Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vier man vertrekken op verzoek van Van Gaal bij Nederlands elftal

Laatste update:
/

Voor Ruud Hesp, Wim Rip, Egid Kiesouw en Alfred Schreuder is geen plaats weggelegd in de technische staf van Oranje. Hesp, Rip en Kiesouw fungeerden onder Bert van Marwijk als keeperstrainer, videoanalist en looptrainer van de nationale selectie, maar kersvers bondscoach Louis van Gaal zal zijn eigen staf met zich meebrengen bij zijn indiensttreding.

De zestigjarige Van Gaal werd vrijdag aangesteld als nieuwe coach van Oranje. Hij was dat aan het begin van het millennium ook al eens, maar faalde toen in zijn missie Nederland naar het WK 2002 te loodsen. Nu komt Van Gaal terug en brengt hij Danny Blind met zich mee als zijn assistent. Wie de rest van de technische staf gaan vormen is op dit moment nog niet bekend.

/

Zeker lijkt wel dat Andries Jonker niet zal gaan samenwerken met Van Gaal. Dat deed hij wel ten tijde van Van Gaals hoofdtrainerschap bij Barcelona en Bayern München; Jonker is echter net aan de slag gegaan als vertrouweling van Felix Magath bij VfL Wolfsburg. De 39-jarige Schreuder zou zijn werkzaamheden bij Oranje na het EK gaan combineren met die bij FC Twente, waar hij assistent is van Steve McClaren.

Het zit er echter alsnog niet in voor de oud-middenvelder. Eind juni zei hij zelf al dat hij niet wist wat hij kon verwachten, toen Van Marwijk wegging. “Ik heb een contract getekend bij de KNVB en was anders wel ingelicht, vermoed ik. Maar ik kan er verder niks zinnigs over zeggen. Behalve dat ik dit erg vind voor Bert”, sprak Schreuder. Van Gaal zal echter voor iemand anders gaan kiezen. Kiesouw gaat op zijn beurt op fulltime basis aan de slag bij PSV. Waar de toekomst van Hes en Rip ligt is nog onbekend, net als die van Kees Jansma (perschef) en Hans Jorritsma (teammanager).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dacht even dat het om spelers ging. Ken deze mensen niet echt, maar hoop dat de staf van van Gaal goed is.

7 juli 2012 om 01:16

Je kent Ruud Hesp niet?? bij Barcalona keeper geweest is nu keepers trainer van Groningen deed oranje erbij,schreuder is toch ook geen onbekende speler,speelde oa bij Feyenoord.
Of je bent nog erg jong of je hebt het voetbal niet gevolgd.

7 juli 2012 om 01:42

Je kunt ook overdrijven he, Ruud Hesp blijft ook maar Ruud Hesp, het is geen Zinedine Zidane.

7 juli 2012 om 01:44

haha derde keeper?? heeft 93 wedstrijden gekeept voor Barca, ook champions league.

edit: @vmuiden toch maar even Ruud Hesp opgezocht op google?

7 juli 2012 om 01:47

Bij het nederlands elftal was hij 3e keeper ja.
Bij Barca heeft hij in 3 jaar, achtereenvolgens 36, 37 en 27 wedstrijden gespeelt.
Daar keepte hij o.a. Baia en Busquets uit de basis.

7 juli 2012 om 09:39

Hihi, Barcelona geen koopclub?

Waar komen: Dani Alves, Pique, Jordi Alba, Fabregas, Messi en Villa dan vandaan? De halve basisopstelling is gewoon gekocht hoor, nog steeds meer jeugdspelers dan de meeste andere topclubs, maar zeggen dat het geen koopclub is, is te veel van het goede. Eto'o + 46 miljoen voor een spits die je een seizoen later voor 24 mln verkoopt. Ze zijn niet echt goed in aan- en verkopen, maar ze doen het wel ^^

Ontopic: Hesp is een zeer capabale keeperstrainer, ben benieuwd waar Van Gaal mee aan komt zetten.

7 juli 2012 om 10:31

Barca kan je niet echt een koopclub noemen, zoals Real. Als je kijkt hoeveel zelf opgeleide spelers er in de basis staan. Geen enkele topclub kan het zonder aankopen doen. Een aantal van die spelers zijn zelf door Barca opgeleid, Pique heeft in de jeugd gespeeld van Barca, net zoals Jordi Alba en Fabregas. Ook Messi komt uit de jeudgopleiding van Barca.

7 juli 2012 om 11:00

laten we hopen dat elvis nog jong is voor hem ;
want als je al ouder bent en deze mannen niet kent
kan je hier beter je mont gaan houden toch

7 juli 2012 om 11:57

man, ik volg het voetbal wel en ook ik kon hesp niet, naam ja, maar o zo belangrijk zou hij niet geweest zijn, anders blijft zijn eer en naam wel bij de mensen hangen, zoals van gaal van basten cruijff enz, dus niet zo neerdragend zijn.

7 juli 2012 om 12:52

Ach hoeveel Nederlandse keepers hebben er nou de laatste 15 jaar bij de Europese top gespeeld?
Van der Sar, Hesp dan houdt het al snel op hoor.
Hesp heeft in drie jaar Barcalona meer dan 100 wedstrijden gespeeld dus we hebben het niet over de keeper van top Oss of Telstar.
Weet dus niet wat voor voetbal jij gevolgd hebt dan maar geen Europees top niveau

7 juli 2012 om 15:18

Pique en Fabregas waren gewoon jeugdspelers al bij Barcelona en zijn alleen terug gekocht van Manchester United en Arsenal.

De verwachte hervorming van Van Gaal is begonnen, hier waarschuwde Derksen al voor.

7 juli 2012 om 00:54

@ tundornl

Schei toch uit met die Derksen van je. Ik vind het ook wel een komisch mannetje, maar als het over Van Gaal gaat slaat die volledig door. Hij probeert de prestaties niet te benoemen/af te zwakken en gaat constant inhakken op hoe Van Gaal in de media is. Nou, dat interesseert mij geen moer Johan. Louis is een voetbalcoach en daar is hij een van de beste in die Nederland ooit gekend heeft. Laat hem lekker zijn eigen staf samenstellen. Dat is een taak van hem en dat is ook broodnodig. Een keer een paar andere koppen om tegenaan te kijken.

7 juli 2012 om 00:58

Hij ging echt als een psychopaat tekeer die Derksen richting Van Gaal. En als de resultaten van Louis dan aangestipt werden bagatelliseerde hij dat ook nog eens met de woorden: "zo moeilijk is trainer zijn nou ook weer niet hoor". Lachwekkend, dan kunnen we het hele vak wel opheffen. En als het toch niet zo moeilijk is, wat maak het hem dan uit wie bondscoach wordt? Erg zwak optreden van hem.

7 juli 2012 om 01:01

Derksen heeft gewoon volledig gelijk. Hij is niet in staat om normaal met de media om te gaan en heeft een heel smerig spel gespeeld bij Ajax.

7 juli 2012 om 01:07

@ Ajaxbosna

De twee zaken die je nu benoemt hebben niets met voetbalcoachzaken te maken. We waren op zoek naar een coach die ons Nederlandse team tot een succes moet maken, met aantrekkelijk voetbal. Dan kom je al snel bij Louis van Gaal uit. Media zijn bijzaak, maar die worden door Johan Derksen telkens als belangrijkste onderwerp naar voren gebracht. Als Wilfred dan begint over zijn prestaties, dan weet Johan niet hoe snel hij dat moet afkappen/afzwakken en zijn raaskallen moet beeindigen met opnieuw Louis van Gaal en de media.

Derksen schreeuwt op die momenten net zoals Van Gaal doet tegen de media. Daarbij legt hij altijd de nadruk op de omgang met de media (omdat hijzelf gekrenkt is dat Van Gaal niet meer met hem wil praten), want op zijn prestaties kan hij niets afdingen. Al deed hij daar vandaag nog een wanhopige poging toe. Gewoon heel erg zielig. Het spel dat bij Ajax is gespeeld vind ik als Ajacied jammer, maar dat kun je niet mee laten wegen bij de beoordeling van zijn prestaties als coach. Daarbij wordt ook wel weer heel erg ingehakt en alles uitvergroot/extremer gemaakt. Opnieuw door de media, want als ze Louis kunnen afzagen dan wrijven ze zichzelf in de handjes. Te zielig voor woorden.

Deze man verdient veel meer respect. Van alle teams waarmee hij gespeeld heeft heb ik genoten en die teams hebben we allemaal prijzen zien winnen. Daarbij is het gros van zijn ex-spelers lyrisch over hem en wist hij bij elke club een sterk opererend team neer te zetten. Dat neem ik serieuzer dan de klopjacht die de totaal bezeten media, Johan Derksen voorop, op hem maken.

PS: Johan gaf ook nog eens onjuiste informatie. Louis van Gaal heeft namelijk toegegeven dat hij het helemaal anders had moeten doen in 2001. Johan suggereerde dat Louis weer hetzelfde zou gaan doen als in 2001. Dat zegt eigenlijk al genoeg over Johan. Vermakelijk, opruiend, maar regelmatig onjuist.

7 juli 2012 om 01:42

Natuurlijk overdrijft Derksen een beetje, maar de media normaal te woord staan hoort ook bij het bondscoach zijn en ik vind het zeker niet onbelangrijk. Als bondscoach ben je toch het boegbeeld van je land. Zijn prestaties zijn wel heel goed inderdaad. Daar is geen twijfel over. Dat zegt Derksen ook altijd wel. Blind heeft het ook weer goed voor elkaar. Zou me niks verbazen als Daley Blind straks bij het Nederlands elftal word gehaald. Dat wat van Gaal en Blind hebben geflikt bij Ajax, dat vind ik nou te zielig voor woorden.

7 juli 2012 om 04:26

Kerel; die van Gaal loopt al in de 60 (zestig!!!). Het is gewoon tijd om iemand (een jonger iemand) voor de groep te zetten met meer toekomst. Van Gaal heeft zijn tijd gehad en moet ook iemand anders deze functie gunnen!!

7 juli 2012 om 07:21

Als bondscoach moet je toch wel enigszins representatief zijn. Je moet je team en je prestaties, je tactiek enz. op een positieve manier verkopen naar de media en de supporters. Daarin is van Gaal niet echt een uitblinker laten we wel even eerlijk blijven met z'n allen. Zolang er successen geboekt worden is er geen vuiltje aan de lucht. Maar als het eventjes tegen zit en de media worden kritisch dan is van Gaal daar op z'n zachtst niet van gediend en start deze dan te gaan behandelen als kleine kinderen, of hersenloze figuren. En als er dan inderdaad een prijs gehaald word is de wereld te klein en staat hij als een kleine Hitler van een bordes te blèren. Ook dat kan niemand ontkennen want hij heeft dat zelf keer op keer bevestigd. Waar van Marwijk altijd heeft gezwegen als hem kritische vragen gesteld werden heb je nu een compleet ander figuur binnen gehaald. Ik ben er nou niet meteen super positief over. Maar ook van Gaal is niet te oud om te leren. Misschien is hij door schade en schande nu eens wat wijzer, rustiger en bescheidener geworden. Of zou dat ijdele hoop zijn?? Ik wacht het af. Zoals gezegd ik heb mijn vraagtekens erbij, maar gun hem wel een 2e kans. Hopelijk maakt hij er nu geen potje van. Na zijn paling-achtig naar binnen glibberen bij Ajax kan de man wel eens wat positief nieuws gebruiken.

7 juli 2012 om 07:51

Ajx4: Als wij door waren gegaan met van Marwijk, ongeacht de resultaten, zaten wij ook met een 60 jarige rot. Del Bosque is ook alweer 62 en dat geldt ook voor Morten Olsen. Leeftijd zegt niets, maar wel relevante kennis en inzicht.

Van Gaal is niet de peoplemanager waarvan men aannam dat de Knvb zou kiezen. In dat opzicht is het even een rare keuze, maar vanuit de verschillende lijkende ego's is de keuze niet verkeerd om een autonoom persoon boven de groep te stellen. Het is nu afwachten hoe de groep hier op reageert en of van Gaal de durf heeft om eventueel door te selecteren met oog op de jeugd. Ik ben benieuwd hoe dit verhaal gaat lopen.

7 juli 2012 om 08:21

Alsof we zoveel succes hebben gehad met jonge coaches. Van Basten stond als een zoutpilaar aan de zijkant toen het in 2008 helemaal uit de hand liep in de wedstrijd tegen Portugal. En zijn uitspraken richting Van Bommel en Davids waren ook niet handig.

En Rijkaard heeft wel de halve finale van het EK 2000 gehaald, maar dat was in eigen land, dan heb je al een geweldig thuisvoordeel en je hebt ook nog eens 2 jaar lang alleen maar oefenpartijtjes hoeven spelen.

Ik ben helemaal voor Van Gaal.

7 juli 2012 om 09:46

Del Bosque is ook al 61, daar hoor je niemand over.

7 juli 2012 om 10:05

@ allen

Natuurlijk is representativiteit een onderdeel, maar zoals gezegd niet het hoofdonderdeel (ajaxbosna: Ik hoor je alleen maar over deze bijzaken, waarom heb je het niet over de hoofdzaak? Je lijkt Johan Derksen wel. Prestaties van Louis knap je op af, om vervolgens zo snel mogelijk over bijzaken te beginnen). We zoeken met z'n allen toch een trainer die van dat rotzooitje een goed team kan maken. Aanvallend, dominant en succesvol voetbal. Nou, dan kies je voor Louis van Gaal. Uitstekende keuze van de Knvb (had ik niet verwacht). Daarbij zou ik zelf voorstander zijn geweest van een persoon erbij als Vd Sar als keeperstrainer en voor de media. Dan hoeft Louis zich niet te ergeren en kan hij zich puur op het allerbelangrijkste onderdeel richten. Maar zoals gezegd, dat is bijzaak en moet niet tot hoofdzaak verheven worden.

De problematiek bij Ajax is totaal irrelevant.

Daarbij is Louis van Gaal een hele eerlijke coach. Hij zal ongeacht banden, clubs en status de spelers selecteren die het beste team gaan vormen. Louis en zijn staf gaan zich niet verlagen tot het niveau van Bert en zijn staf.

Laten we bij de beoordeling van Van Gaal eens de juiste dingen voorop zetten, zoals dat bij iedere andere coach wel gedaan wordt: prestaties, manier van voetballen en meningen van de meeste spelers.

@ Ajx4

Ferguson is volgens mij al 70 en die staat iedere dag nog op het veld bij Man Utd. Daarbij zijn hier al genoeg voorbeelden genoemd. Een onzinnig, bijna wanhopig argument dus.

7 juli 2012 om 10:10

Dan kan Van Gaal maar zon gek zijn, en dan kan die maar bikkelhard zijn. De jongens van Oranje moeten eens goed in de spiegel kijken. Arrogante types als Sneijder, Van Persie en Robben moeten aangepakt worden en weer in hun eigen schoenen gezet worden. Daar is Van Gaal de ideale man voor. Van Marwijk heeft dit langs zich heen laten lopen waardoor er teampjes ontstaan in het elftal zelf.

Het zijn een paar kleuters, ik ben er van overtuigd dat Van Gaal hier een team van gaat maken en een (halve) finale haalt op het WK

7 juli 2012 om 10:36

@ cordonbleu

Bikkelhard (als je tenminste trainingen bedoelt)? Waar komt dat vandaan? Nog zo'n sprookje. Het eerste wat de spelers bij AZ zich afvroegen toen Van Gaal een aantal weken getraind had, was waarom ze niet wat harder trainde. Van Gaal gaf toen aan dat hij vooral geconcentreerd wilde trainen en dat hard trainen lang niet altijd nodig was. Johan Derksen heeft het ook altijd over Van Gaal en de zweep erover. Pure onjuiste beeldvorming. Misselijkmakend zelfs.

Niettemin is Louis wel hard in de omgang, maar dat hebben we juist nodig. Iemand die eerlijk is, maar wel de juiste hardheid heeft om in te grijpen. Nou, dan zit je met Louis goed. Maar het beeld dat er met Louis niet gelachen kan worden etc. is volledig onjuist.

7 juli 2012 om 11:46

Bondscoach en clubtrainer zijn twee verschillende kunstjes en van Gaal is de slechtste bondscoach sinds 1986. Feit.

7 juli 2012 om 12:06

media betreffend heb je gelijk, maar er komt meer bij kijken en ja ik ben geen van gaal fan, maar als coach is hij toch altijd erg succesvol geweest. geef hem de kans en oordeel dan, derksen heeft dan wel gelijk met de media, maar hij wou gullit en nu van gaal het geworden is, mokt hij en haalt van gaal naar beneden, anders was hij milder geweest in zijn oordeel.

7 juli 2012 om 12:23

@ Migi84

Aangezien Van Gaal zelf heeft aangegeven dat hij het totaal anders had moeten doen verdient hij een herkansing. Clubcoach en bondscoach zijn is verschillend in de frequentie dat je de spelers ziet. Van Gaal heeft echter overal bewezen een goed, aanvallend en succesvol team neer te zetten. Hiddink faalde ook in 96, maar revancheerde zich prima in 98. Johan Derksen gaf notabene aan dat hij Bert van Marwijk een nieuwe kans gunde. Waarom verdienen anderen wel een tweede kans en misschien wel de succesvolste Nederlandse trainer ooit niet? Daar is geen enkele goede voetbalreden voor te bedenken.

7 juli 2012 om 12:33

@hennie:

Johan Derksen zei ook dat Van Gaal altijd met goed materiaal werkte. Maar hoe zat dat dan met AZ? Was dat ook zo'n top team? Het waren inderdaad aardige talenten. Maar hij heeft er wel het betste uitgehaald.

Op sommige momenten moet je gewoon niet naar Derksen luisteren. Maar als journalist is ie er met z'n mannen vaak wel als eerste bij. Zoals met de transfer van Tadic.

7 juli 2012 om 15:21

@hen_nie #23: amen, en hulde.

De frustratie zit 'm weer hoog bij Derksen die door van Gaal (toen hij nog met hem sprak) altijd op de juiste waarde werd beoordeeld: als een laffe en kwijlende hond. Likken als de persoon voor je neus zit en schoppen als deze er niet bij zit. Altijd het zelfde bij Derksen.

Op de prestaties van Van Gaal is natuurlijk helemaal niets af te dingen, die staan buiten elke discussie. Welicht dat hij wat anders met de media om kan gaan, maar ach, da's nog wat anders dan Van Persie die helemaal niet met de media praat zullen we maar zeggen!

Ik hoop dat Louis geleerd heeft van zijn vorige periode bij Oranje en dat hij daar nu zijn voordeel mee doet. Dan hebben we, denk ik, een geweldige coach.

7 juli 2012 om 00:58

Zoals jij zelf ook dondersgoed weet doen de meeste trainers dit, ofdat dat nou bij een amateurclub is of op de top. Omdat het van Gaal is reageer jij zo, net als Derksen. Dikke onzin.

7 juli 2012 om 01:00

Waarschuwde? Waar Derksen het waarschijnlijk over gehad heeft was het Masterplan dat landelijk zou worden ingevoerd wat van Gaal overnam met zijn 1e termijn. Dat heeft niks te maken dat je mensen in je staf wilt hebben die je kan vertrouwen. Dat is de normaalste zaak van de wereld.

7 juli 2012 om 01:10

Ik geef toe dat ik soms ook naar Derksen kijk op Rtl, maar sinds wanneer is hij de alwetende voetbalkenner? Begrijp best dat de man invloed heeft gezien zijn positie, maar moeten we hem zo serieus nemen dat we hem in reacties gaan aanhalen en blindelings volgen?

7 juli 2012 om 01:13

Van Gaal had tijdens zijn 1e termijn geprobeerd dat Masterplan wat door iemand anders is opgezet te veranderen en landelijk door te voeren. Dat bedoelde Derksen. Niet over assisten enzo want iedereen neemt het liefst clubje mensen mee waar die het beste mee kan samenwerken.

7 juli 2012 om 07:23

Derksen tja, geestige vent maar wat stoort is dat hij een handvol stokpaardjes heeft waarop hij een jaar lang terugkomt. daar moet je doorheen kunnen prikken. wat opvalt is dat hij vooral tekeer gaat over mensen die hem niet serieus nemen. laten we iig god op onze knieën danken dat derksen's kandidaat gullit niet overwogen is. geweldige voetballer maar bewezen kansloze trainer. dat zou een idiote poging zijn, net als Maradona bij Argentinië. en de opvatting dat je alleen leuk hoeft te doen bij persconferenties zolang je ervaren gekwalificeerde assistenten hebt is totaal gestoord.

vergeet niet dat van gaal met veel topsterren gewerkt geeft en dat die vrijwel onverdeeld lovend zijn. frank de boer, ex assistent van succesvolle Marwijk zegt: van gaal, dat is toch de állerbeste. en van gaal is revolutionair, visionair. die heeft een waardeloze prestatie geleverd met oranje, maar reken maar dat dit hem steekt. die gaat er alles aan doen om dit niet weer te laten gebeuren.

bondscoach op leeftijd, niks mis mee, leeftijd speelt geen rol sterker nog het is eigenlijk een ouwe lullen baantje. lijkt me ideaal voor van gaal (en Truus) en de KNVB heeft ook de enige juiste keus gemaakt. bovendien krijgen we weer voetbal waarmee we beroemd zijn geworden: aanvalluh.

7 juli 2012 om 07:42

@Tundor: hier hoopte ik op. Niet zozeer Van Gaal, maar dat de eenheidsworsten zonder eigen mening en veel ervaring als Schreuder en Faber zsm weg zouden gaan. Je hebt assistenten nodig van wereldklasse die voor hun mening uit durven komen richting de bondscoach!

7 juli 2012 om 11:50

Sterke assistenten die voor hun mening uitkomen, zoals.. Danny Blind?!?
Die man lult met iedereen mee voor een baan en steekt waar nodig wat messen in ruggen.

Hopelijk krijgt Louis van Gaal het Nederlands 11-tal weer op de rails , de spelers moeten op de harde en juiste manier aangepakt worden en daar kan LVG de ideale man voor zijn , hij heeft bewezen dat het een uitstekende trainer is.

Goed zo Van Gaal direct de boel mij de ijzeren hand regeren.

7 juli 2012 om 01:24

heb ik iets gemist, maar Cookie Voorn blijft gewoon bij NL elftal =D?

Dit verbaasd mij niets. Ben heel erg benieuwd wat dit gaat opleveren

Grote schoonmaak is ook in de staf nodig.

Een frisse wind is op dit moment erg belangrijk. Hesp eruit, Vd Sar erin zou ik zeggen. Daarbij is het nog zoeken naar een 2de assistent. Waarschijnlijk ook een uit een rijtje als Ronald de Boer, Stam, Kluivert, enzovoorts.

7 juli 2012 om 00:58

Oppassen dat 't niet teveel (ex) Ajacieden worden. Anders hebben ze daar weer problemen mee. Net als 't afgelopen EK maar dan met Psv.

Ben het met je eens dat er een grote schoonmaak nodig is. Ben daarom benieuwd wie de opvolgers gaan worden.

7 juli 2012 om 01:03

@ rbn_

Hij zou ook voor Giovanni van Bronckhorst kunnen kiezen schiet me nou te binnen. Zou ook een uitstekende keuze zijn en gezien de rest van de staf ook 'veiliger'. Je krijgt altijd gezeik als je met een complete Ajax-staf gaat werken. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat Louis ook daarin eerlijk zou zijn samen met zijn assistenten in tegenstelling tot Bert en zin staf, voeren veel mensen dat als drogreden aan. Wat dat betreft ben ik het met je eens.

7 juli 2012 om 01:05

Van Gaal is objectief genoeg daarvoor. Bij Barca haalde hij ook Psvers in de vorm van Cocu en Zenden. Ook een shitload aan Ajacieden natuurlijk maar dat neemt voor mij niet weg dat ik zou denken dat hij geen Ajacieden voor zou trekken.

7 juli 2012 om 01:14

Je hebt gelijk dat het niet te veel een Ajax kliek moet worden, maar denk dat weinig mensen de wissel Sar/hesp niet kunnen begrijpen. Maar goed dat is 1 natuurlijk maar 1 naam. Qua looptrainer zeg ik Raymond Verheyen trouwens...die schijnt het wiel wat dat betreft uitgevonden te hebben ;

7 juli 2012 om 01:00

Kluivert lijkt me een geschikte assistent. Hij heeft het goed gedaan bij Jong FCT en is daar met gemak kampioen geworden en hij heeft veel caps achter zijn naam en dat vindt een groot deel van Nederland een criteria. Daarnaast heb je Blind als assistent die wat meer met de verdedigers kan optrekken en Kluivert met de aanvallers want met die Eijkelkamp wordt je als spits van Schalke/arsenal ook niet blij. (niets tegen Eijkelkamp) Misschien nog eentje erbij voor het middenveld? Jammer dat Cocu dan weg is gevallen. Die zou dan wat meer Psv-schwung in de staf gooien anders wordt het te veel Ajax voor de negatievelingen.

7 juli 2012 om 11:02

ik zou alle oud Ajaxspelers die ooit in Oranje speelden als assistent nemen. Weten we zeker dat we niks winnen en na 2 leuke potjes op een WK of EK roemloos naar huis gaan.

7 juli 2012 om 11:09

@ Brand_fr

Waarop is dat gebaseerd? 'we weten zeker....' is geen argument. Veel oud Ajaxspelers kunnen nog steeds prima overweg met Louis van Gaal.

7 juli 2012 om 11:23

op de namen die je opnoemt, zijn allemaal mensen met een Ajaxverleden. En jij als fan van die club kijkt alleen naar de namen van jouw club. Is het nooit opgekomen bij Ajaxsupporters dat niet alle Nederlanders van het voetbal houden van die club? Ik zie liever een winnend oranje dat met minder voetbal de finale haalt, dan een Oranje dat op een Ajax manier wil spelen, 1 of 2 wedstrijdjes leuk speelt en vervolgens gewoon weer verliest en roemloos afgaat. Zoals onder Rijkaard, v Basten en v Gaal. Die 3 (ex Ajax mensen) hebben toch weinig resultaat als bondscoach behaald.

Overigens, ik ben wel feyenoord supporter maar heb niks tegen Ajax. Ik vind alleen de arrogantie die je van Ajaxsupporters steeds hoort heel vervelend. Ajax heeft 4 miljoen volgers, dus 12 miljoen mensen die het niks vinden. En die 12 miljoen willen gewoon een winnend Oranje, en niet een leuk voetballend Oranje zonder enig resultaat. Laten we eerlijk zijn: alle resultaten van Oranje zijn behaalt met betonvoetbal, behalve die in 1974.

Lijkt me ook beter zo, gewoon helemaal opnieuw beginnen met een heel nieuwe frisse staf.. br Wel jammer voor Scheurder aangezien hij niet eens begonnen was lol xd. br Ben benieuwd wie van Gaal als assistenten wil.

Ps. Voetbalzone gaat langer door tegenwoordig? Eerst was het 00:30 laatste nieuws en nu 00:45 xd ( niet dat het wat uitmaakt maar moest het even kwijt..)

7 juli 2012 om 01:10

We kennen helaas de beweegreden(en) van v. Gaal en de Knvb niet. Ben daar benieuwd na.
v. Gaal kon al enige kandidaat blijkbaar veel eisen of de interne evaluatie pakte voor een aantal betrokkenen slecht uit.
Wat mij betreft had Schreuder best een kans verdiend, is van voor de Bert van Marwijk periode. Verder lijkt het mij een geschikte assistent, was als speler iemand die het spelletje zag en een leider. Vond het veelzeggend dat zowel Twente en Vitesse hem als assistent wouden. Ging naar Twente omdat dat al was afgesproken
Kan wezen dat er minder assistenten komen, waren er namelijk 3 onder van Marwijk, n.m.m. een beetje veel.
Liefst assistenten die v. Gaal aanvullen of tegengas kunnen geven en niet zulke meelopers (cq vrienden) als onder v. Basten. Als je het een beetje muliculti bekijkt, misschien iemand van allochtone afkomst (gezien de samenstelling vd groep).

7 juli 2012 om 11:03

schreuder van voor het BM periode???? Hij is net aangesteld door diezelfde Bvm.

7 juli 2012 om 23:46

Brand Fr

Terechte opmkering, formuleer het wat ongelukkig.
Schreuder is wel aangesteld door BvM doch heeft nooit onder hem gewerkt, hij was de beoogde vervanger van Cocu.
Van mij had Schreuder mogen blijven,

Ruud Hesp is keeperstrainer bij FC Groningen, dus daar zal ook niets aan veranderen voorlopig. Ben wel benieuwd naar de technische staf, keeperstrainer zal Frans Hoek wel worden.

Jammer dat Alfred Schreuder geen kans heeft gekregen van Van Gaal. Is toch ook sneu, tekent hij een contract tot 2016 die ingaat na het EK en dan gaat het ineens toch niet door.. Het begint al goed daar. Ik ben benieuwd naar wat Van Gaal er van gaat bakken.

Belacheljk dat onze duitse vriend bondscoach wordt, hij heeft de kans gehad en heeft het verknald met een super talentvolle lichting.....

7 juli 2012 om 01:12

Ik had ook liever Ronald Koeman als bondscoach gezien ;-)

Gezien de weigering en onbeschikbaarheid van anderen is dit gewoon de meest logische keuze. We mogen blij zijn dat een prijzenwinnaar als Van Gaal dit nog wil doen. 10 Jaar geleden werkte hij met een groep waarmee hij al jaren dagelijks had gewerkt. De chemie was op. Nu is hij een frisse wind. Ik hoop dat hij tundematele, niet op clubkleur gestoelde, keuzes zal maken. Tijd voor een nieuwe start!

7 juli 2012 om 03:28

diezelfde talentvolle lichting faalde hopelijk met euro 2012! en kwam door middel van een geweldige sneijder tot de finale in zuid afrika!

let maar op. die man zint op wraak en hij heeft met Ajax, Barcelona, AZ en Bayern Munchen behoorlijk wat prijzen gepakt.. maargoed ik zie al aan je avatar dat je Feyenoorder ben, misschien is het de haat? who knows...

deze man gaat het voor elkaar krijgen, talentvolle spelers erin, en die overbetaalde arogante vedettes vliegen er zonder pardon uit. zo moet dat

Van Gaal moet maar ook nieuwe spelers de kans geven (maher, Narsingh, Depay, Gouwenleeuw etc.). Robben, Van Bommel, Mattijsen, Boularouz moeten maar plaats maken voor jongere spelers.

7 juli 2012 om 01:02

Is Robben al 34 jaar oud ofzo?

7 juli 2012 om 01:07

Robben speelt als een ego, dat zie je ook bij Bayern. Verdedigende taken voert hij ook nooit uit. Zo iemand heeft NL niet nodig.

7 juli 2012 om 01:10

Nee, maar zijn rendement is wel die van een 38-jarige buitenspeler. Maar daar tegenover, hij loopt met de bal als een 17-jarige met oogkleppen op...

7 juli 2012 om 01:19

Vergeet dan niet dat Robben zijn beste jaren (althans die bij Bayern) onder v. Gaal heeft gekend. Het viel dit seizoen tegen, grotendeels door de klik die hij had met v. Gaal. Nee hij passeert Robben echt niet snel, maar wellicht overweegt hij hem wel om hem op de linkerflank te plaatsen.

7 juli 2012 om 12:45

Hij was gewoon niet in vorm. Op het Wk zullen we hem hard nodig hebben. Wie is depay die heeft nog niks laten zien???

7 juli 2012 om 01:16

Robben in vorm is de gevaarlijkste speler die we hebben hoor. Maar dan moet ie wel op links spelen. Hij is nu 28 jaar en als hij zijn vorm weer vind dan moet hij natuurlijk gewoon in de basis.

7 juli 2012 om 01:56

@roybh:
Serieus.... Depay?????
Begrijp me niet verkeerd, het is echt een groot talent, maar die heeft voorlopig nog niets in Oranje te zoeken hoor.
Laat die eerst maar eens aan meer speelminuten bij Psv toe komen.

7 juli 2012 om 12:03

Robben moet er na een slecht toernooi uit, houd toch op man, Robben in vorm is onze gevaarlijkste speler. Hoezo opportunistisch

gouwenleeuw heeft zeker veel spelers voor zeg...
depay dan kan je elke jongeling noemen

goh.. van gaal als bondscoach.. wie had dat gedacht.. hoop dat hij het er beter vanaf gaat brengen dan de vorige keer..
wel zal er ongetwijfeld weer mooier voetbal gespeeld worden..heb er nu al zin in!
Louis, Veel succes man!!

7 juli 2012 om 01:36

Wel mooi dat jij zegt mooi van Gaal :D

7 juli 2012 om 01:39

ow ik gun hem gewoon die tweede kans wel.. ik zie best mogelijkheden en hij speelt aanvallender.. daar hou ik wel van..
dat van gaal nu coach is wordt in ieder geval tijdens de pers sessies erg leuk..kijk er nu al naar uit..

Gisteren was een inktzwarte dag voor de NL sport, wielrennen en vooral voetbal....

7 juli 2012 om 01:38

Een geweldige dag voor het voetbal, Overmars naar Ajax, van Gaal coach Nederland, alleen blind heb ik twijfels over!

Je kan voor of tegen hem zijn en voor beide meningen zijn 10 tallen argumenten, waarom dat dan zo is, maar het blijft een top trainer! Ik vind de man vreselijk maar als hij ons naar Brazilie loodst is hij de vreselijke man, die ons er naar toe heeft geloodst, laat hem op zijn minst zijn eigen staf samenstellen! We zullen wel weer doodgegooid worden met opmerkingen als, "ben ik nou zo slim of jullie zo dom', maar zo denkt de beste man nou eenmaal! VI heeft even de waan geschept dat Gullit het zou moeten zijn, waar ik het in eerste instantie hartgrondig mee eens was, maar als je 3 nachtjes slaapt begrijp ik wel waarom v. Oostveen voor V. Gaal kiest! Of v. Gaal de juiste man op de juiste plek is, gaan we nu afwachten! 15 Augustus tegen Belgie, de eerste horde!

Ik dacht dat het om spelers zou gaan. Van Gaal zal wel z'n eigen mensen meebrengen en dat lijkt me ook het best.

7 juli 2012 om 09:35

Ja, ik dacht ook dat het om spelers zou gaan. Ik dacht en had gehoopt, dat in deze topic zou staan dat Wilfed Bouma, Mark Van Bommel, Dirk Kuyt en nog een iemand niet meer opgeroepen zouden worden.

Maar Van Gaal wilt bij elke club altijd z'n eigen mensen meebrengen en dat lijkt mij ook het best, want die mensen weten hoe Van Gaal coacht en die kennen hem waarschijnlijk heel goed.

Als hij nu van de 3 traditionele topclubs assistenten haalt kweekt hij al meteen ontzettend veel goodwill bij iedereen. Maar Louis kennende wordt het weer een oud en vertrouwd 'ons kent ons' kliekje.

Stel,dat de Belgen winnen over enkele weken.
Zou Derksen dan leedvermaak hebben met Van Gaal of met de Belgen?
Mijn gedacht is met Blind aan zijn zijde :één onverslaanbaar team,ha ha ha

Mischien is er ook een grote schoonmaak nodig in deze staf. Maar ik vind het ronduit schandalig dat Van Gaal zomaar binnen mag komen lopen en even een paar mensen vervangt. Je bent gewoon de volgende dag je baan kwijt als keeperstrainer bijvoorbeeld. Laat hij eerst maar iets met nederland presteren voordat hij dit soort acties pleegt. Dit had met veel meer overleg gekund.

7 juli 2012 om 12:04

Stel je toch niet zo aan. Als of die mensen zo slecht betaald worden, krijgen heus ook nog wel wat geld mee. Voetbal is topsport en als je van Gaal haalt weet je gewoon dat hij eisen stelt aan zijn komst. Hij is coach en wil zijn eigen staf hebben om mee samen te werken. Ik ga dus echt geen medelijden hebben Jansma, Hesp en weet ik wie nog meer. Die hebben al jaren hun zakken kunnen vullen met een luizen baantje.

Frankrijk is in rep en roer !

Het schijnt dat Ribery zichzelf tot Nederlander wil naturaliseren, is dat niet vreemd ?

Van Gaal, beetje dubbel gevoel. Maar in ieder geval weg met Hesp, snap sowieso niet wat die bij het Nederlands elftal moet. Achterbakse vent met mooi weer praatjes, ging weg bij Fortuna (2e keer) na de aartsrivaal, om daar vervolgens sponsors/fans proberen heen te halen. Alfred Schreuder heeft het wel goed gedaan En Jo(n)ker bij het Nederlands elftal zou helemaal een schande zijn!

Gewoon de bezem er door heen, dus de hele oude kliek van Bert van Marwijk eruit, dus ook Jansma en co. Iedereen moet gewoon weer op nul beginnen, is het beste voor iedereen.

Hahah,wat een lachertje dit zeg!!!!

Ze stellen dezelfde persoon aan die ervoor heeft gezorgd dat het nederlands elftal zich voor het eerst in de geschiedenis niet heeft geplaatst voor een hoofdtoernooi..........

Van gaal,drama veel succes man met praatjes!!!!!

Je maakt jezelf volstrekt belachelijk. Nederland heeft wel vaker een eindronde gemist.

En dan mag Hansie Hansie van Gaal gaan intervieuwen hahahaha Die Hansie wordt met de grond gelijk gemaakt door Louis
On:
Ik denk dat van Gaal een goede kandidaat is voor dit oranje. Dit oranje is namelijk aan een andere aanpak toe. De vedettes zullen nu moeten luisteren naar Meester van Gaal en die duldt geen tegenspraak, net zoals haantjes gedrag, die hij ook afstraft.
Ben zeer benieuwd naar van Gaals keuze aan spelers. Ik hoop dat hij de bezem er flink doorheen haalt en alleen die spelerfs behoudt die echt van grote waarde zijn.
Een Robben was natuurlijk fenomenaal, net zoals van Bommel dat ooit was maar nu is het tijd voor vernieuwing, zoals Duitsland dat deed.
Bouwen aan de toekomst met spelers die het een eer vinden om voor hun land uit te komen.
De jeugd heeft de toekomst en de oudjes hebben het verleden!
Fifa van Gaal!!! Hahaha Die ouwe heeft het gewoon weer voor elkaar.
Als persoon een etter, een arrogante, zelfingenomen, autoritaire kwal, maar als trainer een topper!
Louis, Succes!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren