Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Van Gaal begint met Veltman en Depay in basis tegen Colombia'

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt dinsdagavond in een vrijwel uitverkochte Amsterdam ArenA zijn laatste interland van dit kalenderjaar. Colombia zal de tegenstander zijn en Louis van Gaal lijkt benieuwd te zijn hoe Joël Veltman het zal doen tegen topspits Radamel Falcao. Volgens De Telegraaf zal Veltman dinsdagavond met Ron Vlaar het centrum van de defensie vormen.

/

Veltman zit voor het eerst bij de selectie van het Nederlands elftal en kwam zaterdag tegen Japan nog niet in actie. Mocht hij dinsdagavond inderdaad starten tegen Colombia, dan zal hij dus zijn debuut maken voor Oranje. Davy Pröpper en Patrick van Aanholt, twee andere spelers die hopen op hun eerste speelminuten, beginnen volgens de vermoedelijke opstelling gewoon op de bank.

Gregory van der Wiel gaat volgens verwachting zijn eerste interland onder Louis van Gaal spelen: de rechtsback kwam ruim een jaar geleden, op het teleurstellend verlopen EK in Oekraïne en Polen, voor het laatst in actie voor Oranje. Jeremain Lens gaat voorin van links naar rechts en maakt zo plaats voor Memphis Depay, terwijl Stijn Schaars de geblesseerde Nigel de Jong zal vervangen.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen; Van der Wiel, Veltman, Vlaar, Blind; Schaars, Strootman, Van der Vaart; Lens, De Jong, Depay.

Denk je dat Nederland wint van Colombia?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat Schaars speelt. Had veel liever De Guzman op die positie gezien.

Hopelijk valt Van Aanholt na 45 minuten in voor Blind...

19 november 2013 om 07:37

Ik sta er ook van te kijken dat cillesen wederom mag beginnen. Vind hem qua uitstraling ook niets hebben t.o.v de overige keepers.

19 november 2013 om 07:39

Die was ik idd nog vergeten te vermelden.

Ik zie veel liever Krul ipv Cillissen.

19 november 2013 om 07:40

Die uitstraling houdt ook geen ballen tegen! Hij is op het moment de beste vind ik, maar er zit maar weinig verschil tussen de 3 keepers, dus de vorm van de dag bepaald.

19 november 2013 om 07:44

bram, dan moet krul al helemaal gaan keepen, als de vorm van de dag het bepaalt.

19 november 2013 om 08:01

Waarop basseer jij dat cilessen de beste is van de drie? Heb jij krul uberhaubt zien spelen de afgelopen weken? Die jongen is wel degelijk in vorm.

19 november 2013 om 08:48

Wat is nou uitstraling? Krul die kijkt alsof hij net uit bed komt. Het gaat erom dat je ballen pakt. Het maakt mij niet echt uit wie er op doel staat, want ook ik vind dat er weinig verschil zit tussen de keepers. In mijn ogen waren die 2 doelpunten niet te houden en gewoon een kwestie van geluk hebben om de goede hoek te hebben. Hier kun je Cillessen niet opafrekenen, maar dit moet je bij de matige verdediging leggen. Ik hoop dat Veltman het beter doet dan De Vrij in ieder geval, want anders wordt het helemaal niks.

19 november 2013 om 08:48

Ik baseer dat op wat ik zie, en dan zal ik je eerlijk zeggen dat ik niet iedere wedstrijd zie van krul, maar ik vind dat cillisen het goed doet en zie krul in wedstrijden die ik wel zie geen bijzondere dingen doen. En ik schat de laagvliegers in de pl Nog steeds niet hoger in dan ajax, zo gauw hij bij een tottenham of liverpool goed zie spelen schat ik hem hoger in dan cillisen bij ajax. Maar nu niet!

19 november 2013 om 08:56

Krul is een uitstekende keeper, echter is hij de minst meevoetballende keeper. Als je dat aspect beheerst, heb je wel een voordeel.
Mij maakt het niet echt uit hoor. Krul, Vorm, Stekelenburg, Cilessen. Eigenlijjk gewoon mooi dat we meerdere keepers hebben die het aardig doen. Zo houden ze elkaar ook scherp. Je kan niet verslappen want dan zit je er meteen naast.

Verder: Veltman erin: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
Ik weet dat het ook wat voorbarig is, en we nog maar moeten zien hoe hij met die kans om zal gaan. Ook wel een grote stap om meteen tegenover Falcao te staan. Is dat trouwens zijn directe tegenstander? geen idee of Falcao centraal, rechts of links in de aanval speelt. Geen schande als hij zo'n speler niet helemaal uit de wedstrijd kan spelen, maar dan hebben de Veltman haters morgen tenminste weer ammunitie om hem helemaal neer te sabelen.

19 november 2013 om 09:33

Kerel koop een bril. Als jij krul elke wedstrijd ziet keepen en dit nu nog zegt dan begrijp jij het doel niet van keepen .
Krul is beter punt.
@bram

19 november 2013 om 11:11

Bram, Omdat je Ajax hoger inschat dan pak em beet Newcastle is Cillessen beter? Beetje krom of niet? Bovendien keept een Krul wekelijks tegen de beste spitsen uit de Premier League terwijl Cillessen voorzetjes van Roda en NEC uit de lucht moet plukken.

19 november 2013 om 11:37

Krul krijgt ook 30 ballen per wedstrijd. Dan lijk je beter. Als ie er echt moet staan. Staat ie er niet. Aardige keeper maar sowieso geen nivesu die we moeten nastreven. Stekelenburg vorm en cilissen zijn de beste daarna hebben we ook nog zoet. Fitte steek moet altijd spelen

19 november 2013 om 12:44

Als we dan op uitstraling selecteren is de vrij de eerste die nooit weer meehoeft.

19 november 2013 om 14:40

Alsof newcastle niet beter is dan Ajax. Als jongens als Anita op de bank zitten ( die bij ajax de beslissende man was op het middenveld) dan ben je niet minder. Om over Cabaye, tiote, cisse en die franse spits nog maar te zwijgen. Bem het er met je over eens, cillessen moet ballen tegenhouden van Rieks of Demouge, Krul van van persie en Torres. Nee krul is gewoon beter.

19 november 2013 om 15:37

Voor jullie er over beginnen: Ja ik wil graag bovenaan staan .

Maar ik moet even iets melden. Ik herinnerde me dat vorige week ook al op voetbalzone stond dat Veltman zou starten tegen Japan. Dus ik heb dat bericht even opgezocht en dat was ook van de telegraaf. En achteraf bleek Veltman dus helemaal niet te starten. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten. Het kan waar zijn, maar het kan net zo goed niet kloppen.

19 november 2013 om 17:01

Inderdaad, sta er ook een beetje van te kijken. Iedereen neemt deze opstelling als waarheid aan terwijl De Telegraaf heel vaak onzin schrijft. Vorige week schreef De Telegraaf ook dat Van der Wiel Vlaar en Veltman zouden beginnen, terwijl Louis toch echt voor Martins Indi De Vrij en Janmaat koos.

Beste Louis,

Vanavond ga ik voor het eerst in het stadion naar een wedstrijd van het Nederlands elftal kijken. Zou u alstublieft de volgende wijzigingen in de vermoedelijk opstelling willen doorvoeren zodat het voor ons ook leuk is?

* Krul ipv Cillisen;
* PvA ipv Blind;
* de Guzman ipv Schaars;
* Lens op de plek van de Jong en dan Narsingh op rechtsbuiten.

Dank u wel!

19 november 2013 om 07:38

100% eens met jou!

19 november 2013 om 07:39

Je vergeet veltman eruit te halen!!! en depay is wellicht nog niet echt in goede doen dus die kan eventueel ook wel vervangen worden

oke het is een oefeninterland... maar heb toch wel graag dat we winnen of in iedergeval gelijk spelen en niet kansloos verliezen. ja met zo'n opstelling grote kans op kansloos verliezen.
moet je net als vorige keer maar hopen, dan vdv en strootman goedspelen......

*heb een leuk wedstrijd

19 november 2013 om 07:42

Veltman ben ik wel benieuwd naar, die mag van mij best wel blijven staan!

19 november 2013 om 07:56

Juist, geen Veltman idd!

19 november 2013 om 08:01

Alles beter dan Stefan De Vrij !

19 november 2013 om 08:13

Ik spreek jou na de wedstrijd

19 november 2013 om 08:18

ik zeg grote kans hè dat we verliezen.. tuurlijk hoop ik best dat nederland wint... maar dan heb ik liever een iets betere opstelling

19 november 2013 om 08:54

Dit is toch weer een geweldig stukje techniek van van Gaal. Die hoorde ook dat Falcao de Vrij heeft bekeken en denkt haaa dan haal ik juist die er uit!

Ik denk dat Falcao nu helemaal overdondert is!

Nu Veltman er bij is laat hem ook maar eens spelen. Wil het wel eens zien dan ook nu.

Verder ben ik het eens met VI gisteren. Zet op het WK daar lekker Vlaar en van Dijk neer. 2 beren van spelers, die voor weg is weg zorgen. Zat voetballend vermogen er voor om op te bouwen! Maar 2 van die gasten hebben veel meer uitsraling dan een de vrij, Veltman, Rekik, bruma.

19 november 2013 om 09:29

Wat een gelul over uitstraling overal. Wat heb je aan uitstraling als je verdedigend/voetballend/keepend waardeloos bent?

19 november 2013 om 09:31

liever weg is weg dan van die pruts balletjes... naar elkaar die veels te zwak zijn waardoor de tegenstander er met de bal van door kan gaan, zag je al tegen japan. nou als je dat doet tegen een duitsland of brazlië heb je zo een paar doelpunten al tegen.

19 november 2013 om 13:07

@eerlijk010 wat een onzin kraam jij uit. Je wilt twee voetballers die weg is weg spelen, omdat er voor de verdediging genoeg voetballende kwalititeit is om op te bouwen? Met Vlaar heb je een speler die het middenveld niet in durft te spelen, waardoor andere verdedigers in de problemen komen en zijn blinden ballen naar voren betekend gelijk balverlies en zo staan we weer onder druk.

Verder vind ik dat we genoeg keuze hebben voor de centrale verdedigers, of ze er klaar voor zijn is een tweede. Genoeg talent, maar weinig ervaring. Daarom vind ik het raar dat mensen Veltman nie willen en bv een Rekik of Bruma wel.

19 november 2013 om 16:42

Saintluis

Uitstraling is wel degelijk belangrijk. Een robuuste van Dijk maakt veel meer indruk dan een - met alle respect- Stefan de Vrij. Ik zou als ik een topspits (á la Falcao) banger worden van Virgil van Dijk dan van Veltman/de Vrij.

Misschien is Veltman voetballend sterker dan van Dijk, maar moeten alle verdedigers opeens goed kunnen voetballen. Materazzi, houthakker pur sang, spijkerhard, maar heeft wel een WK en een Champions League op zijn naam staan (als basisspeler)

19 november 2013 om 07:41

Daar zijn we et allemaal mee eens denk ik

19 november 2013 om 07:47

De guzman ipv schaars? Leg uit!

19 november 2013 om 07:52

Ok, komt ie!

Ik vind Schaars verdedigend beter maar qua voetbal (zien waar de bal heen moet en potentieel om een bal ergens te krijgen) vind ik de Guzman een betere speler. Ik hoop dan ook op een meer voetballend middenveld waarbij de Guzman en Strootman hun verdedigende taken niet uit het oog verliezen!

19 november 2013 om 13:14

Daarnaast hebben we de wedstrijden toen De Guzman bij Oranje speelde zeer goed gespeeld! De Guzman hoort er echt thuis.

19 november 2013 om 07:51

Lens in de spits?
Heb echt nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd van hem in de spits gezien!
De jong is op dit moment de beste optie, omdat er geen 1 speler is die meer voetballende kwaliteiten heeft voor deze positie. Ga je met lens spelen, dan moet je een ander systeem gaan spelen.
Ik zou trouwens ook narsingh erin zetten maar dan lens ipv depay.

19 november 2013 om 07:54

De Jong heeft werkelijk niets in deze wedstrijd te zoeken. Het enige dat hij normaal gesproken enigzins met zich meebrengt is fysiek maar daar heeft hij tegen die reuzen van Colombia niets aan. Zet dan gewoon iemand in de spits met belachelijk veel snelheid zodat de voorste 3 met elkaar kunnen wisselen, dan creeer je tenminste nog iets wat op gevaar lijkt. Volgens mij heeft Siem de Jong afgelopen zaterdag aangetoond dat hij gewoon behoorlijk wat kwaliteit te kort komt voor die positie in het Nederlands elftal.

19 november 2013 om 08:15

Ja man dat is slim, zet 3 spelers erin die het allemaal van hun snelheid moeten hebben, terwijl je positie spel wil spelen! ?
Ik vind de jong ook niet goed genoeg, daar is geen twijfel over mogelijk, maar er is op het moment niet beter! Lens rendeert niet in de spits, zie hem 10 keer liever op de buitenposities! En ik snap de keeper discussoe niet zo, cillisen doet het goed en wat heeft het voor meerwaarden als je in de pl speelt bij sub subtop?!
Als krul zo geweldig was als hier door sommige beweert wordt, had hij allang bij een betere club gekeept! !

19 november 2013 om 08:19

Cillisen doet het goed, afgezien van afgelopen zaterdag in het Nederlands elftal waar hij echt dramatisch was.
Krul doet het nog veel beter, en dat in de Premier League. Lijkt me een eenvoudige optelsom of niet?

19 november 2013 om 08:35

Dat vindt jij! Ik vind cillisen beter, heb al eerder gezegd dat er niet veel verschil is tussen de keepers. Bovendien kan het me eigenlijk niet schelen wie er in de goal staat, want die gaat echt niet de wedstrijden voor ons beslissen, wie er ook staat van de 3!

19 november 2013 om 08:44

@bram 1282:

Krul is 1 jaar ouder dan Cilessen en speelt al in een veel betere ploeg en competitie!

Waar bij komt dat heel de Engelse top en AC hem volgen. Het hoort ook geen discussie te zijn want zowel Krul als Vorm en zelfs Steek zijn minstens 2 klasses beter dan Cilessen.

Afgelopen zaterdag was het ook een groot drama met hem. Ik kan echt Niet wachten tot van Gaal weg is bij Oranje.

19 november 2013 om 09:00

Och man....zwets richting nie zo uit je nek man! ! Er wordt al 3 jaar geroepen dat krul zo geweldig is, maar hij speelt nog steeds bij newcastle!! Heel de top van de pl is geïnteresseerd?!?! Als 3e keeper dan?

19 november 2013 om 10:13

Wel al 3 jaar basis daar! Als Cilessen zo goed was waarom zat hij dan bij een minder team als Ajax op de bank?

Krul is verrweweg de beste keeper die Nederland heeft op dit moment!

19 november 2013 om 11:05

Lol Bram,

Die jongen had op zijn 22ste een basisplaats bij een grote club als Newcastle. Daar blijven de prestaties helaas al een tijdje achterwege, maar weinig keepers weten op zo'n jonge leeftijd een basisplaats te veroveren en houden in zo'n sterke competitie.

Hij is inderdaad gewoon aan de top van de PL gelinkt en heeft daarnaast wat pech gehad met blessures. Krul ligt mijlenver voor op Cilessen die net even wat potjes bij Ajax heeft mogen spelen. Het is puur aan het geblunder van Vermeer te wijten dat Cilessen een kans krijgt bij Ajax. Als hij zo goed zou zijn dat hij beter is dan onze PL keepers dan had hij een matige keeper als Vermeer al lang eerder uit het doel moeten hebben verdreven.

19 november 2013 om 07:58

Absoluut mee eens. Begrijp potverdomme de keuze voor cilissen niet!!! Zet de PL keepers erin joh! En de guzman is veel beter dan schaars. Dit word een afgang voor Oranje

19 november 2013 om 08:07

Voor het grootste gedeelte eens met jou!
Krul is op dit moment de betere keeper.
Van Aanholt vind ik niet per se beter dan Blind, maar hij verdient de kans om te laten zien wat hij kan.
De Guzman is veel leuker om naar te kijken.
Narsingh op rechtsbuiten is inderdaad de beste keuze na Robben.
Alleen Lens zie ik niet zo graag in de spits spelen, vind hem daar te klein en te druistig voor, Siem de Jong is natuurlijk ook geen topspits, maar voor het team wel de beste voor die positie op dit moment denk ik.

19 november 2013 om 08:21

Lens is 7 centimeter kleiner dan de Jong. Tel daarbij zijn enorm veel betere fysiek en atletisch vermogen (oa sprongkracht) bij op en ik denk dat ze elkaar op het gebied van koppen niet veel ontlopen.

19 november 2013 om 08:24

De jong scoort echt vaak met het hoofd, dus is wel degelijk een betere kopper dan lens!

19 november 2013 om 08:36

Denk je niet dat dit met het aantal kansen dat Ajax creeert te maken heeft en met de positie van de Jong op het veld?

19 november 2013 om 09:02

Als je beweert dat lens een betere kopper is, dan kan ik je echt niet meer serieus nemen!

19 november 2013 om 09:17

Ik kan me van Lens geen kopgoals herinneren, en van De Jong genoeg. Misschien dat lens inderdaad fysiek en atletisch beter is, maar De Jong is weer de betere qua timen, en dat bepaalt uiteindelijk of je de bal ook goed raakt.

19 november 2013 om 09:20

Haha leuk je hebt recht op je mening, maar het is mij wel duidelijk als Lens bij jou zelfs maar in de buurt komt bij de Jong wat betreft koppen..

19 november 2013 om 09:25

@ bram1282

Waar beweer ik dat Lens een betere kopper is?

19 november 2013 om 08:08

Krul en De Guzman ben ik met jou eens, maar wat hebben Van Aanholt en Narsingh nou laten zien? Doe dan gewoon Robben erin en laat Lens en De Jong op hun positie staan.

19 november 2013 om 08:20

Robben is geblesseerd dus die kan er niet in...de Jong moet gewoon niet spelen, die komt echt veel te veel kwaliteit tekort.

19 november 2013 om 08:27

Maar dat geldt ook voor Depay en aangezien De Jong de enige logische speler is voor de spitspositie, lijkt het mij beter om hem erin te houden, want anders heb je twee buitenspelers waarvan één in een crisisvorm lijkt te zitten en één die nog totaal niet fit is.

Met de uit vorm geraakte Depay en de lang niet fitte Narsingh op de flanken zal zelfs een Van Persie niet aan de bal komen.

19 november 2013 om 08:37

Wie is in crisisvorm?

19 november 2013 om 08:48

Van aanholt en narsingh hebben net zoveel laten zien als jouw grote vriend veltman maar die word hier goed verdedigd en heeft een geweldige media vorm.

19 november 2013 om 09:27

Wat heeft Narsingh dit seizoen dan laten zien? Een speler wordt beloond op zijn huidige prestatie en niet van 1 of 2 seizoenen geleden.

Ik ben zelf ook verrast over Veltman en ik zie liever een Bruma centraal staan, maar Bruma zit thuis op de bank, omdat hij niet bij de selectie zit. De Vrij vind ik bij Feyenoord niet goed spelen en afgelopen zaterdag viel hij ook al door de mand, dus dan is Veltman de meest logische keus voor centraal in de verdediging.

Bij Van Aanholt durf ik het niet te zeggen. Ik heb hem niet zo zeer gevolgd. Echter weet ik wel dat de gehele verdediging afgelopen zaterdag zeer slecht presteerde en Blind op de nr. 6 positie om Honda te stoppen was ook niet zo'n succes.

Het verschil tussen Willems en Blind op de linksback is dat Willems meer aanvallend presteert en Blind verdedigend beter is. Bij balbezit wilt Willems teveel en Blind doet te weinig.

Maar wat ik al zei, van Aanholt heb ik te weinig gezien, dus ik wil hem zeker wel zien spelen tegen Colombia, als basisspeler of invaller, maar die keuze laat ik aan de ervaren Van Gaal.

19 november 2013 om 10:52

Robben eruit Bosvelt erin

19 november 2013 om 08:47

Misschien had je je iets beter moeten verdiepen in hoe het werkt voor je je zure geld uitgaf aan een kaartje:

- de trainer maakt de opstelling, niet jij.
- het is een oefenwedstrijd: die zijn er, zeker voor een nationaal team dat maar beperkt samenkomt, om samenstellingen en spelers uit te proberen.
- naast jou vanavond nog 50.000 mensen die allemaal een ander idee hebben over de opstelling.
- Zeker bij oranje weet het hele land het altijd beter maar de coach heeft gelijk zolang hij presteert cq. niet verliest.
- maak je niet druk, er staat niks op het spel.
- voetbal is bijzaak voor die carnavalvierders, zorg vooral dat je er lekker gek uitziet. Zet minimaal een peen op je kop en neem een trompet mee.

19 november 2013 om 09:30

Ik vraag Louis de opstelling te wijzigen, ik zeg hem niet dat te doen! Ik hou er dus rekening mee dat de bondscoach dat bepaald. Als dat niet het geval was dan had ik wel zelfs gezegd dat dit de basisopstelling zou worden.

19 november 2013 om 09:04

Prithender toch, van Gaal kan soms een rare kwast zijn, maar hij is niet dom.
* Krul voor Cilessen? kan, zoveel verschil is het echter niet. Leuk voor de lijn, maar Tim kan voor geen reed meevoetballen. Wel is hij goed in zijn doel bewaken.
* PvA ipv Blind? daar hoeven we niet eens op in te gaan. Ronduit belachelijk.
* de Guzman ipv Schaars? Kan en zou ook mijn keuze zijn als ik tussen die twee Moest kiezen.
* Lens ipv de Jong? no problem, enkel zie ik Lens liever op de vleugel. Daar heeft hij in Oranje meer rendement. In de spits heeft hij weinig laten zien. Net zoals Siem tot nog toe trouwens.

19 november 2013 om 09:32

* Eerste taak van een keeper is nog altijd het schoonhouden van zijn doel. Daar is Krul gewoon beter in, zeker op een hoog niveau.
* Ik ben gecharmeerd van Pva. Heeft met name aanvallend (snelheid etc) gewoon veel meer in te brengen dan Blind imo.
* Lens heeft in Oranje eigenlijk nooit de kans gehad in de spits. Afgelopen zaterdag heeft de Jong die kans wel gehad en heeft deze enorm verprutst. Tijd voor iemand anders dus.

19 november 2013 om 11:25

Wat lult iedereen hier toch over de meevoetballende kwaliteiten van Krul?
Daar is hij zeker niet de sterkste in, maar zijn trap is voor keepersbegrippen gewoon bovengemiddeld. Dat hij bij Newcastle over het algemeen de lange bal hanteert heeft ook te maken met de manier van voetballen daar.

Het komt bij mij een beetje over als een kul argument dat gebruikt wordt ten faveure van (ex)ajax keepers. We hebben gezien hoe goed Cilessen wel weer niet mee kan voetballen in de wedstrijd tegen Japan. Sowieso moeten we realistisch zijn en niet denken dat we met de huidige defensie van het Nederlands elftal constant kunnen kiezen voor de voetballende oplossing achterin. Daar is de achterhoede gewoon niet goed genoeg voor.

Wat betreft van Aanholt denk ik dat hij in deze wedstrijd in ieder geval nuttiger zal zijn dan Blind. Blind is gewoon tergend langzaam. De kans is groot dat het vanavond weer op gaat vallen indien een rappe speler als Cuadrado weer op de rechterflank speelt bij Colombia. Blind zal verdedigend best iets sterker zijn, maar zonder snelheid is dat niet altijd wat waard. Als zelfs een relatief beperkte speler als Ibarra er aan alle kanten voorbij loopt dan hoef je niet te raden wat er kan gebeuren tegen kwalitatief betere buitenspelers met veel snelheid.

19 november 2013 om 16:51

En nog steeds hebben (of is het willen?) jullie niets gezien van Blind het afgelopen jaar. Zie de opmerkingen voor elke grote wedstrijd van Ajax en Oranje: met die slak van een Blind heeft ( vul nu de naam in van een grote topper) de avond van zijn leven. Blind zou tureluurs gespeeld worden. Maar wat bleek elke keer weer na zo'n wedstrijd: Blind was steeds een van de solide spelers en geregeld een van de beste, zoniet de beste. Gaat vanavond weer gebeuren en daarna kom jij, of iemand zoals jij, bij de volgende wedstrijd het weer overdoen, .....and the wheel keeps spinning on and on and on and on.

Ik krijg trouwens sterk de mening dat het meer om het: ik gun Ajax spelers niets factor gaat bij jouw dan om jouw vermogen om gewoon voetbal analysis te maken.
Je zet je verder nog meer voor schut, want je begint bij Krul over primaire taak, maar dat geldt dus niet voor Daley? Want als er een ning is wat Blind gewoon heel solide doet, dan is het verdedigen. Ik zou hem ook wel eens wat vaker (a la Janmaat) naar voren willen zien gaan, maar je weet tenminste dat Daley zijn defensieve taken uitstekend voltooid. Blind kan heel goed mee aanvallen, echter is hij vaak gedoseerder. Soms is het prachtig om te zien hoe opportuun Janmaat naar voren stoomt. Hij creeert er echter defensief gezien een risicofactor door. Niet dat ik dat erg vindt hoor. Tenslotte heb je met het aanvallen de bal en niet de tegenstander.

19 november 2013 om 09:41

Zoals Oranje speelt heb je een keeper nodig die voetballend goed is. Sowieso doen die keepers weinig voor elkaar onder dus het maakt vrij weinig uit wie keept. Wij zien de trainingen niet, wellicht doet Cilessen het dusdanig beter op de trainingen dat van Gaal hem erin houdt.

PvA is atletisch en snel maar Blind is een veel slimmere voetballer, tactisch en technisch van een veel hoger niveau. Hij weet veel beter wat er om hem heen gebeurd (dus wat zijn teamgenoten doen), uiteindelijk is het veel belangrijker om als team goed te staan en dat gaat makkelijker met Blind.

Guzman ben ik met je eens.

Lens zou onverstandig zijn, dat wordt hoogstwaarschijnlijk een basisklant aan de zijkant op het WK en zal maximaal 3de spits zijn als iedereen fit is. De Jong is natuurlijk dik minder dan van Persie maar kan qua looplijnen best vergeleken worden (het is, ondanks zijn beperkingen, een intelligente speler) met van Persie en het is voor het hele team nuttig als er zo'n type staat. Hij gaat een wedstrijd niet beslissen met een geniale actie maar voor het positiespel is hij gewoon prima.

19 november 2013 om 14:41

Helemaal mee eens, veel betere opstelling dan deze vermoedelijke opstelling.

In iedere linie een Ajacied dan wel ex Ajacied. Mooi om te zien!

19 november 2013 om 10:29

Tja, en nu spelen we dus met een B elftal.....

19 november 2013 om 10:55

Ja echt super mooi om te zien.
Als we Ajax toch eens niet hadden.

Opvallend dat Schaars speelt. Ik dacht dat hij een blessure had? Maar zeer benieuwd hoe Veltman zich staande houdt.

Veltman in de basis haha die Falcao lacht zich dood.

19 november 2013 om 07:58

Helaas wel ja...

19 november 2013 om 08:04

Als De Vrij in de basis had gestaan was Falcao helemaal niet meer bijgekomen.... Laat Veltman maar zien wat hij kan.

19 november 2013 om 08:13

Hiddebaatje,

Wie moet dan in de basis? Met De Vrij lacht niet alleen Falcao zich dood.

19 november 2013 om 08:47

Voorlopig is de vrij nog een stuk verder dan Veltman! Maar ja na Denswill zal nu ook ditw el de nieuwe Stam worden.

Die jongen word zo vreselijk gehypt! Maar goed als hij dan mee is, laat hem dan ook maar spelen!

19 november 2013 om 09:32

Waarin is De Vrij verder? Ervaring of kwaliteit. Europees en Internationaal heeft De Vrij niet zo'n goede indruk achter gelaten, maar laten we deze wedstrijd maar afwachten voordat we beginnen over een nieuwe Jaap Stam.

19 november 2013 om 10:35

De vrij begon ook zo veelbelovend weet je nog......
Over een jaar zeikt iedereen weer op Veltman, o ja, die mike vd hoorn, die was ook zoooo fantastisch.....
En als veltmannetje door de mand gaat, ligt het niet aan hem, maar door de immense druk die hij op zn schouders krijgt.
kijk naar de vrij, want die heeft wel degelijk laten zien waar hij in staat is. waarschijnlijk als hij bij ajax had gespeeld was hij geweldig.

19 november 2013 om 11:57

@jef83 een hele goede reactie en inhoudelijk ijzersterk. geen speld tussen te krijgen

19 november 2013 om 12:16

Jeff83,

De meeste Ajacieden zagen juist een komt van Van der Hoorn niet zo zitten. De Boer heeft zelfs in het begin van het seizoen gezegd dat Van der Hoorn moest strijden met Veltman en dat zijn basisplaats niet zeker was aangezien Veltman het ook zeer goed voetbalde, dus een beetje raar dat je nu gaat beweren dat Van der Hoorn zo fantastisch werd bevonden.

Verder heb je het over als, als, als verhaal. Toekomst wijst uit, zeg ik altijd. Veltman doet het nu goed en dat telt voor de opstelling van vandaag en niet voor de opstelling in de toekomst.

Elk speler gaat anders met druk om. De ene kan er meer tegen dan de andere. Hoe Veltman daarmee omgaat ligt aan hem zelf.

Verder kijk ik niet naar welke club een speler speelt, zoals een lid hierboven. Het interesseert mij geen moer of De Vrij bij Feyenoord, PSV of Ajax speelt. Ik kijk naar de kwaliteiten en prestatie van een speler, die pas zichtbaar worden in Europese wedstrijden i.p.v. alleen maar clubs uit de Eredivisie en in het algemeen ben ik niet zo gecharmeerd van De Vrij.

Veltman staat nu in de basis tegen Colombia en Falcao is een goede test voor De Vrij. Mocht hij vandaag falen, dan weten we meer.

hiddebaatje,

Inhoudelijk ijzersterk. Net zoals jouw reacties?

19 november 2013 om 14:45

Ben vitesse supporter (objectief dus) maar Veltman is wel 3klasses beter dan de Vrij. Verdedigend beter, maar in de opbouw wel 3 klasses beter. Voor de opbouw dus heel belangrijk. Als je Vlaar en de vrij hebt, kunnrn allebei niet voetballen. Logische keuze dus. Zie alleen graag een ander in plaats van Vlaar. Van Dijk bv. Maja daar verschillem de meningen over.

19 november 2013 om 09:06

hiddebaatje:
je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.
Het is niet: Falcao lacht zich dood.
Het is: Falcao loopt zich steeds dood (op Veltman)

19 november 2013 om 09:24

Laat hem zich maar doodlachen, als hij na afloop maar op z'n hoofd krabt en zich afvraagt waarom hij niet aan de bal is geweest..

Haha toch wel lullig voor falcoa. Heeft hij net urenlang de vrij geanalyseerd en dan speelt die niet eens

19 november 2013 om 11:26

Urenlang?

Na een minuutje of 4-5 video kijken was hij er ongetwijfeld al klaar mee of moest hij naar de wc omdat hij bijna in zijn broek piste van het lachen.

19 november 2013 om 11:38

Niet zo serieus man. Interview zeker niet gezien?

Gelukkig is het een oefeninterland. Mits iedereen fit is zie ik het NL graag zo spelen op het Wk.
Misschien iets te vroeg voor Veltman maar ik verwacht dat hij heel erg gaat groeien dit seizoen. Met Sneijder op links/vrije rol kan dit vrij nuttig zijn voor v persie! Met een bank dat bestaat uit Krul, Vlaar, Bmi, Wijnaldum, s d Jong, Narsing en Lens kan je best mee voor de dag komen lijkt mij.

Stekelenburg
vd Wiel
N d Jong
Veltman
Pieters
d Guzman
Strootman
vd Vaart
Robben
v Persie
Sneijder
19 november 2013 om 08:11

Ik zou De Jong gewoon op het middenveld zetten, ten koste van De Guzman, en dan Van Dijk of Douglas naast Veltman zetten, zodat je een echte sloper achterin hebt plus nog een extra sloper vlak voor de defensie.

Sneijder op links had ik ook al bedacht en zou goed kunnen uitpakken, gevaar is dan alleen wel dat te veel spelers naar binnen trekken en het te druk wordt in het centrum.

19 november 2013 om 08:22

De Guzman houdt het tempo erg hoog. Voor op het middenveld heb ik liever iets meer voetbal en met strootman heb je wel een beul vind ik zelf. Ik denk dat heel wat spitsen extra scheenbeschermers aantrekt wanneer ze weten dat Nigel er staat. En je hebt wel goede opbouw van achteruit met ervaring!

19 november 2013 om 08:37

Sneijder en nuttig zijn voor van persie? Dat zou dan voor het eerst zijn. Sneijder is vooral goed als hij voor zichzelf speelt vind ik.
Ik zou voor vd vaart kiezen.

19 november 2013 om 08:47

Sneijder heeft een van de beste steekballen in het betaalde voetbal als hij fit is. In de WK finale zet hij Robben ook 2x 1 op 1 met de keeper. Dit is ook het gebied waarop Sneijder zich onderscheid, ook van Persie kan daar goed van profiteren. Ik denk dat hij het de bondscoach de komende maanden nog erg lastig gaat maken door uit te blinken bij Galatasaray. Van der Vaart vind ik een topper overigens, altijd diepgang, scorend vermogen en een positieve agressiviteit, maar Sneijder heeft meer extra klasse door zijn traptechniek.

19 november 2013 om 08:55

Dat van de wk finale heb je inderdaad gelijk in. Maar je kon het hele wk zien dat sneijder liever kiest voor een schot van 40 meter dan de bal aflegt. Ik vind sneijder ook meer een countervoetballler juist door die geweldige steekbal. Als je de druk er op wil houden en op balbezit speelt heb je een stuk meer aan raf dan aan wes. Het beste jaar in de carriere van sneijder is nog altijd zijn jaar bij inter met mourinho. Puur reactievoetbal wat ze speelden. Daar is overigens niks mis mee maar ik heb het liever anders

19 november 2013 om 09:27

@tpp010 19 november 2013 om 08:55
Dat countervoetbal is nou exact de enige kans die Nederland heeft om een goed resultaat neer te zetten volgend jaar! De Jong en Strootman verdedigend op het middenveld en Sneijder als passende man achter Lens, van Persie en Robben. Verzorgt positiespel moet je niet willen, snij je alleen jezelf maar mee in de vingers, komt er veel te veel druk op die fantastische verdedigers die we hebben. Als verdedigend de ruimtes klein blijven, valt het nog te overzien.

19 november 2013 om 09:41

Ben ik met je eens, maar alleen omdat we anders sowieso niks op het wk te zoeken hebben.
Maar als je de selectie er voor hebt zou ik altijd voor vd vaart kiezen

19 november 2013 om 10:59

Ik heb niet het idee dat Sneijder en v. Persie veel aan elkaar hebben. Volgens mij loopt Sneijder v. Persie eerder in de weg.

Het os een vermoedelijke opstelling hè mensen laat je verassen vanavond haha.


19 november 2013 om 10:47

De vorige twee keer dat de Telegraaf een vermoedelijke opstelling produceerde zaten ze er echt volkomen naast. Misschien kan je die van vorige week nog teruglezen.
Hoewel er nu natuurlijk niet zo veel opties meer over zijn, dus misschien hebben ze het deze keer goed

Zonder de grote sterspelers is er al helemaal geen reet aan. Oefenen voor het WK zit er niet in nu en dus is dit een zinloos potje. Gelukkig wordt Zweden-Portugal uitgezonden. Daar verwacht ik nog slechter voetbal te zien maar daar gaat het ergens om.

Haha! Het word een bloedbad vanavond! Als je bij Nederland Robben en van Persie eruit haalt, blijft er weinig over, maar dat is bij elk land zo, de extra klasse komt van een paar toppers. Áls je wint, wel gelijk een mooie overwinning voor de 2e keus . Trouwens, van der Gijp had gisteren wel gelijk over de centrale verdedigers: Gewoon Douglas en van Dijk neerzetten, dat heeft tenminste fysiek en kopkracht, de rest voegt toch niets toe.

19 november 2013 om 09:14

vanaspeeren
Voor NL, als relatief klein voetballand geldt die nog meer dan de grotere voetbalbroeders. Die hebben meestal een bredere selectie. Vooral Spanje, Duitsland, Argentinie en Brazilie hebben vaak posities die dubbelbezet zijn met toppers.
In NL moeten we het hebben van een generatie van uitzonderlijke spelers die toevallig tegelijk opstaan. En dan hopen dat er haast geen blessures tussen zitten.

Verder vindt ik je openingszin een beetje kinderachtig trouwens. Zie er weinig haha in, mocht het inderdaad gebeuren.

Ben wel benieuwd naar Veltman hij zou zomaar kunnen verrassen.

Cilissen ook vervangen heel simpel Krul heeft meer wedstrijden op een hoger niveau en blinkt wel degelijk regelmatig uit. Geld ook voor de guzman tegenover schaars mja goeie ouwe van gaal

Goed! dit is toch een nietszeggende oefenpot. Eigenlijk moet hij Boetius op de flanken ook nog oproepen.
Het resultaat vanavond zegt mij dan ook helemaal niks, de buitencategorie ontbreekt vanavond.
Toch hoop ik wel dat er in de 2e seizoenshelft een Nederlandse CV een stormachtige ontwikkeling doormaakt en ontzettend sterk presteert bij zijn ploeg. Alleen al voor de uitstraling van het Nl's elftal is dit belangrijk. Dit kan natuurlijk Vlaar in de Premier League zijn, of Veltman/denswil/bruma/rekik op Europees niveau. Wat dat betreft eeuwig zonde dat Feyenoord voor het zoveelste jaar een ongelofelijke wanprestatie in Europa heeft geleverd.

Dit gaan ze niet winnen, geen van persie en geen robben. Falcao is in vorm, ze kunnen het wel vergeten.

beste opstelling colombia:

ospina
zuniga
yepes
zapata
armero
Aguiar
guarin
Quintero
rodriguez
falcao
cuadrado

Hopelijk wordt dit de selectie:

Stekelenburg/Vorm/Krul

Wiel/Janmaat - Veltman/Dijk - Indi/Rekik - Urby/Blind

Jong/Schaars - Strootman/Guzman - Vaart/Sneijder

Narsingh/Robben - Persie/Huntelaar - Lens/Kuyt

Volgende ronde waardig denk ik....

19 november 2013 om 11:05

Ziet er prima uit, ik zou er voor tekenen
Ik zou alleen ipv Veltman gewoon Vlaar meenemen, en Van Dijk ben ik ook niet zeker over. Maar voor de rest prima zo.

19 november 2013 om 13:01

Ik zou kuyt thuis laten en Depay meenemen en dan met Robben op links spelen en met Narsingh op rechts.

Laat veltman het maar zien vanavond of hij het niveau aan kan. Deze jongen kan alleen nog maar beter worden. Hopen dat rekik ook fit blijft zal dan een goede duo vormen.

Stekelenburg
Vd wiel veltman rekik Pieters
De jong vd vaart strootman
Robben persie depay

Stekelenburg blijft de beste keeper als hij fit is
Vd wiel speelt op een hoger niveau dan Janmaat plus zlatan cavani versus schaken immers hoef geen uitleg te hebben.
Pieters speelt in Engeland en heeft veel meer ervaring.
Depay veel dreigender dan onze vriend lens

Vlaar en Schaars zijn veel te traag, te weinig wendbaar en hebben te weinig handelingssnelheid voor topvoetbal.

Jaja depay dat willen we zien!

Veltman gaat genadeloos af....
Net als vlaar jaren terug tegen italie, te jong toen en ook teveel gehyped.
Niet zo goed voor zijn vertrouwen lijkt me.

Dus wanneer portugal-zweden speelt dan speelt nederland ook.

Begrijp niet waarom jullie Krul zo graag willen wisselen voor Cillessen.
Cillessen stond weliswaar ook te kranten tegen Japan, maar deze wedstrijden gaan nergens over en het is voor het vertrouwen van een keeper lekker om zich te kunnen revancheren. Al was het maar een helft. Daarna kan er altijd gewisseld worden. Aangezien er niks op het spel staat heeft het verder ook nauwelijks gevolgen mocht het wel weer mis gaan.

Bovendien is het de vraag of de onzekerheid bij Cillessen tegen Japan niet deels veroorzaakt werd door de waardeloze verdediging voor hem.
Bij Ajax en in de CL keept ie verder toch ook prima, dus het is niet zo dat ie hopeloos uit vorm is.

Het is sowieso te hopen dat Stekelenburg z'n oude niveau haalt want dan is hij sowieso de beste keeper die Oranje heeft.

De vrij is het grootste Nederlandse verdedigende talent wat een onzin om die te wisselen voor een Ajacied met 15 potjes in het eerste in de benen.
Stiekem hoop ik dat Veltman dol gedraaid word en dat hij samen met cillisen fout op fout maakt zodat ze nooit meer opgeroepen worden..

19 november 2013 om 11:32

Grootste verdedigende talent vind ik overdreven! Opbouwend is hij van de verdedigers wel het grootste talent, maar qua verdedigen vind ik hem niet heel sterk en kan er zo paar opnoemen die verdedigend veel sterker zijn. De Vrij moet leren om een echte kerel te zijn.

19 november 2013 om 11:35

En dat noemt zich Vondutchie. Misschien een idee om je Vonfeyenoord te noemen of iets dergelijks, want je hebt duidelijk niet het beste voor met Nederland als je hoopt dat twee van hun spelers "fout op fout" maken.

En de Vrij heet grootste Nederlandse talent? De Vrij is het braafste jongetje van de klas, dat is geen speler waar we het in de toekomst van moeten gaan hebben hoor. Het lijkt me een aardige jongen, maar heeft niet de body en felheid van een (toekomstig) topverdediger. De grootste verdedigende talenten zijn eerder Rekik, Denswil, Bruma en Van Dijk (zo lang als je die laatste nog een talent kan noemen).

19 november 2013 om 16:07

Goh, ben jij toevallig voor Feyenoord? Wat een dom gel*l, en dan nog hopen dat die twee Ajacieden fouten gemaakt. Nationaal laat ik me niet leiden door mijn Ajax bril, maar sta ik achter iedere oranje speler ongeacht de club. Zou je ook moeten doen.

Ik kijk al vele jaren naar voetbal en hetgeen me het meest ergert aan al die NL bondscoaches, is dat ze met twee maten meten.

Een wedstrijd in een 020 shirt leidt vrijwel altijd tot een wedstrijd voor het NL elftal, of je naam wordt op zijn minst serieus meegenomen voor een nominatie om in het NL elftal te spelen.

Het is belachelijk gewoon het is zo vaak gebleken, dat spelers van ajax niet per definitie beter zijn maar vaak een hype zijn.

vroeger vond men ook dat jordi cruyff in het NL elftal moest en hij speelde volgens mij zelf op een eindtoernooi, de wereld is waanzinnig!!!! allemaal vriendjes politiek jaar in en jaar uit!!!

Het treurige is dat dit altijd zo zal blijven

concreet actueel bewijs is het selecteren van cillesen en nu veltman.

voordat cillissen bij 020 speelde zag ik hem niet bij het NL elftal(als ik me niet vergis), hoe goed hij ook speelde.

Concreet vind ik dat de beste moeten spelen en ik hoop dat een douglas dan ook een kans krijgt.binnenkort.

19 november 2013 om 11:25

Dat klopt helemaal wat je zegt! Ajax is nou eenmaal populair en heeft de meeste prijzen dus automatisch krijgen de spelers een betere naam. Zoals nu de hype met Veltman na 1 goede wedstrijd. Als de Vrij Ajax shirt aan had en Veltman speelde 2 goede wedstrijden van Feyenoord dan vonden de Ajax supporters het belachelijk dat de Vrij gepasseerd werd. Ik kan mij ook heel lang de discussie herinneren tussen Janmaat en van Rhijn. Elke Ajax supporter vond dat van Rhijn beter was en waar is hij nu?
De supporters van Ajax vinden het gewoon moeilijk dat er meer spelers van Feyenoord erin staan dan van Ajax. Ze worden liever uitgeschakeld in de 1e ronde met allemaal Ajax spelers dan wereld kampioen worden met allemaal Feyenoord spelers!

19 november 2013 om 11:39

Wat een bullshit is dit, praat lekker voor jezelf, niet namens 'alle Ajax supporters' die je niet kent. Over je laatste zin, dat gaat al helemaal nergens over

19 november 2013 om 11:48

Dat is wel zo want alle spelers van Feyenoord in oranje worden belachelijk gemaakt door de Ajax supporters en de spelers van Ajax zijn zogenaamd allemaal beter en moeten er allemaal in ipv de spelers van Feyenoord! Van Rhijn, Veltman, Denswil en Blind ipv Janmaat, de Vrij, Indi en Nelom (dat laatste is wel terecht)
Dus ik zeg niks verkeerds!

19 november 2013 om 13:29

Nogmaals, scheer niet iedereen over 1 kant. Dat Blind speelt ipv Nelom lijkt me vrij logisch, aan de andere kant vind ik het ook logisch dat Janmaat speelt ipv Van Rhijn.

Ik vind niet dat alle Ajax spelers moeten spelen en alle Feyenoord spelers niet; het gaat me niet om de club, maar als je ziet dat het niet goed gaat met Indi en de Vrij centraal, dan kijk je toch naar andere opties? Als Veltman in vorm is, mag hij een kans krijgen, het zelfde vind ik overigens ook van Van Dijk, vreemd dat hij geen kans krijgt

19 november 2013 om 16:10

Sandra, wil je lekker voorbeeld praten. En niet voor alle Ajacieden, hypothetisch gezien als een Feyenoorder ons naar de wk titel zou schoppen. Zou ik net zou blij zijn als het een Feyenoorder is. En bij de rest van je gebazel ga ik niet eens in.

19 november 2013 om 11:31

Ah heerlijk, zo'n minderwaardigheidscomplex.

Zal ik even twee namen noemen: Boëtius, Vilhena. Nu jij weer..

Ben het met je eens dat spelers te snel worden opgeroepen, maar dat is echt niet alleen zo met spelers van Ajax.

PS. Probeer de volgende keer de naam van je rivaal wel te noemen ipv de kengetallen. Dan neemt misschien iemand je wel serieus..

19 november 2013 om 11:44

Boetius zat in de voorselectie en had het toen niet gehaald en Vilhena was er totaal geen alternatief! Wie werd toen gepasseerd voor Vilhena?

19 november 2013 om 12:22

@ Hollandtogether

"ah heerlijk, zo'n minderwaardigheidscomplex.

Zal ik even twee namen noemen: Boëtius, Vilhena. Nu jij weer..

Ben het met je eens dat spelers te snel worden opgeroepen, maar dat is echt niet alleen zo met spelers van Ajax.

PS. Probeer de volgende keer de naam van je rivaal wel te noemen ipv de kengetallen. Dan neemt misschien iemand je wel serieus.. "

Ik ben een rasechte Amsterdammer!!! geboren in het onze lieve vrouwe gasthuis A'dam Oost in 1979.

Ik was vroeger voor Ajax, was erbij toen men bruce lee van Gaal scandeerden lang geleden museumplein.

Door de jaren heen was ik het niet altijd meer eens met de politiek van Ajax, bepaalde spelers werden vroeger betere contracten aangeboden(de boertjes) dan andere. en meer politiek van bestuur waar ik het mee oneens was.

Ik ben nu elk seizoen voor de underdogs(geen traditionele top3) omdat je toch voor een partij moet zijn om voetbal aangenaam te maken.

mijn favoriete trainer om volledig te zijn is co adriaanse ondanks dat hij vaak problemen krijgt bij clubs helaas.

Ik vind ook dat de beste coaches bondscoach moeten zijn, dus mijn voorkeur gaat uit naar Co Adriaanse post van Gaal.

Ik ben meer Amsterdammer dan de meeste hier (grapje)

Ik ben niet anti ajax-spelers wel tegen voorkeur behandeling gebaseerd op ajax tenue of verleden.

en letten jullie maar op dit zal altijd zo blijven, dat spelers van de top 3 een voorkeur hebben op de rest.

Ik hoop dat die Veltman echt geweldig is want dit kan gewoon niet dat iemand zo snel selectie en minuten krijgt dat is echt schandalig Imo, maar als hij de reddende engel is dan ben ik blij hoor, we kunnen achterin goed versterking gebruiken.

19 november 2013 om 15:35

@mourinho1 Je vergist je inderdaad. Cillessen zat ook al bij Oranje voordat hij bij Ajax keepte:

'bondscoach Bert van Marwijk heeft Jasper Cillessen opgenomen in de voorselectie van het Nederlands elftal. Naast Cillessen staan ook keepers Michel Vorm (FC Utrecht), Jelle ten Rouwelaar (nac Breda) en Tim Krul (newcastle United) op de lijst, die in totaal 29 namen bevat. Oranje speelt tijdens de oefentrip in Zuid-Amerika tegen Brazilië (4 juni) en Uruguay (8 juni).'

19 november 2013 om 17:29

@oz81

Netjes van het opzoeken, respect daarvoor. We moeten wel met feiten aankomen dus bedankt voor je toevoeging, zeer gewaardeerd. Ik weet niet of hij ook minuten al gekeept had voor hij bij Ajax was.

Het lijkt nu dat Veltman en Cilisen minuten gaan maken en dat omdat ze toevallig bij Ajax zitten.

Maar he als beide aantonen dat ze de beste van NL zijn, heb ik er geen problemen mee.

Op dit moment zijn velen zeer ontevreden maar we zijn het niet unaniem eens over alternatieven die beter zijn dat maakt het moeilijk. Douglas heeft nooit een kans gekregen dat ik vind ik persoonlijk jammer. maarja mss is het vanwege het naturalisatie verhaal...

Wat ben ik blij dat Veltman gaat beginnen. Hij gaat zo erg verzuipen vanavond! Ik ben erg benieuwd wat de Ajax supporters voor smoes zullen hebben. Zal vast dan aan Vlaar liggen als Veltman gaat verzuipen!

19 november 2013 om 11:25

Ik zet me toto mooi op colombia

19 november 2013 om 11:28

Jeetje wat een misselijke hater ben jij, alleen omdat Veltman de kans krijgt ipv De Vrij? Ten eerste kan die jongen zelf er niks aan doen, ten tweede kunnen wij Ajax supporters er niks aan doen. Ookal dat ik het leuk vind, vind ik het nog wel te vroeg. Maar dit is geen rede om zo te haten, landsbelang moet altijd voorop staan

19 november 2013 om 11:42

Landsbelang moet idd voorop staan en daarom vind ik het onzin dat een Veltman een kans krijgt. Ik zeg niet dat de Vrij moet spelen, maar van Dijk! En al die reacties van Ajax supporters is gewoon belachelijk! Bijna de helft roept dat hij op het WK moet spelen en alle spelers van Feyenoord zijn steeds de boosdoener en de spelers van Ajax noemen ze niet op!

19 november 2013 om 11:54

Haha hij kan het niet verkeerd doen want hij speelt tegen een topspits,
We hebben vandaag een verdedigend zwak middenveld dus er zal veel afhangen van de 2 centrale verdedigers. Vlaar is te sloom en heeft te weinig inzicht dus zullen ze hem het meest gaan zoeken aangezien hij makkelijker te bespelen is voor falcao i.p.v Veltman.
Ik verwacht een goede wedstrijd van Veltman maar wel een verlies van Nederland.

19 november 2013 om 12:55

Smoes is het zeker niet, maar geen linkspoot naast hem neerzetten met voetballend vermogen of hem als LcV opstellen dat is niet slim. Hij kan de bal straks nergens kwijt, geldt ook voor Cillessen. Is maar een noodoplossing voor ze; Siem de Jong met een lange bal zoeken en ballen uitrossen als je onder druk komt. Veltman moet als hij LcV staat alles met links gaan spelen, daar heb je meer risico op fouten.

Als je nou Fer naast Veltman had gezet had je tenminste voetballend vermogen en een linkspoot gehad. Ik denk dat het NL elftal door Vlaar niet onder de druk kan voetballen. In basis klopt het positioneel nu niet.

Met Fer op de plek van Vlaar en de Guzman voor Schaars wordt het 3-0 voor het NL elftal. Met Vlaar op Lcv en drie! Linkspoten op het middenveld wordt het 1-1. Veel zal in dat geval afhangen of Siem in staat is de bal vast te houden, gelukkig krijgt hij van Veltman bruikbare ballen van achteruit (mits op rechts geposeerd). Enige voordeel van alle linkspoten is dat Siem hem vanuit links voor zijn rechter krijgt en direct kan schieten.

19 november 2013 om 13:41

@ San90
Op basis waarvan moet van Dijk erin staan dan? Die thuiswedstrijd tegen Ajax? Veltman heeft in die beide wedstrijden aangetoond de betere te zijn dus is het logisch hem op te roepen

Weet iemand in welke opstelling colombia speelt, ik durf best een overwinning voor colombia op mijn toto te zetten met deze opstelling.

waarom niet gewoon strootman op de plek van schaars en de guzman dan naast van der vaart?

Beste opstelling in mijn ogen:

Krul
Vd wiel-bruma/douglas-van dijk-emanuelson

De jong- strootman
Van der vaart

Robben-rvp-depay/lens

Helaas brengt van Gaal Veltman en Cillessen nu al in de problemen door Vlaar op te stellen als Lcv. Als hij veltman nu ook nog eens als LcV op gaat stellen kun je deze test niet serieus nemen, daar zal hij 50 % minder zijn omdat hij alles met zijn zwakke linker moet doen, ook verdedigend. Is Falcao toevallig linksbenig?

Ik had liever Fer op de positie van Vlaar gezien. Op het middenveld hebben we 3 linksbenige middenvelders en centraal in de verdediging twee rechtpoten. Daar had ik liever de Guzman ipv. Schaars gezien.

Verder een goede opstelling.

Zal je vanavond zien. Dat zowel cillissen en Veltman de beste op het veld waren. Dan zijn alle crittici gelijk weer stil hier. Ze krakken die 2 af maar niemand zegt wat over depay die er ook niks te zoeken heeft.

Over krul. Ik kijk elk weekend de BPL, en ik kan je zeggen Krul heeft soms hele goede en mooie reddingen. Vaak staat hij ook heel onzeker te keepen. Op het gebied van kalmte en rust is zelfs Vorm verder. Maar als stekelenburg fit is moet je hem gewoon laten keepen. Hij is de beste wat je hebt.
En iedeeeen die PvA LB wilt zien snap ik ook niet. Als iemand belgie colombia gezien hebt dan zag je dat hun ijzersterk zijn in de omschakeling. Dan heb je meer aan blind die qua positonering beter is dan PvA. Maar qua aanvallend is PvA wel beter. En mbt schaars tjaa... laten we zeggen bij gebrek aan beter.

De Vrij hoort gewoon te spelen ten opzichte van Veltman, het wordt tijd dat de bondscoach toe gaat werken aan een vaste basis elf. Dus met de Vrij en Martins Indi centraal.

Waarom de Vrij? Hij heeft tegen Italy laten zien dat hij topspitsen kan lamleggen, wat heeft Veltman laten zien Hij heeft de klasbakken van Celtic lamgelegd.

19 november 2013 om 13:44

de Vrij heeft het hele seizoen al moeite met de spitsen in de eredivisie. Sinds Veltman in de basis staat bij Ajax hebben we veel minder tegengoals dan daarvoor. De Vrij is gewoon drie keer niks, dat moet jij zelfs als Feyenoorder kunnen zien

19 november 2013 om 16:21

De Vrij is de beste dat moet zelfs jij als Ajacied kunnen zien. Veltman heeft een paar wedstrijden gespeeld, misschien zijn er nog veel meer factoren die meespelen dat Ajax minder tegen goals kreeg. Lees: enorm slechte aanval tegenstander.
De Vrij gaat bij Feyenoord steeds beter spelen dus ook dat argument van jou slaat nergens op, volg je het voetbal zelf wel of roep je maar gewoon wat?

19 november 2013 om 16:48

Waarom denk je dat alleen Feyenoorders de Vrij als optie zien? De rest van Nederland ziet dat de Vrij geen killer is en nu in een onzekere periode zit en zonder zelfvertrouwen speelt en dus ook geen initiatief neemt in de opbouw, wat normaal gesproken zijn sterke punt is. Op het moment waardeloos dus

19 november 2013 om 17:04

Waarom denk je dat alleen ajacieden Veltman als optie zien?

De Vrij zit niet in een onzekere periode, daar is hij allang weer uit. Ga eens voetbal kijken, want hij speelt gewoon al weer 4 weken uitstekend.

Nou, dat wordt vanavond weer een galavoorstellig van Oranje.

Te beginnen met onze nationale zenuwpees Cillessen die met zijn angstige blik en onzekere indruk een zwaar negatieve impuls aan de Oranje defensie gaf tegen Japan en herhaaldelijk paniekerig zijn medespelers inspeelde die gedekt waren.

Voor die angsthaas staan blaagje Veltman, die zijn hele reputatie te danken heeft aan een risicovolle en op het nippertje gelukte sliding binnen de 16 meter tegen die houthakkers van Celtic met naast zich in het centrum ene Vlaar die een draaicirkel heeft van een zwanger nijlpaard in de overgang.
En dan op de vleugels een Blind die vanavond zijn eredoctoraat binnensleept met een veldstudie Colombiaanse achterwerken en van der Wiel die constant uitnodigingen zal versturen voor de ruimtes achter hem omdat hij denkt dat omschakelen iets is wat thuishoort in een Twitterachtig sprookjesboek.

Geheel in stijl conform de masochistische spelopvatting van onze bondscoach van Gaal....

Falcao had de Vrij bestudeerd maar zal zich vanavond wanen in een Oranje snoepwinkel en krijgt zijn vervroegde Sinterklaas avond.
De ingepakte kado'tjes in de vorm van Oranje gekleurde miskleunen liggen al voor hem klaar.

19 november 2013 om 16:17

Wat moet jij moeilijk in het leven staan, chronische pessimist ben jij. Probeer een keer eens wat optimischer tegen zaken aan te kijken, de wedstrijd moet nog gespeeld worden.

19 november 2013 om 16:40

Jij verwart pessimisme met realisme, kereltje.

Alleen als de Colombianen een avondje volledig vrijaf nemen kan het resultaat nog meevallen.

19 november 2013 om 17:35

Gefrustreerde kleuter juffrouw, realisme is tot daar aan toe. Maar waar jij mee bezig bent, is wel heel erg denigrerend praten over ons nationaal team. En ja we bulken op dit moment niet van de kwaliteit, maar er iets positiever in staan zou niet mis zijn. Maarja nogmaals met alles ben je een negatieveling.. Hoop dat je gelijk hebt en het helemaal niks word.

Word een leuke strijd tussen de 2 teamgenoten Depay en Arias. Memphis moet hem helemaal dol kunnen draaien.

ik snap nog steeds niet dat Virgil van Dijk er niet bij zit, die heeft veel meer uitstraling dan die jonge Veltman en is fysiek gewoon veel verder

Vind hem opvallend dat Veltman wel na een paar leuke wedstrijden de kans krijgt en Van Dijk niet, maargoed ben benieuwd hoe hij zich staande houdt. Depay erin is als PSV supporter natuurlijk leuk om te zien. Had gehoopt dat Narsingh zou starten maar wie weet valt hij nog in.

Wat een rare opstelling! wil meneer van Gaal verliezen om het enthousiasme wat te temperen?
Stijn Schaars is wel de meest matige speler ooit opgesteld en een voorbeeld van de achteruitgang van het nederlandse voetbal: geen lef,geen dynamiek,matige aanname,enz.

Verder ben ik er al uit welke keepers van Gaal gaat meenemen en dat zijn: Krul,steek en Vorm hij laat nu cillissen staan om ook vanavond te laten zien dat 2 jaar banken niet kan worden goedgemaakt met 4 wedstrijden in ajax 1(ik ben ajacied).

Verder hoop ik dat veltman heel blijft en liever had ik gehad dat Louis hem helemaal niet had opgesteld want deze jongen is net terug van een zware blesure en kan juist nu iedere dag rust goed gebruiken i=trouwens ongelofelijk dat ajax zijn selectie accepteerde hier wordt een groot ricico genomen.

Ik heb moet ik eerlijk ook toegeven geen hogepet op van oranje en de Knvb die het presteerde om een coach aan te nemen die bijna de grootste club van nederland gesloopt had door zich op een schijnheilige manier als TD te laten aanstellen wetende dat heel de club daarmee in de brand zou gaan.
Dit wetende heeft de Knvb dus ook een soort van kleur bekend met deze aanstelling en zou ik als ajax zijnde aan geen selectie meewerken en blessures faken om onze talenten uit de grijpgrage handjes van zeist te houden.

Wat een beperkt elftal, zeg, dat Oranje met deze spelers. Daar zal Colombia geen seconde wakker van liggen. Ik denk dat ze ook maar een paar spelers van Oranje kennen (en geef ze eens ongelijk).

Lens op de linksback !

Waarom probeert louis niet Lens op linksback, in onze beste tijden werden goede linksbuitenspelers ook omgetornd tot topverdedigers, zie bogarde, zie van Bronckhorst, zie Hovenkamp !
Blind hoort op een plek en dat is links op de reservebank.

Blind voetbalt zoals Jan Mulder zondag zei met poep in de broek, dat zie je inderdaad aan zijn hele houding, probeert mannelijk en getergd over te komen ,maar is een mietje. Je moet vanvond maar gaan turfen wat hij met al de ballen doet die hij aangepeeld krijgt terug of opzij maar zelden iets goed in de diepte of langs de lijn naar de spitsen.

Ik ben niet blij met deze opstelling van de Telegraaf.
Heb liever Krul er in. Zijn ervaring en kwaliteiten zouden erg kunnen helpen.

Ik ga zeker kijken, maar heb er een hard hoofd in dat Nederland gaat winnen.
Colombia gaat winnen met 2 doelpunten verschil is mijn voorspelling.

Hopen op het beste en Veltman, laat zien waarom je geselecteerd bent.

Met deze opstelling gaat Oranje zwaar de boot in.
Ik weet dat van Gaal wil experimenteren, maar juist tegen een sterk land als Colombia moet je met het sterkste team aantreden zodat je weet waar je staat.
En ja ik weet dat er een paar gebleseerd zijn, maar komop man...jongens als Veltman, Blind, Cillessen, Schaars en De Jong daar win je geen oorlog mee.

Cilissen en Veltman hebben het deze wedstrijd goed gedaan eerlijk is eerlijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren