Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo krijgt advies: ‘Dan zou hij beste zijn én meer respect krijgen’

Laatste update:

Real Madrid won zondag op bezoek bij Athletic Bilbao met 0-3 en door twee treffers voor zijn rekening te nemen had steraanvaller Cristiano Ronaldo weer een groot aandeel in de zege van de regerend Spaans kampioen. Tegenstander Mikel San José is echter niet onder de indruk van de Portugees.

/

De verdediger van de Basken ergerde zich aan het in zijn ogen overdreven gedrag van Ronaldo en is naar eigen zeggen niet de enige die dat doet. San José adviseert de vedette van de Koninklijke om zich wat bescheidener op te stellen en zich niet bezig te houden met randzaken. “Als hij zich alleen op het voetballen richtte, dan zou hij niet alleen de beste speler zijn, maar ook meer respect krijgen.”

“Zo denk ik erover, en zo denkt het grootste gedeelte van de voetbalwereld erover”, vervolgt de stopper van Athletic in gesprek met Marca. Op de prestaties van de Portugese aanvaller is overigens weinig aan te merken; tijdens de wedstrijd in Bilbao tekende Ronaldo voor doelpunt 49 en 50 van dit seizoen, in slechts 48 duels in alle competities.

Ben je het met Mikel San José eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ronaldo moet vooral zichzelf blijven.
Je mag hem of je haat hem
Fenomeen!!!
Fftjes Dortmund pakkie geven
Calma Calma

15 april 2013 om 12:45

Klopt helemaal.
Hij moet gewoon zichzelf zijn en volgens mij zit hij er niet eens mee dat veel mensen hem niet mogen.

15 april 2013 om 13:02

Ik zie nauwelijks spelers rustig blijven die bij elke actie worden aangepakt in de vorm van duwtjes, slidings en ellebogen, houd jij eerst je team maar is onder controle San José. Tuurlijk is het misschien beter voor de buitenwereld om zichzelf op te stellen, maar als dat Ronaldo niet is, moet hij dat ook niet doen.

15 april 2013 om 13:00

Ronaldo is een persoonlijkheid.

Wie anders, verkoopt zijn gouden schoen om het geld te doneren aan slachtoffers van het al jaren durende gaza conflict?

Wie anders, vertikt het om mee te lopen in de voetbal trend van tattoeages, alleen omdat jaarlijks bloed doneert aan kinderen die dat nodig hebben?

Wie anders, gaat op vakantie naar de Filipijnen om daar met een stel kansarme kinderen een balletje te trappen, in een dorpje waar de pers niet eens wist dat hij zich bevond?

Behalve al deze dingen, blijft het natuurlijk een persoon met een doorzettingsvermogen waar je U tegen zegt. Mensen noemen Ronaldo arrogant, maar ik zie een speler die de beste wil zijn. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat Ronaldo zich "hoger" voelt dan een ander. Dat hij beter kan voetballen dan de meeste profs is gewoon een feit.

Waarom zou iemand die zo'n groot hart heeft, en zo'n grote persoonlijkheid is, zich alleen met voetbal bezig houden?

15 april 2013 om 13:08

@logalactico

Helemaal mee eens! Hij is boven de sport uitgestegen (idem als Ali, Jordan en Woods).

15 april 2013 om 13:19

Ik heb altijd een dubbel gevoel bij Ronaldo. Ik erger me eigenlijk helemaal nooit aan hem, aan zijn trekjes, z'n sterallures, z'n aanstellerij enzovoort. Op de een of andere manier kan ik het van hem wel hebben. Bovendien heb ik enorm veel respect voor zijn professionaliteit. Wat jij zegt over hem (logalactico) spreekt natuurlijk ook in zijn voordeel.

Aan de andere kant profileert hij zich buiten het voetbal wel als superster. Hoe hij zich kleedt, het huis dat hij heeft, de auto's waarin hij rijdt, de manier waarop hij de moeder van zijn zoontje heeft tevredengesteld, de reclame(s) waarin hij speelt enz laat weer een andere kant van hem zien.

Ronaldo, je houdt van hem of je haat hem. Het enige dat zeker is: hij is een geweldig fenomeen.

15 april 2013 om 13:19

Ik denk dat het sowieso zijn persoonlijkheid is, maar hij is door zo hard werken zo ver gekomen. Die trots daarvan is juist die "arrogantie" die hij uitstraalt. Het is vaak ook een stukje jaloezie en hij wordt zo veel vergeleken met Messi en dan valt het meer op dat hij arrogantie uitstraalt t.o.v. Messi die dat totaal niet heeft. Ik hoop/denk ook niet dat hij veranderd van doen. Zo is hij groot geworden dus zal die zo ook groot blijven!

15 april 2013 om 13:24

Heel mooi stuk en niets anders dan bewondering van mij voor Ronaldo, maar... je moet buiten alles wat je (of een ander in dit geval) goed doet, kritisch durven blijven op jezelf. Ik vind het persoonlijk ook erg irritant hoe hij altijd verongelijkt naar de grond gaat. Sta op en blijf voetballen. ook al is het echt een overtreding: de scheidsrechter beslist, accepteer het en ga gewoon door. Dat zou hem nog iets meer sieren.
Dat is alleen wel het enige wat ik op hem als voetballer heb aan te merken...

15 april 2013 om 13:29

Dat hij zich profileert als superster is toch niks mis mee? Als je zo lang zo hard ergens voor werkt, mag je daar best de vruchten van plukken naar mijn mening. Het gaat erom dat hij ondanks die supersterren status zichzelf echt niet verheven voelt boven andere mensen. Dat is het tegenovergestelde beeld van de werkelijkheid, wat jaren terug door de media is gecreëerd. De praktijk wijst steeds anders uit namelijk.

De dingen die ik zeg spreken in zijn voordeel, dat ben ik met je eens. Daarintegen, is het maar een kleine greep uit een reeks geweldige dingen die iemand met zijn persoonlijkheid kenmerken. Mensen mogen Messi van mij een betere voetballer vinden, geef mij maar de persoon die zijn emoties toont, zich niks aantrekt van de rest en zich lekker overal mee bemoeit in de hedendaagse maatschappij. Iemand met een sterk karakter, en ook interviews geeft wanneer het slecht gaat met het team. De persoon die wél in talkshows komt, en reacties geeft op nieuwsberichten. Dat hoort niet bij het voetbal nee, maar waarom zou iemand zich beperken?

Juist de mensen die zich anders gaan gedragen als ze beroemd zijn, dát zijn de kwallen die zich verheven voelen boven de rest! Cristiano heeft zich nooit anders gedragen, ookal kreeg hij tonnen kritiek. Dat kenmerkt iemand met trots, doorzettingsvermogen en moed.

15 april 2013 om 13:41

Mooi gesproken. Dat van die weigering van tattoos vind ik ook opvallend en stijlvol. Zelfs Messi begint er nu al mee. Pfff, jammer.

15 april 2013 om 13:46

Ik weet niet hoeveel er waar is van je beide berichten, Ik heb een hekel aan Ronaldo, dat is puur hoe hij over komt maar is dit waar is zet je hem toch in een beter daglicht en dat vind ik mooi en daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen.

Ronaldo is een fantastische voetballer en behoort al jaren bij de beste 3 van de wereld(zie gouden bal verkiezing, om het bij 'feiten' te houden)

15 april 2013 om 14:04

@logalactico

ronaldo heeft never nooit zijn gouden schoen verkocht om met dat geld de palestijnen te helpen. dat is grote bullshit. een vals bericht.

denk je serieus dat ronaldo het boeit wat er gebeurt in het middenoosten? het zijn gewoon een paar achterlijke fans die die roddels de wereld inwerpen, in de hoop dat de speler geliefd wordt.

de president van israel werd zelfs als held ontvangen bij real madrid en ronaldo behandelde hem als zijn eigen president en omhelsde hem naar zich toe om een foto te maken..schandalig!

check uw feiten voor je probeert om ronaldo in een goed daglicht te zetten!

15 april 2013 om 14:11

@ Shabaz,

Er bestaan geen feiten over dit topic om eerlijk te zijn. Als ik de nieuwsberichten voor waarheid mag aannemen (en wat ik ook doe wanneer bijna alle media dit bericht naar buiten brengen) dan heeft hij inderdaad zijn gouden schoen naar een veilig gebracht, waarvan het geld gedoneerd zou worden voor de wederopbouw van scholen in Gaza.

Hierna zijn er enkele berichten naar buiten gekomen dat dit niet waar was. Deze zijn echter nergens op gebasseerd (want ja, ook die berichten lees ik).

Kun je mij dus alsjeblieft uitleggen welke feiten ik moet kennen voordat ik Ronaldo probeer in een goed daglicht te zetten? Daarnaast was dit niet de eerst keer hoor dat hij geld doneert aan kinderen in de Gaza strook, dus dat in een goed daglicht zetten zorgt Ronaldo zelf wel voor !

Edit: http://www.wijblijvenhier.nl/news/cristiano-ronald...

15 april 2013 om 14:17

@ Shabaz,

Volgende keer uw reactie laten staan zoals hij was Aub, en niet de hele content veranderen. Wat heeft het feit dat hij respect heeft voor de president van een land te maken, met het feit dat hij geld doneert aan oorlogsslachtoffers? Je moet dingen niet uit zijn verband rukken, en wel alles in de goeie context plaatsen. Daarnaast werd de president niet als een held ontvangen, maar gewoon als een hoogwaardigheidsbeklede, zoals wel meer mensen.

Edit: oh en btw, dat nieuwsbericht over dat Ronaldo de president van Israel knuffelt he, dat is natuurlijk geen gerucht. Als dit waarheid is, kun je me daar best een betrouwbare bron van voorschotelen?

15 april 2013 om 14:17

@logalactico

Dat mensen, zoals jij, deze dingen nog geloven. Ronaldo zal zich nooit maar dan ook nooit politiek uitlaten, vooral niet over zulke gevallen. Dit zijn fans over de hele wereld (vooral in de arabische wereld) die er een hobby van maken foto's te bewerken en roddels de wereld in te verspreiden. Maar je hebt zulke hersenloze mensen die het echt geloven of die alleen hun eigen waarheid willen geloven.

15 april 2013 om 14:23

Ach Logalactico, heel leuk hoor wat je schrijft en hoe een lieve jongen hij eigenlijk is. En hoe gek je op hem bent. Maar helaas, ik mag die gozert niet en zal niet veranderen door wat je schrijft.

Zit bij mij in de categorie J. Bieber en figuren. Te gelikt en nep. Voetballer zonder tattoo is hij niet de enige. Misschien is hij wel bang voor naalden ofzo. En aan liefdadigheid doen wel meer voetballers of bekendheden. Moet iedereen hem dan leuk gaan vinden?

Laten we hem gewoon op zijn vak beoordelen. Zeer goede voetballer met zeer overdreven uitingen in het veld. En daar wordt hij op beoordeeld. En veel vinden dat. Misschien moet hij zich daarop focussen en dan wordt hij wel geliefd.

15 april 2013 om 14:24

@ Shabaz

Het spijt me zeer, maar zolang jij geen bewijs hebt van het feit dat het niet waar is, blijft voor mij een nieuwsbericht wat gepubliceerd is door meer dan 40 nieuwsmedia gewoon waarheid. Mocht dit bericht ooit weerlegt worden door deze zelfde media (rectificatie) of door een persconferentie van Ronaldo zelf, blijf ik geloven in dit punt!

Het feit dat jij het onzin noemt, berust op minder waarheid dan het hele artikel over het feit dat hij zijn gouden schoen heeft verkocht.

Maar goed, je mist mijn hele punt in deze reactie. Die gouden schoen bevat maar 1 zin van mijn hele reactie.

Ik laat het hierbij, en ik heb ook geen zin om nog verder met jou in discussie te gaan!

Edit: Shabaz, kijk hier anders even naar! Dan kan je Ronaldo zelf zien op deze veiling, samen met een aantal Palestijnse (belangrijke?) mensen, en een sjawl om van Palestina.

http://www.wijblijvenhier.nl/news/cristiano-ronald...

15 april 2013 om 14:27

@ Fcu1970,

Bedankt voor het respect in je eerste alinea. Het feit dat je deze gozert niet mag is je goed recht.

Je spreekt jezelf alleen wel heel erg tegen!

"misschien is hij wel bang voor naalden?"

Hij doneert bloed aan kinderen. Dat plast hij echt niet uit hoor !

"ik vind hem te gelikt en nep."

Daarna zeg je dat hij moet worden beoordeeld op zijn voetbal kwaliteiten?

Beetje krom.. Neigt eerder naar jaloezie dan naar waarheid dit!

15 april 2013 om 14:29

ten eerste ronaldo heeft genoeg geld. waarom zou hij eerst zijn gouden schoen verkopen om zo geld op te halen voor palestina. als ze nou gewoon een donatie hadden gezegd ...

en dat je niet verder in discussie wilt gaan... ik weet dat je gefrustreerd bent, want je had graag gezien dat je grote held iets speciaals zou doen voor palestina, maar wake up. die spelers geven geen ... om politiek en ook niet om wat er zich afspeelt in het midden-oosten. noch real madrid's officiële site, noch een of andere grote en betrouwbare bronnen spaanse sportkrant heeft melding gemaakt van dat gerucht waar jij over praat. het gerucht werd voor het eerst gepubliceerd door een indonesische krant. zegt al genoeg over de betrouwbaarheid ervan.

peace out.

15 april 2013 om 14:30

FCU1970

Jij bent categorie poep-onder-de-schoenzool, wellicht dat Melvin Platje jouw held is

Ronaldo is de meest geliefd en dus de mees gehate.

15 april 2013 om 14:34

@ Shabaz,

Nogmaals, kijk hier even naar !

http://www.wijblijvenhier.nl/news/cristiano-ronald...
Dat jij daarnaast Indonesische kranten bij voorbaat als leugenachtig bestempeld, is een bewering waar ik afstand van doe.

15 april 2013 om 14:38

@logalactico


denk jij serieus dat real madrid's officiële site, marca, as, sport, el mundo deportivo ... geen melding hiervan maakt.

mensen met verstand zullen dit gerucht niet geloven, maar mensen zoals jij ...

15 april 2013 om 14:39

Shabazje toch, net of Ronaldo iemand hier nodig heeft om in een goed dachlicht te komen. Wat hierboven staat is wel degelijk waar grotendeels en wat betreft de gouden schoen weet ik niet maar grotendeels kopt het allemaal. Komt nog het feit dat hij geen. Alcohol drinkt omdat zijn vader eraan is overleden, alle kosten van ee terminaal kind heeft betaald gedurende zijn leven (helaas pas overleden) een zaak voor zn broer gekocht om zijn broer uit de problemen te helpen etc..etc.. Maar weet je arme shabazje.. Het maakt niet uit of een of andere feit niet klopt aangezien het om het geheel gaat en wanneer je verder kan kijken dan dat je laat voorschotelen weet je gewoon dat Ronaldo een geweldig mens is. Uiteraard een fenomeen binnen het veld maar ook daarbuiten. Arme hersenloze volgertjes zoals jij kunnen dat niet inzien maar swa.. Daar zal Ronaldo niet omalen.

15 april 2013 om 14:41

@ Shabaz,

DIe onvolledige sites kan ik niet veel aan doen. Dit gebeurt automatisch op voetbalzone, maar ik heb het geprobeerd aan te passen. Gelukkig hebben mensen ook google.. Wellicht als je een deel van de link intypt, komt de officiele site te voorschijn. Ik ga niet verder praten met jou, gepikeerd jongetje. Je dwaalt compleet van het topic af, en afsluitend sluit ik me bij baarros aan.

15 april 2013 om 14:42

Fcu1970

Waarom zou hij in godsnaam geliefd willen worden bij de Fcu1970's van deze wereld?

Ronaldo is Ronaldo en hij moet helemaal niks en zeker niet voor de leeghoofden van deze maatschappij.

15 april 2013 om 14:44

"sterspeler cristiano ronaldo heeft geld gedoneerd aan palestijnse kinderen in gaza. de sterspeler heeft zijn voetbalschoenen in een publieke veiling verkocht voor 2400 euro. met dat bedrag wordt een school in gaza gefinancierd. eerder circuleerde er berichten dat hij zijn gouden schoen, die een waarde heeft van 1,5 miljoen euro, zou hebben geveild. dat blijkt niet het geval te zijn."

er staat toch duidelijk "voetbalschoenen" en niet "gouden schoen"?

en er staat toch duidelijk dat berichten dat hij zijn gouden schoen zou hebben geveild niet op waarheid berusten?

of ben ik degene die gek is?

sorry, maar als iemand die miljoenen heeft, zelfs niet geld van zijn eigen bankrekening geeft en gwn zijn voetbalschoenen veilt is voor mij een clown, die zichzelf in een goed daglicht wil zetten.

15 april 2013 om 14:47

Dat hij geen tattoos heeft omdat hij bloed geeft is je reinste onzin. Hij heeft in een interview ooit aangegeven tattoos een ontsiering van het lichaam te vinden. Dat is de reden dat hij geen tattoo heeft.

En een kwaadwillende ziel kan ook maar zo opschrijven dat het bloed geven voor kansarme kinderen gewoon een dekmantel is voor bloeddoping. Dus of dat nou goed of slecht is, dat kan alleen Ronaldo zelf beoordelen.

Als de zaken die jij aangeeft inderdaad allemaal waar zijn, dan is hij meer maatschappelijk betrokken dan hij over komt.

15 april 2013 om 14:50

@ Shabaz

Je mist het hele punt van en veiling, maar goed. Ik heb ook nog een nieuwsbericht over een donatie van 15 miljoen donatie. Zal ik die ook even erdoor heen gooien? Daarnaast neem ik niets zonder link voor waarheid aan!

15 april 2013 om 14:51

"messi heeft 600.000 euro geschonken voor de renovatie van een kinderziekenhuis in zijn geboorteplaats Rosario. Dat maakte de stad Rosario vrijdag bekend.

Het geld zal gebruikt worden om de afdeling voor k***bestrijding grondig te renoveren in het kinderziekenhuis Victor J. Vilela. Daarnaast wordt er met het kapitaal een fonds opgericht waarvan artsen, die een bijkomende opleiding willen volgen in Barcelona, gebruik kunnen maken.

Messi richtte eerder al onder zijn eigen naam een stichting op in Rosario. Met een schenking van ongeveer 150.000 euro liet hij een sportcomplex in een van de armste buurten van Rosario renoveren."

Dat is pas iemand die geld schenkt aan goede doelen. Messi is niet alleen een betere voetballer, maar dan ook nog eens een betere mens.

15 april 2013 om 14:52

@ Remcob,

Ik ben het met jouw reactie eens! Je moet alleen wel het gehele interview erbij halen! Ik kan me het interview ook herinneren (het werd afgegeven tijdens het doneren van bloed) en toen vertelde hij dat hij het een ontsiering vind, Naast het feit dat hij bloed wil doneren.

Daarnaast snap ik je link niet met doping en doneren van bloed aan arme kinderen?

15 april 2013 om 14:53

Klopt als een deur. Ronaldo heeft echt geweldig persoonlijkheid want hij hielp zijn familie met een financiele steun bijv. zijn broer met verslaving en zusje met haar kapperszaakje. En zoveel filmpjes van hem gezien met activiteiten voor goede doelen. Hij leeft voor alles wat op aarde is. Daartegen leeft Messi alleen maar voor het voetbal en weinig persoonlijkheid bespeur ik bij Messi want hij is niet zo open tegen anderen en zie maar of hij het redt bij andere clubs, dan kan ik pas zeggen of Messi tot de besten hoort van Europa dan alleen maar Spaanse competitie en Barca. Ronaldo is individueel en als teamspeler de Beste!!! Zo compleet!!

15 april 2013 om 14:53

Lol 15 miljoen donatie. Ik ben benieuwd wie jou gaat geloven.

15 miljoen ... mijn dag kan niet meer stuk!

15 april 2013 om 14:53

@ Shabaz,

Nou komt de aap uit de mouw! Al deze moeite omdat je wil bewijzen dat Ronaldo een eikel is en Messi een held!

Chapeau, kerel! Je had deze reactie ook best gelijk kunnen posten ipv al je bullshit..

Daarnaast wou ik met die reactie van 15 miljoen alleen aangeven hoe ongeloofwaardig een nieuwsbericht is zonder de bron ervan.. Net zoals jouw bericht dus.

15 april 2013 om 14:57

Shabazje mist over het algemeen erg veel ideze 'discussie'

Onze palestijnse vreidsstreider kan het niet zo goed hebben dat Ronaldo geen publieke statment heeft gemaakt tegen de Israelische regering.

15 april 2013 om 15:06

Het verschil is dat wanneer ik iets zeg, het ook in mijn bronnen vermeld staat.

Bij jou is dat niet zo, jij zei dat Ronaldo zijn gouden schoen heeft verkocht en je geeft mij een bron, waarin wordt gezegd dat het een vals bericht.

Wat zegt dat over jou dan?

15 april 2013 om 15:10

"wie anders, verkoopt zijn gouden schoen om het geld te doneren aan slachtoffers van het al jaren durende gaza conflict?"

Blijkt gewoon zijn voetbalschoen van zijn sponsor te zijn ipv gouden schoen. Beetje krom om zelf verhalen te gaan verzinnen.

Jaloezie? Ik? Ga je mond spoelen. Straks ga je nog calimero gedrag zeggen. En niet huilen als mensen jouw Ronaldootje niet leuk vinden. Niet iedereen hoeft toch als een kuddedieren achter hem aan te lopen.

15 april 2013 om 15:17

@fcu1970

Mensen als logalactico & baarros hebben weinig (voetbal)verstand en we moeten gewoon medelijden hebben. Zij kunnen er niets aan doen ...

15 april 2013 om 15:28

Heb je helemaal gelijk in. De justin Biebers van de voetbalwereld. Maar ja, dat zijn dan ook voetbalfans. Ik ben al gestopt om buitenspel aan ze uit te leggen. Zinloos...

15 april 2013 om 16:16

Hey shabazje. .. Het ging hier niet om voetbalzaken dus wederom een grote kans gemist om je plakkerige toetsenbord even met rust te laten.

Heb je je ellebogen al schoongelikt nadat je ze uit het hol van die dwerg hebt gehaald? Heeft Fcu1970 je erbij geholpen?

15 april 2013 om 16:19

Hey Fcu1970 niet zo bijdehand he anders schop ik je moeder uit mijn bed en gaat ze direct al je Bieber posters van je muur halen en voor straf mag je de ellebogen van schabazje niet meer likken.

P.s. Je moet ook niet iets proberen uit te leggen wat je zelf niet weet.

15 april 2013 om 17:01

Wow, mooiste reactie over deze held die ik al mogen lezen heb op vz, eindelijk iemand die Ronaldo niet alleen beoordeelt op zijn ''trekjes''. Prachtig mens deze Ronaldo, en een fenomeen als voetballer.

15 april 2013 om 17:02

Sneue reactie.
Trouwens mijn moeder is net een half jaar geleden overleden. Bedankt!

Laten we het nu gewoon over voetbal hebben ipv deze onzin discussie en verwijten omdat de een Ronaldo zo heel leuk vindt en de ander niet. Beetje kinderachtig!

15 april 2013 om 17:06

kwil er ff erby zegge die gouwe schoen donere geloof my
deed hy puuur zodat hy stemme zou kryge voor de gouwe bal je doet alsof je hem kent aub hy wou gwn meer publiciteit gek
en zelfs als hy zn haar zou knippe en zn persoonlykheid aanpasse zoals mense da zogenaamd wille en al die shit
dan heeftie nog El Pulga voor zich dus ronaldo moet gwn zn eige blyve ja maar kom me nie zegge dat hy da voor zn eige heeft gedaan koeievlaai!

15 april 2013 om 17:09

sorry Fcu1970,
maar om nu te verwijten dat Baarros kinderachtig doet?
jij bent toch degene die als eerste beweert dat je bent gestopt uit te leggen wat buitenspel is?

jij en Shabaz zijn de sneue personen hier, omdat zulke zielige personen als jullie die allemaal messi geilers zijn een Fenomeen als Ronaldo in het kwade daglicht willen zetten. dat is pas kinderachtig. als jij nou iemand was die iets heeft bereikt en zo'n grote naam is die dingen voor het goede doel doet zoals Ronaldo doet voor Madeira en Gaza, dan heb je recht tot spreken!

15 april 2013 om 17:40

@fcu1970

Wordt het een beetje te heet onder je voetjes jongen?

Ik wil het best over voetbal hebben maar dan denk ik dat ik hier niet op de juiste plek ben en ook niet op de juiste personen heb gereageerd.

Het gaat verder ook niet over of iemand Ronaldo leuk vind of niet. Het gaat hier om het feit dat mensen gewoon te dom zijn om in te zien dat wat een Logalactico zegt gewoon de waarheid is en dat mensen het intellect ontbreekt om te kunnen begrijpen en accepteren dat achter elk mens een verhaal zit en niet alles hoeft te zijn als mensen het voor doen komen. Wat mij betreft heb je een bloedhekel aan hem en dat is je goed recht maar je zet jezelf compleet voor schut wanneer je al het goed wilt weerleggen om het te nuanceren zonder enige inhoudelijke argumenten.

15 april 2013 om 18:54

Zullen we het dan over een bevestigd verhaal van z'n beste vriend hebben? Hij betaald namelijk al weet ik veel hoelang alles wat die jongen wil hebben, puur omdat Ronaldo z'n carrière aan hem te danken heeft. Z'n huis, z'n auto, z'n interieur en z'n luxe snufjes, alles wordt betaald door Ronaldo. Zal wel weer onzin zijn natuurlijk, want Ronaldo zou zoiets nooit doen, zeker niet als het om zoveel geld gaat. Messi daarentegen, dat is de perfecte schoonzoon en die betaald dat natuurlijk allemaal en die doet er nog een toelage van weet ik veel hoeveel bovenop. Chapeau voor je objectieve kijk op de situatie. Dat nota bene jij andere mensen af doet als mensen zonder verstand. Het lijkt me overduidelijk wie hier de verstandigste is.

15 april 2013 om 19:53

Goede reactie, ben het volkomen met je eens.
Dit ben ik ook heel lang van mening. Heb ook erg veel documentaires van hem gezien en daaruit kun je gewoon niet opmaken dat hij arrogant is. Hij is gewoon erg fanatiek in het veld omdat hij zo graag zijn best wil doen en de mensen om hem heen niet wil teleurstellen. Voor mij komt hij over als een aardige kerel die gewoon heel serieus bezig is met zijn topsport, dat vind ik gewoon heel fijn om te zien en daar kunnen er heel wat van leren tegenwoordig.

15 april 2013 om 20:05

zoals messi bedoel je die nooit iets fouts doet en altijd lief overkomt? gelukkig zijn er andere voetballers die niet zo zijn als messi. dat maakt namelijk het voetbal leuk. maar ja in nederland geilen we alleen maar op barca en messi.
Veel plezier met je tikkie takkie voetbal waarbij een xavi vorige week een vrijwel 100 % passing heeft, maar ze zeggen er niet bij dat 80 % breedte passjes waren of naar achter hahahaha

15 april 2013 om 21:11

Misschien dacht hij er wel meer voor te kunnen krijgen op een veiling, dat weet je ook niet. En dan niet roepen dat niemand interesse heeft in zijn schoen, dat is provoceren.

15 april 2013 om 21:35

Wat je zegt klopt natuurlijk helemaal.

Maar het heeft weinig te maken met de kwestie van Mikel San José. Naast het veld kan het een heer zijn, maar Mikel San José irriteert zich aan Ronaldo op het veld. En iedereen die wedstrijdjes van Real kijkt weet ook wat hij bedoelt. Als hij valt gelijkt schreeuwen naar de scheids, op de grond slaan en we weten nog niet eens wat er onderling gezegd of gedaan wordt.

16 april 2013 om 09:24

@stephan, zo denken wij er in Nederland over, maar in Portugal werkt dat weer heel anders. Wat in zijn ogen in feite gebeurt, is dat al zijn harde werk om ergens te komen hem naar niets leidt. Dat komt dan of door de scheidsrechter, een teamgenoot of... zichzelf. Iedereen zegt altijd dat hij zo veel tegen scheidsrechters heeft etc. en dat hij snel boos is op teamgenoten, maar zodra hij zelf een fout maakt, is hij meer teleurgesteld in zichzelf dan ieder ander. En dat uit hij ook vaak.

15 april 2013 om 13:26

Net zoals in de poule bedoel je?

15 april 2013 om 13:58

Klopt helemaal, overigens wie is San Jose om advies te geven dan? Ik weet niet of hij het wel herinnerd maar hij liep aan Ronaldo's haar te trekken. Het stadion van Bilbao staat bekend om Ronaldo haat, hij heeft ieder jaar conflicten met de supporters en spelers van Bilbao.

15 april 2013 om 19:53

Kort samengevat: Sommige mensen zijn jaloers..

Mensen snappen niet dat wanneer je Ronaldo alleen maar woendend, afzijkt, afkraakt, zenuwachtig probeert te maken, dat je hem alleen maar goed doet en dat hij hierdoor nog beter presteert

El Ferrari, El Tornado, Cristiano bomba Ronaldo!

Heerlijk hoe hij de monden heeft gesnoeid van die irritante Bilbao fans! Door 2x te scoren, zeker na al die vieze overtredingen die hij heeft gekregen. En dan maar zeggen dat hij arrogant gedraagt? Ik kan me 100 in leven op de manier hoe hij gisteren daarop heeft gereageerd. Veel mensen vergeten dat voetballers ook mensen zijn?!

Achjah 48e officiele seizoens wedstrijd gespeeld teller staat op 50 doelpunten!

15 april 2013 om 13:13

Misschien wordt Ronaldo wat gemotiveerder van de kritieken die hij krijgt, maar dat is toch eigenlijk niet de manier waarop je gemotiveerd wilt worden? Hij kan naar mijn idee net zoveel respect krijgen als Messi, wanneer hij wat rustiger en wat minder provocerend overkomt. Ik begrijp zijn reactie ook wel, wanneer hij voortdurend uitgefloten wordt, maar de aanleiding voor het fluitconcert, daar moet naar gekeken worden.

15 april 2013 om 14:02

los van dat Ronaldo een fenomeen is, waarom moet iedereen altijd bij ronaldo/messi in de billen kruipen?? je bericht heeft net zoveel waarde als je hem gewoon ronaldo noemt ipv zn bijnamen erbij te halen. ik snap dat je enthousiast bent en misschien zelfs lichtelijk geobsedeerd door ronaldo, maar als je bij een grote club als Real Madrid is het toch niet meer dan normaal dat hij wordt uitgefloten?

On: vind dat deze verdediger deels gelijk heeft, aan de andere kant denk ik niet dat het ronaldo veel uitmaakt hoe de wereld naar hem kijkt binnen het veld, door het theater raken tegenstanders gefrustreerd en daar maakt hij geweldig gebruik van.

Hij maakt 2 goals assisteerd de derde, klaag maar niet te veel. Of heb je liever dat hij er 10 tegen de netten shot?
Wie de wedstrijd bekeken heeft weet dat Ronaldo overdreven uitgeloften werd en door de spelers constant getikt en onderuit gehaald wordt. Dat Ronaldo dan heel soms overdrijft, heeft hij groot gelijk. Stop er dan gewoon mee.
Tja, wie hem boos maakt, betaald de prijs natuurlijk.

15 april 2013 om 12:48

Beetje kip en het ei verhaal he! Waarom gebeurt dit bij andere sterspelers niet dan? Komt toch hoofdzakelijk door zijn maniertjes door de jaren heen die veel supporters en spelers in het verkeerde keelgat schiet blijkbaar.

15 april 2013 om 12:51

nee hoor, ook de nette messi wordt best vaak uitgefloten. Is puur jaloezie
Tuurlijk heb je spelers die soms provoceren, ,maar dan denk ik meer aan een ibrahimovic of balotelli dan aan ronaldo. Mensen overdrijven echt bij hem. ALs mensen hem haten omdat hij ijdel is, dan is dat toch echt hun probleem.

15 april 2013 om 12:52

Die maniertjes zijn al een tijdje geleden, daar hoeven de fans drie jaar later er niet op tee reageren. Volgens mij komt het gewoon door zijn uiterlijk.

15 april 2013 om 12:52

Ronaldo is was ijdeler en zelfverzekerder dan Messi en blijkbaar kunnen mensen daar niet tegen, want volgens mij heeft hij echt niks fout gedaan waarom hij zo wordt uitgefloten hoor.

15 april 2013 om 13:05

Ja, want dat deze San José dit zegt is niet overdreven dan? Voor deze match is het zeker lang geleden dat Ronaldo zo mekkerde. En hij heeft gelijk. Iemand als Messi is het toch ook beu als men hem constant aantikt. Indien je wedstrijden kijkt, zou je dat toch moeten weten. Doe niet alsof Ronaldo dit constant doet.

Als je heel de wedstrijd wordt uitgefloten en neergeschopt en toch nog 2x geweldig scoort heb je geen advies nodig denk ik.
Ik denk echt niet dat hij er wakker van ligt dat er mensen zijn die hem haten.
Hij is gewoon ijdel en zelfverzekerd en dat is zeker niet iets dat hij moet veranderen, hij moet zichzelf blijven.
En als mensen hem daarom minder waarderen is dat hun probleem.



15 april 2013 om 12:52

Er zit wel degelijk verschil tussen zelfverzekerdheid en arrogantie en daar zit het em nou juist in bij Ronaldo..

15 april 2013 om 12:53

Ronaldo is zeker niet arrogant hoor, dat hoor je toch van alle mensen die dicht bij hem staan?
Alleen er zijn een paar mensen die hem niet kennen die dat gaan roepen waardoor mensen zoals jij dat overnemen.

15 april 2013 om 12:56

Ik ben blij dat jij hem persoonlijk kent dan, verandert mijn hele mening ineens zeg, of correctie, andermans overgenomen mening.

15 april 2013 om 13:29

@lannie85

De mensen die dicht bij hem staan en hem meegemaakt hebben geloof ik meer dan buitenstaanders die niks met Ronaldo te maken hebben. Ik ken die hele Ronaldo, maar ik kan tegen de Fjes van mijn voetbalclub zeggen dat hij arrogant is en de kids nemen het dan over. Ik zat gisteren nog even te voetballen met een paar maten. Komt een jochie van pak em beet 6 jaar. Ik vraag aan hem wie vind jij de beste voetballer ter wereld zegt dat kereltje: Messi die heeft 4 Gouden Schoenen gewonnen. Zegt hij daarna Ronaldo is arrogant.

15 april 2013 om 13:43

Dat bedoel ik dus nogmaals, hoe hij oogt en overkomt.

15 april 2013 om 17:13

nee, hij bedoelt hiermee dat mensen het overnemen van mensen die slecht over hem denken. terwijl messi ook gewoon arrogant is en zelfverzekerd als Ronaldo, maar die alleen niet zo opvalt als hij.

15 april 2013 om 12:54

Om het verschil te duiden en zonder daar de kleine dribbelaar bij te betrekken, Zidane-ronaldo..zidane was zeer zelfverzekerd maar niet arrogant..

15 april 2013 om 12:59

En ik doel op hoe hij oogt en overkomt op mensen die hem persoonlijk Niet kennen want 99,9% kent hem persoonlijk niet.

15 april 2013 om 13:03

Dat weet je niet, alleen omdat zijn uiterlijk er niet naar was neemt men aan dat het nhiet zo is

15 april 2013 om 13:17

Dat zeg ik toch, hoe hij oogt. Ik ken hem persoonlijk niet maar een eerste indruk vormen mensen al na een fractie van een seconde en dan is het verder aan de persoon zelf om die indruk te ontkrachten of kracht bij te zetten en je kan het met me eens of oneens zijn maar Ronaldo ontkracht z'n arrogante karakter op basis van eerste indruk nauwelijks of niet.

15 april 2013 om 18:12

Dan vind ik Messi bij deze asociaal met zn tattoo. Zeg dan niks. Tegenwoordig lopen voetballers er nu eenmaal populair bij.....

Ik geef hem hier gewoon gelijk, hij zou zoveel meer aanzien genieten als hij zich bescheidener opstelt en daarbij komt dan dat hij nog meer van zijn bijna oneindige energie in het voetbal kan stoppen en dus evt nog belangrijker kan zijn ipv zich druk te maken over randzaken. Het is puur en alleen zijn arrogante uitstraling die af doet aan zijn daadwerkelijke vermogen op het veld, hoe jammer ik dat ook vind.

Hij moet echt stoppen met de schwabels.. Gisteren ging hij echt te ver.. Top spelers als hij doen dat niet..

15 april 2013 om 17:15

Ronaldo is al jaren gestopt met Schwalbes. ik begrijp volledig dat hij zich af en toe in een wedstrijd als gister wat eerder laat vallen, want met zulke verdedigers heb je zo een blessure te pakken. doen andere topspelers als Messi, Bale enz. ook. en nog meer dan Ronaldo ook nog!!

15 april 2013 om 21:19

@br-7
"ronaldo is al jaren gestopt." Wat zeg je man. Wnr is dan "al jaren" . Als je gisteren de wedstrijd gekeken had, dan zou je dit. Niet zeggen.
Je hebt wel gelijk dat andere top spelers ook dat doen. Maar je noemt messis naam. Daar ben ik niet mee eens. Messi wordt altijd hard aangepkt maarzelfs zie je de jongen gewoon door gaan. Messi gaat niet zomaar vallen als hij een kleine tikje krijgt.

16 april 2013 om 16:01

ik heb de wedstrijd gekeken zoals ik dat altijd doe. om het goed te zeggen. ik heb sinds 2007 misschien in totaal 15 wedstrijden van Ronaldo gemist. Ronaldo is in de jaren onder SAF een volwassen jongen geworden, en de jaren bij Real een man. hij is dan wel te zelfverzekerd, maar hij is een fenomeen. dat hij zich af en toe laat vallen, dat is normaal. deze man zou zonder zijn voorzorgmaatregels op tackles allang niet meer kunnen voetballen. wat de spelers van Bilbao deden was niet menselijk meer en had niks met voetbal te maken.

over jouw punt over Messi. misschien moet Jíj eens naar wedstrijden van Messi kijken. deze 'jongen' mag dan wel als ideale schoonzoon gezien worden, maar als je eens op hem let zie je wat een rat het echt kan zijn. het verschil met ronaldo is alleen dat het niet uitvergroot word.
zoek maar een paar filmpjes op op youtube en je ziet vanzelf wel een aantal voorvallen die Messi in het echt laat zien, wat dus totaal niet is zoals wat de messigeilers allemaal roepen.

15 april 2013 om 19:04

Klopt, echte toppers doen dat niet. Iniesta, Dani Alves, Busquets, Di Maria en nog vele, vele andere spelers in de wereld die ook in de top van het voetbal zitten, zijn allemaal niets nutten. Op die manier hou je maar weinig topspelers over jongen.

15 april 2013 om 21:15

Na al die schoppen die hij kreeg mag hij best een schwalbe maken, als dat het geval was. Die verdedigers van Bilbao bleven maar door trappen.

De beste kan hij niet zijn, omdat Messi dat al is. Als je dat niet ziet, ben je simpelweg blind of een madrista. Verder zal hij wel meer respect krijgen.

Cristiano Ronaldo wat een voetballer geweldig!! En hij doet dan wel arrogant maar hij maakt het ook waar!

Ronaldo overschrijdt toch zelden tot nooit de morele grens? Buiten het veld is hij zelfs een weldoener. Er wordt alleen maar gezeikt op die gast terwijl hij van alle voetballers het meest respect verdient.

15 april 2013 om 13:12

En het zijn meestal verdedigersdie dat zeggen na hem kapot te hebben geschopt en hij toch wist te scoren tegen ze
Vol nijd en haat

15 april 2013 om 13:48

Ben ik met je eens. Ik hoor ook van iedereen dat hij arrogant is en maniertjes heeft maar zelden komt een tegenstander met voorbeelden of iets in die trant. Hij is met trainen en hard werken de topvoetballer geworden die hij nu is en dat verdiend enkel respect. Voordat hij zijn eerste wedstrijd had gespeeld voor Real hadden ze in Spanje al hun oordeel klaar over hem.

15 april 2013 om 15:30

Daarom. Hij heeft wel een ''vervelende'' manier van reageren als een actie mislukt of als hij de bal niet krijgt, maar dit is slechts een uiting van zijn streven naar perfectie.

15 april 2013 om 16:04

Een echte winnaar die niet genoegen neemt met falen inderdaad. Jammer dat mensen liever vervelend willen doen dan genieten van de voetballende kwaliteiten van Ronaldo. Randzaken....

Mikel zegt zelf dat Ronaldo zich meer met voetballen moet bezighouden. Het feit dat hij zich ergert aan Ronaldo's gedrag bewijst maar dat hij zelf niet 100% met voetbal bezig is.

Beetje hypocriet.

Ik ben het met die jose eens, ik erger me mateloos aan hem.
Het staat buiten kijf dat hij een geweldige voetballer is, maar irriteer me ook enorm aan zijn ego, uitstraling, sterallures en toneelstukken. En ik volg hem dan alleen in de CL, want de spaanse competitie volg ik totaal niet.
Haha, als ik die zou volgen zou ik helemaal gek worden van hem.

15 april 2013 om 13:04

Ego? Uitstraling? Dat zijn toch dingen die je er zelf van maakt (jaloers?), en toneel? Sorry maar dan zit je bij de verkeerde club. Ronaldo valt wanneer hij getackeld wordt, vraag maar aan Pique.

15 april 2013 om 13:09

Volg jij maar de Cl.. hoe kan je nu over zijn attitude spreken,nota bene je mening hier geven als je de wedstrijd niet gezien hebt.

15 april 2013 om 13:09

Volg jij maar de Cl.. hoe kan je nu over zijn attitude spreken,nota bene je mening hier geven als je de wedstrijd niet gezien hebt.

15 april 2013 om 17:17

opmerkelijk dat mensen als jij zo reageer.

het feit dat je dit zegt met je reactie is een teken aan ons dat we je niet serieus moet nemen en dat je gewoon napraat was messigeilers zeggen.

Nou..san Jose..bof jij even dat hij " maar" 2x scoorde en een assist afleverde terwijl hij zich " nieteens " echt met voetbal bezighield
mond gesnoerd gewoon

als er iemand leeft voor het voetbal is het Ronaldo.. beetje lulkoek dus dit verhaal..

Ik kan door zijn hele houding minder genieten van zijn kwaliteiten. Hij hoeft ook niet de bescheidenheid van Messi aan te nemen want dat past gewoon niet bij hem. Ik denk dat een iets mindere arogante houding hem afgelopen jaar de gouden bal had opgeleverd.

Meeste mensen die Ronaldo niet mogen door zijn arrogante uitstraling en vervelende trekjes, mensen houden niet van types die kapot van zichzelf zijn.br Je zou denken dat je als teamgenoot je ook ergert wanneer hij voor de 10e x zelf schiet terwijl jij vrij loopt of dat hij altijd de andere kant op rent na een geweldige assist om de aandacht op zichzelf te focussen, juichen met medespelers bij hun goal kan er ook nauwelijks vanaf.

Aan de andere kant wordt hij ook non stop voor van alles en nog wat uitgemaakt, hierdoor krijg je een soort circel effect waarbij de haat tegen hem groter wordt en hij zich nog erger opstelt.

Op lange termijn heeft hij vooral zichzelf ermee doordat mensen altijd liever voor de liever en rustiger ogende Messi zullen kiezen.br Eerlijk is dat natuurlijk niet als Cristiano het beter zou doen maar zo werkt het wel.

15 april 2013 om 13:08

Duidelijk is dat je Real Madrid dus helemaal niet volgt. Cristiano Ronaldo stelt zich in wedstrijden nauwelijks arrogant op en geeft vaker de bal af dan jij waarschijnlijk denkt. In een eerder stadium van zijn carrière bij Real Madrid schoot hij inderdaad vaak van afstand wanneer het niet lukte. Echter heeft hij nu Özil waar hij vreselijk lekker mee kan combineren wat vaak leidt tot een vrije spits. Ronaldo begint steeds meer goals te maken maar ook assists te geven. Je laatste alinea geeft het weer ; Messi heeft die gunfactor. Ronaldo heeft die niet omdat hij er simpelweg ; goed uitziet en veel extraverter is dan Messi. Juichen die hij btw altijd met zijn medespelers vriend, dus als je alleen Barcelona kijkt heb je hier niks te zoeken.

15 april 2013 om 13:43

10 keer schieten? Dat gebeurt de laatste tijd erg weinig. Ronaldo gaf niet voor niets die geweldige assist op Higuain.

Messi is niet rustig ogend, de media maakt van Messi een rustig ogende persoon. Onder het masker zit een spugende rat die overduidelijk Barça DNA bezit. De media zendt de beelden echter niet uit, waardoor mensen die er niets van afweten zoals jij denken dat Messi een geweldige, rustige persoon is.

Wat maakt het uit als hij anders wilt juichen? Hij is tenslotte de man die voor 94m is gekocht, natuurlijk schept dat aandacht op.

15 april 2013 om 17:29

kijk eens aan, eindelijk een persoon die ook op die smerige dwerg let met een goed oog @gannicus

Messi heeft van iedereen de perfecte schoonzoon reputatie gekregen. maar als je op hem let is het gewoon een rat. hij zeikt iedereen af, zeurt altijd als het niet lukt, word respectloos tegen medespelers omdat hij bijvoorbeeld de bal niet wil geven aan een bepaalde medespeler, gaat Schwalbes maken, zeiken bij de scheids voor een gele kaart en schiet ballen weg bij een vrije trap tegen of ander iets tegen hem.

als ronaldo iets doet wat niet kan volgens de mens, word alles uitgemeten en heel groot in de media gegooid. als Messi zoiets zou doen zou er niks aan de hand zijn.

Ronaldo schoot per ongeluk een bal het publiek in en iemand brak zijn elleboog door de snelheid van de bal. wat doet Ronaldo? die betaalt alle ziektekosten, hij en zijn zoontje kregen een shirtje en kregen een rondleiding door Old Trafford. (in zijn United tijd)

Ronaldo schiet per ongeluk een bal het publiek in, iemand heeft een bloedneus. wat doet Ronaldo? hij stapt de tribune in, trekt zijn shirt uit en geeft hem aan de man.

Messi is gestresst in een Clasico. hij schiet de bal expres richting het Madrid publiek, en gaat tegen de bovenkant van de rand van de reclame borden. hij denkt dat het heel normaal is en Pepe rent naar hem toe en zegt er wat van. wat gebeurt er? er word geschreven dat Pepe een malloot is omdat hij naar messi toe Sprint. wat klopt hier niet?????

Waarom zou je je eigen persoonlijkheid moeten veranderen? Liever jezelf zijn dan voor de buitenwereld een voorbeeldig mannetje en achter de schermen een kwal te zijn.. Daarnaast is Ronaldo buiten het veld toch wel iemand die vriendelijk overkomt, althans op interviews en zo'n video's van thuis..

Op het veld is je tegenstander je vijand, dan hoef je niet vriendelijk te zijn.. Respect hebben ja, maar dat is toch wel even iets anders.. Daarnaast waren die van Bilbao gisteren hem ook wel bewust aan het opzoeken, al deed Ronaldo dat ook wel..

De meeste kennen Ronaldo hier blijkbaar beter dan trainers, mede-spelers en ex-medespelers. Hem zo arrogant, ego etc noemen. Ongeloofelijk hoe mensen iemand kunnen oordelen op een artikel, want de helft hier kijkt niet eens naar de wedstrijden van Real Madrid.

Die tackles op Ronaldo gisteren hadden niets met voetbal te maken. De scheidsrechter had hier keihard moeten ingrijpen. Dat dit niet gebeurde geeft alleen maar aan dat het hier om een waardeloze scheidsrechter ging. De supporters floten Ronaldo uit maar uiteindelijk was hij de winnaar door 2 goals te maken. Normaal gesproken blijf je in een hoek zitten schamen maar als een stelletje honden bleven de supporters fluiten. Was echt belachelijk wat er gisteren gebeurde. Goed dat Mourinho hem van de veld haalde.

@ sa2juve, waarom noem je Neymar dan een kwal op het veld als het niet loopt?br Bij Ronaldo is dat ook zo ongeacht of het loopt of niet.br Je kan dit niet bij de ene speler wel vinden en het bij de ander recht praten omdat je meer sympathie voor diegene hebt.

Mensen zijn vaak anders op het veld dan erbuiten, Pepe schijnt een verschrikkelijk aardige jongen te zijn maar uiteindelijk wordt je beoordeeld op hoe je in het veld overkomt.br Zelfde met een van Bommel of Gatusso.

Ronaldo roept het ook overzichzelf af met schwalbes en het publiek provoceren, je kan niet verwachten dat men buiten je eigen club dan op handen draagt.

Ronaldo is een persoonlijkheid en ik kan me soms aan hem storen neemt niet weg dat ik respect voor hem heb en geen haar op mijn hoofd om hem in het stadion iets na te roepen. Dat ' Messi Messi' geroep vond ik in het begin leuk maar nu word het heel erg vervelend. Gelukkig laat hij zijn voeten nog steeds spreken en begint hij geen Barton praktijken te vertonen.

Niet voor niets zijn wereldspelers als Beckham Ibrahimovic Iniesta en zelfs Messi lovend over deze voetballer. Barton word ook niet elk stadion uitgefloten. Zlatan net zo en dat zijn toch wat ergere persoonlijkheden. Dit heeft ook puur te maken met afgunst. Het is volgens mij een ijdeltuit, maar hoor nooit dingen over hem. Hij heeft een sigaret gerookt of hij is op stap geweest of hij zit met die chick te ouwehoeren. Op en top professional.

Dus hij ergert zich aan Ronaldo? Ja vind je t gek. Als ik voetbal en mijn directe tegenstander maakt er 2 dan erger ik me ook aan hem. Zou raar zijn als je dat leuk vind ofzo..

Jaloezie, pure jaloezie.
Ronaldo daagt ieder een beetje uit door met zijn uiterlijk chickies te vergaren. Al die lelijke basken maak je daar natuurlijk wel jaloers mee. Als hij dan dus en buiten het veld en binnen het veld succes heeft, dat is natuurlijk nooit leuk voor de tegenpartij.
Messi zou ook zo in het nieuws komen als hij ook een wilder karakter had, en het uiterlijk waarmee hij chickies kon veroveren.

Ronaldo is buiten het veld allesbehalve arrogant. Hij helpt zoveel kansarme mensen in zijn vrije tijd dat zelfs zijn rivaal Messi diegene is die 'als ''arrogant'' bestempeld mag worden.

Op het veld is Ronaldo gewoon een zelfverzekerde voetballer, dat is zijn persoonlijkheid. Liever een voetballer met een echte persoonlijkheid dan iemand met een masker op, zoals Messi.

15 april 2013 om 13:45

Dat Ronaldo buiten het veld een prima persoon is lijkt me duidelijk. Maar waarom zou Messi dan een masker dragen?

15 april 2013 om 13:53

Omdat Messi vieze dingen doet waar de media meestal geen aandacht aan besteedt, zoals het spugen naar de Madrid bank, de bal bewust naar het Madrid publiek schieten, spelers als Coentrao duwen, spelers als Arbeloa opwachten en nog veel meer dingen.

15 april 2013 om 13:59

Oh dat zou kunnen en is ook niet goed te praten. Hij heeft natuurlijk wel iets Argentijns meegekregen, waar dit vrij normaal schijnt te zijn. Maar misschien is het in geval met Real wel een gevolg van actie-reactie, na de vele grove charges die op hem uitgevoerd werden.

15 april 2013 om 14:02

ach ja, het ligt eraan wat je met ''grove charge'' bedoelt.. Ik heb nooit een Barça speler geblesseerd zien raken door een overtreding van een Madrid speler.

Hard aanpakken hoort in het spel en als het voetbalgerelateerd is mag dat gewoon.

15 april 2013 om 15:01

Gannicus

Aan die dingen die jij nu opnoemt was wel aandacht gegeven door de media. Je praat dus weeral onzin.

Messi heeft Arbeloa trouwens nooit opgewacht. Was onmogelijk omdat de bussen van beide ploegen op andere tijdstippen vertrokken. Jij bent dus ook al iemand die alles geloofd wat in de kranten staat.

15 april 2013 om 13:56

Haha als iemand gewoon normaal blijft heeft hij ineens een masker op. Mensen die een fan van Ronaldo zijn die zoeken iets achterbaks achter Messi. Waarom niet gewoon accepteren dat Messi is zoals hij is? Messi heeft 1 keer een bal de tribune in geschopt bij Madrid wowwww dat is erg zeg..

15 april 2013 om 14:01

achterbaks? Het is gewoon de waarheid. Wat voor vieze fratsen Messi uithaalt wordt soms niet eens besproken door de media, terwijl elke scheet van CR7 telkens uitvergroot wordt.

Spelers opwachten, naar de bank van de tegenstander spugen, bewust tegen spelers aanbotsen en schwalbes maken zijn al enkele dingen die Messi heeft gedaan.

15 april 2013 om 14:15

Dus jij baseert je uitspraken op geruchten? Ben je er zelf bij geweest? Heb je het gezien? Nee dan zijn je uitspraken niet serieus te nemen. Ik beoordeel Ronaldo gewoon op wat ik zie.

15 april 2013 om 14:30

lol geruchten? zoek het maar op youtube, je kan het zelf met de blote ogen zien.

http://www.youtube.com/watch?v=rddbvmopiig

http://www.youtube.com/watch?v=dkybzpuuwbm

15 april 2013 om 15:12


@kneus.. Euuhh ik bedoel skila nogwattes

Buiten het feit aan je chronisch gebrek aan onderbouwing (niemand is nergens bij geweest dus het is maar de vraag wat waar is of niet maar uiteraard moet je wel enigszins mensen geloven die worden betaald om ons te informeren over wat wij niet hebben gezien en niet bij zijn geweest) ben je erg selectief ije verontwaarding en. Je deneringsvermogen. Messi is een grijze muis die misschien door zijn. Autisme de gedragsgels niet kent maar daardoor niet bescheiden is.. Hij heeft gewoon een handicap waardoor hij bescheiden lijkt maar niets is minder waar. Messi loopt de hele tojd te mekkeren bij de scheids als het niet loopt, zielig te kijken, andere spelers provoceren etc..etc.. Dat vertellen ze jou niet maar een normaal waarnemend oog kan dat gewoon zien. Verder is hij met zijn fans door zijn autisme ook niet echt vergelijkingsmateriaal met Ronaldo.

Verder niets mis mee maar haal die enorme plaat toch voor je kop man. Kweek gewoon wat intelligentie zodat je een eigemening kan vormen en niet iedereenapraat.

Dat zegt de speler van een ploeg die de ganse wedstrijd overtredingen,waarvan enkele zeer smerige maakten op Ronaldo,en komt nu schaamteloos zeggen hoe hij zich moet gedragen!hij kan zich beter schamen in de naam van zijn ploeg vanwege deze schoppartij!

Dan zou hij alsnog niet de beste zijn.. er loopt een paar 1000 km verderop nog een kleine bij barca die helaas voor hem een stuk hoger staat.... Zonder Messi stonden alle records op Ronaldo zijn naam en had hij nu inmiddels 5 gouden ballen hebben... Zijn statistieken zijn er waarvan je u tegen zegt maar helaas voor hem doet elk jaar iemand het net iets beter.. Buiten het veld eveneens een fenomeen, vooral als je kijkt wat hij allemaal doet voor arme kinderen en mensen in oorlogsgebieden

“als hij zich alleen op het voetballen richtte, dan zou hij niet alleen de beste speler zijn, maar ook meer respect krijgen.”
Je zou denken dat het algemeen bekend is, dat Cristiano Ronaldo als een bezetene traint om zijn kwaliteiten te verbeteren. Is toch puur business en zelfs meer, zodra hij bezig is met voetbal.

“Zo denk ik erover, en zo denkt het grootste gedeelte van de voetbalwereld erover”
Even leuk zeggen dat de meesten het met hem eens zijn, om zijn punt sterker te laten lijken. Je mag je eigen mening vormen, natuurlijk, maar ik denk dat het bij San Jose voor een groot deel ongefundeerd is.

Het is niet te ontkennen dat Ronaldo arrogante trekjes vertoond. Bijvoorbeeld dat arrogante calma calma dat is toch nergens voor nodig. En dan beginnen ze in Madrid te zeiken dat hij de gouden bal niet wint. Nee Ronaldo kan van de onafhankelijke mensen dan weinig op sympathie rekenen. Daarbij doet hij als voetballer nog steeds onder voor Messi.

De meeste mensen hebben respect voor iemand die bescheiden blijft en met de voeten op de grond blijft ondanks alle roem en geld. Maja does Ronaldo really care? He is living the dream en jij niet. Zo zal hij wel denken ja. Maar dan moet je ook niet zeiken dat je geen individuele prijzen wint.

15 april 2013 om 13:59

Oh, dus je mag je emoties niet tonen na een goal? Dus leiders als Raul, Del Piero en Maradona verdienden ook geen individuele prijzen omdat ze goals uitbundig vierden? Wat een onzin.

De meeste mensen hebben respect voor voetballers die geweldige prestaties leveren, zoals Ronaldo. Ronaldo heeft een eigen persoonlijkheid en mag dat gewoon laten zien, we leven niet een dictatuur.

15 april 2013 om 14:20

Natuurlijk mag je emoties laten zien. Maar je hebt logische verschillen in emoties. Heel veel mensen hebben natuurlijk respect voor Ronaldo wat hij bereikt heeft en dat is ook ontzettend knap. Maar het gaat hier over nare trekjes die hij heeft waardoor hij steeds Messi voor moet laten. Naar mijn mening is Messi nog steeds de betere individuele voetballer maar goed.

De spelers die jij opnoemt waren geweldenaars zonder al die extreem arrogante fratsen. Dat waren spelers waarvoor je diep respect had.

15 april 2013 om 14:32

Maar in 3,5 jaar meer dan 180 goals scoren verdient geen diepe respect? Welke nare trekjes? Het klop dat Ronaldo 5 a 6 jaar geleden enkele nare trekjes had maar de man is alweer 28 jaar oud en doet dat zelden.

Ronaldo liet wederom zijn om met de haat van de tegenstander goed om te gaan. Hij maakte 2 prachtige goals en leverde een mooie assist. Voor mij de beste speler op dit moment! En een jongen met een heerlijke mentaliteit.

Ronaldo is nu al de beste.
Maar als hij zijn nare trekjes weglaat dan ziet de rest van de wereld het ook.
Maar Ronaldo met zijn rare trekjes is zoveel mooier om naar te kijken dan naar een grijze muis en perfecte buurjongen genaamd Messi.

Cristiano Ronaldo, geweldige voetballer en een geweldig persoon. Hij is iedere dag als eerste op de training en gaat als laatste weg. Hij traint iedere dag keihard om steeds maar beter te worden. Ik vind hem ook een betere voetballer dan Messi. Kijk maar bij Barcelona, zonder Xavi en inesta is Messi gelijk een stuk minder een voorbeeld daarvan is dat Messi een stuk minder speelt bij Argentinië dan bij Barca. Ronaldo zal in ieder team goed kunnen functioneren terwijl Messi alleen goed speelt als hij de juiste spelers op zich heen heeft. En natuurlijk heeft Ronaldo ook veel meer persoonlijkheid en uitstraling dan Messi. ik denk ook dat Real dit jaar de Champions league wint.

15 april 2013 om 15:06

De laatste tijd hebben we wel gezien wat Barça is zonder Messi. Het loopt heel wat minder, en er worden weinig kansen gecreëerd. Dit terwijl Messi een tijdje geleden nog een wedstrijd speelde zonder Xavi en Iniesta en gewoon weer scoorde en Motm was.

Bij Argentinië speelt Messi geweldig. Weliswaar staat hij op een andere positie. Bij Barça is hij de spits en #10 ineen. Bij Argentinië is hij alleen maar de #10. Dan is het logisch dat je minder scoort, maar ook dan nog schiet hij er regelmatig heel wat binnen voor zijn land.

Ik zal trouwens maar niet beginnen over de prestaties van Ronaldo bij Portugal. Daar lach je je dood van, zo zielig zijn zijn cijfers daar.

Als je hem minder hard aanpakt en je ellebogen thuis houd, dan zou je misschien een minder geïrriteerde Ronaldo krijgen. Door het gedrag van de spelers op het veld, doen de supporters eraan mee. Als je in 1 wedstrijd zoveel krijgt te verwerken, wie zou er dan nog niet op reageren?

Ronaldo gedraagt zich al tijden prima, dat hij het nu 1x niet doet, maakt het de haters weer wakker. Kunnen we weer lekker lopen zeiken!

Eey luister dan laat cr7 zijn wie hij wil zijn , Al die haat en jaloezie altijd naar hem slaat nergens op hij heeft jullie niet gevraagd om naar hem te kijken hoor , Hy scoort ze mattie haat maar maar hij blijft doorgaan en volgens mij kan die niet wachten tot hij barca in de finale tegenkomt :D

Zijn gedrag heeft hem gemaakt zo als hij nu is.
Dus laat hem lekker zo zijn, prachtige voetballer om te bekijken!

Cristiano Ronaldo wat een fenomeen. Ik geniet van zijn wedstrijden en zijn goals, en zoals hij vaker zegt You Can Love Me For Who I Am Or Hate Me For Who You Think I Am... I Am Who I Am And I Won't Change.

ronaldo hoeft zich niet te veranderen oetlul.

200 doelpunten voor real gemaakt een fenomeen.
en een nuchtere jongen

Mogen we eventjes vermelden dat het Bilbao-publiek bijna de gehele wedstrijd kwam opzetten met dat "messi, Messi" gedoe?
Ik denk dat Ronaldo gewoon gepast reageerde. Zowel voetballend als met randzaken. 2 goals en een assist, wat moet hij voetballend dan nog meer brengen?

Ik vind dat die groot gelijk heeft. Alleen Ronaldo is Ronaldo niet als die het publiek uitdaagt, etc. Geweldige voetballer met een geweldige mentaliteit alleen jammer van z'n rare trekjes.

OT: VZ wat is dit met die reclame over de site heen? kan het niet wegdrukken en kan geen topics zien. Heel irritant dit

edit: zit op werk dus kan niet in mijn mailbox komen om een mail te sturen

Krijgt een van de beste spelers van de wereld.. advies hoe hij zich moet gedragen en wat hem de beste zou maken? Lol

Het moet niet gekker worden.. Ronaldo krijgt vanaf het moment dat hij het stadion binnen komt al van alles naar zijn hoofd geslingerd van het publiek.. Wat doet hij? Hij reageert gewoon gepast.. dat mensen het vervelend vinden is jammer voor hun.. Ik kan mij best wel voorstellen dat Ronaldo dat gelul van de tribunes ook best wel vervelend vindt en die stootjes die hij krijgt...

Maar hij heeft ermee leren leven, en dan moeten die mensen ook met het gedrag van Ronaldo (wat ik overigens prima vind) leren leven..

Die man zal gewoon blijven hoe hij is.. en dat is prima zo

snap niet waarom hij zoiets zegt.

Zoals wel vaker de discussie is:
Het is een mening wie je beter vind; Ronaldo of Messi/messi of Ronaldo,
Al zeggen de feiten soms iets anders dan je mening....overal kan je voor en nadelen van maken!
Dit geld ook voor wie je meer mag als persoonlijkheid, er zijn mensen die houden van een tikkie arrogant of een persoon die je weer midden op straat tegen komt. Dit is nou het mooie van dit voetbaltijdperk dat er een strijd is. Al wordt vaak gezegd dat het geen strijd is omdat Messi braver is.....en dat dat invloed heeft op de Goudenbal. Het is alleen jammer dat we er ruzie of discussies d'r over hebben terwijl we ook gewoon kunnen genieten van beide.voor wie je ook bent...net zo goed als ik voor Ronaldo ben, zie ik heus wel in dat Ronaldo eigenlijk wat minder is en er zijn natuurlijk ook mensen waarvoor dit andersom zo is.....; )

on; Dit hoogst waarschijnlijk vaker gezegd,maar naar mijn mening wel waar...
Dit is ook mijn mening

Wat een gelul weer, ronaldo is een echte sportman en is daarnaast maatschappelijk heel goed betrokken. Hoezo bescheidener opstellen, die san jose kan er gewoon niet tegne dat hij een fantastische voetballer/mens is. En die sanjose is nooit door een publiek tot tweemaal toe de hele wedstrijd voor ho*renzoon uitgemaakt. Ik vind dat Ronaldo zich normaal gedroeg en ook best bescheiden is.

Zo heeft hij zijn 'geliefde' gouden schoen verkocht voor scholen in de gazastrook en heeft hij geen tattoos om bloeddonor te blijven. meer respect voor Cristiano!

De voetballer Ronaldo vind ik echt een klootzak eerste klas, de actie van Boulahrouz waarin die zn noppen in Ronaldo's borst zette staat nog op mn netvlies gebrand. Minstens 10x herhaald. Maar hij is wel een extreem goede voetballer, de beste weet ik niet. Daar ga ik niet over beginnen dan krijg je weer zo'n touwtrekwedstrijd Messi-ronaldo.

Maar de mens Ronaldo buiten het veld is zeer goed bezig. Weinig voetballers die zo maatschappelijk betrokken zijn! Als meerdere voetballers zich zo in zouden zetten had je veel minder van die geldinzamelacties nodig gehad. Herinner me nog dat vd Sar iets van 10.000 euro doneerde namens het Nederlands Elftal destijds, omdat hij van de andere spelers niks gehoord had. Dat is natuurlijk peanuts vergeleken met wat ze per week verdienen.

15 april 2013 om 19:50

borst of bovenbeen? misschien niet zo goed op je netvlies gebrand.

De mens Ronaldo is fantastisch, maar de voetballer ook hoor, is altijd goed bezig. Maar als je hele wedstrijd wordt uitgefloten/geschopt kan je je geïrriteerd gedragen.

Ik denk dat Ronaldo zich arroganter opstelt dan dat hij in werkelijkheid is. Hij geeft namelijk best veel om anderen en verricht ontzettend veel goede daden (denk aan donatie Gouden Schoen), maar toch lijkt het alsof het 'm naar z'n hoofd stijgt zodra hij een goede reeks doormaakt op het veld. Vrijwel iedereen irriteert zich aan zijn irritante manier van juichen, maar dat is in mijn ogen slechts zijn "feel good"-moment. Als hij gewoon op een normale manier kan juichen na een doelpunt, is er niet zoveel mis met de persoonlijkheid van Ronaldo. Oftewel, niks mis met de persoonlijkheid, alleen zijn gedrag moet veranderen.

Ik zeg het heel eerlijk, in het begin mocht ik Ronaldo voor geen meter. Dan ging die huilen, terwijl hij geen tanden in zn mond had , vonden meiden hem knap. Hij was vroeger heel goed maar nooit effectief. Ik irriteerde me volledig aan die man maar daarna zag ik watvoor ontwikkelingen hij maakte, dat jaar dat hij Topscorer van de Premier League werd moest ik echt opkijken naar hem want hij werd steeds beter en beter. Talent kunnen veel spelers hebben maar om je eigen te ontwikkellen heb je wilskracht voor nodig.
Ik heb echt respect voor zijn inspanningen vindt het een geweldige voetballer nu. Wegens de mentaliteit die hij heeft getoond maar Messi is de beste voetballer allertijden daar hoef je niet eens over te discussieren. Ronaldo komt qua intelligentie en voetbalvisie niet eens in de buurt. Fysiek en technisch maar dat is niet alles in voetbal. Messi is meer dan compleet.

Als je zo goed bent als Cristiano is het niet vreemd dat mensen zo praten. Is Cristiano dan niet bezig met voetbal? Als je elke wedstrijd 2 keer scoort ben je toch meer dan behoorlijk bezig met je spel? Wat er voor en na die 90 minuten gebeurt, who cares? Misschien is het een dandy boy, dat is zijn leven. Maar hij doet veel voor de maatschappij, meer dan San José ooit zou kunnen doen. Daar moet hij eens aan denken vooraleer je zo praat over iemand in de pers.

Ze hebben haat aan Ronaldo , ik snap niet waarom hij zo tegen Ronaldo doet , hij is een speler met een prima gedrag op het veld

Ronaldo moet gewoon niet zo eerlijk zijn, hij moet zich gewoon zo erg aanpassen om ooit een ballon d'or te kunnen winnen. Zijn voetballende capaciteiten zijn voldoende, het enige wat hem nog tegenhoud is zijn reputatie. Andere spelers haten hem en stemmen dan maar liever op Messi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren