Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vertonghen, voorbeeld van hoe het 'moet'

Laatste update:

Hij is uit vorm en de supporters twijfelen aan zijn kunnen. Dit hoorde ik de laatste tijd vaak over Jan Vertonghen. Centrumverdediger van Ajax, manusje van alles in het Belgische nationale team. De zelfkritische linkspoot speelde vorig seizoen 'de pannen van het dak' en was in de zomer een belangrijk target voor vele Europese (sub)topclubs. Maar het waren niet de verenigingen waar Vertonghen op zat te wachten. Hij heeft een lijstje van vijf clubs die hem interesseren. Komen die niet, dan blijft hij lekker bij Ajax.

Een superinstelling van een superprof. Want ondanks het feit dat ik niet geheel overtuigd ben van de absolute klasse die Vertonghen volgens velen wel heeft, is het mentaal dik in orde met hem. Hij laat zich niet van de wijs brengen door oliesjeiks die met dollars strooien alsof het pepernoten zijn die door Zwarte Pieten naar kinderen worden gegooid. Nee, want Vertonghen is een volwassen man en een volwassen prof. Niet alleen aan zijn houding te zien, maar ook aan zijn eerder genoemde zelfkritiek.

Want hoewel hij werd gelinkt aan vele clubs en hij inmiddels ongetwijfeld miljonair had kunnen zijn, bleef hij bij Ajax. Zijn 'droomclub' kwam niet en dus wachtte Vertonghen, zonder enig vorm van rancune of tegenzin, nog een seizoen in Amsterdam. En dit seizoen begon persoonlijk niet al te best voor de verdediger.

Want de grootse vorm van een aantal maanden geleden lijkt hij kwijt en supporters beginnen te twijfelen. Volstrekt onnodig natuurlijk, want wat je een half jaar geleden kon, verleer je niet zo snel. Nee, de in Sint-Niklaas geboren voetballer is uit vorm. Een fenomeen dat volgens Willem van Hanegem niet bestaat, maar wat bij hem zichtbaar is. Want alle randvoorwaarden heeft de Rode Duivel zelf weggestreept. Zoals het hoort.

De transferperikelen bijvoorbeeld. Niet goed word ik ervan als ik weer een matige en overschatte vleugelspeler hoor jammeren over die 'gemiste kans.' Nee, niet die kans op het veld, want 'dat kan gebeuren.' Nee, die gemiste kans op die 'ultieme droomclub.' Walgelijk, want vervolgens gaat het wat minder, lijkt de vorm wat af te nemen en dan wordt als drogreden aangevoerd dat 'die ene topclub nog in m’n hoofd zit.'

Ik word er persoonlijk chagrijnig van. Gelukkig geeft Vertonghen niet aan deze vorm van minachting toe. “De geruchten spelen geen enkele rol”, laat Vertonghen weten als zijn vorm het gespreksonderwerp is in De Telegraaf. En dat is toch heerlijk om te lezen? Hij verteld dat het hem juist vertrouwen geeft! En zo hoort het ook, want als je goed genoeg bent, dan komt die club van zelf wel weer. Daar kan de gemiddelde huilebalk op de Nederlandse velden nog wat van leren.

De matige vorm die Vertonghen momenteel ten tonele spreidt, geeft direct ook interessant discussiestof als hij in de zomer wél was vertrokken. Stel, hij koos voor het (olie)smeergeld in Dagestan, bij het inmiddels overbekende Anzhi Makhachkala. De walgelijke patserclub waar onder meer Samuel Eto’o en Balázs Dzsudzsák voetballen.

Ik durf er gif op in te nemen dat Vertonghen inmiddels doodongelukkig in zijn Hotelletje zat weg te kwijnen. Want na twee matige wedstrijden vliegt men zo een nieuwe verdediger in. En dan maakt een dollar meer of minder je niet zoveel meer uit. Tenzij je een broodvoetballer bent uit Brazilië, die terecht geld schept om zijn familie te onderhouden, of je bent een ordinaire, mensenschuwe golddigger zoals Mbark Boussoufa.

Uiteindelijk moeten ze dat natuurlijk allemaal lekker zelf weten, maar het tekent wel de klasse van Vertonghen dat hij tweederangs clubs weet te weigeren, puur naar zijn eigen prestaties kijkt en geen drogredenen aanhaalt als excuses voor een wat matige vorm. Zoals eigenlijk hoort. Helaas is de realiteit in de verwende en overbetaalde kleuterwereld van de voetballerij anders. Iedereen jaagt op die pepernoten, slechts enkelen denken aan hun opleiding.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je hebt een zeer prettige schrijfstijl en het leest daarom ook lekker weg. Je beschrijft de instelling van Vertonghen heel goed.

Ik vind het alleen jammer dat je, puur op gevoel, Anzhi weer moet afzeiken. Weet jij überhaupt wel dat zij hun 'smeergeld' ook uitgeven aan zieke kinderen in Dagestan? En er is genoeg te doen in Moskou, waar zij trainen. Dus Jan hoeft niet ongelukkig te zijn. En zo opportunistisch zijn ze ook weer niet. Dat er altijd spelers in verband gebracht worden met spelers betekent niet gelijk dat ze alles kopen wat los en vast zitten. Het is een hartstikke sociale club hoor, wij moeten hun eeuwig dankbaar zijn dat ze Gabulov aan ons wilde verhuren in het belang van het Russisch voetbal.

25 september 2011 om 22:37

Bedankt voor je reactie

En ik geef toe dat ik Anzi enigzins zwart-wit heb neergezet. Het was meer bedoelt om te laten zien dat de spelers die daar heen gaan, het vaak om het geld doen.

Maar nogmaals bedankt voor je reactie!

26 september 2011 om 13:53

Graag gedaan.

Ja natuurlijk zal je daar vertrekken voor het geld, maar je moet niet vergeten dat we het hier hebben over de Russische Premjer Liga en niet over Qatar of de Vae. Dat is sportief wel van een hoger niveau dan in Belgie of Nederland dus dan kan ik wel begrijpen waarom Boussoufa die stap genomen heeft. Bovendien, Anzhi benaderde Boussoufa pas toen hij er niet uit kwam met Terek. Anzhi betaalde aan Anderlecht minder als Terek wilde betalen, maar dit was wel een laatste kans voor Anderlecht om geld te krijgen voor hun beste speler.

En bij die vijf clubs waar Vertonghen heen zou willen, verdien je ook heel goed hoor.

Leuk stukje over Vertonghen.

Ben het grotendeels met je eens, alleen ergerde ik me een beetje aan het stukje: "een ordinaire, mensenschuwe golddigger zoals Mbark Boussoufa.". Ik vind dat je hier onnodig uithaalt naar een speler die inderdaad een dik contract heeft getekend, maar ken je hem verder persoonlijk? Als ik bij een bedrijf uit Rusland een contract kan tekenen om hetzelfde werk te doen en vijf keer zoveel te verdienen dan zou ik dat ook voor een paar jaartjes doen. Waarom zo'n negatief stukje? Vind het een beetje jammer. In plaats van deze speler af te kraken had je beter verder in kunnen gaan op clubliefde of carrière planning.

Verder heb je een leuk stuk geschreven en deel ik je mening betreft de nuchterheid van Vertonghen.

25 september 2011 om 22:54

Allereerst, ook jij bedankt voor je reactie!

En ook in dit geval heb ik wat harder uitgehaald dan ik anders zou doen, maar ik vindt in het geval van Boussoufa dat hij redelijk ordinair bezig is geweest. Natuurlijk is hij niet mensenschuw, dat suggereer ik alleen, maar als je eerst tot een akkoord komt met Grozny, waar hij waarschijnlijk behoorlijk ging verdienen, maar ze op het laatste moment afwijst omdat Anzi langskomt met nog meer geld, dan vind ik dit ronduit belachelijk.

En mijn wat agressievere schrijfstijl doe ik bewust om het allemaal wat aan te dikken

26 september 2011 om 11:56

Wat een provocerend stukje zeg ik heb letterlijk medelijden met jou dat jij Vertonghen zo zielig vindt gezien hij feitelijk uit vorm is. Dat jij mensen aanziet als golddiger is jouw mening. Maar je ziet Mbark Boussoufa aan als een goldigger, terwijl jij niet eens weet hoe de situatie lag.

Mbark Boussoufa speelde al heel lang in Belgie, tel alleen al mee hoeveel seizoenen hij bij Gent speelde en in het shirt van Anderlecht. Hij was jaren lang in dienst bij anderlecht, maar er kwamen gewoon geen clubs die concrete bod op hem hadden gebracht. Tjah, Anzi was de enige club die zojuist serieus was en geld op tafel had gelegd voor Mbark Boussoufa. Mbark kiest daar voor, omdat dat ook het enige optie die dr was voor hem. Vergeet niet dat Ajax geen werk gemaakt heeft van Mbark om hem te behouden, en hij in Belgie wel de kans kreeg om wat met zijn talent te kunnen doen.

Ik ben in ieder geval niet tevreden met jouw stukje. Provoceren, en makkelijk iemand aanzien als golddiger terwijl dat Mbarks persoonlijke keuze was.

26 september 2011 om 13:56

Het zit iets anders in elkaar als wat jij nu vermeldt: Anzhi was niet de enige die Boussoufa concreet wilde hebben. Terek Grozny wilde hem namelijk ook en ze hadden eigenlijk al een akkoord met Boussoufa, maar opeens was de deal afgeblazen omdat hij volgens Alkhanov iedere dag met nieuwe eisen kwam. Daarna nam Anzhi hem over omdat zij er wel aan wilde voldoen. En uiteindelijk is zijn keuze een goede geweest, want hij is de best beoordeelde speler van de club.

26 september 2011 om 15:34

Kijk je geeft exact een voorbeel met wat ik bedoel. Terek Grozny bood hem een uitdaging maar koos voor Anzhi. Jij bent het toch met mij eens dat je iemand niet kunt aanzien voor golddiger? Ik zou graag jou zien reageren op het schrijver die dit geschreven heeft over Boussoufa.

Topstuk!!

Verthongen is een echte Ajacied. Dat siert hem en dat zie je nog weinig tegenwoordig. Vooral bij Ajax zijn de spelers altijd uiterst tevreden terwijl bij Twente en PSV toch meer voor het salaris wordt gespeeld dan voor de supporters.

5 sterren natuurlijk

26 september 2011 om 13:43

wat een onzin!

26 september 2011 om 17:25

Ha, ha, ha. Hoe krijg je in vredesnaam die onzin je pen uit.

"vooral bij Ajax zijn de spelers altijd uiterst tevreden"

Ja vooral die twee jongens met Marokkaanse roots.

Een beetje slap stukje over Vertonghen en dan kom jij met onzin aan over spelers van Twente en Psv. Welnu, ik ben een Feyenoord fan, maar denk dat de spelers van beide genoemde clubs minimaal net zo tevreden zijn als die van jouw Ajax.

Maar dit is volledig off-topic.

Wat het stuk betreft, dat kan me niet bekoren. De grammatica is niet al te slecht, maar inhoudelijk is het wat ze in de literatuur "tante Betje" noemen.

Twee sterren.

26 september 2011 om 18:42

Salaris bij Psv?? Man man waar heb jij het over, omdat psv moet bezuinigen heeft iedere nieuwe speler een salaris van minden dan 1 miljoen.

Ook ben ik benieuwd hoe je erbij komt dat iedere speler bij Ajax tevreden is, kijk naar Meh, die zal niet tevreden zijn met zijn plaats in het beloftenelftal

Over het stuk zelf dan maar even. Persoonlijk vind ik de alinea's wat te kort, ik vind dat niet fijn lezen. Verder vind ik dat in het stuk je liefde voor Ajax je mening over andere clubs beïnvloedt, je komt eigenlijk met te weinig feiten.

26 september 2011 om 21:06

waar heb jij het over!!! ajax heeft de grootste begroting van iedereen!!!!! en zij doen het nog wel met de jeugd word er beweerd!! neee, aan salarissen word dat uitgegeven!

26 september 2011 om 22:43

Onzin, volgens mij heeft ajax juist het hoogste salarishuis van de eredevisie

on: Redelijk stukje, grammaticaal goed te doen schrijfstijl is ook niet verkeerd inhoudelijk vond ik het niet zo heel super, al met al 3/5.

27 september 2011 om 23:50

Grootste salarishuis, maar ook de grootste omzet.

27 september 2011 om 23:59

maar dat doet niks af aan het feit dat de ajax spelers dus meer verdienen dan de psv/twente spelers en daarom het argument van cl-ajax helemaal niet klopt.

Aan de ene kant begrijp ik je boodschap wel, die is aangeslagen. Maar verder ontbreekt het in dit stuk aan aantrekkingskracht. Ik vond het niet lekker weg lezen en de voorbeelden die je opnoemt met Anzji en Boussoufa vind ik niet chique. Zoals Pango het hierboven beschrijft kan iemand het ook opvatten. Verder was het ook een klein stuk.

Ik ga er stiekem vanuit dat dit een van je eerste stukken is. Ik adviseer om verder te gaan om je hierin te ontwikkelen. Ik ben op dit moment echter kritisch.

26 september 2011 om 22:24

jij hebt zeker nu een storing!?

Slecht stuk, zeer provocerend, je noemt Mbark Boussaffa een golddigger, en je schrijft veel te aggressief, walgelijk om te lezen, 1/5

26 september 2011 om 14:04

Dan is dus mijn missie geslaagd! Thanks voor je comment

26 september 2011 om 15:51

Geweldige reactie, ik ben het hier volkomen mee eens. Mensen zoals raoulquaresma7 nemen de moeite niet om het stuk te lezen en kopiëren gewoon letterlijk de voorgaande reacties om je vervolgens een belachelijk lage reactie te geven.

Men moet wat meer naar de essentie, het kloppend hart van het verhaal kijken en zodoende een objectieve beoordeling geven op dit stuk. Uiteraard provoceert onze Belgische bonbon een beetje met het golddiggeriseren -verzin ik nu ter plekke- van Mbark Boussoufa, nou en? Ik vind dat koops hier wederom een leuk stuk heeft neergezet waarvan de inhoud eindelijk eens te begrijpen is. Sommige mensen deponeren de moeilijkste woorden in een verhaal terwijl ze niet eens de daadwerkelijke betekenis ervan kennen.

We weten nu wel dat hij Mbark Boussoufa uitscheld, hij provoceert, te agressief schrijft, en een slecht stuk heeft geproduceerd (waar ik het overigens niet mee eens ben.) Ik ben benieuwd wie wederom een negatieve reactie kan geven met een creatieve en originele onderbouwing.

Ik heb bijvoorbeeld als kritiekpuntje dat hij zijn alinea's wat langer mag maken. Ik heb liever een paar lange dan heel veel kleine, korte alinea's. Dat geeft het collectief wat meer bravoure en aanzien. Het is net als met Herman den Blijker, in jou geval Jean-marie Pfaff. Zijn ze naakt dan geef je er geen stuiver voor, en zal je maaginhoud weldra in een plastic zakje gedeponeerd worden. Geef je Herman een kookoutfit, bijpassende koksmuts en een sigaar om vervolgens Jean-marie een paar hypermoderne keepershandschoenen en een fraaie keeperstrui te geven (cursus Duits is ook welkom) dan zul je zien dat beide heren opeens een bepaalde status genieten. Dat zal ook met jou verhalen gebeuren, let op mijn woorden.

26 september 2011 om 16:06

Bedankt voor je reactie, mooi om te horen!

Uiteindelijk was mijn hele bedoeling om te provoceren en dat is gelukt. Ik wist ook wel dat dit vervolgens zou leide n tot lage beoordelingen, maar dat wist ik ook wel. Daar geef ik dus ook niet om.

Om in te gaan op jou kritiekpunt: Je hebt gelijk. Normaal gesproken zijn mijn aliena's behoorlijk lang, maar in deze zijn ze wat aan de korte kant. Daar heb je helemaal gelijk in.

Mooi woord trouwens; golddigeriseren!

26 september 2011 om 22:10

@koops, dat slaat daadwerkelijk nergens op wat je zegt!!! ik haaaat echt waar ajax en zeker vertongen, maar om nou gelijk proberen uit te lokken vind ik niet chique! maar jou stuk is wel gewoon heerlijk geschreven. forza PSV ;

27 september 2011 om 09:31

@freezzzzze

Je haat Ajax? ken jij de defenitie van haten wel. Ik heb wel medelijden als je je zo druk maakt om het spelletje voetbal dat je die gruwelijke gedachte erbij krijgt.

Ach iedereen zo zijn mankementen zullen we maar zeggen.

Leuk geschreven stuk.
3,5 ster afgerond na 4.

Vind het geen goed stuk, zoals hierboven ook al aangegeven ben je veel te provocerend en subjectief tegen bijvoorbeeld Anzhi. Ook schrijf je: "want alle randvoorwaarden heeft de Rode Duivel zelf weggestreept. Zoals het hoort." en kom je vervolgens met maar 1 van die randvoorwaarden aan: als je dan ook het woord 'alle' gebruikt, geef dan minstens 3 voorbeelden.
Wat ik wel vind (net zoals Koni al zegt) is dat je makkelijk wegleest. Probeer het een volgende keer alleen wat objectiever te houden.

27 september 2011 om 19:38

Ik ben het totaal niet eens met dit stuk.
Ik vind Vertongen echt een zwaar overschatte voetballer, mischien ben ik één van de enigste die dat vind maar het is mijn mening.
Vorig seizoen draaide hij een goed seizoen hoor, met als hoogtepunt de wedstrijd tegen Twente, maar daarna is hij wel erg de hemel in geprezen.
Veel mensen kijken terug op de wedstrijd tegen Twente waarin hij goed speelde, zijn beste wedstrijd voor Ajax dat seizoen. Maar de rest van het seizoen was echt niet zo goed als die wedstrijd, volgens mij vergeten veel mensen dat.

En dat je zegt dat Vertongen niet voor de dollars kiest weet ik ook niet.
Volgens mij heeft tot nu toe nog geen club een bod op Vertongen uitgebracht dat Ajax geaccepteerd heeft.

Mooi stuk, leest lekkker door, misschien wel iets te provocerend naar andere clubs/spelers toe...

Ben ik hier trouwens de enige die het nog wel mee vind vallen met die zogenaamde vormcrisis van Vertonghen? Alleen tegen PSV vond ik hem ronduit slecht, ook bij VVV uit was het niet best, maar daar had heel het team toen last van.

En hij heeft natuurlijk nog niet z'n topvorm te pakken van het eind van afgelopen seizoen. Maar bijvoorbeeld tegen Vitesse speelde hij heel behoorlijk, dat wordt alleen een beetje gebagatelliseerd door die ene blunder met z'n hakje waaruit uiteindelijk de tegengoal valt. Met Belgie tegen Azerbeidjan deed hij ook weinig fout, en tegen Noordwijk voor de beker vond ik hem erg sterk spelen (oke het is wel Noordwijk maar toch, andere spelers van Ajax vielen hier toch door de mand zoals Lodeiro en Blind). Ook tegen Lyon en FC Twente speelde hij behoorlijk, niet zo dominant als vorig jaar in de kampioenswedstrijd, maar toch wel redelijk.

26 september 2011 om 19:51

@jij schreef,ben ik hier trouwens de enige die het nog wel mee vind vallen met die zogenaamde vormcrisis van Vertonghen? Alleen tegen PSV vond ik hem ronduit slecht, ook bij VVV uit was het niet best, maar daar had heel het team toen last van.-------en dat is dus al 33,3% van de wedstrijden waar jij het over hebt!! en om een topspeler te zijn moet je toch echt minimaal 85% goed zijn lijkt mij!

Ehm jij denkt dat Vertonghen nog geen miljonair is haal ik uit je stukje? :P

26 september 2011 om 19:51

flauw antwoord!

28 september 2011 om 14:15

Geen flauw antwoord, is gewoon onnauwkeurig van de schrijver. Ik vind het stukje lekker weglezen, ik ben een fan van Vertonghen, maar verder vind ik het een matig stuk. Het stuk hangt samen van de suggestiviteiten: Vertonghen stond in belangstelling van tal van europese (sub)toppers (gebaseerd op dingen van horen zeggen), Vertonghen's droomclub kwam niet (net nog beweert dat er tal van clubs belangstelling hadden, wie weet zat er wel een club naar wens in maar zijn ze er met Ajax of Jan niet uitgekomen) en zo dus ook het 'feitje' 'jan had allang miljonair kunnen zijn'. Als je een eerbetoon aan een speler wilt schrijven dan moet je dat in mijn ogen iets nauwkeuriger doen en niet alleen maar leuke kreten roepen. Zo ook het afvallen van Boussoufa, een jongen die het bij een echte topclub waarschijnlijk toch niet waar kan maken. Waarom zou je die jongen afvallen voor zijn keuze? Die jongen verdient nu grote bakken met geld bij een club waar hij net zoveel voor voelt als Anderlecht (aannemende dat Anderlecht ook niet zijn absolute droomclub is). Een Barcelona of Chelsea is gewoon niet voor iedereen weggelegd en daarbij heeft het project van Anzhi meer potentie dan die van Anderlecht. Helemaal niet een onbegrijpelijke keuze dus.

Ik geef daarom ook de helft van de sterren (2,5) naar boven afgerond zijn dat 3 sterren. Meer verdien je in mijn ogen absoluut niet want eigenlijk de enige pluspunten zijn de makkelijk te lezen schrijfstijl en het gebrek aan fouten grammaticaal gezien.

Geen goed stuk. Het stuk is uit liefde voor je club geschreven en daar worden andere spelers en clubs de dupe van. Echter begrijp ik je liefde voor de speler Vertonghen, maar ook deze jongen heeft de ambitie om in bijvoorbeeld Spanje te voetballen. Mocht hij zijn droomclub niet bereiken, dan zal ook deze jongen genoegen nemen met een 'mindere' club als Porto, Sevilla, Roma of Tottenham.

Wel aardig geschreven, weinig spelfouten etc. 2*

26 september 2011 om 13:52

Nee, ik ben niet voor Ajax, maar ik snap dat het zo is overgekomen.

Ik ben blij met je reactie en dat er iig weinig spelfouten in zaten, daarvoor ga ik nu vooral weer schrijven. Daarnaast heb ik een columntje of tien al geschreven over allerlei uiteenlopende onderwerpen, nu wil ik me puur richten op een mening en deze als ik het nodig acht, zo zwar wit mogelijk neer te schrijven.

Voor je beoordeling doe ik het inmiddels niet meer, dat deed ik de voorgaande stukken.

27 september 2011 om 15:20

Je bent wel voor Standard, waardoor ik vermoed, sorry als ik er naarst zit, dat je Mbark Bousoufa noemt omdat hij voor Anderlecht speelde, want Eto'o is een nog veel grotere golddigger. Verder valt het stuk bij mij onder de categorie normaal, en dat is 3sterren.

leuk die houding van Vertonghen dat hij maar naar 5 clubs wil en anders bij ajax blijft, maar ik betwijfel of het de goede instelling is. Er komt een moment dat je niet meer kan leren in de nederlandse competitie, en ik denk dat dat moment voor vertonghen eerder komt dan veel denken.
Wanneer dan de droomclub van hem niet komt, kan hij beter naar een iets minder mooie club gaan in 1 van de sterke competities, om zich verder te ontwikkelen. De kans is dan groter dan iemand van 'de lijst van 5' dan alsnog aanklopt.

@ Iedereen die heeft gereageerd:

Allemaal bedankt voor het lezen en reageren, mooi dat jullie de tijd hebben genomen om je eigen mening plus eventuele aanmerkingen neer te schrijven.

Zoals iedereen het wel zien, heb ik zeer agressief geschreven. Eerder heb ik altijd wat nettere en meer achtergrondverhaal-achtige stukjes geschreven, nu ga ik over op flink mijn mening laten tellen. Zoals ik in bovenstaand stukje heb gedaan. Voor de beoordeling doe ik het niet meer, nu slechts voor de ervaring en kijken of ik persoonlijk heb bereikt wat ik wou. En dat is bij dit stukje gelukt

Mooi geschreven, het leest lekker weg. Al betekend dat niet dat ik overtuigd ben over zijn voetbalkwaliteiten. Jij krijgt van mij toch 'maar' 3 sterren omdat het veel te kort was. En omdat je clubs van valse beschuldigingen beticht terwijl ze miljoen uitgeven aan arme kinderen.

Vertonghen zal nooit de top bereiken, laat hem maar lekker bij Ajax blijven

ik moet eerlijk zeggen dat je een uitstekend handschrift hebt, maar om nou gelijk te zeggen dat Vertongen niet bij een Anzhi past! hij is er in ieder geval arrogant genoeg voor en zou er zo kunnen spelen! vind het ook erg arrogant dat deze speler nog steeds denkt dat hij naar een topclub zou kunnen, want zo goed is deze beste man echt niet! veel te nonchelant en hij had een betere speler geweest als hij voor het middenveld had gekozen!
verder is jou brief heerlijk te lezen met een pot bier en een peuk in de bek.

ps. schrijf jij nog meer kolom's?

mvg.

Een leuk stuk om te lezen. Je hebt in je kern gelijk vind ik. Het tekent de voetballer wanneer hij zijn eigen ontwikkeling boven instant rijkdom verkiest.

Wel heb ik nog een puntje van kritiek.

Citaat:
''volstrekt onnodig natuurlijk, want wat je een half jaar geleden kon, verleer je niet zo snel.''

Persoonlijk vind ik een tekst veel prettiger om te lezen wanneer er zo min mogelijk interrupties zijn in de vorm van een komma en dergelijke wanneer deze net zo goed weggelaten had kunnen worden. Door de zin in stukken te hakken leg je weliswaar nuance, maar het in kleine deeltjes hakken van een normaal gesproken goedlopende zin kan hinderlijk zijn. Vooral in de VI is er een bepaalde schrijver die strooit met komma's alsof het pepernoten zijn. Waarom is mij een raadsel. Immers is een goedlopende volzin nog altijd begrijpelijker dan de zin in tig mootjes te hakken, zo vind ik tenminste.

Voorbeeld:
''de speler, die ook nog als kok werkzaam is in het dagelijkse leven, verkeert in goede vorm, daar hij al vele goals maakte, dankzij zijn teamgenoten.'' ...

Goed, nog één puntje dan haha: het viel me op hoe vaak je Vertongen simpelweg bij zijn achternaam noemt, terwijl je naar mijn mening veel meer gebruik zou mogen maken van zogeheten metoniemen. Let er maar eens op. Een ware woordkunstenaar schrijft niet: ''van Bommel maakt een mooi doelpunt'', maar: ''de Vaderlandse captain knalt het leer onberispelijk tegen de touwen''. In je stukje heb ik (met behulp van ctrl-f, hehe) tien keer de naam Vertonghen voluit geschreven zien worden. Terwijl je er voor de variatie alsmede de kwaliteit van je stuk er goed aan zou doen om er meer creativiteit op los te laten.

Qua inhoud heel aardig, qua zinsbouw en grammatica goed. Vier sterren, omdat het altijd beter kan natuurlijk. Ik zie uit naar je volgende stuk in elk geval!

26 september 2011 om 21:17

Bedankt voor je kritiekpunt, daar kan ik wat mee!

Normaal gesproken zorg ik voor heel veel afwisseling en toen ik het document inleverde wist ik dat dit mogelijk gezegd zou worden. Bewust heb ik het niet verbetert, omdat ik in dit stuk vooral mijn mening wou laten horen en niet echt voor de schrijfstijl koos. Maar het is misschien verstandig om dit vanaf nu wel weer te doen ;

En daarnaast, ik heb de column in twintig minuten geschreven (vrij vlot voor mij ).

Ik heb het stuk gelezen maar wat blijft hangen is: olie smeergeld en walgelijke club. Dat zijn aannames, vooral het eerste die je niet kunt staven met feiten. Dat je daardoor een club walgelijk vindt is jouw mening maar dan zou je alle clubs die met dollars of euros smijten walgelijk moeten vinden. Dan blijven er maar weinig competities over die leuk zijn voor jou. Barcelona, Madrid, Chelsea, City, enz enz enz. Toch geef ik je 4 sterren maar zou je adviseren je provocerende stijl achterweg laten.

Mooi stuk om te lezen, vind die agressieve schrijfstijl juist wel leuk .
En is makkelijk om te lezen.
Ik zelf ben ook wel benieuwd of Vertonghen het zou redden bij een grotere club.

Kritiekloos stuk over Vertonghen. Leuk voor een Ajax-fanblaadje, niet voor een voetbalsite waar ook fans van andere clubs komen.

28 september 2011 om 09:37

Clubexperts zijn er om er te vertellen over je favoriete club, niet over die van anderen. Als je daarom zo'n beoordeling geeft vind ik dat wel zwakjes. Bovendien moet je nog eens het stuk lezen want dat Vertonghen niet in vorm is verzwijgt koops niet.

28 september 2011 om 09:44

Ik zeg ook niet dat het niet mag. Ik heb er alleen helemaal niks mee en als dan ook nog alle (buiten het gegeven dat hij uit vorm is wat voor een blinde zelfs nog duidelijk is) nuance ontbreekt is bij mij de lol er snel af.

De twee punten die hij van mij krijgt zijn dan ook voor de schrijfwijze en vorm.

28 september 2011 om 09:48

Oke, dat is een reactie waar de schrijver meer mee kan. Ik persoonlijk vind het stuk ook niet speciaal. Niet slecht, maar ook niet wauw om het maar zo te zeggen. Dus ik waardeer het maar niet met sterren, ik heb leukere gelezen van je koops!

Edit: Beste dennis, als het voor een blinde nog duidelijk is vraag ik me af wat er aan jou ogen mankeert dat jij het over het hoofd hebt gezien..

Inhoudelijk ben ik het totaal niet met je eens. Wel goed geschreven en het leest prettig weg.

Dit stuk vind ik echt heel slecht: "of je bent een ordinaire, mensenschuwe golddigger zoals Mbark Boussoufa."

Wie geeft jou het recht om zoeits over een voetballer te schrijven?!

27 september 2011 om 16:24

Blijkbaar geeft voetbalzone onze koops het recht om dit te publiceren, en dus automatisch ook het recht om dit over Mbark Boussoufa te schrijven.

1+1= 2

28 september 2011 om 10:17

Je begrijpt mijn punt wel neem ik aan. Niemand heeft het recht om zo te schrijven over iemand die hij niet kent.

leuk stuk, alleen jammer dat je met modder gooit zonder een onderbouwing. Je heb vrijheid van meningsuiting maar dit vind ik loze kreten

waar ik me wel aan stoorde is de alineaindeling. Teveel alinea's en dan ook nog alinea's van 5 regels.
Probeer de volgende keer stukken tekst bijelkaar te voegen tot 1 alinea (het moet dan wel nog goed lopen)

* * *

Goed stuk waar je blijkbaar je hart laat spreken over onder andere Boussoufa waar ik het overigens wel mee eens ben maar dat mag natuurlijk wel wat minder en dan vooral in een clubexpert verder goed geschreven leest daarom ook lekker weg alleen iets teveel alinea's 4/5 goed stuk hoop op meer.

In sommige colums kom je zo'n 'agressieve' schrijfstijl, toch veel tegen. Behalve in de brave magazines natuurlijk waar journalisten zonder eigen mening ja knikken en schrijven. Ik geniet wel een beetje van je stuk en ik zie ergens een Herman Brusselmans in je, die zegt ook altijd wat hij denkt. Da's niet typisch Belgisch, misschien daarom dat diverse Nederlanders hier beetje geschrokken zijn van je stuk. De alinea's zijn wel zeer kort, maar je stuk is toch gewoon goed ?! 4*

Vind het allemaal wat voorbarig. In interviews wordt vaak zo'n 90 gelogen en Ajax heeft waarschijnlijk zelf nog geen enkel goed bod op Vertonghen ontvangen. Je weet dus simpelweg niet wat hij gaat doen. Reken er trouwens ook maar op dat Vertonghen allang miljonair is.

Uiteindelijk kiezen alle spelers voor het geld, ook Vertonghen. Nogal naief om te denken'van niet en ook nogal naief om te denken dat Vertonghen alleen voor die 5 clubs op zijn lijstje gaat. Ene Suarez zei dat ook altijd.

En dan heb ik het niet eens over het onnodig harde taalgebruik in het stuk om blijkbaar een 'statement' te maken.

1/5

Je hebt een zeer leuke stukje geschreven, die makkelijk leesbaar is.
Echter, ik irriteer me aan de sommige beledigingen jegens Mbark en Anzhi. Het is triest om naar mensen en clubs uit te halen bij een CE. Dus daarom -2 punten aftrek.

3. Sterren.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren