Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax hoopt snel toe te slaan: ‘Er zijn meerdere opties’

Laatste update:
/

Ajax heeft een jasje uitgedaan na de verkoop van Christian Eriksen en Toby Alderweireld. De middenvelder rondde vrijdag zijn transfer naar Tottenham Hotspur af en het ligt in de lijn der verwachting dat de Belgische verdediger dit weekeinde zijn krabbel zet bij Atlético Madrid. Directeur voetbalzaken Marc Overmars weet dat Siem de Jong ook nog in de lappenmand ligt en is dus op zoek naar versterkingen.

De technische baas van de Amsterdamse club heeft nog ongeveer tweeënhalve dag en er is dus haast geboden. “Er zijn meerdere opties. Zaterdag hopen we op meer duidelijkheid”, zegt Overmars in het Algemeen Dagblad. Lerin Duarte is nog altijd in beeld bij Ajax en zou zelfs de eerste optie zijn. Heracles Almelo wees al biedingen van één miljoen en tweeënhalf miljoen plus één miljoen variabel op de linksbenige middenvelder af.

Jan Smit, de voorzitter van Heracles, zei donderdag te denken dat Ajax waarschijnlijk wel terugkomt met een nieuw voorstel. Marco van Ginkel komt in ieder geval niet naar de Amsterdam ArenA, want Chelsea wil hem niet laten gaan. Naar verluidt is Tom Carroll ook een kandidaat bij de regerend landskampioen. De 21-jarige middenvelder van Tottenham geldt naar verluidt als het alternatief voor Duarte.

Wie moet Ajax halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle respect voor Duarte, maar gaat die jongen het redden bij Ajax?
Ik denk het niet, ik vind het meer een speler voor een goede subtopper.

31 augustus 2013 om 10:11

Ik vind het een geweldige speler. Zei het van de winter al, maar in mijn ogen kan hij mee bij Ajax. Is technisch, snel en ook fysiek redelijk. Daarnaast was hij het grootste talent bij Sparta en niet Strootman

Ik zie hem 100 zeker slagen. Aangezien hij op elk vlak al zeker een klasse beter is dan Schone bijvoorbeeld

31 augustus 2013 om 10:26

Ben het met Monahoedje eens. Veel mensen roepen maar wat zonder dat ze die jongen echt gevolgd hebben. Hij staat al jarenlang op lijstjes van Ajax en dat is niet voor niets. Duarte is snel, behendig, kan goed combinatievoetbal spelen en nog belangrijker hij heeft veel duelkracht, iets dat we de afgelopen seizoenen wat mij betreft gemist hebben in Internationale duels. Ik hoop dat Ajax hem weet binnen te halen.

31 augustus 2013 om 10:41

Inderdaad... Ik heb ook sterk het gevoel dat ze nooit naar Jong Oranje hebben gekeken... wat een geweldenaar is hij daar zeg...

31 augustus 2013 om 11:38

Maar groter talent dan Strootman is ook weer overdreven. Verder ben ik het met je eens!

31 augustus 2013 om 12:18

Dan kunnen we in ieder geval vast stellen dat Duarte een stuk minder met zijn talent heeft gedaan dan Strootman. Maar Duarte doet het goed bij Heracles, bij Ajax moet hij zich zeker verder kunnen ontwikkelen. Maar of er al direct staat vraag ik mij af.

31 augustus 2013 om 10:20

Nee, komt te kort bij Ajax. Leuke speler voor een Heracles, maar totaal overbodig bij ons.

On: Rafael van der Vaart, Dennis Praet, Dusan Tadic, Maxime Lestienne en zo kan ik wel eventjes mee door gaan.. zijn toch allemaal gebruik bare spelers die Ajax sterker maken dan een Duarte of een Carroll. Ben overigens geen fan van Engelse spelers in Nederland.

31 augustus 2013 om 10:25

Maxime Lestienne is geen realistische opties aangezien ze daar 15 miljoen voor vragen.

31 augustus 2013 om 10:46

Net alsof Twente de belangrijkste speler naar een concurrent laat vertrekken. Tadic is na de leegloop verschrikkelijk belangrijk geworden. Die 15mjn is jammergenoeg vast wel weer onderhandelbaar, maar ik neem aan niet voor een concurrent die ook nog eens in de slappe was zit.

31 augustus 2013 om 10:54

Van der Vaart: Die staat nog tot 2015 onder contract en verdiend een salaris van 2 miljoen euro per jaar. Hij is voor 13 miljoen naar HSV getrokken, dus Ajax moet zijn contract af gaan kopen. Dat gaat gewoon 10 miljoen euro kosten en dan moet van der Vaart ook nog eens een miljoen salaris inleveren. Dat gaat niet gebeuren en dat weet jezelf ook wel. Dat is weggegooid geld voor Ajax en van der Vaart loopt minimaal 2 miljoen euro mis.

Praet: Ligt tot 2017 vast bij Anderlecht. Is totaal onhaalbaar voor Ajax, net zoals Fischer totaal onhaalbaar is voor welke andere ploeg dan ook in de Nederlandse of Belgische competitie.

Tadic: Ligt tot 2015 vast, maar heeft een optie voor twee seizoen dus eigenlijk gewoon tot 2017. Is voor 7.7 miljoen naar Twente vertrokken en dus totaal onhaalbaar voor Ajax. Verdiend volgens mij iets van 600.000 euro bij FC Twente, maar als ze de optie in het contract lichten, dan zal hij meer dan dat gaan verdienen. Zou bij een contract bij Ajax ook weer meer gaan verdienen, dus waarschijnlijk boven de één miljoen euro en dan is Ajax ook nog eens meer dan 10 miljoen euro kwijt mocht FC Twente hem weg doen.

Lestienne: Ligt tot 2017 vast bij Club Brugge. Hebben al aanbiedingen afgeslagen voor 8 á 10 miljoen euro. Kost dus meer dan dat en zoals slechtekont al aangeeft moet je al snel denken aan een bedrag van 15 miljoen euro. Is dus totaal onhaalbaar voor Ajax.

Dus ga vooral verder met het opnoemen van spelers, want tot nu toe zijn ze allemaal onhaalbaar voor Ajax. En vergeet het eigen vermogen nou eens even, want daarvan gaan er geen spelers gekocht worden, want dat moet je binnen de begroting doen anders gaat Ajax weer verliezen boeken waarbij het drie jaar geleden nog 20 miljoen verlies maakte.

31 augustus 2013 om 11:00

Ik vind niet dat hij te kort komt.
Hij kan heel goed mee in het positie spel.
Heeft diepgang dus ik zie het wel zitten.

31 augustus 2013 om 12:56

Zou niet eens zo raar staan te kijken als Affelay uit de hoge hoed zou komen

31 augustus 2013 om 19:52

Ik wel, die kan de rest van het jaar namelijk al niet spelen en staat er zeer slecht op bij het Ajax-publiek na zijn bekende: "020 helemaal niks", in de camera's van de Nos.

31 augustus 2013 om 10:31

Precies, niveau AZ. Dat roep ik ook al dagen.

31 augustus 2013 om 13:00

niveau van Ajax is niet veel beter op dit moment, zeker als er niks of zulke spelers worden aangetrokken word psv al in eind april kampioen.

31 augustus 2013 om 10:40

Vermeer
Van Rhijn - van der Hoorn - Moisander - Blind
Poulsen
De Jong - Duarte
Bojan - Sightorsson - Fischer

Zie het eens in een groter plaatje mocht Duarte naar Ajax komen. Met deze opstelling kun je gewoon kampioen worden van Nederland. Dat heeft de club inmiddels wel bewezen na het vertrek van Suarez, Emanuelson, Stekelenburg, de Zeeuw, Vertonghen, Anita en van der Wiel. Natuurlijk levert Ajax kwaliteit in, maar waarom zou het dit jaar niet lukken met het vertrek van Eriksen en Alderweireld? Er is geen enkele noodzaak om grote aankopen te doen voor de doelstellingen op nationaal niveau. Alleen de doelstellingen in Europa moeten bijgesteld worden, maar ook al geeft Ajax nu 30 miljoen euro uit, dan nog verliezen ze twee keer van Barcelona. En mocht het zo zijn dat Ajax de poulefase weet te overleven, dan levert dit een bedrag op van 3,5 miljoen euro. De CL levert Ajax weer een bedrag tussen de 20 á 25 miljoen euro op en om een extra 3,5 miljoen euro te incasseren na de poulefase (inclusief een paar miljoen voor overwinningen in de poulefase) moeten er volgens vele geïnvesteerd worden. De werkelijkheid is gewoon dat een Nederlandse club zijn geld komt ophalen uit de CL en dat ook als je bedragen van 10 miljoen gaat investeren, dat dit weinig meerwaarde oplevert in de Cl.

Helaas kunnen veel supporters dit niet accepteren, maar die kijken toch niet verder dan de waan van de dag. Niet wetende dat Ajax nog gewoon een uitstekende selectie heeft om de Eredivisie voor de vierde maal op rij te winnen, want er is weer geen enkel andere Eredivisie ploeg die een schaduwelftal als die van Ajax op kan stellen. Ze hebben op Poulsen na, dus een echte verdedigende middenvelder, iedere positie dubbelbezet. Er is geen enkele noodzaak om veel geld uit te geven om nogmaals te gaan voor het kampioenschap. Met het aantrekken van Duarte heb je er een linksbenige speler bij die anders is dan een Serero en Schöne. Het gaat er niet om of Duarte het wel of niet gaat redden bij Ajax, maar het gaat erom dat Serero, Schöne en mogelijk Duarte ervoor gaan zorgen dat Ajax weer kampioen gaat worden van de Eredivisie. In dat geval zou Duarte een prima aankoop zijn.

PS 1: Die opstelling is op dit moment de gebruikelijke opstelling, maar dat is niet helemaal mijn opstelling. Dat is echter een andere discussie en het is een discussie die alleen maar aantoont dat Ajax ook zonder Eriksen, Alderweireld nog steeds het sterkste team / selectie heeft van de Eredivisie.

PS 2: Veel supporters vergeten ook de jeugdopleiding en hoe het huidige beleid daar mee omgaat. Het vertrek van Eriksen zou eigenlijk opgevangen moeten kunnen worden met een jeugdspeler. Niet dat dit altijd haalbaar is, maar de jeugdopleiding is nog niet zover om ook maar één kandidaat naar voren te kunnen schuiven. In plaats van mopperen op zichzelf en hopen op een wonder dat een jeugdige speler alsnog doorbreekt, heeft Ajax dit seizoen weer vier gerichte jeugdaankopen gedaan. Als één of twee van deze jongens uit kan groeien van het niveau van Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen of Fischer dat staat er over twee, drie jaar weer een heerlijke jonge speler op het veld waarvan iedereen kan genieten. En vergeet vooral niet dat Ajax dit nu ieder jaar gaat doen, want het is geen eenmalige investering in de jeugdopleiding. Hebben ze vanaf de Fjes geen goede verdediger kunnen opleiden voor de B1, dan gaat Ajax er één kopen. Je kunt ze beter dan kopen, dan een afwachtende houding aannemen en beseffen dat je niet kan putten uit de jeugdopleiding. Dat moet je weer de portemonnee trekken voor een speler die je mogelijk ook al op 16jarige leeftijd naar Amsterdam had kunnen halen.

31 augustus 2013 om 11:01

Denk je echt dat ajax het sterkste schaduwelftal op kan stellen? Ik vind de voorhoede nu al zwak, en iets beters loopt er echt niet rond daar (alleen de reservekeeper is beter dan de basiskeeper^^)
Ik bedoel, persoonlijk vind ik het schaduwelftal van psv stukken beter: Tyton
Arias-Zanka-Hendrix-Tamata
Park-Hiljemark
Toivonen
Narsingh-Locadia-Jozefzoon

Dat hakt er toch beter in dan met alle respect Hoesen en Denswil

31 augustus 2013 om 11:34

Ken je denswil überhaupt wel anders zou je niet zeggen dat zanka beter is, moest ik toch wel even om lachen

Ont: vraag me af wie zie gaan halen dan. Ik ben geen fan van duarte ik hoop echt dat Overmars met een heel verassende naam (op een positieve manier) komt

31 augustus 2013 om 11:45

Gefeliciteerd met het behalen van de Schaduwcup dit jaar.

31 augustus 2013 om 11:57

@goodoldfredje

Cillessen
Ligeon - Veltman - Denswil - Boilesen
Schöne
Serero - Klaassen
Sana - Hoesen - Andersen

Als ik het schaduwelftal zou mogen combineren van beide elftallen, dan zou dit het zijn:

Cillessen
Ligeon - Veltman - Denswil - Boilesen
Park
Serero - Toivonen
Narsingh - Hoesen - Andersen

Met name de verdedigers vind ik bij Ajax vele malen beter, waarbij ik vooral Hendrix en Tamata niet goed genoeg vind voor het eerste van PSV en waar Denswil en Boilesen in de toekomst basisspelers zijn van Ajax. Ik ben geen fan van Ligeon en Veltman, maar ik vind ze nog steeds beter dan Arias en Zanka. Cillessen of Tyton? Je geeft het al aan door Cillessen basisspeler te noemen.

Ik houd niet van Schöne als verdedigende middenvelder, dus daar zou ik Park neerzetten ondanks zijn lengte, maar dat was voor Anita ook geen probleem. Park heeft veel meer loopvermogen dan Schöne dus in mijn ogen is Park daar de beste optie van alle ''reservespelers''. Toivonen is een prima speler en gewoon beter dan alle andere opties. Door zijn lengte zou ik een pure voetballer er naast zetten en dan kies ik logischerwijs voor Serero. Narsingh vs Sana is een duidelijk verhaal. Andersen voor Jozefzoon ook. Hoesen en Locadia vind ik relatief gelijkwaardig, waarbij Locadia meer potentie heeft en ik Hoesen op dit moment gewoon beter vind.

31 augustus 2013 om 12:52

Waar heeft Hoesen laten zien dat hij op dit moment beter is dan? Heeft echt nog helemaal niets laten zien dit seizoen.

31 augustus 2013 om 13:02

Hoesen beter dan Locadia? Uhh nee, gewoon niet. Hoesen is leuk en aardig, prima voor Heerenveen en Groningen, maar geen basismateriaal voor Ajax, bij lange na niet. Locadia zit daarentegen dicht tegen de basis van PSV aan, is echt een toptalent den persoonlijk denk ik dat dat over een aantal jaar de nieuwe spits van Oranje is. Op het moment schat ik Locadia ook zeker hoger in. Maar dat is puur persoonlijk. Dat Locadia over (veel) meer talent beschikt lijkt me evident.

Nee, ff zonder dollen, tussen Locadia en Hoesen zit wel wat verschil in het voordeel van Locadia. Het verklaart ook waarom Cor Pot liever Locadia meenam naar Israel en Hoesen pas op mocht draven toen Locadia geblesseerd was.

31 augustus 2013 om 13:22

Wie zegt dat Locadia in het schaduwteam hoort? Misschien vind hij wel dat Locadia in de basis bij PSV 1 moet staan? Wat overigens ook gewoon moet! Is veel meer een spits die PSV nodig heeft.

31 augustus 2013 om 10:58

Duarte komt tekort denk ik !
Stiekem hoop ik nog steeds op Tadic maar dat lijkt onmogelijk ..

Caroll lijkt me een betere optie , kost bijna niks en die miljoenen van Duarte hou je weer op zak .

31 augustus 2013 om 16:42

Die Carroll ziet het volgens mij niet eens zitten.. Waarom zou hij? Die word toch liever verhuurd aan een PL elftal. Wat heeft hij er nou aan om een jaar in de Eredivisie te spelen?

31 augustus 2013 om 11:23

Persoonlijk ben ik ook geen fan van Duarte.

Ajax ging aan het begin van de transferperiode er vanuit dat zowel Alderweireld Eriksen, als de Jong verkocht zouden worden. Dat de Jong er nog is vind ik een pure meevaller.

Met die gedachte in het achterhoofd hebben ze zich naar mijn mening prima versterkt in de verdediging met van der Hoorn. Toegegeven, het is nog geen Alderweireld, maar zo was Moisander toen hij kwam ook nog geen Vertonghen. En ondanks dat Moisander natuurlijk nog niet dat niveau van Vertonghen heeft, is dat toch een uitstekende vervanger gebleken. Hopelijk gaat van der Hoorn het op eenzelfde manier doen (en anders zijn er nog altijd Veltman en Denswil).

Voor vervangers op het middenveld heeft Ajax naar mijn mening niet sterk genoeg opgetreden. Er nog vanuit gaande dat je 2 sterkhouders op het middenveld zouden vertrekken had daar toch in ieder geval een goede vervanger voor gehaald moeten worden. Naar mijn mening waren de enige 2 gegadigde hiervoor Maher en van Ginkel (djuricic had ook gekund maar die was al heel snel verkocht). Als je daar niet de hoofdprijs voor wil betalen: Prima, maar ga dan niet nu alsnog veel te veel betalen voor een veel mindere voetballer als Duarte. Tadic had hier ook voor in aanmerking kunnen komen, maar hiervoor zal je waarschijnlijk nog veel meer dan voor een van Ginkel of een Maher moeten betalen.

Ik ben best wel een fan van Schöne, dus zodoende vind ik een middenveld van Poulsen, de Jong en Schöne ook helemaal niet zo'n slecht middenveld. Als dan in de thuiswedstrijden tegen de wat mindere goden af en toe een andere speler in plaats van Poulsen of Shöne in het veld komt, dan heb je ook nog kans dat die zich opeens erg ontwikkeld (ik zou nog steeds graag Fischer of Andersen op het middenveld zien).

31 augustus 2013 om 11:27

Als Schone t kan waarom Duarte dan niet. Sierlijke speler met veel inzet, kan Ajax goed gebruiken lijkt me.

31 augustus 2013 om 12:42

Zo'n jongen moet Ajax voor de breedte halen. Niet voor de basis. Jongens waar zijn onze ambities met Ajax gebleven......wordt wakker!

31 augustus 2013 om 13:20

Onze(Ajacieden) ambities zijn allemaal hetzelfde; kampioen worden. Maar niet doormiddel van aankopen van 10/15 miljoen. Dat is mijn mening in ieder geval

31 augustus 2013 om 13:01

Duarte gaat het wel redden. Met goede begeleiding van Frank zie ik hem nog wel doorgroeien naar het niveau Tadic.

31 augustus 2013 om 13:50

Werd ook over Strootman en Mertens gezegd bij PSV en Chadli bij Twente. Je moet niet kijken naar hun vorige club, maar aan het talent wat ze bezitten. Duarte heeft bijvoorbeeld met zijn goal een belangrijke aandeel gehad aan de gelijkspel met Psv. Daar heeft hij mij al overtuigd eigenlijk aangezien bij Ajax ze tegenwoordig de bal erin willen tiki-taki-en. Met Duarte heb je in ieder geval een speler die ook van afstand durft te schieten en nog gericht ook.

laat duarte alsjeblieft lopen. Buiten het feit dat ik hem op dit moment niet goed genoeg acht om er gelijk te staan, is het bijna schandelijk om te zien hoe Jan Smit weet dat hij alle touwtjes in handen heeft wat betreft de onderhandelingen. Niet toe verlagen, Marc!

31 augustus 2013 om 10:26

Inderdaad voor 2 miljoen is hij het nog wel waard om te halen maar voor 3,5 miljoen zie ik dat geld graag elders besteed worden.

31 augustus 2013 om 10:51

Jammer dat een club als Ajax genoegen moet nemen met zulke voetballers. Als het voetbal op de wereld zich zo blijft ontwikkelen, met name de geldbedragen, dan zie ik een slechte toekomst voor het Nederlands voetbal. Het wordt steeds minder aantrekkelijk voor voetballers om in Nederland te voetballen, daarnaast is de ontwikkeling in Nederland gestopt en gaan de andere landen door. Ajax zou qua tactiek, spelers opleiden en noem maar op een grootmacht moeten zijn. Maarja the money talks en in ieder geval de supporters veel succes toegewenst.

31 augustus 2013 om 11:16

Haha en wij straks voor het wanbeleid van die banken opdraaien (zie Real die via banken die 100 miljoen kan neertellen en dan afvragen of we miljarden in die banken van Spanje moeten pompen).

31 augustus 2013 om 10:54

Inderdaad schandalig van Jan Smit. Overmars zou zich zo nooooit op durven stellen als het om de verkoop van een belangrijke speler gaat.
Iedere club wil en moet geld verdienen en daar is Heracles niet uniek in. En Jan Smit weet ondertussen ook wel dat ze bij ajax verzuipen in het geld.

31 augustus 2013 om 11:01

Kohaku, ik proef je sarcasme en nee, overmars zou zich idd nooit zo durven op te stellen. Daarom zijn onder andere suarez, vertonghen en nu eriksen voor veel te lage bedragen verkocht. In Engeland snappen ze er nog steeds niets van waarom ajax zijn spelers zo makkelijk van de hand doet. Daarnaast is het niet het handelen van Smit wat ik schandelijk vind, maar het feit dat Marc erin meegaat en uiteindelijk de hoofdprijs gaat betalen voor een beperkte speler.

31 augustus 2013 om 13:05

Heeft Marc Suarez dan verkocht destijds? Volgens mij niet. Bovendien waren dat enorme bedragen voor die spelers en dat ze zich zo goed ontwikkelen kan je ook niet weten, achteraf praten is weer makkelijk he.

Snel? Hij sluit bijna..

Jammer dat alles weer op het laatste moment moet. Ik hoop niet dat ze iemand huren, maar kopen.. En anders gewoon Serero en Andersen een kans geven, en mocht dat niet werken dan in de winterstop kijken maar geen paniekaankopen doen.

31 augustus 2013 om 12:14

ja, leek het er eindelijk op dat het dit jaar eens een keer goed zou gaan komen, gaat alsnog iedereen op het laatste moment weg en lijkt het weer alsof er nauwelijks geanticipeerd is. Eerst zou er voor Eriksen geen vervanger komen, nu ineens moet er toch iemand zijn.
Ik hoop dat ze Duarte lekker in Almelo laten, weet je wat mij nou geweldig lijkt? Haal Clarence Seedorf op bij Botafogo. Ervaring en laat nog steeds geweldige dingen zien. Zal natuurlijk niet iedere wedstrijd meer kunnen spelen, maar dan kun je het afwisselen met Serero Andersen en al die spelers daar. Dat lijkt me echt geweldig.

Ik wacht rustig af. Maar het zal me niks verbazen als er niemand komt. Dat zijn we onderhand wel gewend.

Hoop ergens toch nog dat Ajax weer is 'gek' doet en gewoon Adryan ophaalt bij Botafogo.. Vind Duarte een leuke voetballer, maar daar is het dan ook mee gezegd.

31 augustus 2013 om 10:15

En hoeveel mag die dan wel niet kosten? Die kan Ajax echt niet.betalen.

31 augustus 2013 om 10:28

Niet super duur toevallig, rond de 3-4 miljoen. Zou al bijna naar Vitesse zijn gegaan namelijk.

31 augustus 2013 om 11:26

Ajax kan elk groot talent wat er hier op aarde rondloopt betalen. Ze doen het alleen niet. Of het talent zelf ook wil komen is natuurlijk weer een ander verhaal.

31 augustus 2013 om 11:37

Haha alsof Ajax Neymar kan betalen..

31 augustus 2013 om 13:13

Lezen is een kwaliteit man. Adryan, geen Neymar.

31 augustus 2013 om 11:56

Dat is idd voor het geld een toppertje die adryan. Ajax heeft gewoon een flut technisch directeur die zijn ogen alleen met oogkleppen beperkt op duarte. Als duarte teveel kost ga je naar andere opties toe en niet door met bieden. Er lopen zoveel grote talenten rond die voor niet al te veel geld zijn op te halen!! Adryan en darida zijn inderdaad voorbeelden

"tweeënhalf miljoen plus één miljoen variabel."

Alsjeblieft gaan niet verder dan dit. Dan heb ik nog liever dan je gokje uit Scandinavie haalt voor 1/5de van de prijs. Duarte is dat echt niet waard endie clause moet een héél moeilijk want dit is een prima bedrag voor hem. Heracles wilt hem gewoon niet laten gaan en dat is prima, op naar de volgende.

Ondanks Labyad zijn slechte reputatie zie ik hem graag naar de Arena komen! Ik geloof in zijn spijtbetuiging en iedereen verdiend een tweede kans. Duarte er nog bij en wat mij betreft heb je het verlies van Eriksen zo goed als mogelijk opgevangen. Alderweireld's vertrek kan intern worden opgevangen met v/d Hoorn, Veltman of Denswil.

Vermeer
van Rhijn
Moisander
Denswil
Blind
De Jong
Duarte
Labyad
Bojan
Sigthorsson
Fischer
31 augustus 2013 om 10:02

Ik denk dat Ajax geen interesse heeft in Labyad. Ajax heeft gewoon geen interesse meer in spelers met Marokkanse afkomst - zie El Hamdaoui en Aissati. Daarom was Maher ook niet in beeld.

31 augustus 2013 om 10:09

Onzin,het heeft met mensen te maken en niet met Marokkanen. Elk mens is anders en zit anders in elkaar, dus niet elke Marokkaan is hetzelfde.

Aisatti heeft zich altijd gedragen bij Ajax dus waarom jij hem erbij haalt is mij een raadsel.

31 augustus 2013 om 10:09

Wat een onzin. Er lopen ook genoeg Marokkanen in de jeugd, die weten blijkbaar nu al dat ze nooit in Ajax 1 gaan spelen?
Zolang je gewoon discipline hebt geeft frank je een kans.

31 augustus 2013 om 10:19

Ja dat zal het zijn.

31 augustus 2013 om 10:31

Ajax heeft gewoon geen zin meer in mensen met een extreem lastig karakter OF ze moeten weergaloos kunnen voetballen. Aangezien dit bij El Hamdoui niet het geval was krijg je dit soort situaties. Hetzelfde is bij Labyad zo zeer getalenteerd maar weeg dit af tegen de eventuele problemen die hij meebrengt.

Sowieso als ze hem halen vind ik dat ze hem een langdurig contract moeten aansmeren met een salaris dat variabel gelinked is aan het aantal gespeelde wedstrijden. Dan moet hij wel zn best doen om te spelen en zn geld te vangen.

31 augustus 2013 om 10:40

@iniesta Aisatti kreeg een kans in de laatste fase van het seizoen en ik denk alleen om hem in de etalage te zetten na zijn "goed" gedrag. Maar ik vond het beledigend om hem in de tweede selectie te laten trainen en spelen.

31 augustus 2013 om 11:04

Je geeft je mening zeker maar Stelt daarbij dat Ajax geen spelers van Marokkaanse komaf meer haalt, dat wordt racistisch opgepakt en terecht.

31 augustus 2013 om 13:34

El Hamdaoui is gewoon een jongen met een handleiding. Dat was zo bij AZ, bij Ajax en ook bij Fiorentina.

Aissati werd teruggezet naar een tweede elftal omdat hij niet goed genoeg presteerde. Toen hij dat wel weer deed, kwam hij terug in Ajax 1. Aissati was bij Ajax een voorbeeldige jongen die ook niet overhoop lag met Frank de Boer.

31 augustus 2013 om 21:20

maher is gewoon een nederlander hooor

31 augustus 2013 om 22:58

Ik zei ook niet dat Maher geen Nederlander is. Gewoon goed lezen, ok?

31 augustus 2013 om 10:06

4 opmerkingen.

Blind zal voorlopig niet spelen vanwege zijn blessure en vroeg of laat zijn plek verliezen aan Boilessen want deze jonge Deen is een f-ing genie.

Je hebt Veltman en Van der Hoorn op de bank dus waarom Moisander naar rechts schuiven om Denswil plaats te geven? Laat eerder Veltman voor Denswils plek spelen en dan die 2 omwisselen.

De Jong is geblesseerd.

Poulsen hebben we al voor de VM positie en Duarte zou een vervanger voor Eriksen zijn.

Wat betreft Labyad denk ik hetzelfde daarover.

Ik vind dat we niet naar emoties moeten kijken nu, deze jongen wil dolgraag terug komen naar de Eredivisie en heeft zijn excuses aangeboden bij PSV wat laat zien dat hij bewust is van zijn fouten die hij heeft gemaakt in Eindhoven.
Hij dé speler die wij nu nodig hebben en de markt sluit bijna. Sereo en Schöne hebben we wel maar beiden komen absoluut niet in de buurt bij Eriksen. Labyad daarintegen wel. Ik vind hem een fantastische speler die Ajax hard nodig heeft.

Dus Ajax, ga vooooool voor Labyad.

Ik was vergeten dat Velttman een knieblessure had. Dan is Van der Hoorn de enige voor die plek.

En over het aanpassen aan het Ajax spelletje heeft hij nu wel genoeg tijd gehad, hij zit bijna 2 maanden bij Ajax en zal nu wel het spel moeten begrijpen na vele trainingen en instructies die hem zijn gegeven.

Hij hoort er gewoon te staan wanneer De Boer hem nodig heeft. No excuses.

31 augustus 2013 om 10:11

Veltman is ook geblesseerd vandaar en vd hoorn snapt het ajax spelletje blijkbaar nog niet zo goed.

31 augustus 2013 om 10:13

Veltman is geblesseerd en vd Hoorn moet nog wennen aan de Ajax speelwijze, in tegenstelling tot Denswil...

31 augustus 2013 om 10:16

nah dat betekend dat zijn zaakwaarnemer (nu pas!) inziet hoelang de transferperiode nog open is en wat de kans is op speelminuten in Portugal. Nou niet te romantisch maken, dat excuusje.

Aanvallende middenvelders zijn er echt genoeg op de markt, niet opeens alles op alles zetten omdat deze jongen aangeeft speelminuten in Nederland nodig te hebben.

Ik zie liever dat Ajax nog even Youri Tielemans ophaalt bij Anderlecht, dat zou ik nou een mooie transfer vinden die in de Ajax lijn past. Op tijd zijn, vooruit denken, concurrentie op de punt naar achteren voorzien. Dan kan je daarbij nog wel ergens een aardige aanvallende middenvelder vinden, en dat kan dan eventueel Labyad zijn, als hij in wilt leveren en een meerjarig contract wilt tekenen, zonder lullige clausules etc.

31 augustus 2013 om 10:10

Voor 1 miljoen? Vind het veel geld hoor voor wat die jongen heeft laten zien. Met zijn houding in het achterhoofd en zijn spijtbetuiging die aanzienlijk laat komt, de angst om een zekere reputatie bevestigd te zien worden (dan Marokkaanse Nederlanders niet vaak slagen bij Ajax), en zijn salaris vind ik het toch een risicovolle transfer.

Nu eens kwaliteit halen! Een speler als Duarte heeft weinig toegevoegde waarde, dan liever een jeugdspeler.

Van der Vaart was ook een optie heb ik ergens gelezen. Het liefst zou ik hem terug willen maar ik weet niet of het qua salaris gaat lukken met dit nieuwe beleid. Of hij moet bereid zijn in te leveren.

31 augustus 2013 om 10:21

Van der Vaart heeft gezegd dat hij zijn carrière wilt afsluiten bij Hsv.

31 augustus 2013 om 10:34

Ja maar momenteel gaat het daar ook slecht en dat wordt hem ook aangerekend.

31 augustus 2013 om 10:38

Echt? Nou dan kan zijn belofte aan het ajax publiek ook de prullenbak in.

Centraal achterin zit het wel goed met v/d Hoorn, Moisander, Denswil en Veltman maar op het middenveld moet er zeker iemand bij komen. Duarte is niet goed genoeg in mijn ogen en bovendien te duur voor zijn kwaliteiten. Er is geld in overvloed dus haal ergens en topper zoals Praet. Er moeten geen bedragen als voor Suley meer worden uitgegeven maar kwaliteit mag best wat kosten. Ajax is geen bank waar alles op moet blijven staan.,serero is ook geen optie voor mij, Klaassen heeft wel talent maar moet nog groeien.

31 augustus 2013 om 10:25

Praet was volgens mij twee jaar geleden sprake van. Die zal nu te duur zijn geworden waarschijnlijk en waarschijnlijk de toegevoegde waarde van een stap naar Ajax ook niet meer direct zien.

Youri Tielemans daarin tegen...

31 augustus 2013 om 12:58

ik zou dan eerder voor cheikhou kouyatë van anderlecht gaan..

In eerste instantie zou ik zeggen dat Duarte niet beter kan zijn dan de alternatieven die Frank nu al op de bank heeft zitten. Maar daarbij moet ik melden dat ik destijds Schöne ook niet als een speler zag die het niveau van Ajax aan zou kunnen. Dat zal wel de reden zijn dat mijn meningen op VZ staan en die van Frank de Boer op het veld van de Arena.

Zou Emanuelson niet wat zijn? Kan mooi op het middenveld spelen en is een goede kracht en komt dan weer in aanmerking voor Oranje!

31 augustus 2013 om 10:21

Ik las gister op ad.nl dat ze bezig zij met een Nederlandse speler in buitenlandse dienst. Ben dat bericht overigens alleen daar tegen gekomen wat opzich gek is maar Emanuelson zou best een topper zijn! Beetje jammer dat alles nu zo last minute moet. Terwijl dit scenario al maanden in de lucht hing

31 augustus 2013 om 10:29

hmm als het over Ajax gaat moet je het AD volgens mij compleet links laten liggen..

31 augustus 2013 om 10:31

Het ad links laten liggen is over het algemeen een goed plan maar het was volgens mij een quote van of de boer of van overmars dus dat zal toch aardig kloppen.

31 augustus 2013 om 12:57

De Boer heeft zelf toegegeven dat ze bezig zijn met een Nederlanse speler op de buitenlandse velden. Toen er wat namen werden genoemd, zei hij is in ieder geval al nee over Huntelaar en vd Vaart (die leken me allebei ook al niet erg waarschijnlijk helaas). Volgens mij gaf hij verder nog aan dat het om een vleugelaanvaller zou gaan, maar dat weet ik niet zeker...

nu eriksen weg is mag ik toch hopen dat er een vervanger komt die er gelijk staat. als je ook in Europa goed voor de dag wil komen dan haal je het niet met Lerin Duarte. Goede speler voor de eredivisie maar ik denk dat hij niet de potentie van een Eriksen heeft. Ajax zegt dat het een club met ambitie is die toptalenten wil gaan voortbrengen. Ik hoop stiekem op een terugkeer van Rafael! die kan nog wel 2 tot 3 jaar mee en kan jongens als Andersen en Serero het nodige bijbrengen!

31 augustus 2013 om 10:32

gaat niet komen. ik help je hopen maar dat is echt tevergeefs. En Ajax moet ook geen speler kopen om Europees mee voor de dag te komen, die zijn allemaal relatief overbetaald en te duur in transfersom. Ajax zal het toch van een verassing moeten hebben, of een groot jong talent.

31 augustus 2013 om 10:37

ik weet dat mijn stille hoop zeer waarschijnlijk tevergeefs is maar toen ik de wedstrijd van sjaak aan het kijken was laatst en Raf en Wes weer in het rood wit zag kreeg ik toch wel weer kriebels. als ze terugkeren zie ik dat lievert nu dan over 3 jaar als ze echt op hu retour zijn, dat zou Ajax onwaardig zijn. ik hoop dat Ajax inziet dat ze spelers moeten huren of kopen die er meteen kunnen staan want je levert met het vertrek van Chris en Toby toch behoorlijk wat ervaring en talent in. ajax heeft koppers aan twente verkocht voor een fooi dus wellicht is Tadic een optie? al denk ik niet dat Joop daar zo blij mee zal zijn. abyad kan voetballen maar is nu ook weer niet iemand die de regie kan nemen op het middenveld zoals Chris dat deed. die Carroll ken ik niet maar schijnt een aardig balletje te kunnen trappen. Ik heb wel vertrouwen in Andersen en Serero maar die zullen je niet in één keer naar een hoger niveau helpen. Als we niemand meer erbij krijgen vrees ik het ergste in de CL.

31 augustus 2013 om 10:49

Ik ben geen pessimist hoor, maar volgens mij moet je het zo zien: het CL-seizoen van Ajax is al geslaagd. PSV is niet door, je haalt 20m op.

Doelstelling van door de groepsfase komen is haalbaar maar zeker geen noodzaak. Eigenlijk is de enige doeltelling die Ajax moet hebben in de CL is goed voor de dag komen thuis tegen Barcelona en het liefst ook in Milaan, uit en thuis. Dan kan je tweede worden en heb je buitengewoon gepresteerd.

Daar gaat 1 speler die nu nog moet komen niet een enorm verschil in maken, en voor de EL hoef je de extra kosten ook niet te maken.

31 augustus 2013 om 11:08

Maar vlak je Celtic nu niet uit Afc? Of begrijp ik je post verkeerd?
We winnen daar uit en thuis niet zo 1, 2, 3 van denk ik namelijk.

31 augustus 2013 om 11:08

Maar vlak je Celtic nu niet uit Afc? Of begrijp ik je post verkeerd?
We winnen daar uit en thuis niet zo 1, 2, 3 van denk ik namelijk.
Dubbel post

Van Duarte is het maar de vraag of hij het aan kan, Carroll snap ik helemaal niet, maar laten ze een echte goede kopen die het middenveld vooral wat meer "body" geeft.
Ik huiver wel een beetje en heb weinig positieve gevoelens bij de actie van de laatste dagen van de transfermarkt. Daar is Ajax al vaker genaaid door clubs die absurde prijzen vragen.
Ik hoop dat ze verstand gebruiken en visie

Lekker Fischer op Eriksen zijn plaats en Anderson op links. Gewoon proberen en kijken hoe dat loopt en de vooruitgang bekijken van de jongens in jong Ajax. Je kan in de winter altijd nog aankopen doen!

Ajax moet alleen toptalent halen, de rest komt ook wel uit de jeugd. Aangezien ze Maher hebben laten lopen en het nog maar kort dag is moeten ze een talent als overbrugging huren. Met dit trainersduo en de CL zal het voor veel clubs toch aantrekkelijk zijn een toptalent bij Ajax te laten rijpen. Dus geen Duarte, is van het niveau Vormer of ietsje beter

Mensen, hoe kun je zeggen dat een speler als Duarte niet goed genoeg is voor Ajax? Iedereen roept maar wat en praat elkaar na, omdat het (nog) geen grote naam betreft. Als je Duarte echt goed gevolgd hebt weet je wel beter. Let op mijn woorden Duarte wordt een topspeler bij Ajax. Die jongen is een heel ander type speler als Eriksen. Maar is snel, behendig en beschikt bovendien over ontzettend veel duelkracht, iets dat we Internationaal gezien steeds missen afgelopen seizoenen. Hij heeft daarnaast ook een winnaarsmentaliteit, veel loopvermogen en kan uitstekend combinatievoetbal spelen. Heeft alleen niet zo'n steekpass als Eriksen. Maar je krijgt er wel een hoop andere kwaliteiten voor terug die ik nu echt mis in dit team. En dan vind ik vooral duelkracht en loopvermogen belangrijk.

31 augustus 2013 om 10:26

het duurt effe maar ik heb iemand gevonden die het met mij eens is. duarte is zeer talentvol en buitengewoon technisch. maar feit is dat als je bij heracles speelt het grote publiek je amper ziet en men dus bevoordeeld raakt, in deze is dat geheel onterecht.

ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat hij het gaat maken, hij is vergelijkbaar met schone en een stuk jonger en nu al een stuk beter. ik zie hem heel graag komen.

31 augustus 2013 om 10:33

Hehe, Eindelijk iemand die het ziet en niet blind de menigte achterna loopt!

31 augustus 2013 om 10:36

Topreactie, helemaal mee eens, met elf flegmatieke Denen win je de oorlog niet. Het gaat om de mix!

31 augustus 2013 om 10:42

Eens. Duarte is gewoon een goede speler en vooral zijn loop vermogen acht ik welkom, aangezien alleen siem het kan opbrengen om meters te maken.
Met spelers als serero en schone achter de hand mag je als Ajax supporter blij zijn dat duarte in beeld is.

31 augustus 2013 om 11:24

Hij heeft ook een steekpass en is aan de bal ontzettend goed. Ik volg hem al sinds Sparta B1 en deze man doet qua techniek niets onder voor Maher en Eriksen. Groot voordeel: is fysiek ook nog eens heel sterk. Hij speelde Maher vorig seizoen 2x helemaal zoek tegen AZ. Maher gaf hem uit frustratie een doodschop, maar gelukkig wist hij die te ontwijken.

31 augustus 2013 om 11:34

Thanks voor de aanvulling. In tegenstelling tot velen hoop ik daarom op duarte. Die gaat denk ik vriend en vijand verassen.

2.5 dag klopt niet Portugal sluit vandaag 18:00

31 augustus 2013 om 10:31

Portugal sluit toch juist later?

31 augustus 2013 om 10:51

Nee vandaag om 18:00

31 augustus 2013 om 10:56

Maar er zijn nog andere landen dan Portugal, toch?

31 augustus 2013 om 12:46

Dat geldt alleen voor aankopen, aangezien dan de inschrijvingstermijn verstrijkt. Uitschrijven van een speler kan altijd. In Nederland kun je spelers nog inschrijven tot en met maandag, alleen de precieze tijd weet ik niet, maar ik gok middernacht.

31 augustus 2013 om 13:00

Middernacht maandag op dinsdag inderdaad. Kan nog veel gebeuren in die 2 dagen hoor...ben benieuwd!

31 augustus 2013 om 13:50

© getty.het einde van weer een bewogen transfertermijn in Europa nadert. Maar wanneer sluit de transfermarkt eigenlijk in Europa. Dat verschilt van land tot land. We zetten hier alle 'deadlines' op een rijtje.in nederland is de transfermarkt nog open tot maandagavond 2 september. Om middernacht (00.00 uur) moeten alle administratieve handelingen zijn afgerond. Die regel is ook van kracht in ons omringende landen als frankrijk, belgië, engeland,denemarken en Schotland, alsmede spanje.voor duitsland ligt het sluitingsuur die dag zes uur eerder. In de Bundesliga - en alle niveaus eronder - moeten clubs op 2 september om 18.00 uur alle papieren in orde hebben. iets eerder dan Nederland zijn oekraïne, griekenland en italiëaan de beurt. Daar sluit op 2 september om 23.00 uur de transfermarkt van 2013.veel eerder, namelijk al op zaterdag 31 augustus, sluit de 'transferwindow' in polen, schotland, finland, Zwitserland enservië. Dat gebeurt om middernacht, als de 31ste augustus overgaat in 1 september. In portugal is dat 31 augustus om 18.00 uur. Voor zweden, Noorwegen en bulgarije is de transferzomer reeds voorbij. sommige landen hebben bijna een week(je) langer. In turkijegaan de poorten dicht op woensdag 4 setember om 23.00 uur.rusland doet de deur helemaal dicht op vrijdagavond 6 september (22.00 uur). 

Maar hopen dat Andersson of Fischer het kunnen oppakken. Duarte hoef je niet te kopen, zeker niet voor meer als 3 miljoen! Schone doet het echt drama de afgelopen wedstrijden, Serrero is het ook niet en Klaasen is type de Jong (hoop dat hij een kans krijgt tegen Groningen). Misschien dat Ajax de portemonnee maar moet trekken voor Tadic, is wel een erg belangrijke positie voor Ajax namelijk.

31 augustus 2013 om 10:34

kom op, we gaan niet weer beginnen aan de komedie van Munstermann. Op het lijstje 'haalbaar' is Tadic ongeveer de duurste kandidaat, dat moet je niet willen. Bovendien staat Serrero er op het moment beter op dan Klaasen, hoor ik van alle kanten.

31 augustus 2013 om 10:47

Deze positie is extreem belangrijk binnen het Ajax systeem, als je het niveau van vorig jaar wil halen, kan je beter voor de best beschikbare kandidaat gaan en wat meer geld uitgeven. Van der Vaart wil denk ik nog niet terugkomen (plus geen restwaarde), Tadic is een zeer goede speler en heeft ongeveer dezelfde kwaliteiten als Eriksen. Ajax heeft een spelverdeler met loopvermogen nodig, Serrero kan dat absoluut niet, Klaassen is een middenvelder met diepgang, hoop dat hij morgen op de "de Jong" plek een kans krijgt, ook geen opvolger voor Eriksen. Fischer zie ik het wel doen, Andersson misschien op termijn ook. Maar als je iets koopt, koop dan wel voor de basis, een speler die iets toevoegt, kom je toch snel bij Tadic als je in Nederland rondkijkt.

31 augustus 2013 om 10:52

Dan moet je dus niet in Nederland rond blijven kijken
Tadic kost je misschien wel meer dan waar voor je Eriksen hebt verkocht.

31 augustus 2013 om 11:16

Tadic kost inderdaad 12 miljoen, wat een hoop geld is, maar verder heeft Ajax de posities redelijk ingevuld, ook met alle jeugdige talenten die de afgelopen jaren uit het buitenland zijn gehaald. Een nieuwe Eriksen loopt er niet, terwijl hij met zijn creativiteit, loopvermogen, steekpassjes en vrije trappen extreem belangrijk is voor het systeem. Komt bij dat Ajax alleen al op transfers sinds de boer ruim 50 miljoen winst heeft gemaakt. Maar ben wel zo realistisch om te zien dat het helaas niet gaat gebeuren met Tadic, aangezien Ajax voor Maher die Eriksen erg goed had kunnen opvolgen, geen 6.5 miljoen over had.

Kan ajax geen immers kopen komt heel veel dreiging af.... Nee even series ik denk dat duarte een goede speler is. Het is een echte voetbal familie. Gewoon halen

31 augustus 2013 om 11:01

Denk je nou echt grappig te zijn slechte sarcasme jij omg dat je al aan immers durft te denken.

Ik lees hier dat mensen zeggen dat duarte geen toegevoegde waar is?
Kom op, hij is echt een geweldige middenvelder, met veel loopvermogen, techniek en een goed schot. Speelt elke week bij Heracles op een 7 of een 8 als cijfer. Ajax is een team dat voetballend, zoveel beter is. En daarom ben ik er van overtuigd dat hij daar gaat slagen. Ik merk aan alles dat die jongen graag een stap wil maken, en Heracles wil hem uiteindelijk ook zeker de kans bieden om dat te doen.
Duarte is één van de mooiste technische voetballers die ik gezien heb in Almelo.

31 augustus 2013 om 10:31

Inderdaad zodra duarte betere spelers om zich heen heeft zal hij zich nog verder door ontwikkelen prima speler met een heel goed schot

31 augustus 2013 om 10:41

Ben het wel met je eens, en vind duarte ook echt een goede voetballer. Heb hem een tijdje gevolgd, ook in jong oranje. Speelde toen een fantastische pot ( oefenduel, dacht ik) en heeft veel potentie. Labyad is technisch gezien een meerwaarde, maar heeft laten zien dat hij zichzelf ver boven de club plaatst. De vraag is dus of dat geaccepteerd wordt binnen de selectie en het bestuur. Carrol weet ik te weinig van om te beoordelen. Van der vaart zie ik graag komen, maar heeft al eens aangegeven dat hij niet meer als speler terug zal komen naar ajax.
Wordt spannend de komende dagen. ..

ik lees nu zelfs dat ajax in verband wordt gebracht met Yossi Benayoun? ik mag hopen dat dit niet waar is. dan zie ik liever Labyad en Carrol komen. Kan Andersen een jaar de tijd krijgen om langzaam in te stromen. Duarte zie ik liever niet komen. Heeeeel stiekem hoop ik nog op Tadic maar dat zal niet gaan gebeuren dus houd ik het op Labyad en Carrol. hopen dat we dan zo gaan spelen.

Let wel! deze opstelling is aanvallend ingesteld. tegen betere tegenstanders kies ik dan voor Poulsen centraal en dan schuift de Jong naar de flank ten koste van Labyad of Carrol

Vermeer
van Rhijn
Moisander
Denswil
Boilesen
Labyad
de Jong
Carrol
Bojan
Sigi
Fischer
31 augustus 2013 om 13:40

Labyad is een goede voetballer, maar het recente verleden heeft uitgewezen totaal geen goede clubman die het teambelang op 1 heeft staan. Zulke spelers hoeven wat mij betreft echt niet naar Ajax te komen. Gelukkig zien de Boer en co ook graag spelers die mentaliteit en teambelang hoog in het vaandel hebben staan komen, ga er dus maar vanuit dat Labyad niet naar Ajax komt. Carrol is een fantastisch talent, maar dat is Andersen ook eigenlijk. Duarte is een echte teamspeler, technisch sterk, veel duelkracht, loopvermogen, kan zich vastbijten in een tegenstander en kan aanvallend veel brengen. Veel kwaliteiten die nu ontbreken. Let op mijn woorden die jongen gaat het maken bij Ajax als ie de kans krijgt.

Zolang het Duarte maar niet wordt voor krankzinnig veel geld. Een bod van 2,5 miljoen + 1 miljoen variabel is al veel te hoog. Ik hoopte eigenlijk op Van der Vaart.

Ik hoop dat lerin lekker bij Heracles blijft.
En het slaat werkelijk nergens op nu nog een speler bij een club weg te Halen.
Gaat I Toch weg vraag Dan 4 mlj.Voor die eriksen hebben ze ook veel te veel gekregen .

haal duarte sws, en misschien dat ze labyad halen

Kom net terug uit Portugal en zat bij Boulahrouz in het vliegtuig. Kan ook puur toeval zijn, maar zou dit te maken kunnen hebben met het vertrek van Alderweireld?

31 augustus 2013 om 10:43

Ik hoop het toch niet, is echt te oud en voegt te weinig toe naar mijn idee.

31 augustus 2013 om 11:10

Ja dat zou pas echt pure humor zijn : ook in amsterdam een joriske in de verdediging.
Hoezo 3 stappen achteruit.......

Ik denk dat er wat meer gif in de ploeg moet komen. Met alle respect, zitten leuke voetballers in het team, maar het is allemaal erg soft. Iemand die eens pass vooruit durft te sturen, die niet zijn been terugtrekt, die een man kan passeren, kortom iemand met durf.

Een veelzijdige speler als Duarte heeft Ajax (nog) niet in huis, die is dus sowieso welkom. Frank is echt niet gek. Hij gaat van hem een soort Edgar Davids maken. Duarte kan overigens ook in de winterstop komen dan zingen ze wel een toontje lager bij Heracles, want ik zou niet meer betalen dan het laatste bod van Ajax. Duarte is ook geen vervanger van Eriksen. Frank zal de kwaliteiten van Eriksen die vooral op het aanvallende vlak liggen invullen dmv een nieuwe dynamiek die gaat ontstaan.toen Davids kwam voor Roy was het hele stadion boos, maar dat was een totaal andere speler die Ajax wel verder heeft geholpen. Toon eens een beetje durf en visie, en hou op elkaar na te praten.

31 augustus 2013 om 10:54

Ook ik heb Frank de Boer hoog zitten, maar ik weet niet in hoeverre hij in staat is om van een speler van drieëntwintig jaar een Edgar Davids te maken. Duarte zit toch op een leeftijd waarin je accenten kan veranderen, maar geen gehele speler.

Ik ben het met je eens dat kleine veranderingen in de speelstijl van Ajax niet per se negatief hoeven te zijn, en dat durf en visie nodig zijn om verdere stappen te maken.

31 augustus 2013 om 11:36

Klopt, hij is 23 jaar maar hij heeft wel de aanleg natuurlijk . Zonder aanknopingspunten begint Frank er niet aan. Bij Ajax kan ook een 23 jarige speler zich nog ontwikkelen. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die laat naar Ajax kwamen en zich toch nog hebben ontwikkeld. Wat dacht je van Winston Bogarde die was 24.

ajax slaat nooit toe, op de transfermarkt ze halen altijd matige spelers, en ze hebbe zoveel cente

31 augustus 2013 om 10:42

Ja matige spelers??
Met matige spelers word je niet 3 keer kampioen.

31 augustus 2013 om 12:08

blijkbaar wel dus ,t werk van goede tainer

31 augustus 2013 om 12:11

Op zich zijn het geen geweldenaren, maar als team presteren ze wel. Zij weten namelijk ook dat ze geen geweldenaren zijn en dus hard moeten werken om erbij te blijven. Nederige spelers dus eigenlijk. En dat is ook precies wat de Boer wil; spelers die nederig zijn en keihard hun best doen om te spelen zoals de Boer wil. En dan kan een elftal met, op papier, enkele spelers die Ajax normaal gesproken nooit hadden gehaald (omdat we vroeger altijd betaalde voor bijvoorbeeld Maher, Assaidi en Narsingh en we nu spelers als Hoesen, Sana, Schone hebben) ineens nog goed presteren ook; ze zijn nederig naar Ajax, het beleid, in hun manier van spelen.. Precies zoals het eigenlijk hoort, maar bij sommige spelers ''die zich snel te goed voelen voor een club'' nog wel eens vergeten wordt..

Ik zou de aankoop van Duarte voor miljoenen trouwens echt verschrikkelijk vinden. Niet de portemonnee trekken, is niet de portemonnee trekken. We gingen niet meer mee in buitensporige vraagprijzen en meer dan 4,5 miljoen voor Duarte is verschrikkelijk buitensporig. Wel onder onze grens van 5/6/7 miljoen die Ajax, mitst het om een speler uit de buitencategorie gaat, wil hanteren, maar nog altijd veel te veel voor zo'n speler. Zulke spelers horen, wat mij betreft, in de categorie 'schone en in mindere maten Sana en Hoesen'; leuk om erbij te hebben, ze kunnen het zeker goed gaan doen, maar geen spelers om miljoenen aan uit te geven. Dan neem je gewoon een groot risico..

Dan heb ik liever niemand erbij, want met Serero (ook miljoenen gekost), Schone, Andersen en Klaassen heeft Ajax op die positie al opties die in mijn ogen niet minder zijn. Schone vindt ik vergelijkbaar met Duarte, Serero ook en beiden hebben ongeveer hetzelfde niveau.. Andersen en Klaassen voor de toekomst (klaassen hopelijk als vervanger van de Jong) en klaar is kees. Als er al iemand bij komt dan kan altijd een gokje gedaan worden, maar geen miljoenengok. Voegt niks toe aan Ajax, tenzij het gaat om spelers als van Ginkel of Maher. Dan weet je bijna zeker dat ze iets toevoegen en kan er een miljoenengok gemaakt worden.

Duarte is subtop niveau. Als ze die halen blijft de competitie wel spannend...

Ajax kan net zo goed een jaartje wachten en dan Duarte gratis ophalen met een dikke vinger naar Jan Smit. In de tussentijd zou Caroll van Totteham uitkomst kunnen bieden. Laat Duarte nou maar nog een jaartje rijpen bij Heracles en dan haalt Ajax hem volgend jaar wel op. Ik zou het verder wel fijn vinden als Labyad en Cuenca nog kunnen komen, Bojan rechtsvoor is niet echt een succes en Cuenca is wel een echte buitenspeler. Labyad heeft meer kwaliteit dan Schone, Serero en Klaassen.

Ik lach me werkelijk de leuning uit de broek als Marc dit weekend met Labyad op de proppen komt.
Deze zichzelf overschattende puber heeft 1,5 dag geleden de biechtstoel opgezocht en is hopenloos op zoek naar iets maakt niet uit wat.
Als je als club die pretendeerd een duidelijke lange termijn visie te hanteren deze gast koopt ben je echt niet goed bij je pannekoek en verlies je meteen al je geloofwaardigheid natuurlijk.
Een buitenspeler die 6-10 aardige potjes heeft laten zien in de eredivisie halen als vervanger van het hart en ziel van je elftal......
Totaal maar dan ook echt totaal een foute impulsieve beslissing gestaafd op 0,0 visie en beleid..

31 augustus 2013 om 12:22

Lange termijn visie kan op veel manieren uitgelegd worden. Iemand als Babel had ook als doel zo snel mogelijk weg te zijn bij Ajax, maar heeft met zijn ervaringen wel iets toe kunnen voegen dat gebruikt kan worden voor de lange termijn. Talenten luisteren toch naar hem en zullen horen hoe het er in de Premier League/bij Liverpool en de Bundesliga/hoffenheim aan toe gaat. Zelfde geldt voor Bulykin, Cuenca en Bojan.

Labyad kan redelijk voetballen en als hij zich inzet voor de club, zich een jaar professioneel kan gedragen en iets toevoegt in het veld dan draagt dat bij aan Ajax en dus ook aan de lange termijn zaken van de club.

Als alles om lange termijn ging stond Bazoer nu op de plek van Poulsen, Klaassen op de plek van de Jong, Cerny op de plek van Fischer en ga zo maar door.. Ajax moet elk jaar presteren om de lange termijn doelen te behalen en daar zijn soms tijdelijk oplossingen voor nodig.

Neemt niet weg dat ik Labyad gewoon niet in een Ajax shirt wil zien spelen. Spelers die in het verleden dergelijk gedrag hebben vertoont tegenover hun werkgever zijn niet te vertrouwen. Duarte hoef ik ook niet (lijkt mij geen versterking als Serero en Schone er al zijn, plus Smit wil een, in mijn ogen, absurd hoog bedrag dat niet in verhouding staat tot wat Duarte mogelijk toe zou voegen bij Ajax).

Duarte gaat een tweede Schone worden. Een net niet speler voor Ajax. Labyad wordt ook in verband gebracht met Ajax maar die jongen zorgt met zijn ego alleen maar voor onrust binnen de groep. Achterin hebben ze niemand meer nodig. Veltman, Denswil en Van der Hoorn zijn alledrie talenten die meer ervaring op moeten doen. Niemand voor halen dus

31 augustus 2013 om 13:05

Een net-niet speler bestaat niet.. Schone is een voetballer die Ajax gehaald heeft en daar vorig jaar een goede bijdrage heeft geleverd. Wat is daar net niet aan? Dat het geen speler is als Sneijder, van der Vaart of Eriksen oké, maar dergelijke spelers zijn op hun manier ook belangrijk voor een club.

Pranjic gaat het worden denk ik. Transfervrij en heeft eerder in de belangstelling van Ajax gestaan. Van mij mag hij komen

31 augustus 2013 om 10:59

Leuke speler idd, maar gaat waarschijnlijk al naar Panathinaikos dacht ik

Ik ben geen voorstander van het huren van spelers. Duarte heb ik te weinig gevolgd om een gedegen oordeel over te geven. Maar ik heb liever dat het met eigen spelers, zoals Serero en Klaassen, wordt opgevangen, dan dat Ajax geld gaat uitgeven aan net-niet spelers, die wel goed zijn voor de breedte maar voor de basis tekort komen.

Ik hoop dat ze niemand halen. Geen paniekaankopen aub, doe het met de jongens die je hebt. Daar worden ze beter van en als je iemand anders haalt stagneert hun ontwikkeling. Wekelijks spelen i.p.v. af en toe invallen doet veel met een speler!

Nou hebben we al zeker een half jaar aan moeten horen dat Ajax zoveel goede jeugd dat een vertrek van Eriksen en Aldeweireld intern kon en zou worden opgevangen. Dit was zelfs één van de argumenten die gebruikt werd om Maher naar PSV te laten gaan (naast dat Eriksen nog niet verkocht was). Nu is het zover zowel Eriksen en Aldeweireld zijn verkocht en wat blijkt? Voor Aldeweireld is een vervanger gehaald (kon dus niet intern worden opgevangen) en voor Eriksen is met op zoek of zoals Overmars zegt "hebben ze verschillende opties". Nou is het natuurlijk een goed recht van Ajax om vervangers aan te trekken, ik als PSV supporter zal me wat betreft niet negatief over zoiets uitlaten. Maar het komt wat vreemd (laat ik vriendelijk zijn op deze mooie feestdag) over dat nog geen dag na genoemde spelers verkocht zijn, er toch naar versterking van buiten gezocht wordt. Is die jeugd van Ajax die het het vertrek van Aldeweireld en Eriksen zou opvangen dan toch niet zo goed?

Duarte is nog geeneens een half miljoen waard niet doen overmars aub dankjewel

Benieuwd of Zeeuwse Marc 15 miljoen durft te trekken voor de enigste beschikbare en direct bruikbare oplossing......

31 augustus 2013 om 11:10

Natuurlijk gaat hij dat niet doen.... ondanks dat ik tadic ook graag wil zien is het logisch dat je met dat geld duarte, labyad, _en nog meer spelers hebt.

31 augustus 2013 om 13:15

Zeeuwse Marc? Niks Zeeuws aan Marc Overmars hoor.

Daarnaast weet je zelf ook wel dat dit niet gaat gebeuren. Ze schijnen wel geïnteresseerd te zijn in Labyad, ik ben benieuwd.

Ik had verwacht dat Ajax het scenario al klaar had liggen vwb de vervangers van Eriksen en Aldeeweireld. Met nog zo weinig tijd te gaan zal Ajax de hoofdprijs moeten betalen om spelers los te weken bij de clubs.

Misschien een optie om het tot de winter aan te zien met de huidige spelers en jeugdspelers de kans te geven. Misschien staat Fischer nu gewoon op en pakt de rol van Erikssen.

Duarte is een geweldige speler bij heracles maar ik weet niet of hij het bij ajax gaat redden.

Ik zou toch proberen Tadic te halen, al zal Munsterman dan wel 20 milj. gaan vragen!!

Hoe dan ook Marc zal moeten vissen uit het derde of vierde achteraf gelegen vijvertje en er nog flink de beurs voor moeten trekken.
Allemaal een gevolg van het afwachten. Inmiddels zijn de mahers tadic chadlis assaidis narsinghs van deze wereld elders onder gebracht.
Ajax wacht sinds de komst van Marc op de nieuwe messi dus even geduld nog daar in amsterdam..........

31 augustus 2013 om 11:12

En ondanks het wachten tillen ze toch gewoon de laatste tijd die gewilde schaal omhoog...

31 augustus 2013 om 11:15

klopt maar dat was alles behalve de verdienste van marc.
Het wanstaltig slecht presteren van de concurentie heeft ze twee van de laatste drie titels geschonken.

31 augustus 2013 om 11:24

Zal wel maar wie zegt dat de concurrenten nu wel opeens constant gaan presteren?
Het zal me niet verbazen als ajax opnieuw kampioen wordt door het zogenaamd falen van de rest. Is het falen als je simpelweg niet beter kunt presteren? Al die concurrenten speelden gewoon naar hun mogelijkheden.

31 augustus 2013 om 11:27

Ajax hoeft geen peperdure spelers te kopen om te presteren daar komt het gewoon op neer. Daar kunnen andere clubs in de eredivisie wel wat van leren.

31 augustus 2013 om 11:43

@ stratumseind

"het wanstaltig slecht presteren van de concurentie"
flauwekul natuurlijk, want Ajax heeft in de afgelopen 2 seizoenen waarin ze kampioen werden, gedurende de eerste seizoenshelft ook ontzettend slecht gespeeld en punten kado gedaan aan de concurrentie.

31 augustus 2013 om 14:26

Stratumseind

Volgens mij heb je gisternacht te lang in die straat van je nickname rondgehangen, je zult wel een hele grote kater heb. Jou realiteitszin is weer eens ver te zoeken, als we zo gaan beredeneren. Word iedere voetbalclub in de wereld, kampioen door de concurrentie die slecht presteert. Dat zal deels zo zijn, maar voornamelijk omdat de kampioen beter is en of speelt. Dan de rest van de competitie, en dus bovenstaat na alle speelrondes of het nou in nl of uk is altijd verdiend. Soortgelijke krankzinnige opmerking maakte Gijp ook, en Derksen vertelde mooi de waarheid.

31 augustus 2013 om 11:12

Vorig seizoen dacht ik ook dat het niks zou worden met Ajax en het seizoen daar voor ook. Kijk hoe goed de Poulsen tranfer heeft uitgepakt. Als er nog een goede middenvelder er bij komt heeft Ajax nog steeds een team om mee te doen om het kampioenschap. Een dure aankoop alla Tadic zou een Andersen in de weg staat wat kan leiden tot kapitaalsvernietiging. Dure Tadic die je nooit voor meer verkoopt dan dat hij gekost heeft en een Andersen die zich niet ontwikkelt.

ik zou als ajax zijnde gewoon die fischer op plek van eriksen gooien en dan iemand die wel een man kan passeren en een voorzet kan geven op de linksbuiten

Wie is er transfervrij (goedkoop)? Dat lijkt meer het uitgangspunt van Ajax dan wie is een versterking!
Men heeft zich toch wel gerealiseerd dat in de slotdagen van de transferperiode de meest spectaculaire transfers plaatsvinden? Jammer, toch een stuk mismanagement, voortkomend uit een verkeerde soort zuinigheid. En jammer voor de seizoenkaarthouders, die worden - net als bij Arsenal - een beetje voor de gek gehouden....

31 augustus 2013 om 12:25

Helemaal met je eens! Ik baal hier echt van en hoop dat er nog een goede aankoop wordt gedaan, maar als ik de namen van Carroll, Benayoun en Labyad voorbij zie komen wordt ik niet vrolijk.

Enige opties die nog over zijn: Duarte,Elia,Labyad,Van Der Vaart,Benayoun en bij van Ginkel wordt er nog een laatste 3e poging gedaan.

Ajax zou die Ziyech van Heerenveen moeten halen. Wat een heerlijke passes heeft die gozer. Met Fischer en Bojan op de vleugels denk ik dat je gevaarlijker word dan met Eriksen.

Duarte komt te kort
Elia voelt zich te goed
Labyad is wel een optie
vd Vaart te duur
Benayoun voegt niets toe.

Ik ben benieuwd met wie Ajax op de propppen gaat komen maar zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt moet je wel meer betalen voor spelers die elders regelmatig spelen. Een speler die al een tijdje stil zit lijkt me geen optie (tenzij het Kaka is). Hopelijk worden het spelers die er meteen staan of het in zich hebben om er snel te staan, want directe kwalitatieve versterkingen is wat we nodig hebben,

Wat me wel opvalt is dat Ajax met biedingen op Duarte en van Ginkel een duidelijke profielschets heeft van het type voetballer wat ze willen hebben. Daarnaast hebben ze Maher expres laten lopen omdat hij waarschijnlijk niet binnen het plaatje past.
Ajax wil het systeem met de punt naar achteren perfectioneren en dan heb je middenvelders nodig met ontzettend veel loopvermogen. Ga maar eens na hoeveel km Eriksen en de Jong afleggen in een wedstrijd dat is echt ontzettend veel. Vandaar dat Janssen ook niet op die positie mocht spelen.
Zowel Duarte als van Ginkel zijn allrounders met veel loopvermogen, goede techniek en een goed gevoel voor positie en tactiek.
Ik hoor hier vd Vaart en Ziyech die totaal geen loopvermogen hebben en nauwelijks 90 minuten kunnen spelen. Labyad daarentegen past wel beter in het profiel. Maar liever zie ik hem niet komen vanwege zijn achtergrond bij PSV en het feit dat hij een golddigger is.
Dan blijft Duarte de beste keus. Echter moet Overmars niet mee gaan met de gekke Smit die de prijs probeert op te drijven.
Ik ben benieuwd wie hij uit de hoge hoed tovert.

31 augustus 2013 om 13:16

Labyad heeft ook niet het loopvermogen van een van Ginkel. Duarte vind ik ook wel meevallen, zou dat wel kunnen invullen hoor, maar ook niet zoveel loopvermogen als van Ginkel. Van Ginkel zou ideaal geweest zijn, maar ze zijn nu te laat en het zal moeilijk worden. Hij zal denk ik gewoon Duarte halen.

Ik was gister bij de opname van College Tour met Frank de Boer in de Arena. Daar zei hij dat ze 2 spelers wilden en het publiek begon met namen roepen. Duarte was de eerste en de tweede speler was iig een Nederlander die in het buitenland speelt, zou het Heitinga kunnen zijn?

Eriksen vervangen met duarte is vergelijkbaar met een mercedes vervangen voor een toyota.

Ach Ajaxieden hier, jullie roepen maar wat over Duarte. Jullie zien hem 2 keer per seizoen een volledige wedstrijd spelen en hebben al een oordeel. Ik volg Lerin als ruim 2 jaar, en zie hem elke week spelen. Hij is gewoon de beste middenvelder die we recent gehad hebben bij Herracles. Beter dan Overtoom. Hij is (nog) niet van het nivo Eriksen maar daarom is hij ook veel goedkoper. Ik voorspel jullie dat hij bij Ajax 1 jullie aangenaam zal verrassen.

Ik geloof ook wel in het scenario meteen plek voor Fischer op "10" en een aanschaf van een "fysieke sterke" loper erbij. Ik ben overtuigd van dekwaliteiten van veel van de jonge jongens maar een beetje "body"is wel wenslijk. Als ik zag ho Willems werd gedold in de Wedstrijd tegen Milan, dat was echt genant, nou zegt dat oook wel wat over Willems, maar toch.....hier en daar een beetje kerel kan geen kwaad.

probeer tadic te halen geweldige voetballer

Blijf het wel raar vinden dat ze bij de club met de geweldige jeugdopleiding™ dankzij Cruijff™ nu roepen om aankopen.
Voldoet de jeugd opeens niet meer?

31 augustus 2013 om 13:29

Een goede jeugdopleiding houdt niet in dat je voor elke positie een Messi klaar hebt staan.

Bovendien was de kritiek van Cruijff juist op de jeugdopleiding, namelijk dat deze beter kan. Dat is een meerjarenplan waar je niet na twee jaar al de vruchten van proeft.

En als de jeugd inderdaad nog niet voldoet, doe je aankopen. Ajax heeft met de verkoop van Eriksen en Alderweireld zo'n twintig miljoen euro verdiend, dat bovenop een kapitaal van tussen zestig en tachtig miljoen euro komt. Ajax heeft genoeg geld om spelers aan te trekken en een topclub behoort dat ook te doen.

Duarte kan misschien wel een talent zijn, maar dat Heracles meer dan 2.5 miljoen vraagt is ronduit belachelijk. Die jongen heeft nog maar een contract voor 1 jaar. Doodzonde dat er bij Eredivisie clubs zo wordt omgegaan met hun spelers. Gun die jongen gewoon die plek omhoog. Bovendien heeft Heracles nog helemaal niets klaargespeeld in Europa. Laat die jongen gewoon voor 2 miljoen gaan dat is echt een meer dan prima bedrag voor een speler van Heracles met een contract voor 1 jaar.

Ajax toch, Ajax toch...wat een paniek...om niets. Dit wist nagenoeg iedereen dat dit kon gebeuren. Je hebt de pech dat De Jong geblesseerd is geraakt. Jammer. Ik zeg niks kopen en het oplossen met Andersen, Serero en Schone.

Zou Sergi Roberto nog een keus zijn om te huren van Barca? Hij wordt hier dan basisspeler en kan veel minuten maken. Of is dit onlogisch?

Duarte prima speler die als hij bij Ajax komt gewoon een niveau'tje omhoog gaat omdat hij met betere spelers traint. haal maar en laat alsjeblieft die adder in portugal op de bank wegrotten daar. Die moet je als nederlandse club niet willen halen gezien zijn geschiedenis!!

Ajax wil een systeem voetballer, alle voetballers die opgenoemd worden zullen het niet redden. Niet omdat ze niet kunnen voetballen maar omdat ze omgeturnd gaan worden tot een robot. Het systeem is zo heilig geworden bij Ajax dat rasvoetballers verzuipen. Het heilig geloven in het systeem wordt Ajax fataal, denk ik. Jammer....

Duarte kopen en benayoun transfervrij binnenhalen voor een jaar. Daarbij kijken of enoh nog eruit kan. Verder een verdediger van barca huren

Elia huren/kopen van Werder Bremen. Heeft Ajax wat meer opties voor op de vleugels en daarnaast nog Duarte voor middenveld. Dan zouden ze wel klaar zijn.

Waarom zou je in hemelsnaam willen huren, daar heb je geen fuck aan. Er zit zat geld in kas en ik laat me verassen door wat Overmars ermee gaat doen, het worden wel een paar cruciale dagen voor Ajax zo.

nu gaan we weer kijken, zoals alles klinkt, naar nood oplossingen om alles op te vangen.. ik bedoel wij zijn ajax, ik vind gewoon dat ajax toppers moet halen of spelers die het team beter gaan maken. ik heb altijd gezegd dat ik duarte een goede voetballer vind maar om hem nou chris te laten vervangen of wat dan ook, vind ik overdreven.. gewoon een talent halen die de komende jaren weer bij ons kan spelen en we niet moeten twijfelen of hij wel moet spelen. Hij moet beter zijn dan wat we nu hebben..

Misschien Raul Meireles voor 2 jaar huren van Fenerbahce? (die twee jaar uitgesloten zijn van Europees voerbal)

Volgens mij hebben we een aardige vervanger in huis met Andersen ?
Andersen is jong ja, maar ik denk dat we hem een kans moeten geven, is technisch kent het spelletje en bovendien komt hij uit eigen jeugd.

Is Ousim Buoy terug halen niet een optie, is iets meer CM dan CAM dan Eriksen, maar is ajax geschoold, Nederlands(vind ik persoonlijk leuker), is nu terug bij Juve na een mislukte periode bij brescia(serie b). Hij heeft daar een handjevol wedstrijden gespeeld.

Overigens vind ik Duarte ook een heerlijke voetballer. Vooral bij Jong NL, waar hij betere spelers om zich heen had dan bij Heracles, speelde hij fantastisch

Ik heb een hele interessante speler gezien bij Heerenveen, Ziyech. Kan volgens mij zo mee met Ajax.

Jammer dat Eriksen en Toby zijn vertrokken, we hebben hier echt wel aan kwalitieit ingeleverd. Het 1e wat in mij opkwam is Fischer op de plaats van Eriksen en Meleg aan de linkerkant (hij doet het goed in de jeugd en een klassieke buitenspeler) Maar dat is waarschijnlijk niet genoeg. Klaassen ben ik niet zo van onder de indruk dus die kan je wegstrepen, hou je over serrero en schone en daar word je geen kampioen mee. Nu hoor ik dat ze bezig zijn met boularouz en kijken of Heitinga terug wil keren voor 2 seizoenen totdat Van Der Hoorn kan aanhaken. Ik zou zeff dan ook gaan voor Moktari, Duarte en Labyad gewoon omdat we nu niets hebben op het middenveld. De jeugd is er pas over 2 a 3 jaar klaar voor. Overmars had gewoon eerder spelers moeten aantrekken, jammer maar ben benieuwd wie er komen gaat want de kans is ook aanwezig dat ajax niemand meer aantrekt.

De opties :

1 Duarte - Wat mij betreft komt hij niet, veel te duur voor een speler van Heracles met een 1 jarig contract

2 Carrol - Ken ik eigenlijk amper, dus kan ik geen oordeel over vellen. Minpunt is dat het wederom een gehuurde speler zou zijn, waardoor dit slechts een tijdelijke oplossing is.

3 Benayoun - Zit zonder club, is goedkoop ... maar is toch ook niet meer de speler die hij geweest is. Ook dit is puur een tijdelijke optie.

4 Labyad - Zou je kunnen halen, vormt met Fischer misschien wel een leuke wisselwerking aangezien beide van positie kunnen wisselen. Minpunten is dat hij een negatieve reputatie op het gebied van gedrag heeft, iets wat ik toch zwaar meeweegt in de overweging. Ik zelf heb mijn twijfels of zijn komst verstandig is, want zelfs met 50 procent van zijn Sporting salaris is hij grootverdiener in Amsterdam. Dat lijkt me een verkeerd signaal richting de huidige spelersgroep.

Ben benieuwd waarmee Ajax aankomt, of beter gezegd of er überhaupt iets komt. Het zal behoorlijk hectisch worden, maar dat viel te voorzien en klagen daarover zou ongepast zijn. Castillion en Enoh moet Ajax nog zien te slijten (die laatste lijkt te gaan lukken) en De Kamps wordt mogelijk nog verhuurd. In combinatie met een eventuele opvolger voor Eriksen word het dus spitsuur voor Overmars.

31 augustus 2013 om 17:54

Wordt eens wakker kerel en let eens op, je kent de feiten niet wat Duarte betreft........is al zo vaak hier geschreven, hij zit nog Twee seizoenen vast aan Heracles.

31 augustus 2013 om 18:13

Sorry, was de optie in zijn contract vergeten mijn fout.desondanks blijft het bedrag gewoon absurd voor een bovengemiddelde getalenteerde voetballer van Heracles.

1 september 2013 om 10:42

Hij heeft (nog) niet het nivo van Eriksen, maar is € 13 miljoen voor een speler die in 2014 gratis de poort uiloopt dan niet absurd? Bovendien heb ik Erikson, in de echte Europese wedstrijd, er niet bepaald bovenuit zien steken!

Bkorkmaz
Dat komt door 3 dingen
1 ze willen veel spanjaarden dus alles buiten de eu moet veel talent hebben( veel zeggen te veel)
2 eto'o heeft er ook veel mee temaken veel kamaroenesen erbij na eto'o voetbal inversteringimg in eigenland
3 je moet je het super gedraagen want je speelt bij barca dus dat is super ( volgs veel van de barca staf)

En deze jongens gedrag was niet super slecht leefde alleen niet 100% voor voetbal 90% en ook heel arogant 3de keus eigelijk bij barca B zal wel weer het zelfde gebeuren als incardie speelt super goed in seria A en barca huilt weer

Ik zou gewoon drie miljoen neerleggen voor Duarte. Alle andere opties zijn onhaalbaar, onbetaalbaar of allebei. Lerin Duarte is een jongen met potentie. Volgens mij heeft zijn mentaliteit hem wel eens in de weg gezeten en voetbalt hij daarom nog altijd in de marge van de Eredivisie. Ik denk dat hij met zijn basistechniek en fysieke mogelijkheden wel eens een verrassing kan worden bij Ajax.

Duarte is een leuke speler maar vooralsnog wel voor het Nederlandse podium. Internationaal ga je het er niet mee maken.

Benieuwd of Overmars de beurs durft te trekken want onder de 4 miljoen gaat hij niemand meer krijgen of die zijn niet Ajax waardig.

Is hij buitelands of komt gwn uit belgie zelf want bij anderlecht spelen veel afrikaanse/belgen allemaal erg goed

Ik dacht dat het weer een talent was maar nee ac milan gaat weer onbekenden op leeftijd spelers halen die net uitblinken das zonde wie bepaald daar het tranferbeleid want als er speler moer komen die duir is kiest beloconni hem uit en anders is die uit de eigejeugd

Mata kan in het rijtje "kaka's" mourinho heeft er elk jaar bij elke club een bij real bracht hij het alleen nar een nieuw level sahin,modric,fabio counatrou,maria half speelde soms heel goed soms niet hadden daar niemand anders speelde daar maar werd gehaald als neymar nu bij barca

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren