Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De onderschatte spits

Laatste update:

Het was 26 juni 2012 toen het nieuws naar buiten kwam dat Olivier Giroud overkwam van Montpellier en getekend had bij Arsenal. Een echte spits die het seizoen daarvoor gedeeld topscorer was geworden van de Franse Ligue 1, met 21 goals uit 36 wedstrijden. De meeste Arsenal-fans, inclusief ikzelf, keken hier met een beetje een dubbel gevoel tegenaan. De komst van deze spits moest wel bijna betekenen dat onze absolute sterspeler, Robin van Persie, ging vertrekken. We weten inmiddels allemaal hoe dat is afgelopen.

/

Giroud kwam voor het bedrag van ongeveer vijftien miljoen euro naar Arsenal. Hij moest de bijna onmogelijke taak op zich gaan nemen om Van Persie te doen vergeten. Hij moest de speler doen vergeten die Arsenal ongeveer in zijn eentje naar een Champions League-plek had geschoten. De verwachtingen waren dus hooggespannen.

Op deze dag, 4 januari 2013, staat Giroud inmiddels op negen goals in 26 wedstrijden in alle competities. Let wel: van die 26 wedstrijden waren er elf als invaller en in twee wedstrijden werd hij vroegtijdig gewisseld. Dit zijn natuurlijk niet de cijfers die je probeert te halen als spits van Arsenal. Deze cijfers zorgen er ook voor dat er steeds meer ontevredenheid komt bij sommige ‘supporters’ van Arsenal. Ik zet supporters in dit geval tussen aanhalingstekens, omdat ik mij afvraag of deze mensen wel eens een wedstrijd van Arsenal of Giroud kijken.

Als deze mensen dit namelijk wel zouden doen, zouden ze tot een andere conclusie komen. Giroud laat heel Arsenal veel beter voetballen. Zoals jullie misschien weten heeft Arsenal een heel verfijnd middenveld, dat technisch zeer sterk is. Met spelers als Santi Cazorla, Jack Wilshire, Mikel Arteta en in mindere mate Aaron Ramsey hebben wij bij Arsenal spelers rondlopen die op een vierkante meter een andere speler helemaal dol kunnen combineren. En met een speler als Giroud in de spits, heb je een ongelofelijk sterk aanspeelpunt, die een bal bij zich kan houden en hem ook in een keer weer terug kan kaatsen.

En laat dat nou precies zijn waar Arsenal naar streeft: voetbal in een hoog tempo waarbij de bal snel rond gaat en er zo weinig mogelijk lange ballen worden gespeeld. Met dit soort voetbal veroverde Arsenal in de afgelopen jaren menig hart van jonge en oude voetbalfans. Arsenal stond niet langer bekend als ‘Boring Arsenal’.

Mede daarom is het zo jammer dat veel supporters en zogenaamde voetbalkenners graag Theo Walcott in de spits willen zien. Walcott heeft weliswaar de snelheid van een sprinter die de 100 meter gaat rennen op de Olympische spelen, maar hij past niet in de filosofie van Arsenal als hij in de spits staat. Als buitenspeler is hij zeker bruikbaar, mits hij aan zij voorzetten werkt. Maar Walcott heeft één groot nadeel: hij kan geen bal bij zich houden.

Daarom pleit ik voor Giroud in de spits. Giroud heeft momenteel misschien wat aanpassingsproblemen, maar ik durf er geld op te zetten dat deze man het gaat maken bij Arsenal. Je kunt Giroud niet vergelijken met zijn voorgangers: hij heeft niet de fluwelen techniek van Dennis Bergkamp, hij heeft niet de snelheid van Thierry Henry en hij heeft niet de fantastische trap techniek van Van Persie. Maar dat heeft hij ook allemaal niet nodig, want hij is Giroud: de spits die scoort!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is mijn eerste clubexpert.

Ik sta open voor opbouwende kritiek, ik hoor het graag zelfs.

Hopelijk is het wat!

Plaatje van Carzola is misschien wat misleidend, maar er was helaas geen plaatje van Giroud beschikbaar.

Zeker een mooi artikel. Ik geloof ook wel in Giroud wat hij liet zien in die wedstrijd (7-3 of 6-3 idk) is hij echt een spits. Alleen over Walcott heerlijke speler ik.volg Arsenal nie goed maar zijn echt ze voorzetten niet zo heel goed? De wedstrijden die k had gezien had ie goeie voorzetten

5 januari 2013 om 00:21

Walcotts voorzet is best oke zolang hij niet over grotere afstand gaat dan 3 meter. Maar na de zin "walcott heerlijke speler" had ik al wel door dat je niet zo heel vaak naar Arsenal kijkt

5 januari 2013 om 11:17

Walcott is naar mijn mening een goede flankspeler, alleen hij heeft nog te vaak een 'manolevje' om het zo maar te noemen. Daar bedoel ik dus mee dat de voorzet of over de achterlijn gaat of aan de andere kant van het veld over de zijlijn. Dat heeft hij bijna 1 keer per wedstrijd en dat vind ik niet meer kunnen op dit niveau.

Overigens mag er wel bijgezegd worden dat Walcott een fantastische voorzet in huis had op de 5-3 van Giroud. (Ik dacht teminste dat dit de 5-3 was).

7 januari 2013 om 17:06

Dat was inderdaad een ge-wel-dige voorzet, zo zie je ze maar zelden. Ik denk ook niet dat het probleem van Walcott zijn voorzetten zijn, het is meer dat zijn balcontrole over het algemeen veel te slecht is. Hij is te wild.

Ik vind Giroud ook een goede spits, doet leuk mee, maar ik denk dat we een spits nodig hebben die meer dan dat doet. Een spits die je erdoorheen helpt als hij niet wil vallen. Zo'n spits hebben we nodig en anders gaan we denk ik geen Champions League voetbal halen.

Ik ben het met je eens
Je staat in de spits om te scoren
Giroud oogt wat knullig maar een Fransman in Engeland is altijd even wennen omdat die Fransen zo verdomde slecht in Engels zijn
Komt goed met Giroud
Wat mij betreft 5 sterren
Ga zo door!

5 januari 2013 om 11:18

Bedankt voor je reactie!

Op zich een goede CE. Logische opbouw, ben het eens met je argumenten. Ben persoonlijk niet helemaal gecharmeerd van je schrijfstijl en iik zou argumenten als "jullie zeggen allemaal dit en dat is fout" achterwege laten, dat haalt mij persoonlijk wat uit het verhaal.

Maar och, dat zijn ook details. Prima eerste CE

5 januari 2013 om 11:18

Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee!

De clubexpert zelf is heel goed geschreven, je schrijfstijl is prettig. Het is geen lange clubexpert maar lang genoeg. Giroud doet het redelijk, maar meer ook niet. Het is niet voor niets zo dat hij op dit moment weer gepasseerd word. Een moment tegen Southampton vond ik wel heel slecht, hij stond ongeveer ter hoogte van de cornervlag als ik me niet vergis en had redelijk wat tijd om een bal aan te nemen. Maar de bal sprong van zijn voet, natuurlijk kan het gebeuren maar het is wel tekenend voor de statische Giroud. Zijn taak is om doelpunten te maken maar meer kan hij echt niet terwijl de laatste jaren Arsenal alleen maar vaste basis spitsen heeft gehad die veel doelpunten maakte en geweldig mee gingen in het oogstrelende voetbal zoals een Henry, Bergkamp en Van Persie die je al noemde.

Ik pleit daarom ook voor een nieuwe spits, een spits die goed mee kan voetballen, doelpunten maakt, en andere ook beter laat voetballen. Dan schieten mij nu twee opties binnen. Stefan Jovetic van Fiorentina, jonge spits, doelpuntenmaker maar ook een fantastisch dribbelaar die andere in stelling kan brengen. Ben een fan van deze man. Je betaalt wat voor hem, dat is zeker maar je hebt de eerste tien jaar gewoon minimaal 20 goals en 10 assists per seizoen, mark my words.

De andere optie is Leandro Damiao. Oogt als een statische spits maar is heel technisch. Een echte samba voetballer en deze man heeft scorendvermogen. Ik neig zelf meer naar Jovetic omdat hij al wat heeft laten zien tegen topploegen, (zoals Bayern München en diverse topploegen uit de Serie A). En Damiao speelt tegen clubs als Sao Paolo, Flamengo etc die beduidend minder zijn. Zullen allebei ongeveer 30 miljoen kosten. Maar geld uitgeven voor deze twee toppers in spé is een garantie voor succes. Of ze worden Arsenal-legends en ze blijven hun hele carriere bij Arsenal of je verkoopt ze aan een pak 'm beet Real Madrid of City voor een hoop geld.

5 januari 2013 om 13:48

Denk niet dat hun Stevan Jovetic kunnen betalen. Die kan naar betere clubs toe dan Arsenal, en hij kost gewoon echt veel. Minimaal 30 miljoen, en ik weet zeker dat er clubs zijn die meer voor hem willen betalen. Hij wou zelf ook het liefst in Italië blijven zei hij.. Dus ik denk dat je die naam wel door kan strepen.

Maar kwalitatief gezien zou het een fantastische versterking zijn natuurlijk. Jo-jo is mijn held, echt een wereldspeler en ondanks dat hij al weg had kunnen gaan speelt hij nog steeds, de koning van Firenze is het. Fantastische dribbels, schot, (steek)pass, techniek, kan nog goed koppen ook en fysiek staat hij zijn mannetje. Staat in een voetballende ploeg garant voor 15-25 doelpunten en heel wat assists.

5 januari 2013 om 13:53

Inderdaad, je laatste alinea is precies wat ik ook al vermelden, alle aspecten beheerst hij voor een voetballende spits. Zal iets meer dan dertig miljoen kosten (denk zo'n 32 miljoen). Maar dan heb je voor heel lang een topspits in huis, en kan je hem eventueel over een paar jaar doorverkopen voor veel geld.

Arsenal is niet arm, en geloof mij maar. 32 miljoen investeren voor deze man is een goede deal.

5 januari 2013 om 13:58

Arsenal heeft het geld om iedere speler te kunnen kopen, maar ze geven niet graag grote bedragen uit. Het is heel moeilijk of je een investering van 32 Miljoen gaat terugverdienen. Hier komen ook nog andere aspecten bij kijken zoals het salaris. En het is maar de vraag of Jovetic buiten Italië kan aarden.

Ik ken hem waarschijnlijk niet zo goed als jullie maar 32 miljoen is een gigantisch bedrag.

5 januari 2013 om 14:04

Ik zie hem elke week (gelukkig) spelen, en hij beheerst inderdaad gewoon alles. Het enige minpunt(je) dat ik kan ontdekken is dat als hij zelf niet goed speelt, hij veel zelf gaat doen en iets minder aan het team belang gaat denken. Niet dat dat ook maar een beetje uitmaakt, fantastische speler. Ben zijn grootste fan haha

En 32 miljoen? Geloof mij maar, hij is nog meer waard. Jong, ontzettend veel potentie en kwaliteit, mentaal ook sterk als je ziet hoe sterk hij terug is gekomen na die verschrikkelijke blessure. Ik zou gewoon inzetten op 35-40 miljoen. Als je ziet dat City 15 miljoen + Stefan Savic betaald voor Nastasic.. Dan kan je voor Jo-jo 35+ miljoen krijgen. Al wil ik gewoon dat hij voor ons prachtige paars blijft spelen.

En Arsenal heeft misschien wel geld, maar ze geven het niet uit, dat is algemeen bekend. Dus die kan je wel wegstrepen, ik denk dat een City of Chelsea hem gaat halen, of een Juve. Die gaan een geldbedrag bieden, 25 miljoen bijvoorbeeld, + Matri/quagliarella.

5 januari 2013 om 14:09

Dat bedoel ik ook. Ze hebben wel geld, maar zolang je het niet wilt uitgeven heb je dus in principe nog steeds 'niks'. Geloof mij maar, het geld dat je aan Stevan uitgeeft verdien je dubbel en dik terug. Jovetic verdiend bij ons 2.5 miljoen salaris + bonussen, dus dat is nog wel te doen. En hij aard wel buiten Italië hoor, hij is zo'n sterk persoon en heeft het op elk niveau al laten zien, in de CL bijvoorbeeld.

32 miljoen is een groot bedrag, maar ik vind hem nog meer waard. Ik weet zeker dat clubs dat gaan betalen.

5 januari 2013 om 14:11

Hoe oud is hij precies dan?

Hoeveel goals heeft hij er dit seizoen inliggen?

Ik hoor wel vaker van Serie A volgers dat hij heel erg goed is. Misschien moet ik eens een wedstrijdje van Fiorentina meepakken. Hij heeft beslist heel veel talent, maar ik ben altijd bang dat spelers uit de Seria A niet zullen aarden in de PL. Maar als hij zo goed is als jij mij verteld, dan moet dit geen probleem zijn,

5 januari 2013 om 14:25

Hij is 23 jaar. Heeft 8x gescoord dit seizoen, en 13 keer een assist gegeven. Hij is wel een tijd geblesseerd geweest. Dit duurde toen langer dan verwacht omdat de doctor iets fout had ingeschat, geheel buiten Stevan's schuld dus.

En dat is hij ook, hij heeft vaak zat andere clubs in Italië veel pijn gedaan, dus die herrineren hem wel Morgen moeten we tegen Pescara spelen, misschien is dat een wedstrijd om te kijken, daar gaat Jovetic zeker vlammen want hij speelt mee. En waarom zou een speler uit de Serie A niet kunnen aarden in Engeland? Italianen zelf hebben het nog weleens lastig buiten Italië, maar een geharde jongen uit het Oostblok is een ander verhaal.

5 januari 2013 om 14:35

8 goals en 13 assists is niet misselijk. Mooie cijfers.

Ik zal eens kijken of ik die wedstrijd kan meepakken.

Ik weet het niet, dat gevoel heb ik altijd. Misschien ook wel omdat hij aangegeven heeft dat hij graag in Italië blijft

Leuke CE, prima voor een eerste CE. Het leest aardig weg en de opbouw is prima (inleiding, kern, slot). Je mening onderbouw je duidelijk en dat is fijn om te lezen.
Als ik dan toch nog wat aanmerkingen mag maken dan zijn het de volgende:
Persoonlijk zou ik de laatste alinea niet met daarom beginnen. De een na laatste alinea begint ook met mede daarom. Een andere alinea begint met 'en'. Probeer dit te vermijden om de alineaverdeling beter te maken. En het vloeiender te laten lopen.
In de derde alinea begin je de laatste zin met 'en'. Vervolgens begin je de vierde alinea ook met 'en'. Dit zou ik ook vermijden, probeer de zinnen dan anders te formuleren. Het is je eerste CE en je vroeg ook om positieve feedback dus vandaar dat ik soms kritisch kijk. Hoop dat je dat begrijpt.

Ik ben het inhoudelijk niet op alle punten met je eens (niet erg, iedereen heeft een eigen mening). Giroud heeft vorig seizoen een top seizoen gespeeld. Echter de seizoenen daarvoor waren minder. Als jeugdspeler stond hij wel te boek als groot talent maar hij is inmiddels 26. Opzich een prima leeftijd maar ik denk niet dat hij het niveau heeft wat Arsenal nastreeft. Van die 9 goals die hij heeft hij er 2 tegen een vermoeid Newcastle gemaakt. Ik heb de wedstrijd gezien en de 7-3 overwinning werd pas op het einde neergezet.
Wel ben ik van mening dat Giroud in de spits nog altijd beter is dan Walcott. Hij is balvast en kan goed afmaken. Als vervanger van RvP staat er natuurlijk wel druk op. Giroud is ook een linkspoot, dat hebben ze dan wel gemeen. Maar de kwaliteiten van Giroud zijn toch erg verschillend ivm Rvp. Hoeveel goals heeft Giroud eigenlijk gemaakt als basisspeler?

Kortom, leuke CE, zitten grammaticaal nog wat kleine foutjes in. Met name het verbinden van alinea's en formulering van zinnen. Welkom bij de Clubexperts, ga vooral door met schrijven!

Ciao, Pango

5 januari 2013 om 12:32

Ik moet de alineas inderdaad beter gaan beginnen, daar heb je helemaal gelijk in. Daar zal ik bij mijn volgende CE zeker rekening mee houden.

Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee!

Als Arsenal fan Wilshire schrijven ipv Wilshere zou eigenlijk niet mogen, maar ach spelling enzo boeit me niet. Je schrijft prima en je hebt een boodschap in je CE en dat is wat telt. Ben benieuwd wat Giroud allemaal gaat flikken bij Arsenal, ik vind het geen superspits maar wel net als Podolski een speler die in sommige wedstrijden belangrijk zal zijn. Ik zie hem eerder als een statische technisch begaafde spits, met een neus voor doelpunten.

5 januari 2013 om 11:08

Dat is inderdaad wel een belachelijke fout. Mijn excuses!

6 januari 2013 om 13:11

Achja, als je Wilshere volgde op twitter (wat hij niet meer heeft volgens mij) maakte zelfs Arsenal die fout. xD

Als dit je eerste Clubexpert is, moet ik je wel complimenteren. Je hebt een heel vlotte schrijfstijl, het is leuk om te lezen. De inhoud van je verhaal is voor mij ook nieuw en interessant, aangezien ik geen intensieve Arsenal-volger ben. Daarom was het ook leuk om dit eens te lezen.
Ik heb wel één klein probleempje. Met je allerlaatste zin ontkracht je eigenlijk wat je in je 2de alinea vermeld hebt, namelijk dat Olivier Giroud zijn cijfers eigenlijk te laag zijn voor een spits. Maar dat is een detail natuurlijk.
Ik geef je 4 sterren en verwacht nog wel eens een Clubexpert van jou te lezen.

5 januari 2013 om 11:09

Dit is inderdaad mijn eerste clubexpert.
In ieder geval bedankt voor je reactie!

5 januari 2013 om 11:19

Ik vind dat juist geen 'detail'. Hij zegt eerst dat Giroud goed is omdat hij de bal vast houdt en een goalgetter zou zijn, een killer, tegelijkertijd zegt hij dat zijn cijfers tegenvallen. Hij veegt zijn eigen argument van tafel.

Vind het een redelijk matige clubexpert om eerlijk te zijn. Natuurlijk, het is je eerste en aangezien ik zelf niet schrijf verdien je daar zeker respect voor. De informatie die je zelf geeft over Giroud vind ik beperkt, afgezien van het feit dat je vertelt dat hij ballen kan vasthouden en goed kan kaatsen.

'ik zet supporters in dit geval tussen aanhalingstekens, omdat ik mij afvraag of deze mensen wel eens een wedstrijd van Arsenal of Giroud kijken.', deze zin insinueert bijna dat je zegt dat iedereen die Giroud kritiek geeft - en wat mij betreft zeer terechte kritiek - beschuldigt van het totaal niet kijken van Arsenal of het ontbreken van voetbalverstand. Mindere zin wat mij betreft.

Tot slot vertel je mij eigenlijk niets nieuws. Iedereen die de PL volgt weet wel wat voor soort spits het is, zijn positie binnen de club is ook wel redelijk bekend. Verder heeft hij nog niet veel volledige wedstrijden de kans gehad om zich te laten zien, dus wellicht heb je helemaal gelijk en komt hij tot bloei bij Arsenal: ik gun het hem van harte.

Het is natuurlijk geen slechte CE, want je schrijft best vlotjes en je leest er lekker doorheen. Daarom vond ik 't jammer dat hij zo kort was. Wil zeker meer van je lezen dus ga vooral door. Probeer dan alleen wat betere argumentatie te zoeken voor jouw standpunten want ik vind ze niet allemaal even glashelder, zeker niet als je ze zelf omverwerpt. 3 sterren!

5 januari 2013 om 11:43

Bedankt voor je reactie!

Om op je eerste punt te reageren: Naar mijn mening heeft Giroud vorig seizoen in de Ligue 1 bewezen een echte goalgetter te zijn. Ik denk dat hij nu wat aanpassingsprobleempjes heeft en dat het echt goede nog gaat komen.

Ik weet ook niet of je bekend bent met de regel dat een clubexpert zoveel mogelijk eigen mening moet bevatten en er zo min mogelijk feiten opgenoemd mogen worden? Maar dat is dus de reden dat ik de feiten heb proberen te beperken.

Die zin had ik inderdaad misschien beter anders kunnen formuleren! Scherp gezien.

Ik wil je bedanken dat je, ondanks dat je het een matige CE vind, toch opbouwende kritiek hebt gegeven waarmee ik verder kan! Bedankt!

Goed stuk meer heb ik er niet over aan te merken 4 sterren.

5 januari 2013 om 11:44

Bedankt voor je reactie!

5 januari 2013 om 12:03

Graag gedaan, man.

Prima stuk waar ik me in kan vinden. En leest lekker weg.

5 januari 2013 om 12:39

Bedankt!

Prima stuk, zeker voor een eerste keer maar een beetje aan de korte kant.
Ik vind ook dat je je argumenten misschien ietsjes meer kon toelichten, zoals waarom Walcott niet in de spits past.
Maar dit zijn kleine dingetjes, en het stoort ook niet
Ik twijfel tussen 4 en 5, maar omdat het je eerste is krijg je er 5

5 januari 2013 om 13:53

Bedankt!

Ik heb inderdaad al vaker te horen gekregen dat ik mijn argumenten iets meer mag toelichten, maar voor de meeste was dit niet heel storend. In de toekomst zal ik dit beter gaan doen.

Een leuk geschreven CE, leest lekker weg. Knap voor een eerste clubexpert.

Wat kritiekpuntjes:
- Je Ce is aan de korte kant, niet veel te kort maar het kon uitgebreider
- Het verhaal gaat niet heel diep, het blijft enigszins wat oppervlakkig. Had graag wat gelezen over het type spitsen dat beide heren zijn en wat dat voor invloed heeft. Bijvoorbeeld Walcott die je door de lucht nooit kan aanspelen zodat de aansluiting vanuit het middenveld moeizamer verloopt, ik noem maar een zijstraat
- Verder nog wat kleine spelfoutjes maar dit was niet heel storend

Al met al goede CE, probeer het wat verder uit te werken in het vervolg.

5 januari 2013 om 14:44

Het viel me helaas ook pas op dat de CE aan de korte kant was, nadat ik hem geplaatst had.

Ben het met je eens dat ik wel iets dieper op de argumenten en de spelers had mogen ingaan. Meerdere mensen hebben dit al vermeld en ik ga dit in de toekomst ook zeker doen.

We gaan er voor zorgen dat die kleine spelfoutjes er de volgende keer niet meer instaan

Bedankt voor je reactie!

5 januari 2013 om 15:21

Het is altijd handig als je je clubexpert voor je hem indient eerst even door iemand anders laat doorlezen, die kan hem dan nog controleren op spelfouten en eventuele aanvullingen op de stof geven.

Verder graag gedaan en succes bij je volgende CE, als ik je ergens bij kan helpen roep maar..

Goed stuk leest goed weg ben het ook wel gedeeltelijk met je eens maar zoals mensen hier boven aan geven is het wel een goede spits maar geen Arsenal spits. Een Jovetic en Leandro damiao zie ik iemand hier boven al noemen en dat zijn geen slechte opties maar wat dacht je van Lewandowski(duur), Henrikh Mkhitaryan en Aubemeyang zijn echt typische spelers die Arsenal vooruit kunnen helpen maar ook die spits van Porto is goed ben even ze naam kwijt.

Giroud is een speler die echt bij Bayern Munchen past of Manchester United maar niet zo zeer bij Arsenal die heeft een meevoetballende spits nodig daar liggen hun kwaliteiten.

5 januari 2013 om 17:18

Bedankt voor de reactie

Giroud is juist een goed meevoetballende spits. Hij bied zich veel aan in combinaties en kan een bal bij zich houden. Ik denk dat jij bedoeld dat Arsenal een bewegelijke spits nodig heeft, waar Giroud een beetje een statische spits is.

Jij ziet graag dat Arsenal een nieuw type RVP haalt begrijp ik uit jouw woorden?

5 januari 2013 om 17:38

Klopt nu ben ik wel met je eens dat Giroud beter in de spits kan dan Wallcot. En ja ik ik bedoel een technische en bewegelijke spit. Maar soms vind ik Giroud ook meevoetballend een beetje te kort kom het is niet zo dat hij is een keer lekker weg draait en een goede steekbal geef. Terug kaatsen kan hij als geen ander beetje net als Pelle van Feyenoord.

Nogmaals een goed stuk.

5 januari 2013 om 17:47

Ieder zijn eigen mening he!

5 januari 2013 om 17:55

Klopt.

5 januari 2013 om 19:27

Lewandovski schijnt maar 15 miljoen te kosten, denk dat Mkhitaryan duurder is hoor. Wel leuk trouwens dat je met drie onuitspreekbare alternatieven komt :P

5 januari 2013 om 21:06

Haha ja sorry.

Als Lewandowski serieus 15 miljoen kost dan snap ik echt niet waarom er nog geen club heeft toe geslaan.

5 januari 2013 om 21:13

Ja ik heb ook maar geruchten gehoord, hij lijkt op zich ook wel open te staan voor een vertrek. Wellicht wil hij alleen naar de PL en zitten de topclubs daar wel aardig voorzien.

Die laatste zin "want hij is Giroud, de spits die scoort" dat klopt niet helemaal want hij heeft zoals jij al vermelden dus (slechts) 9 goals, en ook al zijn er van die 26 wedsrtijden 11 invalbeurten 9 goals is te weinig. En voetballend is het ook geen topspeler dus ik ben het er niet helemaal mee eens en denk dat de verdedigers van de PL net een stapje te hoog zijn voor Giroud aangezien hij het net als Bony van zijn kracht moet hebben. Ik ben het niet met je eens maar vind het wel een mooi stuk. Ik kan jammer genoeg met me mobiel geen sterren geven maar anders had ik je er denk ik 3 of 4 gegeven.

6 januari 2013 om 12:24

Bedankt voor je reactie!

Ik heb ook een tijdje getwijfeld of ik die zin er in zou laten, maar ik heb besloten hem te houden. Met deze zin probeer ik een soort van statement te maken. En hoewel Giroud nog niet op dreef is op het moment, gaat hij echt veel scoren. Dat durf ik ik je zwart op wit te geven.

Ik vind het een heel mooi geschreven stuk (als Robin van Persie fan ook).
Maar toch vind ik dat je wat dingen niet helemaal correct hebt.
Giroud mag dan wel al 9 goals hebben, vele van die 9 zijn van geen enkele waarde.
Zo scoorde hij laatst 2 goals tegen Newcastle United ( de wedstrijd zat al op slot, eindscore 7-3).
Robin van Persie daarin tegen maakte juist bij Arsenal het verschil.
Ik kijk veel wedstrijden van Manchester United en Arsenal maar ik zie weinig potentie bij Giroud.
Voor alle Arsenal fans hoop dat ik er naast zit.

4 sterren, prima!

6 januari 2013 om 11:20

Bedankt voor je reactie,

Overigens met betrekking tot de goals van Giroud tegen Newcastle: Giroud scoorde de 5-3. Dat was een zeer belangrijke goal. waardoor de wedstrijd gespeeld was. Wel ben ik het met je eens dat Van Persie juist het verschil maakte.

Ik vind het stuk allereerst te kort, en hoewel ik het met de strekking niet oneens ben vind ik dat er te weinig diepgang in zit. Je mag van mij gerust dieper ingaan op waarom Giroud geschikter is dan Walcott. Het is nog te beperkt voor mij. Je schrijft overigens wel goed.

Helemaal mee eens, ik was ook een van de weinige die aan het begin van het seizoen al zei dat Giroud er wel komt, en Arsenal kan helpen.

Overigens ben ik het niet helemaal eens met je verhaal over Walcott, die functioneerd namelijk fantastisch in de spits tegen een team met een hoge verdedigingslijn. Als hij veel ruimte heeft. Maar tegen teams die kort op hem verdedigen (southhampton, die kennen zijn spel wel denk ik. ;p) is hij (bijna) waardeloos.

6 januari 2013 om 13:19

Bedankt voor je reactie!

Het klopt dat Walcott tegen teams functioneert met een hoge verdedigingslijn, maar ik zie toch liever dat Arsenal het spel zelf maakt en haar tegenstander naar achteren dwingt.

Daarom vind ik (zoals ik in de tekst al zei) Walcott niet in de filosofie van Arsenal passen. Behalve op de rechtsbuiten positie maar daar zie ik liever The Ox

De overstap van Frankrijk naar Engeland is niet makkelijk, hij heeft zich qua spel vrij snel aangepast. Ben wel wat positiever gaan kijken na dit stuk, ik heb het niet zo op houterige spelers maar zijn loopacties zijn slim genoeg voor dit Arsenal, waar veel behendigheid en creativiteit is. Ik denk nu zelfs dat Wenger hem nog steeds gehaald had als hij meer mocht uitgeven. Na Ibra en Falcao toch wel een van de betere spitsen voor het systeem waar Arsenal in speelt. Goed stuk sowieso!

Sorry heb niet zoveel geldige argumenten voor mijn mening, maar het verhaal mist een klein beetje diepgang denk ik.

Helemaal met je eens, werkelijk op elk gebied. Schrijfstijl is redelijk, het gaat me meer om je inzicht (haters gonna hate) dat ik je 5/5 geef.
Overigens vind ik Ramsey wel steeds beter worden, tot het einde van het seizoen verhuren naar Crystal Palace zou hem een enorme push geven in mijn ogen, even weer die winning (determinative) mood! En dan een beetje voorrang krijgen op Zaha, maar dat even terzijde. Verder vind ik persoonlijk Arteta de zwakste schakel van Arsenal, kost stiekem toch wel heel erg veel punten. Ik weet ook wel dat Arteta geen echte CDM is, maar ik zie liever Coquelin wennen en dan maar wat minder dreiging.

7 januari 2013 om 18:03

Ik ben het deels met je eens, een sterke defensieve middenvelder is nodig echter Arteta is een van de meest constante en belangrijkste speler in dit Arsenal. Hij speelt superdegelijk en zijn sstatistieken zijn beter dan bijna elke middenvelder inde premierleague.

Punt is hij speelt teveelevenals Wilshere en Cazorla dieer alledrie moe uit zien soms. In een ideale wereld kun jearteta roteren met een defensieve middenvelder en Wilshere en Cazorla met een aankoop als Isco ofiemand vergelijkbaar.echter voor dedefensieve middenvelder zou ik niet direct iemand weten, M' villa speelt matig, Fellaini staat tegenwoordig op een andere positie.we moeten niet vergeten dat Song ook niet klinischgenoeg was.

Mat het ooghierop is hetzonde dat er tegen de Swans niet estart is met Rosicki op de flank en Ramsey op Wilshere's positie (waar hij beter is) en coq op die van Arteta er wordt nu teveel vertrouwd op eeen tekleine groep spelers.

Tot slot vind ik het een erg mooiece ik ben het ook met je eensik denk zelfs dat je de techniek van Giroud nog een beetje onderschat hhij geeftvaak fantastische pasjes. Ik had wel willen zien hoe het seizoen zou zijn gelopen met Robin en Giroud voor Arsenal (giroud als backup met minder druk op zijn schouders).

Leuk stuk maar toch wat aan de korte kant
En ik vind toch de verwachtingen van Giroud veels te hoog.
21 goals in Frankrijk is niet slecht , maar de Franse competitie is op PSG na niet eens zo extreem veel boven de Nederlandse ( Zie recente geschiedenis Frankrijk - Nederland in CL )
En ik had dus ook niet verwacht dat hij er nu al 15 zou hebben , gehoopt wel.

En om maar even aan te tonen dat Giroud ook wel een goede balcontrole heeft , zie de assists op Gibbs tegen Swansea.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren