Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gehavend Fenerbahçe repeteert met nederlaag voor duel met Arsenal

Laatste update:

Fenerbahçe is het Süper Lig-seizoen met een nederlaag gestart. Trainer Ersun Yanal kon zaterdag geen beroep doen op liefst acht potentiële basisspelers, onder wie Raul Meireles, Gökhan Gönül en Bruno Alves, en dat gemis was voelbaar. De Gele Kanaries gingen voor het eerst sinds mei 2005 onderuit bij Konyaspor. In een tijdsbestek van tien minuten kreeg de club uit Istanbul drie doelpunten om de oren en hierdoor won de thuisploeg met 3-2.

De kampioenskandidaat speelt woensdag in de play-offronde van de Champions League tegen Arsenal en scouts van the Gunners waren zaterdagavond aanwezig in het Konya Atatürk Spor Kompleksi. Zij waren ongetwijfeld onder de indruk van de eerste helft die de bezoekers overlegden. Al na een kwartier kwam Fenerbahçe op voorsprong door een kopbal van Joseph Yobo, uit een hoekschop van Emre Belözoglu. De gasten waren veel sterker en hadden na een kwart wedstrijd wellicht een strafschop verdiend, maar miljoenenaankoop Emmanuel Emenike kreeg die niet. Na 27 minuten kreeg Fener na een overtreding op Alper Potuk wel een pingel.

Het buitenkansje werd benut door Emre en Emenike had de schade voor Konyaspor nog voor rust kunnen vergroten, maar hij verprutste een uitstekende mogelijkheid. In de tweede helft gooiden de Anadolu Kartali de schroom van hun af, al was de eerste echte kans in de tweede helft voor Fenerbahçe; Alper mikte na een rappe uitval echter op doelman Charles Itandje. De gastheer had het meeste balbezit, maar Fenerbahçe leek de zaakjes aardig op orde te hebben. Na een uur spelen ging Dirk Kuyt naar de kant in Midden-Turkije; hij werd vervangen door Pierre Webó.

In het laatste kwartier ging het helemaal mis bij Fener. Nadat Mert Günok al een strafschop van Thorvaldsson had gekeerd, trof Tomas Borek na 75 minuten wel doel door van dichtbij binnen te schuiven. Emenike kreeg hierna dé mogelijkheid om het duel op slot te gooien, maar hij faalde oog in oog met Itandje. Aan de overzijde maakte Tomas Borek er na een dekkingsfout van Cristian Baroni 2-2 van en Recep Aydin bezorgde Konyaspor drie minuten voor tijd de zege door op aangeven van Thorvaldsson te scoren. Yanal geloofde zijn ogen niet en moet zijn ploeg nu klaarstomen voor de confrontatie met Arsenal.

Is Fenerbahçe klaar voor de strijd met Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dat Fenerbahce nog een spits moet halen. Met vier centrale spitsen kon je misschien de 3-3 maken in de slot minuten !

Ik ken echt geen enkele team dat 4-3-3 speelt met 3 centrumspitsen. Totaal geen gevaar vanuit de flanken. Er is totaal geen conditie, kracht of teamspel te herkennen bij Fenerbahce.

Nu zullen de nodige domoren weer Ersun Yanal de schuld geven. De voorgaande jaren gaven ze Aykut de schuld. Het wordt tijd dat sommige realiseren dat jullie koopbeleid te schandalig voor woorden is. Toen ik kritiek uitte in de transfertopics van Fener, zou ik jaloers zijn geweest....was ik een hater...ik hoop dat die mensen nu achter hun oren krabben en mijn reacties opnieuw interpreteren.

Konyaspor heeft mijn sympathie gewonnen ! Met een Gs legende achter het stuur wordt er heel positief en goed voetbal getoond. Het is frappant dat zo een promovendus met gelimiteerde mogelijkheden meer voetbal laat zien dan een sterrenensemble(!) club als Fener.

Woensdag Fener - Arsenal op de Nos.....huilen ?

17 augustus 2013 om 23:00

Ben je nou sarcastisch over de centrale spits?

17 augustus 2013 om 23:02

Inderdaad, op papier lijkt het leuk, een voorhoede met Emenike-Sow-Webo, maar het is nauwelijks effectief gebleken.

17 augustus 2013 om 23:03

Wie moeten we dan de schuld geven? Zoals altijd weer ezels als Bekir, Caner, Selcuk en Topuz? Het ligt toch ook aan de trainer? Je zegt dat er geen enkel team is wat 4-3-3 speelt met 3 centrumspitsen, maar zegt dat de nodige domoren Yanal de schuld gaan geven.

Vertel me, Gangstarr, wie moeten we de schuld geven? Het aankoopbeleid is genoeg op aan te merken, maar het is in ieder geval goed genoeg om een topteam van te smeden. Iets wat Aykut noch Yanal gelukt is. Maar we moeten maar geduld hebben met Yanal. Ik heb toch het gevoel dat dit team goed gaat zijn als het op elkaar ingespeeld raakt.

17 augustus 2013 om 23:06

Topteam ?

17 augustus 2013 om 23:11

Mzk,

Weet je wat jouw grootste probleem is?


Jij zoekt het probleem bij de (eind)kraan, maar het probleem ligt bij de complete waterleiding.

17 augustus 2013 om 23:18

Aykut en Yanal zijn allebei pionnen van Aziz die is verantwoordelijk voor alles wat gebeurt.

Waarom denk je dat Zico is vertrokken en daarna Daum (een trainer met wie hij eerder heeft gewerkt) kwam en daarna 2 Turkse trainers.

Je weet zelf denk ik ook wel dat Aziz met Turkse trainers makkelijk zijn macht kan gebruiken dan wanneer er een Zico voor de groep staat.

Het bewijst ook waarom spelers worden aangetrokken voordat er een trainer was aangesteld.

17 augustus 2013 om 23:19

Misschien niemand de schuld geven? Wat ik zo vreemd vind is dat Fener supporters de schuld van het slechte voetbal bij Aykut Kocaman neerlegden. Maar nu Aykut weg is lijkt het nog steeds nergens op en wordt er tactisch geblunderd door inderdaad met drie centrumspitsen te spelen. Ik ga bijna denken dat de opstelling en de tactische zaken door bovenaf (lees: Aziz Yildirim) worden opgelegd. Zou kunnen toch? In dat geval zou zelfs Mourinho niets van Fenerbahce kunnen maken.

18 augustus 2013 om 05:19

Weetje wie jij de schuld moet geven? Jou club! Jou club deugt voor geen ene meter..

18 augustus 2013 om 17:43

Wat is dit nou weer voor flutopmerking.

17 augustus 2013 om 23:03

Waarom zouden ze huilen om Fenerbahçe - Arsenal? Een normaal weldenkend mens weet ook wel dat Fener kansloos is.

18 augustus 2013 om 00:24

Alsof Arsenal zoveel voorstelt.

Wat is Arsenal nou?

Je doet het klinken alsof het Barcelona of Bayern is terwijl ze vandaag nog keihard Ijn ingemaakt door Aston Villa in eigen huis nog wel.

17 augustus 2013 om 23:04

Dus als Ersun Yanal kiest om met drie centrumspitsen te spelen, is het niet zijn schuld maar van de koopbeleid? Dat klinkt heerlijk voor een trainer! Je kan experimenteren totdat je er, letterlijk en figuurlijk, bij neervalt. Meneer heeft zat keuzes, maakt zijn keuze en nu mag je hem niet daarvoor bekritiseren? Ik wil dat ook hebben in mijn dagelijkse leven, zowel zakelijk als privé. Heerlijk.

17 augustus 2013 om 23:04

Je hebt gelijk Gangstarr. Er zit totaal geen lijn in het spel, enkel los zand. Om te beginnen, je gaat toch geen pure afmaker als Sow op de linksbuiten zetten. Dat werkt gewoon niet. Aan de rechterkant heb je Kuyt die er weinig van bakt, vervolgens zet je Webo op de rechterflank die totaal geen techniek heeft en geen man voorbij komt.

Er zit totaal geen idee achter bij Fenerbahce, dat zeg ik als Fenerbahce-fan. We hadden 2 vleugelspelers in de selectie, Stoch en Krasic, eentje is al verkocht en de andere staat ook op het punt om verkocht te worden.

Het is niet zozeer de transfers die niet goed zijn, maar de tactiek en spelopvatting. Sinds Zico weg is, is het alleen maar verdedigen geweest. Na 2-0 een voorsprong ga je toch niet verdedigen tegen Konyaspor (!) met alle respect.

Ik heb weinig hoop, ik denk dat we worden afgestraft tegen Arsenal. Yanal is geen haar beter dan Aykut. Cristian die er ook heel weinig van bakt en Topuz is alles behalve een rechtsback. Bekir zou niet eens in de basis spelen bij een subtopper in Nederland. Die man kan noch opbouwen noch verdedigen.

17 augustus 2013 om 23:04

Prachtig neergezet. Ik dacht het en jij zette het neer!
Ik roep al tijden dat je niet met 3 centrumspitsen dus afmakers kan spelen in een soort van 4-3-3 en dan komt Emenike erbij en stuur je Stoch weg ipv Kuyt.
Met Stoch heb je snelheid op de flanken en een goeie voorzet + schot. Maar Fenerbahçe wilt met afmakers spelen en een opa middenveld ipv Alper,salih, Raul/topal/emre.
Ik ben dus als je mijn reacties gevolgd heb al jaren niet positief over Fenerbahçe want ze laten geen voetbal zien en dan kijk je naar de technische staf wat ook drama is en dan vervolgens et bestuur wat echt de toppunt van drama is.
Kijk als Fenerbahçe supporter eerlijk gezegd eerder naar potjes van Galatasaray dan mijn eigen club. Concurrent of niet, ik volg clubs die mooi spelen!

17 augustus 2013 om 23:07

Ik vind ook dat A. Yildirim vol moet gaan voor Cardozo. Hij is het ontbrekende puzzelstukje bij Fenerbahce. Met Cardozo kan je de old Betis-tactiek spelen (wel bij football manager he!). 4-2-4.

Toch?

On:

Gefeliciteerd Konyaspor. Net gepromoveerde ploegen spelen heel goed in de eerste weken. Kijken of dat ook voor Konya geldt.

Fenerbahce zal nog vaak verliezen als ze dit A.Y.-beleid aanhouden.

17 augustus 2013 om 23:15

bkorkmaz

over cardozo ben ik het niet met je eens. fener heeft het goed gedaan om emenike te halen ipv cardozo.

om even een korte uitleg te geven:

cardozo is een speler wat levensgevaarlijk is in de 16. een pure afmaker. alleen vind ik dat een speler als cardozo van creativiteit moet voorzien. op de 10 hebben we een baroni met weinig creativiteit. en de flanken zijn ook niet al te best.

emenike is een speler die snel is, mannetje kan uitspelen en individueel goede acties kan maken. daarbij laat hij weinig kansen onbenut. met de bal kan hij voor verrassingen zorgen door zijn individuele klasse.

17 augustus 2013 om 23:31

Emenike,

Ik was eigenlijk sarcastisch.

Emenike is een redelijk goede aankoop met toekomstperspectief, maar Fener moest andere prioriteiten hebben. Zoals het terugwinnen van haar flankspelers (krasic en stoch). Echter koos de directie voor 'het vuurwerk'!

De voorhoede van Fener zal moeilijk functioneren met 3 centrumspitsen.

Dat was mijn punt, maar jouw uitleg is zeker wel logisch.

17 augustus 2013 om 23:08

Gangstarr

Je hebt gelijk dat we met 3 centrumspitsen spelen.
Ik had bijvoorbeeld op rechts graag een Candreva gezien. Een type speler die een man kan passeren, dreigend is met een goede trap.

Op links vind ik sow het ook niet zo super doen. In de punt is hij gewoon veel gevaarlijker.

Leuk voor konyaspor deze overwinning. Ik hoop dat arsenal niet compleet over ons heen walst.

17 augustus 2013 om 23:17

Nu we Emenike en Sow hebben moeten we wel met 2 centrumspitsen spelen.
Daar achter Alper en daar achter Salih en Topal/raul.

17 augustus 2013 om 23:23

Die denkwijze heerst er bij mij al langer. Ik had het middenveld het liefst compleet turks gezien. Met in het centrum een Alper en Emre. Op de nummer 10 salih ucan.

17 augustus 2013 om 23:27

Zou Alper en Salih omdraaien dit omdat Alper toch te veel wilt dribbelen en in de aanval blijft hangen. Salih gewoon op cm en de spelmaker worden!

17 augustus 2013 om 23:44

Met Belhanda erbij zouden ze mogelijk nog kans maken op de 3-4 hehe..

Maar even serieus. Ik krijg net een statistiek binnen en die is al volgt; In de laatste 4 wedstrijden (2x Salzburg, Galatasaray en Konyaspor) heeft Fenerbahçe zelf 38 schoten, en de tegenstanders hebben er 88. Als we dit delen door 4 en afronden, kom ik uit op het volgende; Fenerbahçe per wedstrijd 10 schoten, de tegenstander 22 per wedstrijd. En dan moet je je nog eventjes realiseren dat Volkan en Mert diverse wereldreddingen maakten.

Het is nog vroeg om te zeggen dat Fenerbahçe heeft gefaald met zijn transferbeleid, maar er is wel een feit. Je stuurt Orhan Sam weg zonder een vervanger ervoor terug te halen, in de hoop dat Mehmet Topuz die functie zou vervullen (wat mislukt is in mijn ogen) en met Alves heb je een lopende tijdbom die je team in de steek zal laten. Ook vandaag zat Kadlec op de bank, het lijkt wel alsof de buitenlandersregeling Fenerbahçe het ergst zal treffen. Zelfs Holmen heeft nog geen licentie gekregen dacht ik.

18 augustus 2013 om 00:27

@Gangstarr
Die Sow en Emenike bakken er niks van joh! Sighthorsson is een klasse beter dan Sow en Emenike!

18 augustus 2013 om 00:44

Ik hoop dat je sarcastisch bent...

18 augustus 2013 om 17:44

Ga gewoon even in een hoekje filmpjes van Sightorsson bekijken ofzo, en houd je niet bezig met dingen die je niet snapt.

18 augustus 2013 om 02:30

Ik wilde reageren in dit topic.. Maar na het lezen van de reactie van Gangstarr is dit overbodig.. Hij zegt al alles wat ik wilde zeggen..

Vanaf de 40ste minuut meegekeken naar deze onzin.

Als er iets is wat ik zeker weet, dan is dat Fenerbahçe onder Aykut Kocaman nooit een 2-0 voorsprong had weggegeven. Ik was allerminst een voorstander van Aykut, maar met Ersun gaan we nog lang op zoek naar Aykut. We zijn qua beleid en technische staf hard achteruit gegaan. Ik denk niet dat ik, heel voorspelbaar, nog mijn mond hoef open te trekken over de wissels. Ik denk dat een 10-jarige hier zelfs alles kan uitleggen.

Als je beide selecties vergelijkt, wat zij allemaal op hun rekening hebben en waar ze allemaal gespeeld hebben, dan schaam je je kapot dat ze niet beter presteren dan een onbekende speler van Konyaspor. Toch kan je moeilijk de spelers uitschelden vandaag, er was genoeg keuze om een andere speler daar te laten spelen maar de man die dat soort keuzes maakt mag de volle lading krijgen. Egemen en Yobo centraal achterin, terwijl Bekir rechtsback kon staan? Niet goed Ersun? Of een wandelende Braziliaan eruit voor…wie dan ook? Ook niet goed Ersun?

Nee, we hadden in de tweede helft een perfecte opstelling voor een potje Fifa. Iemand moet die Ersun wakker maken, hij speelt nog steeds online tegen zijn vrienden. Arsenal gaat ons oprollen.

17 augustus 2013 om 23:17

Statische voorhoede zonder creativiteit (op papier 2 flankspelers, werkelijkheid 0), onvoldoende verdedigend ingestelde middenvelders, trage omschakeling en incompetente trainer.

Waarom weer de Kocaman-tactiek? Waarom massaal verdedigen in de 2e helft? Wat is dit voor onzin man. Ik was nog zo blij dat we goed speelden in de eerste helft. Ik wilde nog zeggen 'we maken met dit voetbal kans tegen Arsenal.' Nou laat maar. Heb geen zin om er te veel woorden aan vuil te maken. Alper ging er uit en ons hele middenveld was verdwenen. Slechtste wedstrijd van Salih tot nu toe. Ook waren bij elke goal defensieve fouten. Ik heb Yobo en Bekir dus terecht bekritiseerd aan het begin van de wedstrijd. Mert keepte weer als een beest. Hoop dat hij de plek van Volkan overneemt. Voetbalt ook goed mee en heeft slimme uitworpen en -schoten. Emenike deed het prima maar was wat ongelukkig. Zijn goals komen wel.

Denk dat we eigenlijk de schuld op Yanal kunnen schuiven. Hoe kan je een team wat in de eerste helft zo goed speelde in de 2e helft zo ver*******? Respect voor die coach van Konya, Tutuneker. Motiveerde zijn team geweldig en bracht topwissels in. Mag Yanal wat van leren.

Fenerbahce is zeker niet klaar voor de wedstrijd tegen Arsenal want als je van Torku Konyaspor verliest hoe wil je dan van Arsenal winnen eentje is degradatiekandidaat en de andere speelt al jaren in de top van de barclays premierleague

17 augustus 2013 om 23:04

Arsenal en Fenerbahce zijn beide niet klaar voor de CL. Arsenal heeft vandaag thuis verloren van Aston Villa. Fener is niet kansloos tegen Arsenal, want Arsenal bakt er zelf ook niks van.

17 augustus 2013 om 23:08

Arsenal kan normaal overspelen en een man voorbij komen wat Fenerbahçe geen van allen lukt. Zie jij Wenger Giroud al op de rechtsbuiten zetten zoals ze bij Fener doen en Arteta op rechtsback? Ik moet gewoon huilen van het lachen dat het gewoon zo hilarisch en schandalig is haha.

17 augustus 2013 om 23:21

Aston Villa is met alle respect ander niveau dan Konyaspor hé Clutch? Verandert niets aan het feit dat ik dezelfde mening deel met je, want in de Emirates Cup vond ik ze ook niet echt denderend spelen. Ze moeten echt een aantal transfers maken willen ze meedraaien in de top 4.

17 augustus 2013 om 23:21

Mehmet Topuz is capabel om op de rechtsbackpositie te spelen, heeft daar eerder ook gespeeld bij Kayserispor. Maar Ersun had geen andere mogelijkheden, wat moest hij dan doen? Bekir als back? Orhan Sam wordt weggestuurd om Alper te halen, Veysel Sari wordt niet gehaald, dan moet je improviseren.

17 augustus 2013 om 23:22

Ja, natuurlijk is Aston Villa andere koek dan Torku Konyaspor, maar ik wilde er gewoon mee aangeven dat Arsenal niet aan zijn beste periode bezig is. Aston Villa is namelijk gewoon Engelse middelmaat, en misschien zelfs daaronder.

17 augustus 2013 om 23:29

Je had Orhan Sam, maar die hebben ze weggestuurd/verkocht en daarvoor geen vervanger gehaald. Je ziet gewoon dat hij tekort komt, zeker in de wedstrijd tegen Galatasaray viel hij op.

17 augustus 2013 om 23:04

Arsenal heeft vandaag ook gewoon thuis 1-3 verloren tegen Aston.

Ik heb mijn bevestiging gekregen. In het begin dacht ik dat Fener ingespeeld moest worden, maar na alle wedstrijden van Fener bekeken te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat wij gewoon niet kunnen voetballen.

Zoals ik al zovaak heb gezegd. Fener heeft een grote schoonmaak nodig tot de bodem. Aziz als begin daarvan.

Galatasaray wordt bijna zeker kampioen dit jaar, dat kan gewoon niet anders. Ze hebben totaal geen concurrentie.

Alle Fb-fans die nog steeds Aziz beschermen zijn in mijn ogen zwaar verraders.
Fener mag ook wel een nummer '10' kopen, want anders kunnen we niet eens tweede worden.

17 augustus 2013 om 23:06

Alper kan tot een geweldige nummer 10 ontwikkelen. Is toch een geweldig team dit man. En maar 5 buitenlanders ook nog.

Mert
Gokhan
Alves
Kadlec
Hasan Ali
Topal
Meireles
Emre/Salih
Alper
Emenike
Sow
17 augustus 2013 om 23:09

Op papier heerlijk, maar we hoeven ons zelf niet voor de gek te houden. We spelen dramatisch.

17 augustus 2013 om 23:18

Ik heb bijna hetzelfde, alleen gaat mijn voorkeur eerder uit naar Kuyt dan Emre. Kuyt geeft vaker assists en goals dan Emre, dat vind ik net iets belangrijker dan wat Emre allemaal 'probeert' te doen.

Mert/Volkan
Gökhan
Kadlec
Bruno
Hasan Ali
Kuyt
Topal
Meireles
Alper
Emenike
Sow
17 augustus 2013 om 23:21

Alper zal nooit een geweldige nummer 10 worden. Hij is wel een ideale box-to-box speler die zowel verdedigend als aanvallend heel belangrijk kan zijn.

17 augustus 2013 om 23:34

Het doel is dan ook om uiteindelijk Salih daar neer te zetten, maar die jongen is er nog lang niet klaar voor. Hij heeft de potentie, maar Turken met potentie eindigen vaker negatief dan positief. Ik heb vertrouwen in hem, maar voor de komende tijd zou ik Alper net iets aanvallender zetten dan de rest.

Je kunt mijn opstelling lezen als een 4-4-2 waarin Alper gewoon aanvallend is ingesteld, zonder dat Meireles op de linkshalf/flank hoeft te staan.

17 augustus 2013 om 23:45

Salih is inderdaad een logischere oplossing.

Alper is te onstuimig om op de 10 te spelen. Hij mist de verfijnde techniek en de details om tussen de voorste linies te kunnen dirigeren. Salih zou dat weer wel kunnen, mits hij heel slim wordt gebracht.

Alper kan wel met een puntje naar voren spelen. Hij heeft het lef, de drang naar voren en de natuurlijke uitstraling om belangrijk te zijn in de aanval. Wel moeten zijn afwerking en eindpasses beter..

17 augustus 2013 om 23:51

Salih is in potentie een zeer goede speler, maar Fener heeft geen tijd en Salih kan het nu nog niet aan. Dus beter verhuren we Salih aan een team waar die basis kan spelen. En koopt Fener zo snel mogelijk een nummer 10.

18 augustus 2013 om 00:01

Mwah, hoeft niet per se. Salih moet een speciale programma volgen die gebaseerd is op fysiek/body. Hij mist de fysiek om zich staande te houden. Hij maakt vaak fouten omdat hij het niet meer kan bijbenen, zowel fysiek als conditioneel.

Hij moet een half seizoen speciaal getraind worden.

Arsenal gaat van dit Fener gehakt maken!! ehh, ik bedoel natuurlijk kebab, Met dit elftal ga je geen potten breken tegen grootmachten als Arsenal.

17 augustus 2013 om 23:07

Arsenal had een soortgelijke wedstrijd tegen Villa. We zijn allebei belabberd. Maar aangezien Arsenal toch een topteam is, denk ik dat ze iets minder belabberd zullen zijn.

18 augustus 2013 om 01:06

Die Petrolul heeft jou Vitesse anders ookwel geroosterd ofniet? Grapjas komen uithangen hier.

Fener - Arsenal... ik vindt het onvoorspelbaar want bij Fener is in de Championsleague straks iedereen beschikbaar, en de wanvertoning van Arsenal tegen Villa geeft Fener fans ookwel hoop denk ik.

Fener met zijn fanta, amateur aankopen.. Ik vraag me soms echt af of er niet stiekem een 12 jarige jongen met Football Manager Fener beheert...

Waarom doe je een Stoch weg en haal je je 3e centrale aanvaller erbij?

18 augustus 2013 om 01:08

Die 12 jarige zou het nog beter doen denk ik haha

Ik heb de neiging om nu naar Konya te vliegen en de Fenerbahçe spelers duidelijk te maken dat een wedstrijd 90 minuten duurt, dus geen reden om halverwege in te zakken. Vervolgens vraag ik me af waarom in godsnaam Konyaspor de ploeg is die op jacht gaat naar de winnende goal nadat de 2-2 is gevallen. Laat staan de winnende, zelfs nadat ze voorstonden gingen ze nog voor de 4e treffer. Konyaspor heeft er slim aan gedaan om Ugur Tütüneker te behouden als coach. Niet zoals de andere promovendussen een trainerswissel, maar gewoon de trainer behouden die je naar het hoogste niveau heeft teruggebracht. Een bekend persoon voor de selectie en een vertrouwd gevoel bij de spelers bovendien.

Er stond slechts één speler als een Fenerbahçe waardig speler en dat was niemand minder dan Mert Günok. Elke bal uit de lucht was voor hem. Hij hervat het spel met messcherpe uitworpen en uittrappen waardoor snelle spelers als Emenike en Sow gelanceerd werden. De geredde penalty niet te vergeten natuurlijk. Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het nogmaals; deze jongen heeft gewoon pech dat Fenerbahçe's eerste keeper gelijk de beste Turkse keeper is. Anders was Mert onze eerste keus geweest.

Het ging bij ons mis nadat onze jonge prins Salih erin kwam. Totaal geen vorm. Hij leed balverlies waardoor de penalty kwam en hij leed balverlies vlak voor de derde goal. Daarnaast komt hij nog steeds fysiek tekort maar dat krijgt hij ook mede door meer speeltijd. Dit soort fouten zijn juist goed voor zijn ontwikkeling. Hij debuteerde vorig seizoen tegen Antalyaspor ook met een giga blunder, maar hij herpakte zich uitstekend.

Over de scheidsrechtersfouten ga ik niet beginnen. Daar hebben wij vanavond geen recht op. Eigen schuld, dikke bult.

De wedstrijd kantelde pas na de gemiste strafschop. Kort daarna kwam de eerste tegentreffer waarbij aan de rechterkant twee Konya spelers vogelvrij stonden. Onbegrijpelijk gewoon. Vlak daarna kon Emenike de wedstrijd beslissen maar hij faalde 1 op 1 en hierna rook Konya bloed en kwam met volle kracht naar voren. Ik kan niks anders dan respect hebben voor hun strijdkracht. Mogen onze spelers met al die miljoenen salarissen alleen maar een voorbeeld van nemen.

Ik wil afsluiten door mijn condoleances te wensen aan de speler van Konyaspor, N'douassel. Hij miste de wedstrijd van vandaag omdat zijn 41 ouden baby is overleden. Sterkte en medeleven aan deze jongen.

Offtopic: neem gerust de moeite en bekijk de samenvattingen van de andere duels. Bij Karabükspor tegen Kasimpasa maakte Lua Lua een doelpunt waarbij hij versnelde van eigen helft! Ook de doelpunt van Sercan Kaya bij Rizespor tegen Genclerbirligi mag er wezen. Bovendien geeft het nieuwe stadion van Rize een prachtige sfeer mee, kan wel eens één van de moeilijkste uitwedstrijden worden!

17 augustus 2013 om 23:39

Sterke analyse hoor. Zet hem bij Sporx en je krijgt zeker hits.

Alleen over Salih wil ik wat toevoegen. De beste man is nog niet uitgerust. Hij heeft geen rust gehad.

Daarnaast is de tactische zet op zich al een faal. Je haalt een hardwerkende middenvelder (met Emre de opknappers) uit voor een technisch ingestelde middenvelder met een matige fysiek. Zo geef je het overwicht aan de tegenstander. De 32-jarige Emre moest alles zelf opknappen, want de wandelende Baroni zal zijn haar niet vies maken!

17 augustus 2013 om 23:58

Je hebt gelijk. Velen geven de schuld aan de verdediging hier. Ik lees dat sommige Bekir, Yobo en Mehmet Topuz al vervloeken, maar de hele rotzooi en puin begon op het middenveld.

Mensen kunnen me uitlachen als ik dit schrijf, maar bekijk het puur tactisch. Als Selcuk erin was gekomen in plaats van Salih, hadden we deze wedstrijd hoogstwaarschijnlijk niet verloren. Waarom? Omdat Selcuk fysiek en conditioneel één van de betere is. Af en toe moet je ook kijken naar andere aspecten van spelers. Door een onervaren jongeling bij een stand van 0-2 (denken dat je al gewonnen hebt) erin te brengen, laat je gewoon zien hoe tactisch nonchalant en fout je bent. Salih heeft inderdaad geen rust gehad, en aan de fouten die hij maakt zie je gewoon dat het een jonge onschuldige knul is die nog veel heeft te leren. Momenteel zit hij zichzelf nu vast en zeker in de nagels te bijten en kan hij vanavond niet slapen, allemaal te begrijpen. Maar zo zie je wat voor tactische blunders Yanal nu al maakt. Zo gooi je een talent het vuur in.

Ik ga even aan mezelf voelen of ik koorts heb. Ik zei namelijk net iets positiefs over Selcuk..

Wat belachelijk is dit zeg, geef je binnen 10 minuten een 0-2 voorsprong weg, alle lof en bewondering voor Konyaspor trouwens, Tebrik etmek buyukluktur, erdemliktir ! ( Feliciteren laat zien hoe groot je bent )

Niemand maar dan ook niemand moet ouwehoeren over de niet gegeven penalty blablablabla, we hebben het gewoon weggegeven, Salih en Webo die een hele slechte invalbeurt kenden. Salih geef ik niet eens de schuld, die jongen is/wordt kapot gemaakt door de Turkse bond, hij is in anderhalve maand opgeroepen voor 3(!!!) verschillende nationale elftallen en is actief geweest in 3 landen tijdens toernooien, heeft geen goede voorbereiding gehad, geen vakantie helemaal niets.

Emenike waarom maak je het gewoon niet af man ? Pff dan waren we nu lekker met 3 punten begonnen. Kampioen wordt je tegen de kleintjes dus niemand moet zeggen ja maar maaktnietuit blabla nee, dit moest je gewoon winnen. Zeker als je 80 minuten lang op 0-2 staat.

Ik wil ook even wat kwijt tegen Gangstarr, nu zie ik al voor de 2e of 3e keer dat je zegt 'ik werd uitgemaakt voor jaloers blabla' ongelofelijk hoe triest bezig je bent om zogenaamd je gelijk te halen, ik heb al eerder tegen je gezegd dat ik maar een grapje maaktte, maar daar reageer je dan -natuurlijk- niet op en zegt dit in elke topic van Fener. Dit is onze eerste week dus wil ik niet al gelijk beginnen , ik laat het hierbij, nogmaals dat was een grapje kuzum.. Rustig maar jongen.

Op naar Arsenal !! Kom op jongens thuis moeten we van Arsenal gewoon kunnen winnen, ze hebben geen brede selectie, einstein Wenger heeft nog geen aankopen gedaan, dit is hét moment om toe te slaan! Gewoon Arsenal wegspelen en hopen op goed nieuws van de Cas!

Fijne avond en gefeliciteerd aan de Konya supporters ( of de GS supporters die nu overal vandaan gaan opduiken, maar dat maakt voetbal mooi he )

17 augustus 2013 om 23:20

Arsenal hoeft ook geen aankopen te doen om Fener te verslaan. Fener moet eerder aankopen doen om Arsenal te verslaan.

17 augustus 2013 om 23:22

Relax maat, thuis gaan we winnen van Arsenal. Hopen dat het gewoon goed gaat in de Emirates !

Heb een beetje vertrouwen

17 augustus 2013 om 23:44

Voor de thuiswedstrijd heb ik vertrouwen, maar uit echt niet. Maar we zullen zien, want ookal komen we voorbij Arsenal, dan is er CAS nog.

17 augustus 2013 om 23:49

Stap voor stap, laten we Arsenal maar eens voorbij zien te komen ( dat al 18 jaar achterelkaar uitkomt in de CL )

De rest is voor later.

17 augustus 2013 om 23:43

Jammer dat je hem zo persoonlijk opvat. Ik had het over de algemene opinie over mijn reacties op het onderwerp.

Over dat 'grapje' van jou:

Ik zie jouw hoofd niet en hoor je stem niet. Ik weet niet met welke bedoelingen jij een reactie typt. Ik reageer slechts op jouw reactie. Het is voor mij echter totaal geen issue canim, maak je geen zorgen hehe.

17 augustus 2013 om 23:47

Haha daarom kunnen we ook poppetjes erbij zetten he, en dat had ik toen ook gedaan

Off : Normaal gesproken krijg ik geen meldingen - geen idee waarom - en nu krijg ik er opeens 3 van Gangstarr, VZ gaan jullie nog wat doen aan dit ? Ik moet dus altijd zelfopzoeken of iemand op me heeft gereageerd..

17 augustus 2013 om 23:44

Dubbel post.

17 augustus 2013 om 23:44

Triple post.

17 augustus 2013 om 23:50

Haha, jaloerse Gangstar! Mag niet he!

17 augustus 2013 om 23:58

Uhm...

Arsenal wegspelen? als wij 0-2 voorstaan met geluk zonder enig vertoond voetbal en dat dan in de 2e helft 3 incasseren wat denk jij dan wel niet wat Arsenal met ons gaat doen?

ik hoop dat wij geslacht worden puur om het feit dat ik het zat ben met dit waardeloze tactiek die we al jaren hanteren, man wat is dit? Fc rosendaal voetbal? dit bestuur, deze voetballers, deze trainer en heel de club die geen voetbalinzicht heeft zal ons ten onder brengen!

Heeft Fenerbahçe serieus 13 miljoen betaald voor Emenike? Die 1 op 1 miste? Dacht eventjes dat Güiza meedeed, hij was de laatste die ik zo'n kans zag verprutsen.

Ümit Özat gaf destijds aan; Het doel van Fenerbahçe is niet om bekers te winnen, kampioen te worden. Ons doel is om Galatasaray af te stoppen, om boven Galatasaray te eindigen. Het fundament van Fenerbahçe is niet stevig gebouwd. Daar begint het probleem om te beginnen.

Het is nog vroeg om te oordelen, maar als je al spelers zoals Webo en Sow hebt, denk ik toch dat Emenike iets te overbodig is, zeker als je je bedenkt dat Kuyt als spits uit de voeten kan. Niets anders dan geldverspilling als je het mij vraagt. Voor dat geld zou ik liever een rechtsback halen, want Gökhan Gönül zal veel met blessures worstelen lijkt het en Mehmet Topuz is toch geen rechtsback. Het is onmogelijk om een aanvallende speler om te toveren tot een back. Tuurlijk, hij zal af en toe wel goed opkomen, maar verdedigend komen ze gewoon te kort.

Zoals m'n maat gangstarr al boven aangeeft; Spelen met 3 centrumspitsen. Sow-Webo-Emenike, waarvan 2 als vleugelspitsen dienen. Dit zijn geen giftige spelers die acties hebben zoals een pakweg Stoch. Daar zal de transfercomité toch wel eventjes achter hun oren gaan krabben. Speel dan toch gewoon 4-4-2. Dit systeem zal uitstekend passen bij Fenerbahçe. 4-3-3 in Turkije = zelfmoord. Destijds zagen we het ook bij Rijkaard. Oké, je scoort veel, maar je krijgt ook veel tegendoelpunten.

Het zal me niets verbazen als de buitenlandersregeling plotseling zal veranderen...

17 augustus 2013 om 23:48

Was vorig seizoen te zien

Offtopic: Wat zijn de consequenties als Fenerbahce uitgesloten wordt van Europees voetbal? Ze lopen dan inkomsten mis en moeten ze dan spelers verkopen? Ik ben namelijk benieuwd naar Kuyt. Hoop namelijk nog steeds dat Kuyt naar Feijenoord komt.

On: Opvallend dat ze hebben verloren, dacht dat ze dit wel redelijk eenvoudig zouden winnen en dat ze dan met een goed gevoel de voorbereiding tegen Arsenal zouden beginnen.

17 augustus 2013 om 23:43

Nee financieel maakt het niet uit, Fenerbahce AS ( dus alleen de voetbaltak ) heeft een omzet van 264 miljoen TL gehaald ( Exclusief de 78 miljoen dollar van de 81 fanshops verspreidt over Turkije )

We lopen dan inkomsten mis, maar verkopen hoeft niet. Daarvoor heeft de club teveel geld..

17 augustus 2013 om 23:46

Antwoord op je vraag. Ik verwacht niet dat spelers verkocht moeten worden als wij dit seizoen geen Europees voetbal mogen spelen. Fenerbahce heeft het financieel allemaal prima op orde wat dat betreft. Wel kan ik me voorstellen dat enkele spelers weg willen als ze geen Europees voetbal spelen. Spelers zoals Meireles en wellicht Kuyt.

Over het resultaat. Tegenwoordig is eenvoudig winnen van een kleine club zelfs één van de moeilijkste zaken in het Turkse voetbal. Natuurlijk wordt het wel verwacht als je zo een selectie hebt als Fener, maar onze spelers en trainer en vooral de mentaliteit en speelwijze lieten ons vanavond in de steek. Tegen Arsenal moet er een heel ander Fenerbahçe staan, anders ben ik bang voor een afgang.

Luister allen,

Mijn team zit heel graag op blaren, heeft tot op heden niet geleerd van haar fouten! Sinds Zico er niet meer is is mijn team dood gebloed. Er is geen enkel teken van leven. We spelen voetbal ala FC Rosendaal. Wij smijten met geld en gaan Gala dwarszitten met transfers en dan ze verkloten door op de bank warm te houden of te verhuren zoals Stoch ( terwijl we stoch het hardst nodig hebben ).

Fenerbahce toont geen ballen en spelen als een stel wijven zonder trots... Ik zou me kapot moeten schamen als voorzitter, ik zou me kapot moeten schamen als verdediger met zo'n salaris... Ik zou me schamen als club zijnde om Galatasaray ons voorbij heeft gestreefd met de aantal kampioenschappen en bekers.

Dit voelt alsof mijn club me met de jaar 5 jaar ouder maakt. Je koopt shirts, trainingspakken, seizoenskaarten, reist naar istanbul om aanwezig te zijn en dit krijg je ervoor terug.

We kunnen wel praten alsof het tijd nodig heeft etc etc, maar niemand hier durft te zeggen dat dit team ten diepste is gezonken en zich bezighoud met randzaken.

Gotumuzu yirtiyoruz ( gezegde in het turks dat we onze bilnaat verder openscheuren ) door Uefa op zijn kop te zetten om Europees mee te mogen doen en dan vertonen wij W A A R D E L O O S wijven voetbal zonder enig tactiek zonder enig inzicht zonder ene moer.

Vallah Galatasaray mag de 4e ster dragen want hun verdienen het! Roep maar wat mensen willen roepen maar degene die mij tegenspreekt is eenzelfde parasiet als heel het bestuur van Fener en de overige huichelaars.

Schaam je man om zoveel geld te mogen verdienen en dit te vertonen, wie zijn jullie? als jullie dit werkelijk waar zijn dan mogen jullie jezelf ophangen bij de 1e volgende boom die jullie tegenkomen!

Ik schaam me diep, vallah ik heb geen woorden en haren meer over sinds Zico weg is. Ik voel me genaaid, ten diepste.. Dit is hoe jullie je geld verdienen? Door je aanhang in de steek te laten en hun geld op te vreten?

Ooit komt er gerechtigheid en dan zal het te laat zijn!

17 augustus 2013 om 23:56

Ik snap jouw frustratie volkomen, dat heb ik nu momenteel ook.

18 augustus 2013 om 00:06

Join the club.

17 augustus 2013 om 23:57

Goede reactie man !!

Ik begrijp je gevoelens. Drie jaar geleden typte ik soortgelijke teksten over Gs. Jullie zijn een grote club. Je komt er uiteindelijk weer bovenop. Je moet alleen die virus Aziz laten oprotten.

18 augustus 2013 om 00:09

Gangstarr,

Virus ontloop je niet als het in je bloed zit, zoiets ga je ten strijd. Jammer dat ik hem nog niet tegen ben gekomen want geloof me en dit zweer ik je, als ik hem tegenkom... ik ga het niet eens roepen want dan ben ik mijn account kwijt en heb ik de Prism en de Feds voor mijn deur staan.

Turkse voetbal sterft af, wij strooien met geld en halen vedettes binnen ( op enkele na dan ), dit geld had allang in het jeugd gepompt moeten worden, allang moest er een structuur opgezet worden met het opleiden van. Niemand kan mij wijs maken dat er uit een land van 80+ mil inwoners alleen maar 1 getalenteerde speler is opgestaan genaamd Arda.

Wij zullen uiteindelijk in 20 tot 30 jaar als clubs en als nationaal elftal niets bereiken.

Galatasaray doet het voorlopig goed en daar mogen ze trots op zijn.

Wij roepen allemaal 6-1 dit dat en halen het verleden elke keer naar boven als een mong**l maar wie heeft er uiteindelijk dadelijk de 4e ster?

Op bepaalde vlakken zijn wij echt te dom om te poepen weetje dat?

18 augustus 2013 om 00:14

Hardnekkige virus is dat dan, want hij gaat maar niet weg:@
Maar dat komt ook door Fb-supporters zelf, namelijk de helft van Fener steunt hem.

18 augustus 2013 om 00:17

Haha, Ebbay die Aziz weg wilt. Misschien van naam veranderen..?

18 augustus 2013 om 00:23

Kan dat? En ter verduidelijking: ik heb die naam niet verzonnen, maar een vriend had het aangemaakt en nu leef ik daar jammer genoeg mee.

18 augustus 2013 om 00:29

En hoe weet jij eigenlijk wat Ebbay betekent?

Hey Ersun Yanal en Aziz Yildirim, een tip voor als jullie toevallig mee lezen!!

Als dit al jaren jullie tactiek is en jullie het niet willen veranderen raad ik jullie dit aan..
Speel in een heel ander opstelling, middenveld wordt toch niet gebruikt dus weg ermee! Alle ballen hoog naar voren dus kabouters Emenike en Sow verkopen! Dit is wat jullie moeten doen

8-0-0-2 opstelling! Koop Peter Crouch en Nikola Žigić. Misschien dat het "systeem" waar jullie zo op hopen eindelijk een keer zal werken..

P.s. Ik schaam me echt kapot!

Duidelijk bewijs dat Turkije verworden is tot een mickey mouse competitie. Jaren van wanbeleid en omkopingen komen nu langzaam tot uiting. Dit bewijst dat Fenerbahce al helemaal niets in Europa te zoeken heeft. Met veel geleend geld hebben ze nog de schijn op kunnen houden door (te) dure vedettes te binden, maar dit is een duidelijk teken dat het laatste uur geslagen heeft voor het Turkse voetbal.

18 augustus 2013 om 00:07

'geleend geld'.
Ik lachte luid op. Als je niets snapt van Fener moet je gewoon niet dit soort lachwekkende reacties plaatsen.

18 augustus 2013 om 00:10

Mkf,

Over 1 ding heeft die zeker gelijk, Als clubs en als nationaal elftal zijn wij te vergelijken met een mickey mouse competitie. Of vind je van niet?

18 augustus 2013 om 00:21

Er is internationaal gezien geen interesse in de Turkse competitie. Dat moet jij ook toegeven, het geld wat er in de competitie omgaat is fictief. De salarissen die betaald worden zijn echt niet gebaseerd op het daadwerkelijke geld van de clubs dat is een luchtbel. Turkije is qua competitie niet groter dan Portugal, Nederland of Belgie, dus waarom zouden ze wel dergelijke salarissen kunnen betalen?

18 augustus 2013 om 00:30

Omdat er ruim 80 miljoen mensen in Turkije wonen waarvan de meesten bloedfanatiek zijn. Er worden miljoenen shirts, trainingspakken, tshirts, dekbedden, etc verkocht, seizoenskaarten gaan als warme broodjes over de toonbank, losse kaartjes worden goed verkocht, betaalzenders voor voetbal doen goede zaken. Neem een Galatasaray als voorbeeld. Na Real Madrid heeft de TT Arena de meeste skyboxen van Europa die iedere wedstrijd vol zitten met hoge pieten. Aan sponsorgelden halen clubs ook miljoenen en miljoenen per jaar binnen.

Ik vergeet bijna de miljoenen Europese fans van Turkse voetbalclubs. Je moet echt niet onderschatten hoeveel geld ruim 80 miljoen voetbalfans opleveren.

18 augustus 2013 om 01:30

@paulus

het geld wat er in de competitie omgaat is fictief. De salarissen die betaald worden zijn echt niet gebaseerd op het daadwerkelijke geld van de clubs dat is een luchtbel

denk je dat het geld dat rondaa in de wereld dan echt is? het zijn enkel nummertjes... getallen die ze laten zien maar die er niet zijn... hoe denk je dat de crisis is ontstaan? idd, door met geld te smijten dat er niet was

18 augustus 2013 om 00:33

Nog iets, Paulusroiha. Ik heb al tientallen keren gelezen dat een sterke competitie zich onder andere kenmerkt door kleine clubs die van grote clubs kunnen winnen. Dus dat het in feite niet makkelijk is voor grote clubs om 'zomaar' even competitiewedstrijden te winnen, wat zou aangeven dat de competitie 'goed' en 'sterk' is. Maar nu Fenerbahce van een promovendus verliest is de Super Lig een Mickey Mouse competitie?

Seriously, ik snap jullie criteria echt niet.

Wat ik me net herinner he, waarom speelde Kuyt eigenlijk in godsnaam met zijn gehechte oog? Als je nou in plaats van hem Kadlec mee nam zou onze verdediging vandaag een stuk sterker staan.

18 augustus 2013 om 00:12

Ookal heb je kadlec, wij hebben geen systeem of enig tactiek, ik heb werkelijk waar geen 1x in de 92 min tictac voetbal gezien. Enigste waar wij opperkoning in zijn is de bal hoog naar voren peren in de hoop van..... Jij kan zelfs nog een coach zijn van onze club.

18 augustus 2013 om 00:21

Fener heeft de eerste helft goed gespeeld. Maar wat we dus vaker bij Fener zien, is dat als Fener voorstaat dat ze dan massaal gaan verdedigen. Maar de vraag is waarom. Misschien is het voortaan beter als Fener pas rond minuut 75-80 op voorsprong komt. Dan hoeven wij ook niet zo lang te kijken naar de geweldige verdedigingswerk van Fener.

18 augustus 2013 om 00:34

Verdedigen als je voor staat maar pas aanvallen als je achter staat. Wat is dat toch met Fenerbahce?

18 augustus 2013 om 00:16

Hij is echt hard. Hij zat gewoon met die oog te spelen op de bank

Begint bij de trainer zeer onervaren voor een
Grote club

Sow emineke kuyt
Meireles topuz baroni
caner bruno alves yobo gonul
Volkan

Is opzich wel een sterk opstelling, verdedigend als een muur. Fenerbahce mist helaas een creatieve nr 10 en de opstelling is altijd teleurstellend.

18 augustus 2013 om 01:34

bam als je caner als LB opstelt, heb je gatenkaas vanachter...

caner is verdedigend echt rot, en zeker als hij gepakt wordt bij de aanval.

HAK speelde goed tegen galatasaray vond ik dus hij of kadlec moeten het daar uitmaken.

vandaag hebben we gezien dat wanneer alper eruit ging dat het middenveld in elkaar klapte

als gokhan toch terug is kan je spelen met topuz op de flank ipv kuyt. het middnveld met alper, meireles en emre/topal

Leuke begin aan het seizoen Maar even serieus dit is nog maar de eerste week en iedereen heeft de hele seizoen al voorspelt hier op Voetbalzone. Voor hetzelfde geld verliest Fener niet meer dit seizoen. Ze spelen al jaren slecht voetbal wat gemaskeerd werd door het feit dat ze resultaat haalden en nu lukt het niet meer.

niemand heeft het over Alex.. Dat is wat FB mist

en dan salih in laten vallen op meirelles,

mert
gonul
egemen
bruno
kadlec
potuk
topal
emre
meirelles
sow
emenike

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren