Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Newcastle legt negende (!) Fransman voor vierenhalf jaar vast

Laatste update:

Newcastle United wilde Loïc Rémy aantrekken als vervanger voor de aan Chelsea verkochte Demba Ba, maar de aanvaller koos voor Queens Park Rangers. Newcastle schakelde over naar plan-B en haalt nu alsnog een spits uit Frankrijk, want Yoan Gouffran zal worden overgenomen van Girondins Bordeaux. De aanvaller meldt zelf op Twitter dat de deal is afgerond.

/

De 26-jarige Gouffran speelde vierenhalf jaar voor Bordeaux en gaat voor een onbekend bedrag naar Newcastle, dat dit seizoen strijdt tegen degradatie. "Ik wil iedereen die mij gesteund heeft bedanken", schrijft Gouffran. "Ik bedank ook de clubleiding en de technische staf, door wie ik heb kunnen groeien als speler. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en ik hoop dat iedereen mijn beslissing kan respecteren. Woensdag zal ik een speler van Newcastle United zijn."

Gouffran wordt de negende (!) Franse speler van Newcastle, dat dinsdagavond ook de transfer van Mapou Yanga-Mbiwa afrondde. De 23-jarige verdediger is voor ongeveer tien miljoen euro overgenomen van Montpellier en tekende voor vijfenhalf jaar bij the Magpies. Eerder deze maand werd ook rechtsback Matthieu Debuchy weggehaald uit de Ligue 1 en Hatem Ben Arfa, Mehdi Abeid, Romain Amalfitano, Yohan Cabaye, Sylvain Marveux en Gabriel Obertan speelden al bij Newcastle, dat zestiende staat in de Premier League.

Update 23 januari 22.00 uur - Newcastle legt negende (!) Fransman voor vierenhalf jaar vast
Yoan Gouffran meldde dinsdag al dat hij een dag later een contract bij Newcastle United zou gaan tekenen en heeft niet gelogen. The Magpies maken op de website van de club melding van de komst van de aanvaller, die is overgenomen van Girondins Bordeaux en voor vierenhalf jaar heeft getekend. Gouffran, die ongeveer twee miljoen euro kostte, gaat met rugnummer 11 spelen en is na Mapou Yanga-Mbiwa, Mathieu Debuchy, Hatem Ben Arfa, Mehdi Abeid, Romain Amalfitano, Yohan Cabaye, Sylvain Marveux en Gabriel Obertan de negende Fransman bij Newcastle.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

en nu benieuwd wat er met Pardew gebeurt heb geruchten gehoord dat zijn nog 8jaar lopende contract word ontbonden zou zonden zijn prima trainer

22 januari 2013 om 21:25

Zijn contract zal nooit door Newcastle zelf ontbonden worden .

22 januari 2013 om 22:09

dat Pardew een 8-jarig contract heeft wilt neit zeggen dat hij 8 jaar krijgt uitbetaald.
diverse bronnen beweren dat er maar 1 jaar wordt uitbetaald als Newcastle Pardew op straat zet. er zullen vast wel voorwaarden voor zijn dus misschien bij direct degradatiegevaar dat die clausule geldt.

22 januari 2013 om 22:41

Pardew moet gewoon blijven. Schokeffect vind meestal niet plaats.

En de 9de Fransman... Oei oei oei... Ik denk dat Arsenal er al 90 gehad heeft...

22 januari 2013 om 22:46

Ik denk dat het in dit geval gaat om de negende Fransman die op dit moment bij Newcastle speelt.

Cote d'azur aan de noordzee. Hebben ze daar zoveel talent in Frankrijk?

22 januari 2013 om 21:57

Talent niet maar , Het lijkt erop dat Frankrijk een kolonie wil gaan vestigen in Engeland !

22 januari 2013 om 22:37

Over talent gesproken. Het talent Abeid is van oorsprong geen Fransman? Hij is dacht ik van Marokkaanse afkomst en speelde voor jong Marokko?? Heeft wel een frans paspoort.

22 januari 2013 om 22:41

Nee nee, als ik het niet mis is speelt hij bij Jong Algerije, maargoed jouw mannetje en Samir Nasri zijn ook Algerijnen, en die worden zo weer Fransman

23 januari 2013 om 22:49

tis enkel als het iets goeds is waar ze als Fransman beschouwd worden.. anders is het turk, algerijn, marokkaan...

24 januari 2013 om 12:28

Jaaa dat was het Constantijn! Niet Marokko pardon, het was Algarije!
Maargoed je hebt gelijk het is daarnaast net zo goed een Fransman als de rest(:
Alleen bedoelde ik meer dat Abeid misschien wel niet voor het Franse elftal zal kunnen uitkomen in de nabije toekomst?

22 januari 2013 om 23:37

kijk, NL heeft een leuke vijver waar we uit kunnen putten... frankrijk heeft bijna een oceaan... het is echt abnormaal hoeveel talent er is in frankrijk, zowel fransen als "buitenlandse" fransen. op elk Ek/wk staan er wel 4 of 5 topspelers minimaal.

Newcastle neemt de rol over van Franse enclave in Engeland..

Boeit me weinig waar een speler vandaan komt wij hebben veel Denen maar wel (bijna) allemaal op jonge leeftijd gekocht en iedergeval in verhouding erg goedkoop gehaald.
Je kijkt bij een nieuwe speler toch alleen naar zijn cappaciteiten niet naar de afkomst ?

22 januari 2013 om 21:31

Als Ajax de keuze heeft tussen een Deen en een Braziliaan die dezelfde kwaliteiten hebben zullen ze altijd voor de Deen gaan. Waarom? Omdat ze zich snel aanpassen, geen heimwee hebben, niet snel zeiken, realistisch zijn en snel de taal spreken over het algemeen.

Maar goed dat is wel erg off topic.

22 januari 2013 om 21:46

Ramires en Oscar net als Luiz hebben geen enkele problemen daarmee gehad. Dus ligt eraan wat er gebeurd..

Als morgen de vriendin van Eriksen of Fischer een ongeluk krijgt, opeens slecht gaat spelen en depressief raakt, dan is naar huis gaan of oplossingen in andere middelen vinden toch misschien wel beter in je gedachten..

22 januari 2013 om 22:16

Waar slaat dat nou weer op?

22 januari 2013 om 22:35

Als de vriendin van een Braziliaan een ongeluk krijgt is naar huis gaan toch ook een goede oplossing..

Snap je punt niet zo

22 januari 2013 om 22:38

Nooit van kansberekening gehoord Zola?

23 januari 2013 om 09:34

bij me toto komen me kansberekeningen anders weinig uit Maar ik snap je punt.

23 januari 2013 om 19:12

verder vallen denen onder de europese unie en hoeven ze dus niet meer te verdienen dan een bepaalde ondergrens, een braziliaan of afrikaan of iets dergelijks moet een behoorlijk hoog loon krijgen. voor veel clubs een voorwaarde europeanen te strikken

Newcastle is druk bezig op de transfermarkt, maar gezien die klassering ook hard nodig. Is Goufrann wel echt de man die een speler als Demba Ba kan vervangen? Wel opvallend hoeveel Fransen daar onder contract staan.

22 januari 2013 om 21:27

Dat is omdat Fransen van hetzelfde niveau als engelse spelers gewoon een stuk goedkoper zijn. Voor Cabaye betaalden ze 5 miljoen, voor de engelse variant daarvan betaal je zo 20 miljoen.

22 januari 2013 om 21:32

André Ayew was ook een optie geweest, maar te duur voor Newcastle begrippen. Bij Olympique Marseille speelt hij ijzersterk, net zoals Remy die nu zijn voetbal carriere bij QPR vordert.

On: Younes Belhanda is de volgende die vertrekt uit Ligue1. Hij staat in de belangstelling van Fenerbahce, Arsenal & Liverpool.

22 januari 2013 om 21:44

Denk persoonlijk dat Belhanda naar Fenerbahce vertrekt. Maar is deze transfer nou een echte versterking of meer één voor in de breedte? Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van deze man.

22 januari 2013 om 21:58

Geniale voetballer die volgens mij al bijna rond was met Fener!! als Arsenal en Liverpool achter je aanzitten en je vorig jaar samen met Giroud Montpeiller kampioen hebt gemaakt toch echt goed kan voetballen.

22 januari 2013 om 22:03

Ja ik had het ook over de transfer van Goufrann!

Belhanda is absoluut een goede voetballer, daar hoef jij mij niet meer van te overtuigen!

Belachelijke competie is Engeland aan het worden.
Kan de Uefa daar echt niks aan doen zeg, dat er minimum 6 of 7 engelsen in de basis moeten staan.

22 januari 2013 om 22:19

Tja dan krijgt de Uefa minder centjes binnen he..

23 januari 2013 om 09:36

@imit.

Waarom krijgt de Uefa dan minder centjes binnen als er een buitenlanders regeling komt ?

Pardew is weer lekker hypocriet bezig zeg, dit zei hij in zijn tijd als West Ham manager:

West Ham boss Alan Pardew has hit out at Arsene Wenger for not fielding an English player in Arsenal's Champions League win against Real Madrid.

"I saw a headline saying Arsenal are flying the flag for Britain," he said. "I kind of wondered where that British involvement actually was when I looked at their team."

"it's important clubs, especially top clubs, don't lose sight of the that it's the English Premier League and English players should be involved."

Pardew added: "foreign players have been fantastic. We have learned from them and from foreign coaches. But, to some extent, we could lose the soul of British football - the English player."

"We have a young team at West Ham and we are proud we have so many Englishmen. The soul of this team will remain with at least three or four English players as long as I am West Ham. I think that's important, I really do."

22 januari 2013 om 22:21

ik zag die quote al voorbijkomen, en ik moet zeggen dat het behoorlijk hypocriet lijkt. maar misschien zijn de tijden veranderd. het liverpool model van per se engelse spelers kopen is failliet. ik zal je de voorbeelden besparen.

ik zou precies hetzelfde doen als newcastle, ik vind dat ze een geweldig aankoopbeleid hebben. pardew heeft eindelijk het licht gezien, terwijl wenger dat al tijden geleden zag.

22 januari 2013 om 22:57

Ik heb er ook geen moeite mee dat hij buitenlanders haalt, dat zou ik ook liever doen in plaats van gekke bedragen voor spelers neer gaan leggen alleen omdat ze Engels zijn (liverpool). Dat neemt niet weg dat die uitspraak van Pardew een aantal jaar geleden toch behoorlijk hypocriet blijkt te zijn.

22 januari 2013 om 23:17

zeker waar wat je zegt, maar misschien heeft hij het licht gezien. hij kan van mening veranderd zijn. als hij nu ooit nog zoiets zegt, dan zou dat enorm hypocriet van hem zijn. wel mooi dat die arrogante engelse managers die alles dat een bal rechtuit kan schieten en toevallig engels is voor idiote bedragen en wenger voor rotte vis uitmaakten nu precies hetzelfde doen.

Newcastle United doet goeie zaken rondom de transfer periode. Zo zie je maar dat ze druk bezig zijn om een team te bouwen om in de Premier League te blijven. Een club als Newcastle, met zo'n grote achterban en historie hoort op het hoogste niveau thuis.

(kortom) De aanvoerder gaat waarschijnelijk weg van Newcastle, omdat hij heimwee hebt. Heb het natuurlijk over: Fabricio Coloccini.

"het nieuwe Arsenal?"

Ik denk ik maak em alvast.

Gouffran toch wel aardige aankoop, kan het wel eens goed gaan doen.

23 januari 2013 om 09:44

Gouffran is toch geen spits. Het is meer een man voor achter de aanvallers. Hij scoort ook nauwelijks dus het lijkt me niet dat hij als vervanger voor Ba is gehaald.

23 januari 2013 om 13:00

Pappi Cissé neemt de plek over in de aanval, stond noodgedwongen soms aan de zijkant (Ba stond ook wel op de flank). Gouffran zal waarschijnlijk nu op de flank terechtkomen, als hangende spits / winger. Ben benieuwd.

23 januari 2013 om 22:42

Ik dacht ( kan ook zijn dat ik fout denk ) dat hij de laatste tijd de diepste speler is geweest bij Bordeaux.

Ik denk niet dat Goufrann, Demba Ba kan doen vergeten. Newcastle had moeten toeslaan voor Loic Remy en die andere fransman die naar Queen Park Rangers gingen.

Sterke selectie heeft Newcastle met vooral Cabaye en Ben Arfa. Raar dat je met dit materiaal tegen degradatie strijd met de gedachte nog dat Ba ook bij Newcastle speelde het 1e seizoenshelft.

De nationaliteiten van een speler maken mij weinig uit en Newcastle United doet hele goede zaken nu op de transfermarkt. Wat ik wel apart vind is het volgende. Alan Pardew, de trainer van Newcastle United, had een aantal jaren flink wat kritiek op Wenger, omdat hij allemaal buitenlanders (vooral Fransen) naar Arsenal haalde en amper Engelsen opstelde. Nu doet Pardew eigenlijk hetzelfde als wat Wenger deed. Veel Fransen opstellen en amper Engelsen bij Newcastle in de gelederen. Beetje hypocriet, niet waar?

Ken hem niet erg goed, ben benieuwd. Het wordt ziezo tijd dat cisse gaat vlammen!

Iedereen zegt dat Arsenal altijd Franse spelers haalt maar Newcastle United kan er ook wat van. Dat terwijl ze daar nooit op worden aangewezen zoals bij Arsenal.

Maar goed ik ken deze speler niet zo goed. Ik dacht altijd dat het een vleugel middenvelder was en geen spits maar ik kan er naast zitten. Weet iemand wat voor speler dit is? Is het een zelfde type als Demba Ba?

23 januari 2013 om 10:48

Dat is ook nog niet zo lang zo en niet zo intensief als bij Arsenal.

Misschien dat er hier en daar wat kritiek op deze Franse enclave komt maar het is in mijn ogen nog altijd beter beleid dan peperdure overschatte britten halen. De meeste spelers halen ze voor aardige prijsjes op uit de Lique 1, het is wel verleidelijk om dan in diezelfde vijver te blijven vissen.

Ba en Cisse combinatie was wel gevaarlijk vond ik, Ba doet het al goed bij Chelsea.

Ik zou echt niet weten of die wel het gat kan opvullen.

Had Bony genomen, is beter dan deze speler. Alhoewel deze speler in een grotere competitie speelt denk ik wel dat Wilfried beter is qua bijna alles.

Het wordt wel erg vol bij Newcastel met al die Fransen.

Als iedereen fit is zou ik zo spelen:

Krul
Debuchy
Yanga-Mbiwa
Taylor
Santon
Cabaye
Tiote
Ben Arfa
Cisse
Marveaux
Gouffran
22 januari 2013 om 22:15

Ze missen nog een Lloris, Sakho, Tremoulinas en M'vila.

Mooie naam, goeie speler. Newcastle blijft goed scouten. Is misschien niet zo sterk als Rémy maar is eerder een slimme speler met snelheid die het doel weet staan.

Vooral Cabaye vind ik een hele goed speler. Ja verder wat moet je zeggen over dat er zoveel Fransen inzitten. Ik zie dan liever dat de clubs spelers uit Engeland (met Engelse nationaliteit).

Overigens, kan voetbalzone de titel aanpassen. Een uitroepteken tussen haakjes om aan te geven dat negen spelers heel veel is. Kom op man, de eerste les in de brugklas leren ze je om zulke dingen nooit te gebruiken!

22 januari 2013 om 22:24

precies, we kunnen zelf wel uitmaken of 9 veel of weinig is. nu proberen ze er een sensationele draai aan te geven, terwijl veel mensen hier er gewoon begrip voor hebben.

je gaat niet zoals liverpool henderson en caroll voor veel te veel geld overnemen als je pakweg cabaye en ba kan halen (nog veel betere voetballers ook!). pardew werkt niet voor de FA, hij werkt voor newcastle. dat die prijzen zo idioot zijn is niet zijn probleem. wenger is al die jaren ook onterecht afgemaakt daarvoor.

Misschien wel 1 van de redenen waarom het minder loopt, al die Fransen dit jaar. Cabaye is een erg goede speler, Ben Arfa ook, maar het lijkt er een beetje op dat ze denken dat alles dan een succes wordt en wat eenzijdig gaan scouten.

tja opvolger voor Ba zal moeilijk worden. Qua scorend vermogen was Remy misschien beter geweest gezien de statistieken.

hij zal wss ook niet de diepste spits worden. Waarschijnlijk achter Cisse of op de flank ipv Gutierrez.

22 januari 2013 om 22:23

Ja, hij is ook een tweede spits. Hij rendeert het best als je hem achter een targetspits laat spelen.

22 januari 2013 om 22:32

Remy was inderdaad beter geweest of Belhanda voor op 10 en Cisse dan als diepe spits. Maar Gouffran is zeker geen slechte speler, we zullen zien wat hij er van gaat bakken.

ik begrijp et niet man 9 spelers uit frankrijk is gaar, en helemaal niet die yoan gouffran ofzo ze hadden makkelijk altidore, bony , aubemang maar hy is miss te duur

Hele matige speler denk niet dat Newcastle hier veel plezier aan gaat beleven. Het is geen echte spits en spelers als Ben Arfa en Cabaye hebben na mijn mening veel meer kwaliteit. En dat zijn spelers die je een klein beetje met hem kan vergelijken.

Nog altijd jammer dat ze Remy niet hebben weten te halen, lijkt me toch een niveautje beter dan Gouffran.

fransen
loopt geen echte fransman allemaal import
marokaanse achtergrond ivoorkst ,kali,ghana etc noem maar op

zijn geen echte franse talenten allemaal import kijk maar naar franse elftal
en vind het zonde die landen zouden die spelers zelf moeten hebben dan hebbe ndie afrikaanse landjes ook geweldige teams
vind die naturalsatie niks steeds sterke landen wordne steeds sterer rest zwakker
kijk italie duitsland frankrijk etc
ozil hoort toch gewoon ook samen met khedira voor turkije te spelen zou ze extra sterk maken heb je niet altijd zelfde winnaars
polen ook klose podolski etc
gewoon zonde
en newcastle tja rare club veel geld verspeelt hoop spelers maar eignelijk nooit verder iets

22 januari 2013 om 23:00

Spelers worden niet geneutraliseerd die worden daar geboren of komen als jong kind aan en als je dan zoveel jaar der woont krijg je Frans paspoort. Zelfde als Ozil ik dacht dat hij geboren was in Duitsland. Dus hij had een Duits paspoort bij geboorte. En in Frankrijk komen nou eenmaal veel Afrikanen. Komt ook omdat Algerije en Marokko volgens mij vroeger kolonies waren van Frankrijk als ik me niet vergis

22 januari 2013 om 23:08

Ja, je laatste zin klopt. Het is wel genaturaliseerd he, niet geneutraliseerd. Al is dit in het onderhavige geval tot op zekere hoogte in de periode 1954-1962 bij tijd en wijlen ook gebeurd, maar daar doel je denk ik niet op.

22 januari 2013 om 23:35

Nee ik bedoelde dat volgens mij sowisoo Algerije voreger een kolonie was van Frankrijk. Daar praten nog veel mensen Frans. Dan is het toch minder moeilijk om te emigreren. En Zo'n land wordt dan vaak gezien als het beloofde land. Dan komen er vanzelf wel grote talenten naar je land toe.

23 januari 2013 om 14:36

nou klopt niet helemaal wat je zegt meest wel ja
maar genoge zoals douglas die argentijn ben ze naam evne kwijt bij italie in rusland genoeg en oekraine die omdat de reageringen makkelijk zijn het wel gewoon doen
quater doet het ook voor het wk
vind gewoon zonde
en in jaren 50-60 klopt di stefan kon ook voor verschillende landen uitkomen
en ozil wel geboren in duitsland maar had de keuze ook voor turkije te gaan had hem liever gewoon daar gezien
zou alleen maar goed voor het voetbal zijn
nu is alles krom zelfde als bi grote clubs
hoeveel geweldige spelers zitten op de bank alleen vanwege geldkeuze

22 januari 2013 om 23:05

Je vindt dat Khedira genaturaliseerd moet worden tot Turk?

22 januari 2013 om 23:32

Khedira is Tunesisch ofzoiets

Ik denk dat Pardew Wenger wil frustreren door zijn spelers te jatten haha

1.8 miljoen betaalde ze,want t einde van het seizoen was hij einde contract

De tiende toch? Massadio Haïdara hebben ze ook nog aangetrokken.
Of eigenlijk de negende, Mehdi Abeid is namelijk geen Fransman maar komt uit Algerije.

Cabaye, Ben Arfa, Amalfitano, Mbiwa, Marveaux, Obertan, Debuchy en Abeid zijn sowieso Frans. Daarnaast heb je nog Cissé, Bigirimana en Tioté die Frans spreken. Vervolgens komen nog Haidara en Gouffran deze dagen naar Newcastle en willen ze misschien ook nog Moussa Sissoko van Toulouse halen. Tsja, nu nog een Franse coach en je hebt een nieuwe Ligue 1 club erbij.

23 januari 2013 om 21:08

Sissoko heeft inmiddels een voorcontract getekend bij Newcastle en komt in de zomer over. ze kunnen nu 10 franstalige veldspelers opstellen....

Tijd voor Henri Saivet bij Bordeaux!

Het schijnt trouwens dat ze de naam gaan veranderen in Chateaux Nouveaux

9de al jeetje gaat goed daar, proberen ze een franse nationale team te bouwen? ik zie ribery ook nog komen volgende week ik vind het wel knap hoe ze het doen met al die spelers moeten ze zeker omhoog gaan klimmen het zijn spelers met goede kwaliteiten ik ben benieuwd, dat word dus Newcastle gaan volgen.

Ach, volgens mij speelt bij elke Premier League club minimaal een stuk of drie Fransozen, aangezien heel veel Fransozen al op jonge leeftijd naar Engeland gaan, dan zijn ze 21 en dan spelen ze wellicht nooit, maar ze zitten wel bij de selectie.

Heb onlangs gehoord dat Aubameyang ook gaat. Als dit zou gebeuren, hebben ze wel een heel brede kern maar die zeker voor een europees ticket zal kunnen meestrijden.

KRUL
Debuchy
Coloccini
Yanga-M''biw
Santon
Cabaye
Tiote
Gouffran
Ben Arfa
Cisse
Aubameyang

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren