Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

El Ghanassy doet Heerenveen pijn, NEC stunt tegen Roberto Carlos

Laatste update:
/

SC Heerenveen heeft de voorlaatste oefenwedstrijd ter voorbereiding op het nieuwe seizoen met 1-1 gelijkgespeeld tegen AA Gent. De ploeg van Marco van Basten kwam door een treffer van Alfred Finnbogason aan de leiding, maar een oude bekende bepaalde de eindstand in Langezwaag. Yassine El Ghanassy, die vorig seizoen nog op huurbasis in Friesland speelde, benutte een vrije trap voor de 1-1. NEC verraste zaterdag met een 2-0 overwinning op Sivasspor, de Turkse club van trainer Roberto Carlos.

SC Heerenveen - AA Gent 1-1
Van Basten hoopte zijn beoogde basiself aan het werk te kunnen zien tegen de Buffalo’s, maar hij moest een streep zetten door de namen van onder anderen Mitchell Dijks, Marco Pappa, Magnus Wolff Eikrem en Arnold Kruiswijk. De Eredivisionist begon ondanks de volle ziekenboeg uitstekend tegen de Belgische nummer twaalf van vorig seizoen. Hoewel El Ghanassy namens Gent de paal trof, domineerde Heerenveen en na een halfuur kwam de ‘thuisploeg’ op voorsprong door een intikker van Finnbogason, die vorig seizoen liefst 24 competitiedoelpunten maakte.

Heerenveen, dat dinsdag Oud-Heverlee Leuven met 2-1 versloeg, hield die voorsprong echter niet vast in het bij vlagen keiharde oefenduel. Tien minuten na rust tekende El Ghanassy voor de gelijkmaker door een vrije trap binnen te mikken tegen zijn oude ploeg. Keeper Kristoffer Nordfeldt zag er bij deze treffer niet goed uit. De clubs gingen in evenwicht uit elkaar. Volgende week zaterdag treft Heerenveen het Spaanse Osasuna voor de laatste wedstrijd in de oefencampagne. Men begint de competitie op 3 augustus met een thuiswedstrijd tegen AZ.

NEC - Sivasspor 2-0
NEC kwam al na vijf minuten op voorsprong in Groesbeek. Een snelle uitval van de Nijmeegse ploeg van Alex Pastoor werd afgerond door de zeventienjarige Cihat Celik. Kort voor rust bepaalde Christoph Hemlein, wederom na een rappe counter, de eindstand door oog in oog met de doelman zijn rust te bewaren en raak te schieten: 2-0. In de slotfase was Sivasspor nog dicht bij de aansluitingstreffer, maar die vond men niet. Roberto Carlos ging met zijn ploeg dus onderuit en zal genoeg stof hebben voor de nabespreking.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is dat nou echt zo'n verrassing? Een Nederlandse middenmoter tegen een Turkse...en hoe hard Turkse fans over het algemeen ook beweren van niet, de Nederlandse competitie is nog altijd sterker dan de Turkse (over de breedte zeker, de absolute top van Turkije doet niet onder voor die van Nederland). Dus zo bijzonder vind ik het nou ook weer niet.

20 juli 2013 om 21:15

Ik ben geen Turk, maar ik zeg dus ook nog steeds dat de Turkse competitie al op hetzelfde niveau is als de Eredivisie, en over een aantal jaar is de Turkse competitie veel beter.

Het is interessant om in Turkije te voetballen vanwege:

a) Klimaat
b) Status die je als speler hebt, tenzij het slecht gaat off course
c) Er worden veel nieuwe stadions gebouwd
d) Salaris

20 juli 2013 om 22:05

Voor gearriveerde spelers ja
De echte talenten kiezen niet voor Turkije...
Er voetballen wel wat leuke jonge talenten... maar dat heb je ook hier in Nederland.
Persoonlijk, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen vind ik de Nederlandse competitie veel leuker om naar te kijken, hier spelen leukere talenten en het voetbal is verzorgder.

20 juli 2013 om 22:37

Dankzij die gearriveerde spelers toch kwartfinale CL spelen en halve finale El.
Dat soort grote spelers kunnen erg belangrijk zijn met hun ervaring.
Tegenwoordig red je het niet meer met alleen maar talentjes.

Dat jij nl league leuker vindt om te kijken is natuurlijk je eigen mening en dat respecteer ik.

20 juli 2013 om 23:48

@ Ndisdenaam:

Ik vind persoonlijk de Nederlandse competitie ook leuker om naar te kijken, ik volg de Turkse competitie ook amper. Het is ook een feitje dat alles daar niet helemaal netjes gaat. ( Fenerbahce )

Maar ik zeg alleen dat de Turkse, Russische en ook Oekrainse competitie alleen maar op ons uit gaan lopen omdat daar gewoon veel geld zit. Waar het allemaal vandaan komt wil je vaak niet weten

21 juli 2013 om 00:56

Fenerbahce functioneert puur op eigen inkomsten. Ik zou me eerder zorgen maken om die oliebarons die de topclubs overkopen. En de omkoping van Fenerbahce is na 2.5 jaar nog steeds niet bewezen! We mogen ook weer meedoen in Europa, dus ik heb hoop.

20 juli 2013 om 21:48

Ja, een oefenwedstrijd is echt een goede manier om het niveau van de competities te meten!

20 juli 2013 om 22:16

Goede reactie, maar zelf twijfel ik ook of de Turkse competitie in sportief opzicht daadwerkelijk beter is. Niet dat ik daarover kan oordelen, want ik kijk jaarlijks één Turkse wedstrijd, maar als een club met kampioensambities Malki haalt..

20 juli 2013 om 22:34

@ De Toekomst

"maar als een club met kampioensambities Malki haalt.."

Euhm, ze betalen misschien wel goed uit, maar hun budget is niet zo groot dus logisch dat ze niet veel verder komen dan een Malki. Tevens zie ik bijvoorbeeld een speler als, pak 'm beet, Huntelaar of Boateng ook niet naar Sivas komen. Dan is een club dat in opbouw is, ik citeer in opbouw, niet slecht bezig met het binnenhalen van Malki. Dit is een begin hè, we starten niet allemaal met een opstelling als die van Bayern of Real Madrid, ik vind dat je Sivasspor hiermee gewoon tekort doet.

20 juli 2013 om 22:45

Malki is ook prima speler voor kasimpasa. Maar geloof je het zelf dat kasimpasa kampioen wordt uhm nee. Grote verschil met de top van turkije. Veel clubs hebben ambities maar meestal niet haalbaar.

20 juli 2013 om 22:29

Je kan gewoon niet concluderen dat de Nederlandse competitie in het geheel sterker is dan de Turkse. Je kan simpelweg nergens op leunen om die uitspraak met argumenten te verdedigen. Buiten de traditionele top in Turkije(die gelijkwaardig is met NL top), heb je gewoon goede subtoppers als Trabzonspor, Bursaspor, Kayserispor, Kasimpasa, Eskisehirspor. Deze doen echt niet onder aan Feyenoord, Utrecht, Twente, Heereveen etc. Alles wat daaronder ligt in beide competities is gewoon zwak en kunnen enkel punten van de topclubs af snoepen wanneer ze een hele goede dag hebben of met 10 man ingraven.

Ik ga toch ook niet beweren dat de Nederlandse subtop niets voorstelt omdat Utrecht niet wint van een voetbalclub in Luxemburg met parttime voetballers.

20 juli 2013 om 22:59

Ik kan dit concluderen door naar de Uefa ranking van de afgelopen...5, 10, 20 jaar te kijken. Ongeacht welke tijdsperiode je bekijkt.
Turkije heeft twee of drie ploegen (afhankelijk van de vorm) die het in Europa leuk kunnen doen. Net zoals Nederlandse ploegen kunnen ze op een goede dag stunten in Europa, maar ook net zo hard op hun falie krijgen van FC Balophetdakski. Maar over het algemeen gesproken halen de Nederlandse subtoppers meer punten in Europa dan de Turkse. Vorig jaar was voor Nederland een rampjaar en voor Turkije een buitengewoon goed jaar. Echter, zelfs in dit voor Turkije buitengewoon goede jaar haalde het minder punten (10,200) dan Nederland in de jaren hiervoor (11,116 en 13,600).
Laten we even eerlijk zijn, vorig jaar was voor Turkije een mooie uitschieter. Echter mogen we ook niet vergeten dat Fenerbache en Galatasaray beiden geen bijster zware loting kregen: Bate Borisov en Viktoria Plzen zijn minder dan Steaua, en Schalke in de CL is een ploeg die ook van Nederlandse ploegen kan verliezen.
Nogmaals, ik ga niet zeggen dat de Turkse Top onderdoet voor de Nederlandse. Ik ga echter wel zeggen, gebaseerd op wat al jaren zo is, dat de Nederlandse competitie in de breedte sterker is dan de Turkse. En dat het dus helemaal niet zo'n verrassing is dat NEC wint van Sivasspor, ongeacht hoe het artikel het brengt.

20 juli 2013 om 23:08

Je kan het ook op een andere manier bekijken.
Gala pakt kampioen van roemenie
( cluj ) waar veel mensen zeiden makkelijke loting en dan vervolgens wordt DE hollandse kampioen Ajax uitgeschakelt door nr 2 van roemenie dus tja.

20 juli 2013 om 22:31

Zet kampioen galatasaray tegen kampioen ajax en dan wint CIM bom

21 juli 2013 om 14:08

Wat praat je nou voor onzin? Het niveau is idd niet hoog met reacties als de jouwe. Het zijn oefenwedstrijden in godsnaam. Dus omdat PSG verloor van Sturm Graz is de Oostenrijkse competitie beter dan de Franse? Ik zie hier geen Turk zeggen dat de competitie beter is. Het zijn de Nederlanders die telkens de discussie openen met 'die Turken zeggen dat'.

Wauw, het is weer de keeper die er niet goed uitzag, wat is er toch met die keepers aan de hand bij Heerenveen, t is inmiddels ook gewoon een kerkhof geworden daar.

bij Nec die Cihat is wel een groot talentje, kan er wel wat van, hoop dat het niet zelfde loopt bij hem net als met Foor.

20 juli 2013 om 21:23

Het is toch niet abnormaal dat een keeper een keer een fout maakt? Nordfeld hoor vorige seizoen bij de beste keepers van de eredivisie en er was vanuit engeland ook veel interesse in hem. ik hoop dat die blijft want voor een club als Heerenveen is het een hele goede.

20 juli 2013 om 21:29

@ fernantorres

Nordtfeld zit bij de top 5 van de beste keepers van de Eredivisie. Afgelopen seizoen erg belangrijk geweest voor Heerenveen. Ik zou hem maar gaan volgen dit seizoen, dan verandert je mening vast en zeker

"nec stunt tegen Roberto Carlos"

Stunt? Ik weet niet hoeveelste Sivasspor is geworden afgelopen seizoen, maar volgens mij zijn ze toch niet zó indrukwekkend?

Waarom is het een stunt van Nec? Is Sivasspor zo'n grote club dan? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

20 juli 2013 om 21:50

Sivasspor werd vorig jaar 12e, dus snap het ook niet helemaal.

20 juli 2013 om 22:08

En NEC 15e....
Dus voor een competitie die door sommige hier als beter word omschreven is het wel knap ja.
Naja op de top en substop ploegen in Turkije na is het niveau niet bepaald hoog...
Beetje zoals hier.

20 juli 2013 om 22:32

Beide competities zijn gelijkwaardig.
Momenteel is top van turkije wel wat aan sterkere kant maar dat veranderd ook om de 2 a 3 seizoenen. Dan worden de rollen weer omgedraait.

20 juli 2013 om 22:58

Wat praat je nou voor onzin? Het niveau is idd niet hoog met reacties als de jouwe. Het zijn oefenwedstrijden in godsnaam. Dus omdat PSG verloor van Sturm Graz is de Oostenrijkse competitie beter dan de Franse? Ik zie hier geen Turk zeggen dat de competitie beter is. Het zijn de Nederlanders die telkens de discussie openen met 'die Turken zeggen dat'.

21 juli 2013 om 04:15

Toch denk ik dat Gala en Fener in de eredivisie wel 1e en 2e zouden worden. Geld voor spelers als Sneijder Drogba Sow etc is hier niet. Ajax en Psv zijn wel sterker dan Besiktas Trabzon en Bursa enzo. Over het geheel scheelt het weinig maar de Turkse top maakt sprongen. En ook Kasimpasa bijv inversteert nu veel

21 juli 2013 om 11:17

Ik zeg daarom ook "op de top en subtop ploegen na"

21 juli 2013 om 11:20

Is zo te zien iemand op zijn teentjes getrapt omdat er kritiek is op zijn landje en competitie. Het is toch knap van sturm graz dat ze wonnen van psg? Of niet soms? Ik zeg nergens dat je dan meteen beter ben en om een cl ticket speel(al speelt sturm niet in frankrijk) beter lezen!!

21 juli 2013 om 14:08

Ja sorry was meer op die Lcypher bedoeld.

Dit doet Heerenveen helemaal niet pijn, het is maar een oefenwedstrijd.

had helemaal niet door dat R. Carlos weg is bij Ahnzi..?
Heeft hij niet eens laten weten dat hij daar best voorzitter of directeur zou willen worden?

Stunt?! Ik weet dat NEC niet heel sterk is, maar dat kun je ook zeker niet zeggen van Sivasspor

@LCyper
De Nederlandse competitie is echt niet sterker dan die van de Turkse. Onze Subtop is sterker dan jullie subtop. Veel van jullie vergeten dat Trabzonspor, Bursaspor Subtop catergorie zijn. Onze sele

20 juli 2013 om 22:09

De subtop in Turkije is gelijkwaardig aan die van Nederland hoor.

20 juli 2013 om 22:33

Subtop in turkije stelt niet veel voor zagen we toen PSV van Trabzonspor won met harde cijfers

20 juli 2013 om 22:36

@ Uncle Junior

Schaar jij PSV dan ook als subtop dan, aangezien je een eerlijke verhouding wilt hebben?

20 juli 2013 om 22:49

Twente, feyenoord en az hebben toch ook fenerbahce uitgeschakeld in europa in het verleden.

20 juli 2013 om 23:05

Ja. Feyenoord in 2000. AZ een jaar of 5 geleden toen het nog kampioenskandidaat was. Twente niet, die eindigde een jaar of 3 geleden met 7 punten (!) achter Fenerbahce in de Europa League poule. Dat is de meest recente krachtmeting tussen een Nederlandse en Turkse topclub geweest.

20 juli 2013 om 23:11

Ok, maar Twente won toen wel bij fenerbahce als ik me goed herinner en twente schakelde 2 jaar geleden nog een turkse club uit toch?

20 juli 2013 om 23:57

Met alle respect aan trabzonspor maar ik beschouw deze club niet eens meer subtop van turkije. Af en toe 1 goed seizoen en daarna tijdje horen ze in het rechter ( of net niet )rijtje thuis. Vorige jaar 9de plaats. Net nog linker rijtje. 4 puntjes verschil met nr 14.
Moet deze club nog subtop genoemd worden ?

21 juli 2013 om 11:57

Dan is AZ een degradatiekandidaat

21 juli 2013 om 15:23

AZ vind ik stuk stabieler dan trabzonspor.
Alleen helaas was het ff mindere seizoen voor AZ vorige jaar maar daarvoor toch aantal seizoenen stabiel in top 5

20 juli 2013 om 22:35

Ja maar zet de top 3 van Turkije tegen de top 3 van Nederland Feyenoord -besiktas feyenoord wint Fenerbahçe - PSV Fenerbahçe wint galatasaray - ajax gala wint

Ik heb de wedstrijd NEC - Sivasspor live bekeken in Groesbeek en vond beide teams redelijk gelijkwaardig. NEC heeft goed geprofiteerd van de ruimte die er een paar keer achter de verdediging lag. Celik, de Turkse jongen die de 0-1 maakte wilde zich natuurlijk dubbel en dwars bewijzen. Deze jongen komt uit de eigen jeugd, is pas 17 en maakte een mooi doelpunt. Ik denk dat we nog wel van deze jongen gaan horen.

Hemlein is een snelle, hardwerkende rechtsbuiten en profiteerde goed van de ruimte achter de defensie.

Ik hoop dat ik volgende week Alireze Jahanbaksh in actie kan zien op de open dag!

20 juli 2013 om 22:10

Speelde die schotse topscorer nog?
Ben namelijk enorm benieuwd of hij het ook hier zo goed gaat doen, want de stap van de top van Schotland(celtic) en dus CL, naar NEC is op zich merkwaardig.

20 juli 2013 om 22:28

Michael Higdon (de Schotse topscorer) speelde de gehele wedstrijd!

Hij is groot, sterk, balvast, kaatst goed, ziet ruimtes en kan goed koppen! Ideaal aanspeelpunt voor Nec!

De snelle Navarone Foor (nr 10 positie) rent rondjes om hem heen en ze zoeken elkaar voortdurend op... mooi duo kan dit nog gaan worden!

20 juli 2013 om 22:32

Voor Nec, maar zou hij er ook 20 + in kunnen schieten zoals Vleminkx?
Al vond ik het bij Bjorn Vleminkx puur geluk want hij had niets wat een goede voetballer nodig heeft.

20 juli 2013 om 22:38

Higdon is echt HÉT aanspeelpunt waar NEC naar opzoek was sinds Vleminckx weg is gegaan!

Ik ben benieuwd hoe Alireza Jahanbakhsh (de nieuwe Iraniër) het gaat doen, wanneer hij ook voor de juiste input zorgt tijdens de aanval dan liggen alle kansen open voor voldoende goals.

We gaan het zien!



20 juli 2013 om 23:37

Higdon komt niet van Celtic en heeft daar ook nooit gespeeld. Hij komt van Motherwell.

21 juli 2013 om 11:15

Mijn fout inderdaad, legde even die link omdat hij topscorer was dat hij wel voor celtic speelde

Dit was de allereerste oefenwedstrijd van Sivasspor. Roberto Carlos hoeft zich nog geen zorgen te maken. Al denk ik dat het lastig gaat worden om met dit materiaal aansluiting te vinden bij de subtop. Plek 8 is maximaal haalbare voor Sivas dit jaar, schat ik!

Cihat gaat het echt maken , ik denk dat er weinig zo hard hebben gewerkt en nog werken als deze jongen. Hij is alleen maar bezig om zich elke dag te verbeteren en dit is echt zijn verdiende loon. We gaan nog veel van hem horen en zo niet heeft het echt niet aan hem gelegen. Hij speelde bij NEC 1 elftal hoger als mij. Ik zag hem elke dag op school en op trainingen. Ik hoop echt dat hij het redt.

20 juli 2013 om 22:32

Cihat speelde echt goed vandaag!
Hij was heel erg fel en scherp en daarbij was het doelpunt buitengewoon goed!

Ziet er toch iets zonniger uit. We hebben nog twee weekjes!

Stond hij niet bij wba onder contract?

Ik vind het geen verassing dat NEC wint van een Turks team waar nog nooit iemand in de wereld van gehoord heeft behalve de Turken zelf.

Ik wist niet dat Ghanassy gehuurd was, ik dacht dat het eigen jeugd was die gewoon Van la Parra eruit had gespeeld. Jammer, ik vond het wel een leuke speler.

Jammer dat Heerenveen die el Ghanassy niet kon behouden. Ik zou het leuk vinden dat naast vormgever Eikrem en doelpuntenmachine Finnbogason ze nog één splee eebijmhalen die middels een individuele actie de wedstrijd zou kunnen beslissen. El Ghanassy was echt ideeal geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren