Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax en Spartak zo goed als eens over transfersom Alderweireld’

Laatste update:

Volgens diverse Russische media is Ajax het zo goed als eens met Spartak Moskou over een transfer van Toby Alderweireld. Zo meldt Sport-Express dat beide partijen elkaar lijken te vinden in een transfersom van zo’n zeven miljoen euro. Woensdag staat er een ontmoeting gepland tussen de clubleiding van Spartak en de vertegenwoordigers van Alderweireld, onder wie zijn vader.

/

Enkel de salariseis van Alderweireld kan nog problemen opleveren, meldt het medium. De verdediger vraagt drie miljoen euro netto per seizoen en dat bedrag ligt rond de bovengrens van het salarishuis van de 21-voudig landskampioen. Aiden McGeady, José Manuel Jurado en Salvatore Bocchetti zijn op dit moment de grootverdieners bij de club. Met laatstgenoemde moet Alderweireld het centrum van de defensie gaan vormen.

Mochten de club en de 24-jarige Alderweireld overeenstemming bereiken, dan tekent de international van België een contract voor vier seizoenen. Eerder werd Alderweireld in verband gebracht met clubs als Bayer Leverkusen, Liverpool, Newcastle United en Norwich City.

Spartak Moskou is een mooie club voor Toby Alderweireld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus dat zou betekenen dat hij er zondag al niet bij is. Het zou dan zomaar nog een spannende wedstrijd kunnen worden.... Al zie ik dat niet zomaar gebeuren.

Toch wel een vreemde transfer. Als je er bij mooie Engelse clubs niet uit kan komen, om uiteindelijk in Rusland aan de bak te gaan.... Ben je niet ambitieus, maar kies je puur voor het geld. Dat is zijn goed recht natuurlijk, maar jammer voor zijn carriere.

13 augustus 2013 om 13:19

@ Stefvisser,

Ajax heeft zich al voorbereid op het vertrek van Toby Alderweireld, want dan zal Mike Van Der Hoorn zijn plek overnemen.

Mwua, aan de ene kant, vind ik, het wel een goede transfer, maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat mensen zeggen dat hij beter naar 'n Engelse, Duitse, Spaanse of Italiaanse subtopper gaat.

De Russische competitie is nu ook wel goed in ontwikkeling en Spartak Moskou speelt vrijwel elk jaar Europees voetbal. Verder betalen ze ook nog goed.

Maar ik kan me inderdaad wel voorstellen, dat als je bij clubs als Valencia, Tottenham Hotspur, Liverpool, Bayer Leverkusen, etc., dan voor Spartak Moskou kiest.

Maar Ajax zal waarschijnlijk 'n mooi bedrag voor Alderweireld krijgen en ze hebben Van Der Hoorn al binnengehaald.

Nu kijken of Ajax misschien nog wat zal doen op de transfermarkt, want stel dat Christian Eriksen ook nog vertrekt, dan sluit ik niet uit dat Ajax ook nog 'n middenvelder haalt, aangezien Siem De Jong best wel lang niet kan spelen.

13 augustus 2013 om 17:24

Tottenham of Spartak?
Natuurlijk zou dat dan Tottenham worden...
Snap dat dat jij je kan voorstellen dat men dan voor spartak kiest.

13 augustus 2013 om 19:47

Gelukkig gaan we nog iets verdienen aan Alderweireld, want met van der Hoorn hebben we 5 miljoen weggegooid. Onvoorstelbaar dat met Frank en Jaap in de gelederen een dergelijk aankoop gedaan is, voor dat geld, hopelijk gaan ze het tegendeel nog bewijzen.

13 augustus 2013 om 13:19

Ach, we hebben Van der Hoorn, die vreet Pellè op.

Mocht Alderweireld naar Spartak gaan kan dat maar één ding betekenen: een vette loonstrook.

13 augustus 2013 om 13:36

Vreselijk dit.
Hele tijd roepen dat je Ajax niet zomaar verlaat, en vervolgens voor de poen naar Moskou gaan. Sportief absoluut geen vooruitgang, En bij Ajax ben je ook nog eens zeker van Champions League voetbal.
Ga dan naar Norwich, speel je tenminste nog Premier League.

Nogmaals, Alderweireld je stelt me heel erg teleur met dit besluit en ik vrees dat we (mocht deze transfer doorgaan) in de toekomst weinig meer van je zullen horen, net als Balazs Dzsudzsak die destijds ook als 1 van de helden bij PSV gekozen heeft voor een vervolg van zijn carriere in het ''oo zo mooie Rusland.''

13 augustus 2013 om 13:48

Ja dat opvreten deed hij bij de Jong Italianen ook toch ;-)

13 augustus 2013 om 13:48

Dat jij niks van die spelers hoort, ligt eerder aan jou dan aan hen, want een speler als Honda heeft zich in Rusland in de spotlights gespeeld terwijl Dszudszak in verband gebracht werd met clubs als Inter en Liverpool.

13 augustus 2013 om 14:03

@koni020 @robiepsv

Ik ben het helemaal eens met robiepsv. Ga dan inderdaad voor the première league en werk je omhoog in een topcompetitie.

Ik merk aan jou Koni020 dat je iets met Rusland hebt en dat je niet objectief kan zijn. 99% in Nederland volgt de Russische competitie niet en ziet alleen af en toe een wedstrijd in de cl en dan niet van Spartak. Honda was veruit de beste speler van de eredivisie hij speelt al 3 jaar bij Cska en wordt af en toe in verband gebracht met topclubs door zijn geweldige talent maar van een transfer lijkt t niet te komen. Alderweireld en Dzsudzsak zijn niet die sterren als Honda is en daarom is het voor hen helemaal onmogelijk om erbovenuit te steken in Rusland. Je kiest niet voor je carriere als je naar Rusland gaat. Hetzelfde geld voor Oekraine en Turkije en de enige die het daar niet mee eens zijn, zijn Russen, Turken en Oekrainers.

13 augustus 2013 om 14:16

Alsof 99% van Nederland speciaal op de bank gaan zitten om naar Norwich City te kijken... Kom op zeg, Norwich City is best een aardige ploeg, maar Spartak schat ik toch echt hoger in hoor. Voor Engeland kun je beter naar Liverpool of Everton gaan, maar die clubs kwamen niet. En van Honda werd ook gezegd dat zijn carrière voorbij was toen hij naar Cska ging, dus ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat hij de ster van de Eredivisie was, want hij laat zien dat die flauwe kul over Rusland niets meer dan bullcrap is. Hij is wel mooi degene die via Rusland de stap naar AC Milan maakt en dat is toch echt Europese top hoor. Je kunt jezelf dus via deze competities ook gewoon in de spotlights spelen. Als Mkhitaryan, Honda en Fernandinho dat kunnen, dan kunnen de rest dat ook.

13 augustus 2013 om 14:23

@ Robiepsv

Wel apart dat jij al weet dat dit besluit al genomen is ofzo. Er staat alleen dat ajax bijna akkoord is, wat ook de vraag is aangezien het uit de russische media komt. Het is logisch dat je gaat luisteren naar wat een club je te bieden heeft, bovendien wie zegt voor de poen? De russische media zeggen dat ie 3 mln netto wil verdienen, wie zegt dat dat waar is dan? Ik neem aan dat hij net als bij Norwich gaat luisteren wat ze te zeggen hebben, maar toch het aanbod gaat afslaan.

13 augustus 2013 om 14:26

@ Robiepsv: hij heeft nog niet getekend hoor. Kan nog altijd afketsen

13 augustus 2013 om 14:33

Ben het helemaal met Koni020 eens. Sportief is dit toch een betere club dan een Norwich City en het is voor Toby tijd dat hij de volgende stap zet. Als er simpelweg geen enkele subtopper concreet wordt dan moet je op een gegeven moment je knopen tellen en een beslissing nemen. Als hij uitblinkt bij Spartak komt die Engelse / Spaanse / Duitse subtopper echt nog wel. Laten we ajb niet vergeten dat Toby nu gewoon nog tekort komt voor een basisplek bij een subtopper in de grote competities. Nee, Spartak is zo gek nog niet!

13 augustus 2013 om 14:35

Ik ken anders maar weinig spelers die van Rusland een transfer hebben gemaakt naar Engeland. Denk dat je in Nederland meer in de belangstelling staat. Een Honda komt anders ook maar lastig weg, nu alleen omdat hij bijna transfervrij is.

13 augustus 2013 om 14:40

@koni020

Ik wist niet dat Honda al naar Milan was is dat al rond? Mkhitaryan staat bekend als een van de grootste talenten van Europa maar ik heb hem nog nooit zien spelen en dat is vrij uitzonderlijk kan ik zeggen. Hij redt het net als Honda omdat hij uitzonderlijk getalenteerd is nogmaals dat zijn Toby en Dzsudzsak niet en de voorbeelden als Honda en Mkhitaryan zijn op 1 en max 2 handen te tellen.

Norwich ga ik niet speciaal voor op de bank zitten maar ik zie toch echt wel 10 wedstrijden van ze per jaar dat komt omdat ze spelen tegen Man U, Man Citty, Chelsea, Liverpool, Newcastle, Swansea, Arsenal, Tottenham. Je bent ook eerder in beeld bij deze clubs als je in de premiere league speelt, hetzelfde geldt voor Spanje, Italie en Duitsland.

13 augustus 2013 om 14:40

Dat is alleen maar omdat de club geen twee miljoen euro voor hem accepteert. Dan houden ze hem liever nog een half jaartje en vinden ze het niet erg als hij transfervrij vertrekt. Ik vind het maar vaag dat als Russische of Portugese clubs de ballen hebben om spelers aan hun contract te houden dat je dan moeilijk wegkomt, maar als Nederlandse clubs hun beste spelers voor te weinig miljoenen laten gaan ze dan te lief zijn en een voorbeeld aan dat soort clubs moeten nemen...

Bovendien hebben Vidic, Ivanovic, Arshavin, Pavlyuchenko, Bilyaletdinov, Zhirkov en Jo de overstap van Rusland naar Engeland gemaakt.

@viervierdrie,

Honda heeft al een soort van voorcontract getekend. Als hij niet nu naar Milan komt, dan komt hij in de winter. Bovendien kijk je niet voor Norwich City en dat is waar het uiteindelijk om gaat. Als je prijzen wil winnen, heb je daar bij Spartak meer kans op.

13 augustus 2013 om 15:06

@koni: Bij de meeste spelers die je opnoemt zijn de transfers al meer dan 5 jaar geleden gemaakt. Vidic vertrok bijvoorbeeld al bijna 8 jaar geleden naar United. Dan valt het toch tegen wat er in al die jaren vanuit Rusland naar Engeland is vertrokken. Zeker als je nagaat dan alleen Vidic en Ivanovic in Engeland geslaagd zijn. Nogal karig in zo'n lange periode.

13 augustus 2013 om 15:24

Wat een onzin bericht... waar in het verhaal zie je staan dat Toby gaat?
Sowieso is er geen bevestiging vanuit welke club dan ook. Ajax was eerder ook al rond met Norwich... daar is hij toch ook niet heen gegaan?

Kortom "alderweireld je stel me heel erg teleur met dit besluit" gaat in dit geval nergens over, simpelweg omdat er nog geen besluit is.

Verder mag je ervan uitgaan dat hij gewoon niet gaat omdat hij dan het WK kan vergeten... zo stom is hij echt niet.

13 augustus 2013 om 15:36

@ viervierdrie

Met koni heb ik hierover al eerder een discussie gevoerd. Die kerel is wat betreft de Russische competitie niet echt objectief.
Er stroomt Russisch bloed door zijn hart.

13 augustus 2013 om 15:44

@ Koni020

Inderdaad!
Ik word er helemaal ziek van dat elke PL club een verbetering is als je van een Ned topclub komt, belachelijk! Als ik de keuze had dan was ik ook liever naar een Russische topclub gegaan dan naar een nietszeggende club in de PL, vooral als je van Ajax komt.
Bedankt voor de mooie jaren Toby en wens je veel succes met je volgende uitdaging.

13 augustus 2013 om 15:59

@ Afclucas

ik zeg ook, mocht deze transfer doorgaan, dan stelt Alderweireld mij teleur. Het klopt dat het zover nog niet is.

Maar kom op jongens, Van Ajax naar Spartak Moskou is echt geen sportieve vooruitgang. Nogmaals, dan zou ik als Alderweireld zijnde nog lekker een jaartje bij Ajax Champions Laegue blijven spelen, en als hij echt zo goed is komt die Europese suptopclub in een mooie competitie (liverpool, Everton, Schalke 04, dus geen Rusland) echt wel volgend jaar.

13 augustus 2013 om 16:16

Drogba96,

Dat klopt ook wel wat jij zegt, maar dat heeft vooral met het bestuur te maken, die spelers aan hun contract durven te houden en ze niet na één goed seizoen al verkoopt. Waarom zou je bijvoorbeeld als Cska zijnde een sterspeler als Honda voor twee miljoen aan AC Milan verkopen als je hem nog een halfjaar kan behouden? Dat is een stuk voordeliger aangezien je nog van hem kan genieten en hij je kan helpen in de CL poules. Dat hij dan transfervrij vertrekt is jammer, maar liever transfervrij laten gaan dan voor veel te weinig miljoenen verkopen. Zo redeneren het Russische bestuur een beetje.

@robiepsv,

Dat jij je als Psv'er druk maakt om wat een Ajacied doet vind ik vrij opmerkelijk. Daarnaast vind ik het vrij goedkoop scoren van je om me op mijn nationaliteit af te rekenen, want dankzij mijn nationaliteit kan ik er een stuk beter over oordelen dan jij, dus in dit geval ben jij hier degene die niet objectief is. Volgens mij heb ik onlangs nog gezegd dat dit een soort Lens-dinamo Kiev geval is, waarbij de Russische competitie beter is dan de Oekraïense. Bovendien vind ik ook dat je beter naar een Russische titelkandidaat kan gaan dan naar een nietszeggende ploeg in Engeland. En jij lijkt te vergeten dat Ajax ook nog een rol speelt en dat Alderweirelds contract dit seizoen afloopt. Ajax moet hem dus wel verkopen en Alderweireld wil ook dat Ajax hem verkoopt.

13 augustus 2013 om 16:31

@ Koni

ik maak mij als PSV supporter druk over de huidige ontwikkelingen van het Nederlandse voetbal. Ik vind het zorgwekkend als (op dit moment) de beste verdediger van Ajax, nummer 1 van Nederland, overweegt naar de Nummer 3 van Rusland te gaan om daar vervolgens Europa League te spelen. Daarom zeg ik: Kies niet voor de poen en zou ik eerder naar Norwich gaan omdat je daar Premier League speelt. maar het allerbeste zou natuurlijk als hij gewoon nog een jaartje bij Ajax Champions League blijft spelen en wellicht met Belgie naar WK en daarna een nog mooiere transfer af te dwingen naar een club als Everton of Liverpool.

Qua nationaliteit vind ik het niet erg dat je Russisch bent, maar ik vind wel dat je een beetje te pro - russisch reageert als het om het Russische voetbal gaat en naar mijn mening dus niet geheel objectief. vanuit een Russische bril zeg maar.
Lens - Kiev vind ik ook super jammer, absoluut. Zou me ook nix verbazen als je daar weinig meer van hoort.
Ten slotte verlengd Ajax het contract echt wel met Alderweireld als Aldeweireld het zelf ook wil. Het gaat in deze situatie om wat Alderweireld wil, en niet om wat Ajax wil. Ajax zou het toejuichen als hij nog een jaartje in Amsferdam blijft.

13 augustus 2013 om 16:39

Nou ik vind als je een stap maakt vanuit de top van de eredivisie na Cska, Spartak of Zenit je zeker een stap vooruit maakt.
Dzsudzsak ging destijds na Anzi, tsja dat is wel wat anders dan de traditionele Russische top 3.
Spartak zal wel niet zijn eerste keus zijn, maar denk dat hij beter hier past, dan bij Norwich. Bij Spartak kan hij tenminste zijn 'aanvallende voetballende intenties' vaker toepassen dan bij Norwich, wat mij niks zal verbazen als die dit seizoen meteen weer degraderen.
En als hij ter compensatie ook nog eens misschien wel 3 miljoen per jaar kan verdienen, zou ik alvast Russisch gaan oefenen!!

13 augustus 2013 om 17:30

@robiepsv: helemaal gelijk
zoals zovaak blijkt kan je ej daar toch minder goed doorontwikkelen dan in de engelse competitie. zoals je zag bij een speler als Dembele. eerst naar Fulham waarna je een stap hogerop kan maken naar Tottenham! ik denk dat deze wijze beter is voor een speler als Alderweireld dan naar een russische club te gaan...

13 augustus 2013 om 17:51

Het feit dat je de Russische nationaliteit hebt en de Russische competitie volgt geeft je misschien beter inzicht in zaken. Je weet er meer van af. Het betekend echter niet dat je objectiever reageert, integendeel zelfs.

13 augustus 2013 om 17:53

@robiepsv,

Jij mag vinden van mij wat je wil. Het enige wat ik wil tot mensen zoals jij probeer door te dringen is dat je in Rusland niet alleen maar voor de poen hoeft te gaan en dat je daar ook gewoon in de spotlights staat. Ik denk ook dat het hier tijd wordt om te beseffen dat de absolute topclubs steeds minder naar Nederland komen. Spelers zoals Sneijder, Ibrahimovic, Robben, van Persie etc zijn er gewoon niet meer. Natuurlijk zullen er wel een paar uitzonderingen zijn, zoals van Ginkel, Büttner en waarschijnlijk ook Eriksen, maar laten we hier blij zijn als er een club komt die het geld overhebben voor je spelers, want wanneer een FC Utrecht of een Vitesse onderuit gaan tegen een amateurclub uit Luxemburg of een club uit Roemenië die in het linkerrijtje speelt, moet je ook wel snappen dat de clubs huiverig worden over het niveau.

14 augustus 2013 om 09:15

@willem, je moet die jongen niet beoordelen op 1 wedstrijd? Ik was ook niet zo overtuigd van hem maar hij is bij utrecht niet voor niks speler van het jaar geworden en speelde gewoon een top seizoen ? ze zijn bij utrecht in ieder geval goed ziek van zijn vetrek !

13 augustus 2013 om 13:23

Als de mooie Engelse clubs niet komen, moet je als Alderweireld zijnde blij zijn met een mooie club als Spartak Moskou, waar ze geen kick & rush spelen zoals bij Norwich, maar graag aanvallend 4-3-3 spelen waar hij goed bij zal passen.

13 augustus 2013 om 13:31

Nu is hij natuurlijk wel uitermate geschikt voor het kick and rush voetbal. Hij strooit met enige regelmaat met lange passes waarmee Ricky zijn voordeel kan doen.

13 augustus 2013 om 13:45

Tuurlijk, hij heeft een goede crosspass, maar ik vind Alderweireld veel meer bij een voetballend team passen en Spartak is zo'n team. Ik heb echt heel veel vertrouwen in hun selectie en de trainer Valery Karpin, die als trainer een type Frank de Boer is, maar in interviews een stuk arroganter overkomt. Ze hebben goed en gericht ingekocht met de komst van Glushakov, Tino Costa, Özbiliz en Barrios terwijl Yakovlev, een jeugdspeler, ook het verschil maakt. Ze hebben in 4 uitwedstrijden 10 punten gehaald, waaronder een dikke 1-4 overwinning op buurman Dinamo Moskou. Dan ben je in mijn ogen gewoon een titelkandidaat.

Pesyakov
Parshivlyuk
Alderweireld
Bocchetti
D.Kombarov
Glushakov
Jurado
Costa
McGeady/Aras
Movsisyan
Yakovlev
13 augustus 2013 om 14:08

Klopt, Alderweireld komt verdedigend zo nu en dan wel eens tekort en is duidelijk de mindere broeder van de drie belgen van ajax Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld. Een voetballende ploeg waarin hij naar hartelust mee kan spelen met de rest van het team is voor hem perfect.

13 augustus 2013 om 16:00

Alderweireld is beter dan Vermaelen... Misschien dat je dat nu nog niet kan zeggen. Maar dat zou over een paar jaar blijken. Vermaelen heeft helaas al jaren zn niveau niet gehaald. Of bij Ajax gewoon boven zn eigen kunnen gespeeld.

13 augustus 2013 om 13:24

Volkomen logische keuze keus toch? Waarom zou je ergens in de middenmoot/degradatiezone in Engeland gaan spelen als je ook bij Spartak om de titel kan spelen en regelmatig Champion's League zal spelen en er ook nog eens heel dik voor betaald krijgt.

13 augustus 2013 om 13:29

Spartak Moskou is toch al 7 jaar geen kampioen meer geworden?? Dus tijd voor een titel wordt het wel daar..

Vindt dit wel een betere keuze dan Norwich eerlijk gezegd want uiteindelijk was dat nog maar de enige club die echt concreet was geworden..

Is de transfersom weer 8 miljoen of heeft Spartak meer dan Norwich geboden?

13 augustus 2013 om 13:37

Ze zijn al ruim 12-13 jaar geen kampioen meer geworden.

13 augustus 2013 om 13:40

Nou ja, ze hebben in de laatste 20 jaar iets van 14x Champions League gespeeld, dus ze doen wel mee om de titel. Ze spelen altijd Europees. Moskou is een aantrekkelijke stad geworden voor mensen met geld. Sowieso een betere keuze dan Norwich.

13 augustus 2013 om 13:43

In het bericht staat 7 miljoen

13 augustus 2013 om 13:35

Ik betwijfel dan ook of dit bericht serieus te nemen is. Alderweireld had van de week nog in de pers gezegd dat hij niet voor het geld zou kiezen, en nu zouden zijn salariseisen een knelpunt zijn?

13 augustus 2013 om 15:17

Salaris is het enige wat nog een knelpunt kan zijn. Betekend niet dat het ook een knelpunt is. Waarschijnlijk zal er een deze dagen over het salaris onderhandeld worden en is dat nog het enige wat onderhandeld moet worden. Dat is zoals ik het lees.

13 augustus 2013 om 13:37

Het is maar hoe je het bekijkt, de Russische competitie is wel zwaarder dan de Nederlandse, dus langer blijven zou n jo ogen desastreus zijn voor zijn carrière? Kijk hij gaat nu sportief en financieel er op vooruit. Prima toch.

13 augustus 2013 om 16:56

Ja en nog vreemder is het dat hij dan zegt dat geld niet het belangrijkste is...

13 augustus 2013 om 18:16

Niet ambiteus? Een club dat 21keer kampioen is geweest. Dit jaar titelkanidaat nummer 1 is en 3 keer meer geld krijgt en gewoon naar een evensterke club gaat. In rusland ook nog als een filmster behandeld word. Alleen rusland is al 2 keer groter dan europa en speelt voor een veel groter publiek.

Prima club, zeker voor zijn bankrekening. Ik denk dat je als voetballer toch liever in de Spaanse, Engelse of Duitse competitie wil spelen, maar Toby heeft de clubs niet echt voor het uitkiezen, dus lijkt me een prima stap.

Als hij dan toch naar Rusland vertrekt dan moet hij inderdaad direct maar een goed salaris eisen en krijgen anders kan hij net zo goed blijven lijkt mij.

Kun je beter blijven en wachten op een grotere engelse of Duitse ploeg want uit rusland kom je niet meer weg...

13 augustus 2013 om 13:22

Die grote Engelse clubs komen niet voor Toby, clubs als Newcastle en Norwich zijn gewoon zijn niveau, voor Arsenal en Spurs komt hij gewoon tekort en Bayer vond hij zelf niet interessant qua salaris.

13 augustus 2013 om 13:25

Bayer is ook geen stap vooruit, met Ajax speelt hij CL, kan kampioen worden en Bayer speelt 1 x in 5 jaar CL. Niveau van Tottenham zou hij zeker wel kunnen halen, de enige goeie verdediger daar is Vertonghen.

13 augustus 2013 om 13:40

Bayer is wel degelijk een stap vooruit. Veel betere competitie en spelen altijd top 4, 5

13 augustus 2013 om 13:43

Bayer is gewoon de 3/4e ploeg van Duitsland dus altijd Champions League, daarnaast is de competitie veel sterker, dus zeker een stap vooruit.

13 augustus 2013 om 13:46

Wanneer gaan mensen hier nou eens begrijpen dat Bayer helemaal geen optie is geweest voor Aldeweireld. Bayer wilde niet voldoen aan de transfersom van Ajax en Aldeweireld heeft dus nooit de verdergaande gesprekken gevoerd, aangezien ze zijn transfersom toch niet wilden betalen.

Eriksen ja, die had de keuze om voor Bayer te gaan spelen en heeft deze interesse afgewimpeld omdat hij hoger wil dan dat.

13 augustus 2013 om 14:09

En als Alderweireld erbij komt is Vertonghen nog steeds de enige goede verdediger

13 augustus 2013 om 14:32

@v-watcher

Hoe weet jij nu of Aldeweireld wel of niet bij Arsenal thuis hoort? Waar baseer je dit op? Je zegt uiteindelijk maar wat. Jan Vertonghen had bijvoorbeeld net zo goed kunnen falen bij Tottenham, je hebt nooit de garantie dat je slaagt en doorbreekt op het hoogste niveau.

Laat Aldeweireld even zelf beslissen waar hij zin in heeft. Imho hoort hij wel thuis bij een top 10 club in de PL.

Als een speler zo slecht als Gervinho 2 jaar bij Arsenal de kans krijgt om te spelen waarom Aldeweireld dan niet?

13 augustus 2013 om 14:40

"niveau van Tottenham zou hij zeker wel kunnen halen, de enige goeie verdediger daar is Vertonghen."

Ooit gehoord van Kaboul? Schat ik toch iets hoger in dan onze vriend Toby. Dawson is over zijn piek heen, maar toch ook nog een klasse verdediger hoor!

Uiteindelijk kiezen ze toch allemaal voor het geld.. Eerst zei Alderweireld nog dat hij alleen bij Ajax vertrekt voor een Europese topclub, maar nu gaat hij waarschijnlijk toch voor het geld kiezen en naar Moskou. Niet meer serieus te nemen.

13 augustus 2013 om 13:23

Maar hij ziet nu in dat die Europese topclub gewoon nooit voor hem gaat komen en kiest nu voor de centjes zodat hij nooit meer ergens aan hoeft te denken, meer dan logisch ook.

13 augustus 2013 om 13:50

Onzin. Moet nog maar zien of dit verhaal waar is, Aldeweireld zou al betere Russische clubs dan Spartak in een vroeg stadium afgewezen hebben, dus waarom hier dan wel op ingaan?

Ajax was ook al rond met Norwich en dat ging ook niet door, zal me niks verbazen als dit hetzelfde verhaal is.

13 augustus 2013 om 13:53

@inkeajacied,

Vergeet niet dat dat een moment was waarbij Alderweireld toen dacht dat de Europese subtop zou komen, maar het uiteindelijk bij Norwich City bleef. Daar zou ik als Alderweireld zijnde ook niet op ingaan.

13 augustus 2013 om 13:58

Leverkusen was toch wel de subtop van Europa (de nummer 3 van Duitsland), alleen die weigerde aan de transfersom te voldoen dus was keken ze verder.

13 augustus 2013 om 16:02

Wie zegt dat Alderweireld dit ook daadwerkelijk doet? Jij? Omdat hier staat dat de clubs het bijna eens zijn?

Ik zou Toby groot gelijk geven, als er geen echte topclub komt, lekker cashen!

13 augustus 2013 om 16:21

Toby heeft al aangegeven dat hij Spartak niet gelijk zal afwijzen. Ik geef hem ook gelijk. Toby is een verdediger die niet bij de absolute top behoord dus dan maar lekker je zakken vullen en financieel onafhankelijk zijn. Mooi toch.

Alleen spreekt hij zichzelf dan wel tegen dat hij alleen Ajax verlaat voor een topclub. Maja dat zeggen wel meer voetballers.

7 Miljoen is een prima bedrag voor Toby, die eigenlijk toch weg wil en een contract heeft voor een jaar.
Of de club een goede keuze is laat ik in het midden, heb persoonlijk niks met russisch voetbal.

13 augustus 2013 om 13:24

zo laat je het dus niet in het midden

Speculaties dit... Hij blijft gewoon bij Ajax.

13 augustus 2013 om 13:42

Maar meneer wil graag 3 miljoen netto per seizoen.
Zullen we eens uitrekenen hoeveel dat bruto is in ons belastingparadijs?
Daar komt Ajax bij lange na niet in de buurt!

13 augustus 2013 om 14:01

Toby weet vast ook dat die ongelukkig gaat worden in land als Rusland.

Drie miljoen netto vragen...

Nu snap ik waarom Norwich niet goed genoeg voor het was, en Spartak mogelijk wel!

13 augustus 2013 om 14:26

Waarom neem je meteen aan dat dit klopt? zijn allemaal geruchten uit de Russische media he, weet jij veel of dit waar is. Hij zal dit waarschijnlijk toch gaan afwijzen, als hij eerdere clubs ook afwees. Hij gaat alleen luisteren naar de aanbieding, en dat is niet meer dan logisch.

13 augustus 2013 om 14:28

Kortom: we kunnen maar beter helemaal geen nieuws meer lezen omdat er toch waarschijnlijk niets van klopt?

13 augustus 2013 om 14:32

Haha tuurlijk wel, maar dit wordt door VZ, wat vaak geruchten als nieuws brengt, overgenomen van de Russische media, dus dan kan je er toch niet blind van uitgaan dat dit allemaal klopt? Als je dit soort sites een beetje volgt weet je dat de helft van de berichten zowat is gebaseerd op een gerucht en later weer ontkend wordt door partijen.

13 augustus 2013 om 15:21

Aah, dus ik moet selectief gaan lezen?
- Wat leuk is klopt
- Wat niet leuk is klopt niet
Zoiets?

13 augustus 2013 om 15:44

Zou mooi zijn! :P Nee ik bedoel dat de voetbalpers voornamelijk bestaat uit geruchten en speculatie, en dat het daarom vind ik niet juist is om te gaan roepen oh wat een geldwolf die Alderweireld (bij wijze van spreke), alleen omdat een russisch blaadje zegt dat hij 3 mln vraagt (terwijl ze volgens mij nog niet eens in gesprek zijn geweest).

13 augustus 2013 om 15:50

Je hebt er absoluut gelijk in dat je niet alles wat in de pers wordt gezegd voor zoete koek moet slikken.
Maar... vaak is het wel zo: waar rook is, is vuur.

Drie miljoen netto voor een relatief gewone centrumverdediger... Ik kan het Alderweireld absoluut niet kwalijk nemen als hij dit doet.

13 augustus 2013 om 13:40

Nouja.. het is zijn eigen eis. Vooralsnog niet hetgeen dat spartak wil bieden.
Des te laat hij zien dat zijn salaris boven alles gaat.

Spartak wordt er dan zeker sterker op met zo'n goede verdediger

Zou prima zijn! Lekker doorstromen en weer meer Nederlandse jongens in de basis bij Ajax.

Ik vind het echt onbegrijpelijk. Ik zou zeker niet liever bij Spartak spelen dan bij Norwich. In Rusland speel je jezelf gewoon niet snel in de kijker. Spartak speelt Europa League en is nou niet bepaald onderdeel van de absolute top in Rusland (dat blijven Zenit en Cska). Het lijkt mij een keuze voor het geld en dat valt me toch enigszins tegen. Alderweireld is van een hoger niveau dan Spartak.

13 augustus 2013 om 13:27

Dan vind ik dat je Alderweireld lichtelijk overschat. Ik vind hem juist van het niveau top van Rusland(waar Spartak ook gewoon bij hoort) en de subtop van Europa, zoals Everton en AS Roma.

13 augustus 2013 om 14:12

@zindaras

Alderweireld zal bij Norwich een stuk minder verdienen, denk wel de helft

daarbij zal hij bij Norwich voornamelijk moeten verdedigen, wat niet zijn sterkste punt is...

ik denk dat Norwich sowieso geen goede keuze is, hoewel het natuurlijk jammer is dat hij naar Rusland gaat. Had hem ook liever bij een voetballende ploeg in Duitsland of Engeland gezien, Swansea/leverkussen oid

13 augustus 2013 om 15:56

@ Tinuske

Is dat zo? Iedereen roept natuurlijk wel dat spelers alleen maar voor het geld kiezen als ze naar Rusland gaan. Maar betalen ze in Engeland, Spanje, Duitsland en Italië nu zo veel minder? Ik heb het idee dat dit best wel eens mee valt.
Bovendien is de keuze ook wat genuanceerder. Norwich speelt in een topcompetitie, maar speelt daar hoogstens in de middenmoot. De club is vele malen kleiner dan Spartak en de voorzieningen zijn een heel stuk beter in Moskou. Spartak speelt in een mindere competitie, maar speelt daar wel om de prijzen. Bovendien speelt het altijd Europees en met regelmaat ook in de CL. Norwich is bovendien een boerendorp vergeleken met een wereldstad als Moskou. Kortom er zijn heel wat meer redenen die doorslaggevend kunnen zijn.

13 augustus 2013 om 16:34

ik heb helemaal niks over Norwich gezegd, weet ook wel dat die niet verder komen dan middenmooit, maar daarbij Spartak zal voorlopig ook geen CL spelen hoor...

en inderdaad, in die landen betalen ze veel, maar hij eist 3 miljoen Netto!! dat betalen ze in die landen echt niet aan Alderweireld (en kan me haast niet voorstellen dat spartak dat daadwerkelijk gaat betalen)

Alderweireld wil naar OF een subtopper/topper in een topcompetitie OF belachelijk veel cashen

13 augustus 2013 om 16:55

Zijn lange bal is nou juist een van zijn sterke punten, en het lijkt me dat hij die bij Norwich zeer goed kan gebruiken. Sure, Norwich speelt in principe voor de middenmoot, maar dat doet Swansea ook, en bij Norwich kan je jezelf echt in de etalage zetten. Bij Spartak is dat een stuk lastiger. Spartak is misschien nu hoger, maar ik denk dat Norwich makkelijker als springplank te gebruiken is. Daarom zou ik als Alderweireld nu eerder naar Norwich gaan. Maar beide clubs lijken mij te klein voor hem. Ik denk dat Alderweireld bij bijvoorbeeld een Everton niet zou misstaan.

Blijf dan bij Ajax zou ik zeggen. Ik zou nog eerder voor Norwich willen spelen dan voor Spartak. Een keuze voor Spartak is dan ook een duidelijke keuze voor geld, niet voor sportieve ambities. Maar goed, zijn keuze niet de mijne, alleen jammer.

13 augustus 2013 om 13:41

Wat moet je in Norwich..? Engeland is toch een Wat Disney competitie....bovendien Norwich.....daar ga je het echt naar je zin hebben. Dus qua stad wint Moskou het ruimschoots. Ook qua voetbal is het een groot verschil, liever verzorgd voetballen bij Spartak dan lange ballen en alleen maar kleunen, want dat is Norwich.

13 augustus 2013 om 16:09

Ik vind het ook te gemakkelijk om spelers als geldwolf weg te zetten als ze voor Rusland kiezen. Al moet gezegd worden dat clubs als Anzhi wel hard hun best deden om dit beeld zo te houden.

In de top 4 competities en tegenwoordig ook in Frankrijk worden net zo goed heel goed betaald. Ik denk dat er buiten het geld ook nog genoeg andere redenen kunnen zijn om de top van Rusland te prefereren boven de middenmoot van Engeland.

Neem nu dit geval. Norwich of Spartak.

Norwich speelt weliswaar in een topcompetitie, maar speelt daar hoogstens in de middenmoot. Spartak speelt in een mindere competitie, maar speelt daar wel om de prijzen. Bovendien speelt het altijd Europees en met regelmaat ook in de CL. Norwich is als club vele malen kleiner dan Spartak. En de voorzieningen zijn een heel stuk beter in Rusland. Norwich is bovendien een boerendorp vergeleken met een wereldstad als Moskou.

Als Alderweireld komt hoop ik dat Sergei Bryzgalov ergens anders speeltijd krijgt, want hij is ook een zeer talentvolle verdediger en aangezien Carioca liet zien dat hij ook centraal achterin kan spelen, denk ik niet dat Bryzgalov op veel speeltijd kan rekenen.

Hij is toch de stuk minder dan vertonghen. Dat ziet hij zelf ook in. Of hij moet kiezen voor een Duitse/engelse subtopper of hij kiest voor het geld. Dat laatste lijkt hij nu te gaan doen.

Graag voor zondag.
Tuurlijk is er al een vervanger maar die is niet zo sterk als ailderwereld.moet zeggen dat im feyenoord al geen kans gaf maar zonder de Jong,ailderwereld kon het weleens anders worden..

Waar baseer je dat op ? Volgens mij is het een feit dat hij het serieus overweegt. Kan het mij voorstellen, met zon salaris.

voor alderweireld is dit sportief gezien een stap opzij, ik vind spartak niet beter dan ajax maar de competitie is wel weer beter.
financieel gaat hij erop vooruit, dat is duidelijk.
ik denk niet dat hij uit beeld raakt voor andere clubs omdat hij pas 24 is.

ajax krijgt nog een mooie zak geld voor een speler met 1jarig contract en spartak krijgt er een goede verdediger bij.

al met al denk ik dat dit gewoon een goede transfer voor iedereen is.

@bliek
feyenoord gaat daar nooit winnen, ook als ajax zonder van rhijn de jong en alderweireld speelt. Ik hoop natuurlijk op een gelijkspel of een overwinning voor feyenoord want dat is beter voor twente. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is dat alderwereild gaat, want waarom heeft ajax anders vdhoorn gehaald? nu heb je moisander-vdhoorn met daarachter denswil,veltman e.d. Dus die hebben ze ook al opgevangen, het word anders als eriksen ook weggaat, omdat de jong nu ook geblesseerd is.

13 augustus 2013 om 13:36

Feyenoord is eerder een concurrent voor Twente dan dat Ajax dat is voor Twente, dus waarom hoop je niet op een overwinning voor Ajax ?

13 augustus 2013 om 14:42

Realistisch gezien heb je gelijk, denk dat het bij mij meer hoop is omdat ik natuurlijk hoop dat twente zo hoog eindigd. Feyenoord gaat nog wel morsen tegen kleintjes en ajax doet dat minder, ik gun het feyenoord ook wel, zeker na zondag.

Zeven miljoen voor Alderweireld terwijl Vlaar slechts vier miljoen opbracht. Vind het ongelovelijk veel geld voor een modale verdediger.

13 augustus 2013 om 13:40

Alderweireld is natuurlijk wel 1 of 2 klasses beter dan Vlaar.

13 augustus 2013 om 16:12

Alderweireld is 3 jaar jonger en heeft in tegenstelling tot Vlaar 3 titels gewonnen met Ajax en laten zien in de CL zijn mannetje te staan. Compleet logisch dat hij meer opbrengt dan Vlaar.

Tis dat het een Belg is zodat het me uiteindelijk weinig kan schelen maar als je naar Moskou wilt nou doeiiii

Goeie stap voor Alderweireld. Het grote geld verdienen bij de absolute top zit er voor hem niet in. Naast Vertonghen leek het een topper, maar veel meer dan een degelijke verdediger vind ik hem eigenlijk niet.

Allemachtig, 3 miljoen euro netto, per seizoen? Wie weigert dat tegenwoordig nog? Als Spartak akkoord gaat met een contract van 12 miljoen euro netto (4 seizoenen x 3 miljoen per jaar), heeft Toby dit zeer goed onderhandelt.

Ik schat Alderweireld wel hoger in dan Vlaar als ik heel eerlijk ben

13 augustus 2013 om 16:22

Voetballend wel, maar voor de rest is Vlaar vele malen beter. Vlaar is een echte beer, daar kom je niet zo snel langs. Alderweireld laat zich te makkelijk aan de kant zetten. Ik denk dat ze over het algemeen gelijkwaardig zijn.

Redelijke transfer voor Alderweireld zelf, en drie miljoen per jaar is ook niet niks! Jammer voor Ajax maar de opvolgers staan al klaar.

7 miljoen, waar zou je als Ajax zijnde dat in kunnen investeren? Waarschijnlijk weer 7 super talenten voor 1 miljoen per stuk, we zullen zien.

Man man wat vind ik dit weer sonde van zo'n speler. Jongens als Alderweireld kunnen veel beter in de subtop van Engeland terrecht, zoals bij Newcastle of zelfs Norwich. Stukken beter voor zo'n jongen om te groeien.

Ik vind Norwich en Spartak allebei een stap vooruit, snap alleen niet waarom hij wel naar Spartak wil en niet naar Norwich. Bij Norwich valt hij veel sneller op bij grote PL clubs

Ik weet het niet hoor.

Spartak Moskou is best een mooie club in Rusland met ook wel redelijk wat goede spelers in de selectie. Maar Spartak staat nou de laatste jaren niet bekend om het meespelen met de prijzen toch? Laatste jaren zijn dat toch met name Cska Moskou en Zenith of heb ik het verkeerd? (volg het Russisch voetbal niet zo heel veel)

Verder heeft hij o.a. Bayer Leverkussen afgewezen omdat hij een hoger aangeschrevne club wilde en nu an hij naar Spartak Moskou.

Ik zou dan gewoon bijtekenen bij Ajax (1jaar) en volgend jaar kijken. Als die nog één jaar goed speelt bij Ajax in de Champions League (waarvan die verzekerd is) dan kan er zomaar een veel grotere club dan Spartak Moskou komen voor Alderweireld. Daarnaast is de transfermarkt op het moment ook nog een tijd open, dus geen haast.

Enige waarvoor je daadwerkelijk naar Spartak zou gaan zou een bizar salaris zijn. Want Leverkussen speelt in de Bundesliga (veel sterkere competitie) en daar kan je ook aardig goed verdienen en zit je ongeveer in hetzelfde schuitje qua prijzen als bij Spartak Moskou. Dus ik zou het erg raar vinden indien Alderweireld besluit om in te gaan op deze aanbieding...

Daarnaast moest je nog maar in beeld zien te blijven bij de Belgische nationale ploeg in Rusland... Al speelt een Lombaerts ook in Rusland maar oké...

13 augustus 2013 om 13:51

Alderweireld heeft Leverkusen nooit afgewezen. Bayer vond Alderweireld juist veel te duur en ging voor de goedkopere Spahic. En Spartak heeft al 12 jaar geen titel meer gewonnen, maar ze hebben nu een uitstekend materiaal waarmee je voor de titel strijdt.

13 augustus 2013 om 15:14

Klopt. Ik weet wel dat Spartak uitstekend materiaal heeft. Maar ze hebben bijvoorbeeld toch ook nog een speler als Emenike gewoon verkocht aan Fenerbahce. Als je als club wilt groeien hou je Emenike toch? Is gewoon een hele goede spits. Maar er spelen ook spelers die ik zelf minder vind zoals bijvoorbeeld een Ari.

Ik dacht dat Alderweireld ook niet naar Leverkussen wilde trouwens, vandaar dat ik dat poste Maar ik wist het niet precies meer

13 augustus 2013 om 15:52

Emenike wilde zelf dolgraag terug naar Turkije. Natuurlijk had Spartak hem graag behouden, maar als je Emenike tegen zijn zin houdt heb je een ongemotiveerde speler in je groep en dat wil Spartak voorkomen. Bovendien is 15 miljoen het maximale wat je voor Emenike kan krijgen, dus ik vind dat goed gehandeld. Met Barrios, die voor 3 miljoen is overgekomen uit China, heb je een uitstekende opvolger. Ari heeft het prima gedaan hoor trouwens. Hij heeft heel veel voor Spartak gegeven en is meerdere keren belangrijk geweest, maar nu hij zijn aflopende contract niet wil verlengen is hij teruggezet naar het tweede. Toch vind ik dat hij die 3 miljoen meer dan waard is geweest.

Alderweireld wilde zelf dolgraag naar Bayer, maar Bayer vond hem te duur.

Ik vind het geen goede keus van Alderweireld als hij hiero ingaat, maar voor Ajax vind ik het een goede deal!

Leg er zelf nog wat miljoenen bij en haal tadic op. Ajax heeft echt een buitenspeler nodig die veel bruikbare voorzetten geeft.

Het is altijd moeilijk te begrijpen dit voor Ajax, ze willen door in de CL, maar heb niet het gevoel of je zonder Alderweireld wel kans maakt. Van der Hoorn is nog lange niet zo ver, andesr zou hij niet nu bij Jong Ajax voetballen. Als Eriksen ook nog weg gaat heeft Ajax toch echte en probleem. Ander ding wat ik altijd raar vind, is dat Eriksen nog speelt, dacht dat Ajax de regel had als ze het contract niet verlengen dat ze naar jong Ajax moeten.

13 augustus 2013 om 14:15

Ajax heeft al een mondelinge overeenkomst met Eriksen dat hij verlengt als hij niet weggaat. Dit zal aan het eind van de transfer periode gebeuren, geldt eveneens voor Alderweireld.

Ik denk dat dit een goede transfer is voor alle partijen. Alderweireld gaat er sportief wellicht niet heel veel op vooruit, want Ajax en Spartak is redelijk gelijkwaardig. Qua competitie is het verbetering.

Veel van de leden zullen het team van Spartak niet kennen dus zeggen ze dat Spartak niks voorstelt, maar dit jaar hebben ze echt een goed en leuk voetballend team. Ze kunnen dit jaar zeker voor de titel gaan en wellicht ook goed presteren in de Europa League.

Ook een sterk team in de breedte met Ozbiliz, Movsisyan,kallstrom nog op de bank, al denk ik dat Ozbiliz wel basisspeler wordt als Mcgeady vertrekt.

Pesjakov
Parsivalchuk
Alderweireld
Bocchetti
Kombarov
Mcgeady
Costa
Glushakov
Yakovlev
Jurado
Barrios
13 augustus 2013 om 16:17

Alderweireld heeft zich altijd uitstekend ingezet voor Ajax, nooit negatief uitgelaten over Ajax en levert Ajax bovendien een smak geld op. Geheel in de lijn van Cruijff is hij meerdere jaren van waarde geweest voor Ajax 1 en mag hij nu ergens anders gaan cashen. Prima zaak.
Een geweldige zaak zelfs. Speler gratis gehaald, zelf opgeleid, 100 wedstrijden in Ajax 1, waarvan de laatste 2 jaar als duidelijke meerwaarde en hij levert een transfersom op van 7 miljoen. Ajax zou willen dat een soort gelijk traject door elke speler gevolgd werd.

Velen leven nog in de jaren 80. Het russische voetbal is de eredivisie al lichtjaren voorbij. Clubs als Spartak zijn europese subtop, gelijk aan Arsenal of Valencia. Nederlandse clubs bungelen onder aan de middenmoot van Europa.

Er zijn genoeg spelers die begeerd worden door topclubs daar. Vaak kunnen de topclubs zelfs het salaris al niet overtreffen, dus financieel zit je er goed.

Voor alle partijen een prima transfer. Alderweireld was nu ook weer niet zo goed dat het onmogelijk is hem te vervangen.

13 augustus 2013 om 15:39

Wat een onzin. Nederland staat nog steeds boven Rusland op de coëfficiëntenlijst.

13 augustus 2013 om 20:52

Met een teenlengte ja, en vorig jaar pakten de russen dubbel zoveel punten. Het duurt niet lang meer en ze zijn er voorbij.

Individueel ranken de russen al fors hoger dan PSV en Ajax, de russen staan 18 e en 21 ste, ajax en psv 28ste.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/meth...

Vreselijke transfer, past geheel in deze tijd. Ook meteen de best verdienende speler willen zijn, bij een club die geen enkele kans heeft tegen Zenit en Cska. Hij gaat ook veel wedstrijden in half lege stadions spelen. Het wachten duurde hem te lang blijkbaar, nu kiest hij ordinair voor het geld.

Van der Hoorn is nog niet half zo goed. De klassieker wordt echt: de lamme, tegen de blinde. Wat een triest zooitje die hele Eredivisie. De topspelers in deze competitie gaan naar Benfica, Mönchengladbach, Dynamo Kiev, Celtic, Kasimpasa en Spartak Moskou LOL

13 augustus 2013 om 14:29

Zegt wel wat over het niveau van onze competitie he? Benfica uitgezonderd want dat is gewoon een grote club met een mooie historie.

13 augustus 2013 om 15:36

Dat mag je van Celtic toch ook wel zeggen.

13 augustus 2013 om 15:50

Alsof Boerrigter en Van Dijk topspelers in de eredivisie zijn ..

13 augustus 2013 om 19:17

Van Dijk wel, die is niet minder dan een De Vrij of Bruma.

Forse salariseisen voor zo'n speler. 3 miljoen netto is echt gigantisch veel. Hij is zker niet zo goed als Vertonghen ofzo. Verder is Moskou een goede stap voor hem. Toch een competitie die sterker is dan de Nederlandse en het is een grote club.

zo zie je maar weer geld wint van iedereen, sportief gezien vind ik ajax een mooiere club dN Spartak
puur voor het geld maakt hij deze keuze, dood zonde

Waarom wordt er door veel mensen hier op VZ al aangenomen dat dit ten eerste allemaal klopt, en ten tweede dat hij er al voor gekozen heeft? De geruchten komen uit de Russische media, dus alle opmerkingen van oh hij kiest voor het geld en hoe kan hij nou 3 mln vragen zijn onzin, want je weet niet wie dat verzonnen heeft. Daarnaast staat er dat die vader en/of zaakwaarnemer in eerste instantie gaat luisteren naar de aanbieding, waarom zou je dat niet doen? Betekent toch niet dat je er gaat spelen en dat hij dat wil. Dus hold you horses mensen.

Teleurstellende transfer van Alderweireld. Als je Norwich afslaat, wordt het alleen maar duidelijk dat je voor de poen gaat. Norwich is bezig aan een leuk project, dus om sportieve redenen zal die ze niet hebben afgeslagen. Of dacht hij dat hij bij een top vier club terecht kwam? Dat zou ook een enorme misvatting zijn geweest.

Einde carrière voor Alderweireld. Geen Europese club die hem nu nog gaat volgen. Zijn kwaliteiten zijn namelijk niet exceptioneel.

Zolang hij maar niet gaat zeggen dat ze in Moskow aan een 'interessant project' of iets dergelijks bezig zijn. Het is nog niet eens de beste club in Moskou. Dat zegt al wel genoeg lijkt me.

13 augustus 2013 om 14:51

Met wat voor project is Norwich City dan bezig? Over tien jaar kampioen van Engeland worden ofzo? Dat gaat nooit lukken met clubs als Chelsea, Man City en United. Norwich is gewoon middenmoot en dat zal het altijd blijven. Met Spartak daarentegen speel je bij een stabiele subtopper die kans maakt op een kampioenschap en je speelt daar met spelers die een stuk beter zijn dan die van Norwich. Hoezo einde carrière? Alleen maar omdat jij nooit een wedstrijd van de Russische competitie bekijkt? Lombaerts is ook gewoon Belgisch international en die speelt ook in Rusland.

Spartak is van hetzelfde niveau als Ajax, maar dan hebben ze daar meer concurrentie voor de titel.

13 augustus 2013 om 15:16

Nee, tuurlijk niet kampioen worden. Maar die hebben erg leuk ingekocht. Project klinkt inderdaad wat overdreven, maar die zijn leuk bezig. Als ik kon kiezen was ik daar gaan spelen.

Hij zal ook wel in het Belgisch elftal blijven, daar heb ik het ook niet over. Maar ik denk dat hij zijn kans om in de PL te spelen nu heeft gehad. Hij is niet goed genoeg om hierna nog een transfer af te dwingen daar naartoe.

13 augustus 2013 om 16:04

Fer, van Wolfswinkel en Hooper zijn leuke spelers, maar niet meer dan dat. De enige speler die echt top is, of de potentie daarvoor heeft, is Ruddy. Voor de rest heeft Norwich een selectie waarmee je maximaal voor het rechterrijtje speelt.

Ik ben het niet met je eens dat hij niet goed genoeg is om via Rusland een transfer naar Engeland of een andere Europese topcompetitie af te dwingen. Ik vind dat Alderweireld toch wel erg overdreven te kort wordt gedaan en alleen maar omdat hij op het punt staat naar Rusland te gaan. Alderweireld kan prima zijn man uitschakelen, is opbouwend sterk, heeft een goede crosspass en kan ook op rechtsback spelen in geval van nood. Mensen zeggen steeds dat hij zo goed lijkt doordat hij naast een goede partner naast zich had. Ok, nou was Vertonghen inderdaad goed. Maar niemand kan mij wijsmaken dat Alderweireld slechter is dan Moisander.

13 augustus 2013 om 16:21

Slechter dan Moisander is die inderdaad ook niet. Maar goed is die nu ook niet. Het is een redelijke back. Voor hem is Norwich dan ook een erg interessante club. In tegenstelling tot jou denk ik dat ze rond de 9-10de plek eindigen. Ze hebben gewoon leuk ingekocht. Dit is hun derde seizoen Premier League na hun promotie, dan doen ze het best leuk.

Waar ik me dan voornamelijk aan stoor is dat hij 24 is. Hij heeft nog een kans om wat van zijn carrière te maken. Op deze manier zullen veel minder scouts hem zien spelen. Als hij naar een Zenit of een Cska ging had ik het beter kunnen begrijpen. Die clubs spelen jaarlijks mee om de titel (zover in van de Russische League af weet dan) en zie je nog eens in de CL.

13 augustus 2013 om 16:41

Het is vooral een centrale verdediger die op de back positie kan spelen. En voor jaarlijks spelen om plek 9-10 hoef je het niet te doen lijkt me, ook al ligt het niveau hoger. Uiteindelijk wil je als voetballer ook mee kunnen doen om de prijzen, dus dan is het beter om een stapje opzij te nemen denk ik.

Ik heb de indruk dat jij nu net doet alsof hij naar Amerika of Qatar gaat, maar Rusland is sportief gezien echt geen straf hoor. Je speelt tegen goede ploegen en tegen aanvallers zoals Doumbia, Musa, Hulk, Rondon en Eto'o. Daarnaast speel je bij een ploeg die qua filosofie op Ajax lijkt.

13 augustus 2013 om 17:06

@koni020

Ik ben het met je eens dat Spartak in principe een goede stap voor Alderweireld zou zijn. Alleen moet je de scepsis van sommige hier ook begrijpen, historisch gezien doen West Europese spelers het in Rusland vaak niet zo goed. De afgelopen jaren zijn diverse spelers via de Russische competitie omhoog geklommen, maar vaak waren dat Russen, Zuid-amerikanen of Afrikanen. Vandaar dat ik zelf ook een klein beetje huiverig ben over deze stap, ik zie liever niet dat het met Alderweireld afloopt zoals met De Zeeuw bijvoorbeeld.

Een basisplaats, een sterke competitie, nog steeds voor de prijzen spelen en financieel aantrekkelijk. En volgens jou ook nog eens een vergelijkbare filosofie met Ajax, het klinkt allemaal uitstekend. Het is te hopen dat het in praktijk ook zo uitpakt en dat hij bij Spartak zich verder kan ontwikkelen.

13 augustus 2013 om 17:31

De Zeeuw kwam helaas te kort en heeft zich te weinig onderscheiden van de rest. Ik had er zelf ook veel vertrouwen in dat het met Demy wel goed komt, maar hij voegde niets toe aan het spel en ik had de indruk dat Demy nooit fit was. En hij moet het vooral hebben van zijn loopvermogen. De enige goede wedstrijd die hij heeft gespeeld was Fener uit, waar hij ten onrechte van het veld werd gestuurd. In Alderweireld heb ik ook veel vertrouwen omdat Spartak graag met opbouwende verdedigers speelt. Daarnaast denk ik dat ze bij Spartak meer vertrouwen in hem hebben dan bijvoorbeeld in de concurrenten Rafael Carioca(eigenlijk een middenvelder) en Sergei Bryzgalov(het grote talent).

Als Ajacied vind ik het allemaal prima, als fan van Toby vind ik het een beetje zonde allemaal.

Anyway, hij heeft over een paar jaar wel 10 mil op zijn bank, dus wat dat aangaat heeft hij het goed gedaan.

Zonde dit. Suptopper in BPL was beter geweest, die jongen heeft meer in z'n mars dan wegkwijnen in de Russische competitie.

Waar haalt een speler als alderweireld eigenlijk een bedrag van 3 mil netto vandaan om te gaan verdienen? Hoeveel verdient hij nou eigenlijk bij ajax?

13 augustus 2013 om 14:54

Maximaal één miljoen euro bruto, een fooi vergeleken bij Spartak.

13 augustus 2013 om 15:46

@ Vendaron

Je bedoelt waar haalt dat russisch sportblaadje dat bedrag vandaan? Is maar een gerucht dat hij dat zou willen verdienen he..

13 augustus 2013 om 16:11

Ok. Ik vond het nogal ineens een eis van hem dat ie dat perse wil verdienen.

Lijkt me toch niet!? Leverkussen afzeggen en wel naar spartak gaan? Natuurlijk, het is zijn eigen keus, maar dit is toch wel een mindere stap dan leverkussen. Daarnaast hadden zij ook 7 voor hem over toen verlangede ajax 8.

13 augustus 2013 om 15:31

Hij heeft nooit zelf Leverkussen afgewezen. Bayer vond Alderweireld juist veel te duur en ging voor de goedkopere Spahic..

Hij zou niet misstaan bij een club als Everton, Swansea, Sevilla bijvoorbeeld

Als ik hem was zou ik naar Engeland of Duitsland gaan. Leverkusen bieden volgens mij net zo hoog.
Zie hem liever in west europa actief.
7 miljoen is wel een mooi bedrag voor één jarig contract.

De nummer drie van de Bundesliga afslaan...? Die zullen toch ook geen hongerloontje geboden hebben. Wellicht kwamen zij te vroeg en hoopte Toby op nóg meer. Nu kiest hij alsnog voor een dik loon, maar in mindere competitie. Diep van binnen zal hij toch wel aan Leverkusen terugdenken. Volle stadions en topniveau en prima leefomstandigheden voor de familie.

13 augustus 2013 om 15:46

Er staat toch nergens dat hij ergens voor kiest?? ze gaan alleen de aanbieding aanhoren, waarom zou je dat niet doen?

13 augustus 2013 om 16:45

Leverkusen was ideaal voor hem. Dicht bij huis, grote club, CL, Bundesliga, (op 1 na) beste competitue ter wereld met volle stadions.

13 augustus 2013 om 17:55

Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat hij Leverkusen nooit afgewezen heeft? Leverkusen vond Alderweireld te duur en ging voor goedkopere alternatieven die ze met Spahic hebben gevonden.

Alsof het Alderweireld iets interesseert wat de gemiddelde Voetbalzoner er van vindt.
Hij kiest wat hem het beste lijkt, dat is iets wat iedere volwassene dient te doen.

Dan ga je voor het geld dat lijkt me duidelijk. Zonde. Hoop niet dat het hem zijn WK plek gaat kosten

Toby doe normaal, met 3 miljoen per jaar in Rusland ben je niets. Je bent 24 dus als je nu effe investeert in je carrière kun je later nog dat bedrag verdienen bij een veel grotere club ipv later te moeten terugkeren naar de Eredivisie en zelf niet bij RKC aan de bak raken.

Dat wordt dus Cavanda op rechts op het WK. Goodbye Toby.

13 augustus 2013 om 17:33

Doe zelf normaal joh. Lombaerts en Witsel spelen ook in Rusland en die worden door Wilmots ook gewoon opgeroepen, dus je hoef echt niet te overdrijven hoor.

De hele wereld zit in de crisis. En wij hebben het doodgewoon over een jongeman die leuk kan voetballen (...ja voetballen) en die gaat dan 3 miljoen verdienen? Waar gaat dit nog over?

Dat Ajax en Spartak er wel uit zouden komen wisten we natuurlijk allemaal allang. De enige vraag is of Alderweireld zelf wil, als dat zo is dan is het persoonlijk akkoord alleen een kwestie van tijd.

Het zou jammer zijn als hij al voor zondag is vertrokken, want tegen Feyenoord kunnen we hem goed gebruiken. Anderzijds is zijn vertrek niet meer als logisch en moeten we er ook niet te rouwig om zijn. Van der Hoorn is al als vervanger binnen gehaald en zal nu Veltman uit de roulatie is zijn plek innemen. Op korte termijn kwaliteitsverlies, maar dat heb je altijd als basisspelers worden weggekocht.

Ik wens hem veel succes bij Spartak als hij gaat, hopelijk eindigt het niet zoals met veel andere West Europese spelers die verpieteren in Rusland. Het is te hopen dat we hem over een paar jaar in de Premier League of de Bundesliga kunnen bewonderen omdat hij bij Spartak geslaagd is en hogerop kan.

Wat een figuur weer, worden er drie clubs genoemd waar je 100 keer beter naar toe kunt voor de helft van het salaris: Bayer Leverkusen, Liverpool en Newcastle en waar ga je dan naar toe. Naar Spartak Moskou om het geld. Hij kan beter voor het voetbal gaan, maar ja voetballers hebben gemiddeld maar 1 hersencel meer dan een koe, dan pissen en scheiten ze in ieder geval niet op het veld. En bovendien zouden die salarissen wereldwijd verboden moeten worden. Precies wat qqqaaaa zegt, de hele wereld in crisis en dan een dergelijk salaris opstrijken. En wie moet dat betalen, ja wij met z'n allen de belastingbetaler, mensen die verschrikkelijk dure seizoenkaarten kopen etc.

Voetballen in Rusland doe je wat mij betreft enkel voor de poen. De ambiance van de Premjer Liga valt toch in het niets bij de andere grote competities in Europa? Bovendien erg jammer, de kans om in de vergetelheid te geraken is erg groot. Echter, is hij na 4 jaar voetballen in Moskou straks wel 12 miljoen euro rijker. In feite kun je daar heerlijk van leven de rest van je leven.

Tegen zon salaris kan ajx hem onmogelijk behouden

Vreemd. Hij beweerde voor een maand terug nog om nooit naar Rusland te gaan. Zou naar de premier league of Bundesliga gaan. Waarschijnlijk kan deze overschatte speler geen betere club krijgen. Hij zou er beter aan doen om bij Ajax te blijven.

Ik vind Alderwereld niet zo'n bijzondere voetballer. Drie miljoen euro salaris slaat nergens op. Geen wonder dat er geen enkele Ajacied meer een transfer maakt. Bij Ajax maken ze hun spelers wijs dat ze bij een topclub zitten. Daardoor willen de spelers alleen maar een grote sprong voorwaarts maken. Zoals veel meer verdienen, of naar een megagrote club. Gevolg, minder Ajax transfers. Minder transferinkomsten, en interen op het vermogen. Dat zie ik ervan komen. Cruijff beleid gevolg.

Wnnr gaat hij dan weg bij Ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren