Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsène Wenger: genie met gebrek aan visie

Laatste update:

Dit zou het jaar moeten worden voor Arsenal, nadat men het vorige seizoen wederom afsloot met lege handen. Ondanks de nodige pech qua scheidsrechterlijke dwalingen en blessures was vrijwel iedereen het erover eens, dat Arsenal een nieuwe positieve kwaliteitsinjectie kon gebruiken. Ook een (tijdelijk) vertrek van, te goed betaalde, ondermaats presterende spelers was nodig. Alle ingrediënten leken aanwezig voor een goed seizoen. Het geld voor transfers was beschikbaar en ook de ambitie van de club werd niet onder stoelen of banken geschoven. Men mocht noemswaardige versterkingen verwachten van Arsenal op de transfermarkt. Het speculeren kon beginnen.

/

Echter begon het rooskleurige toekomstperspectief van Arsenal er steeds minder fraai uit te zien. De kritiek op de club werd in de loop van de tijd steeds groter, aangezien de beloofde noemswaardige versterkingen uitbleven (op Gervinho na), en er wederom in talent werd geïnvesteerd. Deze kritiek werd alleen maar heviger, nadat Arsenal met slechts één punt uit drie wedstrijden een valse competitiestart kende. Ook het vertrek van twee sterkhouders in de vorm van Samir Nasri en Cesc Fabregas zorgde ervoor dat de kritiek alleen maar heviger werd. Zelfs succescoach Arsène Wenger, die al sinds 1996 werkzaam is voor The Gunners werd hevig bekritiseerd.

Persoonlijk ben ik het voor een deel eens met de kritiek op Wenger. Ook ik heb de nodige bedenkingen bij zijn denkwijze en visie. Al wil ik eerst mijn bewondering uitspreken over Wenger. Ik vind het bijna onbeschrijfelijk, wat hij allemaal heeft bereikt en betekend voor Arsenal. Ik heb enorm veel respect voor Wenger en hem hoog in mijn bol zitten. Ook zijn filosofie vind ik overweldigend en bijzonder uniek in de huidige voetbalwereld. Hoe hij er telkens in slaagt om vooral jonge spelers beter te maken, vind ik bijzonder knap, en een groot compliment waard.

Wenger zijn filosofie is duidelijk: vooral jonge spelers krijgen speelkansen, tijd en vertrouwen om zich te ontwikkelen en te groeien in het elftal. Vaak is Wenger hier succesvol in gebleken. Zo heeft hij in het verleden twee wereldtoppers gemaakt van Thiery Henry en Patrick Viera. Ook in het heden lijkt Wenger een wereldtopper in wording te creëren in de vorm van Jack Wilshire. Daarnaast lijkt Aaron Ramsey eraan te komen. Van de andere kant heeft dit niet altijd het gewenste effect. In mijn ogen geeft Wenger soms teveel vertrouwen, tijd en speelkansen aan zijn spelers. Spelers, van wie ik denk dat ze tekort komen voor het niveau van Arsenal en daar ook niet snel lijken te komen. Waarom kan een speler zoals Manuel Almunia zolang onder contract kan staan bij deze Engelse grootmacht? Bovendien lijkt het me voor een aantal jonge talentvolle spelers (bijvoorbeeld Carl Jenkinson) verstandiger om verhuurd te worden aan een club, waar ze wekelijks aan spelen toe komen en zich meer kunnen ontwikkelen, aangezien ze bij Arsenal minder kans hebben om te spelen en soms zomaar voor de leeuwen worden gegooid in wedstrijden, waar de druk immens hoog ligt. Op dat moment komen zulke talentvolle spelers naar mijn mening nog wat tekort voor het niveau van Arsenal.

De afgelopen jaren beschikte Arsenal over vrij weinig financiële middelen, nadat de club het legendarische Highbury verliet voor het grotere en moderne Emirates Stadium. Ondanks de geringe financiële middelen slaagde Wenger er telkens in om Arsenal mee te laten doen om de prijzen. Dit vind ik bijzonder knap. Zeker, aangezien Arsenal vaak eerst moest verkopen om te kunnen kopen. Dit leidde vaak tot het vertrek van een aantal sterspelers (bijvoorbeeld Alexander Hleb en Emmanuel Adebayor). Elke jaar moest men dan opnieuw te bouwen aan een elftal met vaak geringe financiële mogelijkheden. Dit jaar was het wel mogelijk om eens flink te investeren in de selectie, die door velen wel een kwaliteitsimpuls kon gebruiken. Met een budget zo tegen de veertig miljoen pond (steeg richting de honderd miljoen pond door de verkopen van Nasri, Fàbregas, Clichy en Emmanuel Eboué) leek een droom voor The Gunners werkelijkheid te worden.

Toch liep de transferperiode bepaald niet vlekkeloos. Arsenal verloor wederom een aantal sterspelers, maar ondanks dat men ruim zestig miljoen euro heeft uitgegeven, zijn vrij weinig mensen positief over dit Arsenal. komt dat voor een gedeelte door Wenger. Immers lijkt hij de grootste invloed te hebben op aankopen. Wenger is namelijk een stugge en strakke onderhandelaar, een onderhandelingsmanier, waar hij pertinent aan vast blijft houden. Bovendien is hij vrij kieskeurig te noemen, en heel erg gericht op de zogenaamde prijs/kwaliteit verhouding. Dat betekent dat hij voor een speler op basis van zijn kwaliteiten een prijs inschat. Vaak is zijn onderhandelingsmanier erg handig, en kaapt hij spelers voor een relatief laag bedrag weg. Echter hecht Wenger zoveel waarde aan zijn prijs/kwaliteit verhouding, waardoor het voor hem vrij moeilijk wordt om dure spelers te halen. Hij kiest dan liever voor een speler, die kwalitatief net wat minder is (soms wel evenveel talent), maar wel goedkoper. Dat vindt hij dan een logischere keuze. Wenger zal echt niet zomaar een gok wagen met zijn transferbudget en vele miljoenen op tafel leggen. Soms leidt dit er juist toe, dat het vrij lang duurt voordat transfers worden afgerond. Vervolgens kan dat weer leiden tot paniekaankopen (zoals Sébastien Squillaci).

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Wenger echt een toptrainer, die met zijn unieke prestaties veel heeft betekend voor met name Arsenal, maar ook de voetbalwereld daaromheen. De laatste jaren waren de financiële middelen vrij beperkt te noemen, maar toch bleef Arsenal een Engelse grootmacht mede dankzij Wenger. Ik zie hem dan ook als een genie. Dit jaar was het echter mogelijk voor Arsenal om flink te investeren in de selectie (zeker na spelersverkopen) en een einde te maken aan de prijsdroogte, die de club nu al zes jaar achtervolgt. Echter lijkt het team na het sluiten van de transfermarkt niet veel beter te zijn geworden. Bovendien is de competitiestart dramatisch te noemen. Ondanks wederom een aantal tegenslagen en het maffe bestuur heeft ook Wenger naar mijn mening fouten gemaakt. De vraag is alleen, waarvoor Wenger schuldig is en eventueel in wat voor grootte.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het roerend met je eens , 5 sterren .

Gezien je stuk is Wenger een genie en daar ben ik het roerend mee eens. Een trainer die al zoveel jaren acteert op top niveau in een competitie met Chelsea en Man United en tegenwoordig ook City kan niet anders dan bijzonder goed zijn. En dure aankopen betekenen niet dat de spelers ook beter zijn of een elftal beter wordt.

Je hebt het stuk mooi geschreven. 5 sterren

Ik ken hem al natuurlijk haha.

Helemaal niets op aan te merken, prima en een goed onderwerp voor je column.
Van mij krijg je de maximale score.

5 sterren.

Aardig stuk. Is natuurlijk allemaal heel duidelijk, de meeste informatie ligt al voor de hand, desondanks wel een goed stuk.

Ik heb nog wel een aantal tips voor je:
De opbouw vind ik niet zo geweldig. Je springt een beetje van hak op de tak, het leest niet heel fijn door. Ook zag ik er een aantal spelfouten tussen staan, ontbrak de hoofdletter een keer en waren er een aantal niet goedlopende zinnen.

Op de inhoud: Arsene Wenger is een genie. De afgelopen jaren heeft hij vaker bewezen ongelofelijke resultaten te boeken. Deze man heeft dusdanig veel gedaan voor de club, dat hij bij wijze van spreken (let op: niet letterlijk natuurlijk) 5 jaar geen CL hoeft te bereiken.

Zat te twijfelen tussen 3 en 4 sterren. Maar omdat je een United fan bent en objectief over Arsenal weet te schrijven, krijg je er 4.

9 september 2011 om 19:56

Bedankt voor je tip en natuurlijk de sterren. Ik zal er proberen aan te werken in mijn volgende stukken.

Er zijn heel veel trainers zonder visie, maar als er iemand is die wel een visie (een filosofie, zoals jij ook al zegt in het stuk) heeft in de voetballerij is het Wenger. Dus de titel slaat wat mij betreft de plank echt volledig mis.

Zelf bedoel je ook iets anders (dan een 'gebrek aan visie'), maar goed, 't is alleen de titel.

9 september 2011 om 19:52

Tja, die definitie klopt, en in mijn ogen de titel ook. Immers heb ik in het stuk een aantal punten, waar ik vind, dat de visie (mening over een zaak hoe die moet worden aangepakt) hem tekort doet. Bijvoorbeeld bij zijn kieskeurigheid.

12 september 2011 om 10:08

Dat vond ik ook. In de titel staat dat Wenger een gebrek aan visie heeft, maar dat wordt niet echt verder uitgelegd. Zijn onderhandelingstactieken zijn juist op korte termijn gericht. Dat hij dan kieskeurig en afwachtend is lijkt meer aan te geven dat hij sneller moet schakelen. Maar je objectiviteit is goed en ik vind dat je altijd in je reacties goed beargumenteert en niet zoals veel members meteen op hun teentjes getrapt zijn als iemand het een keer niet eens is.

Ik vind het een goed stuk.

Wenger is werkelijk een genie, geen trainer kan spelers beter maken zoals hij. Ik ben het echt helemaal met je eens over dat Arsenal het mede aan hem mag danken dat ze vaak om de prijzen vechten. Echter vind ik dat hij op de transfermarkt eerder en adequaat moet handelen. Zoals je zei leiden het niet adequaat handelen vaak tot slechte aankopen. Dit jaar had hij pas het geld, en het toch verzuimd op de transfermarkt. Als ze dit seizoen zich niet plaatsen voor de CL en zo een smak geld mislopen, dat ze wel kunnen gebruiken, kun je hem dat toch wel aanrekenen. En Arteta kun je niet echt een wereldaankoop nomen, hij is toch wel beduidend minder dan Fabregas en nog niet een echte wereldspeler en dat heeft Arsenal toch wel echt nodig om ze uit dit dal te krijgen. Maar misschien winnen ze dit weekend wel met 10-0 en lijkt alles beter en is er niks aan de hand.

Over je spelling en grammatica wil ik nog wel even het volgende zeggen: het leest wat lastig door omdat je vaak van onderwerp wisselt. Ik las ook wat spelfouten en zag ergens een ontbrekende hoofdletter.

Ik zou zeggen 4,4.

Maar omdat je saai bent rond ik het af naar een 5.

No offence hoor Tim maar ik heb het doorgelezen en ik heb niet één keer de naam David Dein of Stan Kroenke of Gazidis gelezen. Je moet begrijpen dat er iets lijkt te mankeren met Wenger maar ook duidelijk dat dit huidige bestuur deze transferperiode hard door de mand is gevallen. Nasri gaf al aan in Juni dat hij niet zou bijtekenen ( dus na het aanbod dat Arsenal hem wilde doen). Denk je dat Wenger toen niet al had laten doorschemeren op zoek te moeten gaan naar een vervanger? Of had Gazidis wellicht een seintje moeten geven van hey Arsene, we gaan cashen voor samir en we kopen gewoon een klasbak ervoor terug! Dit bestuur mist besluitvaardigheid en loopt over van de naiviteit wat helaas Wenger ook is. En dat is nu mooi aan het licht gekomen deze transferperiode. Met Lady Bracewell-smith en David Dein hadden we tenminste nog pit in het bestuur en een over my dead body mentaliteit. In dit bestuur lijkt en dit zeg ik met pijn in mijn hart, Usmanov alleen over iets dergelijks te beschikken. Maja, dat is gewoon een crimineel hahaha. Anyhow aardige ce, maar ik mis toch het collectieve falen van Arsenal in je stuk. Inzake Cesc wil ik ook nog kwijt dat je wist dat hij op den duur gewoon weg ging, waarom dan al niet meteen een vervanger op het oog hebben?
Die 35 mil op gotze en 30 mil op mvila leken me dan ook meer paniek biedingen dan dat er daadwerkelijk goed over is nagedacht. Het zouden beiden welkome versterkingen zijn hoor daar niet van, maar het is iets totaal on-arsenal. Waarom zouden we deze keer wel 30 mil en 35 mil voor een 23 jarige en een pas 19jarige betalen? Toevallig omdat 2 sleutelspelers wegwaren en de fans helemaal gek werden? Nee ik denk dat de interesse wel des arsenals was, maar ik denk als we vanaf het begin van de transferperiode echt concreet waren geworden dat we iig 1 van de 2 wel konden contracteren door goed te onderhandelen ookal gaven beiden clubs totaal niet te willen praten over een transfer.
Ik zou je 3 sterren willen geven, maar omdat je een zeer aardige schrijfstijl hebt maak ik er 4 van.
edit: hahaha oops, per ongeluk 5 sterren gegeven. naja ook goed

10 september 2011 om 00:29

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie en natuurlijk de sterren

Tja, VZ kent een woordenlimiet, waardoor ik eigenlijk niets over het bestuur kon vertellen. Echter vermeld ik in de laatste alinea wel ''ondanks het maffe bestuur''. Het bestuur is inderdaad een beetje raar te noemen. Ze zijn eigenlijk voor uit op winst. Niet voor niets verkocht het bestuur Nasri, en heeft Arsenal de hoogste prijzen voor seizoenskaarten. Ook hebben zij een salarisplafond, dat voor een topclub vrij laag ligt.

10 september 2011 om 09:39

dat klopt inderdaad, maar toch had ik er meer samenspel in willen zien. Dat het meer een rode draad werd, want nu lijkt het meer op een hoofdstuk als je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet dat het lastig is om zoveel informatie in een stuk te verwerken, maar daar zit het hem juist in; de kunst om zo duidelijk mogelijk en met niet al te lange stukken je zegje doen, terwijl je alle belangrijke factoren( of in deze casus actoren) bespreekt.

10 september 2011 om 09:43

Daar had ik ook aan gedacht, maar ik wilde een stuk maken over alleen Wenger, en het bestuur even links laten liggen, want dat is amper te combineren. Misschien, dat ik nog ooit een stuk maak over alleen het bestuur, maar deze is specifiek alleen gemaakt voor Wenger om mijn punten over hem te noemen.

10 september 2011 om 09:47

hmm, begrijpelijk maar op mij en ik denk ook anderen kwam het over als wenger eigenhandig arsenal te gronde richt, vandaar mijn reactie over het bestuur.

10 september 2011 om 09:50

Op die manier moet je het niet lezen. Ik trek ook geen keiharde conclusies wie er nu schuldig is, en eventueel waarvoor. Ik vind, dat Wenger Arsenal helemaal niet naar de grond haalt, maar voor bepaalde zaken toch mag worden aangekeken.

als hij geen visie had was hij geen trainer van arsenal, 1 ster dus!

9 september 2011 om 20:38

even serieus? kom op joh heb je iets tegen united of iets tegen tim zelf?
onderbouw het eens wat meer

10 september 2011 om 00:31

Zeg ik dat hij geen visie heeft? Tja, ik kan nog wel veel meer aan je vertellen, maar lees meer dan alleen de titel. Als je die alleen leest, doe het dan goed.

Dit is dus je verhaal waar je het de hele week al over hebt, ik vind het eigenlijk nog beter dan wat ik op basis van wat je al vertelt hebt. van mij krijg je dus 5 sterren.

Hoog in je bol hebben zitten is geen goede uitdrukking.
Je hebt iemand hoog zitten of je hebt het hoog in je bol, beide iets heel anders betekenend.
Persoonlijk vind ik qua inhoud dit stuk niet bijzonder , zelfs een leek op buitenlands voetbalgebied als ik snap dat als je Fabregas, Nasri , Clincy en Eboue verkoopt dat daar de aankoop van Gervinho niet tegen op weegt.
.
Ik vind dat Wenger als trainer plaats moet maken voor iemand met een frisse kijk en Wenger als technisch directeur , goed is de man zeker maar om hem voor geniaal te verslijten gaat mij te ver.

Ik vindt het een Goed stuk Tim.
Ik weet dat er een paar fouten tussen zitten maar dat weet je inmiddels ookal.
Desondanks vind ik het in iedergeval een boeiende stuk ( al had het bestuur meer in het stuk gemogen ) & toch iets wat ik niet gauw zal vergeten over Wenger.

4 Sterren.

Ik heb het zelfde beeld als jou over Wenger.
Alleerst, Wenger verdient niet het Respect dat hij toch eigenlijk wel verdiend.
Deze man heeft Arsenal gemaakt tot de huidige Arsenal nu.
Vraag aan elk coach: Van Gaal, Mourinho, Ferguson, Hiddink, Guardiola, elke coach, vraag ze wat voor Trainer Wenger is & je zult verbaast zijn dat iedere coach veel lof over hem zal praten. Zoals Tim zegt, hij is een echte Genie ...

Alleen mist toch dat ene iets wat Tim aangeeft, visie. Als meer sterkhouders binnenhaald inplaats van alleen maar talenten, dan is de druk automatisch groter niet alleen voor jezelf, maar ook de spelers.
& zoals je ziet gaat het heel vaak goed als je talnten met wat oudere spelers combineerd. ( Zie Barca, United enz. )

10 september 2011 om 07:56

Klopt, maar het ligt wat gecompliceerder. Echter kon ik dat niet vermelden vanwege de woordenlimiet van VZ, anders kon je wel een verhaal maken van drieduizend woorden met alles erop en eraan.

Het bestuur van Arsenal beschikt namelijk over een salarisplafond, dat voor een topclub vrij laag ligt. Daardoor zijn veel spelers eigenlijk al onhaalbaar. Wenger zal intern ook al boos zijn geworden op dit salarisplafond, maar het bestuur weigert deze te verhogen. Althans, dat melden een aantal artikelen. Een aantal spelers zijn dan al onhaalbaar voor Arsenal, waardoor je naar spelers moet kijken, die wel betaalbaar zijn. Daardoor moet men kijken naar spelers, die wel haalbaar zijn en binnen dat plafond passen. In die categorie vallen de nodige spelers, de Arsenal echt wel zouden versterken in mijn ogen. Soms gebeurt dat echter niet door Wenger's kieskeurigheid, en zijn prijs/kwaliteit verhouding (zie CE enerlaatse alinea)

Een voorbeeld van afgelopen seizoen. Jones was in beeld om de defensie te versterken. Arsenal leek bereidt diep in de buidel te willen tasten, maar Jones koos voor United. Vervolgens waren Cahill en Jagielka de belangrijkste kandidaten. Wenger weigerde echter te voldoen aan de vraagprijzen van respectievelijk Bolton en Everton. Hierdoor kwam men al gauw uit op keuze nummer vier: Mertesacker.

10 september 2011 om 09:45

Vind jij anders 20 miljoen voor jagielka of 17 voor cahill ook niet veel te veel? Als ik dan voor 9 miljoen Mertesacker, evenveel ervaring als Jagielka, jonger, meer caps, en dit geldt ook voor Cahill ( die nog maar 1 jarig contract heeft) alleen is cahill wel jonger. Nee hoor wat dat betreft had Wenger gewoon gelijk, het enige probleem is dat alle 3 behalve Cahill redelijk traag zijn maargoed...
Over het salarisplafond het volgende: bij arsenal krijgen spelers een hoge loyaliteitsbonus als ze hun contract verlengen, zo zou cesc maar liefst 5(!) miljoen krijgen om bij te tekenen. Er gaan nu geluiden en volgens mij is het ook toegepast bij mertesacker dat juist de loyaliteitsbonus omlaag is gehaald en het in het salaris verwerkt is. Wat er prescies van waar is weet ik niet, maar met deze regeling zouden we denk ik wel met een topsalaris van rond de 8 kunnen zitten.

10 september 2011 om 09:54

Het was ook maar een voorbeeld over Wenger zijn kieskeurigheid en prijs/kwaliteit verhouding. Cahill vind ik overigens niet zo traag en redelijk aan de bal. Beter dan Mertesacker en Jagielka. Echter was Wenger ook niet zo overtuigd van Cahill, maar het bestuur daarentegen wel. Toch wilde Arsenal wel tot bepaalde bedragen gaan, en op enkele miljoenen ketst het af. Ik wil ook alleen maar aangeven, dat het zo vaker gaat, waardoor het langer de tijd kost voordat mensen komen.

Tja, over die loyaliteitsbonus heb ik ook wel wat gehoord, maar ik weet niet wat ik ervan moet geloven. Het enige, wat ik er zeker over weet, is dat Arsenal voor een topclub een vrij laag salarisplafond heeft.

10 september 2011 om 10:31

het enige probleem is dat alle 3 behalve Cahill redelijk traag zijn maargoed...
hiermee zeg ik ook dat cahill niet zo traag is hehe.
maar kijk, 5 miljoen pond zat er tussen boltons vraagprijs en arsenals bod. Als ze hem echt echt echt wilde hebben, dan hadden ze die 5 pond er wel bij gedaan, maar ze zagen in mertesacker een prima alternatief. Volgende zomer cahill eventueel gratis ophalen..no problemo lijkt me.het is idd een vrij laag salarisplafond als je nagaat dat rvp rond de 5 miljoen verdient terwijl hij ergens anders meer kan verdienen maarja, we hebben nu eenmaal die financiele middelen niet. Pas rond 2014 krijgen we een boost, maargoed tot dan moeten we het met beperkte middelen doen en dat realiseert elke arsenal supporter zich wel, in ieder geval de echte supporters. Niet die mensen die heel de tijd maar blijven roepen boeeeeeee waarom koop je gewoon niet benzema :s:s:s:s. We mogen blij zijn dat Arsenal iig nog van Arsenal is anders dan de andere topclubs.

10 september 2011 om 10:43

Klein leesfoutje, sorry.

Tja, ik weet niet of Arsenal Cahill volgend jaar even zomaar gratis ophaalt, dat zal waarschijnlijk nog wel aan de nodige dingen liggen. Hierbij denk ik aan Europees voetbal en interesse van andere clubs. Al zal het natuurlijk een fantastische optie zijn voor jullie Gunners als je een speler van dat kaliber transfervrij zal halen.

Ik gaf ook alleen maar een voorbeeld om aan te geven waarom het toch veel tijd kost. Immers was Mertesacker zo'n beetje keus nummer vier. Daarnaast geeft het aan, dat Wenger een strakke onderhandelaar is.

Die mensen, die met zulke namen komen aanzetten, zijn ook niet heel realistisch bezig in mijn ogen. Overigens wilde volgens een aantal artikelen Wenger Benzema wel halen, maar dat ging al niet door het salarisplafond.

@ tim10rooney

Goed stuk! Mooi dat je zowel de positieve als de negatieve kanten van het trainerschap van Wenger laat zien. Toch mis ik een aantal details, die erg belangrijk zijn in het hele verhaal:

1. Ten eerste lees ik nergens dat de verhoudingen in het voetbal, en voornamelijk in de PL, schreef zijn getrokken door de grote investeerders. De vraagprijzen voor spelers zijn tegenwoordig sterk verhoogd, als gevolg van een kettingreactie. Clubs als Man City kopen voor veel geld spelers, waardoor de vraagprijzen voor spelers na verloop van tijd hoger worden. Arsenal beschikt niet over het grote geld en kan daardoor ook niet op de markt opereren zoals zij het graag willen.

2. Ik zie nergens de belemmering door de CL. Omdat Arsenal nog geen CL speelde, kon het moeilijker spelers aantrekken. Pas na het binnenhalen van de CL tegen Udinese kon Arsenal goed gaan onderhandelen.

3. Het salarisplafond van Arsenal is niet laag, het salarisplafond van sommige andere clubs is juist te hoog. Hierdoor kan Arsenal spelers als Nasri niet binnenhouden en andere spelers niet kopen. Het eigenlijk te gek voor woorden dat Arsenal niet aan de eisen kan voldoen van bv. Eto'o of Pastore, en clubs als Anzhi en PSG wel. Dit is een grote belemmering in de onderhandelingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap de kritiek op Wenger goed en ben het daar gedeeltelijk mee eens. Maar zowel Wenger als Arsenal hebben in de huidige tijd een lastige positie. Dit is voornamelijk te danken aan externe factoren, binnen Arsenal ben ik van mening dat het allemaal staat als een huis. Het argument dat Wenger geen geld durft uit te geven is onzin, hij heeft er door bovengenoemde punten gewoon niet de mogelijkheid toe.

10 september 2011 om 20:41

Allereerst bedankt voor je reactie. VZ kent een woordenlimiet, waardoor ik niet alles heb kunnen vertellen.

Ik zeg overigens ook niet dat Wenger niet wil uitgeven. Ik zeg alleen dat zijn kieskeurigheid hem misschien weleens tekort kan doen. Niet alle spelers zijn beschikbaar, maar ook door Wenger kieskeurigheid en prijs/kwaliteit verhouding zijn sommige spelers onhaalbaar voor Arsenal.

11 september 2011 om 00:55

Die laatste zin is meer richting de kritiek die ik vaker hoor en sommige reactie van hierboven, jij hebt hier inderdaad niks over geschreven.

Er spelen veel factoren mee die een rol spelen bij het wel of niet binnenhalen van een speler. Wenger heeft inderdaad een strategie die ook belemmeringen kent. Er zijn soms beslissingen die je moet nemen, terwijl dit misschien tegen je gevoel in gaat.
Bv. het verkopen van Cesc voor 36 miljoen en het halen van een speler als M' Vila of Hazard voor - 30 miljoen. (gaat tegen je gevoel in) Soms zijn dit soort keuzes gewoon nodig, die keuzes durft Wenger blijkbaar niet te maken. Op dit punt heb je helemaal gelijk

Een ontzettend goede Club Expert. Ben het ook absoluut met je eens. Ik heb door deze Club Expert echt heel wat bijgeleerd over Arsenal. Mijn dank daarvoor. Ik kan hier niet minder dan Vijf sterren voor geven. Ga zo door Tim!

Erg goede CE, en ben het er eigenlijk 100 % mee eens. Heb 1 klein foutje kunnen ontdekken (wilshire moet Wilshere zijn). Maar dat zie ik als een schoonheidsfoutje.

5 welverdiende sterren.

Ik zie dat veel mensen je CE respecteren, ik denk dat je ook een actueel onderwerp heb gekozen en een duidelijke mening hebt geprofileerd, echter niet alleen jou mening.

Er worden naar mijn mening nogal wat open deuren in getrapt, in ieder topic wordt al genoemd dat Wenger te weinig uit geeft, eens toppers binnen moet halen, te weinig ervaren spelers heeft etc. Dat je dit ter discussie wilt brengen lijkt me prima, maar er wordt eigenlijk niks nieuws gemeld.

Daarnaast heb ik hier en daar nog een vraag of een opmerking over;

Zo zeg je in de eerste alinea dat dit hét seizoen van arsenal zou moten worden, maar wie zegt dat? De supporters? Want vanuit de club zelf is hier vrij weinig over naar buiten gebracht. Wenger heeft vooral gezegd dat afgelopen seizoen hét uitgelezen seizoen was, waarschijnlijk met het aanstaande vertrek van Fabregas in zijn achterhoofd.

Daarnaast zeg je dat Arsenal te veel teert op jonge talenten, dat zij te vroeg voor de leeuwen worden gegooid of te veel verantwoordelijkheid dragen binnen de selectie, verantwoordelijkheid die ze eigenlijk nog niet aan kunnen, dus dat ze beter verhuurd kunnen worden.
Het punt is als je jonge spelers verhuurd en ze komen niet aan speeltijd toe, trainen ze alleen maar, en dat kan beter bij Arsenal.
Daarnaast heb je zelf geen beschikking meer over de spelers voor op bv de bank. Daar moeten dus andere, meer ervaren spelers komen te zitten.
Dat heeft twee nadelen, ten eerste kosten die spelers meer geld aan salaris kosten, arsenal heeft de financien niet om spelers als berbatov of torres op de bank te houden. Ten tweede ontstaat met oudere spelers eerder ontevredenheid met minder speeltijd, jonge spelers hebben immers nog toekomst perspectief, waar bij oudere spelers de tijd alleen maar begint te tikken.

Verder heb je nog kritiek op het aantrekken van spelers, ze zouden te jong zijn en geen toppers kopen. Nou dat te jong lijkt me wel mee te vallen, er zijn drie jonge spelers gehaald, jenkinson, campbell en chamberlain. Die eerste twee kwamen samen voor nog geen twee miljoen over en chamberlain was een doelwit van zowat iedere club, dus ik ben best blij dat wij hem hebben kunnen inlijven. Lijkt me weinig mis mee (als dit de enige versterkingen waren wel, maar er zijn nog eens zes andere spelers gehaald).

Het uitblijven van toppers heeft voornamelijk te maken met het salaris plafond, Arsenal kan moeilijk met de top van de PL concurreren op dat vlak (bv Mata en Jones), de transfer bedragen waren niet de onoverkomelijke obstakels.

Daarnaast heeft investeren in deze zomer één groot nadel, omdat de financiel-fair-play-rule volgend jaar pas in gaat, is dit het laatste jaar waarin belachelijke bedragen betaald kunnen worden (althans daar gaan we dan vanuit), de kwaliteit/prijs is veel beter volgend jaar, dat maakt je zuur verdiende centen, want zo kan je dat bij arsenal wel noemen, veel meer waard. Het zou zonde zijn om die nu te investeren. Maar tegelijkertijd mag je niet aan gezichts verlies leiden dit seizoen omdat je anders je aantrekkings kracht verliest op doelwitten voor volgend jaar. Dus je moet toch een selectie neerzetten met voldoende kwaliteit, vandaar dat er toch wel wat geïnvesteerd moet worden.

naja miss een beetje flauw dat ik zo in de tegen aanval ga, maar ik vind het vaak een beetje kortzichtige kritiek, wat ik juist zo bewonder aan Wenger is dat hij naar de lange termijn kijkt.
Het enige waar ik me zorgen over maak is het lijden van gezichtsverlies, daardoor kan je bepaalde spelers niet vast houden en verlies je aantrekkingskracht op andere spelers en genereer je minder inkomsten. Een prijs winnen is dus essentieel, maar ik denk niet dat dit er hét seizoen voor is.

Ik zou het op prijs stellen als je hier op reageert, aan de hand daarvan hoop ik op te kunnen maken hoe ver je erover hebt door gedacht of dat het toch ietwat kortzichtig en populistisch is.

11 september 2011 om 09:08

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie, en je argumenten.

In mijn ogen had dit het seizoen van Arsenal moeten woorden, aangezien men al een aantal jaren steeds net langs alle prijzen greep. In al die jaren was het transferbudget niet heel hoog, en moest men eigenlijk eerst verkopen om te kunnen kopen. Ondanks het relatief vrij lage transferbedrag, en het verliezen van vaak een aantal sterspelers leidde er toch toe, dat Arsenal elk jaar meedeed om de prijzen. Dit jaar was er wel sprake van een aardig transferbudget (ongeveer veertig miljoen pond). Ik had verwacht, dat Arsenal na vele speculaties, geruchten en het budget wel wat zou binnen halen. Immers zagen velen een aantal zwakke plekken, die wel versterkt konden worden.

Wenger haalde wederom een aantal talenten, die naar mijn mening niet altijd echt nodig waren. Ik snap de bedoeling erachter wel en het proces om ze laten te laten groeien in het eerste elftal, maar Arsenal had in mijn ogen behoeft aan aankopen zoals Gervinho. Spelers, die het team in mijn ogen voor de basis zouden versterken. Dat gevoel had ik bij de overige talenten niet echt. Overigens gaat de tweede alinea niet helemaal over de gehele transferperiode. Het is min of meer het begin van de transferperiode, waarin in mijn ogen alleen Gervinho direct voor de basis werd gehaald.

Het verhuren lijkt me voor bepaalde spelers beter. Het trainen bij Arsenal zal ongetwijfeld veel bijleren, maar met wedstrijden spelen, leer je toch het meeste. Je moet natuurlijk ook niet iedereen verhuren, maar een of twee jongens, die nog net niet goed genoeg zijn voor het eerst kan in mijn ogen geen kwaad. Dat zag je bijvoorbeeld bij Wilshere, die bij Bolton erg goed presteerde, en vervolgens het niveau van Arsenal aankon. Die periode heeft hem enorm veel goed gedaan. Ik zeg niet, dat zoiets bij iedereen zal gebeuren. Maar neem nu Jenkinson. Naar mijn mening komt hij nog wat tekort voor het niveau van Arsenal, maar die jongen heeft echt wel de nodige potentie om uit te groeien tot een erg goede verdediger. Bij Arsenal zijn kansen op speeltijd niet gegarandeerd, en een verhuur aan een middenmotor zal geen kwaad kunnen voor een ontwikkeling.

Tuurlijk zit Arsenal met een relatief laag salarisplafond voor een topclub. Dat betekent inderdaad, dat een aantal spelers niet haalbaar zijn. Echter blijven veel andere spelers over, die in mijn ogen de selectie van Arsenal gewoon flink zouden versterken. Spelers, die niet altijd komen, doordat Wenger erg kieskeurig is en ook is hij enorm gericht op zijn prijs/kwaliteit verhouding. Hij schat een prijs in voor een speler, en weigert vrijwel altijd af te stappen van de prijs in zijn gedachte. Soms werkt deze strakke manier van onderhandelen, maar vaak ook niet, waardoor een aantal deals op vaak enkele miljoenen afketsen. Bovendien kost dat allemaal tijd. Dat zag je nu wel, nadat de meeste versterkingen werden gehaald in de laatste twee transferdagen.

Ik zeg ook niet, dat Wenger niet wil uitgeven. Zijn boden op Gotze en M'villa bewijzen het tegenovergestelde, maar een ding merk ik wel op zijn kieskeurigheid, en de prijs/kwaliteit verhouding. Die twee punten laten hem soms wat in de steek heb ik het idee ondanks dat merkwaardige bestuur, dat liever zoveel mogelijk winst wil maken, de aandelen zo hoog mogelijk wil hebben, en weigert het salarisplafond omhoog te krikken. Ook de seizoenskaarten bij Arsenal zijn het duurst in heel de PL.

Wenger kijkt ook inderdaad naar de toekomst. Hij wil elftallen neerzetten, die meerdere jaren meegaan. Dat waardeer ik ook enorm, en ik heb enorm veel respect voor zijn filosofie en zijn prestaties. Echter zie ik een aantal punten, die hem wat in de steek laten.

Ik wil met dit Ce ook niet haatzaaien of zoiets dergelijks. Ik trek ook geen keiharde conclusies wie er nu schuldig is en waarvoor. Echter heb over een aantal zaken mijn bedenkingen over Wenger, maar waarvoor hij schuldig is en eventueel in wat voor grootte laat ik in het midden.

Ik hoop, dat ik je wat heb kunnen helpen, en dat je begrijpt waarom ik dit CE heb geschreven.

Allereerst, ik vind je een hele goeie aanwinst voor de clubsexperts en als lid van voetbalzone. Echter waarom schrijf je een CE over Arsenal? Zijn er geen personen hier beter geschikt voor zijn die meer met die club hebben en er iets over willen schrijven?

Over Wenger, ik vind het een fantastisch manager. Volgens mij geeft Arsenal gemiddeld minder geld uit dan een middenmoter in de premier league en spelen ze volgens velen het beste voetbal en eindigen ze ook hoger dan de middenmoot. Enkel Ferguson heb ik hoger zitten als manager omdat hij met jonge spelers wel prijzen kan winnen al komt dat misschien ook dat Ferguson wel hoge bedrag kan uitgeven aan spelers en dat iets wat Wenger niet kan.

De afgelopen weken en helemaal na die 8-2 nederlaag werd geroepen om Wenger zijn ontslag maar ik ben ervan overtuigd dat zonder Wenger heel Arsenal instort en misschien wel een 'newcastle' scenario gaat beleven. Eerst een enorme club met titel aspiraties en daarna al verder afzakkend.

Laat Wenger zijn gang rustig gaan bij Arsenal, hij verandert wel weer een aantal spelers in toppers en over een paar jaar (misschien wel eerder) doet Arsenal gewoon weer mee om de titel.

11 september 2011 om 17:17

Mijn United club expert logo is veranderd in die van Arsenal. Ik ben geen club expert van Arsenal als je dat soms dacht.

Uitstekend geschreven CE, dat moet gezegd worden. Verder ben ik het eens met wat al eerder is gezegd, er worden nogal wat open deuren ingetrapt, maar aan de andere kant: als je die weg laat, mis je een groot deel van het verhaal, en dan klopt het stuk niet meer.
Een andere kritische noot die ik belangrijker vindt, is het weglaten van het bestuur in je verhaal. Natuurlijk heb je een woordenlimiet, dat snap ik ook, maar zonder het bestuur is het verhaal niet af, dan mist er echt een belangrijke spil in de constructie van Arsenal en Wenger die je hier beschrijft.
Alsnog 4 sterren, wat toch erg hoog is voor een stuk dat iets essentieels mist. Maar je schrijft dan ook erg goed, en aan de woordenlimiet kan je ook niet veel doen

11 september 2011 om 21:24

Ik wilde alle kanttekeningen van het bestuur er wel in zetten, maar wist dat het eigenlijk een onmogelijke opgave zou worden om het te combineren. Toen heb ik gekozen na de nodige research om het stuk alleen over Wenger te schrijven, aangezien ik daar meer bewijzen tegen zie, en dat onderwerp me eigenlijk ook iets meer lag.

Misschien moet je zinnen als 'persoonlijk vind ik' of 'in mijn ogen' veranderen in stellingen. Je moet in een betoog zorgen dat je je mening als feit brengt. Dan kom je overtuigender over (als ik mijn leraar Nederlands moet geloven, met wie ik het dus wel eens ben)

Verder ga ik niet op je stukje in, aangezien ik waarschijnlijk erg gekleurd ben als het om Wenger gaat.

12 september 2011 om 07:48

Toch bedankt voor je tip. Ik zal er proberen aan te werken. Alleen is het wel de bedoeling om je mening erin te brengen. Dus ik zal kijken, wat ik er aan kan veranderen.

12 september 2011 om 09:43

Ja, je mening moet erin zitten, maar dan gebracht als feit Misschien dat de betogen op vz anders werken dan in bijvoorbeeld de krant, maar als je echt een betoog schrijft, moet je de lezer van je gelijk overtuigen en dat gaat beter wanneer je doet alsof je mening een feit is.

Goed stuk en volgens mij had je inderdaad meer over Arsenal willen schrijven. Er is ook meer over te schrijven. In bepaalde opzichten heeft Wenger ook soort van gefaald, maar dat is Wenger niet echt aan te rekenen. En dat is dat de talenten waar Wenger veel in heeft geinvesteerd na een tijdje weggaan. Flamini is weg gegaan, Adebayor kreeg een hoog salaris ergens anders en is weg. Nasri heeft blijkbaar niets met Arsenal verder en Fabregas wou terug naar zijn jeugdliefde. In de meeste gevallen leverde het nog wel geld op, maar echt bouwen aan een team kan je dan niet. Ik heb wel het idee dat er nu wel over nagedacht wordt en dat er meer Britse spelers worden opgeleid. Ik zie Wilshere echt niet weggaan, Frimpong ook niet. Met Afobe erbij heb je echte Arsenal jeugdspelers en Chamberlaine en Bartley komen er ook aan. Dan heb je over een paar jaar een hecht Brits team. Misschien dat ze beter wat geld in kas houden op deze spelers later een goed salaris te bieden en dan kan Arsenal een rol van betekenis spelen.

12 september 2011 om 16:07

Bedankt voor je reactie. Ik ben overigens geen Arsenal Club Expert, maar VZ heeft dat logotje verandert.

Over Nasri valt nog wat te zeggen. Volgens een aantal artikelen wilde Wenger hem kost wat kost behouden, en hem desnoods transfervrij laten gaan het jaar erop. Echter heeft het bestuur hem verkocht voor die 27 miljoen. Nasri wilde inderdaad meer verdienen, maar zijn eisen kwamen, waren dacht ik iets te hoog voor het huidige salarisplafond. Wenger wilde dit salarisplafond verhogen, en heeft daar alles aan gedaan (daarom duurde die transfer ook zo lang) om die te verhogen, maar het bestuur weigerde dat.

Goed stuk, veel mensen begijpen niet dat het erg lastig is om binnen het woordenlimiet, een stuk goed en krachtig te schrijven. Ik vind at je dat goed hebt gedaan. Ik dwaalde geen moment af en dat geeft aan dat het vlot geschreven is.
Je hebt je eigen mening er goed in verwerkt en het is me allemaal duidelijk. Sommige punten ben ik het met je eens, over andere heb ik mijn twijfels, maar ik volg Arsenal ook niet zo erg.
Kortom leuk stuk, actueel onderwerp, goed geschreven.

5 sterren van mij

Gr.

Ps:
Ik ben je nou United fan die een CE over Arsenal schrijft??

12 september 2011 om 15:22

Bedankt voor je reactie.

Nee, ik ben Club Expert van Manchester United, maar VZ heeft mijn United logo verandert in eentje van Arsenal.

Geweldig mooi stuk.

Alleen moest dit de titel zijn: Arsène Wenger: genie met gebrek aan een juiste visie. Hij heeft wel een visie maar niet meer voor de absolute top.

5 Sterren voor jouw kerel.

Hmm, waar blijft die reactie van Persiangooner? Daar zit ik al een tijdje op te wachten.... Er moet echt meer gereageerd worden op dit stuk, want het is echt een geweldig stukkie!

12 september 2011 om 16:40

Ik wacht er eigenlijk ook een beetje op, maar ik reken eigenlijk niet meer op zijn reactie.

12 september 2011 om 23:15

Ik reageer even omdat ik dan weet dat je het leest. Inhoud technisch een perfect stuk, helemaal niks op aan te merken. Ik heb een tijdje geleden een zelfde stuk ingediend met dezelfde boodschap.

Qua schrijfvaardigheid vind ik het echter niet heel goed, zeker de tweede alinea is zwak.

Allereerst begin je de alinea met Echter, iets dan mij stoort. Vervolgens zeg je (, en) iets dat ook niet echt lekker leest. Vervolgens zie ik drie zinnen achter elkaar met het woord kritiek erin dat is jammer. Probeer daarvoor andere woorden te gebruiken al lijkt het soms lastig of verander de opbouw. Ook is meestal ook geen goed woord om een zin mee te beginnen. Denk bijvoorbeeld aan Vervolgens of inmiddels.

Ik zeg niet dat ik dit altijd doe als ik reacties geef die zijn immers snel en slordig, daarnaast ben ik dyslectisch maar als je een column schrijft moet je even opnieuw lezen en dit aanpassen.

Wel een leuke text voor de rest maar ik mis wat humor(puur persoonlijk).

Gr.

Frikx

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren