Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona ontsnapt aan puntenverlies in Pamplona

Laatste update:

Barcelona speelt niet graag in het Estadio Reyno de Navarra, dat mag wel duidelijk zijn. De Catalanen gingen vorig seizoen al onderuit in het stadion van Osasuna (3-2) en hadden het zondagavond opnieuw ontzettend zwaar in Pamplona. Barça kwam in de eerste helft op achterstand door een treffer van Joseba Llorente en Osasuna kreeg na rust vervolgens behoorlijke kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Die bleven echter onbenut en dat werd afgestraft door Lionel Messi, die Barcelona met twee doelpunten aan een zwaarbevochten overwinning hielp: 1-2.

/

Tito Vilanova zal opgelucht ademhalen. Al direct na het eerste fluitsignaal werd duidelijk dat Osasuna Barcelona een zware avond wilde gaan bezorgen en de thuisploeg kreeg al in de eerste minuut een goede mogelijkheid via Álvaro Cejudo, die Víctor Valdés tot een redding dwong. De eerste mogelijkheid voor Barcelona was voor Alexis Sánchez, wiens zwakke schot gekeerd werd, en even later raakte Christian Tello de paal. Barcelona leek in de wedstrijd te groeien, maar vervolgens kwam Osasuna op voorsprong. Llorente tikte bij de tweede paal stijlvol een voorzet van Roland Lamah (ex-Roda JC) tegen de touwen. Voor Llorente betekende het zijn vijftigste treffer in de Primera División.

Barcelona moest in de achtervolging en Lionel Messi creëerde met een goede dribbel al snel een mogelijkheid voor Tello, maar het schot van de vleugelaanvaller werd gepakt door Andrés Fernández. Niet lang hierna had Andrés Iniesta de score moeten openen, toen hij werd gevonden door Sánchez en alleen voor Fernández kwam te staan. De bal schoot echter omhoog door een polletje, waardoor Iniesta het speeltuig verkeerd raakte en de inzet over het doel ging. Aan de overkant kwam Llorente dicht bij zijn tweede treffer van de avond, maar de spits kreeg de bal niet onder controle, waardoor Barcelona met de schrik vrijkwam.

/

In de tweede helft gebeurde dat nog een paar keer. Osasuna bood dapper tegenstand en Sisi kreeg een goede mogelijkheid, maar zijn inzet werd gekeerd door Valdés. Lamah schoot vervolgens net naast, voordat Nino dé kans op de 2-0 om zeep hielp. De aanvaller kwam in balbezit nadat Sergio Busquets naar de grond was gegaan en waar men bij Barcelona rekende op een vrije trap, daar besloot scheidsrechter César Muniz Fernández anders. Hij liet doorspelen en zag Nino de bal op de buitenkant van de paal schieten. Vilanova was woedend en werd naar de tribune gestuurd wegens commentaar.

Barcelona bleef in de wedstrijd en David Villa kwam als invaller in de ploeg. De aanvaller kreeg de opdracht om de gelijkmaker te forceren en dat lukte, al scoorde hij zelf niet. Pedro brak door op rechts en kreeg de bal met wat geluk bij Sánchez, die de bal breed speelde op Messi (1-1). Francisco Punal kreeg hierna rood wegens protesteren en Barcelona ging door en trok ook nog aan het langste eind, toen Pedro tien minuten voor tijd een lage voorzet gaf en Messi binnenschoot. Voor de Argentijn betekende het alweer zijn vierde doelpunt van dit seizoen, dat nu twee wedstrijden onderweg is. Woensdag speelt Barcelona in de return van de strijd om de Spaanse Supercup tegen Real Madrid.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is simpel, vandaag heeft Barca gewoon enorm veel mazzel gehad! De inzet was zeer matig, balcirculatie te laag en iedereen dacht dat het op 50% ook nog zou lukken. Bij de eerste goal hebben we de scheids mee en het geluk dat ie rood geeft waardoor je ook de 1-2 makkelijker maakt. Volgende keer Tello weer op de bank en Villa en/ of Pedro erin! Als dit de uitwedstrijden worden dit seizoen dan word je weer geen kampioen want dan loop je nog vaak genoeg tegen puntverlies aan!

26 augustus 2012 om 20:56

Ik denk niet dat dit jullie uitwedstrijden gaat worden.barcelona heeft het namelijk heel moeilijk tegen Osasuna.het is zo wat het zwart beest van Barcelona.ik had geen makkelijke match verwacht vandaag.maar wees blij dat je nog gewonnen hebt

26 augustus 2012 om 20:56

Je hebt de scheids ook 5 keer tegen ofzo. Neemt natuurlijk niet weg dat een buitenspelgoal en rood(!!) voor protesteren wel heel erg lekker zijn, en dat je daarvoor goed weg komt met alle kansen...

26 augustus 2012 om 21:02

Buitenspel goal, bedoel je die eerste, hij stond toch geen buitenspel bij de assist of bedoel je een andere pass?

26 augustus 2012 om 21:05

Er was een pass vlak voor de assist die buitenspel was.

26 augustus 2012 om 21:12

De eerste pass van de aanval op Alexis is buitenspel, niet ruim, maar wel goed zichtbaar.

27 augustus 2012 om 02:14

Oké, bedankt voor de info!

26 augustus 2012 om 20:58

Ik vond de inzet van Barcelona wel goed, iedereen wilde voor elkaar knokken. De concentratie en het geduld waren echter zwaar onder de maat. Verkeerde passes, als een kip zonder kop stuklopen op de verdediging in Pamplona en defensief geblunder domineerden het spel van Barça. Met een gelukje zijn we hier weggekomen.

26 augustus 2012 om 21:06

Inzet en voor elkaar knokken? Sorry maar ik heb het niet gezien. Ik vond iedereen laks, passes waren niet hard en niet zuiver en ook de pressie was vandaag maar matig. Maar ik ben blij met deze 3 punten, vorig jaar gingen we hier met lege handen naar huis.

26 augustus 2012 om 21:12

Als je vergelijkt met het verloren duel van vorig jaar (3-2) is dit wel een verbetering hoor. Er werd meer gevochten voor elkaar, en de lakse mentaliteit van Barça destijds is toch wel veranderd. Natuurlijk had het nog vele malen beter gekund, maar ben allang blij dat het nu wel voldoende was om de drie punten te pakken. Nu maar eens kijken wat onze rivaal ervan bakt.

26 augustus 2012 om 21:22

Als Barca fan moet je ook wat credits geven aan Osasuna die vroeg druk durfde te zetten.
Verder had Barca genoeg kansen om snel gelijk te komen.
Fabregas stelt al heel lang teleur. Misschien verstandig om met Xavi in uitwedstrijden te beginnen.
Messi kon nog alleen op de keeper af maar werd onterecht terug gefloten.
Doelpunt was buitenspel maar moeilijk te waarnemen.
Al met al is Barca goed weggekomen.

Geen goede wedstrijd van Barca, ze hebben het altijd moeilijk tegen Osasuna.
Maar de 3punten zijn binnen dat is het belangrijkste.

26 augustus 2012 om 21:03

Even een correctie. Ze hebben het moeilijk uit. Laatste 3 keer thuis : 8-0, 4-0 en 2-0 ;. Niet echt moeilijk.

26 augustus 2012 om 21:25

Je kan niet lezen, geeft een antwoord die haaks staat op die van de rest!

UIT hebben ze t lastig, Thuis verslaan ze bijna iedereen! Lees UIT...

Barca had t lastig en dit wasde slechtste wedstrijd ooit die ik me kan herinneren van Barca. Een gelijkspel zou verdiend zijn op zn plaats zijn geweest, maar als je lelijke/slechte wedstrijden ook wint, dan ben ik ook blij en de rest met mij ook.

Inpakken en wegwezen en de wedstrijd vergeten. Nog lastige uitwedstrijden te gaan!

Visca el Barca

26 augustus 2012 om 20:57

Ondanks dat hij niet goed speelde kan ik zo genieten van zijn ongeloofelijke kalme indruk en het feit dat hij er altijd staat op de belangrijke momenten. Een genie op voetbalschoenen al was het genie vandaag wel wat minder.

Het was echt verbazingwekkend slecht vandaag in Pamplona van de kant van Barcelona. De traditioneel zware wedstrijd tegen Osasuna was niet zoals we kenden van Barça, het spel zat vol strijd en zonder geduld. Vooral Alexis Sanchéz, Andrés Iniesta en Cristian Tello speelden zwaar onder de maat, vooral de eerstgenoemde ging constant voor eigen succes en verspeelde daardoor op cruciale momenten de bal. Ook Victor Valdés oogde onzeker; bij de normaalste situaties ramde hij liever de bal in de tribune dan de voetballende oplossing te zoeken. Zo kennen we hem helemaal niet. De 1-0 van Llorente kwam wel uit de lucht vallen, maar Osasuna had het wel aan de eigen inzet te danken dat het op voorsprong kwam. Daarna leek Barcelona de weg compleet kwijt te zijn door defensief geblunder van Puyol en Alba, waar de Pamploniërs bijna van profiteerden. Mijn opluchting was dan ook groot toen de grote kleine Argentijn Barça bij de hand nam en uiteindelijk de drie punten veilig stelde. Ik ben blij dat deze wedstrijd achter de rug is, zulke potjes zijn niet goed voor je hart.

Ik wil nog wel even de scheidsrechter uitlichten: tot drie keer toe werd er een buitenspelsituatie van Barcelona verkeerd beoordeeld. Tot grote frustratie werd keer op keer afgefloten terwijl Messi of Pedro één-op-één met de keeper van Osasuna kwam te staan. Gelukkig werd het niet fataal voor de Catalaanse club, maar het mocht wel even gezegd worden.

Even een kleine toevoeging, waar werd trouwens de rode kaart van Osasuna voor gegeven. Ik heb de hele situatie gemist; ineens had Piqué geel en de verdediger van de thuisgasten rood. Kan iemand me dat uitleggen?

26 augustus 2012 om 20:58

Aah daar was je Joostje, ik zag je plotseling niet meer in het live-meepraten, maar jij zat gewoon alvast rustig je verslagje te typen joh.

Ps. Het was 4x dat hij onterecht af floot, maar daar kan jij niks aan doen. Jij zat jouw samenvatting te typen, zal ik je wat vertellen, VZ schrijft zelf ook een verslag. Ik denk meld het maar even voor het geval dat je het niet wist.

26 augustus 2012 om 21:15

Iedereen heeft een ander wedstrijdbeeld ronaldinho10.....

Spel was echt niet best, totaal geen inzet! Toch mooi dat we gewonnen hebben. Wat hebben wij geluk dat we Messi hebben !! Hij speelde verder niet super, maar scoort er toch maar even twee. Verder gewoon deze wedstrijd snel vergeten en op naar de volgende, wat ook geen verkeerde is haha .

Matig spelen toch 2 keer scoren. Dat kunnen er niet veel. Wat een speler ongelofelijk.

26 augustus 2012 om 21:18

Matig, zeg maar gerust slecht, Messi speelde slecht. En dat zeg ik voor de eerste keer sinds (hoe lang?) Want hij haalt normaal gezien elke wedstrijd wel een 8 of 7. Vandaag een 3?

26 augustus 2012 om 21:32

Qua veldspel misschien een 3 maar als je 2x scoort en daardoor wint jou ploeg kan je nooit een 3 als eindcijfer krijgen. Minimaal een 6 puur en alleen omdat hij weer de wedstrijd beslist.

Wat zou Barca zonder messi zijn, hij brengt hun constant zelf de overwinning. Ik wil mezelf altijd laten geloven dat Ronaldo beter is, maar Messi is echt ongelofelijk. De helft van de prijzengeld die Barca afgelopen jaren heeft gekregen moet toch echt naar Messi.

Wow, Barca had vandaag ontzettend veel geluk! Maar ik als Barcafan ben blij voor de 3 punten voor Barca. En Messi.. 4 doelpunten 2 wedstrijden, waar ligt z'n grens?

Osasuna uit is altijd moeilijk.
Messi nu al op 4 goals, die gaat de 50 denk weer halen hoor.

Ik vind Barca een schitterend voetballende ploeg maar net zoals tegen Real Madrid helpt de scheidsrechter hen weer in de wedstrijd.. Die 1-1 was volgens mij toch wederom buitenspel en als die niet was gevallen dan denk ik dat de match heel anders was uitgedraait. Zeer zuur voor Osasuna, Barca ontsnapt hier aan duur puntenverlies. Natuurlijk laat Messi zoiets niet snel liggen, is vandaag nogmaals duidelijk geworden.

Ohja, wanneer schaft vz nu eens eindelijk die belachlijke duimpjes af? Zijn genoeg leden die het nut er niet van inzien, idem ik.

26 augustus 2012 om 20:57

Je hebt hopelijk ook gezien dat Barcelona een heel aantal keer benadeeld is vandaag. Dat de scheids bagger is, ben ik wel met je eens.

26 augustus 2012 om 20:57

Waarom zeg je er niet bij dat Barca ook benadeeld werd door de scheids.
Ze werden 3 keer onterecht afgevlagd, terwijl ze daaruit konden scoren.

26 augustus 2012 om 20:58

Het was volgens mij twee keer onterecht buitenspel.

26 augustus 2012 om 21:02

3 keer in de 1ste helft, en 1 keer Messi op het einde.

26 augustus 2012 om 21:04

Ze werden 4 keer onterecht afgevlagd!

26 augustus 2012 om 21:06

Minimaal 3x maar volgens mij 4x en als Messi alleen op de keeper afgaat is het 75% een goal in mijn ogen!

Al met al vond ik het een terechte uitslag al was het spel zeer slecht!

26 augustus 2012 om 21:09

Tip09

Je hebt gelijk maar Chimaera let niet zo goed op tijdens wedstrijden van Barcelona. Hij let alleen op het feit of Barcelona wordt bevooroordeeld. Maar ik snap hem aan de andere kant ook wel want een overwinning leek hel ver weg totdat Messi 2x scoorde.

27 augustus 2012 om 00:41

Hou je toch stil man. Als je mijn reacties leest weet je dat ik vrijwel nooit negatief ben over Barcelona. Echt man, heb je een plaat voor je kop gehad man?

26 augustus 2012 om 20:58

En daarvoor en daarna hielp de scheids ze ook uit de wedstrijd door constant te fluiten en 4 keer onterecht af te vlaggen. En dat buitenspel tegen Madrid vind ik zon onzin. Als je helemaal buitenspel staat okee. Maar een kwart v an je lichaam..

26 augustus 2012 om 20:58

En als de scheids aan de andere kant al die één op één kansen van Barcelona niet steeds onterecht affloot en gewoon door liet gaan was het voor de pauze al beslist. Wat is je punt?

26 augustus 2012 om 20:58

Als je al zegt dat het volgens jou buitenspel is zegt mij al genoeg.
Dat de grensrechter dat een keer over het hoofd kan zien is vrij normaal.
Jij weet het niet zeker en je hebt zeker een paar keer de herhaling gezien.
Dat heeft een grensrechter helaas niet dus in mijn ogen kan het een keer.
En ze fluiten ook vaak zat wanneer het geen buitenspel is.

26 augustus 2012 om 20:59

pff volgens mij heb jij de verkeerde wedstrijd gezien.
scheidsrechter floot de hele tijd barca buiten spel terwijl het niet zo was.
de laatste keer wou messi der zelfs wat van zeggen want hij stond makkelijk 2 meter voor de verdedigers en nog floot de scheids voor buitenspel.
belachelijk hoe slecht de lijnrechters en scheidsrechters zijn.
we zijn veel beter af zonder ze ! camera's neer hangen en dan met een jury systeem werken zou veel beter zijn.

26 augustus 2012 om 21:01

Ik weet ook wel dat die lijnrechter in de eerste helft er een paar keer naastzit. Verandert dat iets aan het feit dat die goal niet moet goedgekeurd worden? Dacht het niet. Dat je andere fases erbij haalt staat los van die goal, al was de match dan waarschijnlijk al anders geweest ja.

Ene zegt hier dat het twee keer onterecht was, de andere drie en zelfs ene vier.. Hebben zij dan ook allemaal een andere match gezien? Dacht het niet.

26 augustus 2012 om 21:12

Het verandert inderdaad niets, maar het zegt wel iets over hoe triest jij redeneert. Wat jij doet is hetzelfde als een wedstrijd analyseren die in 7-1 is geëindigd en alleen over dat ene doelpunt van de verliezende ploeg te praten en te zeggen hoe geweldig die wel niet was terwijl je die 7 goals van de anderen die toch net wat belangrijker waren totaal over het hoofd ziet en er geen aandacht aan besteed. Een beetje krom en onlogisch inderdaad.

26 augustus 2012 om 21:31

Ik heb twee keer geteld alleen zijn het er geloof ik meer geweest aangezien ik soms niet heb opgelet. Of het nou 1x was of 5x, hetzelfde gebeurt bij Barca en de pass op Alexis was zeer, zeer waarschijnlijk de 1-1 met alle ruimte 1 op 1 die hij had.

26 augustus 2012 om 21:01

De een compenseert de ander, dus bij deze ook weer rechtgetrokken!

26 augustus 2012 om 21:02

ach ach ach... kijk a.u.b. ff naar de fouten in het nadeel van Barça.. vind dit een beetje kortzichtig en typisch van je ..

26 augustus 2012 om 21:05

En de fouten tegen Barca praten die goal goed? Dat is pas kortzichtig. Ik heb ook nergens gezegd dat de scheidsrechter heel de wedstrijd voor barca was?

26 augustus 2012 om 21:11

Snap je niet dat het daar niet om draait. Het buitenspel geval van Alexis bij de goal was niet direct van toepassing op de goal er gebeurde daarna nog 2 acties. Pedro die aan de zijkant voorbij gaat en de bal voorlegt, die vervolgens werd onderschept door de verdediger, en vervolgens pas bij Alexis kwam die hem toen goed aflegde op Messi.

26 augustus 2012 om 21:02

Leuk en aardig dat je ze een schitterende voetballende ploeg vindt, maar als je zo objectief wilt zijn, wil je dan graag de onterechte buitenspel gevallen ook erbij vermelden.
1e helft Messi duidelijk geen buitenspel, vervolgens Tello duidelijk geen buitenspel en de 2e helt Messi ook duidelijk geen buitenspel. Met de kanttekening dat alle gevallen de spelers zo goed als 1 op 1 kwamen te staan tegenover de keeper.

26 augustus 2012 om 21:34

Als die 1-1 niet viel was de wedstrijd anders uitgedraaid, maar als er niet werd gevlagd voor buitenspel meerdere malen voor Barcelona dan was de wedstrijd ook anders uitgedraaid en dan was het eerder 1-1 geweest.

Ik ben het wel met je eens dat die duimpjes weg moeten, voegt niks toe.

Slechte wedstrijd..
Messi held, bedankt voor de 3 punten!
Nu snel vergeten en richten op Real Madrid woensdag.

26 augustus 2012 om 21:01

Inderdaad weer Messi, we mogen niet al te afhankelijk van hem worden hoor. Net zoals vorig seizoen, en zo miste we hem tijdens de beslissende matches; omdat z'n tank op het laatst leeg was.

Maar ik heb vertrouwen in Pedro en Villa; Alexis is andere koek, een wat slappere koek.


26 augustus 2012 om 21:03

Klopt, we hebben gewoon te weinig scorend vermogen als Messi het niet doet..
Villa is denk ik nog niet op 100%, maar hij zou de reddende engel kunnen zijn.
Daarom had ik liever Neymar zien komen in plaats van Song..

26 augustus 2012 om 21:07

Villa gaat het dit seizoen goed doen; ik herinner me de dip van hem en Pedro overigens. Toen zag je ze beide echt teveel pingelen en teveel voor het doelpunt willen gaan.

Momenteel zie ik ze meer de combinatie opzoeken, zie ze meer voor de simpele oplossing zoeken; Zit toch meer structuur in.

Neymar zou het spel kunnen openbreken wanneer een ploeg goed aan het verdedigen is, zoals vandaag.

Maar Neymar is duur en nu met al deze voorhoede spelers overbodig.

Wat een moeizame maar terechte overwinning.
Barcelona was beter maar kon moeilijk scoren door goed verdedigend werk van ossasuna.
En de keeper was in vorm hij pakte bijna alles.

Zoals gewoonlijk weer een (omgekochte) drama scheids in Spanje, gelukkig prikte de beste speler van de wereld er nog even 2 in want anders hadden die gasten Barcelona wéér dure punten gekost. Dat buitenspel van Alexis lieten ze waarschijnlijk doorgaan om het niet zo op te laten vallen, maar met die duizenden fouten aan de andere kant is ze dat niet bepaald gelukt.

Barcelona zal dit seizoen in uitwedstrijden boven zichzelf uit moeten stijgen, want anders heb je net als vorig seizoen veel kans dat je vaak genaaid zult worden en je het uiteindelijk toch zal moeten afleggen tegen Real Madrid.

Maar gelukkig zijn de 3 punten binnen. Iniesta speelde trouwens ondanks dat hij niet veel aan die gemiste kans voor open doel kon doen omdat de bal twee keer vervelend opstuiterde één van zijn slechtste wedstrijden ooit. Pedro en Xavi vielen goed in, vooral Pedro is nu echt een genot om naar te kijken als je dat vergelijkt met vorig seizoen.

26 augustus 2012 om 21:02

Omgekochte scheids? Hij benadeeld jullie een aantal keer, maar ziet ook een buitenspel goal - net als tegen Real - over het hoofd waardoor jullie alsnog terugkomen in de wedstrijd. Dan geeft hij ook nog eens rood voor protesteren en dan zeg je dat de scheids tegen jullie was. Wanneer is hij dan wel eens voor Barcelona? Als hij vier spelers van de tegenstander eruit stuurt en vijf buitenspel goals laat tellen?

Men gaat gewoon verder waar men vorig seizoen aan begon...4x duidelijk geen offside waarbij je 1 op1 met de keeper komt te staan. Het eerste doelpunt van Ossassuna komt ook na zo'n fase waar er eigenlijk voor Barca moest gescoord worden , maar de grens beslist anders.

Verder leek Alexis mij bij de 1-1 ook offside. Sanchez speelde trouwens echt slecht, in de pits is hij beter. Laat hem gewoon in het centrum spelen als hij speelt, want Pedro en Villa in deze vorm zijn beter. Vooral Pedro was een verademing in de 2de helft.

Iniesta speelde echt verschrikkelijk slecht evenals Messi. Dit is echt zijn slechtste wedstrijd in 3 jaar . Althans van wat ik me kan herinerren.

26 augustus 2012 om 21:00

Waarom zijn de spelers zo laconiek? Ik snap het niet. Nieuwe coach, nieuwe spelers. Ik zie echt een gebrek aan motivatie, of respect of discipline. Noem het hoe je het wil, maar dit kan toch echt niet de nieuwe norm zijn? Om enkel in topwedstrijden te gaan presteren....

Of hebben ze het nog hoog in hun bol vanwege EK winst?

26 augustus 2012 om 21:04

#zola

De instelling tijdens uit wedstrijden is inderdaad erg slap, ze beginnen ook veel te nonchalant telkens, waardoor je telkens heel vroeg op achterstand komt.

Dit is een serieuze issue, hier moet zwaar aan gewerkt worden.
Puyol moet in de kleedkamer gewoon een Troy of Gladiator speech houden; zodat iedereen gewoon opgefokt de kleedkamer uitkomt. : )

26 augustus 2012 om 21:09

Was qua wedstrijd instelling de slechtste wedstrijd in tijden, man ik ergerde mij dood, hoe laks spelers speelden. Van Messi tot Iniesta...echt iedereen speelde bedroevend slecht.

Ik weet niet wat het is en misschien had puntenverlies vandaag wel goed gedaan om weer met beide voetjes op de grond te staan. Want je kan niet 1 dag Real deklasseren tot promovendus en de volgende dag overlopen worden door Ossassuna.

Anyways, zei vooraf al dat het moeilijk zou worden, In Baskenland pakt men zelden gemakkelijk de 3 punten , vorig seizoen hebben we er nog verloren met 3-2 al waren de condities toen echt héél anders. Nu maaktte Barca het zichzelf moeilijk en vorig seizoen waren dat blessures en een belachelijk veld.

26 augustus 2012 om 21:11

Zola dit was vorig jaar al het geval en heeft ons de titel gekost, helaas gaan ze dit jaar op dezelfde voet verder. Daar moet echt wat aan gebeuren anders loop je tegen veel te veel (onnodig) puntverlies aan.

26 augustus 2012 om 21:24

Messi helpt ons vaak wanneer het totaal niet loopt, ook hij was vandaag inderdaad minder dan normaal; maar voldoende aanwezig voor een overwinning.

De instelling is niet omgetoverd tot positieve motivatie, dus het word nog moeilijk dit seizoen; op één of andere manier lukt het Barca niet om gemotiveerd te zijn tijdens de uit wedstrijden.

Het begint ook altijd erg nonchalant, slechte passing, en totaal geen druk op de opponent etc.

26 augustus 2012 om 21:53

Ik begrijp dat het vrij frustrerend moet zijn omdat te zien. Ik had hetzelfde probleem vorig seizoen, alsof het op was. Maar bij jullie is dat het verre van. Als je ziet hoe Barca Madrid molesteerde, vraag ik mij af waarom niet hier ook? Of is Mourinho koning in het makkelijk maken voor Barca om te kunnen domineren en word Barca beetje overschat?

Ik ben echt zeer benieuwd naar de oorzaak, want je kan niet 3/4 jaar alles domineren en zoek spelen en dan opeens dat helemaal kwijt zijn...

Willen degenen die altijd zeggen dat Barca altijd de scheids tegen heeft en Real mee zich even melden?

26 augustus 2012 om 20:58

Lol vandaag was het niet anders hoor?

26 augustus 2012 om 20:59

Rood voor de tegenpartij (volgens twitter was het onterecht) en een buitenspelgoal vind ik aardig de scheids mee hebben. Heb de wedstrijd namelijk niet gezien.

26 augustus 2012 om 21:01

Dat jij alles van twitter gelooft zegt veel, kijk beter naar je clubje die nu begint in plaats van slap te lullen.

26 augustus 2012 om 21:01

In de eerste helft werd nog twee keer onterecht Barcelona afgevlagd voor buitenspel, terwijl ze vrij voor de keeper werden gezet..heft elkaar weer redelijk op dacht ik zo.

26 augustus 2012 om 20:58

Jaa toch? Noem een moment waar Real de scheids meegehad heeft op een moeilijk moment?dat kunnen ze niet, maar Real moet weer zo winnen dan kunnen we zie wie de beste is;

26 augustus 2012 om 20:59

Het wordt nu een wedstrijdje tussen Barca en Real, wie het minste scheidsvoordeel zou hebben. Dat terwijl ze beiden veruit het meeste meekrijgen van alle clubs in Spanje. Beide moeten niet zo zeiken.

26 augustus 2012 om 21:00

Waar heb je het over? fluit de scheidsrechter normaal had het makkelijk 1-4 kunnen staan. Dit soort onzinnige praatjes verbloemen die omgekochte titel van vorig seizoen niet hoor.

26 augustus 2012 om 21:01

ja hoor. 4x onterecht buitenspel gevlagd. Overtreding op Busquets gemist, Penalty voor het vasthouden van Alba niet bestraft. Achja zie wat je wilt zien vent. 1-2 verdiend gewonnen.

26 augustus 2012 om 21:01

Hier ben ik....

Waar slaat dit nou weer op...je wordt 4x onterecht teruggefloten voor buitenspel terwijl je 1 op1 met de keeper komt te staan. de 1-0 zou nooit gevallen zijn als de grens geen flater had begaan en er werd gescoord, want direct daarna scoort Ossassuna. Zelfde Scenario tot 4x toe. Bij de 1-1 kwam Sanchez ook terug uit buitenspel inderdaad. maar 4-1 verhouding...

Verder zag ik niet waarom Punal rood kreeg, maar was dus zijn tweede gele kaart voor protesteren. Dat is onterecht in mijn ogen, tenzij hij iets tegen de scheidsrechter heeft gezegd wat niet toelaatbaar is. Maar 2de gele kaart voor protesteren is echt belachelijk.

26 augustus 2012 om 21:01

Hier ben ik....

Waar slaat dit nou weer op...je wordt 4x onterecht teruggefloten voor buitenspel terwijl je 1 op1 met de keeper komt te staan. de 1-0 zou nooit gevallen zijn als de grens geen flater had begaan en er werd gescoord, want direct daarna scoort Ossassuna. Zelfde Scenario tot 4x toe. Bij de 1-1 kwam Sanchez ook terug uit buitenspel inderdaad. maar 4-1 verhouding...

Verder zag ik niet waarom Punal rood kreeg, maar was dus zijn tweede gele kaart voor protesteren. Dat is onterecht in mijn ogen, tenzij hij iets tegen de scheidsrechter heeft gezegd wat niet toelaatbaar is. Maar 2de gele kaart voor protesteren is echt belachelijk.

26 augustus 2012 om 21:01

die goal had inderdaad afgekeurd moeten worden. Maar geluk vertel je er even niet bij dat barca 4tig keren onterecht werd afgefloten. Of zie je dat dan weer niet?

26 augustus 2012 om 21:04

Het klopt dat ik het dat nou weer niet heb gezien. Ik kreeg via verschillende berichten binnen dat Barca onterecht had gewonnen door onterecht rood en een buitenspelgoal.

26 augustus 2012 om 21:11

Dat zijn waarschijnlijk mensen die iets tegen Barca hebben. De 1-1 was inderdaad buitenspel. Maar je weet niet of het onterecht rood is, want men weet niet wat de speler van Osasuna heeft gezegd tegen de scheidsrechter. In Spanje (en Italie) zijn ze altijd zeer streng als er commentaar wordt gegeven aan de scheidsrechter, dus dan moet je dat maar niet doen. Dit is gewoon stom van die speler van Osasuna, want hij benadeelt zijn team door dom commentaar te leveren. De 1-1 zou toch niet meer worden afgekeurd.

Bovendien heeft de scheidsrechter ook Barca benadeeld door 4x onterecht af te fluiten voor buitenspel. Anders was Barca 4x doorgebroken en konden ze vaker scoren.

26 augustus 2012 om 21:13

Zwak van je. Je hebt de wedstrijd zelf niet eens gezien, maar op basis van éénzijdige informatie kom je hier toch ff groot doen. Had wel beter van je verwacht eigelijk.

26 augustus 2012 om 21:18

Magicfeet : ik wil je even meegeven dat Barca weer vier keer compleet ten onrechte werd afgevlagd ; niet echt kenmerken van arbitrage in je voordeel.

De ref (eigenlijk zijn assistenten ) waren gewoon slecht, net als Barcelona trouwens.

3 punten is het belangrijkst vandaaag. Wat een lelijke shirts zeg van Barcelona. Die Nike mensen moeten de voetballers niet zo voor lul laten lopen. Dat van Man U is toch ook geen voetbal shirt?

En voor de mensen die gaan zeuren over die buitenspel goal. Barcelona is ook 4 keer onterecht afgevlagd terwijl ze vrij doorgang hadden. De arbritage maakte er vandaag een potje van.

26 augustus 2012 om 20:58

@ remon_

Inderdaad. Ik kan niet kiezen tussen Man Utd en Barcelona. Allebei een afschuwelijk thuis- en uittenue.

Verder heb ik niet heel veel meegekregen van de wedstrijd, alleen de laatste 20 minuten gezien. Osasuna maakte een gretige indruk. Barcelona heeft het bij Osasuna wel vaker moeilijk. Eerste doelpunt was inderdaad buitenspel.

26 augustus 2012 om 21:09

Ik vond dit uittenue ook verschrikkelijk want geef mij het oude zwarte of oranje maar!

26 augustus 2012 om 21:09

@hen_nie

Osasuna is traditioneel lastig, geldt ook voor ploegen als Bilbao en Getafé.

Puur omdat ze 200% geven tegen Barca en het spelletje van Barca prima weten te ontregelen, ze zetten echt meer dan 70 minuten druk en geven nooit op.

Dit gaat echt nergens meer over. Osasuna was de betere en toonde veekracht tegen Barça, maar de scheids moest de Catalanen weer eens helpen. Frustraties frustraties ...

Er was 2 (!) keer buitenspel bij de 1-1, er werd 2 keer buitenspel gepasst en nog werd er niet afgefloten. Een Osasuna-speler die rood krijgt voor het protesteren en Messi die 70 minuten niets laat zien en opeens 2 goals maakt. Osasuna had meer verdiend.

26 augustus 2012 om 21:00

Het was volgens mij een keer buitenspel, bij de tweede pass van Pedro op Messi stonden ze op een lijn.

26 augustus 2012 om 21:00

Ja, de scheids/arbitrage heeft de Catalanen echt geholpen door drie keer, waarvan twee situaties op een 1-op-1 zouden uitlopen (messi en Tello), voor buitenspel te fluiten terwijl dat totaal niet het geval was.

26 augustus 2012 om 21:01

Wat ik eerder heb gepost, is ook bij jou van toepassing. Je hebt hopelijk ook gezien dat Barcelona een heel aantal keer benadeeld is vandaag. Dat de scheids bagger is, ben ik wel met je eens.

Het verhaal heeft twee kanten en dat weet jij net zo goed als je de wedstrijd hebt gevolgd.

26 augustus 2012 om 21:01

@cabral

Messi speelde inderdaad matig en ik was al heel blij met de 1-1 aangezien Barcelona vandaag inspiratieloos speelde. De combinaties liepen niet ook mede door toedoen van goed druk zetten van Osasuna en het onnauwkeurig spelen van Barcelona.

Daarnaast vind ik het wel heel makelijk van jou door te zeggen dat Barcelona 2x buitenspel stond toen die goal viel wat helemaal niet zo is. Alexis wel maar Messi in het vervolg stond op 1 lijn. Ook vergeet je even te vermelden dat Barcelona zelf 4x is terug gevlagd vanwege buitenspel terwijl daar geen sprake van was.

26 augustus 2012 om 21:07

ja joh Osasuna heeft misschien 3 kansen gehad terwijl Barca er in de eerste helft al 5 had.

Zo wat een vervelende wedstrijd die dit jaar in winst wordt omgezet. Messi matig, Iniesta matig, Alexis matig (tot hij in de spits werd gezet). Ben blij met de 3 punten en de 1-1 had nooit goed gekeurd mogen worden maar ik verbaas me altijd over de leden die spreken over dat Barcelona de scheids mee heeft.

Barcelona is namelijk 4x ten onrechten terug gevlagd voor buitenspel (dus snap wel dat die grensrechter het gevalletje van Alexis over het hoofd zag). Nu ons op maken voor aankomende Woensdag en deze wedstrijd snel vergeten. En Messi alhoewel hij matig speelde gewoon weer 2 hele belangrijke doelpunten.

26 augustus 2012 om 20:57

4x onterecht? Ik telde maar twee keer hoor.

26 augustus 2012 om 20:59

Oke de eerste was op Alexis de 2e op Messi de 3e op Tello en de 4e was weer op Messi rond de 87 minuut. Maar ik snap dat jij dat niet wilt geloven.

Ps heeft nu nog niemand die panna gezien van Alves tegen C.ronaldo??

26 augustus 2012 om 21:00

Zoieso 2/3 keer voor de 1-1. En 1 keer na de 2-1. Teon stond Sanchez dacht ik buitenspel en Messi niet. Maar Messi ging achter de bal aan.

Dan kom je op 3/4.

26 augustus 2012 om 21:00

@19messi33

Haha, wat is dat nou weer voor bericht man? Rot toch een eind op man. Je kan ook nooit eens normaal reageren. Ik dacht dat het twee keer onterecht was en dan zeg je 'ik snap dat jij dat niet wilt geloven'. Haha, omdat ik nou eenmaal voor Real Madrid ben?

Rot een eind op man.

26 augustus 2012 om 21:05

Chimaera

Ik snap dat je geirriteerd bent vanwege het feit dat Barcelona nog teriug is gekomen van een 1-0 achterstand.

En dat laatste is gewoon vanwege het feit dat Madrid fans maar bezig blijven over die actie van Ronaldo bij Pique waar het rendement van jullie grote ster weer eens 0,0 was. Daarom zet ik dat daar neer en nee niet omdat jij een madrid fan bentwant dat wist ik niet eens om heel eerlijk te zijn.

26 augustus 2012 om 21:10

Je snapt het nog steeds niet hé. Ik doelde helemaal niet op die panna van Ronaldo. Ik bedoelde deze zin :

Maar ik snap dat jij dat niet wilt geloven.

En nee, ik ben helemaal niet geïrriteerd door Barcelona. Ik erger mij gewoon aan sommige leden.

26 augustus 2012 om 21:16

Ik geef je een duimpje omhoog gezien het feit dat het je dus wel iets boeit aangezien je er op reageert.

26 augustus 2012 om 21:05

Als er een buitenspelgoal valt denkt iedereen dat de scheidsen in het voordeel van Barca fluiten dat vind ik belachelijk want een scheids is geen robot die alles kan zien is ook maar een gewone mens met 2 ogen en zien soms het buitenspel niet het gaat allemaal zo snel af en toe en dan is het heel moeilijk voor alles te zien en de scheidsen moeten ook snel beslissen.barca heeft het gewoon vandaag niet makkelijk gehad het gaat niet altijd even gemakkelijk als andere wedstrijden en Barca mag Messi vandaag zeer hart bedanken.

ze hadden het zeker moeilijk maar met nog 14 minuten te gaan komt messi te voorschijn. haha dat heb je met barca of real ze hebben maar 10 minuten nodig om 2 x te scoren en alsnog de 3 punten binnengehaald jammer..

Messi een wereldspeler hij heeft het verschil weer gemaakt met twee doelpunten ze hadden sinds 1960 niet meer een achterstand weten om te buigen bij Osasuna tot winst en het is vandaag na 52 jaar weer eindelijk gelukt. Proficiat Barca en natuurlijk Messi.

Barca heeft weer eens zoals gewoonlijk gewonnen door de scheids, het kan ook niet anders als het moeilijk wordt hebben ze altijd de scheids mee. Jammer want ik heb ze nog nooit echt met eerlijke strijd zien winnen.alle grote jongens weten het, vraag het maar aan Ibra en Drogba..

Osasuna respect hoe jullie hebben gespeeld, maar je kan niet winnen van 12man. Messi weer 2goals mee...

26 augustus 2012 om 21:03

En jij hebt ook de wedstrijd niet gezien? In de eerste helft kon Barcelona ook twee keer voor de keeper komen, als er niet onterecht afgefloten werd..

Respect voor Osasuna. Wat kan die ploeg het Barcelona toch lastig te maken. Heerlijk fysieke ploeg en wat een strijd kracht. Ook een geweldig publiek.

Een winst partij voor Osasuna of gelijkspel vond ik eerder terecht. Ze moeten toch echt wat aan de arbitrage doen hoor. Allemachtig, 2x onterecht buitenspel voor Barcelona. En voorafgaand bij het doelpunt van Messi was het buitenspel van Sánchez. Lachwekkend.

Was het nou direct rood of 2x geel?

In ieder geval, helaas 3 punten voor Barca, maar gefeliciteerd Barca, jullie hebben er wel voor gevochten en de 3 punten over de streep getrokken, ondanks de arbitrage.
Hopelijk vanavond Real ook 3 punten erbij, Messi is al weer flink op stoom overigens. 4 goals in 2 wedstrijden, tja, worden er 55 dit seizoen?

Spel was niet echt goed.

Sanchez speelde redelijk matig. Liep heel veel buitenspel en is erg beperkt met alleen zijn rechter moet ik zeggen. Tello bracht ook weer niks. Je ziet dat het met Villa echt stukken beter loopt. Ook loopt het op het moment nog beter met Xavi dan met Fabregas. Helaas, want Fabregas is echt een fenomenale middenvelder!

Vond overigens die Aribas, de keeper van Osasuna, Lamah, Llorente, Sisi en die ene grote vent op het middenveld echt goed spelen. Die grote is die Franse avonturier (zoals Sierd de Vos zei haha)

Barca komt weer is goed weg. Het is dat ze Messi hebben wat moeten ze zonder hem. Scheids was weer drama lekker een buitenspelgoal net zoals vs Real Madrid vorige week blijft opvallend 2buitenspelgoals die gewoon goedgekeurd worden.

Gewoon weer 3punten en daar gaat het ten slotte om, Barca is in mijn ogen toch titelkandidaat nummer 1.

Dramatisch was het om eerlijk te zijn, gelukkig gewonnen.

Fabregas kan het spel van Barcelona niet aan, die moet echt zwaar banken. Thiago schat ik nu al veel hoger in, moet je nagaan over de toekomst.

Alexis kan het spel van Barcelona ook niet aan, komt vooral techniek te kort, leuke breedte spelers maar voor de basis kan je ermee punten verspelen, helemaal in uit-wedstrijden tegen dit soort fysiek sterke tegenstanders. Pedro er dus duidelijk in.

Tello is wat licht, misschien verhuren? Lijkt me de beste optie, thuis is hij wel goed met het publiek erachter.

Valdes; Alves, Mascherano, Pique, Alba; Xavi, Busquets, Iniesta; Pedro, Messi, Villa.

De ideale opstelling

Barcelona heeft de 3 punten binnen, gelukkig, Messi weer de man. Nu maar hopen dat Real gaat verliezen. Komt wel goed met Barca, ik maak me niet druk.

3 punten op zak en wegwezen. Slechtste wedstrijd van Barca in tijden. Messi, ondanks dat we je niet hebben gezien, bedankt voor de 2 hele belangrijke goals.

Ze blijven maar uit buitenspel scoren en de scheidsrechters vinden het prima. Nu weer gewoon buitenspel nadat de scheidsrechter die donkere speler van Osasuna hinderde waardoor Messi op doel af kon rennen. Dat is de 1-1 die ze in de zadel helpt en dan krijgt Puñal ook nog rood voor mekkeren over buitenspel. Ongelooflijk.

26 augustus 2012 om 21:01

Daarnaast ook een stuk of 4x onterecht teruggefloten. Wel ff het hele plaatje illustreren ipv alleen de delen die jou goed uitkomen.

26 augustus 2012 om 21:05

De 1-0 zou ook nooit gevallen zijn als enkele seconde daarvoor Barca de 0-1 zou hebben gemaakt, ow was even vergeten dat de grens tot 4x verkeerd was wat betreft buitenspel...

Barca komt 4x 1 op 1 met de doelman en hadden moeten scoren, maar daar wil jij weer niets van weten?

26 augustus 2012 om 21:56

Ik ben na rust ingeschakeld en oordeel puur op wat ik zie. In die tweede helft werd volgens mij Sanchez onterecht teruggefloten. Heb alleen dat gezien dus misschien dat de andere drie in de eerste helft waren. Dit is nu de tweede keer in vier dagen tijd dat jullie in de zadel worden geholpen door de scheids. En maar blijven klagen zo goed als elke wedstrijd. Niet jij hoor maar genoeg Culers.

26 augustus 2012 om 22:03

Die andere 3 waren idd in de eerste helft en een daarvan zelfs vlak voor de 1-0 van Llorente. Dus ipv dat Barça 1-op-1 met de keeper kwam was het Osasuna dat de goal scoorde. Daarna nog 2x onterecht teruggefloten van een 100% kans. Vandaag werd Barça dus echt niet in het zadel geholpen. De scheids was gewoon slecht en nadat Barça hem 3x tegen had, hadden ze hem een keertje mee en daarna nog een keer tegen.

26 augustus 2012 om 21:02

En ze wilden 3 of 4 keer in niet buitenspel scoren en toen werd er wel gevlagd! Sommige dingen heffen elkaar een beetje op dus wilt u stoppen met zeuren?

26 augustus 2012 om 21:04

Inderdaad, de speler werd op t middenveld gehinderd, Barca kan door naar het doel, Alexis staat buitenspel, Barca scoort...

26 augustus 2012 om 21:05

Iedere blinde heeft ondanks al deze praatjes kunnen zien dat Barcelona in deze wedstrijd veruit benadeeld is, nogmaals dit soort onzinnige praatjes verbloemen jullie omgekochte titel van vorig seizoen niet.

26 augustus 2012 om 21:33

Het begint toch aan hun geweten te knagen lijkt het..

26 augustus 2012 om 21:14

Scheidsrechter was van beide kanten slecht he... barca was daarvoor ook al 2x onterecht teruggevlagd.. Over de rode kaart ben ik het wel eens, dat was echt een belachelijke beslissing. Je zegt trouwens dat ze maar uit buitenspel blijven scoren.. Ik neem aan dat je doelt op de goal van pedro tegen madrid, maar dat was geen buitenspel is uiteindelijk gebleken

26 augustus 2012 om 21:27

Ik vind je de meest objectieve Real Madrid supporter hier en heel vaak geniet ik van het lezen van je reacties alleen ben ik het nu wel met je oneens. Tuurlijk Osasuna heeft hier op basis van wat ze hebben laten zien moeten winnen, daar ben ik het zeker mee eens. Echter is Barca ook een paar keer genaaid door de scheidsrechter, zelf heb ik maar 2 keer buitenspel gezien en geen 4x aangezien ik wel eens afgeleid werd maar dat waren echte scoringsposities. Denk aan die van Alexis waar die alle ruimte heeft en hij onterecht word afgefloten voor buitenspel.

Osasuna had vaak geluk met de scheidsrechter de eerste helft en de laatste 20 minuten leek het andersom. Puñal had geloof ik al geel en als je zeurt bij de scheids krijg je er gewoon nog een gele bij al ben ik het met hem eens en kan ik me erin vinden dat hij zoiets doet.

De scheids heeft echt ziek veel fouten gemaakt vandaag en dan mag hij misschien in het nadeel gefloten hebben van Barca als je dat dan ook voor Osasuna doet is dat niet compensatie. 1+1 = gewoon 2 fouten en zo heeft hij er veel meer gemaakt. Belachelijk ook hoe snel de man kaarten trekt.

Osasuna was de verdiende winnaar geweest op basis van het veldspel merendeel van de wedstrijd alleen hebben ze geen geluk gehad in de afronding. Communicatiefouten in de verdediging mogen niet weer voorkomen, al is dat wel vaker zo bij Barca.

26 augustus 2012 om 21:35

Raulvilla was vroeger altijd erg objectief, tegenwoordig is hij volkomen de weg kwijt net als 90% van die gloryhunter Madridistas hier. Denk dat er iemand anders op zijn account zit, want de beste man weet vaak echt niet meer waar hij over praat als het over Barcelona en Real Madrid gaat.

26 augustus 2012 om 21:54

Wat lul jij nou weer ben nooit onnodig negatief over Barca. Bovendien heb ik al meer dan een maand niet gereageerd op deze site. Ik ben na rust ingeschakeld en zag Barca na de omschreven situatie scoren en ze worden dan flink in de zadel geholpen. Tegen Real ook al uit duidelijk buitenspel gescoord. En maar blijven klagen over de arbitrage, behoorlijk vervelend.

26 augustus 2012 om 22:16

Behoorlijk vervelend dat jij maar een half verhaal vertelt, een wedstrijd duurt 90 minuten en begint niet pas wanneer jij inschakelt. Je hebt de helft gemist en kunt dan ook onmogelijk stellen dat Barca in het zadel is geholpen. Tegen Real was ook zeker niet duidelijk buitenspel maar goed.

26 augustus 2012 om 22:58

Zoals ik al zei Raulvilla ik bewonder je reacties, alleen was ik het gewoon oneens met je. Ik heb toch niet gezegd dat je onnodig negatief bent geweest over Barca? Barcelona had in inderdaad uit een buitenspelgeval gescoord tegen Real Madrid en de wedstrijd had dan anders kunnen lopen, alleen is dat nu al gebeurd. Op basis van de gehele wedstrijd was Barcelona duidelijk de veel betere alleen zou het anders kunnen hebben gelopen, misschien negatief, misschien positief.

27 augustus 2012 om 00:01

Samcooke, ik reageer op Ayoze vandaar dat stukje. Zowel voor jou als jordy, ik omschrijf alleen de 1-1 want dat is nu de tweede keer in twee wedstrijden dat ze uit buitenspel scoren. Daar uit ik kritiek op. Ik heb die drie situaties die 4barca4 noemt niet gezien dus ja daar zal ik dan ook niet over oordelen.

27 augustus 2012 om 00:28

Ik kreeg in mijn postvak dat er op mij gereageerd werd vandaar. Het leek inderdaad logischer als het voor Ayoze bedoelt was. Je hebt gelijk dat Barcelona 2x uit buitenspelpositie gescoord heeft, echter in de laatste wedstrijd was die buitenspelgoal er nooit geweest als er in eerdere gevallen niet werd gefloten dan had Sanchez de 1-1 in een eerder stadium gemaakt maar ik begrijp dus dat je de andere drie (ik heb er twee? gezien) niet hebt gezien dus laten we het erbij houden.

Oja, niet om lullig te zijn maar stond Özil niet in buitenspelpositie vandaag, als hij had gescoord dan begon iedereen daarover te zeiken maar aangezien er niet werd gescoord hoor je er niemand om

Phoe; een slecht begin, verdedigend een chaos;osasuna komt dat heel terecht voor.

Over het algemeen was het te slordig, tempo lag te laag om het Osasuna moeilijk te maken, zij speelde voortreffelijk mee en verdedigde erg sterk ( zoals vaker )

Gelukkig dat Messi ''alweer'' onze avond red, prachtig uitgespeelde goal; Goed overzicht gehouden door Alba overigens.

Ik zie liever Pedro en Villa vanaf het begin al spelen; Alexis valt me al een hele tijd tegen, het Barca spelletje ligt hem gewoon niet; hij is te speels en soms onstuimig in de kleine ruimte.

Maar bon; De drie hele belangrijke punten zijn binnen, maar de instelling tijdens uit wedstrijden moet nog steeds heel wat verbeteren. Want het zag er met vlagen er klungelig uit.

Dramatische wedstrijd was dit. Met als dieptepunt de arbitrage die een stuk of 4x Barça onterecht terugfluit en een vermeend buitenspel bij de 1-1 over het hoofd ziet. Iniesta en Messi waren vandaag trouwens ook absurd slecht voor hun doen, zelfs mr. consistency Busquets had z'n dag vandaag niet. hopelijk was dit gewoon een incident en gaat de keeperstrainer bij Barça eindelijk aan de slag met Valdés om hem te leren hoe hij de korte hoek moet verdedigen.

Goed punt is wel dat de 3 punten gewoon binnen zijn, want vorig seizoen hadden we dit gewoon verloren met 2-0. Tenminste weer eens een keertje een slechte uitwedstrijd in winst omgezet.

Alsjeblieft geen fabregas meer nadat hij eruit ging werd het spel wat beter voorin hij vertraagt de boel alleen

Messi had vandaag eigenlijk geen zin en speelde ook niet goed, totdat hij zag dat zijn ploeggenoten ook niet in de wedstrijd zaten . dacht hij ik scoor dan maar ff snel 2 keer .

Het niveau van de arbitrage vandaag was echt lachwekkend, het was serieus niet normaal.

Barca speelde zeer matig en is hier goed weggekomen met de drie punten. Sanchez was weer zeer slecht: hij verloor veel ballen en stond ook telkens buitenspel. Tello was ook niet echt aanwezig in deze wedstrijd. Ook Iniesta heeft niet zijn niveau gehaald. Osasuna maakte het Barca opnieuw moeilijk, wat een strijd tonen zij. Na de komst van Xavi en Villa ging het beter, maar Osasuna verdiende meer. Ook leuk dat Villa toch een bijdrage heeft geleverd bij de 1-2, want hij maakte ruimte voor Alba waardoor Alba rustig een goede voorzet kon geven. Onverdiende zege, maar Osasuna uit is altijd lastig en dus zijn het 3 zeer belangrijke punten.

Slechte wedstrijd, nog slechtere scheidsrechter. Van 2 kanten floot hij bagger.

Waar slaat dit op ? de grens vlagde minimaal 4 keer af waar het totaal geen buiten spel was en de speler gewoon zo op de goal af kon.. en dan zeggen mensen dat Barça geluk heeft bij de 1-1.. ach hou toch op en bekijk het is objectief.. rare mensen

het is geen tiki taki meer dus wel verschil

Heerlijk!! Messi houdt maar niet op! :D

Barca had het super moeilijk met dat jagende en drukkende Osasuna.. Die streden voor elke grasspriet. Maar goed Barca paar keer onterecht afgefloten voor buitenspel dus dat de 1-1 net uit een buitenspel goal komt is gewoon een compensering.

Vorig jaar gingen zo'n wedstrijden nog verloren of moest Barça tevreden zijn met één punt, vanavond hebben we geluk gehad en konden we de 3 punten meepikken.

Ik vond trouwens dat Tito zeer goed gereageerd heeft door Alexis in het punt te zetten en Messi zwervend eromheen. Je zag onmiddellijk dat de verdediging van Osasuna hierdoor veel meer werk had en er kwamen veel ruimtes voor de spelers van Barça.

Messi had vanavond veel balverlies en speelde een slechte wedstrijd maar maakt toch 2 goals en beslist de wedstrijd, het lukt hem toch keer op keer, magistraal!!!!!

Hoppa weer 3 puntjes, maar wat een zware wedstrijd. Werd een beetje geirriteerd door de scheids, want het enigste wat hij deed was kaarten uitdelen en weet dat hij er bekend omstaat, maar toch. Veel spelers speelden matig en zelf Messi, maar door zn klasse wint Barca toch weer.
Woensdag Real en daarna Valencia dus worden zware potjes voor Barca, maar asje laat Tello uit de basis en zet Villa of Pedro in. Maar ongelofelijk dat Messi nu al 4 goals heeft gemaakt in de competitie en intotaal alweer 5. Niemand die aan Messi kan tippen!

Barcelona werd vandaag een stuk of 4 keer onterecht teruggefloten, dan mag je ook wel een keertje een beslissing gelukkig meekrijgen zoals bij de eerste doelpunt. En alle Real Madrid fans die komen klagen zijn natuurlijk niet serieus te nemen, want vorig week waren zij degenen die geluk met de arbitrage hadden toen de goal van Soldado onterecht voor buitenspel af werd gevlagd.

En Messi staat zoals altijd op wanneer het echt moet, telkens red hij Barcelona op cruciale momenten, wat een fenomeen, de teller staat nu al op vier. Ik denk niet dat Ronaldo hem dit jaar bij zal houden.

Arbiters en Barcelona waren dramatisch slecht, minstens 3 keer dat Barcelona ten onrechte afgevlagd werd en bij de gelijkmaker mocht er dan wel vanuit buitenspelpositie verder gespeeld worden.

En Barcelona zelf zal zulke slechte wedstrijden niet mogen blijven spelen want anders loopt het eerder vroeg dan laat fout.

We zullen maar onthouden dat een draak van een wedstrijd nu 3 punten opleverde en verleden jaar werd verloren.

Op dit ogenblik virtueel 5 punten vooruit op Madrid ; hopelijk zorgt het voor wat zenuwen in de hoofdstad.

Die Nino gaat niet goed slapen vannacht. De 2-0 aan de voet hebben, veel te laconiek op de paal besluiten om vervolgens in de volgende 10 minuten Messi 2x te zien scoren. Verder vond ik Lamah bij Osasuna wel sterk spelen. Leuk dat die het daar zo goed doet.

Wat was Iniesta zwak vandaag zeg, Messi had ook een hele hoop foute passes. Cesc onopvallend. Alexis speelde ook niet echt sterk aan de zijkant. Misschien wel doordat de sterren zo zwak speelden... Ik maak me zorgen over het tijdperk na Xavi, want vandaag heb ik niemand gezien die zijn positie in zou kunnen vullen. Toen hij erin kwam ging de bal een stuk sneller en zuiverder rond.

Respect voor de speelwijze van Osasuna, strijd en kracht, maar ook een hoop lef! Soms stonden ze bijna op de middellijn te verdedigen.

*typo

@ Sa2juve,

Beste,

Als die onterechte buitenspel momenten van Barca wel weer erin gingen wat het ook een anders beeld..

Barcelona heeft het traditioneel moeilijk tegen Osasuna dus erg blij om te zien dat ze de 3 punten mee hebben kunnen nemen.

Overigens is Getafe ook een taaie ploeg dus ben ik erg benieuwd wat Real ervan bakt vanavond..

Vilanova wordt naar de kant gestuurd en Barcelona scoort 2 keer. Messi weer de verlosser, volgende wedstrijd hopelijk wat meer inzet!

Nieuws: Puyol is zojuist naar het ziekenhuis gebracht aangezien hij pijn heeft in zijn gezicht. Hopelijk valt het mee, want ik wil toch wel dat de beste spelers aankomende woensdag kunnen spelen.

Edit: Puyol heeft mogelijk zijn jukbeen gebroken en mist dan de wedstrijd van woensdag.

Edit nummer 2: Puyol heeft inderdaad zijn jukbeen gebroken. Morgen doet hij tests en wordt bekend gemaakt hoelang hij geblesseerd zal zijn.

26 augustus 2012 om 21:39

Mascherano is voetballend nóg beter imo.

26 augustus 2012 om 21:49

Ik vind Mascherano zelfs de beste verdediger van Barca op dit moment. Hij maakt nooit een fout, pakt enorm veel ballen af en is moeilijk te passeren. Ook is hij opbouwend goed, hij kan met name een goede lange pass geven. Maar ik bedoel meer dat ik hoop dat iedereen van Barca én Real Madrid fit blijft, zodat de beste ook daadwerkelijk kunnen spelen.

26 augustus 2012 om 21:51

Totally agree met je laatste zin!

26 augustus 2012 om 21:53

Ik heb liever Mascherano net zoals donderdag want aan de bal is Puyol beetje wild en een beetje een dissonant in het positiespel. De verdediging van donderdag deed het geweldig in mijn ogen, nauwelijks iets weggegeven en dat was ook zonder Puyol dus ik heb er vertrouwen in. Al moet het wel een stuk beter dan vandaag maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. In de grote wedstrijden spelen ze altijd beter.

Hij mag zoveel scoren als die wilt barca zal punten laten liggen het lijkt me gewoon fc messi binnenkort gaat hij gewoon uitgeput zijn en heb je dan niets aan hem en dan ma hopen dat de andere wakker zijn. Over Vilanova zullen we maar niet beginnen die ga straks pitten en tegen zijn eigen zeggen pff wa ne chance dat ik Messi heb !!!

Barcelona heeeft altijd de arbitrage mee, de eerste goal is inderdaag buitenspel niet bij de goal zelf maar een aantal seconden ervoor daar moet gewoon voor gefloten worden maar dat wordt de zoveelste keer niet gedaan Osasuna verdiende meer dan een punt hier !

mooi dat lamah en assist heeft geven.
spijtig dat je zo weinig hoort van en belg die probleemloos meedraait in het buiteland.

Heerlijk dit! Barcelona die weer wint 5 punten verschil met Madrid ik hoop dat we dit jaar kampioen worden Barcelona is goed bezig!

ja barcelona is goed bezig.

we hebben nu al 5 punten meer dan real madrid.
en woensdag spelen we weer tegen real madrid.

als we ze daar kunnen vernederen en de beker pakken
dan geeft dat bij real madrid zeker een duik in het zelfvertrouwen.

update: Puyol heeft zijn jukbeen gebroken....

27 augustus 2012 om 08:23

Edit je hebt gelijk ik heb het gelezen

wat kwamen ze hier goed weg zeg, pas na de wissel dat Xavi erin kwam ging het wat beter lopen en kwamen de twee doelpunten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren