Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘FC Twente kan beoogde back Verhaegh halen als Rosales gaat’

Laatste update:

FC twente werd al eerder in verband gebracht met Paul Verhaegh en is nog altijd geïnteresseerd in de 28-jarige rechtsback. De Nederlander speelt sinds twee jaar voor FC Augsburg, waar hij aanvoerder is. De club uit Enschede ziet in Verhaegh de opvolger van Roberto Rosales, maar moet geduld hebben.

/

De 23-jarige Venezolaan moet volgens het Algemeen Dagblad eerst verkocht worden, voordat de Tukkers over kunnen gaan tot het aantrekken van Verhaegh. De rechtsback werd als jeugdspeler van VVV-Venlo overgenomen door PSV, maar pas bij AGOVV Apeldoorn maakte de verdediger zijn debuut in het betaald voetbal. Later speelde Verhaegh voor FC Den Bosch en Vitesse.

In de zomer van 2010 verkaste de voormalig jeugdinternational naar Augsburg, maar Twente overweegt om de Nederlander terug naar de Eredivisie te halen. Dan zal wel eerst afscheid genomen moeten worden van Rosales. De 38-voudig Venezolaans international staat naar verluidt in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs, maar het is onduidelijk of er al sprake is van concrete interesse.

Denk je dat Paul Verhaegh naar FC Twente komt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is natuurlijk niet alleen een kwestie van kunnen, maar ook van willen. Waarom zou FC Twente een dure rechtsback halen als ze al een goede speler voor die positie hebben?

20 juni 2012 om 12:09

Misschien omdat die 'goede speler voor die positie' helemaal niks heeft laten zien en eigenlijk door elke linksbuiten in de Eredivisie werd weggespeeld. Hij heeft simpelweg geen knikker geraakt.

20 juni 2012 om 12:11

Dat zijn jouw woorden -jerooney-. En stel dat dit inderdaad het geval zou zijn, dan zouden ze hem nog steeds niet kopen omdat Rosales natuurlijk wel gewoon het salaris ontvangt van een 'goede speler voor die positie'.

20 juni 2012 om 12:29

Dus jij vind Rosales gewoon een goede speler voor Twente? Dat meen je toch niet serieus. Twente moet echt eens wat aan haar backs doen want daar ligt al jaren het zwakke punt. Alhoewel ik denk dat Wisgerhof ook wel aan zijn einde is nu, en dat ze daar een Nuytinck ofzo voor op moeten halen.

20 juni 2012 om 12:32

Ja, Rosales is een uitstekende speler Monahoedje. Wisgerhof daarentegen kan er helaas niets van, evenals FC Twente's linksbacks (tiendalli, Kuiper). De opvolger van Wisgerhof is al in huis, Deens international Andreas Bjelland.

20 juni 2012 om 12:38

Ik ben het met je eens arnautovic, ik snap ook niet waarom ze een dure rechtsback willen halen die ook nog eens op leeftijd is terwijl je er al een goede speler hebt lopen, daarnaast. Ook al zou Rosales vertrekken zijn er denk ik toch echt wel betere alternatieven.

20 juni 2012 om 12:58

Thijsje Bouma zie ik graag getest worden op die plek. Met een beetje fantasie gaat hij meteen linea recta door naar het WK in 2014.

20 juni 2012 om 14:34

Monahoedje

Rosales is een prima back voor Fct. De laatste maanden van het afgelopen poepseizoen was hij de enige die er voor ging en gevaarlijk was. Verdedigend is hij ook gewoon beter geworden. Twente is puur bezig met een nieuwe back omdat Rosales zelf heeft aangegeven evt. weg te willen.

Het is daarbij niet toevallig dat de meeste Twente-supporters Rosales een prima speler vinden, denk je wel? Dit komt omdat wij hem wekelijks aan het werk zien, en niet zomaar de mening van de snor en co. volgen zoals jij. Papegaaiengedrag.

Gewoon lekker Rosales houden en alleen als hij per se weg wil (en kan) voor Verhaegh gaan. Vind Rosales zwaar onderschat. Soms komt ie verdedigend wat afwachtend over, maar hij levert veel strijd en scoort verdedigend over het algemeen gewoon een dikke voldoende, uitzonderingen daar gelaten.

20 juni 2012 om 12:14

Kopt wat je zegt miraculous. Je vergeet zelfs het aanvallende aspect nog, Rosales' sterkste punt.

20 juni 2012 om 14:18

Haha vergeet dan meteen zijn voorzetten niet, die vliegen altijd huizenhoog over

edit;

ik weet niet of jij een twente supporter bent of niet?, maar hier in omgeving zijn ze lang niet altijd te spreken over Rosales. Vooral verdedigend vaak erg zwak, en voorzetten kan hij beter ook nog maar even op trainen.

20 juni 2012 om 14:47

Mensen willen naar mijn idee wel eens overdreven kritisch zijn als het over Rosales gaat. De feiten leren ons dat hij verdedigend bij de beste backs van de eredivisie hoort, en dat hij afgelopen seizoen de verdediger was met de meeste assists (ik weet het exacte aantal echter zo snel niet). Een stuk meer in elk geval dan bijvoorbeeld Poulsen of Van der Wiel.
De meningen over Rosales zijn inderdaad nogal verdeeld, maar ik begrijp dat dus niet.
We kunnen mij overigens wel beschouwen als FC Twente supporter trouwens.

20 juni 2012 om 14:54

Ik vind dat Rosales er in de belangrijke wedstrijden niet staat, en dan is het niet van oh hij is verdedigend slecht, maar juist in dat soort wedstrijden, heeft hij voorzetten die ver over de zijlijn vliegen e.d.

20 juni 2012 om 14:57

Ik ben het met je eens dat hij te vaak voorzetten heeft die onder de maat zijn. Maar met zijn drive en passie vind ik hem altijd een toegevoegde waarde op de flank. Ik denk ook niet dat hij meer slechte voorzetten geeft in topwedstrijden, het is alleen dat je je er bij dat soort wedstrijden wat meer aan ergerd omdat ze juist dan het verschil zouden kunnen maken.

20 juni 2012 om 15:01

Dat zou kunnen, haha;

ach volgens mij zitten wij wel redelijk op 1 lijn wat betreft Rosales, want als je naar Linksback kijkt mogen we stellen dat we met Rosales goud in handen hebben ;

20 juni 2012 om 15:03

Dat kun je wel zeggen, het niveau van Twente's linksbacks was/is echt schrijnend.

20 juni 2012 om 12:41

Rosales is een rechtsback en heeft als hoofdtaak verdedigen. Als een tegenstander met een echte linksbuiten speelt, doet rosales het al in zijn broek. Hij geeft veel teveel ruimte weg, durft niet op de man te verdedigen en loopt alleen maar achteruit. Dit was vorig seizoen al zo en is dit seizoen niet verbeterd. Hij kotm dus tekort.

Als de tegenstander 4-4-2 speelt heb je aan Rosales een goede back, want dan moet hij de linkshalf van e tegenstander oppakken en die zijn over het algemeen minder qua actie en snelheid en die moeten dan vaak achter Rosales aanrennen.

In Nederland spelen veel clubs met een echte linksbuiten en dus komt Rosales tekort. Verhaegh is verdedigend sterker en heeft Bundesliga gespeeld. Lijkt me een goede deal om Rosales te verkopen en Verhaegh terug te halen.

20 juni 2012 om 12:50

Dat Rosales het verdedigend afgelopen seizoen twee keer lastig had (tegen Schaken en Assaidi) is duidelijk. Maar dit komt ook voor een groot deel door Wisgerhof die naast hem staat. Wisgerhof is overduidelijk op zijn retour en faalde vaak opzichtig in het verlenen van rugdekking. Dan is het ook gewoon onbegonnen werk voor een back.

Breukers is dan dus voor de bank gehaald? Zonde, die kan prima meedraaien bij een subtopper. Verhaegh zou een goede zijn overigens. Die Rosales heb je weinig aan wanneer je naar CL niveau wilt doorgroeien.

20 juni 2012 om 12:13

Inderdaad, Rosales en Champions League niveau... Vraag dat maar eens aan Garreth Bale. Rosales is een uitstekende rechtsback. En Breukers is inderdaad voor de bank gehaald.

20 juni 2012 om 12:29

De amibitie van Twente is om in de top mee te draaien. Dan is een relatief ervaren back up als Breukers op de bank prima, niet als basisspeler.
En wat betreft Rosales: arnautovic geeft het al aan; juist op CL niveau heeft Rosales zijn beste potjes gespeeld. Hij komt alleen in de problemen wanneer hij met een behendige buitenspeler als directe tegenstander in aanraking komt.

On: ik hoop dat er bij Twente zo snel mogelijk knopen worden doorgehakt. Het seizoen begint vroeg, dus hoe eerder de selectie ontdaan is van de overbodige en weg-willende spelers, hoe beter.

Ze zullen niet in de rij staan voor Rosales dus dat kan even duren.
Ook vraag ik me af waarom Verhaegh de Bundesliga nu in zou willen wisselen voor Twente. Behalve als hij om persoonlijke redenen terug naar Nederland zou willen.
Of zijn er indicaties dat Augsburg hem afgelopen december alleen maar een jaartje bij heeft laten tekenen om nog een transferbedrag te vangen?

20 juni 2012 om 12:35

Hier sla je de plank mis Opdetribune. Onder andere Wolfsburg, Leverkusen, Werder, Malaga, Villareal (geen optie meer nu lijkt mij), Sevilla, Tottenham, Juventus, Cska en Rubin Kazan staan/stonden in de rij. Zelfs Real Madrid is weleens genoemd... Echt concreet zijn vooral de Duitse clubs. Ook Villareal zou zeer concreet geweest zijn maar na hun degradatie lijkt mij dit niet meer te spelen.

20 juni 2012 om 12:39

Hebben we het over dezelfde Rosales? Als de clubs die je noemt werkelijk interesse hebben dan heeft hij de beste zaakwaarnemer van Europa.

20 juni 2012 om 12:48

Ik geloof dat wij het over dezelfde Rosales hebben ja. En in dat geval zou hij best wel eens de beste zaakwaarnemer van Europa kunnen hebben, dat weet ik niet. ;

Rosales is gewoon een goede speler, hij heeft indruk gemaakt in de Champions League en dat weegt natuurlijk mee voor veel clubs. Verder zijn er weinig backs op niveau te vinden die aanvallend zoveel toevoegen als hij, en toch verdedigend hun mannetje staan. Dat sommigen er in Nederland anders over denken heeft te maken met het 4-3-3 systeem dat vooral in Nederland gehanteerd word. Als Rosales een directe tegenstander heeft (een buitenspeler dus) wil hij het wel eens moeilijk hebben in verdedigend opzicht. Maar in de eredivisie is hij afgelopen seizoen slechts 2x de mindere geweest tegen een buitenspeler (schaken en Assaidi).

Daar komt overigens nog bij dat Wisgerhof de speler is die naast Rosales in het centrum staat, en Wisgerhof is duidelijk op zijn retour. Faalde vaak in het geven van rugdekking en in het herstellen van fouten gemaakt op andere posities op het veld. Volgend seizoen met Douglas en Bjelland naast hem zou het duidelijk worden voor iedereen (mits Rosales en Douglas allebei blijven natuurlijk).

Altijd goed als er Nederlanders worden teruggehaald naar de Eredivisie. Wat mij betreft wordt alle buitenlandse middelmaat vervangen door Nederlanders. En Rosales valt wat mij betreft wel onder 'middelmaat'.

Toch opvallend dat Twente op de Nederlandse toer gaat. Schilder, Verhaegh, Breuekrs, Plet, Verhoek. Degelijke spelers maar weinige echte toppers. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

20 juni 2012 om 12:41

De spelers die jij opnoemt zijn vooral voor de breedte. Tadic, Gutierrez en Bjelland zijn de op de basiself gerichte aankopen tot dusver.

20 juni 2012 om 13:24

Ben wel benieuwd naar die Gutierrez, schijnt in eigen land toch bestempeld te worden als groot talent. Helaas hebben weinigen hier nog echt veel van hem gezien, het zal dus even afwachten worden hoe hij zich gaat ontwikkelen. Ander land, andere competitie, andere spelopvatting enzovoort. Ben erg benieuwd.

als men deze speler kan halen als ze rosales voor best wat geld kunnen verkopen, heeft twente als schilder linksback gaat spelen en douglas blijft de beste verdediging van de eredivisie, alleen als verthongen blijft samen met ajax.

Schilder - douglas - bjelland - Verheag

20 juni 2012 om 13:09

@ Maathuis
De beste verdediging van de eredivsie ?? Beetje erg voorbarig. Ik wel vertrouwen maar Schilder/bjelland ik moet het nog allemaal wel even zien.

20 juni 2012 om 13:27

Ik wil het ook nog wel eens zien hoor. Verhaeg is een aardige voetballer, maar hij moet eerst nog maar eens laten zien of hij een meerwaarde kan zijn, zelfde geldt voor Schilder. Bjelland heb ik een paar keer kortstondig in actie gezien, bij hem is het ook nog maar even afwachten hoe hij het op een hoger niveau gaat doen. De tijd zal het leren zullen we maar zeggen.

waarom Paul Verhaegh? We hebben Rosales nog en ik vind hem een uitstekende back.
En mocht hij vertrekken, dan zou die rechtsback van Genk geloof ik een beter optie zijn. Verhaegh is al aardig op leeftijd.. terwijl de rechtsback van Genk 24/25 jaar is als het goed is.

Sinds Steve Mcclaren terug is bij FC Twente, koopt FC Twente veel spelers. En ook spelers die eigenlijk niet nodig zijn. Toen Co Adriaanse er was, toen deden ze nog wat met de jeugd. ( Steven Berghuis, Nils Roseler). Maar nu doen ze er niks mee.

Voor die onnodige aankopen die ze hebben gedaan, konden ze beter de jeugd 'n kans geven. Deze aankopen van FC Twente waren onnodig:-

- Dusan Tadic. Want ze hadden eigenlijk Nacer Chadli en Ola John al op de linksbuiten positie.

- Joshua John. Hij stond zelfs nooit in de basis bij 'n Jupiler League club ( Sparta Rotterdam), dus hoe wou hij 'n basisplaats bij FC Twente krijgen?

- Daniel Fernandes. FC Twente had dan net zo goed Nick Marsman 'n kans kunnen geven.

En FC Twente moet nu 'n paar spelers verkopen, dat zijn in mijn ogen deze spelers: Tim Cornelisse, Rasmus Bengtsson, Emir Bajrami, Dwight Tiendalli (is al transfervrij vertrokken), Daniel Fernandes en Joshua John.

En deze spelers vertrekken deze transferperiode denk ik ook, aangezien ze goed in de smaak vallen bij clubs: Luuk De Jong, Roberto Rosales, Douglas, Nikolay Mihaylov en Nacer Chadli.

Zonder deze spelers, zou ik in deze opstelling spelen bij FC Twente: (4-3-3).

Aankoop/ Boschker.

Breukers (verhaegd?). - Bjelland. - Wisgerhof. - Schilder.

Fer. - Gutierrez. - Brama.

Verhoek. - Aankoop. - Tadic.

20 juni 2012 om 13:49

Ben ik niet helemaal met je eens. Dat Twente een aantal onnodige aankopen heeft gedaan is juist. Dusan Tadic is een creatieve speler die Twente vorig seizoen miste en die elke Eredivisieclub kan gebruiken, hij kan tevens op 10 spelen. Dat kunnen John en Chadli niet. Tevens is het ook nog niet zeker of Chadli blijft en is concurrentie altijd goed. Nils Roseler heeft 1 wedstrijd gespeeld toen Adriaanse trainer was en 10 wedstrijden toen Mcclaren trainer was. Berghuis kwam te kort voor Twente, dat is ook de reden waarom ze hem verhuurd hebben. Het is alleen jammer dat ze hem nu gaan verkopen aan AZ, ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is dan alleen voetbaltechnische redenen.

Daniel Fernandes heb ik nog nooit zien spelen, maar ik neem aan dat het een goede back-up is. Marsman is er op dit moment niet klaar voor, heeft het goed gedaan met de NL beloften in Frankrijk. Wordt volgend seizoen verhuurd aan Go Ahead om daar de nodige ervaring op te doen. Ik denk niet dat een club die om de bovenste plekken speelt het zich kan permitteren om een 19-jarige op goal te zetten. Dat heeft tijd nodig.

Uiteraard zal dit wel een goed speler zijn, maar wat doen we met Breukers, Cornelisse en de ontwikkeling van Bouma.
Twente zal toch niet een 4e rechtsback (van al 28 jaar, deze moet je gewoon looptijd contract afschrijven) halen als je maar 1 linksback hebt. Dit zal wel weer tactiek zijn om interesse kenbaar te maken en met een andere speler bezig zijn.

Rosales wordt hier zwaar onderschat. Z'n voorzetten zijn echt prima hoor, een paar uitzonderingen daargelaten. Verdedigend kan het allemaal wat beter. Maar Twente moet even met beide beentjes op de grond blijven en waarderen wat ze in huis hebben. Altijd meer en beter willen hebben, terwijl de rechtsback die je hebt, gewoon prima is.
FC Twente speelt komend seizoen geen Champions League. Dus ze hoeven ook niet een back van het Champions League-niveau.

100 keer liever Rosales dan Verhaegh, zit echt niet op hem te wachten, terwijl ik Rosales een prima back vind.

Mwa, zie de noodzaak om Verhaegh te halen niet zo. Kan Twente beter een jonge, zeer talentvolle rechtsback halen. Dat scoutingdnetwerk zullen ze er best voor hebben.

Vind Verheagh een prima speler, maar ik zou het niet doen als Twente-zijnde

Ik hoorde van gregory "ik val keihard door de mand" van der wiel, dat Real Madrid nog wel een rechtsback zoekt. En ik vond Rosales afgelopen seizoen echt wel beter dan greg.. Vooral de laatste 3 wedstrijden... Wat een drama.
On: Verhaegh speelde bij vitesse erg goed vond ik. Als ik me niet vergis een beetje ronnie stam stijl toch?
Dus dat is altijd welkom. En anders... Waarom Poulsen niet op rechts proberen? Ajax te slim af zijn en wie weet kan een van de linksbacks ook erg goed op rechts.
We shall see oftewel kiek'n wat wordt!

eigenlijk opzienbarend, dat een speler zoals Verhaegh, die het gewoon goed doet in de Bundesliga nooit wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal. Waarom zou hij minder zijn dan bijv. van der Wiel. Hetzelfde geldt voor Roel Brouwers, die gewoon een solide verdediger is en al een aantal jaar naar behoren presteert bij Gladbach. Waarom zou hij onderdoen voor Vlaar, Mathijsen en Heitinga?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren