Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Özbiliz negeert advies De Boer en laat Oranje links liggen

Laatste update:

Aras Özbiliz komt in de toekomst niet uit voor het Nederlands elftal. Dat gaf de aanvaller van Ajax dinsdagmiddag te kennen. In maart zei hij nog dat zijn voorkeur bij Oranje lag. “Als ik kan doorgroeien en er komt een kans, dan kies ik voor Oranje”, zei de Turk met Armeense roots toen. Özbiliz kiest op korte termijn echter definitief voor Armenië.

/

“Ik ben trots dat ik deel uitmaakte van de Armeense nationale ploeg, maar ik had mijn keuze tot voor kort nog niet echt gemaakt”, zegt de 21-jarige linkspoot tegen persbureau RIA Novosti. “De coach van mijn club (Frank de Boer, red.) heeft me geadviseerd om voor de Nederlandse ploeg te kiezen omdat hij gelooft dat ik daar sneller progressie kan maken. Maar mijn hart klopt voor Armenië.”

Bondscoach Vardan Minasyan wilde Özbiliz selecteren voor de EK-kwalificatieduels met Macedonië en Ierland, maar vanwege een rugblessure gaat dat sowieso niet door.

Aras Özbiliz moet voor het Nederlands elftal kiezen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

''maar mijn hart klopt voor Armenië.”

We zijn uitgepraat. Hij kiest gewoon voor Armenië. Je gaat toch niet voor een land kiezen waar je hart niet voor klopt?

4 oktober 2011 om 18:06

Nee, precies als je je meer Armeens voelt dan Nederlands moet je vooral voor Armenië uit komen. Daarnaast denk ik niet dat hij ooit het Nederlands elftal haalt.

4 oktober 2011 om 18:10

Nou, Ozbiliz heeft erg veel talent. Op dit moment is hij natuurlijk nog lang niet goed genoeg voor het Nederlands elftal, maar hij heeft talent. Ik denk dat hij best een grote speler kan worden. Maarja, we zien wel hoe het loopt met deze jongen.

4 oktober 2011 om 18:19

Klopt hij heeft erg veel talent maar nog te weinig laten zien. Mede door zijn blessures maar toch.. Op zijn leeftijd had hij al veel verder kunnen / moeten zijn. Maar de tijd zal het leren wat voor talent hij heeft. Mijn gevoel zegt dat hij zeker een maat te licht is voor de mannen van Oranje.

4 oktober 2011 om 18:21

Hij heeft dus echt wel de potentie het Nederlands elftal te halen. Als die jonge zich gewoon blijft ontwikkelen komt hij er echt wel. Alleen zou ik hem graag een heel seizoen bij een subtopper zien spelen. Hij liet vorig seizoen al in een paar wedstrijden zien te beschikken over geweldige techniek en snelheid

4 oktober 2011 om 18:49

21 jaar pas hoor en hij had al veel verder moeten zijn.. Die jongen had een zware blessure knie gebroken... en is terug gekomen van die blessure dan moet je toch een ijzersterke mentaliteit voor hebben...

4 oktober 2011 om 18:15

Maar je vergeet wel een erg belangrijk aspect: Geld.
Als je bij het Nederlandse team speelt speel je jezelf meer in de kijken dan bij het Armeens team. Een team in het buitenland zal ook niet gelijk een Armeen kopen na een goed seizoen. Dan moet je jezelf altijd twee keer bewijzen voordat de stap uit het buitenland mogelijk is.

Zo veel speler die voor Nederland hebben gekozen zullen ook van hun land "houden", maar spelen ook voor Nederland. Afellay lijkt mij ook een type die echt van Marokko houdt (of het zo is weet ik niet) maar heeft ook voor Nederland gekozen, dat is dan geweest om het niveau lijkt me.

4 oktober 2011 om 18:21

Ach, hij speelt bij Ajax. Als je het daar goed doet, dan speel je jezelf ook in de kijken bij een topploeg hoor. Er zijn altijd wel grote clubs die naar Ajax kijken, want Ajax staat bekend om haar talenten. Dus hij heeft echt niet het Nederlands Elftal nodig om bij een grotere club te komen. En wie weet komt hij niet eens in het Nederlands Elftal...

4 oktober 2011 om 18:34

Dit is wel een cliche voorbeeld, maar ik kon even niks anders bedenken. En FC Twente reken ik even als top ploeg sinds ze vorig jaar in de CL speelde en het goed deden, dus is hij ook gezien.

Denk maar aan Ruiz, hij speelde de sterren van de hemel twee seizoenen lang bij FC Twente, en nu speelt hij bij Fullham. Hij had allang naar Arsenal, Tottenham of Valencia gemoeten. Stel hij speelde voor de Nederlandse ploeg en speelde daar redelijk, dan speelde hij daar allang. Alleen kijkt niemand naar Costa Rica - Amerika, maar naar Spanje - Polen, want daar spelen de interessante spelers. Als trainer van een topploeg wil je voor zekerheid kiezen, dus kies je voor een speler dat op niveau heeft gespeeld, niet voor een speler van Armenië.

4 oktober 2011 om 19:02

Als Ruiz bij Ajax speelde en daar was geslaagd waren Tottenham en Valencia waarschijnlijk zelfs te min. Je moet niet onderschatten hoe hoog spelers van Ajax in aanzien staan in vergelijking tot FC Twente. Ook PSV spelers staan daar nog ver boven, ongeacht hoe de club op de ranglijst eindigt of hoe goed je het daar doet.

4 oktober 2011 om 19:53

Hoe kom je bij het aspect: Geld?

Juist dit is een mooi voorbeeld dat die kiest waar zijn hart naar staat en niet waar die het meest kan verdienen. Dat is toch juist positief? Of begrijp ik je verkeerd, dan kan natuurlijk ook.

4 oktober 2011 om 19:58

Als je naar een grotere club gaat verdien je meer geld, als je even doordenkt kom je zo bij het geld uit in het voetbal. Als hij kiest voor Nederland, zal hij opgemerkt worden en dus naar een grotere club gaan dus meer verdienen. ;

En hij heeft nog niet gekozen! ;p

4 oktober 2011 om 19:59

voor de spelers van de armeense elftal is een premie beschikbaar indien ze de ek halen van ongeveer 10 miljoen euro dat is dus per speler rond de 4ton alleen voor het behalen van de ek. Er zijn genoeg rijke armeense zakenlieden die dit geld kunnen uitkeren. Uiteraard willen zij ook op een ek hun land zien spelen ongeacht de resultaten.

4 oktober 2011 om 20:03

Dus hij kan kiezen, 4 ton, of een miljoenen salaris bij een toplcub. Het lijkt me dat hij dan voor een topclub kiest. Het Armeens team is überhaupt niet goed, als hij voor niveau kiest moet hij naar Oranje gaan.

4 oktober 2011 om 20:13

Gast wat zit je nou te zeuren dat hij voor het geld kiest. Als je de moeite leest om de tekst te lezen staat er: mijn hart klopt voor Armenië dus hij kiest juist niet voor het geld maar voor eergevoel. Dus hou op met dat gedram over Ajax, geld en het nederlands elftal

4 oktober 2011 om 21:15

@ Magicfeet_7

Nu zeg je wel dat niemand kijkt naar wedstrijden als Costa Rica - Amerika maar geloof mij nou maar dat daar wel degelijk scouts van top clubs op de tribune zitten. Als je een speler bij een land als Nederland of Spanje ziet voetballen en hij blinkt uit hoef je ook geen scout meer te zijn om te zien dat die ook echt goed is. Kijk maar naar het Costa Ricaans talent Campbell die door Arsenal is aangetrokken. Je hoeft niet persé bij een beter land te voetballen om op te vallen.

4 oktober 2011 om 23:40

@magicfeet_7

Oke, ja in dat opzicht moet ik je gelijk geven. ALS je hart er naar staat hak dan meteen die knoop door en ga daar lekker voetballen. Ozbiliz is natuurlijk wel goed maar als je niet voor Nederland uit wilt komen moet je het niet doen want dan zou het inderdaad zijn voor het geld. Maar ik dacht dat die daarmee bedoelde dat zijn keuze eigenlijk al gemaakt was.

@kneus5

Als je de rest van zijn reacties leest snap je wat die bedoelt. Ik ben het er namelijk mee eens dat wanneer hij voor Armenië kiest hij echt wel respect verdient om voor het voetballend lagere land te kiezen.

5 oktober 2011 om 13:59

armeense ploeg is nietgoed??ten opzichte van wie? armeense ploeg bestaat nog nietzolang en zezijn al goedop weg. hetland bestaat sinds1991 en hopelijk halen ze het ekdit jaar....het team dat nu speelt is heel jong en gretig dus hopelijk met aras er bij kunnen ze aleen maar beter worden.

A man's gotta do what a man's gotta do. Als je hart klopt voor Armenië dan is dat de goeie keuze.
Je eigen ontwikkelng moet je toch aan denken bij het kiezen van je club, niet bij het kiezen van je land

Voor Oranje te licht als ik het nu zou bekijken, voor het Armeens elftal natuurlijk een prachtige speler! hoop dat we met jou nog veel kunnen beleven en misschien een keer het WK of EK halen!

helemaal mee eens denk niet dat hij kans maakt om te spelen voor oranje dus ik denk dat dit voor hem de beste optie is. toch altijd mooi om voor een land te kunnen uitkomen

Ik denk dat het beste voor die jongen is om voor Armenië te kiezen. Zie hem niet later in de basis van het Nederlands elftal, we hebben daar al zo veel talenten. en bijna elke flank speler kan nog zo'n 5 jaar mee.
Maar toch heb ik nog een vraagje waarom kan hij niet voor Turkije kiezen?

4 oktober 2011 om 18:10

Waar staat dat hij het niet kan?

4 oktober 2011 om 19:51

en behalve dat hij Armenier is en geen turk... hebben die twee bevolkings groepen een hekel aan elkaar ...
Door de Genocide dat Turkije had aangericht ,maar niet wil erkennen.
Maar hij heeft wel de potentie om het nederlands elftal te halen..ben wel blij dat hij zijn hart volgt en voor Armenie kiest!

4 oktober 2011 om 20:08

@ruppertpupkin... kan ik niets tegen in brengen.. je hebt helemaal gelijk.
Ik vraag me ook af of het uberhaubt wel kan(voor turkije kiezen).
En ik heb ook veel meer respect voor hem nu hij eelijk zegt dat hij voor zijn hart kiest.
maar ja.... Turkije was beter voor hem geweest...;klopt!

4 oktober 2011 om 20:08

@rupertpupkin

Als het je niet verbaast zou hebben als hij voor Turkije zou kiezen, moet je misschien iets meer wikipedia artikelen raadplegen, want het is natuurlijk onzin dat hij voor Turkije zou kunnen kiezen. Buiten het feit dat Armeense mensen erg vaderlandslievend zijn, moet je ook niet vergeten wat Turkije heeft aangericht in 1915. Als je dan als Armeniër voor Turkije kiest, mag je jezelf nooit meer linken aan Armenië, in wat voor manier dan ook. Dat zou namelijk nog erger zijn dan landsverraad.

Edit: hier las ik overheen:
''''er zijn ook genoeg Armeense Turken die zich als Turk beschouwen''''. Meen je dit????? Je moet serieus iets beter het nieuws volgen onder andere. Wat een uitspraak zeg, sjonge jonge. Ik ga het niet eens uitleggen.

4 oktober 2011 om 21:24

haha echt he ik zelf ben een armenier die in diyarbakir Tigranagert geboren is. geloof mij nou de armeniers van tigranagert, van, erzourum, sassoun hebben echt niets met turkije behalve dat we daar geboren zijn en grond bezitten die van onze over over grootvaders is gebleven. ik ken genoeg armeniers uit turkije en geloof me allemaal zijn christelijk hebben vlaggen van armenie thuis en gaan zomers naar armenie en ook soms naar turkije bodrum, antalya maar daar gaan ook armeniers die geboren zijn in armenie ook heen om vakantie te vieren.

4 oktober 2011 om 18:16

Ik denk omdat je maar 2 nationaliteiten mag bezitten toch? Als het goed is heeft hij dus de Armeense en de Nederlandse nationaliteit? Kan het fout hebben natuurlijk, maar dat zou dan ook de reden zijn dat hij niet voor Turkije zou mogen kiezen, ook al staat dit niet in de tekst.

4 oktober 2011 om 18:19

Een armenier die voor turkije kiest zie ik niet gebeuren.. Dat ligt toch wel heel erg gevoelig net zoals een turk nooit voor armenie zou kiezen. In ieder geval ben ik hartstikke trots dat ozbiliz voor armenie gaat spelen. Daar maakt hij kans voor in de basis mits hij 100 fit is. In potentie een topper. plus kan hij mooi trainen met henrik mikitarian, ghazaryan en movsisyan dat zijn spelers rond de 22 die ook toppers zijn. henrik mikitarian is toch een ster speler van shaktar donets en movsisyan is een gevaarlijke spits die speelt bij krasnodar.

4 oktober 2011 om 18:29

alexxx
Maar vergeet niet dat hij een Turkse naam heeft, Turks spreekt en eigenlijk een Turk is, met Armeense roots. Dus de kans bestaat dat hij net zo goed voor Turkije kiest.

4 oktober 2011 om 18:44

Hij is gewoon 100 % Armeen hoor!
Hij is alleen geboren in Turkije verder heeft hij niks met Turkije..
Hij heeft in een intervieuw al gezegd dat hij zich helemaal Armeen voelt!

4 oktober 2011 om 18:52

ik zelf heb een armeense naam maar een turkse achternaam, ik wil nu niet geschiedenis erbij betrekken maar er zijn bepaalde redenen waarom armenen uit turkije turkse achternaam hebben of een turkse naam... verdiep je maar erin als het je interesseert. Araz heeft tattoo op zijn arm wat staat "ik ben een armeen" in armeense letters.

Hij moet natuurlijk gewoon kiezen wat hij wilt, los van zijn coach, los van zijn manager.
Als hij denkt mee te kunnen bij Oranje en hij wilt het ook, dan moet ie het zeker doen!
Ik hoop hem dan ook nog is internationaal te kunnen zien schitteren.

Hij heeft niets te zoeken in Oranje dus laat m maar gaan naar Armenië

4 oktober 2011 om 18:13

dan hoop ik dat Labyad ook lekker voor zijn eigen land kiest ; jezus wat een kortzichtige reactie zeg. Waarschijnlijk heb je deze jongen nog nooit zien spelen, het is zeker een talentvolle jongen die veel pech heeft gehad met blessures. In de toekomst is het misschien wat voor Oranje, nu zeker nog niet. Als zijn hart klopt voor Armenië, dan moet ie gewoon voor Armenië kiezen.

4 oktober 2011 om 18:37

Hij is al 21 en hij zal maar weinig minuten in Ajax 1 pakken. Hij zal nooit in oranje komen, want er zijn veel betere spelers met meer potentie.

4 oktober 2011 om 18:44

daarom zeg ik: hij heeft veel pech gehad met blessures. Kruisbandblessures, heeft zo ongeveer 2 jaar eruit gelegen tussen zijn 18e en 20e. Hij zal heel veel minuten gaan pakken aangezien de Boer de jeugd een kans geeft. Hij heeft een goede passeerbeweging, een goed schot en een neusje voor de goal. Hij is op alle punten al verder dan Ebecilio naar mijn mening.

4 oktober 2011 om 20:19

Nee dat is moeilijk

Ozbiliz is gewoon veel te slecht voor Oranje. Hij wordt ten eerste al nooit opgeroepen voor Jong Oranje, ook niet toen hij fit was en dat zegt al genoeg. Narsingh, Cabral, Berghuis en Ola John zijn veel beter en dan heb je nog de generatie die er nu staat. Nee Ozbiliz heeft niks te zoeken in Oranje dus als hij wilt spelen moet hij maar naar Armenië gaan.

4 oktober 2011 om 18:14

Net zoals dat Lens er niks te zoeken heeft...

Kom op zeg wat is dit nou weer voor een reactie? Die jongen heeft veel talent, maar vooralsnog erg veel ongeluk met blessures. Misschien ontwikkeld hij zich wel heel goed en speelt hij dit seizoen nog Sulejmani uit de basis. Hij is nog steeds jong.

De keuze moet je niet maken vanwege je kwaliteit, maar vanwege je hart. Hij voelt zich een Armeniër. Altans dat concludeer als hij zegt dat zijn hart voor Armenië klopt. Als zijn hart voor Nederland zal kloppen, had hij voor Nederland moeten kiezen.

4 oktober 2011 om 18:26

Lens niks te zoeken bij het Nederlands elftal? Ozbiliz heeft niks te zoeken in het Nederlands elftal.

4 oktober 2011 om 19:00

araz heeft meer kwaliteit en een grotere potentie dan lens heeft.. Hij heeft alleen de pech gehad dat hij door blessures een tijd niet gevoetbalt heeft.

4 oktober 2011 om 23:50

Haha onzin. Wanneer de potentie bij Lens er helemaal uitkomt dan is het een verschrikkelijk goede speler. Ozbiliz heeft veel minder potentie dan Lens.

En hij had zoveel kwaliteiten dat hij vorig jaar niet eens mislukkeling Ebecilio uit de basis kon spelen. Goh wat een goede speler zeg.

Lens is in potentie echt veel en veel beter. Hij is nu niet in vorm, maar wanneer Lens een seizoen in vorm is speelt hij niet meer bij Psv.

5 oktober 2011 om 00:48

Als je hem kent weet je dat hij op rechts speelt en niet op links zoals Ebecilio. Ozbiliz wordt een grote, let maar op.

Ik vind dat hij volledig voor de keuze van zijn hart moet gaan. Zou hem alleen maar groter maken dan vele andere voetballers, die voor de status gaan.

Hoe doet Manucharyan het in Armenië?

4 oktober 2011 om 18:47

Hier ga je later spijt van krijgen..
Hij is niet voor niets talent van het jaar verkozen in de ajax jeugdopleiding!
Hij heeft laten zien dat hij alles heeft om een grote speler te worden, jammer genoeg heeft hij pech gehad met blessures waarvan een ernstige. Maar hij komt langzaam maar zeker terug en deed het in de voorbereiding al goed..
Had hem graag bij PSV gezien.

Dan hoop ik dat het gevoel van je hart klopt

Lijkt mij ook de beste keuze, ik acht hem potentieel ook niet sterk genoeg om zich straks in Oranje te scharen.

Wel frappant dat mensen het nu normaal vinden dat Ozbiliz met een hart voor Armenië dan ook voor Armenie kiest, maar als het als tegenargument voor een uitnodiging van Douglas in Oranje wordt gebruikt is het weer niet goed.

Douglas hart ligt ook niet bij Oranje.

4 oktober 2011 om 18:38

Heb ik hem nooit horen zeggen maar als dat zo is hoeft hij van mij ook niet voor Nederland te kiezen.

4 oktober 2011 om 18:48

Lijkt me logisch he, dat die zijn hart bij Brazilie heeft liggen hij is Braziliaan en zo zou die zich altijd voelen. Ook al zou ik 40 jaar in Amerika wonen blijf ik in mijn hart Nederlander.

4 oktober 2011 om 19:56

nee.. en ik ben ook een tegenstander van Douglas in Orange, maar als Ozbiliz voor nederland zou kiezen .... heb ik daar wel vrede mee!
dat is anders dan Douglas. vind ik!

Misschien moet Ozbilliz is ff een praatje maken met Douglas.
En kiezen voor het land waar je hart van klopt en niet omdat je niet in aanmerking komt voor het land waar je graag voor wil uitkomen, maar voor een andere alternatief kiest.

4 oktober 2011 om 18:38

Het lijkt mij dat je eerder voor het armeense elftal in aanmerking komt als het nederlandse............. Hij moet zelf de keuze maken.

ik denk zowiezo dat hij oranje nooit gaai halen dus het lijkt me een goeed idee dat hij voor armenie kiest en daag gewoon de ster kan worden.

4 oktober 2011 om 18:23

Nou ik weet niet of jou armenie volgt, maar daar is de onbetwiste nummer 1 ster toch henrik mikitarian waar barcelona en arsenal nog interesse hadden in hem en 1 van de sterspelers van shaktar donetsk. Hij is nog maar 22 jaar mikitarian. Samen met henrik zie ik araz en yura movsisian de sterren worden van armeense nationale elftal en daarachter de 2 spelers van metalurg donetsk: marcos pizzeli en ghazaryan (22jaar en heeft al in de ek kwalificaties al 5x gescoord).

"mijn hart klopt voor Armenie". Dat is mooi voor hem en dat begrijp ik helemaal. Maar daarom moet hij niet voor Nederland gaan spelen. Nu niet, nooit niet.

Alstublieft, meneer de Boer. Laat hem zelf de keuze maken en bemoei je er niet mee! Die de Boer begint me steeds meer te irriteren..!

4 oktober 2011 om 18:50

En wat als het zo ging; Ozbiliz: 'trainer, ik heb de keuze om voor het Nederlands en het Armeens elftal uit te komen. Aangezien u een grote carriere heeft gehad en meer dan 100 caps voor het Nederlands elftal achter uw naam hebt, vraag ik me af of u mij kunt adviseren'. De Boer hierop: 'aras, je hebt veel talent jongen en ik denk dat je je bij het Nederlands elftal zeker beter kunt ontwikkelen. Als je het mij vraagt zou ik dus voor het Nl-elftal kiezen, maar het is je eigen keuze.' Hierop besluit Ozbiliz dat hij zijn gevoel voor Armenie boven het sportieve aspect stelt en voor Armenie kiest.

Ik ben geen Ajacied, maar De Boer vind ik juist als een wijs trainer overkomen. Dus stop aub met kansloos reageren en denk eens na! Bij voorbaat dank..

4 oktober 2011 om 18:57

Ik moet toegeven; je hebt gelijk..; Meen ik!

5 oktober 2011 om 08:51

de boer heeft geen keuze gemaakt hij heeft hem alleen advies gegeven dat is wat anders dan de keus maken

gelijk heeft die ;

bij oranje ga je toch amper een kans krijgen. en bij armenie kan die vaste waarde worden

en hij voelt zich dus meer armenier, dan is alles gezegd

Respect voor deze jongen. Zo hoort het ook trots op je eigen land en een eer om er voor uit te mogen komen.

4 oktober 2011 om 18:45

Eigen land? Wat is zijn eigen land in hemelsnaam. HIj is geboren in Turkije, maar kan kiezen tussen Nederland en Armenië...

4 oktober 2011 om 20:00

ja... dat kan ook verwarrend zijn.. en ik het echte leven zorgt dit ook voor een Identiteits crisis bij sommige..
maar toch respect dat hij zijn hart volgt.

Komt voor Nederland te kort, heeft veel talent, maar als je ook kijkt naar zijn concurrenten dan zijn die jongens 2 niveau's hoger. Zijn hart klopt ook alleen voor Armenië, dus vooral dat laatste moet genoeg zijn om het duidelijk te laten zijn dat hij voor Armenië uit zal komen.

Dit is toch mooi, hij kiest niet voor sportieve successen, maar hij kiest met zijn hart.
Respect!!

Grappig, ik dacht toch echt dat hij een Turk was.
Hij zou samen met Edgar de sterkhouders van het Armeense Elftal zijn. Denk dat dat het beste keuze is.

4 oktober 2011 om 18:49

Manucharyan een sterkhouder, dacht het niet. Sterkhouders zijn Mkhitaryan, Movsisyan etc. Ik vind persoonlijk Manu verschrikkelijk.

De Boer komt het natuurlijk ook goed uit als hij niet voor Armenie kiest want dan hoeft hij minder te reizen. Lijkt me vooral uit eigen belang want kan me niet voorstellen dat de Boer denkt dat hij het Nederlands elftal kan halen.

4 oktober 2011 om 23:26

Je weet dat Armenie minder dan 3 uur vliegen is? En bovendien, de Boer is neit de enige die lovend is over deze jongen. Martin Jol, Gery Vink en eigenlijk iedereen bij Ajax die heeft een hoge pet op van deze jongen en uit dit rijtje zal niet iedereen een koekenbakker zijn.

5 oktober 2011 om 08:06

Kom op zeg die jongen heeft op zijn 21ste pas 7 officiele wedstrijden gespeeld en gaat dit jaar waarschijnlijk ook geen basisplek krijgen. Misschien is het een laatbloeier maar wat hij tot nu toe laat zien is hij totaal kansloos om een kans te hebben op een plek bij Oranje

5 oktober 2011 om 09:25

Je doet alsof die jongen 30 is. 21 jaar dat is nog helemaal niks. Dan ben je net geen tiener meer. Tegenwoordig ben je dus een laatbloeier als je op je 21ste al geen basisplaats hebt en niet er al 15 in hebt liggen. Slaat natuurlijk nergens op wat je zegt. En zelfs als hij fit was en 7 wedstrijden heeft gespeeld dan had ik nog gezegd hij heeft tijd nodig. Maar dat is ook niet het geval hij is doorgaans geblesseerd geweest.

Yes!
Ben blij dat zo'n groot talent voor Armenië kiest!
Meestal kiezen ze toch voor het land wat sterker is en niet met hun hart..
Bij Armenië zal hij wel van grote waarde worden. Hopelijk lukt het ons nog om de EK te halen!
We staan nu 3e achter Rusland en Ierland (?) als ik me niet vergis en met nog een wedstrijd te gaan en die moeten we zowiezo winnen!

4 oktober 2011 om 18:50

Twee wedstrijden, a.s weekend tegen Macedonie thuis. Daarna Ierland uit.

4 oktober 2011 om 18:51

Ow oké!
Bedankt voor de verbetering!
Dan had ik de verkeerde wedstrijdschema voor me.

4 oktober 2011 om 18:55

2 wedstrijden moet Armenie nog , uit mijn hoofd eerst thuis tegen Macedonië (die moeten ze kunnen winnen) en daarna uit tegen Ierland.

Ik heb voor mezelf al de rekensom gemaakt dat Rusland zal winnen van Andorra en sowieso play offs gaat halen , zeer waarschijnlijk worden ze groepswinnaar. Afhankelijk van wat Slowakije tegen Rusland maakt heeft Slowakije ook nog een kans. Maar ik denk dat in Dublin word beslist of Armenië of Ierland plek 2 zal halen en in de play-offs mag strijden om een EK ticket. Ik gun het zelf Armenië wel omdat ze het zo verassend goed doen voor een relatief klein voetballand. Zou leuk en goed zijn voor het Armeense voetbal als ze het EK zouden halen.

Tuurlijk wil de Boer niet dat Özbiliz paar keer per jaar naar Armenië vertrekt. Echt voordeel dat Özbiliz heeft mocht hij voor Nederland kiezen is dat hij nog voor Oranje mag uitkomen tot na het EK in 2013. Daarna zal hij zelf en de Boer wel zien of hij goed genoeg is voor Oranje of niet. Dan maar Armenië. Maar hij kiest liever wat vroeger. Enigste spelers die ik ken bij Armenië zijn Manucharyan en Mkihtaryan als ik het goed spel.

4 oktober 2011 om 19:36

henrik mikitarian (shaktar donetsk)

Yura movsisian ( Krasnodar)

Ghazaryan, marcos pizelli, mikirchian ( metalurg donets)

Araz ozbiliz (ajax)

Meeste spelen premier leauge van oekraine en 2 spelers premier leuge van rusland

ik denk dat hij beter voor Armenie kan kiezen omdat hij in Oranje geen kans zal krijgen ,zo'n goede speler is het ook weer niet

Deze man is realistisch. Het Nederlands elftal zal hij toch nooit halen omdat die gewoon te sterk is. Hij is al 21 en moet hopen op invalbeurtjes bij Ajax. Een Robben die op dezelfde positie speelt was op 20jarige leeftijd al de ster bij Oranje tijdens het EK 2004. Of een Drenthe die ook op ongeveer dezelfde positie speelt wordt niet eens geselecteerd, en die is toch een stuk beter dan Aras. Goed dat hij inziet dat hij te zwak is voor het Nederlands elftal. Het Armeense nationale team stelt weinig voor dus kan hij daar lekker basis spelen en de ster uithangen.

4 oktober 2011 om 18:52

Ik weet niet of je het helemaal volgt, maar Armenie is zeer sterk bezig de laaste tijd. Nummer 44 op de wereldranglijst, Hoger dan landen als Roemenie, Kameroen, Marokko, Schotland, Oekraine..

4 oktober 2011 om 19:34

Ja net of die middenmoot wat uitmaakt daar. Maand geleden stonden ze nog op plek 71. Armenië zal nooit op een EK of WK geraken maar ja als je er wel graag voor uit wilt komen ga je gang dan maar.

4 oktober 2011 om 19:50

armenie zal nooit voor een ek of wk zich kwalificeren zeg jij, maar je vergeet ook dat armenie pas 20 jaar onafhankelijk is sinds zijn sovjet tijd en in 20 jaar ontwikkelt de nationale elftal van armenie zichzelf stormachtig.

Armeniers hebben een geweldige sportmentaliteit en gaan altijd voor de uiterste.

paar voorbeelden in de sport wereld zijn: David nalbandian, andre agassi, alain prost, arthur abraham en er zijn nog meer maar dit zijn paar bekende.

Al met al als we winnen tegen macedonie en ierland dan haalt armenie wel het ek.

4 oktober 2011 om 19:46

zo zie je maar weer dat je de armeense elftal niet echt volgt, want armenie staat netjes op 3e plek in een zeer zware poule met rusland, ierland ( waarvan alle spelers in de beste competitie van de wereld spelen dus premier leauge en slowakije met spelers van de kaliber Stoch, hamsik, robert vittek, peter pekarik, marek sapara, miroslav karhan, filip holosko, adem nemec, vladimir weis en martin skrtel. Armenie heeft slowakije 2 x opgerold met een 3-1 en een 4-0 score en gelijk gespeeld tegen rusland en 0-1 verloren van ierland waarvan armenie de betere was in de wedstrijd.

En de ster uithangen in de basis zie ik ook niet zomaar gebeuren want er zijn sterkhouders zoals henrik mikitarian die nog in de zomer door arsenal en barcelona werd begeerd en yura movsisyan die bij krasnodar speelt en ook kon gaan naar olympique marseille. 3 spelers bij metalurg donetsk o.a marcos pizelli (24jaar) ghazaryan(22 jaar) en mkrtchian (21 jaar) deze spelen allen basis en zijn nog zeer jong

verdiep je volgende keer wat meer voordat je onzin komt uitkramen.

Verstandige keus, vind hem een redelijke speler, maar voor Ajax schiet hij al te kort, laat staan Nederlands Elftal.

Als hij graag interlands wil spelen moet hij inderdaad voor Armenië kiezen.

Als Ozbiliz zich 100% Armeniër voelt dan zou ik als ik hem was inderdaad gewoon voor Armenië uitkomen. De Boer geeft hem in mijn ogen weliswaar een goed advies dat uitkomen voor het Nederlands elftal ervoor zou zorgen dat het voor zijn ontwikkeling als voetballer gewoon beter is maar het is mooi dat Ozbiliz toch waarde hecht aan zijn afkomst.

Als hij voor Armenië uit gaat komen, geldt hij dan ook vervolgens als niet-eu speler en hoort hij dan ook van Ajax het niet-eu salaris te krijgen?

Bij Nederland kan hij meer stralen. Maar goed zijn hart klopt voor Armenië. Dan is het al snel over. Hij gaat dus gewoon voor Armenië kiezen. Meneer De Boer gaf hem wel een goed advies. Goed dat hij gewoon het allemaal zelf wil bepalen. Hij zal bij Armenië wel altijd basis gaan staan. Bij Nederland zie ik hem echt niet in de basis staan dus ja.

4 oktober 2011 om 23:30

Tja, spelers als van der Vaart hebben niet eens alle zekerheid op een basisplaats laat staan Ozbiliz.ik vind het knap dat deze jongen zo ferm en zeker voor het land kiest waar hij graag voor uit wil komen, dat getuigt van persoonlijkheid en volwassenheid.

Tja ik denk dat hij niet eens goed genoeg is voor Ajax laat staan Oranje. Dan ga je je gang maar.

4 oktober 2011 om 19:51

onderbouw je argument eens. Wat een kortzichtige reactie van jou.

4 oktober 2011 om 20:24

Wat moet ik nog meer zeggen dan? Ik denk dat hij niet goed genoeg is voor de top. Blinkt nergens in uit. Misschien heb ik het fout maar dat denk ik niet.

Jammer, heeft enorm veel potentie deze jongen, maar daar hebben we, mede door blessureleed, helaas nog niet veel van kunnen merken. Natuurlijk is hij nu nog niet goed genoeg voor het NL elftal, maar ik ben benieuwd waar hij staat als hij 26/27 jaar is!
Echter als je hart klopt voor Armenië, dan is er eigenlijk maar een keus mogelijk in mijn ogen.

Toch neeem ik zjin woorden met een korreltje zout,
nu stoer zeggen dat zijn hart voor armenie klopt, maar als het erom gaat voor de mogelijkheden bij Oranje kiezen ik zeg Yildrim, Affelay.
Maar hij zal voor Armenie misschien wel een leuke speler zijn, maar hij komt toch te kort voor Oranje, je kunt hem niet in adem noemen met Affelay, Robben, v. Persie, Babel of Lens.
Eerst maar eens Minuten maken bij Ajax basisplaats afdwingen en dan praten over Oranje, ik kan zo al 3 buitenspelers noemen die beter zijn dan Araz bijvoorbeeld; Narsing, Assaidi, Chanturia Tadic, Lens, Beerens.
Maar ik denk dat als deze jongen nu echt gaat nadenken en tot die conlussie komt dat het enige wat met Armenie gaat bereiken en dat die met Oranje International eprijzen kan pakken zal die wel voor Oranje kiezen.

Niet goed genoeg voor het Turkse & Nederlandse elftal daarom vindt ik dit een verstandige keuze van hem.

Als hij voor Turkije had gekozen was hij niet de eerste armeen die voor Turkije koos want dat is Can Arat oud speler van Fenerbahce momenteel uitkomend voor Istanbul Buyuksehir Belediyespor hij heeft zelfs ook een aantal interlands met Turkije gespeelt.

4 oktober 2011 om 20:30

can arat werd niet opgeroepen door het armeense elftal. Als je alleen door turkije wordt opgeroepen ja dan is de keuze snel gemaakt neem ik aan.

Ik zou ook niet weten waar hij in het Nederlands elftal zou moeten spelen dus hij kan beter voor Armenië kiezen.
Ik vind hem eigenlijk ook niet zo heel goed.

Tja, dan hebben we na Giggs (wales) en bijvoorbeeld Jari Litmanen wellicht opnieuw een speler die nooit op een EK of WK zal schitteren. Bovengenoemde spelers konden echter geen andere keuze maken, deze jongen wel. Die gaat daar in de toekomst nog erg veel spijt van krijgen als hij echt voor Armenië kiest. Ik denk echter wel zeker te weten dat hij voorlopig wacht met zijn keuze om te bezien of hij ooit echt een kans krijgt in het Nederlands elftal. Als die jongens A zeggen wordt het meestal B.

4 oktober 2011 om 20:24

Kom op zeg! Je verwacht toch niet werkelijk dat Ozbiliz ooit op een EK of WK schittert als hij voor Nederland speelt? Daar heeft hij gewoon de kwaliteiten niet voor. Met Cabral, John, Berghuis en Narsingh heeft hij al een lichting voor zich die allemaal én beter én jonger dan hem zijn. Dan heb je nog de generatie die er nu staat en die er aan gaat komen. Daar zitten ook al grotere talenten bij dan Ozbiliz.

4 oktober 2011 om 20:29

Tja, als jij gelijk hebt dan moet ie als de wiedeweerga direct naar Armenië. Ik vermoed dat hij zelf wel anders denkt over zijn kwaliteiten. ALs hij slim is kijkt hij nog een jaar of 2 aan hoe hij zich ontwikkelt en of hij mogelijk een kandidaat is of serieus kan worden voor het nederlands elftal.

4 oktober 2011 om 20:32

Ligt eraan of hij snel in een nationale ploeg wil spelen of niet. Als hij nog niet perse in een nationaal elftal wil spelen kan hij wel ff wachten en dan daarna voor Armenië kiezen.

Het is natuurlijk wel lang heen en weer reizen, irritant voor hem zelf en voor Ajax. Maar wilt hij spelen, moet hij naar Armenië gaan en zo snel mogelijk want bij Nederland komt hij gewoon niet in aanmerking.

4 oktober 2011 om 23:34

Armenië is nauwelijks 3 uur vliegen. En het is te voorbarig om te stellen dat hij nooit op een EK of WK zal schitteren. Ik raad je aan om de kwalificatiecyclus van Armenië voor Euro 2012 te volgen. Armenië heeft kwalificatie in eigen hand en kan zelfs nog groepshoofd worden.

5 oktober 2011 om 17:57

Ik bedoelde schitteren in de zin van uitblinken. Nu jij het zo zegt zou het ook kunnen dat Frozaoranje dat bedoelde, maar ik vatte het op als uitblinken op een EK of WK. En dat zal Ozbiliz nooit lukken.

Ik vind die adviezen van trainers ook altijd zo belachelijk. Een keuze voor een nationale ploeg maak je inderdaad op basis van 'waar je hart ligt' en niet om argumenten als 'bij het Nederlands elftal kun je je beter ontwikkelen'. Het is al idioot genoeg dat de niet-nederlands-sprekende Braziliaan Douglas straks op het EK in een oranje shirt staat te voetballen.
Dat Mia Audina voor Nederland wereldkampioen wordt en Lornah Kiplagat voor Nederland haar marathons loopt. En dat Bart Veldkamp omdat hij in Nederland teveel concurrentie heeft maar Belg wordt. Kansloze bedoeling, dat nationaliteitencircus.

Meneer de Boer gaf hem dus een belachelijk advies als ik het goed begrijp. Die jongen kan er volgens de meesten hier maar weinig van en komt nu en later niet verder dan de categorie "aardige speler". Ik zal de reacties aan Frank doorspelen. Misschien had hij gedronken toen hij dat zei.

Slim van Özbiliz, altijd je hart blijven volgen als het om dit soort keuzes gaat. Bovendien heeft Armenië een heel leuk elftal met Yura Movsisyan, Genrikh Mkhtariyan, Roman Berezovskiy en de jongens van Metallurg Donetsk. Ik hoop oprecht dat zij zich kwalificeren samen met Rusland want ze spelen ook nog eens gedurfd voetbal.

Mensen de jeugd van Oranje is laaang niet zo goed als 10 jaar terug, sinds het internet-tijdperk is het niveau behoorlijk gedaald wat vreselijk jammer is! Dus onderschat deze boy niet, respect als Turk zijnde, succes met Armenie!

Hij moet het natuurlijk zelf kiezen.
Aan de uitspraak ''mijn hart klopt voor Armenië'' kan je het al zien.
Armenië kan overigens nog verrassen in de kwalificatie.

Als je hart klopt voor Armenie, moet je voor Armenie kiezen.
Geweldige speler trouwens, jammer dat die niet voor NL kiest, maar dit is "zijn" land,en hij heeft veel meer kans op speeltijd.

Ozbiliz is een matig getalenteerde speler. Ik denk niet dat wij als Nederlanders ermee moeten zitten mocht deze man voor Armenie kiezen. Ik denk dat Ozbiliz zelf ook wel snapt dat de kans dat hij ooit het oranje shirt zal dragen klein is. Logisch dat hij voor Armenie kiest.

De keuze is dus al gemaakt, hij kiest dus voor Armenie door zijn uitspraak dat z'n hart voor Armenie klopt.
Helemaal niets mis mee want je moet natuurlijk van je gevoel uit gaan, voor Nederland is het geen domper want Ozbiliz is nou niet bepaald een speler die het Nederlands Elftal in de toekomst beter zou maken...
Met alle respect voor Ozbiliz natuurlijk maar hij moet lekker bij Armenie gaan voetballen en voorlopig eerst proberen te herstellen en vervolgens een basisplaats proberen te bemachtigen bij Ajax (wat hem tot dusver ook nog niet eens is gelukt en nu ook lastig zat gaat worden wanneer hij fit genoeg is voor de strijd)

Eerlijk gevoel? Zeg maar het ' onderbuik ' gevoel zoals sommige politiek geëngageerde mensen het noemen:

Blijf s.v.p. weg bij Oranje als je gevoel niet bij Nederland ligt. Vergeet je het feit dat je je hele leven hier woont, het de plek is waar je het voetbal geleerd hebt en waar je voetbalclub staat en ligt je 'hart' nog steeds niet bij dit land? Geen Oranje materiaal, mazzel!

Sorry hoor, maar hier doemt een toekomstige probleem op die je nu ook al in de samenleving hebt, je zult zien dat straks het ' Oranje gevoel ' ook wegebt omdat we in de toekomst Surinaamse / Turkse / Marokkaanse etc. vlaggen op het veld zien, dat wanneer we winnen we te horen krijgen dat het komt door (vul land in) of dat wanneer we verliezen het komt omdat persoon x geen eerlijke kans heeft gehad. En daarnaast krijg je straks dat we onze concurrenten sterker maken met onze voetbalschool.

Is dat laatste beetje nationale pret ook weer verdwenen. Eigenlijk is het toch van den zotte, je hele leven hier wonen en nog steeds dankzij de schotel en paps en mams aan de navelstreng zitten van het land dat ze per slot van rekening ontvlucht zijn. Al die kinderen van de Nederlanders die naar Australië vertrokken zijn in de jaren 50, die hoor je toch ook niet meer over ons land? Een paar liefkozende woordjes en dan houdt het wel op, en terecht ook, je zorgt toch ook dat je kinderen zo snel mogelijk zich het nieuwe land eigen maken? Toedeledokie Nederland, bedankt voor de bloemen, maar nu scheiden onze wegen.

Heb je het Oranje gevoel niet? Het gevoel dat je krijgt als je alleen al die trompet hoort schallen voor aanvang van de wedstrijd, dan zul je ook nooit optimaal presteren en ervoor door het vuur gaan, dat is gewoon de extra dimensie.

4 oktober 2011 om 23:05

Respect voor deze reactie. Zo denk ik er precies hetzelfde over, tja als Armenië, het land dat hij amper kent aangezien hij er nooit heeft gewoond (?!), belangrijker is voor hem als Nederland dan is hij gewoon niet Oranje-waardig.

4 oktober 2011 om 23:32

Helemaal mee eens
Totaal respectloos naar het land waar ze al hun hele leven wonen
En dat terwijl hier alle kansen geboden worden
ook om het NL elftal te halen ...niemand die erop tegen zal zijn
maar nee hoor ...tegenwoordig is het heel stoer om je roots te romantiseren
Oh mijn hart klopt voor Armenie ..en Holland ach daar heb ik niks mee de groeten ... die domme Hollanders zijn tolerant en zeuren toch niet hahah wat een sukkels
Als ik hulp nodig heb haal ik mijn NL paspoort wel weer uit de kast
En dan ook nog klagen dat NL ers ze niet als Nederlander zien ...wat een racisten he die Nl ers

4 oktober 2011 om 23:33

Lekker eenzijdig beredeneerd makker!

Grappig dat je wilt dat allochtonen allemaal hart voor Nederland moeten hebben (en anders hebben ze hier niks te zoeken), terwijl er dagelijks door jan en alleman constant benadrukt wordt welke afkomst deze jongens hebben. Als een Nederlander van Surinaamse afkomst een winkel overvalt, lees je niet: Nederlandse jongen overvalt winkel.. maar Surinamer overvalt winkel. Nog wat actueler, als je kind een kleurtje een bepaalde afkomst heeft mag hij tegenwoordig niet meer op school bij de andere blanke kindjes, wanneer een bepaald quotum gehaald wordt. Of dat kind het nou wilt of niet.. het onderscheid wordt vanaf het begin al gemaakt door deze samenleving. Geen wonder dat ze zich niet "thuis" voelen, vind je ook niet? Kom dus absoluut niet verongelijkt doen over iets waar jij zelf ook debet aan bent.

Nog iets over je opmerking over de vertrokken Nederlanders die je aanhaalt. Heb je het afgelopen WK niet gevolgd? Er was nog een hele documentaire over de Nederlandse Zuid Afrikanen die allemaal voor Oranje waren, ipv Zuid-afrika.. liepen allemaal in Oranje shirtjes rond.. meten met 2 maten vriend...

4 oktober 2011 om 23:41

geweldige reactie

Toevallig hoorde ik laatst van een persoon dat er een documentaire was over Nederlanders in Engeland, dat de nederlanders daar moeite hebben met aanpassen en heel gebrekkig Engels spreken. Nederlanders in suriname gewoon schotels hebben om hun nederlandse zenders te bekijken. hetzelfde geld voor canadese nederlanders, Nederlanders uit india, New york, Australie. Deze mensen hun hart gaat toch ook uit naar nederland ookal wonen zij in australie. newyork of india.

De machtige joodse lobby in amerika leeft en sterft voor israel hun hart ligt in israel en werken verdienen hun geld in de verenigde staten maar investeren hun geld in israel.

meeste nederlanders houden van assimileren zo is dat nou eenmaal.

5 oktober 2011 om 00:16

Leuke reactie
Maar dat schoolverhaal ligt wel iets genuanceerder
Dat ging om een school in Ede , waar al 6 jaar geen enkel kind meer opstroomde naar Havo , Atheneum o.i.d. ...ze beoogden met meer autochtone leerlingen het niveau ook van allochtonen op te krikken
een Quotum bestaat niet

Vertrokken Nederlander ook leuk , je hebt gelijk
Die hebben schotels en volgen oranje en importeren hagelslag
Ik heb zelf familie in Usa en Canada die doen dat ook
Alleen 1 verschil ... hun kleinkinderen doen dat niet dat zijn echt gewoon Canadezen hoor ... die kijken ijshockey

Nee in NL krijg je alle kansen op een bestaan ...opleiding , gezondheidszorg , meningsuiting , godsdienst etc.etc.
60 jaar beleid ...knuffelcultuur , theedrinken , buurthuizen , jeugdprojecten hebben er blijkbaar toe geleid dat Ozbiliz gewoon niks met Nl heeft hij voelt zich Armenier
en hij is niet de enige dat kun je hier vaak genoeg lezen
Jij zegt door jan en alleman constant benadrukt wordt welke afkomst deze jongens hebben ... maar kijk naar Ozbiliz \ Labyad etc. ...'deze 'jongens zien zichzelf blijkbaar ook niet als NL er.
Het onderscheid maken komt dus van 2 kanten... helaas .

5 oktober 2011 om 00:23

mijn hart klopt ook voor armenie, maar als nederland speelt heb ik ook gewoon oranje aan. Hoezo is het verkeerd om voor de land waar je grootpa, over grootpa en over over grootouders zijn geboren te steunen.

Djorkaef en boghossian speelden allebei voor de franse nationale elftal, maar hebben beiden veel gedaan voor voetbal in armenie. Als ze daar terecht komen worden ze als helden onthaald, maar hun hart lach bij het franse elftal dat kan toch. Is hun goed recht. Je noemt net alles op meningsuiting, godsdienst, gezondheidszorg, maar belangrijkste noem je niet Vrijheid. Nou is zijn alle recht om te zeggen dat zijn hart klopt voor armenie.

5 oktober 2011 om 00:32

Vrijheid heb je ook in Nederland
Maar goed jouw verhaal klinkt al beter
Als Nederlander word je er soms gek van
Ik ben opgegroeid in NL , dat je tolerant moet zijn en iedereen moet helpen
dat bedoel ik met die 60 jaar beleid
En dan hoor en lees ik hier telkens verhalen van mensen ...ja als ik kon kiezen koos ik voor Turkije of Marokko of Armenie ...m.a.w. Nederland kan de pot op daar voel ik niks voor
Dat is gewoon frustrerend terwijl iedereen hier alle gelijke kansen krijgt

maar goed Nl ers zijn blijkbaar minder nationalistisch dat zal het zijn
De Nederlandse Canadezen zijn na 2 generaties Canadees omdat wij vinden dat dat zo hoort

5 oktober 2011 om 00:49

@navinmisser

Je leest niet, ik zei dat als je geen hart hebt voor Nederland je niets te zoeken hebt in Oranje.

Afkomst wordt niet benadrukt, we waren juist er heel goed in om 30 jaar (!) de mond dicht te houden hierover, dat we dat nu (af en toe) niet meer doen, het is nu een hot item, genoeg tijd gehad me dunkt.

Wat zien we nu bij Özbiliz? Hij haalt zelf zijn roots aan, niet wij. Op het EK zag je toch echt Turkse vlaggen. Als ik vraag voor welk land ze zijn op het WK? Nederland is meer uitzondering dan regel. En zo gaat het maar door, nee makker, het is jullie die de navelstreng niet door durven te knippen en als we hier kritiek op hebben dan is het van " maar wij worden ook niet voor Nederlander aangezien ", sjonge, effe de boel omdraaien zeg.

Ha ha, weer zoiets, lees of luister eens goed voordat je een voorbeeld aanhaalt. Die mensen waren de E E R S T E generatie Nederlanders, geboren in Nederland en geëmigreerd na de oorlog. Keihard de kansen gepakt (kon je ook wel zien aan de huizen) en gewoon de taal sprekend, ze haalden zelfs nog aan dat ze kinderen hadden die weinig meer met Nederland hadden. D A T is nu juist waar ik op doel!

5 oktober 2011 om 00:49

weetje hoe dat komt mischien dat zij canadees zijn. Omdat ze in canada misschien niet worden aangekeken als buitenlander of misschien dat canadezen niet alle buitenlanders onder 1 kam scheren. Ik heb ook familie wonen in toronto canada en mijn familie daar steunt canada en steunen ook armenie. Er wonen ongeveer 100.000 armenen in canada en hun hart klopt voor canada maar ook voor armenie. Ze spreken allen armeens en gaan naar armeense kerken. Tjah we houden nou eenmaal veel van armenie, omdat onze ouders ons van kleins afaan al alles leren over armenie. Onze oorlogen, cultuur, hoe we christendom accepteerden over armeense geleerden, dichters, entrepreneurs, wetenschappers enz. Natuurlijk houden wij ook van nederland en alles wat nederland ons te bieden heeft. maar helaas gebeurt hier iets dat niet in canada gebeurt. Over 1 kam scheren.

5 oktober 2011 om 00:56

dat zijn de turkse vlaggen ja.

Wij armeniers steunen holland altijd wij liepen (mijn familie) met oranje rond tijdens de wedstrijden van nederland. En armeniers zijn nederland altijd dankbaar. in 1870 kwamen eerste armeniers hier aan als kooplieden en handelaars, maar helaas veranderden zij hun namen in jan willem en nog meer oer hollandse namen. En helaas vanwege dat feit zijn we hun kwijt en dat waren er toch 200 armenen in 1870 en nu mischien 20.000 nederlanders die rondlopen met armeense bloed. Mede gezien dit feit vind ik dat je de land waar je woont en werkt moet respecteren en van moet houden, maar de land van je voorouders nooit moet vergeten en indien je de kans krijgt om iets voor terug te doen dat met beiden armen moet grijpen.

En nog wel een leuke voorbeeld yuri van gelder die heeft ook armeense roots, maar koos wel voor holland. of Biurakn Hakhverdian is een Nederlandse waterpolospeelster was ook op het olympische spelen in peking. Iedereen heeft het recht om te kiezen zo simpel als dat verder moet je alles achterwege laten het gaat hier om het sportieve aspect. Als je wat kan terug doen voor je vaderland dan doe je dat en als je ervoor kiest om het toch niet te doen ja jammer.

5 oktober 2011 om 13:10

Afkomst wordt niet benadrukt? Dit is Altijd gedaan en de voorbeelden hiervoor zijn legio. Makkelijk om te zeggen dat er 30 jaar niet over allochtonen gesproken is, dat klopt gedeeltelijk. Er is 30 jaar lang over "buitenlanders" gesproken in huiselijke kring, maar niet MET ze gesproken. Ik noem dat onverschilligheid en arrogantie. Nu er toch segregatieproblematiek ontstaan is door een jarenlange onverschillige houding en het economisch allemaal niet zo voor de wind gaat, is het makkelijk om openlijk af te geven op deze groepen.. slaat ook politiek best aan he ;

Ook ff opmerkelijk, ik lees bij jou de wij-zij constructie.. dat zegt al genoeg.

en om over de boel omdraaien te spreken.. wordt een beetje het kip en ei verhaal. Natuurlijk is het geen wenselijke situatie, wanneer Nederlanders zich niet thuis voelen en toevlucht zoeken naar herkenbare gemeenschappen. Neemt niet weg dat die constante benadering als een onvolwaardige Nederlander er gewoon is. Ik heb jou voorbeelden hiervoor gegeven waar jij volledig aan voorbij gaat, omdat jij het makkelijker vindt om de problemen af te schuiven ipv ze te herkennen en naar de oorzaak te kijken (en met jou vele andere Nederlanders).

Kritiek mag er absoluut zijn en wat ik al zei; ik vind het geen bevorderlijke ontwikkeling, maar begrijpelijk vind ik het wel. Maar zelfkritiek en het vermogen om kritiek te nemen is er absoluut niet bij de meeste "autochtonen" onder ons. Jij demonstreert het perfect met je "30 jaar de mond dicht gehouden", totaal gebrek van zelfkritiek over de "nederlandse" houding tov immigranten.

Betreft je laatste alinea kan ik ook alleen maar lachen. Je kan mij er duizend keer op wijzen om goed te lezen, zou wenselijk zijn als je je eigen advies eerst opvolgt. Ik geeft je een concreet voorbeeld van 3e generatie Nederlanders in Zuid-afrika die met hun hart voor Nederland zijn op het WK ipv Zuidafrika. Spreekt Ozbilliz overigens de armeense taal en beheerst hij wel het Nederlands? Juist ja...

en nog ff iets over keihard de kansen gepakt? Idd.. in een apartheidsregime hebben ze keihard de kansen gepakt.. je zult er vast trots op zijn.

5 oktober 2011 om 14:29

ff voorde duidelijkheid boghossian en djorkaef hebben niet voor armenie kunnen kiezen omdat armenie in hun tijd nogniet over een ploeg beschikte, tot dat die ploeg er was hadden deze spelers allang voor frankrijk gekozen...armenie heeft toch een andere geschiedenis en de keuze is vaak makkelijk voor iemand met armeense bloed om voor armenie te kiezen. het verhaal van het armeense volk en de emoties wat erbij komt omwat terug tedoen voor zijn land overheerst in ieder armeen en dat is wat nu bij de armeens elftal heerst ze doen alles maar dan echt allesom het kleine land armenie die ooit wel zo groot was toch opeen goede en mooie manier terug te zetten op de kaart. succes aras met je keuze en ik zag je ook geen andere keus maken...

4 oktober 2011 om 23:52

Dat gevoel waar je het over hebt, draait en keert niet zomaar. Natuurlijk hij heeft veel te danken aan Nederland houdt ook ongetwijfeld veel van Nederland. Maar je vergeet duidelijk dat hij net zoveel heeft gekregen (als het niet meer is) van zijn Armeense roots. De jongen is geboren in Turkije, helaas kon de veiligheid van christenen niet gegarandeerd worden en dat is hoogstwaarschijnlijk de reden waarom hij hier is. Hier vond hij veiligheid, educatie en ruimte voor zelfontplooiing in de vorm van voetbal, maar dat betekent niet dat hij niks kreeg van zijn Armeense roots. Denk aan normen, waarden, geloof en talloze andere immateriele dingen. Misschien schat hij deze dingen hoger in.

Het is makkelijker om als Nederlander je te bekommeren om de minder belangrijkere dingen omdat dit een geweldig land is en wij hier weinig problemen kennen. Helaas is dit niet overal het geval en daar staat het behouden van de cultuur ook voorop en secundaire materiele behoeften komt later (voetbalvelden, knappe bedden etc.). Maar ook ik asl Armeense Nederlander zou met de volle verstand voor Armenië kiezen omdat de culturele band met dat land vele malen sterker is. Misschien is dit ook voor Aras het geval.

Turk met Armeense wortels....dus hij kan uitkomen voor NL, Turkije of Armenie ofzo? Snap zijn keuze niet als hij voor Armenie kiest maar het zij zo. Hij is niet proffesioneel genoeg blijkbaar, een nationaal team helpt je ook in je carriere. Maar niet als je voor Armenie uitkomt. Anderzijds zal hij waarschijnlijk nooit voor NL uitkomen omdat hij daar niet goe dgenoeg voor is. Ach, het is zijn keuze en dus te respecteren

4 oktober 2011 om 23:49

Precies, ben het helemaal eens met jouw woorden. Ik heb ook net paar filmpjes zitten kijken maar hij kan ook niet eens Armeens praten? Want hij praat continue Engels tegen de Armenen. Dat vind ik het toch wel vreemd dat hij zich helemaal Armeens voelt en dat zijn hart er naar klopt.

5 oktober 2011 om 00:11

Wij armeniers hebben veel meegemaakt in de geschiedenis onder andere dat er duizenden armeense scholen werden dicht getimmerd na 1915 dus veel babys geboren na die jaartal konden geen armeens meer leren of waren bang omdat wel te doen. Veel families die toen gingen verhuizen naar istanbul hebben dat wel geleerd, maar araz zijn ouders zijn geboren in het oosten van turkije en daar kon je geen armeense meer leren. Ik zelf ben ook geboren in turkije, maar ik spreek het taal wel alleen kan het niet lezen, maar verder wordt ik wakker en slaap ik met armenie en ben zelfs van plan om na mijn studie IT te verhuizen naar armenie. Armeense volk is 6000 jaar oud volk. Trots en nobel. tevens ook eerste natie die het christendom heeft geaccepteerd. Een armeen maakt niet uit waar die geboren is voelt zich altijd een armeen.

Araz heeft tevens 2 tattoos op zijn armen volledig in het armeens geschreven. Alleen het taal armeens spreken betekent niet dat je armeens bent.

hier een poem voor jou mijn vriend van een legendarische schrijver William saroyan uit amerika ( ook een armeen)

I should like to see any power of the world destroy this race; this small tribe of unimportant people
whose history is ended, whose wars have all been fought and lost, whose structures have crumbled,
whose literature is unread, whose music is unheard, whose prayers are no longer uttered.
Go ahead, destroy this race. Let us say that it is again 1915 there is war in the world. Destroy Armenia.
See if you can do it. Send them from their homes into the desert. Let them have neither bread nor water.
Burn their houses and their churches. See if they will not live again.
See if they will not laugh again. See if you can stop them from creating armenia when two armenian meet . Go ahead, try to destroy them.

5 oktober 2011 om 00:52

Wat doet het er toe of een volk arisch is of niet? Dat daar gelaten snap ik niet hoe je Armenen als Arisch kan bestempelen als jullie bijna allemaal zwart haar en dikke donkere wenkbrauwen hebben.

En tja over 1915 als jullie je zin hadden gehad hadden de Turken nu Russisch of Frans gesproken. Wat er daarna heeft plaatsgevonden is natuurlijk wel vreselijk.

5 oktober 2011 om 01:13

arisch heeft niets te maken met blonde haren of blauwe ogen

Toen de nazi's aan de macht kwamen in 1933, onder leiding van Adolf Hitler, werden verschillende culturele minderheden gericht op vervolging en intimidatie. Een van deze minderheden was de Armeense minderheid van Europa.

De Turkse regering van die tijd nam een ​​kans om een ​​grote propaganda campagne tegen de Armeniërs wonen in Duitsland en de rest van Europa, waar ze beweerde dat Armeniërs waren Semiet en niet anders zigeuners te lanceren. Ze moedigde de vervolging van Armeniërs door het planten van valse informatie over de Armeense geschiedenis, cultuur en de oorsprong ervan.

De tijden waren ernstig voor de Armeniërs van Europa, en vooral van Duitsland, waar een tweede Genocide leek te zijn aan de horizon. Om zich tegen de anti-armeense propaganda in Duitsland, de Armeense gemeenschap in Potsdam, Duitsland publiceerde een wetenschappelijk boek over de Armeense studies genoemd Armeniertum-arivertum, wat betekent dat Armenism-aryanism. Drieduizend exemplaren werden gedrukt onder leiding van Artashes Abeghyan in samenwerking met de Duitse Armenologists Yohannes Lepsus en Paul Rohrbakh.

Veel Duitse Orientologists als Hans Haynrikh Sheder, Yohannes Fon Lears, Karl Rot, ds. Gerhard Klinge, en Evar Shteer, namen deel aan dit project door het indienen van hun wetenschappelijke bevindingen over de Indo-europese oorsprong van de Armeniërs en hun Arische taalkundige identiteit in dit boek .

Het boek werd gepubliceerd in 1942-1943 in Shtugart, toen de Turkse propaganda reemerged in de Duitse pers. Rond dezelfde tijd, Armenologist Hyek Asatrian, in samenwerking met de Armeense militaire General Garegin Njdeh, publiceerde een boek genaamd Armenië-de bakermat van de Ariërs in Azië.

Na deze publicaties, het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken gaf een document erkenning van Armeniërs als een Arische natie. Dankzij de Duitse academici en actieve deelname van de Armeense gemeenschap in Duitsland, was de dreiging van nog een andere Armeense genocide, dit keer in Europa, geëlimineerd.

5 oktober 2011 om 14:41

westers armeens en oosters armeens is toch net anders..en deze man is zoalsveel andere armenen uit turkijke niet op taal school geweest armeense minderheden mochten in turkijk destijds geen eigen taalleren en ook niet spreken dus zelfs zijn ouders zullen wellicht geen armeens spreken maar het armeens bloed is daar door echt niet minder geworden in deze mensen....nou het mooie is dat sommige turkse kranten nog op een keuze voor turkijke zaten te wachten van aras. hoe achterlijk kan je dan zijn.

5 oktober 2011 om 14:34

nou het is dus duidelijk dat hij naar zn hart luisterd hij houdt van de roots waar hij vandaan komt en voelt zich armeens... de nationale elftalen van turkije en nederland zullen wel meer klasse hebben wellicht maar dat maakt het gevoel voor je roots en het respect voor wat je bent nog niet anders...eens armeens altijd armeens..lekker hoor aras goed gedaan en nu maar het ek halen met armenie.

''maar mijn hart klopt voor Armenië.”

Gelukkig volgt deze jongen zijn hart en laat hij zich niet gek maken door voetbaldenkende mannen als een de Boer. Voor je land uitkomen is vele malen eervoller dan je progressiee als voetballer dus de boer hou op met dat geouwehoer.

Och jongens toch, Ozbiliz kiest niet voor Oranje. Wat erg. En nu weer over tot de orde van de dag..

Hij kan beter voor Armenie kiezen, bij Oranje maakt deze klungelaar geen kans. Hij wordt een gevalletje Goossens, Donald, van der heijden; goed genoeg voor de middenmoot van de eredivisie

5 oktober 2011 om 14:36

en welke wereld voetbal diskundige zegt dit??? je weet nooit welke kant zoeen speler uitdraait uiteindelijk,,,,het kan beide kanten op en hijheeft het zelf in de hand.

Ebi Smolarek had ook voor Nederland kunnen kiezen, sterker nog, hij heeft nooit in Polen gespeeld, en koos alsnog voor Polen, omdat zijn hart daar klopte. Als Özbiliz zo graag voor Armenië wil voetballen, dan moet hij dat zeker doen. Ik denk zelfs dat eht Armeense elftal daarmee een goede versterking erbij heeft wat in een paar wedstrijd het verschil zou kunnen maken.

Persoonlijk zie ik in Ozbilliz een hele grote voetballer. Hij heeft de fluwelen techniek, de dribbeling, de klasse om uit het niets te scoren. Een soort type als Messi, alleen jammer dat Frank de Boer de voorkeur aan Suljemani geeft. Ik kan je garanderen, wanneer Suljemani vervangen wordt door Ozbilliz, dat er doelpunten gaan vallen! Suljemani komt zijn man niet voorbij. Suljemani heeft geen verrassing in zijn spel. Hij scoort niet eens bij open kansen. Heb je vorig jaar gezien, toen Ozbilliz in de Europa League ging spelen en moest invallen. Ik zie dat zijn potentie te groot is, alleen Frank de Boer wil geen risico nemen. Als Guardiola coach was, dan had hij deze speler de kans gegeven (net als pedro, want iedereen schreef ook deze speler af!) Kijk waar Pedro nu wekelijks te vinden is....mensen moeten naar de pluspunten kijken en niet zo zeer naar zwakke punten, want die kan je altijd camoufleren!

Goed zo Aras! Ik heb hier veel respect voor. Jammer dat je niet de laatste twee kwalificatie wedstrijden mee kan doen. Want als we deze wedstrijden winnen dan hebben we minimaal play offs of wellicht een directe kwalificatie. Wat zou dat een geweldige prestatie zijn van Armenie. Qua historie is Armenie een klein voetballand, maar als je daar de ontwikkelingen volgt dan zie je dat we de afgelopen jaren sterk gegroeid zijn. We spelen heel leuk en met veel power. En het moet niet vergeten worden dat we dit in 20 jaar gerealiseerd hebben.

Hij moet niet luisteren naar mensen die zeggen dat het niet goed is voor je carriere, geld en bekendheid als je voor Armenie kiest. Voor je land voetballen is niet hetzelfde als voor een club, wat sommige mensen tegenwoordig wel denken. Tegenwoordig lijken nationale elftallen in Europa op clubs, Braziliaan als een Nederlander, Argentijn als Italiaan, Portugees als Spanjaard etc. etc. etc. Het gaat allemaal om geld, aanzien en egoisme.

Nogmaals Aras, kies voor je eer, trots en waardigheid voetbal voor Armenie. Dat is het land van je voorouders, het land van je hart en het land waar de mensen van je gaan houden. Zing het volkslied waarin je zegt dat je bereid bent om voor je land te sterven en niet een volkslied waarin je jezelf afvraagt of je van Duitse bloed bent.. ;

5 oktober 2011 om 00:29

tja wij hebben ook natuurlijk een genaturaliseerde Braziliaan in de naam van Marcus pizelli.

Al met al vind ik het een mooie en een verstandige keuze van araz. Het blijft toch de land van je voorouders Groot armenie.

Hopelijk gaan we met zijn allen naar mooie tijden tegemoet en gaan we armenie steunen in polen. Araz zijn grootouders zijn in hetzelfde stad geboren als die mijne en ik ben zeer trots op hem dat hij heeft gekozen voor onze moederland armenie.

Bari galoust araz

5 oktober 2011 om 03:18

Ik moet altijd wel lachen om dit soort dingen, het land van je voorouders. Het intresseerd mij echt totaal niet waar mijn voorouders of zelfs mijn vader vandaan komt. Die heeft niet voor jan joker zijn geboorteland achter zich gelaten. Ben er 1x geweest, een hoop oude zooi en er was geen reet te doen en 'familie' ontmoeten terwijl het complete vreemde mensen zijn die je nog nooit hebt gezien nou nee dat is niet mijn familie, daarnaast een land.... Of ik nu in Duitsland loop of in Zeeland of Limburg heb met beiden niks, 1 pot nat voor mij. Ik woon er niet en ben er niet opgegroeid, het zal me aan de kont roesten.

Het land van je hart en waar mensen van je houden.... wat een prietpraat zeg. Iedereen lult maar wat mensen graag denken te horen maar als puntje bij paaltje komt is het land van de voorouders opeens toch niet zo mooi en blijven ze toch maar in Nederland. Te lachwekkend voor woorden, wees trots op waar je opgroeid en niet wat in je hersens word geprint.

5 oktober 2011 om 09:48

Voor jou is traditie niet belangrijk, maar projecteer dat niet op anderen! Het kan mij aan mijn reet roesten waar ik ben opgegroeid en ook waar ik vandaan kom. Ik heb niet zoveel met Nederland en vind er, behalvedat het een zeer prettig land om te wonen is, ook niet zo veel van. Natuurlijk support ik het Nederlands elftal en doe ik mee met koninginnedag enzo, maar als ik in Turkmenistan was geboren had ik daar vrolijk meegedaan aan die tradities. Dat nationalisme is niet aan mij besteed.
Maar als iemand als Ozbiliz daar nou veel waarde aan hecht, wie ben jij dan om te zeggen dat hij dat niet moet doen, of dat het onzin is dat hij zo denkt? Misschien denken ze in Armenie wel dat het onzin is dat jij zo denkt. Laat iedereen z'n eigen gedachtegoed hebben.

Ik vind het leuk voor Ozbiliz en voor Armenie dat deze keuze is gemaakt. Ik denk dat Armenië hem harder kan gebruiken dan Nederland en aangezien hij aangeeft een speciale band met dat land te hebben zie ik er absoluut geen bezwaar tegen.

Wat een ophef allemaal zeg, als die jongen voor Armenie wilt uitkomen moet hij dat lekker zelf weten. Als daar zijn hart ligt is dat toch prima ? Dat betekend overigens niet dat hij geen respect voor Nederland heeft of dat hij niet dankbaar zou zijn voor de kansen/mogelijkheden die Nederland hem geboden heeft.

Lekker belangrijk waar hij wil spelen, er is bij Nederlands elftal alleen plek voor de Beste spelers en daar behoort hij overduidelijk niet bij. Dus zoek het lekker uit in Armenië.

Lijkt mij de beste keuze voor deze jongen. Buiten het feit dat hij (op dit moment) niet goed genoeg is voor Oranje, moet je altijd kiezen voor datgene wat je hart je ingeeft. In dit geval dus Armenië.

nog niet eens basisplaats in ajax wat mt hij in oranje zoeken zelf in jong oranje is gn plek voor hem,lekker voetballen waar zijn ligt als hij toch na carriere naar zijngeboorteland terugaat en nals held wordt binnengehaald omdat hij voor zijnland uitkwam en koos heb ik respect voor en als het nog wat hem wordt kom woedt hij ook milj.en met 3 milj.ben je al multi.milj.in armenie

Alexxx

Ten eerste. Armnie is niet 20 maar 30 jaar onafhankelijk.
Ten tweede. Kroatie is een jaar later onafhankelijk geworden dan jullie maar doen wel bijna alle grote toernooien mee met als hoogtepunt dat ze 3e werden in 98. dus kom niet met je lulkoek dat armenie een jonge natie is want dat is kroatie ook.

Er wonen ongeveer evenveel mensen in armenie en kroatie maar kroatie heeft gewoon een sterke nationaal elftal.
Hetzelfde geld voor Bosnie en Montenegro en zelfs Servie.
Ik zie Montenegro zichzelf eerder voor een groot toernooi plaatsen dan armenie.

Allemaal slappe smoesjes wat jijzegt.

On.. Ik begrijp sowieso niet waarom mensen die hier zijn opgegroeid en bijna alles te danken hebben aan dit land nog twijfelen om voor een ander land te spelen.
In dit geval kan ik het wel begrijpen. Ozbiliz is misschien wel een fijne gozer maar basisklant worden bij oranje zal die nooit. Laat staan het grote oranje hij word niet eens opgeroepen voor jong oranje. Bij ajax valt die soms in en thats it.

5 oktober 2011 om 22:31

ten eerste is niet armnie maar armenie. en ten tweede ga Ik niet eens teveel woorden aan jou besteden... Toevallig was ik vorige maand nog in yerevan (hoofdstad van armenie), om de 20 jarige bestaan te vieren. Know Your facts.

Inwonertal vergelijken op basis van voetbal kwaliteiten... loll...

Uruguay heeft 3 miljoen inwoners maar dan mee met elke wk en halen altijd minimaal kwartfinale toevallig hebben zij vorige jaar ook nog eens de halve finale gehaald. Inwonertal zegt niets. In armenie is voetbal niet sport nummer 1. Worstelen, gewichtheffen, schaken en voetbal komt daarna. Ik heb geen zin meer in deze topic ik heb meer dan 4000 woorden aan besteedt.

Fijne dag verder

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren