Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De Belgen spelen in grote competities, Oranje put uit de Eredivisie’

Laatste update:

Brian Vandenbussche constateert dat zijn vaderland België inmiddels Nederland voorbij is qua kracht en klasse. De doelman van sc Heerenveen speelt al twaalf jaar op de Nederlandse velden en moest steeds lijdzaam toezien, hoe Oranje naar de grote toernooien ging. De Rode Duivels bleven voortdurend thuis, maar nu is kwalificatie voor het WK 2014 héél dichtbij.

/

Vrijdagavond kan België zich definitief plaatsen voor het toernooi van volgend jaar in Brazilië. Het land staat bovenaan in Groep A en heeft aan een punt tegen Kroatië al voldoende om een WK-ticket te pakken. Het laatste jaar werd er al met veel lof gesproken over het nationale elftal en Aad de Mos zei donderdag dat hij denkt dat België inmiddels voorbijgegaan is aan het Nederlands elftal.

Vandenbussche onderschrijft de mening van de trainer en analyticus. Hij loopt tegenwoordig trots rond. “Dat hoort er bij, een beetje stangen. Ik ben blij dat België zo goed presteert, want ik sta nu toch wat sterker in mijn schoenen. Voorheen beukten al die Nederlanders op mij in, nu kan ik ze van repliek dienen”, zegt de doelman op de clubwebsite van sc Heerenveen. “We zijn Nederland voorbijgestreefd. Onze internationals spelen in grote buitenlandse competities, terwijl Oranje vooral uit de Eredivisie put. Bovendien dienen zich steeds nieuwe talenten aan, zoals Bakkali bij PSV en Januzaj van Manchester United. Het Belgisch voetbal heeft de toekomst.”

Is België Nederland voorbijgestreefd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Belgie en Nederland nou is een land zouden vormen, zouden ze zo en geweldige selectie hebben ea.. :P

Courtois
Van der Wiel
Verthongen
Kompany
Alderweirld
Witsel
N. de Jong
Robben
Sneijder/VDV
Hazard
van Persie
10 oktober 2013 om 17:52

Haha ja, helaas is dat niet zo

10 oktober 2013 om 18:08

België is ontzettend goed. Benteke, lukaku, hazard, chadli, mertens, Fellaini, dembele, witzel, vertongen, kompagny, vermalen, aldeweireld, courtois. Daar zetten wij van persie, Robben, strootman, de jong, Sneijder, van der vaart, vorm en krul tegen over. Ze overklassen ons alleen echt volledig in de verdediging

10 oktober 2013 om 18:09

ik denk dat het wel meevalt. De belgen hebben dan misschien wel veel spelers bij topclubs, maar de absolute top loopt nog steeds rond in het Oranje. Wie was vorig seizoen de absolute ster in de Premier league? juist ja, Van Persie. Wie besliste de CL finale? O, ja Robben. Daarom heen lopen spelers rond die absoluut mee kunnen met de absolute top. Denk aan Strootman, Vdvaart, Sneijer (in vorm), Vdwiel, N De Jong. vul dat aan met nog een paar spelers die daar een beetje onder zitten en je brengt een elftal op de been dat die belgen echt niet hebben.

10 oktober 2013 om 18:16

sorry, maar v. Persie, Robben , Strootman en sneijder zijn echt niet gelijk of beter dan wat de Belgen hebben.

Belgie overklast NL dus op alle posities.

10 oktober 2013 om 18:33

Van persie en Robben incl Sneijder in vorm kan belgie alleen Kompany tegenover zetten.
Maar Dembele, vertonghen, witsel, benteke, hazard, courtois , lukaku de bruyne en felaini hebben wij alleen vdvaart Strootman en Nigel tegenover.

10 oktober 2013 om 18:35

Ahahah belgië overklast NL helemaal niet op alle posities.... V Persie en Robben zouden daar sws in de basis staan van de Vaart en strootman zeker ook.. Verder heeft Belgie zeker een goede lichting.

Maar ze vergeten alleen voor de grap dat er in Nl ook weer een heerlijke lichting aan zit te komen.. En ondertussen hebben we ons ook alweer super makkelijk geplaatst voor het wk. Wat denk ik voor ons net een jaar te vroeg komt.

10 oktober 2013 om 18:38

En vergeet niet dat er een paar talentvolle nederlandse verdedigers aankomen.

10 oktober 2013 om 18:42

Nee Vdvaart en Strootman zouden geen van 2 spelen daar hebben ze Witsel dembele en de bruyne voor!

10 oktober 2013 om 18:47

Ohja wat een geweldige argumentatie! Waarom is Benteke beter dan van persie? Wie overklast strootman volledig? Wie is er zo gevaarlijk op de flank als robben?

Natuurlijk is belgie nu beter maar overklassen is zwaar overdreven. Zou een mooie pot worden op het wk. bij belgie arriveren ze nu, bij NL komen ze eraan

10 oktober 2013 om 19:11

Je vergeet hazar andewereld
Maar je hebt geen 22 wereld spelers nodig maar een team om de toppers heen

10 oktober 2013 om 19:20

Hou eens op over sneijder in vorn die man is zogenaamd al 3 jaar bezig om in vorm te raken. En een Hazard is echt niet minder dan een Robben op de wing.

10 oktober 2013 om 19:45

Hou op man. In Nederland zijn we zo goed in eigen spelers af te kraken, terwijl ze in het buitenland op handen worden gedragen. Van Persie is verdomme de beste speler van de PL en elke verdediger doet het in zijn broek als hij tegenover Robben staat. Robben in vorm is een vd beste spelers ter wereld. Jammer dat dat in ons land niet gezien wordt.

10 oktober 2013 om 20:19

Hazard van de andere wereld?

10 oktober 2013 om 20:59

Hazard is sowieso wel minder dan Robben hoor, als Robben zijn dag heeft is die de beste winger na Ronaldo in de wereld.

10 oktober 2013 om 21:05

hahhahaa sorry hoor maar overklast belgie nl op elke positie?? belgie mag dromen van vpersie en robben.. en een wesley in vorm. Hazard is een leuke speler met erg veel potentie maar robben is nog een niveautje erboven.. en benteke of vpersie? ga ik niet eens over in discussie. en wie is er zoveel beter als kevin strootman?? speelt geweldig bij AS Roma dat keurig bovenaan staat in de Serie A met 1(!!) tegendoelpunt uit 8(?) wedstrijden, mede dankzij het duo de rossi & strootman. de enige linie die volledig word overklast is de achterhoede. Belgie heeft 1 echte wereldtopper, wij hebben er 2. (tel ik wesley niet mee, want in deze vorm is het niet veel)

10 oktober 2013 om 22:40

We hebben de belgen nog nooit ergens voor nodig gehad qua voetbal. Nu zij toevallig een goede lichting hebben veranderd dat niet. Qua jeugdopleiden zijn we nog steeds veel beter. Iedereen die hier reageert enndie in de jeugd heeft gevoetbalt speelde allemaal met 4-3-3 systeem met buiten spelers en combinatie voetbal. Dat is onze identiteit en dat moet zo blijven zelfs als belgie nu meer talent heeft.

11 oktober 2013 om 11:28

Weet zo niet of Belgie meer talent heeft. Denk dat wij ook wel aardig talent hebben en dat daarom er veel uit de eredivisie wordt opgeroepen. Crisis en financial fairplay zorgen er toch voor dat onze talenten wat langer blijven hangen bij de club. Een Eriksen die tot nu is blijven hangen is eigenlijk ondenkbaar als je een paar jaar terug zag dat spelers als Drenthe en Castaignos wrden gehaald voor miljoenen terwijl ze drie wedstrijden leuk speelden.

10 oktober 2013 om 17:54

zal wel zijn maar belgie word wel heel overmoedig op deze manier ze hebben geen rvp robben of strootman die zo beslissend zijn bij hun club meer breedte versterkingen al is bakkali natuurlijk een geweldige speler

10 oktober 2013 om 17:57

dat je robben en rvp zegt heb je helemaal gelijk maar bij roma zijn andere spelers veel meer beslissend dan strootman.

lol meer breedte versterkingen hahahahaha

10 oktober 2013 om 18:02

Ze hebben bijv Hazard van Chelsea, Courtois van Atletico en Verthongen van Tottenham en dat is alleen nog maar het begin.

10 oktober 2013 om 18:04

Kom op zeg.. Strootman die nu 4 goede wedstrijden bij roma heeft gespeeld ?

10 oktober 2013 om 18:07

Op dit moment is Strootman wel degelijk een dragende kracht daar hoor.

10 oktober 2013 om 18:12

Nee goh die zijn lekker doorslaggevend zeg! Veel prijZen gepakt hahahah

10 oktober 2013 om 18:17

beslissend bij hun club maar niet bij het nationale elftal!

10 oktober 2013 om 21:23

de belgen wel dan?? wat hebben ze tot nu toe alweer gepresteerd?? jongens als Robin en Arjen hebben een WK Finale bereikt, Arjen heeft afgelopen seizoen nog de CL finale beslist, Robin is al 2 seizoenen topscorer in de beste competitie van de wereld. wat hebben de belgen precies gepresteerd?

10 oktober 2013 om 17:55

laat van gaal dan maar is eerst NDJ oproepen he

10 oktober 2013 om 19:10

Die is opgeroepen.

10 oktober 2013 om 20:54

slaaplekker

10 oktober 2013 om 17:55

Alderweireld is geen linksback en Strootman is iets beter als controleur dan de Jong.

10 oktober 2013 om 19:57

Ga weg man, Nigel is als pure controleur veel beter dan Strootmannetje.

10 oktober 2013 om 17:56

ten eerste zou ik Vertonghen en kompany omruilen, daarnaast is fellaini toch beter als nigel de de jong denk ik.

10 oktober 2013 om 17:56

Haha, ja als wij die Belgen al die jaren niet belachelijk hadden gemaakt zou dat misschien een optie zijn. Nu willen ze dat niet meer, denk ik..

10 oktober 2013 om 17:59

Dan zijn we kandidaat wereldkampioen

10 oktober 2013 om 18:53

haha ja, dat zou wat zijn. dan zouden we écht een factor worden, nog meer dan we al zijn bedoel ik. meer richting duitsland's kwaliteit.

10 oktober 2013 om 19:28

Ja maar dan zou een deel van nederland frans praten en of we dat moeten willen?

10 oktober 2013 om 20:31

België heeft echt een geweldig team, ze gaan op het WK ( of zeker het Ek ) hoge ogen gooien. Een selectie om je vingers me af te likken. Maar wat jij zegt Nl en BE samen voegen is dit mijn
opstelling.

Courtois
Van der wiel
verthongen
Kompany
alderweirld
Strootman
witsel
felliani
Dembele
V.persie
Benteke
10 oktober 2013 om 21:02

Je kunt Robben en Hazard niet zomaar op de bank houden.
Dit zou wel ideaal zijn naar mijn mening.

Courtois
Van der wiel
Vertonghen
Kompany
Alderweirld
Witsel
Fellaini
Strootman
Robben
V.Persie
Hazard.
10 oktober 2013 om 22:18

Ik zou dembele er toch maar even opzetten hoor... hij is nl geniaal!

Over 2 jaar zitten we er weer helemaal bij, met jonge nederlandse spelers die naar grote competitie s gaan.

Hahahah dus felliani (uitgekotst bij united n niet gemist bij everton ) witsel ( zenit slechter sinds zijn komst) lukaku en benteke (2 jonge techniekloze adebayors ) hazard ( klein overschat dravertje die niks heft ewonnen en de fantastische backs en spelmakers zijn beter dan v persie robben strootman sneikder vd vaart de jong hahah alleen belgen denken zo amar geloof me nl overklast belgie op een eindrode tactisch en op ervaring wat er onderschat word op een wk

10 oktober 2013 om 17:55

Lol

10 oktober 2013 om 17:55

Vriend, ik ben ook Nederlander maar je lult zoveel poep.
Je kunt gewoon niet ontkennen dat België een enorm goed elftal op de been kan brengen, en in mijn ogen zijn ze Nederland inderdaad voorbijgestreefd..

10 oktober 2013 om 19:58

Sorry hoor maar laat ze dat eerst maar is bewijzen dan? Als België een keer de finale van een EK of WK zou hallen.. Ohja ik vergeet iets ze doen nooit mee... Afwachten dus

10 oktober 2013 om 18:00

Hahahha wat is dit zielig! Veeg je mond wat je praat sh*t! Hazard speelt geweldig, net als Benteke en Lukaku (2 krachtpatsers die in vorm zijn) verder heb je de solide verdediging met Kompany, Vertonghen, Vermaelen en Alderweireld. Als keeper natuurlijk Courtois en Mignolet. 2 geweldige keepers. Op het middenveld Dembele, Witsel en Fellaini en de Bruiyne. Verder komt Bakalli er nog aan. You mad bro?

10 oktober 2013 om 18:00

lol door mensen zoals jij kun je zien dat er bij de nederlanders een zeer grote jaloezie bestaat tegenover de belgen

10 oktober 2013 om 18:15

Hahaha, hou top op man. Er is er maar één die het zegt.

10 oktober 2013 om 18:30

ja tuurlijk jaloezie snap eigenlijk niet wat al die belgen dan op een nederlandse site doen mischien omdat ze nu denken dat ze een wereld elftal hebben dat ze hier stoer willen lopen doen maar ik ken geen een nederlander die naar een belgen site gaat om hier over te praten

10 oktober 2013 om 19:01

Een centraal duo van kompany en verthongen, word helemaal zoek gespeeld door v. persie

10 oktober 2013 om 18:12

Waar komt deze misplaatste arrogantie vandaan dat Nederland België zal overklassen op een eindtoernooi als ze elkaar treffen?
Je hoeft alleen maar te kijken waar de spelers van België momenteel spelen en ik moet als Nederlander dan toch echt toegeven dat ze op dit moment iets beter bedeeld zijn.
Ervaring is meer dan genoeg aanwezig bij de Belgen, meer dan bij Oranje op dit moment!!!

10 oktober 2013 om 18:29

Die 2 'techniek loze Adebayors' hebben dit seizoen meer gescoord (lukaku 4, Benteke 4 = 8) dan Robin van Persie (3) Ricky van Wolfswinkel (1), Huntelaar (2), en Luuk de Jong (0) om maar een paar echte spitsen op te noemen van Oranje.

Sneijder is hopeloos uit vorm, betwijfel of we die echt nog terug zien, V/d Vaart doet het leuk maar kunnen die opboksen tegen De Bruyne, Dembele. Belgie heeft gewoon veel meer talent..

Eden Hazard doet het gewoon goed, hij is buitenspeler.. verwacht niet dat die 30x scoort in een jaar. En Chelsea is hoger niveau dan de meeste Nederlandse buitenspelers spelen (Op Robben na). En dan nog beter presteren dan bijna alle buitenspelers van Nederland.

Belgie is ons allang voorbij.. Nederland wint misschien op ervaring, maar over 2 jaar en 4 jaar zal Belgie een geweldige elftal hebben waar Nederland alleen van kan dromen.

10 oktober 2013 om 18:36

Ja idd, ik geef ze een goede kans om de komende jaren (na de wk) samen met Frankrijk en Duitsland om de prijzen te gaan spelen.

10 oktober 2013 om 20:19

van Persie is de halve competitie al geblesseerd en Huntelaar na de eerste wedstrijd al, dus staar je daar nou maar niet op blind.

10 oktober 2013 om 19:03

Inderdaad. Belgische spelers worden gehyped. Belgie heeft als team nog steeds niks bijzonders gepresteerd. De keer dat ze van ons wonnen hadden we bijna alleen maar debutanten opstaan, en een nieuwe bondscoach...

10 oktober 2013 om 19:19

Inderdaad bijna alleen maar debutanten..

http://www.voetbalzone.nl/wedstrijd.asp?uid=122291... Laat me niet lachen..

10 oktober 2013 om 20:26

Jij bent toch een Nederlander he? Als een Belg dit post, dan krijgt hij een hele lading over zich heen Ben blij dat je dit kulargument ontkracht, ook al gaat het maar om een oefenmatch.

10 oktober 2013 om 19:13

Gefrustreerd dat Belgie gewoonweg meer kwaliteit in zn selectie heeft dan Nederland?

10 oktober 2013 om 19:29

Heb je ook de 5 invallers gezien?

10 oktober 2013 om 19:42

Courtois: BETER
Alderweireld: Bankzitter
Kompany: GEWELDIG
Vermaelen: bankzitter
Vertonghen: misbruikt op LB -Beter
Witsel: Ja Wtf leuk spelertje
Fellaini: Word uitgekotst
De Bruyne: overhyped. Niveau werder
Dembele: goed maar niet beter dan vd vaart
Hazard: Goede speler!
Mirallas: tja ok, wat snel enzo
Benteke en Lukaku: overhyped, Benteke is niks voor niks bij Aston Villa, en Lukaku is niets voor niets weer uitgeleend.

Begrijp wel:
België heeft een zeer jonge selectie, iedereen kan/word beter. Maar alleen België is beter in de verdediging en de keeper.

Een middenveld met
N. De Jong. Strootman

V/d Vaart

Is toch vele malen beter dan die van België.

10 oktober 2013 om 20:01

dannylimbo

Jaa die heb ik zeker gezien, jij?

'' De keer dat ze van ons wonnen hadden we bijna alleen maar debutanten opstaan''

Steek; V Rhijn, Mathijsen, Heitinga, Willems; N. de Jong, Van der Vaart, Sneijder; Narsingh, KJH en Robben. Begonnen allemaal in de Basis.

Dat zijn inderdaad bijna alleen maar debutanten he..

10 oktober 2013 om 21:21

Lol, de Belgische ploeg heeft in zijn geheel 5 keer meer ervaring dan Nederland. Die paar ervaren mannen die er bij jullie bijlopen zijn al lang en breed op hun retour.

10 oktober 2013 om 21:27

idd, Robin v Persie en Arjen Robben zijn allang op hun retour toch?? aan die 2 kan nogsteeds geen 1 belg tippen..

10 oktober 2013 om 21:48

Klopt Zenit staat sinds de komst van Witsel op de laatste plaats in Rusland ipv met vijf punten voorsprong op de rest, Hazard werd geen landskampioen met Lille maar degradeerde met de club. Je weet toch dat je pas serieus zult genomen worden wanneer je geen bullshit post?

10 oktober 2013 om 22:28

je eerste woord in je recensie vat je eigen niveau goed samen...

Hou toch eens op, Nederland is eerder gekwalificeerd belgie moet het nog ff doen. En volgens mij hebben ze nog weinig echte goede wedstrijden gespeeld afgelopen 5 jaar. Nederland heeft sowieso
2 spelers in de top 10 van beste spelers op dit moment.

10 oktober 2013 om 18:08

Je kan de kwalificatie voor dit WK nu niet direct vergelijken denk ik.
Groep België: Kroatië Servië Wales Macedonië en Schotland
Groep Nederland: Andorra Roemenië Estland Turkije en Hongarije

10 oktober 2013 om 18:19

Nou toch niet heel veel verschil qua poule! Hongarije Turkije en Roemenië zijn echt niet minder dan Kroatië Servië en Schotland hoor.

10 oktober 2013 om 18:22

Dan vraag ik me toch af, hoe je dit bedoelt?

Ik vind de groepen aardig gelijkwaardig, macedonie en wales zijn de echt zwakke bij belgie en Andorra en estland bij nederland.
Verder vind ik kroatie niet onder doen voor Turkije en Hongarije niet voor schotland.
Mischien dat servie iets sterker is dan Roemenië, maar dat is toch verwaarloosbaar.

Oftewel, ik vind dat Nederland het nu beter heeft gedaan.
Maar we zullen zien op het Wk.
Zou mooi zijn, weer een groep met Belgie. (is volgends mij redelijk vaak voor gekomen)

10 oktober 2013 om 18:25

Dus in de Poule van Nederland vind je spelers van het kaliber Modric, Jelavic, Matic, Subotic, Djuricic, Markovic, Bale, Ramsey etc? Kroatie is op zijn minst gelijkwaardig aan Nederland en Servie heeft binnen een paar jaar een topploeg met hun talenten.

10 oktober 2013 om 18:37

Wat een onzin , Hongarije , Turkije en Roemenie zijn minstens 2 klasse slecht dan Kroatië en Servië , Kroatië heeft spelers als : Lovren , Srna , Modric , Rakitic , Kovacic , Mandzukic ... En waar komen de Turken en Roemenen mee? Met middelmatige spelers .. De Kroaten wonnen nog laatst met 3-0 van Turkije . Ik schat Servië net iets hoger in als Turkije!

10 oktober 2013 om 18:54

dat klopt maar turkije nu met faih terim wordt vast sterker als ooit en ik hoop dat turkije het wk gaat halen

10 oktober 2013 om 19:16

De Belgen vergeten 1 ding. Wij hebben Louis!

10 oktober 2013 om 20:38

Dat kan idd een beslissende factor zijn (niet als grap bedoeld). De impact van een topcoach als Louis mag je niet onderschatten.

10 oktober 2013 om 23:36

Nederland en België hebben gewoon evenveel punten behaald in hun groep hoor. Allebei 7x gewonnen en 1x gelijk. België tegen Kroatië en Nederland tegen Estland. Kroatië en Servië hebben de kwaliteit tegenstand te bieden. Van Turkije, Roemenië en Hongarije kun je weinig verwachten.

Leuk voor 'm!

Persoonlijk heb ik eigenlijk niet zoveel last van die rivaliteit, ik heb wel sympathie voor het Belgische team eigenlijk.

10 oktober 2013 om 21:05

Inderdaad, als Nederland eruit gaat ben ik voor België.

10 oktober 2013 om 21:59

ja inderdaad. Als Nederland eruit gaat ben ik ook voor Belgie.

Belgie doet het geweldig op dit moment en ik geef ze een goede kans om Nederland te verslaan op het wk, als het daartoe komt.
Beide landen hebben natuurlijk hun toppers en hun sterke en minder sterke kanten. Belgie is misschien al iets verder op bepaalde linies maar ik vrees het meeste voor overmoed en hoge verwachtingen.

We zullen het zien over 9 maanden zoiets in Brazilie

Onzin natuurlijk. Spelers als Robben, De Jong, Van Persie, Sneijder, Van der Vaart, Strootman en de keepers spelen gewoon in het buitenland, en zo slecht doet Nederland het niet. Snap niet wat hij met deze vergelijking wil bereiken. Hij doet net alsof Nederland het momenteel moeilijk heeft, terwijl we alweer als een van de eersten geplaatst zijn voor het WK terwijl zijn eigen fantastische België dat nog niet heeft gedaan.

10 oktober 2013 om 18:19

Robben en Van Persie akkoord maar de andere namen ?

Echt niet hoor, dan heeft Belgie beter.

Robben en RVP zijn de enige Nederlanders die ook bij het huidige Belgie een basisstek zouden kunnen hebben.

Belgie heeft gewoon een supergeneratie en die overtreft het huidige Oranje.

10 oktober 2013 om 18:23

Ik maak geen vergelijking met de selectie van België, maar ik reageer op de uitspraak van die Belgische doelman die beweert dat Nederland uit de Eredivisie put, wat dus absoluut onwaar is. België heeft een prima team, maar overtreffen vind ik te ver gaan eerlijk gezegd. Men kan ook overdrijven.

10 oktober 2013 om 19:13

Onderschat Strootman niet, die doet werkelijk niets onder voor Witsel, Fellaini en Dembele. Die jongen speelt goed op werkelijk elk niveau, en is zo ontzettend volwassen en veelzijdig. Zou samen met Robben, vdwiel en van Persie een overrduidelijke basisplaats hebben in het Nederlands elftal. Vdvaart en de Bruyne scheelt ook weinig al heeft de laatste natuurlijk het voordeel dat hij nog veel beter kan en gaat worden. Verwar echter potentie niet met huidig niveau: momenteel is VDV in mijn ogen nog net een stapje verder

10 oktober 2013 om 18:33

Nederland treft met alle respect Andorra, Estland, Roemenie, Hongarije en Turkije.. Geen van die landen zijn geweldig goed. Zeker niet op niveau van Oranje....

Belgie treft Kroatie en Servie. Toch 2 stugge tegenstanders. En beter dan de ploegen uit de poul van Oranje.

10 oktober 2013 om 18:39

Servië is geen haar beter dan Roemenië, Hongarije of Turkije. Hongarije en Roemenië staan zelfs hoger genoteerd dan Servië. Kroatië is een prima ploeg, maar is natuurlijk geen wereldtop.

Er is wel eens een tijd geweest dat er maar 3 spelers werden opgeroepen uit de Eredivisie ja, maar overdrijven moeten we nou ook alweer.

Nederland kam een prima elftal opstellen van alleen maar spelers uit buitenlandse competities.

Stekelenburg, Vorm, Krul, Vlaar, Van der Wiel, Verhaegh, Robben, Van Persie, Van der Vaart, Nigel de Jong, Emanuelson, Strootman, De Guzman, Maduro, Heitinga, Kuijt, Lens, Sneijder, Pieters, Fer, Tiendalli, Boulahrouz, Douglas, Huntelaar, John, Dost...

Niet allemaal basismateriaal of zelfs opgroepen, maar het kan wel.

Leuk dat iedereen in de PL speelt maar ondertussen blijft de jupiler league of hoe het ook heet achteruit gaan. De enige goede ploeg die constant presteert en geld binnen haalt is Anderlecht. Dan heb je jaarlijks enkele ploegen die mee doen à la Standard/brugge/genk maar dan houdt het ook op.

De Rode Duivels doen het goed, de Belgische competitie niet.

Veel plezier.

10 oktober 2013 om 17:57

Inderdaad, internationaal hebben we misschien een gouden generatie maar onze competitie is minstens 2 klassen zwakker dan de Eredivisie. Zie maar naar Zulte Waregem-PSV. Nu komt Zulte Waregem misschien aansluiten bij de top maar dan nog hebben we te weinig echt goede ploegen om mee te doen op Europees niveau.

10 oktober 2013 om 17:59

Doen de Belgen het zo goed dan? Ik vind het wel meevallen, vind het maar een hype. Bijvoorbeeld die jongen van Manu, speelt één goede wedstrijd en gelijk is het een topper. De spelers zijn wel goed, ik vind het voetbal wel meevallen.

10 oktober 2013 om 17:59

Die jongen van Man U is geen echte belg trouwens.

10 oktober 2013 om 19:26

En we moeten nog maar zien of hij dat niveau kan vasthouden, heeft net 3 wedstrijden echt meegedaan.

10 oktober 2013 om 20:56

Messi en Cristiano Ronaldo zijn ook jong geweest hé.

Je moet echt serieus blind zijn mocht die jongen van Manu niet doorbreken in het internationale topvoetbal.

Moeten we nou echt iedereen aan het woord laten over deze kwestie? Na het WK zullen we zien of het toch de Belgen zijn die de Nederlands zijn voorbij gestreefd of dat de Nederlanders beter zijn.

gheheheheh wat een minderwaardigheids- complex.
Hij zegt hier met andere woorden dat de eredivisie niks voorstelt, maar wat zegt het dan over zijn eigen carrière als je bankzitter bent bij heerenveen??? Trouwens wij hebben genoeg talenten dus we hoeven ons nergens voor te schamen wachht maar af

Belgie heb eindelijk is een goed team en je hoort het aan alle kanten!
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat Belgie op dit moment een beter team heb, al kijk je dat middenveld dat is om van te dromen!

Oranje heb over een paar jaar ook een top team staan denk ik.

En toch zit belgie vol met talent maar mist het een absolute topper a la robin van persie wesley sneyder of arjen robben. Verder denk ik zeker niet dat Belgie, Nederland voorbij gestreefd is. Een talentvol team hebben is leuk, maar om een wk te winnen heb je toch echt iemand nodig die prijzen heeft gewonnen.

10 oktober 2013 om 17:59

Geef Hazard, Witsel en De Bruyne nog 2 jaar tijd en dat zijn absolute toppers.
Kompany geen topper? Vermaelen was 2 jaar geleden echt top maar nu hij niet meer speelt bij Arsenal en veel geblesseerd is/was is hij wat afgetakeld.

10 oktober 2013 om 19:06

Als Witsel bij zenith blijft kan hij beter zijn spullen pakken.

10 oktober 2013 om 18:10

Kompany, Hazard en Courtois zijn onbetwist echte toppers die allen prijzen bij en voor hun club hebben gepakt. Witsel is ook top en Fellaini zit ook niet bij United voor niets.

10 oktober 2013 om 19:16

Tsja Affelay zit ook niet voor niets bij Barcelona maar als je op dat niveau niet presteert kan je de grootte van de club toch niet aanhalen als argument? Fellaini heeft nog niets op dat niveau bewezen en heeft vorig seizoen ook maar een half jaar goed gespeeld. Die mag nog wel meer bewijzen alvorens tot 'absolute top' gerekend te worden. Van Witsel had ik meer verwacht maar die maakt het in Rusland ook niet bepaald waar. Kompany, Hazard en Courtois zijn uiteraard wel de creme de la creme op hun positie, maar dat geldt voor Robben en van Persie (en Strootman en VDV in mindere mate) ook.

10 oktober 2013 om 19:26

Ik raad je aan om eens op Witsel te letten de komende matchen bij de Rode Duivels. Hij is daar altijd de beste man op het veld (geen Hazard en Debruyne etc dus). Is een erg onderschatte speler. En als je goed presteert bij de Duivels, dan zie ik geen probleem eig. Ik heb er wel geen zicht op hoe zijn prestaties zijn bij Zenit.

10 oktober 2013 om 18:13

Over Aldeweireld en Pocognoli ben ik het eens, maar Hazard, Fellaini, Witsel en De Bruyne hebben wel degelijk laten zien dat ze hele goede voetballers zijn. Daarnaast hebben ze ook nog Dembele, Vertonghen, Courtois, Mignolet, Kompany, Defour, Benteke, Lukaku en Vermaelen. Wij hebben dan wel Van Persie, Robben, vd Vaart, Sneijder, Strootman en N De Jong.. Over het hele team gezien heeft Belgie meer kwaliteit.

10 oktober 2013 om 18:16

Haha, Kompany een ventje noemen lol, heel je betoog onderuit...

10 oktober 2013 om 18:22

Waarom noem je Pocognoli? En blijven er 5 ventjes over waar zijn kompany, Vertonghen, Vermaelen, dembele, benteke, lukaku, Mirallas, chadli(ster speler eredivisie, zelfde competitie waar wij spelers vandaan halen) en o ja 2 geweldige keepers Courtois en mignolet. Nee die Belgen hebben een lijstje namen waar ze uit kunnen zien dat geweldig is.

10 oktober 2013 om 20:22

De beste op hun positie? Ik hoop dat je niet de beste van de wereld bedoeld..

10 oktober 2013 om 21:43

RVP de beste op zijn positie? Is goed, zal het effe vertellen aan Falcao, Zlatan, Cavani en Messi.

Vroeger was ik voor Belgie wanneer Nederland uitgeschakeld werd.... nu begin ik er een tering hekel aan te krijgen, bah bah stelletje calimero's

10 oktober 2013 om 19:28

Weet je, ik ben het echt helemaal met je eens. Ben er zo klaar mee dat alles wat de Belgen doen aan Nederland wordt afgemeten, wat mij betreft komen ze de eerste ronde niet door. Mijn sympathie zijn ze kwijt.

10 oktober 2013 om 21:15

Hier precies dezelfde. Ik ben voor kroatie. Moge de belgen keihard onderuit gaan.

10 oktober 2013 om 21:41

Vroeger was je voor Belgie wanneer Nederland uitgeschakeld werd op een eindtoernooi? Dat is wel heel erg lang geleden dan.

Zijn net de Nederlanders (boskamp en de Mos) die het constant over de Belgen hebben. Nu is het eens een Belg die z'n mond open doet en je hebt er al meteen een hekel aan? Dat is snel.

11 oktober 2013 om 13:45

Dikke tien jaar nu... valt nog wel mee toch?

enn neeeij das niet snel... ik luister Q-music BE, mijn god wat een ramp! Ik lees hier op voetbalzone geregeld commentaren van de "amsterdamse" Belgen en mijn Belgische vrienden zijn ook niet meer uit te staan met hun "alles met Nederland" vergelijken!

Ik heb er eventjes genoeg van... daarbij vind ik dat ze goede spelers hebben maar nog geen wereld spelers! Dat verschil kennen ze nog niet in Belgie volgens mij...

Lol hoe bedoelt ie? Vorm (Premier Leauge) Van Der Wiel(Ligue 1) De Vrij,Indi en Blind dan wel eredivisie. de Jong en Strootman Serie A Van Der vaart en Robben Bundesliga. RVP (Premier Leaugue) en Lens in de Oekraïnse competitie. Daarbij mag gezegd worden dat Robben,Van Persie en Van Der wiel bij topclubs spelen, Strootman,De Jong bij subtoppers en de rest ook gewoon bij redelijke clubs als Ajax,HSV en Dynamo Kiev.

Opschepperige klote Belgen ga lekker jullie eigen site vol spammen

10 oktober 2013 om 18:01

Ik vind het juist enorm intrigerend hoe Nederlanders over voetbal denken en praten.
Er is trouwens geen enkel goed Vlaams voetbalforum te vinden.

10 oktober 2013 om 18:27

weet je wat je moet doen. Goeie sponsors zoeken en een mooie website bouwen. Volgens mij kun je dat trouwens met elk ding wel doen. Ik zie overal belgen op Nederlandse websites.

10 oktober 2013 om 19:15

Ik vind het juist wel leuk dat er zoveel Belgen op VZ zitten. Geeft de site wat meer diversity ipv alleen maar Nederlanders die constant landgenoten ophemelen etc.

10 oktober 2013 om 20:42

Zoals RVP bijvoorbeeld of Strootman of die verdediging van Feyenoord.

Liever Belgen dan arrogante Nederlanders. Moet je zien, België heeft een keer een sterker team en de Nederlanders hier lopen alleen maar te haten.

Zielig.

10 oktober 2013 om 18:21

Awel, zijt ge zot geworden met uwen geraaskal?

Grapje, geen Belg maar doe niet zo kinderachtig man, als je de Nederlandse
taal bezigt ben je hier welkom. Niet opscheppen, Belgen.

België is een topploeg beter dan Nederland dat is zeker maar ik vind de Eredivisie niet beter dan de Pro Legue ook al kijk ik nooit naar de Pro Legue maar qua landen schat ik België hoger dan Nederland

Op unibet zijn de odds van belgie en nederland om wereldkampioen te worden gelijk: namelijk 1:15. Frankrijk en Portugal met sterren als ribery en ronaldo zitten daar nog ver onder. Namelijk 1:40

Gadverdamme wat erger ik me aan de Belgen, de arrogantie om van te kotsen, wat hoop ik dat de Belgen op hun plek worden gezet op het WK.

10 oktober 2013 om 18:02

en wat erger me ik aan jullie jaloezie, het is om van te kotsen, dus belgie zal minstens in de kwartfinales geraken.

10 oktober 2013 om 18:09

@milan 4ever

Als je al bij bent dat je de kwartfinale haalt, zegt genoeg.
Het is geen jaloezie, het is het irritante gedrag van de Belgen op dit moment.
Ze denken al dat ze beter zijn, terwijl dit nog maar eens aangetoond moet worden.
Of wil je zeggen dat de Rode Duivels zo fantastisch voetballen!!
Kijk maar eens naar een Spanje, Duitsland, Italië, Uruguay, Brazilië en Argentinië!!
Daar proberen wij ons mee te meten, maar jullie kijken alleen naar Holland!
Ik zal je een geheimpje verklappen, jullie worden op dit moment nog opgerold door deze teams, net als wij!!
Dream on België!!

10 oktober 2013 om 18:21

Jaloezie? België wordt zwaar overschat. Ze hebben een prima team, maar echt geen 11 wereldtoppers. Nooit zal ik jaloers worden op België. Als voetballand bereiken wij al jarenlang veel en veel meer.

10 oktober 2013 om 18:11

Kalm jongen, niet elke Belg denkt zo hoor.

10 oktober 2013 om 18:14

Laatste tijd wat ik allemaal lees, dan worden er dingen gezegd als we zijn Nederland voorbij gestreefd. Laat Belgie maar is nederig zijn na heel lang tijd geen WK, EK te hebben gespeeld.

10 oktober 2013 om 18:13

Ach laat ze toch. Afgelopen 15 jaar werden ze telkens uitgelachen door ons Nederlanders. Nu kunnen ze eindelijk iets terugzeggen. Bovendien heeft hij gewoon gelijk met zijn uitspraken. Pas wanneer ze beginnen te roepen dat ze wel eventjes Europees of wereldkampioen worden, dan sluit ik mij bij jouw aan!

10 oktober 2013 om 18:33

Gadverdamme ik erger me meer aan Hollander. Kotsmisselijk hun overdreven arrogantie. Belgie heft gewoon een beter team dan Nederland kwalitatief gezien. Alleen spelen ze nog geen geweldig voetbal.

Ik zie Belgie nog niet als titelkandidaat voor 't WK, maar ik ben er vrijwel zeker van dat ze volgend EK heel ver gaan komen. Nederland acht ik al helemaal niet als titelkandidaat voor 't WK. Dan geef ik Belgie nog meer kans..

10 oktober 2013 om 18:35

Nederlanders die niet tegen arrogantie kunnen?
Is toch een van de kenmerken en zeker stereotype: De arrogante Nederlanders...

10 oktober 2013 om 19:31

Maar na 11 jaar geen eindtoernooi zou de Belgen iets meer nederigheid sieren. Ze hebben nog niets laten zien. Hebben wat leuke oefenwedstrijden gewonnen maar hebben nog niet eens kwalificatie afgedwongen.
Julie zijn mijn sympathie volledig kwijt. En dat komt niet door dat gezwam van de laatste tijd, maar voor het feit dat jullie masaal door ons volkslied heenfloten. Hoop dat jullie, als jullie je al plaatsen, in de eerste ronde naar huis gaan.

10 oktober 2013 om 20:22

Dat van dat volkslied keur ik niet goed. Echter, dit heeft verschillende oorzaken. Onder meer het feit dat de gemiddelde supporter van Belgie op die van het knotsgekke oranjelegioen begint te lijken : weinig voetbalkennis en er alleen maar ijn om er te zijn (en dronken te wezen). Andere reden is ook de arrogantie en neerbuigendheid vanuit Nederland op het Belgisch voetbal in het algemeen. Dan moet je niet verwonderd zijn dat de modale Belg door het Nederlands Volkslied begint te fluiten. Bij de vorige match werd er respect gevraagd voor de tegenstander, en dat werd goed opgevolgd. Hopelijk gedragen de supporters zich in de toekomst ook!

10 oktober 2013 om 18:50

In Belgie, wordt de vergelijking niet gemaakt met Nederland, dat gebeurt meer in Nederland. En dat de Belgen nu euforisch zijn, is ook te begrijpen na de "voetbaldroogte" van meer dan 10 jaar! En, elke neutrale voetbalfan ziet dat Belgie nu een meer dan leuke ploeg heeft.

11 oktober 2013 om 06:05

Het spijt me zeer, maar ik heb de vergelijkingen gisteren juist op de Belgische tv gezien.

België heeft nu misschien een gouden generatie maar Nederland heeft altijd aan de grote toernooien meegedaan de laatste decennia denk ik.
Dat vind ik toch meer gewicht in de schaal werpen dan toevallig nu een gouden generatie dan dat België aan kop staat in hun groep zonder echt goed voetbal te spelen.

Vandenbussche weet niet dat die Eredivisie Belgische spelers opleidt. Kijk alleen maar naar Alderweireld, Vermaelen, Dembele, Chadli, Mertens, Bakkali, Vertonghen, etc. etc. Net zoals bij Oranje, is dit de kweekvijver!

Vandenbussche weet niet dat die Eredivisie Belgische spelers opleidt. Kijk alleen maar naar Alderweireld, Vermaelen, Dembele, Chadli, Mertens, Bakkali, Vertonghen, etc. etc. Net zoals bij Oranje, is dit de kweekvijver!

10 oktober 2013 om 19:09

Daarom noemen ze de eredivisie ook wel de Mickey Mouse competitie. Als ze hier zijn uitgeleerd gaan ze naar de echte top competities..

"we zijn Nederland voorbij gestreefd"???
België moet nog niet zo hard roepen, ze hebben nog helemaal Niets gepresteerd!!!
Door deze uitspraken allemaal krijg ik de neiging te hopen dat ze op het WK nog geen puntje pakken.
Ze hebben dan op papier wel een betere selectie, maar wat betreft het voetbal op zich is het nog geen denderend succes vind ik.
Eerst bewijzen dan pas praten!! (die Fifa ranking wil zo veel nou ook weer niet zeggen, want als ze vrijdag verliezen en Nederland wint, kan het goed zijn dat we ze weer voorbij zijn!)

10 oktober 2013 om 22:29

Het is Aad de Mos die dat roept, dat is een Nederlander.

10 oktober 2013 om 23:27

Aad de Mos wordt in Nederland niet meer serieus genomen, vandaar dat hij hier ook nooit meer op televisie is.
In België zitten ze blijkbaar wel op zijn (in de ogen van de belgen) 'deskundigheid' te wachten. Zegt meer over België dan over Aad.

Het is eigenlijk een beetje hetzelfde als met de elftallen. Wij nemen jullie niet serieus, en jullie belgen zijn wanhopig op zoek naar erkenning door jezelf te vergelijken met het 'grote Nederland'.

Cristiano Ronaldo lacht Nederland gewoon uit man als in het WK Portugal Nederland tegen elkaar gaan (ook al betwijfel ik dat Nederland de groepsfase gaat overleven) dan gaat Ronaldo Nederland weer afstraffen net als in het EK

10 oktober 2013 om 18:12

man...die zinnen van jou slaan inhoudelijk en grammaticaal helemaal nergens op!!!

On:
op dit moment schat ik eerlijk gezegd de kansen van Nederland hoger in dan die van Portugal, ook al zijn die al niet zo groot naar mijn mening!!

De Eredivisie is ook een grote competitie !! En de spelers die in het buitenland spelen zijn bepalend en de beste spelers van die clubs!
Die Belgen zijn een beetje aanvulling. En doen leuk mee, maar hebben geen rol als topspeler bij top clubs.

Grappig om te zien hoe zelfs Nederlanders dit Belgische elftal beter vinden. Ze hebben nog helemaal niks gepresteerd, zijn nog niet eens geplaatst en ze worden nu al de hemel in geprezen. Dit is natuurlijk typisch Nederlands maar ik ben heel benieuwd naar het WK. Hopelijk zitten we bij elkaar in de groep dan zullen we het zien wie, op dat moment, de betere is. Maar ik vraag me heel erg af of dit elftal met behoorlijk wat ego's ook echt een team is. De tijd zal het leren.

Eeeh, volgens mij put Nederland ook uit de grote competities met als België. En volgens mij heeft Nederlands zich al gekwalificeerd voor het WK en moet België dat nog altijd doen

10 oktober 2013 om 19:11

Belgie heeft net als Nederland al 22 punten verzameld. Ze zijn zo goed als geplaatst voor het WK.

Leuk voor belgie maar op een WK te slagen is meer nodig dan goeie spelers en om nou te zegge dat nederland beter is dan belgie omdat wij eerder zijn gekwalificeerd is ook onzin want we moeten alleen tegen kabouterlanden.

WK 2010 bewees gewoon dat je niet een elftal van allemaal wereld spelers hoef te hebben op ver te komen. Daar nog is boven op vergeten veel mensen dat veel van deze jongens een overstap hadden kunnen maken naar een grotere ploeg maar het niet deden met oog op het WK.

En lukaku en benteke zijn goed maar geen RvP die Man U naar een kamioenschap leid of een robben die een CL finale beslist. Zon spelers zijn nodig op een WK en dat moeten de belgen maar eerst laten zien dat ze het kunnen.

Grappig dat mensen nog op nee stemmen

10 oktober 2013 om 18:19

Hoezo is dat grappig? Ik wil eerst wel eens zien hoe beide landen het gaan doen op het WK. Het is net zo ''grappig'' om op ja te stemmen als om op nee te stemmen.

Ja oké, België is beter dan Nederland so what? Ik raak geirriteert door al het gelul erover..

10 oktober 2013 om 18:19

Typisch interland nieuws. In de weken van deze wedstrijden is er altijd onzin praat.

België heeft een leuk elftal. Maar hoelang geleden is dat alweer? ??
Gewoon met 2 voetjes op de grond blijven! !

Wat zijn veel Belgen er op dit moment toch druk mee zich met woorden te positioneren ten opzichte van Nederland. Lijkt ero dat er onderhuidse frustratie nu op Nederland afgereageerd moet worden. Belgie heef goede spelers, maar dat is. Nog geen garantie voor succes alleen.

Op zich is het niet verkeerd om spelers uit je eigen competitie te halen. Maar het niveau van de Eredivisie is heel laag en stelt internationaal haast niks voor. De Belgische competitie idem dito heel zwak en alleen Anderlecht die Europees iets voorstelt. Ik vind dat het Belgische nationaal elftal zover voor ons is. Zoveel balans, snelheid en sterkte op alle posities. Alleen de backs zijn zwak bezet omdat ze nog geen backs hebben van nature. Pocgnoli is er nog lang niet klaar voor maar hij is een mooie speler voor de toekomst

Ik word zo moe van al die Belgen bla! Wij zijn 3 jaar geleden bijna wereldkampioen geworden, laten ze eerst maar eens de finale halen voor ze met praten beginnen.

10 oktober 2013 om 19:45

Laat ze eerst maar is een toernooi halen. Gaat nog een hele tijd duren voordat België ooit dezelfde palmares als Nederland krijgt, iets wat uberhaupt nooit gaat lukken. Alleen al de prestestaies op Ek's van Nederland gaat Belgie al nooit meer halen.

Het is vrij lachwekkend wat die Belgies aan het doen zijn en 99% van de Nederlands zal het aan de kont roesten want Belgie is geen rivaal in het voetbal.

Begin het die Belgen steeds minder te gunnen. Eerst gunde ik het ze wel, maar nu komt die arrogantie. Echt heel vervelend.

10 oktober 2013 om 18:21

Sorry maar wie worden nu arrogant? Die Belgen toch?? Die zijn de enige die roepen dat ze Nederland voorbij zijn dus wat lul jij dude?

10 oktober 2013 om 18:36

Aad De Mos is een Belg, idd ja...het zijn vooral de Nederlanders die hierdoor gefascineerd zijn, niet andersom

10 oktober 2013 om 20:40

Wel Aad De Mos is een Nederlander...
Dus de Nederlanders doet het juist wel!
"aad de Mos zei donderdag dat hij denkt dat België inmiddels voorbijgegaan is aan het Nederlands elftal."

Wat zijn veel van mijn landgenoten toch ongeloofelijk onsportief en stront eigenwijs!

Belgie heeft een veel maar dan ook veel beter team dan Nederland nu!

Kompany is misschien wel de beste verdediger die er is op dit moment.
Courtois is 1 van de beste keepers ter wereld.
Dembele en Vertonghen zitten ook dicht tegen absolute top aan.
Hazard is ook niet misselijk.
Beteke en Lukaku presteren uitstekend in de PL en zij pas 22 jr en 20 jr !

Wij hebben dat soort spelers op dit moment niet veel lopen.
Wel heel veel talent maar niet wat in Brazilie er al kan staan.
Robben en Vpersie zijn de enige 2 die constant presteren in grote competitie's
Strootman is heel goed begonnen
Vdvaart kan bij HSV geen wedstrijden afmaken.
De rest speelt in Nederland, speelt niet of speelt bij degradatie kandidaten in andere landen.

En de oudste toppers van Belgie zijn allemaal nog geen 27 terwijl de betere bij ons allemaal ouder zijn dan 28.
Dus voorlopig zal Belgie even de betere zijn, maar dat is niet erg toch wij zijn al 100jr beter geweest.

Ik wil bijna zeggen Brian Vanden Who?
België heeft op dit moment een sterker nationaal elftal als Nederland. Ik schaam me daar niet voor, maar overdrijven is ook een vak. Wij zijn nu zoekende, maar hoe lang was België wel dat niet...? In 2010 waren we bijna wereldkampioen iets wat de Belgen in Brazilië heus niet gaan doen.

België kent nu een talentvolle lichting van spelers, maar schrijf Nederland nou niet zo snel af. Ik zou bijvoorbeeld graag Jong Oranje eens tegen die van de Belgen willen laten spelen. De Nederlandse competitie is nog altijd beter dan die van België. Vergeet ook niet dat Louis van Gaal liever een Eredivisiespeler wil zien (bijvoorbeeld Clasie) dan eentje die bij AC Milan speelt (nigel de Jong).

Ik heb respect voor ze, maar we doen nu net als of zij het wiel hebben uitgevonden en wij koekenbakkers zijn. Ze blazen te hoog van de toren voor dat ze iets bereikt hebben...

De Belgische media is wel heel erg geïnteresseerd hierin. Glunderend bijna.

België heeft op dit moment inderdaad een betere selectie dan Oranje. Ik kan nog wel een aantal andere landen opnoemen die óók beter zijn dan Oranje. Het heeft niet zo veel waarde straks in Brazilië, afgezien van de kwestie Fifa-ranglijst/groepshoofd.

België kan zich beter op het toernooi in Brazilië richten dan op beter zijn dan de selectie van de noorderburen. Daar krijg je geen prijs voor namelijk.

Waarschijnijk frustraties van de Belgen dat ze nooit hebben meegeteld en altijd vol bewondering hebben gekeken hoe Nederland op eindtoernooien presteert en aanwezig is. Nu hebben ze een leuk elftal en hebben ze opeens een grote waffel hoe goed ze wel niet zijn? Je moet ook niet op Belgie neerkijken maar eerder kijken en meten met de echte grote landen als Spanje, Duitsland, Frankrijk, etc omdat deze continu presteren en constant zijn. Dit zijn de landen die echt meetellen en domineren op grote toernooien. En Nederland? Die hebben de laatse jaren continu prima gepresteerd op eindtoernooien. Dus waarom al die drukte en jaloezie van de Belgen mag Joost weten?

We moeten eerst nog maar eens het WK zien te halen voor we al een grote mond gaan op zetten. Kroatië uit is geen lachertje en met al die blessures kan het wel eens een zure avond worden. WK bereiken en dan kunnen we pas praten over andere landen. Als Belg begin ik al die overhype ook wat moe te worden. We hebben veel potentie en een mooie toekomst maar we zijn er nog lang niet

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Op het EK van 2004 hadden we 7 spelers uit de Eredivisie. Talenten zoals Sneijder, Van der Vaart en Robben speelde toen nog bij Ajax en Psv. Als ik naar mijn selectie kijk dan hebben wij maar 6 spelers uit de Eredivisie.

Dit zal mijn selectie zijn:

Keepers: Stekelenburg ( Fulham ), Vorm ( Swansea ), Krul ( Newcastle )

Verdedigers: Janmaat ( Feijenoord ), Van der Wiel ( PSG ), Vlaar ( Aston Villa ), Bruma ( PSV ), Van Dijk ( Celtic ), Martins Indi ( Feijenoord ), Büttner ( Man United ), Emanuelson ( AC Milan ).

Middenvelders: De Jong [AC Milan], Fer [norwich], Strootman [AS Roma], De Guzman ( Swansea ), Van der Vaart ( HSV ), Maher ( PSV ).

Aanvallers: Narsingh ( PSV ), Lens ( Dinamo Kiev ), Van Persie ( Man United ), Huntelaar ( Schalke 04 ) Robben ( Bayern, Depay ( PSV )

Zo slecht elftal/spelers hebben we trouwens niet. Er zit voldoende voetbal in en met spelers zoals De Jong en Strootman hebben wij een goed blok voor de verdediging.

Aad heeft weer eens de mening wat de mensen willen horen, daar heb je echt helemaal niets aan. Daarnaast bevat alleen de verdediging van Belgie over veel meer kwaliteit, het middenveld van het NL elftal is ongeveer net zo goed, misschien iets beter. De aanval domineert Nederland weer veel meer met Robben en v Persie, dat zijn echte wereldsterren.

Ik zou alle Nederlanders eens graag uitnodigen om hier in België de sfeer en gedachten van de gemiddelde Belg in verband met de nationale elf waar te nemen. Van hoogmoed of arrogantie is hier helemaal geen sprake en dat merk ik goed, als je aan 100 Belgen vraagt wat ze denken van het aankomende WK reageert 98 procent realistisch door te zeggen dat we een gouden generatie hebben, maar dat we nog geen top land zijn, en dat een kwartfinale al zeer mooi zou zijn. Bovendien zit de schrik dat het misloopt er ook nog goed in, België moet zich namelijk nog plaatsen. België heeft momenteel een sterke selectie die vooral in de breedte beter is dan die van Nederland, de best mogelijke basiself van beide landen naast elkaar ontloopt elkaar amper iets, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik vind het jammer dat de Belgen nu als arrogant worden afgeschilderd, omdat vooral enkele zwevende bekendere Belgen roepen dat we Nederland voorbij zijn, dat denkt namelijk bijna geen enkele voetbalsupporter hier. Haat jegens Nederland is er ook helemaal niet, gezonde burenconcurrentie wel, maar dat is normaal.

10 oktober 2013 om 18:32

Denk dat je wel een realistisch beeld schetst. Ik zal trouwens de eerste zijn die juicht voor België op het WK. Werd hoog tijd dat ik dat weer eens kon doen.. De laatste keer dat dat mogelijk was staat me nog goed bij namelijk.
Alleen denk ik niet dat deze ploeg in staat is ver te komen, maar goed, wie weet!

10 oktober 2013 om 18:40

Ik denk dat ze daar wel toe in staat zijn, en met ver bedoel ik kwartfinale en wie weet wat meer, veel zal ook afhangen van de loting natuurlijk. Als Italië het niet word, heb ik België als tweede favoriet, en Nederland als 3de, omdat Nederland echt een eindzege verdient voor mij.

Ik ben heel erg bang dat al deze superlatieven problemen op gaan leveren. België heeft een prachtig elftal en superspelers, maar stel nou dat ze zich niet zouden kwalificeren. Of eruitvliegen in de eerste ronde. ligt het dan aan de spelers? Of Wilmots? Of aan de huidskleur? Welkom bij de problemen van een topploeg met hoge verwachtingen. Ik hoop.dat men het waar gaat maken. Maar ben zeker benieuwd naar de verrichtingen op het Wk.

Ik weet wie het zegt, middelmatige keeper. Kan hij ook eens popie jopie doen. Maar denk dat hij bijna geen enkele speler persoonlijk kent.

10 oktober 2013 om 19:00

Ken jij ze wel dan persoonlijk?
Hij geeft slechts zijn mening.

Ik weet het nog niet met die Belgen, ze voetballen een beetje mee bij de grote clubs. Geen enkele Belg is beslissend (geweest) voor zijn grote club waardoor ze een grote prijs wonnen en dat zie ik op korte termijn ook niet echt gebeuren.
vpersie schiet United in zijn eentje naar de titel, Robben beslist de Champions League finale en had op een fractie na de WK finale beslist. Sneijder besliste met zijn spel en passing ook de CL in het voordeel van Inter en Strootman is bezig AS Roma naar de titel te leiden als heerser op het middenveld. We doen het echt niet zo matig als men soms doet vermoeden. Bij een grote club spelen is leuk ja, beslissend zijn is echter wat anders.

10 oktober 2013 om 18:37

Kompany is beslissend bij City en word terecht gezien als één van de beste cv's ter wereld, heeft Manchester City als kapitein en sterke man achteraan kampioen gemaakt. Hazard is beslissend bij Chelsea en had na Mata de beste statistieken van het elftal, ook hij heeft een grote prijs gepakt mede door toedoen van hemzelf. Courtois is beslissend bij Atletico en heeft als sleuteldoelman maar liefst 3 grote prijzen gewonnen, en één individuele ( Trofeo Zamora ), ook hij is dus beslissend. Over Van Persie heb je volledig gelijk, maar Robben is niet eens altijd basisspeler bij Bayern, Strootman kan je nu nog niets over zeggen, en Sneijder zijn prestaties die je aanhaalt dateren alweer van 2010, dat betekent (zeker gezien het bergaf gaan van zijn loopbaan na dat jaar) helemaal niets meer. Jullie doen het zeker niet matig, maar ook niet beter dan de Belgen.

10 oktober 2013 om 18:51

@ Alexdelpiero10

Individuele klasse is leuk, maar dat had België voorgaande jaren toch ook al? Weliswaar zijn de spelers van toen beter geworden, maar het gaat er ook om hoe die spelers samen kunnen spelen.. Voorgaande jaren lukte dat niet bij België.. Ook is het toernooi nog enkele maanden weg. België heeft geen enkele reden om nu te doen alsof zij beter zijn dan Nederland.

10 oktober 2013 om 19:01

Je kan Robben wel als basisspeler bij Bayern beschouwen. Hij speelt elke belangrijke wedstrijd. Logisch dat er tegen wat mindere ploegen voor Shaqiri word gekozen, dat is namelijk een toptalent en Robben is nog steeds zo'n beetje van glas. Vergeet niet dat Robben de winnende maakte in de Champions League finale, en toen de beste speler op het veld was.

Ik ben nog niet echt onder de indruk van Hazard. Hij heeft zeker veel talent, maar hij is nog enorm wisselvallig. Hij speelt soms weken slecht, als jullie pech hebben is hij op het Wk uit vorm. Voor de rest ben ik het helemaal met jouw verhaal eens, ik vind ook dat Nederland en België op dit moment zeker gelijkwaardig zijn.

10 oktober 2013 om 19:07

België doet ook helemaal niet alsof ze beter zijn dan Nederland, omdat één doelman en wat overenthousiaste tv commentators te hard en te vroeg juichen zijn meteen al de Belgen dezelfde mening toebedeeld? Neen, natuurlijk niet, onder de Belgen berust een gemoedelijke sfeer zonder al te hoge verwachtingen, de groep overleven is prioriteit, alles daarna is mooi meegenomen. En zo denkt het leeuwendeel van de Belgische bevolking, hier is geen sprake van overschatting of een dikke nek wat de Duivels betreft. Ook denken de Nederlanders dat de Belgen continu zichzelf in vergelijking stellen met hen, ook dit is niet waar, het is vooral de media die hieraan meedoet, en de half Belgen Boskamp en De Mos die hier constant erop hameren dat België Nederland zogezegd voorbij is, de menigte denkt daar heel anders over, dat kan ik je verzekeren.

België had dat de voorgaande jaren helemaal niet, toen Hazard net kwam piepen was het nog allemaal drama en waren onze beste twee Dembele en Kompany. Dankzij Wilmots staat er nu een hecht team, zonder uitgesproken vedette, en met vaak goed samenspel. Bij wijlen speelt België echt leuk voetbal, en dat heb ik ook live al vaak mogen aanschouwen enkel de laatste partijen waren voetballend wat minder, maar het kan niet altijd feest zijn.

11 oktober 2013 om 00:17

Ik begrijp je punt wel Delpiero, alleen zie ik Kompany nog altijd dolgedraaid worden tegen Robben en de zijnen in de CL laatst. Prima verdediger, maar aanvoerder of niet, hij is absoluut niet beslissend voor zijn ploeg. Hazard is enorm overrated in mijn ogen en ik vind Mata dan ook echt een klasse of twee beter.
Laat ze nu eens de goal maken waardoor ze een Europa cup winnen, een halve finale doorkomen of de competitie winnen. Dat Sneijder dat 3 jaar geleden deed, maakt niets uit, hij heeft wel bewezen beslissend te kunnen zijn. Zolang ik dat niet van één van de Belgen zie denk ik niet dat ze in staat zijn ver te komen. Bovendien missen ze ook de benodigde bluf die de Duitsers, Nederlanders en Brazilianen bijvoorbeeld wel hebben. Als in; laat ze maar komen, wij zijn toch de beste!
Kwaliteit is er zeker wel, maar als ze de 8e of kwartfinale halen, hebben ze het meer dan goed gedaan in mijn ogen. Loting speelt altijd een rol uiteraard.

België heeft natuurlijk geweldige spelers maar ik vind dat er soms ook wel wordt overdreven. De hype rondom sommige talentjes gaat te ver. Ik bedoel presteer een goede wedstrijd en men doet zo alsof degen echt uit gaat groeien tot een wereldspeler.

Ik kan sommigen wel snappen want het is wel lang geleden dat België op een internationaal toernooi EK of in dit geval WK aanwezig was. (ik zeg dit niet om te stoken). Maar zoals ik al zei ik vind het echt overdreven.

Of België een beter elftal heeft dan Nederland... De verdediging is sowieso in het voordeel van België de rest kan men over discussiëren.. Maar Nederland heeft gewoon het voordeel dat zij beschikken over een handvol ervaren spelers die over de afgelopen jaren verschillende Ek's en Wk's mee hebben gemaakt.. en dat weegt ook behoorlijk mee. Daar heb je na mijn mening ook meer aan dan dat je op papier een beter team hebt.

Maar goed België moet met zo'n elftal natuurlijk naar het WK en dat zullen ze ook wel doen. En als die jonge speler zich goed blijven ontwikkelen dan zullen ze in toekomst wel een mooi elftal op kunnen stellen.. Maar zoals ik al zie niet elk (huidig) talentje zal straks uitgroeien tot een topspeler die ook echt iets toe voegt.

10 oktober 2013 om 19:03

Dat kennen wij ook in nederland hoor. Rekik en Denswil, vast erg grote talenten, maar komen net kijken. Spelen 4 wedstrijdjes leuk in de Eredivisie, en er word alweer geroepen dat ze mee nara het WK moeten. Laat ze eerst maar eens veel spelen dit jaar, als ze hun topvorm vasthouden, en hun concurrenten falen, laat ze dan maar meegaan.

Belgie heeft de nederlandse spelers niet nodig, want belgie heeft al een wereld elftal voorin achterin op goal en de middeveld mag er ook wezen hoor!!!!

Ik vind het wel vermakelijk. Jarenlang betichten de Belgen ons van arrogantie en nu blazen ze zelf hoog van de toren. Die arrogantie hadden we voor een reden (lees Bergkamp / Kluivert / Davids / Stam etc..oftewel topspelers).
Nu heeft Belgie een geweldige generatie en gaan ze zelf arrogant doen.
Geniet gewoon van het voetbal, toon durf en ambities, maar ga niet overal NL bij betrekken, dat neigt naar enorm Calimero gedrag.
Ook zonder al die 'provocaties' zijn we stikjaloers op jullie spelers.
Onze spoeling is op dit moment wat dunner, maar wie weet wat de toekomst brengt, bovendien halen we nog steeds de eindrondes.

10 oktober 2013 om 18:40

Hun talenten maken nu de stap. Bij ons staan zat talenten klaar om binnen 1 of 2 jaar diezelfde stap te zetten.

10 oktober 2013 om 19:05

In Belgie zitten er evenveel talenten klaar voor de volgende stap hoor... Men moet eens ophouden om dit af te doen als een eenmalig fenomeen. De sfeer in Belgie is totaal omgeslagen in vergelijking met 10 jaar geleden. De jeugdwerking is enorm verbeterd, de jeugd krijgt ook vaker een kans bij alle eersteklasse teams. Zegt genoeg dat Anderlecht, Genk en Standard momenteel talent na talent produceren (en dat al jaren deden zie tiote, mertens, Martens, Chadli etc Toen kregen ze jammer genoeg nog geen kansen, en die kregen ze gelukkig voor ons Belgenlandje wel in de eredivisie)

Er is nu vooral een generatiekloof bij Oranje, waar de nieuwe talenten nog niet voldoende zijn om op een bijzonder hoog niveau te acteren. Geef ze idd nog 2 jaar de tijd. En er zit nog heel wat meer aan te komen voor Nederland. Ik hoop alleen dat Oranje niet in de put valt zoals Belgie dat gehad heeft, een 10 tal jaar zonder noemenswaardige spelers

10 oktober 2013 om 19:13

Inderdaad, er zit bij de categorie van de 15 - 17 jarige weer heel wat aan te komen, met als grootste supertalent Charley Musonda Jr, die steekt er voor mij bovenuit.

Grote mond.. België komt Nederland pas net inhalen en dan al zo'n houding.. De voorgaande 20 jaar (?) was Nederland veruit de beste en België heeft Nederland nauwelijks ingehaald of deze jongen, en andere Belgen, doen al alsof ons land niks meer voor gaat stellen vergeleken bij hun nationale team..

Sorry hoor, maar in Nederland spelen grote talenten als Maher, Vilhena, Boetius, Depay, Denswil, Rekik, Martins Indi en ga zo maar door.. Voor hetzelfde geldt contracteren topclubs volgend jaar ineens veel Nederlandse talenten, omdat de Belgische talenten weer tegenvallen..

Ik weet zeker dat in Nederland ook voldoende talent rondloopt om over enkele jaren weer volop mee te doen op de eindtoernooien. Dit is echt een overgangstoernooi, zoals Advocaat het ook had op het EK in Portugal; oude spelers waren eigenlijk al toe aan vervanging, jonge spelers waren net nog niet klaar om het stokje over te nemen.

De Belgen moeten niet vergeten dat Nederland jarenlang beter was dan België. De komende jaren lijkt België ook mee te kunnen strijden op de grote toernooien, maar om Nederland af te schrijven.. Het is echt te vroeg. Hier loopt genoeg talent rond dat binnen enkele jaren ook in de top kan spelen.

Edit:
Belgische mensen doen nu alsof België beter is, maar ze hebben niet eens iets op een eindtoernooi laten zien. Voorlopig is het dus zelfs misplaatste arrogantie over het bereiken van een eindtoernooi tegenover een land dat hetzelfde eindtoernooi gehaald heeft.....

11 oktober 2013 om 01:35

Het punt is gewoon dat België wordt overschat, omdat ze nog nooit zulke spelers hebben gehad. Nederland wordt onderschat omdat we jarenlang betere spelers tot onze beschikking hadden. Dat België op dit moment beter is klopt ook niet. Misschien in de breedte, maar als je de basis van Nederland vergelijkt met die van België dan is dat gelijkwaardig aan elkaar.

Nederland ein.de.lijk. wereldkampioen in 2014! Na 3 (!!!) verloren finales. 4 Maal scheepsrecht en van wie winnen wij die finale overtuigend? België!!! muhaha en vervolgens horen we de komende 10 jaar niks meer van ze op de Nederlandse voetbalsites...

Ach, België heeft een gouden generatie op dit moment...eentje die ze eens in de 25/30 jaar hebben. Nederland heeft ook weer een geweldige generatie die er aan zit te komen. Hier zijn Denswil, Rekik, Depay, Locadia, Kongolo, Aké en Maher de eerste voorbeelden van. Vanuit Ajax verwacht ik wel wat van Nouri, Walian en Efmorfides. Ik denk dat Nederland bij het volgende WK gewoon weer bij de beste landen hoort.

Praatjes vullen geen gaatjes. Die spelers van Nederland die in de eredivisie spelen, schat ik als team nog hoger in dan die arrogante Belgen.

Robben en van Persie zouden bij België in de basis staan en waarschijnlijk ook de vedettes zijn. Hazard bij Nederland. Fellaini, Witzel zijn ongeveer vergelijkbaar met Nigel de Jong en Strootman, zeker omdat de laatste twee uitstekend in vorm zijn. Ik denk dat de Belgische ploeg meer kracht en dynamiek heeft en het Nederlands elftal iets meer creativiteit. De enige echte creatieve spelmaker van België zit helaas op de bank bij Chelsea.

België wint het van Nederland op de verdediging. Aanvallend is het verschil niet zo groot. Als het middenveld van Nederland zo blijft draaien als het nu doet scheelt het ook erg weinig met België. Maar verdedigend heeft Nederland nog lang geen Kompany of Vertongen. Ik denk wel dat Nederland beter rechtsback heeft, maar Alderweireld is op de back nog geen v.d. wiel.

Edit: Het lijkt op VZ wel een wedstrijd welk land een beter team heeft.

De ironie is dat een groot deel van die selectie is opgeleid in de eredivisie.

Trouwens.. als Maher aan het einde van het seizoen in vorm is, hebben we er gewoon weer een topspeler bij. Dan hebben we ook gewoon een elftal met topspelers hoor. Ga maar na: Bruma en Rekik: ingespeeld duo. Strootman: heeft straks een topseizoen achter de rug bij AS Roma. Van Persie en Robben: Hoef ik niks over te zeggen. Stekelenburg: topkeeper.
Alleen de back-posities zijn matig bezet.

10 oktober 2013 om 19:06

Als Blind zo stabiel blijft spelen als de afgelopen 2 jaar lijkt me dat een goede linksback. Van der Wiel doet het nu ook zeer verdienstelijk bij Psg, als hij deze vorm weet vast te houden is hij ook een zekerheid op het WK.

10 oktober 2013 om 19:13

Van der Wiel zie ik nooit spelen. Blind vind ik altijd wel heel goed spelen. Maarja.. hij is zo ontzettend traag. Dat vind ik jammer, want met wat meer snelheid was hij ongetwijfeld basisspeler in oranje. Nu is hij wel kwetsbaar tegen elke snelle buitenspeler.

10 oktober 2013 om 19:31

Van der Wiel heeft Jallet, de aanvoerder van vorig seizoen uit de basis gespeeld. Hij heeft nu een goede vorm, maar ik zou hem toch graag willen zien in grote wedstrijden. In de knoch-out fase komen ze hopelijk een Barça of een Bayern tegen, dan kan van der Wiel zich meten met toppers als Ribery en Neymar.

Hoogste tijd voor een oefenwedstrijd Nederland - België ( of andersom)... Kunnen we tenminste echt beoordelen wie de sterkste is, want nu is het een zinloze discussie.

België heeft inderdaad voor het eerst in jaren (sinds 1980 zo'n beetje) weer een zeer talentvolle lichting.
Ik hoop oprecht dat ze het goed doen, maar ik denk dat het nog te vroeg is voor een aantal spelers.

Ja op het moment (zeker in de breedte) de betere spelers op een paar plaatsen na. Een betere lichting gehad nou dat kan gebeuren snap ook niet dat sommige dat niet kunnen toegeven/beamen.

Vooralsnog moeten ze zich eerst nog maar eens plaatsen en op een toernooi laten zien dat het ook een team is en een prestatie neerzetten want daar lopen ze nog mijlen ver op achter met Nederland. Ik heb er voor de toekomst dan ook geen zorgen over dat Nederland weer boven België komt drijven

Allemaal leuk en aardig, maar laat België eerst maar eens een ticket naar Brazilië veiligstellen. Daarna moeten we nog zien of ze de volgende ronde halen. Geweldige selectie, maar als nationaal elftal nog he-le-maal niks meegemaakt. In Nederland is het land te klein als we ons niet kwalificeren, in België doet men momenteel alsof het al in de finale van het WK staat. Begrijpelijk, maar hoe hoger je van de toren blaast hoe harder je straks onderuit gehaald gaat worden. Oranje zit in een tussenfase, daar moeten wij ons ook bij neerleggen. Met onze selectie kun je blij zijn als je de kwartfinales haalt. Het zij zo. Wat we vooral niet mogen vergeten is dat we met de generaties die we gehad hebben (Bergkamp-Kluivert-Boertjes-VdV-Sneijder-VPersie) strontverwend zijn geweest. En in principe staat de volgende groep alweer te trappelen, ze zijn allen nog wat jong. 2014 is wat vroeg, 2016 komt het wel weer in orde. Nederland is al sinds de jaren '70 een toonaangevend voetballand. België heeft af en toe een goeie generatie, ken je plek zou ik zeggen.

hmm nederlanders vind ik terug in spanje italie duitsland engeland ? wat zijn volgens deze meneer dan de top competities ?

Nou gelukkig vormen wij geen land met België komop het gaat ff wat minder met Nederland en we willen meteen fuseren hou op België heeft 1x in de 20 jaar een goede lichting wij 1x in de 20 jaar niet.
Wacht nou maar af tot die jonkies van Feyenoord boetius villehna( of hoe je het ook spelt. En denswil zoet en Cillesen weijnaldum Klaassen de sa en dat soort jongens bij een grote club spelen dan heb je bruma rekik en denswil Martins indi blind en strootman speelt al bij een grote club. Er loopt genoeg talent. En kijk is naar die Belgische jongens hazard de Bruyne die spelen niet echt veel. Locadia komt er nog aan depay er loopt genoeg in Nederland we moeten gewoon geduld hebben. Over een jaar of 6
Zijn we België ver voorbij.
Fuseren met België we kunne we niet goed zijn met zijn allen.

Beetje kortzichting van deze vriend. Voor elke belg kan je een nederlander opnoemen op dezelfde positie die minimaal net zo goed is. Daarnaast heeft belgie hetzelfde probleem als NL. Geen killers achterin. Kompany is zwaar overschat (lees de wedstrijd tegen ajax). Ik denk dat NL 8 vd 10x van belgie wint, omdat het meer een team is. Hazard, lukaku, mertens etc zijn geen teamspelers.

10 oktober 2013 om 19:01

Lekker kortzichtig. Kompany is overschat op basis van één wedstrijd tegen Ajax? Jongen.. Daartegenover staan tientallen uitstekende optredens van deze verdediger.

10 oktober 2013 om 19:17

8/10? Je moet al tot 1997 teruggaan voordat Nederland nog eens van Belgie gewonnen heeft hoor, en toen hadden we niet eens zo'n selectie. Dus bezin, eer je wat roept. Dat wordt gewoon een leuk spannend duel waar je de uitkomst niet van kunt voorspellen.
Is Robben dan ook zo overschat omdat hij op zijn eentje een CL finale en WK finale om zeep heeft geholpen? Nee toch?
En als er nu een Killer is, dan is het toch wel jantje Vertonghen (lees torres)

10 oktober 2013 om 19:46

Klopt jullie doen het altijd goed tegen Nederland herinner me nog WK 94 0-1 en WK 98 0-0 een keer een 5-5 in de kuip en we verloren een keer in Eindhoven van Belgie en onlangs met 4-2 al boeien die oefenwedstrijden me niet.jullie zijn een soort angstgegner voor Nederland desondanks hoop ik dat we jullie treffen op het WK ik denk dat er nauwelijks niveauverschil is en zijn we ook eens tijdelijk van deze discussie verlost wie beter is.

10 oktober 2013 om 20:33

Haha, die 5-5, kweet nog altijd waar en wanneer ik die gezien heb Was toch met een uitstekende Kluivert, niet?
Ik ben trouwens blij dat het we het eindelijk over iets eens kunnen zijn, Uncle

11 oktober 2013 om 12:38

Dat weet ik niet meer lange tijd geleden. Kan me WK 94 nog wel goed herinneren met die wereldgoal van owairan tegen jullie met saudi arabie waar wij het ook zo verdomd lastig tegen hadden wonnen door een late goal van Taument als ik het goed heb. Ik vond persoonlijk WK 94 het mooiste WK ooit Nederland Brazil staat nog steeds in mijn geheugen gegrift en de finale Italie - Brazilie was ook ongelofelijk spannend.

België moet het nog altijd allemaal laten zien, tot nu toe echt al 14 jaar niets gepresteerd met het nationale elftal.
De voortekenen zijn inderdaad gunstig voor België. Nederland heeft nog maar 2 echte toppers (rvp en Robben). Strootman doet het inderdaad super bij AS Roma, maar dat is toch echt geen topploeg en ook geen topcompetitie. Degene die v/d Vaart en Sneijder nog scharen onder top of subtop lopen echt te snurken. Beide zijn al jaren niet meer gefocust op voetbal, spelen bij mindere clubs, zijn vaak geblesseerd en presteren als ze spelen vaak onder de maat. In de buitenlandse pers zijn deze heren al geruime tijd afgeschreven. Laat ze maar bij ons terugkomen in de Arena, dat is meer hun niveau kunnen ze hun ervaring overbrengen op de jonge garde

11 oktober 2013 om 13:23

@marbakker. Uiteraard is Roma een topploeg en de serie A een topcompetitie.

Nou nou wat een gezeur om wie de beste is
Hebben schijnbaar jarenlang een trauma gehad
Ze hebben nu een aardige selectie maar ook niet meer dan dat
Laten ze nu niet net doen of ze een wereldelftal hebben
In de jaren 80 hadden ze ook prima spelers onder trainer Guy Thys
Bereikten zelfs de halve finale van het WK in 86
Dus als de huidige selectie dit kan evenaren of zelfs nog beter kan, dan mogen ze zich van mij de beste noemen
Maar laten ze aub voor dat dit zover is dat gedram over wie er in de grootste competities speelt en de beste is, achterwege laten

10 oktober 2013 om 21:33

Een trauma zo kun je het wel stellen ja. 10 jaar lang hadden we een nationaal elftal dat al na 5,6 wedstrijden was uitgeschakeld in de kwalificatiereeks. Het niveau is immens gestegen. Een wereldelftal kun je het enkel noemen als ze zich ook bewijzen op het WK.

Deze man heeft gewoon gelijk, NL heeft topspelers (sterren) even als belgie dat heeft. Grote probleem voor NL is de kwaliteit van de rest van de selectie, als team hebben de belgen een betere selectie. Meeste spelers spelen op hoog niveau en bij holland is dit helaas niet het geval.

De enige reden waarom België Nederland overklast, is dat de huidige elftal van Nederland een te jonge ploeg is. Vergeleken met de spelers van de EK in 2008 en WK in 2010 is het Nederlands elftal zeer verjongd en ook verdund qua talent. De redenen hiervoor zijn o.a. dat vele Nederlandse topspelers gestopt zijn met voetballen en de mentaliteit van de bondscoach. Gaat hij voor oud en ervaren of voor jong, energiek en fris? In mijn opzicht, als we nog de oude Nederlandse elftal hadden, dan had de huidige Belgische elftal geen schijn van kans (tegen Nederland althans).

Snel ff wat talenten uit de Nederlandse Eredivisie opgesomt. Als die belgen in hun eigen competitie hier al over zouden beschikken. Kom op zeg.. Over vijf jaar is nederland gewoon weer beter dan België. Nu heb ik de buitenlandse toptalenten niet eens meegenomen.

De Vrij (21)
Rekik (18)
Willems (20)

Vilhena (19)

Boëtius (19)
Maher (20)
Depay (19)

Zivkovic (17)

10 oktober 2013 om 19:37

+ Promes, Ebecilio, Zoet, Bruno Martins Indi en nog wel meer....

10 oktober 2013 om 19:43

Vilhena is zelfs nog maar 18 jaar

10 oktober 2013 om 20:13

Tielemans, Praet, Batshuayi, Lestienne, Hazard of Malanda moeten daar volgens mij niet voor onderdoen...

10 oktober 2013 om 23:44

Ik volg de Belgische competitie, maar met alle respect voor Lestiene en Malanda, maar dat worden écht geen toppers. Praet en Tielemans wel idd. Over Batshuayi en Hazard heb ik mn twijfels..

10 oktober 2013 om 21:31

Is goed dat je de buitenlandse toptalenten niet hebt meegenomen. Zou nogal slecht uitvallen niet

Zal maar niet zeggen wie op dit moment de beste is, maar beide landen hebben aardig wat toptalenten lopen zodat ze over een aantal jaar mooi aan elkaar gewaagd zijn. Hendrix, Brenet, Bazoer, Vloet horen ook gewoon in dat lijstje hoor.

10 oktober 2013 om 22:54

Zeker geen ajax fan, Denswil (20) moet je op z'n minst noemen. Veltman (21), van Rhijn (21), Blind (24), van der Hoorn (20) hebben ook de potentie voor het NL elftal. En over de A jeugd ben ik helemaal te spreken, Owusu (17), van Bruggen (17), Mirani (17), Sanniez (18) kunnen het wat mij betreft allemaal halen.

10 oktober 2013 om 23:42

Denswil idd ook en in mindere mate Van Rhijn en Van der Hoorn ook. Blind 'bewust' niet gedaan, omdat ik nu de talenten van max 21-22 jaar wilde doen.

Leuk al die paragnosten hier. Maar we zullen het wel zien in Brazilië. Daar moeten ze het allebei maar bewijzen.

Op papier heeft België inderdaad een zeer veelbelovende toekomst. Maar laat ze dat eerst maar eens bewijzen de komende jaren, in de praktijk. Want voordat je Nederland, wat vanwege de spel opvatting en staat van dienst elk jaar weer tot de outsiders gerekend wordt, voorbij bent gestreefd moet je eerst wat hebben gepresteerd.

Ze worden aardig vermoeiend die Belgen of ligt dat aan mij? Al dat gezeur over dat ze Nederland een keer voorbij zijn... nou nou, wat een prestatie...

En ik moet het nog zien wie het wint als Nederland en Belgie tegen elkaar spelen trouwens. In Belgie springt men al van de daken als een speler in Engeland speelt, ze vergeten dat Nederland bosjes spelers heeft in het buitenland die niet eens opgeroepen worden of nu pas opgeroepen worden. Benteke, de spits van het grote Aston Villa, de club waar Vlaar aanvoerder is en Bacuna inmiddels basisspeler.. tja wat zegt dat nou? Niks dus.

Zelfde geld voor die knaap van Man United, die heb ik 2x zien invallen en ik dacht werkelijk, wat is dat voor drama voetballer.. speelt 1 goede pot en is nu een mega-talent en bij Extra Time maken ze er direct de nieuwe Pele van.

10 oktober 2013 om 19:45

Klopt, van die Januzaj hadden velen een week geleden nog nooit gehoord, nu ineens is het een toptalent. T zal best een goede zijn, maar leg die jongen niet teveel druk op en verwacht niet meteen teveel. Ik ken nog ene Macheda, begon ook uitstekend... Ik ken ook nog ene Aisatti, begon geweldig....

10 oktober 2013 om 21:26

@freshzone

Januzaj is een megatalent, dat kan elke topscout je vertellen. Net als Bakkali. Die worden nu "overhypet" genoemd omdat ze al zo goed zijn op jonge leeftijd, lol. Beide de beste speler van hun leeftijdscategorie. Bazoer heeft ook nog geen enkele minuut voor Ajax 1 gespeeld, maar is wel 1 van de meest getalenteerde defensieve middenvelders die er is. Als die straks debuteert voor Ajax 1 en een wereldpartij speelt zal hij ook weer "overhypet" zijn volgens velen net als Eriksen, Vertonghen, Sneijder etc. dat ook ooit waren. Is lang niet zo moeilijk om het verschil te zien tussen echte klasse en eendagvliegjes.

10 oktober 2013 om 21:49

Ik zeg niet dat die jongens 1 dag vliegen zijn en Januzaj zal ook heus wel een potje kunnen ballen en talent hebben maar ik word persoonlijk moe van dit soort dingen. De eerste keren dat hij inviel hoorde ik niks over die jongen en 1 goede pot en iedereen komt klaar zowat.

Ik heb teveel spelers gezien waarbij het mis ging of uiteindelijk het niveau niet aankonden (om wat voor reden dan ook) en nogmaals ik word moe van mensen die spelers hypen na 1 goede wedstrijd. Een paar leuke wedstrijden op de leeftijden die die jongens hebben zegt totaal en totaal niks.

10 oktober 2013 om 22:33

Logisch dat je niets hoort over een speler die inviel bij Man U en niet scoorde. Wanneer de de wedstrijd erna twee doelpunten scoort waardoor hij zijn team de 3 punten schenkt hoor je er logischerwijs wel over. Omgekeerd zou maar vreemd zijn.

Je mag inderdaad enorm getalenteerd zijn maar sommige toptalenten halen het niet, meestal omdat hun mentaliteit niet goed zit of door blessures en dergelijke. Is altijd afwachten.

Die Belgen hebben veel te hoge verwachtingen van hun ploeg, dit zal het spel nooit ten goede komen in Brazilië als er zoveel druk op ze word gelegd.

Gewoon Vlaams belgie annexeren zijn we van het gezever af......

Ja België heeft een gouden lichting, nou veel geluk het is jullie gegund.
Ik snap de hype in België ook wel, ze mogen ook een keer méedoen op een toernooi dus iedereen is in totale extase en denkt de wereld aan te kunnen. Schattig.....

Wat een reacties in dit topic...
Maar België doet de Nederlander helemaal niks hoor. Oh nee, wij hebben helemaal geen rivaliteitsgevoelens naar België toe. Dat werkt maar in één richting hoor! Ja, blijkbaar

10 oktober 2013 om 19:42

Ik heb totaal geen rivaliteitsgevoelens richting Belgie, maar ik wordt wel moe van al die mensen die constant roepen dat Belgie beter is dan Nederland. Dat mag misschien zo zijn(vind ik zelf wel meevallen trouwens) maar laat ze het dan eerst eens zien op een groot toernooi. Nederland heeft nog steeds de echte toppers.

Individueel ontegenzeggelijk beter. Laat het maar zien op het WK dan!

Wij hebben Van Persie, Robben en Sneijder die drie clubs aan grote prijzen geholpen hebben. Nog geen belg heeft zoiets gepresteerd. Lukaku en Benteke doen het goed in de PL, maar zijn niet beter dan van Persie. Hazard is een goede speler, maar geen topper zoals Robben. Sneijder is in vorm ook beter dan wat de belgen op die posities hebben staan, want bv De Bruyne is ook nog niet doorgebroken bij een goede club. Witsel heeft het ook nog niet tot een topclub geschopt, Vd Vaart wel, en doet het nu prima bij Hsv, weliswaar bij een mindere club. Fellaini deed het erg goed bij Everton en is beter dan wat Nederland heeft, maar wij zijn met Strootman(ben ik positief verrast over) en De Jong ook niet onderbedeeld. In de verdediging heeft Belgie Kompany wat echt een klasbak is en die beter is dan BMI en De Vrij bij elkaar. Maar daarmee tel ik meteen de enige echte topper. En de toptalenten worden enorm opgehemeld, terwijl Januzaj net een week bekendheid heeft en twee goals gemaakt heeft(iets wat Macheda van united ook al vroeg deed, maar daar hoor je ook niks meer over). Bakkalli kan echt goed voetballen, maar dat kon Aisatti ook toen ie achttien was. En niemand kent hem nu nog. Ik vind het nog wel meevallen met hoeveel beter Belgie is dan Nederland. Belgie heeft een betere verdediging, maar Oranje is sterker aanvallend, daar ben ik van overtuigd. Uit die ene oefenwedstrijd die Belgie met 4-2 won moet je ook niet alles concluderen

Jeetje hoeveel berichten moet er nog komen dat Belgie beter is dan Nederland? Prima! Wij hadden op elke positie ook een topspeler. Onze enige prijs is Ek88

Laat Belgie eerst maar eens laten zien dat ze de druk van een toernooi aankunnen. Niet te vroeg van de toren blazen dat je zo goed bent. Inderdaad, ze hebben hele goede spelers.

Maar hoogmoed komt voor de val.

Mooi hoe wij op VZ worden neergezet als arrogante belgen die constant bezig zijn met het vergelijken met het Nederlands elftal. Nog mooier is te zien hoeveel mensen er met open ogen intrappen. In België zijn we niet eens bezig met het Nederlands elftal en willen we ons gewoon kwalificeren en een goed WK spelen. Er is waarschijnlijk niemand, op een simpele ziel na, die denkt dat wij wel even dat WK gaan overheersen. Ik begrijp de obsessie ook niet tussen die vergelijkingen elke week opnieuw.

10 oktober 2013 om 20:26

Ze kunnen het gewoon niet hebben dat Belgie op dit moment boven Nederland staat

Kwalitatief gezien heeft België meer kwaliteit maar ze lopen echt naast hun schoenen. Vertonghen en andere Belgen hebben al heel hoog van de toren geblazen maar ik zou niet verbaasd zijn als België er kansloos uit gaat. Ze hebben geweldige spelers maar ze moeten de verwachtingen een beetje temperen

Geweldig elftal heeft Belgie. Ik hoop ook echt dat ze het goed gaan doen tijdens de Wk.
tot ze natuurlijk NL treffen...

1 minpuntje van Belgie vindt ik dat ondanks ze een super middenveld hebben daar wel heel veel lopers bij zitten. Dan bedoel ik dat ze allemaal heel graag met de bal aan de voet wat meters afleggen.
Hazard, Witzel, Chadli, Mertens, Fellaini lopen graag met de bal en dat vertraagd het spel wel vaak.

Verder kun je toch alleen maar genieten van die verdediging!!!

10 oktober 2013 om 21:21

Stel dat ik bondscoach was zette ik Rekik en Denswil in de basis, beide drie klasses beter dan de rest. Aké als back-up. Dat zijn echte grote talenten. Wiel doet het goed en op links is het kiezen tussen Willems en Urby.

En het met al deze reacties nog gek vinden dat wij die Belgen een beetje arrogant vinden. Totaal verkeerd zelfbeeld, en volgens mij leiden ze aan een Belgie-Nederland vergelijkingsobsessie.

Hele lijstjes worden uit de kast gehaald. Teams tegen elkaar weggestreept whaha..

Ik heb in ieder geval weer een duidelijke voorkeur voor een tegenstander die mag winnen als Nederland uitgeschakeld is: Belgie.

Erg leuke ploeg!

En laat die keeper een keer blij en trots zijn als zijn natie een potentieel topelftal heeft staan. Al die overtrokken reacties..

Ach ja het boeit weinig of je spelers in een grote competitie spelen of niet als het geen team wordt heb je er niets aan. Ik wil het nog wel eens zien op een Wk als Belgie en Nederland elkaar treffen wie er dan doorgaat. Belgie heeft een leuke ploeg maar nog niets ermee bereikt terwijl Nederland al een Wk finale heeft gespeeld.

ik vind dit altijd wel een mooie opstelling! ik ben alleen niet helemaal zeker van willems en rekik, hebben jullie nog andere opties voor die jongens op die positie?

Steek
vd Wiel
V. Dijk
Rekik?
Willems?
N de jong
vd Vaart
Robben
Sneijder
V. Persie
Huntelaar

217 artikels bij een interview van Brian Vandenbussche? Wat is er aan de hand?

Ik hoop dat we ons morgen al kwalificeren. Zal moeilijk worden, want in Lukaku, Alderweireld en Van Buyten heb ik echt geen vertrouwen. Ik hoop als we op dat eindtoernooi raken dat we steun krijgen vanuit Nederland, net als vele Belgen de afgelopen jaren voor Oranje supporterden. Als de loting een beetje goed zit kan Nederland ook verrassen op het WK.

Toch aardig dat een Nederlander als Aad de Mos de Belgen gaat ophemelen zodat de Nederlanders lopen beweren dat de Belgen zichzelf promoten.. ai ai ai. Lezen is moeilijk.

De belgjes zijn er (waarschijnlijk) ook es een x weer bij na 30 jaar oid...kan t me niet meer heugen zolang dus.....en nu zijn ze ons volledig voorbij gestreefd. Gaaaaap...momentopname. wij zijn al lang geplaatst. En over 2 jaar kan alles er weer heel anders uitzien. Alsof wij ineens geen talenten meer voortbrengen, alsof er geen spelers in de belangstelling staan van europese topclubs...vandaag verder geen enkele voetbalsite gelezen mbt geruchten behalve fcgonli.......en wat blijkt...zivkivoch in belangstelling juve. En zo zijn er in de nabije toekomst ongetwijfeld vele andere. Laat die belgjes lekker dromen....pfffff

10 oktober 2013 om 21:51

Het is een Nederlander, Aad de Mos, die dat beweert, geen Belg. Sorry dat jullie zoveel bullshit verkopen hé.

Excuses voor de veralgemening, maar dat neem ik van je over.

10 oktober 2013 om 22:05

Voor mij is hij meer belg dan nederlander zoals boskamp

10 oktober 2013 om 22:35

Wij moeten hem ook niet hoor, hij is van jullie en je mag hem gerust houden Boskamp lust iedereen denk ik, zowel Belgen als Nederlanders. Aardige vent en kent er ook echt wat van. Die kent elke speler bij de nationale jeugdelftallen van beide landen.

10 oktober 2013 om 23:16

Je hebt gelijk over Boskamp, geen kwaad woord over hem is een toffe peer en nog sterker het is een Rotterdammer een echte ras Feyenoorder.
Nee maar ik bedoelde meer te zeggen dat ze vaker in Belgie rondhangen dan hier in Nederland

10 oktober 2013 om 23:38

Komt omdat wij in België graag luisteren naar Nederlanders omdat we denken dat die veel van voetbal kennen. Alleen klopt dat bij De Mos niet echt. Hij verschijnt echt heel vaak in de Belgische media terwijl ik helemaal niet begrijp waarom. Boskamp is een halve Belg geworden, maar hij is van harte welkom. Hij voegt echt wat toe met z'n kennis.

Belgen lopen naast hun schoenen tegenwoordig.
Ze hebben toevallig een paar gasten in premier league lopen en denken gelijk dat ze allemaal maradona van de achternaam heten.

Binnenkort back to earth

10 oktober 2013 om 22:05

Wees gerust, er zijn nog meer dan genoeg nuchtere Belgen hoor.

ik heb de indruk dat de meerderheid van de belgen heel goed beseft dat het morgen heel moeilijk zal worden

10 oktober 2013 om 22:29

Jij misschien, maar over het algemeen is dat niet te merken hier.
En ik snap het heus wel, jullie hebben een goede lichting op dit moment en zijn allemaal optimistisch voor de toekomst maar laat ze eerst maar op het Wk presteren, dan ben ik de eerste die een compliment geef

Belgie verliest morgen en wordt dan heel zenuwachtig.

Bij gebrek aan eigen kwaliteit is het toch prettig te weten dat er een ander Nederlands sprekende ploeg wel van enig niveau is. De Belgen zijn toch een leuk tweede paard om op te wedden dus ik zeg Hup Belgie Hup.

Belgie heeft een geweldige ploeg, maar zijn zeker niet beter dan het NL elftal. Van Persie en Robben zijn een klasse apart en beter dan welke speler van belgie ook. Sneijder en van der Vaart hadden dat ook maar is wat afgezakt, wel weer veel meer ervaring overigens.

Ik ben vooral blij met de talenten die eraan komen voor het NL elftal, moeten we alvast gebruik van maken. Rekik/denswil in de basis op LcV bijvoorbeeld.

Ik heb de Belgische selectie bekeken, maar hoe goed ik ook zocht, niemand had v Persie op zijn shirt staan en in ons team kwam ik daar wel iemand mee tegen, dus ik zie een ontmoeting met vertrouwen tegemoet.

Het mag wat mij betreft wel even klaar zijn met de mensen die zeggen dat België beter is. Tuurlijk hebben ze goede spelers, maar laten we het wk afwachten.

Nou nou nou die Belgen hebben nu allemaal zo een grote mond, maar zolang ze geen topspits hebben die wedstrijden tegen topteams beslist, komen ze nergens op het wk.
Het is zo overdreven dat ik ook gewoon hoop op een dikke dikke uitglijder op het wk. Hou op man.. ze komen net kijken en dan nu al zo een grote mond. Word er moe van... Nederland leverde altijd topselecties en altijd was er kritiek.. dat zegt genoeg over de status van beide landen.

Belgie heeft een zeer goede lichting maar ons voorbijgestreefd? Dat denk ik niet, zeker niet tijdens een WK. Ze missen A. De absolute top (van persie en Robben en in vorm Sneijder, vd Vaart en N. de Jong en B. De ervaring van het spelen op een groot toernooi, laat staan een wk - finale (iets wat de spelers bij punt A wel allemaal meegemaakt hebben)!

wellicht maar eens een oefenwedstrijd spelen dan vd bussche?

denk dat het nederlands elftal dan toch laat zien dat het nog een klasse beter is dan de belgen.

Robben is zeker met Ronaldo en Ribery de beste winger. van Persie vind ik de beste spits van de wereld en Strootman is zeker ook beter dan Witsel als je hem nu ziet spelen bij Roma. alleen vind ik België een betere verdediging hebben en een betere doelman, maar bij Nederland zit het er nu ook aan te komen met Rekik, Bruma, Ake ook als Krul zijn vorm terug vind is die zeker een goede doelman

11 oktober 2013 om 18:33

Ibrahimovic is een paar klasse beter dan Rvp. RVP doet het pas een jaar of 3 echt goed. Ibrahimovic laat al jaren zien een echte topspits te zijn.

Voorlopig hebben wij veel betere resultaten neergezet dan Belgie. Zodra Belgie een grotere rol van betekenis heeft gespeeld dan Nederland, kan je pas zeggen dat ze ons voorbij zijn.

3 jaar geleden speelden we nog de WK finale, dus zo slecht staan we er ook weer niet voor.

11 oktober 2013 om 18:29

Met de nodige geluk stonden we in de finale ja.

En 1 jaar geleden werden we er kansloos uit getrapt... Als je het op deze manier kijkt dan staan we er zeker wel slecht voor.

Ik denk dat België idd Nederland voorbij is. Maar wij Belgen hebben geleerd met beide voeten op de grond te blijven. We zullen wel zien wat het wordt.

Je moet niet denken. Je ziet het wel. Laten de Belgen zich maar eerst kwalificeren. Wat overigens bijna niet mis kan gaan.
Ze zijn gewoon blij met deze generatie nieuwe spelers.
Er komt heus nog wel een keer een "echte" kracht meting met onze Vlaamse Friet.
Ze blazen nu al een tijdje hoog van de toren, die Belgen. Nu nog waar maken.

Eh wij hebben 'de vrij' nog? dus niks loos met je hazard en witsel. wij pakken jullie al zouden we breuer opstellen.

Nee ik walg van de arrogantie die van beide kanten heerst op dit gesprek.
Ten eerste de Nederlanders: We. Zijn. Voorbijgestreefd. Door. De. Belgen! accept it
Ten tweede de Belgen: Is het nodig om Op nederlandse sites te gaan opscheppen over jullie goede lichting. Deden wij dat ook op elk wk dat wij meegingen en jullie niet? nee, en wij zijn nu ook gewoon weer als eerste geplaats in Europa dus voorlopig, doen we nog een klein beetje mee... Dat jullie blij zijn ok, maar vertel dat lekker tegen mekaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren