Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Celtic verslaat Spartak en voegt zich bij Barcelona in mineur

Laatste update:

Celtic heeft zich samen met Barcelona geplaatst voor de knock-outfase van de Champions League. De Schotten wonnen zelf met 2-1 van Spartak Moskou en om dat Benfica in het Camp Nou niet verder kwam dan een doelpuntloos gelijkspel, was dat genoeg voor een verrassende ontknoping in groep G. Barcelona, dat zich al zeker wist van kwalificatie, zal zich ondanks de onbeduidende wedstrijd zorgen maken: Lionel Messi mocht als invaller heel even zijn gezicht laten zien, maar werd twintig minuten na zijn entree van het veld gedragen. Het is nog onduidelijk hoe ernstig hij eraan toe is.

/

Barcelona - Benfica 0-0
Barcelona trad aan zonder sterspelers en dat liet zich aanzien. Benfica was de veel betere ploeg en het was dan ook een wonder dat de Portugezen niet gingen rusten met een ruime voorsprong op zak. Met name Rodrigo faalde opzichtig in de afronding. De Spanjaard kon alleen op José Pinto af en had ook nog eens twee ploeggenoten bij zich die de bal voor het inschieten hadden. Hij verkoos echter tot ontzetting van zijn coach om voor eigen succes te gaan en schoot naast. Ook Lima (kopbal net naast) en de sterk spelende Ola John (schot gekeerd na uitspelen tegenstander) vonden het net niet. Het povere Barcelona was dicht bij een treffer via Rafinha, maar het broertje van Thiago Alcántara zag zijn inzet met het hoofd van de lijn gehaald worden.

Benfica ging na de pauze door waar het gebleven was. Binnen drie minuten kreeg Nolito de volgende uitgelezen kans op de 0-1, maar ook hij kreeg de bal niet tussen de palen. Tot zijn opluchting zag Pinto het leer rakelings langs zijn doel vliegen. Na een klein uur keerde de wedstrijd om. Tito Vilanova bracht toch nog Messi binnen de lijnen en als door de bliksem geraakt verbeterde het spel van Barcelona meteen. Benfica kroop achteruit, terwijl de thuisploeg de bal makkelijker liet rondgaan op de helft van de bezoekers. Het leidde echter niet meer tot treffers. In de slotfase kwam het Camp Nou nog wel een keer massaal van de banken. Messi moest zich namelijk per brancard van het veld laten dragen met wat zich liet aanzien als een flinke blessure. Zo eindigde het duel voor beide teams in mineur.

/

Celtic - Spartak Moskou 2-1
Winst en niets anders, dat was de boodschap die coach Neil Lennon zijn spelers meegaf voor de wedstrijd tegen het al uitgeschakelde Spartak Moskou. Via Kim Källström waren de bezoekers uit Rusland echter al vroeg in de wedstrijd twee keer gevaarlijk en de luid bejubelde 1-0 van Gary Hooper kwam dan ook enigszins uit de lucht vallen. De Engelse spits profiteerde van een gigantische blunder achterin bij Spartak, waar Demy de Zeeuw overigens op de bank zat. Een andere ex-Eredivisionis, Ari, tekende met een handig wippertje zes minuten voor rust voor de verdiende gelijkmaker.

Dat hield in dat de Schotten na rust op zoek moesten naar de winnende treffer, zeker met de ruststand in Barcelona in het achterhoofd. In de 51e minuut leek Celtic Park te ontploffen, ware het niet dat de inzet van Georgios Samaras via de paal buiten het doel van Spartak bleef. Lange tijd bleef dat de beste mogelijkheid op een treffer, totdat diezelfde Samaras acht minuten voor tijd in de vijandelijke zestien tegen het gras werd gewerkt. De daarop toegekende strafschop werd feilloos benut door Kris Commons, die vervolgens ook nog betrokken was bij de tweede gele kaart van Källström. Spartak eindigde het duel zodoende ook nog met tien man.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon op eigen kracht, fantastisch resultaat, 10 punten tegen Barca, Benfica en Spartak. The Bhoys are back in town!

Neil Lennon = F*cking legend!

5 december 2012 om 22:48

Door een onterechte pingel winnen vind ik niet echt op eigen kracht. En de wijze waarop die 10 punten uiteindelijk zijn gehaald verdiend ook verre van de schoonheidsprijs. Nee, dit is een smet oin de historie van het Europese voetbal. Hoop op Bayern-celtic in de volgende ronde, dat wordt een verbreking van het record van Liverpool

5 december 2012 om 22:50

Snif, wat een verdriet. Celtic verdiende de overwinning tegen Spartak, dat op volle sterkte en met 3 aanvallers van start ging. Dat Benfica het niet redt tegen de c-tjes van Barcelona is diep triest.

Veel geluk in de EL tegen Ajax, houdoe!

5 december 2012 om 23:36

Hahaha niet op reageren joh!

Heb genoten van Celtic, wat een strijd en passie. Hopelijk zit de loting een beetje mee!

6 december 2012 om 00:14

Alpenreus, die hector is echt een vervelend provocerend mannetje, niet op hem letten. Hij kraakt alles af wat mooi is en hij support alles wat lelijk is, wat een nare kerel, het duiveltje van vz. Celtic is de beste

6 december 2012 om 00:36

Celtic is juist prachtig, vol passie! Geen schulden zover ik weet, beperkte middelen, maar toch met strijd. Ben blij dat zo'n mooie club door is. Ook de supporters zijn een aanwinst voor het voetbal.

7 december 2012 om 18:10

Oke Kharika, jij bepaald dus wat mooi en wat lelijk is. Fijn om te weten maar gelukkig heb ik ook nog een eigen mening.

5 december 2012 om 23:43

Gewoon op eigen kracht met de volledige medewerking van die scheids met zijn Sinterklaasgeschenk,dus helemaal niet op eigen kracht maar gekregen!wie tegen Celtic loot is zekervan de kwartfinale!

6 december 2012 om 00:16

Benfica kan niet winnen van de C1 van Barca! Die hebben niks te zoeken in de CL, als Barca-celtic uitslagen meetelde voor volgende ronde zaten de Catalanen nu onterecht in de extra tijd

6 december 2012 om 09:41

Zoals je aan mijn naam kunt zien ben ik niet echt een Celtic fan, verre van zelfs.
Echter is deze plaatsing voor de knock out fase van de CL 110% verdiend. Op eigen kracht, met de volle 100% inzet en met passie gestreden.

You got what you deserved!

6 december 2012 om 10:10

Gefeliciteerd Alpenreus. Als Spartak zo'n matige prestatie levert in de CL heb ik liever dat Celtic doorgaat in plaats van Benfica. Het is je van harte gegund.

6 december 2012 om 16:51

Eigen kracht,,,,die pingel sloeg nergens op. verder gewoon geluk gehad bij Spartak uit en nu weer thuis. Celtic is een mooei club met prachtige supporters, maar het is tijd dat ze zich gaan samenvoegen met de Engelse competitie. Voegt buiten de supporters om,niks toe. Voetbal gebasseerd op geluk en inzet.

Over de wedstrijd is vrij weinig zinnigs te melden, het was namelijk ontzettend matig van de kant van Barcelona. Wat echter wel belangrijk is, is de fysieke gesteldheid van Lionel Messi. In de draai lijkt hij een spierblessure te hebben opgelopen en die kunnen erg zwaar zijn! Laten we hopen dat er niets is gescheurd, al zag ik wel dat hij z'n knie kon buigen. Dus een scheuring lijkt me misschien overdreven, maar ik ben ook geen echte medicus. Anims Leo!

Celtic is gelukkig ook door, dat hebben de fans van de club wel verdiend. Zij hebben zich geweldig gedragen en altijd achter de club blijven staan, het is ook geen geheim dat ook de fans van Barça Celtic stiekem de overwinning gunden. Van harte gefeliciteerd!

Ik zal proberen hier het laatste nieuws van Lionel Messi te posten. Vooralsnog lijkt het mee te vallen, zijn knie kon nog gewoon buigen en vanuit de catacomben komen de eerste geluiden dat het allemaal meevalt. Wel een redelijke zwelling, maar geen echte permanente schade.

First news from Barcelona dressing-room on Messi's injury: knock on knee, it doesn't seem serious, further tests ongoing #fcblive [catradio]

Zubizarreta (sports director): "messi's injury seems to be a minor thing, but we'll have further tests."

Messi will undergo an MRI scan. It's not clear if that will happen at the club or at the hospital #fcblive [cat radio]

Tw FC Barcelona: "messi has a bruise on the outside of his left knee. He'll undergo further tests to determine exact extent of the injury."

Pinto: "the doctors are looking at Messi's knee now. He's calm, he said he felt fine." #fcblive

5 december 2012 om 22:59

Hij krijgt gewoon een tik op zn knie ,maar hij kan daarna nog door rennen en schieten maar dat is iets wat met zo'n top medische staf maar 1 tot 2 weken in beslag zou nemen . hij staat binnen no time weer op het veld..

5 december 2012 om 23:21

Die eventuele revalidatie ligt toch grootendeels aan het lichaam van Messi zelf. Dat kunnen die medische experts alleen maar begeleiden.

6 december 2012 om 03:42

De top medische staf van Barcelona doet er 1 tot 2 weken over en jij weet het hier even in enkele minuten. Respect, sollicitatie op de post doen?

Niet te zien wat er in de knie gebeurd, scheurtje, verrekt.
De knie klapte er wel even uit dus het lijkt erop dat zijn knieband wel een klap heeft gehad. Hopen dat het mee valt maar het is altijd even afwachten.

5 december 2012 om 22:59

Ik ken iemand die alles gescheurd had in de knie en die zijn knie ook gewoon kon buigen, mede omdat die knieband volledig was doorgescheurd. Nu, ik hoop voor Messi & Barca dat dat hier niet het geval is, maar een zwelling duid toch meteen op niet veel goeds. Kan ook gewoon dat die banden licht zijn geraakt maar alsnog lijkt me dat het einde van 2012 voor hem. Zelfs al kan hij na een paar dagen lopen, geen risico's pakken.

5 december 2012 om 23:09

Nu heb ik zelf nooit een spierscheuring gehad in m'n knie, maar weet wel aardig wat over sportblessures. Wanneer je je knie nog kan buigen nadat dit zo'n blessure hebt opgelopen zal een spierscheuring uitgesloten zijn, dan kan je namelijk helemaal niets meer met die knie. Dat er sprake is van zwelling zegt nog niet zoveel; ook van een flinke klap kan je een zwelling krijgen. Ik wacht dus nog af!

5 december 2012 om 23:09

Einde 2012 betekent dat goold old Muller zijn record nog niet verbroken ziet worden door King Messi.

5 december 2012 om 23:11

Het ligt er uiteraard ook welke band is geraakt, een spier die geraakt is lijkt me maar sterk. Maar goed, ik denk dat ze als Barca zijnde nu ook beter geen risico's meer pakken en hem laten rusten. Morgen weet je misschien officieel wat hij heeft, maar als hij blauw begint te worden en dus een bloeduitstorting heeft dan is de kans groot dat er een scheur aanwezig is.

5 december 2012 om 23:19

Het lijkt vooralsnog mee te vallen, ik wacht dus gewoon af. Natuurlijk kan een zwelling en een blauwe plek een spierscheuring betekenen, maar als je een spier scheurt kan je die spier niet meer gebruiken en zeker niet om de bal nog te schieten. Ik houd iedereen in ieder geval hierboven op de hoogte, blijf maar even kijken voor het laatste nieuws!

5 december 2012 om 23:41

Correctie, met een eventuele spierscheuring is het nog wel degelijk mogelijk om je knie te buigen. Het is zelfs mogelijk om gewoon een kwartier lang met pijn door te voetballen. Persoonlijke ervaring. Meniscus was volledig afgescheurd.

Sprake van een zwelling zegt heel veel over een blessure. Het betekent dat er direct vocht is bijgekomen en dat betekent of een flinke verreking of een scheuring. En de pest is dat er met veel vocht weinig te zien valt aan een knie en ze dus waarschijnlijk niet goed kunnen constateren in hoeverre de knie precies beschadigd is.

Messi zal dus over een paar dagen weer een MRI ondergaan als het vocht in zijn knie is afgenomen en alles goed duidelijk op MRI te zien zal zijn. Dan pas kunnen ze echt duidelijk zien hoe erg het is.

5 december 2012 om 23:54

Ach jongens we kunnen hier wel weer allemaal de dokter uit gaan hangen maar dat heeft totaal geen zin. Het is van de zotte om na wat camerabeelden te roepen hoe erg het is. Ik herinner me Humberto Tan nog zeggen dat de blessure van Reis meeviel....

En het niet kunnen gebruiken van een spier na een scheuring is onzin. Ik heb 70 minuten zonder pijn gespeeld met gescheurde enkelbanden met daarbij ook nog ingescheurde spiertjes, om daarna 2 maanden geen bal aan te kunnen raken.

6 december 2012 om 00:18

Ieder heeft zijn eigen beleving. Ik heb ook twee weken rondgelopen met gebroken middenvoetsbeentjes, dus ook dat zegt nog niet alles. Laten we de scan afwachten.

6 december 2012 om 03:47

Ik zal je vertellen, toen ik m'n voorste kruisbanden afscheurde kon ik werkelijk helemaal niets meer. Je hebt het gevoel dat je knie letterlijk gebroken is en hoe graag je ook wil en hoeveel kracht je ook zet, je kunt er helemaal niets meer mee.
Niet elke spier is hetzelfde en van de buitenkant is echt niet te zien wat er bij Messi nou precies aan de hand is.

6 december 2012 om 07:31

Het afscheuren van kruisbanden is verschillend, over het algemeen kun je inderdaad direct niet veel meer, maar er zijn toch wel mensen die daarmee nog een wedstrijd uit voetballen. Heeft ook te maken met je spiercorset en je actieve stabiliteit. Wanneer dezen al erg goed zijn, is er wel wat op te vangen.

Hierboven staat ook dat iemand persoonlijke ervaring heeft met het gebruiken van spieren na een spierscheuring, om vervolgens aan te halen dat het de meniscus was die volledig afgescheurd was. Een meniscus is geen spier. Een meniscus is een passieve structuur.

Ik heb het hele incident niet gezien, dus onthoud mij verder van speculaties.

5 december 2012 om 23:23

Als officieel kneusje die elke blessure heeft gehad, kan ik wel zeggen dat ik niet denk dat het meevalt. Heb zelf bijna mijn knie verbrijzeld gehad nadat een ijzeren balk erop is gevallen. Ik kon hem ook nog gewoon buigen, maar dat deed immens veel pijn. Aan Messi te zien, had hij echt veel pijn. Bij knieblessures is dat dan vaak het geval, maar het zag er wel echt ernstig uit.

5 december 2012 om 23:26

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, ik heb alleen voetblessures en rugblessures gehad in mijn hockeyloopbaan. Natuurlijk wel eens een hockeybal op m'n knie, maar dat is gewoon even doorbijten en doorgaan. Natuurlijk kunnen we snel zeggen dat het meevalt, maar dat zal nog moeten blijken uit de scan. In ieder geval tot nu toe positieve berichten en die post ik natuurlijk hier ook. Het zag er ernstig uit, maar de tekenen zijn positief. We hopen in ieder geval allemaal!

5 december 2012 om 23:24

Niet een blauwe plek, maar een kneuzing. 'Contusion' betekent kneuzing

5 december 2012 om 23:28

Ik zag het al, een slechte vertaling van Penya Barcelona. Ik heb de Engelse tweet dan maar geplaatst zodat iedereen het originele bericht te zien krijgt.

6 december 2012 om 03:49

Ik denk persoonlijk dat het meevalt, puur zoals van Halst (volgens mij) ook zei. Als er iets af zou zijn gescheurd of in die richting was die direct gaan liggen en stond hij zelfstandig niet op en dat kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Lijkt er gewoon op dat de knieband even een tik kreeg er even uitschoot maar verder niets ernstig. overrekt, verrekt, hoe je het ook wil noemen.

Laten we het beste hopen, zoveel verstand heb ik er niet van ^^

Aj aj aj, groot gemis voor het voetbal als Messi daadwerkelijk iets ergs heeft. Lijkt me niet dat je zomaar met de brancard eraf moet. Zal een groot gemis zijn voor Barca. De wedstrijd zelf vond ik redelijk aantrekkelijk. 1e helft iets voor Benfica en de 2e helft voor Barca. Celtic gaat door en dat vind ik wel mooi voor ze!

Yaaaaaaaaaaaaa. Lekker Celtic!! Prachtige wedstrijd, vol spanning en natuurlijk geweldige sfeer. Onterechte penalty gekregen, maar soms zit het mee..

Barca, bedankt.

5 december 2012 om 22:45

Onterecht ook nog? Bahbahbah, dit maakt het allemaal nog stukken erger! Benfica had het dik verdiend.

5 december 2012 om 22:47

Gast, Celtic verdiende de overwinning dus niet zeuren. Daar boven op speelde Spartak met A-elftal, en dat kon je van Barca niet zeggen...

5 december 2012 om 22:48

Tjah, geluk heb je mee of je hebt geluk tegen. En op basis waarvan had Benfica het verdient? Celtic heeft toch gewoon meer punten behaalt dan Benfica. Daar gaat het toch om?

5 december 2012 om 23:53

Inderdaad mooi dat deze ploeg met inzet en strijdlust en gesteund door een prachtige achterban doorgaat!!

Was ook best een zware poule en dan is het dubbel knap.

Een voorbeeld dat ook kleine landen kans hebben in de Champions League. Daarnaast was het natuurlijk heerlijk om de laatste wedstrijd voor eigen publiek de volgende ronde te halen.

6 december 2012 om 16:55

Ach Celtic heeft gewoon geluk gehad, dat eerste doelpunt was een cadeau van Spartak, het tweede van de scheidsrechter. Bovendien geluk dat Benfica er tegen Barcelona een potje van maakte. Maar ok, leuk dat ze door zijn, alleen meteen het eindstation, Celtic is van het niveau Heerenveen alleen dan met meer inzet. en inzet mag nooit de reden zijn dat je wedstrijden wint.

Jammer voor Messi, zonde maar Geweldig voor Celtic dat ze door zijn

Heerlijk voor Celtic, echt heel mooi!
En hopelijk is de blessure van Messi niet te ernstig, dat gun je niemand!

5 december 2012 om 22:51

tot zover de recordpoging van Messi, maar nog belangrijker: Barca kan haar topspeler wel eens lang kwijt zijn... Maar wel mooi om te zien dat Celtic door is. Geeft ook hoop voor de Nederlandse teams. Een club uit een mindere competitie kan toch de volgende ronde bereiken!

5 december 2012 om 23:47

In een poule met Benfica, Spartak en Barcelona had Ajax in ieder geval een grotere kans om 2e te worden dan de poule waar ze nu in zaten. Tenslotte schat ik Borussia en City allebei wel 1 a 2 klasses hoger in dan Benfica of Spartak. Natuurlijk was het nog steeds heel moeilijk geweest maar toch.

Het zou inderdaad een keerpunt kunnen zijn in de competitie. Mocht Messi daadwerkelijk uitgevallen zijn mist Barcelona gewoon 60% van haar doelpunten totaal gezien zijn goals en assists. Messi is in 70% van alle partijen van doorslaggevend niveau. Nu zal zijn vervanger er ook wel een aantal in schieten maar Barcelona zal gelijk 2 klasses minder zijn. Ze kunnen nu zomaar verliezen van een Getafe of iets dergelijks.

En dit is juist hetgeen waardoor Messi elk jaar zoveel kon scoren en zo goed kon zijn. Natuurlijk omdat hij een fenomenaal talent is maar ook omdat hij vrijwel nooit geblesseerd of geschorst is. Met alle competities bij elkaar kan Messi dus gewoon 60 tot 70 wedstrijden in het jaar spelen. Terwijl 90% van alle topsporters dit niet aan kunnen.

Deze combinatie van onbegrijpelijk talent en fysiek gestel maakt hem de speler die hij is.

Messi geblesseerd, zag er niet goed uit. Hopelijk optijd fit om Muller op de 2e plek te zetten. Maar goed, Messi is zo goed, dan gaat ie gewoon volgend jaar het record verbreken xd

Dit zou jammer zijn voor Messi, 2 goals nodig voor nieuwe record. Barcelona hoopt eerder dat het beter met hem gaat dan dat hij record verbreekt.

Verschrikkelijk, Benfica heeft echt megakansen gehad en zelfs nog in de 96e minuut! En Celtic wint dan door een penalty van Spartak bah!

5 december 2012 om 22:59

Ja he echt jammer dit. Ä°k vind dat Benfica meer recht heeft op de Cl dan Celtic

5 december 2012 om 23:07

Zeker die kans van Lima in de eerste helft had hij af moeten geven, zo zonde. Hoop dat Benfica de EL serieus neemt, meteen kanshebber om hem te winnen.

Waarom lees ik op Twitter dat t waarschijnlijk ernstig is! Dat zou serieus een ramp zijn!

Als hij echt zwaar geblesseerd is kan dit voor Barca punten gaan kosten.

Als messi niet meer in actie komt is dat zo erg. Zo dichtbij het record, 1 goal maar en dit. Messi please, wees a.s wedstrijd al weer terug! Barcelona heeft je nodig, het voetbal! Come back soon, Fenomeno

5 december 2012 om 22:49

Lol, begrijp me niet verkeerd en ik gun niemand geen blessure maar zijn been is er niet af he zeg.
Toen Badstuber die zware blessure opliep deze weekend was het ook jammer om te horen maar maak er nu geen werelddrama van he.

Maar ik gun echt niemand een blessure maar voetbal is nu eenmaal een contactsport.

Ik erger mee aan die Messi fanboys, die net doen of Messi is overleden.
De meeste Barac fans doen net of de wereld vergaat.

5 december 2012 om 22:48

als je je er aan ergert dan lees je t gewoon niet.
Veel voetballiefhebbers zullen het erg jammer/sneu vinden als hij door een blessure het record van muller niet kan pakken. Das toch een record waar je niet elke dag kans op hebt.

En stel dat messi een paar maanden geblesseerd is.. Dat is voor elke voetballiefhebber toch ook zonde.

Maar goed...als jij toch niet geinteresseerd bent dan snap ik niet wat je op een voetbalsite doet.

5 december 2012 om 23:00

Dat vindt ik meestal van die shit reacties, als hij de comments doorgaat hoe moet hij vantevoren weten dat het over messi gaat? of moet hij een heel comment overslaan waar nuttige info over de wedstrijd instaat maar dat er toch één zin in staat over, hoe hij het noemt, de huilerige reactie over messi's blessure.
En jij haalt de woorden uit zijn mond dat hij niet geintresseerd zou zijn in messi? of bedoel je het voetbal? Dat je daarom niet begrijpt wat hij doet op een voetbal site?
Hoe je daaraan komt omdat hij zegt dat hij het irritant vindt, die reacties, is voor mij echt een vraag. Maargooed normaal reageer ik niet op deze posts maar ik vond deze wel een beetje vaag.

5 december 2012 om 23:04

Volgens mij is dit precies hetzelfde bij elke club waarbij de top speler gebleseerd raakt..
ik weet nog wel dat ongeveer elke real fan een dood toegewenste aan die speler die ronaldo en bloedend oog sloeg.. voetbal is emotie dus niet heel raar dat iedereen zo reageert lijkt mij

Gefeliciteerd Celtic fans.

Sneu voor Messi, dat ziet er niet best uit. Zag ook niet goed wat er gebeurde, forceerde hij te veel?

Ander dieptepunt was trouwens die commentator die clubs die interesse tonen in andere spelers, ''aasgieren'' noemt met een hatelijk bitter toontje. Dat is nou eenmaal onderdeel van het professionele voetbal pannenkoek...

Bij de NOS hebben ze sowieso echt slechte mensen. Waterreus beweerde zondag ook al dat Henry in de VS nog geen pepernoot heeft geraakt :D. 2x oprij in team van eht jaar en het ene mooie doelpunt na het andere.

Edit: Och, nu proberen ze Benfica in een kwaad daglicht te stellen.

5 december 2012 om 23:01

Dan neem je er ook eentje zeg! Ronald Waterreus zit er ook alleen maar vanwege het feit dat hij keepertje is geweest. Een beetje PSV ophemelen en verder weinig voetbalkennis.

Het lijkt trouwens gelukkig mee te vallen bij Messi, maar er moeten nog behoorlijk wat tests gedaan worden.

First news from Barcelona dressing-room on Messi's injury: knock on knee, it doesn't seem serious, further tests ongoing #fcblive [catradio]

5 december 2012 om 23:11

Klopt, van al die irritante mensen bij NOS spant hij nog de kroon. Soms denk ik dat ze hem erbij houden om de anderen wat dragelijker te doen lijken.

Hoop dat het niet ernstig is met Messi. Gun hem het record en gun Barcelona in ieder geval de landstitel. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoe goed Barcelona is zonder Messi.

5 december 2012 om 23:06

Henry staat al jaren dik 1-op-2 in de MLS dus zelfs als ie 3 seconden te tijd nam om Henry te googelen had hij geweten dat hij daar nog steeds baas is. Ik werd gewoon serieus boos toen ik Waterreus dat hoorde zeggen. Vooral omdat hij daarvoor eindelijk eens iets goeds zei door te zeggen dat PSV geen visie heeft.

ON: Ik maak me niet echt zorgen om Messi. Hij raakt nu dan wel geblesseerd voor een competitietopper, maar de belangrijkste wedstrijden zijn nog lang niet en zelfs als Messi 2 maanden geblesseerd is (wat hij wss toch niet is) is hij nog ruim op tijd voor de echte toppers waar het succes van dit seizoen wordt bepaald.

5 december 2012 om 23:14

Maar dat record is toch wel leuk om te verbreken lijkt me.

Inderdaad, Henry laat echt ontzettend mooie dingen zien in de Mls. Goals en assists die zoveel klasse verraden. Vind het echt storend dat zo'n Waterreus betaald krijgt om de mensen in de huiskamer een vertekend beeld van de werkelijk voor te spiegelen.

5 december 2012 om 23:36

Tuurlijk zal het ook voor hem geweldig zijn om dat record te verbreken (al is hij de laatste die dat zal toegeven), maar Messi is nog vrij jong. Hij heeft nog jaren om dat record te breken. Daarnaast is het ook leuk om te zien welke aanvallers er opstaan als Messi het een paar wedstrijden niet kan doen voor Barça.

Volgens mij weten de analisten op tv feitelijk veel minder van het spelletje dan de meeste voetbalfans. Laatst hoorde ik op tv nog dat Hummels een hele zwakke verdediger is die amper kan opbouwen. Hun kennis van het buitenlands voetbal is soms echt te belachelijk voor woorden.

6 december 2012 om 00:17

Hoe durft Waterreus zoiets over Henry te zeggen, hij mag nog niet eens 1 km bij Henry in de buurt komen, overschatte ex-flutkeeper dat hij is. Ik hoop dat Henry even een hattrick komt scoren tegen zijn PSV ofzo in een oefenwedstrijd.

5 december 2012 om 23:40

Hij bedoelde volgens mij met aasgieren dat clubs als Chelsea en City in 4000 spelers tegelijk geïnteresseerd zijn, als er ergens iemand rondloopt met een beetje talent in zijn kleine teen dan zijn deze 2 clubs "geïnteresseerd".

Erg sneu voor Benfica! Genoeg kansen gehad en Celtic had een onterechte pingel. Jammer!

Zeer slechte wedstrijd van Barca. De jeugd heeft het nog niet waar kunnen maken in deze fysiek harde wedstrijd. Komt waarschijnlijk ook omdat ze nerveus waren en zenuwachtig. Ik vond Villa en Song echt te waardeloos voor woorden. Ik denk dat Villa 9x afgefloten is voor buitenspel en ik weet niet waar Song mee bezig was ? maar het was geen voetbal iig. Hij heb denk 1x over de hele wedstrijd een diepte bal gegeven en de rest was terug of breed.

Ook Tello, Montoya en Planas waren zeer matig. Deden echt alles fout, wat er fout kon gaan. Steeds te laat, verkeerd gepositioneerd.

Grootste smet op de wedstrijd was de blessure van Messi. Hoop dat het meevalt.

5 december 2012 om 22:56

Ik vind dat ge wat streng zijt voor de jeugd van barca, in de 2de helft ging het al veel beter.
Natuurlijk ging veel fout (vooral passing en positiespel) maar dat was op voorrand te verwachten, toch?

Nu gewoon hopen dat het niets ernstig is bij Messi en zal hij dat record alsnog verbreken!

5 december 2012 om 23:03

Dat mag jij vinden, want dat is jouw mening natuurlijk. Ik ben nogal kritisch ja om wat ik gezien heb. Nou eerlijk gezegd had ik toch wel wat meer verwacht aangezien het kwalitatief goede jeugdspelers zijn die vaak schitteren in barcelona B. Nou is het natuurlijk wel een verschil met tegenstanders, maar sommige vielen echt zwaar door de mand. Roberto was bijv de 2de helft wel sterk, maar Tiago, Rafinha, Tello (die toch al wat wedstrijden in het 1ste heb gespeeld) Planas kwamen echt totaal niet uit de verf. simpele ballen van 5 meter kwamen niet aan. Combinaties waren matig en de opbouw was ook niet denderend. Nou zijn ze natuurlijk nerveus en zenuwachtig, maar er was weinig tot geen creativiteit en ook het inzicht en de passing was matig.

laten we hopen dat het voor de meeste jeugdspelers gewoon een slechte dag was.

5 december 2012 om 23:24

Van Planas moet je niet echt veel verwwchten, begrijp dan ook niet wat de Barca fans en de jeugdtrainers van Spanje in hen zien. Maar goed hij kan mij altijd nog verbazen natuurlijk.

Helemaal verdiend. Gefeliciteerd Celtic fans. Kunnen wij nog langer genieten van de mooiste fans van de wereld. Gelukkig die vuile Russen verslagen. Die lossers kwamen alleen maar om het feestje te bederven met die stomme Ari.

Barcelona hielp niet mee, vond het belachelijk dat je in CL duels waar mensen een vermogen neertellen voor hun kaartje dat je dan met zo'n B elftal aan komt die niet beter is dan Benfica.
Had mij op mooie goals en Acties van Barcelona verheugd. Maar heb niets gezien.
Behalve dat Messi op het punt stond om het 40 jarig wereld record van Gerd Muller te verbreken, maar daar bij geblesseerd raakt. Erger kan gewoon niet. Sterkte Lionel Messi !!

5 december 2012 om 22:56

De mooiste fans van de wereld gaat helaas ook samen met het lelijkste voetbal van de wereld. Natuurlijk kwam Spartak niet om een feestje te maken voor Celtic, helaas mochten ze dit dankzij de scheidsrechter wel doen.

5 december 2012 om 23:00

Heb je uberhaupt de wedstrijd gezien? Of baseer je je op de Jack van Gelder's en Aad de Mossen van deze wereld? De tijden van de lange bal zijn verdwenen en er wordt getracht een vastelands voetbal te spelen met Britse hardheid. Een genot om te zien als je het mij vraagt, en heel wat beter dan die Mediterrane typjes die bij elke sliding duiken alsof ze een been kwijt zijn en continu zeuren om een kaart.

5 december 2012 om 23:05

Ik baseer me op de wedstrijden tegen Barcelona. Was natuurlijk niet om aan te zien dat weet jij ook. Maar oke hierdoor zijn ze wel een ronde verder gekomen.

5 december 2012 om 23:10

Doet het er iets toe dat wij als het 'nietige' Celtic ons spel aanpassen een het beste team ter wereld? En als dan over 2 wedstrijden gezien Barcelona slechts 5 seconden heeft voor gestaan, en wij 85 minuten, dan denk ik dat we het nog niet zo slecht hebben gedaan.

Wees een vent, neem je verlies en zorg dat je dit jaar kampioen wordt, dan is alles toch goed?

6 december 2012 om 00:07

Wat wil je dan? We hebben het hier over Celtic he, de coach heeft het geweldig gedaan door naar zijn materiaal te kijken en daarop een tactiek te verzinnen. De wijze waarop Celtic heeft verdedigd tegen barca mag als voorbeeld gesteld worden aan de Nederlandse clubs. Wat is er nou beter, 1x net verliezen in de laatste minuut en 1x winnen (celtic-barca) of 2x grandioos met 4-1 op je bek gaan (ajax-real)

6 december 2012 om 10:29

Ja baseer het lekker op een wedstrijd tegen het beste team ter wereld. Lekker objectief man, jij zou een goede onderzoeker zijn. lekker representatieve uitkomsten zouden we dan krijgen. Voetbal is niet alleen aanvallen maar ook verdedigen. Als een keeper alles eruit houdt dan is dit ook voetbal. Celtic zo hard verdiend. Genieten gewoon. Bhoys!!!!!

7 december 2012 om 18:12

Nee hier moet ik nog op terugkomen. Heb Celtic ook weggevaagd zien worden door Ajax, en Benfica-celtic heb ik ook gezien. Genoeg om te weten dat ik veel liever naar Benfica kijk dan naar Celtic.

5 december 2012 om 22:59

Het is niet dat het b-elftal onverwachts was eh! Daar moet ge rekening mee houden voordat ge een ticket koopt.

Hoop echt dat het niet zo ernstig is en dat Messi snel gaat spelen zodat ie die record gaat verbreken. Verder leuk dat er zoveel talenten meededen bij Barca.

Kijk en hier gelijk die mensen die zeiken als teams met een tweede elftal komen. Ik weet niet hoe het met Messi afloopt maar hoop dat het natuurlijk mee valt. Alleen ik noem maar wat stel je voor dat bij een Barcelona een Messi bijvoorbeeld 9 maanden geblesseerd raakt (laten we hopen dat het nooit gebeurd) maar dan ben je dus je beste speler voor niks kwijt. En als je helemaal pech heb 2/3 spelers die je kwijt zou raken daar ben je dan lekker mee. Maar wel mooi dat Celtic door is een geweldige club natuurlijk gaat altijd tekeer. Maar als je tegen Barcelona zag hoop je eigenlijk dat ze gewoon de CL winnen

Hopen voor Barcelona dat Messi oké is anders kan het zijn dat hun gigantische voorsprong in de komende weken gaat verkleinen.maar het zal wel niet er zijn Tito had Messi vandaag beter gewoon laten rusten.liever een record niet halen dan onnodige blessures oplopen gelijk vandaag veel beterschap zou ik zeggen

Hopelijk valt de blessure van Messi mee. Een blessure gun je niemand ook al ben ik geen Messi fan.

First news from Barcelona dressing-room on Messi's injury: knock on knee, it doesn't seem serious, further tests ongoing

Het valt gelukkig wel mee zo te zien

Over de wedstrijd zelf Benfica kon het afmaken maar al met al een is een gelijkspel op z'n plek.

Ze weten niet eens wat er met Messi aan de hand heeft.
Hij heeft een blessure opgelopen, hoeft niet erg te zijn.
En als het wel erg is, dan is het zo. Iedereen loopt wel een blessure op.

Barca was echt slecht vandaag. Zonde die 6 spelers is het echt helemaal niks.
Thiago was veruit de slechtste vandaag, wat zakt hij door de mand zeg.
De enige die een beetje goed was, Pinto misschien.

Benfica had gewoon kunnen winnen als die ene hem gewoon aflegt. Domme egoisten.

Maar wel leuk dat Celtic door is.

5 december 2012 om 23:01

Thiago heeft nochtans leuke dingen laten zien

5 december 2012 om 23:42

Als je balverlies leuk vindt.
Was de slechtste speler op het veld.

Eerste berichten zeggen dat het meevalt

Hopelijk is het ook waar!

Ik hoop op een voorspoedig herstel voor Messi. Gezondheid staat voorop. Maar dat hij het record van Gerd Muller op 1 doelpunt niet zal halen is verschrikkelijk voor hem persoonlijk.

Toch erg leuk dat Celtic door is, misschien niet qua aantrekkelijk voetbal maar wel erg mooi voor de club. En Benfica begon ook wel erg te schoffelen zeg!

Off: Wat zijn ze trouwens ongelofelijk Messi-geil bij de NOS zeg.. Als je naar ze luistert zou je haast denken dat hij met twee gebroken benen van het veld is gedragen.

Natuurlijk erg sneu dat dit met messi gebeurt.

Maar nu kunnen we (als het een zware blessure is) de echte kracht van Barcelona zien en niet kijken of het alleen maar om Messi draait.
Ik zie wel wat er gaat gebeuren hopelijk komt de man weer snel terug.

Ik ben me stem kwijt van het juichen, ik ben zo blij. Na al die jaren eindelijk Champions League last 16... Wauw.. The Bhoys did it!! Hoops of green! Echt geweldig, nu gelijk kaartjes kopen voor Celtic thuis als de loting is geweest.

Ik besef het nog niet helemaal.. Beetje irrelevant maar heb me pa net wakker gebeld in de Filipijnen met een zware hersenschudding die zelfs begon te juichen..

Wauw, wauw, wauw..

5 december 2012 om 22:54

Haha, vind het wel leuk om te lezen. Pure voetbal emotie.

5 december 2012 om 23:01

Ik ben opgegroeid met Celtic, toen ik 2 weken oud was ben ik in Celtic sjaals en handdoeken gewikkeld, ook Schots van origine. Dit is echt een legendarisch moment voor ons..

5 december 2012 om 23:05

Het is je gegund CF, we hebben niks gestolen en de voetbalwereld laten zien waar Celtic voor staat: Passie recht uit het hart, door dik en dun!

5 december 2012 om 23:09

Thanks Alp, jou ook! We hebben laten zien wat passie is, wat strijd is en tegen Spartak 2x ook goed voetbal laten zien.

5 december 2012 om 23:12

En het mooiste van alles: Volgende ronde is knockout, Celtic Park heeft weer dat magische sfeertje en ik geef het ploegen te doen om daar te winnen. Niks is onmogelijk, maar laatste 16 is al veer meer dan ik op gehoopt had!

5 december 2012 om 23:16

Precies, een sfeer die nergens anders is. Maar het is niet zoals bij Turkije bijna angstaanjagend maar meer positief intimideren. Ik had hier niet van durven dromen haast. Ik werd hier voor gek gehouden toen ik aan t begin van de poule zei dat 't mogelijk was. Wauw..

5 december 2012 om 23:21

Ik denk dat Celtic ontzettend veel sympathie heeft gekweekt met de overwinning op Barcelona (behalve bij Ron Jans met zijn zelfingenomen plofkop). Iedereen in mijn omgeving hoopte dat zij door gingen, en voila.

Ga er maar van genieten. Hopelijk ontlopen jullie Bayern.

6 december 2012 om 00:26

heerlijk Craig en Alpenreus,gefeliciteerd jongens met dit resultaat.
hopelijk valt de blessure van Kris mee,ziet er niet best uit op de foto

en dat met een team dat maar 15 miljoen koste

6 december 2012 om 01:19

Bayern pfff.. Als we die treffen, word ik helemaal gek. Denk dat de sympathie ooo komt door de sfeer, strijdlust en history van de club! Maar erg bedankt PG !

Wuzz, jij ook kerel, wat een avond! Ik vrees echter dat we Kris een tijdje kwijt zijn. Zag er echt, echt, echt niet goed uit en hij is ook niet iemand die zich snel aanstelt. Was een flinke trap, hoop dat 't gewoon een lichte kneuzing is, maar dat leek mij niet.. Ledley zal hem vervangen gok ik, aangezien Commons laatste tijd regelmatig centraal staat. Weten jullie overigens hoe het met de blessure van Forrest is?

5 december 2012 om 22:57

Zou die kaartjes maar niet kopen, zonde van je avond. Lelijk voetbal en uitschakeling bovendien

5 december 2012 om 23:05

Gozer ik ben een fan van Celtic, niet om oogstrelend voetbal te zien, dan was ik wel voor Barca geweest he. Die sfeer zal jij nooit van je leven meemaken. En uitschakeling? We hebben 2x van Spartak met prima voetbal gewonnen, Barca met strijd van gewonnen.

En als we uitgeschakeld worden, jammer dan. Het gaat om de ervaring en om Celtic te supporten. Maar dat is voor mensen zoals jij waarschijnlijk niet te begrijpen .

5 december 2012 om 23:28

Denk toch een beetje na man! Je zegt net zelf dat je je mening hebt gebaseerd op die wedstrijd tegen Barcelona. Zo gek is het toch niet dat Celtic hun spel aanpast aan Barcelona, er zijn er weinig die dat niet doen.

was ola john echt man of the match? of is het gewoon zo dat iedereen maar op een plusje klikt omdat hij een nederlander is?

5 december 2012 om 22:54

Hij was gewoon de beste man op het veld. Dat was duidelijk te zien, anders heb je een andere match gezien.

6 december 2012 om 10:13

nee ik heb de wedstrijd niet gezien hoor, alleen was benieuwd of hij echt de beste man van het veld was,dus dat het echt zo is, is goed om te horen!

6 december 2012 om 15:42

OK, maar hij was zeer goed.
Van mij mag hij zo bij Oranje komen, zeker nu Robben er weer uit ligt.

Eerste prognose over Messi is dat het mee lijkt te vallen, aldus het nieuws uit de catacomben van Barcelona. De clubarts zal wel eens gekeken hebben.

Overigens echt mooi dat Celtic door is!

Het valt wel mee hoor.
Wel opvallend dat je iedereen hoort over Messi.

Afgelopen weekend hoor je niemand over de blessure van Badstuber.

Maar ze zijn weer zo pro barca bij de Nos.
Shachtar - Juve is op papier een veel mooiere wedstrijd.
Maar ze moeten altijd Barca uitzenden.

5 december 2012 om 22:58

Ga je, met alle respect, Badstuber vergelijken met Messi. Natuurlijk wordt er veel meer aandacht aan Messi gegeven omdat het nu eenmaal Messi is. Valt niets aan te doen. Ik zou een blessure voor Messi van 4 weken ook erger vinden dan een blessure voor Badstuber van 4 maanden.

5 december 2012 om 23:00

Omdat het Messi moet iedereen er zo een drama van maken.
Er gaan iedere dag mensen dood, maar iedereen gaat net doen of Messi overleden is.

5 december 2012 om 23:05

Overdrijven doen er hier wel veel. Dat er elke dag mensen sterven boeit me niet totdat er iemand sterft die ik ken. Zo werkt dat. Voor mij persoonlijk is een blessure van Messi erger dan iemand die ik niet ken zijn dood.

5 december 2012 om 23:09

Och och aansteller alsof alleen Messi een blessure heeft.
Dadelijk vragen de Barca fans nog om eens stille toch te gaan organiseren voor Messi.. Wat een ophef om helemaal niets.

5 december 2012 om 23:37

Dat zegt al meer over jou dat je een blessure van 4 weken (messi) erger vind dan een speler die 4 maanden eruit ligt.

5 december 2012 om 23:52

Ik ben fan van Messi en zie hem elke week in actie. Ik kijk nooit wedstrijden van Bayern München dus als iemand daar een zware blessure heeft vind ik dat zeker jammer voor hem en de fans, maar zo erg is dat voor mij persoonlijk niet.

6 december 2012 om 15:40

Dan mis je toch veel voetbal als je geen Bayern kijkt.

5 december 2012 om 23:03

Tjonge jonge, dat heeft niets met pro Barca zijn te maken! Maar zou jij een kaartje kopen om Badstuber te zien spelen? Messi is de allerbeste en je mag blij zijn dat jij als sloeber zo'n speler mag aanschouwen. Datzelfde geldt voor mij en alle andere onder ons hier. Logisch dat daar direct zoveel commotie over bestaat, zeker omdat hij ook nog eens heel dicht bij een uniek record zat.

5 december 2012 om 23:15

Misschien heeft dat met populariteit te maken, ik noem maar wat hoor. Ik vraag me altijd af waarom we programma's als 'brit & Imke', 'barbie's bruiloft' en 'wie trouwt mijn zoon?' voorgeschoteld krijgen. Ik neem aan dat dit niets te maken heeft met de voorkeur van de desbetreffende kanalen. Maar ja, ik gok maar wat hoor. Misschien is NOS Barçafan en moeten ze daarom alles uitzenden...

On:

Het is waarschijnlijk niet ernstig, gelukkig. Zou een rampzalig verhaal zijn als Messi langdurig geblesseerd zou raken, net op het moment dat hij een nieuw wereldrecord kan pakken. Het record staat nog serieus op het spel maar is minder belangrijk dan de fysieke gesteldheid van Messi en zijn aanwezigheid in de rest van het seizoen.

Saaie wedstrijd van beide kanten, Benfica had hier zelfs kunnen winnen maar ze verprutsten kansen, Het zal me trouwens niet verbazen als Messi er Zondag weer staat, Het valt me trouwens op dat de NOS zo pro Barca staat dat vind ik amateuristisch voor zo een grote zender.

En ja hoor, mijn reactie wordt weer verwijderd vanwege provoceren. Moderators, leg mij is uit, hoe kan je in deze zin provocerende context vinden: Zuur voor messi, maar mensen, doe nou niet alsof hij is doodgeschoten.

En ga niet zeggen dat ik ongelijk heb want volgens mij vloeien er bij een paar personen meer tranen dan wanneer een lid uit gun gezin overlijd.

5 december 2012 om 22:56

Mijn reactie is ook verwijderd, echt zielig...

Er word zo een ophef overgemaakt, alsof Messi is overleden, waar gaat het over...
Ik word er echt misselijk van..

5 december 2012 om 23:15

Domme opmerking. Messi staat voor mooi voetbal, techniek, wereldspel en ook een een vriendelijk persoon. Als zo'n persoon wegvalt, ja dan is dat zeker een gemis en staan mensen daar bij stil. Vooral ook omdat je hem dit niet gunt, het is een buitengewoon vriendelijk persoon.

5 december 2012 om 23:17

Ja ik snap het maar kijk bij Live Meepraten naar de reacties van Themessishow dan moet ik toch wel gniffelen hoor als iemand met zulke achtelijke reacties komt.

5 december 2012 om 23:23

Dat soort reacties zie je hem altijd maken, erg grappig maar beetje sneu.

Wel vervelend dat een speler als Messi niet kan spelen, hij laat toch 'af en toe' leuke dingen zien.

man, man wat kunnen sommige mensen dramatisch doen. Het is maar een voetballer, dit is blijkbaar erger dan de 11 vermisten op de Noordzee. Ik kots soms wel eens van dat hele voetbal en denk dan waar zijn we in hemelsnaam mee bezig.

Mooi dat Celtic doorgaat.
Verschrikkelijk dat Messi geblesseerd is. Dit is echt een heel groot gemis voor Barca.
Dit is waarschijnlijk de kans voor Real om een beetje in te lopen, aangezien ik denk dat Barca veel punten zal verspillen.

Eerste berichten zeggen dat het niets serieus is. Dus Goed nieuws voor hem!

Hij greep naar de achterkant van zijn knie, dat is meestal de kruisband. Maar toch klopt het wat vhalst in de studio zei. Als het echt een kruisband is, maak je die meters echt niet meer, dan stort je direct ter aarde. Wellicht een verrekking van de knieband, lijkt me een logische eerste diagnose. Het record kan de kast in vrees ik, maar dat is secundair belang. Messi moet gewoon in het nieuwe jaar weer voetballen, klaar!

Waarschijnlijk heeft hij maar een spier blessure, wat een drama maken er veel Barca fans van.
Hallo Messi is niet dood.

Een blessure gun je niemand maar man o man wat kunnen sommige verschrikkelijk overdreven reageren.

Celtic gefeliciteerd, Benfica heeft het laten liggen. Kansen genoeg gehad.
Ik verwacht echter niet dat Celtic ver zal komen ook al gun ik het ze wel, voor Benfica liggen er nog genoeg mogelijkheden in de EL.

Toch gehoopt dat benfica door was gegaan, want wat is ola john toch een heerlijke speler, maar echt jammer dat benfica eruit ligt en celtic door is door een onterechte penalty.

Mooi dat Celtic door is, een van de symphatiekste ploegen in de CL.

Iwan van duuren van VI twittert: Eerste nieuws over Messi uit catacomben via radio Catalunya: 'blessure Messi niet ernstig.'

5 december 2012 om 23:04

Zie je dat het meevalt, de Barca fans deden net of de wereld verging.

5 december 2012 om 23:22

Voor Barcelona vergaat dan ook de wereld, zonder Messi verandert het in en team dat eindeloos combineert en daardoor moeite met scoren heeft. Ik weet niet hoe het met Villa zijn vorm is maar zonder Messi is Barcelona echt klassen minder.

Dit is wel een redelijk positief bericht:

Urgent Catalunya Radio .. There is no serious injury to Messi

Detail brings you shortly after the official site Antdharohna

@drop shot hell, vind je het gek als hij ineens geblesseerd raakt? hij raakt meestal nooit ernstig geblesseerd en is ook bijna nooit op een brancard van het veld gestuurd.

Ik las net op barcafcd dat de blessure meevalt van Messi !

Het lijkt gelukkig mee te vallen. Ze zijn nog bezig met onderzoeken (een MRI scan) en de exacte diagnose zal nog volgen maar we zullen hem in ieder geval niet langdurig hoeven te missen. Het record is natuurlijk nog altijd in gevaar maar goed, dat is allang niet meer belangrijk.

messi has a bruise on the outside of his left knee. He'll undergo further tests to determine the exact extent of the injury.

Ik had alle Madridista''s wel willen horen als Ronaldo op deze manier het veld werd afgedragen.

Vind jullie het logisch dat wij Barca supporters ons zorgen maken als je je sterspeler daar ziet liggen kreunend van de pijn ? Buiten het feit dat Messi evuenteel niet meer het record van Muller kan verbreken is dat gewoon pijnlijk om te zien.

5 december 2012 om 23:16

Ja maar ik zag wel bij Live meepraten sportieve Madrid-fans die het ook erg vonden voor Messi

En als zoiets bij Ronaldo zou gebeuren zouden denk ik dat toch wel wat Barca-fans (Ik herhaal: wat Barca-fans, dus niet iedereen) zeggen: haha daar gaat Cristiano Huilnaldo weer.

5 december 2012 om 23:21

Zag toch ook aardig wat madrid fans flink uithalen in het live topic.

Zijn een meestal een paar die het voor de rest helaas verzieken.

Ik zou het ook niet leuk vinden als Ronaldo een zware blessure zou krijgen, want Ronaldo en Messi zijn toch de spelers voor wie je ook graag kijkt naar het voetbal, aangezien het geweldenaren zijn allebei en het verschil kunnen maken door mooie individuele acties.

gezonde reactie als je daarover baalt en dat laat blijken. Ik keek ook met argus ogen naar dat moment.

Het leek mij niet echt een ernstige blessure, en wat ik van Guaporta heb begrepen ziet het er ook niet zo naar uit.

Mocht het toch nog een ernstige blessure worden waar ik heel erg aan twijfel dan vind ik dat echt jammer voor Messi, hii loopt dat record dan mis op 2 doelpunten maar hoe jammer ik het ook vind, dat zou wel eens het keerpunt kunnen zijn voor Real.

5 december 2012 om 23:17

Een woord aanstellerij van de Barca fans die net deden of dat Messi was overleden.

5 december 2012 om 23:25

Gast kijk je wel naar Barca....? Ik bedoel natuurlijk is Messi belangrijk, maar ik vind zelf Xavi en Iniesta toch de "hart" van Barca zijn hoor.

5 december 2012 om 23:39

Tuurlijk kijk ik naar Barca en Messi is degelijk wel de belangrijkste. Hij is degene die aanvallen opzet en ze afmaakt, zonder hem en eigenlijk ook Fabregas zou Barca eeuwig door blijven tikken. Cesc kan dan zijn plek overnemen maar of hij ook zo beslissend kan zijn als Messi ?

Zonde dat Messi geblesseerd is, toch verlies voor het voetbal en hij is eigenlijk de speler die voor spectaculaire dingen in het spel van Barcelona zorgt.

Reacties hier wat betreft Messi vallen mij nog redelijk mee, kan me bij die vorige blessure van Messi (door Ujfalusi) nog reactie als 'dit verpest mijn hele weekend' en 'ik moet echt huilen' herinneren....

5 december 2012 om 23:22

Tja ik kan het me niet echt meer herinneren. Heb het live meepraten in beide gevallen ook niet gevolgd. Weet wel dat de huidige blessure van Messi waarschijnlijk meevalt. Ze zijn bezig met een MRI scan en daar zou een definitieve diagnose uit moeten komen.

5 december 2012 om 23:26

Was destijds niet in live meepraten, in het wedstrijdverslag achteraf. Ujfalusi was een verschrikkelijke man en waardeloze voetballer en werd op dat moment geen licht in zijn ogen gegund. Tranen verpeste weekenden had hij voor gezorgd... Messi is natuurlijk een fantastische speler maar die overdreven reacties zijn totaal gestoord.

Hopelijk stelt het weinig voor, niet omdat het Messi is maar omdat je geen enkele voetballer een blessure gunt.

Toch wel grappig dat Messi nog een kleine 7 krijgt van al z'n fapfans hier, ondanks het feit dat hij maar 20 minuten rond gerend heeft en niks teweeg heeft gebracht.

5 december 2012 om 23:24

In die twintig minuten speelde hij beter dan de rest van het elftal uitgezonderd Sergi Roberto, Carles Puyol en Pinto. Het gevaar ontstond pas toen hij er weer stond, toen pas kregen ze meer grip op de wedstrijd en kwam er structuur in de aanvallen. Een zeven lijkt me wel op zijn plek. Het is geen tien of zo, rustig maar.

5 december 2012 om 23:24

Toch wel grappig dat jij blijkbaar de wedstrijd niet gezien heb!

zelfs in die 20 minuten was hij aanwezig en dreigend. Hij heeft misschien een paar ballen gekregen omdat er 9 man rondom de 16 stonden, maar kwam er evengoed nog vaak uit.

Je zag meteen dat Messi erin kwam, dat barca ook beter begon te draaien.

Oh ik heb hem ook niet gezien, ik wilde alleen even kijken wat voor een reacties ik zou krijgen als ik zoiets onvoorstelbaar onbeschofts zou zeggen over onze Lionel.

Ik vind het toch wel heel erg verschrikkelijk hoor dat Messi geblesseerd is. Dat is iets, dat gun je de voetbalwereld niet. Laten we met z'n allen hopen dat hij er snel weer boven op komt.

5 december 2012 om 23:36

Zal jij er wel bovenop komen, ik denk dat je hele weekend nou is verpest.

Wat zijn ze stuitend bezig bij de nos zeg. Ze doen als of de wereld aan het vergaan is daar in Barcelona. Natuurlijk je gunt niemand een blessure maar waar ze nu mee bezig zijn is echt bijna om te kotsen. Vragen ze aan John hoe die het beleeft heeft dat Messi geblesseerd is. Nou ik denk dat die die eerste weken er niet meer van kan slapen als Messi straks 2 weken uitgeschakeld is. En nu ook weer allerlei onzin erover diepe zucht..

jammer dat messi niet heeft gescoord kon hij record breken of evenaren.
maar je hij heeft genoeg tijd nog denk ik?

iemand die weet hoeveel wedstrijd hij nog heeft

6 december 2012 om 00:02

4 wedstrijden geloof ik.

Gelukkig maar dat alles goed is met Messi, het is nog niet eens 21 December en de wereld was al bijna vergaan! ..

Wat is die NOS weer verschrikkelijk bezig zeg.. Besteden ze letterlijk 10 seconden aan de samenvatting van Valencia - Lille, en gaan ze een half uur staan huilen over de blessure van Messi. Waar vervolgens inhoudelijk niks nieuws verteld werd. En dan ook nog vragen aan John hoe hij het beleefd heeft.. Juist alsof hij niet bezig was met het winnen van de wedstrijd ofzo, wat een stelletje idioten, die neem je toch niet meer serieus. Misselijkmakend, bah. Verder is het natuurlijk wel jammer dat zo'n goede speler geblesseerd raakt, hopen dat het niet erg is. Maar wat reageren mensen overdreven zeg, zowel bij de NOS als hier op vz.

Messi scheurde zijn kruisband, ik heb opleiding fysiotherapie gedaan en ben nu 2 jaar fysiotherapeut. Ik weet welke beweging je knie maakt als je hem afscheurt.

6 december 2012 om 00:01

Weet niet wat ze jouw dan wijs hebben gemaakt allemaal, maar dat heeft dan niks met fysiotherapie te maken.

6 december 2012 om 00:20

Onzin, als je die scheurt, kun je daarna echt niet meer die bewegingen maken die Messi nog maakte!

Bovendien is dit het laatste nieuws:

Latest News indicate that Messi will miss 7-10 days
The first thing we find the source of the new binder will formally introduce to you the news with the Association to make sure the news

Dit gaat tegen het zere been van de Barca-fans zijn, maar Messi heeft deze blessure aan zichzelf te danken. Kijk aub die minuten van Messi terug, hij was gewoon te egoistisch op zoek naar Gerd Muller dat hij vrije mensen voor de goal niet wou inspelen. Kijk eens heel goed terug, als Messi vandaag teamspeler was had er niks aan de hand geweest, meneer Messi zegt dat hij Celtic erg gunt, maar hij was dus bezig met het lot van Celtic negatief te beinvloeden voor eigen gewin

6 december 2012 om 00:26

Nee hoor, dit is helemaal niet tegen het zere been van de Barca fans, want ik ben het volledig met je eens! Echter niet met je uitleg. Villanova had hem of de hele wedstrijd moeten laten spelen en dus een fatsoenlijke warming up voorafgaand aan de wedstrijd mee deed ipv daarna weer plaats moeten nemen om vervolgens ietwat geforceerd in te vallen. Had hem dan ook maar helemaal buiten de selectie gelaten. Maar liefhebber dat hij is, hij wil zo graag elke pot spelen en scoren, wat dat aangaat dus toch zelf schuld.
Desalniettemin kun je zo'n blessure ook weer niet afstempelen als eigen schuld, aangezien het altijd ongelukkig tot stand komt. Hopelijk gaat het niet te lang duren!

6 december 2012 om 00:43

Vilanova had hem helemaal niet moeten laten spelen. Deze wedstrijd ging nergens meer om en je ziet notabene als trainer zijnde dat Benfica fysiek keihard aan het spelen/schoppen is. Er hadden minstens 3 spelers van Benfica met rood eraf gemoeten. (waaronder trouwens ook Adriano van Barca, maar dat terzijde)
Totaal geen meerwaarde om Messi in zo'n wedstrijd in te zetten, waar je weet dat Benfica die 3 punten hard nodig heeft om te overwinteren in de CL, wat dus ook inhoudt dat zij dus extra hard werken voor elke bal. In andere woorden ze behoorlijk fel en onbesuist inkomen in dergelijke acties, zoals je kon zien. Het waren serieus soms echt lompe slidingen op de enkels van de spelers van Barca. Het is dat ze soms opsprongen, anders waren er nog wel meer blessures. Je kon er eerlijk gezegd al op wachten dat Messi een blessure zou oplopen juist in deze wedstrijd als je zag hoe het er aan toe ging kwa fanatiekheid en fysiekheid. Messi stond er nog geen 2 minuten in en hij kreeg al de eerste doodschop te verwerken.

Een hele domme wissel op een verkeerd moment. Totaal niet nodig geweest. Zet dan een Busquets erin voor de rust en het combinatiespel. Tactisch totaal niet over nagedacht en beter had hij Messi ook in deze wedstrijd rust moeten gunnen, ook al wou hij zelf spelen. Wie is nou de baas ? Messi of Tito. Onder Guardiola had hij zeker niet gespeeld denk ik.

Nu over Celtic, 1000 procent verdiend natuurlijk

Celtic 0-0 Benfica
Benfica 2-1 Celtic

Die uitslagen liggen al dicht bij elkaar, dan ga je naar de wedstrijden tegen Barca kijken, Celtic heeft er van gewonnen en ongelukkig van verloren. Benfica verloor kansloos van het echte Barca en kan niet eens winnen van Jong Barcelona, dan verdien je niks en zet je Portugal voor lul. Zelfs clubs als Braga,twente,hearts,brondby en Bursaspor zijn verplicht om van dit Barca te winnen. Het echte Barca is natuurlijk een ander verhaal

6 december 2012 om 00:30

Ik vind het prachtig dat Celtic door is, maar je onderschat dit Barca toch. Het is wellicht niet CL waardig, maar daar loopt toch een portie talent tussen waar je de hik van krijgt. Er stonden vanavond op zijn minst twee á drie spelers op het veld bij Barca die in de toekomst bij de 5 beste ter wereld zullen gaan horen, daar ben ik echt van overtuigd.

6 december 2012 om 00:37

Ja, maar het was me een potje jong en druistig. Sluwe teams zouden dit jonge team zo met de rug tegen de muur moeten kunnen zetten. Behalve als ze alle 11 Messi's of Ronaldo's zijn, dan maakt leeftijd niet uit, maar in dit geval dus niet. Ik vond wel 1 Barca-speler/talent zwaar door de mand vallen en dat was het broertje van Thiago, Raffael? Wat een matig spelertje is dat, Achabar is al 10 keer beter. Thiago zelf speelde ook heel slecht. Tello is goed, maar moet slimmer zijn en ook Montoya speelde goed volwassen. Ik vind die gekke Pinto trouwens niet minder dan Valdes hoor

6 december 2012 om 00:54

Ik vond montoya nou niet echt goed hoor. Kan vele malen beter. Liet vaak zijn mannetje lopen danwel passeren en stond ook vaak verkeerd gepositioneerd. Aanvallend was hij vanavond ook niet sterk waar hij dat vaak wel is. Eindpassing was ook matig en opbouwend vaak ook ongelukkig in zijn passing.

Tiago was meer bezig met zichzelf en zat totaal geen beleving en passie in. Veel onnodig balverlies en combinerend ook matig. Verdedigende taken stond vanavond ook niet in zijn woordenboek. En zijn broertje Rafinha was helemaal de weg kwijt. Die was meer onder de indruk van de spelers om hem heen dan dat hij een meerwaarde was voor het positiespel van Barca. Veel te veel balverlies en totaal geen inzicht en scherpte. Denk dat hij wel 5x de bal aan villa aanspeelde in buitenspelpositie.

Planas viel al helemaal door de mand, want Ola John speelde hem maximaal uit de wedstrijd en kwam er elke keer makkelijk langs. Hij liep steeds verkeerd en was ook vaak te laat en ongelukkig in zijn aannames. Aanvallend was hij nergens en was blijkbaar flink nerveus, want zijn balcontrole was ver te zoeken.

Achja je gooit ze natuurlijk meteen voor de leeuwen tegen een fysiek sterk Benfica die moesten winnen en het feit dat ze het nou met elkaar moeten doen kwa jeugdspelers. Zet wat basisspelers ala Iniesta, Busquets en Messi ertussen en het gaat allemaal al een stuk beter en vloeiender.

Ben blij dat Spartak heeft verloren. Niet zozeer omdat ik toch al een hekel aan die club heb, maar omdat ik het Celtic van harte gun om door te gaan. Het doet er nu niet toe of Spartak de betere partij was en dat ze een onterechte penalty tegen kregen. Hoop voor ze dat ze een niet al te moeilijke ploeg loten.

Met alle respect voor Messi maar je kon zien aan hem dat hij wel graag dat record wou breken. Had een paar keer de bal moeten afgeven. Zo ook bij de actie waar hij de blessure bij kreeg. Hij had de al gewoon moeten geven aan Deulofeu die er toch beter voor stond. Iemand met de kwaliteiten van Messi zou zo'n bal gewoon kunnen geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren