Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Cristiano heeft niets gezegd omdat hij weet dat het een ongeluk was'

Laatste update:

Juan Ignacio Martinez hoopt dat de Spaanse media een hoofdstuk kunnen afsluiten. De coach van Levante verloor vorig weekend met zijn ploeg van Real Madrid (1-2), waar Cristiano Ronaldo slechts 45 minuten meedeed. De sterspeler van de Koninklijke liep in de beginfase van de wedstrijd een flinke wond bij zijn oog op, nadat hij in aanraking was gekomen met de elleboog van David Navarro.

/

De verdediger van Levante sprak na afloop van een ongeluk, maar de Spaanse pers weigert om dat te geloven. In de sportkranten werd de geschiedenis van Navarro erbij gehaald en uiteraard werd de wedstrijd tegen Internazionale uit 2007 naar voren gehaald. Als speler van Valencia sprintte Navarro na afloop van dit duel het veld op en verkocht hij Nicolas Burdisso een klap. De verdediger van Inter brak daarbij zijn neus.

Levante-coach Martinez heeft zich erg gestoord aan de berichtgeving van de afgelopen dagen. "Het was een ongeluk en daarom ongepast om de geschiedenis van David erbij te halen", vond de coach. "Het was niet nodig om dat erbij te halen, hij is daar al voor gestraft. Cristiano heeft zelf niets gezegd en dat is omdat hij weet dat het een ongeluk was. Het is jammer dat de Spaanse kranten op deze manier met het moment zijn omgesprongen. David is geen onsportieve speler."


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsjah, de media hé. Dit is een mooi onderwerp om te speculeren en het is groot nieuws omdat het Ronaldo betreft. Dat zorgt weer voor lezertjes, verkopen ze kranten en ze verdienen weer lekker. Dat is jammer genoeg de media.

16 november 2012 om 19:01

Hoezo de media, we hebben toch gezien wat er is gebeurt op het veld.

17 november 2012 om 01:57

@g-tata,s

Dan heb je toch zelf ook wel gezien dat hij dit echt niet met opzet heeft gedaan of heb je het moment misschien niet gezien.

16 november 2012 om 19:01

Chimaera: Je komt met een rare reactie. De media speculeren hier helemaal niet. Iedereen kan zien dat het er sterk op leek dat de overtreding bewust was en zo te zien is ook bijna iedereen van mening dat Ronaldo bewust belaagd werd. De media hebben hier niets mee te maken, de beelden spreken voor zich. Beetje jammer dat je niet objectief reageert.

16 november 2012 om 19:36

Als Sergio Busquets geraakt was, zou hij 30 minuten lang op de grond blijven liggen en rollen.

16 november 2012 om 23:26

Als Pepe geraakt was, zou hij zo hard op de grond slaan van de "pijn" en met z'n andere hand in z'n gezicht met een afgrijselijke blik alsof hij een hersenschudding heeft opgelopen, door vervolgens 2 seconde later in een enkele sprong voor de scheids te staan schreuwen dat het rood was en het allemaal wel ljikt mee te vallen bij meneer pepe.

Mooie opmerking hoor, maar we hebben allebei zo'n speler in ons favourite team

17 november 2012 om 01:39

Tja wat is Ronaldo toch stoer..
Nee joh, dit doet helemaal geen zeer, gewoon een klein sneetje in de wenkbrauw voel je niks van.

Ot: Het kan ook zo maar zijn dat hij zich beschermt tegen de verdediger die eraan komt gevlogen..

17 november 2012 om 04:32

Jammer genoeg zijn we niet allemaal zo stoer als jij he! Ronaldo speelt nog de eerste helft af terwijl hij bijna niks kan zien, met je klein sneetje..

16 november 2012 om 19:58

Is ook logisch, want het is een sterspeler in de voetbal wereld. Het gaat altijd over Ronaldo en Messi in de media, zodat mensen 'wat jij al aangaf' veel gaan lezen in de kranten ect ect..

On: Doet CR7 mee in de CL tegen Manchester City uit?

16 november 2012 om 23:25

Hij is al speelfit voor Bilbao als de laatste berichten kloppen volgens mij.

Het is absoluut geen ongeluk, dat weet iedereen die gevoetbald heeft. Dat Ronaldo er boven staat, doet daar niks aan af. Smerig hoor.

16 november 2012 om 19:00

Echt he! Dat Ronaldo zo professioneel is om het vuur niet op stoken gebruikt deze gast om het af te doen als een ongeluk! Misselijke vent en misselijke actie. Krijgt hij nog een schorsing overigens?

16 november 2012 om 19:06

Precies, onbegrijpelijk. Alsof het sportieve gedrag van Ronaldo al niet genoeg is. Ik denk niet dat ze kunnen bewijzen dat het een bewuste elleboog is. Hoewel geen enkele voetballer zo'n gestoorde motoriek heeft dat dit per ongeluk kan gebeuren.

16 november 2012 om 19:08

Nee, als je snel op 0:22 pauseerd, dan zie je dat David het niet op Ronaldo bedoeld heeft. Hij sprong op het moment dat Ronaldo naar hem toe draaide en een stap richting hem zette. David anticipeerde op de afstand tussen hem en Ronaldo omdat hij niet had gezien dat Ronaldo dichterbij was gekomen. Het is erg moeilijk de volgen.

@stretforend. Ik vind dat jij ook niet olie op het vuur moet gooien, ik ben het eens met de trainer.het is gebeurd en er moet niet zo een groot probleem van worden gemaakt worden.

16 november 2012 om 19:17

Geloof mij, hij ziet iets wits uit zijn ooghoeken komen en waarschijnlijk weet hij van een vorig kijkmoment ook wel dat Ronaldo de dichtstbijzijnde speler is uit die richting. We hebben het hier over voetballers he. Mensen die hun geld verdienen o.a vanwege hun goede coördinatie en veldoverzicht.

16 november 2012 om 19:34

Het is niet zo dat ie zijn arm in zijn gezicht plant. Zo'n armbeweging maak je altijd bij het springen. Hoe bot dit ook klinkt, Ronaldo stond in de weg.

16 november 2012 om 19:40

Ja totdat dit met Messi gebeurt jonge, dan mag zo'n kerel nooit meer op een voetbalveld komen. Wat verschrikkelijk dat je dit zegt....

16 november 2012 om 19:43

Te gek voor woorden dat ze dit bij Ronaldo goedkeuren en bij Messi afkeuren, waarschijnlijk had hij als het bij Messi was gebeurt vast moeten zitten van de fanboys

16 november 2012 om 19:47

Jongens doe is even rustig, ik bedoelde het niet letterlijk. Het was een botsing wat de 2 niet zagen aankomen, en ik noemde het Ronaldo stond in de weg, wat ik ook al zei, best raar klinkt.
Ik weet echt in godsnaam niet hoe je bij Messi of Iniesta komt.

17 november 2012 om 07:01

Omdat messi als de messia wordt aangezien en als het bij hem was gebeurd, had die gek de rode kaart gekregen. Ja als je opspringt dan gebruik je je arm, maar naar voren vindt ik overdreven en ronaldo liep in de weg, wat had hij dan volgens jou moeten doen, hier heb je de bal. Doe eens normaal.
Kan een ingeluk zijn geweest, maar dat is duidelijk een twijfelgeval.

16 november 2012 om 20:00

Ach kom op, hij springt omhoog en neemt zijn armen mee omhoog, maar om nou te zeggen dat het bewust was slaat nergens op. Allereerst gaat hij voor de bal en voor verdedigers geldt vaak, wat je mee kan nemen neem je mee. Hij raakt hem ook niet vol, anders had hij wel knock out op het veld gelegen. Hij raakt hem op zn wenkbrauw en je hoeft daar maar een licht tikje op te krijgen en het ligt open.

17 november 2012 om 03:34

Ik vind het ook zeer knap en netjes van Ronaldo dat hij er in iedergeval niet op reageert en ook netjes dat die Navarro Ronaldo gewoon gelijk even heeft opgebeld om sorry te zeggen.. Of het nou een ongeluk is laat ik even in het midden! Ik bedoel kijk maar naar Messi die met zijn schouder Maicon een uppercut geeft waardoor zijn tanden letterlijk uit zijn bek vlogen, ik heb nooit gehoord dat Messi hem heeft opgebeld om sorry te zeggen... en dat van die Oh zo aardige nederige jongen.

mm volgens mijn zet hij zijn elleboog ter verdediging op de afkomende ronaldo.. lijkt me eerder een
natuurlijke reflex om jezelf (buik en borst) tebescherme in een eventuele botsing....

de meeste zullen niet akkoord zijn maar ik spreek uit eigen ervaring.. je zet je armen sowiezo
vooruit als iemand op je afkomt....

dit leek me niet echt expres....

16 november 2012 om 19:46

Je armen zijn iets anders dan je ellebogen. Als jij zo standaard een duel in de lucht aangaat, kan je óf niet voetballen, óf je bent een hele vieze voetballer.

Klasse van Ronaldo om dit gewoon voorbij te laten gaan. Alles wat hij zegt wordt toch in het negatieve gebracht. Eigenlijk echt ziek hoe zijn gedrag de laatste jaren is verandert, bij United en op t begin bij Madrid werd ie altijd woest als er niet in zn voordeel gefloten werd (vaak terecht overigens) Maar nu zie je hem alleen maar op een positieve manier in het veld. Top speler!

16 november 2012 om 21:05

Je armen, niet je elleboog. Ronaldo had het reflex, dit is expres. Alleen slim, net als een speler even aantikken als er iemand tussen jou en de scheidsrechter loopt, om een kans om zeep helpen. Isotroop een smerige overtreding.

Ik vond het er ook niet uitzien als een bewuste elleboog. Het zag er wel vreselijk hard uit. Maar goed, er zijn geen erge gevolgen uit gekomen. Ronaldo is weer speelklaar en we hebben de wedstrijd gewonnen. Die ruzie tussen de teams zal ook heus wel meevallen.

Je ziet die elleboog gewoon naar voren gaan, wie doet uberhaupt zijn elleboog naar voren als die een kopduel aangaat? Het is een bewuste, maar hij deed het wel slim want het leek op een ongeluk. Desondanks gaat Ronaldo er als een man mee om.

hij gaf ronaldo een bewuste vuistslag, ronaldo zegt niks omdat hij neemt als een man.

daar zouden de meiden van levante een voorbeeld aan kunnen nemen.
het was schandalig dit hoort niet thuis op het voetbalveld, ramos kwam verhaal halen niet voor niets deed hij dat.

Hoop dat deze man zeker 5wedstrijden krijgt dit is zeer bewust Ronaldo duwt hem nog weg anders had het erger kunnen zijn kom op dit hoort niet in het voetbal thuis. En dat u in een duel je armen uitzet is niet waar en stel dat ej dat wel doet dan duw je elleboog opzij en niet naar boven

Wat mij het meest boos maakt is het publiek. Hoe triest is het, terwijl je ziet dat het bloed uit zijn wenkbrauw spuit je gaat lopen fluiten alsof hij zich aanstelt?

Alleen Navarro zal weten of het express is of niet, het lijkt er wel veel op, maar het blijft gissen. Gelukkig gaat het beter met Ronaldo en hoeven we ons geen zorgen te maken.

16 november 2012 om 19:21

Daar moeten we mee leren leven dat de kudde dieren in het stadion, Ronaldo uit fluiten en munten op hem gooien. De haat zit diep bij de meeste.

16 november 2012 om 19:24

ik wil niet veel zeggen maar Ronaldo doet dat zelf

als die scoort gaat die richting het publiek van de tegenstander en doet Calma Calma

en het was niet express je ziet duidelijk dat hij niet naar Ronaldo kijkt maar naar de bal

als het Messi was zou je gezegt hebben dat niet express is en nu het Ronaldo is doe je alsof het express

Edit Forzae: Hou het ontopic

16 november 2012 om 19:28

Ronaldo doet het zelf.. vanwegen het Calma, Calma gebaar..

Jonge.. Ronaldo werd toch altijd uitgekotst door zowat elk publiek.. En dat Calma.. Calmaa is een manier om de toeschouwers terug te pakken.. Dus daar is niks mis mee..

Ookal doet hij dat Calma niet.. zou hij alsnog uit worden gefloten..

16 november 2012 om 19:28

@magicalmessi

Een voorbeeld nemen aan jou.. please gast.
Dat is zeker niet expres, maar betrof dit Messi dan was de hele wereld in rep en roer dan had degene 20 wedstrijden schorsing moeten hebben. Ik herinner me een vieze tackle van Ulfajlusi en van Ramos op Messi. Goh moest de de mensen hier op Voetbalzone horen. Die jongens mochten nooit meer voetballen.

16 november 2012 om 19:34

Maar wat heeft het juichen nou met een aanslag van een Levante speler te maken dat zijn 2 totale andere zaken, je hebt echt een verstand van een goudvis..

16 november 2012 om 19:36

sorry hoor maar als het Messi was zou je meteen zeggen dat het bewust was
je zou niet zeggen dat messi dat zelfs doet
Om te zien hoe sommige geweldige barca fans naar kunnen reageren
waarom doet ronaldo het zelf dan?omdat het ronaldo is
je moet objectief reageren,en niet met een welles en nietes komen
voor jou is het niet expres omdat het om ronaldo gaat,maar als het messi was geweest zou je nu tranen met tuiten huilen.

16 november 2012 om 19:36

Maar als het niet expres was waarom haalt hij door met zijn vuisten.

17 november 2012 om 03:41

Ja, want voordat hij ooit Calma zei als hij scoorde floot de tegenpartij hem niet uit toch?

Tja, hier krijg je weer eeuwige discussies van.
Ronaldo-fanboys gaan natuurlijk roepen dat het opzettelijk was enzovoorts.
Tegenstanders van Ronaldo gaan natuurlijk roepen dat het een ongeluk was en dat hier niet zoveel aandacht aan besteed moet worden.

En er wordt hier inderdaad teveel aandacht aan geschonken vind ik. Dit is nu al het 5e of 6e artikel wat ik hierover lees op Voetbalzone. Het was ook een opvallende gebeurtenis in de wedstrijd, maar het zag er natuurlijk veel erger uit dan dat het was, het is algemeen bekend dat verwondingen rond het oog altijd veel bloeden, maar geen 'erge verwondingen' zijn. Neemt niet weg dat het een flinke klap was natuurlijk.

Of het een opzettelijke stoot was, kan ik niet over oordelen. Soms zien dingen die per ongeluk gaan er erg opzettelijk uit en andersom, dus alleen Navarro weet wat zijn bedoelingen waren.

In mijn ogen was het ook niet bewust..

Al was het vel zo dat hij de elleboog hoog had zitten.. Maar kijken naar de beelde zoekt hij het hoofd van Ronaldo echt niet op om het daar vollop te raken.. Jammergenoeg wordt hij wel geraakt en loopt hij een klein wondje op..

Het leek echt erger dan dat het is/was.. Het is ook niet zo dat Ronaldo een lieter bloed verloren heeft of wat dan ook.. Hij speelde nog door en werd wellicht uit voorzorg in de helf aan de kant gehaald.. Lijk mij ook moeilijk om te spelen als je geen optimale zicht hebt..

Wat zou Ronaldo hier ook over moeten zeggen?? Hij weet heus wel dat zo'n dingen gebeuren.. Niet de eerste keer trouwens.. Bij Man U (als ik het goed heb).. gebeurde hem iets soortgelijks.. maar ik weet niet meer tegen wie..

16 november 2012 om 19:32

Klein wondje

Sterk hoe Ronaldo hiermee omgaat en hopen dat hij morgen fit is. Real kan hem goed gebruiken
Dat was trouwens tegen AS Roma in de CL met Manchester.

Ik ben er bijna zeker van dat het niet bewust was.ze gaan met drie naar de bal en hij wilt zich alleen maar beschermen.het was een zeer harde match

Lijkt me onbewust. Volgens mij heeft hij niet de intentie om Ronaldo een tik te geven.

16 november 2012 om 19:44

Ronaldo bloed zomaar, het zo per ongeluk dat hij zijn wedstrijd niet meer kon afmaken

16 november 2012 om 20:53

Het gaat om de intentie van de dader. De gevolgen die jij noemt zijn al gegeven. Dus ik snap je reactie niet.

16 november 2012 om 22:24

G-tata,s

Volgens mij moet jij is een cursus Nederlands nemen, want iets niet bewust doen heeft niks te maken met de gevolgen voor iemand. Als een mens onder een auto ligt doet die gene het toch ook niet bewust?

Overigens ,, wat een jankerds zijn jullie toch. Meteen Messi erbij halen omdat sommige fans ( supporters wil ik ze nog niet noemen ) van Barcelona iets over Ronaldo zeggen. Ik heb hier geen woorden meer voor, want dit is het meest kinderachtige wat ik tot nu toe op VZ heb gezien.

In mijn ogen niet bewust.
Ronaldo gaat dit duel ook niet goed in, hij schat heel de situatie verkeert in, dat zie je aan zijn reactie als Navarro opeens dichterbij blijkt te staan dan hij dacht.

16 november 2012 om 23:06

Nog even en dan is het de schuld van Cr...

18 november 2012 om 16:11

@decorner

je hebt gelijk. hij kon springen dan waren er zo een dingens niet gebeurt:

Het ziet er op eerste gezicht niet uit alsof hij hem knock out wil slaan, maar wie gaat er nou zo een duel in, het is een soort Thai Boks beweging ofzo. Denk dat hij hem misschien niet zo hard wilde raken, maar helemaal per ongeluk is dit echt niet.

Het verbaasd me toch lichtelijk dat sommige barca fans dit weer gaan verdedigen. Kan me voorstellen dat menig barca fan zich schaamt voor dit soort figuren

Joh Navarro/martinez, stel je niet aan. Als Pepe dit had gedaan was het weer een misdadiger geweest die openlijk geëxecuteerd moet worden.hoe je het went of keert, je kan niet ontkennen dat het opspringen met zijn elleboog naar voren onnatuurlijk oogt ipv dat zijn elleboog naar de zijkant gaat(wat natuurlijker is als je opspringt)

CR7 laat maar weer eens zien dat hij hierboven staat en heel goed dat hij hier niet op reageerd.
Sowieso een held dat hij terug komt en met 1 dicht oog alsnog weet te scoren. De ideale sportieve revanche.

ik weet het niet... hij kijkt niet naar ronaldo... en tijdens het springen bescherm je je sowieso wel als je ziet dat je niet alleen bent... zie de ander speler hoe hij met zijn armen openspringt... had je daar een speler in de buurt was die speler ook wel geraakt...

en het is maar een centimeter-spel... zou hij hem 3 cm hoger geraakt hebben had ronaldo enkel wat last van hoofdpijn ( een dafalgan of neurofen zou zijn probleem wel opgelost hebben dan) je moet wel een expert zijn in het opzettelijk raken van een wenkbrauw tijdens een duel met uw volledige aandacht voor de bal terwijl je niet eens kijkt naar de andere speler...

als deze voetballer na zijn actieve carriere vertelt dat het opzettelijk was, dan zal ik al mijn woorden terugnemen.. maar ik heb het gevoel dat he tonopzettelijk is..

je hebt verschillende sorten speler.. ik ben ook een breed type.. dus ls k in duel ga tegen andere spelers dan komen ze met een dubbel zo grote kracht op mij af. en daardoor heb ik dan mezelf in bescherming genomen om in een duel mijn heupen te gebruiken of me nog breder maken..etc... en tijdens het springen maak je sowieso een beweging met uw armen en elleboog...

ik wil niet zeggend at ronaldo de schuldige is hier... maar ik zie het als wrong time wrong person wrong place en dat het daardoor een veel besproken onderwerp is de laatste dagen

Ik had al in de artikel hiervoor al gereageerd , als er echt sprake zou zijn van opzet had Ronaldo dat wel gezegd. Ongelukjes gebeuren op het veld jongens wen daar maar aan

als Ronaldo al zegt dat het een ongeluk was dan is het toch gewoon over? als ik een elleboog in mijn gezicht zou krijgen zou ik echt wel zien of het met opzet was of niet. in dit filmpje duidelijk te zien dat ie geen klap geeft ofzo, ronaldo loopt er gewoon tegen aan.
echt triest dat die media weer oude koeien uit de sloot gaat halen.ik heb in 2007 ook wel eens een vette overtreding gemaakt maar als er nu in 2012 iemand tegen mijn elleboog opknalt ga je daar ook niet meer over praten
respectloos tegen over Navarro gewoon

Niemand hier op VZ weet of dit expres of per ongeluk is gebeurt! Ik erger me der echt aan als mensen zeggen hij deed het per ongeluk dat zie je toch!!! Nou dat zie je niet!! je kan niet in zijn hoofd kijken of hij die elleboog met voor bedachte rade heeft uitgehaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17 november 2012 om 11:39

Maar je ziet toch dat het sowieso geen uithalen was of niet soms? Tel daarbij op dat het eigenlijk heel raar gelopen is daar Ronaldo niet meer naar de bal kijkt maar naar de man terwijl Navarro springt en puur de focus op de bal heeft. Als ik vanuit mijn voetbalinstinct denk snap ik heel goed dat je een arm naar voren steekt daar zowel Ronaldo als je teamgenoot op je afkomen. Je beschermt dan jezelf voor een mogelijke botsing. Je ziet ook dat zijn arm uiteindelijk zijn teamgenoot blokt voor de botsing, ik denk echt dat dit de reden is geweest van het uitsteken en niet de naderende Ronaldo op z'n oog te raken...

17 november 2012 om 11:53

Nou om eerlijk te zijn heb ik zo mijn twijfels! Gelukkig heb niet iedereen de zelfde mening op aarde! Daarbij ben ik ook geen fan van Ronaldo! Maar ik begrijp je punt en waardeer het ook dat je niet zomaar alleen schrijft het was per ongeluk!

Het zou ook wel erg hypocriet zijn dat iemand als Ronaldo hier om ging zeuren, aangezien hij zelf maar al te vaak de vervelend overtreder heeft uitgehangen. En met veel plezier, gezien zijn karakter. Of het expres is of niet, valt te bediscussiëren, het ziet er vooral onhandig uit. Al zou het wel iets voor Navarro zijn, hij is ook een keer enkele seconden na de aftrap meteen op Messi's achillespees gaan staan, waren ze in spanje wel blij mee uiteraard.

zonde van zijn mooie gezichtje zullen een heleboel vrouwen zeggen..

netjes van hem dat ie dan verder geen problemen gaat maken omdat hij weet dat het een ongeluk was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren