Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Moisander ontroerd door Verbeek: ‘Heb hem bedankt en succes gewenst’

Laatste update:

Niklas Moisander nam vrijdag afscheid van de selectie van AZ. De 26-jarige Fin, die door AZ in 2008 werd aangetrokken, speelt de komende drie seizoenen voor Ajax. Bij het afscheid van Moisander nam trainer Gertjan Verbeek het woord en de oefenmeester heeft blijkbaar iets gezegd wat de Fin tot tranen toe roerde.

/

“Ik heb Niklas bedankt voor zijn inzet de afgelopen jaren en hem succes gewenst”, legt Verbeek uit aan RTV Noord-Holland. “De spelers zijn onderling meer dan alleen collega's. Sommigen zijn zelfs vrienden en dan doet zo'n afscheid je wel wat. De tranen van Niklas zullen denk ik daarom ook niet gekomen zijn door mijn afscheidsspeech.”

Verbeek liet tot slot nog even weten dat het Moisander pijn heeft gedaan dat Ajax liegt over de transfersom. Die ligt hoger dan de Amsterdammers willen doen geloven. Overigens zal de rol van Nick Viergever door het vertrek van Moisander veranderen. “Nick zal zich meer verbaal moeten laten gelden, hij vond het altijd wel makkelijk dat Moisander dwingend aanwezig was. Maar Viergever moet nu die rol gaan pakken”, aldus Verbeek.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meneer moet weer even natrappen. Waarom kan deze man nooit gewoon iets zeggen zonder nog even naar iets of iemand uit te halen?

24 augustus 2012 om 16:56

Waar heb jij het nou weer over. Verbeek vertelt alleen wat er vandaag is gezecht in de kleedkamer bij het afschijd van Moisander.

24 augustus 2012 om 17:03

Hij geeft aan dat Ajax heeft gelogen. Ajax is beursgenoteerd dus zodra zij met onjuste berichtgeving komen zullen ze hier door de aandeelhouders op afgerekend worden en worden ze aangepakt door de Afm.

24 augustus 2012 om 17:25

@merrill
Ik heb onlangs van iemand begrepen dat Ajax betalingen tot 6 miljoen niet hoefte te melden of bij de aandeelhouders moet verantwoorden. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de AFM zich hiermee gaat bemoeien. En zo toch, dan ligt nog altijd de fout bij ajax en niet bij verbeek.

24 augustus 2012 om 17:40

een beursgenoteerd bedrijf is verplicht om alle inkomsten en uitgaven in zijn jaarverslag te vermelden, dus ik weet niet van wie je bovenstaande onzin hebt vernomen.
Welke fout ligt er bij Ajax ligt je zelf even nader toe?

24 augustus 2012 om 17:53

Merrill

Ook de kruidenier op de hoek, de bakker, de frietzaak, de schoenmaker of welk ander bedrijf dan ook is verplicht om alle inkomsten en uitgaven in haar jaarverslag te vermelden, daar hoef je niet beursgenoteerd voor te zijn.

24 augustus 2012 om 18:04

ja maar die staan niet onder toezicht van de AFM en hoeven ook geen jaarverslag op te stellen. Dat gaan ze je allemaal nog wel een keer uitleggen als je volgende week weer met school begint.

24 augustus 2012 om 18:47

Beste merrill

Ik heb mijn school ruim 30 jaar geleden voor het laatst van binnen gezien dus dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Is ook een redelijk vreemde opmerking van iemand die op zijn profiel kenbaar maakt dat hij zelf slechts 15 jaar is.

Wat er achter gesloten deuren plaatsvind bij een beursgenoteerd bedrijf leer jij misschien nog wel eens in de praktijk ;

24 augustus 2012 om 18:56

Jij zegt dat Ajax verplicht de transfersom naar buiten moet brengen omdat ze beursgenoteerd is. Dat is dus niet waar, Ajax moet de transfersom direct naar buiten brengen als het meer dan 6 Miljoen is.
Dat het in een jaarverslag moet staan is duidelijk, maar dan is het dus niet direct openbaar, maar na het jaar pas. Overigens moet ieder bedrijf e.d. een jaarverslag bijhouden waarin je financiën verantwoord, dat Ajax onder toezicht van AFM staat heeft te maken met het feit dat Ajax beursgenoteerd is.

24 augustus 2012 om 19:01

@ merill

Allereerst maakt Ajax de cijfers pas aan het einde van het boekjaar bekend. Bedragen boven de 6 miljoen moeten ze echter direct melden omdat dit van direct belang is voor de aandeelhouders (althans ga er gemakshalve vanuit dat dit de reden is).

Ajax is dus beneden een bedrag van 6 miljoen niet verplicht iets direct te melden en dat hebben ze dus officieel ook niet gedaan. In de boekhouding melden ze volgens mij ook alleen een totaal bedrag aan transfergelden en niet de specifieke bedragen maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Maar waar denk jij dat het, niet correcte, bedrag vandaan komt? Juist, bij Ajax natuurlijk. Ajax is al sinds jaar en dag zo lek als een mandje en huiskrant De Televaag wist het als eerste te melden. De reden dat Ajax zo'n laag bedrag in de media wil is vrij eenvoudig. Het nieuwe beleid moet natuurlijk wel ondersteund worden en een laag bedrag helpt ook bij eventueel andere onderhandelingen. Vraagprijzen zijn natte vingerwerk en vorige uitgaven door een club tellen dus ook mee in het bepalen van de prijs. Daarom zeurt Ajax altijd dat zodra hun langs komen de prijs verdubbeld word...

Maar even to the point, we kunnen dus nu eindelijk concluderen dat het meer is dan die 3.2 miljoen of zijn er nog steeds mensen die dat gaan ontkennen?

24 augustus 2012 om 19:50

Kaassie,

Een beursgenoteerd bedrijf is verplicht om de cijfers wereldkundig te maken. Aangezien ieder persoon een potentiële koper is van een aandeel en dus recht heeft om te weten hoe een bedrijf er cijfermatig voor staat. Hierdoor mogen ze in principe ook alleen transfers afronden en/of cijfers bekend maken wanneer de beurs open is.

Het hoeft niet direct in een pers bericht maar als je aandeelhouder bent van Ajax (net zoals dat ik een emotioneel aandeel heb) maar je kan alle informatie op vragen. Tenslotte ben je een stukje mede eigenaar.

Daarom kan Verbeek zeggen wat hij wil. Ajax kan feitelijk niet liegen over een eventuele transfersom of iets dergelijks. Tenslotte zijn de cijfers gewoon opvraag baar en komt het straks netjes in het jaarverslag te staan.

24 augustus 2012 om 19:56

@hanzz

Het nieuwe beleid moet odnersteund worden. Dan bekijk je het vanuit het perspectief dat Ajax liegt. Je kan het ook andersom bekijken.

Hoe gaat het bestuur van AZ zichzelf richting de fans verantwoorden dat hun aanvoerder voor zo een laag bedrag verkocht is zo laat in de transferperiode? Tenslotte moet het beleid van AZ ook gesteund worden door de supporters niet?

Dus even to the point, aangezien Ajax beursgenoteerd is en aan het einde van het jaar aan alle aandeelhouders de financiële feiten gemeld moeten worden. En dat Ajax vanwege de beursgang geen leugens kan vertellen in de media. Het doorgeven van foutieve informatie word bestraft met een hele zware boete. Moeten we even een vergelijking gaan trekken. Wie is er betrouwbaarder?

Ajax met hun meldingsplicht, verantwoording tegenover de aandeelhouders en onder toezicht met een boete bij foutieve informatie tot gevolg. Of een Gert-jan Verbeek die kan schreeuwen wat hij wil zonder verantwoording af te hoeven leggen.

Even to the point: we kunnen dus wel concluderen dat het meest logisch is dat Verbeek de boel opstookt en dat de transfersom daadwerkelijk 3,2 miljoen euro was. Met misschien een aantal bonussen maar dat is variabel.

24 augustus 2012 om 20:13

De-lano: Je schrijft:' Ajax kan feitelijk niet liegen over een eventuele transfersom of iets dergelijks. Tenslotte zijn de cijfers gewoon opvraagbaar en komt het straks netjes in het jaarverslag te staan.'
Als je aandeelhouder bent, kun je er op de jaarvergadering (1x per jaar) naar vragen. Of je gedetailleerd antwoord krijgt is maar de vraag. In een jaarverslag staan alleen totalen van transfersommen, soms zelfs slechts een saldo tussen aan-/verkopen. Daar staan echt geen individuele zaken in.
En wat je verder ook van Verbeek vindt, hij is goudeerlijk. Een hork misschien, maar een fantastische trainer en een eerlijk en principieel mens.

24 augustus 2012 om 20:23

Verbeek is een harstikke leuke man hoor, maar Ajax mag helemaal geen bedragen naar buiten brengen die niet kloppen... Dat Verbeek dit roept is een beetje kneuterig.

24 augustus 2012 om 20:57

De-lano

Ga nu alsjeblieft niet moeilijk doen over wat een beursgenoteerd bedrijf moet of niet moet, mag of niet mag, aandeelhouders, accountants of weet ik veel wat je me allemaal wilt vertellen want dat is totaal niet relevant. Ik zeg enkel en alleen dat er genoeg achter gesloten deuren gebeurd waar wij geen weet van hebben en ook niet mogen hebben.

Ik geloof trouwens dat hier weer van een mug een olifant wordt gemaakt, het lijkt mij met mijn simpele boerenverstand dat volgend jaar met een kijkje in de boeken van AZ en Ajax er precies dezelfde prijs staat achter de naam Moisander staat. Dus wat dat betreft valt er weinig te liegen.

25 augustus 2012 om 00:48

Het is niet verboden om te liegen over een transfersom. Ajax hoeft slechts het totaal van de transfersommen te vermelden en de sommen hoger dan 6 miljoen.
Je moet als beursgenoteerd bedrijd inderdaad alle inkomsten en uitgaven noteren, maar dat moet elk bedrijf. Het gaat erom wat je naar buiten brengt.
Ajax wordt dus niet bestraft voor het liegen over deze transfersom, maar kinderachtig is het inderdaad wel. Geen best begin van de club bij Moisander.

25 augustus 2012 om 10:19

Ajax mag niet liegen over een transfersom. Echter heb ik nog nergens een officieel bericht vanuit Ajax gezien over de transfersom. Deze is via via bewust of niet uitgelekt en dan betreft het geen officieel bericht vanuit Ajax. Ofwel in dergelijke berichten kan genoemd worden wat men wil omdat het nu altijd nog ontkend kan worden.
Verbeek kennende zal hier zeker een kern van waarheid in zitten maar daarin tegen zal er zoals gewoonlijk afgesproken zijn dat Zowel Ajax als AZ geen transfer bedragen naar buiten zal brengen.
Hetgeen wat uitgelekt is daarom ook niet te vertrouwen.

OT: in een jaarverslag worden geen individuele transfers genoemd maar een balans van alle transfers over die periode.

24 augustus 2012 om 17:00

Natrappen? Hier blijkt maar weer uit hoe Ajax de indruk probeert te wekken dat er niet met ze te praten is over grote bedragen...maar dat ze er ondertussen achter zijn gekomen dat als ze überhaupt iets willen op de transfermarkt zich toch echt bij bepaalde uitgaven zullen moeten neerleggen. Ondertussen maken ze spelers van AZ, Heereveen, etc. helemaal het hoofd gek omdat transfers maar niet rond komen.

24 augustus 2012 om 17:07

als NV kan ajax niet liegen, dat is wettelijk vast gelegd dus ik denk dat het meer aannemelijk is dat verbeek weer loopt te stoken. De waarheid zal wel in het middenliggen. De bedragen die je hoort zullen wel omhoog kunnen door prestaties etc.

24 augustus 2012 om 17:12

Klopt. Ongetwijfeld zal het basisbedrag gecommuniceerd zijn. Maar daar zullen vast en zeker flinke clausules aan vast zitten waar wij niets van te horen krijgen. Dan is het bezwaarlijk als je gaat doen alsof je zo strikt met transfergeld omspringt.

24 augustus 2012 om 17:28

Doe eens normaal zeg. Is het weer Ajax bashtijd? Ajax kan niet liegen zoals al eerder is gezegd omdat ze beursgenoteerd zijn. Verbeek moet gewoon altijd even olie op het vuur gooien. Geen probleem, als wij maar niet verder gaan daarin.

24 augustus 2012 om 17:30

Bij officiële persconferenties wordt er nooit over bedragen gepraat, dan is het alleen maar leuk en aardig! Andere persconferenties zijn niet rechtsgeldig en daarom kunnen ze roepen wat ze willen, het echte bedrag zal je nooit terug kunnen vinden, wordt op de balans onder het kopje uitgaand transfergeld.

24 augustus 2012 om 23:33

Ik weet het niet zeker hoor, maar heeft Ajax zoiezo wel officieel naar buiten gebracht wat de transfersom was.
Iedereen loopt wel te roepen maar naar mijn weten is het bedrag wat nu overal geroepen word afkomstig uit de telegraaf.

25 augustus 2012 om 00:51

Chivas, kan je me uitleggen waar in de wet staat dat Ajax niet mag liegen? Ajax mag naar buiten brengen wat het wil. De jaarrekening moet een getrouw beeld geven van de gang van zaken binnen de onderneming, dat staat in de wet.

24 augustus 2012 om 17:12

Het is zonde dat Verbeek dit doet, hij heeft het niet nodig. Ajax heeft geen bedrag naar buiten gebracht. Ze zijn dat ook niet verplicht.

24 augustus 2012 om 19:12

Klopt, Ajax heeft officieel niets naar buiten gebracht. Maar jij weet natuurlijk net als ieder ander dat het bedrag van 3.2 miljoen welke De Televaag wist te melden uit de bestuurskamer van Ajax kwam. Die is al sinds jaar en dag zo lek als een mandje en ze misbruiken de media om er zelf beter uit te komen. Dit bedrag is namelijk met een reden gemeld...

24 augustus 2012 om 19:18

Al zou het bedrag 3,2 miljoen zijn. Wat ik trouwens zeer betwijfel. Ajax is een beurs genoteerd bedrijf en in de jaar cijfers komt dit eindelijk wel boven water. Verder staat er ook niet bij wat de overige voorwaarde zijn. Misschien krijgt AZ een doorverkoop percentage, premie's voor bepaalde doelstellingen. Allemaal factoren waardoor het bedrag kan oplopen. En dat Moisander zich hierdoor slecht voelt omdat Ajax het bericht niet wilt tegenspreken en de waarheid zeggen is natuurlijk onzin. Als je op alle onwaarheden die de media schrijft moet reageren, dan blijf je als club 24/7 interviews geven.

24 augustus 2012 om 17:36

Wat nou natrappen?

Kijk dan naar Frank de Boer, die wil Janssen nog even geluk wensen wil je zeggen?

Ik moet als FC Twente supporter toch toegeven dat dit een heerlijk defensief blok is; Alderweireld en Moisander...

24 augustus 2012 om 16:59

Nou bij Twente staat toch ook wel een aardig blok?

24 augustus 2012 om 17:01

Bedankt! Maar zoals Dakarsuarez al zegt, jullie hebben dat ook hoor met; Douglas - Bjelland.

24 augustus 2012 om 17:04

Douglas zal waarschijnlijk weggaan als het gebeurd heb je Wisgerhof-bjelland hmm zelfs willem 2 heeft dan een betere centrale duo

24 augustus 2012 om 20:02

Goeie man! Lig in een deuk, hoor.

Het zal nog wel naar buiten komen wat Ajax betaald heeft, maar waarom Verbeek zoiets naar buiten brengt geen idee. Ik betrap hem de laatste tijd wel vaker over negatieve uitlatingen over andere clubs en trainers. Moet hij niet doen, dan krijgt hij veel meer respect dan het af en toe horkerige gedrag waarmee hij in de media verschijnt.

24 augustus 2012 om 17:03

Hmmm heb je ooit eens gedacht wat dit voor een effect heeft voor AZ als de supporters van AZ denken dat hun aanvoerder en rots in de branding achterin voor opeens de helft wordt verkocht van wat ze eerst vroegen? Denk dat je de achterban daar niet tevreden mee houdt. En wat te denken van andere clubs die denken dat AZ wel overstag gaat als je maar voet bij stuk houdt. Nee waarom wil Ajax laten geloven dat het minder betaald heeft? Omdat dit misschien niet in het nieuwe beleid paste? Ik vraag het me af, maar vind het heel logisch dat AZ gewoon tegenover haar achterban laat weten dat ze een goede prijs heeft ontvangen.

24 augustus 2012 om 17:10

Het is niet eens duidelijk wat de transfersom is, daar is nog geen enkele bevestiging over. En Verbeek is de trainer van AZ niet de pers chef, de algemeen directeur of de technisch directeur. Kortom er is geen enkele reden voor Verbeek om dit naar buiten te brengen. En als hij dan toch zo goed geïnformeerd is, vertel dan gewoon wat er betaald is. Dit houdt een discussie alleen maar op gang en niemand wordt er beter van.

24 augustus 2012 om 17:12

ik wil graag een bericht zien van een Ajax official waar preciese bedragen worden genoemt !!

24 augustus 2012 om 17:41

Afca ik beschuldig ajax helemaal niet van die 3,2 miljoen de wereld in helpen. Maar ze doen ook niet echt veel moeite om het te ontkrachten. Ik weet ook dat dit Ajax taak niet is, maar zou wel zo netjes zijn als je bij een concurrent een speler op haalt en AZ de behoefte heeft die 3,2 te ontkrachten naar hun achterban toe.

Nogmaals ik beschuldig niemand van iets, maar snap AZ wel dat ze dit willen ontkrachten naar de achterban toe. Beetje vage manier van Verbeek op deze manier. Maar dit is geen Ajax bashen, maar eigenbelang.

24 augustus 2012 om 18:05

Az komt ook niet naar buiten met de transfersom, kunnen ze ook doen als ze het zo graag willen!

24 augustus 2012 om 18:22

Het hoeft geen nietes/welles spelletje te worden. AZ heeft de afspraak geen transferbedragen openbaar te maken. Toch voelt het zich genoodzaakt om uitleg naar de achterban te geven na een belachelijke 3,2 miljoen voor je aanvoerder terwijl het seizoen al gestart is. Wat ik hoogst begrijpelijk vind. Vraag me alleen af om vanuit Ajax een knikje met het hoofd te geven dat het gewoon meer was dan 3,2 zonder prijzen te noemen. Iedereen blij. Kunnen Moisander, Ajax en AZ zich weer lekker met voetbal bezig houden.

24 augustus 2012 om 18:32

Rolotjuh,

Je beschuldigt Ajax juist wel, want je schrijft in een van je vorige reacties letterlijk dat Ajax wil laten geloven dat er minder betaald is voor deze transfer! Ajax maakt nooit transfer bedragen bekend, tenzij het transfer bedrag hoger is dan 10 van de begroting.

Ik vind het dan ook belachelijk dat je hier een groen randje voor krijgt.




24 augustus 2012 om 19:13

Groen randje zal me een worst wezen eerlijk gezegd. Denk echter dat Ajax het niet erg vindt dat er zulke bedragen genoemd worden die lager liggen dan de echte. Is toch beetje het handelsmerk van Ajax deze zomer. Hand op de knip en wij bepalen de prijs. Zeg toch gewoon dat het Ajax haar plicht niet is om dit te ontkrachten? Zou het wel netjes gevonden hebben tegenover AZ, thats all.

Maar goed pin me vast op een woordje en vooral blijven miepen erover.

24 augustus 2012 om 19:20

Ik heb anders het gevoel, dat ajax zijn supporters wel vaker voor de gek houd, bijv. De financieele problemen, waar ik nog steeds van walg, ze konden kampioen worden door aankopen te doen, waar financieel niet eens verantwoord was.

24 augustus 2012 om 19:28

Rolotjuh,

Je zegt letterlijk in een van je vorige reacties: " Nee waarom wil Ajax laten geloven dat het minder betaald heeft? " .

Dit is feitelijk onjuist, omdat Ajax helemaal geen transfer bedrag bekend heeft gemaakt. Wat je er verder van vind en denkt is prima, dat is je mening en die respecteer ik. Het gaat er hier om dat Verbeek feitelijke onjuistheden verteld.

Ajax heeft in deze zaak nimmer een andere partij iets laten geloven!


24 augustus 2012 om 19:40

Bewust informatie achterhouden wordt ook gezien als een vorm van liegen door velen. Maar goed. Vind het allemaal een beetje kinderachtig. Vertel gewoon wat je betaald hebt en AZ vertel gewoon wat je ontvangen hebt. Drama om niks nu.

24 augustus 2012 om 19:46

Rolotjuh,

Dus nu beschuldig je Ajax opnieuw van liegen, net zoals Verbeek?

Ajax maakt net zoals AZ geen transfer bedragen bekend en dat is hun goed recht.

24 augustus 2012 om 19:48

Haha nee hoor. Zeg alleen dat Ajax geen moeite doet om dit lagere bod te ontkrachten. Is hun plicht niet ook, IK had het wel netjes gevonden :-).

Laatse keer ditte hoor. Maak je niet druk man.

24 augustus 2012 om 19:54

Rolotjuh,

Waarom ontkracht AZ dit dan niet?
Verbeek komt namelijk met de beschuldiging dat Ajax liegt!

24 augustus 2012 om 20:05

Verbeek zit heus niet te liegen als coach zijnde. Denk eens na. Als hij zegt meer te hebben ontvangen dan de 3.2 mil die de telegraaf vermelde (wel/niet via Ajax), dan zal dat wel kloppen. Verbeek spreekt in dit geval gewoon voor AZ. Hoeveel complot-theorie series kijk jij aietos?

24 augustus 2012 om 20:14

Wouter4,

Als hij reageert op de Telegraaf, AD en alle andere media waarin dit heeft gestaan is dat prima.

Echter, hij beschuldigt Ajax van liegen!
Waar kun jij dit terug vinden?

Ajax heeft gelogen over de transfersom?
Wat horen we nu, ik vond de 3,2(?) miljoen ook wel erg aan de lage kant voor zo'n geweldige verdediger. Zwak hoor Ajax! het beleid beter doen laten geloven dan dat het is...

24 augustus 2012 om 16:59

De club Ajax heeft helemaal geen uitlatingen gedaan over de hoogte van de transfersom. Allemaal schattingen in de pers. Waar Verbeek deze onzin dan ook vandaan heeft is me een raadsel.

24 augustus 2012 om 17:02

Ik doe ook niks anders dan het bericht lezen en daar een conclusie uittrekken even ervan uitgaande dat dit bericht op waarheden gebasseerd zijn, anders had het wel in de wandelgangen gestaan.

24 augustus 2012 om 18:16

Ja, als je aanneemt dat alles wat je leest waar is dan wordt het erg lastig.

24 augustus 2012 om 16:59

Stel je niet aan zeg, met je beleid.

Zeer zwakke opmerking trouwens van Verbeek. Net alsof een speler het interesseerd wat er voor een transfersom voor hem betaald word..

24 augustus 2012 om 17:01

Ik zeg alleen wat er in het bericht staat en ik trek daar een conclusie uit, niks mis mee, ja dat is het toch? Ajax wil toch dat bepaalde beleid volgen, van goedkoop spelers of anders eigen jeugd?

24 augustus 2012 om 17:06

De speler misschien niet, maar de supporters wel. En geef toe, supporters gunnen een speler meer als ie een mooie zak geld voor de club in het laatje bracht.

24 augustus 2012 om 17:07

Nou ja dat denk ik wel. Wat denk je dat als een Neymar dalijk voor 25 miljoen verkocht wordt ipv de altijd genoemde 50 miljoen. Wat er voor een speler betaald wordt laat meestal zien hoe goed de speler is. Wat dacht je van de 13 miljoen voor Drenthe of de 18 miljoen voor Babel of een Emnes en Castaignos die al vroeg voor vele miljoenen worden verkocht. Die mensen gaan allemaal naar hun transfersom kijken en denken dan dat ze werkelijk heel goed zijn. Hoe hoger de transfersom hoe meer ze als man een kleedkamer binnenkomen.

24 augustus 2012 om 17:28

Ik vind dat eerder simpele naïviteit van mensen, dan dat het werkelijk wat zegt over bepaalde kwaliteiten van een speler. Daarbij denk ik dat het bij clubs onderling juist absoluut niet zo werkt.

24 augustus 2012 om 17:05

Ajax heeft zelf nooit naar buiten gebracht wat het exacte bedrag is. Dat Verbeek dit gebruikt om Ajax in een kwaad dag licht te zetten zegt meer over hem dan over Ajax. Ajax hoeft volgens mij pas transfer boven de 5 miljoen naar buiten te brengen en te verantwoorden. Maar kan ik niet met zekerheid zeggen. Heeft iemand hier toevallig meer kennis van?

24 augustus 2012 om 19:43

Las net hierboven van een Ajaxfan als de transfersom boven de 10% van de begroting is. 6,2 miljoen dus bij Ajax.

25 augustus 2012 om 00:11

Als Ajax liegt moet Verbeek zeggen wat het wel was.

Respect voor Verbeek je hoort trainers die iets naroepen nadat een van hun sleutelfiguren maar hij blijft er koel onder en bedankt ze altijd.

Wat een rare op merking over Ajax weer. Ajax is een beursgenoteerde onderneming en die mag helemaal niet liegen over een transfersom, het is immers koersgevoelige informatie. Ajax doet daarom ook helemaal geen officiele uitlatingen over deze transfersom.

24 augustus 2012 om 16:57

De telegraaf kwam met de 3.2 miljoen en alles heeft dat nagepraat. (of ajax showtime 1 vd 2, hoe dan ook via insiders)

En ajax hoeft pas te openbaren (gezien de beursnotering) als het 5 of 6 miljoen is en de transfer is volgens de penningmeester 4-8/5.0 miljoen euro.

24 augustus 2012 om 17:16

Verbeek zegt nergens dat de telegraaf of ajax showtime doet vermoeden dat de transfersom lager is dan ajax de menige doet laten denken, Hij zegt duidelijk dat Ajax zelf dit doet.

zover ik weet is Ajax showtime & Telegraaf geen ajax official.

24 augustus 2012 om 19:18

Afca

Hij zegt toch duidelijk via een insider? Het is toch algemeen bekend dat alles wat bij Ajax besproken word naar buiten komt. Ze kunnen daar nooit wat vast houden. En het is wel heel toevallig dat bedragen van Az-transfers zelden naar buiten komen maar zodra er een speler naar Ajax gaat ligt alles op straat...

24 augustus 2012 om 17:00

Sorry speedyafc maar liegen doen ze allemaal. De uitlatingen van Ajax zullen uiteindelijk best verklaarbaar zijn. Denk wel dat Ajax wat verder is gegaan dan ze eigenlijk van plan waren. Maar ja ze ebben nu wel een blok staan en AZ is weer eens een sterkhouder kwijt aan Amsterdam.

24 augustus 2012 om 17:15

Het gaat hier niet om liegen, Ajax heeft geen uitlatingen gedaan omtrent de transfersom. Er is simpelweg geen enkel bedrag genoemd.

De Telegraaf heeft de suggestie gedaan dat er iets van 3,2 miljoen betaald zou zijn. Verbeek weet dat maar al te goed maar toch vind hij het weer nodig om iets over Ajax te zeggen.

25 augustus 2012 om 22:57

Ik vind Verbeek best een leuke vent die echt bij de eredivisie past. Toch leuk om er zo'n kerel tussen te hebben. Tuurlijk heb je gelijk dat hij altijd richting Ajax loopt te mokken.hij zou toch moeten weten dat het allemaal keihard zakendoen is en geen ouwejongens krentenbrood.

toch apart dat Ajax transfers onder wat was het 8 miljoen niet communiceert. En dat AZ evengoed niets meldt (muv Verbeek zelf haha)

Gaat trouwens niet eens over specifiek Ajax mijn opmerking. in de voetballerij liegen ze de ene dag glashard als het ze uitkomt en de volgende dag blijkt blijkt het tegengestelde.

En...moisander heeft een mooi debuut gehad bij je cluppie toch, die zit gelijk op een wolk

Waarom wil niemand vertellen hoeveel de transfer som nou was.. wat is het voordeel van het geheimhouden? ze kunnen toch gewoon zeggen dat er X bedrag betaald is..

24 augustus 2012 om 16:58

AZ maakt die sowieso niet bekend, dat is iets wat altijd al zo geweest is. Op die manier weten kopende clubs niet hoe je ervoor staat bijvoorbeeld. En verkopende ook niet.

Ajax hoeft het niet bekend te maken tis onder de 6 miljoen. AZ claimed dat hij 5.0 miljoen was, gezien er ook niet onderhandeld is. En de vraagprijs was 5 miljoen euro. En ajax heeft daar aan voldoen.

ON!
Mooi speler en ik denk dat ajax daar veel plezier aan gaat beleven.
In Amsterdam is er toch geen probleem met geld blijkt het. Ik dacht dat ajax ook zuinig moest zijn.
Kan iemand me vertellen wat de status hiervan is?
Thanks alvast!

Natuurlijk ligt die afkoopsom hoger dan dat Ajax wilt doen laten geloven, het zal tijdens de onderhandelingen besproken zijn dat de afkoopsom niet bekend mag worden. Ajax wil de buitenwereld laten geloven dat ze zich houden aan de ingezette koers. Beetje hypocriet, ze willen toch perse de JC koers volgen, dan moeten ze ook maar even op de blaren zitten als ze zeker weten dat het de koers voor Ajax is, denk dat Ajax nu al doorheeft dat deze koers moeilijk gaat worden als andere clubs er niet aan meedoen.

En natuurlijk voor de buitenwereld en toekomstige transfers word de indruk gewekt dat Ajax wel degelijk de koers blijft volgen, zodat zij eerder geneigd zijn te tekenen.

24 augustus 2012 om 16:59

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en is verplicht om de transfer bekend te maken. Je lult dus totale stront. Misschien een idee om uit te klokken en weekend te gaan houden? er komt toch niks zinnigs meer uit je...

24 augustus 2012 om 17:05

@orajax

Niet als het onder de 6 mil ligt dacht ik.

24 augustus 2012 om 17:06

Dat is niet waar. Ajax is verplicht de transfersom naar buiten te brengen als deze 10% of meer is van de begroting. Wat is de begroting van Ajax dit seizoen? Zeker iets van tussen de 60 en 65 miljoen, dat wil dus zeggen dat ze pas vanaf 6/6,5 miljoen mededelingen moeten doen.

Verder heeft Ajax helemaal geen mededelingen gedaan dus dat vind ik een aparte opmerking van Verbeek. De Telegraaf meldde 3,2 miljoen, al zullen die het nieuws waarschijnlijk vanuit de Ajax hoek hebben. Maar dat is slechts een aanname en op basis van een aanname kan je dit soort dingen niet in de media zeggen.

24 augustus 2012 om 17:09

Klopt, bij de aandeelhouders, oftewel Ajax zelf en enkele sponsoren. Niet bij Jan met de lange achternaam.

24 augustus 2012 om 17:12

Dat is niet helemaal waar, als beursgenoteerd bedrijf ben je namelijk verplicht om aankopen die hoger liggen dan 10 van de jaarbegroting bekend te maken aan de aandeelhouders. Dit komt volgens mij neer op bedragen die hoger liggen dan /- 6 miljoen

edit: zo te zien zijn er al een paar reacties mij voor geweest;;


24 augustus 2012 om 17:17

Klopt maar Ajax mag geen verkeerde transfersom naar buiten brengen, dat is koersgevoelige informatie. Vandaar Ajax ervoor kiest geen enkele uitlating te doen omtrent het bedrag. Het is de Telegraaf die met bedragen komt, niet Ajax.

Als het 3,2 miljoen zou zijn geweest dan had AZ dit al in het begin van de transferperiode geaccepteerd. Wat het wel zou zijn geweest, geen idee. Ik had liever een andere verdediger zien komen.

24 augustus 2012 om 16:57

Welke verdediger voor deze prijs en kwaliteit zou beter zijn dan ? Zijn niet veel meer..

grappig als mijn vrouw is wezen winkelen zegt ze ook altijd dat alles in aanbieding was maar als je de rekening checkt blijkt dat tegen te vallen :-)
Verbeek zegt niets verkeerds hier. Hij houdt van een stukje open- en eerlijkheid ipv vaag en vreemd gedraai en geneuzel. Ik mag dat wel.

25 augustus 2012 om 01:46

@ komtgoed,

Grappig, dus jou vrouw is ook een bedrijf. Succes ermee.

Wat verbeek verkeerd doet is iemand beschuldigen die zelf niets naar buiten heeft gebracht over de daadwerkelijke transfersom. Wat Verbeek verkeerd doet is noemen dat just Moisander nu verdriet heeft over een actie van zijn nieuwe club, daar waar een speler zich normaal niet bezig houdt met de transfersom maar alleen met zijn eigen salaris. Daar hij Moisander in een lastig pakket brengt om dat volgens Verbeek Moisander zich met de zogenaamde uitspraken van Ajax bemoeit.

Daarbij is het enorm vreemd dat juist een trainer begint over transfersommen aangezien trainers dat normaliter niet doen maar mr Steward dit dan zou doen om een statement te maken.

Wat ook niet echt in het voordeel van Verbeek spreekt is dat Ajax 2 spelers die ze echt heeeel graag wilde hebben maar hebben laten gaan ivm de financiele afwikkeling en nu voor een minder gewilde speler dit ineens wel zouden doen. Helaas zie ik dat Verbeek zich vergalopeert of dat het hele verhaal niet klopt. Maar dat is maar een simpele redenering.

Nou het is niet alleen jou vrouw

Ik vindt Verbeek een alleraardigste man, maar af en toe doet hij uitspraken die nergens op slaan!

Ajax heeft nergens bekend gemaakt hoeveel geld er met deze transfer gemoeid is.
De Nederlandse pers heeft een bedrag bekend gemaakt en natuurlijk de diverse websites.

Ajax maakt nooit bedragen bekend bij transfers of ze moeten hoger zijn zijn dan 10 van de begroting.

24 augustus 2012 om 17:17

Ik heb het gevoel dat hij nu vooral reageert omdat Viergever onlangs in de VI naar buiten bracht dat hij van AZ niet naar Ajax mocht trekken, maar dat het hem persoonlijk wel een mooie transfer had geleken. AZ komt zo een beetje over alsof het de feeder club van Ajax is en dat zint hem waarschijnlijk niet.

24 augustus 2012 om 22:15

Ik denk dat het daar niks mee te maken heeft. Wat men denkt vindt Verbeek niet zo interessant. Er is veel gebeurd tussen Ajax en Verbeek. Niet alleen tijdens transferwindows irriteerd hij zich aan Ajax door hun handelwijze maar ook gedurende seizoen worden er woorden gewisseld.

Ajax liegt ook gewoon weer dat het gedrukt staat. AZ is geschrokken van de reactie van supporters. Zo kan je op verschillende sites mails terugvinden die supporters hebben gekregen van onze Techninsche Directeur waarin uitleg wordt verschaft over de situatie.

AZ supporters zijn grotendeels anti-ajax dus alle transfers tussen beide clubs worden nauwlettender gevold.

Het is ook respectloos naar onze voormalige captain om het af te doen als een goedkope speler die ze ff binnenhalen. Moisander heeft ongeveer 5 miljoen gekost. 3. is belachelijk

Mooi van Verbeek, Moisander, de directie en de selectie van AZ hoe ze Moisander zijn transfer gegund hebben en afscheid hebben genomen van hun aanvoerder. Het geeft aan dat AZ een hele warme club is.

Dat Ajax gelogen kan hebben over de transfersom zou ik wel kunnen snappen, maar zou ik afkeuren. Ze willen misschien de indruk blijven wekken dat ze niet meer gaan betalen voor spelers dan ze zelf willen betalen, maar om een (misschien) neppen indruk te wekken zou ik ook te ver vinden gaan.

24 augustus 2012 om 17:08

Waar heeft Ajax dan bekend gemaakt wat ze voor de transfer hebben betaald?
Ik heb het nergens kunnen ontdekken!
Ajax doet nooit uitspraken over transfer bedragen! Alleen als deze hoger ligt dan 10 van de begroting doen ze dat. Dan zijn ze namelijk verplicht.

Het is dus niet Ajax die liegt, maar verbeek die dit uit zijn duim zuigt.

24 augustus 2012 om 17:09

Ajax is beursgenoteerd. Verbeek moet gewoon zelf dat bedrag aanhalen als hij het zo goed weet, maar ik heb het gevoel dat hij dat dus het werkelijke bedrag helemaal niet weet en maar gewoon zit te stoken. Als Moisander daadwerkelijk voor dat lage bedrag is vertrokken betekent dat niet veel goeds namelijk voor het behouden van Maher en Viergever in de toekomst.

24 augustus 2012 om 17:12

Ajax heeft nooit wat naar buiten gebracht qua transfersom, of wel? Volgens mij heeft de media steeds bedragen genoemd, wat het ongeveer zou zijn. Vind het zwak van Verbeek dat hij dat naar Ajax schuift dan.

25 augustus 2012 om 01:24

@De Toekomst

Ajax heeft geen enkele uitlating over het bedrag gedaan wat voor Moisander betaald is. Als Ajax dat wel doet dan moeten zij dit correct doen omdat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. Kortom , Verbeek heeft de beschuldigende vinger ten onrechte richting Ajax gewezen.

De Telegraaf melde 3,2 , VI meld in de papieren editie dat het 4 miljoen is. Ik denk dat beide mediums toch niet zonder enige informatie op een bedrag lopen te gokken. Als AZ zo vreselijk moeilijk loopt te doen dat er verkeerde bedragen in omloop zijn , waardoor de achterban ongerust word, dan moeten de bedragen maar zelf openbaren. Maar daar kiest men in Alkmaar ook niet voor.

Ik ga er nog altijd vanuit dat de vraagprijs rond de 5 miljoen lag en dat beide clubs naar het midden gekropen zijn. Ik gok dat die 3,2 miljoen geen verzonnen bedrag is, maar slechts een deel van de transfersom. Met makkelijke bonussen zou Ajax het bedrag kunnen laten oplopen naar minimaal 4 miljoen waardoor de betaling gespreid verloopt.

Verbeek mist Moisander gewoon.
en dan begint Verbeek weer zielig te doen en moet hij gewoon weer beginnen te zeuren en te klagen.
dat verbeek zich eens lekker met zijn club bezig houd

24 augustus 2012 om 17:07

@n@pster

Dus volgens jou zou het niet zo kunnen zijn dat hij de vraag heeft gekregen: Waarom heeft AZ Moiander voor een lager bedrag laten gaan dan in de eerste instante werd gevraagd?

Stukjes die hier worden geplaatst worden meestal overgenomen van ergens anders, waardoor niet alles is zoals het misschien in de eerste instantie lijkt.

24 augustus 2012 om 17:12

Badhabbit hij kwam er zelf mee en werd er niet naar gevraagd, daarom verwijst hij ook naar "moisanders verdriet erover".

Dat het bedrag misschien hoger ligt is tot daar aan toe, maar hij zegt heel stellig dat het bedrag Veel hoger ligt en dat lijkt mij sterk.

24 augustus 2012 om 20:10

@scrumpti0uz

Allemaal leuk wat je zegt, maar jij weet ook niet wat er wel betaald is, dus wat jou sterk lijkt, zou best waar kunnen zijn. Lijkt me niet dat Verbeek zoiets zegt als het bedrag een halve ton hoger ligt. Daarnaast zegt Verbeek niet veel hoger in dit stukje, maar "die ligt hoger dan de Amsterdammers willen doen geloven". Of refereer je naar iets anders?

Als AZ zo snel toehapt nadat ze het eerst heel hard speelden, zal de som wel ergens in de buurt zijn gekomen van de 5 miljoen. En AZ zal het dan maar gedaan hebben, ook vanwege Moisander zelf.

Wel grappig dat Ajax zulke grote praatjes heeft en uiteindelijk toch maar opnieuw ging onderhandelen. Niet zo vreemd dus dat ze geen transfersom naar buiten brengen, misschien een stukje gezichtsverlies.

24 augustus 2012 om 17:15

Moisander had naast Anderlecht geen concrete belangstelling van andere clubs. Hij had anders gewoon het seizoen afgemaakt en dan was hij nog minder waard geweest na dit seizoen met nog maar een jaar over.

24 augustus 2012 om 17:18

Rodybboss,

Ajax heeft helemaal niet bekend gemaakt welk bedrag er met deze transfer gemoeid was.
Dit Heeft Verbeek zelf verzonnen, zoals hij wel vaker dingen uit zijn duim zuigt.

24 augustus 2012 om 21:47

Je kan veel dingen over Verbeek zeggen maar dat hij wel vaker dingen uit zijn duim zuigt?
Kom met voorbeelden.

25 augustus 2012 om 12:22

Dat de spelers zich, tijdens de beker wedstrijd Ajax - Az, onveilig voelde en daarom het veld verlieten. Totaal uit de duim gezogen, hij kon gewoon niet tegen zijn verlies.

Slechte verliezer is het, ligt nooit aan hem.

Niemand weet of Ajax wel of niet gelogen heeft, maar het vuurtje is toch weer aangestookt. Akelig mannetje die Verbeek, dat hij zich bezig houdt met waar hij voor aangesteld is. AZ trainen.

24 augustus 2012 om 17:18

Ajax kan niet gelogen hebben aangezien Ajax geen transferbedrag heeft genoemd. Het is de Telegraaf die een bedrag suggereerd, niet Ajax. Aangezien ook AZ ervoor kiest geen bedrag te noemen, kan iedereen alleen maar gissen.

Aardig van Verbeek. Ik wens Moisander ook een mooie tijd bij Ajax als dank dat hij 4 jaar bij ons gespeeld heeft.
Hoop dat hij niet op de bank terecht komt bij Ajax.

Ik denk wel dat alle AZ supporters echt trots op hem zijn ,
Altijd zijn best gedaan en nooit zeuren of iets dergelijks , en nog is een hele behoorlijke verdediger!

Welkom bij Afca

24 augustus 2012 om 17:47

Goede leider, goede mentaliteit.
Heeft alleen soms kortsluiting en krijgt dan een rode kaart en best veel gele (relatief gezien).

Zoals Utrecht-uit kreeg die binnen 10 minuten rood en nog 2 wedstrijden vorig jaar.

24 augustus 2012 om 21:45

Ja inderdaad , dat zijn fouten en hopelijk leert hij ervan!

Waarom dit nou weer Verbeek? Altijd dat nagetrap van je. We worden er een beetje moe van.
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf dus het lijkt me eerder dat dit niet klopt.
3,2 miljoen dat kan oplopen door premies, niks meer, niks minder..

Zover ik weet heeft Ajax niets over de hoogte van de transfersom gezegd. VI kwam met een bericht van een bedrag rond de 3.2 miljoen.

Maar als Verbeek het jammer/raar vind dat er verkeerder bedragen rond circuleren dan kan hij toch helderheid scheppen door het juiste bedrag te noemen ipv een schop te geven aan Ajax...

Ajax hoeft niks bekend te maken en doet dat ook niet.
Die 3.2m komt van de telegraaf of ajax showtime of zo een site die ''ingelicht'' is of zichzelf een bron waardig vind.

Van dat moment af is het overgenomen door de gehele media. Verbeek bedoelt waarschijnlijk dat ajax niet zegt dat dat fout is.......az gaf zelf aan dat het 4.8/5.0 miljoen euro was/is. Dus een beetje kinderachtig dat ajax dat gewoon niet bevestigd, want die 3.2 miljoen hebben ze overigens ook niet bevestigd.

Maar goed, ajax Hoeft helemaal niets te bevestigden, maar laten lijken alsof het een stuk lager is dan werkelijk is ook een beetje voorliegen naar de eigen supporters, maar goed. AZ is 4.8/5.0 miljoen rijker en ajax heeft er een goede verdediger bij die het nodig had. Allebei blij.

24 augustus 2012 om 17:33

Jan,

Conclusie: het is Verbeek die liegt!

Ajax maakt namelijk nooit transfer bedragen bekend tenzij het bedrag hoger ligt dan 10% van de begroting.

24 augustus 2012 om 17:45

Ga is leren rekenen
60/65 miljoen euro budget heeft Ajax.
Dus alles onder de 6/6.5 miljoen hoeft niet bekend te worden gemaakt.

En zover ik weet ligt 5.0 onder 6/6.5.......dus hoeft het niet openbaar gemaakt te worden.

AZ heeft niet onderhandeld, Stewart gaf al aan. Ajax is uiteindelijk teruggekomen en toch aakkoord gegaan met het tegenbod door AZ gedaan, wat 5 miljoen bedraagt. Dus hoe ''ajax showtime'' en de telegraaf aan 3.2 miljoen komen is om te janken hoe dom dat is.

24 augustus 2012 om 17:54

Jan,

Waarom moet ik nou leren rekenen?

Het is Verbeek die beweert dat Ajax heeft gelogen over de transfersom!

Hoe kan Ajax nu liegen over iets wat ze nooit hebben beweerd of verklaard hebben?
Het zijn juist de pers en de diverse websites die dit bedrag uit hun duim hebben gezogen. En Verbeek neemt dit bedrag klakkeloos over.

Het gaat hier niet om rekenen, maarom wie er liegt.

24 augustus 2012 om 18:02

Verbeek doet zelf ook geen uitspraak over de transfersom, net als Az. Als AZ zich wil uiten over de tranfsersom doen ze dat toch lekker, krijgen ze wel een claim aan hun broek de smeerlapjes!

24 augustus 2012 om 18:04

En de Nos en vi maakten ook bericht van 3,2. We zullen binnekort wel weten wie er liegt. Bovendien heeft ajax helemaal niks bekend gemaakt dus Verbeek is gewoon een beetje zielig aan het doen.

24 augustus 2012 om 20:14

@frikx

"als AZ zich wil uiten over de tranfsersom doen ze dat toch lekker, krijgen ze wel een claim aan hun broek de smeerlapjes! "

Leg uit?

Jongen jongen, verbeek moet toch nog even wat zeggen over ajax anders leeft die niet. Hou je bij je club en ja zeker zal niklas het pijn hebben gedaan, wanneer je goed in de groep ligt en je vertrekt doet dat altijd pijn.

Pff wordt moe van de mensen hierboven...hoe kan iedereen een oordeel hebben zonder dat iemand ook maar een idee heeft hoeveel hij gekost heeft..erg vreemd....we horen het wel als het ooit uitkomt...en zoniet gewoon hopen dat et een goede versterking is...

"verbeek liet tot slot nog even weten dat het Moisander pijn heeft gedaan dat Ajax liegt over de transfersom."

Waar slaat dit nou weer op? Ajax heeft nooit een transferbedrag genoemd, wat een stemmingmakerij zeg.

Nu Reijnen op de plek van Moisander...?! Woehoe...

24 augustus 2012 om 17:46

Deed het toch redelijk tegen Anzhi! Hij is minder dan Moisander maar het is geen Daley Blind die er komt te staan. Dus het valt wel mee. 4,5-5 miljoen euro rijker en een redelijke vervanger.

Thomas Lam als backup van hem.

24 augustus 2012 om 18:00

2 miljoen is er betaald voor Moisander aldus de kranten!

24 augustus 2012 om 18:32

Dan moet je een cursus lezen nemen. Of een 'echte' krant. Er werd gerept van 3.2miljoen door bepaalde kranten.

AZ ging uit van ~5miljoen.

Ajax heeft niet gelogen over de transfersom.

Noch AZ, noch Ajax hebben enige mededeling gedaan over de transfergelden mbt Moisander.

Die 3,2m komt van dat pulpblad "de Telegraaf" vandaan...

24 augustus 2012 om 18:02

Vi en Nos kwamen anders ook met dat bedrag aanzetten, of zullen ze dat ook van de Telegraaf hebben?

24 augustus 2012 om 18:33

@ajax2011
Waarschijnlijk wel ja, het kwam trouwens van ''ajax showtime'' af, wat dat dan wel niet mag zijn. Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar die gooide het de wereld in en werd klakkeloos overgenomen.

AZ maakt nooit bedragen bekend en voor Ajax is het onder de 6/6.5 miljoen (10%) dus die hoeven het ook niet te zeggen.

Vandaar dat het zo staat, AZ is iig blij met ~4.8m

volgens mij heb ik overmars niet gehoord over een transfersom?
ik heb frank de boer niks horen zeggen over de transfersom?
wie wel? de media...

denk je nou echt dat een beursgenoteerd bedrijf het maar in zijn hoofd haalt om daarover te liegen?
waarom zou je? dat levert alleen problemen op en winnen doe je er niet mee...

kortom, mensen, denk eerst een fatsoenlijk na en check eerst eens iets voordat je iets roept want man wat een onzin wordt hier weer neergezet...

Die verbeek heeft echt een gruwelijke hekel aan ons. Ach ja, we don't care!

24 augustus 2012 om 19:06

Ja,wie niet?
Zowat bijna elke andere club heeft een hekel aan Ajax.
Neem bijv Ado,feyenoord,utrecht,az,fc Groningen zo kan ik er nog wel meer opnoemen....
Ze lokken het zelf uit daar in Amsterdam,ze noemen zich joden en als de tegen partij het zegt tegen de ajaxieden worden ze boos!

24 augustus 2012 om 20:03

Wij doen het zelf?
Op welke manier lokken wij haat op bij clubs als Utrecht, Ado etc.?


Utrecht, Ado, Groningen,az etc. creëren zelf haat naar Ajax toe.
Op basis van wat zou er tussen Ajax en supporters van deze clubs haat moeten zijn?
Wij zijn geen sportieve rivalen zoals met PSV of aartsrivalen zoals met Feyenoord.
De haat van clubs als Ado, Utrecht, Groningen etc. komt van 1 kant.
Met Feyenoord leeft die rivaliteit wel bij ons.
Met PSV wat minder.
Maar al die andere clubs doen ons vrij weinig.

En de bijnaam "joden" werd ons eerst gegeven door Utrecht en Feyenoord supporters in de jaren '70 of eerder. Dit namen fanatieke Ajacieden over als geuzennaam.

24 augustus 2012 om 22:24

Wat een onzin Ajaxcitizen, de' ajax'' haat bestaat al zoveel jaren en dat is gecreerd door Ajax en hun supporters. Amsterdam zijn ook niet geliefde mensen in Nederland en ik kan dat weten als Amsterdammer die buiten Amsterdam heeft gewoont. Dat geld voor Madrid, Bayern etc etc. zijn voelen zicht verheven boven de rest.

25 augustus 2012 om 05:45

Dat is gewoon onzin.
Psv-ers voelden zich de laatste jaren onaantastbaar en lopen ook elk jaar weer dat ze kampioen worden.
Maar dan hoor je niemand over arrogantie, dat Psv-ers zich boven de rest voelden etc.
Als Ajacieden roepen dat wij kampioen worden hebben mensen er opeens een hekel aan. Als Psv-ers het roepen is het zelfvertrouwen.

Clubs als Ado, Utrecht zoeken gewoon een rivaal die ze niet hebben.
Dan maar de grootste kiezen.
De haat komt van 1 kant.
Net als bij Real, Bayern, Man Utd. etc.

En ook dat Amsterdammers niet geliefd zijn in andere steden vind ik nergens op slaan. Mensen kennen Amsterdammers niet, maar hebben al een oordeel over ze. Woon zelf in Den Haag en als mensen het over Amsterdam hebben hoor je gelijk dingen als "kklijers die er wonen, kk stad" etc.
Dit terwijl ze nooit in Amsterdam zijn geweest of geen 1 Amsterdammer kennen. Die haat creëren ze zelf naar de stad, inwoners en de club toe.
Ze kennen helemaal niks van de stad en hun inwoners, maar hebben al wel een oordeel over ze.

Verbeek is echt een Smeerlap! Hoe haalt hij het in godsnaam in zijn hoofd om Ajax te betichten van liegen? Ajax heeft helemaal niks gezegd over de transfersom. Verbeek is echt een triest mannetje met zijn minderwaardigheidscomplex. Als Ajax zou bellen om hem als hoofdcoach aan te stellen staat hij 3 minuten later op de stoep en nu probeert hij ons weer te naaien.

Lijkt wel een beetje op vorig jaar toen hij zich 'bang' voelde in de Arena en van het veld af stapte... Verbeek is echt de zielepoot van de Nederlandse velden. Ga je schamen dirtbag!

tja gewoon even afwachten tot de cijfers van Ajax bekend worden gemaakt, dan zullen we zien wie er liegt.

Ajax heeft zelf nooit een transfersom naar buiten gebracht, dus dan kan het sowieso al moeilijk liegen. Daarbij is Verbeek altijd al wel iemand geweest die nogal makkelijk tussen neus en lippen door negatieve dingen over Ajax uitlaat. Desondanks ben ik nog altijd gelukkig met de transfer van Moisander en hoop ik dat hij zich leidinggevend en verdedigend net zo laat gelden als bij AZ, want dan heeft Ajax een goede opvolger voor Vertonghen gehaald!

Ik geloof toch wel dat Ajax misschien wat meer voor Moisander betaald heeft dan het zelf heeft laten weten. Dit kan bijvoorbeeld door een bepaald aantal wedstrijden te spelen en/of doorverkoop. Maar als een andere club iets zegt over Ajax klopt het volgens de meeste supporters van Ajax nooit want o wee als je kritisch op Ajax bent. Dan krijg je bijna de hele aanhang als een stel herdershonden over je heen. Ik bedoel hiermee dat geen enkele club geweldig is en dat je best kritisch mag zijn op een club.

24 augustus 2012 om 18:22

Ben jij op je achterhoofd gevallen met je volle groene balkje? Ajax heeft niks laten weten dus hoe kom jij erbij dat Ajax al een uitspraak hierover heeft gedaan..

Je mag best kritisch zijn op een club maar je mag niet liegen over het liegen van iemand anders als die andere gewoon zijn mond heeft gehouden!

24 augustus 2012 om 18:35

Ajax showtime claimed dat mensen binnen ajax aan hun 3.2m doorgaven. Dus zo is er gewoon klakkeloos vanuit gegaan dat het klopt. Vervolgens claimed de Telegraaf ook dat het VAN ajax af komt, terwijl het waarschijnlijk via via is. Of uit de duim gezogen.

24 augustus 2012 om 19:09

Niet alleen Ajax Showtime, Nos,vi,telegraaf,ad etc. kortom alle sites.
Er zullen wel wat constructies in staan dat geloof ik direct. Verbeek heeft gewoon veel vertrouwen in Ajax en weet dat het bedrag hoger zal worden

24 augustus 2012 om 21:37

Ik heb toch echt gelezen dat het om 3,2 miljoen euro zou zijn gegaan en dat Verbeek zegt dat het bedrag niet klopt omdat het volgens hem meer zou zijn. Volgens mij lieg ik niet en reageer ik op hetgeen wat in de pers geschreven is.

26 augustus 2012 om 15:43

En sinds wanneer is de pers Ajax?

Verbeek heeft dat over Ajax speciaal geroepen, zodat 80% van de Voetbalzonebezoekers weer helemaal kwijlend achter hun computertje zitten. En VZ weer een hoop hits heeft.

Tja, typisch weer Ajax!
Waarom liegen ze daar nu weer over?
Goed gedaan Gert Jan, om dit naar buiten te brengen!

24 augustus 2012 om 19:20

Ajax heeft geen bedrag belend gemaakt!!!!! Je zet jezelf voor schut want je tuint er dus zo in. Alles om ajax maar af te zeiken.

Sjonge jonge jonge, Verbeek totaal onnodig. Spijt me zeer voor al die mensen hier die denken dat Ajax toch wel gelogen heeft want AZ ging zo makkelijk akkoord. Niet voor het een of ander, maar bij Ajax weten ze toch wel dat de bedragen toch wel bekend worden, is het niet meteen is het wel bij een zeer nauwkeurige benadering, want het Ajax boekjaar loopt van 1 september tot 31 augustus, de transfer van Moisander is dus straks gewoon terug te vinden in het jaarverslag. Niet precies, maar je kunt wel een weloverwogen schatting maken. Ajax bereikt dus verdomd weinig met liegen. Daarnaast overal take it or leave it toepassen en opeens precies geven wat de club wilt bij het eerste het beste bod, je kunt op z'n minst onderhandelen tot dit weekend.

AZ bereikt des te meer, ze komen niet te boek te staan als club die zakt als je maar lang genoeg volhoudt, ze pleasen de supporters, en blijven te boek staan als club die hard onderhandelt. Ajax kan makkelijk zeggen, jongens was niet zoveel, maar het was dit bedrag, echter krijgen we vage uitdrukken als veel hoger en Moisander is erg teleur gesteld en AZ maakt zgn nooit bedragen bekend.

24 augustus 2012 om 20:19

"want AZ ging zo makkelijk akkoord."

Je zat ook aan de onderhandelings tafel? Vertel dan meteen ff wat het transfer bedrag is, zijn we daar ook weer van af ;

Ik snap Verbeek zijn reactie niet,ajax heeft niets naar buiten gebracht over het bedrag.
De Telegraaf meldde 3,2 miljoen.
Overigens zie ik hier mensen beweren dat VI ook 3,2 miljoen heeft gemeld,maar dat lijkt me onzin want als je de papieren editie van deze woensdag leest staat er duidelijk 4 miljoen aangegeven.
Twee keer zelfs.

25 augustus 2012 om 01:37

Johan Derksen heeft in het programma Vi international vermeld dat het om 3.2 miljoen gaat. Johan Derksen is VI dus daar komt het vandaan.

Ajax heeft ruim € 5 mln betaald.

25 augustus 2012 om 01:36

Wil jij niet zomaar wat roepen? Als je het toch doet dan graag je bron erbij.

Ajax heeft helemaal niks bekend gemaakt. Dat doen ze nooit met die " lage " bedragen. De media heeft een bedrag bekend gemaakt. Verbeek begint een beetje een ouwe zeur te worden. Elke keer maar weer Ajax afzeiken terwijl Ajax zelf helemaal geen bedragen bekend gemaakt heeft !!

Je kan meteen zien wat voor niveau mensen hebben als ze blind alles geloven wat ze lezen!!

Altijd leuk om reacties te lezen als "ajax is een beursgenoteerd bedrijf dus..". Kindertjes, als jullie niet weten waarover je praat en alles doen geloven van wat 1 Vz-member hier schrijft (wat dus fout is) kan je maar beter niet reageren. Of lees je eerst even in ofzo.

25 augustus 2012 om 00:16

Denk eerlijk gezegd dat jij niet helemaal begrijpt wat een beursnotering inhoudt. Een beursgenoteerd bedrijf mag geen valse informatie naar buiten brengen die de beurskoers kan beinvloeden. Ajax kan dus niet liegen over de transfersom en doet dat dus ook niet. Ajax doet gewoon helemaal geen uitspraak over het bedrag. Ga maar kijken op de officele media van Aax, er wordt geen enkel bedrag genoemd.

Alle bedragen die genoemd zijn afgelopen tijd komen uit de media, niet van Ajax noch van AZ. Tot op heden weten we simpelweg niet hoeveel er nou daadwerkelijk betaald is.

Vreemde discussies weer.

Interesseert me ook niet zo wie er nou gelijk heeft, wat ik vreemd is dat een transfersom sowieso niet gewoon altijd bekend wordt gemaakt. De supporters betalen veel geld jaarlijks aan seizoenskaart en merchandising, ik vind dat je dan wel het recht hebt om te weten hoe het beleid van de club is.
Waarom wordt er zo geheimzinnig over gedaan altijd? Ik weet ook nog steeds niet wat voor El Ahmadi precies betaald is. Varieert van 2,6 tot 2,8 tot 3,5 tot 3,75 miljoen euro...

Stap verder is nog salarissen van spelers ook bekend te maken, mag van mij ook wel, maar dat zou wel eens als privacy schending gezien kunnen worden.

25 augustus 2012 om 00:18

Het is niet zo vreemd dat de clubs het bedrag niet willen noemen. Als zou blijken dat Ajax inderdaad richting de vjf miljoen betaald heeft, leren de andere clubs dat de poot stijf houden bij een bod van Ajax extra geld op levert. Andersom, als AZ water bij de wijn gedaan zou hebben, krijgt AZ vaker te maken met clubs die gaan onderbieden.

Voor beide clubs geldt dat ze blij zijn met de transfer en dat ze gezichtverlies willen vermijden. Met al het gedoe is het helaas ook een prestige strijd geworden.

Verbeek kan het toch weer niet laten om even na te trappen richting Ajax.
Wat is het toch een zielig, jaloers mannetje.
Als hij zich nou gewoon met het voetbal bezighoud en niet met transfersommen, komt hij misschien ook een keer in beeld bij een topclub...

Bah!

Iedereen doet negatief omdat hij 'oud' is en alles. maar hij is heel ervaren en niet eens zo heel oud als men omschrijft. Kan nog jaren mee en dat hij niet met veel winst verkocht zal worden is bullshit. als hij heel goed presteert, gaat hij echt wel rond de 5-10 miljoen weg. uitstekende aankoop voor ajax zeg ik. weet hoe het daar aan toe kan gaan en heeft zich bij AZ zeker bewezen. mensen bekijken alleen maar de negatieve punten van spelers, dan is het makkelijk om een speler slecht te laten lijken

Ajax heeft de hoofdprijs betaald, maar ze hadden hem echt wel nodig. Want als je de selectie van Ajax bekijkt en die van Feyenoord en PSV zou ik er niet van verschieten mocht Ajax 3e eindigen. Moisander was broodnodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren