Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax: Het respect, de normen en waarden?

Laatste update:

Steven ten Have had zich beter moeten verdiepen in het karakter van Johan Cruijff. Door de afgelopen ontwikkelingen rondom en in Ajax is het wel duidelijk geworden dat Ten Have zich heeft laten kennen als een kleine, zielige, smakeloze, achterbakse, smerige, irritante bedrieger die het lef heeft gehad om racisme en discriminatie te misbruiken wetende dat deze twee begrippen ongelooflijk veel kwaad hebben gedaan in het verleden. 'Ik ben overal tegen tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch', aldus Johan Cruijff. Lijkt mij duidelijk dat Cruijff tegen Ten Have is, want met hem is de waarheid nooit precies zoals je had verwacht dat die zou zijn.

Het woord ‘racisme’ kent een onaangename geschiedenis. Mensen werden vroeger, mede door racisme, afgeslacht, in elkaar geslagen, buitengesloten en misbruikt op vele verscheidene manieren. Dat meneer Ten Have en Arno Vermeulen onbezonnen durven te zeggen dat Cruijff zich hieraan schuldig heeft gemaakt is kenmerkend voor deze twee heren. Zij vinden het blijkbaar prima om andere mensen te beschuldigen van racisme. Dat Edgar Davids hierin meegaat en geschrokken lijkt te zijn van de commotie maakt mij woest. Uitgerekend pas nadat Cruijff het toelicht vindt hij het nodig opheldering te geven over het voorval. Wat Cruijff toen wel kon zeggen: ‘De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn.’ Als er mensen zijn die door vuurwerk afsteken een stadionverbod krijgen, dan moeten Davids en Ten Have absoluut een levenslang stadionverbod krijgen. Wanneer je mensen van zulke buitengewone dingen beschuldigd en erover liegt en pas je excuses aanbiedt nadat iedereen kan horen en zien hoe het werkelijk zit, dan heb je gewoon geen normen, waarden en respect.

De heer Cruijff is de man die Ajax nodig heeft. Hij denkt niet moeilijk over alle zaken, wat Cruijff wil is domweg het beste voor Ajax. Cruijff wilt investeren in De Toekomst, ofwel in de jeugd. Cruijff zei ooit eens: ‘Voetbal is heel simpel, maar het lastigste van voetbal is simpel voetballen.’ Dat is precies wat er gebeurd, zo lastig is het allemaal niet, echter denken sommigen gewoon lastig. Cruijff kan alleen samenwerken met mensen die eerlijk en open zijn. Veel van verschillende conflicten tussen mensen door interactie met elkaar word vaak veroorzaakt door de manier waarop deze wisselwerking plaats vindt. Het enige wat Cruijff wil is openheid en eerlijkheid naar elkaar toe zodat men weet wat er verwacht kan worden en waarom. Doordat mensen binnen Ajax steeds ervoor zorgen dat er op de verkeerde manier deze wisselwerking plaats vindt blijven deze conflicten komen. Het enige wat Cruijff wil is openheid en eerlijkheid naar elkaar toe zodat men weet wat er verwacht kan worden en waarom. Doordat mensen binnen Ajax steeds op de verkeerde manier met Cruijff omgaan, in het bijzonder meneer Ten Have vind ik het enorm knap van Cruijff dat hij blijft zitten en niet opstapt.

El Salvador, de bijnaam van Johan Cruijff die hij kreeg bij Barcelona, heeft al meerdere keren bewezen een formidabel persoon te zijn en te beschikken over onwijs veel voetbalverstand. Cruijff: ‘Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe, je het moet doen, want anders zou ik het niet doen’. Hij is het grootste voetbalgenie dat ooit is voortgebracht in Nederland. Als iemand het vertrouwen en de steun moet krijgen, dan is Cruijff het wel. Niet om het feit dat hij briljant is als het aankomt op voetbal, of omdat hij dit proces eerder in Barcelona heeft uitgevoerd maar om het feit dat de club en wie er ook allemaal betrokken bij zijn zich defensief moeten opstellen vanwege het gebrek aan normen, waarden en respect. Dat de ledenraad, Frank de Boer en andere mensen die zijn betrokken bij Ajax zich nog niet achter Cruijff hebben geschaard is in mijn ogen schandalig. Iedere vorm van steun naar meneer Ten Have en consorten is gelijk aan het willen kapot maken van Ajax op verschillende manieren. In elke andere (top)club was men de laan uitgestuurd. Maar omdat men bij Ajax zo tolerant is en geen ballen kunnen tonen is het dat de mensen voor eigenbelang daar nog mogen zitten.

Respect, normen en waarden, is dat niet wat we met zijn allen willen? En wat willen we nog meer? Dat Ajax weer een Europese topclub wordt. Cruijff krijgt de kans om dat te doen en een paar mafkezen willen dat voor ons verpesten. Dit moeten we niet pikken. Hierbij verzoeken wij iedereen om achter Johan Cruijff te staan, om achter het grootste Nederlandse voetbalicoon te staan. Of zoals Cruijff zou zeggen: Ik neem altijd zelf de beslissingen. Dus als ze bij Ajax tegen me zeggen: Je bent te oud, dan zeg ik: Dat beslis jij niet, dat beslis ik.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volledig mee eens. Goede teksten, grammaticaal klopt het en je brengt je mening goed onder woorden. De dikke 5 sterren. Ga zo door.

22 november 2011 om 23:10

Bedankt voor je reactie en de sterren.

Goedendag leden,

Ik heb deze CE gemaakt met G.zola. We wouden een mooi moment vinden om er 1 samen te maken en dit vonden we wel een leuk idee. Hopelijk is het een goed stuk en opbouwende kritieken zijn welkom.

Groeten.

24 november 2011 om 14:44

ik wist niet dat Zola zich zo interesseerde in Ajax

24 november 2011 om 23:24

Nee, doet hij eigenlijk ook niet. Maar hij heeft dit nieuws wel allemaal gevolgd enzo, dusja .

Gramaticaal helemaal in orde dat was uitgebreid gecheckt

Inhoudelijk ook helemaal mee eens en ook goed dat er een eigen invulling aan gegeven word in plaats van allemaal opsommingen. Naar mijn menig een uitstekende CE die jullie samen gemaakt hebben

22 november 2011 om 23:10

Bedankt man. Ja, het was ook onze bedoeling om geen open deuren in te trappen. Volgens mij is het wel redelijk gelukt .

‘voetbal is heel simpel, maar het lastigste van voetbal is simpel voetballen.’

En het moeilijke van columns schrijven is het kort, makkelijk en bondig houden, en korte zinnen gebruiken. Jullie zinnen zijn namelijk redelijk lang, dat leest wat lastiger weg. Verder staat er een storende herhaling in, maar ik erger me er niet aan, ook niet aan het eerstgenoemde.

Verder ben ik het met jullie eens, Ten Have heeft er een rotzooi van gemaakt. Cruijff is dé persoon om Ajax te lijden. En niet mensen uit het bedrijfsleven. Het beste zou zijn als Ten Have, Davids en de overige leden van de RvC opstappen, en Cruijff nieuwe mensen laten benoemen. Maar alleen in "dromenland" is dat mogelijk. Ik zie eerder Cruijff vertrekken dan de andere leden. Niemand weet hoe dit gaat eindigen, het is bijna onnavolgbaar wat er allemaal in Amsterdam gebeurt op dit moment. Je kunt het eigenlijk alleen volgens als je er een hele dag voor gaat zitten. Helaas kan dit niet, mensen hebben vaak een leven.

23 november 2011 om 08:42

Mij werd altijd verteld bij tips dat ik juist lang zinnen moest gebruiken, want dan las het makkelijker door. Tja, de 1 denkt er dus anders over dan de ander.

Bedankt voor je reactie en sterren.

23 november 2011 om 16:27

Nee, het is zo dat kortere zinnen makkelijker lezen, het kan niet zo zijn dat jij die wel makkelijker leest dan korte. Het is nou eenmaal een feit dat korte zinnen makkelijker leest. Lees maar eens een proffesionele column, die zal niet veel lange zinnen hebben.

23 november 2011 om 18:32

Klopt, maar een mix van beide vind ik vaak het lekkerste lezen. Telkens korte zinnen leest opvlakkig en alleen maar lange zinnen zit ik totaal niet op te wachten. Een mix van beide levert wat variatie op en leest in mijn ogen lekkerder.

In dit Ce zijn de zinnen vaak van een lange kant, maar in dit Ce zie ik dat totaal niet als een kritiekpunt. Anders zouden de zinnen onprettig lezen, lijkt me zo.

Over het Ce zelf. Ik vind het een goed Ce, jullie mening is harstikke duidelijk en eindelijk komt hier eens een wijs en goed stuk uitrollen. Er is zoveel over gezegd en geschreven, dat het eens tijd ervoor werd. Ik ben blij, dat het dan zo'n stuk wordt, waarin de boodschap helder is en eigenlijk ook vrij logisch. Ik kan me haast ook niet voorstellen, dat veel mensen voor Ten Have zijn en niet voor Cruijff in dit geval dan. Daarnaast zit het grammaticaal goed in orde evenals de interpunctie. Ook leest het lekker door en dat is toch essentieel als je met zo'n boodschap komt aan zetten.

Ik weet niet of je van plan bent meer Ce's over dit onderwerp te maken, maar het ziet er in ieder geval erg goed uit. Goed gedaan mannen.

Wat een fantastische CE. Wat een belachelijk hoog niveau word hier gehaald zeg. Jij bent de Lionel Messi van de Ce's.

De manier hoe je het verwoord, met zoveel passie en dan alles op de juiste manier in de juiste context. Niemand had het beter kunnen doen. Gewoon een fantastisch briljant stuk. Als ik je meer sterren kon geven had ik dat gedaan.

Oke ehm nee nu even serieus XD Ik zie dat wij (heb deze CE ook gemaakt) wel paar fouten inzitten. Is wel jammer want met lezen waren deze voorkomen. Toch wil ik benadrukken dat dit geen CE is om te zeggen dat wij per definitie voor Cruijff zijn omdat Cruijfff Cruijff is.

De essentie van dit verhaal is dat de manier waarop met Cruijff is omgegaan en met andere schandalig is en het racisme incident gewoon de druppel had moeten zijn om Ten Have per direct op straat te zetten!

22 november 2011 om 20:34

Sorry had echt niet meer fouten gezien bij het door lezen :s

Goed gedaan man

23 november 2011 om 08:39

Hahahah, briljante reactie .

Goed verteld en dat was inderdaad onze bedoeling.

Interressant stuk om te lezen, ben het niet met je eens... maar dat hoeft ook niet om de CE te beoordelen. Hierbij gaat het vooral om de grammatica en schrijfstijl.
Er staan een paar kleine foutjes en dubbele zinnen in (zoals eerder genoemd) maar toch is het makkelijk lezen.
5 sterren

23 november 2011 om 08:40

Mag ik misschien weten waarom je het er niet mee eens bent? Vraag ik me af. Verder bedankt voor de sterren en je reactie.

23 november 2011 om 21:22

Ik vind dat Johan Cruijff nou net de boosdoener is. Die man is lid van de Rvc, maar is bijna nooit op de club aanwezig vind dat iedereen maar naar zijn pijpen moet dansen. Bovendien voelt hij zich bij alles waar hij het niet mee eens is de gebeten hond. De man kan absoluut niet tegen kritiek. Hij heeft op dit moment misschien de beste ideeën voor de jeugd van Ajax, maar hij durft niet samen te werken met een sterke persoonlijkheid in de vorm van Van Gaal. Dat die twee hun geschillen bijleggen en proberen samen te werken, dan word ik al Psv'er niet blij. Die twee samen zijn super voor Ajax. Dat ziet Cruijff niet in (of hij wil het niet inzien) omdat zijn ego te groot...

24 november 2011 om 13:09

@ Bvw1986
Cruijff is inderdaad niet heel vaak op de club aanwezig maar hij is er toch wel wekelijks te vinden. Bovendien is hij gewoon te bereiken, vraag dat maar aan Jonk en Bergkamp na die hem bijna dagelijks spreken.

Cruijff kan zeker wel tegen kritiek maar dan moet dit wel terecht zijn. Bijvoorbeeld de kritiek die jij hem nu geeft is onterecht dus logisch dat hij daar niet tegen zou kunnen.

Dat samenwerken is ook heel simpel. Van Gaal heeft enkele maanden geleden gezegd dat hij nooit meer wat bij Ajax zou doen en net als het beter gaat met Ajax door Cruijff komt Van Gaal om de hoek zetten. Wie maakt er zich dan onmogelijk? Juist Van Gaal. Dus Van Gaal is minimaal net zo erg als Cruijff.

Maar ik snap dat jij Cruijff graag weg wilt hebben want je bent voor Psv en jij weet dus ook dat als Cruijff zijn gang mag gaan Ajax ongenaakbaar word in de eigen competitie.

Uitstekende persiflage op puberale rants op schoolkrantniveau.

23 november 2011 om 01:03

Scheelt dan ook weer dat ik ondanks mijn leeftijd ook een puber ben!

Goed gedaan jongens ga zo door, het is een leuke tekst dat zeer begrijpelijk en helder overkomt, ik ben trots op jullie

23 november 2011 om 08:41

Bedankt en fijn om te weten dat je trots bent .

Helemaal niks tegen in te brengen en sta volledig achter deze mening,goed geschreven en het beschrijft het gevoel van heel veel ajacieden......chapeau voor dit goed geschreven stuk.

24 november 2011 om 23:43

Bedankt man, mooi dat er veel mensen zijn die het een goed stuk vinden. Doet me goed!

Ik ben het voor 99 met je (of jullie) eens en vind het een goed geschreven stuk. Ik kan me wel voorstellen dat iemand als Frank de Boer zich niet mengt in dit conflict. Ten eerste alleen al omdat hij moet zorgen dat het rond het (over het algemeen slecht presterende) eerste elftal rustig blijft, wat hij tot noch toe erg goed doet, en ten tweede heeft Frank een carrière lang erg veel aan Louis van Gaal te danken. Hij kan het eerlijk gezegd niet maken Louis publiekelijk af te vallen en ik denk ook niet dat je dat moet willen.

Laat Frank zich maar lekker bezig houden met het eerste elftal!

24 november 2011 om 23:47

Klopt, de Boer kan zich beter niet bemoeien met dit soort zaken, maar het leek je juist leuk als hij nu de kant van Cruijff kiest. Ik bedoel, hij mag ook zijn mening geven .

Verder bedankt.

Start een petitie zou ik zeggen en ik ben de eerste die ervoor tekent! Goede CE waar ik het volledig mee eens ben. Als dit in een of andere havenstad bij een arbeidersclub aan de gang was dan zou het er vast een stuk onvriendelijker aan toe gaan vanuit de kant v/d supporters. Wij zijn als supporters nog te lief en moeten maar eens wat meer laten merken dat we achter Cruijff staan!

24 november 2011 om 23:52

Ja, inderdaad. Wij als supporters moeten hier echt snel wat aan gaan doen, want een paar spandoeken hebben echt geen zin.

Bedankt voor reageren!

De grammatica is van hoog niveau, daarvoor complimenten, idem dito het stuk. Zelf volg ik de Eredivisie nauwelijks tot niet, en ben ik ook nooit te vinden op de topics. Waar ik wel van op de hoogte ben is het verhaal omtrent het bestuur van Ajax etc. Ik sta dan ook achter jullie standpunt, dat we naar Cruijff moeten luisteren, hij kan een evolutie brengen binnen Ajax.

24 november 2011 om 23:56

Thnx en leuk om te horen dat de grote weareunited het met me eens is en het een goed stuk vind .

25 november 2011 om 12:55

Haha,,

Toch maar even een reactie op jouw stuk:

Grammaticaal is het goed, wat betreft interpunctie zitten er her en der fouten.

Inhoudelijk: ik vind je stuk te eenzijdig en veel te partijdig. Wie een dergelijk stuk schrijft, moet mijns inziens proberen een beetje afstand te nemen van de materie. Jouw stuk komt op mij over dat Cruijff alles goed doet en heeft gedaan, maar de andere Rvc-leden, en dan met name Ten Have en Davids, hebben alles verkeerd gedaan. De zin in de inleiding over Ten Have gaat in dat opzicht ook veel te ver en is voor mij eigenlijk al een reden om niet meer door te lezen, maar gezien de vele positieve reacties ben ik maar verder gaan lezen.

Het is eenvoudig zo: waar twee vechten, hebben twee schuld. Dat moet mijns inziens in jullie stuk doorklinken. Ook de handelswijze van Cruijff mag en moet door jullie veel kritischer onder de loep worden genomen. Dit wil overigens niet zeggen dat je dan geen partij mag kiezen voor hem.

23 november 2011 om 17:00

Bedankt voor uw reactie. Maar ik snap uw punt niet zo goed. Want wat wij met dit stuk willen zeggen is dat Cruijff niet de heiligste en/of de makkelijkste is maar dat Cruijff tenminste open en eerlijk heeft gehandeld.

Wanneer over wie met wie over wat en met wat heeft Cruijff Ten Have van bepaalde dingen beschuldigd. Daarbij gaat het niet eens om de vraag of Cruijff heilig is, het gaat erom dat dit de druppel is.

Zoals ik al zeg, racisme is een zeer kwalijke zaak, dat men zonder enige moeite Cruijff daarvan durf te betichten zegt voor mij meer dan genoeg over hoe graag zij Cruijff in een kwaad daglicht willen stellen.

Vanuit dit standpunt zijn wij dus achter Cruijff gaan staan, los van het feit of Cruijff heilig is of niet. Want als Cruijff daadwerkelijk smerig heeft gehandeld zoals de overige leden van de RVC lijkt het mij veel logischer omdat ook te zeggen en te laten zien. Maar aangezien ze dat niet doen, ga ik ervanuit dat het niet gebeurd is want anders zou men die leugens niet nodig hebben.

Dus ik snap niet dat waar 2 hebben 2 schuld is. Als ik over straat loop, en iemand slaat mij omdat ik raar keek, en hij wilt mij weer slaan, ik duw hem , deze valt breekt zijn pols en ik ren hard weg heb ik dan ook schuld ? Absoluut niet.

Dus die stelling/argumentatie is ook niet juist!

23 november 2011 om 20:15

Vertalen we dat naar het voetbal: in dat geval krijgen beide spelers geel: degene die begon en degene die reageert.

23 november 2011 om 20:28

Ja maar in dit geval kan je het niet vergelijken met voetbal. Nogmaals als iemand jouw probeert te slaan, en jij verdedigd jezelf door diegene weg te duwen die jouw probeert te slaan zal de politie jouw niet een straf geven maar kan jij je beroepen op zelf verdediging.

In dit geval de vergelijking van het voetbal niet aan de orde omdat dit geen wedstrijd betreft maar een ' voetbalclub /beursgenoteerd bedrijf '. Dus je kan het niet in die context plaatsen vind ik.

Want aan de hand van mijn gegeven voorbeeld zou diegene uit zelfverdediging geen straf krijgen..

Ik kan werkelijk niet wachten tot die manipulatieve Ten have vertrekt uit Amsterdam.
Kraamt voornamelijk onzin feiten uit in de media, die om de dag weer worden ontkracht door Cruijf.

Ik vond de racisme kaart, dan ook wel heel makkelijk gespeeld door hem.
Maarja, ik kan me niet voorstellen dat iemand hem nog serieus neemt.
Vraag me af wat de volgende stap van hem zal zijn tegen Cruijf...

In ieder geval, een zeer goed stuk met een paar schoonheidsfoutjes.

25 november 2011 om 00:04

Dankjewel en ik kan ook niet wachten tot Ten Have en co vertekken. Hij leest altijd een uit het hoofd geleerd versje op bij de media, walgelijke vent.

goed gesproken, hopenlijk reageert Ajax eens op wat (bijna alle) fans al weten met name in de persoon van Ten Have!

25 november 2011 om 00:05

Bedankt en inderdaad, dat moet eens snel gebeuren, zo kan het gewoon niet verder.

Prima stuk! Grammaticaal is het goed. Ik zie duidelijk dat je (met name Lapulga_10) er nu meer tijd aan hebt besteed dan bij je vorige, waarin nogal wat Nederlandse fouten zaten. Complimenten voor de grammatica! Natuurlijk zitten er wel wat schoonheidsfoutjes in, maar dat is menselijk Ook jullie mening is goed, jullie trappen geen open deuren in: hierdoor blijft het leuk om te lezen. Tenslotte zijn jullie zinnen soms iets lang. In dit stuk is het geen probleem, maar let er wel op dat de zinnen hierdoor duidelijk blijven. Hoe langere zinnen je maakt, des te groter de kans is dat je fouten gaat maken en de zin onduidelijk wordt. Nogmaals, in dit stuk is het niet vervelend.

Ik ben het tevens eens met jullie standpunt. Cruijff gewoon moet blijven. Hij heeft een visie, die visie werd door iedereen geaccepteerd en daar moet Ajax nu niet van gaan afwijken! Complimenten voor dit stuk, 5 sterren.

25 november 2011 om 00:08

Bedankt voor je complimenten. We hebben er ons best op gedaan, het is wel redelijk gelukt. Ja, er zitten wat lange zinnen bij, maar we hebben geprobeert het zo duidelijk mogelijk te houden.

Af ten toe een beetje onhandig geformuleerd, zoals deze; 'veel van verschillende conflicten tussen mensen door interactie met elkaar word vaak veroorzaakt door de manier waarop deze wisselwerking plaats vindt.'

Allereerst is onduidelijk wat je bedoelt, althans voor veel mensen, denk ik.

Nu denk ik dat ik het wel begrijp, maar schrijf het dan zo;

'veel conflicten worden veroorzaakt doordat openheid en eerlijkheid niet van beide kanten (of geen van beide kanten) worden betracht.'

Maar aangezien ik het zoooooo eens ben met de inhoud krijg je van mij toch 4 sterren.

25 november 2011 om 00:08

Bedankt!

Ja, je hebt gelijk. Dat soort dingen zouden het wel duidelijker maken, maargoed, we kunnen het nu niet meer veranderen he.

Heel knap dat je zo'n goed stuk over Ajax hebt kunnen schrijven ondanks dat alles al helemaal uitgekauwd is. Ik vond het interessant en heb het met plezier gelezen!

25 november 2011 om 00:09

Bedankt man, erg bedankt ^^ !

ja ja ja een hoop pro cruyff en iedereen die johan van rascisme beschuldigd moet linea recta naar een onbewoond eiland gestuurd worden! maarrrr ik zie je nergens zeggen dat Johan geen rascistische opmerking gemaakt heeft! Heb je wel eens overwogen dat dat gewoon waar zou zijn en zo ja dan had je die stelling ook wel kunnen ontkrachten. Je bent teveel pro Johan om de andere kant te kunnen zien.

24 november 2011 om 19:24

Volgens mij is er al door Davids aangegeven dat Johan absoluut geen racist is en heeft Rob Been jr (voorzitter van de ledenraad) al aangegeven dat Ten Have dit 3 maanden geleden al tegen hem had gezegd en het had afgedaan als 'nietszeggend', oftewel die discussie lijkt me wel gesloten.

24 november 2011 om 20:02

Zelfs al leg je het op de meest negatieve manier uit , dan nog is er met zo'n opmerking geen sprake van racisme.
Wel zou je het dan als lomp en ongevoelig kunnen betitelen , je zou het kunnen uitleggen alsof Cruijff bedoeld heeft dat Davids als persoon incompetent is voor zo'n funktie en Ajax een pro-minderhedenbeleid heeft gevoerd , zoiets als positieve disciminatie.
Nergens valt uit de opmerking te halen dat er gezegd wordt dat donkere mensen minder of minder capabel zouden zijn dan anders gekleurden.

25 november 2011 om 00:00

leon123 en fraayax zeggen het goed. Davids heeft al gezegd dat Johan Cruijff geen racist is. En Cruijff die legt voetbalvelden neer ik heel Nederland toch? Waar ook allochtonen kinderen op spelen. Waarom zou Cruijff voetbalvelden neerzetten waar ook allochtonen kunnen voetballen en een racist zijn?

Een vlammend en emotioneel betoog , daarom je/jullie beste stuk tot nu toe.
Prachtig verwoord en een duidelijke passie.

Als opbouwend commentaar , zou ik willen wijzen op je openingszin.
Je begint zo lijkt het midden in een verhaal , je zou even een klein aanloopje moeten nemen.

Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met:

Ajax en commotie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en van alle tijden , maar de afgelopen week was wel een heel triest dieptepunt.

Vervolgens je verhaal.

Mvg Fraayax (frank)

25 november 2011 om 00:10

Thnx voor je reactie.

En je hebt wel gelijk over het begin. We hadden het een beetje op moeten bouwen, dat was wat beter geweest. We zullen er bij een volgende keer aan denken.

Prachtig stuk, ben alleen van mening, zoals Fraayax ook al aangeeft, dat het begin iets anders ingeleid moet worden. Verder leuk stuk om te lezen!

25 november 2011 om 00:11

Ja, ik ben het ook eens met fraayax, niks tegen in te brengen.

Bedankt voor je reactie!

Je zinnen zijn echt soms super lang, maar dat maakt het net makkelijk om te lezen. Jullie verhaal klopt en ben het er helemaal eens mee. Ik ben voor Cruijff, omdat hij degene die is die wat kan veranderen in Ajax. Ten Have en al die andere kwibussen denken enkel aan hun ego en hun zakken, dat zie ik zo door ze heen.

25 november 2011 om 00:12

Zo zie je maar dat de 1 het fijner vind te lezen en de ander niet (magicfeet_7).

Thnx!

25 november 2011 om 00:58

Technisch gesproken hebben Magic7 en bovengenoemde gelijk.
Soms zijn langere zinnen noodzakelijk , maar meestal zijn ze een storende factor.
Zoals ik je ooit de tip gaf je eigen verhaal voor jezelf hardop na te lezen , is dit nog een mooie , kijk eens na waar je zinvol een zin kan opdelen in meerdere zinnen.

Ps ik geloof dat EH ipv net , niet probeerde te typen grrrinnn.

Geweldig stuk man, ik vind het prima geschreven over iets wat nog zeer actueel is. Je Ce's worden steeds beter, ga zo door!

25 november 2011 om 00:13

Bedankt Miln. Het gaat inderdaad de goede kant op, maar het kan nog altijd veel beter.

Uitstekend stuk, mijn complimenten!

25 november 2011 om 15:19

Thank you DVD .

Ik vind dat je een CE zelf moet schrijven. Nu weten we niet of dit jouw mening is of van een ander.

Het stuk zelf vind ik vrij matig. De lengte is goed maar het onderwerp is denk ik wat te lastig voor je. Ik adviseer je om de volgende keer iets over voetbalzaken te schrijven in plaats van dit zakelijke gedeelte

25 november 2011 om 16:27

We hebben juist dit onderwerp gekozen, omdat we er allebei hetzelfde over denken. Wij snappen ook wel dat als je een andere mening hebt, je het zelf niet samen kan schrijven....

Het onderwerp te lastig? Nee, totaal niet... Het gaat ons om de normen, waarden en respect die worden overschreden. En dat is wel redelijk gelukt Dusja..

Toch bedankt.

25 november 2011 om 16:32

Oke maar je zegt het zelf, ''redelijk''. Het is niet slecht maar neem je dan echt genoegen met een redelijk stuk? Als ik het redelijk zou vinden zou ik een stuk nooit insturen maar dat ben ik maar...

25 november 2011 om 16:33

Ik zeg redelijk, omdat ik niet van mezelf wil zeggen: Een geweldig stuk, dit dat. Snap je -_-

25 november 2011 om 16:43

Nee niet echt...

Maar dat geeft niet, de drie sterren zijn verdiend en ik hoop dat je blijft schrijven.

25 november 2011 om 16:45

Haha, wat een vent ben jij . Maargoed, bedankt. Ik zal zeker doorgaan met Ce's maken.

Hmmm,

Deel niet volledig je mening, dat mag niet ten koste gaan van de beoordeling.
Maar zie toch een aantal fouten en dingen die je over het hoofd ziet.

Maargoed, volgende keer zie ik liever zelf een CE van je..

25 november 2011 om 19:28

Mag ik dan voorbeelden van fouten? Hier heb ik natuurlijk niks aan. We wouden al een tijdje samen iets maken, we hebben alles zelf bedacht, we vonden het gewoon leuk om te doen. Ik heb al meerdere Ce's die ik wel zelf heb gemaakt.

25 november 2011 om 19:31

Je geeft zelf al aan dat je partner niet echt intresseert in Ajax

Dan is het toch raar dat hij expert is van deze club?

''in het bijzonder meneer Ten Have vind ik het enorm knap van Cruijff dat hij blijft zitten en niet opstapt.''

Had je dit niet al verwacht? Johan laat zich nooit uit het veld slaan.

Jullie lijken me geen experts van Ajax.
Misschien volgende keer wat over FC Barcelona doen?

25 november 2011 om 19:35

Is dat je enige fout? Is namelijk geen eens een fout, wij vinden het namelijk knap dat hij gewoon blijft zitten. Cruijff laat zich soms wel uit het veld slaan hoor, maar nu dus niet, ik zou gewoon weggaan. Daarom...

En G.zola is geen fan van Ajax inderdaad, maara hij volgt deze situati gewoon en dan hoef je toch geen Ajax supporter te zijn om je mening daarover te geven?

25 november 2011 om 19:47

Als dat niet zo is mag Voetbalzone de term ''clube.x.p.e.r.t'' ook wel veranderen. Maargoed, misschien laat ik me teveel meeslepen in mijn mening.

25 november 2011 om 19:52

Om je te vertellen, we zijn geen clubexpert van Ajax, ik heb deze ingedient bij Barcelona, maar hij werd veranded in Ajax, omdat het wel over Ajax gaat en Voetbalzone vond het goed genoeg om hem op de site te zetten, dusja .

25 november 2011 om 20:00

Met alle respect? Één ster? Maak je een grapje? Dit is dan wel een mening, maar één ster geven voor een stuk dat qua grammatica en niveau van hoog niveau is, het laagste cijfer geven is toch wel erg raar.

25 november 2011 om 20:05

@weareunited

Hij heeft vandaag een account gemaakt en geeft nu al 1 ster rond. Ach ja, het is natuurlijk zijn mening alleen is het gewoon raar dat je binnen 1 dag dat je een account hebt meteen ce''s gaat lezen en 1 ster gaat geven. Maargoed .

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren