Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Twente akkoord over transfersom voor Duitse opvolger De Jong'

Laatste update:

FC Twente lijkt serieus rekening te houden met een vertrek van Luuk de Jong. Volgens TC Tubantia zijn de Tukkers rond met VfL Osnabrück over de transfer van Gerrit Wegkamp, een negentienjarige aanvaller die al een tijdje wordt gevolgd door Twente. De club uit Enschede moet nog wel een persoonlijk akkoord zien te bereiken met de boomlange Duitser zelf.

Twente is niet de enige club met interesse in de sterke Wegkamp, die qua speelstijl vergeleken kan worden met Bas Dost. Fortuna Düsseldorf is de belangrijkste concurrent voor de Tukkers: deze club promoveerde onlangs naar de Bundesliga, door in de promotie/degradatieduels te winnen van Hertha BSC. Osnabrück speelt in de 3. Liga, het derde niveau van Duitsland.

Mocht de transfer van Wegkamp (vier treffers in 21 competitiewedstrijden) rondkomen, dan is hij de vierde nieuweling in de selectie van Steve McClaren voor volgend seizoen. In de winter werd Andreas Bjelland al vastgelegd en onlangs verzekerde Twente zich ook van de komst van rechtsback Tim Breukers en vleugelaanvaller Dusan Tadic.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet echt een gemiddelde waar je opgewonden van wordt.

2 juni 2012 om 12:38

Tja, voor een 19-jarige is dit niet eens zo slecht.. Volgens mij had Luuk de Jong zelf een lager gemiddelde toen hij 19 was..

2 juni 2012 om 14:15

Tja maar Luuk kan voetballen. Als deze speler vergeleken wordt met Dost kan je er dus wel vanuit gaan dat hij voor geen meter kan voetballen, alleen afmaken.

2 juni 2012 om 14:50

Als we kijken naar de topscorerslijst van afgelopen seizoen, denk ik dat een type Dost prima in de Eredivisie past......

2 juni 2012 om 16:16

Zeker wanneer tadic op de flank staat heb je veel aan een type dost,
ik ben benieuwd

2 juni 2012 om 18:57

Deze jongen is niet als vervanger voor de Jong bedoeld. Maar een extra snoepje van Jopie Munsterman die hij ons jaarlijks geeft.

2 juni 2012 om 12:38

Dat zegt me niet zoveel; het gaat ook om de aanvoer die zo'n jongen krijgt en de spelers die om hem heen staan.

2 juni 2012 om 12:38

Ik denk dat Twente zich moet richten op spelers die nog niet gearriveerd zijn. Zijn spitsen met een goed gemiddelde te betalen voor Twente en willen ze komen? Wanneer ze een potentiële topper halen, dan kunnen ze deze ook weer met grote winst doorverkopen.

2 juni 2012 om 12:39

Nee, maar dat werden we ook niet van het gemiddelde van Luuk de Jong toen hij kwam van de Graafschap..

2 juni 2012 om 12:42

@soulportz

je hebt gelijk ik weet niet hoeveel hij gaat kosten maar dit zijn geen top gemiddelden

2 juni 2012 om 12:50

3e Bundesliga, dat klinkt laag maar het niveau is even hoog als ons jupeler league?
Als Chadli het heeft gemaakt, zal deze jongen het ook doen.

Mertens scoorde bij Utrecht bijna nooit, kijk hem nu gaan. En dan ook nog aan de lopende band assists geven.

Ik ben overtuigend dat Twente met een goed beleid werkt, en dat hebben we aan Joop te danken. Als je op hem kritiek uit ben je niet goed wijs. Kijk waar 8 jaar terug Twente stond, dankzij Joop is FC Twente een top ploeg in Nederland geworden!

2 juni 2012 om 17:55

Ik denk dat het derde niveau van Duitsland over het algemeen iets hoger is dan het niveau in onze JL. Die -doorgaans zeer fraaie- stadions daar zitten elke wedstrijd voor meer dan de helft gevuld en er komen toch redelijk wat talenten vandaan, die dan weer worden opgepikt door clubs uit de 1. en vooral 2. Bundesliga.

2 juni 2012 om 12:54

Nee idd geen best gemiddelde maar met Luuk de Jong was dat ook zo.
Mocht deze jongen het goed doen zegt straks iedereen dat het een geweldige aankoop was.
Stel Luuk blijft nog een jaar dan kan ie mooi achter Luuk ervaring op doen en kan Plet beter een andere club zoeken.

2 juni 2012 om 13:01

Het is wel erg gemakkelijk om sec naar dergelijke statistieken te kijken. Hij is bijvoorbeeld 7 keer wissel geweest, is 6 keer zelf gewisseld en heeft in totaal 1306 minuten gemaakt. In de Dfb Bokal heeft hij in 1 wedstrijd 1 keer gescoord en hij is tevens jeugdinternational onder 19 van Duitsland, waar hij in 2 wedstrijden 1 keer gescoord heeft. Zijn marktwaarde zou 250 000 bedragen, aldus transfermarkt.de .

Tsja dit lijkt geen grootse aankoop voor ons leken, aangezien wij niets over deze speler wisten..in dat geval vertrouwen we maar op de scouting van Twente.

2 juni 2012 om 13:45

Luuk de Jong scoorde er ook maar 2 in 14 wedstrijden voordat hij naar Twente ging.
Vorig seizoen is hij pas echt doorgebroken. Ben jij nou een Twente fan, Soulportz??

2 juni 2012 om 15:13

Ik heb deze jongen niet aan het werk gezien, maar bij De Jong zag je in die paar wedstrijden bij de Graafschap wel het talent. Of het dan vervolgens tot wasdom komt is natuurlijk de vraag.

Wtf haal eens een keer iemand die in een echte competitie al naam heeft gemaakt.

2 juni 2012 om 12:41

Wie Dusan Tadic?

2 juni 2012 om 13:02

Die heeft het laatste halve jaar ook niks meer gepresteerd.
Ik vind hem wel een goeie voetballer hoor, maar 7 miljoen is echt veel en veel te veel voor een speler met zijn kwaliteiten. Munsterman moet eens een keer naar verdedigers gaan kijken want die bakken er geen pepernoot van.

Verder ken ik deze spits niet, maar het gemiddeld is nou niet echt bepaald hoopgevend.
T'zal mij benieuwen.

2 juni 2012 om 12:48

ja en dan wordt het een volledige mislukking en verdamp je ff 8-10 miljoen denk toch na Leon wij als Nederlandse clubs moeten het hebben van talenten en middelmaat .

Iemand die naam heeft gemaakt kost geld.

2 juni 2012 om 12:49

Ja gearriveerde spitsen komen echt naar Twente en die kunnen we ook betalen. We zullen het moeten hebben van goed scouten. Ook Luuk was een behoorlijk onbeschreven blad toen hij kwam. Hij heeft zich in de schaduw van N´kufo perfect kunnen ontwikkelen. Ik denk dat je het met deze jongen ook zo moet zien. Hij kan zich prima ontwikkelen n de schaduw van Luuk. Want de link die er is rond het vertrek van de Jong is zo maar uit de lucht gegrepen. Mocht de Jong vertrekken komt er echt ook nog wel iets anders. Maar ook dat zal een talent zijn. Ik ken deze jongen niet. De scouting van Twente heeft de afgelopen jaren menig succes geboekt maar ook wel wat missers gehad. Dus gewoon afwachten.

2 juni 2012 om 12:49

Ga jij zo'n iemand betalen.
Jongens wie een een grotere competitie al gepresteerd hebben gaan zich echt niet bedenken om een stap terug te doen. die willen ook op sportief of anders financieel stappen maken. dan is Twente normaal gesproken een stap terug.
En zie jij clubs als Ajax, Psv grote vedettes halen? Die doen het ook met de betere talenten uit de mindere competities als de onze, of met de talenten uit de súbtop, en eigenlijk het liefst nog met eigen talent. Ik zie ze daar ook geen miljoenen neer tikken voor een jongen uit de spaanse Duitse of de engelse competitie.
Ik vraag me eigenlijk af welke jongens jij denkt wie bereid zijn om na Nl-competitie te verhuizen.

2 juni 2012 om 13:55

Hoe willen ze dat betalen?

2 juni 2012 om 14:55

@fctleon
Messi en Ronaldo zijn gepolst, maar die wilden niet... Huntelaar en Van Persie vonden het te vroeg voor een rentree in de Eredivisie...

Denk nou eens na... Welke Nederlandse club haalt spelers van naam? En al helemaal als er geen CL gespeeld wordt (dan is er een kansje dat er iemand te halen is die elders op de bank is beland...)

2 juni 2012 om 15:21

Nee, die kunnen en willen we niet betalen. Enkel talenten uit andere landen dan de grote topcompetities vinden de eredivisie interessant en zijn te betalen. Er zijn hiervan er wel genoeg die kiezen voor een club uit de eredivisie dan een andere grote club. In de eredivisie krijgen jonge spelers wel een kans en kan je, je beter ontwikkelen. Van echte wedstrijden leer je veel meer dan van oefenpotjes en trainingen. Spelers van naam komen enkel terug als ze uitgerangeerd zijn. Soms heb je dan het geluk dat ze nog niet helemaal opgebrand zijn (bijv. Cocu) en daadwerkelijk een meerwaarde zijn.

2 juni 2012 om 12:42

Dit is toch juist de klasse van Twente? Twente haalt vaak spelers waarvan je denk dat ze het net niet zullen redden, en laat ze dusdanig functioneren dat het vaak spelers zijn die erg belangrijk voor het elftal zijn. LdJ had ook niet zo'n hoog gemiddelde en kijk waar hij nu staat!

2 juni 2012 om 12:53

Dit kan de klasse van Twente wel zijn maar heb jij ooit van deze gozer gehoort ,dat het een groot talent is ?

2 juni 2012 om 12:57

Vond jij Luuk de jong een groot talent toen Twente hem haalde?
Die was net als deze jongen weinig goals en niet erg bekent.
Mocht ie het goed gaan doen dan roept iedereen straks dat Twente een goede aankoop heeft gedaan.

5 juni 2012 om 15:30

Wat denk jij zelf Luuk De Jong was een gevalletje apart maar dit kan toch nooit goed gaan?

2 juni 2012 om 12:48

Alsof iemand die in een echte competitie naam heeft gemaakt zin heeft om in de Eredivisie te voetballen, waarschijnlijk ook nog voor een veel minder salaris.

Als Luuk de Jong nog een jaar bij Twente blijft zie ik hem zo topscorer worden, met assistkoning Tadic en Verhoek die ook niet verkeerd kan voorzetten.

Aanpassing: Loopt er trouwens geen goede jeugd rond in Enschede ?

2 juni 2012 om 12:52

Jawel hoor. we hebben er net één verkocht voor 9 miljoen. Verder komen spelers als Röseler, David, Promes en Bouma eraan. Deze zullen komend seizoen bij de selectie zitten.

2 juni 2012 om 12:54

Bedankt voor de informatie. De namen Bouma & Röseler komen mij wel bekent voor, dit zijn beiden toch verdedigers ?

2 juni 2012 om 12:57

Klopt. En David en Promes zijn middenvelders. Van Bouma word verwacht dat hij de toekomstige rechtsback gaat worden.

2 juni 2012 om 12:58

Cris David is een geweldig talent en kan zeer goed op de nr 10 uit de voeten.
Die moet Twente naar het eerste halen en een leuk contract aanbieden.

2 juni 2012 om 13:46

David heeft zeker een mooie toekomst, even als Röseler, die dit seizoen al een paar keer goed in achtie kwam.

Het lijkt erop of twente weer vast in de subtop wilt blijven als je kijkt naar wat voor middelmatige spelers ze (willen) aantrekken.

2 juni 2012 om 13:30

Die schijn heeft het wellicht voor jou, maar over 3 jaar ben je jaloers op de topscorer van Landskampioen FC Twente die voor 25 miljoen euro naar Barcelona vertrekt... Het kan verkeren in de voetballerij, en dat houd het leuk. Je hebt nooit garanties maar wel altijd verrassingen in het leven in het algemeen, en in het voetbal in het bijzonder. ;

2 juni 2012 om 13:47

Als of Ajax de beste spelers aantrekt.

2 juni 2012 om 15:02

Is gehaald voor de beloften, wijsneus...

Dit gaat niet goed, meneer Munsterman!

Als Luuk de Jong vertrekt dan moet er een waardige opvolger komen en niet iemand uit de derde Bundesliga! Zijn gemiddelde is niet al te best, maar goed daar verbind ik nog geen conclusie aan..

Feit is wel dat Twente zich op een goede manier moet versterken met spelers die het team beter maken en spelers die er gelijk staan.. Immers heb je geen Janko of iets meer achter de hand!

2 juni 2012 om 12:49

Precies. Afgelopen winter al het rijtje Plet, Joshua John en die ene keeper. Nu weer Breukers. Allemaal spelers die Twente absoluut niet sterker maken. Tadic doet dat wel, maar moest wel 7 miljoen kosten.

Munsterman moet sowieso een fatsoenlijke links- en rechtsback halen, anders kan hij zomaar een herhaling van het afgelopen seizoen krijgen

2 juni 2012 om 13:54

@keizerstad1994:
De concurrentie heeft zich op een dusdanig manier versterkt dat ze inderdaad voor een speler moeten gaan die er gelijk staat.. Een links en een rechtsback is sowieso noodzakelijk, want anders zie ik het somber in!

@arnautovic en @master1:
Ik heb zelf ook het vermoeden dat hij geen opvolger is, maar een speler die als 2e of 3e spits begint.. Maar als de Jong weggaat, dan moet er wel een directe versterking tegenover staan.. De media brengt dit als een opvolger van, maar dat is ie natuurlijk niet..

Desalniettemin zal deze jongen ook niet voor een appel en een ei overkomen.. Als hij een groot talent is, er interesse van Bundesliga clubs is en in Duitsland onder 19 voetbalt kost hij ook een paar centen..

Voor Luuk was het perfect dat hij een leermeester als N'kufo had.. Daardoor heeft hij zich in de schaduw kunnen ontwikkelen..

2 juni 2012 om 14:29

Zijn marktwaarde word geschat op 250000 euro dus zo heel duur zal ie niet zijn.
En als het dan net zo vergaat als met Luuk dan verdienen ze weer lekker bij Twente.
Ik zeg eerst kijken en dan beoordelen.

2 juni 2012 om 18:30

Als het zo gaat als met Luuk de Jong dan wordt het inderdaad weer kassa! Maar goed, het kan ook zo gaan als met Rendla.. Afwachten dus!

2 juni 2012 om 12:53

Maak je niet druk Wazza. Deze jongen is anders dan de titel doet vermoeden natuurlijk niet de opvolger van Luuk de Jong. Deze jongen zal in de schaduw van een andere spits de tijd krijgen om zich te ontwikkelen en hopelijk is hij er over een jaar of 2 dan klaar voor. Een beetje hetzelfde traject dat Luuk de Jong zelf heeft gevolgd bij FC Twente toen hij binnen kwam achter Blaise Nkufo.

2 juni 2012 om 13:11

Dit is een jongen die er volgend jaar nog niet hoeft te staan. Hij zal, net als Luuk, de kans krijgen om zich de komende jaren te ontwikkelen tot een volwaardige Twente spits. Mocht Luuk vertrekken dan haalt Twente een vervanger voor de korte termijn die er direct moet staan.

2 juni 2012 om 17:43

Geen conclusies trekken? Hoe moet ik de uitspraak 'dit gaat niet goed, meneer Munsterman!' dan lezen?
Enne, ik kan wel wat vergelijkingen maken met spelers uit onze eerste divisie (lijkt qua niveau op de 3e liga in Duitsland) die het toch aardig in onze competitie doen (chadli, Mertens, Strootman, etc.). Dus zeggen dat gaat niet goed is inderdaad een voorbarige conclusie. Ik denk dat deze speler voor de lange termijn is gehaald...

2 juni 2012 om 12:58

Luuk de Jong scoorde in 14 wedstrijden 2 goals voor de Graafschap voor hij naar FC Twente kwam. Dat zegt dus niet zoveel, zeker niet voor een jonge spits. Belangrijk is vooral hoe hij zich profileert in de spits positie, of hij meevoetballende kwaliteiten heeft e.d. Daar heeft de scouting dan waarschijnlijk goed naar gekeken.
Verder is deze jongen Duitsland u19 international. De 3. Liga is overigens helemaal geen makkelijke competitie voor een jong talent. Het zijn vooral fysiek sterke verdedigers die er spelen, wat dus best zwaar kan zijn voor een jonge spits om tegen op te boksen. Daarom denk ik dat het wel een goed meevoetballende spits kan zijn.

Hadden ze niet beter Dost kunnen halen als vervanger van de Jong?

2 juni 2012 om 13:49

Van Heerenveen naar Twente is niet echt veel hoger, wel een klein beetje. Maar Dost is ook te duur voor Twente, na dat ze Tadic al hadden gehaald. En Dost wou zelf naar het buitenland. Het liefst naar Wolfsburg. Er is overigens nog niets zeker over De Jong. Het zijn tot nu toe alleen maar geruchten.

Ik denk dat er in NL geen enkele club is die al gearriveerde spelers kan halen. Er is bij de clubs simpel geen geld voor en geen goodwill bij de betreffende spelers. We zullen het dus moeten doen met potentiele toppers bij onze 'top'clubs. Daar kan af en toe een mislukking tussenzitten, moeten we niet moeilijk over doen.
Dat PSV een speler als Van Bommel kan halen, heeft meer een emotionele reden.

2 juni 2012 om 13:09

Janko was anders als best gearriveerd, werd genoemd bij clubs als geloof ik Lazio en scoorde aan de lopende band. Kwam toch naar Enschede, ik denk dat Nederlandse clubs het wel kunnen betalen en die spelers best willen komen maar er zit een te groot risico aan. Zo was Janko ook geen geweldige aankoop.

2 juni 2012 om 13:57

Het was toendertijd inderdaad een verrassing dat Janko kwam, want hij was topscoorder in Oostenrijk met een vracht aan doelpunten.. Stond aan de top van topscoorders wereldwijd, maar kreeg de Gouden Schoen niet omdat hij qua coefficientie (een doelpunt in Oostenrijk telt anders dat een doelpunt in Spanje of Engeland) niet op nummer 1 stond..

Half Europa zat achter Janko aan, dus het kan wel degelijk.. Een ander verhaal is dat toppers uit Spanje en Engeland niet snel naar de Eredivisie komen..

Twente haalt een spits uit de 3e bundesliga als opvolger voor de Jong, Heerenveen haalt een spits van het 2e van Köln als opvolger van Dost. Ik ben benieuwd of deze twee het niveau aankunnen. Mocht dit het geval zijn, vraag ik me echter wel af waarom de Duitse clubs zelf nog niet toegeslagen hebben.

2 juni 2012 om 12:51

lezen is niet zo moeilijk, er staat in de tekst dat ook Fortuna Düsseldorf achter deze speler aan zit Fortuna Düsseldorf is toch echt een Duitse Bundesliga club.

2 juni 2012 om 13:04

Lezen is inderdaad niet zo moeilijk, ik citeer: ''mocht dit het geval zijn, vraag ik me echter wel af waarom de Duitse clubs nog niet toegslagen hebben''.
Clubs is toch echt meervoud, ik bedoel dus te zeggen waarom er nog niet meerdere Bundesliga clubs geïnterreseerd zijn in deze speler. Daarnaast zei ik ''nog niet toegslagen hebben'', dat is voltooide tijd, waarmee ik wil zeggen dat het mij verbaast en enigszins aan het twijfelen brengt dat deze speler nu nog niet door een andere club vastgelegd is.

Ik denk dat dit de nieuwe luuk is.
Luuk had ook geen goed gemiddelde, maar vertrekt nu voor 15 miljoen of zelfs meer.
Ik denk ook de Munsterman weer op de rails is.
Net zo als ik dacht toen Ruiz kwam.
Wie dat? Blijkt een venomeen.

En onthoud mensen hij is pas negentien.
En misschien waren heelveel van die 24 wedstrijden maar een kort invalbeurtje.
Alleen is het jammer dat een nieuwe speler perse uit het buiteland moet er niet gewoon een Nederlander.

2 juni 2012 om 13:08

Deze jongen heeft in de competitie gemiddeld 62 min per wedstrijd gemaakt en 4x gescoord.
Zie hier zijn stats en die vind ik nog niet zo slecht dus ik zeg laat maar komen en bewandel de zelfde weg als Luuk de Jong.

w g assist min
3.liga 21 4 1 1306
Dfb-pokal 1 1 - 72
Länderspiele 2 1 - 85

2 juni 2012 om 13:08

Hij hoeft natuurlijk niet perse uit het buitenland te komen... En zo erg buitenland is dit ook weer niet, hij speelt in Osnabrück, dat dichter bij Enschede ligt dan bijvoorbeeld Arnhem. En deze jongen komt zelf uit Ochtrup, dat zelfs tot het stedelijke gebied rond Enschede wordt gerekend en dan ook dichterbij Enschede ligt dan Almelo... Dit is dus eigenlijk een jongen uit de regio.

Zou al de tweede spits zijn, na Uth die naar Heerenveen gaat. Wel opvallend. Normaal zie je hier nooit Duitse spelers.

Denken mensen nou echt dat dit de opvolger wordt. Deze man komt gewoon in het 2e te spelen het 1e jaar. Daar is namelijk niemand meer die in de spits kan spelen. Gouriye en Rendla vertrokken en geblesseerd. Mocht De Jong weggaan, komt er echt wel een spits bij.

2 juni 2012 om 13:07

Jij begrijpt het. Gewoon weer een tendentieus berichtje. Deze man is gehaald met het oog op de toekomst en niet i.v.m. een naderend vertrek van de Jong.

2 juni 2012 om 13:11

Denk dat hij als Luuk blijft achter Luuk komt te spelen en dan Plet naar 2e elftal.
En idd Gouriye hadden ze nooit moet ruilen voor Plet helaas.
En Rendla hoop ik dat ie nog sterker terug komt dan ie al was.(gun het hem zo)

2 juni 2012 om 13:14

Hij zal waarschijnlijk hetzelfde traject als Luuk de Jong door gaan lopen. Beginnen als jonge spits in de luwte van een ervaren #9 en vervolgens zelf de kans krijgen in het eerste en die met beide handen aangrijpen.

Plet en Wegkamp, Europa Twente komt eraan. Het wordt steeds leuker bij Twente.

2 juni 2012 om 13:14

Nee wij hebben ook Luuk de Jong nog. En verder hebben we ook nog wat spelers die genoeg Europese ervaring hebben. Maar hoe is het eigenlijk. Ben je al over de grote frustratie van van de Brom en Bony heen ?. Heel Europa kijkt overigens met grote schrik uit naar de rentree van Vitesse in Europees verband. Hofs, Aborah, van der Struijk, van der Heijden, Chanturia en dat allemaal in een halfvolle Gelredome waar het uit vak het Arnhemse schouwburg publiek overstemt.

2 juni 2012 om 16:37

Ik weet dat je anti Vitesse bent, maar als je telkens in herhaling valt wordt het saai. Bony is nog niet weg en mocht hij gaan dan zal hij voor de hoofdprijs zijn. Dus in dat kader maak ik mij geen zorgen. Vitesse zal dan geen nobody uit de 3. Bundesliga halen. Dat Twente zo'n dramatisch transferbeleid uitvoert is dus alleen maar goed voor ons. Het enige waar ik nu nog bang voor ben is dat Rutten de nieuwe trainer wordt.

2 juni 2012 om 17:02

Dat 'dramatische' transferbeleid heeft anders alleen dit seizoen al meer dan 30 miljoen opgeleverd daar waar er in Arnhem jaarlijks zo'n 20 miljoen bij moet.

Deze jongen wordt trouwens voor de beloften gehaald, het team dat ze in Arnhem niet eens zelfstandig kunnen runnen.

2 juni 2012 om 17:03

@ shaktar Gezien jouw reacties ben jij net zo anti Twente dan ik tegen Vitesse ben. En mijn herhalingen zijn de waarheid en mogen dus steeds gezegd worden. Laat Vitesse c.q. Jordania maar eens eerst bewijzen of ze hun babbels kunnen waarmaken. Twente bewijst al jaren over het algemeen goede transfers te doen. Dat moet Jordania eerst nog maar eens bewijzen over langere termijn. Want buiten Bony is het allemaal nog niet echt indrukwekkend. In Nederland praat met over Narsingh, Guidetti, Dost, Vertonghen , Maher of Ola John. Maar buiten Bony spreekt men over niemand van het rijke Vitesse die het Nederlandse voetbal wel even in no-time (2 days) op zijn kop zou zetten. Ook hebben jullie altijd de mond vol over de geweldige jeugdopleiding. Maar hoeveel miljoenen heeft die in de afgelopen 5 jaar opgebracht. Hebben jullie uit de jeugd ook zoveel geld gevangen als Twente voor Arnautovic en Ola John. En was het niet de geniale Ted van Leeuwen die riep dat Bony voor 28 miljoen verkocht zou worden. Nou dat valt ook weer vies tegen. Gelukkig is mijn club niet in handen van een gesjeesde Georgiër die naast 3 vrouwen, 5 maîtresses, 8 Rolexen, 7 auto´s en 5 lijfwachten ook nog uit verveling een voetbalclub als hobby wil. Overigens had dat iedere voetbalclub kunnen zijn op deze aardbol want de man heeft niets maar dan ook helemaal niets met Vitesse. Dat jullie met zijn allen kwijlend en volledig kritiekloos achter deze paria van de Nederlandse voetbalwereld aanlopen als een stelletje 13 jarige bakvisjes bij een Justin Bieber concert is te zielig voor woorden. En als de man ooit weggaat is Vitesse ten dode opgeschreven tenzij er een volgende dorpsgek is die een nieuwe hobby wil. En als die niet komt dan is het gewoon over. Natuurlijk is er altijd weer het goedkope excuus dat Vitesse er financieel zo slecht voorstond. Maar jullie hadden toch die o zo geweldige jeugdopleiding en die had jullie vast wel gered. Bij Feijenoord kon het ook dus had het in Arnhem ook gekund. Ik kan niet wachten tot Ted van Leeuwen weer de woorden “ het duurt nog een jaartje langer” uitspreekt. En als hij dat doet dan ligt heel Nederland weer in een deuk om zoveel onbenul. Maar jullie zullen ongetwijfeld weer 100 excuses hebben want daarin zijn jullie wel landskampioen. Maar als jullie voor 2015 wel kampioen worden dan zal ik de eerste zijn die jullie feliciteert en mijn excuses aanbied.

Twente kan beter Tim Matavz halen van PSV als opvolger voor De Jong mocht hij toch vertrekken en dan kan het weer een mooie duo worden samen met Tadic bij Groningen toen en Verhoek erbij. Toch vindt ik dat Twente nog een paar spelers moeten hallen van een goeie kwaliteit en hebben sowieso een creatieve middenvelder nodig en een goeie verdediger voor plaats van Wisgerhof.

2 juni 2012 om 14:06

Je zou zo'n reactie eerder van een PSV fan verwachten lijkt mij.
Maar Matavz past niet in het systeem dat FC Twente wil spelen, Twente had met Janko zelfs een betere 'matavz' in huis maar heeft hem verkocht omdat hij niet in het systeem paste.

Gewoon slim van Twente, ze hopen dat ze weer tegen een Ruiz aanlopen die voor minsten het dubbele weggaat.

Twente wil zich definitief in de top van Nederland vestigen, en daardoor zal er geld moeten komen om het stadion naar 44000 te brengen(dicht bouwen dus, en met een boog omhoog). Ze bouwen nu ook aan de continuïteit van het elftal, een sterk fundament met degelijke spelers, die door kunnen groeien naar toppers voor de Eredivisie of voor behoorlijk wat geld naar het buitenland gaan.

Ken deze speler verder niet, maar zit toekomst in lijkt me. Heb wel vertrouwen in ''mijn'' clubje, nu een minder jaar, rust bewaren en het fundament sterker maken.

2 juni 2012 om 14:17

Ruiz presteerde uitstekend bij een Belgische club op het hoogste niveau. Derde divisie Bundesliga is toch echt een stuk lager niveau lijkt mij. Zelf vind ik de scouting van Twente nou niet echt bijzonder. Er worden een hele berg spelers gekocht elk jaar. Natuurlijk verkoop je er dan wel eens eentje voor een mooie prijs. De echte topclubs heb ik echter nog niet een speler zien oppikken bij Twente. Benfica is natuurlijk een mooie club, maar geen topclub uit een aansprekende competitie.

2 juni 2012 om 14:57

Benfica stond wel in de kwartfinale CL en vloog er ongelukkig uit tegen Chelsea. Dus zo slecht zal het allemaal wel niet zijn.

2 juni 2012 om 15:07

Dat zeg ik ook niet. Wat ik bedoel te zeggen is dat Twente nog niet echt een club is om de stap naar de top te maken. Als je bijv. bij Ajax goed presteert dan komt na verloop van tijd vanzelf een (sub)topclub aankloppen. Bijv. Ruiz die toentertijd de absolute topspeler was van Twente gaat vervolgens naar Fullham; rechterrijtje Premier League?!

2 juni 2012 om 20:26

Suarez ging naar Liverpool, Vertongen waarschijnlijk naar Spurs, beide clubs willen Luuk de Jong ook maar wat graag contracteren, dus wat is precies je punt?

3 juni 2012 om 02:08

Eerst maar eens afwachten waar de Jong naar vertrekt. Volgens de geruchten zou Ruiz ook naar een topclub vertrekken. Uiteindelijk werd het Fullham. Naar mijn mening sluit je pas aan bij de top in Nederland (en wordt je ook in het buitenland erkend) als je naast sportief succes ook spelers voort brengt die de top bereiken. Oftewel Twente heeft nog een lange weg te gaan . . . .

3 juni 2012 om 09:23

Liverpool betaalde de hoofdprijs voor Suarez, zo'n 25 miljoen euro.
Vertonghen gaat waarschijnlijk voor de hoofdprijs weg, rond de 12 miljoen voor een éénjarig contract.
Voor de Jong is er genoeg interesse, maar geen enkele club is schijnbaar bereid om de hoofdprijs te betalen.

jongens, deze gerrit wegkamp is niet als mogelijke vervanger van luuk de jong gehaald, hij wordt als spits voor het beloftenelftal gehaald!!! dus niet de mogelijke vervanger van luuk de jong!

Ik heb hem wel eens zien spelen maar is maar een matige speler hoor. Harde werker en weinig techniek die ook niet veel scoort.

Ben toch wel erg benieuwd hoe Twente volgend jaar zal presteren. Met Tadic hebben ze een uitstekende aankoop gedaan (al vind ik wel dat hij een beetje duur was). Maar als de Jong vertrekt ben ik toch erg benieuwd hoe ze dat gaan opvangen. Plet is aardig als pinchhitter, maar ook niet meer dan dat. En een jongen van net 19 ljkt me ook geen kandidaat voor in de basis. Maar ja, het grootste probleem ligt eigenlijk nog steeds in de verdediging. Behalve Douglas is het allemaal middelmatig.

Wat een onzin tekst weer!

Ongelooflijk hoe suggestief voetbalzone de laatste weken berichten fantaseert. Gerrit Wegkamp is een jongen die gehaald word voor de beloften en is totaal geen vervanger voor De Jong op korte termijn. Dit is ook bekend en zelfs letterlijk gezegd door Munsterman. Dus als men bij Voetbalzone eens het huiswerk doet en verhalen check in plaats van ideeën als waarheden de wereld in te slingeren dan blijft het journalistieke gehalte op pijl.

2 juni 2012 om 15:20

Volkomen gelijk,er wordt op deze site zomaar wat neer geklad.deze speler wordt gehaald voor de beloften.

Ja John was ook gehaald voor de beloften leukerd

2 juni 2012 om 20:28

Als je het over Joshua John hebt heb je gelijk, mocht je Ola John bedoelen dan zit je er flink naast.

2 juni 2012 om 22:22

Precies daar hoor je straks ook niks meer van nu ook niet.

Als naast Ola John straks ook Luuk de Jong vertrekt, dan moet Twente maar met dat geld komende zomer een grote schoonmaak in de selectie doorvoeren. Misschien wordt volgend jaar dan een zogenaamd tussenjaar maar een 6de plek en Europees voetbal, zoals dit jaar moet zeker mogelijk zijn.

Gewoon alle jongens laten gaan die het team niet beter gaan maken dus jongens als Dwight Tiendalli, Tim Cornelisse, Theo Vogelsang, Bart Buysse, Gladstony en Emir Bajrami.

Laat ook de spelers vertrekken waar interesse voor is en die niet per se nog beter gaan worden en waar de absolute motivatie lijkt verdwenen, dus: Douglas, Roberto Rosales en Nacer Chadli.

Als het mogelijk is kan je routiniers als Sander Boschker en Denny Landzaat ook maar het beste laten gaan of geef ze een rol als mentor voor de jonge spelers a la Ooijer dit jaar bij Ajax. Die rol lijkt mij vooral voor Boschker geschikt.

En geef jonge jongens als Thilo Leugers, Nicki Kuiper, Alexander Bannink, Joshua John, Nils Röseler, Rasmus Bengtsson, Steven Berghuis, Daniel Fernandes en Andrej Rendla nog een laatste kans om zich het komende jaar te bewijzen als toegevoegde waarde.

Ervan uitgaande dat Nikolay Mihaylov en Wout Brama wel willen blijven, dan heb je samen met Willem Janssen, Leroy Fer, Peter Wisgerhof, Glynor Plet en Wesley Verhoek al een redelijk begin. Plus de aankopen Dusan Tadic, Tim Breukers, Andreas Bjelland en Gerrit Wegkamp en jeugdspeler Quincy Promes moet Europees voetbal net als dit jaar zeker haalbaar zijn.

En als je dan nog het team verder wil versterken doe dat dan met een paar spelers die al in Nederland spelen of al eerder hebben gespeeld maar nog een stapje hoger aankunnen of elders op een zijspoor zitten zoals Yanic Wildschut, Robbert Schilder, Mads Junker, Jonathan de Guzman, Bram Nuytinck en Paul Verhaegh.

En dan krijg je het volgende team
Nikolay Mihaylov, Daniel Fernandes, Sander Boschker;
Paul Verhaegh, Tim Breukers, Thilo Leugers, Andreas Bjelland, Peter Wisgerhof, Rasmus Bengtsson, Bram Nuytinck, Nicki Kuiper, Robbert Schilder;
Wout Brama, Nils Röseler, Leroy Fer, Willem Janssen, Alexander Bannink, Quincy Promes, Jonathan de Guzman, Andrej Rendla;
Wesley Verhoek, Yanic Wildschut, Joshua John, Glynor Plet, Mads Junker, Gerrit Wegkamp, Dusan Tadic en Steven Berghuis.

Misschien zijn deze jongens in eerste instantie iets duurder, maar met transfers van verre buitenlanders heeft Twente maar zelden geluk en juist op deze manier haalde ze eerder ook Eljero Elia, Kenneth Perez, Theo Janssen, Otman Bakkal, Edson Braafheid, Cheick Tiote, Slobodan Rajkovic, Orlando Engelaar, Robbie Wielaert, Peter Wisgerhof en Luuk de Jong.

En het belangrijkste stel een nieuwe trainer aan, Mcclaren is één grote grap. Die man kan echt niet meer, de meest logische vervanger is nu werkloos kent de club en heeft de potentie om de zogenaamde Wenger van het Oosten te worden waar Joop Munsterman steeds naar zocht. Maar geloof niet dat diezelfde Jopie ooit nog Fred Rutten wil terug halen. Geef anders een van de assistenten de kans bijvoorbeeld Alfred Schreuder of Youri Mulder.

3 juni 2012 om 18:12

ik heb een paar opmerking niets belangrijks hoor.

ik ben het voor een groot deel met je eens, alleen bij talenten zeg jij fernanders die kerel is al 29. verder vind ik leugers en bannink sowiezo te kort komen en vraag ik mij af wat jij in joshua john, plet en junker ziet. Twente heeft 2 goede aanvallers er bij nodig als luuk ook vertrekt net als ola en plus dat rendla wat zeer jammer is weer een seizoen weg is door blesure. kwa spleres die weg moeten ben ik het helemaal met je eens!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren