Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gekkenhuis Madrid

Laatste update:

Het is 23 januari 2012, een grauwe ochtend in Madrid. Alle spelers van Real Madrid worden een voor een geleidelijk wakker. Iedereen voert zijn eigen ochtendritueel uit en vertrekt richting Estadio Alfredo Di Stéfano. Daar speelt het zich allemaal af, daar gebeuren grote dingen. José Mourinho verzint hoe hij het best mensen in hun oog kan prikken, Pepe probeert een pop in tweeën te breken doormiddel van tackles en Angel Di Maria oefent nog even op schwalbes. Als Mourinho vindt dat het tijd is, worden de spelers bij elkaar geroepen. De training van Real Madrid begint.

Over enkele dagen is er een nieuwe Clásico, dus is er speciale training nodig. “Jongens, uitgezonderd Nuri Sahin en Kaka natuurlijk, we gaan vandaag specifiek oefenen op verdedigen”, klinkt er uit de mond van Mourinho. “Jullie zullen iedereen neer moeten trappen woensdag, en niet in de buurt van de zestien komen van Barcelona, tenzij het uit een counter is." 'Mag op handen staan wel, Mou?', vraagt niemand anders dan Pepe. “Alleen in de catacombe, anders moeten we je echt op vakantie sturen. Jullie taak is trappen, mijn taak is om ‘wet willies’ te geven, just as simple as that.” Sommigen zijn het hier niet mee eens, waaronder Xabi Alonso. Hij vraagt een gesprek aan met Mourinho, maar dat wordt geweigerd. Xabi Alonso is immers geen Portugees, dus mag hij niet een gesprek onder vier ogen hebben met Mourinho.

Tijdens de training, die vooral bestaat uit tackelen en rennen, wordt Hamit Altintop naar de zijlijn geroepen. Mourinho wilt dat hij op een positie gaat spelen waar hij nog nooit heeft gespeeld: keeper. Mourinho zegt dat hij voor de breedte is gehaald, dus op veel posities kan spelen. “Niemand verwacht dit, dus dat werkt in ons voordeel. Afgelopen woensdag pakte het ook goed uit toen ik je rechtsback zette, dus dit kan niet misgaan!" Altintop knikt nederig en weet wat hem te doen staat: keeperhandschoenen kopen en vervolgens gaat hij hard in de leer bij Iker Casillas om goed te leren keepen.

Nu gaan we even van het grote, majestueuze Madrid over naar het kleine, luttele Wezep waar ik mijn bedenkingen verkondig in een vorm van een CE. Soms vraag ik me af hoe het er echt aangaat in Madrid. Of Mourinho echt van tevoren plant Tito Vilanova in het oog te prikken. Het is toch allemaal idioot wat daar gedaan is. Ze zijn koninklijk, echter is die reputatie nu compleet verpest. Menig mens ziet Real Madrid nu als een club die antivoetbal speelt en op de counter speelt. Dat is de reputatie van Real Madrid op dit moment. Er zijn natuurlijk ook mensen die ook nog nuchter kunnen nadenken. Alleen kan niet iedereen dat. Velen zijn er die alleen Clásico`s kijken en verder misschien drie of vier keer een andere wedstrijd. Die zien een ploeg die verdedigt, op de counter speelt en op alles onderuit schoffelt wat beweegt en ademt. Dit is echter alleen zo in een paar wedstrijden per seizoen, en specifiek tegen Barcelona.

Dat allemaal is volgens mij te danken aan één man: José Mourinho. Hij is degene die Pepe zo op weet te fokken. Onder Manuel Pelligrini was het ook een houthakkertje, maar in vele mindere maten, dat was een enkele keer. Mourinho heeft hem helemaal gek gemaakt. Ik kan het niet bevatten hoe hij het geeft gedaan. Het kan niet zo zijn dat hij uit het niets een beest wordt. Het is al helemaal raar dat het tien keer zo erg is tegen Barcelona. Tegen andere teams is Pepe een volleerde houthakker die benen als hout ziet, daarentegen Barcelona is hij een volleerd acteur en moordenaar. Het zal heus niet alleen Mourinho zijn schuld zijn. Pepe is altijd wel een beetje een houthakker geweest, maar dit is abnormaal. Die man moeten ze echt op vakantie sturen en alle contacten met de buitenwereld verbieden.

Mourinho doet het goed bij Real Madrid, dat staat voorop, alleen hij is zo`n grote idioot. Real Madrid is favoriet voor de titel dit jaar, hij heeft vorig jaar de Copa Del Rey gewonnen ten koste van Barcelona, haalde de halve finale van de Champions League en is nu nog in voor deze prijs. ‘De resultaten tellen’ kun je stellen. Alleen dit is geen normaal team, dit is Real Madrid; het grootste team uit de geschiedenis van het voetbal. Daar telt meer dan alleen het resultaat. Ik vind het onacceptabel dat je met Real verdedigend speelt tegen Barcelona nota bene. Helaas is het Mourinho zijn laatste redmiddel, winnen van Barcelona is niet onmogelijk. Echter is het een unicum als daadwerkelijk wint van Barcelona. Als je aanvallend speelt riskeer je een grote nederlaag, dat zal de komende jaren zo blijven, alleen doe het dan niet 90 minuten lang. Kijk het eerst even aan, en breng dan een extra verdediger in als het een grote uitslag dreigt te worden. In de Supercopa speelde Real Madrid ook niet zo verdedigend als nu, en toen waren ze zelfs de betere over twee wedstrijden. Zo zie je maar.

Terug naar Madrid waar de training op zijn einde loopt. Mourinho geeft de laatste aanwijzingen en verdwijnt richting de stad om daar zijn dagelijkse schrijfcursus te nemen, zijn briefjes moeten tenslotte leesbaar blijven, om vervolgens naar de vinger mixed martial arts dojo te gaan om zijn vingerprik techniek te verbeteren. Cristiano Ronaldo duikt ook nog even het krachthonk in met Kim Kardashian, en Pepe en Di Maria eindigen zoals ze begonnen. Over een paar dagen is er weer een wedstrijd tegen Barcelona. Joost mag het weten wat er daar allemaal in gaat gebeuren. Er is echter maar één grote vraag voor mij: “zal Pepe spelen”? Zal Mourinho het aandurven om Pepe minuten te laten maken? Dat zal toch wel het absolute toppunt zijn. Toch kijk ik uit naar die glorieuze wedstrijd, ondanks de negatieve verwachtingen voor een ‘Madridista’. El Clásico is iets speciaals. Daar moet je geen antivoetbal in spelen, maar mooi, attractief en aanvallend voetbal. Niet dat verdedigende gedoe!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 januari 2012 om 16:52

Geweldig grappig

24 januari 2012 om 13:05

Goede column heel grappig

Mijn vierde CE alweer.

Alvast bedankt voor alle feedback, dat is natuurlijk altijd welkom!

23 januari 2012 om 15:56

Gedurfde CE voor een Madridista...
Geweldig geschreven ;

23 januari 2012 om 22:27

Eens, mooi geschreven, en ik kan me er grotendeels wel in vinden. Het is zonde dat de reputatie van een clubs als Real bijna te grabbel wordt gegooid momenteel. Dat verdient Real niet.

Complimenten voor je schrijfstijl, boeiende en grappige inleiding, goede lengte van de alinea's, zinnen etc. Ben benieuwd naar je volgende CE, ga je vorige ook nog even bekijken, ben wel nieuwsgierig geworden.

23 januari 2012 om 23:54

Lees die over Ronaldo ;

24 januari 2012 om 00:16

Zojuist gedaan, qua opbouw, schrijfstijl, etc. te vergelijken met deze (goed dus). Alleen trekt 'gekkenhuis Madrid' mij wat meer dan die van Ronaldo.

In elk geval, Magicfeet_7, blijf zo doorgaan! Nog geen 16 jaar, en nu schrijf je al op zo'n manier.

Nog 1 dingetje om te zeuren dan, lees je CE goed na voor je hem opstuurt, er zitten nog steeds een paar kleine taalfoutjes in (maar al wel een stuk beter als je vorige Ce's). Mede omdat het verder goed is geschreven komt het een beetje slordig over als er dan een schrijffoutje in zit.

23 januari 2012 om 22:45

Geweldig stuk, het is grappig en het is ook precies de waarheid. Als Mourinho nou eens naar zijn supporters zou luisteren...

Wat voor mij de enige oplossing is tegen barcelona is in het begin totaal op de aanval. Want dan is barca nog niet in hun spel. In de eerste 30 min moet je proberen 2-0 te maken. 1-0 is niet genoeg. Want dan komen ze over het algemeen terug met winst. (1-3, 1-2) Als je 2-0 staat, kan je wat terughoudender spelen. Maar niet zolang dat nog niet zo is.

Leuk en geestig stuk, en dat voor een Real Madrid supporter. Je hebt gelijk er moet daar nodig wat veranderen aan een paar mensen. Van mij krijg je 5 sterren.

leuk stuk, je verhalende manier van vertellen vermaakte mij echt.
het klopt allemaal wat erin staat, grote clubs zijn nu al te lang bang voor barcelona en proberen zogenaamd een oplossing te vinden.
ik zeg speel gewoon je eigen spel en als je dan niet wint verbeter je spel totdat je wel wint.
je krijgt van mij 5 sterren.

Heerlijk , ironie , zelfspot en volkomen over de top gaan dit is genieten.
Dan komt de vijfde alinea de toon is veranderd en ineens is Mourinho het kwade genius het brein van al het slechte. Houdt me ten goede ook ik vind de man niet sporen, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden dus ook Pepe.
Jammer dit, ik zou hier als ik jou geweest was ingegaan zijn op een vorm van collectieve frustratie van Real omdat men tegen Barcelona op welke manier dan ook bekampt , iedere keer weer de boot ingaat.
Gelukkig sluit je weer af zoals je begonnen bent , kortom een Ce zoals ik ze graag lees , orgineel een goede opbouw en toch een serieuze ondertoon en dan maakt het niet uit dat ik je mening niet volledig deel, mijn complimenten.

Edit schrijffoutje hersteld.

Heerlijk stukje. Gewoon de tekst zelf is heerlijk om te lezen maar de boodschap erachter klopt ook nog is, Real gedraagt zich inderdaad naar hun status. Erg jammer, dan zou je pas mooie Clasico's krijgen.

Mensen die het lezen gaan nu waarschijnlijk weer een Barça - Real discussie opzetten over van alles en nog wat, maar puur de boodschap maakt dit al een goed stuk.

Dit vind ik nou zo goedkoop scoren, natuurlijk, de filosofie van Mourinho is meer doelpunten maken dan de andere partij, maar je hebt het hier wel over wellicht het beste voetbalteam aller tijden. Je doet alsof Mourinho een idioot is, maar hij probeert steeds weer nieuwe dingen. Daarnaast vind ik je kritiek op Altintop onterecht, die een prima Classico heeft gespeeld, alleen liep hij te veel met de bal, waardoor er balverlies ontstond.

Ik denk trouwens dat Pepe gewoon de schwalbes van Barcelona over nam, naar de grond gaan om niets, ik heb het vaak genoeg gezien hoor.

23 januari 2012 om 15:06

Dus? Wat boeit het dat het, het beste voetbalteam aller tijden is? Je gaat als Real Madrid toch niet zo verdedigend spelen, in eigen huis nog wel. Met 8 man verdedigen... En dat moet het op 1 na beste team van het moment zijn. Real stond bekend om het aanvallende voetbal en dat moeten ze altijd proberen te spelen. Alsof de verdedigende taktiek werkt? Nee, het werkt niet. Real moet aanvallen en als ze verliezen, hebben ze tenminste aangevallen.

Altintop prima Clasico? Ik vind het allemaal wel meevallen. Iniesta heeft hem vaak genoeg voorbij gespeelt en Altintop heeft genoeg ballen zomaar terug aan Barcelona gegeven.

Pepe de schwalbes overnemen van Barcelona is gewoon een smoes, niks anders.

23 januari 2012 om 15:24

Wat het boeit? Alles!!! Denk eens na man, wat moeten we dan doen? Met je "8 man achter de bal" moeten ze allemaal voorin blijven hangen zeker en toekijken hoe Barcelona met 5-0 wint? Ben je serieus zo dom?

Altintop heeft goed gespeeld daar blijf ik bij, hij had alleen een paar keer balverlies omdat hij te veel wilde lopen. Hij liet Iniesta nog vallen met zijn schijnbeweging en gaf toen een prima voorzet waarna Benz hem op de paal kopte. Daarnaast is Iniesta niet vaak langs hem gekomen.

En hoezo een smoes? Ik kan me filmpjes herinneren dat Pedro tegen Arbeloa aanrent en naar zijn gezicht greep, dat Busquets uit het niets op de grond viel en naar zijn gezicht greep en jawel, ook Macherano kreeg een hand op zijn schouder en greep naar de gapende wond in zijn gezicht. En het is gewoon waar als je het niet gelooft stuur ik je wel een filmpje.
Elke keer dat ze dat deden naaiden ze lekker een kaart aan bij een speler van Madrid, dus wat dacht Pepe? Dat kan ik ook.

23 januari 2012 om 15:34

Ik zeg niet dat jullie met z'n allen voorin moeten lopen. Maar wat aanvallender mag toch wel? Zeker als je Real Madrid bent en je speelt thuis! Dit beschadigd alleen maar jullie status. Zo verdedigend hoeft nou echt niet, want Real kan goed aanvallend spelen.

Altintop had 1 goede actie en dat was het. Heeft een paar keer Iniesta gestopt, maar Iniesta kwam ook erg vaak langs hem.

Tuurlijk is dat een smoes. Waarom zou je als Pepe, een speler van Real, de schwalbes van Barcelona overnemen? De hele tijd zeuren om die schwalbes en het dan zelf doen. Onzin.

23 januari 2012 om 16:52

Hmmm, wellicht het beste voetbalteam aller tijden?
Maar je verdedigd wel de keuze van Mourinho om met 8 man te verdedigen omdat ze anders met 5-0 afgaan tegen Barcelona?
Beetje tegenstrijdig.

Over het schwalbe verhaal dat is natuurlijk onzin. Kinderen nemen dat soort dingen over, voetballers niet (alhoewel Pepe geestelijk misschien nog redelijk dicht bij kinderen zit). Waarom doen Xabi, Ramos en Benzema het dan niet?

23 januari 2012 om 17:29

Tuurlijk zou ik dat graag zien, maar dan word je gewoon weggespeeld en ook jij weet dat.

Niets onzin, de schwalbes van jouw club blijven onbestraft en dat frustreerd hem, kaarten worden aangenaaid zoals ik hierboven al zei, dan doet hij het gewoon terug, simple as that.

@mixp
Waar heb je het over? Ik bedoelde Barcelona vriend. En ja, waarom doet Messi het niet? Tja de een doet het wel de ander niet, kan je dat begrijpen?

23 januari 2012 om 18:35

Nou, weggespeelt weet ik niet hoor. Dat was vorig seizoen zo en Real is nu velen malen beter geworden, maar Barcelona ook. Alleen heeft Real grotere stappen gemaakt.

Dast van de schwalbes vind ik nog steeds onzin. Je gaat toch geen schwalbes nadoen als je het zelf niks vind? Alhoewel, Pepe is wel zo gek .

23 januari 2012 om 23:16

Hij ziet dat Barcelona spelers schwalbes maken en ziet vervolgens de kaarten voor de Madrid spelers, het zijn dezelfde situaties hoor. Hij denkt, dan naai ik ook kaarten aan.

Heerlijk, de zelfspot in dit artikel, daar hou ik van. Daarbij is je verhaal erg prettig om door te lezen en zit er ook een duidelijke inhoud in, verhuld in de zelfspot/ironie dus. Ik kan me verder eigenlijk ook in alles wat je zegt vinden, dus 5 sterren van mij.

Leuk stuk met een prachtige aanloop. Vooral het stuk over Altintop was grappig. Ik vind echter wel dat je te ver gaat in je kritiek op Mourinho. Alleen in de Classico's echter ik me groen en geel aan Real Madrid maar in vrijwel alle andere wedstrijden is het een groot feest om ze te zien voetballen met het ene doelpunt na het andere. Daarom ben ik, ondanks de belachelijk laffe tactieken, toch tevreden met Mourinho.

Ook Pepe wil ik hier enigzins in bescherming nemen. In de laatste Classico heeft hij zich schandalig gedragen maar in andere wedstrijden doet hij 'normaal' en is hij een uitstekende mandekker (op dit moment veel beter dan Varane bijvoorbeeld).

Omdat ik het een leuk stuk vond en jouw mening op een mooie manier naar buiten komt geef ik 5 sterren maar ik ben het dus niet met alles eens. Maar ga zo door!

Schrijftechnisch is dit een prima stuk. Leest prima weg.

Echter is het probleem niet hoe je het verteld maar je verteld wat mij stoort. Net als Benzema09 heb ook ik het idee dat je ten koste van je eigen club wat credits probeert te verdienen. Wat zou jou het bijvoorbeeld kunnen schelen wat mensen hier in Nederland over Real denken, en dan vooral degene die alleen maar de potjes tegen Barca kijken? Daarbij hebben veel Nederlandse presentatoren/commentatoren meer met Barca door de Nederlandse inbreng in het verleden en kunnen zij het niet laten dat te projecteren op de comsumeren aardappels die op de bank zitten te kijken. Laat toch gaan, jij weet toch wel beter.
Ook dat je het gerucht uit de media klakkeloos overneemt en dus ook voed dat er een breuk schijnt te zijn in de selectie tussen Spaanse en Portugeze spelers vind ik kwalijk. Verder is Di Maria altijd al iemand geweest die eigenlijk bij windkracht 4 of meer niet naar buiten mag, daar kan Mourinho niets aan doen. Bovendien heeft zo'n beetje elk team in Spanje meerdere duikelaars en kaartvragende mannetjes in haar team.

Begrijp mij niet verkeerd ook ik hoop dat Real tegen Barca voortaan de verdedigende taktiek links laat liggen en probeert 5 keer te scoren ipv focust op geen tegengoal. En ook ik vind het jammer dat Mourinho de club geïnfiltreerd heeft en de TD weg gebonjourd heeft. Maar was een CE met deze inhoud en deze stijl nou echt het beste protest wat je kon bedenken? Waarschijnlijk niet, waarschijnlijk is je doelgroep dezelfde groep mensen die toch al een verdraaid beeld van Real heeft en die vertel je gewoon wat ze willen horen. Jammer

24 januari 2012 om 02:11

Waar blijft het groene randje voor Chuchu?

@magicfeet7

Je bent vergeten te vermelden dat Ronaldo nog voor de training z'n nagels lakt en een manicure krijgt van z'n ingehuurde specialiste! En Marcelo natuurlijk die z'n grappen doorstudeert en z'n haren ontkroest !

Even zonder gekheid, ik vind het grappig om deze CE te lezen maar zoals Chuchu zei, het lijkt net alsof je tenkoste van je eigen club punten wilt scoren wat ik best jammer vind.


25 januari 2012 om 12:40

@chuchu Amen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jij begrijpt het tenminste. Zonde dat sommige mensen punten scoren tenkoste van je eigen club..
Het hele jaar speelt Real Madrid gewoon koninklijk . en ja tegen Barca is het altijd maar puzzelen.
Ik zie graag alleen maar aanvallend voetbal maar soms heb je gewoon wat aanpassingen nodig.

Pepe jah idd heeft een aantal jaar geleden zich totaal laten gaan is er ook voor gestraft .
Vorige wedstrijd ok hij had het niet moeten doen op zijn handen staan ( keur ik zeker af )
maar om nou te zeggen dat die jongen slecht is en had moeten verbannen van de velden ??? Nee

Misschien nigel de jong die breek werkelijk benen!! maar pepe niet ..

Iedereen wilt een pepe in zijn team en een nigel ... waarom ?? je heb ze egwoon nodig..
zo heb je ze overal en in elk team zitten ....

Zelfs zidane kon zich niet in houden op een wk finale .. is gewoon menselijk gebeurd iedreeen op een zeker punt.

25 januari 2012 om 16:09

Maar bij Pepe is het om de 3 weken, en bij de Clasico's is het op z'n ergst.

Laat ik gewoon eens duidelijk zijn.

Wat is er in godsnaam verkeerd aan om kritiek te hebben op je eigen club? Het is onmogelijk dat je het overal mee eens bent wat er binnen je club gebeurd. Dat mag toch gewoon? Ik vind de speelwijze in Clasico's onacceptabel, en dat mag ik vinden. Ik wil geen laf Real in de grootste wedstrijd van het seizoen. Ik wil een échte koninklijke club zien. Niet een die te laf is om haar normale spelletje te spelen.

Omdat het over real madrid gaat natuurlijk 5 sterren jongen.

25 januari 2012 om 12:42

en omdat het over ajax zou gaan 1 ster ... waardeloos mensen

25 januari 2012 om 14:38

nou bij ajax ook 5 sterren hoor

25 januari 2012 om 14:58

Nog maar eens een keer.

Een Ce be-oordeel je op diverse onderdelen:
-stijl
-schrijfvaardigheid/grammatica
-argumentatie
-eigen mening
-inhoud

Als alleen het onderwerp er voor verantwoordelijk is dan zou je kunnen overwegen niet te stemmen.
De schrijver van een Ce heeft er tijd en moeite ingestoken , dan verdient hij op zijn minst een beargumenteerde beoordeling op boven genoemde punten.

Erg goed en duidelijk verhaal. Er zit veel humor in en dat kan ik zeker waarderen. Ik ben het ook helemaal met je eens, zo'n kijk heb ik er ook op. Eigenlijk is er niet zoveel op aan te merken...

Goed en duidelijk verhaal , leest ook heel lekker en heb af en toe hardop zitten lachen. Ik begrijp je punt ook helemaal wat je hier wilt maken. Ga zo door!

Duidelijk verhaal en heel erg goed te lezen.

Maar, er is een maar, zoals eerder is gezegd, je doet alsof Mourinho een idioot is en hij niet weet waar hij mee bezig is en het verhaal is een beetje provocerend richting Portugezen vind ik.
Ik voel me wel aangesproken, ook heb je het gebaseerd op geruchten en verhalen die nog niet naar buiten zijn gekomen als de waarheid en dat vind ik jammer aan het stuk.

Kritiek leveren is niet erg en iedereen mag zeggen/vinden wat hij/zij wilt maar hier wordt Real Madrid wel onderuit gehaald.

Ik snap dat het een beetje grappig is bedoeld maar zo vat ik het niet op.

Natuurlijk wil ik ook dat Real lekker aanvallend speelt en eventueel Barcelona helemaal zoek speelt maar de waarheid is, als men dit doet dan kunnen we een grote nederlaag gaan verwachten, het systeem van de Supercopa was het beste maar ik weet niet of Real dat nu op dezelfde manier zou uitvoeren.

Jammer dat je zo diep meegaat met de media.

23 januari 2012 om 15:48

Ik snap iets niet. Je zegt dat je weet wel dat de stukjes die ik parodieer geruchten zijn, maar je wilt het niet weten?

En dit is totaal niet provocerend richting Portugezen. Ik ken geen enkele Portugees en ken er ook geen enkel vooroordeel over. Ik weet alleen dat er geruchten zijn over dat Mourinho de Portugezen voortrekt. Het punt wat ik wil maken heeft niets te maken met de geruchten. Het heeft ermee te maken dat ik de speelstijl in de Clasico's hekel. En hoe Mourinho Pepe heeft weten op te fokken.

23 januari 2012 om 15:57

Daar heb ik het dus over, geruchten.
Het is duidelijk dat je ze gebruikt voor de humor maar het lijkt me overbodig als ik dan kijk naar de andere Ce's die je schreef.

Ik snap iets niet.
"ik snap iets niet. Je zegt dat je weet wel dat de stukjes die ik parodieer geruchten zijn, maar je wilt het niet weten?"

Wat bedoel je daar precies mee?

23 januari 2012 om 16:04

Ik heb nu vier Ce's geschreven. Volgens mij zijn ze stuk voor stuk verschillend en allemaal in een andere stijl. Niet qua schrijfstijl , maar qua context. 'the Best of the Best' was over één speler die benadeeld werd, 'likken en smijten met Fiorentino Pérez' was kritisch en 'mijn Vriend' was weer een emotioneel. Nu doe ik eens een keer iets met humor erin. Daar kan ik toch best geruchten voor gebruiken? Als ik dat verkondig als feiten snap ik je, alleen niemand neemt de eerste drie en de laatste alinea serieus. En ieder zelfdenkend mens snapt wel dat die geruchten niet waar zijn. Lijkt me zo.

"ik snap dat het een beetje grappig is bedoeld maar zo vat ik het niet op."

Daar doel ik op, dat is hetzelfde als jij zegt. Ik weet niet of het een scheve zin van je is, of ik snap je totaal niet.

Goede CE, soms wat moeilijk om te lezen als Real Madrid supporter maar er zit zeker een kern van waarheid in. (helemaal over Pepe!)

Maar nu word er heel makkelijk gezegd: Ja, Real Madrid verpest de Classico en speelt veel te verdedigend. Jongens kom dan zelf is met een tackelen om van Barcelona te winnen! Die is er simpel weg niet, het enige wat je kan doen is verdedigen en wachten op een doodspelmoment of een snelle counter die goed valt. Dit simpel weg omdat je aanvallend gaat spelen tegen Barcelona van de mat word getikt! Dus bekijk de tacktiek niet zo zwart-wit, er is geen andere goed werkende tacktiek als die nu gehandteerd word! Maar ik vind wel dat sommige spelers van ons Real Madrid zich te erg misdragen.

Trouwens wel grappig dat de Barcelona supporters dit prachtig vinden om te lezen. Maar bedenken jullie dan eens een tacktiek om van de beste ploeg van de wereld te winnen.

Hala Madrid

Grappige CE,
Eerste stuk echt briljant. Net de collumn van Nico in de Vi.

De overgang van grappig tot serieus ging me te snel
Nee maar zonder gekkigheid, een goede CE alleen blaas je sommige dingen een beetje op.

24 januari 2012 om 21:11

Haha dankjewel! De vergelijking met Nico Dijkshoorn kan ik waarderen, ik ben fan van hem. Het eerste wat ik lees in de VI.

Ben niet met alles het volkomen eens maar het blijft een feit dat het gewoon een erg mooi geschreven CE is. Daarom geef ik je er ook 5 sterren voor!

Ik vind netjes geschreven maar ben er totaal niet mee eens. Het slaat nergens op dat je de best presterende coach van de afgelopen paar jaar hier zwaar te kort mee doet. Hij heeft een paar rare acties uitgehaald. maar dat stuk over de training slaat nergens op. Hij kan er niks aan doen dat hij met zulke mensen als marcelo en pepe moet werken.

23 januari 2012 om 18:52

Het slaat nergens op om 1 ster te geven. Je geeft sterren voor de kwaliteit van het artikel, niet in hoeverre je het eens bent met de schrijver. Zo jammer dit.

24 januari 2012 om 11:01

Weet je wat jammeris dat hij zoveel onzin over mourinho schrijft terwijl deze man dat niet verdiend

24 januari 2012 om 13:05

Een Ce be-oordeel je op diverse onderdelen:
-stijl
-schrijfvaardigheid/grammatica
-argumentatie
-eigen mening
-inhoud

Jouw enige argumentatie is dat je 1 ster geeft op basis van de inhoud je gaat dus volledig voorbij aan alle andere criteria.
Terwijl je zelfs de inhoud al niet goed intepreteert , zoek eens het woord "ironie" op in een woordenboek en lees het stuk dan nog eens opnieuw.
Ik ga helemaal niet over de be-oordelingen van een ander en kan je met argumenten staven waarom het een heel slecht stuk is , kan ik volledig achter een slechte be-oordeling staan. Maar deze manier van be-oordelen is niet objectief en alleen maar omdat je alleen maar de kritiek op jouw held ziet in het stuk.

Voorbeeld , mijn held is Johan Cruijff als voetballer maar ook als voetbalkenner.
Schrijf jij morgen een stuk dat de ellende van Ajax aan Cruijff ligt en doe je dat op een orginele manier met veel humor , goede argumenten en ook een prachtige schrijfstijl zou ik zo'n hoog kunnen be-oordelen met 4 of 5 sterren.
Terwijl op zo'n moment niet zwaar zal meewegen dat ik het volkomen oneens ben met de inhoud.
Gelijk hebben of krijgen kan op zoveel verschillende manieren , denk daar maar eens over na.

Je begon echt op een manier die me pakte. Ik werd zeer nieuwsgierig naar het vervolg en niet onterecht, zo bleek. Goeie schrijfstijl, goed opgebouwt, weinig tot geen taalfouten en het leest erg makkelijk weg. Ik geef je dan ook zeker gelijk.

Ik vraag me ook af in hoeverre Mourinho zijn spelers aanstuurt tot misdragingen. Zeker als je ziet dat twee gewisselde spelers hun entree opluisteren met een overtreding. Die man is zo egocentrisch ingesteld dat ik me zelfs kan voorstellen dat hij Messi een blessure toewenst. Misschien is dit een slechte gedachte van mij, geen idee.

Je stijl spreekt me wel aan. Persoonlijk zou ik iets langer doorgegaan zijn in de verhaal vorm en met een korte maar krachtige conclusie tot afsluiting te komen. Maar het is prima zo ;.

23 januari 2012 om 18:17

Dat heb ik je al verteld hea, ik zit aan mijn limiet van het aantal woorden. En omdat ik toch ook een punt wou maken heb ik het op deze manier gedaan. ;

23 januari 2012 om 18:19

Maar je conclusie kon ook in 4-5 zinnen .

Probeer je nou werkelijk een kont vol veren van barca supporters te krijgen?

Kaka speelde tegen Bilbao, als hij werkelijk door mou ''verbannen'' zou zijn zou die niet zijn gestart. Pepe zal niet spelen in de uit wedstrijd. En hoezo is het een must om attractief voetbal te spelen in een classico? een champions league finale of halve finale is toch ook speciaal? toen mou met inter tegen barca speelde was het ook geen attractief voetbal maar won die wel. En dat is wat telt als supporter van een club. Voor de neutrale kijker zal attractief voetbal misschien op1 staan.
''

23 januari 2012 om 19:22

Het eerste stukje staat ook vol onwaarheden. Dat was niet serieus. De eerste drie en de laatste alinea's moet je niet serieus nemen. Dat is gewoon puur bedoelt voor de dosis humor in dit stuk. Ik weet wel dat dat geruchten zijn. ;

Het is geen must voor andere teams om attractief voetbal te spelen. Voor Real Madrid wel. Dat is de grootste club uit de geschiedenis van het voetbal. Ze stonden altijd bekend om hun mooi, aanvallend voetbal. Alleen Mourinho heeft daar schijt aan in Clasico's. Ik vind het niet kunnen dat één man iedereen heeft gebrainwashed en de hele clubcultuur kan veranderen.

23 januari 2012 om 19:59

Kortom je snapt het concept "ironie" niet , dit is een grappig bedoeld stuk om eigenlijk het tegenovergestelde te bedoelen.
Heeft dus niets met Barcelona of zijn supporters te maken.

25 januari 2012 om 11:33

Dat snap ik wel, maar goed het is ook niet voor niets dat ik binnen 5 seconden heen en weer scrollen 3 reacties van barca supporters zag en die het allen een geweldige CE vinden.

Zou dit stuk over Barcelona gaan over de schalwbes en racistische uitspraken van busquets en dat barca is haar identiteit kwijt door de sponsor qatar foundation dan zouden die Barca supporters het niet allemaal fantastisch vinden. ook al zou het een goed geschreven stuk zijn.

25 januari 2012 om 11:45

Maar de Real supporters op zo'n moment weer wel.
Wat is nu je punt?
Dat zegt eigenlijk als enige dat er te veel lezers problemen hebben met begrijpend lezen.
Ik hoop nu dat er een Barcelona Ce geschreven wordt door een Barcelona fan op deze manier. Stap eens over dat hekelgevoel heen en probeer eens objectief te kijken, maakt het leven ook een stuk aangenamer.

Je focust jezelf te veel op wat anderen ergens van vinden , terwijl je jezelf beter kan focussen op wat jezelf vindt.

Prima CE. Een zeer grappig begin vol met humor, waardoor het je nieuwsgierig maakt en je door blijft lezen. Je schrijfstijl spreekt me aan. Tevens staan er niet echt veel spelfouten in. Enige waar ik je op wil wijzen is dat het niet 'wilt' is, maar wil. Wilt is Rotterdams. En jij komt niet uit Rotterdam dus.

Ook met je inhoud ben ik het eens. Mourinho gedraagt zich volkomen anders bij Real dan bij Chelsea en Inter. Natuurlijk provoceerde hij daar vaak, maar hij zorgde er nooit voor dat zijn spelers zich als idioten gingen gedragen, Tevens begrijp ik er ook helemaal niks van dat hij zo verdedigend ging spelen in eigen huis. Kijk eerst even hoe de wedstrijd verloopt en als het erop lijkt dat je weggespeeld wordt, kun je nog altijd een extra verdediger erin zetten. Ik vind het typerend dat Real Madrid hun tactiek altijd wijzigt, terwijl Barca dit nooit doet. Real moet gewoon uitgaan van hun eigen kwaliteiten en niet kijken naar anderen. Tenslotte over Pepe: hij is op het veld echt een ander mens geworden de laatste jaren. Bij Peligrini gedroeg hij zich nooit als zo''n idioot en nu maakt hij elke Clasico weer schandalige overtredingen. Hij lijkt wel te veel stress te hebben en het lijkt erop dat hij niet tegen de hoge druk kan. Pepe moet gewoon even een aantal weken rust nemen en nadenken over zijn eigen gedrag. Want op deze manier kan het niet verder.

5 sterren krijg je! Je bekijkt de situatie heel objectief, wat ik over enkele andere Real fans niet kan zeggen.

Ik vond dat je heel leuk begon en ik verwachtte veel van je CE. Echter beschrijf je niks nieuws en vat je een beetje de Catalaanse media's kritiek samen.

Verder heb je niet echt argumenten, dat dit Mourinho's schuld is, behalve dat Pepe volgens jouw(zonder onderbouwing) een ergere houthakker is geworden onder Mourinho.
Het wordt ook duidelijk dat je informatie niet compleet is. Als je voetbal wat vaker kijkt dan weet je dat Hamit Altintop best vaak rechtsback heeft gespeeld (turks Elftal/bayern) en dat Mourinho hier hem niet op goed geluk neer heeft gezet. We hebben ook allemaal gezien dat dit een meester zet was aangezien Iniesta de hele wedstrijd maar EEN keer langs Altintop is gekomen. Zijn passen waren slordig(maar dit was bij heel madrid verdediging zo) en in de tweede helft was ie zelfs dreigind. Dit bewijst maar weer dat Mourinho iets kan smeden.

23 januari 2012 om 21:07

Kortom je bent het niet eens met de inhoud en je geeft 1 ster?
Een Ce be-oordeel je op schrijfstijl leesbaarheid en op de inhoud.
Het is een prima geschreven stuk je kan het niet met de inhoud eens zijn maar dan is dit stuk nooit 1 ster waard.
Als je het over Alintop hebt maak je duidelijk dat ook jij het concept "ironie"niet helemaal hebt begrepen.

23 januari 2012 om 22:25

Laat ze maar gaan man. Ik doe dit omdat ik het leuk vind, en niet omdat om het hopeloze commentaar te lezen van sommigen hier. Ze geven één ster omdat het niet serieus is of het niet compleet voetbal-gerelateerd is. Laat ze maar. Ik vind het leuk om te doen en de sterren schelen me niet heel veel. Wel wat anderen ervan vinden.

Bedankt voor jouw feedback overigens! ;

Leuke CE man, ik ben het zeker niet overal mee eens.. Bijvoorbeeld de iets te overdreven kritiek op Mourinho. Maar dat maakt niet uit!

Mourinho is de beste tactische coach die er is in Europa, hij is de beste trainer voor Real op dit moment. Zoals Mou het zelf al een keer aangegeven heeft, hij doet het altijd fout volgens de media, wat hij ook doet.

Ik ben het met je eens dat Real normaal gesproken aanvallend moet spelen, maar ik weet niet hoor, maar dat gebeurt in vrijwel elke wedstrijd van Real, het is fantastish om naar Madrid te kijken. Enkel tegen Barcelona speelt Mourinho op deze verdedigende manier. Maar geef hem eens ongelijk, er is al van alles geprobeerd tegen Barcelona, en tot nog toe heeft nog niet heel veel gewerkt. Ik ben het ermee eens dat hij het niet juist heeft aangepakt afgelopen woensdag door drie pure aanvallers voorin te zetten zonder enige aanvoer van achteruit maar ik vond het een heel goed concept om de eerste wedstrijd van dit tweeluik zo verdedigend te gaan spelen, hopend op een counter.. die ook voor de 1-0 zorgde.

Wel hoop ik dat overmorgen begonnen wordt met een meer aanvallend ingestelde basiself, want gescoord moet er sowieso worden..

Goede, leuke CE! Ga zo door!

25 januari 2012 om 00:36

Mourinho is ook een goede trainer. Alleen keur ik zijn gedrag en speelwijze in Clasico's af. Als Real Madrid mag je niet verdedigend spelen tegen Barcelona. Dat kan gewoon niet. Tegen Barcelona is het op dit moment erg lastig. Maar deze opstelling sloeg nergens op. Er was totaal geen verbinding tussen de aanval en de verdediging. Het was gewoon ballen naar voren trappen. Dat wil nog wel eens niet werken.

25 januari 2012 om 12:02

Hoezo 'mag' dat niet? Van jou niet ofzo? Het is toch dom om gelijk de eerste wedstrijd in de aanval te gaan spelen... Ik vind het concept gewoon goed, snelle aanvallers die een bal af kunnen maken, alleen de keuze voor 7 verdedigende spelers vond ik wat overdreven, omdat de aanvoer nu minimaal was. Het stond echter wel gewoon 1-0 voor, door een werkend concept. De 1-1 was gewoon een slechte dekfout..

Prachtige en geestige CE, je krijgt 5 sterren van mij. Ga zo door!

oké wat er in het stuk staat klopt gedeeltelijk. er word wel van alles geschreven over madrid dat dit. dit kan ik niet ontkennen dat pepe een halve m*** is. maar er word ook weer niet geschreven wat barca in al die andere wedstrijden heeft gedaan.
altijd om die kaarten liggen vragen als ze lichtelijk worden aangetikt. nee daar word niks over geschreven. het is altijd madrid dat dit. en over barca word geen vuil woordje gezegt.

jongens word toch eens wakker en kijk eens naar elke wedstrijd van madrid dan zie je wie hier de zielige club is. madrid speelt alleen tegen barca verdedigent het kan ook bijna niet anders. ze trappen ook alleen maar tegen barca. tegen geen andere club. maar barca maakt wel elke wedstrijd swalbes en ligt kaarten te naaien tegen zwakkere tegenstanders dat is pas zielig.
maar voor de rest klopt het wel een beetje wat je hebt geschreven alleen altintop speelde wel een goede wedstrijd want ik denk dat het niemand lukt om iniesta een hele wedstrijd lang te dekken.

24 januari 2012 om 08:20

Het is ook een Ce over Real Madrid, niet over Barcelona. Daar maak ik geen woorden aan vuil. ;

Schandalig man dat je zo praat over de eigen club. Het stuk is goed geschreven vind ik en het leest goed weg. Echter ben ik het met jou mening niet eens. Je gaat nu zelf af op de verhalen die in de media worden verteld, klopt echt helemaal niks van. Allemaal uitvergroot en spannend gemaakt. Als er ergens spanningen zijn dan is de media daar als de kippen bij om er op te duiken, dat moet jij weten. En vooral in Spanje gebeurd dit. Mourinho is de beste trainer uit de geschiedenis van het voetbal. Als er iemand is die de overheersing van Barca kan doorbreken en ons weer eens een CL kan bezorgen, dan is het Mourinho. Je moet strijdvaardig zijn tegenover je concurrent, Mourinho is dit tenminste. Niet meegaan in dat mietige gedoe van Barca. Ze zijn net zo fout bezig als sommige spelers van ons. Pepe moet je schorsen en niet meer opstellen tegen Barca dat lijkt me duidelijk en anderen die zich misdragen ook. Maar vergeet vooral niet het gedrag van de mensen uit het Barca kamp want dat zijn ook geen lieverdjes. We moeten achter Mourinho en dit team blijven staan, dat gaat vanzelf z'n vruchten afwerpen.

24 januari 2012 om 19:44

Sorry hoor. Maar dit is mijn mening. Ik ben niet fan van Real Madrid voor het antivoetbal tegen Barca. Real stond er altijd om bekend dat ze aanvallend speelden. Nu staan ze bekend als een verdedigende ploeg voor mensen die zich er niet echt in verdiepen.

Ik heb expres niks geschreven over Barcelona. Ik probeer objectief te blijven, en probeer dus ook de negatieve kanten van Real Madrid te zien. Ik weet dat er genoeg mensen gaan zeuren als je iets negatiefs schrijft over een club die ik persoonlijk haat (dat is ook niet moeilijk te achterhalen voor de meesten ;). Ik zeg niet dat ik altijd objectief ben, zo komt het misschien over, maar ik probeer het in ieder geval. Want ik irriteer me ook altijd dood aan Busquets en Pedro wanneer ze als stervende zwanen naar de grond duiken. Alleen gaan er dan teveel mensen zeuren, en daar heb ik nu geen zin in. Ik dacht dat iedereen wel snapte dat je wel kritiek op je eigen club mag hebben, blijkbaar dus niet.

En hoezo mag ik niks negatiefs zeggen over Real Madrid? Ik ben het niet eens met hoe het gaat op dit moment. Een CE is voor mij een goede manier om dat aan anderen te laten blijken. Als het nu over Barca of Real gaat, ik mag er kritiek op hebben. Ik vind het namelijk niet leuk als Real Madrid met 8 verdedigers en 3 pure aanvallers speelt tegen Barca.

Toch grappig dat een 15-jarige vmbo' er een volleerd academicus als Mourinho en mss wel de grootste coach ter wereld als een "idioot" gaat lopen bestempelen....

Ook grappig dat een Madrid-fan met de bewering komt dat Pepe in de andere wedstrijden een houthakker is. En dat terwijl Pepe juist in alle andere wedstrijden laat zien 1 vd beste verdedigers ter wereld te zijn. Maar blijkbaar telt voor een geweldige Madrid-fans als jij alleen die ene wedstrijd tegen Barca. Dat bepaalt bljkbaar of je goed bent of niet, de overige 50 wedstrijden in een seizoen doen er niet meer toe toch?

Je weet pas wat je mist, als het eenmaal weg is. Als Mourinho Real verlaat en er komt een Michel of Low of wie dan ook, zul je pas zien hoe kansloos Real werkelijk is tegenover Barca.

24 januari 2012 om 12:40

Hij heeft anders vaak genoeg laten ook in andere wedstrijden niet helemaal lekker in z'n kop te zijn. Niet altijd natuurlijk...

Pellegrini deed het beter met Real in de Clasico's. Als je hem langer aan het roer hield, dan was Real velen malen verder dan Real nu is met Mourinho. Pellegrini had ook nog eens een mindere selectie. Haalde ook veel punten in La Liga, maar Mourinho kwam, omdat Mourinho een grote naam is.

24 januari 2012 om 14:19

Nee klopt, een student mag natuurlijk wel een mening hebben en ik als vijftienjarige natuurlijk niet. Helemaal vergeten. Mijn niveau dat ik doe op school zegt helemaal niks over mij. Ik had gymnasium advies en ben begonnen op Vwo. Alleen mijn mentaliteit is dermate slecht dat ik ben afgezakt naar Tl.

Heb ik me op een enkel vlak uitgelaten over de voetballende kwaliteiten van Pepe in deze CE dan? Heel knap dat jij mijn mening kent zonder dat ik hem heb genoemd in dit stuk. En Pepe is ook een houthakker in andere wedstrijden. Niet alleen in de Clasico.

Ik heb alleen kritiek op Mourinho's gedrag en speelwijze in de Clasico's. Het is één van de beste, zo niet dé beste. Alleen hekel ik zijn gedrag, mag toch? En het is een beetje overbodig om te zeggen dat Real kansloos is tegen Barca als ik het noem in mijn CE.

24 januari 2012 om 15:58

Tuurlijk mag je je mening hebben, maar een beetje realiteitszin is ook nodig. Vind je het zelf kunnen dat jij zo n iemand als "idioot" mag bestempelen?

Dan boeit het niet of jij VWO of LWO doet, maar iets meer respect naar zo n man, die dus zowel in sportief als maatschappelijk opzicht tot de hoogste klasse behoort, zo te lopen vernederen is gewoon ongepast.

Je volgende stukje snap ik niet echt. Heb ik het ergens gehad over de voetballende kwaliteiten van Pepe? Je noemt hem een houthakker, terwijl hij gewoon 1 vd beste verdedigers ter wereld is. En ja, in clasico's draait hij door, maar het zou zielig zijn om hem op basis van 1/2 mss 3 wedstrijden per jaar te beoordelen.

En nu zeg je dat ik voor jou beslis wat jouw mening is over Pepe, maar dit komt uit jouw tekst:

"tegen andere teams is Pepe een volleerde houthakker die benen als hout ziet, daarentegen Barcelona is hij een volleerd acteur en moordenaar. Het zal heus niet alleen Mourinho zijn schuld zijn. Pepe is altijd wel een beetje een houthakker geweest, maar dit is abnormaal."

Ik schat nu zo in dat je hem dus alsnog wss geen wereldverdediger vindt......

En juist mét Mourinho acht ik Real totaal niet kansloos. Ik zeg ook: pas als hij weg is, zie je hoe kansloos Real daadwerkelijk is tegen Barca.

24 januari 2012 om 19:35

Zet dan ook niet zo denigrerend vmbo'er neer. Het kan me niks interesseren of je het zo bedoelt, het komt minachtend over. Ook op anderen.

Iemand die zomaar naar iemand toeloopt en een vinger in iemands oog plant moet van een hoge klasse zijn? Voor mensen die zich niet aan de regels houden hebben we een plek in Nederland: de gevangenis.

24 januari 2012 om 22:57

Jij mag Mourinho hier toch ook als 'idioot' neerzetten? Waarom mag jij dan niet als vmbo'er neergezet worden? Naar mijn weten is een vmbo'er altijd nog van een hoger niveau dan een idioot.

Ik vind deze CE een beetje goedkoop scoren, natuurlijk is het makkelijk om op deze manier veel complimentjes en een goede beoordeling te krijgen door de vele Barcelona (succes) supporters op deze site maar een Madrid fan wil gewoon winnen van Barcelona. De manier waarop is dan even wat minder belangrijk, het voorbeeld, hier uitgedragen als grap, dat Mourinho enkel met Portugezen praat heb je rechtstreeks uit een bericht hier op voetbalzone dat was overgenomen uit de Catalaanse media. Zoals ik eerder al noemde, erg makkelijk scoren.

Het overgrote merendeel van de positieve reacties komt ook van personen met een voorkeur van Barcelona, dat zegt misschien ook wel iets?

24 januari 2012 om 15:04

Helemaal mee eens.

Dit is gewoon proberen te scoren bij de Barca-fans. Want als Real gewoon had gewonnen met zo een tactiek, was er niks aan de hand. Ik hoor niemand meer over de Copa del Rey finale....maar nu er wordt verloren is het huilen met de pet op. Daarbij vergeet men dat Barca veel meer gemotiveerd is tegenover Real Madrid en ook Mourinho.

Een Pelligrini deed het helemaal niet beter, dat team was sowieso minder met Ibrahimovic. Toch waren ze beter dan Real, ook is het zo dat Kaka uitblonk en zo het hachje van Pelligrini redde. Geld overigens voor alle wedstrijden, het was puur individuele acties die Real overwinningen bracht. Nu is het veel meer teamspel.

Low of wie dan ook: iedereen zal het slechter doen dan Mourinho. Die ongeacht de situatie nu Barcelona aan het eind van het seizoen met maximaal een prijs zal opzadelen: de Copa.

Ook het stukje over Pepe e.d....pff, wereldverdediger. Dat hij dingen doet die niet kan oke...maar moordenaar e.d. noemen...het is Barca notabene. Die zich volledig kunnen opladen tegen Real en nog meer tegen Mourinho. Dit is gewoon goedkoop scoren, grappig ook dat alle Barcelona fans het er helemaal mee eens zijn...als Madrid zo zwart wordt gemaakt wel ja.

24 januari 2012 om 18:58

Dus jij weet hoe ik ga reageren als Real wint met zo'n opstelling? Ik zou blij zijn met de overwinnen, maar alsnog de manier van spelen hekelen. Wil je bewijs? Vraag maar aan Lapulga, die weet hoe ik reageerde toen ze de Copa wonnen. Ik vond het antivoetbal echt slecht.

En El Profs stukje over Pepe klopt ook niet. Ik vind hem zelf een wereldverdediger, maar ook een idioot. Ik heb niks gezegd of hij goed of slecht is, maar onder Mourinho is het een idioot geworden. En niet alleen tegen Barcelona. Daar is het extra erg tegen, maar in andere wedstrijden is hij ook houthakker.

leuke CE,
jou stukjes vermaken mij altijd.

oké als jij dus een real madrid fan bent magic feet dan kan je beter een nieuwe club zoeken want dit kan niet zo.

je doet als of je iets weet van madrid maar volgens mij kijk je alleen maar de el classico ik kijk alle wedstrijden dus ik weet wat ik zie maar wat jij allemaal aan het zeggen bent klopt voor geen meter

24 januari 2012 om 15:41

Dus omdat ik fan ben van Real Madrid mag ik er geen kritiek op hebben en moet ik zomaar alle positieve dingen overnemen en de negatieve ontkennen? Ik ben het er niet mee eens; hoe Mourinho zich gedraagt en hoe hij speelt in de Clasico's. Mag ik dat niet zeggen omdat ik een Real fan ben?

Een goede maar vooral ook grappige CE. Eigenlijk is het ook wel een beetje overdreven, soms is dat gewoon even niet belangrijk.
Wel apart dat je deze CE schrijft terwijl je Real-fan bent.

4 sterren

nee dat mag je zeker zeggen maar zo.

je doet alsof hij altijd zo doet.
dat is niet zo en dat zeg jij wel dus. gewoon niet van zo'n rare dingen zeggen dan heb ik er geen probleem mee maar ook dat je zegt dat altintop slecht speelde klopt helemaal niet hij speelde juist heel goed

24 januari 2012 om 16:27

Ik vind het knap dat je kan typen terwijl je niet zulke goede ogen hebt. Altintop een heel goede wedstrijd? Bekijk alsjeblieft de wedstrijd even terug en let op Altintop. Hij speelde echt niet best. Heeft een paar goede ballen gegeven, maar de meeste ballen gingen naar Barcelona. Iniesta speelde hem vaak voorbij. Ook bij de goal van Abi stond hij te slapen. Van mij mag hij morgen weer spelen.

24 januari 2012 om 16:48

Ach Altintop speelt al snel een goede wedstrijd he. Bij hem verwacht niemand iets en als hij een paar ballen afpakt van Iniesta speelt hij voor zijn doen al geweldig.

Altintop liet zich enorm gemakkelijk passeren, Iniesta liep hem af en toe gemakkelijk voorbij. En opbouwend is hij werkelijk dramatisch en kan hij het niveau van Agovv niet eens aan. Altintop schiet die bal alleen maar naar voren, in de hoop dat daar iemand staat. En als hij dat niet doet, verliest hij de bal, waardoor de tegenstander gevaarlijk wordt. Hij is een speler die helemaal niet het niveau van Real aankan. Ik begrijp volkomen dat jij hoopt dat hij morgen speelt.

24 januari 2012 om 23:01

Ik zie je nu al een paar keer benoemen dat Altintop geen goede wedstrijd speelde omdat Iniesta hem vaak voorbij speelde, vergeet je misschien niet even dat Iniesta een van de beste spelers ter wereld is en hij met gemak iemand voorbij speelt?

Heeft Iniesta beslissend kunnen zijn door een fout of door het niet optreden van Altintop? Ik meen het niet, wanneer je het op die manier bekijkt heeft Altintop het dus beter gedaan dan de meeste het doen.

heel erg goed stuk, dit kan ik wel waarderen

dus als je 1 iemand een keer laat gaan dan ben je slecht??

probeer maar eens iniesta de hele wedstrijd te dekken. veel succes

24 januari 2012 om 17:55

1 keer? Haha.

Ik ben geen profvoetballer en jij zegt dat Antintop goed speelde, dat deed hij niet...

houd er ook maar over op.
ik heb mij mening en jullie jullie mening.

ik weet toch dat ik gelijk heb dus. dat is het verschil en dat weten jullie niet.
allemaal maar doen of jullie er wat van weten maar dan heb je het toch vies mis.

24 januari 2012 om 18:02

Misschien moet je je aanmelden bij VI, aangezien je toch zeker weet dat je gelijk hebt. Kan je meepraten met voetbalkenners als Johan Derksen.

Ik was eerst even bang voor een gigantische haat column, maar het is echt een leuk verhaal geworden met goede inhoud. Die eerste paar alinea's over de training zijn een leuke opwarming voor de rest van het verhaal.

Ik snap verder ook niet hoe Mourinho ooit die opstelling heeft kunnen bedenken met Altintop op de back, 3 verdedigende middenvelders en 3 pure aanvallers. Totaal geen balans. Iedere leek kan zien dat zo'n opstelling nooit werkt. Ze moeten gewoon weer durven voetballen.

Leuk Clubexpert. Velen zullen je verwijten dat je zieltjes wilt winnen maar ik kan een beetje zelfspot wel waarderen.
Je schrijfstijl is zeer prettig en je opbouw is ook prima. Daardoor leest het stuk zeer snel en goed weg. Vooral bepaalde woordspelingen vind ik prettig om te lezen.
Complimenten voor deze leuke Clubexpert

Leuke CE, maar lijkt erg op Circus City van t0mt0m18. Voor de rest is de kritiek op Altintop onterecht en wat respect voor Mou is wel op zn plaats. Natuurijk moet je ook de humor ervan in kunnen zien en vertel je alles op een leuke manier.
4 ster

24 januari 2012 om 23:18

Klopt. Alleen was die van t0mt0m compleet onserieus. Ik wou de nodige lading humor kwijt in dit stuk, maar toch ook mijn mening verkondigen. Toen ik begon met schrijven, realiseerde ik me ook dat het daarop leek. Ik heb dan ook een pb gestuurd naar T0mt0m. Hij had er geen problemen mee, dus kon ik ongestoord verder gaan.

Vond het een leuk stuk om te lezen, alleen ik weet niet of jij dezelfde schrijver bent van een stuk dat over Manchester City ging, dat begon namelijk ook precies zo, alleen dat was het zo dat Mancini ze speler rare dingen liet doen en Balotelli poppen kapot aan het trappen was.. Dus ik weet niet precies was ik er van moet vinden (het 1e gedeelte dan, als jij de zelfde schrijver bent, zal ik verder mijn mond houden, maar anders vind ik het minder van je dat je ongeveer hetzelfde idee hebt overgenomen)

Maar ik vond het leuk om te lezen, en las makkelijk weg.

24 januari 2012 om 23:19

Toen ik begon te schrijven, realiseerde ik dat ook. Alleen is het grote verschil tussen mijn Ce en die van T0mt0m (zo heet hij) dat ik er wel een boodschap ik heb. Lees mijn bovenstaande reactie anders eens. Daar staat het compleet uitgewerkt. ;

24 januari 2012 om 23:25

Ooh sorry man, ik heb die reactie erboven niet eens gelezen.. Maar als het onbewust is gegaan en die gene er verder geen problemen mee heeft, wie ben ik dan om er over te zeuren. Nogmaals vond ik het een heel leuk stuk om te lezen, geen idee hoe je sterren geeft maar anders had ik je 4-5 sterren gegeven. Heb ook meteen je andere ce's gelezen en vind je echt goed schrijven, ik zal zeker je volgende ook lezen.

Ge-wel-dig stuk man! Echt mijn complimenten hoe je zo grappig kan beginnen en toch de boodschap over weet te brengen in de rest van het stuk! Ik zag alles zo voor me gebeuren Pepe die van die vrijetrap muren door midden schopt;

Je schrijfstijl is ook erg goed en het leest lekker makkelijk weg.

Zelf denk ik dat Pepe gewoon weer in de basis zal starten, maar dat ozil dit keer wel zal beginnen. Denk ook dat het heel erg aan de uitslag van deze wedstrijd zal liggen en de voortgang in de CL wat er verder met Real gaat gebeuren. Wanneer dat niet goed zal gaan denk ik zelf dat Mourinho niet lang meer coach is daar en wanneer hij weg zal gaan zullen daar ook zeker spelers vertrekken denk ik zelf!

5 sterren voor deze CE!

4/5 voor het schrijven en 1/5 voor de onzin die erinstaat.

Dit is gewoon vrolijk meedoen met de Spaanse media en wat catalaanse rommel herkauwen. Ik wil natuurlijk niet die 'tig stunten van Mourinho en Pepe (en Marcelo) goedpraten, absoluut niet, maar geloof jij nu echt die flauwekul over die ruzie tussen de Portugezen en de Spanjaarden?

Ben jij eigenlijk wel helemaal een fan? Of gewoon iemand die zichzelf niet goed genoeg acht om serieus te schrijven en dan maar droomt van een job bij wat roddelblaadjes waar hij gewoon lekker iedereen door het slijk kan halen en wat mensen kan irriteren?

normaal zou je 5 sterren krijgen maar begin kan beter meer serieuzer

Heel mooi en grappig geschreven 5 Sterren voor u!

hele mooie stijl en ook het feit dat je als een Madrid-fan dit op zo'n manier schrijft. Ik dacht dat je niet voor Real zou zijn in eerste instantie. Heel leuk stuk

wat een slecht stuk zeg! dat ik dat op mijn oude dag moet meemaken. Zeer veel grammaticale fouten!

26 januari 2012 om 18:25

Die oude dag valt te merken inderdaad, want met alle respect maar u heeft duidelijk geen idee hoe het eraan toe gaat. Je beoordeelt namelijk een stuk waar iemand zeer zijn best op heeft gedaan niet alleen om de grammatica maar ook om de inhoud..

Vind het niet zo goed.

Ik hou niet van je schrijfstijl, en zoals hierboven ook vermeld word, veel grammaticale fouten.

26 januari 2012 om 23:04

Nee, want je maakt zelf geen fouten in je reactie. Het is wordt en niet word. Pff, en dan ook nog 1 ster geven. Serieus, zielig.

Fantastische CE, las heerlijk door en door mijn haat jegens Mourinho kon ik er ook prima inkomen, heerlijke humor.

goed gedaan en heel grappig maar niet heus

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren