Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ancelotti houdt vol: ‘Real Madrid heeft Mesut Özil niet nodig’

Laatste update:

Er is en was veel onbegrip rond Real Madrid over de zomerse verkoop van Mesut Özil aan Arsenal. De middenvelder draait bovendien moeiteloos mee in het team van manager Arsène Wenger, dat aan kop gaat in de Premier League en ook in de groepsfase van de Champions League de dans leidt. Voorzitter Florentino Pérez verzekerde onlangs dat de Duitser zelf weg wilde en Carlo Ancelotti benadrukte vrijdag dat hij de spelmaker helemaal niet mist.

/

“We hebben Özil niet nodig”, verzekerde Ancelotti, toen hem werd gevraagd naar zijn mening over de verrichtingen van de middenvelder in dienst van Arsenal. “Het team maakt doelpunten. Het probleem is de balans en het aantal tegendoelpunten.” Real Madrid zegevierde in zeven van de negen duels tot dusver. Het keepersgilde van los Merengues incasseerde zeven tegendoelpunten.

“Ik heb geen spijt van zijn vertrek”, vervolgde Ancelotti. “Ik wens hem veel succes, maar we hebben hem niet nodig. Voorin doen we het goed. We maken veel doelpunten. We moeten alleen de balans zien te vinden. Het aantal tegendoelpunten is te hoog.”

Real Madrid heeft Mesut Özil niet nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee tuurlijk, liever een renpaard wat gehandicapt op rechts moet spelen of niet Carlo?

4 oktober 2013 om 15:19

Özil kon ook niet op rechts spelen dus dat is niet relevant. Hij moet vergeleken worden met Isco, die nu op tien speelt. En ik vind Isco beter dan Özil terwijl ik Ancelotti, Zidane en Perez geloof wanneer ze zeggen dat Özil niet 100% voor de club gemotiveerd was als je zag hoe hij zich uitte op het veld, beetje ongeïnteresseerd en gelaten bij bijvoorbeeld een doelpunt.

4 oktober 2013 om 15:21

Isco beter dan Ozil? Op basis van wat? Ozil legt al jarenlang prestaties van wereldformaat neer terwijl Isco net komt kijken

4 oktober 2013 om 15:23

Ozil speelde ook wel eens op rechts. Komt hij bij Arsenal ook wel eens te staan gedurende een wedstrijd. En hij zal het beter doen op rechts dan Bale. Isco gaat meer voor eigen succes dan Ozil. Ozil had in de afgelopen 3 seizoenen meer dan 80 assists!!

4 oktober 2013 om 15:24

Isco is een fantastisch talent, maar beter dan Ozil? Kom op zeg. Ozil is een spelverdeler, een rustpunt, iemand die anderen beter laat spelen. Isco is meer een individualist. Technisch weliswaar van een vergelijkbaar niveau maar tactisch niet.

4 oktober 2013 om 15:25

Idioterie om Isco nu al boven Özil te scharen.

4 oktober 2013 om 15:28

Isco betere speler dan Ozil? Op basis van wat? een leuk u-21 toernooi?

En je gelooft Zidane Ancelotti enz? Je kent ze niet eens vriend hoe kun je ze nou geloven? Je Ozil komt ongeinteresseerd over volgens jou? Als hij schijt had aan de club had hij niet zoveel assist gegeven en zo goed gespeeld.

Grapjas ben jij Geert VS

4 oktober 2013 om 15:29

Wil dat zeggen dat hij beter is? Isco heeft nog niet die kans gehad om dat te doen, want die is zo jong. Ook ik vind Isco het grotere talent.

4 oktober 2013 om 15:31

Jezelf leugens voorhouden is een normale manier om je te troosten.

Enige valide argument is dat Real met Ronaldo al een speler heeft die niet mee verdedigt, twee daarvan gaat vaak tenkoste van de balans in het team.

Al valt daar wel iets op te vinden, miss wou Ancelotti dat niet. En als een speler zelf weg wil, tjah..

4 oktober 2013 om 15:32

Ozil is pure german class

Ancelotti zegt dit gewoon net zo lang totdat hij het zelf gaat geloven.

4 oktober 2013 om 15:35

@ Stretfordend

Op basis van wat is Isco het grotere talent?

4 oktober 2013 om 15:41

De enige reden waarom Isco op dit moment boven Özil geschaard wordt door Madridfans is omdat ze er niet tegen kunnen dat de betere speler Özil vertrokken is. Iedereen kan zien dat Mesut Özil één van de beste middenvelders ter wereld is, terwijl Isco zich nog echt moet bewijzen.

4 oktober 2013 om 15:47

Eindelijk! Iemand die het met me eens is

4 oktober 2013 om 15:49

@geert moet kou naam geen geert wilders zijn. Turken hater. Spanjaardenlikker?? Eer jiu de konibg van espanje nou maar. Haterr.. je geilt wel erg op die spanjaarden.
Een blinde ziet zelfs dat ozil btr is...

4 oktober 2013 om 15:54

ach , hij kan moeilijk iets anders zeggen

4 oktober 2013 om 15:56

Aan allen die op mij reageren:

Isco heeft meer scorend vermogen dan Özil en geeft betere ballen over grotere afstanden. Ook probeert hij niet alles met de hak te doen en is het geen postbode-voetballer, Özil loopt soms teveel met de bal waardoor de snelheid uit het spel gaat.

4 oktober 2013 om 16:08

Op zijn leeftijd had Ozil al veel meer dan Isco bereikt op een hoger niveau ook.

4 oktober 2013 om 16:09

Lol. Ozil vertraagt soms om vervolgens te versnellen. Een belangrijk kenmerk van een spelverdeler. Dat heeft niks te maken met te veel lopen. Ozils passing is zowel over korte als lange afstanden beter.

4 oktober 2013 om 16:20

ben benieuwd naar alle reacties van arsenal fans als ozil arsenal verraad voor meer geld

4 oktober 2013 om 16:51

@ Persiangooner

Isco heeft wel veel meer scorend vermogen dan Ozil. Hij heeft er in z'n eerste 5/6 wedstrijden al meer inliggen dan Ozil er in een seizoen maakt. Het zijn verschillende types. Ozil is beter in die dingen die jij opnoemt maar Isco heeft ook punten waarop hij beter is dan Ozil.

4 oktober 2013 om 18:27

@schop1989

Niet puur, hij heeft Turks bloed in zijn aderen..

4 oktober 2013 om 18:30

@t0mt0m18

Zoals je zegt hebben beide spelers ieder hun unieke kwaliteiten, maar als je het gehele plaatje erbij pakt is Ozil toch wel de betere speler.

Wat zeker geen schande is voor Isco. Ozil is ook paar jaartjes ouder.

4 oktober 2013 om 19:04

@ alle arsenal fans hierboven die nu van ozil mogen genieten, en het plots nodig vinden om hem te verdedigen.

Ozil is minimaal vijf tot tien wedstrijden per jaar ofwel afwezig, ofwel na 60 minuten spelen op.

Daarnaast is de vergelijking tussen ozil en isco nog moeilijk, maar vind ik dat isco in drie wedstrijden een betere indruk maakt dan ozil in drie jaar. Is doelgerichter, heeft een betere lange bal, is net zo balvast, en balvaardiger, heeft een vergelijkbare steekpass, maar is vooral veel meer aanwezig.

Dat ozil direct de show steelt bij arsenal zegt meer over het niveauverschil tussen arsenal en real madrid, en over de intelligentie van wenger.

Real madrid heeft ozil niet nodig. Wij fans hebben hem nodig. Op het veld, en niet op de bank bij real. Wanneer stopt deze onzinnige discussie nou eens?

5 oktober 2013 om 01:39

Pathologische leugenaar inderdaad! Ik zeg liever dat Ronaldo ozil nodig heeft. Maar goed goodluck RM. Vind hrt nog altijd leuk om naar ze te kijken.

4 oktober 2013 om 15:21

R. Madrid koopt gewoon spelers en hoopt er het beste van. Als het niet loopt, doen ze het gewoon weer als 'van ouds' kopen.. kopen en nog eens kopen

Bayern laat ze later voetbal les zien, hoe je zonder die renpaard kan.

4 oktober 2013 om 15:47

Want Bayern heeft het afgelopen 2 jaar geen cent uitgegeven?? Gotze vergeten? En onze Baskische vriend? En nog een paar die ik vergeet. Real probeert tenminste de haar competitie leuker te maken en niet de tegenstanders zo te verzwakken dat er nog maar 2 club speelt.

4 oktober 2013 om 16:07

Wat doet Real????? Denken aan andere clubs. Haha ben jij een komiek ofzo???
Bayern niemand helpen??? Zonder Bayern was Dortmund verleden tijd. Bayern heeft Dortmund geld geleend toen ze failliet waren. En anders was dormund er niet meer geweest. Het zelfde hebben ze gedaan bij 1860 munchen en nog een tal van duitse clubs. Real denkt aan leen maar aan Real en verder niks.

4 oktober 2013 om 16:16

Bayern1982

Wij weten wel beter, die jongen is zo ie zo al niet serieus te nemen met zijn vraag tekens bij elke zin en over Bayern ''koopclub'' te noemen is helemaal geen woorden meer erover te zeggen..

4 oktober 2013 om 20:54

lul niet slap man,
Bayern heeft 7 spelers uit eigen jeugd en Real heeft er 5.

Het zijn allebei koopclubs en daar is niets op tegen!

Verschil is dat Real Veel meer geld uitgeeft.

Ze hebben Ozil ook niet nodig, ze hebben zoveel kwaliteit dat ze iedereen zouden kunnen opvangen.. zelfs C.ronaldo zou opgevangen kunnen worden.

Echter blijft Ozil voetballend beter dan elke voetballer uit Madrid.

4 oktober 2013 om 15:16

Niemand kan ronaldo vervangen..

4 oktober 2013 om 15:18

Een aardige voorhoede, vind je niet?

4 oktober 2013 om 15:18

Ronaldo is gewoon op te vangen hoor, en sterker nog, zonder Ronaldo maar met een echte flankspeler op zijn positie, wordt Benzema topscorer in Spanje...

4 oktober 2013 om 15:19

Hij voegde geen formatie toe..

Edit:

Nog steeds niet... dan maar zo:

Di Maria Isco Bale
Morata/benz

Daar moet een goede trainer wel genoeg aan moeten hebben hoor..

4 oktober 2013 om 15:21

Benzema topscorer in Spanje? Ene Lionel Messi vergeten miss?

4 oktober 2013 om 15:22

Noem is een iemand die ronaldo kan vervangen. Met zulke kwaliteiten.

4 oktober 2013 om 15:22

Ik denk dat Madrid veel beter is zonder Ronaldo dan met Ronaldo. Ronaldo laat niet iemand beter spelen, simpel, omdat hij niemand ook maar 1 bal aangeeft. Ook is Ronaldo veel te dominant. Ik wil wel eens een seizoensstart zien zonder hem, denk dat het dan idd beter gaat.

4 oktober 2013 om 15:28

Ik ben het deels met je eens, maar ook voor een deel niet.

Ronaldo laat anderen niet voetballen, dat klopt, maar hij is zelf zo goed dat het niet uitmaakt.

4 oktober 2013 om 15:29

Als je Ronaldo wil vervangen, dan zoek je geen vergelijkende kwaliteiten. Dan zoek je een speler met de kwaliteiten die normaal gesproken thuishoren op die positie. Dus een echte linksbuiten...

Het zoeken naar een speler met vergelijkbare kwaliteiten zou zonde van je tijd zijn...

4 oktober 2013 om 15:18

Cristiano Ronaldo vervangen? Niemand kan zijn plaats overnemen (tenzij hij geblesseerd) en zo is.

4 oktober 2013 om 15:21

Bale wel, die komt het liefst vanaf links.

4 oktober 2013 om 18:18

Jesé...

4 oktober 2013 om 15:21

Je laatste zin is onzin! Ozil is natuurlijk voetballend gewoon minder! En daarbij, Ronaldo, kunnen je op dit moment niet opvangen met niemand! Ja, misschien Messi..

4 oktober 2013 om 15:23

Ik denk dat als Ronaldo er niet is, andere spelers opstaan.. ze hebben ook zonder Ronaldo genoeg kwaliteit hoor..

En Ronaldo is voetballend lang geen Ozil, daar hoef je geen expert te zijn om dat te zien.

4 oktober 2013 om 15:59

Ac Milan?

Ik weet nou niet of je een grapje maakt ofniet? Ozil duidelijk voetballend beter dan Ronaldo? In welk opzicht? Misschien in de passing, maar daar houd het bij op.

4 oktober 2013 om 18:20

Overzicht, inzicht, balgevoel, intelligentie. etc.. Eigenlijk alles behalve scorend vermogen.

In geen honderd jaar zou ik Ronaldo verkiezen boven Özil.

4 oktober 2013 om 15:25

Precies. Real zou zonder Ozil ook in staat moeten zijn om alles te winnen. Maar Ozil bood wel een extra dimensie.

4 oktober 2013 om 15:31

Natuurlijk bied Ozil wat extra's.. Ozil bied wat extra's aan elke team ter wereld.. zowel nationaal als internationaal, aangezien het de beste 10 ter wereld is.

Maar ze hebben zoveel kwaliteit, dat is ongelooflijk.. kijk hoe lang Alonso er al uit is.. veel teams zouden echt veel punten verliezen als hun "motor" eruit ligt.

4 oktober 2013 om 15:40

Jou moeten we echt niet serieus nemen. Hoezo is Ozil niet nodig? Als Ozil nu bij Real was, wonnen ze al hun partijen en had Ronaldo meer doelpunten gemaakt dan nu! Cristiano kun je niet vervangen bij Real momenteel. Ronaldo en Ozil klikte gewoon perfect.

Dat Real is lekker bezig, kopen een speler van 100 miljoen, die niet bepaald nodig is en verkopen een speler, die elke ploeg in Europa beter maakt. Beetje raar beleid daar.

4 oktober 2013 om 15:21

Welk beleid?

Ze hebben daar toch alleen een financieel beleid, zoveel mogelijk transfers doen om shirtjes te verkopen zonder te kijken of de nieuwe speler ook echt beter is dan de oude...

4 oktober 2013 om 15:23

Zo is het maar net, das ook de enige aandacht die ze geven aan de supporter.

Domste beslissing van Real madrid ooit.

4 oktober 2013 om 15:25

de aanstelling van Mourinho komt ook aardig in de buurt

4 oktober 2013 om 16:21

Aanstelling van Mourinho komt daar helemaal niet bij in de buurt. Het laten gaan van Pellegrini eerder. Mourinho heeft gewoon prima gepresteerd alleen had hij de pech dat hij moest strijden tegen een Barcelona.

4 oktober 2013 om 18:22

Of Del Bosque laten gaan.

4 oktober 2013 om 15:30

Onzin, dat is het laten gaan van Raul!

4 oktober 2013 om 15:53

Ze hebben Raul niet 'laten gaan'.
Nou eigenlijk wel, omdat Raul minder speeltijd kreeg wou hij het nog graag in het buitenland proberen.
Dus heeft Madrid zijn contract afgekocht en hem (ook de 2 jaar dat hij bij Schalke heeft gespeeld) netjes doorbetaald.
Zie ik niet veel clubs doen.

4 oktober 2013 om 16:16

Dat is het laten gaan van Makalele bedoel je.

4 oktober 2013 om 15:39

nee dat was Makelele , want daarna zijn ze nooit zo goed meer geworden, van Ozil kunnen we dat natuurlijk pas na 1 of 2 jaar zeggen, natuurlijk is dit een hele domme beslissing dat ziet iedereen behalve Real.

Ja we hebben het allemaal gezien. Real heeft Ozil zeker nodig!

Wim van Hal houdt vol, Real heeft Bale niet nodig, net zo'n vreemde reactie als die van Ancelotti

4 oktober 2013 om 15:27

Wim van Hal heeft anders wel gelijk. Ancelotti die zegt dat de balans in zijn team verstoort is en tegelijkertijd de verkoop van Ozil goed praat. Als iets de balans heeft verstoord is het laten gaan van je spelverdeler en een speler halen voor 100 miljoen die alleen rendeert als hij dezelfde rol en positie krijgt als zijn topscorer.

4 oktober 2013 om 15:38

Had er bij moeten zetten, net zo vreemd, maar ook net zo waar.
Het beroerde was (bij Real) dat Ozil niet alle wedstrijden op 10 speelde, veelal werd hij op rechts gepositioneerd (toch nog de meeste assists in La Liga) maar in principe heeft Ancelotti natuurlijk ook gelijk, alleen vergeet hij erbij te vermelden dat het met Ozil erbij veel makkelijker voetballen is.

4 oktober 2013 om 15:45

Hoezo wordt er constant een vergelijking gemaakt tussen Ozil en Bale?

Het is toch echt Isco die op de plek van Ozil speelt. Als je Isco aantrekt als basiskracht, breng je een statement uit aan Ozil. Zo van 'je word verkocht'. Bale speelt niet op de tien en zal ook niet functioneren als spelverdeler.

Het feit dat Isco meer tegen de voorhoede aan speelt (veel doelgerichter dan Ozil, maar veel minder in de spelverdeling) en zich minder bezighoudt met 'het voetbal' van Real dwingt Modric en in mindere mate Khedira om constant de aanval op te zetten.

Kortom:

Het kleine beetje voetbal van Real is nu ook foetsie door de verkoop van Ozil.

4 oktober 2013 om 15:45

Zou dat balans niet terug komen met Alonso?

Ze hebben Özil ook zeker niet nodig, want ze worden wss toch weer geen kampioen. Maar zonder dollen, je ziet wel dat ze op het middenveld een creatieveling missen die een steekpass kan verzenden, helaas kan de man van 100 mil dat niet zo goed...

4 oktober 2013 om 18:30

Je hebt gewoon gelijk hoor. Barcelona wordt weer kampioen. Nee, het is niet te vroeg om dit te zeggen.

Volgend jaar zal Real wellicht wat meer tegenstand kunnen bieden in de strijd om de titel. Net als het tweede jaar onder Mourinho. Hopelijk.

Aangezien je veel tegendoelpunten incasseert zou je Casillas een kans kunnen geven in La Liga beste Ancelotti? Men kan wel zeggen dat het de fout van de verdediging is etc. maar dat kan ook een taak van de keeper zijn, samen met de leidende man achterin, het neerzetten van de defensie.

4 oktober 2013 om 15:20

Dat is het probleem: Casillas was de leidende man achterin. Die had zoveel overwicht op de verdedigers, dat zie ik Lopez niet hebben...

4 oktober 2013 om 16:30

Helemaal mee eens! Casillas in vorm en met speeltijd is voor mij nog steeds de beste keeper ter wereld, al hoewel Neuer daar ook heel dichtbij staat. Casillas heeft echt een uitstraling en is een boegbeeld, aanvoerder van de club. Snap niet dat hij überhaupt ooit gepasseerd is, belachelijk.

Tegen Atletico Madrid zag je zjn gemis, niemand kon die eindpass geven

Het telkens opnieuw herhalen maakt het inderdaad geloofwaardiger...

Real is een grote club en zal altijd wel goede spelers vinden. Het vertrek van Ozil betekent niet het einde van Real. Real bestond al voor Ozil geboren was. Maar Ozil voegde wel iets toe aan Real. Hij was een belangrijke speler en het kost tijd en moeite om hem te vervangen. Iemand die zolang bij een club speelt en belangrijk was, vervang je niet in 1 2 3.

4 oktober 2013 om 15:22

Hij was al vervangen voordat hij vertrok.

4 oktober 2013 om 15:25

Ik bedoel niet alleen positie, maar wel impact die Ozil had op zijn medespelers. Dat kan Isco niet direct. Over een paar maanden of volgende seizoen misschien, maar nu nog niet. Het duurt even.

4 oktober 2013 om 15:30

Jamesmark kon ik je maar een groen randje geven. Dit vind ik nu een bericht met een gedachte erachter!

4 oktober 2013 om 15:49

Özil was zeker belangrijk. Maar zijn belang moet niet worden overschat. Kon de topwedstrijden vrijwel nooit naar zich toetrekken en heeft Real toch echt niet zo veel prijzen bezorgd als men doet denken hier.

4 oktober 2013 om 15:55

Inderdaad, vaak in de topwedstrijd was Özil onzichtbaar en speelde je met 10 man.
Verdedigen kon hij ook niet.
Nee, geef mij maar Di Maria/bale.

4 oktober 2013 om 16:02

Klopt dat Ozil niet altijd even constant was, maar hij moest alleen zorgen voor alle creativiteit en dat is heel moeilijk. Ozil en Isco samen zou gewoon ideaal geweest zijn. Die zouden een koppel vormen zoals Xavi en Iniesta. Ozil zou motor zijn van Real en Isco zou zoals Iniesta dingen kunnen forceren.

In grote wedstrijden is het belangrijk dat je meer spelers hebt met creativiteit (op middenveld). In wedstrijden tegen topclubs zag je dat de tegenpartij Ozil uit zijn spel probeerde halen (en dat lukte aardig). Maar met Isco en Ozil zouden ze meer moeite hebben. Net hetzelfde verhaal dus als bij Messi. Messi werd gedekt door 2/3 spelers en kon weinig doen, maar als je met een andere diepe aanvaller speelt (villa, Neymar,...) had/heeft hij meer vrijheid.

4 oktober 2013 om 17:57

Als de journalisten telkens dezelfde vraag stellen, verwacht je dan elke keer een ander antwoord van Ancelotti? Je begrijpt toch ook wel dat hij onmogelijk nu kan zeggen dat hij er spijt van heeft?

Ancelotti die statement heb je al 10 x gemaakt, Hij kan er gewoon niet tegen dat ozil 2 klasses beter is dan hun belachelijke aankoop bale -_-

Mesut ozil hoop dat je ooit terug komt naar de plaats waar je hoort. Fenerbahçe!!! Daar hoor je bij. Geen real of Arsenal.

En maar blijven volhouden dat ze de grootse blunder/fout aller tijden hebben begaan.

Waarom herhaald hij zich dan zo vaak iedereen snapt hem toch nu wel

Dit zijn altijd vervelende vragen voor een trainer. Je kan niet toegeven dat je Mesut Özil mist, anders geef je toe dat je als club een grote fout hebt gemaakt. Dus gooi je maar onzin in de media

Dit is typisch gewoon. Iemand vertrekt en dan zie je zijn waarde pas. Hij werd veel te weinig gewardeerd naar mijn meing. Alle aandacht ging naar Cristiano Ronaldo wat ook terecht was maar Mesut Özil was minstens zo belangrijk als hem.

Als je hem nu een geweldenaar of legende noemt heeft gewoon geen zin meer, moest je allang doen toen hij bij Madrid was want hij speelde daar net zo goed als bij Arsenal. Nu is het makkelijk omdat hij alle aandacht krijgt van de media.

Ik hou veel van zijn spel, techniek en dribbels. Met afstand de beste 10.

4 oktober 2013 om 15:44

Daarom komt hopelijk mijn droom uit als Ozil ooit naar Barca komt! Echt een speler voor Barca en zeker als Xavi stopt en misschien nog Iniesta naar City gaar ofzo.

4 oktober 2013 om 15:35

Niemand die hem begrijpt? Waar stond ihj vrij? Ronaldo speelt laatste tijd bagger. Hij dribbelt en gaat teveel voor eigen kansen. Real zou effectiever zijn als hij meer samen zou spelen. Real heeft genoeg spelers die hem kunnen bedienen, Isco, Di Maria, straks Bale maar met name Modric. Modric is laatste maanden de beste bij Real

4 oktober 2013 om 15:51

Nee snap ik, dribbelen moet ie ook doen ik ben een groot fan van Ronaldo maar eerlijk hij speelt gewoon slecht soms. Verliest vaak onnodig de bal waar hij deze gewoon kan afspelen op medespelers.

Ancelotti lult uit zijn nek. Tegen Atlethico en Echele werden haast geen kansen gecreëerd. Isco is goed maar niet zo creatief als Ozil.

Ach,

Watte.. maakt het nu uit?

Ozil schittert in London, Bale sukkelt met blessures in Madrid. Tottenham lacht zich rot, Real Madrid heeft weer een supermega-ster binnen en Arsenal is de lachende derde. Terwijl Barcelona en Atletico Madrid geen gras erover laten groeien. Ondertussen wint Real eenvoudig in de CL door individuele krachten, maar Ancelotti laat géén signalen zien van een herkenbaar systeem.

Ik ruik naar.....................

Transfers in de winterstop!

4 oktober 2013 om 19:24

@ Bkorkmaz

Real wint inderdaad gemakkelijk in de CL, maar dan moet je er wel even bijzeggen dat het tegen tegenstanders van een bedenkelijk niveau is.

GS speelde de eerste helft goed en maakte het madrid toen ontzettend lastig. Na rust was het alleen echt niet om aan te zien wat GS aan het doen was. En dat was vooral achterin het geval.

Kopenhagen thuis is ook niet echt een graadmeter.

Bij een beetje een ongunstige loting voor de 1/8e finale denk ik dat het wel eens een kort CL-jaar kan worden voor dit Real. Mocht je per ongeluk Chelsea, Dortmund/arsenal, Porto/atletico (mogelijke nrs 2) loten dan kan het maar zo klaar zijn.

Ik ben dan ook benieuwd naar de eerste krachtmeting met Juve (al draaien die ook niet goed momenteel).

Hoe vaker hij het zegt, hoe ongeloofwaardiger hij wordt.

die man is goed gek is die ancelotti heeft miss een paar dagen niet geslapen dat ie dit zegt.
ozil is en blijft onvervangbaar.

4 oktober 2013 om 15:36

iedereen is vervangbaar

Want hij heeft Bale :D

Dat ze het meer dan een maand later alsnog over Ozil hebben, zegt genoeg over zijn gemis bij Real.

4 oktober 2013 om 18:46

Oftewel; dat journalisten het meer dan een maand later alsnog over Özil hebben, zegt genoeg over het gemis van ander nieuws.

Je ziet het zo gebeuren dat Arsenal Real Madrid tegenkomt in de CL en Ozil de pannen van het dak speelt.
Real heeft nog steeds veel individuele klasse en dat sleurt hen momenteel ook door de matchen. Maar verder hangt het vooral als los zand aan elkaar en een systeem is er niet te herkennen.

Goed van Ozil dat hij vertrok uit die gekkenhuis uit Madrid! Liever een ploeg als Arsenal waar ze het voetbal spelen dat Ozil heel goed ligt en een coach die hem respecteert. Real is een ondankbare ploeg zie VB : Casillas etc. Laat ze maar een poepie ruiken Ozil!

Als Real Ozil niet nodig heeft waarom staan we nu dan niet (gedeeld) 1ste. Ozil staat wel 1ste met Arsenal. En Real heeft al een Gat van 5 punten.

4 oktober 2013 om 18:51

Met Özil erbij had Real waarschijnlijk ook niet eerste gestaan. Niet zo kortzichtig.

Ik zie geen verschil in prestaties met of zonder Ozil. Mensen vergeten hier dat Real vorig jaar MET Ozil nog veel slechter begon en 0 prijzen pakte. Ozil wordt veel te belangrijk gemaakt. Aan de hand van Ozil heeft Real niet 1 grote Europese beker gewonnen. Meestal in Spanje werden ze ook nog vernedert door Barca. Het was met hem ondermaats en zonder hem ook. Geen verschil.

4 oktober 2013 om 15:56

Amen. Veel prijzen wonnen ze niet met Özil. Hij was belangrijk als assistleider, maar Madrid (en Ronaldo) blijft gewoon scoren. Verder zou hij ook belangrijk zijn voor het veldspel, maar Madrid stond niet echt bekend om haar mooie positiespel de afgelopen jaren.

4 oktober 2013 om 15:57

Özil wordt verschrikkelijk belangrijk gemaakt.
De topwedstrijden was hij (vaak) onzichtbaar, laat dat nou net wezen waar het bij Real om draait..

4 oktober 2013 om 16:04

@ivanesp

Precies. Ook al wordt het voetbal minder bij Madrid (positiespel), dat is toch iets waar Real zich nooit op heeft geconcentreerd. Het verschil qua veldspel is minimaal (wel aanwezig), maar de doelpunten blijven komen. Daarnaast is het nog vroeg in het seizoen.

4 oktober 2013 om 16:38

Ja die assist in Camp Nou die Real de titel opleverde, was inderdaad niet belangrijk.
Real Madrid had al een tijdje niets meer gewonnen en gingen roemloos onderuit in de CL. In de laatste 3 jaar wonnen ze de Supercup, Copa del Rey, de titel en speelde 3 keer halve finale in de CL.
Dat het vorig seizoen slecht ging, lag niet aan Ozil.

4 oktober 2013 om 17:12

Mensen, kijk Dortmund-Real Madrid even terug. Ozil speelde waardeloos en miste 2 keer voor open goal. Waardoor Madrid weer eens naar huis mocht. Dramatische vertoning was dat weer.

4 oktober 2013 om 18:54

Wie speelde er niet waardeloos tegen Dortmund?

Verder had Özil Real wel gered tegen Dortmund in de laatste minuut met een vrije trap.

4 oktober 2013 om 19:23

Precies. Ozil is een mooie voetballer om te zien, maar het probleem van madrid ligt daar helemaal niet. In isco zie ik een toekomstige betere speler. Ik had ze graag samen gezien, maar dat zag ozil waarschijnlijk zelf niet gebeuren.

Al met al wordt zijn gemis erg overdreven. De afgelopen slechte wedstrijden speelt real al jaren. Met en zonder ozil, die heeft daar helemaal geen verschil in gemaakt, en was helemaal niet zo dominant dat hij het team kon sturen. Die rol werd meer opgeëist door xabi alonso.

In de topwedstrijden was hij te vaak afwezig. Echter vind ik dat hij wel wat meer krediet verdiende, en zelf ook wat meer wilskracht had kunnen tonen. Hij is nog pas 24 dus hij zal nog veel beter worden, en misschien leert hij nog om op het juiste moment beslissend te worden.

Met Isco hebben ze een opvolger die op korte termijn wel kan doorgroeien naar het niveau van Ozil. In deze wereld, en zeker in de voetbalwereld, is iedereen vervangbaar.

4 oktober 2013 om 16:04

Isco is meer een iniesta dan een Özil.

Zo zie je maar dat er mensen zijn binnen de voetbal wereld die geen verstand hebben van voetbal... Real Madrid heeft Ozil niet nodig, wat een grap Ancelotti.. hou je zelf maar voor de gek!

Als er een iemand was die Real niet nodig had, was het wel Bale.

Ancelotti heeft gelijk dat ze Özil niet nodig hebben, maar je kan ook redeneren dat ze Bale niet nodig hebben. Persoonlijk prefereer ik Özil over Bale als er een afweging moet worden gemaakt. Daarentegen moet Bale nog altijd de kans en tijd krijgen om zich te bewijzen.

Voor Madrid en Ancelotti is het op het moment van belang dat ze wedstrijden winnen en punten pakken tegen Barcelona. Dan houden de vragen over Özil vanzelf op. Het is natuurlijk niet dat de selectie die er nu staat slecht is, zeker nu Varane terug is en binnenkort ook Xabi.

Day 57, still not finisched with Özil posts.

Ik heb het mij een paar weken geleden al afgevraagd en dat doe ik nog steeds iedere dag. Waarom houdt het maar niet op met dit soort repetetieve berichten???
Wat voor nut heeft het om iedere dag iets over Özil te plaatsen en iedere week Ancelotti vragen of hij nog steeds blij is dat Özil weg is...

En het domste van alles is nog dat iedereen krietiek uit op Bale. Alsof het door hem kwam dat Özil nu weg is. Iedereen moet snappen dat Isco ervoor heeft gezorgd dat Özil niet meer op 10 kan spelen.
De komt van Isco was naar mijn mening dan ook overbodig, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik Isco beter vindt. Weliswaar niet als je kijkt naar het aantal assists, maar wel qua spel en zeker qua instelling. Isco is completer dan Özil. Daar waar Özil alleen uitblinkt als het gaat om assists en in techniek , blinkt Isco uit in balbezit, technische vaardigheden, scorend vermogen en zelfs meeverdedigen.

Maar als je vraagt wie er nu beter in het systeem zou passen, zou ik het niet kunnen zeggen. Je hebt aan de ene kant Isco die wel iets egoïstischer is dan Özil en dus ook vaker voor een doelpuntje gaat, terwijl je aan de andere kant het meeverdedigen van Isco hebt wat écht écht écht noodzakelijk is als je Modric en Illarra als controleurs hebt. Met Özil, Ronaldo, Benzema en Bale kun je wel fluiten naar meeverdedigen van hun.

4 oktober 2013 om 19:00

Nee, daar heeft Perez voor gezorgd door Isco te halen. Daarna heeft Ancelotti daar voor gezorgd door Isco op 10 te zetten.

Elke speler past bij dit Real Madrid. Er is immers geen systeem.

Ancelotti zegt de balans klopt niet.

Logisch mnr Ancelotti als je met Modric als verdedigende middenvelder speelt en met Bale op rechts wat hij totaal niet beheerst.

Buiten dat Ozil waarschijnlijk de beste AMC ter wereld is, snap ik de redenatie van Madrid zijn kant wel: Ozil leefde niet 100% voor de sport en zijn inzet/motivatie was ook niet altijd top volgens Madrileense kant. Logisch als je dan een speler kan verkopen voor 50 miljoen en daarvoor Isco als vervanger hebt. Ik zie Isco meer als vervanger van Ozil dan Bale (wat trouwens een belachelijke aankoop is).

Als je die redenering doortrekt (real Madrid heeft Ozil niet nodig), dan valt daar weinig tegen in te brengen ; geen enkele speler is groter dan de club, zeker als we het over een club als Real hebben.

Echter is het wel zo dat Ozil iets had dat nu niet in overvloed aanwezig is in de huidige kern, Isco kan wel even creatief worden als Ozil maar op dit moment haalt hij dat niveau nog niet.

Het klopt ook dat Real nou niet echt veel prijzen heeft gepakt met Ozil in de selectie maar dan kijk ik alvast toch ook in de richting van Mourinho.

Met Pellegrini nog aan het roer (zijn ontslag vind ik alvast een even grote fout dan het laten vertrekken van Ozil) zou Real het Barcelona nog veel en veel moeilijker gemaakt hebben.

En hoe je het draait of keert, wanneer je het hebt over het vertrek van Ozil, dan denk je ook aan de aanwerving van Bale.

Heeft het huidige Real dan echt nood aan iemand als Bale ?

Meer behoeft aan Bale dan aan Ozil die dus te missen valt ?

En heb je de juiste prijs betaalt voor Bale of de prijs die Tottenham in het hoofd had ?

Overigens denk ik wel dat met Ozil er niet was verloren van Atletico, dus ja, zeker in die wedstrijd heeft Real Ozil al gemist wat mij betreft.

Maar goed, je kan moeilijk verwachten dat Ancelotti tegen Perez ingaat en zegt dat hij Ozil nog wel zou kunnen gebruiken hebben.

Ancelotti zou dat kunnen doen maar dan geef ik je op een briefje dat hij heel binnenkort zou worden ontslagen.

Misschien dat dit ontslag er nu ook nog komt want ik vrees voor Real dat deze onevenwichtige selectie nog tot puntenverlies zal leiden waaraan men zich daar niet verwacht.

Perez krijgt dan eigenlijk ook maar wat hij gezaaid heeft en bij mij moet hij alvast niet komen vertellen welke fantastische financiële zaak het was om Bale aan te trekken en dat hij daardoor giga-winsten boekt die hij anders niet zou hebben gemaakt.

Ik begrijp die arrogantie niet.. meer dan de helft van de aardbol vindt dat Perez en Ancelloti een fout hebben gemaakt behalve die twee. Ik denk binnen een jaar of twee Barca toch een poging zal doen om Ozil te strikken. Hij wou in eerste instantie altijd voor Barca spelen maar ze hadden geen garantie voor hem voor een basisplaats. Nu Xavi bijna op pensioen gaat.. misschien ziien we de 'figo' geschiedenis zich herhalen. . Wat ik niet hoop!

Waarom zo koppig? Geef gewoon toe dat het een grote fout was. Bale is niet de juiste speler die ons Ozil laat vergeten.

4 oktober 2013 om 18:00

Als hij nu zegt dat het een grote fout was, keert hij dus zijn rug naar Perez. Dat is wel het laatste wat je moet doen als je je baan lief hebt. Zou ook een hoop onrust veroorzaken.

4 oktober 2013 om 20:25

Klopt maar dan kan hij tog ophouden telkens te zeggen dat we hem niet missen etc.. Alonso en Ozil worden heel erg gemist op het middenveld zonder hun is de creativiteit erg ver te zoeken.

4 oktober 2013 om 22:52

Als journalisten telkens dezelfde vraag stellen (het is inmiddels meer dan een maand (!) geleden gebeurd) dan krijg je natuurlijk dezelfde antwoorden..

Ze moeten het laten gaan, life goes on. Met of zonder Özil.

Dze jongen heeft in 3 jaar tijd meer assists gegeven dan dat andere profvoetballers in heel hun leven doen

Enige oplossing voor Real is Ronaldo op rechts en Bale op links.

Alleen zou Ronaldo dat accepteren...

Daarnaast Modric er gewoon uit voor Khedira.

4 oktober 2013 om 20:03

Ronaldo haalt zijn hoogste rendement, net als Bale, ook op linksbuiten. Maar ik denk wel dat Ronaldo meer te bieden heeft op rechts dan Bale.

Maar ideaal is het dan nog niet.

Slotsom is altijd weer dat Bale gewoon niet nodig is.

Het aantal tegendoelpunten is te hoog, maar alsnog niet Iker laten spelen. Hij is de betere keeper, en ook de gene die de verdediging goed neerzet.

Ozil is beter dan isco real moet wel spijt hebben

Als ze volgend seizoen wereldtoppers als Reus, Hamsik, Gotze, Mata, Gundogan aan trekken, dan is Ozil inderdaad niet nodig. Vooralsnog is Bale niet nodig.

Heb de opstelling voor volgend seizoen al klaar staan.

Diego Lopez
Carvajal
Sergio Ramos
Varane
Marcelo
Gundogan
Illarramendi
Isco
Mata
Ronaldo
Aguero

ozil is een geweldige speler, maar voorin staat het goed bij madrid (alleen benzema), verdediging speelt soms zwak hopelijk zal varane snel terug komen

De grote fout die velen maken is de speler Mesul Özil vergelijken met anderen zoals Bale of Isco. De vergelijking met Bale is natuurlijk niet van toepassing aangezien Özil een 'echte' nr 10 is. Gareth daarintegen is eigenlijk een pure flankspeler die het best rendeert in een 4-4-2, dus meer een buitenste middenvelder. De vergelijking tussen Özil en Isco is al beter te begrijpen. Op dit moment is Mesut echt wel de betere en ik wil niet zeggen dat Isco beter als hem zal worden maar tot op heden speelt hij echt goed dus Geen slecht woord over die jongen eigenlijk. Hem kan je niets verwijten dat het minder gaat. Ancelotti beziet de situatie een klein beetje te simplistisch. Hij vergeet gewoon één van de belangrijkste zaken van zijn elftal en dat is namelijk de grote ster, Cristiano Ronaldo. Hij en Özil waren echt complementair. Ze voelden elkaar goed aan wat zich duidelijk maakte op het veld. Ook Benzema was hier een onderdeel van. Ronaldo zal altijd wel scoren maar toch die klik met Mesut is o zo belangrijk. Ik vind het nog altijd jammer en ben daar lichtelijk om gefrustreerd dat Real Madrid Gareth Bale gekocht heeft. Het elftal had er geen nood aan en hij was veel te duur. Voor het eerst zie ik ook een Di Maria meerdere wedstrijden goed spelen en zolang ie goed speelt, haal je die er niet uit.

Conclusie: Gareth Bale onnodig, Özil (objectief, puur technisch bezien) vervangbaar maar Isco krijgt zeker het vertrouwen. Volgend jaar Benzema verkopen aan Arsenal (link Wenger; Franse speler) en Suarez of Aguero halen.

5 oktober 2013 om 23:41

Football75

Ik was het met je hele verhaal eens, tot je laatste zin, "volgend jaar Suarez halen".

Laten we Suarez aub niet in een adem noemen met clubs als Real, Barcelona en Bayern Munchen.

Het halen van deze jongen is gewoon een directie degradatie van hun niveau. Dan heb ik het niet eens over zn gedrag wat vele mensen denken, maar puur over zn blinde, wilde egoistische spel volledig gebasseerd op gerommel en toevalligheden. Deze clubs spelen mooi voetbal en moeten gewoon nooit geassocieerd worden met hem.

Real zou baat hebben bij een spits als;

Falcao
Aguero
Ibrahimovic
van Persie
Lewandowski

Kortom; spelers met ook een voetballend en inzichtelijk niveau.

Dat valt nog eens te bezien Carlo. Özil is een geweldige speler. Ronaldo gaat hem echt missen. Isco is goed, maar Özil is nog stukken beter op dit moment

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren