Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zulte Waregem ziet kansen tegen PSV: ‘Iedereen is te pakken’

Laatste update:

Enkele jaren geleden eindigde Zulte Waregem steevast in het ‘rechterrijtje’ van de Belgische competitie. Vorig seizoen was daar echter plots een uitschieter en finishte de club als tweede. Nu mag het in de derde voorronde van de Champions League aantreden tegen PSV. Hoofdtrainer Francky Dury zegt kansen te zien voor zijn team. Zaterdag is de eerste competitiewedstrijd en daarna wacht PSV-uit.

/

Dury zei al eerder dat hij PSV niet de ergste tegenstander vond en die woorden herhaalt hij nu bij Sporza. “Ik ben blij dat we PSV treffen. Als we goed zijn, denk ik dat we competitief kunnen zijn. We hebben vorig seizoen getoond dat iedereen te pakken is. Als je een goeie ploeg hebt en zonder angst voetbalt, is alles mogelijk”, aldus de coach van de Belgen. Hij zegt echter ‘geen grote bek’ te willen opzetten.

Aanvoerder Davy De Fauw, die liefst tien seizoenen actief was op de Nederlandse velden, denkt ook dat Zulte Waregem klaar is voor de ontmoeting met PSV. “Deze zomer waren even wat vraagtekens rondom de trainer en Thorgan Hazard. Maar de selectie is intact gebleven”, zegt de verdediger tegen Voetbal International.

Wie is in jouw ogen de favoriet voor het tweeluik?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik schat PSV toch wel hoger in, in ieder geval thuis! Ik hoef geen speciaal voetbal te zijn, gewoon eerst thuis een resultaat pakken, en daarna uit dat resultaat handhaven! Hoe het voetbal eruit ziet deert me deze wedstrijden weinig!

27 juli 2013 om 12:52

Ik schat PSV toch ook wel wat hoger in, maar het word alsnog moeilijk voor de Eindhovenaren. Mochten ze Zulte verslaan, komen ze tegen de Europese subtopclubs zoals Arsenal Valencia etc.. En daar komt PSV niet langs als je het realistisch bekijkt.

27 juli 2013 om 14:08

Valencia eindigde afgelopen seizoen als vijfde sociedad speelt vcl.

27 juli 2013 om 14:05

Veel mensen schijnen te vergeten dat PSV een half elftal bepalende spelers heeft verkocht. De spelers die ervoor terug zijn gekomen maken dit kwaliteitsverlies nog niet goed, dus PSV zal het zeer zeker niet gemakkelijk krijgen tegen Zulte Waregem. Als de spelers er net zo licht over denken als sommige fans hier, dan is PSV na Utrecht de tweede club die al in de voorronde wordt uitgeschakeld voor Europa.

30 juli 2013 om 12:06

Helemaal mee eens. PSV heeft een beloftenteam en zal ook dit jaar waarschijnlijk geen kampioen worden. Maar als het beleid van Cocu goed uitpakt hebben ze over een paar jaar wel een heel sterk elftal.

Zulte heeft het vorig jaar zeer goed gedaan, en heeft wel een prima team.
Maar als psv dit niet weet te winnen mag het zich schamen naar mijn mening.

27 juli 2013 om 11:26

Dus PSV moet zich schamen als het niet van "een prima team" weet te winnen?

27 juli 2013 om 11:57

In zekere zin een prima team maar als we dus beroordelen op competitie niveau heeft psv daar in tegen een uitstekend elftal.

27 juli 2013 om 11:37

hoezo schamen?? psv en zulte zitten kwa niveua niet ver van elkaar.. denk dat de meeste zulte onderschatten,, of overschatten psv misschien.
denk dat het gewoon 50-50 wordt

27 juli 2013 om 11:59

Dus jij al ajacied wil dus zeggen dat ajax en zulte ook niet veel verschillen? Want psv en ajax gaan dit jaar uitmaken wie kampioen word.

27 juli 2013 om 12:19

Ajax doet het internationaal beter dan Psv, vanwege de spelopvatting. Ajax ka 60% balbezit houden, waardoor de tegenstander die meestal beter is minder aan de bal komt. Daarom is Ajax beter in Europa

27 juli 2013 om 12:28

Dat geldt slechts voor de laatste paar jaar. Daarvoor behaalde PSV aanzienlijke betere resultaten europees gezien (wat zich ook vertaalde in de Uefa-ranking), met hun eigen Psv-spelopvatting.
Kortom: Spelopvatting zegt niet alles

27 juli 2013 om 12:34

denk eerder 60-40,(psv-zulte) Zulte is een degelijk team, en dat van PSV is jong en onervaren.
Maar de voorbereiding van PSV zag er daar in tegen ook uitstekend uit op een paar dingetjes na.

27 juli 2013 om 12:39

@timb078, Ajax internationaal beter? Volgens mij is het nog altijd PSV wat 40 jaar onafgebroken in Europa speelt en daar ook van alle Nederlandse clubs de meeste punten binnenhaalt.

27 juli 2013 om 12:49

@granite64, en toch staan Ajax en PSV over de laatste 5 jaar gezien beide op 64.945 punten. Dus psv pakt de laatste jaren helemaal niet de meeste punten

27 juli 2013 om 13:21

jij bent echt een grapjas.. heb je het artikel wel goed gelezen ?
PSV strijdt sinds jaar en dag om de titel en Zulte Waregem heeft afgelopen seizoen een uitschieter gehad, daarvoor eindigden ze haast altijd in het rechterrijtje en dan durf jij nog te stellen dat psv en zulte qua niveau niet ver van elkaar afzitten..

PSV heeft dan wel een aantal basisklanten verloren, maar ze hebben daar ook wat aankopen voor terug en gezien de wedstrijd tegen Fenerbahce is psv er volgens mij er niet heel op achteruit gegaan.

Dat Zulte het 1 seizoen goed heeft gedaan in Belgie wilt niet zeggen dat ze PSV eventjes aan de kant zetten.

Die trainer van zulte heeft sowieso mooie praatjes, hem neem ik allang al niet meer serieus.

27 juli 2013 om 13:32

Vooral zo blijven denken. Hopelijk doen Cocu en zijn spelers hetzelfde. Geschiedenis telt niet. Aan de andere kant zou PSV deze wedstrijd ook wel eens met zware cijfers kunnen winnen als ze de tegenstander niet onderschatten. Deze avond weten we alvast een beetje meer als Zulte zijn eerste competitiewedstrijd afwerkt.

27 juli 2013 om 14:59

Limboroy..

Met alle respect, maar Ajax, Psv, Feyenoord, Twente, Vitesse, AZ en FC Twente schat ik allemaal hoger in dan Zulte Waregem.

Wij -nederlanders- zijn er goed in om onszelf te onderschatten. Zulte Waregem heeft een leuk team maar voor al deze bovengenoemde clubs zou het een wanprestatie zijn om uitgeschakeld te worden door deze tegenstander.

27 juli 2013 om 15:29

@tino013

Pfff. Psv had vorig seizoen al weinig in te brengen tegen Ajax in de onderlinge duels...denk dat het verschil, als Eriksen blijft, alleen maar groter is geworden.

27 juli 2013 om 16:24

@tino013 denk toch dat vorig jaar het verschil tussen ajax en psv beduidend groot was, en gezien de verzwakte selectie van psv zal dat verschil alleen maar groter worden. Denk dat psv dit jaar niet mee zal doen om de titel

27 juli 2013 om 16:26

@kebm wij nederlanders zijn goed in het onderschatten van de tegenstanders niet in het onderschatten van onszelf. Wijn denken veel te gemakkelijk over andere landen... Een belgische club die meedraait bovenin de belgische competitie zou in nederland ook in het linkerrijtje staan.

27 juli 2013 om 18:35

kebm,
omdat de accomodatie van clubs in belgie soms 30 jaar achter loopt op NL clubs wil niet zeggen dat het voetbal dat ook doet.
wij nederlanders staan er juist om bekend arrogant te zijn of zelfbewust hoe je het noemen wil. ik zou zulte niet onderschatten, het team heeft tot de laatste speeldag meegedaan om het kampioenschap en doordat er weinig veranderingen hebben plaats gevonden geef ik ze een hele goede kans. één geluk voor psv dat zulte niet in het eigen stadion mag spelen omdat dit niet aan de eisen van de eufa voldoet. 30 jaar verschil zullen we maar zeggen.

27 juli 2013 om 23:09

Eigen stadion of niet, er zullen genoeg supporters komen opdagen, ik denk zelfs meer als anders.

Reden zijn de bussen die gratis Zulte supporters vervoeren richting Brussel.

27 juli 2013 om 11:58

@tino
Waar slaat deze reactie op. Het zijn gewoon de 2 nr's 2 van soortgelijke competities misschien dat de Eredivisie net iets beter is.
En als je zegt dat Zulte een prima team heeft is het geen schande dat ze verliezen.

Daarnaast heeft PSV een team waar meer in is veranderd dan bij Zulte. PSV zal dus moeten leunen op individuele kwaliteiten want het zal nog wel 3 a 4 wedstrijden duren voor ze als echt team kunnen opereren.

27 juli 2013 om 12:02

Je hebt ten eerste de voorbereiding dus ze zouden al
Ingespeeld moeten zijn ten 2de koop je alleen spelers die je elftal beter maken toch? Dus in dat opzicht zou psv dus nu een beter elftal hebben als vorig seizoen

27 juli 2013 om 12:08

Als je tov vorig jaar alleen nog Wijnaldum, Matavz en Willems als nog enigszins basisspeler over hebt begrijp je hopelijk dat een voorbereiding van een een maand onvoldoende is om er een meteen geolied team van te smeden

27 juli 2013 om 12:21

Tino, nu praat je echt onzin... Je koopt spelers die beter zijn zeg je. Prima, jij wil dus zeggen dat een Jozefzoon beter is als Lens of Mertens?

Met alle respect, maar in mijn ogen komen alle spelers (op Maher na) nog niet eens in de buurt van hun voorganger. Daarmee zeg ik niet dat PSV zwakker is, als team kunnen ze best sterker worden.

Al blijft het ook een heel jong elftal en dat brengt wisselvalligheid met zich mee.

We gaan het beleven.

27 juli 2013 om 13:23

Hij bedoelt waarschijnlijk: Voor de belgische competitie heeft Zulte Waregem een prima selectie.

Natuurlijk maakt Waregem een kans. PSV heeft Mertens, Lens en Strootman laten gaan. Bommel is gestopt. Hutchinson is weg. Op dit moment is er weinig over van Psv.

27 juli 2013 om 11:29

Zulte is daarintegen nog intact gebleven, dus idd maken die echt wel een kans
Denk dat veel mensen dat team onderschatten

27 juli 2013 om 11:54

Delaplace en Malanda zijn allebei vertrokken, waren vorig seizoen sterkhouders bij Zulte.

27 juli 2013 om 12:01

Waar speelt Malanda nu als ik vragen mag?

27 juli 2013 om 13:01

Malanda heeft zijn contract verbroken bij Zulte en gaat zien naar welke club hij kan,maar momenteel traint hij mee met de club Roeselare in 2de klasse voor zijn conditie te onderhouden.malanda zou volgens de kranten al aanbiedingen uit Engeland hebben gehad en aan het onderhandelen zijn,maar met welke club is nog niet bekend.

27 juli 2013 om 15:31

Vooral de verdediging vind ik nog niet een hele geweldige indruk maken. We zullen zien. In principe moet Psv dit wel kunnen winnen over twee wedstrijden.

28 juli 2013 om 22:36

De verdediging maakt juist een prima indruk vergeleken me die clowns van afgelopen jaar. Ik heb er vertrouwen in!

29 juli 2013 om 00:34

Dat mag. Ik vind dat ze nog erg makkelijk erg grote kansen tegen krijgen. Aan de andere kant gebeurd dat bij Ajax ook. We zullen zien.

Ik hoop echt dat PSV het in de eerste wedstrijd goed afmaakt, en dan hoop ik ook op een 3-0/4-0.
Zit in elk geval in het stadion, heb er zin in

27 juli 2013 om 11:59

Snap ik. Voorronde Champions League is ongelofelijk spannend als je club meedoet. Ik herinner de de enorme ontlading bij Ajax -kiev, winnen of verliezen maakt vele miljoenen verschil. De belangen zijn duidelijk zou je denken maar ik heb Ajax ook vaak genoeg knullig onderuit zien gaan aarbij het leek of de tegenstander zich veel beter besefte wat er op het spel stond. Helaas lukte het een nederlandse club de laatste 8 jaar maar 1x om er door te komen. Zulte is normaal de pakken maar met name die ronde daarachter wordt zweten voor jullie. Succes ermee.

27 juli 2013 om 15:34

Als je realistisch bent heeft Psv natuurlijk helemaal niets te zoeken met deze selectie. Financieel is het altijd lekker, echter heeft Psv het volgens mij op dit moment niet direct nodig. Misschien zou een jaartje EL dan niet eens zo slecht zijn om ervaring op te doen/te wennen aan het niveau.

PSV heeft een grotere kans om door te gaan. Meer ervaring in Europese wedstrijden en een betere selectie. PSV speelde in de voorbereiding leuk en aanvallend voetbal.

PSV gaat door; laten we het hopen voor het Nederlandse voetbal!!

27 juli 2013 om 11:29

De "ervaring in Europese wedstrijden" is de deur uitgelopen helaas...

27 juli 2013 om 11:34

Waarop baseer jij eenbetere selectie?
Op papier had psv voorafgaand aan het vorige seizoen ook de beste selectie, jaar daarvoor ook, maar heeft toch geresulteerd in niks, betere selecties zeggen niets

27 juli 2013 om 12:52

@ Afca013,

Dat is ook onzin natuurlijk. Anders hadden Gae, Zwolle en RKC ook een redelijke kans om kampioen te worden, als de sterkte van een selectie niets zegt. Sterkte van een selectie zegt heel veel zelfs, er moet alleen een trainer staan die de selectie kan laten voetballen.

27 juli 2013 om 11:40

die europeese ervaring hebben we vorig seizoen al gezien.. niet kunnen winnen van echte laagvliegers.. er met de pet naar gooien tegen tegenstanders.. Wat er nu bij psv speelt heeft zo goed als geen ervaring op europees niveau,.. psv als naam heeft wel meer ervaring, maar de huidige selectie van psv daarentegen niet,

27 juli 2013 om 12:09

@limberboy
mooie gelegenheid voor deze jonge honden om te laten zien dat ze het kunnen .toch?
Azijn zeiken en alles negatief benaderen net als jij doet daar loopt het land van over.
Gewoon er lekker inklappen en dan zien we wel.

27 juli 2013 om 14:24

ik geef alleen aan dat wat quatrodoz zegt niet klopt.. De huidige selectie van psv heeft geen internationale ervaring op een enkeling na. Onderschatten van de tegenstander daar moet psv voor opletten

28 juli 2013 om 22:40

Gelukkig zijn ze zo onbevangen en willen ze allemaal graag laten zien wat ze in huis hebben. Ik vind dat psv in oefenwedstrijden ook erg fris speelde. Heel snel in de omschakeling en met lef. Heb er vertrouwen in.

27 juli 2013 om 13:35

Meer ervaring in Europese wedstrijden? Volgens mij zijn de meest ervaren spelers juist vertrokken. Dat PSV kwalitatief een betere selectie heeft ben ik met je eens. Desondanks kan Zulte Waregem nog wel voor een stunt zorgen. We weten allemaal hoe het met FC Utrecht is afgelopen tegen de bouwvakkers uit Luxemburg .

Laat PSV doorgaan. Anders gaan we echt teveel punten verspelen op de lijst. Als PSV niet doorgaat kunnen wij ons toch echt gaan schamen met een Utrecht en een Psv. PSV heeft daarnaast ook nog wat goed te maken van vorig jaar.

27 juli 2013 om 11:28

Ach als PSV het niet haalt dalen ze af naar de Europa League. Kan je alsnog punten pakken... Sterker nog, daar pak je als NL zijnde vast nog meer punten ook...

27 juli 2013 om 12:12

Een eventuele uitschakeling van een piep-jong en drastisch vernieuwd PSV tegen de nummer twee uit een niet veel zwakkere competitive is niet te vergelijken met de uitschakeling van een Ere-divisie middenmoter als Utrecht tegen de semi-profs uit Luxemburg

PSV is favoriet, maar ze zijn een stuk zwakker als vorig jaar. Zulte daarentegen heeft dezelfde ploeg en zo vroeg aan het seizoen kan dit misschien meer doorslaggevend zijn dan pakweg in oktober, november.

27 juli 2013 om 11:33

Ik vind PSV op dit moment beter spelen dan dat ze heel vorig seizoen gedaan hebben. Nu is het natuurlijk afwachten hoe dit in de officiële wedstrijden zal gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze Zulte een pak op de broek kunnen geven. Zeker met die instelling van ze.

27 juli 2013 om 11:34

PSV is absoluut zwakker dan vorig jaar, maar ik denk wel dat er nu meer spelers op het veld staan die de volle 110% geven.
Noem bijvoorbeeld Mertens, hij kwam op mij ooit lui over. Zo ook Lens.
Strootman is echter wel een groot verlies.
De verdediging is absoluut beter geworden ten opzichte van vorig jaar en ik denk dat Depay of Hiljemark wel eens de verrassing van het seizoen kan worden bij Psv.

27 juli 2013 om 11:34

Vind het knap dat je nu al kan zeggen dat PSV zwakker is dan vorig jaar. Ze hebben amper 1 wedstrijd gevoetbalt met hun complete team. Weinig kans om zich te bewijzen. Of kijk je alleen naar individuele kwaliteiten? Dan zou PSV vorig jaar kampioen zijn geweest. Met een jong team kan het balletje raar rollen. Ze kunnen door de ondergrens zakken maar ze kunnen ook iedereen verassen. Ik ben benieuwd!

27 juli 2013 om 11:46

Flauwe gedoe altijd, met dat 'ik vind het knap dat je dat nu al kan zien' en mensen die altijd zeggen 'mag ik je glazen bol'. Tuurlijk doelt hij op individuele kwaliteit, dat is ook het enige waar je een team op dit moment op kan beoordelen, oefenwedstrijden zeggen namelijk niks.

Op dat gebied is Psv flink verzwakt en het is maar afwachten of ze dat door een betere teamspirit kunnen gaan opvangen.

On: psv moet zulte natuurlijk altijd aan de kant kunnen zetten.

27 juli 2013 om 11:46

Ik heb PSV nog niet bekeken in hun voorbereiding. Prestaties in een voorbereiding zeggen vaak ook niet alles. Maar als jullie beweren dat ze sterker zijn, ben ik genoodzaakt jullie het voordeel van de twijfel te geven. Ik oordeelde inderdaad voornamelijk op het vertrek van spelers als Mertens, Lens, Strootman, van Bommel,... die toch allemaal een belangrijke rol hadden binnen de ploeg.

Zelfs al is PSV sterker als vorig jaar, dan nog moet de wedstrijd natuurlijk gespeeld worden.

27 juli 2013 om 12:01

Van wat ik heb gezien is de verdediging van psv er flink op vooruit gegaan. Ook Depay, Bakkali en Wijnaldum hebben een uitstekende indruk op mij achter gelaten. Hendrixs voetbalt alsof hij al een paar jaar bij de selectie zit. Hiljemark neemt veel verantwoordelijkheid op zich en loopt veel gaten dicht. Alleen Maher ben ik nog niet ondersteboven van maar iedereen weet hoe goed hij kan voetballen. Er wordt bij vlagen heerlijk gecombineerd en lekker vooruit gevoetbalt. En dat heb ik allemaal in de voorbereiding gezien. Met Mertens heb je veel goals en assisten weggegeven maar daarmee word je (zag je afgelopen seizoen) ook geen kampioen mee. Misschien dat nu Matavz meer tot leven komt en Locadia heeft ook laten zien dat hij het net vrij makkelijk kan vinden. Met Stroot en Lens heb je veel kwaliteit ingeleverd. Maar er moet een balans in een team ontstaan en die was er afgelopen seizoen totaal Niet (mede door de verdediging). Dus kan je niet zeggen dat ze erop achteruit zijn gegaan. De contouren van het strijdplan van Cocu zijn zichtbaar en dat bevalt me wel. En dat heeft niks met glazen bollen te maken.

27 juli 2013 om 12:41

Zoals ik al zei oefenwedstrijden zeggen niks. Het ene team speelt een voortreffelijke voorbereiding en presteer het seizoen niks, terwijl het andere team niks laat zien in de voorbereiding en een topseizoen draait. Ajax had vorig seizoen ook veel gelijke spelen en zelfs verliespartijen in de voorbereiding tegen matige clubs, maar werden wel kampioen.

Het ging met vooral om dat Corian zegt 'knap dat je nu al kan zien dat ze zwakker zijn', vind ik altijd zo flauw als mensen dat zeggen, want op basis van naam t.o.v. vorig seizoen zou je dat wel kunnen zeggen. Hoe het als team gaat presteren valt pas te bezien als de competitie onderweg is. Vervolgens zegt Corian nu dat ze niet verzwakt zijn, vind ik dan ook knap dat jij dat kan zeggen

Denk zelf trouwens dat Psv inderdaad sterker is geworden. Maar dat komt meer omdat ik die grote namen van vorig seizoen niet zo hoog inschaal. Denk dat Depay beter wordt dan Mertens en naar mijn mening is Strootman helemaal niet de enorm goede speler dat iedereen hem toedicht.

27 juli 2013 om 13:28

@inkeajacied
Dus jij ziet niet in een voorbereiding of het team wat kan worden of niet? psv heeft 1 wedstrijd gevoetbalt met de beoogde basiself van dit seizoen. Al zal er aankomend seizoen veel gerouleerd worden. Als het dan goed staat dan kan je niet zeggen dat ze er op achteruit zijn gegaan. Anders kan je nooit zeggen dat een team vooruit of achteruit is gegaan.
Stel dat psv dit jaar kampioen wordt hoeven ze er nog niet op achteruit te zijn gegaan want misschien waren ze met hetzelfde team als vorig jaar dit jaar al een aantal wedstrijden eerder kampioen geworden. Dat is toch krom?
Resultaten in de voorbereiding hoeven niks te zeggen maar je kan al wel zien wat de coach wil zien en of dat ook kan of niet. Hoe snel de spelers het oppakken.
Dit team oogt fris en frivool. En dat mistte ik het afgelopen seizoen. Dus denk ik dat ze er op vooruit zijn gegaan.

27 juli 2013 om 11:57

PSV is zeker niet zwakker dan vorig zeizone. Het is maar hoe je het bekijkt.
Marcelo, Bouma, Hutchinson en Derijck zijn verdwenen achterin en daarvoor in de plaats zijn 3 veel betere spelers in de plaats gekomen. Daarnaast staat er hoe dan ook een betere keeper in de oaol als vorig seizoen met de fantastisch coachende en meevoetballende Waterman, die echter ieder schot tussen de palen liet gaan.
Dat er met het vertrek van van Bommel, Strootman, Mertens en Lens goede voetballers zijn vertrokken is waar maar met deze spelers lukte het PSV ook niet om echte prijzen te winnen. Dit Nieuwe PSV heeft heel veel kwaliteiten en bult van het talent.. Er staat nu een veel beter team dan vorig jaar. Misschien maken ze wel 30 goals minder dit seizoen maar 10-15 goals minder tegenkrijgen levert je wel heel wat meer punten op. Want zeg nou zelf, 6-1 winnen bij Ado of 6-0 bij VVV of 7-1 van Roda is leuk maar de week erna werd er wel knullig punten verspeeld bij Nec of Roda. Als dat stabieler wordt en dat denk ik met een veel solidenere verdediging dan kan PSV weleens hele hoge ogen gooien

27 juli 2013 om 12:16

Het is niet eens zeker dat je minder gaat scoren. Met het vertrek van Mertens en Lens lever je 31 doelpunten in. Depay, Bakkali en Narsingh zullen er ook wel eens aantal gaan maken. De centrumspits (locadia of Matavz) zal er waarschijnlijk een heel stuk meer gaan maken. En ook op het middenveld heeft het een scorende impuls met Maher ten op zichte van Mark van Bommel. Ik denk dat die honderd doelpunten dit jaar weer makkelijk gehaald gaan worden.

27 juli 2013 om 11:38

Ik denk dat die zwaar onnodige aankoop gaat starten tegen Zulte. Hij is van het huidige team een van de weinige met Europese ervaring. Zoet, Arias, Rekik, Hiljemark, Bakkali, Locadia, Depay hebben nog nooit Europees gespeeld. Blijven over Bruma, waarvan ik het niet zeker weet, Willems wat EL wedstrijden en 3 wedstrijden op het EK plus 5 andere interlands, Maher, wat EL met AZ, Schaars, Matavz. Wellicht kun je Zanka, Toivonen, Tyton en Marcelo ook meerekenen maar ik geloof niet dat die zullen starten/spelen. Sowieso Tyton en Toivonen niet omdat ze dan minder interessant zijn voor eventuele kopers.

Conclusie is dat je van de 11 starters er 6 hebt die nog nooit een Europese wedstrijd hebben gespeeld. Dan lijkt het me toch verstandig om maar met Schaars te beginnen en Hiljemark te brengen als de wedstrijd daar om vraagt. Ook met Matavz beginnen lijkt me slimmer dan met Locadia beginnen. Die kun je altijd nog brengen.

Dit team met wissels Hiljemark, Locadia en misschien Toivonen als je op zeker speelt en anders waarschijnlijk Jozefzoon

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Willems
Wijnaldum
Schaars
Maher
Bakkali
Matavz
Depay
27 juli 2013 om 12:05

10 punten voor jouw opstelling.voor mij op zeker dat cocu zo gaat starten en je denkwijze kan ik me ook helemaal in vinden.
Hopenlijk loopt het lekker en kan het ultra jonge team weer wat meer zelfvertrouwen tanken bij een goed resultaat.

27 juli 2013 om 12:15

Ik zou toch Toivonen erin zetten hoor. Zeker met die vleugelspitsen van PSV is hij gevaarlijker dan Wijnaldum. Laat Maher maar voor de creatieve invulling zorgen van het middenveld.

Geen supporter van Psv, maar ik hoop wel dat ze de groepsfase bereiken.

27 juli 2013 om 12:26

Ik denk dat Hiljemark gaat starten, Cocu heeft heel veel vertrouwen in hem en heeft hem in de voorbereiding al enkele malen als aanvoerder laten spelen.
Wellicht dat die met Wijnaldum als rechtsbuiten begint..

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Willems
Schaars
Hiljemark
Maher
Wijnaldum
Locadia
Depay
27 juli 2013 om 12:32

Ik hoop inderdaad dat het lekker gaat lopen en we in ieder geval een goed resultaat neerzetten zodat we de volgende wedstrijd wat meer op de defensie kunnen leunen en counteren. Ik denk dat de 0 houden deze wedstrijd het allerbelangrijkste is wat we kunnen doen.

@fcexclusief Toivonen in de basis is inderdaad verstandiger, maar ivm zijn huidige situatie denk ik niet dat dat gaat gebeuren. Thijs Slegers is er bijvoorbeeld 100% zeker van dat Toivonen nog weggaat. Niet vergeten, de transferperiode duurt nog tot 2 september. Als Toivonen meespeelt is hij minder interessant voor eventuele kopers en ik weet niet of ze dat risico willen nemen. Mocht ze dat niks interesseren dat zou ik inderdaad Toivonen er in zetten, kan heel erg veel forceren met zijn kwaliteiten.

Ben het alleen niet met je eens wat betreft de 'vleugelspitsen'. Depay en Bakkali hebben inderdaad allebei een zeer goede voorzet, maar zullen toch vaak voor de actie gaan. Ik denk dat als Matavz aanvoer krijgt die eerder van achter komt dan over de vleugels. Arias, Willems, Schaars, Maher zullen voor de aanvoer voor Matavz en Toivonen gaan zorgen terwijl Depay en Bakkali eerder dreigend worden vanuit een individuele actie.

27 juli 2013 om 13:02

Ik hoop dat ze zo gaan spelen, bakkali heeft het goed gedaan in de voorbereiding! Verder denkbik dat matavz zal spelen ipv locadia. Vind dat ze allebei een sterke indruk maken. Ben benieuwd hoe het team gaat spelen, want tot nu toe hebben ze het uitstekend gedaan!

Tuurlijk zijn er kansen voor Zulte. Anders wist ik wel waar ik mijn toto op in zou zetten!

Heb enkele wedstrijden gezien van Zw.
Bij mij komt Zulte over als een geslepen team met een verdediging die niets toelaat.
Onderschatting van PSV zou dan nare gevolgen kunnen hebben.

27 juli 2013 om 23:42

Helemaal correct. Is zelden te betrappen op foutjes.

Dit was dan ook een van de redenen waarom ze ze bijna kampioen werden. Hazard, Leye en Berrier natuurlijk ook.

PSV zal mogen oppassen met spelers als Leye(alhoewel het niet zeker is dat hij zal spelen, blesseerde zich), Berrier, Hazard en Habibou. Zijn technische spelers die het verschil maken.

Ik ken zulte niet heb geen idee wat hun nivo is , maar thuis moet psv gewoon winnen!

ze zullen zeker een kans hebben, maar ga er toch echt van uit dat PSV een ronde verder, ik verwacht thuis dat ze er over heen gaan walsen en 4/5-0 winnen. uit word het een ander verhaal.

Als Zulte het niveau van verleden seizoen weet te benaderen maken ze een goede kans. Als ze echter vervallen in het niveau van al die seizoenen ervoor zullen ze een pak voor de broek krijgen. Al heeft Zulte wel al eens gezorgd voor een Europese stunt de vorige keer dat ze Europees speelden.

Tuurlijk hebben ze een kans.
Hun ploeg is in tact gebleven en hebben vorig seizoen gewoon uitstekend gepresteerd.ik denk dat het nog een enorme lastige klus gaat worden.
Hopenlijk wint psv de eerste pot met de droomcijfers 2-0
al die onzin over 4/5-0 die ik hier lees die weten totaal niet waar ze het over hebben.

27 juli 2013 om 14:04

Hun ploeg is helemaal niet intact gebleven. 2 sterkhouders zijn vertrokken. DeLaplace en Malanda

Ik kan mij Zultewaregem nog wel een beetje herinneren tegen Ajax. Speelde Huntelaar nog voor Ajax en was het een enthousiaste ploeg met de nodige lopers in het team. Geen briljante voetballers, maar redelijk stug. Ajax won daar wel zeer gemakkelijk, maar ik denk dat zij ook wel wat zijn doorgegroeid sindsdien.

PSV heeft toch wel goed geloot, maar moeten vooral het eigen spel spelen. Dus niet meegaan met fysiek werkvoetbal of lange ballen. Daar hebben ze dit jaar niet de spelers voor. Ben benieuwd, maar ik verwacht toch twee comfortabele overwinningen voor de Eindhovenaren.

27 juli 2013 om 13:11

Klopt, was toen tijdens het seizoen 2006/2007. Ajax won toen de laatste groepswedstrijd uit bij Zulte met 0-3 waardoor Ajax net één punt meer had dan Zulte en zo groepswinnaar werd. Was in een groep met Espanyol en Austria Wenen. (bron gva.be)

Voor het Nederlands voetbal en voor PSV is het natuurlijk te hopen dat PSV gaat winnen. We moeten alleen niet vergeten dat Nederlandse teams het altijd lastig hebben tegen Belgische teams. Daar komt bij dat PSV een ploeg in opbouw is en Zulte heeft een team wat zo goed als intact is gebleven. Het zou niet de eerste keer zijn dat een Nederlands team van een lager ingeschat team verliest... Al met al denk ik dat dit een leuke wedstrijd gaat worden en hoop dat we met de Nederlandse teams hoge ogen kunnen gooien in Europa. Laat Utrecht een uitzondering zijn.

PSV heeft wel overtuigd in de oefenduels, en dat voor een heel nieuw elftal is best knap. Maar Zulte Waregem heeft vorig seizoen echt bizar goed gespeeld, en als PSV zijnde zou ik er niet 100% op vertrouwen dat deze wedstrijden al binnen zijn!
Overigens, stel dat PSV verliest van Zulte Waregem, is het avontuur in Europa dan voorbij of is er dan nog iets van play-offs voor Europa League?

27 juli 2013 om 12:12

Ja, gewoon de voorrondes van EL. Dus de punten voor Europa staan nog niet echt op het spel, maar het allermooist is natuurlijk om met twee Nederlandse ploegen deel te nemen aan de groepsfase CL. Laat de EL maar voor AZ, Vitesse en Feyenoord een succes worden.

Zonder Malanda-delaplace is Zulte gewoon kansloos. Ze mogen al blij zijn als het geen afstraffing wordt.

PSV moet deze wedstrijd gewoon winnen, veel mensen zeggen dat PSV erg verzwakt is maar in mijn ogen is dat helemaal niet zo. Met deze opstelling: Zoet; Arias, Bruma, Rekik, Willems; Hiljemark, Maher, Wijnaldum; Bakkali, Locadia, Depay. Moet de wedstrijd zeker te winnen zijn. Ook al is dit een erg jong team (met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 21) heb ik ze in de oefenwedstrijden goed zien spelen. Ik ben er dinsdag bij en ik verwacht ook dat ze dit winnen (met alle respecht voor Zulte die ik niet onderschat).

27 juli 2013 om 14:34

Trekt Bakkali niet de gemiddelde leeftijd nog meer omlaag? Just saying..

Zulte heeft zeker een kans om te winnen maar ik hoop voor PSV - belangrijk voor Nederlandse coefficientenlist. Als Nederland ingehaald wordt door Belgie, Turkije, Oekraine in de lijst, is er risico dat de eredivisie de CL plaats kwijt raakt.

Het centrale middenveld en de motor van Zulte Waregem is wel onthoofd: Delaplace - Malanda

Zeg wat je wil maar Delaplace - Malanda kon ook gewoon het centrale middenveld van Anderlecht zijn

ergste is dat ze geen geld hebbeng ekregen voor Malanda terwijl ze daarop wel recht hadden

maar goed iedere match moet gespeeld worden

Kansen? Ze zijn hun twee beste spelers kwijt, Malanda en Delaplace. Nu staat de trage Skulason op die plek en eventueel de wisselvallige Hinostroza. PSV heeft een jonger maar een beter elftal dan Zulte Waregem. Enkel als je Thorgan Hazard tegenover Willems zet maakt Zulte kans.

27 juli 2013 om 13:23

Leye - Bruma. Bruma vind ik een talentvolle speler maar maakt bijna elke wedstrijd wel een foutje. In zo'n voorronde kan dat beslissend zijn.

27 juli 2013 om 14:56

Oh, Bruma juist. Rekik vind ik erg sterk, hij verdedigt wel voor twee. Leye is geen topspits maar heeft wel de nodige ervaring.

Dury is zowat de beste Belgische coach die er is, tegenover de onervaren Cocu. Misschien dat dat een verschil zal maken op tactisch vlak.

Het blijft Nederland-belgie en zeker na het debacel van Fc Utrecht mogen we zeker europees in geen een tegenstander meer onderschatten.

Adlin ,mee eens iplv elkaar af te schieten zou je elkaar (europees gezien) ook kunnen steunen want zo geweldig gaat het de laatste tijd niet meer. Zie Utrecht! Op deze manier is het een kwestie van tijd voordat we ingehaald worden. En wordt het niveau triester

PSV moet Zulte niet onderschatten, Nederlandse clubs hebben de belgische de laatste jaren onderschat en je zag wat er van kwam. Zulte is ook een hele leuke club, met leuk voetbal.
Toch acht ik PSV sterker en ik hoop voor Nederland en het puntensysteem dat ze winnen!

Wanner spelen ze?

PSV zal zich makkelijk plaatsen. Zulte is zijn middenveld kwijt en zal zich jammer genoeg niet plaatsen. Heeft een sterk seizoen gespeeld, maar boven zijn niveau en standing....

PSV is licht favoriet voor deze ontmoeting, maar gezien de vele wisselingen zal Zulte echt geen makkie worden. Hopelijk kan PSV met twee doelpunten verschil winnen thuis en laat het niets door achterin, dan zou het in België in de return goed moeten komen.

Als PSV zo fris voor de dag blijft komen als in de voorbereiding, heb ik goede hoop . Op papier zouden ze net iets sterker moeten zijn dan Zulte, aangezien zij vorig jaar in een gelijkwaardige topcompetitie een uitschieter hadden. Maar we gaan het zien, hopelijk worden het twee mooie duels! Belgische ploegen zijn altijd stug, dus ik verwacht niet dat PSV het zich kan veroorloven om voor de goal grote kansen te gaan missen.

En anders maar naar de laatste voorronde EL en hopen op groepskwalificatie en een voor El-begrippen leuke en sterke poule zonder teveel lastig te bestrijden betonploegen uit het Oostblok .

ik heb al eerder gezegd dat zulte een niet te onderschatten tegenstander is. Die hebben vorig seizoen echt het mooiste voetbal in belgie gespeeld en zoveel mutaties hebben daar niet plaatsgevonden wat bij psv wel het geval is. Qua naam stelt zulte niet veel voor maar onderschat hun kracht niet. psv zal echt goed voor de dag moeten komen om over twee wedstrijden van zulte te winnen

Zelfs als Waregem PSV weet uit te schakelen (denk persoonlijk van niet maar wie weet) heeft dit weinig gevolgen voor de ranking van Nl.

NL staat 7de op de Uefa country ranking en dat is hun plafond. Als ze vorig goed hadden gepresteerd dan had er een extra CL ticket in gezeten (ten koste van frankrijk) maar is nu zo goed als onmogelijk geworden.

huidige ranking :

7 NL 39.146 (zeer mooie plek voor de eredivisie)
8 RUS 37.582
9 OEK 33.966
10 BEL 31.100 (mooie prestatie van mijn landje gezien de ongekende financiele mogelijkheden van oekraine en vooral turkije)
11 TUR 28.700 (verwacht dat turkije ook dit jaar nog onder belgië zal eindigen)
12 GRI 28.500 (gezien de crisis enzo absoluut geen concurentie voor BE en Tur)
13 ZWI 26.425 (achterstand is te groot)
14 OOS 23.225

Plaats 13 geeft nog recht op rechtstreekse toegang voor de CL poules tenzij de CL winnaar zich niet kan plaatsen voor de CL in zijn eigen competitie.





Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren