Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Guaita, Stekelenburg, Reina… de één scoutten we kort, de ander langer’

Laatste update:

Sinds Víctor Valdés aankondigde zijn contract bij Barcelona niet te verlengen, gonst het van de geruchten. De Catalanen kunnen in principe nog bijna anderhalf jaar gebruikmaken van de huidige eerste keeper, maar daarna is hij weg. De kans bestaat ook dat Valdés in de zomer al wegtrekt, mocht Barcelona daarvoor open staan én al een vervanger in huis hebben. De grote vraag is wie die opvolger dan wordt.

/

Juan Carlos Unzué zegt dat Barcelona de laatste jaren al meerdere keepers in de gaten heeft gehouden. De Spanjaarden wisten toen nog niet wanneer Valdés weg zou gaan, maar om bij te blijven lette men wel op wie hem eventueel kon vervangen. Ook voor het geval hij door een blessure lang buiten beeld zou raken. Unzué, nu niet meer werkzaam voor Barcelona, zegt dat drie namen er bovenuit sprongen.

“Het is lastig Valdés op te volgen, maar tegelijkertijd een fraaie uitdaging”, zegt Unzué. “Vicente Guaita, Maarten Stekelenburg, José Reina… we hebben de laatste jaren eigenlijk alle interessante namen wel bekeken. De één kort, de ander wat langer”, aldus de voormalig keeperstrainer. In juni vorig jaar besloten Unzué en Barcelona in onderling overleg de samenwerking stop te zetten.

Wie van deze drie keepers zou de beste opvolger zijn van Víctor Valdés?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 februari 2013 om 10:37

Met alle respect ik weet niet of je Stekelenburg hebt zien keepen in Italie maar dat is dus echt 3x niks voor het niveau wat Barca nastreeft. Ter Stegen is in mijn ogen de perfecte kandidaat hij is jong en kan nog veel groeien en is al steengoed ook al zal die vast een aardig prijskaartje om zijn nek hebben hangen.

13 februari 2013 om 10:45

Ja dat kan misschien wel zo zijn maar het WK is alweer zo'n 2,5 jaar geleden en het ligt ook aan Stekenburg zelf hij spreekt nog steeds geen woord Italiaans en ja dan gaat het moeilijk worden als je in de Italiaanse competitie speelt en je je verdediging moet coachen. Plus wie geeft je de garantie dat hij het niveau van het WK weer gaat halen als die ergens anders speelt. Dus kan je beter voor een keeper gaan die nu gewoon een goed niveau haalt in de wedstrijden die hij speelt.

13 februari 2013 om 10:49

Bedoel je dat die ene goede wedstrijd tegen brazilië waar hij geweldig zat te keepen meer betekent dan een hele carrière op een leuk niveau gekeept te hebben maar niks bijzonders was?

13 februari 2013 om 10:50

En Valdes is wel van zo'n hoog niveau?

Bij Barcelona moet je een keeper hebben die kan meevoetballen. De enige moeilijke wedstrijden die zij spelen zijn in de CL en tegen Real Madrid. Dan houdt het op, dus als keeper heb je het niet zo zwaar als bv. in Engeland waar het op en neer gaat.

Dus ja Steek kan best mee bij Barcelona.

13 februari 2013 om 10:55

Als Sneijder nog net zo speelde als op het WK dan zat hij nu ook niet in Istanbul.

13 februari 2013 om 11:01

Of Mert Gunok van Fenerbahce, hij is 23 jaar en 1,96.

13 februari 2013 om 11:33

In Italië krijgt stekelenburg veel meer schoten dan bij barca dus niet mee vergelijken

13 februari 2013 om 11:35

Dan kan je beter Muslera nemen, die is wel een stuk beter. Ook al laat Galatasaray hem (voorlopig) nog niet gaan..

13 februari 2013 om 11:56

Dat was met vd sar ook.bakte er in italie ook niet veel van daarna absolute top

13 februari 2013 om 12:22

ja Barca haalt (!)een of andere(!) Turkse keeper die niets bereikt heeft en totaal geen niveau heeft?

ON: ik gok op Reina, komt van eigen jeugd, kent het spelletje en heeft zon beetje alles gewonnen. na zo'n lange tijd Liverpool vast toe aan iets anders en is Spaans, weinig problemen te verwachten. Dan zal Liverpool voor Begovic, Vorm of Stekelenburg gaan.

13 februari 2013 om 14:37

Van der Sar bakte er wel degelijk iets van in Italie dus ga geen onzin roepen.

13 februari 2013 om 16:54

Van de Sar speelde gewoon goed in Italië, maar toen haalde Juventus een jonge keeper voor de hoofdprijs, en toen besloot Van der Sar wijselijk om eieren voor z'n geld te kiezen en naar Engeland te gaan. En ondertussen heeft Juventus dat talent nog steeds onder contract staan, drie maal raden wie dat is. Deze keeper kostte zo'n 50 miljoen euro.

Tuurlijk lag het Engelse spel vd Sar beter, maar in Italië was hij ook gewoon goed bezig.

13 februari 2013 om 10:37

Stekelenburg is niet de ideale in mijn ogen, want ik vond hem helemaal niet topniveau. Eerder een subtopper.

13 februari 2013 om 10:46

Was vd Sar bij Juventus wel topniveau dan? Die is ook groter geworden toen ie daar weg ging.

Steek is een meevoetballende keeper en gezien het vorige WK weet je dat ie wel goed kán keepen. Dus ik zou hem niet zo snel willen afschrijven.

13 februari 2013 om 10:58

Vd Sar ging naar Juve met een wereldtitel, Uefa Cup en twee CL finales op zak.
Steek leunt nog steeds op dat ene potje tegen Brazilië.

13 februari 2013 om 11:04

@ Donshining

V/d Sar had de CL al gewonnen toen hij bij Juventus kwam. Hij was daarvoor al absolute wereldtop. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met Stekelenburg. Die het bij Ajax goed heeft gedaan, maar heeft lang niet zo veel bewezen als v/d Sar had gedaan voor zijn mindere periode in Italië.

13 februari 2013 om 13:19

Daarbij maakte vd Sar ook nog een tussenstop bij Fulham... Daar zaten dus nog een heel aantal jaren tussen voordat hij groter werd bij Man Utd

13 februari 2013 om 10:38

Waarom zou Stekelenburg de ideale keeper voor Barca zijn? Pure onzin, vast omdat hij Nederlands is moet hij naar Barca?

Die man heeft sinds hij in Italië is geen pepernoot tegen gehouden, ook is hij bijna 30 dus ik snap niet wat ze met hem moeten. Je onderschat Guaita nu want hij is veel beter dan Stekelenburg. Het is dat er veel concurrentie is bij Valencia bij de doelmannen.

Stekelenburg kon niet eens een vaste basisplaats houden bij AS Roma, en dan kunnen jullie wel roepen dat het aan de trainer ligt, maar als je gewoon je best op de trainingen doet is de trainer niet zo gek om je op de bank te laten. Er lopen daar ook andere stafleden rond.

13 februari 2013 om 10:42

Bijna 30? Hij is de 30 zelfs al gepasseerd!

13 februari 2013 om 15:59

Wat maakt het trouwens uit dat hij al 30 is. Zoek even op hoe oud Van der Sar was toen hij naar Manu ging, toen was hij al 35 jaar.

13 februari 2013 om 17:17

De kwaliteiten die van de Sar had heeft Stekelenburg niet, nogmaals het niveau van Barca is te hoog gegrepen voor hem, maar ik kan het ook mis hebben misschien moet hij zich bewijzen bij een club als Fulham

13 februari 2013 om 10:41

Stekelenburg is de ideale keeper voor Barcelona omdat heel Nederland zichzelf wijsmaakt dat hij zomaar bij elke ploeg in Europa in de basis staat. In Guaita zit veel meer potentie dan in Stekelenburg. Reina is dan wel klein, maar Reina is veel beter dan Stekelenburg. Ik zou geen één van deze drie genoemde namen halen.

Misschien kunnen ze wel aankloppen bij Manchester City voor Joe Hart, ik denk dat ze dit zelf niet zien zitten maar ik zie niet in waarom Hart niet naar de mooist spelende ploeg van Europa wilt.

Of ga aankloppen bij FC Bayern München voor Neuer, dat zou ook een prima doelman zijn.

De Gea, dat is een Spanjaard en past dus ook in de cultuur van Barca, overigens is hij ook nog eens jonger en zit er heel veel potentie in.

Courtois? Zou ook een prima doelman zijn die jarenlang mee kan gaan.

Hugo Lloris. Ik denk niet dat Tottenham hem kwijt wilt en ik denk ook niet dat hij na één jaar al weg wilt, maar het is en blijft tenslotte Barca.

Diego Alves is ook geen verkeerde volgens mij.

13 februari 2013 om 10:45

@pimpelman

De Gea past niet in het cultuur van Barca, hij is een pure Madrileen. Hij staat daarom ook helemaal niet open voor een transfer naar Catalonië. Hij heeft het prima naar zijn zin en lijkt zijn vertrouwen te hebben gevonden in United dus waarom zou hij weg gaan.

13 februari 2013 om 13:41

Ookal heet je Barca.. sommigen keepers (die jij noemt) blijven onhaalbaar

Hoezo zou bijvoorbeeld een Neuer... Bayern verruilen voor Barca? Ik kan geen enkele goede reden verzinnen.. En geloof mij maar.. zodra Barca aanklopt.. Bayern de deur open maakt.. en Barca alleen al de N van Neuer uitspreekt is de deur sneller dicht dan dat die open ging..

Bayern heeft een van de beste keepers van deze wereld.. Bayern is op Europees gebied een serieuze concurent van Barca.. Die laten Neuer voor geen geld gaan..

Het is voor elke topclub.. zeer lastig om een goede keeper aan te trekken en zodra je er een hebt verkoop je hem echt niet zomaar ff..

Hart is ook moeilijk te halen.. We kunnen zeggen waarom zou Hart niet naar de mooist spelende ploeg van Europa willen? (dat mooist spelende is ook maar een mening en voorkeur).. Misschien vindt Hart zijn ploeg Man City gewoon de mooiste van Europa..

Jij zet die namen daar zo neer alsof Barca alles is en de clubs waarvoor die keepers speler niets voorstellen..

Barca kan van een keeper als Neuer.. Hart.. e.d. dromen.. Maar ze krijgen ze niet zomaar ff omdat het Barca is..

13 februari 2013 om 14:07

Overal heb je gelijk in. Maar wie moeten ze dan halen? Stekelenburg? Laat me niet lachen. Laat hem eerst maar eens de eerste vaste doelman van AS Roma en het Nederlands Elftal worden en laat hem maar weer eens wat goede wedstrijden spelen. Reine wordt ook al oud en ik zie niet in wat Barca daar mee moet.

De Gea lijkt mij de beste. Hij is namelijk een Spanjaard (wat zeker wel meespeelt in zijn keuze), hij is jong en om nou te zeggen dat hij in Engeland zo goed behandelt wordt moeten we ook niet zeggen. Hij mag dan wel een Madrileen maar geen Real Madrid Madrileen, maar een Atlético Madrid Madrileen.

En hoezo zet ik die namelijk zo neer alsof Barcelona zo geweldig is en de clubs waar de keepers voor spelen allemaal niets voorstellen. Ik noem gewoon een snel een rijtje met jonge, goede keepers op. Tuurlijk is FC Bayern München een geweldige club en een (in Europa) concurrent van Barcelona, maar Barcelona is toch gewoon beter? Waarom zou je als keeper niet naar de - inderdaad, mijn mening - mooist spelende ploeg van Europa willen waar je ook aardig wat verdient? En niet geschoten is altijd mis toch? Je kunt het altijd proberen bij FC Bayern München. Als ze nee zeggen, nou helaas. Maar voor hetzelfde geld valt er wel te praten maar laat je dat lopen omdat je denkt dat ze toch niet meewerken.

Tegen veel geld is alles te koop. Ik kan me niet voorstellen dat Bayern een bod van vijftig miljoen niet zou accepteren, maar ze wouden niet veel geld aan een keeper uitgeven, dus gebeurt dit niet. Probeer het tenminste.

13 februari 2013 om 14:42

Wat heeft Madrileen zijn nou te maken met het verhuizen naar Catalonie. Er zijn genoeg Madrilenen die in Catalonie wonen net zoals genoeg Catalanen zijn die in Madrid wonen.

Ik geef je wel gelijk dat De Gea geen reden heeft om weg te gaan, hij speelt al bij een topclub en Ferguson heeft vertrouwen in hem. Het enige jammere is dat de media er nogal van houdt om elke foutje die hij maakt onder een vergrootglas te leggen terwijl daar vele reddingen er tegenover staan. Zou me ook niet verbazen als die daar genoeg van zou hebben.

13 februari 2013 om 15:17

@ Pimpelman

Het komt zo over als je bijvoorbeeld Lloris noemt.. en dan zegt van ik weet niet of hij na 1 jaar weg wil.. Maar het is tenslotte Barca..

Dat verhaal over Bayern.. Men moet Bayern kennen om te weten hoe ze denken en functioneren.. Ik ben hier zeker niet de grootste Bayern kenner maar wel mijn leven lang al fan van die club.. Natuurlijk is in het voetbal alles tekoop voor veel geld.. Maar geloof mij dat Bayern een Neuer niet voor 50 mil zou laten gaan.. Ze hebben een Ribery voor 60 mil niet laten gaan toen Real hem wou hebben..

Bayern is de laatste club op deze wereld die zou happen naar het geld.. Barca heeft alleen een kans om Neuer te halen als zijn contract af is gelopen.. want eerder zal Bayern hem voor geen geld laten gaan..

Dat is net alsof je zegt.. Probeer Buffon.. of Cech weg te halen bij Juve of Chelseal.. want hey.. Barca is tenslotte beter.. maar dat is ook kansloos toch?

Daarbij is Stekelenburg zeker niet de ideal keeper voor Barca.. sterker nog ik vind dat men hem hier in Nederland zwaar overschat.. binnen de grenzen is hij een topkeeper.. daarbuiten stelt hij niets voor..

Voor Barca zal het moeilijk worden om een topkeeper te srtikken.. Topkeeper in de zin van dat hij nu al tot de top behoort..

Ze moeten in mijn ogen kijken naar een keeper die veel potentie heeft om naar de top toe te groeien.. Maar ook die zijn lastig te halen.. momenteel zie ik alleen De Gea die onzeker is bij Man U.. Chelsea zou dom zijn als ze Courtois laten gaan maar wie weet.. Ter Stegen zou een prima optie kunnen zijn.. of Begovic.. Dat zijn keepers die in potentie top zijn en zeker weg te halen zijn bij hun clubs..

13 februari 2013 om 16:11

Iedereen weet toch dat Barcelona een betere ploeg is dan Tottenham Hotspur en dat bijna elke speler van Tottenham Hotspur ook daadwerkelijk naar Barcelona zou gaan als hun op je bieden, tenzij je natuurlijk heel veel clubliefde hebt, Gerrard zou daarom bijvoorbeeld nooit naar Barcelona gaan.

Ik wist niet eens dat Real Madrid dat ooit geboden had. Vind het overigens raar dat ze het niet hebben geaccepteerd. Tenzij het een rivaliserende club is, een club die geen goede vervanger kan vinden of een club die teveel afhankelijk van de speler is, maar dit is niet zo bij Bayern. Vind het maar raar... Wel mooi dat ze het niet doen. Nu ik dit gelezen heb denk ik dat je Neuer wel af kunt strepen, ja.

Hoezo is het kansloos als Barcelona een bod op Cech of Buffon zou doen? Buffon kan ik me voorstellen, die speelt al zolang bij Juve... Maar Cech, waarom niet? Zou toch best kunnen? Denk alleen niet dat Chelsea het zou doen.

In Ter Stegen zie ik wel een toekomstige topkeeper, maar Barcelona is een topclub op topniveau, je moet er wel gelijk staan, en ik ben er bang voor dat Ter Stegen dat niet doet gezien zijn leeftijd. In Begovic zie ik ook weer niet zo'n geweldige keeper. Inderdaad, hij is goed, maar zo geweldig dat hij Barcelona keeper moet zijn vind ik wel overdreven.

13 februari 2013 om 17:05

Hoezo vind je het raar dat Bayern Ribery niet laat gaan? Ze hebben daar een politiek van de beste spelers halen en pas laten gaan zodra ze geen meerwaarde meer hebben. Ze hebben het geld niet nodig, ze willen prestaties. Wie is er op dit moment beter op de linkerflank dan Ribery? Alleen Cr7, en ik denk niet dat Real gaat meewerken aan een ruildeal tussen de twee. Dus Ribery blijft.

Buffon weg bij Juve is even waarschijnlijk als sneeuw in de Sahara. Wat Cech betreft... Waarom zou hij in vredesnaam weg willen? Barça is misschien beter, maar waarom zou je naar een andere club gaan als je het nu naar je zin hebt. Als je nu tevreden bent moet je niks gaan veranderen, je weet nooit of je het bij je volgende club ook zo naar je zin krijgt.

13 februari 2013 om 10:42

Steek komt ook te kort. In mijn ogen is David de Gea de ideale opvolger, hij is nog jong en heeft potentie om beter te worden.

13 februari 2013 om 10:49

Huh Reina te klein?? Hij is volgens mij zeker 5cm groter dan Casillias en Valdes... Vreemde reactie hoor. Reina is dit seizoen gewoon echt matig en Stekelenburg zelfs slecht. Lijkt me sterk dat het 1 van deze 3 kandidaten wordt.

13 februari 2013 om 10:55

Mensen vonden hem de beste optie voor man u. En nu ook voor Barca. Steek is gewoon de beste keeper ter wereld lijkt het.

13 februari 2013 om 11:20

Steek heeft al anderhalf jaar niks meer gepresteerd. Dus dat slaat werkelijk nergens op.

Ook is Guaita een geweldige keeper. Is echt beter dan Valdes. Zou het niveau van Barcelona dus ook wel aankunnen. Slechter kan Barcelona bij alle drie de keepers er niet op worden, dus ik zie het probleem niet.

13 februari 2013 om 11:59

Misplaatst chauvinisme ten top, Stekelenburg is een 30-jarige keeper die z'n basisplaats bij AS Roma lang kwijt is geweest en daar bovenop ook nog eens erg zwak keept de laatste twee jaar. Na het WK in 2010 is het bergafwaarts gegaan met de Nederlander, hij komt echt zwaar tekort voor Barcelona.

13 februari 2013 om 16:00

Ik vind dat je zoiets niet met 100% zekerheid kan zeggen Joost.

Andere omgeving, andere ploeg, alles is anders. Je kunt je ook afvragen of Messi ook zo succesvol zou zijn bij Arsenal.

Hij kan terug opbloeien en een topper worden. Of is dat opeens onmogelijk?

13 februari 2013 om 16:44

Stekelenburg is absoluut een prima keeper, maar staat sinds zijn vertrek bij Ajax stil in zijn ontwikkeling en is de laatste tijd zelfs verzwakt. Waarom zou hij dan bij Barcelona opeens van wereldniveau zijn?

Laat Steek eerst maar eens fatsoenlijk beginnen te keepen, want tegen Sampdoria was het zondag weer ouderwets om te huilen zo slecht. Als de scouts toen gekeken hebben, dan is zijn naam denk ik zo'n 5 keer doorgestreept.

13 februari 2013 om 10:38

Hij krijgt ook lekker veel vertrouwen daar in Rome.

13 februari 2013 om 10:43

Een menig topkeeper moet zich daar toch wel doorheen kunnen worstelen. De jonge De Gea werd compleet afgebrand in Engeland en hoewel Ferguson vertrouwen in hem uitsprak mocht hij geregeld banken ten faveure van Lindegaard en de zogenaamde 'gezonde roulatie' die je verder nooit ziet. Hij vocht zich er doorheen en is nu gewoon een van de beste keepers van de Europese velden.

Ik denk overigens ook niet dat Stekelenburg bij Barcelona op een gespreid bedje binnen zou wandelen. Binnen de selectie is er heus een prima sfeer maar de verwachtingen zijn enorm hoog en de toekomstige keeper moet hoe dan ook de geliefde Valdés opvolgen in een van de beste teams aller tijden.

De Gea is denk ik de meest geschikte, al is Ferguson waarschijnlijk niet zo gek om hem te laten gaan. Bovendien is het wel een madrileen, al weet ik verder niet hoe hij tegenover Catalonië en de onderlinge strijd staat. Iniesta komt ook uit het Kastilliaanse Albacete maar is heel respectvol en begripvol jegens Catalonië. Hij kwam natuurlijk wel veel jonger. Anders misschien Cech als korte termijn oplossing aangezien Chelsea vroeg of laat toch Courtois onder de lat wil hebben. Gewoon een beetje de druk opvoeren op Chelsea met als middel Courtois (die onhaalbaar en voetballend toch niet ijzersterk is) en wie weet geeft Chelsea Cech in het kader van de verjonging zo weg. Lloris anders maar?

En verder blijft het een kwestie van verder zoeken. Van de drie bovengenoemde namen heb ik het liefst Guaita, al is het maar om zijn potentie en omdat de andere twee al tijdenlang onder de top zitten. Jammer dat niemand uit La Masia voorlopig lijkt te voldoen. Misschien was dit anders geweest als Pinto niet was gehaald om er vervolgens tot zijn pensioen te blijven waardoor ze in ieder geval de Copa hadden kunnen keepen. Een verhuur was ook mogelijk geweest.

13 februari 2013 om 10:44

Dat moet je natuurlijk ook een beetje verdienen niet waar?! Als je na anderhalf jaar nog nauwelijks Italiaans kan.. Communicatie is juist een van de sterke punten van Maarten, als dat weg valt, ja, dan valt een van zijn kwaliteiten weg.

13 februari 2013 om 10:45

Omdat hij slecht is.

13 februari 2013 om 10:57

Vertrouwen krijg je aan het begin. Maar vorig seizoen was hij niet al te gelukkig met 2 rode kaarten en een waardeloze verdediging. Dit seizoen staat de teller van blunders van Steek echter op 3 en dan tel ik alleen de echte blunders. Nogal knap als je net 10 wedstrijden keept.

De enige reden dat hij erin staat, is dat Goicoechea nog dramatischer keept.

Daarmee presteert hij overigens wel gemiddeld voor dit team, dat op zijn zachtst gezegd zich dood mag schamen dit seizoen.

Reina is al jaren over zijn top heen en geen topkeepe., Guaita, is dat die gozer die gister op doel stond bij Valencia?

13 februari 2013 om 10:46

Dat was Guaita, we hebben ook nog Diego Alves. Ze keepen wisselend. Hoewel Alves dit seizoen vaker de voorkeur krijgt.

Over het algemeen zijn het twee, zeer behoorlijke keepers. Maar Guaita zag er gisteren absoluut niet goed uit bij die goals. Die bal van Lavezzi reageerde hij te laat. En die tweede was knullig door zijn benen, hoewel dit ook wel een beetje pech hebben is.

13 februari 2013 om 11:06

Mmm, ja Guaita ken ik niet heel goed. Gister was hij wat ongelukkig maar ik vind het te gemakkelijk om het daarop te veroordelen.

13 februari 2013 om 12:07

Ik las pas dat Valencia Andres Palop van Sevilla wil contracteren in de zomer en dat Diego Alves dan zou mogen vertrekken. Weet jij hier meer van of is dit een onzingerucht?

Ongelooflijk dat Stekelenburg wordt genoemd. Mocht hij nou komen en het beter gaan doen dan Valdés dan hou ik mijn mond wel maar wat heb ik daar een hard hoofd in zeg.

Verder hoop ik ook niet meer op Reina. Hij was geweldig maar is tegenwoordig toch steeds zwakker aan het worden.

Guaita heeft in ieder geval nog veel potentie maar we moeten maar hopen dat die 'foutjes' gister niet meer dan een incident waren.

Neen er zit niets anders op dan verder zoeken of erop achteruit gaan. Valdés mag dan wel wat minpuntjes hebben gehad maar hij had ook enorme pluspunten. De keepers hierboven vormen niet meer dan middelmaat. Prima in elk opzicht, maar niet meer dan dat.

13 februari 2013 om 12:21

Als ze maar van Coutinho van ADO afblijven haha.

On: Lastig genoeg voor Barca, maar ze vinden wel een geschikte keeper, maar die zal absoluut geen Maarten heten.

13 februari 2013 om 17:11

Ik denk dat Reina de beste oplossing is op korte termijn. Je kunt Reina in het doel zetten terwijl je op zoek gaat naar een fatsoenlijke jonge keeper die het niveau van Barça aan kan. Als je bijvoorbeeld ook nog Ter Stegen haalt dan heb je een speler die je rustig kunt brengen en nog veel kan leren. Of ze zetten hun geld in op de jeugd, moet uiteindelijk ook werken. Reina moet alleen gehaald worden als anders een speler in het doel staat die er nog niet klaar voor is. Om Pinto te gaan vervangen met Reina zou ik jammer vinden, dan zie ik hem liever ergens anders een basisplaats houden.

Hoop niet voor Vicente Guaita dat Barcelona gister de wedstrijd tegen PSG gezien heeft...

Steek is een aardige keeper maar geen keeper van wereldklasse,is valdes ook niet maar barca gaat steek echt niet halen.Neuer,Casillas en Buffon zijn uitgesloten en dan kom je denk ik op middelmatige keepers uit.Nou ja Ter Stegen sluit ik niet uit.Bovendien krijgt steek nu toch weer de voorkeur bij roma

Niet eens ter stegen denk het wel dat ze hem ook wel in de gaten hebben gehouden

Enzué, nu niet meer werkzaam voor Barcelona, zegt dat drie namen er bovenuit sprongen.
“het is lastig Valdés op te volgen, maar tegelijkertijd een fraaie uitdaging”, zegt Unzué. “vicente Guaita, Maarten Stekelenburg, José Reina… we hebben de laatste jaren eigenlijk alle interessante namen wel bekeken. De één kort, de ander wat langer”,

.. VZ, waar zegt hij dan in de quote dat die namen er bovenuit sprongen? Hij noemt misschien gewoon drie namen, maar het wordt in jullie eigen zinnetje nu gebracht alsof dat de drie keepers zijn die er kwalitatief of als mogelijke optie uit springen.

Uit dit lijstje enkel Guaita ; Reina kan eventueel nog als tweede doelman maar aangezien Pinto bijgetekend hoeft dat niet en Stekelenburg : neen, dank u wel.

Ik blijf het misplaatst chauvinisme vinden om Stekelenburg als potentieel Barca-doelman te zien.

En VZ spreekt dat drie namen er boven uitsprongen.... Ik hoop dat dit niet het geval is en dat men bij Barca nog ook andere doelmannen heeft bekeken.

Mijn droomkandidaat blijft Courtois maar aangezien die onhaalbaar zal zijn, ga dan maar voor Lloris of Mignolet.

Veel Unitedfans alhier zijn lovend over De Gea.... Ik heb daar mijn twijfels over maar Mancunians kennen hem ongetwijfeld beter dus dan zal hij ook wel valabel zijn zeker ?

13 februari 2013 om 12:53

Lloris is nog maar net bij de Spurs en Levy kennende vraagt hij de hoofdprijs voor zo'n speler. Denk minstens 20 of 25 miljoen euro. En zoveel geld besteedden aan een nieuwe doelman lijkt me niet zo slim.

Mignolet lijkt me een uitstekende kandidaat. Begovic van Stoke City lijkt mij een goede kandidaat één van de redenen waarom Stoke weinig tegendoelpunten incasseert. Er zijn genoeg goede doelmannen te vinden in het buitenland. Ik zou eerder scouten in de Premier League of in de Bundesliga waar ook veel keeperstalenten zitten.

13 februari 2013 om 13:03

Ik denk wel dat Barcelona tot 25 mio euro zal willen gaan voor een topper in doel dus die prijs hoeft niet per definitie een belemmering te zijn.

Met verbazing trouwens de poll bekeken : ik dacht dat Nederlanders niet chauvinistisch waren....

Blijkt dat 56 pct vindt dat Steek de volgende goalie van Barca moet worden en echt dat krijg je alleen maar uitgelegd met chauvinisme, geen voetballende argumenten.

13 februari 2013 om 13:12

Dezelfde stemmers vinden Sneijder nog steeds één van de beste spelers ter wereld samen met Robben. En kijken hun ogen nog steeds uit naar een WK van bijna 3 jaar terug. Chauvinisme ten top ja.

13 februari 2013 om 14:49

Het zou wel dom zijn als Barca 25 miljoen zou betalen voor Lloris terwijl ze hem afgelopen zomer voor 5 miljoen konden halen. Maar goed, ze konden natuurlijk niet weten dat Valdes wilde weggaan.

Ik zie Courtois toch als de beste optie denk ik. Alhoewel ik wel denk dat Stekelenburg veel beter kan dan hij nu doet.

13 februari 2013 om 16:00

Want Chelsea laat een toekomstige top 3 keeper van de wereld zomaar vertrekken? Dat gaat niet gebeuren.

Pfff Stekelenburg...
Dan zie ik nog liever Pinto als eerste doelman.
Wat een gehypte doelman is dat toch, bakt er niks (echt niks) meer van bij Roma.

Doe mij maar Lloris, De Gea, Courtois of misschien Akinfeev.
Blijf het dom vinden dat Barca Lloris heeft laten lopen in de zomer.

13 februari 2013 om 11:17

Lloris vind ik op dit moment de beste keeper ter wereld, hij speelt echt foutloos bij Tottenham! Ik zie hem niet vertrekken daar nu het zo goed loopt.

De Gea, dan zouden ze een echte opvolger voor Valdes hebben, dubieuze keeper.

Courtois blijft bij Atletico waar hij het uitstekend naar zijn zin heeft en gaat op termijn naar Chelsea.

Akinfeev: goede keeper, zou een goede keuze zijn!

Reina is Madrileen, Guita keepte gisteren tegen PSG zo slecht dat ik niet in kan zien waarom ze die willen hebben, dus is Stekelenburg de beste optie van deze 3.

13 februari 2013 om 11:08

Ja, Guaita keepte slecht gisteren, maar hij heeft veel goeie wedstrijden gehad dit seizoen en Stekelenburg heeft geen een goeie wedstrijd gehad dit jaar. Dus waarom zou Barca voor Stekelenburg moeten kiezen?

13 februari 2013 om 11:14

Liever zie ik Vorm of Vermeer naar Barcelona gaan dan Stekelenburg hoor.

Ik heb volgens mij maar 1 wedstrijd van Stekelenburg gezien bij Roma dit seizoen dus ik geloof je als hij nog slechter keept dan Guita. Valencia heb ik wel vaak gezien en hij deed het niet altijd slecht, maar ik heb liever Diego Alves onder de lat, overigens ook een optie voor Barcelona.

13 februari 2013 om 11:11

Dus omdat Guita één match minder keepte is stekelenburg gelijk de beste optie? Dan zou ik op youtube eens naar doelpunten kijken die Maarten binnen kreeg, dan is hij misschien gelijk de slechtste optie als we jou redenatie volgen.

13 februari 2013 om 11:28

Reina komt uit de jeugdopleiding van Barcelona, dat hij geboren is in Madrid lijkt mij verder niet zo relevant.

13 februari 2013 om 11:52

Mijn excuses, dat wist ik niet. Ik dacht dat hij uit de jeugd van Real kwam en toen bij Valencia ging keepen. Sorry.

13 februari 2013 om 11:29

"reina is Madrileen". Ja en? Hij heeft toch al een aantal seizoenen onder contract gestaan bij Barcelona. Nu zou het dus een probleem zijn.

Kenneth Vermeer werd toch ook genoemd?

Wat moet Barca met een belabberde keeper als Stekelenburg die zelfs in zijn Ajaxperiode niet uitblonk.
Reina isal over zijn top heen... Geef me maar een wereldtopper als Courtois

14 februari 2013 om 11:44

Nu overdrijf je... De laatste 2 jaar bij Ajax keepte hij fantastisch.... Samen met een goed Wk... In de competitie was hij goed maar ook Europees liet hij zien over uitstekende reflexen en reddingen te beschikken. Niets voor niets wilde Roma hem toen hebben. Na zijn Ajax periode is er niet veel meer van overgebleven...

Als ik deze 3 namen zie ga ik toch het liefst voor Guita.... Maar toch denk ik dat de beste zet zou zijn om Terstegen te halen

Hahah waarom zet je hier in hemelsnaam een poll neer als je toch weet dat sommige zomaar blind en chauvinistisch stekelenburg gaan aanklikken?? De beste man is gewoon niet van het niveau dat Barca hoort na te streven, keept gewoon erg matig en zal Nooit meer het niveau halen van een topdoelman. Heeft net zoals VD Wiel één goed jaar gehad in 2010 en daar stopt het dan ook. Stekelenburg is een goede doelman voor een subtopper in Europa.. Die doelman van Valencia is een veel betere optie, ook een sterkere lijnkeeper dan Stekelenburg.

Lachwekkend hoe er door sommigen over Stekelenburg wordt gepraat alsof hij alleen ooit 1 goede wedstrijd heeft gespeeld. Ja hij presteert nu erg matig, ik vind het echt drie keer niks hoe hij loopt te keepen bij Roma en Oranje de laatste 1,5 jaar. Echter bij Ajax was hij de laatste jaren geweldig. Het jaar dat ze voorrondes moesten spelen tegen Paok en Dinamo Kiev hebben ze alleen aan Stekelenburg te danken gehad dat ze CL haalden. Hij pakte alles en dat waren écht veel kansen.

13 februari 2013 om 17:15

Kan Barça niet beter gaan voor een keeper die de afgelopen twee jaar goed keepte dan eentje die dat niet eens voor elkaar krijgt? Stekelenburg heeft vroeger goed gekeept ja, maar het gaat erover wie Barça nu haalt, niet twee jaar geleden.

Courtois, graag.

Je zal er veel voor moeten lappen, maar dat is in mijn ogen geen probleem als je ziet dat GK positie bij Barcelona al jaren slecht bezet is en ook de aankomende jaren niet goed bezet gaat worden vanuit de jeugd. Enige oplossing die dan rest is de beurs trekken.

13 februari 2013 om 16:01

Geen probleem? Denk je dat je voor 20-30 miljoen Courtois kunt halen.

Hij is nu al ontzettend goed, top 3 keeper binnenkort, dat gaat heel wat meer kosten.

13 februari 2013 om 17:17

20-30? Als Chelsea ook maar een beetje nadenkt gaan ze eerder tegen de 80 miljoen aanzitten. Buffon kostte ook zo'n 50 miljoen euro, en Courtois heeft ook in mijn ogen de potentie om zo goed te worden. Dus 50 miljoen + inflatie + de veel te hoge bedragen die tegenwoordig betaald worden = wel zo'n 80 miljoen denk ik.

Ongelooflijk hoe Stekelenburg hier afgekraakt wordt zeg. Als hij in vorm is, is hij nog altijd onze beste keeper. Helaas blijkt Italië echter de verkeerde keus. Het lijkt er op dat hij niet in het bezit is van een geweldige talenknobbel, dus lijkt me Spanje ook niet echt handig. Dus om ontopic te blijven: Hij is niet de man voor Barca. Hij moet gewoon naar Engeland gaan (neem aan dat hij wel Engels kan). Het is jammer dat het verhaal Fulham niet doorgegaan is. Hopelijk lukt het in de zomer alsnog om naar een Engelse club te gaan. Dan is hij op het WK in Brazilië de onbetwiste nummer 1 van Oranje!

Courtois is ideaal. Als courtois komt wordt ik echt de meest tevreden Barca supporter ooit en mogen we zelf alle prijzen mislopen voor een seizoen Courtois heeft de kwaliteiten van De Gea op de lijn ( buitenaards voor beide spelers) en daarbij is hij toch nog wat meer 'vent' en 'body' als hij uitkomt. In de lucht is hij namelijk ook een zekerheid. En laat dat nou iets zijn waar Barca nood aan heeft met al die kleine spelers in de selectie.

Maar goed, Courtois zou wel onhaalbaar zijn nu.

Ik vind dat de beste ploeg ter wereld ook een van de beste keepers ter wereld zou moeten hebben en met alle respect voor Stekelenburg, van dat niveau is hij niet. Courtois is de droomkandidaat natuurlijk, maar laat Chelsea hem gaan? Vast niet, ik gok dan ook op Guaita. En ik kan niet goed genoeg over hem oordelen, heb hem te weinig gezien.

Mijn favorieten voor de positie tussen de palen in Camp Nou zijn, met mijn ultieme favoriet al eerst; Thibaut Courtois van Atletico Madrid, Hugo Lloris van Tottenham Hotspur, David de Gea van Manchester United. De rest komt of te kort of is niet haalbaar voor Barça. Met alle respect, Maarten Stekelenburg of Vicente Guaíta zijn geen topkeepers. Pepe Reina begrijp ik nog wel, oud-speler van de club en een grote persoonlijkheid. Een kleedkamer met Pinto en Reina, wat moet dat een feest zijn. Helaas zie ik Reina enkel als opvolger van Pinto en niet als eerste keeper.

13 februari 2013 om 13:24

En Ter Stegen, daar geen fan van? Of vind je hem tekort komen? Want de andere 3 worden denken aardig lastig om binnen te halen. De Gea en Lloris zijn beide eerste keeper bij hun club en Courtois huurling van Chelsea. Dan zal je voor alle 3 toch wel de volle prijs moeten betalen, als hun club hun al wil laten gaan.

Reina is ook niet meer van het niveau van een paar jaar geleden, dus dat is ook geen optie inderdaad.

13 februari 2013 om 13:29

Marc André ter Stegen lijkt me best een aardige keeper, maar een Duitser bij Barcelona is eigenlijk vrij weinig voorgekomen in de geschiedenis van de club. Enkel Bernd Schuster was in de jaren '80 een tijd actief voor de Catalaanse club. De taalbarriére zal erg lastig worden voor die jongen, terwijl Courtois en de Gea al Spaans spreken. Hugo Lloris kan als Fransman makkelijker Spaans leren dan bijvoorbeeld ter Stegen. Zijn keeperskwaliteiten zijn natuurlijk wel geweldig, maar we zullen moeten afwachten hoe de communicatie zal zijn met de centrale verdedigers.

13 februari 2013 om 16:02

Courtois is haalbaar voor Barcelona? Als Chelsea er een prijs op zou moeten plakken ligt die ver boven de 30 miljoen.

13 februari 2013 om 16:46

Onzin, Manuel Neuer gold als één van de beste doelmannen van Duitsland en ter wereld en kostte slechts 22 miljoen. No way dat Courtois dan meer dan 30 miljoen op zou moeten leveren!

13 februari 2013 om 16:49

Dus omdat Neuer voor 22 miljoen is verkocht gaat dit ook gebeuren voor Courtois?

Chelsea heeft het voor het zeggen, als Barça hem echt zo graag wilt moeten ze maar met minstens dat bedrag op tafel komen.

Ik ben er zeker van dat deze transfer nooit gaat gebeuren.

Hoe heette die keeper van Valencia ook alweer, Alves? Ik herinner me dat je hem de beste keeper in La Liga noemde. Enkel zocht ik hem net op op wiki en hij speelt er nog maar sinds 2011. Dacht dat hij al iets langer bij de club zat dus misschien heb ik het over een verkeerde keeper.

die keeper van sporting misschien ruiz patricio of hoe heet die rond de 25 dacht ik heeft el en cl ervaring redelijk jong voor doelman en sporting kampt met problems dus lijkt me redelijk oplossing

Ik heb nog nooit begrepen waarom mensen Stekelenburg zo hoog hebben. Hij heeft een goed WK gekeept en bij Ajax was hij een tijdje in vorm en dat was in de Eredivisie, maar dat is ook wel alles wat hij bereikt heeft. Ik vind het ook goed dat Louis van Gaal eindelijk Tim Krul een kans geeft. Ik vind hem nu al beter dan Stekelenburg, plus dat hij nog een aantal jaar jonger is. Ik snap dan ook totaal niet wat Barca met Stekelenburg moet, hij komt gewoon kwaliteit te kort. Bij AS Roma slaagt hij al niet dus laat staan bij Barca. Nee doe mij dan maar Reina of Guaita. Reina is een jeugdproduct, maar ik zie liever Guaita, vanwege zijn leeftijd.

misschien begovic iets voor barca. stoke heeft al een goede opvolger met butland dus kunnne ze geld verdienen met begovic om weer een nieuwe versterking te halen en heeft barca met begovic een jonge en uitstekende keeper.

Courtois, Lloris en De Gea zijn de beste opties maar of die zullen vast veel kosten. Misschien eens proberen bij Rui Patricio, die speelt echt in een waardeloos elftal.

Guaita presteerd goed maar Reina en Steek niet. Ik zie Barcelona gewoon voor een keeper gaat die het goed doet zoals Diego Alves, Rui Patricio,Cassila of als ze echt een topper willlen Marchetti.

Vincente Guaita...
Reina is veel minder dat Stekelenburg, daarvan weet je dat 'ie om de zoveel tijd blunders maakt.
Stekelenburg maakt nu niet een bepaald goeie periode door, en dat heeft niet alleen met het Italiaanse voetbal te maken want als je daar al een paar standballen tegenhoudt richten ze al een fanclub op speciaal voor jou - ook voor reservekeepers.
Ik vind het bizar dat hij nog geen woord Italiaans spreekt - zwaar onprofessioneel!!
Daarom zou ik voor die Guaita kiezen.
Maar ik weet zeker dat Barca voor die Reina gaat, omdat hij daar al tweede keeper is geweest, en uit eigen jeugd komt.
Wel vaag dat het een Madrileen is overigens...

Barcelona opzouten met lompe keepers aan te trekken.
Alleen Vicente Guaita komt echt in aanmerking. Eindelijk gaat Valdez weg, dus maak meteen gebruik van deze gelegenheid en trek een goede keeper aan.

Een aanvaller is niet nodig dit jaar.

Trek liever 2 verdedigers en een keeper. Dat is wat wij nodig hebben.
Een verdediger die op rechts en midden kan voetballen. Als Alves er niet is dan heb je een goede vervanger.

13 februari 2013 om 13:31

Je doet je naam geen eer aan. Op rechts hebben we al Martin Montoya en centraal achterin is er slechts één verdediger nodig met de aanwezigheid van Marc Bartra, Marc Muniesa, Eric Abidal, Andreu Fontás, Carles Puyol, Javier Mascherano en Gerard Piqué. Heb je Vicente Guaíta tegen Paris Saint Germain gezien? Blijkbaar niet, wat een vreselijke blunderkeeper is dat! Dan maar een keer een bak met geld uitgeven voor een absolute topper!

13 februari 2013 om 16:06

Op Fontas kun je echt niet rekenen, met alle respect maar die is echt niks voor het niveau dat Barca nastreeft. Een aantal jaren geleden werd die al toptalent en de opvolger van Puyol gezien maar ik vond hem toen al te kort komen. Bartra kan een goede back-up maar in Muniesa zie ik de meeste potentie. Een geweldig talent en zo compleet als verdediger, jammer alleen van zijn blessure.

Je kunt Guaita niet op een wedstrijd afreserveren anders is er meteen geen enkele topkeeper meer over.

13 februari 2013 om 16:47

Voor de volle honderd procent mee eens, ook ik zie in Muniesa de meeste potentie en Fontás is maar een matige verdediger. Maar dat betekend niet dat er nu opeens twee verdedigers nodig zijn. Met Botía erbij heb je er meer dan genoeg.

ter stegen ,guaita,diego alves zijn zeker kandidaten voor die plek ik hoop op een goeie doelman voor barca stekelenburg word het inderdaad niet denk dat hij dat niveau niet aankan

Maarten stekelenburg sowieso niet. Omdat hij een nederlandse keeper is wil iedereen hem daar zien keepen. Maar hij heeft niet genoeg kwaliteiten om valdez te vervangen. Zou wel leuk zijn maar niet slim.

Deze drie namen stellen mij niet gerust. Unzué heeft echter geen idee wat er nu allemaal speelt binnenskamers.

Heb het volste vertrouwen in de technische staf van Barcelona en weet zeker dat er een waardige vervanger komt te staan. Misschien aankomende zomer, en anders een jaar later.

Visca el Barça!

Als Valdes deze zomer vertrekt zou ik Vermeer halen.
Natuurlijk snap ik wel dat het niet gebeurd, maar hij is aan een uitstekend seizoen bezig en daarbij komt ook nog dat hij het systeem kent en een meevoetballende keeper is.

Maarten Stekelenburg was op het WK nog wereldtop, behoorde toen tot de beste doelmannen. Nu hoort hij niet eens bij de subtop. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar ik denk niet dat Barcelona een serieuze optie is. Stekelenburg moet eerst weer eens ergens gaan keepen waar hij kan terug groeien naar het niveau van het WK. Hij was in dat jaar weergaloos (met als toppunt de uitwedstrijd bij Real).

Persoonlijk vind ik Guaita het best passen bij Barcelona.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren