Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax accepteert miljoenenverlies en is Argentijnse miskoop kwijt

Laatste update:

Darío Cvitanich is maandag gepresenteerd als de vijfde zomeraanwinst van Olympique Nice. De Argentijn, die overbodig was bij Ajax, heeft voor vijf seizoenen getekend bij de nummer dertien van vorig seizoen in de Ligue 1. Volgens France Football betaalt de club uit de Franse badplaats vier ton voor de aanvaller. Dat zou betekenen dat Ajax ongeveer 6,5 miljoen euro verlies maakt op Cvitanich.

/

De Amsterdamse club nam de 28-jarige Cvitanich in de zomer van 2008 voor ruim zeven miljoen euro over van Banfield. Bij Ajax groeide hij echter nooit echt uit tot basisspeler en Cvitanich werd al verhuurd aan de Mexicaanse club Pachuca en afgelopen seizoen aan het Argentijnse Boca Juniors.

Even leek de transfer van Cvitanich naar Nice niet door te gaan. Argentijnse kranten berichtten namelijk dat hij de club zou hebben afgewezen omdat River Plate zich had gemeld, maar Cvitanich heeft toch gekozen voor een avontuur aan de Côte d’Azur. Trainer Claude Puel geeft hem nu een paar dagen vrijaf. “De competitie is lang. We pakken de tijd die nodig is voor hem om zo goed mogelijk te integreren in het team”, aldus de oefenmeester van Nice.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat wil je ook! Deze speler raak je aan de straat stenen niet kwijt voor meer dan een miljoen! Er is geen andere keus!

6 augustus 2012 om 21:22

Dat hij een miskoop is, dat is wel duidelijk maar ik vind 4 ton wel erg matig.
Spitsen zijn gewoon erg duur en Ajax had hier meer uit moeten halen. Ik zeg niet dat ze er een miljoen uit konden halen maar zo'n 8 á 9 ton was wel mogelijk geweest.

6 augustus 2012 om 21:29

Het is niet alleen vier ton maar Ajax bespaart hiermee ook een jaarsalaris uit. Totaal levert he dus meer dan een miljoen op.

Ajax had al gehoopt hem in Argentinie te kunnen slijten maar die konden hem helaas niet betalen.

6 augustus 2012 om 21:35

Dat begrijp ik ook wel, maar een transfersom van 4 ton is gewoon heel erg weinig voor een spits die de meeste seizoenen iig 1 op 2 haalt.
Ik vind dit niet in het nieuwe beleid van Frank & Co passen. Hier hadden ze een hoger bedrag uit kunnen halen.

6 augustus 2012 om 21:59

Volgens mij had hij Nice eerst afgezegd vanwege andere club uit Zuid Amerika. Vervolgens ging dat niet door en nu gaat hij alsnog naar Nice. Wellicht dat de transfersom hier door is beïnvloed.

6 augustus 2012 om 22:02

Ja maar het is vraag een aanbod, hoe wil je hier meer uithalen als er niet meer clubs belangstelling hebben dan moet je blij zijn met 4 ton. Je kan wel een miljoen euro vragen maar dan koopt niemand hem, hij heeft ook nauwelijks wat bewezen.

Als je hem niet verkoopt dan loop je vier ton mis plus zijn salaris dat rond de miljoen euro lag. Bij elkaar opgeteld kost het Ajax dus 1,4 miljoen als ze hem niet verkopen. Nu is hij dus verkocht en besparen ze 1,4 miljoen. Dus dit is altijd beter voor beide partijen.

6 augustus 2012 om 22:05

@deurknop
Nee, voor mij is niet duidelijk dat het een miskoop is. Wat is de definitie van een miskoop. Cvitanich is best wel een aardige spits. Denk ik. Waarom weet ik dat niet echt? Hij heeft nooit een echte kans gehad.
In de periode dat hij wel regelmatig een kans kreeg schopte hij er ook regelmatig eentje in. Oke het was wat gemiddelde betreft geen Suarez of Huntelaar maar dat is niet elke spits.

Miskopen dat zijn echt een andere categorie, dat zijn meer Atouba, Suk, Ooijer, Luque, Oleguer, Wielaert, Kuffour, Jurgen Colin. Spelers die er tijdens hun verblijf bij Ajax echt helemaal niets van gebakken hebben en die bergen met geld (evt transfer salaris) gedeeld door het aantal gespeelde minuten en de ''bijdrage'' aan het resultaat van die wedstrijd hebben gekost. In dat rijtje past Cvitanich zeker niet.

Cvitanich is een echte Ajax aankoop, ala Lodeiro, Aissati, Bulykin, Sno, El Hamdaoui, Lindgren, Sulejmani, Cillessen en voeg Theo Janssen er ook maar aan toe. Maak het lijstje maar zo lang als je het zelf wil hebben. Stuk voor stuk spelers die voor veel geld gehaald zijn, die aardig kunnen voetballen en dat vaak ook laten zien als ze weer bij Ajax weg zijn. Die eigenlijk op plaats 12-18 best van waarde voor Ajax kunnen zijn maar omdat ze voor de 1e elf zijn gehaald, kostte wat het kost weg moeten omdat er toevallig 1 is die net een heel klein beetje beter op die positie presteert.

Maar al die spelers zijn zo'n beetje tegen hetzelfde Ajax probleem aangelopen. Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Ze hebben het contract nog niet getekend of niemand weet bij Ajax meer waarom de speler eigenlijk gekocht / gehaald is. Linksbuiten Sulejmani moet op rechts, Linkshalf Janssen moet ineens verdedigende middenvelder, Aissati is 4 jaar lang niet goed genoeg, Bulykin traint niet hard genoeg en Janssen blijkt ook nog eens te roken en bier te drinken

Of de trainer vertrekt en elke nieuwe trainer, ook Frank de Boer begint met het afbranden van de aanwezige selectie. Iedereen die nog door de vorige trainer gehaald is moet weg.

Cvitanich heeft nauwelijks een kans gehad, het tijdens zijn verhuur redelijk goed gedaan. Dit soort spelers heb je gewoon nodig als nr 12 t/m 18 in je selectie om blessures op te vangen.

Dus miskoop, nee wat mij betreft niet. Meer ''business as usual'' bij Ajax. Het beleid waarmee gebroken zou worden: Niet langer de trainer bepaald de selectie maar de club. Komt nog steeds niets van terecht. Spelers moeten een zeer laag salaris accepteren maar de technische staf mag de transfermiljoenen verbranden alsof het niets is door spelers op een zijspoor te zetten.

Het naampje maakt bij Ajax echt nog steeds niets uit: v Basten, Jol, Frank de Boer, Vd Boog, Overmars. Wie zegt dat er verschillen zijn in de manier waarop ze met de dure aankopen van hun voorgangers omgaan, die liegt de ogen uit zijn hoofd.

6 augustus 2012 om 22:05

Ja, maar Nice weet ook heus wel dat Ajax ontzettend graag van hem af wil en Ajax kan op zijn beurt niet het risico lopen dat Nice hun belangstelling verlegt naar een andere speler. Het is inmiddels al augustus en er zijn verder geen clubs geinteresseerd in Cvitanich. Beter Iets dan Niets zou Ajax gedacht hebben.

6 augustus 2012 om 22:22

Dat zijn ook mijn gedachte. Ook 1 miljoen Euro voor Ozbiliz vind ik een beetje weinig.

7 augustus 2012 om 08:34

Het levert Ajax meer dan een miljoen op? Die hoorde ik ook al toen El Hamdaoui verkocht werd, dat t de club nog geld opleverde ook omdat ie zoveel salaris kreeg.

Maar zet gerust een x jullie trots opzij en geef toe dat er een miskoop gedaan is, is heus geen schande hoor.

7 augustus 2012 om 12:12

@wvds Ben het met je eens, dit was gewoon een miskoop. Ik snap niet dat mensen durven te beweren dat een spits van 7(!!!!!) miljoen euro die tegen de nummer 15 tm 18 een x een bal binnen trapt en verder vooral verhuurd wordt en op de tribune zit geen miskoop is.

Ik volg het Zuid-amerikaanse voetbal op de voet, en toen Ajax 7miljoen betaalde voor deze jongen was iedereen vol ongeloof. Hij had welgeteld 1 goed seizoen gehad, notabene in een 4-4-2 systeem als counterspits. Hij scoorde makkelijk maar liet niet zien over een geweldige techniek of iets anders te beschikken.

Lodeiro bijvoorbeeld, stond te boek als 'de nieuwe Messi van Uruguay', en ja iedereen weet hoe snel dat soort labels er op worden geplakt op jonge spelers, echter was het gewoon wel echt een groot talent. Helaas is het niet helemaal geworden, wat het moest zijn met hem.

Cvitanich daarentegen, kan je over zeggen dat hij geen kans heeft gehad, maar in de jaren met Pantelic, Siem de Jong en co. in de spits werd hij er alsnog naast gezet. Als hij echt een goede spits was geweest dat had hij echt wel gespeeld.

Ik wens hem veel succes, maar ben wel echt ongelovelijk blij dat we hem nog voor een bedrag weg hebben gedaan. Schoon schip maken. 2 gerichte aankopen, misschien 1 en dan kan Ajax dit seizoen weer positief tegemoet in mijn ogen.

7 augustus 2012 om 12:24

Hahah, 1 miljoen is een megabedrag, voor Obiliz man. Is totaal te licht bevonden voor Ajax.

Mooie stad, mooi weer. Jammer dat het er bij Ajax niet is uitgekomen maar Dario is gewoon een goede spits.

Zonde van zo'n speler... vewachtte veel van hem.. zoals vele hier denk ik.

Nu geen gelul voor geld/kopen etc. elke club heeft wel eens een miskoop.

Een koopje voor deze aardige voetballer, laatst las ik dat hij voor een bedrag tussen de 1 en 1,5 miljoen weg zou gaan naar Nice. Ik neem aan dat er ook nog een variabel deel bij komt voor Ajax mits die goed presteerd.

6 augustus 2012 om 22:04

Klopt, maar door het bespaarde bedrag op het salaris heeft Ajax 1 miljoen euro bespaard. Zo is het een beetje verrekend.

7 augustus 2012 om 01:46

Zeker een koopje, Cvitanich heeft heel wat grote prijzen gewonnen bij de teams waar hij aan was uitgeleend en was er nog belangrijk ook. Dit zet de vraagprijs van Heracles voor Armenteros toch in een ander perspectief.

6,1 Mil verlies en dan nog salaris, goed dat dit beleid stop is gezet want dit is gekkenwerk met dank aan Meneer van Basten

6 augustus 2012 om 21:12

Wat denk je van de algemeen directeur toen.
Die hebben van Basten voor de leeuwen gegooid en hij moest alles regelen.
Dat kan natuurlijk niet maar daar zijn ze bij Ajax gelukkig vanaf.

6 augustus 2012 om 21:24

Tja Marco eistte volledige zeggenschap, anders kwam ie niet, helaas zijn ze daar destijds met beide benen ingetrapt. Gelukkig doen ze dat nu niet meer, alleen draven ze nu te ver door naar de andere kant, door helemaal niks uit te geven

6 augustus 2012 om 21:36

Dat is niet waar, van Basten moest allemaal functies overnemen

6 augustus 2012 om 21:45

Dat eiste hij helemaal niet.
Hij kreeg het erbij maar dat wilde hij helemaal niet.

En dat gejank met niks uitgeven slaat ook nergens op.
Wacht eerst maar eens even af.
Er gaat echt nog wel een verdediger bij komen.
En aangezien özbilliz weg is zie tello ook nog wel komen.

6 augustus 2012 om 23:44

Ik denk dat je Tello van Barcelona bedoeldt maar die speelt volgend jaar bij Atletico Madrid. Ook is Ozbilliz nog niet eens verkocht.

7 augustus 2012 om 01:47

Ozbilliz iz wel verkocht lol. Staat zelfs een bericht over bij VZ.

6 augustus 2012 om 21:27

Zo zal ik niet rekenen als ik jou was. Grootste gedeelte van zijn periode bij Ajax is hij verhuurd geweest. Ik weet de ins en outs van die deals natuurlijk niet maar ik mag aannemen dat daar wel een bij werd betaald en zijn salaris of tenminste een groot percentage van zijn salaris.

Mooi zo, weg is weg. Tijdens van dit soort aankopen moeten voorbij zijn. Succes jongen ik hoop dat je daar beter uit de voeten komt.

Ik blijf het raar vinden dat Ajax niet meer met hem deed, als hij speelde scoorde hij vaak wel...

6 augustus 2012 om 21:14

tegen clubs als nac in een thuiswedstrijd wel ja, op een hoger niveau was hij te vaak onzichtbaar.

6 augustus 2012 om 21:20

@crazydj07

Dan kan je hem toch gebruiken tegen clubs uit het rechterrijtje? Dan kan je Sigthorsson ook zijn rust gunnen.

6 augustus 2012 om 21:22

daar verdient hij te veel voor.
dat kan echt niet, bovendien kan de jong daar uitstekend uit de voeten (beter dan op middenveld vind ik maar dat is andere discussie) en frank heeft vrij veel vertrouwen in klaassen als spits zo lijkt het.
al snap ik daar niet bijzonder veel van want in de spits heeft hij nog niet bepaald een goede indruk weten te maken.

6 augustus 2012 om 21:25

Ergens moet ik je gelijk geven, maar met een lager salaris zou ik het zéér zeker doen zoals Remigolbach zegt.

6 augustus 2012 om 21:27

Ja, oke... maar ik vind 4 ton als nog wel weinig voor hem. Maar inderdaad zijn salaris..
De Boer gaat de Jong volgens mij niet in de spits zetten... wat ik ook liever wel zie, want we hebben genoeg keuzes op het middenveld.
Klassen vind ik ook geen spits... hij scoort 1 keer als spits tegen NEC bij zijn debuut en hij moet direct de nieuwe spits worden... ik vind het meer een middenvelder.
Dus nu zitten we met een spitsenprobleem. Armenteros zou wel kunnen voor een laag prijsje. Hij kan namelijk ook aan de buitenkant speler en dat is wel handig, een multifunctionele speler op de bank.

7 augustus 2012 om 01:50

Juist Ajax wou van hem af vanwege zijn salaris en Ajax kreeg hem niet verkocht ook dankzij zijn salaris. Boca Juniors en River Plate wouden hem maar al te graag vastleggen, maar konden het niet ophoesten.

@vieira12

Rare reactie. Net alsof er normaal gesproken nooit een miskoop wordt gehaald. Het blijft gewoon gokken. Soms komen ze wel uit de verf. En soms helaas niet

6 augustus 2012 om 21:14

één miskoop ja, maar de heer van basten is verantwoordelijk voor een miljoenenstrop, waarvan in feite geen enkele speler is geslaagd en/of geld heeft opgebracht, oa: Sulejmani, Oleguer, Wielaart, Sno en deze Cvitanich
Dat zijn er al een hoop meer dan eentje
Dan heeft ie ook nog Aisatti en Enoh gehaald,

6 augustus 2012 om 21:23

@afca013

Ja, ik wou net zeggen,,, heeft hij wel 1 speler gehaald die goed rendeerde?

6 augustus 2012 om 21:45

Het is toch ook niet normaal, zo verschrikkelijk dom ben je als bedrijf zijnde als je een trainer je transferbeleid laat bepalen. Ik snap ook niet dat de aandeelhouders toen niet hebben ingegrepen. Je zal je geld maar geïnvesteerd hebben in zo'n bedrijf, je ziet je investering nooit weer terug. Een trainer is vrijwel altijd een passant. Een passant die alleen aan de korte termijn denkt. Het gehele bedrijf moet wel te lang in de Amsterdamse coffeeshops hebben rondgehangen als je toestaat dat zo iemand dan de macht krijgt om je gehele vermogen te investeren in spelers. En dan nu de schuld op hem afschuiven. Nee, de club zat fout.

Een directeur zegt toch ook niet tegen zijn secretaresse dat zij maar even een visie en strategie moet gaan bepalen voor het gehele bedrijf?

4 ton is wel erg weinig... ik dacht eerder aan een miljoen. Maar ja.. je bespaart zijn salaris nu wel. Dit was volgens mij wel de laatste met een hoog salaris die weg moest. Ow ja, alleen Mickey nog... Nu moet Ajax zich gaan richten op het weg doen van jeugdspelers die het niveau niet aankunnen: Ebecilio, Bonevacia, Blind en Ozbiliz gaat ook weg. En ze moeten een aantal verhuren om ervaring op te doen; Lukoki, Klaassen, Koppers.

Wat een bagger artikel zeg.
Als je wilt aangeven dat Ajax verlies heeft geleden op deze speler mag je die wel beter onderbouwen.
Het is wel heel erg gesteld om het aankoop bedrag te verminderen met de verkoopopbrengst en het resultaat winst of verlies te noemen.
Winst en verlies is opgebouwd uit meerdere zaken.
Maar het bestempelen van het resultaat als verlies levert een mooie titel voor het artikel/

6 augustus 2012 om 21:26

Ach gut, heeft VZ kritiek op je club?

Hoezo moet dat beter onderbouwd worden? Wil je het bedrag in centen zien, of wat?
Tuurlijk zijn er meerdere factoren en zal het exacte winst/verlies bedrag anders zijn, maar 1 ding weet ik wel voor je, verlies was het zeker.

Verder is het gewoon een prima artikel hoor, niets mis mee.

6 augustus 2012 om 22:07

@mursie: Misschien heeft hij wel een aantal bepalende doelpunten gemaakt waardoor Ajax toch ook weer inkomsten heeft gegenereerd?
Het is natuurlijk wel heel kinderlijk rekenen om te zeggen Ajax heeft hem voor dit gekocht en voor dit verkocht dus flink verlies geleden.

Maar een miskoop is het wel geweest achteraf en dan is het goed dat hij weg is zodat je ook zijn salaris niet meer hebt.

6 augustus 2012 om 22:24

@sebasjuh,

Dat bedoel ik ook met dat er meerdere factoren zijn, zo zullen er wellicht ook meer Ajax-shirtjes verkocht zijn in Argentinië met zijn naam.
Maar, heeft hij ook salaris gekost (voor zover je dit in je verlies mee kan nemen, in ieder geval wel als zijn salaris hoger was dan de ontvangen huursom, wat dacht ik het geval was, maar zeker weten doe ik dat niet).

Het gaat mij er meer om dat meneer het gelijk maar een baggerartikel vind omdat niet tot op de cent nauwkeurig is uitgerekend wat het verlies was.

6 augustus 2012 om 21:29

Nou ja, deze speler heeft ons gewoon geld gekost klaar, een dure speler voor zo weinig rendement, dus ben het wel met de titel eens.

Beter dat Dario weg is bij ons , Alleen zitten we nu wel dun in de spitsen Nu hebben we alleen Sigi die best blessure gevoelig is ,dus een extra aanvallende erbij mag best .

7 augustus 2012 om 01:53

Wordt waarschijnlijk Armenteros, maar ik hoop dat Gino van Kessel zijn potentie waarmaakt.

Wat is dit nou weer. Miskoop vind ik een groot woord en ik houd mijn vraagtekens. Eerst MEH voor nog geen miljoen en nu Dario voor 4 ton... En dan spelers niet kopen die je in de CL verder kunnen helpen. Want je kan zeggen dat je ze niet kan verkopen met winst na aftrek van salaris, maar als een CL deelname je minimaal 10 miljoen oplevert... Zou je dat toch zeker moeten overwegen. Want CL mislopen (begroot of niet) moet ook een club als Ajax niet te vaak doen!

ik ben blij dat hij weg is, hij had een heel hoog salaris
in verhouding tot zijn kwaliteiten

Mooi dat iedereen ook weer kan zien dat Ajax niet blind vast houdt aan een vraagprijs. Spelers als Cvitanich, Ozbilliz maar ook Vertonghen gaan voor relatief kleine bedragen weg door het kort lopende contractje.

Ik vind het nogal verbazend dat hij een 5 jarig kontrakt heeft gekregen met zijn 28 jaar !! Helaas nooit echt de kans gekregen bij de voorbij gaande trainers .

Wat een ongelooflijke miskoop is dit zeg , je betaalt toch geen 7 miljoen (!) voor een speler die in Argentinie voetbalt alleen als je talent beschikt van Ronaldo of Romario kan je dat doen....

6 augustus 2012 om 22:01

Spelers die zo goed zijn als Ronaldo of Romario kosten minimaal 30 miljoen.....

Goede transfer voor Cvitanich, betere competitie en hij maakt tenminste kans op een basisplaats.

Ajax heeft juist gehandeld, dit is een speler uit het tijdperk toen er een flink wanbeleid was bij Ajax. Dit soort spelers drukken inderdaad op de begroting. Dit is het beste wat ze konden doen in mijn ogen! Nu nog even Tello halen en een centrale verdediger en ze zijn klaar op de transfermarkt

Wow dit is wel heel erg weinig. Vond hem eigenlijk ook niet zo'n grote miskoop als iedereen beweert, misschien net iets te licht voor het niveau van Ajax, meer niet.

6 augustus 2012 om 22:26

Als hij te licht is voor het niveau van Ajax, dan is het toch een miskoop???

6 augustus 2012 om 22:38

Als het met inzet wordt gecompenseerd niet. Ik vind hem gewoon niet in het rijtje Gabrich, Atouba, Urzaiz passen. Cvitanich heeft goede (ook al niet veel) wedstrijden gespeeld voor Ajax.

in en in zonde dat zo"n goede speler nooit een eerlijke kans heeft gekregen

ik hoop dat hij frank zijn ongelijk kan bewijzen en gaat schitteren in nice

Wat een miskoop weer is van Ajax ! kapitaal vernietiging !

6 augustus 2012 om 22:28

Wat moet je dan?
Die laatste 400k ook nog laten verdampen (+salaris) en hem in het 2e laten voetballen?

Als FdB hem niet nodig denkt te hebben of vind dat hij niet goed genoeg is, dan moet je je verlies pakken (helaas voor Ajax)

6 augustus 2012 om 22:29

Dat wisten we jaren geleden al. Nu is er eindelijk een nieuwe visie. Eigen jeugd, en bij gebrek aan beter wordt er gewoon een speler gekocht..

6 augustus 2012 om 23:20

Dit is nog niks vergeleken bij het verlies dat ze gaan leiden op sulimanie.
Dat zou zo maar eens meer dan 10 miljoen kunnen worden.

4 ton zo weinig dan had Feyenoord hem zelf kunnen overnemen die mochten 4 ton uitgeven alleen ze salaris is misschien te hoog. Dit is echt weinig voor een voetballer waar ze volgens mij €7.500.000 hebben voor betaald weggegooid geld.

Ondanks het verlies ben ik toch opgelucht dat Ajax deze speler heeft weggesleten van de loonlijst af, dat was nogal een last de laatste tijd! Zeker omdat hij steeds werd verhuurd en in Ajax 1 de laatste 2 jaar nauwelijks een goede indruk maakte. Ik vond dit toch vooral een grillige mooiweervoetballer, en ik wens hem veel succes daar bij Nice...

Als die was gebleven dan was die toch weer verhuurd. Toch, zijn statistieken bij Ajax zijn niet verkeerd hoor. De boer vraagt om een spits als back-up. Waarom laat die deze spits dan vertrekken?

6 augustus 2012 om 23:08

Ik denk dat zijn salaris te hoog was en dat daarom De boer van hem af wilt. Ik vond hem het best aardig doen in die paar wedstrijden die hij speelde maar jammer genoeg heeft hij geen genoeg kansen gekregen bij Ajax.

Ik snap gewoon niet welke halve zool deze transfer ooit heeft goed gekeurd. Dit is een pure 442 spits en laat dat nou net een systeem zijn wat Ajax nooit speelt.

Machlas, Sonck, Cvitanich. Allemaal 442 spitsen.

6 augustus 2012 om 22:29

hmm Van Basten?

6 augustus 2012 om 22:40

Was die al onder van Basten? Nou ja we weten allemaal dat van Basten totaal onterecht carte blanche heeft gekregen. Dat gebeurd niet meer. Helaas zitten we nu nog steeds met die effecten omdat subtoppers nog steeds denken hun spelers aan Ajax te kunnen verkopen voor dat soort bedragen.

6 augustus 2012 om 23:26

Ik meen van wel

ajax doet zijn spelers wel heel goedkoop weg zeg..

die ozb. voor 1 mil en nu hij voor half mil je kon zo een speler toch minimaal voor een mil verkopen

6 augustus 2012 om 22:30

Zullen het maar niet over Real Madrid hebben wel? Enige waar ze winst aan hebben gehad is Robinho. Gehaald voor 10 miljoen en verkocht voor 40 aan city.. De rest is allemaal zwaar verlies.

6 augustus 2012 om 22:36

ja real madrid kan dat tenminste wel ze draaien elke jaar 500 miljoen omzet
wat doet ajax nou?

mijn reactie was niet een provocerend bedoeld je reageert opgefokt .

maar omdat je zo aardig bent hopelijk laten ze van der wiel ook voor 1 mil weg gaan

6 augustus 2012 om 23:29

Ben niet opgefokt. Sorry als dat bij jou zo overkwam.

En wat Madrid betreft; het houdt een x op met al die schulden. Het ergste is dat wij er allemaal aan mee betalen om hun schulden af te lossen

7 augustus 2012 om 01:18

real madrid is over paar jaar schuldenvrij
de bank houdt van madrid omdat ze rente erover betalen.
Ik betaal in ieder geval niks.

en jij betaalt voor griekenland..

7 augustus 2012 om 19:53

Als jij t niet betaald zullen t je ouders wel zijn. Je bent niet echt up to date. zinloos om een discussie met jou aan te gaan.

6 augustus 2012 om 22:41

Ja scheelt ook salaris he. En Ozbiliz was gewoon een middelmatige aanvaller en mag je blij zijn dat je er nog wat voor vangt.

Sulejmani 17 mil
Cvitanich 8 mil
Lodeiro 6 mil
Serero 3.5
Luque 8 mil
Bruno Silva 4 mil
Wielaert 3 mil
Oleguer 3 mil
Aissati 4mi
El Hamdaouil 5 mil

Tottaal
61,5 miljoen plus minimaal 10+ mil salaris.

Een voor een geflopt of geen kansen gekregen etc..

Met dat geld had je een creme de la creme/dreamteam kunnen hebben.

6 augustus 2012 om 22:51

Ja dat weten we ondertussen wel. Waarom denk je dat er een nieuw bestuur is bij Ajax en waarom denk je dat ze hun beleid hebben aangepast? Juist, om zulke onnozele transfers te voorkomen.

Helaas kunnen we het verleden niet ongedaan maken, maar gelukkig wel corrigeren en dat heeft Ajax nu gedaan.

6 augustus 2012 om 22:56

En zo te zien is het nu beleid bij Ajax om deze spelers voor zo weinig mogelijk weer te verkopen.

7 augustus 2012 om 00:02

Als je het over kapitaalvernietiging hebt... Ik vroeg me al af waarom ajax niet kan investeren. Ik vond cvitanich een goede spits. Hij heeft naar mijn idee geen echte kans gekregen. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk wat er voor sulejmani betaald is. Dat hadden ze destijds ook kunnen bedenken dat die prijs nooit meer betaald zou worden. Ik wens cvitanich veel succes toe. Daarnaast ook ozb.

7 augustus 2012 om 02:05

Ja als je bedragen gaat verzinnen kom je inderdaad snel op 61,5 miljoen uit ;

Sulejmani - 16,25
Cvitanich - 6,5
Lodeiro - 4
Serero - 2,5
Silva - 3,75
Oleguer - 3
Wielaert - 3
Aissati - 4
EL Hadmaoui - 5
Luque - transfervrij

Totaal:
48 miljoen aan transfers besteed.

Zo moeilijk is een beetje research niet , maar schijnbaar vond je het teveel moeite en verzon je ter plekke dat Luque voor 8 miljoen naar Ajax is gegaan.

7 augustus 2012 om 08:27

Ik heb in meerdere bronnen gelezen dat Cvitanich voor 7,5 miljoen was gehaald, maar goed.
Luque was dan wel transfervrij, maar heeft wel 3 of 4 jaar op de payroll in Amsterdam gestaan voor een salaris van zo'n twee miljoen per jaar, terwijl hij nauwelijks gespeeld heeft en op het laatst zelfs deels op kosten van Ajax in Spanje speelde.

Maar goed, hoe je het ook wendt of keert, er zijn enorme bedragen verslonden, en daarom begrijp ik ook niet waarom er elke keer zoveel Ajacieden vooraan in de rij staan om elke investering van een paar miljoen die één van de concurrenten doet te bekritiseren.

7 augustus 2012 om 13:51

Het klopt dat meerdere bronnen 7,5 miljoen schrijven , maar dat kan nooit het bedrag geweest zijn. Ajax is als NV namelijk verplicht uitgave van 10 procent van de begroting (65 miljoen) officeel te melden en apart op het jaarverslag te vermelden. Dat betekend automatisch dat Cvitanich nooit meer dan 6,5 miljoen gekost kan hebben , anders was dit vermeld net als bij Suarez (7,5) en Sulejmani (16,25).

Luque is heeft inderdaad 3 jaar onder contract gestaan. Dat zal bij elkaar best wat salaris hebben gekost ja (ondanks 2 verhuur periodes aan Malaga). Maar dan nog kom je nooit aan 8 miljoen en bovendien betroffen de andere spelers allemaal exclusief salarissen. Dan moet je niet ineens bij Luque het inclusief salaris gaan neerzetten.

Het oude beleid ligt gelukkig achter ons , aan mensen als Overmars het onaangename dure aankopen te verkopen voor veel minder. De reden dat Ajacieden kritisch zijn naar clubs als PSV op hun beleid is omdat ze weigeren te leren van al gemaakte fouten bij Ajax en Feyenoord en zelfs hun eigen fouten.

7 augustus 2012 om 23:13

8 mil voor Luque stond op transfermarkt.com , dus niks verzonnen vriend.

Buiten dat, je bent er toch wel mee eens dat ze een voor een geflopt zijn

8 augustus 2012 om 01:29

Wat transermarkt.com heeft verzonnen dan , jij je zin. Hij mocht toen des tijds zonder transfersom overkomen van Newcastle omdat hij daar veel te veel op de begroting drukte. Zelfs als er een transfersom betaald zou zijn kan dit nooit 8 miljoen zijn , want dan moest het bedrag openbaar gemaakt worden. zoals ik hierboven ook al uitlegde.

Behoudens Serero (waarvan het nog te vroeg is over te oordelen) , kun je wel stellen dat de 9 namen die je opnoemt allerminst geslaagd zijn bij Ajax. Hun prestaties in verhouding tot de transfersom zijn ronduit teleurstellend. Maar ze hebben wel allemaal hun eigen verhaal. Zo zijn Lodeiro en Silva het grote delen van hun Ajax tijd geblesseerd geweest. En is EL Hamdaoui nou geflopt omdat het een slechte aankoop was of omdat hij niet met de nieuwe trainer door 1 deur kon gaan ?

Toch zijn het een aantal wijze lezen :
- niet investeren in dure af geserveerde buitenlanders (atouba, Luque en Koffour)
- niet absurde bedragen betalen die spelers zelf nooit kunnen waarmaken (sulejmani)
- eem zwaluw maakt nog geen zomer (wederom Sulejmani)
- kijken of een speler in het systeem past (cvitanich)
- geen last minute paniek aankopen (wielaert )
- weet ook wat je qua gedrag binnenhaalt (EL Hamdaoui)
- Geen dure spelers halen op verzoek van je sterspeler (lodeiro)
- Geef nooit het transferbeleid aan de trainer

Deze jongen heeft eigenlijk nooit het vertrouwen gekregen en heeft amper kansen gehad om zich te bewijzen. Vind het niet helemaal terecht dat hij het predikaat miskoop met zich mee draagt, want voor een spits is het belangrijk om voor langere tijd het vertrouwen te krijgen. Dat heeft hij nooit gehad, maar Ajax zal wel weten wat ze doen, want zij zien die jongen elke dag op de training spelen. En zoals hierboven aangegeven is het geen spits voor een 433 systeem, kan maar zo zijn dat hij in Frankrijk helemaal opleeft in een 442 systeem.

Mijn eerste gedachte is eigenlijk, hoe haal je het als Ajax in je hoofd om deze speler voor zoveel geld te halen. Ga je hem niet scouten en bekijken?
Aan de andere kant, echt slecht heeft hij het toch niet gedaan. Hij heeft een beter gemiddelde dan Kolbeinn Sigthórsson.
27 doelpunten in 47 wedstrijden is toch perfect.
En ookal is het tegen de kleintjes, nou en. Kampioen worden doe je door te winnen van de kleintjes, niet door het winnen van de topwedstrijden.

Edit: tikfout, laat op de avond...

7 augustus 2012 om 08:16

Het was de topscorer van de Argentijnse competitie, die gaan tegenwoordig niet meer weg voor een miljoentje ofzo.

Deze man is nog uit de tijd dat Ajax voornamelijk bekend stond om achterlijke aankopen voor veel te veel geld (ala Sulejmani), goed dat we nu eindelijk van hem af zijn! Op naar de titel met Sigthorson en eigen jeugd.

Geen wonder dat ze geen 4 miljoen over hebben voor narsing/assaidi
En maar afgeven op het beleid van andere clubs....
4 ton daar koop je tegenwoordig nog geen amateurspeler meer van.
Lekker bezig daar.

7 augustus 2012 om 07:21

ow jawel hoor.. een noorse international
singh is ook voor 4 ton overgenomen.. je moet dan alleen nog beter zoeken

Overmars, man ik krijg nu echt twijfels bij deze man. 4 ton! Kom op zeg, zit die man deeltijd te werken tijdens de zomer? Alles vertrekt voor een habbekrats, niet zo gek dat we geen geld voor aankopen hebben.

jammer voor ajax dat deze speler het nooit heeft gemaakt. dan is het al helemaal vervelend dat ze er zo veel geld op verliezen..soms win je wat en soms verlies je wat.. zo gaat het nou eenmaal in de voetbalwereld

Dit is echt zo'n onzin, hij scoorde aan de lopende band in de Argentijnse competitie en ook in de Nederlandse competitie legde hij er aardig wat in, in de minuten die hij speelde. Waarvan veel met zijn hoofd terwijl hij 1m70 is.
Als tweede spits deed hij het ook goed, aanvallers afleiden, maar ook ballen terugleggen. Een mooi voorbeeld daarvan was tijdens het Amsterdam Tournament. Kan het fragment even niet vinden.

Op de één of andere manier hebben ze het bij Ajax nooit zien zitten in deze gast, maar wel in figuren als Ebicilio. Hij moet denk ik op de trainingen heel slecht geweest zijn want op de wedstrijden kan je hem niet pakken.
Na het vertrek van toptalent Ozbiliz is dit in mijn ogen wederom een rare actie van Ajax.

Toch vond ik hem niet zo slecht...scoorde ook bij Ajax een redelijk gemiddelde in de weinige tijd die hij speelde....aan zijn werklust viel ook niks aan te merken. Ik ga hier niet beweren dat het een wereldspits is, maar denk dat hij er bij Ajax zo 20 per seizoen in legt....en zo ruim zit ajax niet in de spitsen, ik weet zelfs niet of sigthrson nu beter is....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren