Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Real Madrid reageert als een koploper en verslaat Athletic

Laatste update:

Real Madrid haalde niet de cijfers van de afgelopen twee seizoenen, maar stuurde Athletic Bilbao zondagavond wel met een ruime nederlaag naar huis. Het team van José Mourinho was voor eigen publiek met 4-1 te sterk voor de Basken en bewees daarmee dat de bekernederlaag tegen Barcelona niet heeft doorgewerkt. Door de overwinning blijft de voorsprong op de Catalanen, dat eerder op de avond met 1-4 over Málaga zegevierde, intact: vijf punten. Real Madrid reist komende week af naar Barcelona, waar de return van de Copa del Rey op het programma staat.

/

In een heerlijke eerste helft hielden de ploegen elkaar in evenwicht. Athletic Bilbao verloor de afgelopen twee seizoenen met 5-1 in het Santiago Bernabéu, maar het team van Marcelo Bielsa speelde zonder vrees en nam in de twaalfde minuut zelfs brutaal de leiding. Na een uitstekende counteraanval via Javi Martinez schoot Fernando Llorente de bal achter Iker Casillas, die zijn zeshonderste officiële duel voor Real Madrid speelde. Zes minuten later ontsnapte de thuisploeg aan de 0-2. Casillas kon een inzet van Iker Muniain maar half keren en Óscar de Marcos schoot vervolgens naast. Hij stond buitenspel, maar dat werd door de arbitrage niet gezien.

Na ruim twintig minuten kwam Real Madrid op gelijke hoogte. Marcelo kwam mee naar voren, combineerde naar hartelust met Mesut Özil, Cristiano Ronaldo en Benzema en schoot de 1-1 achter Gorka Iraizoz. In het restant van het eerste bedrijf ging het duel heen en weer, met kansen voor beide ploegen. De Marcos, Llorente, Kaká en Benzema probeerden hun respectievelijke werkgever op voorsprong te zetten, maar het ontbrak het viertal aan precisie. Ronaldo, die een gefrustreerde indruk maakte, ontsnapte op slag van rust aan een tweede gele kaart. Hij gaf Martinez een tik op zijn kuit, maar Antonio Mateu Lahoz hield zijn kaarten op zak.

/

Real Madrid nam direct na de onderbreking afstand van de Basken. Ander Iturraspe hield Kaká in het strafschop gebied vast en Ronaldo schoot vanaf elf meter de 2-1 binnen. Het was alweer zijn negentiende doelpunt op rij vanaf elf meter en voor Iraizoz de 26e penalty op rij die hij niet kon keren. Athletic verhoogde de druk op het doel van Casillas, die zag hoe onder meer De Marcos maar net naast schoot. Verder dan enkele hoekschoppen hield Athletic niet over aan de goede fase.

Na ruim een uur spelen werd de wedstrijd beslist. De Marcos haalde Özil in het strafschopgebied onderuit, waarna Benzema alsnog raak schoot. Mateu Lahoz had al gefloten en gaf Real een strafschop en De Marcos een rode kaart. Ronaldo faalde voor de twintigste keer op rij niet vanaf elf meter: 3-1. Tien van de 29 doelpunten van Ronaldo dit seizoen werden vanaf de stip gemaakt. Invaller Gonzalo Higuaín schoot in het restant tegen de paal en bereidde het doelpunt van een andere invaller voor. José Maria Callejón zorgde diagonaal voor de 4-1.

Zal de voorsprong van Real Madrid op Barcelona kleiner worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk dit.
Het blijkt dat wanneer Real achter komt te staan ze het meestal omtoveren tot een voorsprong/overwinning.
Wat een lekkere aanvallende wedstrijd was het, van beide kanten.

Real Madrid is niet aangeslagen door de tik van afgelopen week, het gaat prima!
Ronaldo een goede pot achter de rug, 2 schandalige overtredingen, hij had een rode kaart kunnen pakken maar gelukkig gebeurde het niet en kon hij 2 penalties benutten.

Marcelo, wat een geweldenaar!
Mooie acties en een prachtige goal.
Ozil en Kaka!!!!
Dat is wat we willen zien, dat duo is perfect, het liep heel erg snel voorin.
Kaka geweldig gespeeld en ook Ozil was weer terug op z'n niveau.
Callejon, hij kan maar beter als wissel komen want dan komt het vanzelf goed, wat een geweldige goal.

We blijven nog even voor op Barcelona en dat is toch het mooiste aan deze overwinning.
Op naar de zoveelste Clasico, we zien wel wat er komt.

22 januari 2012 om 23:28

Real heeft inderdaad heerlijk gespeeld. Vooral de eerste goal was van een zeer hoog niveau.
Wat ik wel moet zeggen dat bilbao complimenten verdiend. Voetbalde periodes in de wedstrijd gewoon leuk mee, zelfs na de rode kaart.
Dat durft niet iedere tegenstander in bernabeu.

Ronaldo is zeker een belangrijke speler voor real. Maar wie ik vandaag echt supergoed vond was ozil. Zonder Ozil in vorm is real echt een wapen zonder kogels.
Hoe hij de vrije man vind, de onmogelijke passes strooit is fenomenaal. Denk dat hij later ooit het niveau kan bereiken van Xavi, Iniesta.

22 januari 2012 om 23:30

Ik vond inderdaad vandaag dat Özil en Kaká het best samen op het middenveld kunnen spelen, wat een heerlijke combinaties hadden die twee. Callejon viel aardig in, leuk dat ie nog een goal meepakt. Marcelo liet nog maar eens zien wie de beste linksback ter wereld is. Real begon wel erg moeizaam in de eerste helft, zoals wel vaker. Atletic Bilbao verdiende de voorsprong, want ze waren in de eerste helft de betere ploeg. Maar toen Real eenmaal ging voetballen in de tweede helft, was er geen houden meer aan. Twee terechte penalty's, afgemaakt door Ronaldo. Verdiende overwinning. Gefeliciteerd!

22 januari 2012 om 23:32

Vergeet Ramos niet, wat een geweldige verdediger is dat. Geweldige wedstrijd gespeelt.

22 januari 2012 om 23:36

Die wilde ik net nog erbij zetten, maar dat doe ik dan maar even zo. De enige constante waarde achterin deze wedstrijd was echt Sergio Ramos, hij verdedigde als een koning! ; Marcelo vond ik ook erg sterk spelen, maar dan vooral aanvallend. Verder deed Benzema het ook niet onaardig, maar was alleen helaas niet doeltreffend vandaag.

22 januari 2012 om 23:42

Ozil en kaka kunnen best op het middenveld. Maar dan mag ozil absoluut niet opgeofferd worden op de nummer 10 positie.
Die is daar een van de beste van de wereld op de 10. Dan moet kaka meer aan de buitenkant voetballen. Want ozil heeft zich bewezen bij real en heeft vaker gewoon veel beter als kaka gespeeld.

22 januari 2012 om 23:45

Ik heb de opstelling ook al bij live meepraten gepost, maar ik zou in het vervolg (in alle wedstrijden!) als volgt spelen. Özil en Kaká vormen de motor van het team, samen met Xabi Alonso. Lass Diarra speelt als breker op het middenveld. De verdediging is wat mij betreft zonder Pepe, maar met Varane. Zo dus:

Casillas
Coentrão
Sergio Ramos
Varane
Marcelo
Lass Diarra
Xabi Alonso
Ronaldo
Özil
Kaká
Benzema
22 januari 2012 om 23:46

Ozil is de beste 10 van de wereld op dit moment. Hij moet dan ook te allen tijde spelen..wie waar wanneer dan ook.

22 januari 2012 om 23:46

Inderdaad, wat is Sergio Ramos een meester zeg. Imo de beste centrale verdediger van de wereld dit seizoen. Hij komt veel beter tot zijn recht als centrale verdediger.

22 januari 2012 om 23:53

Enige minpuntje ie eigenlijk de rechtsback positie sinds Ramos naar het centrum is gegaan. Coentrao is een linksback / half dus dat werkt denk ik niet zo goed. Arbeloa is niet goed genoeg en in de jeugd loopt niet super veel rond wat een directe versterking op rechtsback zal zijn. Top backs zijn schaars in de voetbalwereld en toevallig heeft jou club een geweldige rechtsback rondlopen en Real niet meer.

22 januari 2012 om 23:57

Ik ben het op een paar plaatsen niet eens met jou opstelling.
Ten eerste bij ramos.
Ramos heeft in zijn Sevilla tijd in het centrum gespeeld dat weet ik, maar ik vind het meer een back.
Hij loopt teveel tegen kaarten aan en maakt teveel overtredingen. Dit is niet goed voor een centrale verdediger als die al vroeg een kaart krijgt. Hoge risico voor een rode kaart.

De plaats van kaka moet ronaldo spelen. En di maria rechts is veel dreigender. Kaka met alle respect op de bank.
En op de plaats van Lass kan je khedira, sahin of zelfs altintop zetten. zijn verdigend niet zo sterk, Maar opbouwend veel sterker dan lass, veel snellere verbindings speler.

22 januari 2012 om 23:59

Tsjah, maar Di Maria dan? Die was in bloedvorm totdat hij geblesseerd was. Het is echt een luxe probleem bij Real Madrid in de aanval.

23 januari 2012 om 00:10

Als je echt helemaal aanvallend wil gaan spelen, wat ik adviseer tegen de mindere goden in het Spaanse voetbal, kan je ook met Özil naast Xabi Alonso spelen. Dan is er ruimte voor Angel di Maria en Kaká. Als volgt dus.

Casillas
Lass Diarra
Sergio Ramos
Varane
Marcelo
Özil
Xabi Alonso
di Maria
Kaká
Ronaldo
Benzema
23 januari 2012 om 00:43

Kingsefa..
Kaka is een hele andere type speler dan Ozil. Ozil doet mijn denken aan Iniesta. Ozil kan overal wel zijn bijdrage leveren. Ook als hij naast Alonso moet spelen in een 4-3-3 systeem. Want daar zou hij spelen als hij Bij Barca zat, Kaka moet dichter bij het doel spelen. hij heeft veel snelheid en een goede schot..
maar je zag vndg dat ze telkens switchten van positie..dat is niet te verdedigen..en dat moeten ze blijven doen..dan heb je in principe geen vaste nummer 10

23 januari 2012 om 18:09

Blink 182

Ik snap je mening maar mij kan je gewoon absoluut niet overtuigen dat ozil naast alonso moet spelen en kaka dichter bij doel.
Ozil hoort ook dicht bij het doel te spelen, ozil is ook snel, heeft wereld passes en zeer goede spelinzicht en techniek.
En ozil is beter als kaka gewoon. Heeft die bewezen.
En van het beste moetje gebruik maken. Dat is ozil dicht bij doel en kaka op de bank.
Op het middenveld naast alonso kan je ook Sahin zetten, Khedira of altintop mischien. Maar ozil naast alonso is ozil niet tot zijn rechten laten komen.

22 januari 2012 om 23:33

Sorry, maar hoe kan je zeggen dat iemand een goede pot heeft gespeeld als deze 2 schandalige overtredingen maakt en een rode kaart had moeten/kunnen krijgen?

Lijkt me dan hooguit 'matig' waard.

Ik ben benieuwd hoe Real en Barca aan het eind van het seizoen staan. Barca laat regelmatig wat steekjes vallen tegen de mindere clubs. Het zal spannend worden.

22 januari 2012 om 23:37

jackbrown: scheer je weg man, niet iedere overtreding is een gele kaart dude.. die 2de geval was sowieso te licht!

Messi had dan ook z''n 2de gele kaart moeten krijgen in de 1ste clasico, toen stopte de scheids zelfs de kaart weg toen hij zag dat het Messi''s 2de zou zijn.

22 januari 2012 om 23:37

Je kan toch voor de rest gewoon goed spelen?
Sorry hoor maar ik denk niet dat als je 2 schandalige overtredingen maakt dat je dan meteen een matige wedstrijd speelt terwijl je gewoon je ding doet met een paar mooie acties.

22 januari 2012 om 23:38

naja als je 15 goede acties tegen 2 overtredingen zet ben je echt niet direct matig hoor. Dan heb je nog steeds een goede pot gespeeld maar dan met een smetje.
verder speelt hij een goede pot en scoort hij 2 toch belachelijk goed ingeschoten penalties met name de 1e

22 januari 2012 om 23:41

dude, zoals jij het zegt, waarom haal je hier in godsnaam Messi weer bij ??

22 januari 2012 om 23:45

En in diezelfde wedstrijd hadden Pepe, Ramos en Coentrao rood moeten hebben.

Over de allerlaatste Clásico ga ik niet eens beginnen.

Zo kunnen we nog wel verder gaan.

22 januari 2012 om 23:51

@ El Chicharito; Scheer je zelf weg. Ik vindt zelf overigens niet per se dat hij met rood het veld had afgemoeten. Maar ik reageer hier op Realwins, hij (of zij) zegt dat Ronaldo 2 schandalige (geen gewone overtredingen, maar schandalige) overtredingen heeft gemaakt. Als zelfs tot 2 keer toe dat doet, vindt ik niet dat je een goede pot kan spelen, ondanks wat je verder allemaal nog doet. Schandalen horen niet op een voetbalveld thuis, vandaar dat ik vindt dat je dan hooguit een matige pot kan hebben gespeeld.

Maar als Messi dan z'n 2de gele kaart in de 1ste clasico moest krijgen, had Strootman vandaag zeker rood verdient!

@ Realwins; Dat kan ook inderdaad ja. Echter verschillen wij gewoon van mening of je ondanks 2 schandalige overtredingen wel of niet een goede pot kan spelen. Ik vindt van niet, jij van wel, prima toch?

@ Thespawn; Goede pot met een smetje. Vind ik een leuke, maar ik blijf toch bij matig.

@ Dc86; Inderdaad, waarom moet alles van Ronaldo met Messi en vide versa worden vergeleken? Het zijn in mijn ogen 2 heel andere voetballers met hun eigen kwaliteiten.

23 januari 2012 om 05:38

Of niet real fans zijn haters . Ik vind dat niet goed voetbalt en mooie kunnen . Pepe moet klappen krijgen wat is hem

23 januari 2012 om 08:06

Dat doe je wel, je zegt dat Pepe, Ramos en Coentrao rood hadden moeten krijgen. Toch raar dat je zelf ook nog ff Real Madrid erbij moet halen.

Weer 5 punten verschil op barca!!

Heerlijke wedstrijd goed gevochten jongens!!
Ik snap werkelijk niet waar die geruchten vandaan komen,maar het hele Real aanhang zong de naam van de coach.. dus Jose Mourinho!!

Man of the Match Ozil!!! heerlijk om van te genieten gewoon!
Kaka was ook heerlijk in de wedstrijd.. en hij begon centraal terwijl Ozil op rechts begon.. maar aan het eind kaka eruit gehaald Ozil doorgeschoven centraal en callejon op rechts.. dit betekend dat mourinho meer vertrouwen heeft in Ozil op centraal als Kaka.. allebei pracht spelers!


Hala Madrid!

22 januari 2012 om 23:32

Ik denk dat ze beter de naam van Özil of Kaká hadden kunnen zingen, want die inspireerden het team, de waren de motor achter deze winst. Ook Sergio Ramos had best toegezongen mogen worden. Maar of Mourinho dat nou echt verdiende, wat betreft zijn acties omtrent Pepe, vraag ik me af.

22 januari 2012 om 23:36

Ik denk dat het meer was om te laten zien dat ze hem alsnog blijven steunen

22 januari 2012 om 23:39

De naam van Özil werd ook gezongen hoor

22 januari 2012 om 23:42

Een leuk gebaar van Mourinho, maar aan deze overwinning is vrij weinig aan hem te danken. Hij begon nota bene met Granero (?) in de basis! Als Real hier punten had verspeeld, waren de rapen gaar geweest. Qua wissels deed hij het wel aardig. Mooi dat de fans hun steun betuigen aan Mourinho.

@locomadrid, dat heb ik ook gehoord, maar om Özil nou niet te benoemen, vond ik ook een beetje cru.

22 januari 2012 om 23:56

Wat is er mis met Granero in de basis. Thiago begint bij jullie toch ook wel eens in de basis en als Barcelona dan punten verspilt is het toch ook geen fout van Guardiola geweest. Alle spelers moeten wat minuten maken en Granero kan best een potje voetballen.

23 januari 2012 om 00:04

Ga je Granero vergelijken met Thiago? Met alle respect, maar wat heeft Granero laten zien dat hij basismateriaal is voor Real? Thiago is wereldkampioen onder 21, is inmiddels ook international en is daarnaast een geweldige speler. Thiago zit dichter tegen de gevestigde orde aan de Granero, hoor!

23 januari 2012 om 00:10

Ga Granero z'n geschiedenis maar opzoeken hij heeft ook zulke titels behaald en dan ook nog eens als aanvoerder

Waarom denk je dat Real hem terug kocht van Getafe, hij is in staat om geweldige dingen te doen en heeft een neus voor de goal als middenvelder.

Erg onderschatte speler

23 januari 2012 om 00:13

Thiago is ook aanvoerder geweest van Spanje onder 21. Daarnaast kun je qua voetbalkwaliteiten beide spelers niet met elkaar vergelijken, Thiago is aanvallend ingesteld in is sterk in de combinaties, maar heeft ook nog eens een goede actie in de benen. Granero is meer een, ja, passer, maar heeft absoluut niet het spelinzicht en souplesse van Thiago.

23 januari 2012 om 08:19

Wat is er mis met Granero? Hij is geen topper maar wel een hele bruikbare speler. Khedira ligt eruit en Lass kan ook niet week in week uit 2 duels spelen. Granero kan je gewoon laten spelen tegen een team als Athletic. Hij laat het balletje gewoon snel rond gaan en doet niet wat hij niet kan.

23 januari 2012 om 10:37

Klopt, maar dan heb je toch nog betere opties op de bank? Fabio Coentrão kan daar spelen en waarom nou niet Nuri Sahin? Dat zijn spelers die juist deze wedstrijden mooi mee kunnen pakken! Esteban Granero ben ik niet zo'n fan van, maar ik begrijp dat ook hij speeltijd moet krijgen. Maar ben je het met me eens dat je Thiago en Granero niet kan vergelijken? Thiago heeft vele malen meer talent, en speelt ook nog eens aanvallender dan Granero.

22 januari 2012 om 23:39

Omdat het zo bij elke topclub gaat. Zoals Mourinho zelf al zei: Win je de wedstrijd dan zijn de spelers en de staf helden, verlies je de wedstrijd dan faal je als coach.

22 januari 2012 om 23:45

geweldige uitspraak van Mourinho toch, slaat de spijker op zijn kop. Afgelopen woendag was het een fluttrainer en nu is hij een held!
Hoe bekrompen is de voetbalwereld he....

22 januari 2012 om 23:48

Inderdaad het oordeel van supporters is keihard maar dat is ook de charme van het voetbal. Ben benieuwd wat woensdag zijn strijdplan zal zijn.

Belangrijke overwinning tegen een lastige ploeg, en het ging ook zeker niet makkelijk.

Nu altijd met Özil en Kaka spelen!

Na een lastige eerste helft waar een sterk en gemotiveerd Bilboa het Real heel lastig wist te maken en zelfs voorkwam. Na een mooie combinatie over meerdere schijven plaatste Marcelo de gelijkmaker in het doel. Na de rust hadden we geluk door vroeg te scoren en zo de wedstrijd naar ons toe te trekken.
Verder nog een rare beslissing van de scheids om die jongen van Bilbao rood te geven ipv gewoon voordeel en de 3-1 te noteren. Ik weet dat Ronaldo samen met Messi in een man en man-gevecht verwikkeld is met als inzet de topscoorderstitel maar ik had het wel collegiaal gevonden als hij de tweede penalty op z'n minst aan Benzema aan zou bieden.
Callejon scoort natuurlijk weer, behoudt zo zijn ongeloofelijke gemiddelde en begint uit te groeien tot een ware cultheld. Beste man van het veld vond ik Sergio Ramos op de voet gevolgd door Marcelo.

ozil man van de match, en ramos was ook heel goed!! Marcelo was in fout tijdens eerste goal, maar voor de rest speelder hij top!

soms voel ik toch wel dat we di maria missen.. hopelijk is hij er bij tegen barca..

22 januari 2012 om 23:52

Kan je mij vertellen hoe Varane speelde heb namelijk de wedstrijd gemist..

22 januari 2012 om 23:58

varane speelde ook goed, in de spaanse kranten stond er voor de wedstrijd al dat varane llorente moest gaan dekken (varane es el anti llorente) zo iets... en hij heeft het goed gedaan. Opbouw wat minder, maar dit verwacht je ook niet echt van hem.. voor mij was het een 8/10

Ik vond het echt een leuke wedstrijd. De eerste helft golfde het spel op en neer, met de meeste kansen voor Atletic Club. Zij hadden de voorsprong op dat moment ook verdiend. De rest van de eerste helft was niet veel beter. Real kreeg nog een terechte (licht gegeven) penalty. Ronaldo schoot hem fantastisch in. In de tweede helft begon de vermoeidheid bij Bilbao toe te slaan en kon Real Madrid uitlopen naar een 4-1 zege. Verdiend, mooi dat Callejon ook nog scoort, een echte publiekslieveling. Kaká en Özil speelden geweldig, zijn waren de besten op het veld. Trouwens nog een heerlijke panna van Muniain bij Lass. Gefeliciteerd Realfans!

22 januari 2012 om 23:31

Dankje.

Inderdaad, heerlijk die panna maar hij kon verder niet veel meer doen.

Callejon, hij is een echte afmaker, dan moet hij wel eerst op de bank beginnen.

22 januari 2012 om 23:34

Nee, ik denk dat zelfs de beste middenvelders en verdedigers die bal door de benen lieten gaan. Iker Muniain, wat een talent is dat, een constante dreiging voor Ramos, Lass en Varane. Een goede speler, vormt een goed duo met Llorente.

22 januari 2012 om 23:34

De Baskische Iker speelde sowieso een erg goede pot. Hoop dat ze in Bilbao nog een flinke tijd van hem mogen genieten. Wanneer Muniain, Llorente, Javi Martinez en Susaeta voorlopig de club trouw blijven zit er misschien wel weer een ronde Champions League voetbal in het verschiet.

22 januari 2012 om 23:39

Naast Valencia vind ik Atletic de Bilbao toch een club die Champions League verdiend. Ze hebben sowieso een erg sterke generatie. Iker Muniaín, Javi Martinez, Fernando Llorente, Susaeta, Amorebieta, Iraola, allemaal Basken en allemaal erg goede spelers. Zou erg mooi zijn als ze dat zouden halen. Alle Europese topclubs zouden zomaar van die club kunnen verliezen in Baskeland.

22 januari 2012 om 23:41

''allemaal Basken''

Serieus? Bij Athletic Bilbao alleen maar Basken? Nee joh..

22 januari 2012 om 23:50

Haha, je meent het! Ik dacht, ik benadruk het even, ik vind het namelijk indrukwekkend dat ze zoveel goede Baskische spelers hebben verzameld daar. Ik vind het altijd mooi als er een jeugdspeler een vaste basisspeler, en vervolgens een legende wordt bij zo'n team. Bijvoorbeeld Llorente, die zou dat kunnen doen. Net zoals bij andere club spelers dat gedaan hebben, als Carles Puyol (barcelona), Iker Casillas (real Madrid), Francesco Totti (AS Roma), Paolo Maldini (AC Milan), en ga zo maar even door.

22 januari 2012 om 23:58

Inderdaad erg knap van Bilbao dat ze zo'n goed team hebben ondanks ze uit een hele kleine vijver moeten vissen. Doet me altijd een beetje denken aan Celtic wat de Europa cup won in '67 met spelers die allemaal geboren waren in een straal van 30 mile om het stadion. The Lisbons Lions, omdat de finale in Lissabon was.

Zou me niks verbazen, bij Bilbao is clubliefde nog bijna zelfsprekend. Yeste, Julen Guerrero, Etxeberria om er maar een paar te noemen die daar nog niet eens zo heel lang geleden rondliepen

In de eerste helft was Bilbao beter. Ze creëerden veel kansen, maar ze maakten het niet af. Ze wachten soms te lang af bij het schieten, maar ze speelden gewoon erg goed. Real Madrid vond ik tegenvallen, maar met die individuele klasse weten ze toch te scoren. Real moest eigenlijk met een nederlaag de rust in, maar dat geluk hebben ze nou eenmaal.

In de tweede helft waren de rollen omgewisseld. Real speelde veel beter en scoorden ook twee keer via Ronaldo. Het waren twee penalty’s, maar een goal is een goal. Ik vind wel dat Ronaldo de tweede penalty aan Benzema moest overlaten, want hij had eigenlijk al gescoord. Toen Bilbao ook nog eens rood kreeg was het helemaal over. Uiteindelijk maakte Callejon de 4-1, wat ik overigens een erg goede speler vind. Een beetje geflatteerde, maar een verdiende overwinning. Wel jammer, want het leek ernaar uit dat ze punten zouden verspelen.

Gefeliciteerd Madridista’s! Als Mourinho nu nog niet doorheeft dat Ozil en Kaka gewoon allebei moeten starten... .

22 januari 2012 om 23:52

Thanks voor de felicitaties!

Ja, Athletic had Real het heel lastig kunnen maken als ze alle kansen benut hadden. Dan zou Real echt meer risico moeten nemen.. Na de 2e helft hadden de penalty's ons gered.. Vind het wel jammer dat Ronaldo zo matig speelt de laatste weken..

Maar goed, tot woensdag!

Hopelijk kunnen we dan weer eens genieten van een El Clasico!

23 januari 2012 om 00:08

Tot woensdag ja. En inderdaad, hopelijk wordt dit een Clasico waar beide teams voor de winst gaan en Real dus aanvallend gaat spelen. Ze moeten eigenlijk wel...

23 januari 2012 om 08:25

Goed verhaal, enige aantekening is over de 2e penalty van Ronaldo die hij volgens jou over moest laten aan Benzema.

Ronaldo mag ze van Mourinho niet aan andere overlaten, hij deed dit eerder al een keer bij Sergio Ramos en daar kreeg hij flink veel kritiek over van Mourinho. Mourinho gaf aan dat welke penalty van ook, Ronaldo er achter moet gaan staan, vandaar dus dat niet Benzema maar Ronaldo de penalty nam.

23 januari 2012 om 08:43

Oke, bedankt voor de info. Best rare regel, want andere kunnen hem ook nemen, maarja het zijn Mourinho z'n regels he ;.

22 januari 2012 om 23:59

post op een inmiddels verwijderde bericht

moderators doe je ding

Eindbaas Marcelo + Generaal Ramos + Held Callejon.

Enough said!

Özil en Kaka waren duidelijk de uitblinkers!

haha voor de rode kaart was Madrid onzichtbaar!

Volgens mij is God in zijn vrije tijd Sergio Ramos, wat een wereldverdediger is het. Speelde een geweldige wedstrijd.

22 januari 2012 om 23:31

Dan is de duivel natuurlijk Sergio Ramos in de Clásico's?
Snelle exorcisme uitgevoerd in die paar dagen dus.

On: Verdiende zege van Real.
Toch zou ik wel eens de statistieken willen zien van hoeveel penalty''s Real thuis krijgt. Echt altijd als ik een wedstrijdje volg van ze, krijgen ze één of meer pingels. Niet altijd onverdiend, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de cijfers.

22 januari 2012 om 23:33

Speelde tegen Barca ook gewoon sterk, kon aan beide goals niks doen.

Was vandaag oppermachtig, won alles echt alles. Geweldige sliding heeft die vent, ook aanvallend goed.

22 januari 2012 om 23:37

@ Horwi


Zou je alsjeblieft woensdag as. dan wel naar Real willen kijken?

22 januari 2012 om 23:41

En vergeet z'n kwaliteiten in het doordekken niet! Sneller dan een Baskische wind..

23 januari 2012 om 00:10

@raulvilla

ik bedoelde meer zijn momenten als hij helemaal doorslaat. Afgelopen Clasico was er niks, maar die tiental ervoor heeft hij allemaal van die doodstackles.

@chuchu
ik heb het over thuiswedstrijden. Ik probeerde niet te provoceren, maar ik ben gewoon benieuwd naar de cijfers. Dat mag toch wel?

23 januari 2012 om 00:34

@horwi

Helemaal met je eens. Ik wordt helemaal eng van die doodstackels elke Classico. Gaat echt nergens meer over. Speel gewoon voetbal zoals voetbal bedoelt is. Ipv al die achterlijke tactieken.

22 januari 2012 om 23:32

Hoe bedoel je overdrijven.

Als God iemand in zijn vrije tijd is, is het Messi.

on: Goed voor Real dat ze Barca weer op 5 punten zetten. Ik heb nu al weer zin in woensdag. Ik hoop zo erg dat Mourinho een keer niet zo verdedigend gaat spelen. Maar gewoon van de eigen kracht uitgaat

22 januari 2012 om 23:32

Ja man, wat een verschil vergeleken met toen hij Rechtsback speelde.
Ik hoop dat hij altijd op de CV blijft spelen.

23 januari 2012 om 00:36

Zeker een groot verschil daarin. Ik denk wel dat Real zich op die positie nog moet versterken. Maar ik heb geen idee wie de evt. nieuwe rechtsback van Real zou moeten worden. Lahm gaat denk ik niet weg bij Bayern, en Richards heeft ook geen reden om weg te gaan bij City. Maicon misschien? Maar die is een beetje over the hill als je het mij vraagt. Alhoewel hij wel een schitterende goal maakte dit weekend.

23 januari 2012 om 08:10

Ja op de RB moet ze zeker nog versterken, want Arbeloa is gewoon niet leuk om te zien.

22 januari 2012 om 23:50

Het valt me inderdaad op dat Sergio de laatste tijd echt top presteert. Ook tegen Barcelona.
Ik vind Varane ook echt een topverdediger. Een betere voetballer dan Carvalho.

23 januari 2012 om 00:00

Grapje zeker? Varane was vandaag de slechtste op het veld, met name in de 1e helft.

23 januari 2012 om 00:07

Nou nee, ik heb de hele wedstrijd gekeken en vond hem echt goed presteren. De manier van uitverdedigen was indrukwekkend. Hij speelde altijd een aanvallend ingestelde vrije man aan waardoor er direct aangevallen werd.

Jammer dat jullie weer winnen. Maar dat geeft ook weer aan hoe goed Barca wel niet is, dat Real van iedereen wint.

22 januari 2012 om 23:31

Het zegt iets meer over de competitie. Real en Barca steken gewoon boven uit, rest is gewoon minder.

Ont:

Terechte overwinning van Real, eerste helft was het niet te best, maar ze hebben zich goed weer herpakt na de achterstand. Hopelijk trekken ze dit lijn door tot einde van het seizoen.

22 januari 2012 om 23:37

Nou, de meeste teams uit andere competities zullen echt niet 1-2 van Bilboa winnen hoor. Speelden 1e helft super goed en mooi voetbal. Het ligt eerder aan de sterkte van Real en Barca dan aan de zwakte van de rest. Kijk maar na hoe vaak een Spaans team de Europa League (beter bekend als de Uefa cup) de afgelopen 10 jaar heeft gewonnen. Veel meer dan elk ander land.

22 januari 2012 om 23:33

Haha zielig, die 5 punten voorsprongen zeggen genoeg. Laat Barca nou eerst maar eens winnen van Espanyol en Sevilla...

23 januari 2012 om 00:38

Laat Real eerst maar eens winnen van Barca. Slaat ook nergens op..

Sinds wanneer zijn 5 punten, voorsprongen? Een voorsprong lijkt me meer op haar plaats. Daarbij komt kijken dat Real de favoriet is voor de titel, ik denk dat ze het wel moet lukken. Aangezien de afstand wel erg groot is nu.

22 januari 2012 om 23:34

of het geeft aan dat de vrouwelijke spel van barca met z'n tic tac toneel niet tegen iedere team werkt.

22 januari 2012 om 23:35

Maar gelukkig wel tegen Real ;

22 januari 2012 om 23:37

mannen hebben nou eenmaal wat zwakte voor vrouwen -_-'

22 januari 2012 om 23:38

Vooral Cristiano, die staat bekend om zijn zwaktes voor vrouwen.;

22 januari 2012 om 23:38

Als ze aan het einde van de seizoen kampioen zijn doet het niet meer toe

22 januari 2012 om 23:40

Je hebt kampioen worden en kampioen worden. Of te wel, nummer 1 + Barca verslaan of nummer 1 - Barca verslaan

22 januari 2012 om 23:49

Alsof Barca alles is ofzo.
wedstrijden UIT winnen tegen kleine clubs is wat je kampioen maakt, als je dan 1 keer tegen Barca verliest dan is dat gewoon een verloren wedstrijd net als tegen Levante.

Doe gewoon een keer normaal man

23 januari 2012 om 00:00

@fcb_psv

Dont get it twisted.
Vrouwen hebben een zwakte voor C Ronaldo =D =d

Marcelo man of the match.
Hopelijk speelt Di maria weer binnekort.
want hij is zeker een van de beste spelers in Madrid nu.

23 januari 2012 om 00:05

Vrouwelijk spel...daar weten Pepe, Di Maria en Ronaldo alles van.

23 januari 2012 om 02:05

@el ilusionista

Ja klopt, gelukkig doen mannen als Alves, Busquets, Macherano, Pedro en Iniesta daar niet aan mee!

Terechte overwinning van Real alleen jammer van die gemiste kansen in de eerste helft van Athletico Bilbao.. Voor de rest valt er ook weer niet veel te zeggen behalve dat Ronaldo weer 2doelpunten scoort maar voor de rest matig speelde...

22 januari 2012 om 23:32

Dat is zo'n beetje zn trademark, doet die al jarenlang maar hij presteerd het keer op keer om er mee weg te komen (met uitzondering van de Classico's offcourse).

22 januari 2012 om 23:36

Hij scoort in de Classico van afgelopen Woensdag maar speelde voor de rest heel matig. Hij werkte als een paard zoals hij dat Woensdag ook deed. Hij schoot 1x op goal en die bal werd echt matig verwerkt door Pinto. Maargoed ik kan volgens de leden hier niet objectief kijken naar Ronaldo. Vind hem gewoon een mindere voetballer dan de echte pure voetballers, Xavi, Iniesta, Messi, Ozil, ectttt...

22 januari 2012 om 23:45

Voetbalzone blijkt een speeltuin te zijn voor kinderen. Et cetera niet kunnen afkorten en woensdag met een hoofdletter typen.

22 januari 2012 om 23:48

Wat een flauwekul, hij werkte vandaag hard en speelde gewoon een voldoende..

Enige wat ik jammer vind en dat is al tijden, hij lijkt niet meer op de Ronaldo van vroeger, mooie acties, passeerbewegingen, hij lijkt het allemaal maar best te vinden. Gewoon een voldoende scoren en niet meer dan dat.

22 januari 2012 om 23:48

Catalaan? Hoe kan je nou zeggen dat Ronaldo al jarenlang matig speelt?

22 januari 2012 om 23:52

C7real

Aaah sorry dat mijn Nederlands soms niet helemaal klopt. Zal de volgende keer netjes typen. Maar ik snap dat je niet begrijpt wat ik zeg? Anders mag je dat wel zeggen i.p.v. off topic te reageren en me beledigen daarover. Beetje sneu dat uitgerekend iemand met een Ronaldo nickname dit tegen mij zegt.

Maar ik lees aan je berichtje dat jij een hele volwassen man bent die alles goed doet enz.....

23 januari 2012 om 00:03

De reactie boven jou was niet voor jou bedoeld. Ik bedoelde met mijn reactie dat het kinderachtig is om te zeggen dat Ronaldo niet in het rijtje van Messi, Xavi, Iniesta en Ozil hoort. Dat terwijl hij 2de eindigde in de Ballon d'or. Betekent dat dat hij matig speelt?

23 januari 2012 om 00:51

Voetballend zou hij niet in mijn top 3 staan. Maar je kunt zijn goals natuurlijk ook niet buiten beschouwing laten. Ik bedoel Scoren is het moeilijkste wat er is en daar is hij enorm goed in.... Dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij voetballend beter is dan Xavi, Iniesta, Ozil, Silva, enz..

22 januari 2012 om 23:36

19messi33
matig?
Hij speelde overal, achterin midden veld aanval.
Elke Real speler maakte fouten vandaag, ook Ronaldo.
maar hij werkt enorm voor het team nu, daarom zien we minder van zijn truucjes en is hij minder voor het goal.
Zijn einpasses moeten wel beter want daar laat hij het toch regelmatig afweten. maar niemand is perfect.

22 januari 2012 om 23:37

Vond hem vandaag inderdaad weer een betere match spelen. Niet egoïstisch en werkte voor het team, verdedigde mee en gaf veel passes. Kritiek op zijn spel kan ik niet hebben vandaag.

22 januari 2012 om 23:44

@freaksoccer

Je geeft het zelf eigenlijk al aan. Wat jij vond dat beter kon dat verwacht ik van een wereld speler als Ronaldo dat het een standaard vereisten is. Hij verdedigd mee terug (geweldig maar wel als een onbeholpen aanvaller). Zijn eindpasses zijn gewoon matig hij heeft niet de feeling die een Ozil of een Kaka bij tijd en wijlen wel hebben. Hij had in de 1ste helft 1 mooie pass op Benzema maar dat is te matig als je ziet wat voor ruimte ze krijgen in de 2e helft

Aankomende Woensdag krijgt die lang niet zoveel ruimte en zal Barcelona waarchijnlijk weer het meest de bal in bezit hebben. Maar toch zal Real iets moeten forceren door meer druk naar voren te zetten en niet zo verdedigend te spelen. Dat houdt dus ook in dat Messi meer ruimte gaat krijgen om te voetballen. (want hij was aardig aan banden gelegd tot zijn assist die magistraal was op Abidal) Ze kunnen hem niet uitschakelen en al helemaal neit als die meer ruimte gaat krijgen als afgelopen Woensdag.

22 januari 2012 om 23:56

Momenteel is Ronaldo overal goed maar blinkt nergens uit als de beste.
Hij is waarschijnlijk de meest complete voetballer nu.
Hij speelt overal goed mee, verdedigt zelfs mee en is topscoorder.
Mensen willen dat Ronaldo zich elke week overtreft en de show steelt met truucjes, en een hatrick scoort en de mooiste passes geeft enz.
Als hij dat niet doet dan speelt hij matig.
Ozil was vandaag beter absoluut.
kaka was ook heel goed maar verdedigt niet mee en deed ook enkele foutjes.
Higiun en Benzema hebben beide goed gepeeld maar missen hun kansen.
Zo was vandaag geen enkele speler top, uitgenomen Ozil die was erg sterk.
maar Ozil heeft ook veel mindere wedstrijden.

Als je alles samentelt is Ronaldo de meest complete speler bij Real want hij speelt overal, verdedigt mee scoort veel en kan met zijn acties de tegenstander bezighouden. Hij is degene die de meeste afstand aflegt in een match, raakt nooit moe en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Het probleem is dat dit niet meer zo spectaculair uitziet en hij veel minder opvalt. Dan denken de mensen dat hij niet zo goed bezig is.

23 januari 2012 om 00:13

@voetbalzione? Is het verboden om te reageren op zulke onzin die de rest van de leden vertellen. Ik heb toch het recht om mijn mening te onderbouwen ook al is het off topic. 9 van de 10 reageer ik op iemand die dingen zegt die gewoon niet kloppen...

@freaksoccer

je zegt Ronaldo is waarschijnlijk de meest complete voetballer op dit moment. Maar waarom vind je dat??? Je zegt hij is de meest complete maar wat houdt dat in? Hij is overal goed in? Messi is ook overal goed in. En hij heeft nog eens specifieke kwaliteiten. Ronaldo heeft sommigen kwaliteiten niet die Messi wel heeft. En andersom kun je alleen zeggen dat Messi niet de truccendoos heeft die Ronaldo heeft. Messi heeft een betere techniek. Overzicht, passing, Kan goed koppen als hij het moet doen, Kan een aardige vrije trap nemen (voor mij is hij geen specialist) terwijl Ronaldo volgens vele de beste vrije trappen nemer van de wereld is. Maar hij heeft nu al stuk of 30x gemist dit seizoen in La Liga...

Hij verdedigd mee en dat is prima. Maar zijn verdedigende kwaliteiten zijn zeer matig gezien het groot aantal onbeholpen overtredingen als die mee terug verdedigd...

En op het allerlaatste bekrachtig je eerst waarom je hem de compleetste vindt met onzin dingentjes, Dus als je kunt verdedigen (wat die niet kan maar hij werkt gewoon hard voor zijn ploeg) goed kan scoren (wat die ook echt goed kan) en hij had mensen bezig ben je de meest compete voetballer?

Dus als je me een plezier wilt doen en me zegt waarom hij de meest complete voetballer is. Ik zal je een lijstje maken van eigenschappen die voetballers hebben...

-inzicht
-passing
-dribbel
-koopen
-vrije trap
-aannamens
-combinatiespel/positiespel
-techniek (en nee truccendoos en stilstaand voor iemand neus is geen techniek)
-snelheid (ook korte afstand)
-schot

Dit lijken me er wel genoeg om je eens aan de gang te laten gaan. En dan heb ik het nog niet over positie kiezen op het veld. Het meevoetballen en het spelverdelen. Het spel maken en dingen doen zoals korte schijnbewegingen om een hele verdediging open te splijten. Maargoed dat doet er nu even niet toe...

23 januari 2012 om 00:49

-inzicht: Hij heeft de inzicht maar zijn passes komen niet altijd goed aan.
-passing: Daar is hij zeker de beste niet in
-dribbel. Moeilijk te zeggen aangezien het niet meer in zijn spel past, maar hij had een mooie actie vandaag. Maar weeral Mourinho heeft liever dat hij de bal snel past naar iemand anders zodat hij een beter positie kan nemen, maar hij kan wel degelijk dribbelen, kijk anders maar eens naar youtube ofzo.
-koopen: Ronaldo is een uitstekende kopper, heeft hij al vele malen bewezen.
-vrije trap. Normaal is hij een van de beste, maar dit jaar lukt het hem maar niet, misschien met het zelfvertrouwen of ik weet het niet.
-aannamens: niet de beste maar kan het zeker goed
-combinatiespel/positiespel. ook moeilijk te zeggen door de taken die hij krijgt van Mourinho. geef hem een vaste plaats dan kan hij zich daar wel bewijzen, maar zeker niet de beste van de wereld nee.
maar dat vind ik net een min punt aan heel Real, Iedereen speelt overal en er zit geen structuur in dat spel.
-techniek (en nee truccendoos en stilstaand voor iemand neus is geen techniek) messi is vele malen beter zonder twijfel maar Ronaldo heeft ook techniek maar niet zijn sterkste punt.
-snelheid (ook korte afstand) ja he, altijd geweest, wel minder dan bij man U maar hij ook geen 22 meer maar als hij vertrekt zijn er niet veel verdedigers die nog meekunnen, ook mede daarom dat er veel overtredingen gemaakt worden tegen hem.
-schot: Degene die daar aan twijfelt dan weet ik het ook niet meer.

Je bent wel een paar punten vergeten.
- teruglopen meeverdgen. Heel winig aanvallers kunnen dat. Hij wel maar uiteraard niet zoals een VM. Maar hij doet het toch en dan heel snel terug in de aanvalslinie. Fabregas is volgens mij een van de beste hierin. (als aanvallende speler dan)
- Werkkracht. Valt niet op maar toch zo belangrijk. Dat vind ik persoonlijjk belangrijk om een complete voetballer te zijn. Ronaldo is daarin veel beter geworden dan vroeger,
- fysiek/conditie: Als je elke match 90 minuten lang maar blijft lopen en op het einde nog altijd even fris bent dan ben je heel belangrijk voor het team.

Maar je noemt de hele tijd Messi. Uiteraard is hij nu de allerbeste aanvaller en AM. Zonder twijfel misschien de allerbeste ooit. Daar kan Ronaldo ook niet aan tippen. Maar het is verkeerd om deze twee te blijven vergelijken want ze hebben en totaal andere rol in de ploeg. Messi kan bijvoorbeeld niet meeverdedigen en hij kan niet vanuit achteraan een aanval starten en dan direct weer vooraan staan. dat is ook zijn rol niet. messi loopt ook niet zoveel afstand als Ronaldo. messi heeft zo zijn eigen plaats op het veld, net zoals Xavi en anderen. Ronaldo zit echt overal.

23 januari 2012 om 00:58

@freaksoccer

Dat laatste ben ik absoluut niet met jou eens. Ronaldo is echt een speler die alleen te vinden is aan de linker buitenkant rechter buitenkant of in de spits (ligt eraan waar Mourinho hem neerzet) Messi zwerft juist overal rond. Dat je dat zegt begrijp ik dan ook niet helemaal. Maar ik vroeg aan jou wie er beter was op die punten maar gezien je antwoorden lijkt het me duidelijk. Ronaldo vind je de compleetste? maar je zegt niet waarom en geeft ook niet aan op welke punten hij nu echt beter is aangezien Messi op 7 van de 10 punten gewoon duidelijk beter is dan Ronaldo. Messi speelt net zoveel als Ronaldo dus de conditie zal nagenoeg even goed zijn over 90 minuten al ben ik het wel met je eens dat Ronaldo meer energie erin stopt. Messi weet dit beter te verspreiden over de wedstrijd.

Fysiek is Ronaldo een beest maar Messiis fysiek echt niet zwak ofzo hi jis gewoon te snel op de eerste meters. Hij kan uit het niets van richting veranderen dit kan Ronado echt niet zo snel als Messi dat kan. Zijn voetenwerk is echt van een ongekend niveau. Vind Ronaldo absoluut niet de meest complete voetballer maar dat is Messi...

23 januari 2012 om 01:22

Weet je wel hoeveel maal Ronaldo op eigen helft stond vandaag om de mee te verdedigen als VM, wel aan de linkerkant.
Je vraag me alweer om te vergelijken met Messi terwijl ik het aangaf dat je ze niet kan vergelijken want ze hebben een totaal andere rol en spelen ook helemaal anders.
Ik vind Ronaldo niet bij Real passen. Hij doet daar echt zijn best maar zijn talenten komen daar niet uit omdat hij op een bepaalde manier moet spelen van Mourinho die eigenlijk niet het Ronaldo manier is.

Ronaldo loopt altijd verloren tegen Barca omdat Mourinho telkens weer experimenteert met opstellingen waar Ronaldo niks aan heeft, remember verleden jaar toen Ronaldo echt radeloos met zijn armen stond te zwaaien omdat hij heel alleen speelde op de Barca zijde, de rest zat allemaal op eigen helft. Hoe kan hij dan iets bewijzen of tonen.

Ik heb ook al gezegd dat messi op zijn positie de allerbeste is. Dan heb je toch mijn antwoord al?
Maar Messi moet niet telkens weer naar achter lopen en Messi is omringt door superspelers die blindelings naar elkaar kunnen spelen.
Ronaldo speelt daar moederziel alleen en moet zelf ballen gaan halen achteraan moet ze dan doorpassen en moet dan klaarstaan om ze erin te shotten.
Zo kan hij nooit tonen wat hij echt waard is op zijn favoroete plaats.

Messi zweeft idd van links naar recht in het aanvallend middenveld stuk, vandaar gaat hij supersnel met dribbelen voor het goal en scoort hij. Daar is hij de allerbeste, zonder twijfel. Maar laat Messi nu hetzelfde werk doen als Ronaldo met een team zoals Real?

Dus weeral voor de derde maal, je kan ze gewoon niet vergelijken want ze spelen helemaal anders. Wie is dan de beste?
Dribbelen en van AM naar A en scoren messi
Meeverdedigen, passen en direct weer naar voor en scoren, Ronaldo.
Zo kon hij de eerste helft tegen Barca Alves volledig uitschakelen en scoorde hij nog ook. Maar Mourinho gaf hem andere orders de tweede helft met alle gevolgen vandien.
Maar ook weeral dat is niet Ronaldo zijn ding. Eigenlijk zou Ronaldo zoals Raul moeten spelen in de tijd. Dat is zijn beste positie en wat hij het liefste speelt. Of als linkervleugel maar dan enkel aanvallend. Zoals Sanchez bij barca.

23 januari 2012 om 12:26

At 19messi33

Word je uitbetaald door Messi?

Je doet alsof je Messi kent, spreekt enzovoort. Je hebt het niet door dat je open deuren intrapt. Iedereen weet naderhand dat Messi beter is.

Ik denk dat jij zelfs posters van Messi in je kamer hebt (één van Argentinie en één van Barcelona). Mensen doen alsof het grootste probleem op aarde het beoordelen van Messi en Ronaldo is. Als de mensen evenveel tijd in hun studie zouden investeren , dan had Nederland geen tekort aan hoogopgeleide mensen.

Ronaldo is beter Haha. Nu gaan mensen massaal een betoog schrijven, waarin ze vertellen waarom ze klaarkomen van Messi' voetbal

22 januari 2012 om 23:45

Hier ben ik het echt niet mee eens. Ronaldo speelde een goede wedstrijd. Heeft keihard gewerkt, zowel verdedigend als aanvallend. Hij heeft meerdere malen iemand alleen voor de keeper gezet en benut feilloos 2 strafschoppen. Wat moet hij volgens jou/jullie nog meer doen om een goede wedstrijd te spelen?

22 januari 2012 om 23:48

Wie heeft hij voor de goal gezet behalve dat hij 1x Benzema in scorings positie heeft gebracht die het verpruste? Wat hij moet doen is meer zich met het spel bemoeien. Maar helaas is het niet zo'n speler. Hij is een speler die vaak aan het eind van de aanval staat. De basis van de aanvallen daar zie je hem zelden op die goal van Marcelo na... Vind het een matige voetballer tenopzichten van de echte voetballers. Kwa techniek, Rust, Controlle, Inzicht en overzicht,, Ozill, Xavi,, Iniesta, Messi, Silva,, ectrr

22 januari 2012 om 23:52

hij had een geniale steekpass op Higuain die vervolgens op de paal schoot. Het is overigens zijn taak helemaal niet om zich altijd maar met het spel te bemoeien, dat mogen Özil, Kaka en Xabi Alonso doen.

23 januari 2012 om 00:02

19messi33
Pass naar Higuain vergeten? Die moest er normaal in.
En je hebt het ook verkeerd als je zegt dat hij niet aan de basis van een aanval zit.
Ronaldo heeft meerdere malen mee verdedigt, de bal verovert en gepast naar Ozil en kaka die de bal moesten passen naar de aanval, tgen dan was Ronaldo ook aanwezig in de aanval..

Hij kan ook maar spelen zoals Mourinho het hem oplegt.
Dit is nu eenmaal zijn rol.
Hij valt inderdaad veel minder op maar hij is degene die de grootste afstand aflegt in een wedstrijd en hij is nooit moe.

Ik vond Real eigenlijk niet zo sterk spelen.
Veel aanvallen maar ook veel overtredingen en verkeerd verdedigt.
Er is een schakel tekort tussen aanval en verdediging.
k krijg zo het gevoel dat iedereen zijn eigen spel speelt bij Real momenteel.
Er is geen strutuur in het spel.
Eigenlijk winnen ze enkel omdat ze de beste spelers hebben die het verschil kunnen maken maar niet tactisch.

Ronaldo kreeg overigens wel een gele kaart voor die overtreding. In het verslag staat van niet.

Dit was echt een leuke wedstrijd.
De 1e helft was een beetje minder, maar 2e helft maakt alles weer goed.
Kaka en Marcelo speelden een geweldige wedstrijd.
Ik hoop dat Kaka deze vorm weet vast te houden en dat hij Woensdag samen met Ozil, Cristie en Benzema in de basis begint.

Ik was zwaar verrast toen ik de opstelling zag! Kaka' + Ozil= Geweldig!!!!

Een hele leuke wedstrijd met Kaka' zijn rushes. Ozil zijn genialiteit! Benzema's topvoetballend vermogen. C.ronaldo zijn gruwelijke penalty's. Marcelo de dribbelende superster. Ramos de Beest achterin.

Wat een wedstrijd! Aan beide kanten werd goed voetbal gespeeld en de eerste helft was dan ook zeer spannend! Mesut speelde een hele goede wedstrijd! Marcelo liet weer eens zien dat hij de beste links back is.

En dan Kaka, ik hoop dat hij meer aan spelen toe komt. Als hij weer op zijn oude niveau komt dan kan ik daar alleen maar van genieten!

Verder ook respect naar Varane, speelde ook goed. Centraal duo moet gewoon Ramos-varane zijn woensdag! Al is dat wel een risico omdat Varane nog niet zoveel ervaring heeft.

Zeer zuur voor Benzema maar al met al een goede overwinning voor Real, ik hoop dat dit een goede boost is voor de volgende el Classico

Vandaag maar weer duidelijk geworden dat Ronaldo zijn koppositie op het topscoorderklassement ook maar te danken heeft aan de penalty's. Als Higuain de penaltys zou nemen was hij topscoorder en als Benzema de penaltys zou nemen was hij topscoorder. Ik bedoel 39 van zijn goals komen uit penaltys. Achja gun het hem wel, zo maakt hij ook nog kans op de Gouden Schoen, anders hadden ze hem al beter gelijk aan Messi kunnen geven.

Al moet gezegd worden hij kan het wel als de beste.

22 januari 2012 om 23:33

Als je ziet hoe perfect Ronaldo die penalties erin schiet is het normaal dat hij ze neemt.
Penalties nemen ziet er zo eenvoudig uit maar dat is het niet. Zeker als je onder druk staat.

22 januari 2012 om 23:39

@freaksoccer

Ronaldo heeft geleerd van de gemiste strafschop tegen Chelsea in de CL finale en sindsdien heeft die er geen meer gemist. (misschien nog 1tje..)

22 januari 2012 om 23:48

19messi33: Daarvoor miste hij ook al heel weinig, hooguit 2 of 3 in 5 jaar.

Niet voor niets was hij bij Utd ook vaste penaltynemer..

23 januari 2012 om 00:00

Ronaldo is de terechte geselecteerd man voor penalty's. Als je kijkt hoe hij die 1e penalty erin ramde, beter kan niemand hem er gewoon inleggen, mooie goal, ookal is het een penalty.

real heeft een echte luxeprobleem in de aanval nu Callejon zo sterk speelt.
Ik vond hem de beste speler op het veld wanneer hij erin kwam.

Real Madrid heeft een goede wedstrijd gespeeld, alleen jammer dat het weer even duurde voordat het op gang kwam en toch een tegengoal moest incasseren.

Alonso komt altijd zo goed weg met overtredingen die een scheidsrechter normaal allang met geel bestraft zou hebben, dat is toch wel mooi om te zien. Lass idem dito.

Ramos is heer en meester in het centrum, hij is daar echt niet meer weg te denken.

Marcelo beste LB ter wereld, dat is duidelijk, wat een topper is dat geworden zeg. Vandaag ook weer een paar fantastische acties.

Kaka' was vandaag erg goed, snelle rushes en zijn inzicht is nog altijd fenomenaal. Hij verdiend woensdag zeker een basisplaats, en het is Mourinho geraden dat hij aanvallend gaat spelen tegen Barcelona, hij heeft geen keus.

Al met al was het een leuke wedstrijd, Bilbao is een mooie ploeg met veel jonge talenten als Munian, die nummer 19. Real reageerde als koploper, goed gedaan!

Ramos was echt, echt heel goed in de verdediging. Ze kunnen eigenlijk gewoon met 3 spelen vanachter met hem.
Özil speelde inderdaad ook zeer goed, ik vond deze 2 de beste spelers van Madrid vandaag.
Callejon wist ook mooi z'n goaltje erin te prikken, doet hij echt vaak.

Gefeliciteerd Real-fans met deze overwinning.

Ik vond Bilbao in de passing misschien wel gelijkwaardig aan Real Madrid, maar felheid en gogme hebben het bij deze wedstrijd gedaan. Ozil vond ik Motm, heerlijke hakjes, passjes en slim hoe hij speelt.

Daarnaast vond ik Ronaldo echt goed spelen, en dan reken ik zijn twee penalty's niet mee. Hij was in de passing en de omschakeling goed op dreef. Hij is echt niet meer zo zelfzuchting als vorig seizoen en dat is jullie wel ten goede gekomen.

Varane wordt trouwens een baas, ongelofelijk zeg. Ik zou willen dat we bij Barcelona een speler hadden van 18 die moeiteloos meedraait in de verdediging. Een echte steunpilaar, nu al voor Real. Compliment voor de scouting.

Enige kanttekeningen aan de wedstrijd vond ik de overtredingen van Diarra en Ramos (nadat hij al geel had), waar eigenlijk rode kaarten voor gegeven hadden moeten worden. Verder terechte overwinning.

Özil + Kaka = dynamic duo

Waren vandaag wel de beste samen met een Marcelo

Ronaldo 2 penalties wederom. Nu op 23. Leuk voor hem.

Worden nog spannende wedstrijden. 19 speelrondes te gaan!!!!

Mijn God, wat heb ik genoten zeg.. We begonnen niet sterk, want Bilbao is een stugge ploeg!!

Ik heb genoten van mijn Motm Kaka. Ozil speelde ook zo lekker! Marcelo ook! Die twee, Ozil en Kaka moeten niet met elkaar concurreren maar ze moeten voortaan samen spelen! Weetje hoeveel voetbal er dan binnen de ploeg zit? Ze linken zo goed. Ik heb gemerkt dat ze ook switchen wanneer het moet. dat is zoo ''niet'' te verdedigen.

En Callejon,, tsja ..you gotta love that kid! Ik heb alleen maar complimenten voor hem.
Ik zeg niet dat hij in de basis moet beginnen, maar wel moet hij zijn greetigheid nooit verliezen.
Onze ex icoon Guti was ook een speler die bijna nooit in de basis stond. Maar we konden hem gewoon niet verkopen want hij was zo goed. en startte wanneer het echt nodig was. Zo iemand zie ik in Callejon.

22 januari 2012 om 23:41

Precies, voor zulke spelers kijk je toch voetbal? Voor een Kaka' en een Ozil! Natuurlijk moeten we de rest niet tekort doen want vandaag hebben ze zwaar als team gespeeld en heeft iedereen minimaal een voldoende behaalt.

22 januari 2012 om 23:56

ja dat Zeker..alleen mijn aandacht ging naar die twee, omdat we Ozil en Kaka bijna nooit samen ziet spelen. en dan ben helemaal blij wanneer het eindelijk gebeurd.

Andere spelers hebben zeker een voldoende behaald. Als Granero, ik vond niet tegenvallen. Ik weet min of meer of wat in staat is. Hij is ook meer aanvallend ingesteld dan Diarra, dat zag je meteen. Hij schoot 3 keer binnen 10 a 15 minuten ofzo?

Varana vond ik oook redelijk goed spelen. Ik zag wel wat nervositeit soms.. Maarja dat is te snappen..die jongen is 18. Hij probeert om op te bouwen maar het lukt hem niet altijd. Mssn kan Ramos hem wat leren tijdens trainingen. Ik vind hem zoiezo beter dan Albiol.

Arbeloa, ik mag hem gewoon niet. hij speelt altijd slecht "in mijng ogen" :S
pakt ook teveel gele kaart voor een Rb

Benzema was de enige die een beetje tegenviel vanavond. Maar het kan gebeuren. Want hij speelde veel wedstrijden goed voor ons. Hij mag ook een slechte dag hebben vind ik.

Ronaldo goed, speelde vndg als een teamspeler. Ramos goed. Diarra verdiende volgensmij een rood voor het natrappen? Hij viel eigenlijk slecht in vond ik. Higuain viel goed in. Benzema moet oppassen, want Higuain in vorm betekent gegarandeerd 24/25 goals per seizoen.

23 januari 2012 om 00:02

Ik ben het niet eens met je over benzema, hij werkte veel, liep heel goed en maakte heel veel ruimte voor de 3 achter zich.

Over C.ronaldo, heb je gezien hoe veel hij ging jagen???

Over Arbeloa wil ik vandaag ook niks slechts zeggen, zoals je zegt het is "ook" iets persoonlijks.

23 januari 2012 om 00:20

JA dat heb ik gezien

Hij moest wel oppassen soms raakte hij opgefokt. Kon die zomaar een 2e gele kaart pakken.

Ik heb Benz zoveel betere wedstrijden zien spelen, dat ik hem daarom "matig" vond spelen vnndg..hij verpestte 2 counters..die hadden gewoon goal moeten zijn. Opzich niet zo erg, maar Benzema speelde voor een hele lang tijd goed, en als hij dan opeens minder "dominant" is, dan merk je het meteen.
Voormij scoorde hij een magere 6

23 januari 2012 om 00:04

Wat waren Ozil en Kaka goed eh! Voor mij mogen Ozil en Kaka vanaf nu altijd samen in de basis.
Ik zou eens een keer deze opstelling willen zien!

Casillas
Diarra
Ramos
Varane/Pepe
Marcelo
Alonso
Coentrao/Khe
Benzema
Ozil/Kaka
Ozil/Kaka
Higuain
23 januari 2012 om 02:33

die is ook een heerlijke opstelling

dan moeten we wachten todat Cr7 geblesseerd raakt haha .nee grapje ik wil dat niet..

maar dat is geen slechte opstelling! Er zit ook best veel voetbal erin. Higuain is in voetballend opzicht ook veel beter geworden dan eerst. Mooie assist vandaag op Callejon.

We hebben zoveel mogelijkheden.. elke Opstelling is wel goed behalve de opstellingen van Mourinho tegen Barca.

iedereen zegt wel dat Kaka en Ozil altijd basis moeten starten ( vind ik ook eigelijk ) maar wat te doen als Di Maria weer beter is??

22 januari 2012 om 23:42

Dan nog vind ik dat ze allebei basis moeten. Ik vind ze allebei veel beter dan di maria. Di maria en Ronaldo zijn 2 ego's. Er kan maar 1 winnen(je weet wel wie dat is).

22 januari 2012 om 23:45

@acmilan

ben ik abosluut met je oneens. Ik vind Di Maria zeer nuttig voor dit Real Madrid, hij werkt ook als een paard en heeft echt meer gevoel in zijn linker voet dan Kaka heeft in zijn rechter. Gezien het aantal assist van Di Maria dit seizoen lijkt me duidelijk waarom hij erin hoort. Vind Di Maria een van de belangrijkste spelers van Real...

22 januari 2012 om 23:52

Di Maria is echt belangrijk voor Real. Hij heeft al 13 assists denk ik en is helemaal niet zo'n egoistische speler.

22 januari 2012 om 23:54

Zoals je vandaag hebt gezien zit er gigantisch veel voetbal met xabi alonso kaka' en ozil(granero hielp er ook mee moet ik eerlijk mee zijn). Dat heb je met di maria niet,hij rent veel, werkt veel en levert dit seizo en ook veel assists maar ik vind die andere 2 individueel beter, en de klik tussen ozil en kaka' vind ik ook beter !

22 januari 2012 om 23:44

Het is onmogelijk om te zeggen dat Di Maria het niet goed doed want hij is de leader in assists..ik onderschat zijn kaliber echt niet..
Maar toch geloof ik meer in een samenwerking tussen Kaka en Ozil..
dat is mssn iets persoonlijk.
Ik vind dat we de spel beter controleren.

Ook hangt het ervan af wie het beste in vorm is. Maar een Kaka-ozil in vorm is veel beter dan een combi tussen Di Maria-kaka/ozil.

22 januari 2012 om 23:45

dan zou ik zo spelen

cas
lass
ramos
pepe
marcelo
xabi
di maria
ozil
kaka
benz
ronaldo
22 januari 2012 om 23:49

Madrid moet 40 miljoen neerleggen voor Goetze en 20 voor Hummels!

Casillas
Ramos
Pepe
Hummels
Marcelo
Khedira
Alonso
Goetze
Ozil
Ronaldo
Benz
22 januari 2012 om 23:57

Mooie opstelling alleen zou ik ipv Lass, Altintop erin doen en Pepe ook eruit en die jongen van vandaag laten spelen

22 januari 2012 om 23:58

dus 40 miljoen neerleggen voor gotze en dan kaka' , di maria en callejon op de bank zetten, lijkt me niet zo slim toch?

23 januari 2012 om 00:01

@ Real_madrid
Offensief dus. Ik ben dan bang dat de spelers elkaar in de weg lopen. Maar ja ik moet het zien om te kunnen beoordelen denk ik.
Dan moeten we wel zoiezo een coach als Bielsa hebben. Bielsa heeft schijt aan wat mensen denken. Hij speelt gewoon lekker aanvallend ongeacht de tegenstander..
Dat kon je vndg weer zien,,

Wk 2010 Chile tegen Spanje, was ook een goed voorbeeld daarvan. Spanje won ''onverdiend'' in mijn ogen maar goed.

23 januari 2012 om 00:10

verwijderd

23 januari 2012 om 00:11

Kaka en Di Maria verkopen..goetze en Callejon moeten strijden voor de rechterflank.

23 januari 2012 om 00:11

met goed veldspel moet het lukken natuurlijk kan je dan tegen sterke teams verdedigende middenvelder zetten

maar als ik ozil kaka zie rennen 90 minuten lang kunnen ze ook beetje mee verdedigen vind je niet

23 januari 2012 om 02:51

ja zeker. Iedereen hoort te verdedigen vind ik..bij Barcelona doet iedereen het..dus we kunnen het ook

weetje wat ik denk. Als wij zo spelen, dan moeten we wel meteen druk zetten.en niet zakken in onze eigenhelft .. Ik hoop op een super offensieve opstelling van Mourinho tegen Barca..alleen zo heb ik er vertrouwen in

vandaag was het min of meer zo. Want Granero is geen echte defensief ingestelde middenvelder..hij is eigenlijk een aanvallend middenvelder als Kaka en Ozil. vndg speelde hij naast Xabi en toen kon je duidelijk zien dat hij aanvallend ingestelde speler is. Dus jou opstelling moet wel lukken..dan zak Ozil wel een beetje, want hij is meer een type die als half controleur/ half offensief kan spelen dan Kaka.

Als het 1-1 staat bijvoorbeeld bij de rust..dan moet mourinho zo spelen de resterende 45 minuten vindik. We hebben niks te verliezen..we kregen al een 5-0 tikje dus..spelers zullen daar niet wakker van liggen. hehe

Ik hoop echt dat Real woensdag tegen barca zo speelt. Gewoon lekker in de aanval, je hebt anders toch niks te verliezen. Als je niet aan goals toekomt kun je het wel vergeten.

P.s. Ik heb Marcelo op links mid gezet omdat ik denk dat dat zijn beste positie zal zijn, omdat hij aanvallen 10 keer zo goed is dan in de verdediging (bij wijze van spreke) met Coentrao als back-up om Dani Alves tegen te houden

Casillas
Lass
Varane
Ramos
Coentrao
Ozil
Xabi/Kaka
Marcelo
Di Maria
Benz/Pipita
Ronaldo
22 januari 2012 om 23:37

Marcelo op het middenveld is zo gek niet eens! Aanvallend is hij sterk. Maar ik denk eerder dat Marcelo linksback komt te staan.

22 januari 2012 om 23:43

Ik zou 'm anders doen als jij, en wel zonder spits als je tegen Barcelona speelt. een linie van 3 Vm's en 3 Am/wingers. Zie mijn opstelling.

Kaka als valse 9, Ozil een vrije rol en Ronaldo vanaf links. Een blok van 6 middenvelders dus eigenlijk.

Casillas
Arbeloa
Varane
Ramos
Coentrao
Lass
Alonso
Marcelo
Ozil
Kaka
Ronaldo
23 januari 2012 om 00:08

Jmeijer...dat is volgensmij een van de mogelijke opstellingen. Het ziet er goed uit!
Ik dacht eraan om Benzema en Higuain op de bank te zetten en lekker veel tikken voorin. Maar zei het niet om wat gezeur te vermijden.

Mssn zou ik alleen maar iets aanpassen. Ik zou Ozil op de plaats van Lass iets meer aanvallend. Dan speelt Ozil zegmaar in die Iniesta role.

En Benzema Op de plaatst van Ozil. ??

Maar die Kaka als valse 9 ... I love it..

Netjes van Real om deze cijfers te halen tegen deze club. Ze staan verdedigend altijd goed en zijn een moelijk te kloppen ploeg (vraag maar aan Barca).

Bilbao heeft togh 4 á 5 spelers die meekunnen met de top hoor. Zo zie ik die Javi Martínez graag spelen bij Manchester United.

Real speelde een goede wedstrijd.het afgelopen zijn met de Barcelona trollen

Sjezus, Wat is ronaldo goed zeg. 88 goals in 82 wedstrijden in de Spaanse liga!

Zidane, puik werk met het scouten van Varane. Super.

Die jongen speelt alsof hij al jaren in de verdediging staat bij Real, wat een geweldenaar.

Zoals wel vaker, we komen weer achter in de wedstrijd opeenvolgend aan de (verloren) classico. Begint bijna regel te worden. Bilbao zoals altijd weer heel compact, en stonden gewoon heel gedecideerd te spelen. Prima eerste helft, waarbij er bij tijd en wijlen ook flink naar voren werd verdedigd, om te zorgen voor veel druk. Ga er maar aan staan!

2e helf een tempoversnelling van Real en dan gaat het hard. Wat gaat het dan hard! Opvallend dat een aantal spelers die schijnbaar een mindere vorm te pakken hadden, vandaag tot de beste hoorden. En dan doel ik met name op Marcelo, maar ook op Ozil en in mindere mata Higuain (die had móeten scoren!) Ozil en Kaka: die moeten gewoon naast elkaar in dit soort wedstrijden: vanaf nu geen discussie meer daar over.

Andere man die nog even genoemd mag worden: Varane. Houd zich tot nu toe in iedere(!) wedstrijd stand. Wat een verademing als je even met die Pepe klaar bent. Hij beinvloed ook Ramos positief, die weel veel sneller, harder en zuiverder durft door te dekken, een kwaliteit die hij als een van de beste ter wereld bezit...

Vol goede, positieve voetbalmoed naar Catalonie. Alles geven, geen verdedigende remmen: misschien, heeeel misschien wordt het dan nog wat.

Hmmm….. Krijgt deze avond toch nog een nare nasmaak. Op voorhand had ik al verwacht dat Real Madrid het erg lastig zou krijgen tegen Atletic Bilbao en dat gebeurde. Atletic veruit de beter ploeg de eerste helft wat resulteerde in een prachtige goal van Llorente, 0-1 en ik dacht echt even vanavond kan Barca wel een 2 en misschien wel 3 punten inlopen. Helaas verliep het anders. Een goede actie met een prima 1-2 met Benzema en Marcelo schiet beheerst de 1-1 hoog in het net.vervolgens kreeg Atletic Bilboa nog een aantal kansen waarbij Llorente toch wel de 1-2 had moeten maken maar raakte de bal compleet verkeerd. Geen paniek 1-1 bij rust, gelijk spel is ook goed.

Het liep helaas anders de 2e helft was nog maar net bezig en de bal lag al op de stip. Al met al wel een terechte pingel die echt gruwelijk werd binnen geschoten door Ronaldo. Nog steeds dacht ik Real speelt niet heel goed en Atletic krijgt voldoende kansen dit gaat het nog een gelijk spel worden. Prima combinatievoetbal van Real en Benzema scoort de 3-1 maar wat doet de scheids, die geeft een penalty en een rode kaart, over en sluiten. Ronaldo mag aanleggen voor zijn 2e van de avond en schiet hem een beetje teleurstellend ten opzichte van de 1 penalty beheerst binnen. Na de rode kaart en de 3-1 probeerde Atletic nog wat het kon maar uit een vlijmscherpe counter scoort Callejon de 4-1 waarmee de eindstand op het scorebord verschijnt. Tussen de 3 en 4-1 had Diarra er overigens wel met rood wegens natrappen af gemoeten maar dat terzijde.

Ondanks ik stiekem hoopte op puntverlies heeft Real al met al toch verdient gewonnen. Maar mijn complimenten voor de spelers van Atletic die als leeuwen hebben gevochten.

Was weer een lekker pot voetbal aan de kant van Real, complimenten gaan ook wel uit naar Bilbao voor de1e helft, 2e helft wat minder van gezien.

Ozil en Ramos waren de beste van het veld. En ook goed om te zien dat Kaka weer een goeie wedstrijd speelde.

Als Real Madrid met dezelfde opstelling begint tegen Barcelona schat ik onze kans op doorgaan op 20%, we maken nog een kleine kans!!!..tenminste krijgen wij als supporters een leuke match te zien !

Kaka & Ozil = prachtig
Marcelo = Onze held
Ramos= Superster in de defensie
Ronaldo scoort weer, dat is goed voor zijn zelfvertrouwen, 2 pingels benutten is moeilijker dan de meeste mensen denken, vooral met zoveel op het spel.
Varane= Toekomstige ster, staat nu al zijn mannetje
Callejon= Supersub !

Ben echt blij en opgelucht na deze match !

Hala madrid!

Toch zuur voor Bilbao dat ze er uiteindelijk wel zo ruim worden afgestuurd want vooral Llorente had een goeie kans op de 0-2 voor Bilbao en ze lieten zien over een heel goed team te beschikken.

Dan zie je toch dat dit Real wel erg dominant is thuis en even gas bijgeeft en misschien met wat geluk niet op 0-2 komt maar uiteindelijk wel ruim wint.

Voor mij is Real op dit moment wel de favoriet voor de titel en dat vooral omdat ze het tegen de kleineren altijd wel goed doen en veel thuiswedstrijden te spelen krijgen en vooral voor Barcelona uitwedstrijden als Villareal , Osasuna en ook Sevilla beslissend gaan zijn en niet de 2e classico van de Liga eind April.

Dezelfde Ozil die door broekepoeper Jose tegen Barca nog op de bank werd gezet,als je deze speler niet laat spelen en je zo ingraaft met 3 verdedigende middenvelders dan snap je er toch niet echt veel van,real heeft zo'n goede en mooie spelers die moet je altijd opstellen.de grootste club op aarde past zich thuis niet aan dus ook niet aan Barca want als je dan verliest is het in ieder geval met opgeheven hoofd want verliezen van dit Barca is geen schande maar de manier waarop wel!!!

Spanje zal nooit een tekort hebben aan aanvallers.. Ook Callejón scoort er op los als hij speelt..

Wat ik alleen dus heel raar vind.. Mourinho voetbalt elke week met wat andere spelers..

Voetbal is nou gewoon vast met deze opstelling.. laat ze 2 jaar samen voetballen leer ze tikitaki.. en je hebt een geweldig team. Dan hoef je niet verdedigend te spelen tegen barcelona...

bank
Adán
alonso
R.varane
Joselu
Granero
coentrao
Di Maria
Higuain

Casillias
ramos
pepe
carvalho
marcelo
kaka
ozil
sahin
callejon
benzema
ronaldo
22 januari 2012 om 23:53

Sahin? Wat heeft hij al bewezen dan?
En Callejon is goed maar Di Maria vind ik toch beter in wedstrijden en kan ook veel assist geven.

23 januari 2012 om 02:37

Geen Xabi Alonso? Madrid stort in elkaar als een kaartenhuis zonder hem.

woooow ik heb echt genoten van de volgende spelers ramos ozil kaka marcelo
marcelo kan je zo in de spits zetten ongelooflijk hoe makkelijk hij een mannetje kan kappen

voor de rest ook genoten van het sfeer in het stadion

hoorde ozil en jose mourinho keihard

22 januari 2012 om 23:45

Ja mooi sfeertje daar! Marcelo speelde inderdaad heel sterk. Hij is gewoon een extra wapen haha, Ramos centraal is echt een van de beste verdedigers dat zag je vandaag wel weer. En ook Varane deed het heel goed.

Hala Madrid!

22 januari 2012 om 23:46

je hoorde ozil en mourinho...schelden???

22 januari 2012 om 23:48

zat jij in het stadion?

Real Madrid is gewoon beresterk tegen welke ploeg dan ook alleen is het dood zonde dat ze tegen 1 club alleen maar lopen te verliezen en dat is tegen Barcelona, 1 keer is het hun gelukt en dat is in de Copa Del Rey finale, maar mann wat gun ik ze om Barcelona uit de Copa Del Rey te gooien maar dat zal verschikkelijk moeilijk worden en eigelijk kan Mourinho 1 ding doen en dat is alles op alles zetten om kampioen te worden want 5 punten is toch wel een gat en ik zie Real Madrid voorlopig niet verliezen of gelijkspelen.

Wat een geweldige cijfers blijft die Ronaldo toch behalen, vandaag bijna weer een hattrick!

23 januari 2012 om 00:04

2 penals die hij in zijn schoot geworpen krijgt, oke je moet ze nog binnen schieten maja penals blijven hele goedkope goals.

23 januari 2012 om 08:46

Ja, wat dacht je dan, dat hij echt goed kon voetballen Xd?!

23 januari 2012 om 09:30

ja net zoals die penal die messi scoorde tegen sevilla, of nee dat deed hij niet....

Sergio Ramos de beste centrale verdediger dit seizoen imo, wat een meester is het. Alsook Marcelo topwedstrijd achter de rug.
Varane deed het ook lang niet slecht, hier en daar nog een paar klein foutjes zoals het moment waar Llorente voor doel stond maar mistte.
Kaka en Özil is gewoon een geweldig duo, mooie combinaties, zij waren de aandrijving van de motor vandaag.
Ronaldo ook een goede wedstrijd gespeeld, werkte hard, ook na het balverlies dat hij leed. Leverde een terechte gele kaart op maar lang geen rood imo, ook na die 2e overtreding. Zijn 1e penalty was echt van wereldklasse, beter kan je hem niet trappen.
Callejon mooie invalbeurt, mooi doelpunt vanuit moeilijke hoek.

Leuke en interessante wedstrijd, de 3 punten zijn verdiend binnen.
Laten we kijken wat aankomende woensdag ons zal brengen.

Hala Madrid.

Woensdag aub zelfde opstelling alleen dan Arbeloalass en Granerocallejon

Weet je wat ik mij afvraag???
Zijn er echt Real fans die echt vaan Real Madrid houden of zijn er alleen Real fans die van resultaat houden.
Wanneer Ronaldo scoort is hij meteen de beste aller tijden na Zindane ( hoe stom kan je zijn om zo iets te zeggen, hoe kan je Zidane beledigen?),
Je hoort nu op eens Ramos een wereld speler, na een wedstrijd, haha echt grappig.
Wanneer Real Madrid verliest zijn ze niks en wanneer zij winnen zijn ze wereld spelers.
Nou ik weet niet van waar men deze feiten haalt.
Scheidsrechter heeft weer bewezen dat hij bang is om Ronaldo weg te sturen met 2e gele kaart.

Real Madrid moet nog 54 punten halen willen zij echt kampioen worden.
Als het zo blijft dan wordt het echt zweten voor Barca.
Hup naar woensdag, ik vrees meer Marcelo dan Ozil en Kaka.
Want als Kaka en Ozil gaan starten krijgt Barcelona alle ruimte achter.
Messi zal weer schtteren
visca Barca

22 januari 2012 om 23:51

Uhmmm Ronaldo is niet de beste na Zidane ofzoiets, verwijt niet alle real fans van die uitspraak als 1 iemand die heeft gemaakt.
En Ramos is altijd al een wereld CV geweest niet alleen na deze wedstrijd, iedereen zegt enkel dat hij deze wedstrijd heel sterk heeft gespeeld en dat doen hij ook bijna altijd.
Ronaldo maakt amper overtredingen hij had eraf kunnen gaan ja maar overdrijven kan ook, kijk eens naar Barca, wanneer is er voor het laatst een speler van hun van het veld gestuurd?

23 januari 2012 om 00:08

Als ik naar Ramos kijk dan vind ik hem echt geen wereld verdediger sorry,
Meestal is hij de schuldige als Real verliest.
Hij speelt goed wanneer real Madrid aanvalt. Maar tegen Barcelona heb ik hem nog nooit super goed zien spelen.
Denk aan 5-0, de meeste goals waren zijn fout, bij 2-6 was ook zijn fout.
Maar ja hij is een goede centraal verdediger maar om hem wereld verdediger te noemen sorry hoor.

Barcelona krijgt geen rood kaart omdat zij altijd de bal hebben, wanneer je de bal hebt maak je geen overtredingen.
Maar Ronaldo had gewoon 2e gel moeten krijgen en ik overdrijf niet. Jij weet zelf dat het zo is. Hij heeft geluk dat hij hem niet had gekregen. Zo heeft Messi tegen Real ook geen 2e gekregen.
Ik klaag niet maar ik zeg alleen waar het opstaat.

23 januari 2012 om 00:01

Ramos is de meest consistente speler voor Madrid op het moment van achter, hij zit er bijna altijd wel tussen en dat bewijst hij deze match gewoon nog eens. Dat was moeilijker te zeggen als hij op rechts stond...

Ronaldo staat ook gewoon in het lijstje van de beste spelers van deze generatie, hoe je het ook wil zien. En als je hem niet goed vindt, dan is het des te meer een team-effort van Real om zo te winnen denk ik dan.

23 januari 2012 om 00:03

Ik houd zielsveel van deze club voor mij de allergrootste club op aarde,ik vraag me af of jij ook zo iemand bent die in de hype van Barca meegaat want Real is nog steeds vele male groter dan Barca op dit moment want er staat nog steeds een 9 op de mouw en ze hebben 31 landstitels tegenover Barca,neemt niet weg dat Barca op dit moment gewoonweg de beste ploeg heeft.die onzin verhalen over dat Barca altijd met eigen jeugd speelt en Cruijff dit opgezet heeft is toch niet serieus te nemen? Barca heeft gewoon een geweldige lichting met als slagroom op de taart veruit de allerbeste speler ter wereld in hun midden,mijn redpect is voor de speelwijze die er altijd op gebaseerd is om te scoren.en ja je hebt gelijk Ronaldo is geen Zidane.

23 januari 2012 om 00:19

kingbee,

Ik ben een Barca fans in hart en nieren ik weet niet of jij ook zo bent met Real.
Natuurlijk is Real Madrid de grootste, heeft iemand gezegd dat zij niet de grootste????
Alleen verleden is verleden en heden zijn heden.
Je kan zeggen wij zijn de grootste, maar op dit moment kan Real Madrid niet eens tippen aan Barcelona dat hoef ik jou niet uit te leggen, Als je een echte Real fan bent, dan heb je de afgelopen dagen wel wakker gelegen, Althans als Barca verliest dan heb ik dat wel. Real Madrid kan de grootste zijn maar Barca op dit moment de beste dat is wat nu telt.
Ronaldo is gewoon ver zidane, ik durf niet eens Messi te vergelijken met Zidane laat staan Ronaldo.

Hoe je scoort, maakt geen ene reet uit. Weer twee goals voor Ronaldo!

Real vond ik redelijk spelen. Ozil was weer vanouds, Kaká speelde eindelijk weer één van zijn betere wedstrijden maar moet fysiek echt sterker worden..

Ronaldo vond ik erg matig voetballen, goed dat hij de gelegenheid krijgt om even weer zijn moraal te boosten door zijn twee goals.

Varane.. pff wat een speler, laat deze jongen s.v.p. elke wedstrijd voetballen met Ramos, Pepe en Marcelo. Deze jongen is 18 en beloofd zo ongelooflijk veel.

Al met al was het redelijk met een goede eindscore. Ik hoop dat Real met de volgende opstelling tegen Barcelona speelt:

Casillas
Lass
Ramos
Pepe
Marcelo
di Maria
Alonso
Granero
Ozil
Ronaldo
Benzema
22 januari 2012 om 23:54

Di maria is geblesseerd en is trouwens rechtsbuiten ipv Ronaldo(hij is linksbuiten), en waarom geen kaka maar wel granero?

23 januari 2012 om 00:15

Vorige week trainde di Maria weer mee, volgens mij wilt Mourinho hem sparen voor woensdag, dat is de reden waarom ik hem heb opgenomen.

Tegen Barcelona is het gevaarlijk om Ozil en Kaka samen op te stellen, dat zijn namelijk twee spelers die heel goed kunnen mee voetballen en passen, maar niet zo 1, 2, 3 de bal kunnen veroveren van Barcelona. Kaka is fysiek momenteel heel zwak, en Real Moet scoren als zij kans willen maken, vandaar deze verhouding.

Ronaldo kan trouwens op twee posities spelen, links en rechts. Waarom links i.p.v. rechts? Als Ronaldo op rechts speelt met Marcelo als LB, dan vind ik de linkerkant te aanvallend ingesteld en zie ik daar gaten. Zodoende zet ik Ronaldo voor twee spelers die altijd mee zullen jagen, terug zullen rennen en ook keihard zullen verdedigen.

Een beetje tricky, maar zo denk ik de juiste balans te vinden.

@ de Madridistas, hoe denken jullie hierover?

Özil en Kaka zijn wel gevaarlijk met zijn 2en!! Ik heb liever deze 2 dan met di maria.

22 januari 2012 om 23:55

Di Maria is belangrijker dan je denkt. Je kunt ze ook alledrie opstellen. Dat is denk ik ook wat Mou gaat doen.

Ik zei het al voor de wedstrijd van barca varana moet gewoon in de basis spelen die jonge is zo goed en zo rustig lijkt alsof die helemaal nie uit maakt dat ie bij de beste club van de wereeld speelt geweldig!
Ramos is gewoon een beest heeft alles achhteerin niet normaal !
Marcelo is aanvallend echt heel erg goed daarom moet hij tegen barca linksbuiten spelen en ronaldo op rechts en contrao linksback want ik vind contrao verdedigend zekerder dan marcelo want contrao had messi in zijn zak !
En rechtsback gewoon lass zette is toch een beest
Naast alonso khedira dee loper en op 10 zou ik nog de voorkeur geven aan ozil alleen moet ie nie spele zoals dee llaatste weken vandaag was het weer de oude ozil !
Hhala madrid!

Slechte 1e helft
Goede 2e helft

Gelukkig was het Athletic maar anders stond je het rust al achter. Wat mis je een verdediger naast Ramos als Pepe er niet is.. Varane is goed maar nog niet zo goed dat hij al basiswaardig is.
Real moet ook op zoek naar een rechtsback, Arbeloa was weer om te janken de goal van Llorente stond hij lucht te dekken en wel vaker was hij zijn mannetje kwijt althans... Arbeloa stond heel erg anders, de staf zal dat toch ook wel zien?

De 2e helft speelde Ozil en Kaka ijzersterk en was Athletic nergens te bekennen ook de rushes van Marcelo legde hun mankement bloot. Ronaldo speelde op halve kracht maar werkte verdedigend goed mee, speelde weer goed in teambelang.
Callejon laat weer zien dat het een top invaller is, scoort weer een mooi doelpunt.
5 punten blijven zo doende in stand en dat zal nog wel 2 weken minimaal zo blijven.

Hala Madrid!

23 januari 2012 om 00:07

Inderdaad, Varane is een talent in wording maar inderdaad nog niet goed genoeg, heb hem vrij vaak op een aantal foutjes betrapt. De 2e kans van Llorente die normaal erin zou moeten maar ernaast ging was ook door een fout van Varane. Pepe wordt toch wel gemist daar in de verdediging. Moest Pepe in de toekomst toch verkocht worden zou ik zeker proberen om Kompany te halen, hij is gewoon de perfecte vervanger al zal dat zeer moeilijk zijn om hem weg te kapen bij Man. City.
Bij Arbeloa had ik al een slecht voorgevoel toen hij het veld opstapte, hij speelt echt niet goed en is veel te sloom in mijn opinie.

De 3 punten zijn verdiend binnen.

Dit lijkt mij toch wel de ideale opstelling:

Casillas
Lass
Ramos
Varane
Coentrao
Kaka
Xabi Alonso
Marcelo
Özil
Higuain
Ronaldo
23 januari 2012 om 00:09

Is wel een goede opstelling, maar ik zou Benzema voor Higuain zetten.

hahaha, schandalig dat mijn reactie wordt verwijderd. ik vraag toch aan admins om bij het kiezen van moderators beter op te letten, want deze moderators laten alleen berichten als " barca is de beste club" "messi is de beste speler" "puyol is beste verdediger" "villa houdt van messi" staan, en de rest verwijderen ze.

23 januari 2012 om 00:23

Dan moet je klagen bij de helpdesk. Maar niet dit soort teksten plaatsen wat totaal niet relevant is voor de wedstrijd.

Real Madrid is gewoon heel erg sterk als ze niet tegen Barca spelen. Elk ander team rollen ze op en maken ze er minimaal 3 elke wedstrijd (vooral thuis). Ze moeten gewoon met dit elftal spelen tegen Barca en van de eigen kracht uitgaan want het is een super team. Als het dan nog niet lukt tegen Barca ben je in ieder geval strijdend ten onder gegaan. In ieder geval niet zo laf als afgelopen woensdag, want dan ben je gedoemd te verliezen van Barca.

23 januari 2012 om 04:03

we zitten hier op een real verslaat athletic topic, niet op een barcelona- real topic. hou gewoon op met alde teksten over barcelona-,-''

Tja, ik merk gewoon weer op dat Madrid enorm veel arbitrale hulp krijgt. Penalty tegen niet gefloten. En vierde doelpunt volgt uit een overtreding van Ramos die de scheids weigert te fluiten. Ik denk dat Florentino de scheidsrechters een serieus cadeautje doet voor de wedstrijd.

Wat was Ozil vandaag geweldig zeg.. Kaka ook.
En Varane, ja wat moet ik zeggen als hij zo doorgaat word hij veruit de beste verdediger ter wereld.

Als Real Madrid gewoon geen gekke dingen doet, dan mag het de wedstrijd tegen Barcelona verliezen. En dan worden ze kampioen!

23 januari 2012 om 10:07

Inderdaad een top talent die Varane.. beste ter wereld? nee hij heeft nog een lange weg te gaan maar hij is jong en is absoluut Real waardig!

Geweldig hoe real de kleine clubjes van de mat speelt, maar jammer hoe ze van de mat
af worden gespeeld als ze zelf moeten spelen tegen teams van het kaliber barca. dan gaan ze altijd
kopje onder terwijl real nog makellijker wint van de kleine clubbies, ik denk dat ze wel kunnen winnen van de grotere teams maar dat ze het mentaal niet aan kunnen, ozil heeft totaal geen ervaring op het hoogste niveau alleen de 2 wedstrijden die hij mocht invallen tegen barca, Ronaldo heeft voor het eerst in de laatste classico tegen barca een voldoende gescoord dus hij kan het wel maar het lukt 9 van de 10 keer tegen de grote clubs niet, dimaria is fysiek te slap en begrijp uberhaupt niet wat hij te zoeken heeft in madrid, verder vind ik benzema een goede spits, sergio ramos een sterke verdediger en pepe is een idioot die fantastisch kan voetballen, khedira en xabi alonso die moeten echt weg want tegen barca is het belangrijk om spelers te hebben die je
kunt aanspelen in de korte dekking, dat is essentieel op de plaats en waar deze 2 mannen spelen omdat dat het eerste aanspeel punt is vanuit de verdediging, je ziet dat de verdedigers geen vertrouwen in dat soort spelers hebben en daardoor lange ballen gaan hanteren. die nergens komen. Marcello speelde vandaag de wedstrijd van zijn leven en scoorde ook nog. waarom ik zo kritisch ben op real madrid is omdat zelf een eerlijke real fan ben maar al vaak teleurgesteld in ze ben, ze doen altijd mee tot het laatst en dan gaat barca met de prijzen ervandoor, dat is niet meer leuk.
Als ze dit jaar niet kampioen worden dan word ik een barca fan want ik ben geen hater, ik wil prijzen en resultaten zien. Oja het zou fantastisch zijn als chamak zou komen in plaats van higuain want chamak kan echt zo goed voetballen. Jammer dat deze grootheid geen basis kan veroveren in arsenal, maar hij krijgt ook niet echt een goede kans vind ik zelf, ik ben zelf in bordeaux op gegroeid en ben daarom een grote fan van hem, hij zou een standbeeld moeten krijgen in het zouden van Frankrijk, jammer dat hij niet voor leblue speelt en hij zijn tijd gaat verdoen met de derderangs voetballers van het Marokkaanse team.
Dus real word eens wakker eens wakker en koop chamak voor een cent.
Real madrid was altijd de grootste club van spanje maar nu de onderlinge resultaten worden verpest door deze generatie die de bal nog niet eens 3 keer naar elkaar toe kunnen spelen zie ik barca alleen maar sterker en sterker worden, want als afellay straks terug is dan word de motor pas weer gestart je ziet aan xavi dat het kappen en draaien er een beetje af is, dat maakt niet uit want barca heeft afellay gescout, dat is echt een meester zet want die gaat de komende 10 jaar barca op sleep touw nemen, zie hem volgend jaar al de aanvoerders band dragen !!

23 januari 2012 om 04:05

" ik denk wel dat ze kunnen winnen van de grotere teams, maar dat ze het mentaal niet aankunnen"

Je wordt kampioen door van de kleintjes te winnen en niet alleen de grote.
real - barcelona en barcelona - real, zijn maar 2 wedstrijden in een seizoen goed voor maar 6 punten. als je alleen die wint en er wat verliest of punten morst zoals barcelona dus doet, dan word je geen kampioen.

en er zijn wel meer grote clubs in spanje dan alleen barcelona, iedereen maakt het veel groter dan het werkelijk is.

23 januari 2012 om 06:52

wat verkondig jij toch een onzin, chamakh voor higuain? doe dan maar jan vennegoor of hesselink als je toch bezig bent. jij snapt niet wat Di Maria te zoeken heeft bij real?
Di Maria heeft meer talent dan chamakh ooit zal hebben!!!! en xabi alonso wegsturen? omdat je hem niet kunt aanspelen in de korte ruimte, nou als je hem niet kunt aanspelen dan kun je niemand aanspelen. Xabi weg doen zou een rampzalige zet zijn. Pepe kan fantastisch voetballen? dat valt reuze mee; ik ben zelf ook Real fan (in goede en slechte tijden) en ik adviseer jou om nu alvast de overstap naar barca te maken en nooit meer terug te komen want niemand zit op een fan als jou te wachten

C.Ronaldo moet terug na Manchester. En ze oude speel style en Kaka terug naar AC Milan veel beter

23 januari 2012 om 09:28

Onderbouw dat eens? Ronaldo doet het prima en ook Kaka begint steeds beter te spelen.

23 januari 2012 om 09:32

het probleem is dat ronaldo, eigenlijk de echte ronaldo niet meer is en een eenheidsworst begint te worden om het zo maar te zeggen.

ikzelf vind dat jammer want as je ronaldo in een vrijere rol laat spelen en gewoon zijn acties laat maken dan heeft real daar veel meer aan.

ik vond real helemaal niet zo overtuigend. Athletic had kansen op 2-0. Ik vond de eerste strafschop dubieus (was er m.i. geen, je ziet de speler al vallen voordat er echt effect is van het shirtje trekken.

Ik vond vooral real achterin kwetstbaar zeker tot aan de 1-1. Ik zie ze eigenlijk komende woensdag niet veel kans hebben. Degelijke 3-0 overwinning van barca.

Real was niet zo geweldig, Athletic had eenvoudig 2-0 voor kennen staan hoor, maar die jongen die peert totaal mis voor een half leeg doel. Daarna zette Real wel aan en scoorde een prachtige 1-1. Na de penalty's van Ronaldo was het gelopen en leuk dat een jeugdproduct nog even de 4-1 binnen schuift.

Ik vond Real zeker wel goed na die 0-1, ok.. Bilbao had inderdaad een grote kans op de 0-2 maar dat was een buitenspel goal geweest.
Je ziet dit seizoen dat Madrid goed met een achterstand kan omgaan, daar waar in het verleden alles instortte als een kaartenhuis. Ik zie dit jaar een heel mooi jaar worden voor Madrid!

Tweede helft kwam Real weer los, zoals dat vaker het geval is.. Maar ik snap niet waarom Mou in zulke wedstrijden niet met Altintop speelt, en hem tegen Barca ineens wel laat spelen.. Als hij Altintop wilt gebruiken moet ie hem klaarstomen met dit soort duels. Niet dat ik hem zou willen zien spelen, maar dat is toch beter voor zijn wedstrijdritme,

Wel vind ik dat Sahin veel beter zou kunnen spelen dan Granero. Sahin is een potentieel wereldspeler, Granero niet. Sahin moet het vertrouwen van Mourinho krijgen, dan kan hij Real aan een hoger niveau helpen.

Die 2e penalty voor Real was helemaal niks, hij raakte Ramos niet eens, maarja anders was t toch 4-1, goal benzema

Geweldige overwinning natuurlijk voor het grote Real! De landstitel komt met de week dichterbij en dit is natuurlijk prachtig. Het begin was vrij matig, maar daarna herstelde Madrid zich en liet het haar klasse zien. Ik heb me wel geergerd aan de mensen bij Live Meepraten die de hele tijd begonnen te zeuren dat Ronaldo de penalty's er in schiet. Dat is nou ook eenmaal een onderdeel van het spel en niet onbelangrijk. Wanneer Messi die penalty tegen Sevilla erin had geschoten stond Barcelona nu 3 punten achter in plaats van 5. Hiermee wil ik het belang van een goede penaltynemer aangeven!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren