid. Daar heeft het nogal vaak aan geschort. Dat heeft sponsors buiten de deur gehouden.

Het is allemaal leuk en aardig, maar er zal toch nog echt 30 miljoen moeten worden terugbetaald aan de Vvf. Dus inprincipe staan we nog rond de 36 miljoen euro aan schulde, alleen door de constructie met VvF is er 30 miljoen afbetaald en kan Feyenoord het zonder rente terugbetalen..

Goed nieuws! Nu nog even doorzetten en door naar een weer gezonde club!
Hopen dat ze zo een beetje kunnen doorbouwen en de financiele problemen achterwege blijven en weer structureel in de top kunnen gaan meedraaien de komende jaren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren