Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi gaat Maradona voorbij met hattrick tegen Guatemala

Laatste update:

Lionel Messi speelde in de voorbije twee interlands tegen Colombia (0-0) en Ecuador (1-1) geen voorname rol voor Argentinië, omdat hij nog last had van zijn hamstring. Vrijdagavond (plaatselijke tijd) schitterde de aanvaller echter weer als vanouds in het nationale shirts en draaide hij Guatemala persoonlijk de nek om in zijn allerlaatste wedstrijd van het seizoen. Mede dankzij zijn hattrick won Argentinië met 0-4 in Guatemala-Stad.

/

Bondscoach Alejandro Sabella gooide zijn opstelling om ten aanzien van de twee WK-kwalificatieduels en begon met aanvoerder Messi in de basis. Al na tien minuten scoorde El Pulga: hij snelde voorbij zijn tegenstander en liet doelman Ricardo Jérez kansloos met een hard schot met de linkervoet, dat de hoek in ging. Na een half uur verdubbelde Messi de score op prachtige wijze.

De 25-jarige aanvaller kreeg de bal op zo’n dertig meter van het doel aangespeeld door Ezequiel Lavezzi, deed nog een paar passen en haalde toen vernietigend uit richting de linker hoek: 0-2. Er kwamen meer kansen om nog voor rust de derde te maken, maar die bleven onbenut. Vijf minuten voor de thee sloeg Augusto Fernández alsnog toe; de middenvelder van Celta de Vigo, die pas zijn vierde interland speelde, kopte een vrije schop van Messi binnen in de verre hoek.

De sterspeler had zo twee goals en één assists op zijn naam staan en zorgde vroeg in de tweede helft zelf voor het slotakkoord tegen de Guatemalteken. Elias Vásquez beging een overtreding op Messi, die een strafschop kreeg toegekend en die zelf benutte. Daarmee pakte hij zijn 35ste interlanddoelpunt mee, één meer dan de levende legende Diego Maradona er maakte tussen 1977 en 1994. Topscorer aller tijden is en blijft Gabriel Batistuta met 56 goals voor de Argentijnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien een goede zelfvertrouwings boost door eindelijk weer eens te schitteren. Weliswaar tegen een klein land, maar ik denk dat het hem wel goed doet. Hopelijk kan hij deze lijn doortrekken voor volgend seizoen.

15 juni 2013 om 08:05

Inderdaad, en gewoon hopen dat deze kleine god blessurevrij blijft van nu af aan, en dat Barça slimmer met hem gaat omgaan. Hij speelt veel te vaak en te kort achter elkaar voor zo'n explosieve speler.

15 juni 2013 om 12:21

Als Barca Messi zelfs willen laten spelen tegen Cordoba in de beker dan is dat normaal.in zo een wedstrijden moeten de grote spelers rust krijgen voor de aankomende wedstrijden die vele belangrijker zijn zoals CL en competitie.messi heeft dit jaar alles op zijn nek gekregen en heeft dat ook prima gedaan,maar hij kon dit jaar gewoon niet rekenen op een doeltreffende Villa zoals in 2011 en vroeger hadden ze nog geweldige spelers als Henry die er ook 30 per jaar in knalde en een Eto'o die juist hetzelfde deed.op die kwaliteit kon Messi dit jaar niet rekenen en ik denk dat dat volgend jaar met Neymar beter voor Messi gaat zijn.een speler met ook individuele klasse en die een wedstrijd kan openbreken en Messi sowieso naar een hoger niveau tilt als Neymar(hopelijk)doorbreekt.

15 juni 2013 om 12:28

Zeker waar, voorgaande jaren waren de aanvallers rondom Messi ook geweldig in vorm en van een hoog niveau, dit jaar stond hij er toch vaak alleen voor dankzij een wisselvallige Pedro en Sanchez en een Villa die nooit het voledige vertrouwen kreeg.

15 juni 2013 om 09:18

Messi speelt heel het jaar al goed bij interlands toch? Hij loopt ook daar 1 op 1 zo ver ik weet.

15 juni 2013 om 09:52

Eindelijk weer een te schitteren? Hahahaha deze man..

Messi moet gewoon rust hebben, alleen door blessures heeft hij niet kunnen schitteren..

"schitterde de aanvaller echter weer als vanouds in het nationale shirt"

Heb ik iets gemist?

15 juni 2013 om 08:33

Blijkbaar wel, als je hiermee doelt op het feit dat Messi zogenaamd niet presteert in het shirt van Argentinië.

15 juni 2013 om 14:01

Pas sinds 2 jaar presteert hij

15 juni 2013 om 08:37

De voorbije 2 jaren blijkbaar... Messi speelt even goed voor Argentinië als voor Barcelona sinds 2010, echt de absolute ster van dat team.
Oei, ik denk dat je weer een argument minder hebt om zijn prestaties af te breken...

15 juni 2013 om 10:38

"oei, ik denk dat je weer een argument minder hebt om zijn prestaties af te breken..."

Waar slaat deze reactie op? Je kunt ook normaal reageren hoor.

15 juni 2013 om 08:45

Die argumenten over dat Messi niet goed speelt bij Argentinië en dat hij niet zonder Iniesta en Xavi kan, kunnen zo de prullenbak in. Als je op je 26ste al meer gescoord hebt dan Maradona, dan doe je het echt niet slecht! Het zou me dus niet verbazen dat je heel weinig kijkt naar wedstrijden van Argentinië.

Begin nu maar over de wk...

15 juni 2013 om 08:49

Dan heb je twee jaar onder een steen geleefd, want de laatste twee jaar doet Messi niks anders dan schitteren voor zijn vaderland.

Wat een prachtige speler is dit ook hij is bijna twee maanden geblesseerd en komt terug om de wedstrijd te beslissen hoop dat hij blessurevrij blijft volgend jaar want het gaat prachtig worden met Neymar samen.
Kan niet wachten

Ik weet niet wie dit stuk heeft geschreven maar die was blijkbaar nog niet helemaal wakker. Hij beschrijft hierboven bij de 1-0 en de 2-0 de zelfde goal. Er staat: "na een half uur verdubbelde Messi de score op prachtige wijze.", er werd na een half uur helemaal niet gescoord, het was Augusto Fernandez die de score verdubbelde in de 36e minuut door een voorzet van Messi binnen te knikken.
De 3-0 was een penalty vlak Voor rust en niet na rust zoals in het verhaal vermeld staat. En vlak na de thee werkte hij nog een bal binnen na goed voorbereidend werk van Lavezzi.

15 juni 2013 om 17:15

Klopt!! En de eerste goal was een beauty! Het maakt dan niet uit of je tegen Guatemala of tegen Spanje speelt, de 0-1 was een prachtig schot.
Voetbalzone maakt bijna altijd fouten over de wedstrijdn in Zuid-amerika....

Ze hadden hem beter laten rusten.

Leuk, maar het gaat erom wanneer die goals gescoord zijn en wat Argentinië ermee bereikt heeft. De goals van Maradona (en Kempes) maakten Argentinië wereldkampioen. Ik moet wel zeggen dat Messi nog wel de tijd heeft, zal zeker nog twee Wk's meemaken.

toch raar. In de 2 wk kwalifiatie wedstrijden valt hij in omdat hij nog niet helemaal fit is en dan in de allerlaatste wedstrijd van het seizoen...een nietszeggende oefenwedstrijd staat hij in de basis.
Had hem lekker een paar dagen eerder op vakantie gestuurd. Dat lijkt me dan veel beter.

Hopelijk blijft hij komend seizoen fit!

15 juni 2013 om 09:50

Hij moest spelen, anders werden ze minder betaald. Er was een afspraak dat hij minstens 1 helft zou spelen.

Ik vind het ook dom. Liever Messi fit en minder geld.

Lol nadert Batistuta ..

Messi heeft 77 caps ongeveer en 35 goalen
Batistuta in 78 caps 56 goalen

Dat gaat hij gewoon niet meer redden .. jullie kunnen gewoon toe geven dat hij bij argentinie niet de geweldige speler is die hij bij barca is

Batistuta zal altijd de betere blijven !!

15 juni 2013 om 10:06

Waarom? Hij speelt toch net zo goed als bij Barca?

'goalen' serieus?

15 juni 2013 om 10:21

Ja Batistuta was natuurlijk stukken beter dan de overschatte Messi. Batigol was een held en mag zijn record zeker houden van mij, maar door 3 goals te scoren nader je inderdaad tot de topschutter of niet?
En hij is de laatste tijd wel die schitterende speler bij Argentinië, maar dat kan jij blijkbaar dan niet toegeven.

15 juni 2013 om 10:44

Natuurlijk was Batistuta veel beter .. speelde niet bij het beste team van de wereld en had niet de assist koningen van de wereld om zich heen ! en ook het argentijns elftal was niet zo goed als dat van nu..

Batistuta scoorde altijd en overal ! heeft As Roma eigenhandig kampioen gemaakt toen der tijd .. Messi overschat nee dat wil ik niet zeggen maar in mijn optiek was Batistuta gewoon beter

@alexdelpiero10

.. ow en als Messi 110( Voorbeeld ) interlands nodig heeft om die 57ste te maken dan is hij ook meteen beter dan Batistuta ? wat een redenatie ..

15 juni 2013 om 16:49

Als je batistuta beter dan Leo vindt dan snap je er niet zoveel van vrees ik

15 juni 2013 om 10:23

Messi is ook nog maar 25, kan zo nog 10 jaar mee, denk dat dat record wel zal sneuvelen. Bovendien is Messi de grote man bij Argentinië, even goed als bij Barcelona zelfs, ken je feiten.

15 juni 2013 om 11:51

Messi heeft 77 caps ongeveer en 35 goalen
Batistuta in 78 caps 56 goalen

klopt voor geen meter hoe jij nadenkt. want als hij meer wedstrijden nodig heeft betekend niet dat hij dan beter is. Nee juist slechter zelfs niet als hij het dubbele aantallen zou halen

15 juni 2013 om 11:19

Dat geef ik absoluut toe. En je hebt de meningen van mensen niet nodig om daar zeker van te zijn. Het is niet meer dan logisch dat hij anders speelt bij Argentinië, maar toch vindt hij een manier om weer immens belangrijk te zijn voor het elftal. Let maar op, dat record zal hij wel kunnen verbreken. Kwestie van tijd.

15 juni 2013 om 11:49

helemaal daarom wilde ik gewoon zeggen dat messi nog lang niet het niveau van batistuta heeft en nooit zal evenaren.
dan zal ik wel weer negatieve reacties krijgen maar kijk naar de statistieken en dan zie je het zelf.
messi beste speler ooit echt niet.
zal hij ook nooit worden

15 juni 2013 om 13:20

Lol dus Batigol was beter dan Maradona?

15 juni 2013 om 15:20

Ofc hij scoorde niet met zijn handen

zijn er nog meer mensen die zien staan Watford?

15 juni 2013 om 11:32

Ja ik zie het ook staan xD

Mensen die beweren dat Batistuta beter was dan Messi. Is dit een grap, mensen? Ik hoop het wel, want gekker kan het niet worden. 25 jaar en heeft nog zo'n 8 jaar voor de boeg om wereldtop te blijven. Dat record ligt nog een beetje weg, maar Messi zal dat in topconditie zo vermorzelen!

15 juni 2013 om 12:21

tegen de tijd dat hij de volgende interland speelt is hij 26 .. geen groot verschil maar toch .. daarbij die ik messie echt niet tot zijn 33 spelen ofzo .. lijkt hij me niet type voor .. plus denk ik dat hij nog zeker 15 wedstrijden nodig heeft om het record van Batistuta te evenaren .. dus ook 15 meer wedstrijden nodig gehad dan .. wie zegt dat als Batistuta nog 15 wedstrijden was door gegaan dat hij niet rond de 70 was uitgekomen .. dat was voor messi toch wel heel moeilijk te evenaren geworden .. det bleud messi opgehemel word er een beetje ziek van .. Batistuta een beest van een voetballer en messi een huilebalk ..

15 juni 2013 om 12:35

Ik hemel niemand op, maar als ik talent zie en dat talent laat zien over buitengewone kwaliteiten te bezitten kan ik dat alleen maar beamen. Is dat niet logisch dan? Waar Batistuta alleen maar een afwerker was, is Messi meer dan alleen dat. So what als hij dat record niet haalt, dat maakt hem geen mindere voetballer. Maar als hij het haalt, chapeau.

Jij bent degene die zo vol van Batistuta is, ik heb hem ook zien spelen en het was inderdaad een geweldenaar. But please, ik ken op z'n minst 10 spitsen die gewoon beter en completer waren in die tijd.

Van iemand die de jaren 90' heeft meegemaakt, zoals ik, verwachtte ik tot een beetje meer maturiteit dan de doorsnee CR7 aanbidders hier op Vz.

15 juni 2013 om 13:46

Messi kan niet tippen aan grote Fenomeno met 4 zware knie blessures steeds teruggekomen. voor zijn blessures lichtjaren ver op iedereen, nobody kon aan hem tippen ik heb het dan over legende O Fenomeno Ronaldo!

15 juni 2013 om 13:57

10 Spitsen beter dan Batistuta ? laat maar een zien dan ..

En ik hoop toch echt niet dat je denkt dat ik een CR7 aanbiddder ben ..

15 juni 2013 om 18:02

Zamorano
Romario
Bebeto
Weah
Larsson
Shearer
Klinsmann
Sheringham
Jardel (twijfelde om hem er bij te zetten, maar hij was de eerste speler die IK kende die meer scoorde dan dat hij speelde)

En dan heb je schaduwspitsen die even veel scoorden als Batigol, maar die ga ik niet noemen. Voor je denkt dat ik iets tegen Batistuta heb, dat is niet zo dus. Ik vond het een fantastische spits, maar hij was echt beperkt in vergelijking met de spelers die ik heb opgesomt.

15 juni 2013 om 18:08

Nu gaat het ineens om de blessures... Moet Messi een been breken om te bewijzen dat hij beter is ofzo? Wat een flauwe poging om hem af te breken weeral. Volgend jaar ga je nog zeggen dat hij z'n gestalte het probleem is.

15 juni 2013 om 12:34

Messi is een veel betere voetballer dan Batistuta ooit is geweest, maar als spits was Batistuta absoluut de betere. Zet Messi bij een Engelse middenmoter in de spits en je zult zien dat Messi zijn productie enorm zal afnemen, terwijl Batistuta altijd en overal zou scoren.

15 juni 2013 om 12:42

Voor zover ik weet heeft Batistuta ook alleen maar in Italië gespeeld buiten Argentinië, en in z'n laatste jaar ofzo in het Midden-oosten uitgebold. Het is altijd hetzelfde liedje:

Messi kan niet zonder Xavi en Iniesta

Bij Argentinië toont ie het niet

Speler X was een betere afwerker dan Messi

Messi heeft een gebrek aan kwaliteit X

In Engeland zou hij minder scoren

In Spanje is het makkelijker scoren

Al die beweringen zijn nergens op gebaseerd, slechts een middel om iemands prestaties te minimaliseren. Ik ben geen Messi fanaat, geen aanbidder van voetballers. Ik ben gewoon voetbalfan, en als neutrale kijker heb ik gewoon nog nooit een voetballer als Messi gezien. Als mensen dat niet kunnen zien, hebben ze echt niets te zoeken in de voetballerij.

15 juni 2013 om 12:56

Oh, maar je zult mij niet horen zeggen dat Messi het zonder Xavi en Iniesta niet zou kunnen. Voor mij behoord Messi absoluut tot de beste spelers die ik ooit heb zien spelen, ik vind het alleen geen echte spits. Van de spelers die ik live aan het werk heb gezien vond ik alleen Maradona beter, dus het is absoluut niet bedoeld als kritiek op de speler Messi. Ik wil alleen maar zeggen dat Messi het heel lastig zou hebben als hij als spits zou spelen in een ploeg waar hij matige spelers om zich heen heeft. Batistuta was ook een goede kopper en had een geweldig schot in huis, meer een echt spits dus.

Ik heb de jaren negentig ook meegemaakt maar met je bewering dat er toen wel tien betere spitsen rondliepen ben ik het ook niet eens. Batistuta was technisch misschien niet zo'n geweldige speler maar hij behoort absoluut tot de allerbeste spitsen uit de jaren negentig.

Ps: Ik lees net in je profiel dat je 25 jaar oud bent dus je bewering dat je de jaren 90 bewust hebt meegemaakt kunnen we ook wel met een korreltje zout nemen.

15 juni 2013 om 17:13

Het is logisch dat hij in een minder team niet zou spelen zoals nu, maar daar kan ik alleen maar 'duh' op zeggen...

Off: geloof het of niet, maar ik ken elke wedstrijd van het wk 94' van buiten, keek ze altijd met m'n vader. Ik kon voetbal lezen voor ik kon schrijven, niets anders interesseerde mij meer dan voetbal spelen en kijken. I'm a 90's kid all the way.

15 juni 2013 om 17:20

Haha, eerst 'duh' zeggen en vervolgens zeggen dat je je alle wedstrijden van het WK uit 1994, toen jij dus 7 jaar oud was, nog kunt herinneren. Slaap lekker verder knul.

15 juni 2013 om 18:12

'duh' is een typisch 90' woordje ja

En ja, ik herinner me alles nog van die periode. Geloof het of niet, Roberto Baggio was m'n favoriete speler van het tornooi. Moest bijna huilen toen hij die penalty mistte. Je denkt dat het verstand van een mens begint op z'n 44 jaar ofzo? Ik herinner zelfs m'n besnijdenis, ik was toen 3 jaar!

Mij een knul noemen vind ik wel denigrerend. Ik heb respect voor de oudere mensen, maar ze moeten het ook teruggeven.

15 juni 2013 om 18:45

Je praat gewoon heel erg veel onzin en uit alles blijkt dat je niet weet waar je het over hebt. Die lijst hierboven bijvoorbeeld waar jij spelers opnoemt die beter zouden zijn geweest dan Batistuta is werkelijk een aanfluiting. Van de tien spelers die jij opnoemt waren alleen Romario en Weah beter. De rest was minder en in sommige gevallen zelf twee klassen minder. Sheringham en Zamorano, kom op zeg! Wel een beetje serieus blijven alsjeblieft. Als je wist waar je het over had dan zou je Van Basten en Ronaldo er als eerste op hebben gezet, maar die noem je niet eens.

Als jij je beledigd voelt doordat ik je knul noemde dan spijt mij dat ik zal het niet meer doen

17 juni 2013 om 14:15

hij vergeet R.baggio,del Piero,henry,vieri ook even ongeveer gelijkwaardig aan Batigol.
misschien batigol iets minder dan bovenstaande. een soort van Trezegol en Ruud Van gol haha

Pfff echt letterlijk alles draait om geld, hij moet zelfs in een domme oefenwedstrijd opdraven. Geef die man nou gewoon eens rust, straks begint de competitie en dan sukkelt hij misschien nog steeds met die blessure.
Messi ia al een tijdje de absolute ster in het Argentijnse elftal en dat in een middelmatig elftal (uitgezonderd de aanval). Vooral de achterhoede is gewoon te matig om een WK te winnen. Tegen Ecuador werd zelfs het hele middenveld overlopen alsof ze er niet stonden, nahh Argentinie is er nog lang niet.

15 juni 2013 om 12:46

Vind ik ook, het is gewoon zo riskant wat ze met hem doen. De laatste wedstrijden van het seizoen met Barca moest ie laten schieten. Dan neemt hij vervolgens het vliegtuig naar Zuid-amerika, wat op zich al vermoeiend is, en reist ie met de Argentijnse selectie af naar Argentinië, Ecuador en Guatemala. Dan denk ik zo 'hé, geef die man eens wat rust??'. Argentinië is toch al geplaatst, waarom al die risico's nemen?

Commerce he, daar draait het om.

Ik was opgebleven om deze match te kijken, Messi speelde weer heerlijk.
Zijn 1e goal was echt fantastisch, die heerlijke versnelling en een heerlijk hard gekruld schot.
Hij heeft verder heel veel mooie passjes gegeven die of niet goed werden gecontroleerd of egoistisch mee werd omgesprongen, voor de rest maakt hij twee goede goals waarvan een penalty en geeft hij een heerlijke assist aan Augusto Fernandez.
Hopelijk geven ze Messi nu rust zodat hij tijdens de Supercup vs Atletico weer helemaal fit is!

Offtopic: weet iemand waar Augusto Fernandez speelt? Vond hem een heerlijke speler, hij deed echt goede dingen tijdens de wedstrijd vs Guatamala gister..

15 juni 2013 om 12:26

Tegen de grote ploegen laat hij het afweten wat een onzin man.de hattrick vergeten tegen Brazilie?deze WK kwalificatie reeks heeft hij 8 goals en 4 assists.hij doet het altijd als het moet.

15 juni 2013 om 13:22

Hij doet het vaak maar zeker niet altijd als het moet..

15 juni 2013 om 16:43

Oke niemand doet het altijd dat is eigenlijk onmogelijk.ronaldo doet het ook vaak,maar niet altijd.ibrahimovic,cavani,rvp,benzema,lewandowski,... en zo kan ik iedereen eigenlijk opnoemen.die spelers doen het ook vaak,maar niet altijd.dus je kan moeilijk Messi verwijten dat hij het soms niet doet,want dat is gewoon bij elke speler gewoon zo.

Guatanamala ofzo is van het niveau San Marino. Dus ja dit is gewoon voor de statistieken.

Wat daar staat klopt niet.
De eerste goal van Messi was die afstandschot,
de tweede goal was een voorzet van Messi en niet op een vrijeschop,
derde goal van Messi van een penalty
vierde goal was tikki takka van Argentina

Wooooow 3 x scoren tege amateur land, geweldig man

15 juni 2013 om 14:16

10ronaldinho

Daar ben je weer!!! Alles wat Messi doet bagataliseren. Ja het is een amateur land die niets kan. Maar je doet alsof de kleine landen in Europa zoveel beter zijn dan Guatemala!! Messi scoort tegen zowel kleine landen als grote landen. Hij speelt ook wel eens heleslechte interlands maar waar het uiteindelijk omgaat is dat zijn redement steeds meer op dat van Barcelona begint te lijken sinds 2010. Hij elke wedstrijd belangrijk kan zijn voor Argeninie en hun eigenhandig naar het Wk brengt. Argentinië gaat geen wereldkampioen worden of ze moeten echt zoveel geluk hebben met de loting. Maar als jou grote vriend zoiets zou doen dan zou je het geweldig en prachtig vinden...

Vind het altijd knap dat er altijd wel naar iets gezocht wordt zodra Messi er weer 3 inschiet of 2 inschiet. Het is een fenomeen en de beste speler van deze generatie (voor mij de beste allertijden). Maar die discussie is niet van toepassing.

waar Maradonna op een wk of copa america zijn team droeg,zijn team liet beter spelen,zijn team op sleeptouw nam,beslissed was in grote matches,goed speelde tegen top tegenstanders

hetzelfde kan gezegd worden over Eusebio en Figo bij Portugal!.

doet Messi het tegen dwerglandjes in een oefenduel..


hebben Messi en C.ronaldo nog geen ene moer gedaan voor hun land! laat staan hun team op sleeptouw nemen tegen grote tegenstanders,een wk/ek etc
dan komen mensen lullen dat deze 2 de beste voetballers allertijden zijn !
bij lange na niet! top voetballers ja dat wel.
je bent pas groot als je bij je nationale team net zo grote prestaties zet als bij je club!.

15 juni 2013 om 14:29

Crimsonviper

Ben het gedeeltelijk met je eens, niet moet je vergeten dat Maradona in zijn tijd een echt team om zich heen had staan die hij deed leiden. Maar er werd ook echt alles voor hem gedaan. Hij bracht vervolgens de rest in stelling. Zelfde geldt voor Zidane.. Waarom je in hemelsnaam Figo noemt is me een raadsel maargoed.... Noem ook even Xavi, Iniesta, en Ozil... Oohee wacht die spelen in een team waar het overloopt aan kwaliteiten iets dat bij Argentinië verre van zo is. (op de aanval na).. Als je niet kunt inzien dat Ronaldo en Messi al jaren achter elkaar het europeese voetbal beheersen dan is er dus gewoon iets mis met je.

Ze tillen Barcelona en Madrid naar een hoger niveau. en naar prijzen (messi met Barcelona iets meer dan Ronaldo met Madrid). Individueel gezien doen ze het beiden uitstekend en komt er niemand in de buurt van hun 2. (ook weer in het voordeel van Messi als je ze apart bekijkt). Dus wat jij zegt is gewoon onzin. Denk dat Messi en Ronaldo het net zo graag willen als Maradona of Zidane hun team op sleeptouw nemen op een groot toernooi. Maar daarvoor moeten wel alle factoren juist zijn. En als jij niet kunt toegeven toen Zidane het Wk in 1998 won dat hun samen met Brazilie het beste team waren. (en waar Zidane de 8ste en kwartfinale niet mee mocht doen wegens een schorsing). Zelfde geldt voor Maradona... Toen waren Argentinie en Duitsland ook verre weg de beste elftallen. Tegenwoordig heb je een Duitsland een Spanje die het landenvoetbal domineert de afgelopen 6 a 7 jaar al.

Dan kun je wel Messi of Ronaldo heten als je als team niet zo goed bent (wat logisch is want Portugal en Argentnie hebben niet zoveel kwaliteit als Spanje en Duitsland). dan houdt het op.. En zoals ik al zei dan moet je gewoon wat geluk hebben in de loting dat je op papier de sterkste landen pas tegen komt in de halve finale of Finale van een groot toernooi.

15 juni 2013 om 15:16

19messi33
Ik ben het deels met je eens alleen je uitspraak dat Argentinië en Duitsland in 1986 verreweg de twee beste elftallen waren klopt niet helemaal. Voor dat WK waren landen als Frankrijk, Brazilië, Denemarken (jawel) en Duitsland de grote favorieten voor de titel en er was werkelijk niemand die had verwacht dat Argentinië ermee aan de haal zou gaan. Argentinië had echter een echte toernooiploeg waarin inderdaad iedereen bereid was zich weg te cijferen voor de grote vedette. Daarnaast hadden ze ook enkele verdedigers die bereid waren om over lijken te gaan en wel van een wat beter niveau waren als waar ze het de laatste jaren mee hebben moeten doen.

Voor mij persoonlijk is Maradona de beste speler die ik ooit heb gezien maar als de medespelers van Messi bij Argentinië bereid zijn om net zo in dienst van hem te spelen als de medespelers van Maradona dat voor hem hebben gedaan sluit ik niet uit dat Messi Argentinië volgend jaar naar de wereldtitel leidt.

15 juni 2013 om 15:34

Voor mij is Maradona ook zeker de nummer 2. Beiden spelers spelen op een manier die je gewoon wel mooi moet vinden. Het passeren van tegenstanders alsof ze er niet staan.

Maar toch ik hoop dat Messi Argentinië kan leiden tot de halve finale van een Wk dan ben ik al heel tevreden. Maargoed als je realtisch bent doen Italie, Frankrijk, Portugal, (ondanks hun slechte kwallificatie tot nu toe,) Brazillie en toch ook Nederland niet onder voor Argentinië en dan heb je nog Spanje en Duitsland die er eigenlijk bovenuit steken. Dan is de kans gewoon aanwezig dat als ze een mindere dag hebben ze er zomaar uit kunenn vliegen hoe spijtig dat ook is. Maar met een beetje geluk de laatste 4 kunnen halen.

15 juni 2013 om 15:50

19messi33
Inderdaad, de echte grote spelers hoeven geen rare fratsen uit te halen, die maken een lichaamsbeweging en lopen er gewoon langs.

Ik wilde er maar mee zeggen dat wanneer Messi een goede dag heeft en zijn medespelers bereid zijn in dienst van hem te spelen ze van iedereen kunnen winnen, ook van Spanje en Duitsland. Van Nederland verwacht ik trouwens helemaal niets. Een ploeg waarvan de verdediging louter bestaat uit spelers die in de eredivisie spelen hoeft volgens mij niet te denken dat ze ook maar enige kans maken om serieus mee te doen voor de prijzen. Stefan de Vrij tegen Messi of Martins Indi tegen Ronaldo; nee dat gaat hem niet worden.

15 juni 2013 om 14:34

Het verschil zit hem in het feit dat bij Barca alles om hem heen is gebouwd en bij Argentinie het allemaal egoistische losse flodders zijn. Bij het Argentinie van '86 speelde het hele team in dienst van Pluisje en je weet zelf wat dat als resultaat heeft opgeleverd.

15 juni 2013 om 14:47

Bij Argentinië begint het wel steeds meer om Messi te draaien, 18 goals in zijn laatste 19 wedstrijden onder Sabella terwijl hij daarvoor op 17 stond uit 55/60(?) wedstrijden, hij wordt niet meer misbruikt als middenvelder.
Probleem bij Argentinië is de zwakke verdediging, romero op doel en dat sommige aanvallers vaker voor eigen succes gaan.

Ik acht ze dan ook geen favoriet voor het wk, meer een outsider, schat Spanje en Duitsland veel hoger in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren