Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valencia verkleint schuldenberg en int miljoenen roebels voor Argentijn

Laatste update:

Spartak Moskou heeft zich verzekerd van de komst van Tino Costa. De tweevoudig Argentijns international komt volgens de Spaanse media voor zes tot zeven miljoen euro over van Valencia, waar hij nog tot de zomer van 2015 onder contract stond. Voor hoeveel jaar de middenvelder bij de Russische recordkampioen heeft getekend, maakt Spartak op de officiële website niet bekend.

/

Valencia kampt met een schuld van circa 380 miljoen euro bij de Spaanse banken en hoefde dan ook niet lang na te denken toen Spartak met een zak roebels kwam aanzetten. De nummer vijf van de Premjer Liga, die in de zomer in de tweede kwalificatieronde voor de Europa Leaugue zal instromen, ziet in de 28-jarige Costa de opvolger voor Demy de Zeeuw. De Apeldoorner werd in de terugronde al verhuurd aan Anderlecht en mag definitief vertrekken bij Spartak.

Tino Costa was dit seizoen een basisspeler bij los Ches, maar laat die club nu dus na drie jaar achter zich. Hij speelde eerder voor onder meer Montpellier en verdiende daar door zijn goede spel een transfer naar de Primera División. In zijn Champions League-debuut maakte de linkspoot direct een prachtig doelpunt voor de club uit de sinaasappelstad. In de met 0-4 gewonnen wedstrijd tegen Bursaspor scoorde hij van dertig meter.

Bekijk hier het doelpunt van Tino Costa tegen Bursaspor:

Ik had Tino Costa liever in een grotere competitie zien blijven spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Missen zullen we hem zeker niet met Banega en Parejo die een stuk beter zijn dan Tino. Altijd is het bericht dat Valencia nu spelers als Soldado moet verkopen maar we kunnen saneren zonder dat we er echt op achteruitgaan met het verkopen van spelers als Tino.

5 juni 2013 om 15:41

Yup, Banega speelde alsof het fifa was.
Terwijl Parejo op wat (constante) foutjes na dan, de verassing was deze seizoen.
Beiden zijn enorm vooruit gegaan sinds valverde kwam.

hopen dat Djukic dit ook kan doen.

5 juni 2013 om 16:12

Parejo doet me me erg denken aan Busquets zowel qua spel als uiterlijk. Banega kan bijvlage geniaal voetballen maar is niet altijd constant genoeg. Hopen dat Canales blessurevrij blijft dan kan Valencia en de voetballiefhebbers nog lang van em genieten.

Onntoppic: Tino Costa heeft een fantastisch linkerbeen speelt altijd wel goed tegen Real

5 juni 2013 om 16:15

Banega is sinds dat hij helemaal terug is van zijn blessure en zich eindelijk eens weet te gedragen wel constant. Hopelijk houd hij dit vol en zijn die rare fratsen verleden tijd want de laatste twee maanden was hij geniaal.

5 juni 2013 om 17:30

Missen zullen we hem zeker wel!

Banega en Parejo zijn idd heerlijke spelers, maar hun basisplaats betekende geen plaats op de bank voor Tino Costa: meestal speelden ze met z'n drieën op het middenveld. Hij had een blessure de laatste paar wedstrijden en je zag dat het minder liep met Albelda op zijn plek.

Tino Costa heeft het goed gedaan, ik vind hem echt een hele goede speler en dus is het jammer dat hij weg is bij Valencia....

In NL zou zo'n club een deadline krijgen om alles op orde te krijgen en anders is het failliet!
Toch belachelijk dat zo'n club gewoon blijft bestaan.
Zijn dit nou de clubs die worden uitgesloten voor Europees voetbal door de FFP regel of ontlopen al dit soort clubs dit?

5 juni 2013 om 15:05

Valencia heeft veel in eigen bezit en je moet het dan ook zien als een hypotheek. Als een club veel verlies maakt heeft het pas last van de Ffp.

@VZ wel jammer dat jullie bijna alleen maar zo over Valencia berichtten en niet over bijvoorbeeld een Atletico dat er nog veel slechter voor staat.

5 juni 2013 om 15:18

Maar ik denk niet dat ze voor 380 miljoen aan bezittingen hebben of wel?

5 juni 2013 om 15:23

@don

We hebben 2 stadions.

5 juni 2013 om 15:24

Weet niet of Valencia het stadion en trainingscomplex in eigen bezit heeft maar zo ja, dan is dat inclusief de waarde van de spelers toch genoeg om draaiende te houden

5 juni 2013 om 15:24

Ik weet niet de precieze waarde van alles maar Valencia heeft met kantoren, het oude stadion, nieuwe stadion, trainingscomplex, grond voor ooit ook een nieuw complex en wat kleinere dingen aardig wat activa staan.

5 juni 2013 om 15:28

In de huidige Spaanse economie is het een utopie om überhaupt geld te vangen voor je onroerend goed. De waarde hiervan overstijgt de hoogte van de schulden nooit en te nimmer.

5 juni 2013 om 15:39

Het is all email niet zo'n probleem zolang ze maar netjes op tijd aflossen en aan hun andere kortlopende verplichtingen voldoen. Op voetbalzone wordt altijd zo'n ophef gemaakt over schuldenlast terwijl dat natuurlijk maar een heel van het hele verhaal is.

Goeie aankoop van Spartak en jammer hoe het er aan toe is bij Valencia.
Toch raar dat Real en Barca blijven kopen en Valencia moet verkopen.

380 miljoen euro? Vind je het gek dat die Spaanse banken omvallen..... 1 grote schande.

5 juni 2013 om 15:10

En daar krijgt de bank netjes de rente van betaald. De schuld is hoog maar er staat heel veel activa tegenover. Teveel activa want het oude stadion kan nu niet verkocht worden tegen een goede prijs.

5 juni 2013 om 15:11

Een bank valt niet zomaar om van 380 miljoen euro, hoor.

5 juni 2013 om 15:14

380, real, barca en al die andere clubs zit je al op miljard... Wat andere keer werd gezegd, als de banken niet geld leen aan clubs vooral, Real en Barca gaan die mensen naar andere banken toe.

5 juni 2013 om 15:13

Tjah, en wie mogen die schulden nu gaan betalen. Juist de Nederlanders en andere landen. Zo kan je ook een beste teams ter wereld hebben...

5 juni 2013 om 15:49

Probeer dit nou eens te onderbouwen. Ik begrijp niet wat je zegt. Omdat Valencia een lening afsluit bij de bank, die ze vervolgens aan het aflossen zijn, betalen Nederlanders de schulden van Valencia? Of dacht je dat de Bank,na steun van de overheid te hebben gekregen, tegen Valencia zegt dat ze niet meer hun lening hoeven af te lossen? Ik begrijp de ratio achter deze redenering niet.

5 juni 2013 om 15:20

Zucht, het is juist dergelijlke leningen waardoor banken kunnen voortbestaan. Valencia heeft een stadion, organisatie, merknaam en spelerscontracten als onderpand. Zolang een club geen verlies draait is er geen enkele reden om een dergelijke constructie als verkeerd te zien, het is precies hetzelfde als een hypotheek afsluiten waar het huis als onderpand dient.

Bovendien ontvangt de bank een keurige som rente en zijn de clubs zoals je ziet heel duidelijk bezig met het afbetalen van schulden. Het is niet het feit dat banken geld lenen waardoor ze omvallen. Sterker nog, zonder leningen zou het hele bedrijfsleven (shell en andere grote bedrijven hebben ook miljardenschulden) en het hele bankierswezen geen bestaansrecht hebben. Investeringen en leningen staan aan de grondslag van ons kapitalistische systeem

5 juni 2013 om 15:43

Je bent een roepende in de woestijn hier op voetbalzone. Iedereen schreeuwt elke keer moord en brand wanneer het over schulden gaat, zonder te begrijpen waar het nou eigenlijk over gaat.

Pff, alweer een goede speler die helaas naar Rusland gaat. Had ook interesse vanuit mooiere competities zoals de Serie A en de Premier League. Snap ook niet dat je deze stap maakt. Natuurlijk verdien je leuk, maar de competitie is nou ook niet echt bepaald fantastisch. Vind het zelf een mooie speler om naar te kijken en had hem graag naar Florence zien komen. Helaas, maar zie nog liever zijn ploeggenoot Banega komen.

Valt me trouwens op dat veel Russische clubs van die (soms) vage Zuid-amerikanen halen, die (soms) helemaal niet van toegevoegde waarde zijn.

5 juni 2013 om 15:16

Noem eens een voorbeeld dan? Ik denk dat er in Italië een stuk meer rondlopen.

5 juni 2013 om 15:21

die insaurralde, kan me nog herrineren dat ik hier ergens gelezen heb dat die niet zo goed was. ben ook niet bepaald de russisch voetbal kenner, maar het zal wel niet de enige zijn.

5 juni 2013 om 15:30

Ja, Insaurralde is een miskoop gebleken. Maar dat betekent toch niet dat er vage Zuid-amerikanen gehaald worden? Dat jij ze misschien niet kent betekent niet dat ze vaag zijn. Van de meeste hebben we onwijs kunnen genieten, zoals Vagner Love, Jo, Dani Carvalho, Dudu, Alex Meschini, Ansaldi, Noboa, Joaozinho en zelfs Hulk heeft het prima gedaan na een moeilijk begin, dus het valt best wel mee.

In Italië zie je er veel meer. Sommige zijn ook hartstikke goed, maar bij clubs als Inter, Palermo en Catania zie je veel meer Zuid-amerikanen als in Rusland.

5 juni 2013 om 16:31

Wat mij vooral opvalt is het grote aantal Argentijnen in Italia, daar zitten er echt enorm veel. In Rusland zitten veel spelers uit oost-europa, Afrika en Zuid-amerika, dat is wel iets wat opvalt, net als dat er in Frankrijk veel Afrikaanse spelers zijn.

5 juni 2013 om 17:00

Dat is wel uit te leggen. Er zijn volgens mij echt miljoenen Argentijnen met Italiaanse voorouders. Er is een hele groep Italianen eind 19e en begin 20e eeuw naar Argentinë geëmigreerd.

Voor de Italiaanse clubs is het vooral handig omdat ze zo prima Argentijnse spelers halen, terwijl dat niet gezien wordt als een aankoop van buiten de EU (want daarvan mogen ze maar een beperkt aantal per jaar halen).

In Frankrijk spelen veel Afrikanen uit ex-kolonies. Ze spreken de taal, en hebben soms ook de Franse nationaliteit. Verder worden er ongelofelijk veel Afrikanen en Zuid-amerikanen (met name Brazilianen) op de wereld bij clubs aangeboden door zaakwaarnemers, het is moeilijk een competitie op te noemen waar geen Braziliaan of Afrikaan speelt.

5 juni 2013 om 17:30

Dat van Frankrijk en Afrika wist ik, van Italia en Argentina niet. En zoiets kan je ook voor Argentijnen zeggen, geen land waar ze niet spelen, zelfs bij Shanghai speelt er een, die heeft het eigenlijk best goed aangepakt, hij is zeker niet de beste voetballer maar is qua salaris toch de 6e speler op de lijst(of was dat in ieder geval in December).

Over de zuid-amerikanen in Rusland: Dat kan ook met het geld te maken hebben, spelers die in armoede opgroeien kiezen er meestal voor om zoveel mogelijk geld te verdienen en qua basissalaris is Rusland gewoon een van de betere landen van Europa. En je speelt ook nog in een goede competitie en je zit niet met werkvergunningen zoals in Engeland. Enkel het klimaat is niet alles, maar voor een paar miljoen wil ik ook best een jaar op de noordpool wonen(nee, niet in een Iglo)

Tsja, wel een druppel op een gloeiende plaat natuurlijk. Ze verkopen één van hun beste spelers, voor nog relatief weinig geld. Maar ze zullen wel moeten.

5 juni 2013 om 15:15

Tino was juist een van de mindere spelers en buiten zijn traptechniek heeft hij geen schrijntje techniek in zijn hele lichaam zitten.

5 juni 2013 om 15:25

Juist om zijn geweldige traptechniek vind ik het een mooie speler om naar te kijken. En op zijn positie is dat het belangrijkste, ik verwacht ook helemaal niet dat hij allerlei trucjes doet.

Een van de mindere spelers kun je het niet noemen.

5 juni 2013 om 15:27

Een speler op zijn positie moet creatief zijn en het spel kunnen verdelen. Dit zijn twee aspecten die hij absoluut niet beheerst en apart van zijn traptechniek is het maar een blinde draver.

Ik herinner me de anekdote van Sierd de Vos nog ontzettend goed. Met alle schulden van de Spaanse banken die Valencia bezitten en het geld uit Nederland wat daar naartoe gaat zijn wij in principe eigenaar van de voetbalclub Valencia door het belastinggeld wat door ons betaald wordt en door de regering wordt gebruikt om daar weer te investeren. Geweldig verhaal, maar natuurlijk ook zeer triest. Clubs in Nederland worden al failliet verklaard als ze een paar ton niet bij elkaar kunnen sprokkelen, maar in de 'lazy' economies van Spanje, Italië, Griekenland en ga maar door mogen ze honderden miljoenen aan schulden hebben en er is geen haan die ernaar kraait.

5 juni 2013 om 15:19

Maar Valencia doet geen grote aankopen meer, eigenlijk zijn het alleen Real en Barca die nog grote aankopen doen . En dan nog, zijn het maar een paar grote aankopen.
Je ziet geen bedragen van boven de 40 miljoen meer voor een speler in Spanje.

5 juni 2013 om 17:38

@sswaa
Ik las nog ergens dat Real 100 miljoen wil bieden op Bale, dat is 10 keer de jaarlijkse omzet van een subtopper in de eredivisie...

5 juni 2013 om 18:03

Dat klopt maar ik denk niet dat Real , 100 miljoen gaat betalen voor bale, hooguit 60 miljoen , maar dat soort bedragen komen nauwelijks meer voor.

5 juni 2013 om 15:47

Inderdaad, en dan kan iedereen leuk roepen dat de club genoeg onroerend goed heeft, maar hoe komen die banken in eerste instantie aan het geld om uit te lenen? Het valt niet van een geldboom, ze krijgen steun. Van ons.

Dat betekent dus waarschijnlijk dat Ognjen Vukojevic weer terugkeert naar Dinamo Kiev. Jammer, want ik vond Vukojevic wel een prima speler. Dat VZ suggereert dat Costa de opvolger wordt van De Zeeuw is natuurlijk niet waar, want De Zeeuw was al sinds de komst van Källström en Romulo al overbodig. Costa is een leuke speler met een goeie trap, maar daar hebben ze er bij Spartak al veel van. Ze moeten nu echt eens een beresterke speler halen, een type Samba ofzo.

Wat blijft het toch ongelofelijk zonde van zo'n grote en mooie club zo ver is weggevalen , ik vrees , dat Valencia nog wel meer topspelers zal moeten verkopen en dus niet eens meer in de subtop zal meedraaien.

Het Valencia dat in het Milenium 2x de champions leauge finale haalde, met grote sterren en supermooi voetbal.

Echt perfect uitgevoerde counters , in die tijd 1 van de beste counterploegen van Europa, zij lieten de schoonheid van de perfect uitgevoerde counter zien, dat was echt genieten.

5 juni 2013 om 15:29

xd, nu kunnen wij die counter attacks niet eens handelen

Belachelijke competitie vervalsing dat clubs met zulke hoge schulden nog mee mogen doen in Europese competities. helemaal in het geval van Valencia dat in Januari zijn hand nog heeft gehouden omdat men niet meer in staat was de afbetalingen van een lening te voldoen van 83 miljoen Euro bij Bankia (bankia is eigendom van de Spaanse overheid).

Bron: Insideworldfootball.com

5 juni 2013 om 16:08

Ik ga die bron niet eens bekijken maar wat jij stelt is onjuist en ik wil je best uitleggen hoe het wel zit. Die 83 miljoen is een schuld van een aandeelhouder van de club en niet de club zelf. De schulden van Valencia worden netjes afbetaald maar het is geen ideale situatie natuurlijk.

5 juni 2013 om 16:18

Volgens mij heeft die aandeelhouder de schuld onder gebracht bij de club (zoals bij Man utd ook het geval was.
Hoe dan ook nog afgezien van die 83 miljoen staatssteun, vind ik een club met zo'n hoge schuld gewoon competitie vervalsing.

Maar waar haal jij dat verhaal vandaan dat deze schuld niet van Valencia zou zijn?(die 83 miljoen), diverse bronnen spreken dat namelijk tegen! heb jij ook een bron? of roep je maar wat?

5 juni 2013 om 16:24

Die 83 miljoen is inderdaad van een groep aandeelhouders die een kleine 70% v/d aandelen in hun bezit hebben.

Maar wat betreft die staatssteun, dat is nooit doorgegaan aangezien het niet mocht van het gerechtshof. Je moet sowieso niet met niet-spaanse kranten aankomen zetten als het gaat om een andere club dan Real of Barça. Die zijn 99/100x zeer slecht op de hoogte iets wat Sierd de Vos ook is.

VZ mag overigens ook wel eens positief nieuws gaan melden, want Llorente(voorzitter 2009-2013) heeft de officiele cijfers eergister bekend gemaakt, er is in die 4 jaar tijd maarliefst 226 miljoen euro schuld afgelost. En als men het nu eindelijk eens voor elkaar krijgt om de grond onder het Mestalla te verkopen voor de huidige waarde kan men de schuld in 1 klap voor 90 á 100% aflossen.

5 juni 2013 om 16:25

Wat maakt het uit hoeveel schuld je hebt zolang je maar netjes aflost? Wat is daar competitievervalsing aan? Of mogen clubs naar jou mening helemaal geen leningen meer aangaan? Of tot een bepaalde hoogte? Wat is het idee?

5 juni 2013 om 16:26

Goed nieuws! Die grond onder mestalla verkopen zal op dit moment wel lastig zijn. Hoop dat Valencia ooit weer meer kan doen om de titel want elke naar Barcelona of Real Madrid begint wel heel erg saai te worden.

5 juni 2013 om 16:28

De schuld van de aandeelhouder is niet ondergebracht bij de club zelf zoals het inderdaad bij United het geval is met de Glazers. Het is jammer dat mensen zoals jij alleen maar zo ageren tegen een club als Valencia als er clubs met nog hogere schulden bestaan United, Atletico bijvoorbeeld.

Als je er echt meer over wil weten in plaats van wat roepen moet je maar kijken op betrouwbare sites als Superdeporte en Lasprovincias. Net toch even gekeken naar die bron en hoewel sommige cijfers en feiten nog steeds niet kloppen staat daar ook duidelijk dat het om de 'foundation' gaat.

5 juni 2013 om 19:36

Ook kranten van buiten Spanje kunnen betrouwbaar zijn, en voor Sierd de Vos ben ik sowieso allergisch dus daar luister ik niet naar.

Maar heb je ook een bron van dat verhaal wat je verteld over die 83 miljoen?
Bovendien vind ik gewoon al het feit dat een club met zoveel schulden nog steeds gewoon Europa in mag.

Wat is de bedoeling met de grond onder Mestalla ? Grond verkopen onder een stadion lijkt me een vreemde constructie. Bovendien kan dit gezien worden als verkapte staatssteun, mits de grond aan de overheid verkocht word, (net als bij Psv destijds, daar bleek de Uefa toch ook niet zo gecharmeerd van achteraf).

5 juni 2013 om 19:40

Mensen zoals jij nemen zomaar dingen aan, het gaat nu toevallig over Valencia maar ik vind dat dit voor Alle clubs moet gelden met schulden.

Bovendien kan je niet beoordelen welke bronnen wel en niet betrouwbaar zijn in dit soort gevallen, tenzij je inkijk hebt in de boeken van de club.

Wat mij betreft zo snel mogelijk Ffp, en dan graag met de eis dat Elke club met schulden deze eerst volledig af moeten lossen voor ze weer in Europa mogen spelen.

5 juni 2013 om 17:35

Hoezo, United is een kerngezonde club maar heeft een schuld, iets wat enorme bedrijven zoals Shell en Heineken ook gewoon hebben, als geen enkel bedrijf een schuld mag hebben stort de hele zakenwereld in. Mag Shell ook geen benzine meer verkopen omdat ze een schuld hebben? Lijkt me niet.

Feit is dat bijna iedere club schulden heeft, hoe ze hier aan komen wisselt maar vaak heeft de bouw of uitbreiding van een stadion ermee te maken, dat is bij onder andere Arsenal en Spurs zo.

En zolang een schuld netjes afgelost word is er geen probleem, pas als dat niet gebeurd is er een probleem, maar dat is bij Valencia niet zo. Of zou jij ook geen boodschappen meer mogen doen als je keurig je hypotheek aflost?

Valencia moet haar schulden aflossen, terwijl Real Madrid en Barcelona lachen om deze problemen van Valencia. Als deze ploegen niet populair waren, hadden zij ook schulden moeten aflossen.
Op deze manier kan de eredivisie ook heel goed worden, kopen met het geld dat je niet hebt. Ik maak me toch wel erg zorgen over deze ploegen, want Spanje en alle andere EU landen lijden hieronder. FFP moet dit toch een keer aanpakken, laat ze maar verplicht spelers verkopen, dan zien we wel wat ervan overblijft. Dat zal dus betekenen dat zowel Ronaldo en Messi moeten vertrekken, en dan krijgen we boze fans, en dan weet je wel hoe dit verder afloopt. Maar als je ook kijkt naar het aantal spelers van deze teams, hebben ze gewoon veel te veel reserves. Dit kan ook rustig afgebouwd worden, maar dan wel steeds een speler verkopen, zonder nieuwe aankopen(tenzij, dit een bedrag is van onder de 10 miljoen euro). Al met al verbaas ik mij hierover, dat dit kan. Neem maar eens een voorbeeld aan Engeland, niet te veel inkopen en slechts 2 a 3 koopclubs in de competitie, koopclubs kun je toch niet vermijden in competities. Manchester United blijft toch ook overeind, veel spelers worden opgeleid uit de jeugd, dat plan moeten ze ook aanpakken bij Real en Barça.

5 juni 2013 om 18:26

Nee, je ziet het verkeerd.
Real en Barcelona mogen best veel schulden hebben omdat ze veel inkomsten hebben.
Met andere woorden. Als je een lening aangaat bij de bank voor een huis, heb je een schuld.
Stel je verdient 3000 euro per maand dan kan je een lening aangaan voor een huis, zolang je die lening afbetaalt, mag je in dat huis wonen.
Stel je verdient 300 000 euro per maand, dan kan je een lening aangaan voor een grote villa, want je kan elke maand veel meer afbetalen.

Barcelona heeft zowat 500 miljoen euro aan inkomsten, Valencia maar 100 miljoen. Dus een schuld van 300 miljoen betekent niet hetzelfde voor beide clubs. De reden dat andere clubs niet zoveel geld kunnen uitgeven als Real, Barcelona en Bayern is omdat ze niet zoveel inkomsten hebben als die clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren