Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Iniesta redt oude club opnieuw met royale gift van 240.000 euro

Laatste update:
/

Albacete mag opnieuw erg dankbaar zijn dat de beroemdste speler die de club ooit voortbracht ook écht een grootheid is. Andrés Iniesta speelde tot zijn twaalfde jaar voor de bescheiden vereniging uit Balompié en werd daar opgemerkt door scouts, waarna hij zich in de jeugdopleiding van Barcelona voegde. El Blanquito vergeet echter niet waar hij vandaan komt en is Albacete opnieuw te hulp geschoten; de club verkeerde in acute financiële moeilijkheden.

Sport schrijft vrijdag dat Iniesta een bedrag van 240.000 euro heeft overgemaakt naar Albacete, dat daardoor de rekeningen kon betalen. De club voorkwam zo reglementaire afzakking naar het vierde niveau in Spanje. Afgelopen seizoen finishte het als nummer drie in de Segunda B IV, het derde niveau van het land. Tien jaar geleden speelde Albacete nog op het allerhoogste niveau.

De club moest voor donderdagavond 00.00 de zaken in orde hebben gemaakt en werd andermaal de helpende hand aangereikt door oud-speler Iniesta. Hij zorgde er met de royale gift voor dat dat Albacete overeind bleef. Iniesta is al de grootste aandeelhouder van Queso Mecánico; in december 2011 pompte hij ruim 400.000 euro in de club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn er toch nog spelers met clubliefde!

28 juni 2013 om 16:52

Ik denk dat elke voetballer met een salaris van meer dan 7 miljoen per jaar dit wel zou doen. Je redt iets waar je trots op bent met een bedrag wat voor jou toch niet veel is!

Wel alle respect voor Andres Iniesta natuurlijk

28 juni 2013 om 16:55

veel meer als 7 miljoen per jaar, dat is wat hij aan salaris krijgt bij barca daar zitten nog geen sponsordeals etc bij, die van iniesta ligt volgens mij rond 25 miljoen per jaar

28 juni 2013 om 17:08

Ik hoor het veels te weinig dan....kan jij nog een voorbeeld geven? In NL zijn ook al een aantal clubs failliet gedaan, en ook deze clubs hebben grote spelers opgeleid (denk bijvoorbeeld aan Haarlem waar Ruud Gullit is opgeleid). Nee hoor wat mij betreft mag je wat meer respect hebben voor zulke acties.

28 juni 2013 om 17:10

Dat doet natuurlijk niks af aan dit mooie gebaar van Iniesta! Neem Gullit, die kon voor €150000 Haarlem redden. Dat zou voor meneer ook geen probleem zijn.

28 juni 2013 om 17:21

Wat heeftvrespect nou met geld te maken? Hoe weet jij nou of Gullit dat kan missen of niet

28 juni 2013 om 17:35

Gullit is meerdere keren gescheiden, doe je vermogen maar eens door de helft en dan nog eens en dan nog eens en dan nog eens. Die is echt niet zo super rijk hoor. Daarnaast had Haarlem bijna geen recht van bestaan, was een bodemloze put.

on: Mooi gebaar van Iniesta

28 juni 2013 om 17:36

Ruud Gullit verdiende in zijn tijd dan ook niet het salaris van Iniesta...

28 juni 2013 om 18:08

Hij was ook trainer

28 juni 2013 om 18:15

En als trainer verdien je ook bij lange na niet wat een speler verdient (mits je een echte top trainer bent en dat was hij ook niet).

maar buiten al het gezeur om. Laten we gewoon dit mooie gebaar respecteren en er niet teveel woorden aan vuil maken.

28 juni 2013 om 18:22

Nou, dat is niet helemaal waar wat je zegt. Mourinho kreeg toch ook gewoon 10 miljoen bij Madrid? En meerdere trainers verdienen zo'n salaris!

28 juni 2013 om 18:44

Stelletje gierige hollanders, is gewoon een hartstikke mooie geste van Iniesta.

28 juni 2013 om 20:08

Idd een mooi gebaar. Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het de normaalste zaak is voor iemand die zoveel verdient. Iets wat je uit veel berichten wel terugleest hier. Het blijft ook voor multimiljonairs gewoon een groot bedrag.

28 juni 2013 om 21:09

Hij zegt toch ook: "mits je een echte top trainer bent en dat was hij ook niet)".

Hij bedoelt daar duidelijk 'tenzij' in plaats van 'mits' maar dat terzijde.

28 juni 2013 om 21:15

@genieterr
Bij Agovv hadden Huntelaar Mertens en Chadli nog wat betaald.

Daarom word hij door (bijna) heel de wereld gewaardeerd want in het veld maar ook er buiten is het een fantastische kerel.

Waren ze allemaal maar zo zeg maar een op en top professional.

28 juni 2013 om 16:37

Ik david villa

28 juni 2013 om 16:40

Ik Pinto, maar dat is mijn persoonlijke mening.

28 juni 2013 om 16:42

Ik Mourinho.

28 juni 2013 om 16:55

Van Barca mag ik alleen deze speler

H. Niemand

28 juni 2013 om 16:58

Ik mag Alba het meest! Mede omdat ik op een theatrale opleiding zit.

28 juni 2013 om 17:14

Ik Karim Benzema.

28 juni 2013 om 17:14

Nadat ik de beelden van de WK finale Nederland Spanje terug heb gezien, ik niet meer.

28 juni 2013 om 17:39

Toppertje is dat..

28 juni 2013 om 17:54

@frank_lfc

9 van de 10 keer zijn het nichten op zo'n opleiding. Just sayin'!

28 juni 2013 om 18:00

@lionelbarca

Dus 9 op de 10 spelers van Barcelona zijn nichten? Just saying

28 juni 2013 om 18:04

@ Lionelbarca

Zegt genoeg over je cluppie

28 juni 2013 om 18:24

Ongetwijfeld een ontzettende chille gast, maar hebben jullie gezien hoe koel hij die strafschop nam gister! Niet normaal...

28 juni 2013 om 18:26

@frank_lfc

Was jij niet degene die mensen beschuldigd van zielige opmerkingen?

Blijkbaar kun je er zelf ook wel wat van.

200 punten wat een schande zeg!

28 juni 2013 om 18:36

@lionelbarca

Haha, ik doe Accountacy/bedrijfseconomie als opleiding... beetje sarcasme.

@fast-n-id

Mag een cynische inkoppertje niet meer? Of moet je het puur over voetbal hebben, beetje een grapje maken mag toch wel. En dit is geen zielige opmerking. En wanneer heb ik iemand beschuldigd van een zielige opmerking?

28 juni 2013 om 19:05

Puur voetbal, Vrank_lfc.

Ik ben ook Hiphop-pinto fan.
En mensen moeten niet altijd zo mekkeren over die Barça spelers, zijn maar 3 échte draken en dat zijn Alves, Alba & Busquets! Voor de rest valt het echt wel mee.

Overigens een fantastische actie van Iniesta, het gaat er niet om hoeveel je verdient; het gaat erom dat je dit er voor over hebt.

30 juni 2013 om 10:12

@jjunited

Dat bepaalde lowlifes zo denigrerend kunnen zijn over een van de succesvolste clubs aller tijden. "cluppie".. prachtig!

28 juni 2013 om 16:47

Had als ik Iniesta was wel of een andere RVC of om een ander beleid geëist!
Een keer gered worden door een enkel persoon is oké maar een tweede keer? Vind dat je dan het recht heb om een verandering te zetten want zo kan Iniesta nog wel 5 miljoen euro in die club pompen, als ze het steeds weer stom verbruiken gaat de kop er uiteindelijk toch wel een keertje af.

Denk dat de club zich nu heel erg moet gaan af vragen hoe nu verder. Jammer want vond ze destijds best een leuke ploeg in de tweede divisie van Spanje. Hopen voor Iniesta en de rest van Spanje dat deze club blijft bestaan in het professionele voetbal.

Mooi gebaar.. Kan Klaas Jan wel wat van leren. Had hij destijds ook kunnen doen bij AGOVV..

28 juni 2013 om 16:34

Waarom had Huntelaar dit kunnen doen bij Agovv dan? Dit is niet eens zijn jeugdclub. Naar mijn weten heeft hij er maar 1 jaar gespeeld en dat was ook nog op huurbasis.

28 juni 2013 om 16:40

Walgelijke reactie dit waarom zouden spelers dit moeten doen? Het is heel mooi mochten ze het doen zoals hier. Maar ik vind niet dat andere spelers hier van moeten *leren*.

28 juni 2013 om 16:45

Ja totaal vergelijkbare situatie idd. Huntelaar is nooit eigendom geweest van Agovv, alleen verhuurd. Iniesta is zijn profcarrière daar begonnen.

Je had zoveel anderen spelers kunnen noemen en geef je zo'n slecht voorbeeld, best wel knap eigenlijk.

28 juni 2013 om 18:59

Huntelaar heeft meerdere malen aangegeven dat AGOVV zijn club is en hij daar echt is doorgebroken en hij AGOVV heel dankbaar is.

Huntelaar is 1 van de grootverdieners in Duitsland. En dan heb ik het niet over 2 a 3 miljoen dat hij jaarlijks opstrijkt. AGOVV had maar 200.000 ofzo nodig om overeind te blijven. Huntelaar kon best dat geld schenken of lenen aangezien hij zo lof over AGOVV praatte iedere keer..

28 juni 2013 om 20:46

Agovv kon ook gewoon haar zaken op orde hebben. Kletskoek vanuit een minderwaardigheidscomplex is dit, 2 ton verwachten van iemand... Ziek.

28 juni 2013 om 21:12

Meerdere malen aangegeven nog wel.. Heb je daar een bron bij?

28 juni 2013 om 17:07

inderdaad een rare reactie. Weet niet of ze het geprobeerd hebben maar spelers al dries mertens, chadli en huntelaar hadden misschien wel iets kunnen doen met ze allen.

28 juni 2013 om 17:29

Dries Mertens, Chadli konden ook iets aan doen.

28 juni 2013 om 18:20

Die gasten hebben allemaal niet het vermogen om ff 250.000 te geven aan zo'n club. Zou jij 1/4 van je jaarsalaris weggeven?!

28 juni 2013 om 18:45

ja, 1/4 van nul is namelijk nog steeds nul.

28 juni 2013 om 19:18

Hahahaha goeie

Dan heeft hij dat na zijn penalty even snel overgemaakt, want toen was het al bijna 0:00 uur

28 juni 2013 om 17:11

Jaja, internetbankieren hè?

28 juni 2013 om 18:26

Haha, met de iphone app jonguh! Lol

28 juni 2013 om 18:49

Moet die wel een reader bij hebben

28 juni 2013 om 21:13

Niet als hij bij de ING zit.

heel mooi van Iniesta waren er zo maar meer als hem

Kom op zeg, royale gift? Ga is wat doen aan die 'journalisten'.. Als je je koppen al niet eens meer goed kan spellen...

On-topic: Vind Iniesta een geweldige voetballer met een vreselijke uitstraling, maar hij heeft wel een groot hard. Zal m alleen nooit meer mogen door zijn Wk-goal

28 juni 2013 om 16:33

Ok en wat is dan mis met de titel?

28 juni 2013 om 16:35

Het is helemaal niet erg dat je hart met een D schrijft, maar het is best grappig dat je dat dan in de zelfde reactie doet waarin je de journalisten hiermee bekritiseerd.

28 juni 2013 om 16:41

Ongelooflijk dat ze 'gifd ' al niet fatsoenlijk meer kunnen spellen hè

28 juni 2013 om 16:37

Ironisch. On-topic, hij heeft inderdaad een groot hart*. Mooi dat dit soort dingen nog kunnen.

28 juni 2013 om 16:39

Echt een man met een hard

28 juni 2013 om 18:12

hhahhahahaha, je kan zelf niet eens fatsoenlijk spellen dus ga niet praten man

28 juni 2013 om 16:39

Groot harD ja?
Commentaar geven op spelling en dan zoiets..

28 juni 2013 om 16:41

"kom op zeg, royale gift? Ga is wat doen aan die 'journalisten'.. Als je je koppen al niet eens meer goed kan spellen..."

Zegt degene die 'hart' met een d schrijft.

28 juni 2013 om 16:41

Haha, wat is er mis met deze kop? Eén van de minder suggestieve en slechte koppen op Voetbalzone vind ik het eigenlijk.

Edit: Mooi, hij heeft ons allemaal een duimpje omlaag gegeven denk ik. Toch pijnlijk zo'n spelfout.

28 juni 2013 om 16:46

"ga is wat doen.." is ook tamelijk verknipt Nederlands. Dat moet toch echt "eens" zijn in goed Nederlandsch. "is" is een verbuiging van het werkwoord "zijn", derde persoon enkelvoud om precies te zijn. Daarbij is "hard" geen zelfstandig naamwoord maar een bijvoeglijk naamwoord. (oke, ik hou er niet zo van om op iedere slak zout te leggen, maar als je gaat bitchen op spelling van een ander, zorg dan in ieder geval dat je eigen spelling niet vergelijkbaar is met de spelling van mijn zeven jaar oude broertje.)

28 juni 2013 om 17:02

"ga is wat doen.." is ook tamelijk verknipt Nederlands. Dat moet toch echt "eens" zijn in goed Nederlandsch. "is" is een verbuiging van het werkwoord "zijn", derde persoon enkelvoud om precies te zijn.

Zegt de man die Nederlands verkeerd schrijft

28 juni 2013 om 17:09

Nederlandsch is gewoon Nederlands :D Fair enough, het is de zeikerige, kijk-mijn-dure-prive-school-diploma, onnodig dure manier van spellen, maar het is gewoon correct Nederlands :D

28 juni 2013 om 17:33

Oud-hollands denk?
Volgens mij kan 'nederlandsch' prima.

28 juni 2013 om 17:40

Klopt!

28 juni 2013 om 18:13

helemaal mee eens!

28 juni 2013 om 16:55

Wauw, wat slecht! Ik zal me voorlopig maar een beetje stil houden

Bedankt voor de leuke reacties, heb toch kunnen lachen. Maar royale gift kan echt niet :D

28 juni 2013 om 17:06

Want?

28 juni 2013 om 17:11

Haha je hebt m'n pauze opgeleukt hoor No offense, shit happens Ik moest echt lachen

28 juni 2013 om 17:12

Ik ben nu toch wel benieuwd waarom royale gift niet kan? Is het volgens jou grammaticaal niet goed of vind je dat het bedrag niet royaal genoemd kan worden?

28 juni 2013 om 17:33

het is een royaal gift, niet een royale gift. de enige keer wanneer royale kan, gaat het over 'het royale gift'. Dit gebeurt meestal bij een terugverwijzing. Bijvoorbeeld:

Iniesta geeft 400.000 euro aan Albacete. Met dit royale gift behoedt hij de club voor de ondergang.

In dit geval gaat het over een royaal gift, omdat gift nergens naar verwijst.

Weet niet zeker of het klopt trouwens, maar heb mn dag niet zoals je al merkte

28 juni 2013 om 17:53

Ik merk het. Het gift? Dit gift?

Naar mijn weten heeft ''royaal'' als bijvoeglijk naamwoord dezelfde eigenschappen als andere bijvoeglijk naamwoorden.

Bovendien wordt in de titel al verwezen naar de 240.000 euro.

28 juni 2013 om 18:31

Haha, stop maar gewoon met reageren voordat je het nog erger maakt. Het is 'de gift', dus de titel klopt gewoon.

Ontopic: netjes van Iniesta, maar als zo'n club zichzelf niet in leven kan houden, heeft het ook weinig zin om er nog grote sommen geld in te steken. Dan wordt het een beetje een bodemloze put.

28 juni 2013 om 17:01

Haahahaaahahahhahaahaahah.

28 juni 2013 om 18:42

Je moet robben haten die schiet tegen een teen aan!

Heel erg mooi van Iniesta dit!

28 juni 2013 om 19:30

In mijn ogen mogen veel voetballers een voorbeeld nemen aan Iniesta.

Toekomstig eigenaar van de club denk als je zo'n groot hart voor die club hebt en zoveel geld erin pompt.

28 juni 2013 om 16:35

Dat zou zo maar eens kunnen , dit getuigt toch wel van clubliefde.
Wrel bijzonder dat een club , die nog op het hoogste niveau gespeeld heeft op zo'n manier kan afzakken.

28 juni 2013 om 16:43

Kijk eens dichter bij huis dan zie je dat het niet vreemd is.

Neem Haarlem bijvoorbeeld, oud lanskampioen (1946) en nu al jaren kapot.

28 juni 2013 om 16:46

Iniesta is al grootste aandeelhouder, dus in dat opzicht ook de eigenaar van de club!

Wel een leuk gebaar maar als ze structureel geld nodig hebben zal ik me als Iniesta zijnde toch wat meer gaan bemoeien met het beleid daar.

Prachtig van Andres, hij heeft misschien dan wel geld zat het is toch een knap gebaar en het gaat nog steeds om 240.000 euro, een gigantisch bedrag voor normaal verdienende mensen. Zeer mooi, hij heeft niks verplichtingen ten opzichte van Albacete maar hij red ze gewoon. Hopen dat ze terug kunnen keren op het hoogste niveau en dat ze financieel terug gezond worden.

Erg mooi en gul natuurlijk, maar ik hoop dat ie het goed in de gaten houd wat ermee gedaan word. Genoeg louche voorzitters op de wereld, die kan zen zakken vullen en elke keer denken, "andres red ons toch wel" ... Laat je niet misbruiken jongen.

Super sociaal natuurlijk, maar ja voor die jongen is het natuurlijk maar 2 weeksalarissen xD

Prachtspeler en prachtmens. De enige van Barcelona de ik echt mag. Ben hem nog eeuwig dankbaar voor die prachtige finale in 2010. 116 min, Iniesta. Om nooit te vergeten.

Lief van 'm. Zouden meer topspelers moeten doen.

Erg mooi dat hij dit doet, maar is het geen uitstel van executie? Ik vind het altijd goed om te zien dat sommige rijke mensen bereid zijn om iets in te leveren voor anderen. Dat het voor de persoon in kwestie kleingeld is doet er mijns inziens niet zoveel toe. Oké, het maakt de opoffering kleiner maar het blijft een sociale actie om vrijwillig iets van jezelf af te staan voor een ander. Als dat toch eens de algemene instelling van de beter bedeelden was dan hadden we wellicht minder problemen op de wereld. Dat ik dan laatst hoorde (vraag me niet waarom, zoiets interesseert me geen bal) dat Justin Bieber zijn werkloze op nog geen cent gegeven heeft, is toch absurd.

29 juni 2013 om 11:07

Ja muah. Het is inderdaad uitstel van executie, maar als je kijkt naar het vermogen van Iniesta dan kan hij nog jarenlang zo doorgaan. Iniesta zelf is ook niet iemand die geld uitgeeft aan de mooiste auto's, dames en clubs, dus hij zal het een en ander wel overhebben. Het gebaar is voornamelijk mooi van Iniesta

Off-topic.

Over Jb ging het over zijn opa. Zijn opa was er nooit alsmede zijn oma, en nu wilden ze opeens meegenieten van het geld.

Dit kan ik wel waarderen. Mooi om te horen dat Iniesta een club kan redden met zijn bijdrage. van Bommel deed toch ook ooit zoiets foor Fortuna Sittard?

Fantastische middenvelder binnen en zo blijkt onder andere hieruit ook buiten het veld. Altijd bescheiden en verder nooit klagen, een goede mentaliteit. Natuurlijk super voor zowel de club en de fans dat Iniesta dit over heeft voor zijn oude club. Mooi dat er nog zulke spelers rondlopen...

Wat kan ik nog zeggen.

Echt prachtig dat hij zoiets doet, echt heel mooi. Het is wel 1 weeksalaris maar goed. Het gaat natuurlijk om het principe dat hij zijn oude club financieel te hulp schiet.

Prachtig ditt!!!

Mooi! Dat zien we nou graag... geld heeft ie toch zat, maar je moet het maar doen.

Trouwens die bal van hem gister op Alba.. in de eerste verlenging... wat een pass zeg, wereldklasse.

Mooi gebaar van hem. Hij heeft eerder ook al 430 duizend euro in de club gestopt. Mooi van hem dat hij nog een hart voor die club heeft.

28 juni 2013 om 16:50

Het is toch geweldig om te zien dat sommige grootverdieners niet naast hun schoenen gaan lopen en denken dat ze alles zijn maar gewoon nog respect hebben voor zijn eerste club.

Hartstikke goed, nooit vergeten waar je vandaan komt!

Edit: Wat een enorme fout staat er in het artikel! "de bescheiden vereniging uit Balompié"

Balompié is geen stad, dat betekent voetbal! Albacete is de stad! Dat de club Albacete Balompié heet is misschien onduidelijk voor iemand die de club niet kent, maar als je journalistiek bedrijft moet je weten dat je eerst je feiten moet checken alvorens je ze publiceert!

28 juni 2013 om 21:32

Ze passen het ook gewoon maar niet aan.. Prutsers..

28 juni 2013 om 21:42

Echt hè....

Geen fan van Barcelona, geen fan van Iniesta, maar een zeer mooi gebaar wat aantoont dat het een groot man is!

28 juni 2013 om 16:45

Geen fan van Barcelona oké dat kan ik nog begrijpen. Maar geen fan van Iniesta, dat snap ik dus echt niet. Bedoel het is je goed recht hoor, maar ik snap gewoon niet hoe een voetbal liefhebber geen fan kan zijn van een zo technisch begaafde speler als Iniesta.

28 juni 2013 om 16:51

Misschien een Real Madrid fan die die 5-0 van Barca tegen Madrid nog niet vergeten is ( grap )

28 juni 2013 om 17:15

(goeie grap)

Geweldige actie van deze grootheid!
Niet niks om een weekloon over te hebben voor je roots😣

Als hij vaker geld in deze club pompt,dan vraag ik me af of het geen bodemloze put is.
Neemt niet weg dat het een mooi gebaar is.

Don Andrés; hartstikke mooi gedaan een signaal naar sommige profs die te karig zijn om hun oude club uit de nood te helpen b.v.

28 juni 2013 om 16:44

Iedereen moet toch zelf weten wat hij met het geld doet. Het is gewoon werk voor die gasten zoals jij ook je werk hebt (of niet). Als jou oude werkgever failliet gaat, ga jij er dan ook geld inpompen? Die gasten kunnen niet voor niets hun hoofd niet boven water houden!

Neemt natuurlijk niet weg dat het een geweldige actie is van Andres!

Als hij er nog maar onlangs 400000 in gepompt heeft en ze nu alweer te hulp moet schieten is er toch iets structureel fout bij albacete en daar gaan de ingevingen van Iniesta dus niks bij helpen. Uitstel van executie.

28 juni 2013 om 16:45

Pomp jij even 4 ton in een club waar jij niks aan hebt dan?

28 juni 2013 om 17:09

Was te verwachten dat onze Iniesta lover het niet zou kunnen laten om hem onvoorwaardelijk te verdedigen, ook al bekritiseer ik hem alles behalve. Ten eerste verdien ik geen 2 ton per week dus jouw zever reactie kan de prullenbak in, ten tweede stel ik mij gewoon de vraag als zijn gulle bijdrages, die ik trouwens een zeer mooi gebaar vindt, zullen helpen bij een club die duidelijk lijdt onder structureel wanbeleid.

28 juni 2013 om 17:19

Waar je niks aan hebt? Iniesta is grootaandeelhouder, en heeft dus direct baat bij het voortbestaan van de club. Rendement, medezeggenschap, etc.. Dat is heel wat anders dan dat je als speler even wat geld doneert aan bijvoorbeeld SC Veendam, daar heb je namelijk zelf niks aan als ex-speler.

Ik ben blij dat er nog zulke spelers rondlopen. Alles al gewonnen hebben maar niet naast je schoenen lopen en vooral niet vergeten waar je vandaan komt.

Clubliefde!, #respect voor A.iniesta

Money cant buy you love ...maar nu toch wel mooi om te zien dat geld niet alles is.

28 juni 2013 om 18:28

Dacht al, Hugh Hefner is het levende bewijs dat het wel kan.

28 juni 2013 om 20:02

das geen liefde vriend

28 juni 2013 om 21:59

Wat je liefde noemt..

Groot gebaar voor Iniesta. Het allergrootste respect, maar het lijkt me toch dat die club geen goed beleid voert en zo'n gift van Iniesta eigenlijk niet verdiend. Als dat 1x gebeurt dan kan ik het nog eventueel bereiken, maar een 2de maal vind ik wel iets teveel van het goede.

Echte club liefde!

Is toch altijd mooi om te lezen dat als er grote spelers geld geven aan hun oude clubs om te overleven.
Als ik het zo is bekijk is er wel iets goed mis met Albacete en kan me niet echt voorstellen dat Iniesta voor eeuwig geld blijft pompen in Albacete.

Natuurlijk wel een prachtig gebaar

Prachtig gebaar van een prachtige voetballer, behalve op 11 juli 2010.

Mooie actie, net zo geroerd al zou een Veendam speler liefst 500 euro willen overmaken naar zijn toch opgeheven club. Verhoudingsgewijs dan he.

Mooi gebaar van Iniesta. Hij laat zijn jeugdclub niet vallen gelukkig. De club die ervoor heeft gezorgd dat ie naar Barcelona kon. Respect!

Mooi gebaar van iniesta.
Zou gaaf zijn als hij na zijn carrière deze ploeg gaat trainen en op lange termijn deze club weer naar de Primera division te helpen. Uiteraard met de filosofie van Barca

Ik ben de 1-0 tegen Nederland ook niet vergeten (geen grap, nou ja toch wel een grap) maar zo

28 juni 2013 om 17:11

Deze kunnen weg reactie hoort hier niet en de helft staat er om een of andere reden niet bij

Je kunt het (kapot)relativeren door het in perspectief te zetten met zijn totale inkomen, maar totaal 640.000 euro vind ik een beste smak geld!

28 juni 2013 om 17:17

Inderdaad. En wat is het toch weer typisch Nederlands om hier weer iets op te vinden om kritiek te hebben.

Sommige mensen vinden het vanzelf sprekend dat hij dit bedrag doneert omdat hij toch al zoveel verdient maar ik vind dit echt een giga donatie. Ik herinner me nog met de ramp van Haitti dat al die duitse speler met trots zaten aan te kondigen dat ze met het hele Duitse elftal inclusief staf 150.000 euro doneerde.

Het is leuk dat ze dit deden minder vond ik dat ze dit trots op tv zaten te verkondigen dat met zo'n 50 man alleen een uur salaris hebben gestort. Als je het op die manier bekijkt is het helemaal niet meer zo vanzelf sprekend dat Iniesta dit even neer hoest voor iets wat veel minder belangrijk is dan een natuur ramp.

Begrijp me ook niet verkeerd als je veel verdient ben je niet verplicht om enorm veel te storten en het was een mooi signaal van het Duitse elftal maar hou dit voor jezelf en ga er niet te koop mee lopen want destijds verdiende Ballack alleen al zo'n 7 miljoen per jaar.

28 juni 2013 om 17:21

Alsof die spelers naast deze collectieve gift ook niet individueel een hoop doen voor goede doelen.

28 juni 2013 om 17:38

Nogmaals het was een mooi signaal.

28 juni 2013 om 17:27

Leuk verhaaltje, maar Iniesta is grootaandeelhouder en heeft dus baat bij het voortbestaan van Albacete. De Duitsers deden dit uit emotionele overwegingen, en daardoor is het juist nog meer te prijzen dat ze zoveel gaven.

28 juni 2013 om 17:36

Iniesta kocht dan ook aandelen zodat de club wat meer eigen vermogen kreeg.

28 juni 2013 om 17:39

Inderdaad Iniesta is er niet bij gebaat totaal niet zelfs een club die zinkende is kan je moeilijk geld aan verdienen dit kost hem alleen geld met zijn inkomen heeft hij dit ook niet nodig.

Leuk natuurlijk, maar maakt je dit een grootheid? Lekker suggestief VZ, gelukkig is jullie voorkeur voor Barcelona niet merkbaar.

Iniesta heeft al voor 400.000 euro aan aandelen gekocht en beschermt hiermee zijn investering. Hoewel het natuurlijk wel voor de hand ligt dat het kopen van aandelen vooral een emotionele reden had, vind ik dit geen grootse daad. Schattig, meer niet.

De meeste voetballers zetten zich in voor de minder bedeelden. De een actief, de ander passief. Het tijdelijk redden van een club zonder bestaansrecht (althans daar lijkt het op) valt in het niet bij vele andere activiteiten. Waarschijnlijk neemt Iniesta zelf ook wel deel aan dergelijke weldoenerij.

28 juni 2013 om 17:29

Precies, dit heeft meer te maken met financiële overwegingen. De vergelijkingen over bijvoorbeeld Huntelaar met Agovv slaan dan ook nergens op.

Als eigenaar van de club kan Iniesta zich beter druk maken over het dagelijks bestuur en dergelijke, want die financiële nood was er in de tijd dat hij de club kocht ook al.

28 juni 2013 om 17:40

Je kan ook respect uiten in plaats van het allemaal te bagatelliseren Persiangooner. Het lijkt wel alsof je hem de complimenten niet gunt.

28 juni 2013 om 17:47

Ik gun het hem wel maar vind het misplaatst om juist dit geval eruit te lichten. Voetbalzone gebruikt grote woorden, en daar ben ik het niet mee eens. Mijn ouders sturen frequent geld naar het armere deel van mijn familie in Iran, een bedrag dat zo hoog is dat mijn ouders hun levensstandaard erom moeten aanpassen (niet drastisch, maar toch). Iniesta absoluut niet. Als Iniesta's daad, het redden van zijn emotioneel gegronde investering, al groots is... waartoe kwalificeer je de volstrekt normale en logische daad van mijn ouders dan?? Of al die arme Pakistaanse mannen die op water en brood in de krottenwijken van VAE leven omdat ze terwijl ze uitgebuit worden nog het merendeel van hun hongerloon naar hun gezin in Pakistan sturen.

28 juni 2013 om 18:34

Dat er mensen zijn die nog grotere daden verrichten, betekent niet dat die van Iniesta geen respect verdient. Je kan jouw reactie een beetje vergelijken met geen respect hebben voor Ronaldo omdat er iemand nog beter dan hem is.

28 juni 2013 om 18:44

Je begrijpt mijn punt niet.

28 juni 2013 om 17:41

iniesta is ook een grootheid PG. Of ie nou wel of niet geld in de club stopt. Ik snap je verontwaardiging niet echt eigenlijk.

28 juni 2013 om 17:48

Een grootheid als voetballer, VZ doelt op een grootheid als mens.

28 juni 2013 om 20:13

Voetbalzone doelt meer op de grootheid van Iniesta als voetballer.

De overmaking van het desbetreffende bedrag is hiervoor typerend, met andere woorden: Voetbalzone probeert te laten zien dat Iniesta naast zijn voetbalkwaliteiten eveneens een belangrijk persoon is voor de club uit zijn verleden. Voetbalzone benadrukt enkel zijn grootheid bij Barça.

Het is maar net wat jij onder 'grootheid' schaart.

Ik snap alleen niet dat je de daden van jouw ouders/ de mannen in VAE vergelijkt met een daad als die van Iniesta . Die vergelijking gaat niet op met iets wat op een voetbalsite vermeld wordt. Hoe vaak hoor je wel niet dat Messi ( andere spelers ) een grootheid is? Kom je dan ook met vergelijkingen voor passende benamingen voor de personen in VAE en je ouders?

Daarnaast zorgt Iniesta er eveneens voor dat de jeugdspelers uit de opleiding niet van club hoeven te veranderen en dergelijke, hij houdt de club overeind. Dit hoor je normaal gesproken nooit over spelers, dat maakt het naar mijn inzien zo speciaal.

29 juni 2013 om 11:09

Ik lees het alsof ze het zijn van een grootheid afleiden uit het gegeven dat hij geld in Albacete stopt. Ik maak de vergelijking dan ook om aan te tonen dat zo'n simpele daad je geen grootheid maakt (als mens).

Als voetballer wel natuurlijk, maar zo interpreteer ik het verhaal van VZ niet.

Iniesta kan beter die jeugdspelers begeleiden en onder brengen bij clubs die wel bestaansrecht hebben.

29 juni 2013 om 02:24

@ Pg

Hoe zit het dan met alle mensen die bij de club betrokken zijn en met dit soort acties nog een baan hebben? Dan heb ik het niet over de overbetaalde voetballers van de club, maar de mensen achter de schermen zoals de schoonmaker, de materiaalman en de kantinejuffrouw. Door deze tweede kapitaalinjectie blijft niet alleen deze club bestaan, maar ook de banen die erbij horen. Zeker in Spanje is elke baan die niet hoeft te verdwijnen mooi meegenomen. Al met al hoef je deze actie van Iniesta echt niet zodanig te bagatelliseren.

29 juni 2013 om 11:06

Het was wachten tot iemand met deze reactie kwam. Maar als een bedrijf kunstmatig op de been gehouden moet worden is dat een hele verkeerde insteek. Zo ontstaan bubbels. Iniesta zou deze mensen pas echt helpen als hij banen creëert die productief zijn en daarmee economisch te rechtvaardigen.

Als ik een ton investeer in een bakkerij die consequent verlies draait en waarbij het toekomstperspectief slecht is, maakt me dat dan groots of dom?

29 juni 2013 om 11:36

Maar dan kan je toch juist concluderen dat het Iniesta volledig om de club Albacete gaat gezien zijn 'domme' insteek?

29 juni 2013 om 14:03

@ Pg

Jij vergelijkt de daad van Iniesta die een club overeind houdt met geld sturen naar minder bedeelden. Worden deze mensen niet minder bedeeld als ze hun baan verliezen, zeker in een land als Spanje waar al 1 op de 4 personen geen baan heeft? Je hebt het over economisch rechtvaardigen, maar 75% van het geld naar goede doelen etc gaat ook naar mensen die juist niet productief bezig zijn, maar thuis zitten en dan wel of niet een baan aan het zoeken zijn. Wat is dan het verschil tussen een ton in een verlieslijdende bakker waardoor 10 gezinnen kunnen blijven eten en een ton in aan 10 gezinnen direct geven waarvan alle 10 geen vooruitzicht hebben op een baan? Zijn beide acties dan als dom te bestempelen? Volgens jouw redenatie wel, terwijl juist dat laatste volgens jou toch een grootse actie was.

Wat zitten mensen toch te zeuren, zeiken en vergelijken om niks.

Maakt niet uit hoeveel geld hij zelf heeft het is gewoon een mooi gebaar naar zijn oude club toe. Hij had het ook niet kunnen doen.

dit zegt veel over Iniesta als persoon, 1 van de vele redenen waarom ik zo dol ben op Iniesta zowel als speler als persoon

# Respect

Nou, ik heb Huntelaar agovv niet zien helpen en die hadden ook niet al te veel nodig...

28 juni 2013 om 18:51

Nou, ik heb Mertens en Chadli anders ook niks zien doen....

28 juni 2013 om 22:02

Want die hebben ook zo´n band met Agovv? dat is een zakelijke, geen persoonlijke relatie wat hun met Agovv hadden...

Hij is al grootaandeel van deze club, dus dan is dit best logisch.
Als hij deze gift niet zo geven, dan was het finito en dan verliest Iniesta ook geld daardoor.

28 juni 2013 om 20:26

Hij kon er ook voor kiezen om nooit grootaandeelhouder te worden en het geld op zijn rekening te laten en deze club failliet te laten gaan.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf201211...
Naar mijn gevoel draait het bij Iniesta amper om het geld. Net het type Xavi.

Hoewel het voor Iniesta echt niet zoveel geld zal zijn, gaat het veel meer om het gebaar, dat natuurlijk prachtig is! Ik zou willen dat meer voetballers (en alle profsporters, die hun geld mijns ziens wel erg makkelijk verdienen) veel geld 'teruggaven' aan de gemeenschap, op wat voor manier dan ook.

een woord hiervoor, Respect.

na Iniesta je kan de club beter kopen je kan straks weer geld tegen aan gooien!!

Kunne ze eindelijk de gemeente iets terug betalen belachelijk hoeveel de gemeente investeerde

Royale gift van een weeksalaris , ondanks dat erg sympathiek van hem , zie je niet veel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren