Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Fluwelen revolutie van Cruijff kostte Ajax al dik dertien miljoen euro'

Laatste update:

De 'fluwelen revolutie' die Johan Cruijff bij Ajax voert, heeft de Amsterdamse club al dik dertien miljoen euro gekost. Dat berekende Dagblad De Pers, al kunnen de meningen over de manier waarop de krant dit bedrag becijfert verschillen. Zo keerde Ajax drie miljoen euro uit aan afkoopsommen van werknemers die onder druk van het clubicoon uit Amsterdam moesten vertrekken: Martin en Cock Jol, Michael Lindeman, Jan Olde Riekerink, Robin Pronk en Rik van den Boog.

/

Het forse aantal blessures bij Ajax wordt volgens De Pers ook veroorzaakt door de bestuurlijke machtsstrijd. Doordat Lindeman niet langer als fysiotherapeut van Ajax in dienst is, valt de ene na de andere speler weg met een spierkwetsuur. Voor Kolbeinn Sigthorsson betaalde Ajax vier miljoen euro. Als de aanvaller dit hele jaar niet meer in actie komt, kan Ajax een miljoen euro afschrijven op zijn vierjarige contract. De totaalkosten van alle blessures bij Ajax bedragen naar verluidt bijna vier miljoen.

Aegon sponsort Ajax nu nog jaarlijks voor een bedrag van twaalf miljoen euro. Door alle negatieve publiciteit rondom de club, is de verzekeraar niet happig om de in 2015 aflopende overeenkomst te verlengen. Door de opgelopen imagoschade, is het shirt van Ajax volgens de krant nog maar zeven miljoen waard: een verlies van vijf miljoen euro. De contracten van Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Danny Blind en Martin Sturkenboom, op aandringen van de verschillende kampen, (negen ton), kosten voor vliegtickets naar Barcelona voor overleg met Cruijff (bijna vierduizend euro) en advocatuurkosten (180.000 euro) komen daar nog eens bovenop.

Advertentie
Aegon roept donderdag in een paginagrote advertentie op een einde te maken aan de verdeeldheid in de ArenA. De sponsor stelt dat echte Ajacieden het niet makkelijk hebben gehad dit seizoen. "Er was verdeeldheid en onrust. [...] Laten we een voorbeeld nemen aan de tegenstander van vanavond. Het is niet het Manchester-gedeelte dat we moeten vrezen. Het is het United-stuk waar we bang voor moeten zijn. Manchester United is een vereniging. Vanavond lijkt een uitgelezen moment om ons ook weer zo te gedragen." Daarom roept Aegon alle betrokkenen op vanavond achter Ajax te staan. "Alleen dan worden we weer wat we willen zijn: een echte voetbalvereniging. Ajax United."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 februari 2012 om 11:55

ach, 13 miljoen zegt niet echt veel.

hoeveel had het ajax meer gekost als de organisatie zo nog seizoenen had doorgemodderd?
wellicht wel 4x meer.

die bedragen zeggen niets, maak ze dan 'af' en zet ze in verhouding.
uiteraard kost reorganiseren geld, maar het is tegelijkertijd een investering in de toekomst waarbij dus de kosten van de reorganisatie in het niet kunnen vallen ten opzichte van niet reorganiseren.

zegt me niet echt wat, dit nieuws! sorry.

'fluwelen revolutie van Cruijff kostte Ajax al dik dertien miljoen euro

Alleen dat zou al een reden moeten zijn hem voorgoed de Arena uit te schoppen.

16 februari 2012 om 10:51

Omdat het zonder Johan Cruijff zo goed gaat?

16 februari 2012 om 10:53

Sommigen noemen het clubliefde....

16 februari 2012 om 10:58

Als het aan jou ligt krijgt hij niet eens de kans om zijn waarde voor Ajax te bewijzen. Het kost dan wel 13 miljoen tot nu toe, maar door zijn visie gaan er grote talenten op staan die dat bedrag zo weer terug kunnen verdienen voor Ajax.

16 februari 2012 om 11:03

Stel dat Ten Have en van Gaal hadden gewonnen: de schade was dan exact even groot geweest. Waren zij dan de schuldigen?
Tendentieuze en stupide berichtgeving waar door tendentieze en stupide mensen op een tendentieuze en stupide manier op wordt gereageerd. Misschien helpt even nadenken voordat er voor de zoveelste keer weer een reactie wordt gegeven door de voor één van beide kampen vooringenomen individuen.

16 februari 2012 om 11:05

heb je het stukje gelezen? wat een wankele bedoeling, en wat een hersenloze comment van je.
dus blessures liggen nu opeens aan Cruijf, belachelijke afkoopsommen liggen aan Cruijff, het vertrek van Jol ligt aan Cruijff?

Om het meegaan in deze onzin verdien je al een levenslange ban uit de Arena, je lijkt Arno Vermeulen wel...

16 februari 2012 om 11:14

Wat een onzin berekening zeg. De blessures komen door de crisis bij Ajax. Yeah right.

De afkoopsommen oké. Maar je kan mij toch niet vertellen dat jullie als Ajax supporters het kunnen aanzien dat jullie selectie werd geleid door die trainingspakkenhenkie uit Den Haag en zijn broer. En dat de club werd geleid door die engnek van een van der Boog? Hun vertrek was gewoon keihard nodig! Over 2 jaar wanneer het prima vergaat met Ajax hoor je dezelfde mensen weer zeggen hoe goed JC het wel niet heeft gedaan, blablabla.

16 februari 2012 om 11:30

Ik heb je al eerder verzocht je mond te houden als je er geen verstand van hebt Janneke.

Het je het stuk uberhaupt wel gelezen want dat van Aegon is volledig uit de lucht gegrepen. Over 6 maanden staat alles er weer goed op en dat contract van Aegon loopt pas in 2015 af. Dat van Sigthorsson slaat ook nergens op en Jol zou ook onder andere mensen zijn weg gestuurd. Die 13 mln is grote nonsens!!

16 februari 2012 om 12:15

Boesz ieder zijn mening en wat betreft jouw verzoeken, die lap ik natuurlijk volledig aan m'n laars. Verder zou ik zeggen, gewoon niet reageren.

16 februari 2012 om 14:45

Als ik jou was zou ik een keer een artikel lezen voor je reageert. die commentaren, vooral bij Ajax, slaan werkelijk nergens op!!

16 februari 2012 om 11:33

als of Cruijff op al die proceskosten zat te wachten. Dat komt toch echt door die farizeeers die er alleen voor hun eigen zitten

16 februari 2012 om 11:44

Lees anders ff goed, voor zover ik tel is van die 13 miljoen een dikke 10 miljoen niks meer dan speculatie. Aegon zou 5 miljoen minder erin willen pompen, maar wel een levensgrote advertentie plaatsen voor Ajax om het 'united' gevoel te krijgen? Klopt toch niet.

Scheve berekeningen, maar ook al zou dit waar zijn, waarom wordt Cruijff hieraan gelinkt? Ik bedoel, hij wordt hier in een kwaad daglicht gesteld terwijl hij niet over die uitgave is gegaan. Komop zeg, 4 miljoen aan blessures en dat komt door Cruijff zijn 'fluwelen revolutie'?

De Pers is voor mij zojuist zwaar in geloofwaardigheid gedaald.

Edit: dit was een reactie op het bericht van Janneke, weet ook niet waarom het hier staat.

16 februari 2012 om 11:47

Dit artikel kan je toch niet serieus nemen? Martin Jol en zn broer zijn niet het slachtoffer van Cruijff, maar van alle publieke opinie op dat moment. Contract met Aegon loopt nog tot 2015. Hoe kan je dan nu al zeggen dat je dat 5 miljoen gekost heeft. Dat zien we in 2014 wel weer als er opnieuw onderhandelt moet worden. Heb ze ook niet gehoord dat het meer waard zou zijn geworden doordat Ajax kampioen is geworden. Waan van de dag. Kolbein Sigthorsson. Dat lijkt natuurlijk ook aan Cruijff dat hij al oververmoeid bij Ajax kwam. Bovendien schrijft een bedrijf, dus ook Ajax altijd af. Je hebt alleen niks voor deze afschrijving gekregen op dit moment. En ga zo maar door. Wat een slechteenzijdig artikel om te scoren zeg!

16 februari 2012 om 12:48

Janneke vergeet dit artikel want het slaat natuurlijk Nergens op om de kosten van de blessure van Sigthorsson op Cruijff zijn rekening te zetten.

16 februari 2012 om 14:01

reinier67 Blessure van Sigthorsson op Cruijff zijn rekening te zetten.

Deze kosten slaan ook ook nergens op. Het gaat om de intensie van het hele artikel wat wat ongelukkig geformuleerd is. Maar er zit zeker een kern van waarheid in. Verder is vriendje Cruijff geworden tot de Wilders van het voetbal.

Overdreven berekening in de hoop dat mensen het gaan lezen. Sommige kosten zijn echt niet door Cruijff zijn schuld gemaakt. Waardedaling van het shirt is volstrekte onzin aangezien Aegon nog steeds die miljoenen overmaakt, net als Adidas. Daarbij hebben de blessures helemaal niets te maken met de revolutie.

16 februari 2012 om 11:08

Het is al jaren bekend dat de deal gesloten destijds een absurde deal was en Ajax zijn shirt destijds gewoon enorm goed heeft verkocht. Een dag na het afsluiten werd al berekend dat het Ajax-shirt dat nooit waard ging zijn wat Aegon betaald.

Nu is het handig om te roepen dat het door Cruijff komt maar dat is echt opportunistisch gelul, we moeten alleen blij zijn met de deal van toen, z'n deal had je toch nooit meer gesloten ook niet als meneer Ten Have zelf voorzitter was geworden.

16 februari 2012 om 11:31

Die reis naar Barca is toen der tijd door men zelf bekostigt. Er is toen ook gebruik gemaakt van een reguliere vlucht (= goedkoper). Dus als zoiets kleins al zo uitvergroot en aangedikt word zegt dat wel wat over de rest.

Mogen de inkomsten van het kampioenschap daar even afgehaald worden? Jol zou namelijk nooit landskampioen zijn geworden!

16 februari 2012 om 10:55

Wat jij nu roept is helemaal niet aan te tonen...

16 februari 2012 om 11:08

precies dezelfde tendentieuze bullshit als de Pers hier afdrukt, je kan het dekoning amper kwalijk nemen.

16 februari 2012 om 11:16

Die blessures van het wegvallen van een fysio evenmin.....

16 februari 2012 om 11:17

Precies wat ik dacht!
De Pers rekent met hun goede onderbouwende berekeningen helaas 1 kant op..

Hoeveel miljoenen hebben ze met de CL wel niet verdiend?!

16 februari 2012 om 12:13

Inderdaad. Het contract loopt tot 2015, dat zijn nog 3 jaar. Als in die 3 jaar Ajax 2x kampioen wordt is Aegon maar wat blij dat ze op het shirt staan en gaan ze echt niet 5 miljoen van het sponsorgeld aftrekken.

Gewoon een lijstje opgemaakt door De Pers om Cruijff in een kwaad daglicht te zetten.

Tjah dit is natuurlijk hardstikke zuur maar het was te verwachten.
Als het kamp Ten Have won dan was Ajax nog veel meer kwijt geweest denk ik.

Ajax moet hier niet te lang over gaat zitten nadenken, maar gewoon doorgaan.
Ze hebben 'bestuurlijk' gezien nu de juiste lijn te pakken,
iedereen staat achter Cruijff en de tijd zal uitwijzen of dat zin heeft.

Niet te geloven toch dit. Nou hopen dat het nou allemaal helemaal afgelopen is, en niet weer iets geks gebeurt. Hier hadden we beter versterking van kunnen halen. Want die er ook aan de macht is, het team is en blijft drama..

16 februari 2012 om 11:18

En aan het begin van het seizoen was dit nog veruit de beste selectie volgens alle Ajaxsupporters. Ook wanneer iedereen fit is gaat het echt niet meer gebeuren dit jaar. Ze mogen blij zijn als ze bij de eerste 5 eindigen.

En wat jij zegt over de beleidsbepalers klopt natuurlijk niet. JC zijn idee met de jeugd gaat natuurlijk zijn vruchten afwerpen. Als Ajax was door gegaan op deze voet, dan was het inderdaad nooit veranderd.

Wat is dit weer voor gezwets van een B-krantje. Zelden zulk bij elkaar geraapte flutargumenatie gelezen, en ik ben niet eens ajacied.

16 februari 2012 om 10:55

B-krantje? Ik denk niet dat jij de Pers ooit gelezen hebt want als er één krant is die kwalitatief hoogstaande stukken brengt is het de Pers wel.

16 februari 2012 om 11:00

alleen maar linkse propaganda in die krant en stemmingmakerij van het ergste soort. Dit artikel onderstreept dit nog maar eens. Berekening is werkelijk te gek voor woorden.

16 februari 2012 om 11:04

Dat stuk pulp pik ik wel eens op bij het NS. Alleen omdat ze op een hoger diepgravender niveau zitten dan Metro of Spits maakt hen nog geen krant op niveau. Het is nog steeds drie keer niks.

En als je dit stuk leest, en je neemt dit stuk echt serieus, dan weet ik meteen wat jij als niveau bestempelt. Dit is zo slecht en doorzichtig, dat ik eigenlijk niet eens woorden eraan vuil wou maken omdat ik dacht dat het om een grap ging.

16 februari 2012 om 11:06

@ Johndiego

Wat is er zo links aan dit artikel dan?

16 februari 2012 om 11:12

jasses Japparant:
hier val je toch wel keihard door de mand, een gratis dagblaadje betichten van kwalitatief hoogstaande stukken? Per definitie onmogelijk, een beetje onderzoeksjournalist laat zich niet gebruiken voor dit soort Anp-intepretatie. Dat het beter is dan metro/spits is makkelijk: dat is het al als je de roddelpagina weglaat.

Dat hier onder wordt gezegd dat het linkse propaganda is is wel het meest lachwekkend. Tevens per definitie onmogelijk, op het moment is de meerderheid rechts-centraal georiënteerd, dat betekend dat een gratis dagblaadje per definitie daar in mee moet gaan om aftrek te vinden.
En dat de manier van rekenen de links propaganda onderstreept: in godsnaam! Hoe?!!

Mick1234: ik ben het eindelijk met je eens. Dit stuk pulp verdiend de naam krant niet.

16 februari 2012 om 11:01

Van de gratis kranten is Spits de Telegraaf, Metro het AD en De Pers het NRC of Volkskrant. Als jij geen kennis hebt van het medialandschap , kun je ook geen mening hebben.

16 februari 2012 om 11:18

de Volkskrant of het NRC maakt nogal uit, de Volkskrant met het wij-gevoel en de NRC als enige gedistingeerde krant die zich richt op economische zaken (en dus automatisch een iets centraal-rechtsere inslag heeft), mijn mening verder maar goed.

Verder is het aardige vergelijking maar is het zinloos om gratis dagbladen te vergelijken met kranten. Waarom? omdat ze gratis zijn en dus afhankelijk van advertenties. Vergelijken is onmogelijk.

16 februari 2012 om 11:30

Mee eens hoor.
- Volkskrant is meer links georienteerd en NRC rechts; NRC heeft mijn voorkeur
- je kunt gratis kranten inderdaad niet helemaal vergelijken met echte dagbladen
.
Ik reageerde dan ook op Mick1234 en de kwestie kwaliteit. Onder de hoger opgeleiden heeft De Pers dan ook een goed imago, in tegenstelling tot Spits en Metro. Zij eisen dan ook hoge kwaliteit en diepgang. Ik zou het dan ook niet echt een B-krant noemen; puur omdat het gratis krant is.

16 februari 2012 om 11:35

Leuk om te zien dat wij het ook eens eens zijn, al gaat het dan over dagbladen (btw: dat ik reageer betekend niet dat ik duimpies omlaag geef, in kwalitatief opzicht heb je gewoon gelijk. I dont thumb)

Leuke rekensom maar kom hierop terug over 5 jaar wanneer er meer duidelijkheid is wat het Ajax heeft opgeleverd.

Tuurlijk kost het Ajax nu geld, hoef je geen Einstein voor te zijn. Als je iets wilt opbouwen moet je eerst afbreken en dat kost geld.

16 februari 2012 om 11:04

En iedereen weet hoe hypocriet de voetbalwereld is. Gisteren 12 miljoen voor het shirt van Ajax, vandaag 7 en morgen weer 20. Het kan vriezen het kan dooien.

Imagoschade alleen Cruijff? Dacht het niet, heb je twee partijen voor nodig dus ook zeker de verantwoordelijkheid van de overige Rvc.

Nogmaals, een realistischer beeld kan pas gevormd worden als Cruijff zonder tegenwerking z'n plannen kan uitvoeren. Dit zal hopelijk een positieve werking hebben en de financiële voordelen daarvan kun je pas over een paar jaar terugzien. Logisch... ;

16 februari 2012 om 12:17

Idd het is niet meer dan een leuke rekensom die helemaal niets zegt. Want wij hebben geen zicht op de complete boekhouding van Ajax.

Er wordt hier door Ajacieden en niet-ajacieden vanalles geroepen en hun mening is prima. Maar ze baseren hem wel op gebrekkige info en emotie.

Al met al kost zo'n bestuurscrisis gewoon ontzettend veel geld, het nut ervan is nooit aan te tonen en al helemaal niet of het daadwerkelijk uiteindelijk kosten bespaard of gewoon duur blijft.

Wat ik er van denk is dat niet de bestuurswissel maar de manier waarop het gaat Ajax te veel kost en niet alleen op het gebied van geld. De club wordt steeds instabieler (al is stabiliteit wat Cruijff wel tracht terug te brengen). Maar Ajax is al sinds de Arena er is niet meer stabiel te noemen en dat bouwwerk staat nu al een hele tijd.

Stuur de rekening maar naar Johan

Tsja, iedereen bij Ajax wil zich graag richten op het technisch beleid en iedereen vergeet dat Ajax geen club is maar een bedrijf. Dit zijn de gevolgen. Hopen dat Johan dan wel zo snugger is een goed stel mensen om zich heen te verzamelen en die de financiele dingen te laten doen. Zonder dat hij zich ook daar toch mee wil bemoeien.

Wat hebben spierblessures te maken met de revolutie?

16 februari 2012 om 10:56

Dat staat er toch ook in? Sinds de fysio is ontslagen zijn die spierblessures ontstaan, daar heeft het volgens de Pers mee te maken.

16 februari 2012 om 11:03

Ik bedoelde meer dat het nergens op slaat. Dus omdat 1 fysio weggaat hebben we miljoenen verlies? Dat geloof je zelf toch ook biet.

16 februari 2012 om 11:21

Jawel, dat is overduidelijk Cruijff.
En er zijn 4 bitterballen verbrand toen Cruijff even stond te praten met de vrouw van de snackbar, die rekening sturen we ook naar Johan.

16 februari 2012 om 11:28

Hahahaha, beetje onzin inderdaad. Vind het overigens ook onzin dat Ajax zogenaamd al 5 miljoen heeft verloren aan Aegon, daar waar zij nog steeds gewoon 12 miljoen euro per jaar betalen.

16 februari 2012 om 11:38

ahjoh dat heb je met die types die alleen maar beurskoersen volgen. dat heet de waan van de dag.
Diezelfde waan maakte dat Ajax destijds zo'n absurd goede deal sloot, alsof die ooit verlengd zou worden..

16 februari 2012 om 11:50

Nou dan kan de fysio bij zn nieuwe job aangeven dat wanneer ze hem in dienst nemen ze miljoenen kunnen besparen. Hoezo eenzijdig!

16 februari 2012 om 11:00

Misschien gewoon even het stuk lezen?

"doordat Lindeman niet langer als fysiotherapeut van Ajax in dienst is, valt de ene na de andere speler weg met een spierkwetsuur."

16 februari 2012 om 11:04

Heb ik gedaan? Ik bedoel gewoon dat het nergens op slaat.

16 februari 2012 om 11:04

Ja je moet niet vergeten dat Lindeman een soort priester was die wonderbaarlijke genezingen kon;

16 februari 2012 om 11:08

Sarcasme? met 1 hand oplegging waren alle blessures over.

16 februari 2012 om 11:09

mwaw.. er zijn een aantal dingen veranderd bij ajax.

Fysio weggegaan, technisch beleid is dat er geen gespecialiseerde conditietrainers meer nodig zijn etc. Dit resulteert wel degelijk in een meer amateuristische aanpak. Het idee is nu dat 'oud voetballers' in staat zijn dit gedeelte op te pakken. Dit is natuurlijk de grootste onzin. Snap ik ook niet helemaal, want ook bij een Barcelona zitten er voedingsspecialisten, bewegingstherapeuten etc. Dus volgens mij had onze grootse Cruijff hier beter moeten weten. Maarja. zo vaak is hij er ook weer niet bij Ajax aanwezig

16 februari 2012 om 11:42

knuppert: verander maar gauw in knuppel.

Cruijff is wel degelijk aanwezig, degene (de Kloek) die de procesbegeleiding zou doen is er meteen uitgezet door je helden Sturkenboom, Ten Have en Blind en dat een fysio weggaat als het technisch beleid veranderd lijkt me een mooi voorbeeld dat die fysio er om de verkeerde reden zit.

ik vind het heel raar om Cruijff te betichten van teveel weg zijn en dan zit hij dus in Barcelona, maar dat je het toch nodig vind om Cruijff even te wijzen om hoe het in Barcelona werkt..? Zit jij dan nog meer in Barcelona dan Cruijff ofzo? hoe moet ik dat zien?

Het zou kunnen de Verheijden-methode wat spierblessures betreft beter werkt, echter komt eerst het voetbal en dan de fysiotherapie. Dus Ajax gaat gewoon een prima vervanger aanstellen en dan komt het allemaal jofel.

16 februari 2012 om 11:48

Dat moet allemaal nog komen en dat gaat niet als Jonk iemand aanneemt en minuut erna Schurkenboom doodleuk weer ontstaan.

16 februari 2012 om 12:29

Knuppert

Geen zorgen. Cruijff brengt zichzelf door zijn compleet achterhaalde onzin ten val. Gewoon een kwestie van tijd. Wat nu zijn voorstanders zijn zullen over niet al te lange tijd zijn tegenstanders worden. Daar staat zijn egocentrische karakter borg voor. Maar neem het hem niet kwalijk, inderdaad weet hij niet meer beter.

16 februari 2012 om 12:50

Ajaxdude1234, je zegt het heel goed. Wie is Jonk dat hij mensen moet gaan aannemen? Wat heeft Jonk ooit gedaan, dat hij die positie mag krijgen. Is hij een voetbalexpert?

Zelfs bij Volendam kreeg hij al kritiek van supporters van Volendam voor zijn wanprestatie voor het technische gedeelte. Nu mag hij bij Ajax werken, omdat hij zo heerlijk de kont in kruipt van onze grote Cruijf.

Afcfokke, ik snap niets van je stuk. Je hoeft toch niet in Barca te zitten om hun methodiek te begrjipen.. Wat snap je er niet aan?

16 februari 2012 om 12:05

in de tekst staat dat de fysio genaamd micheal lindeman onder druk van de verlosser is vertrokken en dat er dus een verband is het het vertrekken van de fysio en de spierblessures.

Cruijff was alleen maar goed nieuws toch? Valt allemaal wel mee, wat dat betreft kan ik niet wachten totdat hij daadwerkelijk eens iets gaat doen.

16 februari 2012 om 11:30

Hij gaat niet zoveel doen. Hij zet de juiste mensen op juiste plek in de jeugdopleiding waardoor als het goed is betere jeugd doorstroomt naar het eerste elftal. Over een jaar of 5 kunnen we zien of de revolutie echt geholpen heeft.

16 februari 2012 om 19:31

En als het niet geholpen heeft, ligt het aan een ander. Ik word echt moe van die manl

Kosten blessures: 4 miljoen
Imagoschade: 5 miljoen
Amusementswaarde van deze hele soap: onbetaalbaar...
En dan is er nog niet eens gekeken naar de gevolgen op de langere termijn!
Ik vind het bizarre bedragen!

16 februari 2012 om 11:44

vooral bizar opgeteld. bovendien kan je ook vragen stellen bij de mensen die die contracten met afkoopsommen hebben opgesteld. Wat hoop ik dat Van der Aat nog valt...

Lekkere berekening dit. Een fictieve lagere shirtsponsoring en salarissen erbij optellen van geblesseerde spelers. Lekker journalistiek bezig daar.

Nou ik vind wel dat het allemaal in de schoenen van cruijff geschoven word..
de blessures... de aankoop van Sigthorsson... geleden imago schade, een bedrag van 5 miljoen minder waard worden shirt..

Voetbalzone.. waar gaat dit hele stuk over... Wat doen jullie voor journalistiek??????

16 februari 2012 om 11:15

Als jij een artikel selectief leest, interpreteer je de inhoud verkeerd. Niets in dit artikel wijst op de persoon Cruijff, maar op de "revolutie van Cruijff". De journalist laat het aan de lezer over hoe hij over de gegeven informatie denkt....

De revolutie heeft namelijk veel invloed op de hele organisatie.
- afkoopsommen: bestuurleden en medewerkers die weg moe(s)ten
- blessures: verandering van visie op medische en trainingstechnische zaken
- door alle negatieve media aandacht, veroorzaakt door beide kampen krijgt Ajax een slecht imago. Ajax stond altijd al als wespennest bekend, maar nu ook nog voor bestuurlijke chaos en onrust.

a. blessures wijten aan de bestuurlijke wanorde is idioot, niet 1 persoon is daarvoor verantwoordelijk, maar een team. Daarnaast is het volgens mij al langer zo dat nieuwe aanwinsten geblesseerd worden omdat ze aan het niveau moeten wennen.
b. waar is de berekening dat nieuwe mensen worden binnen gehaald. Een talent als eriksen is o.a. gekomen omdat hij met bergkamp en de boer werkt. Eriksen is meer dan 13 mln waard dus netto resultaat is positief.
Conclusie: onzin bericht en berekenings van een flapdrol krant.

16 februari 2012 om 12:06

nou de fysio is verantwoordlijk voor het tegengaan van blessures en die is onder druk vertrokken.

16 februari 2012 om 12:57

hoe belastend de trainingen zijn en de behandelingen ervan doet de fysio, maar staat een heel team omheen. Als 1 man weg valt schieten de blessures echt niet omhoog, echt onzin eerste klas.

16 februari 2012 om 13:17

het is wat in de tekst staat.

degene die is vertrokken stond waarschijnlijk aan het hoofd en hield alles dus bij.

maar niemand kan ontkennen dat er dit seizoen veel meer specifieke blessures dan vooraf gaande jaren

toeval of niet is dus de vraag.

Mooi dat stukje over dat Man U een echte vereniging is en Ajax zogenaamd niet. Rondom de eigenaren van Man U is ook altijd wel iets aan de hand. De echte clubmensen zijn degene die ervoor zorgen dat Man U zo goed is. Deze clubmensen zitten nu ook bij Ajax. Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ten Have en Co waren gebleven.

Dankzij Johan Cruijff won Ajax 3 europa cup I
Dankzij Johan Cruijff won Ajax tal van landskampioenschappen
Dankzij Johan Cruijff werd Ajax een gevestigde naam in het Europese voetbal
Dankzij Johan Cruijff kreeg Ajax een wereldwijde reputatie
Dankzij Johan Cruijff is het Nederlandse voetbal wereldwijd op de kaart gezet
--------------------------------------------------... Alles bij elkaar opgeteld kom ik toch positiever uit dan die 13 miljoen euro die nodig is om alle rioolratten en gespuis uit de Arena te weren.

Belachelijk actie weer om Johan in een negatief daglicht te zetten. Wat ben ik blij dat Johan Cruijff zich dit keer niet zo makkelijk laat tegenhouden als destijds met Marco van Basten. Anders hadden al dit soort dingen hem allang weggejaagd.

16 februari 2012 om 11:07

Dankzij van Gaal Europacups, kampioenschappen en transfers van Bergkamp, Jonk, Kluivert etc. En de opleiding met talenten van vd Vaart, Sneijder etc

16 februari 2012 om 12:49

@afca
Inderdaad. Wat een tendentieus stuk man. Raakt allemaal kant noch wal. Van die lekkere "waan van de dag-journalistiek".

Als Sigthorsson volgend seizoen weer fit is en er een stuk of 20 in schiet is hij opeens 15 miljoen waard. Zullen die riool-journalisten dat dan ook wijten aan Cruijff? Lijkt me niet.

Aegon heeft een contract tot 2015. Als Ajax weer kampioen wordt in de tussenliggende jaren en de financiele crisis is voorbij, zal een nieuwe sponsor dan 7 miljoen betalen? Vast niet.

Ik denk dat deze journalist zijn opleiding aan Windesheim heeft gevolgd.....

Blessures, de aankoop (en afschrijving) van sigthorsson, waardevermindering van het shirt komt allemaal door cruijff...

Hij zit in barcelona en iemand raakt geblessee: schuld van cruijff. Ajax verliest van utrecht: schuld van cruijff...

Wat een onzinbericht is dit zeg. Alleen de ontslagen kun je er aan wijten, maar hiervoor werden ook genoeg lui ontslagen bij ajax, dit komt niet puur door cruijff. Ook de waardedaling is te belachelijk om dit te wijten aan cruijff. Doordat die egoïsten ten koste van alles willen blijven zitten brengt ajax schade toe. Cruijff toont clubliefde, wat het bestuur niet is nauwelijks heeft.

Om iets neer te zetten zullen sommigen moeten vertrekken, en dit kost geld. Maar om meteen blessures aan cruijff te wijten is gewoon belachelijk. Wat een journalistiek is dit...

16 februari 2012 om 11:06

Dit bericht is puur om Cruijff zwart te maken.

16 februari 2012 om 11:06

Moet je nagaan hoeveel het heeft gekost om elk jaar trainers op straat te gooien voordat Johan Cruijff zich ermee bemoeide -,-.

Van Wouters tot Adriaanse en van Adriaanse tot Blind.

Bedenk even die miljoenen verliezen die er zijn geleden voordat Johan Cruijff enige invloed uitoefende op Ajax.

Gaan ze nu hiermee aankomen, reken maar dat dit weer uit het kamp van Uri Coronel komt.

16 februari 2012 om 11:09

De enige reden die ik kan verzinnen is dat Frank de Boer aan de kant van Cruijff staat en dat de blessures (en aankopen) op de één of andere manier zijn schuld zijn. Belachelijk, maar wel het meest voor de hand liggend. Wat een belabberd artikel.

En vergeet ik ook nog te noemen dat onder jol ajax waarschijnlijk geen kampioen zal worden. Dit plus de inkomsten uit de cl overtreffen de gemaakte kosten denk ik dus dit is een behoorlijk eenzijdig bericht met Eej journalistieke waarde van 0.

Prutsartikel.
Past dus prima bij de media-hysterie rondom Ajax.

Wat een onzinnige berekening, maar het blijft zo leuk negatieve artikelen over Ajax te maken. Of niet dan!?

Ik zit echt met stijgende verbazing te kijken naar wat een onzin hier aangehaald wordt zeg.
Hoe kun je in vredesnaam alle blessures toerekenen aan de fluwelen revolutie van Cruyff? Degene die dat verband legt is niet goed bij zijn hoofd.

Tevens is de waardedaling van het shirt helemaal niet aan de orde? Tot 2015 krijgen we gewoon die miljoenen van de sponsoren overgemaakt, dus op dit moment kost Ajax dat helemaal niks. Om toekomstige verliezen op deze manier in te schatten is simpelweg lachwekkend. Iedereen weet hoe opportunistisch het voetbal, en dus ook de 'waarde van het shirt' is. Een persoon met een beetje financieel verstand legt deze link, in een zo vroeg stadium in zo'n fluctuerende markt, niet.

Als je het het zo meet, dan moet je ook de Cl inkomsten meerekenen (aangezien Frank de Boer blijkbaar ook bij de revolutie hoort), en de extra shirt en merchandising opbrengsten (door de 3e ster) meenemen en zelfs de extra opbrengsten m.b.t. het kampioenschap moet je meerekenen.

Vrij kansloos en eenzijdig bericht. Toegevoegde journalistieke waarde van 0,0.

Wat een slecht stukje van de pers. Je kunt niet zomaar JC ales wat mis gaat in de schoenen schuiven. De oorzaken voor de matige resultaten van de laatste 8 jaar zitten een stuk dieper. Ik heb zelf het gevoel dat er teveel clubmensen met hart en ziel bezig zijn met hun eigen kleine stukje van de organisatie, maar ontbreekt het aan een goed doordacht beleid voor de lange termijn en voor alle aspecten van de club. Wat dat betreft zie ik duidelijke overeenkomsten met Feyenoord een paar jaar terug.

waardeloos sommetje van deze pulpkrant, maar let op dit is nog maar het begin van het financiele debacle. Tenzij de lijn cruijff voor een faillisement gaat.

Hoe kun je als groot dagblad/krant in godsnaam zo'n onzinnig artikel naar buiten brengen. Van alle anti-cruijff artikelen die ik tot noch toe heb gelezen dit jaar (en dat waren er al aardig wat) is dit toch wel de slechtste. Mensen hierboven halen het ook al aan, die zogenaamde waardevermindering van Ajax, een miljoen afschrijven op Sigthorsson, hoezo zijn zulke dingen de schuld van Cruijff?

Die gedwongen ontslagen waren een noodzakelijk kwaad en het was te verwachten dat zoiets wat geld zou kosten maar kom op zeg, wat denk je dat er gebeurd was als we nog een paar jaar zo door hadden gekloot? Dat had ons nog vele malen meer gekost.

Ik word werkelijk zo schijtziek van die tendentieuze berichtgeving van het AD, laat ze zich bezig houden met F'noord, Excelsior en Sparta, ze begrijpen werkelijk geen ene hol van hoe het zit bij Ajax. Daarnaast zijn ze slechte verliezers, het spel is uit voor Ten Have c.s., wanneer dringt het tot de botte hersens door ?

Allereerst heeft het vertrek van Jol c.s. niets te maken met de revolutie, maar alles met de slechte resultaten. Daarnaast was VD Boog verantwoordelijk voor die afkoopsom, dus hoe kun je dit Cruijff aanrekenen ?

Maar goed, als je al het vertrek van Jol aan Cruijff wil toeschrijven dan spreekt dat financieel alleen maar in het voordeel van Cruijff want Ajax is onder De Boer kampioen geworden en dat levert 20 mio CL inkomsten op.

Dan die opmerking over de afschrijving van Sigthorsson. Er wordt altijd op contracten afgeschreven, of de speler nu geblesseerd is of niet. Als Sigthorsson fit is hebben we een hele goede spits aan hem die voor weinig geld is gehaald.

Bovendien vind ik het erg goedkoop om alle blessures toe te schrijven aan het vertrek van 1 persoon.

Inderdaad is het Ajax shirt minder waard geworden, maar is Cruijff daarvoor verantwoordelijk die met de beste intenties dit avontuur is aangegaan of Ten Have c.s. ? De laatste, en dat is ook juridisch komen vast te staan.

Dan dat verhaal over die contracten. Als Cruijff er niet was geweest hadden er andere mensen gezeten die ook hadden moeten worden betaald, dus wat is dat nu voor schade ?

Wat een kulverhaal.

16 februari 2012 om 11:46

AD?

16 februari 2012 om 11:54

@ajax1975, ja, de oorspronkelijke bron is het AD, ga maar naar hun site.

16 februari 2012 om 12:24

Maak je niet druk man.... dit is zo'n onzin artikel dat er geen mens is die dit serieus (kan) nemen.
Wat een aanfluiting.

Ik had echt niets te doen en heb het stuk maar eens rustig gelezen in de trein. Degene die dat geschreven heeft mogen ze nooit meer laten schrijven. Wat een waardeloze onzin staat er allemaal in. Kosten van vliegtickets ed horen nou eenmaal bij voetbal. Tijdelijke waardevermindering van het shirt, niet erbij verteld dat de waarde nu aanzienlijk zal stijgen nu Cruijff er is. De revolutie de schuld geven van het trage herstel van die spits. Goede jeugdtrainers kosten nou eenmaal meer geld. Wat een flutbericht in een waardeloze krant. Volgende keer moeten ze mij geld geven om de krant te lezen.

Ach, als ik een fikse tumor zou hebben, zou het me verschrikkelijk veel pijn en moeite kosten om me hier doorheen te vechten. Al die pijn moet ik me dan maar voor lief nemen om weer gezond te worden. Hetzelfde geld bij ajax, alleen is Ajax de patiënt, Cruijf de dokter, de pijn het geld en de bobo's die ajax kapot maken en er alleen zitten voor hun eigen bestuurlijke carrière de tumor

wat een raargeschreven verhaal cruijff wilt de club helpen, de club 73 % van de aandelen is het niet eens met de beslissingen van de rvc en wilt dat ze vertrekken en die blijven zitten dan moet de club een zaak aanspannen tegen de beslissing van de rvc met de bijhorende advocatenkosten. Dat verhaal voer blessures is ook grote onzin want boilesen is geblesseerd van Az gekomen. Het is ook nog niet vastgesteld dat Aegon het contract niet wil openbreken/verlengen als ze dat niet doen komt Aegon toch ook in discrediet.

Ze vergeten te vermelden dat de crisis in Griekenland ook de schuld van Cruijff is. Kost nog veel meer geld ...

Wat is dit nu weer voor scheve berekening, de blessures komen door de revolutie? De blessures komen omdat de medische staf al jaren laat zien incompetent te zijn, Boilesen er vier maanden uit met een spierblessure, dat is belachelijk en niet aan Cruyff te wijten. Hoezo worden de ontslagen van Martin Jol en Cock Jol meegerekend, daar had Cruyff niks mee te maken, Cruyff had enkel indirect met de opvolging te maken, maar Jol&jol waren sowieso ontslagen als, misschien een week twee later, maar dat doet er niet toe.

Die advocatenkosten waren ook niet nodig geweest als er gewoon een goede RVC zonder leugenaars was aangesteld, net als de vliegkosten en nog een heleboel onzin.

Het enige wat zou kunnen kloppen is dat van Aegon, alhoewel het gewoon een feit is dat de afgelopen 7 tot 10 jaar er ook bar weinig met dat geld bereikt werd, dan kan Ajax beter een nieuwe weg inslaan, en dat hebben ze gedaan.

Dit wel het toppunt van een "onzin bericht'' ..
Mensen maak je niet druk om wat hier staat... Dat we nog reageren op dit bericht.....dan zijn wij toch gek!

Wat de Pers van dit bedrag vergeet af te trekken is het bedrag dat Ajax de afgelopen jaren gemiddeld in een jaar heeft uitgegeven. Dan pas kan je zien welke Extra kosten deze fluwelen revolutie heeft gekost. De krant wil alleen maar scoren met zo'n stukje, het is echter niets meer dan lucht.

Steven ten Have kostte ons bijna de kop!! Dat is onbetaalbaar

uiteindelijk levert het (hoop ik en ga ik ook vanuit) veel meer op dan die 13 miljoen

Welke idioot heeft dit geschreven? maatjes van ten have zeker? dit is echt 80% onzin. Ik neem aan dat degene die dit schreef dik betaald is om cruijff zwart te maken, anders moet hij echt terug naar school om een vak te leren.

Eigenlijk moet er staan:
Het dwarszitten van enkele (voormalig) Ajaxmedewerkers kost Ajax al x.
Wie gaat er nou voor Ajax een advocaat inhuren van 600 euro per uur, dat is toch belachelijk?
Heeft niets met ''in het belang van Ajax'' te maken, dit is gewoon Ajax geld afhandig maken en de buit verdelen met maffiavriendjes die zich advocaat mogen noemen (maar dat laatste zal nooit bekend worden).
Toen Johan voor de eerste keer bezig was om Ajax naar de Europese top te werken zal hij omgerekend zo'n 500 euro per maand gekregen hebben.
Meneer Wakkie of hoe die ook heet verdient meer euro per uur met Ajacieden tegenwerken.
Tja dan wordt het toch wel erg moeilijk gemaakt voor Johan.

Toch wens ik Johan alle succes en sterkte die hij nodig heeft.

*edit: Rik vd Boog zijn contract liep gewoon af, het enige dat je kunt zeggen is dat zijn aanwezigheid de laatste paar maanden niets meer toevoegde.
Net als bij enkelen anderen trouwens.
Overigens hebben een aantal medewerkers gezegt geen zak geld mee te nemen bij ontslag. Toeval of niet, geen van deze medewerkers was tegen Cruijff.

Elke revolutie kost (tegenwoordig) spreekwoordelijke levens, en geld. 13 miljoen vind ik nog meevallen voor alles wat er gebeurd is. Uit eindelijk moet deze revolutie zijn vruchten gaan afwerpen en dat betaald zich dan weer uit in winst voor Ajax. Niks dus om je zorgen over te maken Ajax wordt bij deze alleen maar wakker geschud en gelukkig is Ajax financieel 1 van de gezondste clubs dus Ajax heeft genoeg buffer om zich dit te veroorloven.

Kan iemand mij uitleggen wat er zo 'fluweel' is aan deze revolutie? De Arabische lente is nog gemoedelijker....

Als Ajax Manchester uitschakelt (minieme kans natuurlijk) stijgt het imago weer. Wat een flauwekul redenen. Wel erg opportuun allemaal!
Ook nog blessures erbij rekenen. Nauwelijks/nietszeggend onderzoek.

Dit loopt alle spuitgaten uit zoals Dagblad De Pers haar berekingen maakt.

Ben van mening dat alleen de afkoopsommen van personen binnen Ajax die daar blijkbaar niet de taken conform het Cruyff model wensten te vervullen of anderszins niet voldeden als kosten kunnen worden aangemerkt.

Dat Aegon haar contract niet verlengen zal, valt nog te bezien. Als Ajax de komende 2 jaar weer flink gaat presteren, mogelijk weer kampioen wordt, haar je niemand nog over deze crises.
Ja, in bewoordingen dat het zo nodig was dat het nu echt eens goed plaatsvond...... en zo....

De blessures wijten aan de fluwelen revolutie slaat echt nergens op.
De blessures zijn zeer divers van aard, al helemaal die van Sigthorsson (voet) en Boerrigter (wervelkolom) en in het begin van het seizoen is er bewust zorgvuldig mee omgegaan.
Die van Boerrigter werd maar niet duidelijk, pas na 3 maanden constateerde iemand een vermoeidheidsbreuk in een tussenwervel van de onderrug.....

Weer een gevalletje sensatie (verkoop) maken, maar als je dat doet, maak dan niet meteen iedereen weer aan het lachen.....

Als fysiotherapeut Lindeman in dienst was gebleven, was Ajax de enige club uit de geschiedenis van het betaalde voetbal, waarvan geen enkele speler een spierblessure opliep gedurende het seizoen.

Het domme aan zowat elke Ajax support is toch echt dat ze denken dat onder Johan Cruijff ineens talenten uit de grond naar boven komen en de financiele problemen allemaal weg zijn. Helaas zal dit niet het geval zijn, er zal zo goed als niks veranderen op het veld. En ja ik weet dat ze de jeugdopleiding helemaal willen veranderen maar de resultaten ervan zullen ook niet ineens wereldschokkend verbeteren.

En bij deze post te gaan roepen dat onder het vorige bestuur meer was weggegooid noem ik ronduit achterlijk

16 februari 2012 om 14:04

Tilburg99

Prima geschreven jij weet waar het overgaat. Overigens staan zeker niet alle Ajax supporters achter het raaskallende Orakel uit Barcelona hoor. Verre van dat!.

16 februari 2012 om 14:13

Je hebt totaal geen idee waar je over praat Tilburg. De totale organisatie gaat op de schop. Van de top naar beneden. Op elk vlak valt ontzettend veel winst te behalen: (jeugd)scouting, jeugdopleiding, medische staf, commercie.

Maar blijf vooral lekker cynisch. Ideale manier om nooit iets van betekenis te presteren.

Is die berekening gemaakt door een kleuter? Schandalig dat Voetbalzone dit durft te plaatsen.

Volgens mij vergeten ze ook nog de miljoenen te noemen die voor die fluwele revolutie erdoor heen gejaagt waren. Daarnaast is het wel heel simpel om te zeggen die blessures komen omdat de fysio er niet meer is. Dan moet je ook gaan roepen de Boer heeft juist geld verdient (de visie van Cruijff) door kampioen te worden en CL te halen.

Nee sorry krant is weer zo'n typisch geval van tegen Cruijff en laten alleen maar het negatieve zien.
Volgens mij kan je zo'n zelfde sommetje maken wanneer Cruijff wel had verloren en Ten Have gewonnen had.

wat een onzin zeg
alleen maar dingen die tegen cruijff zijn laten ze zien.
zie die vliegtickets bijvoorbeeld
tegenwoordig kun je voor nog geen 200 euro een retour bacelona krijgen
en aegon betaald nog gewoon die 5 miljoen meer dus waar slaat dit op

Complete nonsens wat er weer geschreven word over het perfecte ajax lollllllllllllllllll. Wanneer steken ze hun hand nu eens in eigen boezem en geven ze zichzelf een keer de schuld van het hele media spektakel. Het blijven kinderen. Zullen zien wat ze presteren tegen Machester United zal wel weer bedroevend zijn, zal cruijff ook wel weer de schuld van krijgen. Wat een sensatie dat Ajax. Je blijft gieren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren