Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitse iconen vol vertrouwen: 'Verdedigers Oranje te langzaam'

Laatste update:

Duitsland wordt gezien als een van de topfavorieten voor de EK-titel in Polen en Oekraïne, zoals eigenlijk iedere vier jaar. Die Mannschaft moet echter wel eerst drie stevige hordes nemen op weg naar de kwartfinale: Portugal, Nederland en Denemarken. Toch is Berti Vogts vol vertrouwen over het tweede van die drie duels. De oud-bondscoach, in 1996 EK-winnaar met zijn land, acht Duitsland sterker dan Oranje.

/

In gesprek met BILD geeft Vogts aan dat hij rekent op een goed einde van de ontmoeting in Kharkiv, op 13 juni. “De verdedigers van Nederland zijn te langzaam. Als Duitsland een hoog tempo hanteert, zullen wij geen problemen hebben om Nederland te verslaan. Duitsland is voor mij topfavoriet, de Duitse ploeg speelt het mooiste en beste voetbal in Europa”, spreekt Vogts maandag uit in de boulevardkrant.

Een andere oud-international van Duitsland, tweevoudig Gouden Bal-winnaar Karl-Heinz Rummenigge, durft niet zover te gaan als Vogts. “Het huidige Duitse elftal doet mij denken aan Oranje. De Nederlanders speelden ook altijd prachtig voetbal, maar aan het einde van het toernooi stierf de ploeg in schoonheid”, zegt de erevoorzitter van Bayern München. Matthias Sammer, directeur bij de Duitse bond (DFB), looft de kwaliteiten van spelers als Robin van Persie, Arjen Robben en Wesley Sneijder. “Al moet ik wel zeggen dat de defensie van Nederland niet zo sterk is als die van Duitsland.”

Zijn de Nederandse verdedigers te langzaam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onze centrale verdedigers misschien wel, maar we hebben gelukkig ook nog Backs, al hoop ik natuurlijk dat Willems er wel staat, want staat hij er niet dan heb je met Bouma of met Schaars nog een trage verdediger erbij. Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk, onze verdediging is onze zwakke plek, maar dat wisten we al.

4 juni 2012 om 16:06

Klopt, ik hoop ook dat Willems erin staat. Van der Wiel en Willems zijn best wel snel en als Heitinga en Mathijsen zich goed opstellen moet het hopelijk geen probleem zijn!

4 juni 2012 om 16:21

Duitsland zal wel weer met 3-0 Nederland overlopen. Nederland moet strijden met Portugal voor de 2e plaats, al acht ik Portugal sterker.

4 juni 2012 om 16:23

Ik hoop zo belachelijk erg dat Nederland Duitsland dit keer van de mat speelt hé. Wordt echt moe van die uitspraken en arrogantie. Portugal de eerste wedstrijd winnen, dan maken wij het tegen Duitsland wel af. Wat europees kampioen.

4 juni 2012 om 16:23

Wat heb je er nu aan als ze alleen maar snel zijn, zowel vd Wiel als Willems zijn aanvallend leuk, maar verdedigend ook zwak.

4 juni 2012 om 16:25

3-0 nog wel... Tja, we moeten zien wat het wordt. Het EK zijn toch andere wedstrijden dan die oefenduels. Tja, ik ga er verder ook niet zoveel over zeggen. We kunnen wel zeggen dat die of die 2e wordt, maar we zien het wel.

@afca013

Ze zijn verdedigend inderdaad niet de beste, maar kunnen met hun snelheid kunnen ze foutjes eventueel wel goed maken.

4 juni 2012 om 16:48

Tzijn niet alleen de Duitsers met arrogante uitspraken... Deze zullen vermoedelijk gedaan zijn na de openbaringen van M. v Basten in Bild gisteren.. En zelf zeg je ook "wij maken het tegen Duitsland wel af"... Klinkt ook een tikkie arrogant.. Niks mis mee overigens, maar niet huilen als en Duitser vergelijkbare uitspraken doet over Nederland.

4 juni 2012 om 17:05

Ik denk dat die arrogantie toch vooral van de Nederlandse kant komt. Maar hoe dan ook, dit wordt een kansloze missie. Ik geef Oranje wel een kleine kans om de oule door te komen maar daarna houdt het echt op. De selectie is niet goed genoeg en dan met name de verdediging. Niemand die er bang van wordt.

4 juni 2012 om 17:16

Op basis van wat acht je portugal sterker? De verdediging misschien, maar het middenveld en de aanval van Nederland zijn toch sterker man, kom op. Op De beste speler van de wereld na zou ik geen enkele middenvelder/aanvaller van portugal in de basis bij nederland willen zien.

4 juni 2012 om 17:42

Maar je moet wel snappen toen oranje tegen duitsland 3-0 verloor met een B- elftal speelden .

On: ik hoop zo erg en heb er vertrouwen in dat nederland duitsland helemaat kapot speelt.
Bijna al die duitse legendes/spelers zeggen dat duitsland de beste is enzoo

4 juni 2012 om 17:42

Spanjeee

Gezever, de ploeg die wij na de poule treffen is sowieso zwakker dan Duitsland en Portugal, dus waarom jij zegt dat het dan meteen over is, is een groot mysterie.... Ik hou het op lekker vervelend willen doen van jouw kant. Kinderachtig dus.

4 juni 2012 om 18:00

Dat land wordt hoogstwaarschijnlijk Rusland. Die gaan echt voor een verrassing zorgen. Ze doen niks onder voor Portugal en Nederland, sterker nog, ik vind ze nog wel een stukje beter als team.

4 juni 2012 om 18:03

Als je zegt dat Frankrijk gaat verrassen, kijkend naar de laatste edities, ben ik het met je eens. Misschien Zweden ook wel.. Rusland in mijn ogen niet.

4 juni 2012 om 18:07

Dan verschillen we daarin van mening, prima.

4 juni 2012 om 18:09

Die vogts weet het allemaal wel te vertellen, als Duitsland een hoog tempo hanteert moet het geen probleem hebben met Nederland. Dan zou ik toch maar oppassen voor de counter, want als Nederland iets goed kan is het wel om er razendsnel uit te komen. Ik zou Duitsland lekker het spel laten maken.

4 juni 2012 om 18:37

Zou wel een schitterend scenario zijn, Portugal wint van Duitsland en Nederland tikt Duitsland vervolgens uit het toernooi. De kans acht ik zeer klein maar mooi zou het zeker zijn.

4 juni 2012 om 19:57

Je vergeet een belangrijk ding. Avocaat is de trainer. Rusland dus bij voorbaat kansloos. Advocaat is een angsthaas en gaat echt niets winnen met een nationale ploeg.

4 juni 2012 om 20:54

Nani zou ik inderdaad ook niet in de basis zetten voor bijvoorbeeld een Arjenrobben maar ik zou hem wel de voorkeurd geven tegenover een affelay, Al moet ik zeggen dat Ibi echt grote stappen heeft gemaakt in zijn tijd bij Psv, Ik zou uitdeindelijk toch voor Nani kiezen aangezien hij toch meer een echte Winger is.

Je onderschat het middenveld van Portugal ook wel, Joa Moutinho is aanvallend 2 klasse's beter dan Nigel en Mark, Dan kan jij zeggen dat je VdV liever een basisplaats zou geven dan Moutinho dat is ook zo maar Moutinho is meer een centrale middenvelder waar VdV van nature een echte 10 is, Moutinho heeft ook verdedigende kwaliteiten dat geld amper voor Vdv, Ook het loopvermogen van Moutinho is van een zeer hoog niveau ter vergelijking met een VdV die altijd na 70 minuten er helemaal doorheen zit.

On: Ik neem aan dat Duitsland start met Muller op links en Podolski op rechts en in de punt Gomez? Nou dit zijn ook niet echt bepaalde snelheidsduivels maar dit geheel terzijde, Ik word strontziek van die duitse grootpraat de laatste 3/4 maanden in de loop naar het EK, Van mij mag het heel gauw beginnen zodat iedereen weer weet waar het staat, Op basis waarvan maakt iedereen duitsland favoriet? Duitsland is in de breedte vergeleken met Nederland 2 klasse''s beter maar de beoogde basisspelers van Oranje doen helemaal niet onder voor Duitsland? Ozil is beter dan Wesley sneijder maar de andere voorste 3 zijn allemaal een klasse beter dan de voorste linie van duitsland. Rvp-gomez ??? Muller-robben??? Podolski-affelay????

4 juni 2012 om 21:56

Hou op over Willems die gast is misschien wel snel maar fysiek sterk? Je sta tegen Ozil of een andere ijzer sterke Duitse beer. Willems kan je beter niet opstellen!

5 juni 2012 om 00:10

Wil je zeggen dat Duitsland wel met een A-elftal speelde. Bij Duitsland waren er ook een paar geblesseerden, en volgens mij kreeg Lahm nog rust, hij deed iig niet mee.

5 juni 2012 om 01:23

zo wat zijn we weer snel op onze pik getrapt mensen.. 24 dislikes.. kunnen wel echt met kritiek omgaan he.

5 juni 2012 om 09:22

bij dat oefenduel speelde nl ook met een b-elftal
dus het zegt zeker niks

5 juni 2012 om 09:23

in dat duel speelde nl met een b-elftal dus dat zegt niks

6 juni 2012 om 20:43

Frankrijk heeft lang geen successen gekend en veel rumoer gekend rond de nationale ploeg tijdens de laatste toernooien. Het lijkt nu rustig rond hen en niemand rekent op hen. Ik zie hen als gevaarlijkste ploeg. Misschien wordt het wel geen Nederland, Spanje of Duitsland maar Frankrijk.

4 juni 2012 om 16:09

de snelheid zal wel meevallen. gomez is ook niet bepaald een snelheidsduivel

4 juni 2012 om 16:11

Nee klopt. Eerder een speler die vaak op de juiste plekken staat en met het hoofd natuurlijk levensgevaarlijk is. Daar moeten onze centrale verdedigers goed op letten, maar dat weten ze natuurlijk allang.

4 juni 2012 om 16:11

De spits die tegenover Mathijssen-heitinga staat zal Gomez of Klose zijn.. die zijn ook niet de snelsten.. op de zijkanten is NL snel genoeg.

4 juni 2012 om 16:15

Ozil is ook niet razendsnel. Gotze ook niet. Niet zo snel in ieder geval als Afellay en Robben. Verschillende spelers, maar Ozil is natuurlijk wel wereldklasse met z'n fluwelen techniek.

4 juni 2012 om 16:15

Maar denk ook aan Gotze en Kroos want die zijn wel razendsnel !

4 juni 2012 om 16:21

vergeet je podolski niet

4 juni 2012 om 16:24

Götze is inderdaad ook razendsnel, Kroos weet ik zo niet. Ach we zien het wel, aanval is de beste verdediging, hoop dat Bert er gewoon vol in gaat.

4 juni 2012 om 16:26

Bert kennende zal dat niet gebeuren, gewoon balbezit houden en oneindig veel passen op eigen helft en zo nu en dan er uit.

4 juni 2012 om 16:34

Haha het gaat ook helemaal niet om hoe snel hun spitsen zijn. Blijkbaar zijn er echt mensen hier die denken dat het daarom gaat. Het gaat puur om de omschakeling. Bij de tegenaanvallen van Duitsland waren in meer dan 90% van de tegenaanvallen de bal binnen 10 seconde van hun eigen 16 bij de 16 van de andere tegenstander. Ik neem aan dat dat genoeg zegt. Nogmaals het gaat niet om de individuele snelheid van spelers het gaat om omschakeling als ploeg.

Dan kan bij ons Robben en Afellay nog zo snel zijn, als ze van achteruit die bal niet snel genoeg krijgen heb je niks aan die snelheid. Wat dat betreft kan ik me goed vinden in deze worden dat het bij ons achterin te traag gaat.

4 juni 2012 om 16:40

Je vergeet muller, podolski, schurle ook nog dat zijn niet de sloomste. Duitsland is in de breedte gewoon sterker dan nederland. Maarja ook een groter vijver om uit te vissen.

4 juni 2012 om 17:31

Gotze is snel, maar zeker niet razend snel... Robben die is razend snel.
Kroos?! Snel? Is een grapje hoop ik, kroos is echt niet snel hoor. Duitsland heeft niet zulke hele snelle spelers. Schurrle Gotze en Podolski kunnen wel een aardig sprintje trekken

4 juni 2012 om 17:41

@rugu Dus wij moeten duitsland het spel laten maken en zelf de fouten bij hun op ons middenveld afdwingen en zelf in de omschakeling profiteren van hun fouten. Gaan we met de kont in de zestien staan en moeten we vanuit daar snel naar voren als we de bal pakken, dan maken we totaal geen kans. Motto vooruit verdedigen en pakken die bal op het middenveld.

4 juni 2012 om 17:45

Ozil niet snel? Goetze niet snel? Heb je ze ueberhaupt wel eens zien voetballen? Vergeet niet dat ze de meeste acties maken met de bal aan de voet. Ik vind ze eigenlijk supersnel. Robben heeft het nadeel als hij een sprint trekt dat hij te vaak het overzicht verliest. Dat had niet alleen Robben maar ook Babel, Elia, Drenthe en Afellay bij Psv.

4 juni 2012 om 16:19

precies en zoals Fr1908-4life al zegt, Gomez is geen snelheids duivel en Klose zit ook niet meer aan de top. daarbij heeft duitsland met Mertesacker ook geen snelle jongen.

Ik vind dat Nederland en Duitsland qua individuele krachten precies aan elkaar matchen. zowel nederland als duitsland hebben uitzonderlijke jongens die iets toevoegen, en ze spelen beide met hetzelfde systeem 4-2-3-1. Sneijder en Schweinsteiger. Robben en Müller. vd vaart en özil en dan heb je nog Poldolski van persie. of beide langzame niet voetballende Gomez en Huntelaar. keepers kwaliteiten als neuer en stekelenburg of een verdediging die er de ene x staat en de andere x een gaten kaas is.

et enigste wat ik wel vind is dat duitsland qua team er beter staat als nederland. alle nederlandse spelers zijn verdeeld over competities en spelen alle in verschillende posities als in het nationaal elftal of een andere formatie. terwijl de duitsers bijna allemaal in de bundesliga spelen. en voor een groot deel afkomstig zijn uit dezelfde clubs. bayern munchen of dortmund, en real madrid (khedira + özil) ze kennen elkaar en ontwikkelen samen. terwijl het nederlands elftal pas wordt ontwikkeld in een interland (eens in de zoveel tijd)

dus ik denk dat duitsland qua team-building een voorsprong heeft, maar qua kwaliteiten of individuele krachten zijn beide ploegen gelijk.

dus we zullen het zien volgende week wat er wint.

4 juni 2012 om 16:24

Alleen Mathijsen is langzaam dus ik weet niet waar hun het over hebben. VDW en Willems zijn gewoon snel en Heitinga met zijn ervaring als rechtsachter is ook niet al te langzaam. Ik hoop daarom ook dat Vlaar start naast Johnny en niet Joris.

4 juni 2012 om 16:58

Die duitsers moeten niks zeggen want mertesacker is natuurlijk wereldtop...

4 juni 2012 om 19:40

Onze backs kunnen qua snelheid het misschien nog wel bijhouden, maar verdedigend zijn ze echt heel zwak. Ik ben bang dat als we tegen een land als Portugal of Duitsland moeten met betere buitenspelers dat het misgaat achterin. In onze centrale verdediging heb ik wel redelijk veel vertrouwen. Zij zijn verdedigend goed en spelen constant een hoog niveau.

Die psychologische oorlogsvoering is dit jaar uniek! van Basten die hun verdediger ervan langsgeeft, uurtje later staat Vogts alsweer op de banken om onze defensie de grond in te boren. Morgen roepen wij dat Duitsland favoriet is om hun van de underdogpositie te kunnen weerhouden, etc. etc. Genieten!

On: helaas heeft hij helemaal gelijk.

4 juni 2012 om 16:14

Mooi, iedereen heeft een pittige quote klaar. Laat die rivaliteit maar lekker aanwakkeren.

On: die verdediging van Duitsland is toch ook niet van wereldniveau? Met Mertesacker en Badstuber centraal?

4 juni 2012 om 16:16

Inderdaad he,

Moeten wij nu ook even boos worden omdat de Duitsers dat ook deden na de uitspraken van V Basten?

4 juni 2012 om 16:19

Het is trouwens ook verrassend dat zoveel oud-duitse voetballers de druk opvoeren op die Mannschaft. Ik begrijp dat niet zo goed, aangezien zij altijd voor de underdogpositie gaan en het toernooi in willen groeien. Rare tactiek dit jaar.

4 juni 2012 om 16:21

@nando-rafael

Het is erg goed als ze druk voelen.. ze hebben jonge spelers en dat kan jonge spelers vaak opbreken.

Nederland dit, Nederland dat. Het vuurtje word weer flink aangewakkerd de laatste tijd.

4 juni 2012 om 16:10

Die Duitsers hebben echt een grote mond hé.. een van de belangrijkste dingen is dat Oranje persoonlijk hun mond snoert.

4 juni 2012 om 16:14

Precies, met de voeten spreken en niet met de mond ; Eerst Denemarken verslaan en dan komen de Duiters, ik heb er zin in :D!

4 juni 2012 om 16:16

Komt omdat ze bang zijn

4 juni 2012 om 16:17

Ik wist dat Nederland de oefenwedstrijd zou verliezen en hoopte er eigenlijk ook een beetje op.. nu heb je de situatie dat men veel meer van hen verwacht dan van Nederland. Met Afellay,v.persie en Robben(als zei spelen) zie ik Nederland echt wel winnen van Duitsland.

4 juni 2012 om 16:29

Kan gebeuren met onze voorhoede, Ibi - Robin en Robben, is toch erg gevaarlijk en dreigend. Alleen ben ik bang voor het middenveld, veel te traag en soms zelfs onstuimig.

4 juni 2012 om 16:31

Alsof Nederland geen grote mond heeft. Ja we kome die poule wel ff door, Ja we verslaan Portugal wel ff Ja dit ja Dat. Die Nederlanders zijn net zo erg vriend.

4 juni 2012 om 16:33

Ik zie Nederland ook wel winnen van de Duitsers want wij hebben betere aanvallers met spelers als Robben, Affelay, Van Persie, Kuyt , Narsingh, Huntelaar. De Duitsers hebben in de aanval Gomez, Podolski, Reus, Muller, Klose en Schurle. Het middenveld is een beetje gelijkwaardig en de verdediging van de Duitsers is ietsje sterker dan Nederland.

4 juni 2012 om 16:38

Heb je helemaal gelijk in Delgiudice, ik denk dat wij zelfs nog arroganter zijn. Alleen zijn de meeste mensen hier zo dom dat ze dat zelf niet zijn.

4 juni 2012 om 16:46

@delgiudice

Wij Nederlanders(hiermee bedoel ik iedereen met een Nederlands paspoort die hier woont) mogen zo stoer doen als wij willen. We mogen zo veel praten als we willen op deze site.. we zijn niet degenen die Holland representeren. De belangrijke mensen in de media hebben dit echter wel en die doen gewoon vrij normaal. Ik heb ze geen arrogante uitspraken zien doen terwijl Nederland de 2e club in de wereld is en de finale van het WK heeft gehaald. Als je dat verschil niet inziet, dan is dat jou probleem.

van der wiel en willems zijn niet traag ofzo hoor!

4 juni 2012 om 16:18

Willems is echt wel traag hoor. De afgelopen oefen duels werd hij echt wel een paar keer op snelheid afgetroefd.

4 juni 2012 om 16:33

Nee, hij haalde juist weer in nadat hij inschattingsfouten maakte.

Nederland-duitsland, het duel tussen de zwakke verdedigingen en oersterke aanvallen.

On:
Die Duitsers moeten niet zo hard zeggen dat Nederlandse verdediging slecht is, want die houten plank Mertesacker en die nerveuze Badstuber bakken er ook weinig. Dat wil ik nog wel eens zien op woensdag 13 juni in Charkov!

4 juni 2012 om 16:34

Ik vind Lahm anders een uitstekende verdediger.. Een van de beste rechtsbacks ter wereld. Van het centrum ben ik inderdaad ook niet zo onder de indruk.

Maar ik ben bang dat hij gelijk heeft dat het combinatiespel van Duitsland erg goed is en dat dit problemen gaat opleveren in onze verdediging. We zullen zien...

4 juni 2012 om 16:43

Klopt, alleen Lahm en Hummels zijn goede Duitse verdedigers.

Nederland moet straks gewoon ervoor zorgen dat die Duitsers niet aan hun spel voorin komen. Als je De Jong of Van Bommel op Ozil zet, dan zit er een beetje zand in de Duitse machine. Als die Duitsers voorin niks van bakken, dan is Nederland in groot voordeel.

Ik hoop in ieder geval dat de Nederlandse voorlinie beter is dan de Duitse voorlinie.

Mertesacker is de langzaamste verdediger ter wereld ongeveer haha...

4 juni 2012 om 16:06

Je denkt toch niet dat Mertesacker in de basis staat he..

4 juni 2012 om 16:07

Het eerste wat ik dacht, Badstuber is ook geen snelheidsduivel trouwens.

4 juni 2012 om 16:12

@ Basjeh

We mogen toch hopen dat hij in de basis staat?
zou wel leuk zijn om te zien Robben vs Mertesacker en dan een sprint over 40-50 meter haha.

Heitinga vind ik trouwens niet eens zo langzaam hoor en als we dicht bij de 16 verdedigen maakt het trage centrum niet uit. Ik verwacht toch niet dat we tegen die duitsers met onze verdediging op de middenlijn gaan spelen.
en de backs zijn allebei erg snel.

4 juni 2012 om 16:24

over 40/50 meter? ik wil ze over 10 meter wel eens zien sprinten zeg! Die duitse verdedigers zijn ook niet top.

4 juni 2012 om 16:28

Ik denk dat V.persie hem achteruit uitloopt haha.. Misschien dat V.persie ook zijn teamgenoot net als C.ronaldo een vieze panna geeft.

5 juni 2012 om 11:40

het scheelt dat howedes/hummels/badstuber/boateng het centrale duo uit gaan maken. En daarnaast hebben wij in Oranje nou niet bepaald snelheid met van persie/huntelaar , de enige 2 die snel zijn bij ons zijn robben/affelay, en daar staan jongens als lahm tegenover, die zeker wel over snelheid beschikken.

Willems, Vd Wiel en Heitinga zijn niet zo langzaam in vergelijking tot de duitse verdedigers.
Maar goed laat ze maar denken dat ze dit klusje even klaren. Geef ze maar de deksel op de neus oranje leeuwen!

Ervan uitgaand dat Willems speelt is Nederland best snel achterin.

vd Wiel, Heitinga en Willems hebben alle drie behoorlijk wat snelheid. Matthijssen daarintegen ietwat minder, maar die staat positioneel altijd wel erg goed.

4 juni 2012 om 17:19

Mathijssen's positiespel is juist dramatisch te noemen, hij gaat echt vernederd worden.

4 juni 2012 om 17:44

dan heb je echt een bord voor je kop, juist mathijssen zijn positiespel is goed en is vooral heitinga de loper erachter..

alsof Spanje achterin zo super is nu: Sergio ramos is op weg om een kopie te worden van pepe en heeft de laatste tijd een steekje los, javi martinez is alleen goed als controleur en puur verdedigen viel die keihard door de mand in de EL finale en grote wedstrijden, Arbeloa dol ik zelf nog lachend vierkant, Gerard pique heeft een slecht seizoen ahter de rug en geeft de voorkeur aan shakira lijkt het.. enige waarvan ik denk die goed is is jordi alba, moderne back..

zelfde geld voor de Duitsers, alleen Lahm is topklasse en Hummels is een goede speler maar mist veel internationale ervaring, badstuber en mertesacker zijn zelf ook totaal niet de snelste, en boateng... heb ik geen hoge pet van op..

Helaas voor alle 3 de topfavorieten (nederland, Spanje en Duitsland) maar ik denk dat er toch een ander team kampioen gaat worden, denk dat voor deze 3 bovengenoemde landen de druk gigantisch is dankzij onder andere de media en de iconen van het land.. ik zie zelf de Fransen maar ook de Italianen wel voor een bijzonder tournooi te zorgen..

4 juni 2012 om 17:53

Ik vind het een heel matige verdediger. Heitinga is niet veel beter maar die kan nog tenminste wat.

De defensie van Spanje is gewoon een van de sterkste. Ramos is een hele goede, speelt bij Real (dat lukt niet zomaar iedereen) en hij laat zich soms inderdaad gaan maar dan voornamelijk bij wedstrijden tegen Barca die altijd beladen zijn. Oranje heeft ook zo z'n schoppers, of ben je De Jong en van Bommel vergeten?

De Duitse defensie is naar hun maatstaven inderdaad matig. Ze hebben echter gewoon een erg sterk team, die komen er heus wel.

Nederland dus ook een topfavoriet? Waarom reken je Frankrijk er ook niet bij, die doen niks onder voor Nederland... Ik zie eerlijk gezegd maar 2 favorieten: Spanje en Duitsland.

4 juni 2012 om 20:23

dat van Ramos vind ik sinds die centraal speelt een betere vooruitgang, helaas reageert die wel opgefokter lijkt wel sinds het tijdperk mourinho.. dat van de jong en van bommel ontken ik ook niet en ik hoop dat bert een keuze maakt tussen van bommel of de jong naast vd vaart..

waarom ik nederland als topfavoriet zie? ze hebben nagenoeg dezelfde selectie als tijdens de 2e plaats op het WK. vd wiel was toen ook nog een jonkie, en stekelenburg keepte zijn eerste tournooi,. ik zie daarom niet in waarom willems hetzelfde zal overkomen als van der wiel 2 jaar terug..ook de defensie is nagenoeg intact buiten onze linksback positie en met dat team hebben we tijdens het WK weinig tegen gehad..

nee voor mij zijn nog altijd Spanje, NL en Duitsland de 3 hoge favorieten maar, het EK dit jaar kan wel eens heel verrassend gaan worden, lopen veel sterke teams rond,

We zullen zien.

Onze voorhoede is ook sowieso sneller als hun verdediging :-)

Dan heb je onze Jetro Willems nog niet gezien zeker!!!!
Kom maar op!!!

Ja, als Bert van Marwijk Vlaar en Bouma oproept en het supertalent Ricardo van Rhijn thuis laat. Ja dan zijn we inderdaad vrij sloom achterin. Ik vrees ook dat Jhonny Heitinga overuren gaat maken op het EK, want met een Mathijsen, Vlaar of Bouma sta je er bijna alleen voor.

Dat Willems of Schaars op de linksback moet spelen is ook armoede troef. Alleen al als je zag dat Jetro Willems tegen Valencia totaal overklast werd en na vijfentwintig minuten werd gewisseld omdat hij het hoge niveau niet aankon, geeft al aan dat het ook op die positie totaal niks goeds staat. Nog lachewekkender is het feit dat Schaars, nog nooit linksback gespeeld, daat wellicht wordt geposteerd.

Heeft van Marwijk zitten slapen dit seizoen? Of heeft hij werkelijk geen verstand van dit simpele spelletje? Want Anita is tien keer zo goed als beide heren bij elkaar zijn. Hij heeft ervaring op die positie en daarnaast een prima seizoen gespeeld. Al blijft natuurlijk zijn favoriete positie op het middenveld, waar hij ook veel beter is dan Mark van Bommel. Maar ja, Vuron is geen familie van Bert en speelt daarnaast bij Ajax, dan heb je weinig kans in het Nederlands elftal.

4 juni 2012 om 16:12

Simpele ziel, typisch een opmerking voor een ajacied......
Van Marwijk geen verstand van het spelletje?? Hij heeft met Feyenoord als laatste Nederlandse club een Europese Cup gewonnen en heeft sinds 1978 weer een WK finale gehaald, dus houd aub op man. Alleen omdat hij een paar ajax gerelateerde spelers niet opstelt krijgt ie commentaar, als Van Persie een oud ajaxspeler was had je deze discusiie niet gehad. En dan kom je met Anita, pffffff...............................

4 juni 2012 om 16:16

provocerend, typisch een zielige opmerking van een hater (niet dat ik het eens ben met ghandiaans)

4 juni 2012 om 16:21

Ja, heeft hij die Cup gewonnen, of van Hooijdonk? Ik ga voor de laatste. Dat seizoen lukte van Hooijdonk alles. Bertje is niet voor niks weggegaan na dat succes in Europa. Daarna is hij overal mislukt en bij Oranje heeft hij het geluk dat er een paar geweldige spelers van hem een topcoach maken. Maar systematisch klopt er niet veel van. Hoe kan je nou Huntelaar en van der Vaary niet opstellen, en Dirk Kuijt, Affelay en Mark van Bommel wel? Wat hebben die gepresteerd wat de godenzonen Huntelaar en van der Vaart niet hebben gepresteerd? Aan zulke spelers past een grote trainer zijn systeem aan, Bert dus duidelijk niet. Het is gewoon een groot drama die van Marwijk. Ik hoop dat Rijkaard na het EK de Bert komt vervangen. Want dit Oranje, is niet mijn Oranje.

4 juni 2012 om 16:46

Van Bommel heeft een basisplaats bij 1 van de beste clubs ter wereld waar Van der Vaart dat lang niet altijd had. En je wilt zeker zeggen dat Anita dan beter is omdat hij het een half jaar aardig op het middenveld heeft gedaan bij een club die nog niet eens bij de top 20 van Europa zit.

En met alle respect voor Huntelaar maar hij speelt maar bij Schalke.
En als je je na de afgelopen wedstrijden nog af vraagt waarom Afellay bij de selectie zit zou ik je ogen maar eens open doen.

4 juni 2012 om 16:19

Ja dat is de reden dat Anita er niet bijzit he omdat het geen familie is van van Marwijk. Nee!!! Omdat Anita simpelweg niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal op de positie waar Anita speelt. En ja tuurlijk is hij beter als onze aanvoerder Mvb, jongen ga je Ajax complottheorieen lekker op je kamertje tegen je knuffels vertellen want wij (iedere niet ajax supporter en elke weldenkende ajax supporter) is dat hele Ajax complottheorie Helemaal zat.

Ontopic: Dit wordt een wedstrijd tussen twee teams die een heerlijk middenveld en een verrukelijke aanval hebben.

4 juni 2012 om 16:24

Kan je me dan uitleggen waarom Willems en Schaars beter worden bevonden? Terwijl beiden totaal niet over de kwaliteiten bezitten waar godenzoon Anita wel over bezit. Schaars linksback, ik ga dan niet eens meer kijken. Gewoon een comedy schow gaat het straks worden. Hoop dat Oranje keihard afgaat en dat Bert dan ook eindelijk de biezen pakt. Liever vandaag dan morgen.

4 juni 2012 om 17:44

Over kuyt heb je gelijk, zeker waar, die is niet goed genoeg, maar van bommel is wel belangrijk hoor, knapt een hoop vuil werk op en is een aanjager, affelay is gewoon de beste optie voor de linksbuiten, goeie snelle speler met veel dreiging!
En a.u.b hou op met dat godenzonen, we praten hier over het NL elftal, geen ajax, feyenoord, psv of welke club dan ook.

5 juni 2012 om 13:57

Ja man een echte godenzoon, pff nogmaals ga in je ajax pyjama maar lekker naar tekenfilms kijken. WIJ Zijn Nederland en zelfs Bert wilt het beste elftal. Ik hoop je daarom ook niet te zien in Amsterdam als Nederland ,opeens' de titel in de wacht sleept. Ja je mag in de Arena zitten in je eentje, naar Jouw lege grasmat kijken.

4 juni 2012 om 16:20

Op de een of andere manier komt jouw reactie niet geheel objectief over. Van Rhijn heeft 2 keer meegedaan tegen de Graafschap en moet in Oranje? Anita is beter dan Van Bommel? Ieder zijn mening natuurlijk

4 juni 2012 om 16:24

nou van rhijn heeft ondertussen een paar eredivisie wedstrijden achter de rug en speelde echt een perfecte wedstrijd tegen psv tegen mertens. Hij heeft ondertussen ook bijvoorbeeld al tegen man utd gespeeld. Ik zeg niet dat hij mee moest, maar hij mocht van mij wel in de voorselectie zitten zoals viergever etc.
Strootman speelde net een prima wedstrijd tegen ajax en die mocht gelijk mee van bert

4 juni 2012 om 16:27

Iik zie liever van Rhijn naast Jhonny staan, dan slome niets toevoegende spelers in de vorm van Bouma of Vlaar, met een draaicirkel van een bus.

Ricardo is hooggeschoold en bezit dus over de kwaliteiten waar een topverdediger aan moet voldoen: sterk, snel, technisch en als het moet hard in de duels.

Waar Willems tegen Valencia, een subtopper in Europa, totaal werd overklast, liet van Rhijn tegen Manchester United zien hoe je een wereldster in de vorm van Nani uit de wedstrijd moet spelen. Afin, het blijft Bert en die wil sommige dingen ook niet zien.

4 juni 2012 om 16:30

Je maakt jezelf per seconde belachelijker. Van Rhijn is "hooggeschoold"? Van Rhijn heeft tegen Nani zonder wedstrijdritme laten zien het aardig te kunnen doen.

Om 'm even terug te kaatsen, je blijft een ajacied en die willen sommige dingen ook niet zien.

4 juni 2012 om 16:37

Mensen kunnen hier niet discussiëren dus spelen ze het maar op de man af.''je bent een Ajacied, blablabla. Kom nou eens met argumenten jongens!

4 juni 2012 om 16:50

Mark van Bommel is aanvoerder van Ac Milan en speelde daar zeer goed. Anita deed het de 2e seizoenshelft prima bij het team met de beste selectie van de eredivisie. Wie vind jij dan dat er in moet?
Van Rhijn is zeker een talent, maar heeft toch onvoldoende ervaring voor Oranje? Voorselectie was prima geweest, maar mee naar het EK is nog te vroeg lijkt me.

Dit is geenszins op de man volgens mij, enkel en alleen mijn, onderbouwde, mening

4 juni 2012 om 16:28

Wat een reactie van jou zeg, Ricardo van Rhijn meenemen haha! Die jongen heeft nog geen 2 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld en dan ook nog tegen de kleinste clubs van de eredivisie. Ronaldo en Ozil kennen die jongen niet eens.

Dat willems werd overklast, is ook te wijten aan mertens die zijn man liet lopen, zoals al vaker aangegeven. Schaars speelt gewoon linksback bij sporting. En dan kom jij met Anita! Een jongen die heeft bewezen helemaal Niks te kunnen op linksback, he-le-maal niks. Anita beter op het middenveld dan van Bommel? Waar heeft hij dat laten zien? Ohja de eredivisie, die is net zo goed als de Serie A!

Zoals hieronder al aangegeven is het een typische reactie van een Ajacied die niet in kan zien dat andere geschikter zijn dan je eigen spelertjes.

4 juni 2012 om 17:50

Nou, Vlaar doet niet veel onder voor Mathijssen hoor

Och nee, want Mertesacker is een snelheidsmaniak -__-

"het huidige Duitse elftal doet mij denken aan Oranje. De Nederlanders speelden ook altijd prachtig voetbal, maar aan het einde van het toernooi stierf de ploeg in schoonheid”, zegt de erevoorzitter van Bayern München. Laten we hopen dat dit scenario zich volstrekt door toedoen van Oranje. Ik zie het wel zitten.

Klopt maar de Duitse verdedigers zijn ook niet al te snel.

Denk dat ze redelijk gelijk opgaan en die wedstrijd van de laatste keer dat we vernederd zijn telt echt wel mee bij de motivatie van het Nederlands elftal

Haha en Mertesacker dan???? Die is ongeveer even langzaam als Bouma, daar komt nog bij dat ze allebei er niet in staan. Maar Badstuber vs Matthijsen is ongeveer gelijk, en Heitinga is wel redelijk snel dus zo heel veel scheelt het niet. Hij heeft wel gelijk dat de defensie van Duits;and beter is dan die van Nederland maar ik vind dat de aanval van het Nederlands elftal beter is dan die van Duitsland dus dat streept elkaar lekker weg.

Laat ze maar denken dat wij er niks van kunnen. Betere uitgangspositie kun je niet hebben tegen de Duitsers. De Duitsers rekenen zich al rijk, maar zo heel geweldig spelen ze niet de laatste 3 maanden. Kan nog wel is een koude douche voor ze worden.

Edit:
Oow ja, Klose en Gomez zijn natuurlijk sprinters van formaat.

Duitsland heeft inderdaad de meest allround ploeg. Oranje is levensgevaarlijk voor in, maar laat op het middenveld en verdediging steekjes vallen. Denemarken is een degelijk team en kan zeker verrassen. Portugal is beter dan velen denken. Ik denk zelf dat elk team in de poel des doods aan elkaar gewaagd zijn.

Deutschland is oppermachtig, worden onaagetast de Europees kampioen. Snap niet dat iedereen zoveel vertrouwen heeft in het nederlands elftal.

4 juni 2012 om 16:23

Haha oppermachtig? Dan is Zwitserland dat ook? Nederland en Duitsland zijn gewoon aan elkaar gewaagd. Maar met een EK of WK kan ook zomaar een Griekenland winnen, met voetbal weet je het maar nooit. ;

Eigenlijk interreseert het me helemaal niets wat deze ''iconen'' zeggen, maar het is wel irritant. Zodra Nederland op het EK wint zal de genoegdoening alleen maar groter zijn. Hopen op Robben die de winnende penalty tegen de touwen schiet.

4 juni 2012 om 16:31

zou jij Robben nog een penalty willen laten nemen dit EK? Wat mij betreft trapt Robin van Persie de penalties gewoon.

Gomez gaat wel een sprint winnen van onze verdediging wat lult hij nou. Robben loopt lahm er ook uit, ibi loopt Boateng er al Helemaal uit en van persie wint het van Hummels en Badstuber..... beetje makkelijk hoe hij dit weer verwoord.

Nooit slim natuurlijk, zulke opmerkingen. Snappen mensen nou nog niet dat zulke uitspraken door de tegenpartij uitgeprint worden en ter motivatie in de kleedkamer opgehangen worden?

Maar ja, helaas heeft hij wel een punt natuurlijk. Als ik bondscoach was van Denemarken, Portugal of Duitsland dan zou ik wel vrolijk worden van met name die zwakke plek links achterin bij Nederland...

Spreekt uit frustratie?

Hun voorhoede is niet eens zo snel vergeleken met die van ons zijn het net kleine kindjes wanneer ze sprinten.

4 juni 2012 om 16:46

Ribery is wel snel, Robben is ook niet de snelste, aan de bal een beest; Zonder bal best traag.
Afellay is wel erg snel trouwens, zijn versnelling is echt van hoog niveau.

4 juni 2012 om 16:55

Ribery is Frans lol. Verder is Robben echt wel snel hoor, en dan hebben wij nog RVP en Van de Wiel, Afellay. Wij zijn een stuk sneller als zij hoor.

4 juni 2012 om 17:31

Haha, sorry was echt twee dingen tegelijk aan het doen.
Ik had Bayern Munchen in m'n hoofd, terwijl het natuurlijk Duitsland had moeten zijn.
Robben vind ik snel aan de bal, hij dribbelt een beetje als Messi en zijn versnelling is enorm.

dat dachten ze in italy en frankrijk en brazil ook :P nou ben ik ook niet zo gerust over onze verdedigers hoor maar blijf er vertrouwen in hebben ek kan ook weer raar lopen he we zulle nzien

haha hij heeft natuurlijk ook helemaal gelijk. Als duitsland over de vleugels even aanzet en goed combineert loopt gomez er zo 2 a 3 in. Enige manier dat NL een kansmaakt is dat we zelf voorin goed balbezit spelen en terug verdedigen in de omschakeling anders wordt het gewoon een dikke afstraffing. Die duitsers zijn heel goed dit jaar.

4 juni 2012 om 16:19

Als Nederland over de vleugels even aanzet en goed combineert loopt V.persie er zo 2 á 3 in.

4 juni 2012 om 16:39

in eigen doel ja. Niet tegen de duitsers. Daarnaast speeld NL amper met vleugels omdat robben naar binnen trekt en gaat van persie zwerven waardoor er bij regelmatig nooit iemand in het strafschop gebied staat. Maak NL niet groter dan ze zijn en focus je op de tweede plek. Alles daarboven is winst.

Dat is maar een van de problemen die we hebben. Ook renderen onze spelers niet in het systeem dat we spelen tenzij we tegen plaatselijke amateurs spelen.

Ik zet mijn geld op Spanje, met als concurrenten Frankrijk en Duitsland.

Duitsland is in potentie de grote favoriet, hoewel ook Spanje nog niet laat zien dat het terrein gaat inleveren. De verdediging van Duitsland is inderdaad beter, hoewel ik spelers als Badstuber en Howedes ook nog wel grote moeite zie krijgen met onze sublieme aanvallers. In goede doen zou ons middenveld het niet hoeven af te leggen tegen het Duitse. Als Nigel de Jong geconcentreerd zijn werk doet en er in slaagt om het genie Ozil aan banden te leggen kan Nederland de slag op het middenveld winnen. En dus de wedstrijd. Mits onze middelmatige centrumverdedigers erin slagen het Torinstinct van Gomez te sussen. Dat wordt in de persoonlijke duels vrees ik de grootste opgave.

En dat zeggen zij, met Mertesacker. Die vent is nog slomer dan Bouma!

Nee merthesacker is snel genoeg !!

Ah jah, daar beginnen ze weer...proberen een vuurtje te stoken. Gelukkig is Per Mertesacker 'wel' snel en die Badstuber tja ik weet niet wat ik van hem moet vinden, heb hem nog niet zo vaak gezien bij Duitsland.

Weet iemand al in welke opstelling Duitsland gaat spelen dan ( de waarschijnlijke opstelling ), vind de meeste verdedigers van hun ook niet snel hoor.
Gomez/klose zal wel spits zijn en die zijn zoizo niet sneller dan Heitinga.
Podolski zal denk ik linksbuiten spelen en die is zoizo niet sneller dan VD Wiel.
Muller is denk ik de rechtsbuiten en die is niet sneller dan Willems.
Ozil is ook niet bijzonder snel.

Ha ha geweldig deze koude oorlog. De duitsers zullen wel een goal scoren tegen oranje.maar geloof mij duitsland gaat echt dik verliezen van oranje. Ze voetballen te afwachtend waardoor oranje gelijk van af minuut 1 vol druk gaat zetten op de verdediging van duitsland en binnen een half uur staan wij dan al met 2-0 voor en de duitsers komen dan niet meer in hun spel.ze komen gewoon niet langs het monster blok van bommel en de jong,onze spitsen zijn van de buiten catogorie die zullen het verschil gaan maken. make my words 4-1 voor ons aller oranje

Die Duitsers hebben gelijk. Bange Bert heeft niet voor niks een blok van 4 centraal achterin gezet.

Ik weet niet eens op wie ik mijn geld zou zetten bij een sprintduel tussen Mertesacker en Jhonny van Beukering

Ik schat Duitsland nog altijd ietsjes hoger in dan Nederland, maar juist hier vindt ik dat Nederland met Afellay en Robben juist op snelheid de achterhoede kunnen pakken. Bij Duitsland heb je eigenlijk niemand die echt snel is op Schurle en Ozil na, en Andre speelt zelden in de basis. De Duitsers moeten het meer hebben van hun passing en techniek.
Wat hier dus wordt gezegd is juist van toepassing op de Duitsers en niet op de achterhoede van de Nederlanders.

Ik hoop natuurlijk Oranje, maar ik vrees dat Duitsland dit gaat pakken. Niet zozeer vanwege de snelheid, maar de oplettendheid van Mathijssen laat vaak te wensen over. Hij weet zijn traagheid niet te compenseren met zijn positionering. Heitinga daarentegen wel.

Duitsers sporen echt niet, laten ze maar in hun eigen land arrogant zijn....ik heb het wel gehad met de Duitsers, eerst Robben uit kotsen en Nederland proberen af te kraken dat is bij deze mislukt...

Als dat zo belangrijk is dan had ik merteszacker niet eens meegenomen.
Onze backs zijn snel tenzij schaars of bouma linksback komt te staan.

Centraal is alleen Heitinga nog redelijk snel.

Vind nog altijd dat er te- opportunistisch wordt gereageerd.
Hij heeft natuurlijk gelijk dat onze verdediger slecht is. Zelfs met van Bommel en De Jong stelt onze achterhoede niks voor. En dat met 6 verdedigende mensen.

Ik denk echt dat we het heel moeilijk gaan krijgen tegen Duitsland en bij Portugal zal het ook erg moeilijk worden. Ronaldo is in top vorm en zal V/d Wiel of Willems he-le-maal kapot spelen. Daarnaast heb je aan de andere wing Nani die ook niet de slechtste is he...
Van Bommel zal de ene back moeten helpen en De Jong de andere, anders komen wij echt te kort als ze V/d wiel op Nani laten en Willems op Ronaldo. Overigens heeft Portugal ook een prima verdediging met 2 killers, Alves en Pepe.

4 juni 2012 om 16:39

Natuurlijk gaat het moeilijk worden, maar dat geld andersom ook. Denk je dat Duitsland dacht ''goh lekker tegen Nederland''

Overigens denk ik dat Portugal ons meer moet vrezen dan wij hun, want die hebben het laatste jaar geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld. En Ronaldo mag dan wel in vorm zijn maar hij heeft toch echt ook zijn 'team' genoten nodig om goed te zijn en dat ontbreekt er nog wel is aan bij Portugal.

Portugal is met afstand het zwakste team uit de poule. Individueel zijn ze goed, maar als team stelt het allemaal niet zo veel voor. Ik denk dat Portugal blij mag zijn dat ze na 2 wedstrijden 1 punt hebben.

Duitsers zeggen wat over Nederlanders en iedereen is direct op hun pik getrapt. Terwijl iedereen in Nederland altijd commentaar heeft op de verdediging. De kritiek van de Duitsers is gewoon terecht. Nederland is achterin heel erg matig, daarom moeten ze ook heel aanvallend spelen, zodat we meer scoren dan dat we er tegen krijgen.

4 juni 2012 om 16:44

Helemaal gelijk maar VZ doet hier altijd aan mee. Zodra er iets Duits is wordt er negatief gereageerd. Helaas voor velen is Duitsland veel sterker als Nederland, spelen topspelers in Duitsland, verdienen ze er veel meer geld, is de competitie 10x sterker. En ja ook de Duitse verdeding wordt zwak genoemd door velen maar wat wil je ook met een links/rechst back en een centrale man die alles spelen bij Bayern. Vreemd... Bij Nederland hebben we een bankzitter van Malaga, een goede rechstback, geen linksback......

In de omschakeling is Duitsland levensgevaarlijk, dat hebben we in november al gemerkt. Ondanks dat pak slaag vonden Van Bommel, Sneyder en Van Marwijk dat Nederland aardig gespeeld had? Dan word ik toch wel angstig hoor! Geen zelfkritiek, Sneyder die meer respect verwacht van de buitenwacht (waar hebben we dat meer gehoord?) en opmerkingen van:"we weten heus wel waar we mee bezig zijn" en geen lering uit de afgelopen resultaten willen trekken? Met enige verbazing heb ik dit allemaal de revue zien passeren en ik zie een wat geïrriteerde, matte en onzekere ploeg staan, die totaal geen kritiek kan hebben en geen reëel zelfbeeld heeft. Coach Van Marwijk lijkt zich hier moeiteloos aan te sluiten. Ik vrees met grote vreze......

4 juni 2012 om 16:46

Die vriendschappelijke wedstrijden zijn toch geen graadmeter. We gaan zien hoe goed we nog zijn als het echt om de knikkers gaat. Het Nederlands elftal bezit genoeg kwaliteit om van elke ploeg te winnen. Het nadeel is ook meteen dat het waarschijnlijk ook van iedere ploeg kan verliezen. Er is wat dat betreft geen pijl op te trekken.

Ik vind het heel lastig inschatten waar het Nederlands elftal nou precies staat en volgens mij heeft iedereen daar last van. Bij de één is het glas half vol en bij de ander half leeg.

4 juni 2012 om 16:55

Zijn juist wel een graadmeter want hierin wordt de ondergrens van een speler aangetoond.

4 juni 2012 om 17:57

@funkyg

Wat een verademing om jouw reacties te lezen, ik sluit me hier dan ook volledig bij aan, het is heel lastig in te schatten maar wij hebben net zoveel kans als bijv Duitsland.

Het ergste volk hier zijn toch wel die typische nederlandse azijnpissers hier die zelfs hopen dat NL er uit vliegt omdat ze zich niet kunnen vinden in de tactiek van v. Marwijk. Ik zou dingen ook wel anders willen zien maar hier moeten we het nou eenmaal meedoen en er staat gewoon een heel knap elftal. Een beetje vertrouwen mag best!

Lekker provecerende kop weer VZ hij zegt niks verkeerd en als personen dit doen krijgen ze meteen een melding of ban.

Vogst heeft toch gelijk en hij drukt het nog normaal uit. Als van Basten de Duitse verdediging matig vind wat vind hij dan van de Nederlandse

Iedereen heeft ook kunnen zien hoe kwetsbaar de Bayern verdediging was tegen Borussia Dortmund en daar lopen toch wel 3 potentiele verdedigers van Duitsland rond , Boateng en Badstuber zijn op snelheid ook zeker te kloppen en kwetsbaar , de enige die op snelheid goed is is toch wel Philip Lahm.

Concentratie en inzicht is in de verdediging in mijn ogen een stuk belangrijker dan snelheid. Er zijn genoeg topverdedigers die niet zo snel zijn. F. de Boer was ook geen snelheidsduivel, maar was wel een goede verdediger.

Maar als Duitsland inderdaad in een hoog tempo speelt, dan is al vaker gebleken dat onze verdediging uit elkaar valt. Maar als we agressief spelen en veel balbezit houden, dan maakt Nederland een prima kans tegen Duitsland.

Gelukkig wordt een wedstrijd niet alleen bepaald door de al of niet aanwezige snelheid binnen een team. Echter nederland is verdedigend zeer beperkt en is zeer afhankelijk van de individuele ingevingen van 4 spelers, te weten Sneijder, Affelay, Van Persie en Robben. Mocht het noodlot bepalen dat Robben weer eens tegenover Schmelzer komt te staan, speelt Nederland met een man minder. Als team/collectief is Duitsland zeker beter, zie maar de vriendschappelijke wedstrijden tegen Duitsland en B munchen B. Verliezen is niet erg, de manier waarop wel.

Laat die duitsers maar blazen.. zijn ze goed in; met die dikke koppen.

Ik maak me niet druk. 2-1 voor nederland.

Fijne avond mensen én laat je vooral Niet op de kast jagen! Easy.....

Ze hebben Bouma gezien!

De kracht van de Nederlandse verdediging ligt helemaal niet bij de twee laatste mannen. Eigenlijk hebben we vier verdedigers in het centrum staan. De vleugelbacks zijn meer voeding voor de voorwaartsen.

De Jong en van Bommel zouden net zo goed twee verdedigers kunnen zijn. Ze spelen wat meer naar voren en zijn opbouwend sterker, maar eigenlijk halen zij de meeste aanvallen eruit. Tegenstanders moeten door een dubbele laag verdedigers, wat het lastig voor ze maakt om te scoren. Daarom heeft Oranje zo weinig tegengoals gehad in de voorbereiding. Zodra je langs de sterkste twee bent(de jong en van bommel) moet je nog langs een slimme verdediger(mathijssen) en een beest(heitinga). Ze kunnen alle vier voetballen en hebben verdedigende kwaliteiten.

Ik maak me meer zorgen om de verbinding tussen het middenveld en de aanval, want van Sneijder moeten we het niet hebben. Die brengt veel te weinig creativiteit mee. Ik zie veel liever Afellay op die positie staan en hem aanvallen op laten zetten met van persie. Op links van der vaart en op rechts robben. Dan krijg je van links voorzetten en van rechts een dodelijke dribbelaar.

Het enige waar oranje voor moet zorgen is balbezit houden. het initiatief moet van Nederland komen. Tegen constante druk heeft die dubbele verdedigingslaag namelijk geen zin.

En gelijk heeft Vogts, als Duitsland het tempo opschroeft, kan Nederland het niet bijbenen. Dit was uitstekend te zien in de oefeninterland en in de verloren WK finale. Nederland moest overtredingen maken en schoffelen om de aanvallen eruit te halen.

Meneer Vogts heeft in principe wel gelijk, maar hij weet niet dat Van Marwijk hiervan op de hoogte is, evenals de Nederlandse fans. Mocht Willems tegen hen spelen, dan zouden die Duitsers nog wel eens op snelheid kunnen worden geklopt. Meneer Vogts moet nou niet doen voorkomen alsof dit een wereldontdekking van hem is. Het aardige is namelijk dat hetzelfde geldt voor de Duitsers en dit weet hij, gezien zijn reactie, schijnbaar niet. Zo houden! Hun achterhoede is traag te noemen en zij zijn daarbij ook nog eens zo soepel als een plank. Denk maar eens aan de wedstrijd in en tegen Zwitserland!
Wij hebben in de voorhoede meer talent lopen (en op de bank) dan dat Duitsland. Alleen die wilskracht ........ (tja) ;

Tja, en bij Duitsland is achterin alleen Lahm een wereldtopper.. Badstuber, Hummels of Mertesacker vind ik ook niet echt best (meer)..

Ik acht van persie en robben ook veel en veel beter dan de duitse verdediging maarja

Nou zo smel zijn de duitse centrale verdedigers ook niet mertesacker is nog trager als bouma
enige goede verdediger die ze hebben is hummels

waarom zet van Marwijk boularouz niet in de basis hij was toch de links back bij het WK dus waarom stel je hem niet op? ook al vind ik dat Willems zeker niet slecht speelt op die plek.

Ik vind het echt heerlijk dit soort uitspraken en ik kijk ook echt uit naar het EK. Echt geweldig hoe iedereen van Duitse- en Nederlandse kant zich ermee bemoeit. Het EK mag van mij beginnen!

Ik heb het hierboven al even uitgelegd maar ondertussen las ik nog veel meer reacties. Het niveau onder dit topic is echt beneden bedroevend.

Iedereen denkt maar dat het gaat om individuele sprintpartijtjes. Daar gaat het helemaal niet om. Een sprintwedstrijd tussen Mertesacker vs Robben of Götze vs Mathijsen is helemaal niet intressant. Omdat er meer mensen op het veld staan dan die twee. Je krijgt nog te maken met elkaar man overnemen etc. Hoe vaak zie je nou in een wedstrijd van twee ploegen die redelijk gelijkwaardig zijn een één op één sprintduel. Ik zal je zeggen, zeer zelde zie je dat nog.

Het gaat om de omschakeling. In 90% van de Duitse tegenaanvallen zijn ze binnen 10 seconde van hun eigen 16 bij de 16 van de tegenstander. Enig idee hoe razend snel dat is? Onze exacte cijfers weet ik niet maar ik denk dat wij daar gemiddeld zeker meer dan 30 seconde over doen. En dat bedoeld deze meneer nou juist met wij zijn te traag. Als een Duitse aanval mislukt hebben ze nog tijd om even koffie te halen en kunnen dan eens rustig terug naar hun eigen helft. De Duitse omschakeling is vele malen sneller dan de onze.

Dat is gelijk zonde bij Oranje. Wij hebben eigenlijk ook die spelers die goed op de counter kunnen spelen. Dan moet Sneijder op één van de controlerende positie's op het middenveld, in de Pirlo rol en met spelers als Robben en Afellay die hun kan lanceren.

Ik wil Bert in elk geval niet adviseren om op de aanval te gaan spelen want dan wordt er aan alle kanten uit gecountert.

Eigenlijk is de Duitse speelstijl net als de Barcelona speelstijl heel lastig om tegen te spelen. Val je aan, dan vallen er achterin zulke gaten dat ze er met 4 goals overheen gaan. Ga je verdedigen dan vinden ze met kleine behendige spelers als Götze en Özil vanzelf wel weer een gaatje.

Hoe komt het denk jullie dat Duitsland tegen ''aanvallende'' ploegen relatief vaak het net vindt. Nederland 3-0, Brazilië 3-2. Argentinië 4-0, Engeland 4-1. Toeval bestaat niet. Dat komt puur omdat Duitsland het heerlijk vind als ploegen aanvallend tegen hun spelen. Want juist daar ligt de kracht van Duitsland. Daarom opmerkingen als ''nu winnen wij met 3-0'' zijn daarom ook onmogelijk. Je kan best 2 of 3 keer tegen Duitsland scoren. Maar dan krijg je er zelf ook 3 of 4 achter de oren.

En ja deze psychologische oorlogsvoering van beide kanten wordt ik ook een beetje moe van. Het zijn ook altijd van die nobody's die weer wat moeten zeggen. Zowel van Basten als Vogts hebben de uitstraling van een pak vla.

Wat ik ook altijd leuk vind ik hoe emotioneel en primitief mensen reageren. Maakt Günter Netzer een paar positieve opmerking over Oranje dan is dat Duitsland volgens vele hier toch wel een erg goede ploeg, dan gaat het hele kontenkruipen weer beginnen. Dan is Duitsland de grote favoriet blabla. Acht deze Berti Vogts Duitsland sterker dan Oranje. Dan is Duitsland weer opeens een matige ploeg die wij wel even met 4-1 gaan oprollen. Het gaat gewoon nergens over.

Het leukste vind ik dan nog, eigenlijk lijken we heel erg op elkaar. Zijn beide zeer arrogant, kunnen dat niet van onszelf zien maar wel van de ander etc. Duitsers, Nederlanders, wat is het verschil?

4 juni 2012 om 17:15

Niemand is onverslaanbaar. Ook Duitsland niet. onlangs nog bewezen door Zwitserland. Duitsland heeft een matige verdediging en daar zijn ze op te pakken. Nederland heeft een dubbele verdedigingslaag en moet het initiatief zien vast te houden. Van Bommel en de jong zijn gespecialiseerd in counters eruit halen. Ik zeg niet dat we favoriet zijn, maar kansloos zeker niet!

Ps. De spanning wordt gewoon een beetje te veel. Dan ga je wat dingen roepen. hoort erbij. Zulke dingen zijn altijd hypocriet, maar er is ook haast nooit een meningsverschil geweest waarbij een partij het bij het rechte eind had en de ander niet. Dat is gewoon het manco van de mens

4 juni 2012 om 17:52

@ feye88, Tuurlijk is niemand onverslaanbaar, heb jij mij dat ergens horen zeggen? Ik vind de verdediging van Duitsland echter helemaal niet zo zwak. Lahm is een back van wereldklasse. Hummels is naar mening nu al één van de beste centrale verdedigers van de wereld. Niet voor niets willen Man Utd en Real Madrid hem er erg graag bij hebben. Met Boateng en Badstuber hebben ze toch twee Cl-finalisten die dit seizoen spelers als Ronaldo, Benzema, Higuain en di Maria onder de duim hebben gehouden.

van Bommel kan een aardige counter stoppen maar bij de Jong heb ik dat nog nooit gezien. Daarbij is de Duitse counter nagenoeg geperfectioneerd. Ik vraag me af of van Bommel die met zijn 35 jaar in zijn eentje kan stoppen. We zijn zeker niet kansloos, maar inderdaad, favoriet zijn we ook zeker niet.

Spanning wordt teveel, kom op zeg, het is een voetbalwedstrijdje. Je doet net alsof er levens op het spel staan. Ik zou het leuk vinden als Nederland op z'n minst een punt pakt. Maar mochten de Duitsers winnen heb ik daar ook zeker vrede mee.

Wat je op het laatste zeg ben ik ook met je eens.

@ Afcagunner, niets aan toe te voegen.

4 juni 2012 om 18:01

Er zijn gewoon veel mensen die het behoorlijk spannend vinden. Dat heeft niets met levens op het spel te maken. Voetbal heeft een heleboel nare dingen bij mensen naar boven gebracht. ik hoef Beverwijk waarschijnlij niet te noemen, of wel? ging ook maar om voetbal.

De tendens die ik uit je verhaal opmaakte is dat ze nagenoeg op geen enkele manier te pakken zijn. Je dicht Nederland nauwelijks kansen toe, en hemelt het duitse spel enorm op. je zegt inderdaad niet dat ze onverslaanbaar zijn, maar wel dat het bijna onmogelijk is. Ik denk dat dit wel meevalt. Het is nog steeds voetbal. In een wedstrijd tussen Nederland en Duitsland gaat het op dit moment om wie de beste vorm heeft die dag. De verschillen zijn miniem. Waar Duitsland waarschijnlijk een iets beter team heeft, heeft Nederland een paar spelers die individueel net wat meer kunnen brengen. Van Persie en Robben kunnen op dit moment allebei bij de top 5 beste spelers ter wereld worden geschaard. Huntelaar heeft een onwaarschijnlijk seizoen achter de rug, Sneijder kan elke wedstrijd beslissen(dit is de laatste tijd minder, dat dan weer wel), Afellay is naast van persie een andere voetballer en dan hebben we Van der Vaart nog achter de hand.

De verdediging krijgt maar weinig doelpunten tegen als het ergens om gaat. niet voor niets wist Spanje pas in de verlenging te scoren. Bovendien kwam Nederland er tijdens de voorbereiding het beste uit veredigend gezien.

4 juni 2012 om 18:45

Oke, prima ik kan me daar niks bij voorstellen, maar misschien is dat mijn gebrekkige inlevensvermogen. Beverwijk vind ik een misplaatste opmerking. Dat ging overigens helemaal niet om voetbal, dus ook een verkeerde vergelijking. Als twee groepen in een weiland elkaar te lijf gaan dan heeft dat in mijn ogen niks met voetbal te maken.

Ik denk inderdaad dat als Duitsland serieus speelt, en dat kunnen ze, heel erg moeilijk te pakken zijn ja. Want hoe je ook speelt, ze hebben er een antwoord op. Datzelfde geldt overigens ook voor Spanje.

Ik dicht Nederland niet nauwelijks kansen toe. Een overwinning, nee dat lijkt me niet voor de hand liggend nee, maar van een 0-0 of 1-1 zal ik niet raar opkijken.

Nou ja de rest vindt ik eigenlijk bedroevend en mij te chauvinistisch. van Persie en Robben scharen bij de beste 5 spelers van de wereld. Laat me niet lachen. van Persie komt aardig in de buurt, maar kom op, beste spelers van de wereld winnen prijzen, wat heeft van Persie nou gewonnen?

En Robben het enige wat hij heeft aangetoont is dat hij juist Geen topspeler is. Hoe kan het toch telkens in cruciale wedstrijden dat Robben het laat afweten. In de WK finale brengt hij een mega kans om zeep. In bekerfinale tegen Dortmund mist hij weer een penalty omdat zijn bewijzingsdrang en egoïsme totover zijn oren is gestegen. En ook de CL finale kon hij niet laten om corners te blijven nemen, Elke bal de 2e ring in te werken en een cruciale penalty te missen, terwijl hij als prof had moeten weten niet met die druk om te kunnen gaan. Dan ben je absoluut geen wereldspeler in mij ogen.

Verder ben ik wel met je eens dat Nederland wel spelers heeft die individueel iets meer kunnen brengen. Echter gaat het niet om 1 vs 1 maar team vs team.

Huntelaar heeft een zeer goed seizoen gedraaid maar kon alleen tot scoren komen tegen Freiburg en Hertha BSC tegen Bayern en Dortmund liet hij het ook afweten hoor.

Sneijder kan met een pass elke wedstrijd beslissen dat klopt. Afellay heb ik altijd een matige voetballer gevonden maar hoe hij zich nu profileert verrast mij in de positieve zin. Ben de laatste weken erg van hem onder de indruk geraakt.

van der Vaart is een buiten het feit dat het een fantastische voetballer is ook een fantastische mens. Ik gun hem dan ook zeker een basisplaats. Alleen ook voor van der Vaart geldt, om nog maar eens terug te komen om het onderwerp. Technisch in de top 10/20 van de wereld. Alleen heeft van der Vaart één probleempje, hij is een halve seconde te traag.

Aach ja de ene die hemelt Nederland helemaal op. Ik ben iets terughoudender. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

4 juni 2012 om 17:17

Helemaal mee eens.

Voetbal is meer dan snelheid en spritjes trekken.

Voetballend vermogen is minstens zo belangrijk want wat heb je aan snelheid als je geen techniek hebt? Dan krijg je Walcott achtige spelers terwijl je beter wat minder snel kan zijn en een betere techniek hebben als bijvoorbeeld Ozil of Muller.

4 juni 2012 om 18:17

Gewoon even 1 vraagje je hebt het over de counters dat ze o zo snel zijn enzo tegen aanvallende ploegen, zal allemaal best.

Maar heb je Bert van Marwijk op het WK wel aanvallend voetbal zien spelen dan? Anders heb ik wat gemist namelijk. Niet dat ik het een probleem vind want een finale halen is prima.

Ik denk dat Bert niet zo dom is om vol op de aanval te gaan tegen Duitsland want dan graaf je je eigen graf dat ziet iedereen. Laat ze maar komen dan heeft Robben mooi de ruimte daar voorin. Ik maak me geen zorgen om de snelheid, alleen als Bouma erin staat. De rest red het wel.

4 juni 2012 om 18:31

Ze zijn niet snel tegen aanvallende ploegen dan lees je het verkeerd. Ze scoren relatief vaak tegen aanvallende ploegen omdat ze ze dan weg kunnen counteren. Ze zijn snel tegen iedereen.

En nee ik heb Bert tijdens het WK niet heel aanvallend zien spelen nee, dat is ook erg verstandig van hem. Maar als je wil winnen zal je toch een keer moeten aanvallen. Je moet dan erg geconcentreerd zijn want 1x balverlies tijdens de aanval leidt geheid een levensgevaarlijke counter in.

Ik verwacht persoonlijk bij Duitsland - Nederland een schaakwedstrijd. Echter zijn de Duitsers ook niet dom, die gaan ook niet komen. En ik denk toch dat Duitsland meer het geduld en de discipline heeft om achterin alles op slot te houden. Als Duitsland niet komt dan hebben wij toch aanvallende rasvoetballers als Sneijder, van Persie en Robben die dan toch de aanval zullen opzoeken. En juist dan ga je erop.

Hoogmoed komt voor de val?

Ach met Hummels, Mertesacker, Badstuber, Boateng hebben hun ook geen snelle verdedigers (al gaan ze niet alle 4 spelen) alleen Lahm is daar snel en die staat op Robben die nog sneller is. Ik denk dat we het vooral door het centrum moeten zoeken. De nummer tien kort achter Van Persie want de centrale middenvelders bij Duitsland zijn voetballers geen bal afpakkers zoals De Jong en Van Bommel dat wel zijn.

Maar daarintegen is het wel weer zo dat wij ook erg kwetsbaar zijn. Podolski op links die in het nationale elftal altijd goed speelt en Gotze of Muller op Willems is natuurlijk altijd een probleem.

Zou het wel leuk vinden als Willems ze allemaal voorbij sprint en de 1-0 binnenschiet en daarme de wedstrijd beslist!

Vlaar hield Ribery bij, van der Wiel en Willems zijn beide snel alleen Boulahrouz, Heitinga en Mathijsen zijn niet erg snel. Maar juiste timing en plaatsing is belangrijker dan snelheid.

Helemaal waar, Nederland heeft al jaren een uiterst zwakke achterhoede, en dat is ook zeker de achilleshiel. Maar hij zou er goed aan doen om ook eens naar de achterhoede van zijn eigen land te kijken, dat is namelijk ook een kaartenhuis. Uiterst zwakke verdedigers met uitzondering van Lahm. Maar op die plek hebben wij vd Wiel die ook absoluut niet verkeerd is. Mertesacker en Badstuber zijn nou ook niet bepaald wereldverdedigers. Het kan ook zomaar de andere kant opvallen, als Nederland het in de aanval op de heupen krijgt speel je dat Duitse elftal ook van de mat hoor.

Ach volgens mij heeft Duitsland nu ook niet de beste verdedigers staan.
En zolang je de aanvoer naar die 'snelle' jongens van Duitsland voorin goed tegenhoud maakt die hele snelheid niets uit. Maar Willems en van der Wiel hebben toch nog aardig wat snelheid achterin lopen en in mijn ogen hoeven de centrale verdedigers geen snelheidsduivels te zijn zolang ze maar goed staan en goed rugdekking geven.

Verder is wel vaker gebleken dat het team wat het mooiste voetbal speelt niet automatisch de winnaar wordt de poule wedstrijd tegen Duitsland zal niet cruciaal zijn zolang je maar van Portugal en Denemarken wint dan kan je het eventueel in de finale overdoen en er echt voor gaan.

4 juni 2012 om 18:05

Ik denk dat Duitsland met Badstuber en Hummels toch een redelijk solide Centrale verdediging heeft staan. niet het beste onderdeel van het elftal maar toch ook geen slechte verdediging.
Ik moet zeggen dat ik van Badstuber in eerste instantie ook niet kapot was, maar dit jaar heeft hij zeker zijn waarde bewezen. Hummels is daarnaast ook een stabiele CV. Voeg daar Lahm en Neuer aan toe en je hebt een redelijk goede verdediging staan.

Zetten jullie dan maar Mertesacker en Mats Hummels in de verdediging.

Ben bang dat het een afgang wordt tegen de Duitsers. We hebben echt een matige verdediging en ze zijn inderdaad te langzaam.

Nee Per en Holger zijn snelheidsduivels...

Mertesacker wordt er nog uit gerend door de gemiddelde keeper en Badtstuber heeft een draaicirkel waarbij zelfs Ron Vlaar als een balletdanser eruit ziet.

De Duitsers overliepen Nederland omdat wij basis mistte. Ik vind dit juist wel mooi, laat ze maar lekker hoogmoedig zijn als in de 89e minuut Robben de 1-0 maakt.

Denk dat het op het middenveld word beslist.
Het is niet zozeer de verdediging maar het middenveld en van bommel heeft niet meer het vermogen om de gaten te dichten en te controleren tegen een khediera en ozil en schweinsteiger die buiten goed kunnen voetballen ook nog een geweldig loopvermogen hebben.
Zal juist daar beslist worden.

Iedere dag is anders op een eindtoernooi..de vorm en het geluk van die dag zijn bepalend! Ook al speel je hartstikke goed en heb je 80 percent balbezit, als je niet scoort en aan het eind maakt de tegenstander een goal sta je nog steeds met lege handen.

Nederland moet meer naar voren voetballen en druk zetten zoals marco van barsten al een paar aan geeft bij sbs 6 gewoon agressiefer en met meer lef en druk op de tegenstander en dan zie ik Nederland wel Europees kampioen worden

@voetbalzone

'zegt de erevoorzitter van Bayern München.'
Rummenigge is helemaal geen erevoorzitter, dat is Beckenbauer.

Jullie moeten ook snappen

Van Der Wiel(ajax)mathijsen(malaga)heitinga(everton)willem... Wees blij dat Mathijsen nog in Duitsland heeft gespeeld, anders had geen enkele duitse voetballiefhebber een verdediger van Oranje gekend.

hmmm te traag? tegen Spanje hebben ze aardig lang de nul gehouden.. en vind willems niet trager dan V.bronckhorst

Te langzaam, te oud, te slecht, te onervaren (willems)....

En het is begonnen. Van Basten trapte het af met kritiek op Duitsland, nu krijgen wij de reactie. Ik zou het zo heerlijk vinden als wij straks winnen van Duitsland. Gewoon alleen al omdat ik aan de grens woon en dat een nog heerlijker gevoel heeft. Kan niet wachten tot het Ek!

Duitsers zijn totaal niet arrogant.. Toch vind ik dat ze er alle reden toe zouden kunnen hebben..weet je waarom?? Omdat ze al 3x wereldkampioen zijn geworden! Nederland nog geen 1 x! Dat zegt toch al genoeg.

Volgens mij hebben die Duitsers alleen videobeelden van Bouma gezien...

***dutch***

Het gaat niet altijd om de snelheid van spelers zelf, het is alleen mooi meegenomen. Het verschil is alleen, dat Duitsland in de omschakeling als team een ´´stoomlocomotief´´ is; daar bedoel ik mee: bal veroveren en naar voren stomen. Nederland doet juist heel lang over de omschakeling en dat nekt ze. Het Nederlandse voetbal en vooral de verdediging kan dit niet hendelen.

In handelen zijn de Nederlandse verdedigers te langzaam maar in snelheid echt neit. Van de basissplerers zijn Willems en Van der Wiel toch aardig snel. Ook Heitinga voor een centrale verdediger niet de sloomste.

Hahahahaha..

Dit is echt geweldig.... Eerst zit men zelf maanden lang.. ah wat zeg ik.. jaaaaren.. om niet te ver terug te gaan.. zo vanaf het WK 2010.. te huilen over de eigen verdediging..

Men weet dat het er niet bepaald goed uit ziet.. in tegenstelling tot de andere top-landen.. In aanloop naar het EK 2012 ook constant het drama van de verdediging..

Dus men andere woorden men is eerst zelf tot de cunclusie gekomen dat de verdediging de zwakste schakel is.. en men heeft zich daarbij neergelegd..

Nu komt een Duitser daar achter.. en zegt dat (iets wat al algemeen bekend is).. en zowat heel VZ meteen op de pik getrapt..

Schitterend..

Hoe dan ook men kan zeggen wat men wil.. die man heeft een punt en dat weten wij allemaal hoe pijnlijk het ook is..

Dan kan men beginnen en zeggen wat men wil over de Duitse verdedigers.. maar zij zijn allemaal toch wel een klassen (sommigen zelf een paar klassen meer) beter dan de verdedigers die Nederland heeft.. Hummels.. Badstuber.. Boateng.. die worden hier het meest aangevallen.. speelde zij voor Nederland.. zouden dat absolute toppers zijn... Over een Lahm bijvorbeeld wil ik niet eens beginnen..

4 juni 2012 om 20:02

Is ook allemaal niet belangrijk. Verdedigen begint voorin.
En ze mogen er best 2 inleggen bij ons. Zolang wij er één meer maken is het prima.
Laten onze duitse vrienden nu eerst eens winnen van Portugal. Dat zal al meer dan lastig voor ze worden. Met een beetje mazzel is het gespeeld voor ze na 2 wedstrijden.

Wat een ongelooflijke onzin. Van Der Wiel en Willems zijn snel, Heitinga heeft voldoende snelheid voor een centrale verdediger, alleen Mathijsen zou je als traag kunnen bestempelen.

Nu we het toch over trage verdedigers hebben: Mertesacker kuch Badstuber kuch kuch. Hyprociet gedoe

Ach dat Duitsers zich de beste voelen dat zit in hun aard.

Maar prima, laat ze maar praten. Des te leuker om ze te verslaan.

Dit klinkt vrij arrogan van die Duitsert, maar we moeten eerlijk zijn dat hij wel gelijk heeft.
De verdediging is al jaren het zwakste onderdeel van Oranje.

Eigenlijk is dit een beetje de schuld van de Knvb.
Neem bijvoorbeeld olympische sporters: die worden in 4 jaar, of soms nog langer, door de bond van het desbetreffende land, klaargestoomd om tijdens de Spelen te pieken.
Waarom heeft de Knvb jaren geleden niet het initiatief genomen om goede achterhoede-spelers te gaan klaarstomen voor toekomstige kampioenschappen?

Tja ben toch bang dat hij gelijk heeft ? Nederland zal een topwedstrijd moeten spelen tegen de duitsers, maar ik ben bang dat onze oosterburen hun nare gewoonte weer op pakken en gewoon gaan winnen !

Ik denk dat de eerste wedstrijden (nederland - Denemarken, Duitsland - Portugal) bepalend zijn voor het verloop van Nederland - Duitsland. Als Nederland wint van Denemarken en Duitsland verliest van Portugal, dan zal Duitsland moeten komen, Nederland kan iets meer afwachten in zo'n wedstrijd. Duitsland zal dan niet het reactie voetbal kunnen spelen. Mocht Nederland verliezen van Denemarken dan zie ik voor Nederland de kansen slecht in, Nederland moet dan aanvallen en Duitsland kan zijn spel spelen.

Dus er is geen voorspelling te maken! We zullen wel zien. En laat die Duitsers maar praten.

Dit zal wel een reaktie zijn op de eerdere uitlatingen van Van Basten tov de Duitse verdedigers.
Op zich niets byzonders......echter....

In het verleden hebben de Duitsers zich nooit zo laten kennen als nu het geval is. Immers dit soort van kritieken zijn er altijd wel geweest tov de Mannschaft, maar nooit werd er op gereageerd.
Misschien, heel misschien is daarom juist wel de reaktie van de Duitsers enigzins te verklaren, dat zij toch niet zo heel zeker zijn van hun zaak zoals ze veelal hebben aangegeven en heeft Van Basten wel degelijk een gevoelige snaar geraakt!.
Tuurlijk kloppen de kritieken mbt de Nederlandse verdedigers wel, maar in het verleden zouden de Duitsers zich na aanleiding van kritiek op hun eigen Mannschaft, nooit op dergelijk manier hebben verweerd. Dan hadden ze eigenlijk niks gezegd en het gewoon gelaten voor wat het is.

De Duitsers zijn dus imo minder overtuigd van zichzelf als dat ze doen voorkomen.......

Als er gezorgd word dat NL de Duitsers voor zijn hoeven ze niet snel te zijn !

De centrale verdedigers Heitinga en Mathijssen misschien wel ja. Al valt Heitinga nog enigzins mee voor mij.

Heb je het geluk dat van der Wiel en Willems snel zijn. En dat de spitsen van Duitsland (tegen de Cv's) niet echt sneller zijn. Gomez & Klose zijn nu geen snelheids duivels.

laat de duitsers maar denken dat ze het makkelijk krijgen omdat onze verdediging zo langzaam is.. lekker onderschatten die boel ze zullen nog eens wat gaan beleven.. mark my words....

Hij heeft wel gelijk.

Denken jullie dat Zoeen bauma of mathijssen tegen

Portugal (ronaldo, Nani)
Duitsland (ozil, Mario Gomez, Kroos)

die aanvallers even aan de kant zetten? En als we met een te grote ego de tegen denemarken gaan spelen kunnen er wat mis gaan zoals tegen bulgarije..

Dus hopen op het beste

iedereen die over die 3-0 begint...
kijk wel even met wat voor elftal nl speelde toen
dat was wel een erg b elftal

Die Duitsers weten dus precies wat ons zwakke punt is. Jammer genoeg hebben ze ook nog eens de juiste spelers om daarin te duiken. Wordt nog lastig voor ons.

nee berti, die Mertesacker die is snel..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren