Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

WK in Brazilië lijkt utopie voor Marokko na flinke deceptie in Tanzania

Laatste update:

Het wordt voor de nationale ploeg van Marokko nog een heel karwei om plaatsing af te dwingen voor het WK van 2014 in Brazilië. De Leeuwen van de Atlas kregen zondag met 3-1 klop van Tanzania en na drie wedstrijden heeft het elftal pas twee punten weten te verzamelen. Dat houdt een derde plek in de Afrikaanse kwalificatiegroep C in, terwijl alleen de winnaar van de groep naar de volgende ronde gaat.

De ruststand in Tanzania was nog 0-0, maar direct na de pauze maakte Thomas Ulimwengu de 1-0 voor het thuisspelende land. Twee doelpunten van Mbwana Samata, de tweede in de tachtigste minuut, beslisten het duel. Namens Marokko kreeg Abderrahim Chakir acht minuten voor tijd een rode kaart, waarna Youssef El Arabi de eer nog redde.

Marokko zal in de drie resterende wedstrijden alles op alles moeten zetten om de volgende ronde van het kwalificatietoernooi te bereiken. Koploper Ivoorkust heeft nu al vijf punten meer dan Marokko, terwijl Tanzania ook al vier punten meer heeft. De laatste keer dat Marokko zich plaatste voor een WK was in 1998.

Komt het ooit nog goed met de nationale ploeg van Marokko?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

altijd gedacht dat marokko één van de betere landen uit afrika was. als ik tenminste naar de namen keek
zeer verrassend dit

24 maart 2013 om 15:33

Daarmee zeg je ook alles. De namen zijn goed. Maar er staat geen team op het veld. En de mentaliteit is ver te zoeken

24 maart 2013 om 16:05

Marokko is een schande. De voetbalbond is gewoon niet waar aan de fifa

Noem mij nou eens paar goede namen op

Chamakh die bij arsenal op de tribune zit net als assaidi bij liverpool verder hebben we niks

Spelers als berrada en belhanda en benatia zijn net zo goed als spelers die hier in nederland bij vitesse twente en andere subtop clubs spelen in de eredivisie

Marokko is gewoon zwaar overschat hoor ik weet niet wat bepaalde mensen denken hier op voetbalzone

24 maart 2013 om 16:20

Nee, Benatia is beter dan alle nederlandse verdedigers en ook Belhanda zou bij Nederland gewoon een basisplaats hebben. Verder heb je nog Boussouffa en Taarabt, ook twee spelers die zeker wel zouden spelen bij Oranje.

24 maart 2013 om 16:27

Boussoufa komt nooit eruit in het internationale Afrikaans voetbal evenals belhanda. Benatia heb je gelijk. En taarabt ligt overhoop met elke trainer maar neemt niet weg dat hij een aardige voetballer is maar zeker geen topper want die hebben we niet bij mij Marokko. Leuke spelers zijn benatia en berrada en dat is alles

24 maart 2013 om 16:52

Ik zie dat je erg gefrustreerd bent, maar nu kraak je de meeste spelers af, de meeste spelers zijn gewoon topspelers die bij de beste clubs van Europa kunnen spelen. Helaas kunnen ze niet goed samen spelen omdat ze niet veel tijd krijgen om goed met elkaar te kunnen spelen. Wel geef ik je gelijk over de Voetbalbond, als die uit eerlijke mensen zou bestaan dan was dit een heel ander team geweest met potentie en kracht om te winnen. Op dit moment is Marokko erg zwak, de komende jaren zie ik ze ook niet ver komen want op dit moment heeft dit team erg veel tijd nodig.

24 maart 2013 om 17:15

Ja ik ben gefrustreerd. Maar spelers als chAmakh en kharja zijn spelers die op het allerhoogste niveau hebben gespeeld met inter en Arsenal maar hebben allebei daar nooit potten kunnen breken. Zelfs afellay met Marokkaanse roots heeft het ook niet gekund niet met barca en ook niet met schalke. El zhar en assaidi hebben ook bij Liverpool gespeeld en hebben het ook nooit waargemaakt.

Het topvoetbal is niet voor Marokkanen weg gelegd. En dat zeg ik niet alleen omdat ik gefrustreerd ben maar ook omdat ik realistisch ben

24 maart 2013 om 18:52

Taarabt, Belhanda, Bousouffa, Chamakh, Kharja, Benatia, Labyad, El Hamdaoui. Met zo een elftal hoor je eigenlijk gewoon te winnen.

En de Marokkanen die voor andere landen uitkomen: Fellaini( Echt een topper) Maher (topper in wording), Affelay, Chadli, Rami, die zijn ook niet mis.

Het topvoetbal is zeker wel weggelegd voor Marokkanen, ik bedoel maar, als Algerijnen het kunnen ( Zidane, Benzema) waarom Marokkanen dan niet. Ooit zal er een Marokkaan komen die Marokko op de kaart gaat zetten zoals Zidane dat deed bij Algerije, ookal kwam hij voor het Franse elftal uit.

Marokko zal zeker wel weer serieus internationaal meedoen, we moeten alleen geduld hebben.

24 maart 2013 om 19:43

Ik betwijfel het. Wij Marokkanen zijn nu al een lange poosje aan het wachten.

24 maart 2013 om 21:24

al jaren schuilen de marokkanen achter de zogenaamde slecht coaches en of de voetbalbond.

ik als marokkaan zijnde vind het elftal sinds eind jaren 90 helemaal niets meer. zelfs de wedstrijden zijn niet om aan te zien, ik val echt regelamtig in slaap na een minuut of 6.

24 maart 2013 om 16:05

Waarom dan? Elk jaar opnieuw presteren ze zwaar ondermaats. Zowel kwalifacatie voor het WK als de Afrika Cup zelf stellen ze keer op keer teleur. Stelt gewoon niets voor dat nationale elftal.

24 maart 2013 om 23:35

Met 20 aanvallende middenvelder en geen deftige spits kom je er niet.

altijd het zelfde verhaaltje voor het marrokkaans elftal.....

24 maart 2013 om 16:09

Waarom kijken mensen überhaupt nog? Ik wist dat ze speelde maar heb niet eens gekeken. Ik vond het al grappig dat mensen nog hoop hadden de afgelopen Afrika Cup. Dat hele team is één en al drama.

Het is gewoon net een koopclub met heel veel nieuwe spelers: Veel goede spelers met een grote indviduele klasse, maar het is helaas geen team. Zonde, want voetballen kunnen ze zeker!

24 maart 2013 om 15:59

Koopclub ? Hoe kan een land spelers kopen ? Soit , ze hebben een goed elftal , maar wonder boven wonder kunnen ze het toch aardig telkens verprutsen.

24 maart 2013 om 16:02

Ik maak een vergelijking tussen een koopclub en Marokko. Daarmee bedoel ik dat ze niet op elkaar ingespeeld zijn, wat bij beide gevallen zo is.

Ze zijn allebei gewoon los zand.

24 maart 2013 om 16:05

Inderdaad , ik las over het woord ''net'. In ieder geval klopt het als een bus

Marokko gaat het niet redden denk ik maar we zullen zien wat het wordt

Marokko valt weer eens zwaar door de mand, hebben toch een redelijk elftal.
Maar ze maken nooit iets klaar en zullen denk ik ook niet snel op een groot toernooi te komen staan.

Het blijft raar. Marokko heeft zoveel talent, maar op de één of andere manier wil het maar niet lukken om er een team van te maken voor de nationale ploeg. Ik denk dat plaatsing vrijwel onmogelijk is nu met nog drie wedstrijden te gaan.

24 maart 2013 om 15:32

Dat komt omdat ze geen team zijn.

24 maart 2013 om 15:54

En waarom zijn ze geen team dan? Trots, eer, ego, 'respect' bij veel van die Europese Marokkaanse spelers (zonder te willen generaliseren). Als je elkaar binnen een team niet de waarheid mag vertellen omdat direct ego's gekrenkt zijn en mensen snel op hun teentjes getrapt zijn wordt het nooit wat. En misschien zijn de spelers die in Marokko spelen op dit moment wel gewoon niet goed genoeg.

24 maart 2013 om 15:56

Ego misschien?

Ze kunnen gewoon niet samenspelen, het is gewoon los zand.

24 maart 2013 om 16:49

Marokko heeft geweldige spelers alleen dat het geen team is te veel ego's, nu begrijp ik waarom Fellaini, Affelay, Dembele, .. niet voor Marokko spelen

24 maart 2013 om 23:31

Dembele is geen marrokaan hij en fellaini zijn gewoon in belgië geboren dus belg.

25 maart 2013 om 00:06

Ik ben zelf Marokkaan en ik ben in Antwerpen geboren maar heel mijn familie is van marokkaans afkomst dus ik ben ook een Marokkaan. Pepe is ook geen portugees maar speelt voor portugal hij is een braziliaan, Boussoufa is ook een belg maar speelt voor Marokko, Benzema is ook een algerijn maar speelt voor Frankrijk, Zidane is ook een algerijn maar speelde voor Frankrijk jij weet echt niets van voetbal als je niet wist dat iemand met 2 nationaliteiten mag kiezen voor welke land hij speelt

25 maart 2013 om 12:49

Boussoufa is een Nederlander hoor. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk over die dubbele nationaliteiten.
Die slechte resultaten gaan er wel voor zorgen dat de grootste talenten zoals een Bakkali in de toekomst meer dan waarschijnlijk niet voor Marokko gaan kiezen.

Marokko heeft leuke namen en is altijd één van de favorieten wat betreft Afrika maar ze spelen het nooit klaar. Al die ego's in een team schiet je niets mee op. Is ook niet heel motiverend om elke keer mee te lopen met de aanval terwijl iemand toch alleen gaat.

vindt het ook een beetje raar dat er uberhaupt verwachtingen zijn van marokko.
is gewoon een ''b-land'' in afrika, en zelfs de ''a-landen'' zijn niet opgewassen tegen europese/zuid-amerikaanse landen.
ik denk zelfs dat aziatische landen (zuid-korea en japan bijv) en usa/australie op een goede dag die landen nog verslaan.

al met al, het is treurig gesteld met de afrikaanse landen. het blijven natuurlijk wel goede club spelers met taktisch sterkere spelers omzich heen zijn het bruikbare voetballers.

24 maart 2013 om 15:41

Op een aantal teams na, stelt het in Afrika ook niets voor. Ghana en Ivoorkust hebben nog wel een team dat Usa, Australië, Japan en Zuid-korea te kijk zou kunnen zetten. Het zal niet makkelijk gaan, maar de kwaliteit is er bij die landen wel.

Raar, want Marokko heeft gewoon een aardige selectie met spelers als Amrabat, Barrada, Assaidi, Belhanda, etc.. Het viel me op de Afrika Cup ook al op dat het eigenlijk los zand is. Goede spelers, maar geen team!

24 maart 2013 om 15:41

Niet dus belhanda assaidi zijn niet opgroepen niemand niet alleen amrabat en barrada rest uit ddie competitie van marokko.

Kom op zeg Tanzania. Marokko was op de Africa cup ook al slecht, de enigste die redelijk speelde was die speler van Getafe. Als je al verliest van Tanzania heb je denk ik toch niks te zoeken op het WK. Ze hebben op papier wel goede namen.

Dit kun je verwachten als je betere spelers negeert voor spelers uit de eigen competitie die nog geen pepernoot kunnen raken. Het ligt deze keer in ieder geval niet aan de 'europese' spelers.

ze zijn een grote flop da zijn ze,dat de trainer er wat betere spelers inzet met wat meer ervaring!! en oja ben zelf marokkaan

Heel matig team. Hebben niets, werkelijk niets op het WK te zoeken, zoals de meeste Afrikaanse teams. Individueel nog wel redelijke spelers, maar als team is de kwaliteit ver te zoeken.

24 maart 2013 om 16:13

Mee eens. We hebben niks te zoeken op een wk en eigenlijk ook niet op een Afrika cup

Opstelling Marokko vs Tanzania: Lamyaghri; Belkahdar, Chakir, Hammal, Bergdich; El Adoua, Chafni, Barrada, Hafidi, Belghazouani, Abourazzouk

Als je met zo'n opstelling aan de wedstrijd begint heb je niks te zoeken op een WK. Die coach moet zich echt schamen, dit is gewoon puur middelmaat. Barrada is de enige goeie voetballer in de basisselectie de rest is pure middelmaat. Er zijn nauwelijks spelers uit Europa geselecteerd, dan vraag je om problemen zou ik zeggen. Amrabat zat gezellig op de bank, waar zijn de echte sterren die waren nergens te vinden niet eens geselecteerd.

24 maart 2013 om 15:56

@ Haki,

Van al die spelers die vandaag meespeelden bij Marokko, ken ik alleen Kamel Chafni en Abdelaziz Barrada.de doelpuntenmaker Youssef El - Arabi ken ik ook, hij is ook een uitstekende speler, waarom deed hij niet vanaf het begin mee? Hetzelfde verhaal bij Nordin Amrabat? Waar waren die andere grote spelers? Waarom zijn ze niet geselecteerd? Wilt Marokko zich niet plaatsen voor het WK? Kan je mij dat even uitleggen?

Voor de duidelijkheid, ik verwijt jou niks, alleen begrijp ik niet dat Marokko die goede spelers van hun niet heeft geselecteerd en dan bedoel ik vooral deze namen:

- Abdelaziz Barrada.
- Kamel Chafni.
- Youssef El - Arabi.
- Nordin Amrabat.
- Houssine Kharja.
- Adrien Regattin.
- Mbark Boussoufa.
- Zakaria Labyad.
- Marouane Chamakh.
- Mounir El Hamdaoui.
- Younès Belhanda.
- Mehdi Benetia.

Van al deze namen zaten alleen de eerste vier bij de selectie en de eerste twee begonnen in de basis, de spelers die ik daarna heb opgenoemd, die kunnen Marokko zeker naar 'n WK brengen.

Marokko heeft een van de beste selecties uit Afrika, alleen zijn ze geen eenheid en ze missen een goede coach.

24 maart 2013 om 16:19

@ Rochester

Kharja werd door Taoussi licht bevonden nu hij in het midden oosten speelt.
Reggatin is voor mij ook een vrasgteken waarom hij niet mee ging.
Boussoufa lijkt door zijn fysiek niet opgeroepen maar dat is ook raar waarom hij er niet bij is alleen moet ik wel zeggen dat hij niet het gewensre niveau haalt en vaak matig is.
Labyad maakt de laatste tijd minuten maar is niet wekelijks basis.
Chamakh komt gewoon niet aan de bak.
Belhanda is om zijn mentaliteit en instelling niet meegenomen en Taoussi gaf aan dat hij meer ziet in Barrada.
Benaia is terug van een blessure en speelde niet veel vorige week en zowel hij als Udinese vonden het risico en de bond accepteerden het.

24 maart 2013 om 16:24

Ik zal het je haarfijn uit te leggen

Eerst hebben we clown als coach die al van het begin sinds hij is aangesteld anti-' Europees' is dus hij roept liever geen spelers op die in Europa actief zijn terwijl ze onze top spelers zijn

Ten tweede coachte hij ooit een ploeg in Marokko genaamd FAR Rabat dus wat doet deze man aan...juist vriendjespolitiek hij roept alleen spelers van die club op

Daarbij heeft Marokko geen bijzondere voetballers. De spelers die je opnoemt spelen in Europa en die discrimineert onze clown

Spelers als el ahmadi, assaidi, chamakh, el hamdoui spelen nooit bij hun clubs

Belhanda presteert ondermaats bij Marokko evenals amrabat,Boussoufa en dan heb je twee goede spelers genaamd benatia en berrada dat is alles wat we hebben. en spelers als labyad en regatin worden nooit opgeroepen.

Over de spelers die in Marokko spelen ga ik geen woorden vuil maken en ik bespaar mij de moeite om te preken over hen. En ik bespaar jullie de moeite om het verhaal dan nog te lezen

24 maart 2013 om 16:24

Rochester, je vergeet Aissati en Mehdi Carcela Gonzalez nog.

Zwak hoor, als je van Tanzania al niet kan winnen. Marokko is niet goed bezig.

Ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijk. Niet omdat ik het Marokko niet gun, maar meer vanwege de mensen die hier (eer)gisteren het er constant over hadden dat ze wel even de twee thuiswedstrijden zouden winnen, om vervolgens in Ivoorkust de volgende ronde veilig te stellen. Echter bleek het zwakke Tanzania al te veel voor ze en deden ze Ivoorkust af als 'geen super goed team'.

24 maart 2013 om 15:48

Ja inderdaad. Wat dat betreft is Marokko wel enigszins vergelijkbaar met Servie in Europa. Vaak technisch goede spelers en door de achterban en soms ook spelers en trainers zelf vooraf een enorm grote mond over hun kansen. Om dan vervolgens keihard te stranden in een voorronde.

24 maart 2013 om 15:54

Waarvan ook nog een vergelijking dat het de Mocro's niet gegund is door arrogantie en de Serven door oorlogsmisdaden

24 maart 2013 om 15:55

Ik heb de wedstrijden van Marokko op de Afrika cup gezien, en veel komt door die coach hoor. Wat een tactisch onbenul. Speelde in de eerste wedstrijd met een statische laatste linie waardoor de afstanden te groot werden en het veld niet kon worden breed gehouden. De opbouw was om te huilen, zelfs daarbij bleven de gelegenheidsbacks op gelijke hoogte met de Cv's staan. En dat terwijl hun eerste wedstrijd de makkelijkste was.

Zoveel techniek, maar oh zo slecht teamspel.

24 maart 2013 om 15:56

Ja zo is het net.

24 maart 2013 om 16:15

@pg
Ik denk dat als je dat aan die spelers probeert uit te leggen niemand het begrijpt. En zelfs als ze het begrijpen hebben ze schijt eraan en doen ze op het veld wat ze zelf willen. De coach kan er weinig aan doen. Ik ga je eerlijk vertellen dat ik het in me zelf ook terug kan vinden op het veld. Het zit in onze hoofd. Wij Marokkanen zullen het nooit maken in het voetbal. Zoveel talentvolle spelers gehad maar nog nooit heeft eentje het echt bewezen. Onze mentaliteit moet anders.

24 maart 2013 om 16:30

De mentaliteit zal vast een rol spelen, maar als de coach zulke basale dingen al verkeerd doet, dan zal je die verkeerde mentaliteit alleen maar versterken.

Ik denk ook niet dat jij jezelf kan vergelijken met profs die het gewoon goed doen in clubverband. Natuurlijk zijn een aantal van hen zelfs daar lastig jongens, en worden ze in het gareel gehouden omdat daar een beter sociaal vangnet heerst dan bij het Marokkaanse elftal, toch zou ik het falen op de Afrika cup primair toeschrijven aan de coach. Het is namelijk niet dat de spelers geen werk verrichtten of opzichtig voor eigen succes gingen.

24 maart 2013 om 17:01

Inderdaad PG, die onbenul van ons heeft de wedstrijd op de AC tegen ZA ook weggegeven door een onbegrijpelijke domme tactische wissel. Een linksback inbrengen voor een aanvaller terwijl je al 2 backc en 2 cv s op het veld heb staan, echt puur angst om te verliezen en dan verlies je meestal ook.

Dit is ook de eerste wedstrijd van marokko die ik sinds ik voetbal begon te kijken in 1985 bewust niet heb gekeken.

AUB van Hanegem samen met Pim Verbeek, maar zal wel niet gebeuren.

Of een braziliaanse coach(zie wk 86) We werden de brazilianen van Afrika genoemd, nu zijn we met alle respect niet eens de Luxemburgers van Afrika hahaha, Marokkaanse bond en wie daar ook boven zit bedankt. En Onbenul Taoussi ook bedankt.

Het ligt echt niet aan de spelers die geselecteerd zijn want Tanzania speelde met 10 spelers uit de eigen competitie en 2 spelers uit de congolese competitie dus dat is gewoon geen argumment voor zo n blamage, in de 2de helft werd Marokko weggespeeld door die gasten, in de eerste helft had Marokko betere kansen maar die moet je natuurlijk ook benutten, maar aan de andere kant hebben ze ook niks te zoeken op een wk als je op deze manier speelt dus gun het die amateurs uit Tanzania wel dan kunnen ze teniminste nog dromen al is natuurlijk Ivoorkust de favoriet in deze poule.

Op papier een leuk elftal maar in de praktijk vind ik het 3x niks. Ook wel grappig weer aangezien ik altijd zoveel mensen over dat elftal zie opscheppen.

24 maart 2013 om 17:09

Niet over dit elftal en zeker niet met deze coach, hij selecteert alleen vriendjes. En iedereen is toch positief over zijn land. En op papier was dit elftal wat mij betreft al niks zie mijn eerdere reactie.

En elke keer de spelers de schuld geven en dan 80 van de selectie weer omgooien. Beetje goedkoop om zo te willen scoren JK Ajax. Ajax is nu toch ook een lachertje in Europa(ben zelf ook Ajacied) en nog scheppen de supporters op, gevalletje van balk in je oog, jammer.

24 maart 2013 om 17:48

Wat bazel je nou allemaal. Ik geef gewoon mijn mening over de prestaties van Marokko. Ik wil helemaal niet makkelijk scoren en Ajax heeft hier niets mee te maken. Niet helemaal wakker?

25 maart 2013 om 18:28

Ik zeg dat bijna niemand meer vertrouwen heeft in deze coach na de Afrika cup. Opschepperij, de grootste opscheppers vind ik Ajacieden het lachertje van Europa. IS Mijn Mening.

Op papier was dit elftal ook niks , dus volgens mij heb je het helemaal niet gevolgd maar reageer je vanuit je onderbuik. Wilders zn aanpak werkt goed bij niet zelfnadenkende schapen.


Volgens mij ben jij niet wakker Bazel.

24 maart 2013 om 17:58

@jk-ajax

Jij bent echt weer zo een nederlander die zo maar wat lult. Ik kan je zeggen dat 90% van de marokkaanse fans al sinds 2004 echt niets meer verwacht van het marokkaans elftal. Als er 1 volk heel arrogant is zijn het de nederlanders wel, al komen de belgen de laatste tijd ook in de buurt na jaren van wanpresteren.

24 maart 2013 om 18:22

Ik praat over wat ik hoor in mijn omgeving, het zal mij verder een worst zijn wat de meesten vinden. Waarom arrogant? Je mag prestaties best benoemen. Ik lul dus niet zo maar wat, maar jij duidelijk wel.

25 maart 2013 om 18:40

Jajajajaja, alles wat jij zegt klopt al een bus. Professor Barabas. Je hebt een mening over alle Marokkanen en dan kan het je niet schelen wat anderen vinden. Wat ik hoor in mijn omgeving.

Alles wat jij hoort klopt, niemand verdraaid of liegt, je woont zeker in Utopia.

25 maart 2013 om 18:41

Laat hem maar is duidelijk een Wild(ers) schaap.

Hahaha altijd hetzelfde met dat elftal. Al die praatjes die ik er elke keer over hoor en dit presteren ze.

25 maart 2013 om 18:42

Welke praatjes?? Praatjesmaker.

25 maart 2013 om 20:01

kan je het niet hebben pik? Veel Marokkanen praten zo groot over deze lichting en dat er talent in zit. Nou ik zie het ja. Dus die praatjes bedoel ik

Dit WK missen lijkt me redelijk rampzalig voor Marokko. Er zijn aardig wat jonge talenten van Marokkaanse afkomst die in Europa opgegroeid zijn en die de komende jaren moeten kiezen voor welk land ze willen spelen (zoals eerder o.a. Afellay, Aissati, Amrabat en Maher hebben moeten doen). Als Marokko nu het WK mist, dan zouden er wel eens meer spelers kunnen kiezen voor het land waarin ze zijn opgegroeid. En dan kan Marokko in een negatieve spiraal terechtkomen.

24 maart 2013 om 16:24

Mwah, Verbeek regelt de jeugdelftallen goed. Aankomende Afrika Cup -17 zullen er al spelers van Dortmund, Club Brugge, Ajax, Barca etc meedoen. En Bakkali en Rayhi zullen daarna waarschijnlijk ook aansluiten bij een Marokkaans jeugdelftal.

Ik herkende maar weinig uit de opstelling die ik nu zie bij een poster, lijkt me dan logisch ook dat je niet wint

Heel zwak van marokko jammer want tegen de grote landen kunnen ze wel wat alleen die kleintjes staan in de weg alhoewel ik marokko nu ook als een kleintje zie ook jammer dat alleen nummer 1 door gaat want ik ivoorkust geen punten late liggen alles kan nog dat is duidelijk

Ok WK 2014 kunnen we vergeten. Nu maar focussen op Afrikacup 2015 in Marokko, enige kans voor Marokko om ooit eens weer Afrikaans kampioen te worden. En daarna pas denken aan het WK 2018.
Keiharde realiteit en tevens dieptepunt van het Marokkaans elftal. Kan het nog erger?

24 maart 2013 om 15:59

Niet direct weer over kampioen praten. Eerst weer een goed elftal opbouwen en het de tijd gunnen.

24 maart 2013 om 16:06

Klopt eerst een elftal opbouwen, maar Afrikacup in Marokko is ons enige kans.

24 maart 2013 om 17:10

Waarom? Er komen altijd nieuwe kansen. Thuis is juist de druk vaak te groot. Zie Oranje in 2000 met de penalty's tegen Italie. Marokko moet een vaderfiguur als coach hebben die het plezier terugbrengt en de juiste snaar weet te raken. Van Hanegem bijvoorbeeld met een jonge meertalige assistent.

Kunnen we nog erger zakken dan dit? Het was het zelfde verhaal die al jaren is de kansen worden op kinderlijke wijze om zeep geholpen en daar komt ook nog bij dat het achterin een potje was. We misten Benatia, Kantari en el Kaoutari maar Chakir en Hammal maakte er wel een potje van hoor ik snap ook niet waarom deze twee centraal stonden want er zijn wel betere die we achterin hebben in Marokko. Er waren 6 binnenlandse spelers en 5 van Europa maar ook dat maakte geen verschil. In de eerste helft was het nog wel redelijk we waren de bovenliggende partij maar de kansen gingen op kinderlijke wijze verloren terwijl Tanzanie wel goed omging met haar kansen en dat zag je ook in de tweede helft.

Helaas zit er weer geen WK in want als we wonnen was de kans er nog wel maar vandaag kregen we de volle laag. Ik moet wel complimenten geven aan Tanzanie waren vooral op de counter zeer sterk en toonden strijd. Maar wij misten creativiteit en de achterhoede was een potje zo zie je ook hoe belangrijk met name Benatia is. Dit vind ook een slecht begin want de volgende Afrika Cup is in eigen land maar wil je een goeie prestatie neerzetten dan zal er snel wat moeten veranderen met name de bond mag wel veranderd worden. Ik moet wel zeggen dat ik Taoussi een goeie keuze vond maar vandaag was hij vooral tactisch niet goed en zijn doel was plaatsing voor het WK maar ook dat mislukte. Mocht de bond willen wisselen van Coach doe dan Zaki of de trainer van Zambia die onlangs aangaf open te staan voor een functie bij Marokko en hij heeft ervaring.

De uitslag was teleurstellend ik hoop dat er snel wat veranderd tegen de tijd van de Afrika Cup dan in eigen land, met hopelijk een nieuwe bond, talenten die hopelijk dan zijn doorgegroeid,met de nieuwe aanvoerder Benatia en hopelijk zijn ze dan op elkaar ingespeeld.

24 maart 2013 om 17:15

Zag je dat echt niet aankomen met die Taoussi???????

Gebrek aan mentaliteit.

25 maart 2013 om 18:29

Helemaal geen gebrek aan mentaliteit, eerder gebrek aan structuur en Bobos die zichzelf belangerijker vinden dan wat dan ook.

Voorspelbaar dit. Uit tegen dit soort landen laat marokko traditiegetrouw de punten liggen. Tanzania is gewoon puur op fysieke kracht. Marokko moet het technisch zien uit te spelen maar dat is haast niet te doen tegen al dat geweld. Weer geen WK voor Marokko. Dat lijkt me in ieder geval gespeelde zaak. Dit moet toch pijn doen bij de marokkanen!

25 maart 2013 om 18:32

Helemaal niet traditioneel tenzij je de laatste 12 jaar bedoeld. Maar we spelen al iets langer voetbal in Marokko. Voor 98 rolde Marokko dit soort ploegen, met alle respect op met een nulletje of 4.

25 maart 2013 om 20:56

Ik doelde inderdaad op de periode dat er geen wk meer is gehaald. Rond 1997-1998 had Marokko gewoon het beste team van afrika imo. De verschillen zijn kleiner geworden vooral op het afrikaanse continent en de landen van 'donker' afrika weten vooral door fysiek te spelen het de technische ploegen als marokko lastig te maken. Al denk ik dat marokko thuis nog steeds een land als Tanzania zal oprollen, maar goed dat ligt ook nog aan de kansen die men dan nog heeft om door te gaan.

@alonzo

Mee eens maar wel met een andere coach, Zaki bijvoorbeeld, die Touissi is niet goed genoeg voor nationaal elftal, totaal geen visie en tactische inzicht.

24 maart 2013 om 16:11

Probleem is niet alleen de trainer, wie je ook maar haalt.
Je moet een team bouwen dan begin je met een fundament en bouw je dat uit.
Ik zou een grote schoonmaak houden en je richten op jonge voetballers. Kies een leider
in het elftal en maak hem belangrijk. Je moet keyplayers hebben die je niet na een slechte wedstrijd weer laat vervangen. Geef zulke spelers het vertrouwen en maak een plan voor het basiselftal en je tactiek. Zoek voor elke positie de beste speler. Maar ja we kunnen lang praten
blijft triest!

De mentaliteit is ondermaats daar, ze kijken vaak naar hiërarchie, feit is dat iedereen gelijk blijft, dat kennen ze niet. Wie hoger in de hiërarchie staat moet gerespecteerd worden. Van daaruit kun je zeggen dat er geen team is. Heeft met cultuur te maken.

24 maart 2013 om 17:17

Er is geen hiërarchie, en de coach is daar verantwoordelijk voor vind ik.

Dit heeft niet alleen met de spelers te maken of wat dan ook . Dit begint al vanaf bovenaf de bond had die Taoussi nooit maar dan ook niet moeten aanstellen hij was jaloers op het salaris van Gerets en liep hem telkens te bashen dat hij het wel even beter zou doen. Nou op de afrika Cup is hij ook meteen uitgeschakeld en vandaag verliezen betekent afscheid van het WK. Maar goed dat krijg je met voetballanden als Marokko de waan van de dag regeert , Want hoe kan je deze bondscoach en zijn selectie serieus nemen als er 1 ding duidelijk is dan is het wel dat de verdediging het zwakst is en dan gaat hij alleen verdedigers uit Marokko selecteren op Benaitia na . Wat gerets wel goed deed is bouwen aan een vast elftal en een ervaren man als Kharja ook oproepen en aanvoerder maken die heeft zoveel ervaring brengt ook meer rust in het elftal . Nu is het chaos niemand weet waar hij aan toe is in het elftal ik heb vooral te doen met de goede voetballers in Europa die zijn 10x beter als de spelers in Marokko maar worden niet opgeroepen omdat ze zogenaamd niet met hun "hart" spelen voor Marokko. Ik hoop dat de bond deze week goed onder loep gaat en de bondscoach ontslagen wordt en er rustig gekeken wordt naar een nieuwe bondscoach die een goede assisten team heeft en er weer wordt geselecteerd op kwaliteiten en wedstrijd ritme en niet meer op of je in de Botola pro speelt of niet . Ik snap persoonlijk ook niet waarom Pim Verbeek niet van het olympisch elftal naar het 1e elftal is gepromoveerd. Vind dat een goede bondscoach veel ervaring over de hele wereld kent de Marokkaanse cultuur en spelers het land , en heeft het goed gedaan met jong Marokko. Hoop dat we weer binnenkort brullen als de Atlasleeuwen van Afrika nu miauwen we meer al katjes

Taoussi moet weg met zijn rare beslissingen. Verbeek mag het gaan overnemen. Dan heeft hij zo'n 2 jaar om zich voor te bereiden op de Afrika Cup in eigen land. Slechter dan Taoussi kan niet. Chakir, Hammal, Bergdich, Bellakhdar, Abbourezouk, Hafidi, Lemyaghri El Arabi zijn toch geen niveau. Ik hoop dat morgen het bericht komt dat Taoussi per direct wordt ontslagen.

die taoussi moet zeker weg wat een domme caouch laat hij die botola spelers spelen tzzzz want een schande voor marokko altijd dezelfde lied dammen tvoee

Duidelijk dus een misvatting van de trainer van Marokko, die dacht blijkbaar dat binnenlandse spelers i.t.t. tot buitenlandse spelers opeens als een Noord-korea zouden gaan voetballen, opofferingsgezindheid etc.

Het is 1 en al vriendjespolitiek bij die bond, de beste speler van Marokko de laatste jaren Kharja werd aan de kant gezet omdat hij bevriend is met Zaki, die de tegenstander van Taouissi was om bondscoach te worden, Taouissi heeft weer de zege van Nybet omdat hij ooit ruzie had met Zaki en dus vroeg hij Taoussi om Kharja niet te selecteren omdat hij vaak met Zaki belt en advies vraagt enz, zolang het zo blijft met gasten die alleen eigen belang zien wordt het niks.

Nu hoor ik Marokkanen nog zeggen : Marokko is beter dan Nederland , Kroatië , Rusland & Turkije .. Natuurlijk is dat onzin , Marokko heeft best een aardige ploeg maar geen wereldtoppers en ook geen hecht team want als je verliest van totaal onbekende landen stel je weinig voor. Ik mag de Marokkanen veel zijn ook vrienden van me maar hun zijn ook realistisch en zien dat Marokko maar een matig voetballand is.

Nog steeds vind ik het vreemd; Marokko heeft aardig wat goede spelers in Europa maar daarvan worden er maar weinig geselecteerd en op het veld is het maar los zand. Van het spelersmateriaal dat Marokko heeft, zouden ze echt een heel stuk meer moeten halen.

je moet het zo zien nederland zou ook verliezen op dat veld omdat die spelers met ze allen in de zestien meter gebied staan als ze gescoort hebben is gewoon oneerlijk

het probleem van marokko is dat ze denken dat ze de man zijn maar eigenlijk zijn het een bende nobodies....de voetballers hebben dezelfde mentaliteit als diegene op straat.......grote mond maar verder dikke stront in de broek

24 maart 2013 om 17:22

Jij kent alle Marokkanen persoonlijk als ik het zo hoor, dacht dat alleen God iedereen persoonlijk kent.

En everybody is somebody behalve jij blijkbaar. Met je grote grote mond, en bij jou loopt het zeker vloeibaar langs je benen naar beneden.

Eigenlijk weinig verrassingen bij alle kwalificatietoernooien. Misschien dat Oezbekistan het kan halen. Of Peru. Of Panama. Maar die laatste twee landen moeten nog erg veel wedstrijden spelen.
Ik zou het wel leuk vinden als je van die hutsi-tutsi-landen krijgt te zien, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren deze keer.

Ik schaam me kapot als marokkaanzijnde aub Frmf schrijf je aub uit bij de fifa dan bespaart ons een heel hoop ellende.

tvoe die marokkaanse fans neppe fans slechte selectie kifesh hoe was de africa cup dan deze selectie kan tenminste kansen creeren. trouwens die andere zegge schande niemand van jullie heeft die wedstrijd gezien als ghana verliest komt trouwens ook niet op voetbalzone marokko gelijk!!!

24 maart 2013 om 17:52

misschien omdat hier zoveel Marokannen wonen en maar een paar Ghanezen? Zal ook om leedvermaak op voetbalzone komen :-)

de gifbeker moet echt helemaal leeg. onder gerets waren de resultaten ook beschamend maar toen was het spel nog redelijk. die taoussi doet zeker aan vriendjespolitiek met al zijn spelers van voornamelijk far rabat en raja casablanca. als je hier een paar reacties ziet, is het ook niet raar dat er heel veel marokkanen en turken het nederlands elftal ook niets gunnen. als er een topic over het marokkaans of turks voetbal is, komen gelijk weer die misgunners (voornamelijk nederlanders) tevoorschijn, net als vliegen op stront. als marokko nou eens een keer eindelijk haar volle potentie benut kan het makkelijk landen als nederland, italie, frankrijk enz. aan. ik troost mij met de gedachte dat turkije ook weer niet naar het wk gaat en dat nederland en belgie toch weer geen potten gaan breken in brazilie.

Marokkaanse elftal is gewoon matig eerlijk is eerlijk we hebben geen spits die kan scoren. Keeper en verdediging is drama en we kunnen amper winnen van tanzania. We moet gewoon toegeven dat we drama zijn en uitschrijven bij de fifa is gewoon het beste.

Je mist natuurlijk wel een paar spelers zoals Benatia ( Udinese ) El Kaoutari ( Montepellier ) Boussoufa ( Anzhi ) Basser ( Bursaspor ) Kharja ( Al Arabi ) Taarabt ( QPR ) Assaidi ( Liverpool Fc ) Labyad ( Sporting ) Carcela ( Anzhi ) El Hamdaoui ( Fiorentinna ) Chamakh ( West Ham United ) Maar dan nog kan je het niet maken om te verliezen van met al respect Tanzania ik zeg dus uitschrijven bij de fifa.

Marokko is gewoon heel slecht in voetbal, die spelers stellen ook niets voor. Maar je gaat bijna geloven dat ze goed zijn omdat al die Marokkanen in Nederland over die spelers praten alsof ze op het niveau van Messi of Ronaldo zitten. In Afrika stellen alleen Ghana, Nigeria en Ivoorkust iets voor de rest mag hopen eens te stunten.

Die hele trainer stelt ook niks voor , stelde alleen spelers op uit die dooie Marokkaanse competitie.hij moet opdonderen samen met zijn botola-troep spelers.

Hopelijk wordt de Marokkaanse bond eens wakker (gaat toch niet gebeuren) en stellen ze iemand als Willem Van Hanegem als bondscoach aan. Weg met die gasten die of aan vriendjespolitiek doen of er alleen zitten voor het geld, Marokko heeft iemand nodig die liefde heeft voor Marokkaans voetbal en verstand van voetbal heeft en gewoon logische dingen doet. Van Hanegem heeft en doet dat. Hij staat er zelf open voor en hoewel hij niet de jongste meer is zou hij gewoon perfect zijn.

Het is toch een schande dat iemand als Nadir Lamyaghri al jaren onder de lat staat. Het is toch schandalig dat er meer dan 3 spelers uit de Marokkaanse competitie opgeroepen worden. Het is toch een schande dat er iedere wedstrijd weer andere namen geselecteerd worden en op het veld staan waardoor er nooit een hecht team komt te staan.

selecteer een vaste selectie (wie zich met smoesjes af gaat melden hoeft nooit meer voor Marokko te spelen) met spelers als Boussoufa, Benatia, El Kaoutari, Labyad, Barrada, Belhanda en een aantal waterdragers eromheen en je hebt op 2 of 3 landen na het beste team van Afrika. En geen clowns meer, alleen spelers die weten wat ze doen. Iedere wedstrijd van Marokko staan er minimaal 3 spelers in die er helemaal niks van kunnen, dat moet echt eens afgelopen zijn.

Maar goed voordat men bij Marokko eens logisch na gaat denken zijn we denk ik ook weer een jaar of 50 verder. De Afrika Cup 2015 in eigen land kan wel eens uitlopen tot één grote afgang. Want op dit moment is Marokko één van de slechtste landenteams van de wereld en kunnen ze denk ik niet eens van San Marino winnen.

Och, och, och. Wat een afgang. En vooral die Abourrazouk. Kopte een balletje raak tegen Ivoorkust en was toen de held. Nu miste hij alles wat er te missen viel en is ie dus de schlemiel. En hoe de doelpunten van Tanzania tot stand kwamen. Geen enkele fatsoenlijk opgebouwde aanval, allemaal fouten van de verdediging. Vooral Achakir was heel erg slecht bezig. Maar Taoussi heeft dit keer in ieder geval bevestigt dat vriendjespolitiek heerst. 7 spelers van Far Rabat, wat dacht ie, dat het niet zou opvallen. Haha. Weer moeten we gaan rekenen als het op de kans van eventuele kwalificatie van Marokko neer komt. Altijd hetzelfde liedje. Wederom andere spelers die worden opgeroepen. Om er gek van te worden. En dan is het ook nog zo dat Lamyaghri (de beste keeper die we nu hebben, maar van hoofdklasse niveau) niet eens zo slecht keepte. Ondanks dit alles heb ik nog hoop, hoe gek het ook klinkt. Ach ja, ik zal vast wel weer bedrogen uitkomen, zoals gewoonlijk.

Marokko altijd matig , terwijl ze wel behoorlijke spelers hebben

Ze hebben een paar goede inviduele spelers, maar samen kunnen ze nooit wat.
Het zijn allemaal egoisten en gaan voor eigen eer.

Er zijn genoeg betere landen in Afrika dan Marokko, dus dit verbaas mij niets.

al die mocros hebben altijd een grote bek over hun nationale elftal, echter stelt dit afrikaans B of C land niks voor. Ze zouden van alle WK deelnemers pakkie krijgen en met de staart tussen de benen weer afdruipen naar het Atlas. Die mocros blaffen veel maar bijten nooit! ik snap dat de beste mocros niet voor hun eigen land willen uitkomen als ze ook de keuze hebben om voor een echt voetballand uit te komen.

24 maart 2013 om 23:41

Doe eens een keertje normaal man. Ben jij dat type dat stoer wilt doen op het internet maar dit niet durft in het hedendaagse leven? Mocro... wat voor woord is dat? Dat werd 10 jaar geleden gebruikt, ga mee met de tijd. Flauw hoor, zo een bevolkingsgroep aanvallen. Je bent geen haar beter.

25 maart 2013 om 00:48

Ik ben in de veronderstelling om elk land in hun waarde te laten. Als Nederland heeft gespeeld en ook als Marokko heeft gespeeld. Ik weet niet wat die trainer heeft gedaan maar ik dacht zeker wel een paar namen te missen in de opstelling. Jammer voor Marokko dat ze het WK waarschijnlijk niet zullen halen. Ik hoop dat de Marokkanen in ons land ook achter het Nederlands Elftal zullen staan, zou een hoop onderlinge strijd schelen

25 maart 2013 om 03:09

Ach, onderlinge strijd. Het is altijd een minderheid, en wij geven ze aandacht en dan is het ineens de hele bevolkingsgroep die aangevallen wordt met beschuldigingen. Het is jammer inderdaad, maar eerlijk is eerlijk: verliezen met 3-1 tegen Tanzania kan gewoon niet, dan verdien je het misschien gewoon niet.

25 maart 2013 om 23:25

Waar heb jij het over? Mijn bericht is enkel gebaseerd op feiten. Noem 1 ding in mijn bericht wat ik niet beargumenteer of dat niet of feiten is berust

25 maart 2013 om 23:44

'al die mocros'. Alle Marokkanen, vind je dat nu zelf niet wat overdreven? Jij bent het beste bewijs van iemand die iedereen over dezelfde kam scheert. En da ga je nu afkomen met praatjes als 'ja maar ik bedoelde het anders' en dit en dat.

Dan deze: 'die mocros blaffen veel maar bijten niet'. Je daagt gewoon graag uit, en je neemt dat woord 'mocro' te veel in de mond. Zoals ik al zei, dat woord deugd niet.

Dat er spelers zijn met Marokkaanse origine die niet voor hun vaderland willen spelen heeft een andere reden, een die jij nooit zal begrijpen. Marokko is een land met 50 talen en dialecten, komt er ook nog eens het Frans en Spaans bij. Jongens van Belgie en Nederland hebben het daar heel lastig mee omdat ze de moedertaal verwaarlozen, wat doodzonde is natuurlijk. Ze kennen het land niet echt goed buiten een zomervakantie van 10 dagen. Er zijn nog andere redenen, maar die moet je maar aan Marokkanen uit je omgeving vragen.

Dus aub, voor je wat post: gebruik je gezond verstand eerst.

26 maart 2013 om 12:58

Gedraag je naar je leeftijd man en doe niet zo kinderachtig. Jouw bericht is enkel gebasseerd op provocatie meer niet!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren