Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Nieuwe Fàbregas' verlaat Europa en verrast met overgang naar Brazilië

Laatste update:

Er was een tijd dat Frán Mérida werd gezien als de nieuwe Cesc Fàbregas, maar dat is lang geleden. De middenvelder brak niet door bij Arsenal en vertrok naar Atlético Madrid, maar slaagde daar ook niet. Hij speelde sinds de zomer in de Segunda División voor Hércules en vervolgt zijn loopbaan nu bij het Braziliaanse Atlético Paranaense, dat Mérida heeft binnengehaald.

/

De 22-jarige Spanjaard had weliswaar een basisplaats bij Hércules, maar omdat de voormalige werkgever van Royston Drenthe en Piet Velthuizen met financiële problemen kampt, was de club bereid om mee te werken aan een transfer. Het is niet bekend hoeveel Paranaense betaalt voor Mérida, die in Brazilië voor een jaar gaat tekenen, met een optie voor een extra seizoen.

"Ik wil iedereen bij de club bedanken", zei Mérida. "Hércules beleeft een moeilijk seizoen, maar hopelijk komt alles goed. Ik ben aan de ene kant teleurgesteld, omdat ik hier in de zomer voor vier jaar heb getekend, maar ik ben aan de andere kant ook gelukkig met deze deal. Ik blijf genieten van het spelletje en ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zal veel meer gebeuren in de toekomst, dat goede spelers van Europa naar Brazilie gaan. Voornamelijk Brazilianen en ook dertig-jarige spelers die daar afbouwen.

12 februari 2013 om 11:28

Ik hoop dat je met goede spelers niet Merida bedoeld want die heeft werkelijk overal gefaald.

12 februari 2013 om 11:38

Nou ja bij arsenal zou die niet gefaald zijn, was toen echt een leuke speler hij had denk ik alleen verkeerde verwachtingen. Hij dacht dat die effe direct basis speler zou worden en hij miste ook wel de karakter mischien die fabregas wel had toen die pas kwam die kreeg toch knap speeltijd tussen de legendes. Daarna is hij wel helemaal gefaald hij werd toch toen binnengehaald door atletico als een grote speler. Mischien al centen genoeg en niet gemotiveerd om te willen overtuigen.

12 februari 2013 om 13:22

Motivatie was vaak zijn probleem! Na aguero had Atletico geen speler achter de spits meer en daar werd Fran Merida volgens mij voor gehaald. de plaats waar vorig jaar Diego bijvoorbeeld stond.
Fran Merida heeft naar mijn idee zelfs een beter afstandsschot als Fabregas maar mist de reactiesnelheid en het overzicht soms een beetje. zet hem 3 jaar in La Masia en het wordt een topper. Maar dat kan natuurlijk niet meer!
Ik hoop alleen maar dat het nog een topper gaat worden! gun die jongen het beste en vond hem eigenlijk vaak heel leuk spelen!

12 februari 2013 om 17:40

Hij had een heerlijke pegel in zijn linker, ik zag hem wel in de jeugd spelen en dan denk je wow leek net een zaalvoetballertje op het veld. Maarja brazilie he wie neemt het die jongen kwalijk prachtig land nieuw avontuur waarom niet?

12 februari 2013 om 11:29

Waarom gaat dat veel meer gebeuren in de toekomst? Zie jij een trend die ik niet zie?

12 februari 2013 om 14:36

Omdat Brazilië een wereldeconomie aan het worden is en de clubs daarom ook vaak hetzelfde of nog meer kunnen gaan bieden dan Europese clubs

12 februari 2013 om 15:32

Dus we kunnen ook verwachten dat alle spelers ineens naar India vertrekken?

12 februari 2013 om 15:54

India is toch niet te vergelijken met Brazilië? In India spelen ze naar mijn weten vooral cricket, terwijl Brazilië toch een echt voetballand is. Daarnaast ligt het niveau er vele malen lager dan in Brazilië.

12 februari 2013 om 16:04

Ik reageer alleen maar op het matige relaas van de.cobra. Blijkbaar is het worden van een wereldeconomie de reden dat 'meer spelers' in de toekomst naar het land vertrekken. Soit.

12 februari 2013 om 19:57

Precies, kijk maar naar China, die zitten er ook voetballend aan te komen, dat is ook dé toekomstige wereldeconomie.

12 februari 2013 om 22:36

Voor de domme mensen hierboven, wat is de nr 1 sport in India en China en wat is het in Brazilië?
Matig relaas? Gebruik anders je hersens even aub.
1. Brazilië heeft 200 miljoen voetbalgekken.
2. Brazilië wordt rijk (zegt de B in Brics je iets?)

Wat volgt is dat ze de toekomstige Robinho's kunnen houden en spelers van overal kunnen halen.

13 februari 2013 om 08:38

Andere mensen 'dom' noemen siert je niet; jij bent duidelijk niet goed in argumenteren. Je quote luidde als volgt:

"de.cobra 12 februari 2013 om 14:36 #402 Omdat Brazilië een wereldeconomie aan het worden is en de clubs daarom ook vaak hetzelfde of nog meer kunnen gaan bieden dan Europese clubs "

Hierbij leg je een duidelijk causaal verband tussen het worden van een wereldeconomie van Brazilië en een toenemende trek van voetballers naar Brazilië. Daarom is mijn vraag: "gaat iedereen dan ook naar India trekken, aangezien dat ook een flinke wereldmacht aan het worden is op economisch terrein?", zo dom nog niet.

Als je de voetbalachtergrond van Brazilië had gebruikt in je relaas was alles in één keer duidelijk geworden.

Inhoudelijk: Rusland is ook geen 'echt' voetballand. In de Ussr/gos-tijd hebben ze wat resultaten geboekt, maar de nationale competitie is nooit echt van de grond gekomen / geweest. Net zoals in China. De kans dat India een voetballand gaat worden zie ik duidelijk in dit rijtje: geen voetbalachtergrond maar (potentieel) schathemelrijk.

12 februari 2013 om 11:31

Duidelijk een gevalletje artikel niet gelezen, een apeler die bij in de 2e divisie speelt en mislukt is bij atletico zou ik geen echt goede speler noemen.

ik vind hem helemaal niet lijken op fabregas, hele andere spelersstijl

12 februari 2013 om 12:45

Ja is ook zo, alleen media en/of 'insiders' doen dat toch al gauw. Zo zijn er al talloze spelers vergeleken met Zidane.
Zodra ze Frans zijn, uitblinken en op het middenveld spelen zijn ze "de nieuwe Zidane"

- Gourcuff
- Martin
- zelfs Ribery

Met andere woorden, dit soort berichten of vergelijkingen kan je nooit serieus nemen want Zidane is Zidane en als Martin nou bijvoorbeeld net zo belangrijk voor club en land zou zijn, is het nog steeds Martin en niet Zidane

ON: Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel meer van deze jongen verwacht had. Ookal was de vergelijking met Fabregas destijds overtrokken, dan mag je wel verwachten dat deze jongen iets kan en toch wel zal slagen.
Jammer dat ie nu op 22-jarige leeftijd naar Brazilië verhuisd want nu zie je hem niet snel meer in Europa..

Hopen dat ie zich daar wat beter kan ontwikkelen!

12 februari 2013 om 13:01

klopt, net als pato zonde dat hij naar brazilie gaat

12 februari 2013 om 13:04

Dát is helemaal jammer ja! Wat een talent heeft die jongen maar ik denk dat de Europese clubs hem wel nauwlettend in de gaten zullen houden.
Of ie fit blijft en of ie blijft presteren want ik vergeet nooit meer hoe hij even binnen 5 seconden van de middenlijn naar het doel van Valdes sprintte en scoorde..
Geniaal!

Toch weer jammer hoe een veelbelovend talent met te weinig geduld het weer helemaal kan verknoeien. Was toch een een hele leuke speler aan het worden een goede spelmaker met een geweldige linkerbeen. Hij had toen inderdaad een aantal geweldenaren voor zich maar nu had die zeker een basisplaats kunnen afdwingen, vorig seizoen al. Het lijkt mij ook meer een mooie weers voetballer en daarom totaal niet geschikt voor het engelse weer en voetbal. Zelfde voor carlos vela ook een enorm talent die 10 keer beter is als gervino en walcott maar niet kan aarden in engeland jammer.

12 februari 2013 om 11:37

Alleen kan je Vela niet echt vergelijken met flankspelers als Walcott en Gervinho vind ik.
Vela was bij Arsenal een spits die centraal speelde, maar omdat ze daar van Persie al hadden staan is hij vaker aan speeltijd toegekomen op de flank. Daar was de ruimte vrij om hem aan spelen toe te laten komen. Helaas is Vela ook nooit echt doorgebroken. Toch ook wel teleurstellend, aangezien hij bij Arsenal bestempeld werd als groot talent.

12 februari 2013 om 11:45

Van persie destijds lag toen volgens met zijn benen gestrekt op de behandelbank in de medische ruimte ;p. Hij had adebayor voor zich??? Maar ik vind vela meer iets hebben van een flank speler actie maken naar binnen en dan schieten. Het is ook alleen maar ter vergelijking he vela zou nu prima spits kunnen spelen. Wenger wilde hem houden maar helaas wilde vela volgens mij zelfs weg en is al verkocht volgens mij. Wat hij in de preseason wedstrijden liet zien was ongelooflijk zoveel techniek en souplesse, zou rvp wel kunnen doen vergeten maar ja aan mooie weers voetballers heb je niets.

12 februari 2013 om 12:03

Klopt. Vela wilde inderdaad zelf weg, omdat hij geen mogelijkheden zag tot veel speelminuten. Daarnaast gaf hij ook meerdere keren aan dat hij (na veel verhuurperiodes) weg wilde bij Arsenal en gelukkig was in Spanje, waar hij 3x verhuurt werd (salamanca, Osasuna en Real Sociedad).

Bij Arsenal heeft hij in 3 jaar tijd dat hij bij het eerste elftal zat maar 29 wedstrijden gespeeld, waarvan het grootste gedeelte als invaller (en inderdaad vaak als flankspeler).
Ik kan me ook nog goed herinneren dat Wenger ook zei, dat Vela's nadeel was dat hij te klein zou zijn (overigens wel grappig, aangezien Walcott nu vaker in de spits staat).
Daarnaast had Arsenal ook nog Adebayor en Bendtner onder contract, die de voorkeur kregen boven hem. Na het vertrek van Adebayor kwam van Persie in de spits te spelen, dus zijn kansen op speeltijd bleven gering.

Dat Vela volgens jou meer als flankspeler tot zijn recht komt is denk ik meer omdat hij behendig en vrij technisch is. Al vind ik dat nog steeds niet reden genoeg om hem daar te posteren. Tactisch en positioneel was hij gewoon goed in de spits. Alleen is het er nooit helemaal uitgekomen.

Wat Merida betreft is het meer zijn ongeduld geweest dat hem parten is gaan spelen. Ook dat is de reden geweest dat hij naar Arsenal vertrokken is. Uiteraard ook omdat hij daar meer kansen op slagen was.
Juist op het moment dat van Persie in de spits is gaan spelen is hij vertrokken. Weer een jaar daarna is Fabregas vertrokken, dus als hij nog 1 jaar gewacht had, dan had hij gewoon kans op meer speelminuten (wat Wenger overigens ook meermaals aangegeven had).
Maar goed, een vertrek van de een is weer een voordeel voor de ander.

12 februari 2013 om 17:37

Ja als je zo terugkijkt dan had die vele goede concurentie inderdaad, toen had wenger ze ook voor het uitkiezen. En nu zou die om een vela smeken bij wijze van. Zo kan het gaan in het voetbal.

12 februari 2013 om 12:02

Vela was echt een enorm talent ook, ja. Een spits met een techniek om je vingers bij af te likken. Ik zweer dat de helft van de goals die hij voor ons heeft gemaakt stiftjes waren, zo comfortabel was hij met de bal. Jammer dat hij de mentaliteit niet kon opbrengen bij Arsenal. Hij was gewoon te dik en op topniveau in Engeland moet je simpelweg conditioneel in orde zijn. Jammer dat het er nooit uit gaat komen, maar dat zie je natuurlijk wel vaker. Herinnert zich iemand Arturo Lupoli of Jérémie Aliadière nog? Ik kan me herinneren dat niemand minder dan Dennis Bergkamp de laatstgenoemde het grootste talent wat hij ooit had gezien noemde. Je weet helaas nooit zeker of iemand het gaat maken.

Edit: spellingsfout*

12 februari 2013 om 17:33

Aliadiere weet ik nog ja. Maar ik betwijfel of bergkamp dat echt bedoelde zo geweldig was het niet. Hard werken en discipline telt tegenwoordig meer dan ooit mee. Met een beetje fit zijn red je het niet. Jammer ook quincy abeyie heeft het zo verpest ken je die nog? Wat een beest was dat zeg. De hoge salarissen voor jonge jongens maakt het ook dat ze minder gemotiveerd zijn vooral de buitenalndse speler die naar europa komen voor een goed bestaan. Als ze dat hebben dan is er weinig om nog voor te voetballen buiten dat ze het gewoon leuk vinden. Een ronaldo heeft bewezen dat je met hard werken een van de beste van de wereld kan worden.

Als hij nu geduldiger was geweest en genoegen nam met een minder salaris, dan was dit natuurlijk nooit gebeurd. Maar goed, dat is weer het "als" verhaal.

Jammer dat het zo gelopen is voor hem, want talent had hij zeker. Ik ben hem na zijn Arsenal tijd uit het oog verloren, dus ik zou eigenlijk niet weten of hij kwalitatief nog van waarde kan zijn voor een leuke club in Europa. Al is deze overgang naar Brazilië ook wel veel zeggend.
Wel mooi voor de jongen dat hij weer aan spelen toe komt bij een leuke club in Brazilië. Hopelijk voor hem kan hij daar van waarde zijn.

Jammer dat hij de verwachtingen niet heeft kunnen waarmaken bij eerdere clubs. Als Hercules in financiële problemen zit en hij het ook niet erg vindt om te gaan, kan hij dan inderdaad beter zijn heil ergens anders gaan zoeken. Een avontuur in Brazilië is natuurlijk altijd mooi voor zo'n jongen, ondanks dat de voetbal competitie daar niet heel hoog wordt gewaardeerd.

Wat is dat Hércules ver afgezakt! Grote financiële problemen en ze staan 20e (!) van de 22 in de Segunda División. Wat betekent dat als ze op die positie blijven staan, ze wéér degraderen. Slechts twee jaar terug speelden ze nog in de de Primera División.

Ik ben nog niet eens begonnen over Xerez. Xerez degradeerde drie jaar geleden naar de Segunda División en staan nu laatste (!). Wat evenals Hérucles betekent dat ook deze ploeg lijkt af te stevenen op degradatie.

Racing Santander dat voor de degradatie van vorig seizoen al steevast een aantal seizoenen keurig meedraaide in de middenmoot van de Primera División, staat 21e (!) en lijkt opnieuw een niveau te dalen.

Sporting Gijón degradeerde vorig seizoen naar de Seguna División en staat nu slechts veertiende. Ze staan maar vijf punten voor op een degradatieplaats.

Een andere tegenvallende ploeg is Real Murcia. Deze ploeg degradeerde in 2008 en staat achttiende.

Recreativo, dat in 2009 degradeerde staat negende. Ook dit is uiteraard tegenvallend. Recreativo werd dat seizoen laatste, één plaats onder Numancia, dat vijftiende staat.

Villareal, de gedoodverfde kampioen, staat slechts zevende en moet strijden om een plek voor de play-offs. Deze ploeg was de afgelopen jaren een suptopper en een aantal jaar zelfs een topploeg (onder uiteraard FC Barcelona en Real Madrid) in de Primera División.

De enige ploeg die de afgelopen jaren degradeerde en toch redelijk tot goed presteert is Alméria. Deze ploeg staat tweede onder Elche, de ploeg van de Nederlandse spits Berry Powel, oud-speler van onder meer ADO Den Haag, FC Groningen en de Graafschap. Het verschil is tien punten.

Even terug naar het onderwerp. Jammer dat het er niet van gekomen is. Werd als grote jongen binnengehaald maar nu blijkt er niets van over te zijn. Ontzettend jammer!

12 februari 2013 om 11:46

Dat heeft ook grotendeels met beleid te maken.
Dit is ook al het 2e seizoen dat Hercules de salarissen van spelers niet kunnen betalen, of niet geheel kunnen betalen. Dat was ook al het geval bij Drenthe en Velthuizen, zoals in de tekst boven al aangegeven wordt.
Juist omdat ze geen geld meer hebben vertrekken alle dragende spelers en kunnen ze dus ook geen versterkingen binnenhalen. Dus dan is het ook niet meer dan logisch dat het zover afzakt.

12 februari 2013 om 11:49

Dit kan inderdaad als schrijnend gezien worden dat al deze clubs zo ver afzakken in korte tijd.
Maar ik denk dat het ook toegeschreven kan worden aan de sterkte van de andere Spaanse clubs. Je kunt je blijkbaar niet veel kwaliteitsverlies permitteren (wat haast inherent is aan een degradatie) omdat de clubs die een divisie lager spelen zelf ook van prima niveau zijn.

Hetzelfde fenomeen zie je, vind ik, ook in Duitsland. Neem bijvoorbeeld Sankt Pauli, Bochum en Köln die 13e, 14e en 7e staan in de 2e Bundesliga. Of in de 3e Bundesliga waar Karlsruhe aan de leiding gaat, deze ploeg speelde een paar jaar terug ook nog in de Bundesliga, Bielefeld (4e) en Hansa Rostock (10e) wat toch ook jarenlang een vrij degelijke Bundesliga club is geweest.

12 februari 2013 om 11:56

Om nog maar te zwijgen over Alemannia Aachen, een club die ik vrij regelmatig bezoek. Ze bungelen nu onderaan de 3. Liga en degraderen door financieel wanbeleid naar de regionalliga

13 februari 2013 om 00:09

heerljik stadion heeft alemannia. Ook een heerlijk publiek. Zonde van het klotebeleid zeg..

ot; persoonlijk wordt ik n beetje moe van al die verhalen van mislukte talenten.
Natuurlijk is het erg zonde, en zal je het jammer vinden (vooral als je hem vroeger bewust hebt zien spelen, of zelfs persoonlijk hebt gekend).

13 februari 2013 om 00:50

Is het echt zo erg daar? Die degradeerden in 2006/2007. Ze wouden vorig seizoen weer meedoen om de bovenste plekken om weer te promoveren naar de 1. Bundesliga! Ik wist dat ze uiteindelijk degradeerden, één plaats boven Hansa Rostock. Volgens mij hebben die er ook maar één seizoen gespeeld omdat ze twee jaar terug ook al in de 3e Bundesliga uitkwamen. Ook Karlsruhe degradeerde. Bielefeld had ook al ernstige financiële problemen en behaalde volgens mij nog geen 20 punten. Maar staat Alemannia Aachen echt zo laag? Dat is wel heel erg. Erg zonde!

12 februari 2013 om 11:50

Het niveau van de Segunda Division wordt vaak onderschat, bijvoorbeeld Elche speelt aantrekkelijk, aanvallend voetbal en heeft daar ook succes mee. Zou het geweldig vinden als zij promoveren naar de Primera Division! Villarreal is eigenlijk ook gewoon een topploeg, maar het verlies van Santi Cazorla is ze zwaar gevallen en zijn toen afgegleden in La Liga. De Gele Onderzeeërs zijn één van m'n favoriete ploegen in Spanje, ze proberen bijna altijd mooi voetbal te spelen. Was er wel goed ziek van toen ze vorig seizoen degradeerden!

12 februari 2013 om 13:35

Die clubs hebben dan ook geweldige jeugdopleidingen waar ze de vruchten van plukken, je ziet ook in de Spaanse jeugdselecties dat er spelers van onbekende clubs mee zijn die niet in de eerste divisie spelen. Elche is een van die clubs die een geweldige jeugdopleiding heeft, veel PD spelers hebben daar ook gespeeld.

12 februari 2013 om 11:53

Hercules is zeer zeker ver afgezakt, ik volg de ploeg nu een aantal jaren en wat ik constateer is dat er een echte spits mist. Men heeft nu alleen Javier Portillo (ex-real) die wel zijn doelpuntjes kan maken. Verder snap ik helemaal niets van het hele beleid van Hercules als je naar hun selectie kijkt. Deze selectie is namelijk ontzettend groot en bestaat voor een groot deel uit spelers die de dertig al ruim gepasseerd zijn, op deze spelers is ook al geen winst meer te behalen uit eventuele transfers dus. Toen Hercules aan het begin van dit seizoen bekend maakte Merida binnen te hebben gehaald had ik hier hoge verwachtingen van, het is er echter nooit uitgekomen helaas.. Wat betreft de ploegen die je net allemaal noemde, de lage klasseringen van deze ploegen hebben denk ik te maken met het hoge niveau van de Segunda Division. Ben recentelijk naar een wedstrijd van koploper Elche tegen Numancia geweest en wat ik daar merkte was dat het niveau gewoon ontzettend hoog lag, het spel was erg technisch en verzorgd.

13 februari 2013 om 00:53

Erg jammer. Maar ik heb persoonlijk niet zoveel met de club als ik las hoe ze met sommige spelers omgingen. Ik begrijp dat het niveau hoog is, maar wat ik me dan afvraag is waarom al die ploegen nooit in de Primera División hebben gespeeld en al die andere laaggeklasseerde ploegen wel, best vaag eigenlijk.

Merida zit nu hard te balen dat hij Arsenal de kans niet gaf om daar zijn loopbaan te beginnen. Wenger had leuke plannen met hem en had zeker genoeg kansen gegeven. Was een groot talent des tijds. Maar als je mentaal niet kan aarden in Engeland en geen geduld hebt dan houd het op.

12 februari 2013 om 12:07

Hij heeft inderdaad zijn eigen ruiten ingegooid. Eigenlijk ook zonde hoe het met hem verlopen is, aangezien hij ook totaal niks aan de huidige situatie kon doen.
Als Merida nog 1 seizoen gewacht had dan was hij sowieso aan spelen toegekomen, aangezien Fabregas toen vertrok naar Barcelona.

Het volgende voorbeeld van een ongeduldig talent uit La Masía, hij had namelijk gewoon een contract kunnen tekenen bij Barcelona en daar voor z'n kans kunnen gaan. Gezien het feit dat Sergi Roberto een kans heeft gekregen die in mijn ogen minder talent heeft dan deze jongen, was een contract in Catalonië misschien verstandiger geweest. Helaas kwam Arsenal langs met een flink salaris, meer dan bij Barça geboden kon worden en maakte hij de overstap. Daar slaagde hij net als Giovani dos Santos, een ander voorbeeld van een ongeduldig talent, niet en glijd hij langzaam af. Hopelijk weet hij het plezier weer terug te vinden in Brazilië, het ga je goed Fran Merida!

12 februari 2013 om 12:13

Niet lullen kerel. Merida en diens begeleiders zagen het somber in bij Barcelona omdat er zoveel jeugd van buitenaf werd toegevoegd aan La Masia, daarom bood zijn zaakwaarnemer hem aan bij o.a Real Madrid, Ac Milan en Arsenal. Uiteindelijk vertrok hij bij Arsenal en kreeg pas 2 jaar daarna een professioneel contract.

Merida heeft de mentaliteit gewoon niet. Hij wilde kennelijk niet knocken voor een plek bij Barcelona, wilde niet wachten op zijn kans bij Arsenal en kon de laatste stap niet maken bij Ateltico Madrid. Tientallen voorbeelden per jaar waar het hetzelfde vergaat.

12 februari 2013 om 12:28

Dat is inderdaad de andere kant van de medaille, maar feit blijft gewoon dat hij bij Barcelona is vertrokken en bij Arsenal een significant hoger salaris ging opstrijken. De reden daarachter kende ik niet, maar als jij dat zegt zal het wel waar zijn. Barcelona had vertrouwen in het kunnen van Fran Merida en wilde hem ook graag een contract aanbieden, maar mocht dat niet omdat de wetgeving in Spanje dat niet toestaat. Op 17-jarige leeftijd mag enkel een pre-professioneel contract worden getekend, wat het voor Engelse clubs makkelijk maakte om hem te contracteren.

Maar je hebt wel gelijk, hij wilde blijkbaar niet vechten voor z'n plaats en is mentaal ten onder gegaan in Engeland. Je ziet het ook wel vaker in La Masía zelf; sommige spelers hebben wel het talent om het eerste te halen, maar vallen op mentaal aspect af omdat ze nooit hebben gevochten voor hun plek. Zo ook het geval met Bojan, die kon het niet aan dat hij op de bank moest zitten.

12 februari 2013 om 12:42

Dat is overal het geval. Er zijn zo ontzettend veel gevallen die de stap naar het eerste niet kunnen maken. Vrijwel iedere doorgebroken speler heeft ergens in zijn jeugdloopbaan een teamgenoot gehad met meer talent, die het uiteindelijk niet gehaald heeft. Velen verdwijnen zelfs helemaal uit het profvoetbal.

Merida kwam op zijn 15e bij Arsenal, dus er was geen sprake van een grote zak geld.

Geen enkele speler is van Barcelona naar Arsenal gegaan voor het geld trouwens. Het bezwaar van het verschil in regeling is juist dat Barcelona er een te lage vergoeding voor krijgt omdat ze geen transfersom kunnen vragen. Daar staat echter wel tegenover dat Barcelona heel Spanje kan leegroven zonder dat het aan een transfersom hoeft te voldoen.

12 februari 2013 om 12:48

Natuurlijk waren de financiën niet het hoofdargument om naar Arsenal te vertrekken, maar het is wel degelijk zo dat ze meer gaan verdienen in Engeland. Veel meer zelfs! Omdat er bij talenten onder de 18 jaar geen professioneel contract kan worden aangeboden is er ook een maximaal salaris aan gebonden, waardoor een overstap naar bijvoorbeeld Engeland aantrekkelijk is. Eigenlijk vind ik het niet zo erg dat er wat talenten naar Arsenal gaan, dat is namelijk een geweldige club om in te groeien naar een absolute topper. Zolang jullie maar niet Sergi Samper of Gerard Deulofeu weghalen ben ik tevreden, die jongens worden absolute toppers! Jon Toral en Hector Bellerin hebben onlangs de overstap gemaakt, weet jij hoe ze het doen in de jeugdelftallen bij de Gunners?

12 februari 2013 om 13:39

Bellerin doet het echt geweldig, was een tijd geblesseerd geweest maar is nu weer terug op niveau. Toral deed het voor zijn blessure niet slecht maar helaas sukkelt hij mer blessures.

In brazilie zijn de salarissen ook niet meer zo laag, dat het best een uitdaging is, om daar te gaan spelen. Zal in de toekomst wel meer gaan gebeuren, de economie doet het nog steeds goed daar, daar profiteerd het voetbal aan mee natuurlijk.

Weer een typisch geval van een jongen de hemel inpraten. Hij had echt wel talent, maar mentaal had hij blijkbaar niks, want ik heb niet het idee gehad dat hij ooit voor zijn plek heeft gevochten. Zonde dat hij terug gaat, maar aan de andere kant, er bestaan nog zoveel andere nieuwe 'messi's', 'ronaldo's' en 'ronaldinho's' dat we er eentje niet zullen missen.

12 februari 2013 om 12:44

Merida is een Spanjaard en geen Braziliaan. Dus hij gaat niet terug, tenzij hij er eens op vakantie is geweest

12 februari 2013 om 12:57

Uit Europa gaat, ook prima. Het gaat mij om het feit dat er zoveel talentjes de lucht in worden geprezen als de nieuwe ... en dat er daar zoveel van mislukken.

12 februari 2013 om 13:00

Ik kan ook slecht tegen die vergelijkingen, maar dit is ook grotendeels wat de media ervan maakt om de speler dan makkelijker te beschrijven is.
De opvolger van of de nieuwe van, daar erger ik me ook altijd aan.
Al is dit iets, wat er toch altijd zal blijven. Dus we moeten er maar mee leren leven denk ik.

Wordt dus teamgenoot van een ander voormalig Arsenal talent : Pedro Botelho

Jammer, misschien komt hij over 2-3 jaar wel weer terug? Betekent niet het einde in Europa.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren