Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax rondt binnen enkele dagen komst van Argentijnse vleugelspeler af’

Laatste update:

Ajax is volgens El Periódico de Aragón in de markt voor Mauricio Sperduti. De 26-jarige vleugelspeler staat onder contract bij Newell’s Old Boys, maar zou binnen enkele dagen de overstap maken van de Argentijnse club naar Amsterdam. Met de transfer zou een bedrag van om en nabij de 400.000 euro gemoeid zijn.

De Spaanse krant schrijft dat Real Zaragoza ook in de markt was voor Sperduti en dat Palermo eveneens geïnteresseerd was. De beide verenigingen moeten het echter afleggen tegen Ajax, dat sneller gehandeld heeft en nu al dicht bij de komst van de tweevoudig Argentijns international zou zijn. Sperduti debuteerde in maart 2011 in het nationale team en speelde de maand erop zijn tweede en vooralsnog laatste interland.

Sperduti speelt al zijn gehele loopbaan voor Newell’s Old Boys en staat op 138 duels in het Argentijns voetbal. Hij werd nooit kampioen met zijn club; onbekend is tot wanneer zijn contract Santa Fé loopt. Ajax nam dit transferwindow afscheid van Lorenzo Ebecilio, die naar Metallurg Donetsk vertrok. Rond Jody Lukoki doen daarnaast enkele geruchten de ronde. Miralem Sulejmani heeft geen toekomst meer bij de club en mag verkocht worden.

Ajax heeft in de jeugd vleugelspelers lopen die kunnen doorstromen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog nooit van gehoord. Heeft iemand info over em?

15 januari 2013 om 15:23

de tweevoudig Argentijns international zou zijn. Sperduti debuteerde in maart 2011 in het nationale team en speelde de maand erop zijn tweede en vooralsnog laatste interland.

Sperduti speelt al zijn gehele loopbaan voor Newell’s Old Boys en staat op 138 duels in het Argentijns voetbal. Hij werd nooit kampioen met zijn club; onbekend is tot wanneer zijn contract Santa Fé loopt

15 januari 2013 om 15:26

Haha heerlijk

15 januari 2013 om 16:36

nice one...

15 januari 2013 om 16:36

Ik heb Sperduti net opgezocht op youtube. Het is echt zonde van de 400.000, niet alleen omdat hij al 26 jaar is maar vooral omdat je zulke spelers ook in de Eredivisie kan vinden, sterker nog in de Ajax jeugd.

16 januari 2013 om 00:47

Wacht ff, je hele opmerking is gebaseerd op een paar YouTube filmpjes? Je weet niet waar je het over hebt en dat maakt nie uit, dat heeft niemand hier want niemand kent deze jongen maar doe niet alsof je uit 3 filmpjes kan concluderen dat ie niet goed genoeg is. Zeg dan alsjeblieft niks, bij voorbaat dank!

16 januari 2013 om 01:19

Het bekijken van een paar video's om vervolgens je mening over een relatief onbekende speler te geven, is een activiteit die weinigen überhaupt uitvoeren voordat ze hun mond hier opentrekken.

15 januari 2013 om 15:31

idd 2 interlands
ken de speler ook niet,
heb het net even opgezocht:
138 wedstrijden (zoals word aangegeven) en 15 doelpunten, niet echt heel denderend in mijn ogen
assists kon ik niet vinden
ben benieuwd, hopenlijk blijkt het een top aankoop te zijn

15 januari 2013 om 15:43

Voor 4 ton zou ik er niet teveel van verwachten... Vraag me ook af of Frank 4 ton wilt uitgeven aan een speler van 26..

15 januari 2013 om 15:55

Dat dacht ik dus ook. Word strak net zo'n flop als die andere knul uit Zweden.
Voor zo'n bedrag kan je toch nooit veel verwachten. Qua doorverkoop zal ook wel geen spraken zijn omdat hij inderdaad in voetbaltermen al zowat met pensioen is.

15 januari 2013 om 16:03

Met die andere knul uit zweden, bedoel je dan Sana? Dat is dus totaal geen miskoop. Die verkoopt Ajax altijd met winst. Ze hebben hem gekocht voor 300k, en hij zal echt geen miljoen per jaar verdienen. Ajax kan Sana makkelijk voor 2 mil verkopen. Sinds hij bij Ajax speelt heeft hij ook een aantal interlands op zijn naam.

Kortom, Ajax zal heel erg zijn best moeten doen om verlies op hem te maken en zal hem ongetwijfeld met winst verkopen. Om die reden kan Sana in mijn optiek geen flop zijn.

15 januari 2013 om 16:06

en vond sana in het begin nog aardig leuk voetballen ook maar mensen vergeten af en toe dat sana voor hij bij ajax kwam al een heel seizoen er op had zitten.

15 januari 2013 om 16:10

Je naam is Ajaxstyle maar je weet niet eens hoe 'die andere knul uit zweden' heet. Volgens mij volg jij alles.

15 januari 2013 om 16:43

Is toch een pannenkoek, heb hem alleen in het begin aardig zien spelen 1e paar wedstrijden van het seizoen. europees is die door het ijsgezakt. En niet te zuinig. Voegt tot nu toe niks toe aan ajax, ok hij is jong. Maar het was echt dramatisch.
Heb het idee dat Boerigther ook al aan zijn top zit dus daar heb je ook niks aan.
Alle hoop op Fisher dus, heb je alleen één kant onbezet, dus daar kan die Argentijn dan neem ik aan (mauricio Sperduti).
Hoop het voor Ajax, is nou niet dat ze de laatste tijd nog iets degelijks gekocht hebben.
Waar blijven de Litmanen's en Kanu's vraag ik me af ?

15 januari 2013 om 16:46

je moet niet vergeten dat sana al tijd bezig was met de zweedse competitie en meteen door ging naar eredivisie zonder zomerstop zoals de rest van de spelers

15 januari 2013 om 16:47

Ik ken hem wel, echt een geweldige speler. Goede aankoop!
Daar kunnen onze concurrenten nog wat van leren (narsingh, cisse)

15 januari 2013 om 17:00

Hahaha waar ken je hem van dan?

15 januari 2013 om 17:09

Doei normaal man Galatasaray geeft al 4a5miljoen euro weg alleen al aan tekenpremie en ik schat Ajax net zo sterk in nederland

15 januari 2013 om 17:14

Van korfbal..

15 januari 2013 om 17:31

Achja het valt tog te proberen met deze jongen. Laat hem eerst een paar wedstrijden meespelen met jong Ajax om te wennen Miss pakt het goed uit en dan hebben ze er weer een geweldig talent uit eigen jeugd bij

15 januari 2013 om 17:46

ter aanvulling op dordt: Daarnaast speelde Sana altijd op links. Bij Ajax begon hij op links en speelde hij goed. Totdat hij op rechts geposteerd werd. Sana mocht ook eerder op vakantie omdat hij oververmoeid was.

Die Sperduti kan mij op youtube al niet overtuigen, dus hoe moet dat in werkelijkheid zijn. Verder kan het nooit wat zijn als hij zo goedkoop is en topclubs als Boca en Riverplate zo'n jongen niet opgepikt hebben. Zijn interlandcarriere was ook heel vluchtig en snel afgelopen.

Wat wel zo is, Ajax heeft een goede rechtsbuiten nodig, want Lukoki is nog veel te licht en de enige rechtsbuiten die Ajax in de selectie heeft zitten.

15 januari 2013 om 19:04

Als Ajax een echte rechtsbuiten nodig heeft moeten we toch proberen Aissaidi te halen van Liverpool. Iemand die puur op techniek en een actie zijn tegenstander voorbij gaat. Dat zou wel eens een missing link kunnen zijn.

Linksbuiten: Fisscher + Boerrigter
Rechtsbuiten: Lukoki + Andersen

15 januari 2013 om 19:29

@haakneus

Sana was al international voor hij bij Ajax zat, dus maak je geen illusies.

15 januari 2013 om 20:40

@ De-lano Aissaidi mag niet in 1 seizoen voor drie clubs uitkomen, dus hem kan Ajax op zijn vroegst in de zomer halen.. En dan vraag ik me af of je wel zo'n geldwolf in je team wilt hebben? En dan hebben we het nog niet eens over de zaakwaarnemer van Aissaidi waar je als club volgens mij zo min mogelijk mee te maken wilt hebben..

15 januari 2013 om 21:05

Volgens mij niet hoor...
Maar dan nog, hij speelt niet slecht.
Mocht Ajax Sana verkopen dat zou 2 mio wel moeten lukken.
En je weet niet hoe hij na de winterstop gaat performen.
Dus, we zullen zien.
En dat hij Europees door het ijs zakte is niet raar, had er al een seizoen op zitten, speelt ipv tegen FC Knackerbrod, tegen Madrid, City en Dortmund.

15 januari 2013 om 18:00

Justinbax,

Waarom zouden wij jou huiswerk moeten doen? Maar omdat ik hem zelf ook nog niet kende heb ik dus wel mijn huiswerk gedaan en als ik zijn statistieken bekijk dan zijn ze bedroevend.

Dit seizoen: 11 wedstrijden en 1 doelpunt.
Seizoen 2011/2012: Totaal 30 wedstrijden, 2 doelpunten en 3 assists
Seizoen 2010/2011: Totaal 42 wedstrijden, 8 doelpunten en 10 assists

Deze speler speelt de meeste wedstrijden als rechtervleugel gespeelt, maar heeft ook een aantal wedstrijden als spits gespeelt.

Fijn hè, als iemand jou huiswerk maakt. Toch?

15 januari 2013 om 21:42

Dan zal ik mijn huiswerk ook even doen, namelijk het van jou controleren:
1. Het is jouw huiswerk
2. Speelt moet worden vervangen door heeft
3. Gespeeld eindigt altijd op een d
4. Af en toe een komma kan geen kwaad

Fijn hè, als iemand jouw huiswerk nakijkt, toch?

15 januari 2013 om 22:45

Dank je wel. Na jaren in Duitsland te zijn opgegroeid en nu net pas 5 jaar in Nederland woonachtig te zijn is mijn Nederlands niet zo perfect als dat van jou. Sorry daarvoor.

Maar gelukkig praten wij hier over voetbal en niet over grammatica of spelfouten.

ben benieuwd , tot nu toe halen ze geen miskopen dus verwacht wel veel !

15 januari 2013 om 18:23

sulejmani....

15 januari 2013 om 20:27

Het huidige technisch hart heeft niks met de aankoop van sulejmani te maken.

15 januari 2013 om 21:42

Sana?

15 januari 2013 om 22:50

Peskens-psv,

Sana is voor een fooitje gehaalt, dus men hoeft dan ook niet al teveel van zo'n speler verwachten. Er zijn ook clubs die 2, 3, 4 of zelfs 5 miljoen euro betalen voor spelers die de bank mogen warm houden.

Gelukkig met het huidige bestuur van Ajax zou het Ajax niet zo snel overkomen.

15 januari 2013 om 21:47

Inderdaad, Sana doet het geweldig en over Poulsen en Moisander bestaat totaal geen twijfel.

opvallend! 400.000 is toch wel een verantwoorde investering. hopelijk wordt het geen gevalletje Mauro Rosales.

15 januari 2013 om 15:27

Mauro Rosales was een hele aardige voetballer , heeft een aantal wedstrijden leuke dingen laten zien.

15 januari 2013 om 15:39

Rosales had zeker een paar goede wedstrijden. echter als ik naar het geheel kijk is het toch een teleurstellende aankoop geweest.

15 januari 2013 om 19:34

Rosales was echt geen slechte voetballer, dat kon je aan alles wel zien.
Desalniettemin heeft hij gewoon te weinig gebracht.
De reden dat hij weggegaan was bij Ajax toentertijd was omdat hij zware heimwee had.
Eigenlijk wel jammer dat zijn potentie nooit uitgebloeid is in die jaren, want voetballen kon hij zeker.

On: Ik denk eerder dat dit een gerucht is, maar goed dat is afwachten. Van Sana dachten ook veel mensen (onder andere ikzelf) dat het een gerucht was.

15 januari 2013 om 15:30

Zuid-amerikanen moet je toch minstens 500 000 euro aan salaris betalen, cfr. Reis?

15 januari 2013 om 15:40

Volgens mij was er gewoon een standaard minimum voor buiten eu spelers van 254000 euro.

15 januari 2013 om 15:57

Volgens de regelgeving dienen spelers van buiten de Europese Unie een basissalaris te verdienen van 550.000 euro. Spelers die jonger zijn dan 21 jaar krijgen daar de helft van. Dus dat houdt in dat elke speler buiten de EU ouder dan 21 meer dan 550.000 euro moet verdienen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=157104

15 januari 2013 om 15:59

Hij heeft ook de Italiaanse nationaliteit, hierdoor hoeft hij volgens mij niet per se zoveel salaris te krijgen? Keek net een paar filmpjes van hem, hij doet me een beetje denken aan Mauro Rosales. Een speler die een actie kan maken, en goed een man kan passeren door zijn snelheid. Voorzetten ook aardig. Vond hem een betere traptechniek hebben dan Rosales. Van mij mag hij komen, kost niet heel veel dus zoveel verlies als Ajax op Cvitanich heeft gemaakt zal het niet worden. Ik ben benieuwd.

15 januari 2013 om 16:04

Voor spelers van buiten de EU is er inderdaad een minimum salaris vastgesteld.
Maar in in dit geval geld dat niet want Sperduti heeft ook de Italiaanse nationaliteit.

26 jarige vleugelspeler?

kent iemand deze speler...nooit van gehoord namelijk. zal vast wel wat kunnen als hij international is geweest, maar is al aan de oude kant zeg! aparte aankoop.

15 januari 2013 om 15:34

Dat hij international is geweest zeg niet veel. Volgens mij heeft in de periode Maradonna bijna half Argentinie in het nationale elftal gespeeld.

15 januari 2013 om 16:02

Maar dan nog speelt hij dan als vleugel ten opzichte van Di maria, Lavezzi, aguero messi tevez etc. dan doet hij het alsnog wel goed?

15 januari 2013 om 16:02

sowieso zegt dat niet veel in Zuid Amerika. Wanneer de wedstrijd nergens om gaat laten ze regelmatig de voetballers die in europa voetballen lekker thuis, wat de spoeling al heel wat dunner maakt.

(hiermee zeg ik niet dat deze gast er niets van kan, om de zuurpruimen even voor te zijn)

15 januari 2013 om 16:18

Lijkt me niet dat mensen hier structureel Argentijns voetbal kijken dus mocht hij al komen dan blijft het heel erg afwachten wat deze toch al iets oude Argentijn. Neemt niet weg dat sommige voetballers zich pas echt ontwikkelen na hun 25e!

We hebben toch al 4-5 buitenspelers. Sana, Boerrigter, Fischer en Andersen. En Lukoki is nog lang niet weg hoor.
Weet niet wat ik ervan moet vinden.

15 januari 2013 om 15:27

En Sulejmani om niet te vergeten

15 januari 2013 om 15:29

Misschien is dit ook met het oog op volgend jaar. Fischer wordt gezien als opvolger van Eriksen, hij is van origine ook een Cam. Dat geld ook voor Andersen. Daarnaast wordt Lukoki misschien verkocht en dan blijf je over met Sana en Boerrigter voor de flanken.

Ik ken hem niet, we zullen zien wat het wordt. Opvallend is wel dat hij al 26 jaar is en nog steeds in Argentinië speelt. Misschien een laat bloeier?

15 januari 2013 om 17:20

Ga toch weg Fischer is van origine geen Cam. Hoe graag jij het ook wilt. Fisher heeft bij Ajax nooit op de CAM positie gespeeld.... En andersen is ook een heel ander soort speler.

15 januari 2013 om 20:30

Bij Ajax niet nee. In Denemarken wel. Dat is ook echt z'n eigenlijke positie, heeft ie zelf meermaals aangegeven in interviews.

15 januari 2013 om 15:32

Andersen is geen buitenspeler.
Sana is net gekomen en moet nog wennen aan het niveau en belasting.
Boerigter heeft structureel last van zijn rug en moet weer helemaal in vorm komen.
Fischer is een talent die het leuk doet maar ook net komt kijken en wat doet hij met z'n contract?
Lukoki is ook een leuk talent die maar net komt kijken maar daar kan nog niet veel van verwacht worden en heeft tevens ook moeite met de belasting.

15 januari 2013 om 17:08

ik denk dat Sana zeker moet wennen aan de belasting die naar 21% gaat.

On: ik weet niet of Ajax deze speler nodig heeft, ze hebben als behoorlijk wat buitenspelers en als deze jongen echt goed is was hij nu al in europa.

16 januari 2013 om 01:29

Belasting is een synoniem.
Mja...
Ik ben het met je argumentatie eens maar ik en jij hebben bij elkaar geen meer verstand dan Frank, Edwin, Bergkamp en Jonk samen dus zal ik pas oordelen als hij daadwerkelijk slecht presteert.

15 januari 2013 om 15:33

De eerste 4 hebben een voorkeur voor de linkerkant. Maar dan nog Lukoki en ook Sana doen het niet onaardig op rechts. Boerrigter moet gewoon op links maar ben bang voor hem dat Fischer hem gauw voorbij is in de pikorde als dat al niet gebeurd is.

Persoonlijk vind ik dit niet echt een goede zet al is het maar om de taal. Ajax zou zich beperken tot scandinaviers die beheersen binnen een half jaar perfect de nederlandse taal. En de tot op heden zijn alle aankopen goed uitgepakt.

15 januari 2013 om 15:36

Fischer, is niet persé vleugelspeler en komt gewoon op de plek van Eriksen te spelen als hij weggaat. Hij wordt nu nog wel als vleugelspeler gebruikt, maar meer nr 10. Lukoki is geen basisspeler, Sulejamni mag weg. Andersen is nog te licht en is gehaald voor de toekomst.

Dan blijven er maar 2 over.

15 januari 2013 om 15:46

Sana valt toch wat tegen. Begon goed, maar is toch terug gevallen. Boerrigter is nog lang niet op het niveau van vorig seizoen. Fischer en Andersen zijn niet echt buitenspelers en Lukoki mag weg.. Dus een logische keus van Ajax om deze jongen aan te trekken.

15 januari 2013 om 19:33

Ken je de term voor de leeuwen gooien? Bedenk is waar deze vandaan komt. Een talent moet het maar kunnen handelen, sommige talenten kunnen na een stap te hoog mentaal een hele breakdown krijgen etc.

16 januari 2013 om 00:59

Je weet dat Ajax een topclub is in Nederland die nog meedoet voor 3 prijzen? Dan is het geen luxe om 5 spelers te hebben voor 2 posities. Er is altijd kans op een blessure, dan hou je 4 spelers over. Daarbij moet je concurrentie hebben, dus heb je sowieso minimaal 2 spelers nodig voor iedere positie. En je kan te maken krijgen met schorsingen. Als je dan net een wedstrijd waar het echt om gaat een blessure en een schorsing (dit gebeurt heel regelmatig op het einde van het seizoen met de gele kaarten door het hele seizoen) dan heb je met deze speler erbij altijd nog 4 spelers over. Dus ik zie het probleem niet.. En je weet niet alle info he, misschien hebben ze inmiddels op Lukoki al een aardig goed binnen krijgen, die ze niet kunnen weigeren. En daarbij moet je niet vergeten dat Fischer en Andersen nog heel onervaren en jong zijn, je kan daar niet blindelings 100% vertrouwen dat ze een dipje krijgen. Dus een wat ervaren speler erbij, lijkt me niet verkeerd. Vergeet niet dat Ajax ook gewoon enkele tonnen hebben ontvangen voor Ebecillio, dus het is gewoon een vervanging voor een speler die al niet meer in aanmerking kwam voor het 1e. Ik zie het probleem dus in ieder geval niet.

Voor 400.000 kun je de gok wagen. Babel vertrekt na het seizoen weer, Sana is het toch net niet en hopelijk spoort de komst van deze speler Boerrigter aan om weer wat beter in z'n spel te komen!

15 januari 2013 om 15:28

Heb je enig idee hoeveel geld dat is? Salaris komt er ook nog bij hea. Zijn ze zo een miljoen aan kwijt. Kan weer zo'n gevallteje als Sana worden. Voegt weinig toe, maar kost wel weer geld.

15 januari 2013 om 15:32

Is Sana niet meer populair bij een deel supporters?

In Boerrigter moet men teleurgesteld zijn, hij heeft nog altijd niets laten zien sinds hij terug gekomen is. Dan heb ik liever dat Sana daar speelt dan Boerrigter.

Sana kun je makkelijk door verkopen voor minstens een miljoen euro, je maakt meer dan waarschijnlijk winst. Problemen mee?

15 januari 2013 om 15:46

Boerrigter heeft lang met vorm geworsteld maar natuurlijk wel erg vervelende blessure gehad die maar bleef terugkomen.. Vond hem de laatste wedstrijden weer steeds beter en denk dat ie 2e seizoenshelft (mits blessurevrij) gaat vlammen!

Bovendien vind ik ook dat Sana veel te snel wordt afgeschreven. Tis geen Messi, maar is pas net in Nederland en heeft in die eerste wedstrijden aangetoond toch wel met een bal om te kunnen gaan!

15 januari 2013 om 15:55

Geen idee of de supporters een probleem met hem hebben. Ik vind hem gewoon geen goede voetballer.

Vind het beiden geen geweldenaren. Boerrigter was wel een aardige voetballer voor zijn blessure, maar daarna heeft hij niks meer laten zien.

15 januari 2013 om 16:07

Sana kost helemaal geen geld. Hij heeft slechts 300.000 gekost. Ik weet niet wat zijn salaris is, maar stel dat is een 500k per jaar (wat ik me niet voor kan stellen). Dan kost Sana over 2 seizoenen 1.3 Mil.

Sinds Sana bij Ajax speelt is hij international geworden en alleen het labeltje 'ajaxspeler' maakt een speler meer waard. Die verkopen ze echt nog wel voor 2 mil of meer.

Verrassend nieuws, weet iemamd of het een links of een rechtsbuiten.is? Hoop zelf op een rechtbuiten aangezien fischer en boerrigter het beste zijn op links.

15 januari 2013 om 16:01

Ik hoop zelf dat er helemaal niets waar is van deze zogenaamde interesse. Ajax is juist afgestapt van het beleid dat geleid heeft tot de aankoop van 2e rangs buitenlandse spelers.

15 januari 2013 om 16:12

Knap van jouw dat jij nu al weet dat dit een 2e rangs speler is.

15 januari 2013 om 18:29

De kans dat een speler die al 26 is, jarenlang in Argentinie speelt (en dus voor elke club ter wereld, mits ze willen, te scouten is) en slechts €400.000,- moet kosten een topper is of wordt lijkt mij inderdaad heel klein.

15 januari 2013 om 21:03

@setto

Polop heeft gewoon gelijk hoor, dit is misschien een leuke speler voor ADO Den Haag maar meer niet. Ik schat hem zelfs lager in dan Ebecilio en enventueel Sana.

Hij heeft wel een mooie voorzet in huis, maar hij wil teveel, komt er meestal niet langs en dan komen er weinig voorzetten, oh en trouwens hij geeft de voorzetten meestal vanaf de rechterkant. Wanneer bijna bij de cornerlijn is, dus verwacht niet veel.

Waarom 2x Argentijns international? Dat seizoen was hij 1 van de beteren, maar nog steeds niet van Ajaxniveau. Maradona selecteerde voor die wedstrijden alleen spelers uit eigen competitie, nou daar hoorde hij bij.

Hij is niet eens 400.000 waard. Zet daar beter een Lukoki neer en werk met hem, net zoals er met Hoesen werd gedaan.

Heeft iemand een idee of het een rechts- of linksbuiten is en of hij links- of rechtsbenig is?

15 januari 2013 om 15:27

Ik weet alleen dat hij normaal gesproken altijd als rechtsbuiten speelt.

Zou het kunnen dat Lukoki dan toch weggaat?

15 januari 2013 om 15:30

Nou zoveel rechtsbuitens heeft Ajax niet, want Sana is beter op links evenals boerrigter en dan hou je Lukoki en dan deze beste man over, dus denk niet dat Jody weggaat.

15 januari 2013 om 15:37

Ajax had Sana toch voor rechts gehaald? Anders is dat een miskoop als je ook nog Fischer en Boerrigter voor de linksbuiten positie hebt.

Links: Fischer en Boerrigter
Rechts: Sana en Lukoki
Overbodig: Sulejmani

Ik zou het dus alleen begrijpen als Lukoki en Sulejmani weggaan, dan is het namelijk niet meer dubbel bezet.

15 januari 2013 om 15:31

Rechtsbenige rechtsbuiten die ik centraal kan spelen, maar liever niet. Behoorlijke snelle handige speler. Heb niet veel van hem gezien maar wat ik gezien heb viel me heel erg mee. Qua talent 20x beter dan Sana.

15 januari 2013 om 16:20

Hoezo slim? Ik ken de speler niet, zoals heel veel anderen hier. Dus ik weet niet of het slim is. Het eerste jaar kost deze 26 jarige speler al een miljoen. Transfer en salaris.

Het moet maar blijken of dit een slimme aankoop is.

Tweevoudig Argentijns international. Dat klinkt opzich wel hoop gevend. Vooral als je je bedenkt wat voor toppers de Argentijnen wel niet allemaal in hun voorhoede hebben lopen. Ik ben benieuwd. Voor deze prijs kan het haast geen miskoop worden.

15 januari 2013 om 15:30

Volgens mij waren de Interlands voor het "all american" elftal, dus met alleen spelers uit de zuid-amerikaanse competitie omdat er op dat moment nog gewoon competitiewedstrijden waren in Europa.

Vergeet bij die 400.000 euro niet de minimaal 520.000 euro per jaar. Als hij, net als Lodeiro, uiteindelijk 3 jaar bijna geen wedstrijden afwerkt, is het toch een redelijk dure speler!

15 januari 2013 om 16:57

Soms vergeten dat Lodeiro grotendeels geblesseerd was?? Ik neem aan dat hij uitvoerig bekeken is en dat er een positief rapport over hem is opgesteld.

Dit soort aankopen zijn altijd wel een beetje riskant aangezien je nooit zekerheid hebt of ie goed zal presteren ja of nee. Ajax heeft een transfersom gekregen van Metallurg Donetsk (transfer Ebecilio) dus het zal slechts een deel moeten toevoegen, of juist een deel overhouden .

15 januari 2013 om 17:08

Ik zeg toch nergens dat hij het niveau niet haalde, ik zeg alleen dat hij heel weinig speelde en toch een redelijk salaris opstreek.
21 wedstrijden in 3 jaar voor dat geld, is toch redelijk duur?

15 januari 2013 om 17:39

hij heeft ook de italiaanse nationaliteit dus die regel geld niet.

Ik vraag me af of dit wel zo slim is. Investeren in 26-jarige spelers heeft geen nut en past niet in het huidige beleid. Daarnaast staat zo'n speler de jeugd in de weg als Lesly de Sa en Lucas Andersen.

15 januari 2013 om 15:32

De Sa heeft geen toekomst bij Ajax, niet op dit moment tenminste. Wellicht dat hij met een omweg weer bij Ajax terecht komt en van waarde kan zijn, maar nu komt hij nog veel tekort. Met die jongen hoeven we dus geen rekening te houden, te weinig kwaliteit.

15 januari 2013 om 15:48

Gevalletje Jozefzoon. In de jeugd erg gehyped, werkt hard maar inderdaad kwaliteit tekort.

15 januari 2013 om 15:55

Daar ben ik inderdaad bang voor, maar ik hoop dat hij het tegendeel bewijst. Jozefzoon doet het nu bij RKC leuk, laten we hopen dat hij zich blijft ontwikkelen en ooit nog eens terugkeert op het oude nest.

Nog een buitenspeler?
Boerrigter, Sana, Fischer, Babel, Lukoki, Andersen en nog altijd Sulejmani die niet is verkocht en in de jeugd lopen er ook nog 1 of 2 rond met aardig talent, De Sa bijvoorbeeld. Zou het zonde vinden en staat ook een beetje haaks op het beleid wat ze nu aan het voeren zijn.

Sluit maar achter aan in de rij, dit zal de jonge spelers die onder contract staan en op dezelfde plek spelen goed doen, goed voor het zelfvertrouwen....

15 januari 2013 om 22:57

Lukoki en Sana spelen op rechts, waar er al interesse is in Lukoki. Zie jij dan Sana de rechter aanvaller van Ajax worden? Daarbij hoef jij je geen zorgen te maken dat jeugdspelers die op dezelfde positie spelen demotiveert worden. Ze weten dat ze gewoon beter moeten worden dan Sana en dan komen de kansen wel.

Weer een buitenlander.. 400.000 is niet echt veel geld, maar je moet hem wel een hoog non-eu salaris betalen. Tevens is hij al 26 jaar. Ik dacht dat sinds de komst van Cruijff de focus op de jeugdopleiding kwam te liggen?

15 januari 2013 om 15:32

Precies, een flink salaris zal hij wel moeten krijgen. Ik heb ook een beetje mijn twijfels bij dit soort transfers. Ik dacht dat Ajax gewoon met de jeugd verder ging en alleen spelers aantrok die echt een directe versterking zouden zijn. Daar vallen spelers als Sana en wellicht deze Sperdutti toch niet onder.

Ik moet wel eerlijk zeggen, al hoewel ik de naam al eens voorbij heb zien komen ken ik deze jongen niet. Dus wellicht is het gewoon een hele goeie, aan de andere kant, als hij echt zo goed was dan was er toch wel meer interesse voor hem (zeker als hij maar 400.000 kost).

Ik vind het toch weer een gok, en dan kan je wel zeggen voor 400.000 kan je de gok wel nemen, maar Ajax is toch gewoon een voetbalbedrijf en geen casino?

15 januari 2013 om 16:01

De Cruijf filosofie gaat pas over 4-5-6 jaar vruchten af werpen. Tot die tijd zal Ajax dus zo nu en dan best spelers halen.
Heb liever dat ze dat ze dan een gok nemen van 4 ton dan een van 2 miljoen (luque).
Het blijft toch bijna altijd een gok als je een speler aantrekt uit een andere competitie.

15 januari 2013 om 16:16

Ebecilio en sulejmani gaan deze periode weg.
dan is het toch niet gek dat je 1 nieuwe haalt die
misschien wel op meer plekken uit de voeten kan.

En iemand die 26 is kan nog minimaal 7 jaar, er wordt net gedaan alsof hij 36 is en nog even komt cashen

15 januari 2013 om 17:42

nee hij heeft ook de italiaanse nationaliteit dus die regel geld niet. en de focus licht inderdaad op de jeugd maar dat zie je pas echt goed over -+ 5 jaar en dan is hij warschijnlijk al weer weg.

Hij komt van dezelfde club als Rosales.. Dat is het eerste wat mij opvalt.

Verder heb ik mijn twijfels over dit gerucht. Waarom zou Ajax ineens voor een Argentijnse speler van 26 gaan? Ajax heeft pas zijn scoutingsgebied ''beperkt'' tot Scandinavië, België, Nederland en Oost- Europa... Daarbij wil Ajax enkel met jonge spelers aan de slag.

In aanvallend opzicht moeten Lukoki, Sana, Fischer, Hoesen en Andersen zich ontwikkelen tot basisspeler. Daarvoor horen zij speelminuten te krijgen. Spelers als Boerrigter, Babel en Sigthorsson staan dat al deels in de weg en een extra speler zal de kans op speeltijd nog meer verkleinen...

Voor het geld hoeft Ajax het niet te laten, maar om er een buitenspeler bij te halen.. Ik vind het niet nodig. Laat die jonkies het maar uitvechten en zich ontwikkelen. Mocht Ajax zich toch nog willen versterken dan zou ik voor het middenveld iemand halen. Eriksen en de Jong zijn daar de sterkhouders en die dreigen in de zomer te vertrekken.

15 januari 2013 om 15:29

Oost Europa? Was het maar zo de grootste talenten van Polen gaan weg voor maximaal 2 miljoen euro en Ajax ligt altijd te slapen.. Milik naar Leverkusen Wolski waarschijnlijk naar Fiorentina.

15 januari 2013 om 15:36

Ajax kan niet elk talent in beeld hebben en halen. Verder weet ik dit niet zeker, maar volgens mij ging Ajax zich nu meer richten op Oost- Europa, omdat Denemarken voorlopig leeggevist is. Meleg zou daar het eerste resultaat van moeten worden. Verder was er nog een Kroatisch talent dat al een rondleiding door de Arena heeft gehad.

15 januari 2013 om 15:52

Ajax wil zich inderdaad richten op Oost-europa, nu ze klaar zijn in Denemarken. Dit project staat echter nog in de kinderschoenen.. Daarnaast komen de bekende toptalenten sowieso niet

15 januari 2013 om 19:02

@ tim101

Het staat inderdaad in de kinderschoenen, maar Ajax heeft wel samenwerkingsverbanden met een Russische club en de club van Sju La Ling (ofzo, door Cruijff voorgedragen als mogelijke algemeen directeur).

Dit zou wel een hele rare transfer zijn. Even opgezocht: wordt in februari al 27 jaar, is 1,80m lang, speelt meestal op de rechterflank en heeft 138 wedstrijden gespeeld (15 goals).
400.000 is niet veel maar je moet ook geen middelmaat halen puur omdat het betaalbaar is...

Als je op je 26ste nog in Argentinie rondhangt, zal het weinig zijn. Als ie echt goed was, was ie al op z'n 20ste naar Europa vertrokken.

Geloof er helemaal niks van. Ajax is niet op zoek naar een buitenspeler en deze speler past al helemaal in de visie van het huidige Ajax. Een speler van 26 van een ander continent halen, terwijl je hem niet perse nodig hebt en hij niet het grootste wereldtalent is. Dit is dus gewoon niet waar.

26-jarige buitenspeler past niet echt in het beleid van Ajax, stop maar in het rijker der fabelen.

15 januari 2013 om 16:34

Reactie op inmiddels waarschijnlijk, ik weet het niet zeker, maar vermoed een verwijderde post.

Grappig, niemand kent hem maar iedereen weet al dat hij niet nodig is "omdat er al zoveel buitenspelers bij Ajax lopen".

Gekke gedachte, maar misschien vinden ze hem bij Ajax wel beter dan de huidige exemplaren??

Word Sana nu al afgeschreven dan? Of is het een breedte versterking of vervanger voor iemand anders?

26 jaar maar voor 400.000 euro is het een gokje waard. Sana was ook maar 400.000 euro maar valt me tot nu toe toch een beetje tegen. Kan natuurlijk nog groeien maar is ook geen talent meer (23 jaar).

Een ding vraag ik me wel af. Ajax was toch een nieuw beleid ingeslagen waarin talenten de kans kregen in de hoofdselectie. Dit lijkt me geen talent meer. Natuurlijk is er afwisseling van jong talent en ervaring nodig in een selectie maar dan vraag ik me af waarom je een 26 jarige speler uit de competitie van Argentinie haalt. Het lijkt mij namelijk dat deze man ook nog niet veel ervaring heeft in Europa. Haal dan spelers met de ervaring van C.poulsen, maar die nog wel kunnen lopen...

Al met al een vreemde aankoop maar het kan zomaar positief uitvallen. 4 ton verlies valt natuurlijk nog wel te overzien. Het is alleen zaak dat men niet telkens 4 ton blijft spenderen aan middelmatige spelers die tegenvallen want dan kom je uiteindelijk nog op een bedrag van 5 miljoen uit. Die 5 miljoen had je dan beter kunnen spenderen aan een goeie voetballer die er echt klaar voor is.

15 januari 2013 om 15:36

//een ding vraag ik me wel af. Ajax was toch een nieuw beleid ingeslagen waarin talenten de kans kregen in de hoofdselectie. Dit lijkt me geen talent meer. \\

Het lijkt me dan ook niet dat we het El Periódico de Aragón als serieus moeten beschouwen

15 januari 2013 om 15:37

Sana speelde op het middenveld bij zijn vorige club, werd fout gebruikt. Hij speelt nog maar pas bij Ajax, speelt eindelijk op de flank, nieuwe competitie, moet zich onderdompelen in de speelwijze van Ajax en alles wat er nog bij komt qua moeilijkere trainingen. Natuurlijk groeit hij nog als speler.

Als je 25 of 28 jaar bent kun je nog altijd dingen aanleren en je spel verbeteren. Daarvoor moet je niet een talent zijn van 18 jaar.

Als Ajax hem wilt verkopen heb je zo enkele clubs die 1 à 3 miljoen op tafel leggen. Daar heb je je winst.

26 jaar en onbekend. Weet niet wat ik ervan moet denken

alweer een buitenlandse buitenspeler naar Ajax na Tobias Sana. eerst poulsen, sana en nu die argentijn. Ze hebben toch niet zo'n super veel vetrouwen in de jeugdspelers anders haal je niet zo'n argentijn van 26 jaar. Dacht dat ze gingen afstappen van zo'n spelers en de Cruijf filosofie gebruiken, maar zo zit je alleen maar jeugspelers in de weg zoals Andersen en Fischer, Lukoki waar ze dan toch minder vertrouwen in hebben om het verschil te maken 2de seizoenshelft.

15 januari 2013 om 15:38

helemaal met je eens.

dit zou een verkeerd signaal naar de eigen jeugd geven. daarom zouden ze dit niet moeten doen.

Mensen snappen de aankoop Sana en Mauricio Sperduti niet, maar in de jeugd hebben we Ricardo Kishna rondlopen zeer groot talent maar helaas geblesseerd. Zodra Kishna fit is moet er geen belemmering zijn voor hem om door te stromen. Sana en Mauricio Sperduti zijn overbruggings aankopen. Zodra Kishna fit en ritme heeft moet hij de vaste Rechtsbuiten worden voor de komende jaren. Als je nu een dure speler gaat halen biedt dat weinig perspectief voor zo'n jongen. Daarom haalt Ajax een speler die er gelijk moet staan 26 jaar is namelijk best oud voor Ajax begrippen. Lukoki en Sana en Boerigter voldoen niet. Om nu 3-5 miljoen te gaan uitgeven om een tijdsbestek van 8-12 maanden te overbruggen is niet slim. Spelers huren van 26 jaar met ervaring lukt bijna nooit omdat ze bij hun club meestal te veel verdienen. Dat is de redenering van Ajax (marc Overmars) denk ik.

15 januari 2013 om 15:45

@blackjesus

Kishna speelt linksbuiten en Mauricio Sperduti heeft bij zijn huidige club het meeste rechtsbuiten gespeeld, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze met elkaar zullen vechten om 1 positie. Sana kan links en rechtsbuiten spelen, maar speelt (als ik het goed heb) in dit seizoen het meest op rechtsbuiten.

Maar misschien dat dit voor een talentvolle rechtsbuiten (in de jeugd) van toepassing is (al hoop ik dat lukoki daar de komende tijd de kans krijgt).

15 januari 2013 om 17:53

haha nou dan hadden ze toch net zo goed Imbecilio, Ozbiliz kunnen houden? of Sulejmani alsnog een kans geven? Die pakt nu zonder iets te doen elke maand salaris en lacht iedereen uit als hij aankomende zomer transfervrij de deur uitloopt.

Als Sana en Boerrigter niet voldoen, dan faalt de scouting toch? En als je Lukoki een echte kans wil geven dan haal je toch niet voor 4 ton een Argentijn die sowieso in 5 ton per jaar aan salaris pakt maar waar nog maar van moet blijken of die het aankan? Taalproblemen, nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe club, nieuwe competitie, hoog verwachtingspatroon, nieuwe trainingswijze, grote concurrentie en moet ik nog even doorgaan?..

Nee, deze transfer begrijp ik niet. Als hij de voorkeur krijgt boven Sana, kun je dat transferbedrag in ieder geval door de plee spoelen en kunnen we concluderen dat ajax voor wat betreft Sana een miskoop heeft gedaan. Chapeau, goed beleid ajax, lekker met eigen jongens kampioen worden en twente en psv ervan betichten dat ze kampioenschappen kopen met hun transferbeleid!!!

26 jaar en kost 400.000, klinkt niet als een hele speciale speler. Heb z'n statistieken erbij gepakt en die zijn ook niet al te speciaal. Wel 2 interlands voor Argentinië die in zijn voordeel spreken. Maar dit is pure 'wikipedia-journalistiek', ik ken deze speler verder niet en voor 4 ton is het een gok die je kan nemen.

15 januari 2013 om 17:56

dan gok ik liever op de doorstroming van een jeugdspeler, die krijgen in de regel meer krediet en meer tijd en kennen de speelwijze van ajax en zijn bekend met de club. Als deze jongen komt dan hoop ik dat hij er in zijn eerste 3 wedstrijden 3 inknalt, anders gaat hij het lastig krigen in Amsterdam

Poulsen paste ook niet in het beleid. Ik vind overigens wel dat er nog een vleugel aanvaller bij moet komen want Babel valt mij tegen en Fischer is dan dus de enige linker vleugel aanvaller die van waarde is.

Lijkt mij echt een onzinbericht, aangezien Ajax Sulejmani, Serero, Boerrigter, Lukoki en De Sa heeft voor deze plek. Daarnaast kan Andersen er ook nog spelen eventueel. Het lijkt mij onzin dat Aajx een 26 jarige Argentijn gaat kopen, hoe goedkoop ook. Druist een beetje tegen het nieuwe beleid in.

Een speler van al 26 jaar, heb dan toch al het gevoel dat het niet helemaal waar zou zijn. Heb verder nog nooit wat van deze jongen gezien, dus ik heb geen idee of het wat zou zijn. Geloof er eerlijk gezegd niet heel veel van.

doe dit nou niet. wat een onzin om een 26-jarige argentijn te kopen. past totaal niet in het beleid van ajax.

eerst zien en dan geloven

Als ik al dit soort berichten moest geloven had Ajax nu 163 spelers voor het eerste elftal.
Argentinië wordt helemaal plat gescout, waarom wordt deze speler (26!) al die tijd nauwelijks door clubs in het buitenland begeerd? Ik weet het niet hoor...

15 januari 2013 om 15:45

Dit seizoen 11 wedstrijden gespeeld waarvan 8 x als invaller en dat moet dan een versterking zijn voor Ajax? Koe-koek. Dacht het niet.

Als je het mij vraagt is dit een enorme klap in het gezicht van elke jeugdspeler. Als de ajax opleiding zo goed is, waarom dan een middelmatige (anders was hij al wel veel eerder naar Europa gekomen en grotere clubs geïnteresseerd) vleugelspeler halen?

Tevens kost deze jongen een hoop salaris.

Dit staat haaks op het beleid wat ze graag willen voeren...

De tekst klopt niet. Zijn favoriete positie is spits. Hij is rechtsbenig en 1.80 meter lang. Scoort niet zo heel veel in argentinie. Vandaar dat ie daar weg mag denk ik. Want zijn marktwaarde ligt veel hoger. Sinds dit seizoen wordt hij op rechtsbuiten positie neergezet. Maar van origine is hij een spits!

Als deze man gekocht wordt kan het beleid bij Ajax ook de prullenbak in.

Maar denk dat het een totaal onzinbericht is dat beter onder "wandelgangen" gepost had kunnen worden.

Wat een transfer! nou jullie noemen een Sow, Fernandes, Eboue allemaal matig. maar Kijk is aan alweer een top transfer in de Eredivisie

Past een beetje in het rijte Cvitanich, Kennedy, Lodeiro. Onnodige aankoop die we na een seizoen waarschijnlijk zien vertrekken.... Alsof we aan Fischer, Sulejmani, Sana, Boerrigter, Lukoki, Babel en Andersen nog niet genoeg hebben voor op de flanken.

15 januari 2013 om 15:47

Cvitanich doet het momenteel geweldig bij z'n club...

15 januari 2013 om 16:41

Klopt! ik heb het altijd wel aardige speler gevonden. bij Ajax deed hij het ook niet onaardig maar hij paste gewoon niet in het systeem van Ajax op de één of andere manier. Bovendien had hij het totaal niet naar zijn zin in Nederland wat ik me wel kan voorstellen...

15 januari 2013 om 16:43

Beetje te vroeg om te zeggen dat hij in het rijtje Cvitanich,kennedy,lodeiro past want dat kun je eigenlijk nog niet weten. Misschien doet hij het wel verassend goed! Niet dat ik er veel vertrouwen in heb hoor maar nu al zeggen dat hij in dat rijtje thuis hoort gaat me wat te ver.

15 januari 2013 om 17:06

Onzin, Kennedy was gewoon een heel interessante speler die op dat moment fantastisch draaide bij Twente en voor een habbekrats weg kon. Als hij zijn niveau had kunnen vasthouden dan was het een nuttige kracht geweest, nu hij achteraf geflopt is wordt hij gezien als overbodig...

15 januari 2013 om 17:10

Ik denk gewoon dat een speler van 26, ook al kost ie vier ton, die op een positie speelt die niet smal bezet is overbodig gaat zijn en niet pas in het nieuwe beleid van Ajax. Dat Sulej deze maand weg mag (hoor je trouwens ook niks meer over qua interesse maar dat terzijde) en Sana niet goed draait doet er niet van af dat deze speler overbodig wordt.

15 januari 2013 om 17:18

Ajax mist gif voorin en de Boer mist een speler die er de beuk ingooit en geen duel uit de weg gaat. Wat ik nu van deze jongen heb gezien (filmpjes zeggen natuurlijk niet heel veel) is het een vechtersbaasje en een speler die 110% erop klapt.

Met alle respect voor Boerrigter en Sana, maar zij zijn geen vechters en zeker geen spelers die het 'vuur' kunnen opstoken.

15 januari 2013 om 23:02

Chicago,

Fischer, Sulejmani, Boerrigter en Andersen zijn linksbenige spelers. Daarbij gaan Sulejmani en wellicht Babel Ajax verlaten, dus dan blijven voor de rechterkant alleen nog Sana en Lukoki over waarbij al interesse is in Lukoki. Dus ik denk dat een extra speler voor de rechterflank wel gewenst is.

Met alle respect maar waar gaat het met de Nederlandse voetbal heen?
de knvb moet echt ingrijpen, er moet echt een limiet komen op het aantal buitenlandse spelers. 10 jaar trg waren en volop talenten, en nu kan Van Gaal niet eens een degelijke verdediging oproepen

15 januari 2013 om 16:01

nedeland u 17 is wel europees kampioen geworden dus zat talenten

15 januari 2013 om 16:15

Wrm dan zo een transfer? Ajax staat juist bekend om zijn jeugd maar dat is de laatste jaren gewoon niet meer zo? steeds meer spelers van het Ajax jeugd floppen in het buitenland? hoe zou dit komen denk je ?

15 januari 2013 om 17:23

Steeds meer spelers van het Ajax jeugd floppen in het buitenland?

Waarschijnlijk omdat ze te vroeg vertrekken omdat ze zich te groot voelen voor Ajax en de Nederlandse competitie....

Niet zo zeveren man, verdedigend komt er weer een hele leuke lichting aan bij Ajax. Van Rhijn, Denswil, Dijks, Veltman om er maar even een paar op te noemen. Allemaal Nederlandse jongens.

Ik kijk niet zo vaak argentijns voetbal, maar als ik dat doe valt deze speler positief op.

Dit is een rechter vleugel aanvaller, handige voetballer met goede kapacties , deze speler beschikt ook over een uitstekende voorzet, soms houd hij de bal te lang vast wat balverlies oplevert maar naar mijn mening en goede deal.

Hij maakte deel uit van een nationale selectie die louter bestond uit spelers die op dat moment in de nationale competitie speelden.br Valt me toch op dat ajax wel erg veel buitenlanders heeft voor het middenveld en de aanval. Als het dan nog spelers waren die er echt bovenuit steken maar dat is ook niet echt het geval. Eigenlijk is een speler als siem de jong nog de beste speler bij ajax, een speler vergelijkbaar met toivonen (geen midhalf, geen spits, wel een goed schot en kopsterk) die in 1995 waarschijnlijk niet eens in de basis had gestaan. br psv heeft overigens ook een elftal vol middelmatige subtoppers. Geen Romario, ronaldo, gullit, koeman, vanenburg, cocu of popescu meer. Zelfs geen van nistelrooy, stam, gerets, alex, nielsen, chovanec, van rooy of nilis.

Hij heeft ook italiaanse nationaliteit zo te zien:

http://www.transfermarkt.de/en/mauricio-sperduti/p...

Een 26-jarige Argentijnse speler halen? Dat was toch juist wat Ajax niet meer ging doen?

16 januari 2013 om 01:04

Hebben ze ooit letterlijk gezegd: We halen sowieso geen 26-jarige Argentijnse speler? Lijkt me niet. Ze hebben zich vooral zich geconcentreerd op spelers uit scandinavie en nederland. Maar ze zeiden er gelijk dat ze overal ter wereld connecties hebben, en dus incidenteel altijd wel een speler kan worden aangetrokken die interessant kan zijn. Zo heeft Ten Cate paar weken terug uit China 2 spelers geadviseerd, die inmiddels bij Ajax stage heeft gelopen. Wie weet heeft Seedorf (braziliaanse en Argentijnse competitie wordt in Zuid-amerika gevolgd net als dat er in Europa naar Engeland en Spanje wordt gekeken), Ajax wel getipt. Of iemand anders die ze kennen. En het zou me pas zorgen maken als het om 7 miljoen ging. Maar dit is gefinancieerd uit de tonnen die ze hebben ontvangen voor Ebecillio, dus het is gewoon een vervanging voor een verkoop. Niet heel onverantwoord, vind je wel?

16 januari 2013 om 13:27

Ik stel nergens dat het onverantwoord is. Echter heb ik begrepen dat er gekozen zou worden voor de jeugd en daar begrijp ik uit dat er niet wordt gekozen voor een non-eu speler, welke weer een minimaal salaris dienen te hebben.

16 januari 2013 om 16:36

Hij heeft italiaans paspoort, dus is voor Ajax gewoon een Eu-speler. Er wordt toch ook gekozen voor jeugd? Maar dat wil niet zeggen dat een wat oudere jongen ook gekocht gaan worden, maar daar betalen ze geen hoofdprijs voor (400.000 is gewoon het geld van Ebecillio), dus dit is wel te veranwoorden en te verklaren.

Sperdutti zal zeker goed kunnen voetballen, anders besluit Ajax zeker niet hem vast te gaan leggen.
Hij is 26 jaar en neemt gewoon die ervaring mee die het elftal straks nodig heeft, als De Jong en Eriksen op zeker in de zomer worden verkocht.

Heb volledige vertrouwen in welke aankoop de club doet, er wordt zo goed gecommuniceerd in alle geledingen én hij is zeker heel goed bekeken.
Moet echt perfect in het Ajax systeem passen, snel, vaardig, eigen actie, overzicht etc.

Fisscher komt komend seizoen op de plek van Eriksen, gaat hij nog beter spelen met die extra ruimtes om hem heen !

Heel jammer dat mijn medesupporters direct allemaal aannames maken waarvan ze niet eens weten of die daadwerkelijk waar zijn. Lekker makkelijk jongens.

Ik geloof dit verhaal niet. Deze speler past totaal niet in het nieuwe beleid. In de jaren hiervoor (met van Geel, van der Boog en dat soort figuren) zou ik gaan twijfelen, maar Overmars en de Boer zullen denk ik niet voor zo een speler gaan. Dan maar jeugdspelers als de Sa en Kishna doorschuiven. Terwijl dat niet eens nodig is.

15 januari 2013 om 17:00

Jeugd is leuk en aardig, maar wat extra ervaring in de aanval erbij vind ik geen overbodige luxe. Deze speler heeft toch wat wedstrijden op zijn naam staan en heeft in alle Argentijnse heksenketels gespeeld.

Daarnaast, De Sa is veel te wisselvallig, ik denk dat hij op zijn snelheid na helemaal niets toevoegt aan Ajax 1 op dit moment. Zelfde geldt voor Kishna, is een fantastisch talent maar heeft veel gemist door een fikse blessure.

Het is duidelijk dat ajax alleen uit is op goedkope spelers zodat ze zich dan geen zorgen hoeven te maken wanneer het een miskoop zal zijn.

Iedereen over het non Eu salaris, maar de rest in de selectie verdiend een hoger salaris.

Het nieuwe beleid van Ajax zorgt ervoor dat ik ineens heel wat werk moet verrichten om te achterhalen om welke speler het nou gaat. In de normale vijver wordt niet meer gevist, en nu probeert Overmars het zelfs aan de overkant van het kanaal. Ik ken deze speler dus niet, maar van Sana weten we al dat hij tekort komt. Hopelijk is dit een betere greep, maar goed: voor vier ton kun je niet teveel verwachten.

15 januari 2013 om 19:04

Sana komt nog te kort maar is nog jong. Hij heeft in zijn eerste wedstrijden laten zien wat toe te kunnen voegen aan Ajax. Hij raakte echter vermoeid en kon het later niet meer bijbenen, vandaar dat hij nu ook niet (vaak) meer speelt.

Hij kan echter nog constanter worden en zichzelf verbeteren.

Volgens mij heeft ajax toch wel genoeg vleugelspelers met Babel, Fischer, Sana en Boerrigter. En dan heb je ook de jeugd nog. Lijkt me een beetje onlogisch om deze speler dan ook nog te halen.

15 januari 2013 om 16:39

Babel gaat weg na het seizoen en speelt op links net zoals Fischer en eigenlijk Sana en Boerrigter ook. Met het vertrek van Sulejmani zou je deze aankoop wel kunnen verklaren. Maar ik ben niet echt blij met deze aankoop. Ik ken hem totaal niet maar ik hoop niet dat het een gevalletje Cvitanich wordt. Naja ik laat me verrassen maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in.

16 januari 2013 om 01:08

Geen vertrouwen in het huidige Ajax? Vind ik zelf heel vreemd om te horen van een mede-supporter. Als je al geen eens vertrouwen kan hebben in het huidige Ajax-staf, dan moet je wel heel achterdochtig zijn. Deze speler als vervanging voor de tonnen die ze hebben gekregen voor Ebecillio.. Hoe kan dit in godsnaam slecht zijn? maarja.. Misschien was jij 1 van die supporters die voor het andere kamp was, maar dan is er sprake van rancune. Succes!

26?? Veel te oud om een talent te zijn. Moet op dit moment dan wel erg goed zijn, want anders haal je hem niet. Ben benieuwd, maar ik verwacht er niet veel van.

Op basis van wat filmpjes kun je natuurlijk niet direct een conclusie trekken, maar er zijn wel wat opvallende punten:

1. Hij is vrij snel, gaat veel van zijn tegenstanders met gemak voorbij, resultaat daarvan is dat hij regelmatig hard aangepakt wordt
2. Het is een frommelaar, weet op de een of andere manier steeds als winnaar uit frommel situaties te komen
3. Heeft oog voor medespelers ( filmpje van bijna 20 minuten), speelt af wanneer een team genoot in een betere positie staat
4. Aardige voorzet, weet veel ballen met een rare krul voor de goal te slingeren

Natuurlijk is hij al 26, maar ik denk dat je voor 400.000 best een gokje kunt wagen. Ben eerlijk gezegd wel een beetje benieuwd.

Jezus weer een vleugelspeler laat Ajax is z'n middenveld en achterhoede in orde maken zowel in de as als linksachter die blind gaat t toch niet worden lijkt me.

15 januari 2013 om 17:03

Ajax puilt uit van de middenvelders, daar hebben we op het moment helemaal geen versterkingen in nodig. Verdedigend hebben we centraal met Veltman en Denswil twee leuke troeven achter de hand. Daarnaast, Blind speelde de eerste seizoenshelft erg sterk, heeft zich goed terug gevochten. Als hij het zo vasthoudt dan is er helemaal geen versterking nodig voor op de back. Naast Blind hebben we ook Dijks die zich steeds beter aan het ontwikkelen is.

15 januari 2013 om 17:48

Blind komt international tekort nogmaals in Nederland houd ie zich staand omdat de meeste clubs niet met buiten spelers spelen , maar je ziet het al tegen PSV en Twente bv dan is ie veel te traag .

15 januari 2013 om 18:22

Waar moet Ajax dan een LB vandaan halen die volgens jou wel waardig is voor het spelen van internationale wedstrijden? Goede verdedigers zijn gewild, daar betaal je tegenwoordig het volle pond voor.

16 januari 2013 om 01:11

Tegen PSV en Twente won Ajax beiden keren, en was Blind juist 1 van de beste van Ajax. Haast geen 1x is Blind uitgespeeld, dus hoe kan je dat zeggen? En mocht je het echt niet meer weten: Kijk de wedstrijden even terug als je wilt, want de goal van PSV kwam van Lens die bij van Rhijn stond toen. En als je dan goed keek stond Lens eerst vaker bi Blind, maar die had hem zo in zijn zak, dat die ging verhuizen richting van Rhijn. Succes met het terugkijken en alvast bedankt dat je me daarna gelijk gaat geven

Ik kan me het haast niet voorstellen dat Ajax dat gaat doen,is toch lichtelijk afwijkend van het ingevoerde beleid,ik wacht het wel even af.
ik weet ook niet hoe goed die krant op de hoogte is van dat soort zaken,misschien is het wel een soort Telegraaf,bild of Sun en dan kan het dus net zo goed een dom gerucht wezen.

Verantwoordelijke aankoop. Laag bedrag en vleugelspelers zijn altijd welkom. Ook omdat Ebecilio vertrokken is, was hier ruimte voor.

15 januari 2013 om 21:44

Onzin. Ajax heeft Boerigter, Lukoki en De Sa. Ik investeer liever in jong talent zoals bijvoorbeeld Andersen, dan een voetballer halverwege zijn carriere. Hij moet wel heel goed worden als het enigzins zinvol is of het wat op gaat leveren.

16 januari 2013 om 01:14

Investering? Dit is een herinvestering van de tonnen van Ebecillio, zoals eerder al is gezegd. Ajax doet mee om 3 prijzen, en met een vervanging is dit goed voor de komende half jaar. Je hoeft niet altijd geld uit te geven om winst op te maken, dit is geld uitgeven voor het mee doen om 3 prijzen, en als door hem een goal wordt gemaakt die de beker of competitie of ronde verder in El, dan heeft hij zijn transfersom al terugbetaald (wat voor jou belangrijk is). Je weet dat Andersen duurder is, toch?

16 januari 2013 om 01:46

Tuurlijk, weet ik dat Andersen duurder is/was, maar daar gaat het niet om. Het gaat om beleid en visie. In de huidige visie kiest Ajax voor zelf opgeleide jongens en halen ze het liefst jonge spelers uit Scandinavie of de Balkan. Omdat dit het beste past qua voetbal en qua mentaliteit. In het verleden hebben meerdere Zuid-amerikanen het geprobeerd in Amsterdam en er is er geen een die zich makkelijk en in een keer heeft aangepast aan Ajax en Amsterdam. Suarez kwam van Groningen en Maxwell speelde in de jeugd al bij Ajax.

Daarnaast heb je spelers als Boerrigter en Lukoki waarmee je het prima kan doen. Ook kunnen De Jong, Serero, Sulejmani en Babel op die positie spelen. Ook in de EL. Als je dan toch geld uit gaat geven om op 3 fronten mee te doen. Haal dan Helenius. Hij is niet heel duur en nog lekker jong. Hij is technisch, sterk en 1 meter 95 lang. Daar kan Ajax wel wat stootkracht gebruiken. Zeker als het even niet wil.

Tja en dan heb je jeugd rondlopen en dan koop je een zogenaamde topper voor 400.000 die al 26 is!

Wat een beleid zeg.............pfffffffff

15 januari 2013 om 17:10

Dus omdat Ajax nu één wat meer ervaren speler haalt, betekent dat volgens jou dat het beleid niet klopt? Grapjas, ik neem aan dat je niet onder een steen hebt gelegen en dat ik je moet gaan uitleggen welke weg Ajax ingeslagen is?

Niks mis mee als dit verhaal waar blijkt te zijn, voor 4 ton kun je best nog eens een gok nemen. Daarnaast zitten er bij Ajax veel mensen met voetbalverstand, die zullen echt niet zomaar de eerste de beste prutser aanraden. De Boer was/is voor zijn aanval opzoek naar een type Suaréz die wat pit en gif in de aanval kan brengen. Voor zover ik kan zien is hij wel een dergelijke speler.

15 januari 2013 om 19:33

Die mensen met voetbalverstand kwamen ook met koopje Sana even geleden en dat is een topper zeg.....n O T!

Moeten we hier nou weer mee. Ken hem niet maar gezien hij al 26 is en maar 400.000 kost ben ik bang dat het weinig is en dat je dat soort jongens ook vast hier of/en in de jeugd hebt rondlopen

http://www.youtube.com/watch?v=slgjoif1m3w

Hier een filmpje met wat goals van Sperduti ( dit is wel al van 2009)

Als ie dit ook bij Ajax gaat doen is ie best welkom! Ook iemand die fatsoenlijke vrije trappen kan nemen. Toch iets wat ik de laatste tijd mis bij Ajax.

wel grappig dat ik hier niemand hoor zeggen dat zo'n 26-jarige argentijn helemaal niet in het beleid past van ajax! Daar komt bij dat zo'n jongen de jeugd in de weg zal staan. Je hebt al Sana, Boerrigter, Fisher, Sulejmani, Lukoki en Babel voor de flanken (sightorsson die fit is speelt spits met daarachter Hoessen)

Het wordt helemaal mooi als je beseft dat psv enkel transfersommen aan Henriksen en Narsingh heeft uitgegeven en dat ajax dat overstijgt met Moisander, Sana, Hoessene en nu dus meneer Spaghetti. Wat dat betreft is ajax koploper met transfersommen uitgeven dit seizoen.

Het wordt nog mooier als je beseft dat ajax met eigen jongens de top wil halen en dan spelers als Schone, Poulsen, Sana, en Sprudetti haalt. Hooguit van Schone kun je zeggen dat die een meerwaarde heeft als wissel. Op de plek van Poulsen had net zo goed een jongen als Enoh, Theo Janssen, Sporkslede of Bonevacia kunnen spelen.

Kan iemand mij uitleggen wat het beleid van ajax nu echt inhoud als je kijkt naar de twijfelachtige aankopen die zijn gedaan?

15 januari 2013 om 18:16

Vriendelijke vriend die loopt te bashen dat Ajax een speler koopt en zeurt dat het niet in het nieuwe beleid past. Ajax heeft afgelopen zomer 19! spelers laten gaan, slechts 7 terug gehaald. Nu in de winter hebben we er weer 2 laten gaan, waar mogelijk nog iemand gaat vertrekken.

Je kan niet alles opvangen vanuit de jeugdopleiding, als je talenten niet goed laat rijpen kan je ze namelijk ook verpesten!!

4 ton is een prima investering.

15 januari 2013 om 18:28

op links heb je babel en fisher
op rechts boerrigter, sana, lukoki, Sulejmani, De Sa

Wat mij betreft had ajax afgelopen zomer 100 spelers laten gaan, dat doet toch niks af aan het feit dat ze zowel de links als de rechtsbuiten-positie meer dan dubbel bezet hebben?

Dus wat is nou exact het (transfer)beleid van ajax? Als deze aankoop doorgang vindt concludeer ik bij deze dat ajax net zo'n ordinaire koopclub is als PSV en Twente.

15 januari 2013 om 18:49

Boerrigter, Sana, Babel. Linksbuiten spelers. Waarvan 2 langdurig geblesseerd geweest en 1 die aan het acclimatiseren is. Nood was zelfs zo hoog dat ons talent Fischer al minuten heeft moeten maken.

Lukoki Rechts. De Sa moet nog rijpen en Sulejmani is afgeschreven.

15 januari 2013 om 21:48

Haha jij bent grappig.
Ajax koploper met transfersommen uitgeven dit seizoen?
Het beleid van ajax is investeren in de jeugdopleiding, dat kan je niet merken na een jaartje, dat duurt 5 jaar. En Sana en Hoessen hebben samen nog lang geen miljoen gekost hoor. En wie bedoel je met henriksen??

Ajax zijn beleid is gebasseerd op jeugd met aanvullingen die je koopt, je moet tenminste toch wat met dat geld wat je hebt verdiend als je 2x kampioen wordt.

NB: leuke woordspeling hoor, spaghetti

26 jaar al dan zal het niet veel zijn vraag me af dat ze niet iets dichter in de buurt kunnen zoeken

Ze normen hem in Argentinië de nieuwe overmars....

Het is een echte buitenspeler met een positieve arrogantie en bluf. Hij is erg snel en heeft een redelijke voorzet en een krachtig schot. Past wat dat betreft wel bij ajax. En met zijn leeftijd brengt ie ook de missende ervaring met zich mee. Voor de eredivise een aanwinst, voor de Europa League zullen we nog moeten afwachten. Als hij komt, want officieel is er nog niets bevestigd...

Lekkere transfer Argentijnen doen het altijd goed bij Ajax zie Cvintanich. Rosales en Gabrich

Aparte versterking, past toch ook totaal niet in het plaatje van Ajax zou je zeggen. Op zich niet verkeerd om in Argentinië te scouten, lopen veel goede voetballers rond en veel van hen hebben ook een Europees paspoort. Maar ik zou als Ajax zijnde toch voor en jongere speler gaan die iets meer talent heeft.

Youtube filmpjes van Mauricio Sperduti bekeken.
Snelle speler
Direct in zijn acties, dus geen doelloos gepingel.
Goed schot en ook vrije trappen
Sterke kerel.
Volgens wikipedia heeft hij niet veel goals gemaakt.

Voor 4 ton loop je niet veel risico op een miskoop, omdat de investering minimaal is. Afgezien van het salaris. Echter moet Ajax uitkijken dat het niet net als een aantal jaar geleden 63 man onder contract heeft staan waarvan er 45 niks toevoegen. Verder spreken zijn statistieken niet in zijn voordeel, maar goed we zullen zien wat het wordt!

Vriendelijke vrienden die lopen te bashen dat Ajax een speler koopt en zeuren dat het niet in het nieuwe beleid past. Ajax heeft afgelopen zomer 19! spelers laten gaan, slechts 7 terug gehaald. Nu in de winter hebben we er weer 2 laten gaan, waar mogelijk nog iemand gaat vertrekken.

Je kan niet alles opvangen vanuit de jeugdopleiding, als je talenten niet goed laat rijpen kan je ze namelijk ook verpesten!!

4 ton is een prima investering.

15 januari 2013 om 18:30

op links heb je babel en fisher
op rechts boerrigter, sana, lukoki, Sulejmani, De Sa

Wat mij betreft had ajax afgelopen zomer 100 spelers laten gaan, dat doet toch niks af aan het feit dat ze zowel de links als de rechtsbuiten-positie meer dan dubbel bezet hebben?

Dus wat is nou exact het (transfer)beleid van ajax? Als deze aankoop doorgang vindt concludeer ik bij deze dat ajax net zo'n ordinaire koopclub is als PSV en Twente.

15 januari 2013 om 18:46

komop man
boerrigter: volg je het voetbal pas een jaar? hij speelt altijd linksbuiten (is dat ook) behalve dit seizoen en hij speelt dit seizoen ook erg matig
sana: heeft het alleen goed gedaan op de linksbuiten positie (op rechts zoals jij aangeeft deed hij het erg slecht
lukoki: een aardig spelertje maar buiten zijn snelheid zit er niet heel veel aan en een sterke back zet hem zo van de bal
sulejmani: serieus? iedereen weet dat hij geflopt is bij ajax ik weet ook niet waarom je hem opnoemt want dat verhaal is allom bekent
De Sa: speelt bij de beloften al heel erg wisselvallig dus ik denk niet dat het iets gaat worden in het eerste (dit seizoen)

Mensen schrijven hem al door z'n prijs. Terwijl bekijk het eens uit ander perspectief. Je zult nooit veel verlies op hem maken, sterker nog de kans op winst maken is zelfs groter. En hij moet wel iets kunnen wil je in het nationale elftal belanden.

Het zou een absurd zwakke aankoop zijn.
Naja, sowieso oogt hij niet bijzonder snel (wat op youtube van hem gezien en vergeleken met iemand als Boerrigter bijvoorbeeld vind ik hem al langzamer ogen), scoort hij amper, zal hij sowieso een niet al te lullig salaris moeten verdienen en misschien wel het belangrijkste: we hebben genoeg goede spelers voor op de vleugel, zeker op lange termijn.

Maar goed, ik denk dat dit bericht gewoon in 'de wandelgangen' hoort...

15 januari 2013 om 19:08

Daar ga ik ook vanuit en dat hoop ik ook. Met Lukoki, Andersen, Fischer en Sana hebben we in potentie genoeg vleugelspelers. Deze jonge spelers moeten spelen om zich te ontwikkelen en iemand van 26 halen kan dat in de weg staan. We hebben al Boerrigter en Babel die speeltijd in beslag nemen. Daar hoeft niemand meer bij.

15 januari 2013 om 19:17

Hij zal hooguit wat winst in de weg staan, wat een dramatische speler is dit. Hij heeft alleen een goede voorzet in huis, maar verder niks.

Ik snap niet goed wat ze in hem zien? 26 jaar en kost maar 4 ton? Denk dat Ajax toch wel iets beters in de eigen jeugd heeft rondlopen neem ik aan?

Wauw zijn beste momenten op Youtube overtuigen mij niet eens. Dit is een matige speler voor de Argentijnse competitie.
Ik snap dat Ajax wil bezuinigen, maar dit is echt geldverspilling. Traag, knullig, wanneer hij er langs is heeft hij al het geluk van de wereld, zijn voorzet bevalt mij wel, maar voor de rest heeft deze jongen niks wat van toegevoegde waarde voor Ajax zou zijn.

Ik vind dat ze wel wat meer geld mogen besteden, natuurlijk geen Sulejmani-aankopen meer, maar aankopen als Sana en deze jongen (die me nog erger lijkt), zijn weer te overdreven.

Ajax kan bijv. gewoon Henriksen halen, Barkroth, Lecointe, etc. Ik vind 400.000 al te duur voor hem.

15 januari 2013 om 20:02

Het gaat er in mijn ogen niet om hoeveel een speler kost, maar het moet wel in verhouding zijn met wat een speler kan. Deze speler kan dan wel goedkoop zijn en waarschijnlijk is hij dit geld ook waard, maar als hij geen toevoeging is gooit Ajax geld weg. Dan kunnen we het ook intern oplossen.

Middelmaat halen die al op zijn top zit... Daar schiet Ajax helemaal niks mee op. Dan kan Ajax beter versterking zoeken voor het middenveld. Als Eriksen en de Jong vertrekken in de zomer is er in die linie echt een impuls nodig.

Haha nee joh, dit ziet er een beetje uit als een hele matige versie van Suarez.

Het is een rommelaar die spelers redelijk makkelijk dolt, maar hij is veel te traag om z'n tegenstanders echt kwijt te raken en richting doel te gaan.

Hij heeft een aardige voorzet maar hij scoort zelden.

Hier heeft Ajax niks aan. We hebben met Boerrigter, Sana, Lukoki (en Sulejmani) al genoeg vleugelspelers die het op dit moment net-niet zijn. De breedte is niet het probleem.

Ik snap best dat Ajax behoefte heeft aan een vleugelspeler, maar dan moet het een vleugelspeler zijn die echt een meerwaarde is, er direct staat en elke wedstrijd aanwezig is.. en dat is deze gozer duidelijk niet.

Als je een vleugelspeler wil, trek de portomonnee open en haal een echte. Als je dat niet wil kun je Fischer, Lukoki en Andersen beter gewoon de kans geven.

Zit zo effe te lezen, hij wordt al bestempelt als miskoop weinig goals etc etc etc. Ik ken toevallig een speler die ook bijvoorbaad al werd afgeschreven maar er nu toch al 14 in heeft liggen. Het kan raar lopen in de voetballerij. Mensen wacht het af en we zullen zien had ik bij die andere spits ook geroepen en je ziet het. Als het eenmaal op zn plek valt kan het gek lopen.

Heb hem zien spelen,

Ongeveer het zelfde als messi😏

Ik heb een theorie en ik zou graag willen horen of hij logisch is of niet.

Ajax koopt deze speler omdat hij uit Argentinië komt en hij met het niveau mee kan, hij zal de ontwikkeling van Lukoki niet belemmeren want hoeveel speeltijd hij krijgt bepaald Frank. Een Argentijns international in je elftal zorgt echter wel voor meer belangstelling uit Argentinië wat het merk Ajax weer ten goede komt. Hij is mijn inziens dan ook gehaald voor het marketingtechnische gebied en met de achterliggende gedachte dat het mooi meegenomen is als hij niet alleen een waterdrager of een wisselspeler, maar een bepalende speler word ( dat kan ook kijk porto)

15 januari 2013 om 19:54

Haha geweldige theorie, maar dit is toch geen intenational die bepalend is voor argentinië hij heb 2 wedstrijden gespeeld voor de nationale ploeg en dat is volgens mij al 2 jaar geleden. Ik denk niet dat argentijnse jongetjes nu met een ajax shirtje gaan lopen, zoals ze misschien wel doen met een barca shirt van Messi. Maar je gedachte gang vind ik goed maar dan zou ik het eerder zoeken bij een speler uit Azië oid.

Echter ben ik wel van mening dat we spelers die in NL komen voetballen niet te snel mogen afschrijven want als je in een andere competitie het lastig hebt als speler kan het in Nederland zomaar eens gaan lukken.

Hopelijk is dit niet een vervanger voor Lukoki, ik zou het erg jammer vinden als hij nu al vertrekt. Ik weet niet wat het sterke been is van Sperdutti, maar ik hoop niet op een hangende vleugelspits (linkerbeen op rechts). Als Sigi weer helemaal wedstrijdfit is zou een type Lukoki op rechts goed van pas komen.

Raar dat Ajax een speler van 26 koopt die al z'n hele carriere bij dezelfde club speelt, daarbij als hij echt zo goed was geweest hadden scouts 'm denk ik veel eerder ontdekt op jongere leeftijd bedoel ik dan naar europa gehaald. Ik ken deze speler verder niet maar Sulejmani loopt transfervrij uit z'n contract en heeft een godsvermogen gekost in aankoop en salaris dus is er wel wat ruimte, Lukoki zal een transfer gaan maken lijkt 't zo.... Ebecilio ook weg.... Ik hoop dat ze het goed gezien hebben bij Ajax maar ben van mening dat zo'n speler in je eigen jeugd moet rondlopen.

Totaal onnodig. Met Lukoki, Fischer, Andersen, Boerrigter, Babel en Sana heb je genoeg vleugelspelers. Daarbij is de Sa ook wel een aardige speler, en heb je in de jeugd met Becker, Acolatse, en Menig die ook op de vleugels kan al hele grote talenten.

Daarbij zei de Boer hooguit één speler willen te halen, voor een bepaalde positie. Lijkt me niet dat hij rechtsbuiten bedoelde.

Daarom lijkt het me een onzin bericht, Mocht het wel waar zijn, dan vertrouw ik maar op de Boer en Overmars, die er ongetwijfeld meer verstand van hebben

Ik ken deze speler niet maar € 400.000 is natuurlijk niet veel geld.
Mocht deze speler toch mislukken dan is er geen man over boord.

Op dit moment beschikt Ajax toch over een aantal buitenspelers zoals Boerrigter (mits weer in vorm de beste linksbuiten van de Eredivisie), Sana (deed het in het begin aardig, kreeg vervolgens een dip), Lukoki (over 2 jaar een vaste basisspeler), Fischer (ontwikkelt zich stormachtig), Babel (gaat na dit seizoen weg). In de jeugd lopen nog jongens als De Sa, Menig en Acolatse maar deze zijn pas over een aantal jaren te bewonderen.

Daarom is het geen gek idee om deze Sperduti te contracteren.

Toch niet een gevalletje Cvitanich? Zie de bui alweer hangen...

Hè 26 jaar waarom om 1 jaartje de bank warm te hoeden ofzo wat een onzin kan je beter eigen jeugd laten doorstromen

Dit seizoen , 11 wedstrijden , 1 goal en 0 assist , daarnaast 8x er vroegtijdig afgehaald dus is ook bij Newell's geen zekerheidje , kan je in de Eredivisie zeker een net zo goeie speler vinden die jonger is en waar je minder salaris voor kwijt bent ook al heeft hij een Italiaans paspoort.

Een Navarone Foor is bijvoorbeeld wel een talentvolle buitenspeler die interessant is en kan doorgroeien , er zal vast voor ervaring gekozen zijn met de bijna 27 jarige Sperduti maar het is zelfs niet bij Newells' , die het verassend goed doen op dit moment maar eigenlijk niet meer dan een middenmotor in Argentinie is , een uitblinker dan vraag ik me af of hij voor dat salaris wel iets toevoegd aan Ajax , zeker gezien het recente verleden met tropische verassingen als Rosales , Cvitanich en Bruno Silva.

De volgende zinloze aankoop van overmars. PSV is bezig met maher en Ajax is bezig met dit soort onzin aankopen. Geeft het verschil in ambitie wel duidelijk weer

16 januari 2013 om 00:52

juist ja psv is bezig met maher, die dus deze winterstop echt niet weg gaat, maher zou waarschijnlijk bij ajax op de plek van eriksen komen, ( wat nu dus geen nut heeft, ) eriksen gaat in de zomer weg, dan neem ik aan dat viktor fischer op de plek van eriksen gaat spelen, wat minstens zo'n talent als maher is. onlogisch om dus maher te halen voor wat..9-10 miljoen?

jij koppelt ambitie aan de miljoenen die je uitgeeft, een eigen topjeugd is goud waard... een stuk meer goud dan de ''aankopen van psv '',

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren