Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jong Oranje in evenwicht met Schotse leeftijdsgenoten

Laatste update:

Jong Oranje heeft de uitwedstrijd tegen Jong Schotland in de EK-kwalificatiereeks afgesloten met een 0-0 remise. Het elftal van Cor Pot legde een bedroevend duel op de mat, maar had het fortuin dat ook de Schotse leeftijdsgenoten er weinig van bakten in Paisley. Na de 2-1 nederlaag voor Nederland in De Goffert werd nu een punt gepakt: daarmee blijft de voorsprong van een punt gehandhaafd, drie wedstrijden voor het einde van de kwalificatie.

/

In een weinig verheffende eerste helft had Jong Oranje het overwicht, maar waren er voor beide teams kansen de score te openen. Jordan Rhodes, topscorer in Groep 10 met zes doelpunten, werd een keer vrijgelaten en schoot naast, terwijl Lerin Duarte met de linkervoet te hoog mikte in kansrijke positie. Tegenover een poging van Johnny Russell zette Marco van Ginkel weer een schot van afstand, dat door doelman Mark Ridgers werd verwerkt tot hoekschop.

In de blessuretijd van de eerste helft diende zich nog de beste mogelijkheid aan voor het team van Pot. Leandro Bacuna schoot in de kluts de bal echter tegen Danny Wilson op en liet een late kans op 1-0 zodoende liggen. Voor zowel hem als Jong Oranje's topscorer in de kwalificatiereeks, Género Zeefuik, was de aanvoer mager. Daarin kwam in de tweede helft helaas geen verandering. Ook de entree van Jerson Cabral, die de matig spelende Duarte kwam aflossen, droeg niets bij.

Passes kwamen niet aan, de Schotten stonden defensief goed of de spaarzame kansen die Jong Oranje creëerde werden niet afgemaakt: weinig lukte bij het team van Pot, dat terecht niet meer dan een punt overhield aan de ontmoeting. In juni kruist Jong Oranje de degens met Luxemburg. De winnaars van de tien groepen en de vier beste nummers twee strijden in de play-offs om zeven plaatsbewijzen voor het EK 2013. Israël is als gastland al verzekerd van deelname aan het toernooi.

Bekijk hier de samenvatting van Jong Schotland - Jong Oranje.

Jong Oranje eindigt als groepswinnaar in Groep 10

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een drama..
Er viel echt niks te beleven, de spelers leken ook gewoon te lui om een stapje extra te zetten.
Zonder inzet kom je er niet, dit moet echt beter.

29 februari 2012 om 20:29

Met Pot gaat het sowieso niks worden.

Wat mij betreft heeft hij genoeg kansen gehad, ik heb nog geen enkele kwaliteit van hem als trainer ontdekt. Wat een drama.

29 februari 2012 om 20:45

Nederland moet dit seizoen snel het EK winnnen, want de komende 6 jaar wordt het huilen met de pet op.

29 februari 2012 om 20:45

Ja inderdaad, winnnen met 3 n'en, dat is hip.

Jeroen Zoet speelde weer een prima wedstrijd, had op het laatst nog een belangrijke redding. Voor de rest was het vooral een matige wedstrijd van beide kanten zonder echte hoogtepunten.

29 februari 2012 om 20:52

Waarom heeft PSV dit seizoen Tyton gekocht?
Zoet volgend seizoen op de bank is zonde, Tyton op de bank zal voor onrust zorgen.

29 februari 2012 om 22:09

Zoet nog een jaar naar Waalwijk, mits handhaving. De aankoop Tyton moet idd toch spelen en Zoet zal echt niet meer in Jong Psv willen keepen.

Ik heb der wedstrijd net gekeken, ik moet zeggen dat het een matige wedstrijd was, er was gewoon niet genoeg actie in ''the Game'', er waren ook leuke kansjes maar voor de rest een matige wedstrijd.

Als dit het nieuwe Nederlands elftal wordt, dan kunnen we later niet eens meer meedoen met een wk, als we niet eens van Schotland kunnen winnen

Wat een drama zeg, pfff.

Cor Pot is echt de slechtste trainer van Jong Oranje in jaren.
Niet dat de resultaten alleen aan hem liggen hoor, maar zijn selectiebeleid, tactiek en wissels pakken nooit goed uit.

Leerdam wisselen voor Martins Indi. Is ie wel goed? Martins Indi is een linksbenige centrale verdediger en die wisselt die voor een rechtsback. Wat is in godsnaam het idee daarachter?

Zo'n goed elftal eigenlijk, en Cor Pot krijgt ze niet aan de praat. Vind het een bijzonder slechte trainer eigenlijk ook al weet ik niet enorm veel van hem. Ik hoop stiekem dat hij toch vervangen wordt door iemand anders, want met zulk materiaal moet je het echt beter kunnen doen.

29 februari 2012 om 20:27

Mee eens, ze zouden beter een trainer daar kunnen neerzetten die een soort vriend is van de spelers. De Haan was ook als een soort vriend voor die spelers. Misschien zou Mario Been een goede trainer zijn voor Jong Oranje, maar ik weet niet of hij nog wil samenwerken met de Feyenoord spelers die hem hebben weggestemd.

29 februari 2012 om 20:31

Ron jans misschien?
Vriendelijke man en kan goed met jeugdspelers omgaan is wel gebleken.

voor de rest- drama pot, broek laten zakken en volle hand er op!

29 februari 2012 om 22:01

Ja, lijkt me ook wel een goede optie. Eigenlijk lijkt alles me beter dan Cor Pot.

Als dit de volgende generatie wordt ziet ht erger nog dramatische lichting. Als we niet eens kunnen winnen van schotland...

hoop snel op de volgende generatie met klaasen, koppers, van rijhn, denswil, de sa, achabar, depay en nog een paar.

En natuurlijk cor pot weg doen. Als je cabral, martins indi en ebecilio gaat selecteren heb je er niet zoveel verstand van.

29 februari 2012 om 20:30

noem dan eens een betere speler voor J O dan Cabral

29 februari 2012 om 20:45

Narsingh, la parra.

29 februari 2012 om 20:55

@title30

Narsingh was geselecteerd voor Oranje tegen Engeland en La Parra was toch ook geselecteerd voor Jong Oranje, of heb ik dat verkeerd

29 februari 2012 om 20:55

Narshing, OK, maar La parra? laat me niet lachten.

Cabral is niks minder dan die knul.

29 februari 2012 om 21:00

Van la parra heeft volgensmijn dit seizoen meer assists en goals gemaakt als Cabral hoor.

29 februari 2012 om 20:31

Martins Indi doet het prima bij Feyenoord.

29 februari 2012 om 20:50

Volgensmijn ging hij samen met Mulder in de fout als ik het goed heb?

Martins Indi is wel goed alleen zie hem niet naar een topclub gaan in europa. En dat is toch wel wat we na streven In Nederland.

29 februari 2012 om 21:20

Dus jij rekent een speler af op een moment?

Dan kunnen we denk ik stoppen met selecteren, want dan zou niemand geselecteerd mogen worden.

29 februari 2012 om 22:31

Martens Indi kan goed verdedigen cq man uitschakelen maar aan de bal is het niets. Soms denk je dat hij naar de oogarts moet hij levert net zoveel ballen in bij de tegenpartij dan bij ploeggenoten.

Willem van Hanegem heeft afgelopen maandag openlijk gesolliciteerd naar deze functie in Voetbal International, met Pot gaan we geen potten breken. Ik denk dat het tijd is dat er een "gezicht" voor de groep komt die deze jongens aan het voetballen krijgt, het lijkt helemaal nergens op. Ik denk niet dat deze ploeg ver gaat komen onder zijn hoede.

29 februari 2012 om 20:36

Van Hanegem had het over jeugd van 15 a 16 jaar. Deze jongens zijn toch wel wat ouder. En denk ook niet dat hij de geschikte persoon ervoor is.
De Haan was de juiste man omdat hij een goede band opbouwde met de selectie, dat is toch wel een belangrijk criterium waar de nieuwe trainer aan moet voldoen.

29 februari 2012 om 20:45

Willem lijkt me wel een goede, kan vaak goed met jonge spelers opschieten en reken maar dat die gassies aan zijn lippen hangen! Denk dat hij die jongens een hoop kan bij brengen met al zijn ervaring als voetballer en trainer. Is ook geen full-time job dus dat zal die misschien ook wel prettig vinden. Wat ik ook wel goed zou vinden is een jonge beginnende trainer aanstellen zoals Cocu of van Bronckhorst zodat zij daar veel kunnen leren!

Nou nou wat slecht was dit maher, fer, gouweleeuw en zoet een voldoende maar de rest echt ondermaats. En alsjeblieft gooi Cabral uit de selectie die ken er werkelijk niks van wat een aanfluiting.

29 februari 2012 om 20:38

Vond je Fer echt een voldoende halen.
Ik vond hem niet in positieve zin opvallen. Had wel verwacht dat hij de lijnen uit zou zetten of een keer beslissend zou zijn met een goede pass of schot op doel. Heb hem te weinig gezien.
De andere drie ben ik wel met je eens. Alhoewel ik van Aanholt ook goed vond spelen.

29 februari 2012 om 20:50

Vond Fer ook niet echt opvallen maar, je ziet wel dat hij wil en geeft niet van die slappe passes. De helft van de ballen die bijv van Ginkel gaf waren of ziekenhuisballen of uit de richting. Maar inderdaad deed van Aanholt het ook wel aardig maar, ook erg zwak in de passing maar wel de drang naar voren. Dat is wel waarvoor ik ga zitten vond dit echt zonde van mijn tijd totaal geen beleving of kwaliteit bij de rest.

Ik hoop niet dat spelers uit dit elftal over 2/3 jaar in het Nederlands elftal komen te spelen, ze kunnen het niveau echt niet aan.

Cor Pot kan zichzelf ook beter weggooien, hij is een slechte coach en hij kan nieteens een normaal elftal opstellen...

Alleen Gouweleeuw hoop ik ooit terug te zien in de Nederlands elftal, de rest moet zich nog bewijzen en nog heel erg veel leren!!

29 februari 2012 om 20:33

Ik vind Maher ook niet slecht, jij wel dan

29 februari 2012 om 20:37

Maher is niet slecht, maar hij is nog maar 18 jaar en moet zich eerst constant blijven spelen in de eredivisie.
Tot nu toe doet hij het echt heel goed en is hij belangrijk voor AZ, maar vandaag vond ik hem nou niet uitblinken, jij wel dan?

29 februari 2012 om 20:40

nee, maar ik hoop wel dat hij over 5 jaar in het Nederlands elftal speelt, nu is hij niet heel goed

Echt een dramatisch laag niveau, het leek helemaal nergens op. Voelde alsof ik naar het plaatselijke 3e elftal zat te kijken, het was echt bar slecht. En waarom zet die Pot in hemelsnaam Martins Indi op rechtsachter het laatste kwartier?? Hij snapt er echt niks van!

Viel weinig te genieten. Van Aanholt op links die steeds iets te veel tijd nodig heeft om toch niet diep te spelen, van Ginkel die nog iets te traag is in zijn handelen, Barazite die niet geen sterk aanspeelpunt bleek, Bacuna/duarte die niet echt typische buitenspelers zijn en geen actie hebben, Cabral die later alleen maar naar z'n linkerbeen kan en daar geen medespeler mee weet te vinden, Fer die wat laksig oogde, Leerdam die niet meer dan een noodoplossing op de back is, etc etc..

Hopen dat het volgende potje meer kijkplezier biedt!

29 februari 2012 om 20:43

Lol, Duarte geen actie?

Tijd voor jou om wedstrijden van Heracles Almelo te bekijken, deze reactie geld ook voor het lid onder mij

29 februari 2012 om 20:52

Tja, ik ben best een fan van Duarte als middenvelder. Lekker in hoog tempo driehoekjes draaien en zo af en toe een mannetje passeren; kan hij prima daar.
Maar als je de wedstrijd van vanavond hebt gekeken kun je niet anders dan het met mij eens zijn..

Overigens kijk ik (als Twente niet hoeft te spelen) vrijwel alle wedstrijden van Heracles.

29 februari 2012 om 20:53

Ik zeg nergens dat hij geen actie in huis heeft. Maar vandaag was hij drama en heeft hij geen actie gemaakt. En als ik zie dat hij alleen maar een balletje terug geeft, had ik ook niet het idee dat hij een actie kon gaan maken.

29 februari 2012 om 20:56

''die Bacuna en Duarte brachten helemaal niks en kunnen geen actie maken.''

''ik zeg nergens dat hij geen actie in huis heeft.''

Een contradictie in terminis

29 februari 2012 om 21:00

Hij heeft het wel in huis maar, daar bleef het ook.

1 maart 2012 om 13:20

wellicht was het duidelijker geweest als ik er neer had gezet: "bacuna en Duarte die daar (op die buitenpositie) geen actie hebben".. dat in ieder geval wat ik er mee duidelijk wilde maken.

29 februari 2012 om 22:36

Bacuna en Duarte zijn dan ook geen buitenspelers, dat zijn middenvelders.
Verder ben ik het eens met jou.

Pfff, dramatische wedstrijd. Kan zo alleen meer beter zijn bij Engeland-nederland.

Maar wat een wissels. Dat Cabral erin komt kan ik me nog voorstellen. Die Bacuna en Duarte brachten helemaal niks en kunnen geen actie maken. Cabral heeft nog iets meer dreiging, maar wil ook vaak teveel.
Waarom Zeefuik erin? En überhaupt waarom Martins Indi als rechtsback. Hopelijk ziet de Knvb snel in dat Pot niet de juiste man is voor Jong Oranje.

Gewoon geen kan gecreëerd, behalve die kans van Barazite.
De enige die nog in positieve zin opvielen waren Zoet, van Aanholt en in mindere mate Maher.

29 februari 2012 om 20:41

Ik heb helaas niet de hele wedstrijd gezien, maar waar heeft hij Duarte opgesteld? Als linksbuiten? Als dat zo is dan heeft Pot een verkeerde keus gemaakt. Duarte is een middenvelder met veel diepgang. Als hij voor een middenveld met Fer, Van Ginkel en Maher gaat, dan kan hij beter Duarte thuis laten. Duarte is niet minder dan de middenvelders die hij opsteld. Ik heb van bijvoorbeeld Van Ginkel (in de 30 minuten wat ik gezien heb) niet iets goeds gezien.

29 februari 2012 om 20:44

Ik wou net zeggen, Duarte is gewoon een middenvelder, en misschien wel een van de grootste Nederlandse talenten, in ieder geval heel veel beter dan Van Ginkel

29 februari 2012 om 20:51

Van Ginkel is ook zeker een talent! Maar hij speelde vandaag inderdaad ongelukkig. Veel balverlies en ook aanvallend weinig gebracht.

Maar Duarte speelde volgens mij linksbuiten inderdaad. Maar het enige wat hij deed was balletje terug, heb geen actie gezien.
Het is inderdaad meer een middenvelder, daar heb je gelijk in.

De hele tactiek en de wissels van Pot zijn bizar. Snap echt niet waarop hij zijn tactiek en wissels heeft bepaald, maar het is echt tien keer niks.

Beetje vreemd dat zelfs de winnaars van hun groep playoffs spelen .

Cor Pot maakt er een potje van! Zulk goed materiaal, en dan zo belabberd voor de dag komen tegen Schotland.

Ach jong Oranje... zolang Pot er zit ga ik er geen tijd meer aan verspelen om het te zien. Presteerd al jaren niks en doet maar wat.

Prachtig dat Twente en Psv-fans hier een beetje de talenten van de andere clubs gaan afkraken. Hoeveel talenten spelen er uit eigen opleiding in die eerste elftallen? Bijna geen.

29 februari 2012 om 21:40

En dat doet er ook echt toe of niet? Mogen de Twente en PSV supporters geen mening hebben over Jong Oranje, puur omdat er weinig jeugdspelers in het 1e elftal van desbetreffende teams spelen? Het gaat hier over Jong Oranje, niet over Twente of Psv. Je reactie slaat dus nergens op.

Heb wel een deel gekeken, kon het persoonlijk niet uitzitten.
Zag vooral dat de bal ongevaarlijk over dat veld ging en dat de jong Oranje spelers niet echt het lef leken te hebben een actie te maken die beslissend kon zijn, maar balverlies kon geven.
Nam niet weg dat het balverlies er toch regelmatig wel kwam, maar dan op een plaats zonder gevaar te stichten.

Iedereen heeft het maar over de goede Feyenoord jeugd. Ik begin me toch zorgen te maken. Geen kwaliteiten. Je vraagt je af waarom Jong Oranje nog speelt. Het leek wel of ze er geen zin in haden. Meld je dan af en laat anderen spelen.

Nou als dit het oranje van over 4 jaar word is het de vraag of we nog wel gaan kwalificeren voor een groot toernooi?

Jemig, wat een klotewedstrijd. Maar dat ligt helemaal aan Cor Pot. Hij weet van 11 grote talenten een bang uitziend zootje te maken. Ik heb meer breedte-ballen gezien dan diepteballen. Wat een drama! Zitten totaal geen automatismen in. En totaal geen beleving!

Waarom is Cor Pot nog steeds bondscoach van Jong Oranje? Hij bakt er helemaal niks van. Met zo'n talentvolle selectie moet toch veel meer punten gehaald worden?
Met dit team kun je ook veel aanvallender voetballen. Andere spelers selecteren zou ook een must zijn.

Blijkbaar vind de Knvb deze pot niet zo belangrijk , want aangezien ze toch niet zijn ingezet hadden Wijnaldum , Nrsingh en John net zo goed bij Jong oranje mee kunnen doen , scheelt wel een berg .

Deze selectie mist spitsen van niveau , Barazite is een speler voor achter de spits , Luuk de Jong had hier ook nog voor kunnen spelen en dan kan je Castagnois als 2de spits selecteren.

Dan had je V wolfswinkel bij Oranje kunnen halen , zodat je ook deze had kunnen bekijken hoe die zich houdt in de groep .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren