Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zenit breekt transferrecord voor Hulk: vijftig miljoen euro

Laatste update:
/

Givanildo Vieira de Souza, kortweg Hulk, vervolgt zijn carrière in Rusland. Zenit Sint-Petersburg maakt maandagavond officieel melding van de komst van de Braziliaan, die voor vijf jaar heeft getekend. De aanvaller gaat rugnummer 29 dragen in het Petrovsky Stadion. Met de komst van Hulk, die naar verluidt vijftig miljoen euro kost, breekt Zenit zijn transferrecord. Tot dusver was Danny de duurste aankoop aller tijden; hij maakte in 2008 voor dertig miljoen de overstap naar Zenit.

De Portugese krant A Bola schreef anderhalf uur geleden al dat Zenit en FC Porto in Sao Paulo, waar Hulk zich met de Braziliaanse selectie voorbereidt op de komende oefeninterland met Zuid-Afrika, tot een akkoord waren gekomen. FC Porto bleef lang vasthouden aan de vraagprijs van honderd miljoen, maar zakte na een mondelinge afspraak met Hulk naar zestig miljoen. Uiteindelijk verkast de 26-jarige Hulk dus voor het alsnog monsterlijke bedrag van vijftig miljoen naar Rusland.

/

Hulk, die tot dusver veertien interlands speelde, werd in de zomer in verband gebracht met vooral Chelsea. Die club ondernam echter nooit een poging om de bonkige aanvaller weg te halen uit Oporto. Ook Tottenham Hotspur had interesse in de smaakmaker van FC Porto. In de laatste drie seizoenen maakte Hulk 41 competitiedoelpunten en was hij goed voor 25 assists. Dat komt neer op 44,3 procent van de 149 competitietreffers van de Portugese topclub.

Hulk speelde in de jeugd bij diverse Braziliaanse verenigingen, maar vond zijn geluk in Japan. In dienst van vooral Consadole Sapporo en Tokyo Verdy kwam de buitenspeler tot bijna zeventig doelpunten in twee jaar tijd. In 2008 nam FC Porto hem over voor een initieel bedrag van vijf miljoen euro en in Portugal groeide Hulk zoals gezegd uit tot grote smaakmaker. Hij werd er onder meer driemaal kampioen en won in het seizoen 2010/11 de Europa League. Zenit kan Hulk nog inschrijven voor de Champions League.

Een goede club voor Hulk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

fantastische aankoop. samen met witsel smaakmaker van het team. die worden wel 1e in hun CL poule.

3 september 2012 om 20:36

Goede aankoop van Zenit! Ik vind het trouwens niet verstandig van Hulk als hij een topper zou willen worden had hij beter naar Spanje, Engeland kunnen gaan. Voor het Geld zit hij vast goed!

3 september 2012 om 20:39

Hopelijk zorgt deze 50miljoen ervoor dat ze Witsel toch niet halen. Zou echt zonde zijn dat Witsel naar Zenit zou gaan terwijl die naar zowat elke topclub kan.

3 september 2012 om 21:02

@ Marre123

Dat is precies waarom ik blij ben dat deze transfer doorgaat. Ik denk niet dat Zenit 90 mil zal uitgeven.

On: Ik had Hulk graag elke week in Europa aan het werk gezien. De Russische competitie volg ik al helemaal niet. Overigens blijkbaar uitverkoop bij Porto? Moutinho net niet weg, Hulk, Die linkse back Pereira(?), Guarin, De jongste Rodriquez (?), Rolando vaak verschenen in het transfernieuws maar blijkbaar toch gebleven. Zijn toch niet de minste spelers...
Denk dat de titel in Portugal wel eens voor Benfica kan zijn dit seizoen.

3 september 2012 om 21:36

krijg je ervan als je een schuld hebt van bijna 60 mil bij banken en nog eens 30 tot 40 bij de belastingsdienst. Portugal zit in geld nood en banken moeten spekken dus wordt er eindelijk clubs verplicht te verkopen wat je eigenlijk niet kunt betalen

(dit is 1 van de reden waarom portugese clubs afkoopsommen in de contracten heeft) dit is namenlijk een garantie eis van de bank voor het lenen van het geld)

3 september 2012 om 21:38

Hulk zat min of meer opgesloten, geen enkele Europese topclub zou namelijk dat bedrag neertellen. Wellicht Chelsea, maar die lijken nu achter Falcao aan te gaan.

3 september 2012 om 21:46

Dat was hulk ze eigen schuld had die beter moeten nadenken toen die zo'n achterlijke clausule liet opnemen he, iedereen weet dat Porto stroef handelt (waar ze volledig recht op hebben!)

3 september 2012 om 22:28

Wat een onzin. Spelers hebben daar afkoopsommen in het contract omdat dit wettelijk verplicht. Dus geen eis van de bank maar een wet waar clubs zich simpelweg aan moeten houden.

3 september 2012 om 21:08

Edit, ik zie het al wat je bedoelt met witsel, wist niet dat ie ook op het punt stond te tekenen.

Zenit is met deze twee spelers in een klap drie klasse beter, maar zonde dat ze niet in Engeland terechtkomen en wekelijks in beeld blijven.

3 september 2012 om 21:21

Wellicht, maar ik zie Zenit wel hoge ogen gooien in de CL. Ze hebben dit jaar echt een heel sterk team, dat mijns inziens weinig onder doet voor Psg, Juventus, Arsenal, e.a.

Jammer. Ik had hem graag bij een grotere club gezien. Hulk kan veel beter dan Zenit. Deze stap gaat puur over geld. Geld voor zijn salaris, en Russische clubs zijn de enige die de transfersom kunnen betalen. Sportief is dit een waardeloze stap. In Rusland is geen eer te halen. De competitie is slecht, op een paar ploegen na.

3 september 2012 om 20:41

Paar ploegen? De Russische competitie is gewoon uitstekend. Zenit, Spartak, Cska, Anzhi, Lokomotiv allemaal uitstekende ploegen. Nog geen absolute topcompetitie( Spanje, Engeland, Italië en Duitsland), maar er net iets onder.

3 september 2012 om 20:44

Ja, en de rest van de ploegen is waardeloos. Nu mag hij leuk voor 2000 man gaan spelen tegen Novosibirsk, of iets dergelijks. Hij kan veel beter. De Russische competitie is in opkomst, maar het verschil tussen topclubs en de rest wordt steeds groter. De clubs zonder associaal veel geld komen steeds verder achter te liggen op dit soort ploegen, die 50 miljoen aan een speler kunnen uitgeven.

3 september 2012 om 20:58

Tuurlijk, maar waar heb je dat niet. Engeland is natuurlijk een zwaarrr betere competitie, maar ja daar zijn ook genoeg flutclubjes. Tegen Reading of Wigan Athletic spelen lijkt me nu ook niet top.
In Engeland zijn er genoeg topwedstrijden, maar in Rusland ook heel veel. Daarnaast speelt hij CL, waar hij uitzicht heeft om redelijk ver te komen en blijft hij in beeld bij Brazilië.
Zenit is miss zelfs nog een stap(je) vooruit in vergelijking met FC Porto. Hij heeft miss ook wel zin in een nieuwe uitdaging.

3 september 2012 om 21:02

In Engeland heb je nog wel een subtop. Je hebt Newcastle, Everton, Stoke, Sunderland enzovoort. In Rusland heb je onder de top vrijwel niks. Ook zijn de Engelse clubs die onderaan staan, vele malen beter dan die in Rusland. Ook zijn de stadions groter en zitten er meer mensen in.

3 september 2012 om 21:07

In Rusland speel je ook op hele slechte velden en als het winter is ook nog in de vrieskou. Er zijn daar een aantal goede clubs, en de competitie is van een best hoog niveau, maar het zijn gewoon geen prettige omstandigheden.

3 september 2012 om 21:29

@m.sulejmani

voordat je hier gaat reageren en ik bedoel op artikels uit Rusland, leer a.u.b. de competitie, ga naar google en lees er eens wat over.

in Rusland ligt de competitie tussen November en Februari stil..... en Rusland kent een land klimaat over het algemeen (tropisch klimaat voor Aras Özbiliz aan de Zwarte zee) en zeeklimaat voor Hulk bij St-petersburg.

er ligt dus bijna geen sneeuw op de velden in Maart!! en die zal er tot November ook niet zijn. en in de zomer is het op de meeste plekken 30 tot 40 graden!!! er zijn niet voor niks zoveel bosbranden in de zomer maanden!

en zolang het niveau hoger ligt dan dat van België valt er volgens mij niks te klagen.

3 september 2012 om 21:30

De suptop in Rusland is behoorlijk groot, daar moet je jezelf niet in vergissen. Daar komt bij dat de Russische voetbalcompetitie in opkomst is en alleen maar sterker zal worden. Ik snap dus wel waarom hij is vertrokken, alhoewel geld natuurlijk de grootste drijfveer is geweest.

3 september 2012 om 21:45

ja want bij chelsea verdiend hij niks? daar ga je alleen heen voor prijzen?
beetje raar jongens.

waarom kan iemand niet gewoon naar Rusland gaan om te voetballen, prijzen te winnen, europees deelname en beetje te cashe? wat is het verschil nu met west-europa?

ja het voetbal is misschien aantrekkelijker en vlotter in spanje of de stadions zijn beter gevuld in duitsland. maar Rusland is weer een opkomende voetbal competitie. met grote clubs en veel historie.

denken jullie nu echt dat als een speler naar Anzhi vertrekt hij ook daadwerkelijk in dagestan zit?? die hele ploeg wordt ingevlogen voor thuis wedstrijden vanuit Moskou, er wordt ook gewoon getraind in Moskou.

daarbij zoals ik al zei, voetballen ze in de Zomer, met sneeuw val en -20 (november/februari) is de competitie gesloten en zijn de jongens op vakantie in een warm land zoals brazilië ofzo.

dus come'on guys, hou op met vooroordelen, de russische competitie is zelfs minder bezeten van geld als Engeland. Anzhi is de enigste club met een miljairdair als eigenaar, terwijl in Engeland het al uitkomt op, Liverpool, Arsenal, Chelsea en Man City (zover ik weet)

de Russische competitie kent goede sponsoren, waar wij Achmea en DSB kennen, of Vacansolei. hebben zij - Gazprom, Lukoil en Bashneft. gewoon olie bedrijven en die hebben nu eenmaal veel geld deze dagen.

dus get over it. zeur liever op Paris S.G of Manchester City

3 september 2012 om 22:01

Precies in rusland heb je een ploeg of 5-6 en dan is er een verval! geen leuke competitie bij de meeste landen wint iedereen van mekaar met uizondering van spanje en italie

3 september 2012 om 22:09

Heerlijke reactie! Met jou kan ik praten! Volledig mee eens! En niet te vergeten heeft CSKA dit jaar Aeroflot als sponsor ; vergelijkbaar met KLM hier

3 september 2012 om 22:21

@jeronsaik
Grappenmaker. “met grote clubs en veel historie.“ Rusland heeft op voetbalgebied juist helemaal geen historie! Het voetbal, het echte profvoetbal, komt van na de val van het communisme. En toen had het nog 10 jaar nodig om een redelijk niveau te bereiken. De enige reden waarom het Russische voetbal zo.groot is, is dat ze olie hebben en bepaalde mensen zoveel geld hebben dat ze niet meer weten wat ze er mee moeten doen. Je gaat gewoon noet naar Rusland voor de sportieve uitdaging. Dan kun je beter ergens anders heen gaan. Je gaat er ook niet heen voor de geweldige voetbalhistorie, het heerlijke klimaat, de mooie stadions, de vele fanatieke fans of om tegen die fantastische tegenstanders, zoals Novosibirsk te spelen. Natuurlijk heb je overal mindere ploegen, maar de verschillen zijn bijna nergens zo groot als in Rusland. Je gaat er heen voor het geld. Dat vind ik jammer van Hulk, die kan veel en veel beter.

3 september 2012 om 22:27

Maar Spanje heeft een veel sterkere league als Engeland en het nationale elftal presteerd veel en veel beter. Ook is het mooier weer, en heb je daar mooiere vrouwen.

3 september 2012 om 23:27

@vlaav.

dude, het soviet voetbal was wereld beroemd man, hoezo geen historie? de clubs als dynamo kiev en spartak moskou waren slagers in die tijd met gigantische namen. teams als cska en dynamo moskou als underdogs voor de titel en dan nog de middenmoters met sofia, minsk enzo.

het feit dat je niet weet dat er flink gevoetbald werd voor de val van de muur zegt al genoeg over hoe je denkt over het oostblok. en over wat voor stomme reacties ik van je kan verwachten op onderwerpen als dit.

weet je wat ik jammer vind. zo'n eikel die naar Man City gaat en zegt dat hij daar heen gaat voor de club en de prijzen. ze hebben pas 1 prijs gewonnen en spartak 29!!! of zo'n mafkees die naar chelsea gaat om voor de titel te spelen. alsof zij daar niet heen gaan voor het geld???? O.o

Ja in Rusland hebben ze olie, en in Nederland hebben we verzekeringen - whats the difference?? het zijn sponsoren!! waarom moet altijd alles negatief zijn aan Rusland? alsof Manchester of Liverpool zulke mooie steden zijn?? dat zijn ook gewoon puin steden met grote achterbuurten net zoals Moskou! het enige geluk dat London dan nog heeft is dat het tijdens ww2 gebombardeerd was anders was het nog steeds een oude stad zonder iets nieuws.

het klimaat?? het is in Engeland kouder als in rusland idioot!! van November to Februari wordt niet gevoetbald! en in de zomer is het hier 30 tot 40 graden het is namenlijk een landklimaat!! google het even voordat je oordeelt.


4 september 2012 om 03:04

off topic: toen ik jou bericht las moest ik gelijk aan najib amhali denken hahahaha

Jammer dat hij al te duur was voor de echte topclubs, dan was hij wat meer in de 'picture' gebleven. Maar de Russische competitie is aan het groeien, en daar helpt Hulk (en waarschijnlijk ook Witsel) aan mee. Succes!

Jammer dat hij niet naar een Europese topclub is gegaan, bij Zenit is hij alsnog niet heel goed te vergelijken met de grote spelers als Messi en Ronaldo. (behalve in CL dan)

Inderdaad zonde dit, had deze klasbak graag in Engeland aan de slag gezien. Mja, samen met Witsel natuurlijk een fantastische aankoop.

3 september 2012 om 22:28

Nee niet in Engeland, maar in een veel sterkere competitie: de Spaanse.

3 september 2012 om 22:30

Spanje is barca en real, verder niets. In Engeland zijn er zo 4 clubs die kampioen kunnen worden met een paar serieuze outsiders er bij.

3 september 2012 om 22:36

Atletico en Valencia. Malaga. Dat Atletico (die volgens jou 'niets' is) 1 van die 4 clubs van jou afslacht als een kalkoen op Thanksgiving zegt genoeg.

4 september 2012 om 03:05

engeland is de sterkste competitie in spanje is altijd barcelona en real madrid in engeland heb de 2 clubs uit manchester chelsea arsenal enz is een veel leukere competitie dan die van spanje

De competitie in Rusland is natuurlijk wel beter dan Portugal, maar vind het geen begrijpelijke stap. Had eigenlijk gehoopt dat hij naar Chelsea ofzo was gegaan.

Na aftrek van het volledige aankoopbedrag van zo een 18 miljoen, de 15% van Hulk die nog in andere handen ligt, een opleidingsvergoeding en het monstersalaris dat ze hem hebben moeten bieden om te verlengen zal er toch nog wel een winst van tegen de 20 miljoen zijn gemaakt. Zenit betaald dan ook veel te veel, maar het is niet alsof ze veel keus hebben, topspelers zitten nou niet te wachten om naar Rusland te vertrekken dus ze worden genomen waar het kan.

en daar horen we in de toekomst niets meer van... had hem liever bij Juve gezien

3 september 2012 om 22:59

Ik had hem liever bij Chelsea gezien, de nieuwe Drogba, maar helaas, die wordt inderdaad niet snel meer verkocht denk ik !

Een Topaankoop van Zenit. Natuurlijk zal geld een grote rol spelen, maar Zenit is gewoon een club die kan gaan voor kwartfinale CL. Met Hulk en Witsel heb je gewoon topspelers en ze hadden als toppers als Danny en Bruno Alves.
Zenit zou zomaar eens kunnen verrassen in de Cl.
PS: Zouden Tv-zenders niet eens overwegen om de Premjer Liga uit te zenden. Veel topvoetballers daar.

Doodzonde dat hij naar deze club vertrekt. Vind het ook vreemd dat hij dit zelf wil, gezien het feit dat dit helemaal geen geweldige voorwaartse stap is in zijn carriere. Maarja dat zal wel met geldzaken te maken hebben want daarmee zit het wel goed bij die clubs uit Rusland. Had meer verwacht dat hij naar een europese topclub zou gaan zoals Chelsea, erg jammer maarja ben toch wel benieuwd of hij potten kan gaan breken in de CL.

Ik hou er ook niet zo van dat goeie spelers naar Rusland gaan. In zo'n competitie bewijs je je nooit

Dan was ik echt in Portugal gebleven.. Rusland? Com'on Hulk! Echt jammer!

Maargoed. Veel succes bij Zenith.

3 september 2012 om 20:47

Hulk kon beter naar Chelsea gaan, erg jammer dat hij in Rusland speelt nu. Hoop voor hem dat hij zijn plek niet kwijt raakt bij Brazilie.

3 september 2012 om 20:55

46 miljoen was ons bod dacht ik. Ongeloofelijk dat dat geweigerd werd en 4miljoen meer geaccepteerd werd. Gunnen ze die speler dan echt niks

3 september 2012 om 20:58

Hulk moest zelf zeggen dat hij graag naar Chelsea wil, wie word er nou blij met een overstap naar Rusland. Koud weer, rasicme en dan raak je een soort van uitbeeld.

3 september 2012 om 21:13

Ja precies daarom juist.. Hij gaat z'n plek denk ik gewoon kwijt raken. Daarom wil William naar Tottenham en deze man verkast dus naar Rusland? Een stap achteruit gewoon, terwijl hij genoeg aanbiedingen kreeg. Hij moest aangeven gewoon bij Porto te willen blijven.
Lucas ging naar Frankrijk, en als Lucas een basisspeler wordt, dan kan Hulk zijn plek in het elftal vergeten. En Zenith is een racistische club op en top ja.

Hij heeft gezegd dat hij zeker voor Chelsea zou willen spelen omdat zijn vrienden David, Ramires, Oscar daar ook spelen. Maar jaa, ik snap het zelf ook niet meer. Jammer!

4 september 2012 om 03:07

zenit is beter dan porto en ieder1 met ze waarom naar rusland rusland is een land die jullie allemaal straks gaan verassen

3 september 2012 om 22:15

Dit was een spits geweest voor AC Milan. Ik begrijp überhaupt dat Milan geen geld er voor heeft om zo'n sterspeler te halen, want het geld hebben ze er niet voor. Het was wel een mooi geweest als ze Hulk en (zowel) Kaká (huren van Real), dat ze dan een goeie aanvals hoede hadden gehad.

Ze hebben natuurlijk Giampaolo Pazzini van Internationale overgenomen en die doet het ook niet onaardig tijdens zijn tweede duel in dienst van AC Milan (uit) bij Bologna (1-3 winst). Voor het eerst in de basis bij AC Milan en direct drie doelpunten voor zijn nieuwe club.

gekke russen, nog gekkere hulk... en ocharm anderlecht
gazprom aant werk... lekker geld pompen
Sinds 2001 heeft FC Porto circa 900 miljoen euro verdiend aan de verkoop van spelers. crazy shit

3 september 2012 om 21:33

Je kunt alles van die Portugese clubs zeggen maar dat ze kunnen onderhandelen dat staat vast.

50 miljoen voor Hulk is veels te veel. Dit gaat werkelijk waar helemaal nergens meer over.

3 september 2012 om 21:42

ja das waar maar je moet het maar doen, ze scouten ook al die goeie spelers... falcao hulk en al hun vriendjes.
porto verkoopt zelfs trainers haha mourinho AVB

3 september 2012 om 21:45

Klopt, daar betalen ze dan ook veel voor maar wat ze ervoor terug krijgen slaat alles. Nu weer met Hulk. 15 miljoen voor een trainer. Zo dwingen ze toch weer enerzijds mijn respect af

had hem graag naar atletico madrid zien gaan en dan weer als 'ouds' met falcao in een team maarja helaas, atletico zou er het geld ook niet voor hebben..
jammer dat hij naar zenit gaat maarja geld maakt blind

Heb eigenlijk nog nooit de Russische competitie gekeken maar er gaan wel steeds meer smaakmakers naar toe. Misschien wel zonde wel heb meer feeling met de PL dan met een onuitspreekbare Russische club.

Als de uefa wilt dat clubs als Benfica Ajax Porto Psv Sporting etc blijven bestaan dan moet er toch gauw een europese competitie komen dan zouden deze clubs in een grotere competitie spelen en dus meer tv geld krijgen, anders houdt het op.

Doodzonde dat Hulk naar Rusland gaat. Dit is nou niet bepaald de geweldige stap die men had verwacht. Hij kan makkelijk mee met de top en ik had hem graag bij Chelsea gezien. Jammer.

Chapeau voor portugak als handelsland qua transfers. Keer op keer gaan die spelers voor de absolute topbedragen de deur uit!

Mensen die zeggen dat ie voor het geld gaat en dat soort quotes: volgens mij is Chelsea/city/psg niks anders dan een Zenit dan. Alleen de competitie verschilt.

3 september 2012 om 22:08

Chelsea had concrete interesse, waarom is hij dan niet daarheen gegaan als dat toch hetzelfde is? ;
Als ik kon kiezen tussen cashen bij Chelsea of cashen bij Zenit zou ik het dan wel weten...

4 september 2012 om 03:09

chelsea heb nooit een bod uitgeboden en betaalde ook geen 50 mil zenit wel

hij kon dan beter naar psg of na engeland gaan :S snap niet wat je in een koude rusland moet maja

Hé wat jammer, weer zo'n goede voetballer naar Rusland. Dan had ik hem nog liever in Europa bij bijvoorbeeld Chelsea zien spelen. Succes bij Zenit.

3 september 2012 om 20:54

Voordeel is dat Rusland (St Petersburg) gewoon in Europa ligt. En St Petersburg is een topstad, veel mooier en leuker ga je ze niet vinden.

Voor Porto weer eens een topbedrag, vorig jaar Falcao voor 45 miljoen en nu 50 miljoen voor Hulk. Denk dat Porto de slimste club ter wereld is op dit gebied.

Wordt tijd dat ze beginnen met de Russische competitie meer in de schijnwerpers te zetten in Nederland. Spelen onderhand erg veel leuke spelers.

3 september 2012 om 20:58

Mwa, ik hou niet zo van Rusland. Misschien is het wel mooi, maar toch niet zo mijn smaak vanwege het weer .
En ik weet dat St Petersburg in Europa ligt, ik bedoel het meer van; als Hulk dan naar een club gaat in Europa dan zie ik hem liever bij Chelsea.

4 september 2012 om 12:46

Nee in Nederland is het topweer wil je zeggen? Als ergens beter weer is dan in Nederland of Engeland is het Rusland wel.

Deze transfer wordt u mede mogelijk gemaakt door Gazprom, een bedrijf wat totaal niet corrupt is en op een eerlijke wijze wordt bestuurd

3 september 2012 om 21:17

Met jaarlijks circa. 45 miljard dollar winst is dit een schijntje voor Gazprom!

3 september 2012 om 21:22

Ja, en het probleem is dat er nog wel een paar van die bedrijven zijn in Rusland die geld pompen in het voetbal daar.

3 september 2012 om 21:28

Dat maakt de voetbalwereld erg onvoorspelbaar en na een punt is dat niet meer leuk, dus in zulke gevallen. Een Hulk hoort nooit naar een club als Zenith te gaan.

Aan de andere kant vind ik het weer leuk dat topspelers voor Europese subtoppers uit kunnen komen. Dat was vroeger het geval.

Gaat Witsel naar zenit toe dan

3 september 2012 om 21:35

Waarschijnlijk wel. De deal is meen ik zelfs al rond. Net zoals Hulk voor een onwaarschijnlijk hoog bedrag.

Hoorde dat hij daar 14miljoen per jaar (netto) gaat verdienen haha
weet niet of het klopt, maar logische keus dan.

3 september 2012 om 20:58

Mochten die geruchten van Ronaldo serieus zijn, dan had ik Hulk graag zien komen. Nu maar hopen dat Mourinho Ronaldo 180 graden kan laten draaien en dat hij 'gewoon' blijft.

Zonde! maarjah wat kunnen we er tegen doen, dat Russische clubs tegenwoordig sinds die Europese successen ook mee willen doen in Europa. De competitie wordt steeds aantrekkelijker met zulke toppers. Ik vind Hulk een goede aankoop voor Zenit, maar haad hem toch liever ergens anders zien tekenen.

Los van deze transfer ik hoop dat Axel Witsel wel behouden blijft voor het Europese voetbal, die jongen moet niet nu al op zijn 23e gaan voor het geld. Die gaat anders zeker nog wel de top halen.

Het is Zenit toch nog gelukt, Hulk gaat het zeker maken in Rusland en als het hem niet lukt lukt het mij wel op de ps3 haha!

Echt een rot stap vind ik dit, had dan gewoon in het Dragao blijven voetballen.
Ik vind de Russische competitie echt niks aan, en hij had echt bij betere clubs in betere competities kunnen voetballen. ja Cska, Anzhi, Spartak, Lomotov, en Dynamo zijn goede clubs maar het blijft Rusland en daar ga je gewoon naar toe om geld te verdienen niet om sportief der vooruit op te gaan want dat kan niet van Porto naar Zenit.

4 september 2012 om 03:12

haha zenith is beter dan porto de competitie in rusland gaat keihard omhoog en word over paar jaar een land met grote ploegen waar ieder1 jaloers op zal worden en ieder1 maar zeggen al zoude ze voor het geld gaan als jullie zo aanbod kregen jullie zouden niet weten hoe snel je vliegtuig naar rusland pakt

4 september 2012 om 15:57

Ik zit toch veel liever aan de mediteraanse zee in steden als Lissabon en Porto.
Ook is het publiek in die stadia's veel beter, ja niet bij de laagvliegers maar ik zie ook bij Champions League wedstrijden van Spartak bijvoorbeeld zitten geen 10000 supporters.
Zenit is nun inderdaad beter dan Porto, maar daar voor echt niet. En Rusland is gewoon een bij elkaar gekochte competitie. Er is ook een reden dat Portugal voor staat op de coeffiecienten lijst.

4 september 2012 om 17:32

jha daar heb je gelijk in Binny maar als jou club ajax word overgenomen ga je ook niet zeuren als daar in 1x neymar rond loopt met ibrahimovic en silva ect zo is het voetbal aan het worden we doen er niks aan als wij in nederland zoveel geld hadden als daar in rusland was het hier hetzelfde hoor

4 september 2012 om 12:49

Russische competitie blijft toch wel beter dan de Portugese. In dat opzicht is het zeker een stap omhoog.

Goede aankoop of niet het gaat nergens meer over 50 Miljoen!
Het wordt snel tijd dat financial fairplay wordt ingevoerd dan kunnen dit soort dingen uitgebannen worden werkelijk schandalig.
En nee ik ben niet gefrustreerd dat Nederland mindere ploegen heeft dan landen als Engeland en dergelijke maar gewoon om het feit dat ze niet eerlijk minder zijn maar gewoon omdat ploegen zoals Barca en Real gewoon een miljard in de schuld mogen dan zou Ajax en Psv en Feyenoord de champions league ook wel kunnen winnen,.

Het wordt tijd dat goed beleid beloond wordt!

Financial fairplay

Zenith en Hulk, een gekke combinatie. Porto maakt zich rijker en rijker, Zenith heeft een krachtpatser erbij en Hulk zal in aanraking komen met de koelbloedige Russen.

3 september 2012 om 21:26

Porto staat er financieel helemaal niet zo goed voor en ik vraag me af of Porto honderd procent eigenaar is van Hulk, aangezien Portugese clubs met investeringsmaatschappijen werken.

3 september 2012 om 21:32

Oh, ik wist niet dat ze de buit moesten delen. Hulk en Falcao zijn al 80 miljoen bij elkaar. Veel Europese clubs kunnen dromen van zo een verkoop. Het klopt wel weer dat Braziliaanse en Portugese clubs met investeringsmaatschappijen werken en die zijn gewoon hard en willen geld zien.

3 september 2012 om 23:28

Porto had maar 85 % en ze hebben bevestigd daar 40 miljoen voor te hebben gekregen.

Dit had ik niet verwacht. Naar mijn idee is Zenit een stapje terug. Het is in ieder geval duidelijk dat hij voor het geld gaat. Daarnaast geef ik hem geen ongelijk aangezien deze soap zo lang heeft geduurd. Ik ben wel blij voor hem dat dit eindelijk afgerond is. Het gaat je goed Hulk!

walgelijk dat er nu nog transfers plaats mogen vinden.. oneerlijke concurrentie ten top!!! andere clubs kunnen niet bieden.. porto kan zich niet versterken... champions league loting is geweest.. vind het allemaal niet geheel eerlijk zo!! mja.. hulk loopt lekker binnen zo....

iemand enig idee hoe het staat met het nieuwe stadion van zenit???
wanneer is dit in orde om in te spelen want het huidige is echt dramatisch verouderd!

Het warme prachtige Portugal verlaten voor het koude Rusland. Hulk heeft het dollar teken in zijn ogen staan, maar ik vind het doodzonde dat zo'n goede speler Porto verlaat voor Zenit.

3 september 2012 om 22:08

Ja maar dat is momenteel heel normaal dat een speler voor het geld gaat. Het is niet meer als vroeger want vroeger speelde je voetbal echt uit liefde voor je club en nu draait alles om geld. Ik had het ook anders gezien maar helaas het moet zo zijn.

3 september 2012 om 22:34

Stel: Hij verdiende 5 miljoen per jaar in Portugal, of 10 miljoen per jaar in Rusland. Dan zou ik mooi in Portugal blijven. Sterker nog ik ga volgend jaar naar het buitenland waar ik minder ga verdienen dan in Nederland maar dan zit ik wel aan de Caribische kust.

4 september 2012 om 12:51

Ja dat kan je wel zeggen als je tot je 65e 5 miljoen per jaar blijft verdienen, maar als je op je 35e moet stoppen en dan je hele leven lang moet doen met het geld wat je verdient hebt, dan kies je toch echt wel voor 10 miljoen boven 5.

4 september 2012 om 03:14

het is koud in rusland jha maar warneer hun voetballe moet je is naar weer kijken tis beter dan hier in nl

waarom? hij kan veel beter dan '´met alle respect'´ Zenit

Jammer, jammer. Deze jongen raakt nou volledig uit het zicht, ik had zo gehoopt dat hij naar Engeland zou gaan, toch nog. Helaas.

Naar mijn idee een vreemde transfer van Hulk. Ik had gedacht dat hij naar Chelsea / Man City / PSG zou gaan. De salaris zou het niet aan liggen om naar Zenit te verkassen.

On: Ik volg de Russische competitie niet, maar die komen steeds meer in beeld met transfers met bekende namen.. en dat zal waarschijnlijk niet bij blijven met deze grote aankoop.

Ik heb gehoord dat Witsel ook gaat komen. Wat een ploeg he die Zenit. Hulk en Witsel zijn echt toptransfers. Met zo'n ploeg die Zenit heeft kunnen ze zeker wel spelen voor Uefa Cup. En natuurlijk ook mooi nieuws voor Russische voetbal want ze worden elk jaar maar beter en beter.

Ik snap niet dat mensen zeggeb dat het weer in rusland niet goed is..

Tijdens het ek in buurland was het poepiewarm...net zuid europa..

Wat een geld zeg, Hulk is veel geld waard maar toch zeker niet zoveel. Overigens jammer dat hij naar Rusland vertrekt, had hem liever naar een Spaanse of Engelse club zien vertrekken.

die vieze tering russen met hun geld.
ik had Hulk liever in de primera division of premier league gezien.

3 september 2012 om 22:33

haha ja natuurlijk. Want in de premier league is het veel beter met die rus van Chelsea en die eigenaar van Man city uit Qatar.

Vindt dit niet eerlijk voor Benfica en Porto die nu hun beste spelers kwijt raken door een ploeg die enorm gestoord is en zulke bedragen wilt betalen. Dit bewijst maar weer eens dat er gauw tijd is om dat Financieel Fair play in te voeren.

Dood en dood zonde.
Als je zo'n speler nou gewoon in de top van europa hebt staan dan kan de hele wereld genieten.
Nu zullen we waarschijnlijk niet zo heel veel van hem te zien krijgen.
Fantastische voetballer is dit.

Jammer dat ie naar rusland gaat. Verder prima speler, hij moet alleen vrije trappen van asociale afstand niet meer moeten nemen want de helft komt in het centrum van oporto terecht

Waarom loopt iedereen zo te zeuren?
Het zwaartepunt van het voetbal gaat naar de plek met het meeste geld, dat is toch logisch?
Sinds dit jaar gaan er weer topspelers naar Frankrijk omdat ze daar nu PSG hebben
In de Russische competitie hebben ze ook veel geld en daarom gaan daar veel goede spelers heen.
Niet dat ik pro-rusland ben maar al die zure reacties snap ik niet. Dit is alleen maar goed voor het voetbal want als er weer een sterke competitie bij komt dan worden de andere competities ook sterker.

Ongelooflijk hoe die Portugezen dan toch weer zo'n bedrag weten te vangen. Wat dat betreft zijn ze echt veruit de sterkste onderhandelaars van Europa.

Ben benieuwd wat Zenit allemaal gaat doen. Op de een of andere manier zie ik de Russen, ondanks al dat geld, niet snel de boventoon voeren in Europa. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat de Russische competities niet tegelijk lopen met de CL en ze derhalve vaak niet hetzelfde wedstrijdritme hebben als de west- en zuid-europese landen. Daarnaast hebben ze natuurlijk nog altijd minder kwaliteit dan de grotere clubs, al is dat met geldschieters als bij Zenit en Anzi niet meer dan een kwestie van tijd.

Toch jammer vind ik. Ik begrijp wel dat Hulk het doet, maar ik had hem graag in de Engelse competitie gezien. Hij is echt een unieke speler en een beer van een vent, ik had wel willen zien hoe hij zich staande zou houden in de PL.

Zelfde verhaal geldt voor Witsel, die had ik ook ergens anders gezien. Op zich hebben ze een aantal leuke clubs in Rusland, maar ik volg de Russische competitie totaal niet. Nu heb ik dus ook geen kans om die spelers wekelijks in een Europese topcompetitie te zien spelen.

Jezus man, waarom???????? Waar gaat dit heen ff serieus -_- .. Hij had met ff geduld zo een toptransfer kunnen maken en Witsel ook btw. Dag hulk en witsel zeg ik dan maar.

De Russische competitie komt door deze transfer juist meer in beeld. Durf te wedden dat Zenit dit jaar gewoon een rol van.betekenis gaat spelen in de cl. Sport 1 moet beginnen met het uitzenden van wedstrijden vind ik.

Ik snap best dat hij waarschijnlijk 3 a 4 x zoveel zal verdienen daar en dan de Russische competitie in opmars is maar ik vindt het toch een hele opmerkelijke transfer van hem. En vindt het zelf ook heel jammer. Had hem graag en Engeland of Spanje gezien.

Als eerste vraagprijs voor Hulk 50 miljoen was ging hij verkocht worden voor 20 miljoen ofzo. Ik hou van transfer politiek van Porto het is gewoon pratig. Om te zien hoe ze het doen. Ploegen zoals Man. City, Real,barca,liverpool moeten voorbeeld nemen van Porto. Waarom geven ze zoveel geld uit ik vind hem wel een goeie speler maar er zijn nog wel gelijkaardige spelers in jeugdploeg Real, Barca, in de Russchise competitie.

Jammer deze transfer, die overigens 40 miljoen oplevert voor Porto en geen 50. Vind het echt raar, ongeveer 2 weken geleden kwam er op het nieuws dat er een bod van 50miljoen direct werd afgeslagen door Pinto da Costa (president Porto). En nu gaat hij voor 40 de deur uit. Helaas, had hem natuurlijk graag nog zien schitteren bij Porto in de CL en natuurlijk competitie. Snap het van hem echt niet, al zou hij nog even bij porto blijven zouden misschien volgend jaar de echte top staan te wachten om hem te halen. Jammer dat hij nu al voor het geld kiest...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren