Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Janssen schimmig over gesprek met De Boer: ‘Er is meer gezegd’

Laatste update:
/

Theo Janssen werd dinsdag gepresenteerd bij Vitesse, de club waarvoor hij eerder al tien seizoenen speelde. De middenvelder kwam over van Ajax. Na een onderhoud met trainer Frank de Boer, een maand geleden, besloot de linkspoot te willen vertrekken uit de hoofdstad. “Daardoor is bij mij de knop omgegaan”, zegt Janssen tegen Eredivisie Live.

De 31-jarige Janssen tekende voor drie seizoenen in Arnhem. Hij was bij Ajax niet langer onomstreden en dat werd hem ook verteld in het gesprek met zijn coach. “Maar het ging niet alleen over dat ik meer op de bank zou zitten”, zegt de geboren Arnhemmer echter. “Ook meer. Ik zeg niet wat. Dat blijft tussen de trainer en ik. Dat zal niet veranderen.”

“In dat gesprek zijn dingen gezegd waardoor bij mij duidelijk werd dat voor mij geen toekomst meer was bij Ajax”, vervolgt Janssen zijn relaas. “Mijn vertrouwensband met de trainer is toen verdwenen. Ik vind het jammer dat bij Ajax is gezegd dat ik niet wilde vechten voor mijn plek. Ik hield aan dat gesprek geen goed gevoel over. Ik wil best vechten voor mijn plek. Bij elke club zal ik moeten vechten voor mijn plek. Ik heb geen probleem om op de bank te zitten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja dat is altijd! Als er een speler vertrekt komt er meer naar buiten.Maar theo iets klopt er niet je hebt wel degelijk gezegd dat je lastig word als je op de bank terecht komt.

1 september 2012 om 08:52

Dat er een luchtje hangt aan de transfer was overduidelijk maar Theo moet eerst bij zichzelf kijken. Hij heeft niet gebracht waarvoor hij is gehaald, leeft niet als een prof in de ogen van De Boer en is wel degelijk lastig als hij niet speelt.

Waarom nou weer dat natrappen. Theo veel succes bij je nieuwe club, bewijs Ajax's ongelijk. Met Siem de Jong op jouw plek moet dat zeker lukken.

1 september 2012 om 01:20

Ach zielig deze reactie het is juist niet natrappen hij geeft een beetje meer helderheid zonder in details te treden! Vind het eigenlijk juist van respect betuigen.
Wat hij zegt kan gebeuren en is geen schande! Als hij wel in details ging treden begreep ik jou reactie nu helemaal niet.

1 september 2012 om 01:31

Hij moet gewoon z'n mond houden in plaats van mysterieus te doen. Nu word er van alles van gemaakt. Hij wilde niet vechten want van op de bank zitten zou hij lastig worden.

1 september 2012 om 01:38

Integendeel. Hij zegt het, zonder iets te zeggen. Door er omheen te draaien insinueert hij al voldoende, en wie komt ermee in een slecht daglicht te staan? Niet Jansen in ieder geval..

1 september 2012 om 01:45

Jansen komt hier niet door in een slecht daglicht te staan nee, daarin werd hij al neergezet door de media namelijk. De media is ermee gekomen dat Theo niet wilde vechten voor zijn plek bij de eerste 11.
Dan vind ik het heel begrijpelijk dat Theo wat opheldering geeft, waarin hij verklaart dat hij wel degelijk wilde vechten voor zijn plek bij Ajax, maar er andere zaken speelden.

1 september 2012 om 02:09

Hij moet ze mond houden voor wie?? Het hoort bij zijn vak dat hij de media te woord moet staan! Hij heeft dit netjes gedaan en gezegd dat niet alleen het bank zitten speelde..verder zoals het hoort niet in detail treden..ga lekker je emoties ergens anders kwijt raken want jij brengt het als een feit dat hij lastig is als hij op de bank zat..nou hij zat een paar keer op de bank en was niet!! lastig en speelde zelfs goed in die minuten die hij kreeg.

1 september 2012 om 02:24

Het is wel natrappen, dit had die moeten zeggen bij Ajax, niet nu die weer bij zijn moederkoek Vitesse zit. Het is zo'n lief klein poesje achter al die tatoeages, heimwee, roken, te dik, wat een prof zeg.

1 september 2012 om 08:24

Ik vind het nu juist wel natrappen, want hij heft het over "iets" dat gebeurt is en laat ons nu raden wat het is en maakt de Boer hier toch een beetje mee zwart.

1 september 2012 om 08:56

@fcknudde

Wel eens gehoord van "als je A zegt, moet je B zeggen?". Beetje naïeve reactie van je. Janssen weet dondersgoed dat als hij zegt dat er meer speelt zonder in detail te treden, er lustig op los zal worden gespeculeerd en wellicht is dat ook zijn intentie. Hij hoeft voor niemand zijn mond te houden, maar hij moet straks ook niet janken als er allerlei onwaarheden geschreven gaan worden, want daar heeft hij nu zelf voedingsbodem voor gegeven en dat is niet handig, tenzij hij bewust een trap richting De Boer wil geven.

1 september 2012 om 08:57

@ fcknudde

'hij geeft een beetje meer helderheid, zonder in details te treden'. Volgens mij wordt het hier alleen maar waziger van. Of vertel wat je dwars zit, of houd je mond erover. Maar ga niet zielig staan doen dat er iets gebeurd is waar je niet mee kunt leven, maar dat je het lekker niet gaat vertellen.
Puur herrieschoppen, ik ben Theo dankbaar voor zijn tijd bij Ajax, maar meneer moet zich nu lekker concentreren op Vitesse en ermee leren leven dat hij niet goed genoeg is om onomstreden te zijn in Amsterdam.

Let overigens maar op, binnen 2 weken staat het in de buurt van Arnhem in een regionaal dagblad.

1 september 2012 om 12:29

@ Izzinho

Hij moet helemaal niks dus dat scheelt. En aangezien jij vast bij dat gesprek geweest bent moet jij misschien maar even uit de doeken doen wat er dan precies gezegd is.

1 september 2012 om 13:05

Ok maar als Frank het doet hoor je er niemand over en die speelde het nog veel meer op de man dan Theo nu doet.
Jullie reacties zijn veel te overdreven en ik reageer op iemand die zegt dat hij geen respect heeft en dat vind ik zwaar overdreven maar ja als je een clubbril op hebt is het lastig om zaken in perspectief te zien.
Dat de media er lekker op los gaat speculeren deden ze sowieso al en al helemaal na de worden dat Theo er niet mee om zou kunnen gaan als hij op de bank zou belanden.
Terwijl hij ook nog is met zijn voeten het tegendeel bewees.
Maar Theo als de judas zien is logisch en Frank blijft lekker buitenspel en bouwt een mooi idiaal schoonzoon imperium om hem heen en ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

1 september 2012 om 08:56

Natrappen? Frank de Boer is daarmee begonnen, door te stellen dat Janssen niet wilde vechten voor zijn plek... Hij had dat niet hoeven te zeggen.
Ik geloof Janssen.
Frank de Boer heeft wel meer van dat soort beginnersfoutjes gemaakt.

1 september 2012 om 09:10

je lijkt wel een papagaai met het napraten van de media. Dit is echt geen beginnersfout van de Boer en zeker geen naptrappen. Hij heeft dit gezegd toen hij nog bij Ajax onder contract stond. En Theo is natuurlijk een ettertje die niet voor zijn sport leeft. De Boer heeft alle recht dat tegen hem te zeggen.

1 september 2012 om 09:53

Papegaai? Dan vertel me welke media ik napraat.
De Boer kwam met die opmerking toen het al bekend was dat Janssen zou vertrekken. Dus kom niet de wijsneus uithangen. De Boer heeft alle recht om het te zeggen en dus heeft Janssen ook alle recht om te zeggen dat er meer is gezegd.

Je reageert nogal fel op alle commentaren, die tegen de Boer zijn gericht of eigenlijk Voor Janssen pleiten. Wat zijn precies je frustraties?
Is het dat je er niet tegen kan dat iemand iets zegt over jouw clubje of de trainer van jouw clubje? Of heb je haat gevoelens voor Janssen? Wat is het?

Want wat je ook zegt, is en blijft onnodig dat de Boer heeft gezegd dat Janssen niet wilde vechten voor zijn plek. Het was onnodig en vooral niet netjes. En het is gewoon een beginnersfout. Ik ben wel benieuwd welke media dat ook zo heeft gebracht. Moet een kwaliteitskrant zijn of een gerenomeerd nieuwsprogramma of een tabloid die boven zichzelf uit is gestegen.

De groeten uit Amsterdam...

1 september 2012 om 14:46

Stua,

Nog steeds gefrustreerd dat de Boer El Hamdoui passeerde tegen Ac Milan. El Hamdoui na zijn ziekte van een maandje nog diverse nieuwe kansen gaf en jij het alleen de Boer blijft verwijten (beginnersfouten). Zou je El Hamdoui-brilletje eens afzetten en er objectief na kijken. Vlg mij heb je een de Boer-fobie.
Tuurlijk zal de Boer fouten maken, net als iedere trainer/mens. Maar om alleen de fout bij de Boer te leggen, gaat mij te ver.
De Boer stelt helemaal niet dat Janssen niet wilde vechten voor zijn plaats, alleen dat Janssen niet altijd ene basisplaats zou krijgen. Janssen wou blijkbaar die strijd niet aangaan, hij wou zelf weg. Vlg. mij hoefde Janssen van Ajax niet weg.

1 september 2012 om 16:12

Ik reageer vooral fel op alle onzin die hier wordt verkondigd. Want wat pleit er nu precies voor Janssen? Geen topprestaties geleverd bij Ajax maar slechts middelmaat. Leeft niet voor zijn sport, heeft niet de juiste invloed op jonge spelers en kan niet tegen volkomen terecht commentaar dat intern(!) op hem wordt geuit. Hiermee heeft de Boer geprobeerd hem te prikkelen, maar vervolgens gooit hij de handoek in de ring en gaat hij weg Het enige dat Frank de Boer vervolgens doet is op een keurige manier uitspreken dat hij het jammer vindt dat hij niet wilde vechten voor zijn plek. Dat pleit dus voor Janssen en is geen aanval zoals jij suggereert. De Boer heeft geprobeerd Janssen te prikkelen, maar het gevolg was dat hij dan handdoek in de ring gooide, slapjanus.

Zoals Tkbtienoud al heeft verwoord reageer jij steeds gefrusteerd op alles wat de Boer doet nadat hij MEH volkomen terecht heeft aangepakt. Want dat was een schoolvoorbeeld van een ettergezwel in je selectie.

Frank zou wel hebben gezegd dat hij geen vertrouwen in zijn instelling heeft gehad, en terecht.

1 september 2012 om 01:52

@ Stephan1994 Zoiets wist elke onbenul al van te voren, dat hij niet zo'n goede instelling heeft..
Maar Ajax doet soms slecht achter grond onderzoek zoals bij Sigi, hij is fysiek niet echt sterk en dat zei Verbeek toen ook al.
Bij Theo weten wij allemaal dat hij van een biertje houd, hij stond nog aan de bar bij mij met een biertje en een sigaretje.
Als dat de reden zou zijn, is het Ajax eigen schuld want hun doen niet altijd goed onderzoek naar spelers.
Ajax speelde soms wel degelijk beter met hem in de ploeg, hij heeft een fantastische lange pass en hij kan altijd een wedstrijd openbreken.
Theo is altijd handig om achter de hand te houden..
Jammer dat hij weggaat, maar ik wens hem veel succes bij Vitesse !

1 september 2012 om 09:13

JE haalt er nu dingen bij die er niets mee te maken hebben. Het gaat over Janssen en niet over Sightorson. Janssen heeft niet gebracht wat er van hem verwacht werd. Dat heeft hij zelf ook toegegeven, want hij dacht ook de plek van verdedigende middenvelder in te kunnen vullen en dat bleek een mislukking.
Links midden heeft hij aardig meegespeeld, maar was niet echt een grote versterking. Sterker nog hij vertraagde het spelletje meestal.

1 september 2012 om 07:41

Waarom zal hij dat wel gezegd hebben, was jij erbij? Je moet geen aannames doen, daar is nog nooit iemand beter van geworden...

Als je niks wilt zeggen, zeg dan ook niks..

Niet doen Theo dit is niet nodig. Geen idee of je gelijk heb of wat er nou precies is maar Ajax en Theo was niet gelukkig en had het ook nooit kunnen worden. Ben blij dat die weer bij ons is maar dit natrappen hoeft niet. Gewoon lekker laten gaan en Ajax afsluiten

Sjonge jonge Theo wat ben jij een held zeg. Hij zegt nu dus in feiten dat de Boer niet eerlijk is geweest en dat hij dingen heeft verzwegen die in het gesprek naar voren zijn gekomen. Dan wil hij niet vertellen wat dan omdat dat zogenaamd niet fatsoenlijk is. Maar hij wil nog wel even zeggen dat er meer dingen in dat gesprek zijn gezegd. Had dan je mond gehouden als je graag fatsoenlijk wil zijn. Hij zegt dit op een slimme manier. Heeft Theo'tje zeker lang over na moeten denken. Hoe kan ik Frank de Boer een trapje nageven terwijl ik juist heel fatsoenlijk overkom. Daarbij beste Theo, heb jij zelf meerdere malen voor de camera toegegeven dat je heel vervelend wordt als je op de bank belandt.

Ik moet zeggen van een jong verwaand talentje had ik zulke opmerkingen wel verwacht. Maar ik had van Theo toch wel verwacht dat hij iets meer ballen zou tonen. Erg achterbaks. Jammer.

1 september 2012 om 09:02

Dus jij vindt het netjes van de Boer, dat hij zegt dat Janssen niet voor zijn plek wilde vechten?
De Boer schildert Janssen dus af als zwak en laf en dan mag Janssen niet de nuance aanbrengen?

Ik vind het nog netjes dat hij zich op deze manier verweert. Ik had meteen gezegd waar het op stond. Maar dan zou het een probleem zijn geweest als Vitesse niet over de brug was gekomen. Dan hadden we een 2e El Hamdaoui gevalletje gehad...

1 september 2012 om 09:17

Ja, dat mag de Boer zeggen en het blijkt te kloppen. Als Theo zo'n toptalent is (men vergeleek hem wel met vd Vaart vroeger), hoe zou het dan komen dat hij zo lang bij Vitesse is blijven plakken? Simpel, hij ging er niet 100% voor, of was gewoon niet goed genoeg.

1 september 2012 om 09:39

Wat een redenering... Omdat anderen hem een toptalent vinden, daarom mag de Boer zeggen dat hij niet voor zijn plek wilde vechten? Omdat hij misschien niet goed genoeg is , daarom mag de Boer dat ook zeggen?
Leg me even uit wat je precies bedoelt, want nu leg je het wel heel rottig uit.

1 september 2012 om 11:33

Zoiets heet prikkelen Stua?
Trainers zijn amateurpsychologen, soms zitten die ernaar in de manier van benaderen. De boer dacht Janssen zo te kunnen prikkelen, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Jaa, prikkelen om weg te gaan bij Ajax.

Vind dit erg jammer allemaal. Hij was zeker een toegevoegde waarde voor dit Ajax. Frank wou veel rouleren, dus een ieder kwam zeker aan bod. Zeker janssen met wat gif in zijn spel was welkom!!
Het gaat je redelijk goed in Arnhem. Straks gaat Rutten namelijk nog arrogant worden, wanener het hartstikke goed gaat daaro

1 september 2012 om 11:36

Je hebt een punt. Maar volgens mij was het al zeker dat Janssen zou gaan. Maar ik vind jouw zienswijze ook zeer plausibel...

Rutten en arrogant, dan verstaan we helemaal niks meer...;

1 september 2012 om 16:18

Nee niet omdat anderen dat vinden, maar omdat de Boer ziet dat hij beter kan, maar hij weigert er vol voor te gaan.

1 september 2012 om 11:18

@rugu

"hij zegt nu dus in feiten dat de Boer niet eerlijk is geweest en dat hij dingen heeft verzwegen die in het gesprek naar voren zijn gekomen."

Hij zegt niet dat de Boer niet eerlijk is geweest. Hij zegt dat er meer in dat gesprek is gezegd dan wat de buitenwereld weet en dat door datgeen wat gezegd is in dat gesprek, zin vertrouwen in de Boer weg is/was.

Ben dan wel benieuwd wat er is gezegd. Ik vind zo'n trap na niet echt nodig. Theo heeft z'n transfer, Ajax is van hem en zijn salaris af en Vitesse heeft er een prima speler bij, alle partijen blij, en niet meer over praten denk ik dan. Maar ja, wie ben ik. Vind Theo een mooi, kleurrijk persoon maar dit is niet nodig.

1 september 2012 om 01:30

Ik denk dat ik wel weet wat frank gezegd heeft dat ie gewoon te veel eet , te veel rookt en te veel drinkt dus speel je minder.

1 september 2012 om 09:03

Je moet niet zo veel denken. Volgens mij was er weinig mis met zijn prestaties op het veld.

1 september 2012 om 09:19

Vind je? Ik ben anders heel blij dat hij weg is, want hij zat Ajax in de weg!

1 september 2012 om 07:49

Er is geen trap na gegeven (zie interview El).
Zoals (bijna) altijd wordt in de media weer een andere suggestie gewekt.
Dat lezen we allemaal en iedereen doet er vervolgens zijn plasje nog eens over.

1 september 2012 om 09:23

Dus de Boer mag wel natrappen en Theo niet? Ik vind het logisch dat theo wat meer opheldering geeft als er door de Boer wordt gesuggereerd dat hij niet wil vechten voor z'n plek. Wie is er dan nier eerlijk? Vind het nog netjes dat Theo niet alle details op straat gooit.

1 september 2012 om 14:52

Maar wat De Boer suggereert klopt toch ook? Als Janssen echt wou vechten voor zijn plek was hij wel de strijd aangegaan met Eriksen en Schone.

ach denk dat Theo gewoon teleurgesteld is/was dat hij niet meer een belangrijke speler was voor de Boer.. en dat heeft hem gekrengt denk ik, hij dacht meer krediet te hebben.. en dan gaat het wel eens zo.. Is toch de beste oplossing zo.. Theo blij en Ajax zal hem nog wel een keer missen denk ik... Want zeg nou eerlijk is die Poulsen nou beter dan Theo? ook al werd hij gehaald als vervanger van Anita? Vind sowieso dat Ajax in hun "overgangsjaar" rare transfers gemaakt heeft op Moisander na dan..en Sana doet het ook goed en die jeugdspeler heeft potentie.. maar Babel, Poulsen en Hoesen.. dat vind ik rare transfers voor een Ajax... Waardoor ik als supporter van de enige mooie club van Nederland mijn wenkbrouwen deed fronssen, en ja moest lachen

1 september 2012 om 09:49

Hoor jij iemand van Ajax dan klagen over de kwaliteiten van Theo? Nee, dat hoor je niet, het enige wat je weet, is dat Theo geen onomstrede basisspeler meer zou zijn en dat hij liever naar Vitesse wilde. Wel speelde hij gewoon de eerste twee wedstrijden van Ajax en dat Frank de Boer hem graag wilde houden.

Poulsen is gehaald voor een positie waar Theo niet wilde spelen namelijk als controlerende middenvelder. Uiteraard is Poulsen qua techniek de duidelijk de mindere van Theo. Was wel gratis, transfervrij en heeft een schat aan ervaring bij topclubs. Gehaald voor zijn ervaring. Poulsen is wel Deens international en heeft bij clubs als Schalke, Juvenstus, Sevilla en Liverpool gespeeld.

Schone is ook al transfervrij gehaald. Deed het prima bij NEC en doet het nu bij Ajax tot op heden ook prima.

Babel heeft geen transfer gemaakt naar Ajax, hij heeft zijn contract afgekocht en komt negen maanden tegen een laag salaris voetballen. Om weer in vorm te komen om daarna weer te vertrekken naar een nieuwe club te gaan. Een leuke spits voor een prikkie kan Ajax, en trouwens ook heel veel andere eredivisie clubs, altijd gebruiken.

Hoesen is een talent, gehaald omdat Ajax weinig spitsen heeft. Kostte heel weinig. Net zoals Andersen, ook een talent. Kost ook niet zoveel maar als er eentje doorbreekt heb je er heel veel plezier van.

Je mag best lachen hoor maar Ajax heeft deze transferperiode gewoon goed zaken gedaan. Heel veel geld verdient en de selectie aardig aangevuld waardoor we gewoon meedoen om de titel.

Het nieuwe beleid begint zijn vruchten af te werpen, financieel is alles dik in orde en er is zoveel talent dat Ajax elk jaar alleen maar sterker zal worden.


Misschien heeft De Boer naast het feit dat Janssen in principe geen basisspeler is (De Jong en Eriksen kregen de voorkeur) ook wel aangegeven dat Janssen zn houding en rol in de groep hem tegen is gevallen. Is niet de leider geweest, die zowel op als naast het veld de leiding neemt en t goede voorbeeld geeft. Kampte bijvoorbeeld geregeld met overgewicht en scheen zich ook vaak cynisch op te stellen op trainingen en dergelijke. Misschien wel frustatie omdat hij toch eigenlijk niet mee kon in ons spel met collectief druk zetten en t snelle positiespel. Is toch meer iemand die een vrije rol moet hebben en zn trap daarbij kan benutten. Is ook gewoon n verkeerde inschatting van Ajax's kant. Ik ben r daarom niet rouwig om dat Janssen vertrokken is. Hoop natuurlijk wel dat hij t bij Vitesse weer op kan pakken en nog vlammend zn carriere kan afsluiten. N Janssen in zn element brengt namelijk wel spektakel in de Eredivisie.

Theo, Ajax heeft zich netjes opgesteld en schrijft even 2.4m op je af. En dan krijgen we dit soort praktijken voor terug?

1 september 2012 om 07:33

je haalt me de woorden uit de mond ! Wat een ondankbaar fatje zeg ? EN eh Theo vermeld ook effe de reden waarom je niet speelt dit weekend ? Namelijk dat je je al een week of wat klem zuipt ? Heideweek Ede heh jonguh ladderzat met Nicky hofs en nog klappen oplopen ook op het plein ! Lekkere instelling daardoor ben je afgeserveerd mannetje ..en als je zo door gaat zal dat bij Vitesse ook niet al te lang duren .

1 september 2012 om 09:22

Ik begrijp dat jij erbij was? Als dit klopt zegt dit alles over de voetballers Hofs en Janssen.
Zijn dus gewoon schoffies, die niet willen opgroeien.

1 september 2012 om 14:55

weet je wat ook waar is, Theo heeft Frank over die mooie bruine schoentjes gepist. ik was er zelf bij ;

1 september 2012 om 15:46

wat loop jij nou weer raar te lullen javaking?????? als je de hele week bezopen ben zoals JIJ beweerd, kan je niet zo hard trainan zoals Theo heeft gedaan en klappen oplopen???? slaan ze zeker daar als meisjes, want ik heb niks aan Theo gezien.

je moet niet zo veel naar de fabeltjeskrant kijken!!!!!!!

1 september 2012 om 20:56

Ja ja schoffies uit Ernem en eerst was 80% het oneens dat Theo ging maar nu is het in 1 keer niks meer . En bij nec uit zongen ze nog iets van.... theo maakt ons kampioen..,iets wat ie al bij twente en ajax flikte samen met het hele elftal uiteraard..

2 september 2012 om 14:21

ach zo'n beetje half ede stond er bij vriend maar die zagen het natuurlijk allemaal verkeerd of niet ?

2 september 2012 om 14:25

ja ik was erbij , en half ede ook . maakten een goede beurt die 2 . Beetje de binkies uithangen , vervelend doen tegen de vrouwtjes en tja dan kan er wel eens een vriendje kwaad worden . en toen was het raak.

Wel jammer dat zoiets er nog even achteraan moet komen. Dat hij in het gesprek te horen kreeg dat hij niet onomstreden zou zijn dat hebben beide partijen toegegeven, dat was een prima reden om te vertrekken naar de club waar hij zich thuis voelt. Waarom moet er dan nog even achteraan komen dat 'er meer is gezegd maar ik zeg niet wat'. Komt in mijn ogen nogal kinderachtig over. Als je er verder niks over kwijt wil, zeg dan gewoon helemaal niks, niet van die halve beschuldigingen waar niemand wat van kan maken.

Dit vind ik een beetje slapjes van Theo. Zeg wat er is gebeurd, of zeg gewoon niets.

tsja das theo... als het goed gaat hoor je hem niet, kan me nog herinneren de laatste wedstrijd om de titel tegen ajax uit in Amsterdam ( ben Twente sup. ) hij zat de boel een beetje op te naaien richting de Twente supporters, 20 uur later is word bekend dat hij nog een keer kampioen wil worden en heeft getekend bij Ajax hoezo een pokerface, hij is kampioen geworden maar daar is het ook mee gedaan. Theo doe normaal en schop niet na. En wat FDB treft die is eerlijk ten opzichte van Theo, frank is en blijft een Gentleman mede vanwege zijn status als voetballer en als mens, en dat kan niet iedereen zeggen. jammer Theo.

Gewicht? Roken? Theo zegt niks maar laat geneg ruimte over voor speculatie. Zeg dan gewoon niks en wees blij met je transfer of zeg wat daadwerkelijk de reden was.

Wat een lamlul, die Jansen!! Blij dat ie opgerot is!!
Er is in dat gesprek ook gezegd dat hij weer te dik was, zoals hij zijn hele periode bij Ajax te dik is geweest! En dat hij daar problemen mee zou krijgen met Frank de Boer.
Dan kan hij nu wel geheimzinnig gaan lopen doen....,maar dat is wat er gezegd is..
Wat een weggooier is die gozer toch!!

Ik zie hierboven allemaal reacties van dat hij aan het natrappen is, maar kijk dan eerst het interview van Eredivisie Live, daar zie je duidelijk dat het hem gevraagd wordt maar dat hij er verder niks over wil zeggen..

Ik vind 't echt jammer dat Theo weg is bij Ajax, wat een techniek heeft die gast! Hij zegt hier vrij weinig (volgens mij), alleen dat Frank 'm niet als basisspeler zag en waarschijnlijk dat ie beter op zoek kon gaan naar een club die 'm wel de eer gunt om altijd opgesteld te worden. Hierbij is het logisch dat ie bij Ajax moest vechten voor een basisplaats, aangezien Ajax een topclub is en een brede selectie heeft. En daarmee wil ik ook zeggen dat 't zeker niet aan z'n voetbaltechnische kwaliteiten ligt, maar ik denk wel dat 't aan z'n persoonlijke kwaliteiten ligt (ja't wordt een rotjoch als ie op de bank zit en Frank kan hier nog niet zo goed mee omgaan). Ik vind 't jammer dat't huwelijk over is, maar ook begrijpelijk.

Al met al dat gedoe met zijn transfer, hoop ik dat hij weer een lekkere start gaat maken in Arnhem, dat hij het daadwerkelijk weer naar zijn zin gaat krijgen, en een drankje en sigaretje dat hoort er toch bij net zoals George Best dat toch deed in zijn tijd. In zijn persoon hoort dat 100 strak afgerichte gedoe er niet bij, hij weet dat gewoon uit ervarenheid.


In de media werd constant geschreven dat Theo niet goed presteerde en tegenviel. Hij is er zelfs erop ingegaan met de melding dat die onzin hem niet stort. Nu gebruikt hij diezelfde media die voorheen onzin over hem schreven om een waas over zijn vertrek te leggen. Zo gaat diezelfde media weer naar FdB om te vragen wat hij bedoelt. Het hele circus dus weer opnieuw. Media training wordt juist om dit soort dingen gegeven. Professioneel gedrag op het veld en buiten het veld is niet altijd aanwezig nu ook weer. Je kunt ook gewoon blijdschap tonen dat je bij je oude club terug bent, en zeggen dat Ajax nu een tegenstander is Punt!

Als Theo iets wilt zeggen vind ik dat hij alles moet zeggen, of helemaal niets.
Nu laat hij de dingen teveel in het midden, terwijl beide partijen al zonder schade uit elkaar waren gegaan. Theo wilde terug, Ajax had veel middenvelders en had ook meer verwacht. Dan vind ik zo'n opmerking niet nodig, maar wellicht hebben ze iets gezegd waardoor het nog diep zit bij hem.

Theo deed het helemaal niet onaardig bij Ajax,maar de topper de topper die hij en wij hoopten te zijn werd hij nooit helaas. Maar is jullie niks opgevallen ? Nee ........... ?
Bij Ajax had Theo haar op zijn hoofd en een ongeschoren kop.
Nu geknipt en geschoren.dan denk je even: Huh? Dan wordt het al snel duidelijk toch?

Een echte prof kan je Janssen uiteindelijk toch niet noemen.

Het gesprek moet gegaan zijn over de klasse die hij heeft maar meer nog over de wijze waarop hij met zijn kwaliteiten omgaan.
Op zijn leefstijl én mentale hardheid, incl. cynisme als hij zich tekort gedaan voelt.

Met name die laatste aspecten zijn doorslaggevend in het leven aan te top.

Het heeft dus inderdaad allemaal met focus te maken, zoals Van Gaal dat gisteren ook in zijn toelichting op de selectie zei !!

Frank de Boer heeft Theo neergezet als een speler die niet voor z'n plek wil vechten. Deze opmerkingen vond ik destijds totaal onnodig en voelde als natrappen (of als je eigen straatje schoonvegen).
Het lijkt me logisch dat Theo bij deze aangeeft dat er meer heeft gespeeld dan alleen het feit dat je op de bank zit. Hij weet donders goed dat iedere speler weet dat je bij een topclub op de bank kan komen te zitten aangezien de concurrentie groot is.

1 september 2012 om 08:36

@schanze, je haalt me de woorden uit de mond.
Door dit zinnetje: "bij Ajax is gezegd dat ik niet wilde vechten voor mijn plek" kan ik best begrijpen dat hij een tipje van de sluier oplicht.
Dit was gewoon niet nodig geweest (van beide kanten) als men dergelijke uitlatingen niet had gedaan.

1 september 2012 om 09:33

Eindelijk iemand die het ook ziet... Het is jammer dat ik je geen compliment kan geven in de vorm van een groen randje. Maar dan complimenteer ik je maar in woord...
Ongelooflijk dat iemand je een duimpje omlaag geeft...

1 september 2012 om 09:34

Wat een onzin! Iemand die als beste speler van de ED wordt gehaald maar het niet maakt. HIj was namelijk gewoon een van de 11 i.p.v. de vedette en zuipen en roken per definitie belangrijker vind kan er op wachten dat zijn trainer hem daarop aanspreekt.
Hij heeft zichzelf overschat.

1 september 2012 om 09:43

@jaakke

Theo was destijds idd uitgeroepen tot beste speler van de eredivisie en terrecht ook want er was geen betere op dat moment. Je pakt het zuipen en roken nu aan als redmiddel om je cluppie te verdedigen maar gaat totaal aan het feit voorbij dat hij in het eerste half jaar totaal op een verkeerde positie is neergezet en het er daardoor niet uit kwam. Daarna kwam hij wel op zijn positie en speelde duidelijk beter . En dan mag jij mij vertellen waarom Theo zo overschat is zonder die onzin over roken en zuipen erbij te halen want dat is voor een hoop supporters schijnbaar een laatste redmiddel om iemand neer te halen. Theo is Theo en is een prachtig figuur en tenminste iemand die zichzelf is. Als hij zo overschat is waarom was hij de eerste wedstrijd dan zo van waarde , want je kon met gesloten ogen nog zien dat Ajax in de laatste 8 minuten beduidend beter speelde als zonder Theo dus waarom overschat? Het is meer dat hij onderschat word mijns inziens omdat hij verkeerd gebruikt is een langere periode.

1 september 2012 om 11:35

Nee, daar ga ik niet aan voorbij!
Dit is niet te wijten aan mijn cluppie, dat overigens de grootste club van Nederland is, maar dat ter zijde.

Als je de interviews terugleest van Theo van de laatste tijd dan zegt hij het zelf: Ajax heeft hem gehaald als verdedigende middenvelder, dit met hem besproken vóór de transfer en hij was er van overtuigd dat hij dit kon invullen. Achteraf is gebleken dat hij dit niet aan kon en heeft hij zelf ook toegegeven, dus hij heeft zichzelf wel degelijk overschat.

En dan de opmerking die steeds als excuus wordt gebruikt: Theo is Theo....
Waarmee men impliciet aangeeft dat Theo mag afwijken en zijn gedrag boven dat van de groep mag plaatsen kennelijk?!
Onzin natuurlijk, hij is een slecht voorbeeld voor de groep. Is daar op aangesproken en dat is volkomen terecht!

. “maar het ging niet alleen over dat ik meer op de bank zou zitten”, zegt de geboren Arnhemmer echter. “ook meer. Ik zeg niet wat. Dat blijft tussen de trainer en ik. Dat zal niet veranderen.”

Wat een slap gelul is dit zeg. Er is wat, maar dat zeg ik niet. Klink als puber gezanik. Zeg dan gewoon niks of zeg wat er is gebeurd. Nu maak je alleen jezelf belachelijk en probeer je FdB zwart te maken op een hele kinderachtige manier. Succes Vitesse met deze mooie voetballer met het karakter van een loser!

oh ja ik wil wel vechten voor een basisplek, maar dan moet er wel......hoezo gewoon doen ipv eisen stellen.....loser

Frank de Boer staat vandaag in de Volkskrant met een interview. Daarin zegt hij dat hij tegen Theo heeft gezegd dat hij niet voluit ging in de trainingen en op die manier niet het goede voorbeeld is dat hij in de ogen van de trainer zou moeten zijn. In die zin kun je vechten voor je plek ook wat duidelijker zien: de Boer eist 100% inzet, niet alleen tijdens de wedstrijd. Elke speler voor zichzelf, maar ook voor het team. Kennelijk zat daar de echte tegenstelling.
Theo Janssen is meer het Ierse type voetballer. Enigszins overdreven gesteld komen die drie keer per week dronken uit de kroeg, spelen een wedstrijd voluit, desnoods met twee gebroken benen, en met passie, en duiken dan de kroeg weer in. Misschien is de jeugd bij Ajax te kwetsbaar om dat als voorbeeld mee te krijgen, en botst het teveel met de oerserieuze instelling van Frank de Boer (meer iets voor Ronald??).
Veel succes bij Vitesse, Theo.

1 september 2012 om 09:37

Dit is excact de goede weergave van het verhaal.
Jammer dat Janssen zijn gram probeert te halen, terwijl het aan hemzelf te wijten is. Theo blijkt niet geschikt voor de top. Iets wat Munsterman ook liet doorschemeren toendertijd. Echter zolang het goed ging bij Twente werd dit geaccepteerd, later kwamen ook daar net als bij Ajax de irritaties.

Serieus!? Haha hoezo je maakt jezelf belachelijk. Meneer vind het nu in ene niet erg op de bank te zitten, maar meneer was toch oud en wilde wekelijks spelen.. Kom op hij kan niemand wijsmaken dat als hij op de bank beland bij Vitesse er echt wel problemen komen..

1 september 2012 om 09:26

Sinds wanneer is netjes antwoord geven een slechte eigenschap en maak je je daarom belachelijk? Ik ben nu juist heel nieuwsgierig naar Frank zijn antwoord. Theo geeft meerdere malen aan dit binnensmonds te houden terwijl de pers zoals gewoonlijk weer eens doordramt om alles te horen te krijgen. En zoals bekend heeft een mes 2 kanten dus er zal ook wel iets fout gegaan zijn bij Frank. Theo geeft netjes aan dat Frank iets heeft gezegd waardoor er geen vertrouwen meer is dus wat is er mis mee? Frank is nu een heilige bij Ajax maar let op mijn woorden als hij vertrekt bij Ajax is het een rat in de ogen van vele Ajax supporters. Zo werkt het nu eenmaal. Spelletjes worden bij voetbal niet alleen maar in het veld gespeeld maar ook erbuiten.

1 september 2012 om 16:25

Vermoeddelijk zal hij de waarheid te horen hebben gekregen. Voor velen is dit lastig te aanvaarden en gaan ze wijzen naar anderen i.p.v. iets met die kritiek te doen en jezelf te verbeteren.

1 september 2012 om 16:52

@jaakke

Waarschijnlijk is het niet bij je opgekomen dat een trainert ook verkeerde dingen kan zeggen, maar nee het is altijd de speler. Vergeet niet dan jullie trainer ook heeft zitten twitteren met diverse uitspraken ove Theo en die waren nog niet zo mild en gingen niet over de dingen die jij hier ff voorlegt dus kom niet met onzin aan als je niet weet waar je over praat en geloof me Theo heeft zich nog behoorlijk goed gedragen. Jullie staf is nog niet zo heilig als je denkt.

theo heeft alle recht om het onrecht/beeldvorming dat hij niet wou vechten om zijn plek recht te zetten, zonder daarbij in details te treden, dit vind ik correct. En theo was nou eenmaal een vd betere spelers van ajax, hoezo moet hij dan naar de pijpen dansen van frank de boer., dan heb je aan theo een verkeerde.

Zoals ik al vanaf het begin aangaf. Er is meer gebeurd tussen die twee. Of Jansen is te mondig voor Frank geweest of Jansen zijn gedrag is geen voorbeeld voor de jeugd geweest volgens Frank. Maar dat wisten ze van te voren. Daarom ook die hele poppekast met die die jeugdspeler van PSG wat Frank ineens zo'n topper vond, maar die in het 2e blijft spelen en de aankoop van deze zeer middelmatige middenvelder uit denemarken. Dit alles om Theo maar een stille afgang naar Arnhem te geven. Zeer zwak van De Boer !!

1 september 2012 om 09:24

Haha middelmatige middenvelder. Serieus man als je geen verstand hebt van voetbal reageer dan niet. Die kerel is één van de grootste talenten van Denemarken. Die aankopen worden gedaan met het oog op de toekomst. Ga lekker die Jansen poster van je een kus geven.

1 september 2012 om 09:27

Fubar, hij heeft het over Ilan Boccara...
Toch wil ik erbij zeggen dat Boccara niet in de plaats van Janssen is gekomen maar als eventuele opvolger van Anita.

1 september 2012 om 09:31

@fubar

Iedereen is vrij om te antwoorden hier en omdat Henk ook van mening is dat het mes aan 2 kanten snijd wil niet zeggen dat hij tegen Ajax is maar geeft alleen aan dat Ajax ook niet zo heilig is. Frank heeft zelf ook op zijn twitter nagetrapt en daar word volledig aan voorbij gegaan bij de pers. Misschien ook iets om te vermelden door VI of Vz.

1 september 2012 om 19:42

Ja middelmatige middenvelder die Poulsen ja. Een van de grootste talenten ? Die gozer is ver over de 30 man !! Wat weet jij er nou van. Met het oog op de toekomst ? Jij hebt je pilletjes niet gehad zeker ?

FdB heeft zelf ook nagetrapt op twitter nadat Theo weg is gegaan waarom word dat niet vermeld dan? Op EL staat het intervieuw en je hoort toch duidelijk dat de pers de woorden uit zijn mond probeerd te trekken en waarop Theo heel fatsoenljk zijn antwoord geeft. Maar word nu wel duidelijker dat er meer speelde dan alleen zijn basisplek en het bankzitten. Beetje te kort door de boch van bepaalde mensen hier om te zeggen dat het door de drank en het eten komt vind ik dus. Ajax is een leuk team aan het maken maar het betekend niet dat ze daar allemaal heilig zijn en geen fouten maken. Dit is iets wat tussen Frank en Theo speelt en daar wil de pers achter zien te komen waarna Theo heel netjes antwoord geeft dus ophef over niks.

Wat Janssen hiermee wil bereiken is mij een raadsel. Hij heeft z'n transfer en geniet daarvan. Wat is er nog meer in dat gespek gezegt? Misschien dat Theo moet afvallen en zich als een prof moet gedragen. Bijvoorbeeld niet drinken en roken...

Verder kan me dit dus echt niet boeien. Het leven gaat door...

Eerst Narsingh, nu Theo. Je kunt ook gewoon tegen de media zeggen: alles is afgerond hier kom ik niet meer op terug!! Dood en doodziek word je van al die stukkies met natrappen, slecht geevoel, zwart maken enz. Ga je op het voetbal storten en zorg dat je club hogerop komt. Hier heeft niemand wat aan. Misschien heeft ie gelijk maar houd of je mond of zeg alles. Nu stort de media zich erop, komen er wazige verhalen naar boven en komen der waarschijnlijk nog meer waar/onwaarheden naar boven. Je bent weg bij Ajax, je bent nu Thuis, je zit nu in je zo gewilde warme nestje, ga je daar op focussen. Beetje jammer dit.

1 september 2012 om 11:10

Theo laat zich natuurlijk niet voor lul zetten door Ajax. Dit heeft niets met natrappen te maken, maar even duidelijk maken dat hij niet wil worden weggezet door Ajax als de eerste de beste debiel zonder inzet terwijl het tegenovergestelde waar is. Man, wat is hij genaaid met de rol die hij kreeg bij Ajax.

Ajax flikt dit soort geintjes erg vaak, maar bij jongens met een beetje karakter moet je dat natuurlijk niet doen. Dit doet veel afbreuk aan het imago van Ajax, waardoor veel potentiële aankopen liever voor een meer fatsoenlijke club kiezen.

Alleen spelers met geen of weinig uitzicht kiezen nog voor Ajax als enige optie die hen vaak nog rest.

1 september 2012 om 16:31

Welke karakter heeft Janssen dan precies? Het is een zwakkeling.
Een soort Paul Gascoine in de dop.

Een fatsoenlijke club? Vitesse bijvoorbeeld, geleidt door mensen uit het bedenkelijke oliemileu uit Rusland. Daar waar criminaliteit hoogtij viert? Laat me niet lachen!

Ik heb veel sympathie voor Janssen. Frank de boer wil altijd het uiterste van zijn spelers ( terecht) Janssen zal nooit 100 % geven op trainingen dus dat botst automatisch.

1 september 2012 om 16:32

Ik heb dan ook meer respect voor de Boer in dit geval. Hij gaat waarvoor hij is aangesteld, het maximale in tegenstelling tot Janssen.

Theo, vertel nu een het hele verhaal ipv nieuwsgierig te maken!

Begrijpend lezen is niet iedereen gegeven zie ik al. Janssen zegt dat hij er geen problemen mee heeft op de bank te zitten, als dat komt omdat hij de strijd om zijn plek heeft verloren. Hij trapt hier ook helemaal niet na, zeker niet meer dan fdb, maar sommigen zijn blijkbaar op hun ego getrapt.

1 september 2012 om 13:34

Ten eerste heeft Janssen al vaker aangegeven dat hij een vervelend mannetje wordt als hij op de bank terecht komt. En nu heeft hij er opeens geen problemen mee? Houd op, hij is zich hier simpelweg aan het rechtvaardigen. Zo krom als wat.
Ten tweede trapt hij toch wel na. Hij zegt dat er 'meer' is gezegd dan hetgeen dat voor ons bekend is. Hiermee impliceert hij wat voor dubbelrol de Boer met de media en de speler speelt. Als er een trainer eerlijk tegen de media is, dan is het de Boer wel.

1 september 2012 om 20:17

@regulator

Jouw mening is gebaseerd op niets anders dan vooroordelen. En ik heb al gezegd: Janssen heeft er geen problemen mee als hij door concurentie op de bank beland en nog wel uitzicht heeft op een basisplek. Dat vertrouwen heeft De Boer hem dus niet gegeven, wat gewoon een amateuristische fout is.

Dit was natuurlijk ook de meest schimmige aankoop ooit van ajax.
.theo is vlak voor de kampioenswedstrijd tegen Twente gekocht, zodat ajax die wedstrijd kon winnen en na 7 jaar weer kampioen werd.
Wedstrijd en dus kampioenschap gekocht, concurrent verzwakt. Dat was het doel met Theo en nu kan hij na 1 seizoen weer gaan. Ajax heeft dit maar een kleine 3 M gekost.

1 september 2012 om 14:57

Je zoekt het weer in een complottheorie. Probeer je elke keer weer, is blijkbaar het enige wat je kunt. Alleen je argumenten zijn niet erg plausibel.
Laat Janssen in die wedstrijd nou zo'n beetje de enige van Twente wezen die zijn niveau haalde, scoorde toevallig de goal van Twente waardoor ze op 2-1 kwamen. Hoe logisch is het dan dat Ajax de kampioenswedstrijd heeft gekocht????????

1 september 2012 om 14:59

Janssen hield duidelijk in na de 2-1. Rosales kwam door op recht, Janssen hoefde alleen maar bij te sluiten voor de 2-2 , maar dit weigerde hij.
Een dag later stond hij in een ajaxshirt de pers te woord...

1 september 2012 om 16:35

Wat een eng persoon ben je als je dit soort dingen schrijft! Zoveel respect heb ik wel voor Janssen dat hij dat niet zal doen, daar geloof in niets van. Iedereen wil op dat moment kampioen worden. Helaas Staatsen was Ajax die middag de betere ploeg.

2 september 2012 om 12:57

Wat een naïef persoon ben je als je dit soort dingen schrijft!
Een dag later stond hij in een ajaxshirt de pers te woord, dus het kwam Janssen gewoon beter uit dat ajax won.

Ik moet Theo hierin wel verdedigen, het wordt hem gevraagd hij geeft netjes antwoord waarom die weg wou bij Ajax (al is dit geen bevredigend antwoord) hier kun je hem niets verwijten. Jammer dat het bij Ajax niet is gelukt maar ik denk dat Vitesse nu de perfecte stap voor hem is. Hier voelt die zich wel thuis en bij Ajax duidelijk niet, kan gebeuren.

Uhm, kunnen op paar dingen gokken denk.

1. Gewicht?
2. Roken?
3. Geen goede instelling?
4. Niet fit overkomen op trainingen?

Maar goed, maak niks uit het is gebeurt hij trapt ook helemaal niet na maar zegt dat ook andere dingen een rol heeft gespeeld. Theo succes bij Vitesse.

Frank heeft ongetwijfeld zijn teleurstelling ge-uit dat Janssen niet de leider was geworden die Frank hoopte te zien. O.a. door zijn luie mentaliteit en dat hij soms te dik was..

Er zou echt wel meer gezegd en gebeurd zijn tussen die 2, maar natrappen val nog wel mee, Theo zeg alleen dat er meer gezegd is, maar dat dat iets tussen Theo en Frank is, is niks mis mee, hij zou pas natrappen als hij het hele verhaal zou vertellen en dat doe hij niet, misschien hoopte de meeste dat wel ;

De ware Frank hebben we laats wel gezien, toen die extra drinkpauze ingelast werd, toen was hij ook al kwaad omdat er een tegen goal viel en het 5-1 stond, maar toen werd Frank al uitgelachen door Theo.
oh ja dat mag en moet zo he omdat het Ajax is !!!!!!!

Theo heeft voor zijn basisplek gevochten, getuige zijn goede invalbeurt tegen AZ, waardoor Ajax een nederlaag bespaard bleef.
Dat FdB geen people manager is, is getuige akkefietje El Ham ook wel gebleken. Ajax is een keiharde club en moet dat zijn om top te zijn/blijven. Ben toch benieuwd of daar ergens nog een menselijke maat te bespeuren valt.

1 september 2012 om 16:25

Beetje raar dat jij je mening puur baseert op El Hamdaoui. Het slaat dan ook nergens op om een oordeel klaar te hebben over Ajax en Frank de Boer.

1 september 2012 om 16:36

MEH is niet te managen. Die denkt dat het universum om hem alleen draait.

Zou Frankie boy niet met gevestigde spelers om kunnen gaan? Lit er wel op. Ben je iets mondiger dan kun je gaan. Hebben meer jongens las van uit de lichting van 88 beetje jammer

1 september 2012 om 14:59

De Boer zal zeker fouten maken, net als iedere trainer. Laat de Boer nou niet van de lichting 88 zijn, toen speelde hij nog niet in het eerste van Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren